Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2352
Copyright (C) HIX
2004-11-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Nemetorszag (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Subaru SVX (mind)  47 sor     (cikkei)
3 Alfa 146 (mind)  20 sor     (cikkei)
4 parkolas (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: Szabalytalan parkolas (#2351) (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Vectra meg tali (mind)  53 sor     (cikkei)

+ - Re: Nemetorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 31 October 2004 20:54, pcdokk wrote:
> Az indexhasznalati mutatokat tekintve a magyar szabaly bizotnsagosabb.
> Ha nincs index a fouton
> marad. Ha megis lekanyarodik, legfeljebb potyara vartam. Nemet minta:
> marad, de nem indexel
> feltetelezem, hogy lejon es elemegyek->johetnek a helyszinelok.

Azt hiszem hogy te kizarolag arrol az esetrol gondolkodva vontad le ezt a 
kovetkeztetest mikor a fout balra kanyarodik:-) Gondold azt is vegig, 
mikor jobbra kanyarodik. Nem indexel, tehat a fouton marad (jobbra 
kanyarodik). Te arrol az utrol erkezve nem allsz meg (mert hat a masik 
kanyarodik), mehetsz akarhova, nem zavarod ot. Es kozben kiderul hogy 
dehogy, egyenesen megy. Ergo ha nem indexel, muszaj megvard hogy mit 
csinal, akkor is ha szabaly szerint mehetnel :-)

> kerdese. Ha maradok, nem kell. Ha elfelejtek indexelni akkor a bejonni
> szandekozo anyazik egyet, de
> mas baj nincs.

Mig ha jobbrakanyarodo uton fouton felejtesz el indexelni, osszementek :-)

> Ez index hasznalati problema. Indexelniuk kellene amikor elhagyjak a
> foutat. _Szerintem_ a magyar szabaly biztonsagosabb.

Szerintem nem. Mar csak azert is, mert lehet peldaul hogy a mellekutrol 
jovonek nincs is tabla hogy ott pontosan mi is a fout, csak az hogy 
elsobbseget kell adjon. Mig az ut geometriajarol nem kell tabla,, azt 
latja :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Subaru SVX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
A nyár elején szerettem volna venni egy sportkocsit, és elmentem 
körülnézni, hogy mi lenne a legmegfelelőbb, a szabadidőben történő 
autózgatáshoz (persze a pénztárcának megfelelően :) ). Első utam egy 
BMW 850CI vezetett, de semmi megfogó nincs az autóban, és minden 
úton szembe jön veled egy, majd jött a Mitsubishi 3000 GT/turbo, a 
motorja elég vérszegény, és iszonyatos fordulatszámokon sem jobb a 
helyzet, nem beszélva arról a tényről, hogy a helykínálat hagy némi 
kívánnivalót maga után (annak jó, aki szereti a tetőt fejelgetni minden 
bukkanónál) . Aztán következett a Nissan ZX 300 borzalom, de olyan 
széria, ami jó állapotban van nem létezik belőle, legalább is nehéz, 
láttam vagy 20 autót, és egyik szarabb volt mint a másik!  
Aztán jött a megvilágosodás, :) egy ismerősom szólt, hogy egy 
szerelőnél, már vagy három éve figyel egy SVX, és az autómata váltó 
teljesen lehalt benne, de nem is meglepő, mert ezeknek az autóknak 
ez az egyik gyenge pontja. Az autót nem ismertem, de hát a Subaru 
nem hiszem, hogy csinál rossz autókat, így hát elmentem megnézni
(még a formáját sem tudtam milyen). Az autó külsején hagyott néhány 
nyomat az évek folyamán történt hosszú állási idő, de a sérülések alól 
valami gyönyörű bújt elő. Beleültem, és igen ez az ami kell, van benne 
hely, és minden ott van ahol kell! Motor 3 év állás után egy kis benzin, 
és aku után gyönörűen szinte pöccre indult, és szépen járt, a hangja 
szinte muzsika. Színe fekete egy két bordó csillámmal a fényezésben. A 
váltó persze meg sem moccant! Családi nyomás ellenére megvettem a 
szépséget! Aztán következett a szerelő keresés, kevés ember ért az 
autóhoz, de sikerült találnom egyet. Az autó váltójában tönkre ment a 
kúpkerék, és egy két kapcsoló elektrónika. 
Nem akartam gányolást, így megvettem a gyári alkatrészekből mindent 
amit kellett + egy teljes felújítókészletet. A szállítási idő valami 
borzalom volt, mert nehéz kivárni azt a hat hetet, de megérte a váltót  
a szerelő pöpec módon három nap alatt összerakta, és láss csodát 
működött. Persze az első alkalommal az első szimering nem birta a 
kiképzést, és egy másikat kellett bele tenni, de másodikra az autó 
működött rendesen. Ezután következett az összes gumialkatrész, 
fékek, tömítések, szűrők cseréje. A Subaru SVX az élvezet csúcsa 
iszonyatos nyomaték, már 2000-es fordulaton, és 200km/h-nál 4000-es 
fordulat, 3000 RPM körül 160 körül utazok az autóval!
Az autó ugyan négy sebességes, de van egy autómatikusan 
kapcsolódó overdrive. Ez kb úgy néz ki, hogy 3400nál 160al megy az 
autó, és érezhető kapcsolás nálkül visszaesik a fordulatszám 3000-re, 
és itt már van motorfék is! 
Az autón még vannak külsérelmi szépséghibák, de műszakilag 
kifogástalan! Reméle, még az idén befejezem a felújítását 
(szépséghibák eltüntetése). 
Szóval első körben ennyi.
Üdv,
Cz
+ - Alfa 146 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Eddig csak olvasgattam a hozzaszolasokat, de most lenne egy par 
kerdesem is valakihez, aki segiteni tudna nekem.
Tobb is lenne:
Adott egy Alfa 146i 8 szelepes boxer '96-os gep. Tudnatok-e fejer  
vagy azzal szomszedos megyeben valakit, aki korrekt es hajlando lenne 
a valtomat megnezni es megjavitani, mert valami csorog benne es egyre 
elkeseritobben? 
Tudja-e valaki, hogy mivel lehet helyettesiteni a 
gyari ablaktorloket, mert a vegei csuklanak es nem egyformak azt 
hiszem. Hol lehetne kapni elfogadhato aron? 
A kodlampam utolag lett beszerelve es meg nincs bekotve. Orulnek, ha 
valaki tanacsot tudna adni, hogy hol talalhato a csatija a 
motorterben, ha van egyaltalan gyarilag kialakitva. 
Es az utolso: a futoventilatorom csak 4-es fokozatban mukodik, vajon 
hol keressem a hibat?
Tudom, hogy nem Alfa-forum, de mast nem nagyon ismerek, ha tudtok egy 
masik levlistat, ami meg szoba johet, azt is nagyon megkoszonnem.
Udvozlettel.:
Zoli
+ - parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

lattatok mar?

http://koth.hu/~til/parkolas.htm

:-)

udv,
Ivicz Laszlo
+ - Re: Szabalytalan parkolas (#2351) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az én esetembe a Köztársaság téren osztogatták ezt a fincsi lapot, 
> pedig egyetl en tábla nem tiltja az ott parkolást, ahol az 
> megtörtént!!! SŐT MÉG FELJÁRÓ IS VAN A "TILTOTT TERÜLETRE"!!! 
> ... ÉS HANGSÚLYOZOM: BEHAJ TANI TILOS TÁBLA VAGY BÁRMI EGYÉB 
> TILTÁS SEHOL. Akkor kérdem én, miért ez az an

Ha felhajtóra van szükség, tehát a várakozás helye nem az úttest 
szintjében van, akkor a helyzet megfelel a járdán várakozásénak, 
vagyis kizárolag akkor engedélyezett, ha ezt tábla jelöli.

Ed
+ - Vectra meg tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nekem 2 Vectram is volt, egy 1.8 piros hatchback, amugy fapados meg egy
2.0 8V fullos feher automata. Mindketto tobb mint 200ezret ment, gond
nelkul, eladni sem volt nehez.

Nagyon szerettem mind a kettot, kulonosebb problema nem volt veluk. Egy
dolog kergetett az oruletbe mind a kettonel, az elso stabilizatorrud a
szilent blokkban meleg idoben nagy roppanasok kisereteben elforgott. Nem
segitett sem a szilent csere, sem a gumi kenese, semmi. K_pjak be a b_zi
mernokok, tenyleg emiatt adtam el a kocsikat. Es mind a kettonel ez
volt, es nem volt futomuves vagy szerviz aki tudott volna mit kezdeni
vele. Uj szilent egy honapig megoldas volt, utana minden a regiben ment,
foleg jardaszegelynel vagy amikor a stabi kicsit jobban meghajlik. Ki
kell dobni a stabilizatort, szerintem :-)

A 2.0 automataval ment mint a golyo, fogyasztas olyan 9 l korul volt.
Szerintem az A Vectra kivul es belul is szep, kiforrott auto, ma sem
nevezheto csunyanak vagy korszerutlennek. Ki tudja, egy 2.5 V6-ra meg
beneveznek ma is, csakis automataval! Ja es a hatchback csomagtere
akkora, mint egy... mint egy nagy csomagter. Aprosagok miatt a
"buboreklampasat" vegyetek (94 utani) onnan ismered fel hogy az elso
lampa ive meg van torve es a hatso lampan van egy kis "buborek". Hatso
sarvedoivet szoktak menetrend szerint cserelgetni, meg nekem meg a
benzincsovek oregedtek el. Errol van egy sztorim: iszonyat benzinszag, a
motorterben az AC pumpa nyomasa hatasara vagy 3 helyen spriccel a benya.
Nosza beultem, majd a szerelom jol lebaszott, hogy mertem elvinni hozza
a kocsit. Utolag visszagondolva konnyen "melegge" valhatott volna a
helyzet.

Szerintem sok praktikus otlet jellemzi, igenyes kivitelezes es jo
anyagok. Szerintem olyan tu'ra'zo's-bulizo's kocsi. Szerintem. (nem
tu'lra'zo's).

Namost a talira meg lehet hogy a Kornel nem jon, mert sem o, sem a
feleslegem nem akar hatul ulni, es elore latom a vita veget. Na mindegy,
en megyek. Viszek Hubertust, meg Whiskyt, meg vodkat, hatha kifogy az
uzemanyag utkozben, es akkor ezzel lehet potolni, amint azt a filmekbol
tudjuk.

Rendeztem egy mini talit mult csutortokon a Mammutban, ott volt Strezi
(Micu Tomi), Lovas Peti es neje meg Kornel. Namost, ugy tunik hogy
Suzukitulajdonos Strezi Micu RX Tomi megis legurul a talira, a
szervezoknek javaslom felvenni vele a kapcsolatot. Kornelt meg igazan
elvihetne valaki, mondjuk Pici :-) (csak mert olyan jol
osszehaverkodtatok Bogacson...). Varom a jelentkezoket! Nem kell felni,
ha nem masnapos, szol mielott elengedi magat :-)

Ja es a Frigyes hazaspar erkezeset meg egyenes adasban kellene
kozvetiteni, Jo Frigyes kocsi nelkul videken... (Es keretik rola peldat
venni, hogy meg kocsi nelkul is eljon!)

avi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS