| 
		| 1. | Re: Gumi (mind) | 32 sor |  (cikkei) |  
		| 2. | Led vs. izzo (mind) | 12 sor |  (cikkei) |  
		| 3. | lux, lumen, Watt (mind) | 37 sor |  (cikkei) |  
		| 4. | va: index (mind) | 24 sor |  (cikkei) |  
		| 5. | Re: karesemeny, kifizetes (mind) | 26 sor |  (cikkei) |  
		| 6. | Re: ledek (mind) | 23 sor |  (cikkei) |  
		| 7. | kivansagok... (mind) | 12 sor |  (cikkei) |  
		| 8. | lokharito es doksi (mind) | 12 sor |  (cikkei) |  
		| 9. | Trabi1.1-be magno (mind) | 23 sor |  (cikkei) |  
		| 10. | Kresz kerdes (mind) | 11 sor |  (cikkei) |  
		| 11. | SAVA (mind) | 8 sor |  (cikkei) |  | 
 |  
		| + - | Re: Gumi (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
A AUTO 1693-ban irta  :
>Hali!
>
>Van egy kerdesem gumival kapcsolatban:
>
>Van valakinek SAVA gyartmanyu papucs a kocsijan? Nekem egyszer volt 4 db
>185/70 R13 es arban es teljesitmenyben is meg voltam vele elegedve
>(kb.1996-1997-ben). Mostanaban hasznal meg valaki ilyent vagy meg
>gyartjak/forgalmazzak? Ha igen, mely orszagbol szarmazik? Annak idejen
>meg mintha deli szomszedunk gyartotta volna...
>
>Elore is kosz az infot...
>
>Udv! GERI
>
Jonehany eve beolvadt a Semperit gyarba es Sava Semperit neven futott
(gondolom meg most is). Egyebken Slovenia-ban van a gyar, Kranj nevu
varosban.
Szerintem is igen jo minosegu gumik.
udvozlettel
Csonka Ferenc - ferke
www.adanet.co.yu/~ferke/rogoznica
HIXEditor 1.15beta8
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.431 / Virus Database: 242 - Release Date: 17.12.2002 |  
		| + - | Led vs. izzo (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Kozben eszembe jutott meg egy dolog, pl. eros hoesesben a hatso
helyzetjelzonel az izzo altal termelt ho" olvasztja le a havat es teszi
ezzel lathatova a fenyt. Latszolag extrem, de nekem tobbszor volt mar olyan
az autom hatulja, hogy a hatso lampasorbol csak a folyamatosan vilagito
helyzetjelzo latszott, a tobbi be volt havazva. Vagy hoesesben
veszvillogoval magara hagyott auto, amikor az izzo hoje tartja melegen a
burat, es olvasztja le a havat...
Szerintem ez mindenkeppen az izzo mellett szol.
udv,
Akos
 |  
		| + - | lux, lumen, Watt (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
>Deviszontellenben...  Lehet hogy a KRESZ nem ir elo semmit, de a
>KPM nem fogja levizsgaztatni a kocsit, hiszen azert is szol ha az
>50W-os  izzo  helyere  100W-ost  teszek,  ha  a sima izzo helyere
>halogent, stb....
Miutan most bitang modon raerek - igy tovabb keresgeltem...
 ***(4)  A  tavolsagi  fenyszoronak az ut feluletet a jarmu elott
 sotetben,  tiszta  idoben legalabb 100 meter tavolsagon meg kell
 vilagitania  ugy,  hogy e tavolsagban a megvilagitas a tavolsagi
 fenyszoro  kozeppontjanak  magassagaban  1  luxnal  kevesebb nem
 lehet.   A  tavolsagi  fenyszoro  csak  szintelen  (feher)  vagy
 kadmiumsarga  fenyt bocsathat ki. ***
Ennek  ertelmeben  a  tavolsagi  fenyszoro teljesitmenye szabadon
novelheto,  mert  a  fenti szoveg szerint a minimalis fenyero van
megszabva.
 ***(3)  A  tompitott  fenyszoronak  — anelkul, hogy a szembejovo
 jarmu  vezetojet  vakitana  —  az  ut  feluletet  a  jarmu elott
 sotetben,  tiszta  idoben  legalabb  40  meter  —  mezogazdasagi
 vontato  es  lassu  jarmu elott legalabb 30 meter tavolsagon meg
 kell   vilagitania.   A   megvilagitas   a  tompitott  fenyszoro
 kozeppontjan  atmeno vizszintes sikban es e felett a jarmutol 25
 meter tavolsagban
  a) aszimmetrikus tompitott fenyszoro eseteben 0,7 luxnal,
  b) szimmetrikus tompitott fenyszoro eseteben 1 luxnal
 tobb nem lehet. A tompitott fenyszoro csak szintelen (feher) vagy
 kadmiumsarga fenyt bocsathat ki. ***
A tompitottnal van a bukta, mert itt viszont maximalja a fenyerot.
Valtozatlanul    igaz,    hogy    az    indexnel,    feklampanal,
helyzetjelzonel  nem  beszel  luxrol,  lumenrol, illetve Wattrol.
Csak egy X tavolsagot ad meg, ahonnan lathatonak kell lennie.
--
Meszaros Geza
 |  
		| + - | va: index (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
>ha  felkapcsolt  lampaval  megyek  akkor egy ido mulva lassabban
>villog mint  mondjuk  az  auto  beinditasakor vagy lampa nelkuli
>kozlekedeskor.
Szia Geri !
Meg  kellene  merni  az  akksi  feszultseget  terheletlenul, majd
beinditas  utan  rakapcsolva  az osszes fogyasztot - alapjaraton,
majd emelt fordulaton es a vegen lampak nelkul csak alapjaraton.
Ebben a sorrendben.
Kb. ilyen ertekeket illene merni 12,x - 13,8 - 14,x - 13,8 V
En  ugy  szoktam csinalni, hogy egy kis (1000 Ft-os) multimetert,
jo hosszu merozsinorral az akksira csiptetek es a muszert berakom
magam ele.
>En  arra  tippelek,  hogy  a  generatorban a szenkefeket kellene
>megnezni (hja, 15 ev es 102.000 km nagy ido...).
A szenkefet, a gyurut, amin fut, a generator csapagyat, a fesz.
szabalyzot, az ekszijat.
Tehat egy generator general nem arthat az ugynek. De lehet egy 15
eves  korrodalt, lelazult csatlakozas is az oka. Igy tavolrol meg
nem mondja senki.
--
Meszaros Geza
 |  
		| + - | Re: karesemeny, kifizetes (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
A AUTO 1687-ban irta  :
>A hatso, felnyilo ajtaja horpadt egy picit. Nemreg kaptam meg a biztosito
>elszamolasat: biztositasom terhere kifizettek 163,000 Ft-ot
>(Szazhatvanharom 
>ezer). Megdobbenessel olvastam.
>
>Erdemes-e ezzel fogalkozni, juthatok-e valamire, vagy csak a kivancsisagom
>fog kielegulni?
>
>
Kollegam nem egeszen 1 eves Cordobajat 2 honapja megtoltak. Kulserelmi
nyomok lokharito megkarcolodott, csomagtarto ajtaja kicsit horpadt, de gond
nelkul nyilik csukodik. A markaszervizben felvett kar alapjan a vegosszeg
860 000,-Ft (nyolcszazhatvanezer).
Viszont engem kellemes csalodas ert a 15000Km-es kotelezo szerviz 17650,-
FT volt.
Bagacs
Seat Cordoba 1.6
HIXEditor 1.15beta8
Ui.: Ment maganba is |  
		| + - | Re: ledek (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
A AUTO 1687-ban irta  :
>Azon tunodom honapok ota, miert nem gyartjak az uj autokat izzoszalas
lampak helyett ledes lampatestekkel (index, helyzetjelzo, fek)??
>
>Tudom, van egy-ket kivetel, de megsem altalanos. Mi lehet az oka?
>
>Mas. Mit szolhat a KF, ha valakinek megfordulna a fejeben utolagos
>ledesites? Tudom, ehhez meg semmit, de ahhoz mit, ha meg is csinalja. Es
>nem kek 
>ledekre gondoltam, hanem pirosra es sargara. Csinalt mar valaki ilyet?
>
Az Audirol olvastam, hogy ilyesmivel kiserletezik, de ok megfeljeltek
azzal, hogy pl az index sarga nyil alkjaban villog es a "feklampa"
oszlopdiagramhoz hasonloan a fekero nagysagatol fuggoen magasabb vagy
alacsonyabb. Nekik a nemet KF-fel gyult meg emiatt a bajuk, elobb utobb
talalkozni fogunk ezzel a megoldasal. A BMW-nek van olyan megoldasa, hogy
uvegszalon vezeti a hatso lampara a fenyt, de ez csak helytakarekos nem
tudja csokkenteni a reakcioidot.
Bagacs
HIXEditor 1.15beta8 |  
		| + - | kivansagok... (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Boldog ujevet kivanok!
Lehetoleg olyat, hogy minden vaddiszno ki legyen vilagitva kek ledekkel. A
fenekukon
meg piros ledbol keszult feklampa viritson. Minden mentoauton cserlejek ki a
hatso aj-
tokat *ingyen*. A kattogo kozponti zarak akkumulatorainak a frizurajat pedig
zselezzek
fel. Es szervo legyen minden auton, amelyik nem eleg jo ahhoz, hogy DIRAVI
lehessen
benne! ;-))
--
Szeretettel: Péter
 |  
		| + - | lokharito es doksi (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Uraim!
Valaki volt olyan uriember, hogy felkinalt a vaddisznotorte CX-emhez
egy elso lokharitot. En meg voltam olyan trehany, hogy elszortam a cimet.
Jelentkezzel kerlek ismet, maganban!
Elore is koszi szepen!
Ha valakinek lenne elfekvoben Citroen CX-szel kapcsolatos irodalma,
nagy oromet szerezne vele, ha lemasolhatnam. Minden erdekel, es min-
den megoldas erdekel. Elore is koszi!
--
Szeretettel: Péter
 |  
		| + - | Trabi1.1-be magno (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Bonzsur,
Gabocza:
>>>
Megleptem magam karacsonyra egy gagyi radiosmagnoval, es most hogy enyhulni
kezdett az ido, szerettem volna betenni, de nem hagyta magat a szemet! Kb.
4-5 cm-rel hosszabb, mint a lik amibe kellene szerelni!
Kerdes:
- Lehet hogy a magno nagy? (szerintem standard meret..)
- Lehet hogy tenyleg kicsi a lik?
- Hat akkor hova lehet tenni?
Egy 6-8 centit bele kell faragni a muszerfalba (jobbrafele), ugyanis az ISO 
meret valoban hosszu. Viszont hatul fel kell fogatni a muszerfal hatso 
rogzitopontjanak csavarjahoz, kulonben kiszakad.
Oriasi nagy szop@s az egesz...
udv,
djtiszy
 |  
		| + - | Kresz kerdes (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sziasztok !
A kovetkezo kerdesem lenne :
Adott a Hengermalom u. es az uj 2*2 savos 6-os ut keresztezodese. Ha az ARAL
kut felol jovok, az elojelzo tablak szerint kikanyarodhatok balra nagyivben
a 6os utra. Az utburkolati jel szerint szinten megtehetem. a lampa is ugy
van programozva, hogy amennyiben nagyivben kanyarodok, nincs szembejovo
forgalom, azoknak piros van. Igenam, de a lampaban, a zoldnel csak EGYENESEN
mutato nyil van, tehat a lampa szerint meg csak egyenesen mehetnek. Most
akkor mi itt az igazsag, melyik jel az erosebb?
Laci
 |  
		| + - | SAVA (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sziasztok!
GERI kerdesere valaszolva, igen van meg SAVA gumi es Szodligeten van egy
markakereskedoje.
Azt sajnos nem tudom, hogy melyik orszagban gyartjak!
Az egyik tanarom vett a sajat es a cgenek az autoira es elegedett veluk.
Z
 |  |