1. |
dobhartya+RR (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
2. |
Arcam (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
3. |
Bach es a szammisztika (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
|
+ - | dobhartya+RR (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Hangosok!
Felado : Bartha Agoston (gramofonos)
> E-mail : [Hungary]
> Temakor: Dobhartya ( 6 sor )
> Idopont: Thu Mar 28 04:04:10 CET 2002 HANG #1405
Kedves Agoston!
> Kozepful Gyulam van mar egy jo hete. A magashangok igy
> nem jutnak be. Felek felszuratni, de lehet, hogy rosszabbul
> jarok, ha magatol hasad ki. Szoval ki mit tud a temarol ?
> Egyaltalan milyen vekony a dobhartya es mennyi ido
> alatt gyogyul be ?
Negyeves fiamnak is eppen ez van. Mi homeopatias szereket
adunk neki, amitol kb. egy het alatt rendbejon. Egyebkent ha
magatol perforal a dobhartya, akkor szinte nyom nelkul
begyogyul. De ha jo szereket hasznalsz ennek sem kell
bekovetkeznie.
> Felado : [International]
> Temakor: Arcam (90%) ( 63 sor )
> Idopont: Thu Mar 28 17:53:33 CET 2002 HANG #1405
Kedves Janos!
> A kereskedo ekkor mar kemeny kritikaval illette a hozott lemezek
> hangminoseget es betette a favorit RR-ot. Az tenyleg valamivel jobban
> szolt az A8-on. Ekkor diadalittasan kvzvlte, hogy a RR (es hasonlo
> hangminosegu) kiadvanyok ma mar nem elerhetetlenek...
A RR kiadasu lemezek talan a leggyengebb minoseguek az audiofil
kiadasok kozul. Kulonosen rossz az eredmeny ha a hires-nevezetes
HDCD kodolas is rajta van. Kulonosebb nehezseg nelkul lehet
atlagos kiadvanyok kozott lenyegesen jobbakat talalni, mint a RR.
Udvozlettel Bese Attila
http://www.tele-data.hu/aliscaorange
|
+ - | Arcam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
This is a multi-part message in MIME format.
--Boundary_(ID_KVA9fIkwk1rkeqSTCb/lsQ)
Content-type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-transfer-encoding: quoted-printable
Elnezest az eltero velemenyert, de sajat tapasztalataim szerint a rossz =
lemezek (ugy ertem nem zeneileg, hanem technikailag rossz) nem fognak =
jobban szolni egy jobb berendezesen, hanem a jobb berendezes meginkabb =
kihozza hibaikat. Ezzel szemben a jo lemezek jobb berendezesen meg =
jobban szolnak, mint egy gyengebb cuccon.Sajnos a forgalomban levo CD =
felvetelek 80%-a csapnivalo. Egyebkent velemenyem szerint a =
berendezesrol megszolalo zene minoseget tobb mint 50%-ban nem az =
elektronika, hanem a forras, a CD lemez felveteli minosege hatarozza =
meg. Egy rossz CD-bol a legdragabb CD jatszo sem tud jot varazsolni.=20
Udv. Horv=E1th Cs. www.planaraudio.hu=20
--Boundary_(ID_KVA9fIkwk1rkeqSTCb/lsQ)
Content-type: text/html; charset="iso-8859-1"
Content-transfer-encoding: quoted-printable
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Diso-8859-1">
<META content=3D"MSHTML 5.50.4522.1800" name=3DGENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT size=3D2>Elnezest az eltero velemenyert, de sajat =
tapasztalataim=20
szerint a rossz lemezek (ugy ertem nem zeneileg, hanem technikailag =
rossz)=20
nem fognak jobban szolni egy jobb berendezesen, hanem a jobb berendezes=20
meginkabb kihozza hibaikat. Ezzel szemben a jo lemezek jobb berendezesen =
meg=20
jobban szolnak, mint egy gyengebb cuccon.Sajnos a forgalomban levo CD =
felvetelek=20
80%-a csapnivalo. Egyebkent velemenyem szerint a berendezesrol =
megszolalo zene=20
minoseget tobb mint 50%-ban nem az elektronika, hanem a forras, a CD =
lemez=20
felveteli minosege hatarozza meg. Egy rossz CD-bol a legdragabb CD =
jatszo sem=20
tud jot varazsolni. </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3D2>Udv. Horv=E1th Cs. <A=20
href=3D"http://www.planaraudio.hu">www.planaraudio.hu</A>=20
</FONT></DIV></BODY></HTML>
--Boundary_(ID_KVA9fIkwk1rkeqSTCb/lsQ)--
|
+ - | Bach es a szammisztika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hali.ho.Hang & Timpani!
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Morimur, avagy szammisztika Bach muveiben ( 54 sor )
Régóta kiserem figyelemmel Zsolt és Timpani evodeset a primszamok
struktujarol:-), amde igazan a Bach-kodok es zenejenek lehetseges
rejtett szammisztikaja izgatott fel.
Egy barokk-reneszansz korust vezeto baratommal mar tobb barati bulit
vertunk szet reggelig tarto Bach-vitainkkal, mely szerint a zene Bachnal
kezdodik - es vele egyuttal be is fejezodik... Elmeselem egy nehany
evvel ezelott lefolytatott kiserletemet, amellyel az elkepzelheto legnagyobb
szentsegtorest kovettem el: letrehoztam egy kb. 17 perc idotartamu
ugynevezett megamix-et, Bach-Ligeti-Cage Interferencia cimmel, amellyel
eppen az ellenkezojet probaltam bizonyitani, mint amirol Timpani beszamolt:
a legzsenialisabb strukturak egyenranguak a veletlenek megfejthetetlen
"torvenyszerosegeivel"...
A megamixen az alabbi muvek reszletei szerepelnek:
Bach: Goldberg Variaciok (es tobb mas Bach mu Glenn Gould eloadasaban),
Ligeti Gyorgy: Chamber Concerto; Lux aeterna; Double Concerto for Flute &
Orchestra; Musica Ricercata for Piano,
John Cage: Thirty Pieces for Five Orchestra; Music for Piano
A mixen mindig csak harom hang folyamatos lebege'se't hallani, egymashoz
kepest lassan es folyamatosan valtozo intenzitassal. A mix - Cage
szellemeben - teljesen veletlenszeruen jott letre, a felvetel nagy reszen a
Goldberg variaciok es Cage muvet veletlenszeruen jatszo 5 zongorista (es
ugyanigy az 5 zenekar) interferenciaja hallhato, megfuszerezve Ligeti
fuvosaival es korusanak enekhangjaival...
A megamixen - Bach zenei zsenialitasat mindenekfole helyezo baratom
legnagyobb megrokonyodesere - legalabb 5 olyan pillanat van, amely
veletlenszeru, de megis beleillo" hangsulyt helyez el az amugy mar
fokozhatatlannak hitt Bach interpretaciokban. A legizgalmasabban lebego
reszekben peldaul Gould (es Bach!) szinte egyenrangu hatodiknak tunik a
Cage-darabot veletlenszeruen jatszo 5 zongorista mellett...
Ugyancsak dobbenetes az is, hogy a Goldberg variaciok utolso tetelenel, a
Gould altal mar-mar "fenyegetoen" lelassitott Aria da capo alatt megszolalo
Ligeti-korus mennyire a helye'n van - es mennyire tud hianyozni ha ezutan
az eredeti, amde "csak" zsenialis Bach darabot hallgatjuk Goulddal...
Mit bizonyitott ez az Interferencia-megamix? Talan semmit. Talan azt, hogy
letezik valamifele szellemiseg, valamifele kozossegi tudat, amelyhez a
legkulonfelebb modon kapcsolodhatunk, akar latszolag ellentetes iranyokbol
kozelitve is. Talan csak azt, hogy a zene is egyfajta modellje, egyfajta
ertelmezese a vilagnak, strukturai ugyanugy johetnek letre, ahogy az
objektiv letezo vilag mikro- es makrostrukturai. Zenet csinalni es zenet
hallgatni nem mas, mint a vilagot valamifelekeppen ertelmezni... Slussz!
|
|