| 1.  | 
		re: buntetes merteke (mind) | 
	 11 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 2.  | 
		re: egyes szervizek ... :( (mind) | 
	 7 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 3.  | 
		re: duhongo orult + garancia + gyorsulas + fek (mind) | 
	 9 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 4.  | 
		koreai autok (mind) | 
	 32 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 5.  | 
		Audi 100 1986-os fordulatszám-problémák (mind) | 
	 23 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 6.  | 
		re: Re: kavicsos kamion (mind) | 
	 8 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 7.  | 
		Beazas (mind) | 
	 11 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 8.  | 
		Re: Lambda szonda (mind) | 
	 9 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 9.  | 
		Re: Lambda szonda (mind) | 
	 8 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 10.  | 
		Re: egyes szervizek ... :( (mind) | 
	 22 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 11.  | 
		Uj auto vasarlasa (mind) | 
	 7 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 12.  | 
		6 (mind) | 
	 15 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 13.  | 
		Re: kozpontizar (mind) | 
	 33 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 14.  | 
		helyszini birsag (mind) | 
	 13 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 15.  | 
		alvazvedo (mind) | 
	 12 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
  |  
		| + -  | re: buntetes merteke (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
helo
>>>>>>>>>>>>
Egy a kivetel, megpedig ha ez ceges kocsival tortenik.
Ott nyilatkozni kell, hogy ki vezette. Egyebkent azt hiszem, hogy bevonjak a
forgalomit.
<<<<<<<<<<<<
nem vonjak.
udv
  | 
	 
	
		| + -  | re: egyes szervizek ... :( (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Ahoj!
>  most akkor Triznyak mondd meg, csodalkozol ha paranoiasak egyes
>  ugyfelek? btw Nalad vegig lehet nezni 1 javitast?
Miert ne lehetne? Meg a szerszamokat is adogathatod.
Udv,  Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | re: duhongo orult + garancia + gyorsulas + fek (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Ahoj!
>  A masik dolog, ha hirtelen lelepek a fekrol es vissza, akkor sokkal
>  feljebb fog a fek. Ez vajon bug vagy feature ? Es ha igy terveztek,
>  akkor mi az ertelme ?
Ha hatul dobfekes, akkor valoszinuleg nem allit utana /eleget/ az 
automatika, nagy a hezag a dob es a fekpofak kozott.
Udv,  Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | koreai autok (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Sziasztok!
Új  autó  vásárlásán  gondolkozunk  párommal  (elso) és egyre inkabb a
koreai autok felé fordul az erdeklodesem. Ezugyben kernem, hogy akinek
szemelyes   tapasztalata   van  valamelyik  tipussal,  az  ossza  meg
velem/velunk.  Elsősorban  a  Daewoo  Kalos  és  a Hyundai Accent utan
erdeklodunk.  Egyre inkabb az a velemenyem, hogy okos dontes egy ilyen
autot venni, raadasul nem kevesbe megbizhatoak, mint mondjuk a francia
autok.  Jol  latom  ezt? A Daewoo eladasi statisztikai engem igazolnak
ugyan,  de azert szivesen hallanek tapasztalatokat autotulajdonosoktol
is.  A  gyors értékcsökkenésre persze számítani lehet, de valószínuleg
jodarabig  ugysem  cserelnenk le az autot, csak kibirja azt a 8-9 evet
problémamentesen... :-)
Remelem nem lesz flame a kerdesembol, tenyleg nem ez a celom.
Ja,  megvalami:  A  ferdehatu  Kalos dragabb, mint a lepcsoshatu? Csak
azert,  mert  mindenfele inkabb az utobbit latom, pedig szerintem az a
kevesbe szep.
És még egy vezetéstechnikai kérdés... Ne nevessetek ki érte.
A kuplungot működtető láb sarka lennt kell, hogy legyen a padlón, vagy
a  levegőben?  Hogy  tanítják  ezt  az  autósiskolában,  hogyan  jobb
megszokni?  Csak  azért,  mert jelenleg egy swiftet hajtok, amelyiknek
olyan magasan fog a kuplungja, hogy muszály teli talppal nyomnom, mert
úgy   érzem,   hogy   egyébként   nem hajlana vissza addig a lábfejem.
Persze  a  combnak  semmi  alátámasztása  sincs  ezért  hosszútávon ez
kényelmetelen. Más autókba ülve ráadásul durvává válik ez a módszer.
-- 
Best regards,
 Grunya                          mailto: 
  | 
	 
	
		| + -  | Audi 100 1986-os fordulatszám-problémák (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Sziasztok! Nagy Péter vagyok, eddig csak néma olvasója a topicnak és egy 1986-o
s Audi 100-as boldog tulajdonosa. Hogy a boldogság ne legyen felhőtlen, kb
. 2 hónapja, egyik pillanatról a másikra, meleg állapotban, gázadás nélkül a fo
rdulatszám hirtelen elkezdett leesni 4-500-ra. Szervóhatás el, lefulladásközeli
 állapot. Elviszem szerelőhöz, kitalálja, hogy átszakadt a vákuumdob gumim
embránja, az okozza. Vákuumdob kicserélve, műszeres gyújtásbeállítás, els&
#337; nap még kiválóan szalad az autó. Rákövetkező nap piros lámpa, fordul
atszám 2-300, kézifékes megállás. Másik szerelő. Mindenfélék kitisztítása,
 gyújtásbeállítás melegen. Valami nem stimmel, kideríti: rossz az automatika. P
anelcsere. Az autó kiválóan fut - aznap. Másnap reggeli hidegben indítás. Fordu
latszám 3000, 3500 ... Na, ezt már nem várom meg. Automatika lehúzva, láb a gáz
pedálon, míg fel nem melegszik annyira, hogy 5-600 legyen a fordulat. Vissza a 
régi automatika, azzal legalább hidegen m!
ent. Úgy néz ki, minden rendben - másnap reggelig. Hidegen ismét felbőg a 
motor... Automatikát kikapcsolni, láb hosszan a gázpedálon, míg az autó fel nem
 melegszik egy kicsit. Szerelő széttárja a kezét.
Nektek van-e valami ötletetek?
Ha a hőgomba egyik lábáról lejövő vezeték zárlatos, okozhat-e ilyen j
elenséget? (Erre gyanakszom.)
Üdvözlet mindenkinek,
Pete
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: www.kff.hu)
  | 
	 
	
		| + -  | re: Re: kavicsos kamion (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
lukit:
>en nem lassitottam volna 50 ala. ha trafiveszely van varosban, akkor 50
es szevasz. 
honnan tudod, hogy nem mentel el egy eldugott -es ertelmetlen- 30as
tabla mellett?
udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
  | 
	 
	
		| + -  | Beazas (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Hello!
Ti hogy hatarolnatok be egy beazast? Probaltam locsolni, de csak
nagyobb eso idejen erezheto, akkor viszont all a viz a csomagtarto
aljaban.
Olyasmire gondoltam, hogy befujom a belso feluletet valamivel, ami
raszarad, es a beszivargo viz nyomot hagy rajta. Van valakinek bevalt
modszere?
Koszonettel
k_tibor
  | 
	 
	
		| + -  | Re: Lambda szonda (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Hello!
A kelemen műveknél elég jó áron vannak a szondák. Azonban nemtudom, hogy l
ehet-e rendelni tőlük 1db-ot. Mert ahogy néztem ez nagykereskedés. Azért k
ösz a tippet, megpróbálom.
Zax1231
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-34-176.dial.matav.net)
  | 
	 
	
		| + -  | Re: Lambda szonda (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Köszönöm a tippeket! 
A Kelemen-művek csak kereskedőket szolgálnak ki, de az áraik áfás fog
yasztói árak ezért a viaszonteladóiknál is az érvényes. Fel is hívtam egy közel
i viszonteladót akinél meg is rendeltem a 3 vezetékes Bosch szondát 6600 Ft-ért
. Ez elfogadható ár. Egyébként egy hete még 15000 Ft-ért kínálták ugynitt, de m
ikor ezzel a Kelemen-művek szöveggel jöttem lett 6600-ért is.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-35-51.dial.matav.net)
  | 
	 
	
		| + -  | Re: egyes szervizek ... :( (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>felelmetes, hogy ebben az orszagban vannak ilyenek
Sajnos a Lajtan tul sem sokkal jobb a helyzet. Valamelyik nemet TV
csatorna rejtett kamerakkal felszerelt autokkal oknyomozo riportot
keszitett. A motorban az egyik szeleppel csinaltak valamit, amitol
a gepnek eleg csunya hangja volt es elvittek kuolonbozo szervizekbe.
(Az autoba, illetve a riporternel rejtett kamera volt.)
Eleg vegyes volt a tapasztalat, de nagyon sok helyen becsaptak oket.
Gyakori volt a tulszamlazas, mind a munkaora, mind az alkatresz
tekinteteben. (Ha jol emlekszem szelepcsere volt a helyes megoldás)
Elofordult, hogy komplett vezermutengelyt is kiszamlaztak.
A legdurvabb az volt, amikor az autoval a szerelo este szorakozni
indult a haverjaival!
Es mindez a napjainkban tortent Nemetorszagban.
Nem tudom, hogy mitol valtozna a helyzet. 
Ha egy kevesbe hozzaerto ugyfel all az auto mellett, akkor azt is at
lehet verni sajnos:(
(A konkret esetben pl. Eleve felesbe kevert olajjal cserelik le a
regit).
udv,
Attila
  | 
	 
	
		| + -  | Uj auto vasarlasa (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Sziasztok!
Uj auto vasarlasakor mire kell odafigyelni a szerzodes kotesekor,
illetve az atvetelekor? Van valakinek ilyen tapasztalata/tanácsa?
elore is koszi,
Attila
  | 
	 
	
		| + -  | 6 (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Sziasztok,
Frigyes nem mondta helyesen, nem vagyok elkeseredve, hanem turelmetlen
vagyok. Ha esik, ha fuj nekem ott a helyem a 6on. A la carte - ezt meg
mar csinaltuk a Tisza tonal is, bar ott a halaszle miatt majdnem
kirugattuk a szakacsot. Ja nem is, rantott ponty volt, de ez meg azt is
el tudta szurni!
Szoval nekem most mar senki ne mondja vissza, a torzsgarda ilyen idohoz
edzodott, az ujaknak pedig szokni kell.
Tehat talalkozunk a Dunakanyarban vagy hova megyunk.
avi
  | 
	 
	
		| + -  | Re: kozpontizar (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Zoli irta:
> altalaba taviranyito nelkul van, a taviranyito a riasztohoz tartozik.
> Lehet van taviranyitoval is, en meg nem lattam.
Az eredeti kerdeshez kepest mellekszal mivel nem tuolag beszerelendo
dologrol szol, de azert leirnam: a kozpontizar/inditasgatlo/riaszto (egyutt
vagy kulon kulon) megoldasara minden gyartonak megvan a maga heppje.
Igy ha nem lattal meg taviranyitos kozponti zarat, akkor nem lattal meg pl.
renault-t, ahol a jelenlegi generacional bizony a kozponti zarhoz tartozik
a taviranyito. (Az inditasgatlo az transzponderrel mukodik, riaszto meg
default nem szokott lenni, ha gyarilag beszerelik, akkor az is a kozponti
zar taviranyitojaval mukodik.)
Annyira taviranyitos a kozponti zar hogy kulccsal nyitasnal nem is kozponti.
Amivel en jol megjartam: egyszer nyitnam kulccsal (eloszor miota megvan,
olyan 8-9 honap utan:), forditom el, hat nem hallom a tipikus kattanast,
nem hallok semmit. Jo, masik iranyba kell forditani. Ugy sem. Hagyom az
ordogbe, elkonyveltem hogy ugy tunik nem mukodik. 15.000es
olajcsere/szerviznel (ami nem kell, de elvittem, erezze jol magat) mondom a
szerelonek hogy ize, biztos en vagyok a huje, de mintha nem nyitna a kulcs.
Fogja a kulcsot, elforditja, kinyitja az ajtot. En meg alltam mint egy
rakas szerencsetlenseg, meg jo hogy elore bejelentettem hogy az en saram.
Aztan persze kiderult hogy a kulcs nem mukodteti a kozponti zarat csak a
vezeto ajtajat nyitja, ezert nem volt a kattanas csak szep halkan kizarta a
kerdeses ajtot, amit en nem hallottam meg, es igy meg csak meg sem probaltam
a kizart ajtot kinyitni ;-D (Azt nem tudom hogy a dragabb tipusainknal is
igy mukodik-e, vagy pedig kisautohoz illo koltsegcsokkento megoldasrol van
szo.)
--
Udv, Sandor
  | 
	 
	
		| + -  | helyszini birsag (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Sziasztok!
Keresztkerdes: mi a teendo, ha egy ismerosomet (nemet allampolgar) Mo-n
leradaroztak es a helyszinen megbirsagoltak egy szombati napon? A tettes a
bunet beismerte, de a yard a helyszinen nem volt hajlando keszpenzt
elfogadni, hanem csekket adott. Szombat delutan 0 posta volt nyitva,
vasarnap meg visszajott az illeto Nemetorszagba. Kuldjem haza a csekket es
ott majd valaki befizeti?
Elore is koszonom,
marky
  | 
	 
	
		| + -  | alvazvedo (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Sziasztok!
Kisebb serules javitasa miatt leegett par foltban az alvazvedo az autonk
padlolemezerol.
Tud valaki javasolni jominosegu, ecsettel felhordhato, tartos alvazvedot?
Az auto tobbi reszen szinte hibatlan a gyari, vastag, gumiszeru alvazvedo,
igy csak ezeket a leegett foltokat potolnam.
Koszonom!
NHF
Peugeot 305
  | 
	 
	 
 |