1. |
Bejaratas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
2. |
koszonet es kerdes (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: octavia fotozas Teebynek (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
4. |
testhiba (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
5. |
Vezermuszij (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Bejaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
Fogash irta:
:> Szolitom a Seat Leont birtoklo listatarsunkat, hogy tamasszon ala,
:> vagy cafoljon meg!
Valoban igazolni tudom a gepkonyv alapjan....
Szép napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
|
+ - | koszonet es kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom mindenkinek a relevel kapcsolatos valaszokat. Kulonosen
Triznyaknak, aki meg is merte.
A gondom az volt, hogy az automban nincs immobilizer, es nem akartam
gyarit beszereltetni, mert szerintem azt csak a hulye nem tudja
hatastalanitani. Na, fabrikaltam egy taviranyitot, ami megnyomaskor (es
meg egy-ket dolgot megcsinalva) kapcsol egy relet, ami az
uzemanyagpumpa tapvezetekebe van bekotve. Ez ment is jol, viszont,
ahogy jottek a nagy hidegek, nem akart indulni az auto. Olyan volt
erzesre, mintha nem kapna uzemanyagot. Tehat forgott a motor, de
akadozott, es egybol le is allt. Ezert gondoltam, hogy a nagy hideg
miatt csokken az akku feszultsege, ami plusz meg inditozaskor leesik
valamennyit, es igy a rele szepen elenged. Viszont a valaszolok
tobbsege azt irta, hogy egy 12 V-os, autohoz keszitett rele nem fog
ilyenkor sem elengedni. Kiprobaltam, kiszereltem az egeszet, es
tenyleg, igy sem megy, tehat nem a rele volt a gond. Akkor viszont mi?
Doglodik az uzemanyagpumpa? A gyertyak ujak, az akku uj, elosztofedel
es rotor cserelve. Ja, es most, hogy volt par melegebb nap, siman
indult az auto.
Meg egy kerdes: merettem kompressziot. Az eredmeny 11; 11,5; 13; 13,5
lett. A szerelo szerint ez egy ilyen koru autonal (91-es) elfogadhato,
mert szerinte normalis, hogy a hengerekben a hutes miatt eltero a
kompresszio. Tenyleg normalis ez? Nekem a 11 es a 13,5 eleg nagy
kulonbsegnek tunik.
M.
|
+ - | Re: octavia fotozas Teebynek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
jo reggelt!
Maganba visszapattant, ugyhogy innen uzenem: megyunk, fotozunk,
elkuldjuk
Udv,
Npal
|
+ - | testhiba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sosem ertettem miert van az, ha pl. a hatso egonek nincs
> rendesen testje , bekapcsolasakor az osszes lampa halvanyan
> vilagitani kezd. Meg senki nem magyarazta meg nekem pontosan mi
> az aramok utja ha ilyen tortenik. Megtenne valaki?
Pl. itt egy lehetseges kapcsolas:
K1 >---------- izzo1 ----------\
|---------- test
K2 >---------- izzo2 ----------/
K1 es K2 vagy testen van, vagy 12 volton, ettol fuggoen egnek az
egyes izzok. Ha a kozos test nem erintkezik, es csak az egyik izzo
lenne bekapcsolva, akkor ez K1 es K2 kozott a ket izzo soros
kapcsolasat jelenti, es mindketto halvanyan vilagit.
|
+ - | Vezermuszij (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A szij ugyanis gyakorlatilag szinte mindig alapjaraton szakad
> el. A bekesnek gondolhato alapjarat a szij szempontjabol a
> legrosszabb uzemallapot. Ilyenkor mukodik a motor a
> legegyenlotlenebbul, a "ritka" munkautemek hirtelen
> gyorsulasokkal cibaljak a szijjat, a vezermutengely (es adagolo
> a dieselnel) ilyenkor rangatja a legerossebben. Az elszakadas
Es a lendkerek? Csak ugy megerzesre: kisebb terhelesvaltozas
adodik a sebesseg ingadozasabol, mint abbol, hogy eppen nyit-e egy
szelep.
> sem helyes kifejezes, mert nagyon ritka a valoban elszakadt
> szij,tobbsegeben a fogak valnak le 8-10cm hosszan. Ebbol adodoan
Ritka a bikazasban elhalt elektronika is, en viszont explicite
elszakadt szijrol beszeltem. A fogak pedig nyilvan nem a sebesseg
kis ingadozasatol valnak le (foleg nem tobben eppen egymas mellett
es egyszerre), hanem pl. attol, ha megszorul valamelyik kerek,
amit nekik kene forgatni...
> a hirtelen gazadasos elmelet nem jelent tobbet, mint alapjaraton
> egyetlen munkautem okozta terheles. A figyelmeztetes elmaradasa
Ezt azert egy picit talan komolyabban is ala kene tamasztanod...
Ugyan miert adodna nagyobb terheles a sebesseg minimalis
ingadozasabol, mint abbol, hogy hirtelen gyorsitani kezdesz
mindent, amit a vezermuszij hajt?
> a "veszely" nemletenek tudhato be, ellentetben a bikazas
> esetevel, ahol megis csak figyelmeztetnek. Ez a "tanmese" csak
Eddig csak arra kaptunk konkret peldat, ahol nem figyelmeztetnek,
ugyhogy tenyleg jo lenne mar latni egy ilyen figyelmeztetes pontos
szoveget is.
> annak bizonyitasara jo, hogy az elmeletileg kivalonak tuno
> dolgok a valosagban sokszor maskent mukodnek. ---
Ez egy kivalo bolcsesseg, de egyaltalan nem jelenti azt, hogy a
valosagban tapasztalt mukodesbol tevesen visszaszarmaztatott
elmeletek (ld. pl. kabel szigetelesenek olvadasa) helyesek.
> A bikazasi problemakorrel valo analogia helyesseget nem akarom
> boncolgatni, de a szijszakadas oka szerintem inkabb ez: hirtelen
> motorfekezesnel. A szij ugyanis a vezermutengelyeket hajtja, ami
Termeszetesen: ebbol a szempontbol a hirtelen gyorsulas vagy
lassulas mindegy. Egy ugyes lefullasztas valoszinuleg tultesz
minden gyorsulason, ugyhogy akkor a tanmeset at lehet irni igy:
nem szerepel az autok leirasaban, hogy nehogy veletlenul
lefulladjon a motor, mert elszakadhat a szij. Vagy hogy tanulo
autonak csak olyat hasznaljunk, aminek lancos a motorja...
|
|