Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1359
Copyright (C) HIX
2002-01-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 golf iii (mind)  90 sor     (cikkei)
2 Uj autoknal kuplug szokatlan (mind)  32 sor     (cikkei)
3 baleset (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Oreg az orszagut.... (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Orrmotoros Ikarus (mind)  17 sor     (cikkei)
6 600 ccm (mind)  13 sor     (cikkei)
7 AUTO 1358 (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Re: bemutato auto (mind)  23 sor     (cikkei)
9 hasonlitas ? :) (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - golf iii (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Meg ne haragudj, de ez az osszehasonlitas a valosagban aligha allna meg
>a helyet! ZX - nem ismerem, de ha az Xsara veszterhes kanyarveteli
reakcioibol
>indulok ki, hat erosen rezeg a lec;
: Nem indulhatsz ki a Xsarabol, mert a Xsara mar egy "kommersz" auto
(Xsara

A ZX pontosan ugyanolyan kommersz auto dizajnra is, muszakilag is.

: tulajoknak nem megsertodni, Citroen-leptekkel merve az!) a ZX-ben
azert csak
: van egy sajatkormanyzott hatso futomu, ami komolyat emel a
szinvonalan.

Akkor meg nem is lenne hulyeseg abbol kiindulnom, ugyanis pontosan
ugyanilyen flexibilis felfuggesztesu hatso futomu van az Xsara alatt is.
Pont az teszi olyan bizonytalanna valtott forduloknal.

>R19 - uttartas rosszabb, kenyelem azonos
: Szerinted. Szerintem nem.

Az R19 a korabbi Renault-khoz kepest mar az elnemetesedes jegyeit
mutatja, az a simogatoan lagy komfort, amirol te beszelsz, aldozatul
esett a jobb uttartasnak. Aruld mar el lecci, hogy mennyit vezettel
Renault 19-et, es mennyit Golf III-ast, istbiz kivancsi vagyok.

>>Szoval szerintem a Golf ilyen szempontbol is csak "atlagos", nem
kiemelkedoen jo.
>Mert ugy tolod el a hangsulyt szubjektiv tapasztalatokra hivatkozva,
hogy
ez jojjon ki.
: Te meg ugyanugy szubjektiv tapasztalatokra hivatkozva a Golf iranyaba
tolod
: a hangsulyt.

Nem egeszen. En nagyjabol a valosagot mondom, te meg szubjektiv
megitelesre hivatkozva csusztatod azt. Ha nem tudatosan csinalod, akkor
azert, mert el sem tudod kepzelni, hogy a Golf, az orok atlagauto
valamiben kiemelkedo legyen.

>Ez nekem csak mellebeszeles. A rugozas ennyire azert nem izles kerdese,
>a tobbseg imadja, ha lagyan ringat; a kenyelem/uttartas aranyrol szolt
a
vita, ami a >hangolas celjatol, a szubjektiv sulyozastol (hogy kinek
melyik
a fontosabb) fuggetlen.
: Miert lenne fuggetlen? VD-nek mi a kenyelmes es jo uttartasu? A
vesekorazo
: M5, nekem a kemeny Alfa, anyamnak a ringatozo Sierra. Pont ez a
lenyeg, hogy
: SZUBJEKTIV az uttartas vs kenyelem arany. Nalad a Golf az egyensulyi,
nalam
: (nalunk) nem. De ha te koromszakadtaig bizonygatod, hogy szerintem is
a
: Golfnak kellene az isten-futomunek lennie, (en nem mondtam, hogy
szerinted
: is az Alfa legyen az etalon!), akkor valami gaz van a rendszerben,
nem?

Ha valami gaz van, akkor a te rendszerben. Nem tudom eldonteni, hogy
most nem tudod, vagy nem akarod megerteni, hogy mirol beszelek. Nem
arrol van szo, hogy mi az optimalis beallitas (kenyelem avagy
uttartas-orientalt), hanem hogy melyik mutatja a osszessegeben a legjobb
ertekeket, melyik kenyszeriti az emberre a legkisebb kompromisszumot. Ha
pl. a Civicnek csak egy fokkal jobb az uttartasa, viszont harommal
rosszabb a kenyelme, akkor mondhatjuk, hogy a Golf felfuggesztese a maga
mufajaban - jobb. De ha valakinek az uttartas mindenek felett all, akkor
persze, hogy a Civic kell neki.

Szoval nem a hangolas koncepciojan, hanem a kenyelem es uttartas
egymashoz valo viszonyan van a hangsuly, az pedig ettol fuggetlen, ezen
belul mar csak beallitas kerdese. Ha mar a kezdet kezdeten
felreertettel, akkor remelem most mar tisztul a kep, lehet, hogy nem
volt egyertelmu abbol, amit eloszor mondtam, bar nem tudom, hogyan
tudtam volna maskepp fogalmazni.

>a Citroen XM ugy tudom, meg mindig nem ez az auto, mivel kisebb, varosi
>sebessegeknel ez is raz.
: Ulj bele... Vagy kerdezd meg a kollegat, valakinek van egy D12 itt a
listan.

A hidropneumatikanak en is vagom a lenyeget, ezert felesleges
kioktatnod, hogy a femrugo mennyiben kepes vagy nem kepes vele felvenni
a versenyt.

udv
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Uj autoknal kuplug szokatlan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lehet, hogy hulyeseg, de gondoltam megkerdezem ti hogy alltok vele. Vezettem
mar nehany autot, de a mostani ujabbaknal, amiket vezettem (VW Polo, Citroen
Xsara) a kuplung vagy a gazpedal olyan szokatlan volt, hogy sokszor
lefulladtam vele. Foleg nagyobb emelkedokon. Mindamellet, hogy regebben
mondjuk Skoda-nal vagy Opel Corsa-nal mar a legelso alkalommal gond nelkul
mentek a dolgok es lefulladasrol es megszokasrol szo sem volt. Most meg
ezeknel az ujabb gyartasu kocsiknal nagyon meg kell szokni, hogy a
kuplunggal es a gazzal hogyan banjon az ember. Nem szegyellem bevallani,
hogy meg mindig csak ugy tudok legtobbszor elindulni doccenes nelkul, hogy a
motort kiporgetem egy kicsit. Aztan menet kozben mar semmi gond nincs, csak
az elindulas a szar. Es persze meg mindig elofordul lefulladas, ha eppen nem
figyelek rendesen oda. Szoval nem tudom, hogy ennek ami az oka. Marmint
annak, hogy a regebbi autoknal ilyennel nem volt gondom. Nem tudom, hogy
vilagosan fejeztem-e ki magam, de azert is irtam, hogy hatha mas is
szembesult evvel a problemaval. Arra is gondoltam, hogy talan a fordulatszam
alapjaratban ezekenel a mostani kocsiknal alacsonyabb, mert amig a szivato
rajta van, addig gond nincs az elindulassal sem, csak miutan mar kikapcsolt
es bemelegedett a motor.( Amit ugye azzal jar, hogy a fordulatszam
alapjaraton alacsonyabb lesz. ) Szoval akadt-e mar valakinek ilyen
"problemaja"? Es mibol adodhat ez a kulonbseg az autok kozott? Mashogy van a
kuplung es a gaz beallitva vagy a fordulatszamnak van koze hozza?
Varom a velemenyeket. Aki lehulyezni akar az ne irjon!

Koszonom

Arpad Papai
UIN:1585815
mailto:
http://members.tripod.com/parpad
Corsa Club : http://www.extra.hu/corsaclub
+ - baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt autosok!

Tegnap ejjel sajnos szomoru esemenynek voltam szenvedo
alanya.Hollandiaban Maastricht fele tartottam az autopalyan
(Liegebol ahol dolgozom) amikor egy hatalmas durranas
hallatszott a kocsi orra elol es az egesz jarmu megugrott.
Azonnal felrealtam, motor le. A lokharitom alja szettort
hutto szettort hutoviz elfolyt (es ki tudja mi tortent
meg..), nemsokara egy belga rendszamu auto is beerkezett
hasonlo problemakkal. A baleset oka egy a sav kozepen helyet
foglalo kamion gumiabroncs. A kocsikat elszallitattuk egy
orzott telepre, a rendorseg megerkezese es jegyzokonyv
felvetele utan.
Nekem casco biztositasom van az ALLianz-Hungarianal ami
elvileg egesz europara ervenyes.Mivel ilyen meg sose tortent
velem es az anyagi kar jelentos (egy 4 eves Honda Civic 1.5
volt a szenvedo alany) segitsegeteket jotanacsot kernek
hogyan kezdjem el az ugyintezest. A legnagyobb problemam
az,hogy mivel a biztositast januar elejen kotottem, a
biztositasi kotvenyt meg nem kaptam kezhez, csak a
biztositasi ajanlat van a kezemben.

Segitsegeteket elore is koszonom,


Zsolt
+ - Oreg az orszagut.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt meg honnan a f...ombol szedted?! :) De komolyan! Ilyen "ven csoka" is
van a listan? Vagy bejaratott veteranos a kollega?"

Miert ne lenne :-) Azt hiszem ilyennel voltunk '75-ben osztalykirandulason.
Csak reszletekben birt felvinni bennunket a Mecsekbe.

Van itt meg egy....  :-)))

Lehet,hogy en vittelek Benneteket.....:-)))!
Olvasni nem csak a tinik tudnak,bar neha eleg "tinis"agyalgas a lista,
de idonkent jobb mint a MOKA
VD-t csipom, lehetne meg vagy 3 belole

BuszosJani
Mailto:
+ - Orrmotoros Ikarus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahogy igy visszagondolok, lehet, hogy megsem Ikarus volt? Az orrmotoros
Ikarus ahogy emlexem egy lapos eleju joszag volt, a vezetoter el volt
valasztva az utastertol (vagy nem?) es neha vontatott egy potkocsit is, ami
ugyanugy buszforma volt, kiveve az elejet. Aztan jott a faros, estenkent
vagy vele almodtuk azt, hogy rajta utazunk, vagy Sunyovszky Szilviaval.
Hatul kartyaasztal meg olvasolampa, apaaaam!
Amire eloszor gondoltam, az egy olyan 20-25 szemelyes, egy ajtos joszag
volt, a vezeto mellett az utasterben volt a faintos muborrel burkolt engine
compartment, es lehet, hogy csepszon eromu duborgott bene mind a 15
betonszaggato loerejevel. Szoval nem nagyon emlexem mar, de ket dolog
biztos: az egyik,  hogy jo 30 eve eltelt azota, a masik, hogy a tehenszar
mindig lapjara esik.

Udv joe

XM TD2.1
(1992.Jan.8. a szulinapja)
+ - 600 ccm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csak egy pelda, ami a teoriad rogton felboritja - 600-as
> Wankel motor. Ez akkor csak a Smart 600-as motorjaval
> hasonlithato ossze?
Hat, ha csak ket dugattyu bolyong benne, 
akkor inkabb a Trabanttal kene... 8-))

Az osszehasonlitas mindig szubjektiv, talalhatunk olyan 
szempontokat, amelyek alapjan latvanyos elemzeseket 
vegezhetunk egy kobanyai oriasdomper es egy 
kispolak kozott, vagy kimutathatjuk, hogy ket Suzuki 
kozul miert az enyem a legkiralyabb...

Dani
+ - AUTO 1358 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsanat, a 1358-ban csak beideztem Fogash 
levelet (Suzi vs. Zastava), de lemaradt az 
elmenybeszamolo egyik kedvenc automrol, a 
Yugo Koral 55-rol. A haveromnak van, mar irtam, 
hogy ahhoz kepest, hogy nem nyul hozza, 
kifogastalan allapotban van (harom honap teli 
utcan allas utan harmadikra indult, olaj, hutoviz, 
levego nem hianyzott, a zoldkartyanal meg a 
szerelo majd' lefordult a muszerrol). Imadom 
vezetni, ez meg az a fajta, aminek lelke van. 
De a Suzuki nem csak azert jobb, mert 
100 ekm-rel kevesebbet futott, azert erzodik
az a par avtized a ket konstrukcio kozott...

Dani
+ - Re: bemutato auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Nem tudom ki hogyan van a bemutato autokkal, de en most vettem egy Nissan
Almera-t, ami bemutato auto volt. Csak elfelejtettek hasznalni.... Tortent
ugyanis, hogy december 7-en egy kereskedo beuzemelt egy ilyet (kapott
rendszamot) mert a Summit Motor eloirja, hogy kell tartani.En pedig eppen
arra jartam a mult penteken. Meglattam beleszerettem. Megkerdeztem, hogy
mennyibe is kerul, mondtak 3,4MFt ??? Mennyi km van menne? 17 (!) Szoval
tuti nem hasznaltak. Az uj ara 3,8+ metal fenyezes+beuzemeles..... Mar csak
egy kerdesem volt: Mennyiert veszenek be egy 3 eves Daewoo Lanos 1.6
SX-et... Megint meglepodtem: Az auto 1,6M-et er, de 1,8M-ert bevettek.
Szoval most hetfon meg is vettem. Ja es meg belealkudtam egy vonohorgot
is.... Szerintem a bemutatoautotol nem kell tartani, csak inkabb tobb
kereskedot meg kell latogatni, kinel van a legkevesebb km-et futott
darab....
Nem tudom milyen autot szeretnel venni, de a Daewoo Lanos 1.6-tol ovakodj !
Nekem 3 ev alatt 34000Km mellett kb 14-15 (!) volt szervizben. Klf
hibakkal... Pl rendszeresen leragadtak a befecskendezok (a vegen mar en is
tudtam javitani: kiskalapacssal neki kell esni a befecskendezonek :-))
Utanna meg rendszeresen 1500-2000 volt az alapjarat.... Mindig azt mondtak,
hogy megcsinaltak, aztan megesem. Mindig ujra es ujra rossz lett. :-(

Udv: Romeo
+ - hasonlitas ? :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2002.01.25.s +0100, you wrote:
>Tenyleg, egyforma autokat kellene osszehasonlitani.
> > LADA 1.6 16V - Suzuki 1.6 16V
>Miert is?
>Csak egy pelda, ami a teoriad rogton felboritja - 600-as
>Wankel motor. Ez akkor csak a Smart 600-as motorjaval
>hasonlithato ossze?

Szerinted ez felboritja ? az otto (de nem lehet hogy td motor van azokban ? 
:)  es a wankel motor nem ugyanaz.... Szerintem :)

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS