> En kerdeztem, hogy tudjatok-e, hogyan kapcsol ki-be
> a Peugeot 206-nal a csomagter lampa? - ugyanis nem
> kapcsol ki egy ideje, a kapcsolot meg nem talaltam meg
> (talan azota van, miota bejottek a hidegek??)
>
> Koszonom az eddigi valaszokat Triznyak-nak es Xanti-nak.
>
> Talaltam a hatso ajtoban egy *higanykapcsolonak* latszo targyat,
> feltehetoen ez szolgal a kapcsolasra. A kapcsolo egyik polusa
> testen van, a masikra megy egy piros vezetek. Az a tovabbi
> problema, hogy ha lehuzom rola a vezeteket, akkor is eg tovabb
> a csomagter megvilagito lampa....
>
> Tehat vagy valami masra valo az az ize'...
> vagy valahol mashol testelodik le a lampa, amit tovabb kell keresnem...
>
> Azt meg ma kimerem, hogy a megtalalt kapcsolo valoban ad-e
> a hatso ajto helyzetetol fuggoen kontaktust?
>
> Gyu
Megoldodott a rejtely!!! Az a franya csomagterlampa akkor is
bekapcsolodik, amikor a tobbi ajto valamelyike nyitva van.
Ugy latszik, a francia mernokok szamara teljesen normalis,
hogy az ajtok kinyitasakor fel kell kapcsolodjon a *zart*
csomagterben a vilagitas...
Ne is firtassuk a miertet, azert, mert CSAK... :-)
Udv: Gyu
|
Szia Gyermekes Autosok!
Latom sokat vitatkoztok, s ennek mindig az az oka, hogy nem tiszta a helyzet.
Nekem 5 gyermekem nott fel autoban, gyermekulessel, s van nemi tapasztalatom az
arnyekos oldalrol is: tobb, mint 20 eves mentoorvosi es kulfoldi surgossegi
elmenyek ebben a kerdesben.
Tehat: A gyermek feje viszonylag nagy a testehez kepest, gyenge a nyaka, nagy a
tehetetlensege. Az utkozesek leggyakrabban szemben tortennek, itt van a
legnagyobb erohatas, a legnagyobb negativ gyorsulas. Ezert akarhany pontos ovve
l
is van bekotve a gyermek - ami csak borulas eseten tartja jobban az ulesben - a
fejet nem tartja semmi, utkozeskor elorebukik, s vagy beuti, vagy a nyaka törik
.
Ezert a legbiztonsagosabb pozicio a menetiranynak hattal valo bekotes. Ezert
jobb a jobb elso ulesen menetiranynak hattal bekotni, mint hatul menetiranynak
szemben. De ezt a lehetoseget a gyermek egyszer csak kinovi, s akkor hatra kell
tenni. Azzal egyetertek, hogy ilyenkor a jobb elso legzsakot ki kell kapcsolni,
ha nem lehet, akkor oda nem lehet gyermeket tenni.
7-15 kg.-os gyermeknél még megoldás lehet a több pontos övvel ellátott
gyermekülés hevederrel való rögzitése a jobb elsõ ülés kissé elõrehajtott
támlájához - menetiránnyal háttal szintén. Igy utkozeskor a gyermek feje nem
elorelendul, hanem belenyomodik a gyermekules fejtamlajaba. Segitseg ilyenkor -
foleg borulo-porgo kocsiban - a fejtamla oldaltamasza, ami sokat tud meg vedeni
.
Ha a gyermek megallithatatlanul no, s a laba mar igy sem fer el, akkor nincs
mas, mint a hatso ulesen (lehetoleg kozepen), menetirannyal szemben bekotni. It
t
van legjobban szem elott a tukorban, s a legjobban vedett az oldaliranyu
utkozesek ellen. A gyermekulest 3 pontos ov hijan . alul a 2 pontos ovvel kell
rogziteni, s felul en egy eros borszijjal vagy a kozepso fejtamlahoz, vagy ha e
z
nincs, akkor a leszerelt ulestamla, vagy a hatso ablakparkany elso reszehez
befuzve, vagy csavarral, biztonsagosan rogziteni.
Eddig - szerencsere - nem kellet kiprobalnom egyik megoldas vedo hatasat sem, d
e
az esely barmelyik pillanartban megvan ra.
Udv és jo utat: Tibor.
|