Hello!
>ellenprobat meg nem tudom elvegezni, mert az adat CDR-t az asztali CD iro
>nem fogadja.
Az "Audio" CD-R(W)-n vannak olyan azonosito jelek az "elejen", amiket bizonyos
meghajtok, igy az asztali felvevok is, olvasnak, es ertekelnek. Ezen info megle
te utan az iras nem kulonbozik audio es nem audio CDR lemezek eseteben.
Jo pelda erre, hogy ha egy ilyen CD iro talcajaban a felismeres utan (de meg az
iras elott..) "online" cserelunk lemezt, az iro nem kezd sirni, csak irni.
:-)
NZoli
|
Szia Hangosak,
Az alabbi levelt egyszer mar elkuldtem, de mostansag valahogy akadozik a HIXHAN
G kapcsolat, igy megprobalom megegyszer:
A visszahallgato ter utanzengese illetve akusztikaja
kapcsan meg kell jegyeznem, hogy ketfele vissza
hallgato ter letezik egy hangszorotervezo szamara.
Egyik amelyikbe szanja a termeket, masik amiben
teszteli. Manapsag az otthoni hasznalatu
hangdobozoknal a parameterek kozotti tervezoi
kompromisszum alapvetoen masutt jon letre
mint mondjuk 30 evvel ezelott A tervezo
sokkal inkabb megjosolhato parameterekkel
dolgozik, ezert jobban ki tudja hasznalni, be
tudja kalkulalni a lehallgatoszoba tulajdonsagait
a modell kialakitasaba. Mi tobb, neha nagyon is bele kell
kalkulalnia. Pl.: ha valaki kevlar
membrannal dolgozik tudja hogy a membrananyag tipikus
elso betorese valahol 3-5 kHz korul jon be,
tehat a dobozanak jot fog tenni ha a lehallgato
szoba vagy a valto vagy a doboz csillapitas ezen
a tajon segitsegere van. Ha pl vegre valaki lekinlodta
a tolcser szajmeretet 4 negyzetmeterrol mondjuk 0.9
negyzetmeterre az meg szeretne ha a visszhallgato
ter minel kevesebb csillapitassal felelne meg a
negyedterbe sugarzas kovetelmenyeinek hiszen
enelkul a Lowtherje maximum Midther lehet. Egy
Bextren drivert a nagy csillapitas meg unalmasabba
tesz, femmembranok talan meg szeretnek is.
A doboztervezo szamara fontos, hogy o maga
egy allando akusztikaju helyisegben tesztelje a
prototipusokat, de legyen lehetosege lehallgatni
az atlagos vevo korulmenyei kozott is a termeket.
Lehallgato embereket (aranyfuleket)meg kevesbe lehet
standardizalni. Jo pelda hogy M Colloms is folyvast modositani kenyszerul a pon
tozasi rendszeret a szubjektiv tenyezok miatt.
Arrol nem beszelve hogy a zenei elmeny 0-100% at az agyunkban ossze tudjuk rakn
i a hangrol korabban megtanult elmenyeink segitsegevel. Egy teljesen suket zene
szerzo pl a hang 100% at szintetizalhatja a partiturabol, ha tudja hogyan kell
a hangszereknek szolniuk.
Aki sohasem hallott elotte ukulelet annak bizony az elso (esetleg hangfalbol ha
ngzo)ukulele hangja lesz maga a tokeletes valosag, mindaddig persze amig a megf
elelo, osszehasonlitasra alkalmas hangmintakat meg nem tanulja.
Tanulsag: a legrosszabb is hallhato legjobbnak, ha az illeto korabbi elmenyei e
zt diktaljak. Emlekszem hogy egy (nem tul jo) Klipschhorn utan egy jo darabig m
inden basszus vekonynak, enervaltnak tunt.Hangzaselmenyt,
(elvezetet)csakugy mint lehallgato tereket szerintem nem lehet(erdemes) szabvan
yositani.
De talan korbe kene kerdezni (esetleg merni) az otthoni
aranyfulueket, hol hallgatnak zenet. Esetleg lehetne talalni osszefuggest a hel
yiseg akusztikaja es a kedvenc
berendezes hangzasa kozott. Mindenesetre segitene hogyha az ezen a forumon megl
evo kozos bolcsessegbol meritve osszeallitanank a kerdeseket. Az igy osszeallo
kerdoivet
szetkuldenenk jegyzett aranyfulueknek. Tancsak kisulne valami jo.
klaci
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: alg08ory10ll.ab.hsia.telus.net)
|