Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2427
Copyright (C) HIX
2005-01-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: re: citrom szerelo. (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Mi lehet a baj? (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Re: thalia (mind)  14 sor     (cikkei)
4 re: Re: teligumi csuszik (mind)  29 sor     (cikkei)
5 re: komplikalt kerdes (mind)  50 sor     (cikkei)
6 Ford gondok (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #2414 (mind)  5 sor     (cikkei)
8 Utszeli parkolas, bena szerelo (mind)  38 sor     (cikkei)
9 Re: uthibak (mind)  31 sor     (cikkei)
10 Auto csere-bere (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Mikor is szabalytalan a szabalytalan (mind)  36 sor     (cikkei)
12 RE: A pallosjogrol... (mind)  28 sor     (cikkei)
13 Re: re: citrom szerelo (mind)  3 sor     (cikkei)

+ - re: re: re: citrom szerelo. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>SOHA nem biznam sajat es csaladom eletet egy olyan autora, melyben
>az eletem attol fugg, mennyire bena a szerelo, raadasul olyan technikat
>vonultat fel, melyhez alig ert valaki.

Hat ezen csak mosolygok :))) Autod van, ugye?

> >Elnezest kerek a citromkedveloktol, de ez tobb annal, hogy zorog a
> >muszerfal, dadog a motor vagy mindig tonkremegy a lambdaszonda...
> >
> >Udv,
> >Gabor

Bizony tobb annal, mert a fenti hibakat akar egy sufniszerelo is
megbutykoli, lambdaszonda nelkul meg lehet autozni, soooot :) Bizony ez tobb
annal, ez pontosan olyan, mintha te fekolaj nelkul, kezifek nelkul autoznal.
Remelem azert a te autodban is van visszajelzes fekolaj problemarol, es ha
az kigyullad akkor nem mesz tovabb, foleg hogy meg a kezifeked sem jo, mert
nem szeretnek veled ilyen korulmenyek kozott talalkozni :) Azt is remelem,
hogy idonkent azert atnezeted az autod, es azt hozzaerto szerelo teszi.

Udv  joe
 XM 2.1TD
+ - Mi lehet a baj? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTOstarsak!

Mikor bealltam legutobb a garazsba, meg nem volt semmi baja az autonak.
Aztan amikor legutobb el akartam indulni vele - nem sikerult.
Inditozaskor, ahelyett, hogy a motor beindulna, szornyu kerreges
hallatszik a motorterbol. Tehat ugy sejtem, hogy a motort nem is
forgatja meg az inditomotor(?)...
Mi lehet a gond? Mit lehet tenni? Otlet? Valaki?

Elore is koszonom,
BeTa
+ - Re: thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A HIX AUTO 2425-ban  irta: 

a>  Kerem, ha
a> valaki tud, legyen segitsegemre olyan link megadasaval ahol
a> thaliaval kapcsolatos forumot talalok.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9027813&la=41156355

Renault Thalia fórum az Index-en.

-- 
Peti Lajos
http://thebat.fw.hu/
+ - re: Re: teligumi csuszik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  En mar lehuztam telet nyari gumival is es telivel is. Szerintem a
>  teligumi hideg nyalkas idoben is jobban tapad mint a nyari.
En is! Nekem viszont a teli egyertelmuen jobban csuszik! ( Pirelli)

>  Probaltam neked keresni aktualis adatot, de pont ilyen felallast nem
>  talaltam sajnos.
Ez valoszinuleg nem veletlen!

>  A nyari gumi 7 fok alatt megkemenyedik, ezert elveszti tapadasat,
>  rosszabb lesz mint a teli.
Akkor vajon miert allitja az osszes _fuggetlen_ teszteloceg ennek az 
ellenkezojet?

>  Kicsit nezz utana jobban a dolgoknak, ha nem akarsz meg1x rosszul
>  jarni.
Ez szamodra is ajanlatos lenne, nem kellene az oriasplakatok 
demagogiajat vakon elhinni.

Ami teny, minden hirdetes es egyeb hiresztelesek ellenere is, hogy 0-5 
Celzius kozott a nyarigumi, _szaraz és vizes_ uton _biztonsagosabb_  a 
telinel. A teligumi elonye hoban, és valoszinuleg eros hidegben jon ki. 
Ezek viszont a Karpat medenceben nem jellemzoek tartosan.
Ezekkel senkit sem kivanok lebeszelni a teligumi hasznalatarol!!! Magam 
is azt hasznalok telen, es tisztaban vagyok a kepessegeivel, azaz nem 
hiszem azt, hogy csodakra kepes.

Udv,  Triznyak
+ - re: komplikalt kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

 > #2: konyvet keresek (neten, antikvarium, szakkonyvtar) a K-line, L-line
 > diagnosztikarol (pontosan hogyan mukodik, hogyan lehet megszolitani
 > szamitogeppel a vezerloegyseget), gyartospecifikus protokollok.

A Boschnal dolgoztam harom honapig szakmai gyakorlat kereteben (jol fog 
jonni diploma utan, amikor allast keresek), a fejlesztesen, ahol 
kulonbozo autogyartoknak (pl Porsche, Citroen, Volkswagen, Audi, 
Hyundai, Jaguar) fejlesztenek automata sebessegvaltohoz 
vezerloprogramot, es egyeb autos cuccokat is. Jomagam is kapcsolatba 
kerultem a K-Line, L-Line (es CANbus) buszokkal, igaz, tul sokat nem 
foglalkoztam veluk. Ha jol emlekszem, akkor az L-Line a K-Line-nak egy 
kisebb tudasu valtozata, de ebben nem vagyok biztos. A K-Line es CANbusz 
protokollok leirasa ISO-xxxxx neven futott, ezt tehat szerintem meg is 
talalhatod a neten, gondolom publikus. A keresed masik resze, megpedig a 
gyartospecifikus dolgok, hat, erre csak azt tudom mondani neked, hogy 
nehez lesz hozzajutnod, mert igen nagy a titkolozas ezugyben, a Boschnal 
a munkaszerzodesben egy kulon resz foglalkozott a titoktartassal, es 
szemelyesen is szoltak, hogy ezek bizalmas dolgok, tilos hazavinni, 
publikalni stb... A gyartok annyira titkoloztak, hogy hiaba fejleszti a 
Bosch az automata valto programjat (Hatvanban meg legyartjak hozza a 
hardvert is), amit kap "minta valtovezerlokent", tehat ami be lesz 
epitve az autoba, azokban nem is az utcai autokban majd jelen levo 
"valtasi karakterisztika" van, hanem egy altalanos. De azert igy is 
erdekes volt, amikor a laborauton Audi A4-est vezettem, hirtelen 
megtekertem a motorofordulatot szabalyzo potmetert, es a valto 
visszavaltott akar kettot is :))) (kickdown)

 > #3: (ez mar inkabb coder tema) soros portra erkezo jelek kiolvasasa
 > szamitogeppel Pascal nyelven. Az iras megy ra :)

Konkret kodot nem tudok adni, de szerintem te is konnyen le tudod majd 
programozni. Amire figyelj: allitsd be rendesen az adatatviteli 
sebesseget és adatformatumot (start, stop es adatbitek, paritas). Az 
olvasas kb. annyival bonyolultabb az irasnal, hogy engedelyezned kell az 
IRQ-t a soros interfeszen es az alaplapi megszakitasvezerlon is (ha DOS 
alatt vagy), utana pedig irni egy kis megszakitaskezelot, amit rateszel 
az IRQ-ra. Ha jon egy megszakitas, akkor lefut a megszakitaskezelo, 
amiben ki kell olvasni a soros port adatregiszterenek tartalmat. Nagy 
vonalakban ennyi, de biztos van meg 1-2 aprosag, amikre figyelni kell. 
De ha nem akarsz megszakitasi rutint irni, akkor csinalhatod azt is, 
hogy bizonyos idonkent megnezed a soros port statuszregiszteret, hogy 
jott-e uj adat, ha igen, akkor meg kiolvasod, de ez nem olyan elegans 
megoldas.

Udv
-- 
[- Tamas Selmeci
[- tselmeci.nop.hu
+ - Ford gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

szemezek egy '89-es Ford Orionnal, amelynek a fenyezesi hibain es a hatso kerek
dobok es a jobb elso ajto rohadasan kivul van ket erdekes problemaja:
1. A motor olajos. Marmint kivulrol. ;-] Magan a motoron illetve az oldalan ola
jtocsak talalhatok. En ezt nem gondolom normalisnak, a tulaj elmondasa szerint 
tultoltesnel kinyomja a felesleges olajat, es allitolag nem eszi az olajat az a
uto, nem fustol, stb. Kiprobaltam, rendesen megy tenyleg. Ha ez valami komolyab
b szerelnivalot jelent, az micsoda, es mennyibe kerul nagysagrendileg?
2. Egyes fokozatban mas hangja van az autonak, mint a tobbiben. Nem tudom ponto
san leirni, milyen, picit hangosabb, nem zavaro, nem suketito, de azert eszlelh
eto.
Ez vajon nagy gond, es ha igen, mennyiert orvosolhato?

Koszi a valaszokat elore is.

Gabor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 179.124-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2414 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-HIX AUTO

Szeretném ha nem küldenének nekem több levelet a HIX AUTOTOL!

Köszönöm
+ - Utszeli parkolas, bena szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vajon miért van az, hogy egyes utcákon, ahol a szélétől a közepéig
> felfestéssel két sávot jelölnek, a járda mellett parkolók
> elfoglalják az egyik nagy részét, gyakorlatilag egy sávosra
> csökkentve az utat, másutt meg nem (megállást vagy várakozást tiltó
> tábla hiányában)? Példa: Lehel út a Domustól a Dózsa Gy. út felé:
> nem állnak; Karolina út vége a Villányi felé: állnak.

Jo kerdes... Szerintem egyszeruen szokasjog, a forgalmi viszonyok 
alapjan az egyik helyen ugy erzik, utban vannak, meg esetleg amugy 
is van a kozelben mas parkolsai lehetoseg, a masikon pedig sem ez, 
sem az.

Van persze az a kategoria. akit semmi sem izgat, es pl. az Ulloi 
ut szelso savjaban szokott elromlani az autoja, ezert ott 
veszvillog szegeny...

> 	  Egyebkent - es ez valoban csak feltetelezes - nem
> 	hiszem, hogy az onkormanyzatnak megerne 6000 Forint
> 	miatt azzal sz*pni, hogy barkit is elzarassanak... (Ez
> 	majd kiderul! ;-)) Szoval en a jovoben is az ilyen
> 	csekkeket jobb kezzel a bal vall folott...

Valami hasonlo lehet a mentalitasa a fent emlitett tipusnak is, 
nem erdekli sem a szabaly, sem a masik, csak neki legyen a 
legkenyelmesebb, legegyszerubb. Biztos, hogy jo ez igy?

> Igazad van.
> SOHA nem biznam sajat es csaladom eletet egy olyan autora, 
> melyben az eletem attol fugg, mennyire bena a szerelo, raadasul

Pedig az eleted ilyesmiken (is) mulik, legyen szo gaz-, villany-, 
vagy eppen autoszerelorol, vagy akar egy masik auto vezetojerol.

> olyan technikat vonultat fel, melyhez alig ert valaki.

Ez nem hozzaertes kerdese, hanem egyszeruen felelotlenseg, ugyanis 
a kezifek nem csak a hidros Citroenekben fontos, elvegre mas 
autonal is eldurranhat egy fekcso...
+ - Re: uthibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mikor en a Twingo-val katyuba szaladtam, a kovetkezo sorrend mukodott:
1. Katyuba szaladas
2. Megallas, karomkodas, karok felmerese (ami latszott: eltort a jobb elso
disztarcsa+ferden allt a kormany)
3. Rendorok helyszinre hivasa, akik jegyzokonyvet vettek fel + fenykepeztek
4. Pontos karfelmeres szakszervizben (Renault: a kar kicsit 150.000 Ft
felett volt :-(( )
5. Katyu tulajdonosanak kideritese (Fovaros vagy kerulet; ezen majd 5 hetig
szarakodtunk)
6. Karigeny bejelentese (Na itt nagyon jo, ha van _rendorsegi_ jegyzokonyv
es/vagy hatarozat)
7. Varakozas a karteritesre (kozben esetleg sajat zsebbol fizetve meg lehet
csinaltatni, de _mindent szigoruan dokumentalni, papirozni, fenykepezni!)
8. Ha a biztosito csak egy reszet fizeti a karnak, utanajarni, hogy miert
(nalam sokalltak az alkatresz arat, ezert csak a tengelycsonkallvany aranak
40 %-at fizettek elso korben. Ezt megreklamaltam - bar elismertem, hogy
szerintem is dragak az autoalkatreszek - s alig egy het utan megjott a
kulonbozet, s igy a teljes karosszeget megkaptam - kicsit tobb mint 2 honap
utan) A biztosito a HUNGARIA volt.

Mikor katyu miatt kiszakadt az 1 hetes (!) teli gumim, akkor a mogottem jovo
autos irasos nyilatkozata+fenykepek+karigeny bejelentes (szamla csatolva az
ujrol) eleg volt a kartalanitashoz (az ATLASZ Bizosito volt az abszolut
korrekt partner, ok voltak az adott keruleti Onkormanyzat
felelossegbiztositoi).

Eztuton is koszonom Tiszy akkori gyors segitseget!

Udv, Bazsi
+ - Auto csere-bere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elcserelnem Renault Express 1.9D, 1995-os 5 szemelyes feher autom
(Vonohorog, kozponti zar, fix tetocsomagtarto, 2006 augusztusig muszaki),
Fogalomkepes Chrysler Voyagerre. Lehetoleg 1993-1994-nel nem
regebbi evjaratut, 7 szemelyre vizsgaztatva keresek.
Az ok egyszeru: Kinottuk a Renault Expresst.

Kereskedok, es csillagaszok kimeljenek... :-)

Ha valakinek felkeltettem erdeklodeset, akkor a 20/342-75-00, vagy
az email cimben szereplo telefonszamon elerheto vagyok.

Peter.
+ - Mikor is szabalytalan a szabalytalan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

	  Amiatt irok, mert szeretnek maganvelemenyt kifejteni
	azugyben, hogy szerintem (is) meg kellene kulonboztet-
	ni a szabalytalan parkolast a szabalytalan parkolastol.
	  En elvetem azt a nezetet, hogy az a szabalytalan, ami
	torvenyellenes. Ez nem teszi lehetove a kulonbozo ese-
	tek egymastol valo elteresenek figyelembe vetelet. Na-
	gyon nem mindegy ugyanis, hogy valaki ugy parkol sza-
	balytalanul, hogy az tenylegesen feltartja a forgalmat,
	avagy kizarolag a torveny betuje szerint szabalytalan.
	Rem egyszeru pelda: aki az Ulloi uton a kulso savban
	(vagy akar a Bartok Belan) all meg veszvillogoval, an-
	nak valoban tekerjek a vastagbelet a nyaka kore, mert
	egyszeruen _nem_ fog mellette elferni ugyanugy harom
	(ket) auto, mint ahogy a savok szerint annak lennie
	kellene. Viszont! Ha egy szelesebb egyiranyu utcan csi-
	nalja ugyanezt valaki, ami _amugy_is_ egysavos, es
	mellette meg akar a troli is elfer, annak meg ne akar-
	jak mar a veret venni.
	  Lassuk be: a KRESZ szerint lehet mindketto szabalyta-
	lan, csak amig az elobbi tenylegesen korlatoz, addig az
	utobbi senkit semmiben. (Valoban, kicsit jobban oda kell
	figyelni, de aki ugy akar vezetni, hogy nem hajlando o-
	dafigyelni, annak egessek el a jogsijat, vagy menjen
	busszal!)
	  Na ezert kell leonteni kromofaggal az olyan taplo ko-
	csijat, aki miatt el kell terelni a buszt, viszont a
	"masik veglet" eseten a legnagyobb lelki nyugalommal
	fogom tovabbra is a csekket jobb kezzel a bal vall fo-
	lott elhajitani...
	  Valoban: normalisnak lenni egy eleg szuk mezsgye, de
	igenis lehet rajta lavirozni!
	  Hat ennyi, udv mindenkinek:

								Nagyak
+ - RE: A pallosjogrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali, 

>az ut kozepen parkolo auto mellett nem fert el a 15-os busz!
Nem egeszen. Ezt a tortenetet eleg jol ismerem, ugyanis az ominozus szakasz 
pont az ablakom alatt van. Tudni kell, hogy a Kalvin terrol a Raday utcaba 
egy kb. 90 fokos kozponti szoggel biro, hosszu kanyar visz be. Az ut nem 
borzasztoan keskeny, ha valaki felparkol a szelere, a tobbi auto meg vidaman 
elmegy mellette. Ezert nem ertik sokan, hogy miert tilos itt megallni - es 
jo magyar szokas szerint felulbiraljak a tablat.
Ekkor jon a busz. Amig nem lattam felulrol, en se nagyon ertettem a 
helyzetet: hiszen el kell fernie a busznak is, mert van eleg hely... de 
nincs. Probalj meg egy 10 cm sugaru kor 3 mm vastag vonallal huzott ive'n 
vegigtolni egy 1 cm hosszu palcikat: eppenhogy el fog ferni. De ha beraksz 
az ivre kis pottyoket, melyeket nem erinthet, akkor a gorbulet miatt 
beszorul.
Na most, ezt tudjak a kornyeken lakok es a kornyeken dolgozok. Az autos 
nepesseg maradek 99.9999 szazaleka nem. Emiatt teljesen normalisnak szamit 
az a nap, amikor csak negyszer kell 5-10 perces dudakoncertet hallgatni. 

>Miert nem szallitottak el a hienak? Na! Talalgassatok!
Mert ilyenkor azok se fernek hozza.:-) 

Egyebkent neha en se ertem a dolgot. A Kalvin ter kornyeken meg soha sem 
lattam auto elszallitast - ezzel szemben az Andrassy ut kornyeken mar 
rengeteget. 

Udv,
JoeP
+ - Re: re: citrom szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:))))

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pool-1516.truenet.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS