Szervusz Janos, szia Zotyo!
sutotok2_uh.liameerf@:
> Figyelmébe ajánlom a híres Welvart muhelyt ami régebben 197x-es
> évektol a körúttal párhuzamos utcában (talán a Dob utca sarok) a
> Baross u.-tól 1-2 saroknyira volt! A mai helyzetet NEM ismerem,
A Velvart a Wesselenyi utcaban volt, az Almasy ternel. Ott is van,
csak most egy sarokkal tavolabb a koruttol, a helye ma mar viragos. :)
Van egy masik Velvart muhely a Fehervari uton, a Baranyai u. sarkan,
tapasztaltom szerint korrekt hely, de nem biztos, hogy ilyen villat
lehetne naluk talalni.
zotyo_uh.kezsf.1z@:
> Kisebb karambol kovetkezteben ugy nez ki, hogy a 20 eves Csepel
> Metro biciklimen az elso villat ki kellene cserelni. Dinamotartos,
> fekcsap nelkuli, folul derekszogu, nem ivben hajlitott villa volt meg ez,
> 26-os. Ilyet mar a Schwinn csepel sem gyart persze.
Zotyo, tudom, ellenjavallt, mert az eredeti geometriat nem lehet
biztosan visszaallitani, de csak gorbult a villa, nem repedt, tennek erre
egy kiserletet. Mindjart mutatok is egy peldat ra, egy - villagorbuletet
leszamitva - kulonosen jo allapotuan vasarolt devecseri "lomis" Merida
Trekking kerekparon:
http://kep.tar.hu/bat6/27501132/1303282#2 és a kovetkezo kep.
Sajnos a technologiai fazisokrol nincsen kep, a vegeredmenyrol is csak
ilyen, de mindjart irom: feltegla, mint tamasz a kettamaszu tartohoz;
felnott ferfiember, vagy legalabbis a testsulya :); nemi szemmertek;
iteracios kozelites az eredeti formahoz. :) (A lakkozas nyilvan serulni
fog, de ennyi aldozatot talan erdemes vallani. Nekem szerencsem volt:
Suzuki-zold festek eppen illett ra. :)
De szerintem a villat jo esellyel lehetne potolni masik fajtaval,
legfeljebb a valla (nyakhossza, ive, szine) lenne eltero, zomeben
korrigalhato, a fekbakokat meg legfeljebb lefureszeled, ha utban
van... :) Hallomasbol tudom: Csepelen van egy kerekparszerelo, ahol
talalni Csepel alkatreszeket, de nem jartam nala, elkerhetoseget sem
tudok. Kollegamnak van egyebkent egy Csepel Metroja, hasznalja.
Ha mar a szoba kerult, megtoldanam en is a villas kerdest a nyaka
iranyaba :): Az egyik kedvenc bringam egy fura alu-vazas Nakamura
Triple Track, melynek az eredeti merev villaja helyett (kulonos, hogy
ilyen volt eredetileg, de meg lattam benne), egy regi RST381-es
teleszkopos kerult bele, en mar ezzel vettem. (Veletlenul ezt is egy
kinainal. :) A gondom vele, hogy ez - a koraban, '90-es evek elejen
elofordulo - "full oversize" vaz, azaz 1 1/4"-os csapaggyal szerelt, de a
csapagy also konusza hogy, hogy nem az eredeti villajan maradt. Epp a
masik Velvart boltban kaptam hozza (koszonet illeti az utanajarasert,
mert mar sehol nem letezik) egy szokasosnal szelesebb 1 1/8"-os
konuszt, ami az eredeti menetes csapagyhoz (hezagolas stb.)
ideiglenes megoldaskent elmegy, de a konusz "peremen" futnak a
golyok, nem a palyajukon. Ennek azert lehet olyan veszelye, hogy egy-
ketto eltorik az igenybeveteltol - na, ez azert szereny, ne essunk
tulzasba... :) -, de legalabbis lazul, kilotyogosodik: ezt mar
tapasztalatbol irom. Van valami finom(mechanikai) megoldas a
problemara...? (Mondjuk nem adnek egy extra kulonleges fejcsapagyert
annyit, mint amennyit a bringa er... Errol nincsenek kepek, a
hevenyeszett fentiek a kezdeti lelkesedes eredmenyei, a tovabbiak
nincsenek meg dokumentalva. :)
Sok sikert (nekem is)! :) Sziasztok: Gábor
|