Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 714
Copyright (C) HIX
2000-04-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: autovasarlasi hitel (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Re: tisztabb benzin (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: fekve rendor (mind)  17 sor     (cikkei)
4 fekvo rendor (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Regi BMW alufelnik eladok (mind)  11 sor     (cikkei)
6 sportlegszuro (mind)  17 sor     (cikkei)
7 akumlator (mind)  6 sor     (cikkei)
8 Hasznaltauto info (mind)  34 sor     (cikkei)
9 offtopic VD+mobil; Felicia (mind)  52 sor     (cikkei)
10 Final countdown (Be{r}tavill) (mind)  21 sor     (cikkei)
11 V-motor kulonlegesseg :-))) (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Vizsga+ ilyesmi (mind)  30 sor     (cikkei)
13 va: Stop tabla, piros lampa, oregek (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Re: Hireket mondunk (mind)  43 sor     (cikkei)
15 Re: Felmeres az M7-esen, FEK (mind)  45 sor     (cikkei)
16 Nokia 3210 (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Headset (mind)  32 sor     (cikkei)
18 Re: Oregek (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Re: Autoszerviz (mind)  2 sor     (cikkei)
20 ez tok jo (mind)  8 sor     (cikkei)
21 udvariassag, benzinar (mind)  29 sor     (cikkei)
22 cegautoval kulfoldre (mind)  13 sor     (cikkei)
23 ittas vezetes (mind)  13 sor     (cikkei)
24 hasznalt auto (mind)  22 sor     (cikkei)
25 hix711 (mind)  7 sor     (cikkei)
26 Karbi (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Rossz szerelok (mind)  21 sor     (cikkei)
28 re: oregek, es a vezetes (mind)  60 sor     (cikkei)
29 Nem csak a 20 eveseke a vilag (mind)  31 sor     (cikkei)
30 IFA (mind)  16 sor     (cikkei)
31 Radio (mind)  11 sor     (cikkei)
32 Re: ilyet meg nem lattam (mind)  34 sor     (cikkei)
33 Re: Nokia fonok (mind)  14 sor     (cikkei)
34 Sivatagi kepek (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Meg egyszer Szahara!!! (mind)  7 sor     (cikkei)
36 kukucs (mind)  20 sor     (cikkei)
37 Re: Oregek, fekvofakabat (mind)  42 sor     (cikkei)
38 HElla feklampa (mind)  10 sor     (cikkei)
39 Futoszal-teszt, fekvorendor, M7-70... (mind)  30 sor     (cikkei)
40 Dunaujvarosi utleiras (mind)  118 sor     (cikkei)
41 Moka (mind)  25 sor     (cikkei)
42 Konvoj (mind)  25 sor     (cikkei)
43 Rendorhivas (mind)  30 sor     (cikkei)
44 Mennyivel lehet menni buntetlenul az autopalyan? (mind)  5 sor     (cikkei)
45 Futomuves (mind)  13 sor     (cikkei)
46 veralkohol (mind)  22 sor     (cikkei)
47 Hondaford,"sportautok",hatsolampa,digitkepek (mind)  47 sor     (cikkei)
48 traffipax - ez azert mar pofatlansag (mind)  17 sor     (cikkei)
49 Re: fekvorendorok (mind)  18 sor     (cikkei)
50 Re: fekvorendor 2 (mind)  17 sor     (cikkei)
51 Fazisceruza... hulyek... (mind)  8 sor     (cikkei)
52 Csucs ez a mai hixauto... (mind)  21 sor     (cikkei)
53 Re: autovasarlasi hitel (mind)  35 sor     (cikkei)
54 Autoatiras (mind)  24 sor     (cikkei)
55 mobilofftopic (mind)  10 sor     (cikkei)
56 Koccanas eseten (mind)  10 sor     (cikkei)
57 felnivasarlas (mind)  6 sor     (cikkei)
58 Re: Hireket mondunk (mind)  24 sor     (cikkei)
59 VDA 6.3 (mind)  7 sor     (cikkei)
60 Ez is meg az is, no meg amaz is! (mind)  118 sor     (cikkei)

+ - Re: autovasarlasi hitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Rovid leszek mert azt akarom hogy ertsetek :)
>>Autot akarok vasarolni  kb 800 ezer forintret. Van 400 ezrem, ezert
>>hitelt,klocsont stb akarok felvenni.
>>Ehhez viszont a legtobb esetben keresetigazolas kell. Nahat az nincs.
>>Kereset van, penz van, de keresetigazolas az nincs. Feketemunka
>>van..pssszzzt...
>>Van olyan bank azonban, ahol eleg kozuzemi szamla is. Viszont az sincs..
>>legalabbis az en nevemmel semmi keppen sem, mert egyetemista vagyok, s
>>mint olyan,kollgista. Teht bar penzem van,hitelt visszafizetni tudnek,
>>de se keresetigazolas, se sajat lakasra erkezo kozuzemi szamla.

>>Albrleti kozuzemi meg csak-csak lenne, de termeszetesen alberleti
>>szerzodes az mar nem..

>>szoval remenytelen eset vagyok?

>>vagy talan Ti ott kint a nagy Interneten tudtok valami megoldast?

>>Akinek a Tippje bejon, az vendgem egy turorudira,srore,puszira stb..

Szeva!

En a magyarorszagi bankpiacon nem ismerek olyan bankot, amelyik neked hitelt
adna.
Sajna!

Tipp1: Ismeros, barat, rokon kolcsone
Tipp2: Tozsde
Tipp3: Alkudni kell. :-))
ba
+ - Re: tisztabb benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Mindezt azert tamogatjak, mert az Olaj Lobby nem engedi a
>>gaz es egyeb alternativ (listan sokat hallott)
>>uzemanyagfajtak forgalmazasat, elterjeszteset.

A biodizel valszeg menni fog! 80-85 forint lesz az eloallitasi koltsege.
Nemsokara tobbet is fogok tudni rola!


ba
+ - Re: fekve rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A lecsavarozott tipus (ontottvas, vagy kemenygumi/muanyag?, kb 40
>>cm a teljes hossza es ugy 8cm koruli a magassaga) 15-20 kmh-nal ugy
>>meglengeti a kocsit, hogy bevered a fejed a plafonba, 60 folott viszont
>>gyakorlatlag 2 dobbanast hallasz, mert a kocsiszekreny a tehetetlensegenel
>>fogva nem tudja lekovetni a kerekrol erkezo impulzust.

120-nal meg annyira sem. Ellenben lekoveti mas. Pl a kerekcsapagy, trapezkar,
talpascsap, stb. Es ha nincs szerencsed, akkor nehany ilyen eset utan maradando
alakvaltozast is szenved. Rosszabb esetben a gyalogos is!

Puspokladanyban a vasuti atjaro elott vagy 5 sorba volt leteve olyan kis fem
bizbasz macskaszemmel a kozepen. Esos uton egy holgy kerekparral elesett rajta,
osszetorte magat, feljelentette a kozutkezelot, es rogton felszedtek. Egyebkent
nemigen lattam lassitani rajta autot, de gondodlom mindenki karomkodott, hogy a
gumijait tonkrevagja!

ba
+ - fekvo rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 4/12/00 -0500, you wrote:
>Lengo rendszer sajat frekvenciaja, gerjeszto frekvenciaja, stb...
>Van sok olyan fekvo, amin erdemesebb 25-tel atmenni, mint 2,5-tel. Csak
>sokan azt hiszik, hogy minel lassabban mesz, annal kisebbet dob. Hat nem
>igy van. A lecsavarozott tipus (ontottvas, vagy kemenygumi/muanyag?, kb 40
>cm a teljes hossza es ugy 8cm koruli a magassaga) 15-20 kmh-nal ugy
>meglengeti a kocsit, hogy bevered a fejed a plafonba, 60 folott viszont
>gyakorlatlag 2 dobbanast hallasz, mert a kocsiszekreny a tehetetlensegenel
>fogva nem tudja lekovetni a kerekrol erkezo impulzust. Szoval a fekvorendor
>jo, csak ki kell tapasztalni a sebesseget hozza.

Okee, de mutatok neked olyan fekvorendort, ami utan rengeteg olajnyom, a 
fekvorendor le van torve par darabon, a sportosabb autok (alacsonyabbak) 
nem tudnak atmenni..
Szoval gondolom az eredeti hozzaszolo panasza azi lyen fekvorendorokkel volt..
30-as tabla van kiteve, egyszer mentem at rajta 12-15 korul, en is letortem 
par darabot a fekvorendorbol..

AntForce
+ - Regi BMW alufelnik eladok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellosztok!

Egy garnitura "gyari" 55 HR 390-es (vagy 370-es?... -- uhh, most igy 
nem tudom fejbol, de akinek kell, az remelem sejti, vagy ha komolyan 
erdekli, akkor termeszetesen megnezem... :) ) BMW alufelni, egesz 
turheto allapotban (a BMW-emblemas tengelyvegdugokat ki lehetne
cserelni, egyebkent semmi bajuk) elado, gumik nelkul. (Egy regi 7-es 
capan voltak valamikor, csak tuleltek a kocsit...)

Szasz Szabolcs
(1) 2039068, (30) 2540290
+ - sportlegszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOSOK!

Lenne 1 kerdesem:
Erdekelne, a sportlegszuro valoban eredmenyez erezheto teljesitmenynovekedest, 
vagy csak a sofor onbizalmat hivatott erositeni. 
Ugy hallottam cca 10-15 LE dob a kocsin – sajna nincs semmi konkret infom, ezer
t megkoszonnem, ha felvilagositana vki.

Egy 33 Alfa Romeo 16V boxerbe tennem bele, ha tenyleg erdemes
Jelenlegi allapotaban: 97kW (132LE) tud (igazabol csak 4500 - 6500 fordulaton),
 tomege 1000kg 

Ha van vkinek tapasztalata johet maganba is.

Kossz!

Vitezlo Nemes es Nemzetes Plomba Pal
+ - akumlator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Honan tudhatom, hogy az akumlatorom milyen allapotban van, ill kipurcant-e
mar?\



sadf
+ - Hasznaltauto info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>En speciel Ford Escortra, Ford Orionra, Fiat Tipora, Opel Kadettra, Renault
>19-re, Peugeot 405-re vagy Lada Szamarara gondoltam.

A Ford Orionrol tudok infot szerezni, a kollegamnak volt es nagyon szerette,
Escortos van par a listan, Kadett GSi-rol tudok infot szerezni, a sima
Kadett
a kollegam szerint nagyon tud rozsdasodni, a Peugeot 405 van a listan,
Szamarat inkabb ne vegyel, tul sok karbantartast igenyel es alig megy
(raadasul mai szemmel nezve mar nagyon elavult es csunyacska)

A Tipohoz hozza is tudok szolni. Mivel 1.5-os alatt szeretnel kocsit,
marad az 1.1 vagy az 1.4. Az 1.1 nagyon ritka es alig vanszorog, az 1.4i-vel
mar lehet kozlekedni, bar... A Tipok erossege sosem a bivaly motor volt
(kiveve az 1.8 es 2.0 verziokat). Az 1.4-es vegsebessege valahol 170 alatt 
van, a gyorsulas olyan 13 korul (azert kb, mert tobb verzio volt, ha a Tipo
mellett dontesz, megirom mindet reszletesen). A fogyasztas nagyon 
odalepve 10 kore is felmehet, ezert Tiponal inkabb az 1.6-t ajanljak.
Nyugi vezetessel 6.5-7 liter max. A kenyelemre nem lehet panasz, az
altalam ismert Tipok mind kenyelmesek, kategoriaban egyedullo nagy
hellyel elol, 90 fokban nyilo ajtok - gond nelkuli beszallas 120 kg felett
is :), a kormany magassaga allithato, az ulese nem :(
Extra - alapverzioban is benne a kozponti zar, elektr. ablakemelo, stb..
Rozsda - novemberben tortem meg picit a kocsit, azota lefutott egy
tel, de rozsda nem jelent meg --> minden Tipo cinkelt karosszeriaval
lett gyartva. A futomu is eleg jol el lett talalva, nem csoda, hogy erre
epitettek kesobb a FIAT Coupet. Az autos ujsagokat olvasva mindenutt
azt olvasom, hogy felresikerult modell meg hasonlok, a masik oldalon
viszont 1988-ban az ev autoja lett. A 88-90-es modellekhez mar 700e
korul hozza lehet jutni, 95-ig gyartottak, a 94-95-os modellek ara
elerheti az 1,2 millio Ft-ot is...

Csaba
+ - offtopic VD+mobil; Felicia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>mast, bazi nagy kapacitasu aksival. Nem tudja valaki, hogy a 7110-est
>mikor akciozzak mar le? Meg mindig 100E korul van. Olyat vennek pl.,
>csak nem ennyiert.

Nekem 7110-es van, ne vegyel olyat! Rengeteg hiba van benne, 
gyakrabban fagy, mint a W95. Nemsokara jon az uj 6-os szeria,
ami ugyan dragabb lesz, mint a 7110, de nincs annyi bug...

------------------

Tegnap a fonokom kolcsonozte a 2000 km-t futott 1.6-os Felicia
tipusu kocsijat.
Tapasztalatok:
- a valto finom, szepen megy
- brutalis rajtolaskor az egesz kocsi razkodik, szaggat
- rossz uton (regi sinpar menten) hajtva parszor alaposan
  megdobott, es csuszott jobbra-balra
- a fek bizonytalansag erzetet lopta a szivembe, ha huzattam,
  soha nem voltam biztos benne, hogy meg is tudok allni.
- a jobb labam egy picit sem tartja meg az ules, nagyon
  kenyelmetlennek talaltam az ulest.
- nem volt kozepkonzol, emiatt (is) rettenetesen fapadosnak
  ereztem a kocsit
- a kormany magassaga nem volt allithato, a kezem hamar
  elfaradt, ha a klasszikus 10 perc mulva 2 ora pozicioban
  fogtam a kormanyt
- idegesitett, hogy az index kattogasat a kesztyutartobol
  hallottam
- valami egyfolyataban zorgott, eloszor azt hittem a kulcstarto,
  ezert leszedtem a riaszto taviranyitojat. Aztan kiuritettem
  a kesztyutartot, de a zorges nem szunt meg.
- a motor egesz szepen huzott, mivel csak varosban vezettem,
  top-ot nem autoztam, de harmasban a 100 megvolt gond 
  nelkul.
- ami meg szamomra zavaro volt, az a lampa kapcsoloja, ami
  nemet modon balra lenn talalhato, vezetes kozben nem
  is probaltam bekapcsolni, mert tapogatni nem akartam,
  odanezni meg nem volt idom
- a kezifeket nem tudom megfogni vezetes kozben, mert
  kicsavarodik a kezem.

70 km nem sok, de arra eleg volt, hogy eldontsem, Felicia
nem kell...

Jovo heten tesztelek egy Octaviat, egy Fabiat, es lehet,
hogy egy A4 1.8 T-t (vagy 1.9 TD-t).

Majd megirom, 

Cs.
+ - Final countdown (Be{r}tavill) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok!

 Aki meg nem tudna, vasarnap aprilis 16-an, Szerviz6 lesz
Dunaujvarosban, szalonnasutessel egybekotve.
  Mikor kezdodik???
      ez jo kerdes, en 9-kor nyitom a kaput, aztan hajra....
  Hol???
      Dunaujvaros Budai Nagy Antal ut 21, Berta autovillamossag es
      kornyeke
  Mit hozzatok???
      szalonnat, nyarsat es az autoval a csaladot
  Mi van???
       WC, kezmosasi lehetoseg, ivoviz
  Meglepetes???
       Minden auto(2utemu kiv.) automatikusan benevez "a
       legkornyezetkimelobb auto" versenybe. Erkezeskor CO/CH meres,
       ertekeles az utolso meres utan....
       Fodij: CSOKI es buszke ontudat
--
 Udv:
     Levente
+ - V-motor kulonlegesseg :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok!

 Aki eljon a Szeviz6-ra, az eloben megtekinthet egy specialis V-motor,
amely meg a BMW tulajdonosokat is megszegyeniti, nyomatekossagaval,
hatasfokaval.
  A nyomateki gorbe szinte egyenes, hatasfok kozel 70%!!!
--
 Udv:
     Levente
+ - Vizsga+ ilyesmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

"hanem bizonyos idokozonkent (10 ev ??) mindenkinek ujra kene vizsgazni
elmeletbol es gyakorlatbol egyarant. Aki nem felel meg, annak van meg 2
probalkozasa es ugrik a jogsi !"
ebben egyet tudunk erteni, de nem a mai vizsga feltetelek mellett, azt
hiszem a mai kresz/rutin/forgalom vizsgakon meg egy ovodas is atmegy csont
nelkul, es akkor meg a kenopenzekrol nem is beszelunk... 
Amugy nekem az oregekkel semmi bajom, sokkal inkabb az enyem az ut
mentalitassal nem tudok megbirkozni. Azt hiszem, legeloszor azokat kellene
megszabaditani a jogsijatol, aki felhaboritonak erzi, hogy valaki 120-szal
ki mer ele jonni, es igy kenytelen a pici labat egy picit felengedni a
gazpedalrol.
ja, igen, meg az olyan stílust, amilyet multkor láttam: 
Fekete merci, 4 auto varakozik a pirosnal egy sav, (en voltam a 2. :) erre
mercis ur balra ki a szembejovo savba es szepen uriasan at a piroson. Ezen
picit besokaltam. 
De Arpad hidi gazolo esetet sem igazan ertem: nemtudom latta-e valaki a
vasarnapi naplot (na nem mintha a kedvenc musoraim koze tartozna) ott
mondtak, hogy a fazonnak eddig 2 sajat hibabol tortent balesete volt: az
egyik autoval, az egyik baratja meghalt, a masik motorral, ekkor benult meg,
utana volt egy riport egy mozgasserulttel, hogy mennyire szigoritott vizsgan
kell megfelelni, hogy az ember igy autoba ulhessen. Kerdem en ha olyan
szigoru lenne, akkor a 2 balesettel hogyan vezethetett megis?
mindegy bocs mindenkitol akinek nem inge, de ez kikivankozott belolem.

Col Tuci 
Ritmo 75 Cl

u.i.: az ut az enyem :))))))
+ - va: Stop tabla, piros lampa, oregek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>? Csorog at elottem egy negyutemu Trabi, benne a pappa, meg a
>mamma, aki hevesen magyaraz valamit a pappanak. Szoval szep
>komotosan mentek at a voros piroson. Latszott, hogy eszre se
>vette'k.

Na ez az !!!!
Nem az oreg uraktol kell elvenni a jogsit, hanem idoben lecserelni
a ven (benemallaszaja) szipirtyokat szende, halkszavu szuzekre :-)
Vagy csendben ulne a kocsiban, vagy tenne rola, hogy az oregurnak
jartanyi ereje se legyen. :-)


> Megyek lenduletesen, 50-60 kozt...
Ilyet ne irj, mer VD-re ereiben megfagy a ver :-)

--
Meszaros Geza
ui: a sajat szipirtyomat nem cserelem le !
+ - Re: Hireket mondunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Halálos méreg az autóban, 2000.04.02
>A veszélyt a légzsákok felfúvódásáért felelos nátrium-nitrid
>nevu vegyület hordozza, amely legalább annyira mérgezo,
>mint a nátrium-cianid. A nátrium-nitrid 50 milligrammjának
>elfogyasztása már ájuláshoz, sot, akár kómaszeru állapothoz
>is vezethet. Bár egy légzsákban ennek a mennyiségnek
>többezerszerese is lehet, természetesen nem arról van
>szó, hogy megennénk a nátrium-nitridet.

Hat en ki is vettem a kocsibol a legzsakot! Nekem ne robbanjon az
arcomba allandoan meghibasodas miatt. Szerintem teljesen
eletveszelyes. Tobbekkozott nem lehet dohanyozni (Durran es belenyomja
az agyadba, szemedbe a cigit. A parazslo vegevel gondolom, hogy tuti
megvakulj. Meg a kezedet is, amivel a cigit fogod.), beovezve kell
lenni (kulonben nem ott ved, ahol kene), az ingzsebben nem lehet semmi
(a szivnek sem tesz jot allitolag egy golyostoll, meg akkor sem, ha
nem a hegyevel elorefele furodik a mellkasodba), a kormanyt 10-ora
2-oranal kell fogni (Ha maskent all a kezed az utkozeskor, akkor
komoly kert tehet benned. Pl. hallottam olyat, hogy a tagnak a 2
huvelykujjat vitte le. De ha a kezed a kormany es a tested kozott van,
azt is el tudjatok kepzelni, miert lehet veszelyes.) Meg telefonalni
sem lehet, egyreszt mert kinyithatja a zsakot, masreszt mert a
telefont lenyeleti veled. Ezert is jobb a kis telefon szakertok
szerint (8810 rulez) :-))). Azonkivul eleg idegesito, ha 30-as
utkozesnel eldurran. Golf IV-be kb 200 E. Szoval megved, ha...
Azonkivul az meg idegesitobb, ha veletlenul durran el. De az ujabb
konstrukciok remelem ezt mar kikuszoboltek. Regebben sokkal tobb ilyen
hirt lehetett hallani.

A natrium-nitrid gazkaros hatasairol meg nem hallottam, de erdekes
eszrevetel. Ha a legzsak eldurran, akkor utana ugye lassan leereszt.
Azt kerdeznem, hogy hova megy belole a gaz? Mert ha az utasterbe omlik
a fent emlitett 50 miligramm tobbezerszeres mennyisege, akkor ciki
lenne, hogy az 50-nel tortent utkozest mindenki tuleli a kocsiban,
majd az utkozes utan mind komaba esnek. Akkor igy marhara megeri nem?
Bar ilyen tudositast meg nem hallottam. Nagy a csend a legzsakokkal
kapcsolatban. Vajon miert van ez? Talan mar egyaltalan nincs bennuk
meghibasodas?

Csako,
Vaddiszno
+ - Re: Felmeres az M7-esen, FEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasz Bka,
>Sotetedestol az indexet is igen nehez eszrevenni a mellette vilagito
>tompitott miatt, igy majdnemhogy hiaba indexelsz. Ilyenkor a
levillogas a
>hasznos ha a "csellengo" nem veszi eszre magat.

>Elmagyarazom azt az okot ami a te szohasznalatoddal "csellenges". Ha
az
>M7-en Bp felol mesz akkor az orszag legocskabb autopalyajat
>hasznalod. Kulonosen a kulso sav az ocska. Nekem jelenleg egy oreg
Fiestam
>van, amellyel nem tudok olyan gyorsan menni hogy "kisimuljon" az ut.
A
>kulso sav meg 130-nal is szabalyosan pufoli a futomuvet. Ezert
hasznaljak
>sokan a belsot akkor is amikor a kulsoben nincs senki. En is.

>Mas kerdes hogy ha hatulrol valaki nagy sebesseggel kozeledik akkor
le
>KELL huzodni, es ezt tenyleg sokan elmulasztjak.

Amikor mentem verofenyes nappal volt.
Ha a belso savban haladnek folyamatosan, es jo lassan, akkor allandoan
figyelnem a visszapillantot, hatha jon valaki gyorsabb es egybol
lehuzodnek. Azt a par masodpercet kibirnam a kulso savban. Amugy
igazad van, ez a legszarabb autopalya Mo-n.
Ha latom, hogy az indexre nem kezd el lehuzodni, akkor jon a
villogtatas. Ha ez sem segit, akkor dudat is nyomok hozza. Es csak
mindezek utan szoktam a "csellengoket" utolerni. Itt altalaban 10-30
mp-et toltok folyamatos index, duda, villogas kozepette, amig
eszrevesz. Lehet, hogy alszanak ezek? Ha lenne egy jo nagy dzsippem
hotololapattal az elejen, akkor egy kicsit megkoccolnam oket
legszivesebben, hogy "Jo reggelt tahokam, itt a reggel, hasadra sut a
nap..". Szerintem maskor nem aludna el. A visszapillanto nezegeteset
nem tanitjak a tanfolyamon? Mert szerintem alapveto lenne! Nem birom
az ilyen teszetosza vezetoket, akiknek fogalmuk sincs mi tortenik
korulottuk, az autojukon kivul. Az, hogy a savvaltas egy tokures
autpalyan 10 mp-et vegyen igenybe, az nonszensz. A rendorok helyeben
ezeket mernem a traffipax-szal.
De hamar alszom vezetes kozben, azaz az osszes reflex es
figyeloszervem stand by uzemmodban van, akkor a kulso savban tennem.
Kell vennem egy dzsippet :)))!!

Udv,
Vaddiszno
+ - Nokia 3210 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A multkor irtam a Nokia 3210 betiltasarol. Most talaltam a kovetkezo
hirt:
Nokia 3210: rendben! (Index) A Nokia hivatalos állásfoglalásban
kényszerült cáfolni a 3210-es mobiltelefon németországi betiltásának
hírét. A készülék természetesen megfelel minden magyarországi és
nemzetközi szabványnak és előírásnak, valamint az egészségügyi
szervezetek által szabott határértékeknek. A Nokia közleménye szerint
a 3210-es nagy népszerűségnek örvend Európa-szerte, így Magyarországon
és Németországban is. Konkrétumokat nem adnak meg ugyan, de a cég ez
ügyben hitelrontás, illetve "rosszindulatú hirek terjesztése miatt"
megteszi a szükséges jogi lépéseket. A közlemény kitér arra, hogy a
Nokia számára a termékbiztonság kulcsfontosságú, és figyelnek a vevők
aggodalmaira. (2000.04.05)
Most mar mindenki megnyugodhat, ugytunik jo a telcsi. De a hirt nem en
talaltam ki.
Udv,
Vaddiszno
+ - Headset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok megint!
Ugyanott talaltam:
Veszélyes-e a headset? (Népszabadság) A brit Fogyasztók Tanácsának
befolyásos magazinjában, a Whichben megjelent egy cikk, amely a
headsettel való telefonálásról azt állítja, hogy sugárzása
veszélyesebb a fülünkhöz tartott mobiltelefonnál, mert a vezeték
antennaként felfogja a mikrohullámú sugárzást és a fejünkhöz vezetve
hatása háromszoros. Könnyen szerezhetünk saját (a cikk állítását
megkérdőjelező) tapasztalatot, ha rádió/TV/hangszóró/vezetékes telefon
közelébe helyezzük az éppen hívást bonyolító mobiltelefon antennáját,
majd a headsetet (a telefont távol tartva). (2000.04.05) >>> A
Népszabadság cikke

Pedig epp most gondolkoztam, hogy veszek James Bond szet-et a
telefonomhoz. Kocsiban engedelyezett, vagy csak a autos szet az? Mert
ha a headset is engedelyezett es nem kell autos szet (meg az enyemhez
nincs is) akkor nekem azt kene hasznalnom kotelezo jelleggel vezetes
alatt. De arra nem kenyszerithetnek, hogy agyrakot idezzek elo
magamon! Tehat 2 megoldas van, vagy nem 8810-est veszek, vagy nem
telefonalok. De szerintem mindketto eleg unfair. Mondhatnam vasarlasi
szabadsag korlatozasa vagy telefonalasi szabadsag korlatozasa? (Mikor
ugyanis a telefont vettem, akkor a Nokia nem mondta, hogy mire az
autos szet kotelezo lesz, nem fognak hozza ilyet gyartani. Tehat nem
tudatosan vettem meg azt a telefont, amivel kenyszerbol vagy sajat
egessegem erdekeben kell athagnom a torvenyt.) Ilyen vagy ehhez
hasonlo van vagy nincs?

Ha a headset nem engedelyezett az autos szet mellett, akkor a fent
okfejtes torlendo.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Oregek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyetertek! Sot, 58 eves kortol vegyek el a jogsit.
Csak annyival egeszitenem ki, hogy az also korhatert meg emeljek fel 50 evre. A
kkor
mar eleg megfontoltak,de meg dinamikusak is az emberek.

Komolyra forditva a szot: En 57 eves vagyok, es valoban neha megfordul a fejemb
en,
hogy mit akadalyozom en itt a forgalmat a 65-70km-es sebessegemmel, amikor mind
enki
korulottem 80-90-nel megy? Hat, en mar csak ilyen beszari ven faszi vagyok. Nem
merek tobbel menni a varosban.
Udv!
Miki ba'
+ - Re: Autoszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megis van ajanlo lista? Kimaradtam valamibol?
Miki ba'
+ - ez tok jo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdemes megnezni:
http://www.ford.hu/menuar/index.html
Ez egy lista, ami modellenkent tartalmazza a 15-30-45-stb ezer km-nel
esedekes szervizek koltseget egeszen 105ekm (7ev) "eletkor"-ig, valamint a
tipikus javitasokat("kopo-forgo alkatreszek csereje" cimen fekbetetcsere,
fekolajcsere stb.) Mas miert nem tud ilyent?
Fogash

+ - udvariassag, benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a 7en megint Pestre jarok, ujabb erdekes (vagy legalabbis szamomra annak
tuno) tapasztalatokat gyujtottem. ezek az alabbiakban foglalhatoak ossze:
1. tenyleg sokkal tobb a kocsi a varosban, komoly hanyaduk marcsak szemre
sem felelne meg zoldkartya-vizsgan. (tudom, belso keringetes, de akkor meg
bemelegszik)
2. ezek kozott aranyaban is tobbnek tunik a bizonytalan vezeto
3. fokozodott az udvariatlansag, egyre tobben vannak, akik foggal-korommel
vedik megszerzett poziciojukat, az istennek sem engednenek besorolni. A
ragaszkodok nagy resze no, meglehetosen "ontudatos" kifejezessel a valtozo
minosegu arcon.
4. A 20as be'bik, plaza-cicak imadnak dudalni akkor is, ha 5tel jonnek, es
te 3 meterrel elejuk dugod be a kocsi orrat. Ja, ezek a leginkabb "ugysem
engedlek be" viselkedesuek. Mereven eloreszegezett tekintet, es
lefullados-ugralos stilusban batorsaguk fuggvenyeben minel kozelebb az
elottuk allohoz. Nehogy veletlenul...
5. Taxisok kb70%a (tisztelet a tobbinek, talalkoztam kifejezetten
segitokesz taxissal is, pl. fekete W124/ 250D-vel) Viszont egy feher kombi
Octavia soforje olyan taplo volt reggel, hogy en dudaltam ra mergemben,
amiert nem engedett be. 

Szoval lehetne meg fejleszteni a helyzetet.

Mas. Pentektol kemeny 1 Ft-tal olcsobb a benzin, ami buszke 0,4%-nyi
aresest jelent. Ez egyszeruen LENYUGOZO annak ismereteben, hogy az un.
vilagpiacon (ez helyileg hol lehet?) az utobbi 1 honapban 30%-kal (HARMINC 
SZAZALEKKAL) csokkent az olaj ara. Az ugye olyan 80Ft koruli osszeg lenne
literenkent. No comment
Fogash

+ - cegautoval kulfoldre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A ceged vmilyen vezetoje (ceg meretetol fuggoen valaki jolhangzo pozicioju
szemely) ir egy levelet, melynek cime "meghatalmazas", tartalma pedig:
felhatalmazzuk xy-t, hogy a cegunk tulajdonat kepezo .....tip.
.....frsz.......motorszam......alvazszamu gk-val ................orszagokba
tavozzon. (lehet idokorlatos, vagy visszavonasig korlatlan alkalommal
ervenyes). Cegszeru alairas, ceges belyegzo, mindez cegfejleces papiron.
Forgalmival egyutt ervenyes. 
Berautohoz a kolcsonzo ad keresre papirt, hogy a berlo hova viheti a
kocsit.

Kb. ennyi, nalam mindig eleg volt.
Fogash

+ - ittas vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> * 8 ezrelek alatt szabalysertes, felette buncselekmeny.*
>> Az Arpad hidnal 13 ezreleket talaltak a pasiban.
>Ami nem valami sok. 2 sor utan mar lehet ilyet produkalni.
>Egyebkent a buncselekmenyi hatar valoban 8, de nem ezrelek, hanem tized.
>Vagyis 80 ezrelek utan szamit buncselekmenynek, es alatta szabalysertesnek
>az italozasunk.

0,8 ezrelek a hatar. vagyis 0,08%, ami 0,0008 ha egesz szamban akarjuk
kifejezni. A 13 ezrelek a 0,8-as hatarertek 16-szorosa
(TIZENHATSZOROSA!!!), tehat vastagon buncselekmenyt kovetett el az illeto. 

Fogash

+ - hasznalt auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Milyen 1500 ccm alatti benzines autot (max 10 eves) lenne erdemes vennem?
>kb.800-900e Ft all rendelkezesemre.
En nem ragaszkodnek feltetlenul az 1500ccm alattiakhoz. Az altalad
felsoroltakban az 1.3-1.4 meretu motorok nagyon gyengek, a kocsik lustak.
Az 1501-2000ccm biztositasi kategoria havi dija kb 1300-Ft-tal magasabb az
1500 alattinal. Szvsz ennyit meger a kenyelem. 

>Mivel eleg nagydarab ember vagyok, igy a kisautokat sajnos nem nekem
>talaltak ki.En speciel Ford Escortra, Ford Orionra, Fiat Tipora, Opel
Kadettra, Renault
>19-re, Peugeot 405-re vagy Lada Szamarara gondoltam.
Az Escort-Orionnal egy arfekvesuek az azonos evjaratu benzines Sierrak is.
Terkinalat jobb, kenyelem, biztonsag nagyobb. Kadettet szerintem ne!
Tulertekeli oket a kereslet, fapadosak, technikailag elavultak (a D-kadett
gyakorlatilag tovabb elt a csepp-kaszniban), emellett az a pld. amivel en
jartam 2 evig, tobbet szivatott, mint a 24eves Skoda S100-as. A Peugeot kb
a Sierra merete, 1.6 alattit ne vegy, gyenge lesz. A Samara megbizhato,
olcso, de kesobb sem tudod extrem aron eladni. Ha az olcsosag a szempont,
akkor batran, de (kenyelmi) csodat ne varj tole.

Fogash

+ - hix711 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listasok!
Koszonet jar szabo.zoltan7-nek, amiert elkuldte az elkallodott #711-es
HIXAUTOT,
Koszonet jar tovabba az osszes tobbi listatagnak, amiert NEM kuldte el. 
Igy nem telt meg a postaladam, es nem kaptam 22pld-ban (Bka! valaszoltam?)
Fogash

+ - Karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En csak mostanaban kezdtem el olvasni ezt a listat...
Lenne egy kerdesem: nem tud valamelyikotok egy olyan szerelot, aki ert a
Solex DBP karbihoz? Sajna eddig akarhova vittem, csak rosszabb lett. Az a fo
baj, hogy leíras sincs róla, így nem ismertek a beallitasi ertekek.

Elore is koszi...

Esther
+ - Rossz szerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gondolom sokatoknak volt mar rossz tapasztalata szerelokkel. En sajna
elkovettem azt a hibat, hogy az "uj" dedelgetett kincsemet Apamekhoz vittem
be javittatni. Egyszer mar megjartam a regi autommal - elbarmultak, de azt
gondoltam, hogy a mostani Bombimre csak vigyaznak mar. Hat nem. pl. a valtot
elfelejtettek megfeleloen visszacsavarozni a motorhoz, a hatso ulest nem
rogzitettek, az ajtot benyomtak, stb. Na persze ok semmit sem ismertek be,
sot meg Apam is oket vedi. Ugyhogy ha jot akartok, akkor a Posta
Jarmutelepet (Egressy ut) messze elkerulitek. Azota egyfolytaban azon
cidrizek, hogy meg mit nem huztak meg, hiszen a futomuvet is csinaltak. Nem
szeretnem, ha elmaradna mogottem valahol... Ugyhogy amint lehetseges at kell
nezetnem egy megbizhatobb szerelovel, hogy vajon meg mit nem csinaltak meg
rendesen. Ja es javitasi koltsegre elkertek 33 ezer Ft-t. Mondjuk ennek
nagyobb resze zsebbe ment.

Meg az a szerencse, hogy gazos az auto, így a karbi nem szamit, tudok
kozlekedni vele. A baj csak akkor van, ha kifogy a gaz es at kell raknom
benzinre.

Udv: Esther
+ - re: oregek, es a vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>           Nem feltetlenul gyorsasag, amirol itt szo van! (Erdekes, minden-
>         ki megragad a legtamadhatobb pontnal!) Sokkal fontosabbak sze-
>         rintem a DONTESKEPTELENSEG es a REFLEXHIANY szavak! (Ez utobbi
Tok mindegy minek nevezzuk, gyors helyzetfelismeresnek, vagy
reakcioidonek. Azert megy egy idos ember lassabban, mert akkora
sebesseg mellett meg biztos magaban. Igen, lassulnak a reflexei,
romlik a latasa, de nem hinnem hogy arrol a szuk (velemenyem szerint)
max. 5% retegrol lenne szo, aki valos veszelyt jelent masokra.
Egyszer megkerdeztem a keresztapamat, hogy miert lassit le annyira ha
kanyarodik? Csupan azert mert faj a hata az oldaliranyu terhelestol.
60 ev nem egy nagy ido...
Kulonben sem tudom miert jo az neked ha az oregeink a botranyos BKV
jaratain utaznak, vagy ha videkre vonattal mennek, es az allomastol
2 kilometerre meg gyalogolniuk kell.
Nem akarom tovabb szaporitani a szot, mindenki erti mirol van szo.
Neked azt javasolom, hogy ne a kocsiban vezesd le a feszultseget, mert
jo esellyel hibazni fogsz.
25 eves vagyok, es ahol lehet lehagyok
mindenkit, pattogok a savok kozott hogy gyorsabban haladjak elore
(AUDI 80 GT rulez :),
DE elengedem aki gyorsabb, nem hasznalom a dudat, es a fenyszorot, es
a benakat en is utalom, fuggetlenul korra, nemre valo tekintet nelkul.

Megse ertek veled egyet.

>           Ne haragudj, de ha majd eljut arra a szintre, amirol az eleven
>         center-es tortenet szol, akkor ne uljon tobbet volan moge!
Fogalmam sincs mirol beszelsz (lehet nem figyeltem elegge)
Egy kis adalek meg a temahoz.
Apu sose cserelt:
- kuplungot
- nem nyirt ki egy motort se
- 100 000 km-t elmegy egy garnitura gumival
- nem volt balesete sose (kisebb koccanasok igen)

BP-Tokaj tavot 3-3.5 ora alatt mindig megteszi

>           Semmi gond! Joga van gyorsnak itelni, de akkor _ne_vezessen_
>         autot! Tovabbra is fenntartom: az ilyen "vezetok" a _kiindulo-
>         pontjai_ a balesetek jo reszenek!
Nem, azok a kiindulopontjai, akik jobbrol, szabalytalanul,
zarovonalon, vagy akarmilyen modszerrel le akarjak hagyni oket, vagy
azok akik arra baziroznak, hogy "ne' ma', a tata ele meg siman
beferek..."

***
> Temakor: Hol szerelnek vonohorgot? ( 15 sor )
Becsi ut, a masodik Shell kuttal szemben, ha Urom fele mesz (az ut
jobb oldalan).
Legyartjak egyedileg. Mubizonylatot is adnak.


ui: ment maganba is


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Nem csak a 20 eveseke a vilag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Nem feltetlenul gyorsasag, amirol itt szo van! (Erdekes, minden-
>ki megragad a legtamadhatobb pontnal!) Sokkal fontosabbak sze-
>rintem a DONTESKEPTELENSEG es a REFLEXHIANY szavak! (Ez utobbi
>nyelvtanilag ertelmetlen, mert reflexe mindenkinek van, csak leg-
>feljebb katasztrofalis. Csak azert irom, mert meg lenne, aki eb-
>be is belekot!)

Kedves Nagyak!

Mit gondolsz egy 14 eves gyereknek nem eleg jok a
reflexei? Megsem kaphat jogsit, sejted hogy miert?
Biztos meg tulzottan DONTESKEPES.

Miert tekintik a biztositok kevesbe kockazatosnak
az idosebb vezetoket? Mert  a penzukre?
Naluk epp Te meg a 99%-os Vaddiszno baratunk
szamit az idozitett bomba kategoriaba.
(Statisztikailag elenyeszo az a nehany kalapos
trabantos)

60 eves korodban Te is sokkal BOLCSEBB leszel,
mint ma. Gondolkodni fogsz mielott leirnal vagy
kimondanal valamilyen suletlenseget. Peldaul
nem akarod majd az utakat is kisajatitani.

A fiatalsagod nem ereny csak mulo allapot.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|

35 eves (leszek)
+ - IFA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Engem egyebkent az tud feletteb bosszantani, amikor az orszaguton
> 50-el "robog" az IFA, vagy hasonlo jargany, mert egyszeruen nem tud
> tobbel. Olyan szabalyt vezetnek be, hogy az a jarmu, amelyik a
> megengedett legnagyobb ossztomegevel sik uton adott ido alatt nem
> kepes elerni az utra vonatkozo sebesseghatart, azt kitiltanam a
> foutakrol, de inkabb az egesz kozlekedesbol.

Nevetni fogsz, _van_ ilyen szabaly. Utoljara a TIR-vizsgan tanultam
KRESZ-t, de ugy emlekszem, a minimum teljesitmenyt szabalyozzak:
ossztomeg tonnankent 8 LE a minimum.
Igaz, betartani nem nagyon lattam soha... (ezek alapjan a 4 hengeres
IFA nem huzhat potkocsit!)

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Radio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autósok !

Egyszer bennmaradt az autóban a rádióm előlapja és megtörtént aminek
megkellett történnie. Feltörték a kocsit, ellopták az előlapot. A rádiót
magát már nem birta kivenni a baromja, de az előlapot elvitte. Na, egy
ilyen előlap kéne nekem. Tipus: Kenwood KRC152LYG. Ha valaki tud segítsen !
Kérdeztem a Kenwood szervízben, azt mondták 25k ! Egy szar előlap, nincs
benne semmi érdekes. Ha valakinek van lelőhelye szóljon. Számla, ilyesmi
nem kell !

Petibácsi
+ - Re: ilyet meg nem lattam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ritkan szolok hozza, de most megteszem :

99.szept.18 szombat
hajnali 3ora10perc
szent istvan krt. - honved u. sarok 6e megallo

varunk az ejszakai buszra amikoris 2 auto erkezik a hid felol egy sarga taxi
szorit le egy 3as bmw-t (azt az igenregi fajtat) megallnak pont a
megalloban, ekkor mar jol lathato hogy bmw eleje + taxi hatulja torve...
taxis kiszall, bmwbol kiugranak 4en : hatulrol 2 disco p. elolrol 2 nyalgep
darabja 90kilo korul; a 2 fazon elindul a taxis fele, elkezdik lokdosni,
orditanak vele hogy azonnal szalljon vissza a kocsiba, stb. stb. Csavo
ellenall.... ekkor az egyik elokap egy rugoskest es elkezd avval
hadonaszni... toluk 3-4 meterre altunk heten !!!! le se sz**tak minket...
igaz kozulunk 4 lany volt...
nyulok a mobilert, hivom a zsarukat, probalok kicsit tavolodni mielott en is
belekeveredek... kozpontosnak elhadarok mindent (azert erthetoen... elore
atgondoltam mindent, mondtam pontos helyszint, rendszamokat, tenyallast,
mindent...) hosszu csend , visszakerdez hanyadik kerulet...mondom 13.
asszem... jo, kapcsolja a kollegat... ujbol eldaralom az egeszet, mire
valasz :
Majd ha valami gondjuk lesz, akkor ok beszolnak a rendorsegre...
visz.hall.... !!!!
Na itt kattantam - volna - be, de nem volt ra sok idom ui. a ket csaj
figyelmet sikerult felhivnom magamra ugyhogy attol paraztam hogy mivel a
taxist kozben leraztak nekemjonnek a kemenygyerek...
De nem, beultek a kocsiba es elhuztak....

Hat, most mit mondjak erre... padlon voltam utana... ha leszurjak a taxist
akkor talan kijonnek a zsaruk. Nem szeretnek ejjel - sem - karambolozni.

HNR

Honda Civic 1.5LSi '94
+ - Re: Nokia fonok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
>
> Sziasztok!
>  irta:
> >>Miert kellett? Most tenyleg nem kotozkodesibol kerdezem...
> >>Mi az a funkcio ami a 6110-ben nincs, es a 8810-ben van?

Ha mar autosok es telefonok :

a 8810,8850,8210hez tudtommal nem gyarta Nokia autoskeszletet sem es
headsetet sem...
Cafoljatok meg!!!

HNR
+ - Sivatagi kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Felraktam nehany a Szahara algeriai reszen keszult kepet a kovetkezo helyre:

www.tar.hu/condrix/Sahara1

Hamarosan lesz meg, majd irok

  Udv joe
+ - Meg egyszer Szahara!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sajnos a www.tar.hu -n talalhato oldal nem el, helyette Bihary Gabor
jovoltabol van egy lapom a
http://w3.swi.hu/condrix
alatt, itt keressetek a kepeket.
Bocs a kellemetlensegekert!

Udv joe
+ - kukucs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Ujra itt vagyok :o)

Vasarnap megyek, habar a kocsi meg elegge szanaszet van, de mar kepes
onerobol gurulni :o)   A kasznimunka es a motor mar kesz van, habar az
utobbi sajna meg bejaratos, tegnap elott keszult el, de a fenyezes meg
mindig nincs meg, az egyeb sallangok pedig, pl karpitozas, uj
ajtopenelek meg egyebek meg plane...  Na majd a kovi talalkan...  Jo,
jo, tudom, ezt mar hallottatok :o)

Na akkor majd vasarnap, a Hengermalom uti talalka meg szimpinek tunik,
csak aztan lepest tudjatok velem tartani :o)


Udv...Adam
Skoda forever!  :o)

PS: az emilcimem megvaltozott, mailto:
+ - Re: Oregek, fekvofakabat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>	el az alabbi szitut. Megy az urge a Lamborghinijevel, a cel-
>	allomasa pedig egy olyan teruleten van, ahova csak fekvorendo-
>	rokon keresztul lehet bejutni. Emberunk erre keptelen lesz,
>	mert _fizikailag_ nem tud athajtani a fekvorendoron! Nehogy

Naja, egy 3.5 m-es magassagu teherauto meg _fizikailag_ nem tud
athajtani a Margit-hid alatt. :-))) C'est la vie.

>	mar akarmilyen szervezet (legyen az allam, rendorseg, barki)
>	azt allitsa, hogy kerem, akinek alacsony kocsija van, az ide
>	nem tud bejonni, ez van, kesz! Megall az eszem! Es azt meg nem

Ha ez tobbeknek problema lesz, akkor majd kiraknak egy tablat,
hogy mondjuk 15 cm-nel kisebb alvazmagassaggal behajtani tilos.
Ha az alagutak ele / hidak ala kirakhatjak a magassagot korlatozo
tablat, ugyan miert nem szabalyozhatnak az alvazmagassagot?
 Csak ugy mellesleg, igen sok _utca_ van M.O.-on ahol csak ugy
natur ki lehetne rakni ilyen tablakat, akkora huplik meg godrok
vannak. Most nyilvanitsak illegalisnak a katyukat?

>>A csaladban nem egy elo rokon van aki meg szantott igas allatokkal,
>>gondold el hogy nekik milyen gyors ez a vilag!
>
>	 Semmi gond! Joga van gyorsnak itelni, de akkor _ne_vezessen_
>    autot! Tovabbra is fenntartom: az ilyen "vezetok" a _kiindulo-
>    pontjai_ a balesetek jo reszenek!

1/ Tevedes.
2/ az ilyen idos vezetok tipikusan kis relativ sebessegu koccanasos
baleseteket okoznak, es szinte soha nem vezetnek ittasan.
3/ tipikusan az ifju nyomulos vezetok / ittas vezetok szoktak
a sokhalottas frontalis baleseteket okozni (meg a brutalis gazolasokat)

inkabb 100 idos donteskeptelen vezeto az utakon mint 1 ifju magabiztos
titan.
Utobbi veszelyesebb az embereletre, az pedig tobbet er mint akarmilyen
verda, IMHO.

A tegnap hire:
ket ovodast halalra gazolt egy nagy sebesseggel jardara folhajto autos.

udv: VAti
+ - HElla feklampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Vagy azt a -magyar- talalmanyt, ahol akkor is kigyullad 1 mp-re
a feklampa, ha csak tul hirtelen veszed el a labad a gazrol.
(Vajon mi lett a sorsa"

Hat ez tenyleg okos dolog lenne, nekem is eleg eros a motorfekem nemegyszer
okozott gondot a mogottem levonek ha csak motorfeket hasznaltam.

SzaboZE
+ - Futoszal-teszt, fekvorendor, M7-70... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>:> A futoszaljavito jo tipp! Muszakira le kellett szednem a foliat,
>:> lehet hogy megserult egy par szal, de hogy megallapitsuk,
>:> ahhoz kell fazisceruza is nem? Vagy valami mas, de kell.
>Nalam elegendo volt az is, hogy paras idoben bekapcsolva a
>futoszalat, a hibas csik egyreszt nem mukodik, 
Nem kell ahhoz paras ido... Be kell rakni a kalaptartora egy 
kis labas forro vizet...

>...fekvorendor...15-20 kmh-nal ugy
>meglengeti a kocsit, hogy bevered a fejed a plafonba, 60 folott viszont
>gyakorlatlag 2 dobbanast hallasz, mert a kocsiszekreny a tehetetlensegenel
>fogva nem tudja lekovetni a kerekrol erkezo impulzust. 
A futomu viszont lekoveti, sot elnyelni kenyszerul... Es a futomu kikoteseit, 
a rugostagot/tornyot, a szilenteket haromszor jobban igenybe veszi (legalabb).
Szoval en inkabb lassan megyek at rajta, megha megbillenti is a kocsit...

>Ha az M7-en Bp felol mesz akkor az orszag legocskabb 
>autopalyajat hasznalod. Kulonosen a kulso sav az ocska. ...nem tudok 
>olyan gyorsan menni hogy "kisimuljon" az ut. A kulso sav meg 130-nal 
>is szabalyosan pufoli a futomuvet. Ezert hasznaljak sokan a belsot 
>akkor is amikor a kulsoben nincs senki...
Balaton fele ezert hasznalom en a 70-es utat (bocs mostmar 7-es)...
Sokkal nyugisabb, a helysegek ellenere, a plusz felora meg nem szamit 
annyira, mint a tulekedes a sima savert...

Udvozlettel

Andras
+ - Dunaujvarosi utleiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Meg egyszer utoljara kozzeteszem az utbaigazito leirast a
szerviz6-hoz.


Leiras ekezet nelkul:


Helyszin megkozelitese:
Bp felol:
6-os ut 70-es km tabla utan 300 m-el balra bemenni Dunaujvarosba
(vasutallomasi bejarat)
Ez a 4. bejarat Pest felol.

elotte levo azonositok:
1.bejarat MOL benzinkut, sziget fele
2.bejarat Petofi ut-62-es ut feloli bejarat
               60-as tablaerdo, meroleges keresztezodes,
               jobbra figyelni(!) nem mindig allnak meg az
               autosok a macisajtnal(!!!)
3.bejarat nagyvenyimi uti bejarat
               utana vasuti aluljaro es jobbra Mezofalva fele
               elagazas
4.bejarat  NA ITT KELL BEMENNI balra

Pecs felol:
6-os ut 70-es km tabla elott 300 m-el jobbra bemenni Dunaujvarosba
   vasutallomasi bejarat, Vasmu 12-es kapu feliratok kiteve
1.bejarat papirgyari ut, gyartelep
2.bejarat NA ITT KELL BEMENNI jobbra.

Lekanyarodtunk a 6-os utrol.
Szemben a vasutallomas epulete, az ut azonban enyhen JOBBRA
KANYARODIK, kovetni kell az ivet. Latnivalok egymas utan az uton
haladva:
- autokereskedes
- uj fakerites
- facsoport,  utana a jobbra levo utcaba behajtani, ez a Budai
  Nagy Antal ut.

Az ut elejen van egy automoso, ugy kell haladni, hogy ez BALRA
legyen tolunk, kulonben tulmentunk a bejaron es a vasuti hid
utan a lampanal visszafordulhatunk, ugy, hogy az Aral-kuton
athajtva, balra visszakanyarodunk az utra  :-(((.

A Budai Nagy Antal uton egyenesen addig kell haladni, amig egy
preri utan nem latni egy feher satortetos epuletet. Itt a falon
2*1m-es reklamtabla, Berta autovillamossag. Ez pont a muhely
ablakara mutat. Bejarat a tabla elott kb. 20 m-el egy hidon at.
Az udvarban ez az elso kekre festett ajto, ott vagyok
megtalalhato.

Tovabbi azonosito, foutvonal balra kanyarodik le a vasuti sinek
ala, ITT EGYENESEN tovabbhajtani a zsakutca tablanal,
kb 150 m meg.



Leiras ekezettel:


Helyszín megközelítése:
Bp felől:
6-os út 70-es km tábla után 300 m-el balra bemenni Dunaújvárosba
(vasútállomási bejárat)
Ez a 4. bejárat Pest felől.

előtte levő azonosítók:
1.bejárat MOL benzinkút, sziget felé
2.bejárat Petőfi út-62-es út felöli bejárat
               60-as táblaerdő, merőleges kereszteződés,
               jobbra figyelni(!) nem mindig állnak meg az autósok
               a macisajtnál(!!!)
3.bejárat nagyvenyimi úti bejárat
               utána vasúti aluljáró és jobbra Mezőfalva felé
               elágazás
4.bejárat  NA ITT KELL BEMENNI balra

Pécs felől:
6-os út 70-es km tábla előtt 300 m-el jobbra bemenni Dunaújvárosba
   vasútállomási bejárat, Vasmű 12-es kapu feliratok kitéve
1.bejárat papírgyári út, gyártelep
2.bejárat NA ITT KELL BEMENNI jobbra.

Lekanyarodtunk a 6-os útról.
Szemben a vasútállomás épülete, az út azonban enyhén JOBBRA
KANYARODIK, követni kell az ívét. Látnivalók egymás után az úton
haladva:
- autókereskedés
- új fakerítés
- facsoport,  utána a jobbra levő utcába behajtani, ez a Budai
Nagy Antal út.

Az út elején van egy autómosó, úgy kell haladni, hogy ez BALRA
legyen tőlünk, különben túlmentünk a bejárón és a vasúti híd után
a lámpánál visszafordulhatunk, úgy, hogy az Aral-kúton áthajtva,
balra visszakanyarodunk az útra  :-(((.

A Budai Nagy Antal úton egyenesen addig kell haladni, amíg egy
préri után nem látni egy fehér sátortetős épületet. Itt a falon
2*1m-es reklámtábla, Berta autóvillamosság. Ez pont a műhely
ablakára mutat. Bejárat a tábla előtt kb. 20 m-el egy hídon át. Az
udvarban ez az első kékre festett ajtó, ott vagyok megtalálható.

További azonosító, főútvonal balra kanyarodik le a vasúti sinek
alá, ITT EGYENESEN továbbhajtani a zsákutca táblánál,
kb 150 m még.



Addig is legyetek a jo paplan folott, es tiszta kezu csajok a
szobaban eljenek!

          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Moka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>leallitotta. Kiszallt, odaballagott a sinekhez, elnezett jobbra,
>aztan balra, majd lehasalt es a fulet a sinre tette, hogy
biztosan
>meggyozodjon, nem a kozeleg vonat egyik iranybol sem.
>Na, ez mar a rendornek is sok volt, kiugrott a fa mogul,
>es -mivel ismertek egymast- baratian azt uvoltotte,
>hogy "elmeszteajoedes#*$%....!!!!"

:-))))))))))))))
Nagyon teccik a sztori!

Es ha mar vicceskedunk, megosztom veletek ujdonsult kedvenc
locsoloversemet, amit a HIX Mokan tanultam. Kicsit pajzan, remelem
nem baj :-)

Baripina, csibepicsa, nyuszifasz,
Megontlek ha tojasomra pihe-puha puszit adsz.
Szabad-e locsolni?


Udv, sok locsolot husvetkor!

          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Konvoj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Andras!


Orulok annak, hogy megis lesz konvoj. Mar azt hittem, ezuttal
elmarad.


>Annak nagyon orulnek, ha lenne kozottunk olyan,
>aki pontosan ismeri a helyszint.
>Pl. Soma

Szivesen benevezne'k, csakhat en, kecskemeti leven, de Soltrol
indulvan epp ellenkezo iranybol fogok erkezni :-(

>Andras
>LADA 21074 (piros)

A Ladak tipusjelzeseben az otodik szamjegy mit jelent?
Egyebkent varhatoan en is piros (bordo) 2107-tel megyek :-)


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Rendorhivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

>PS: Azert merek okoskodni, mert en mar hivtam ilyen esetben
>rendort, igaz hogy nappal volt, ezek az egyenruhas szarok meg
>uuuuuugy kidolgozzak magukat hogy a telefont sem tudjak felvenni
>es egy percig csak a gephang kozolte velem hogy "a rendorseget
>hivta, varjon...." de legalabb felhivtam oket.

En is hivtam mar ki a rendoroket. Kicsit offtopic a tema, ugyhogy
roviden. Jopar evvel ezelotti tortenet.

A varos egyik hirhedt utcajan (Kaszap) setaltam, amikor egy
kanyarban meglattam, hogy nem messze elottem eppen kirabolnak
valaki(ke)t. Epp egy mellekutca volt jobbra, gyorsan elfutottam,
aztan a kozeli vasutallomasrol beszoltam a yardra. Utana
igyekeztem vissza a helyszinre, addigra egy jaror is megerkezett.
Par perc alatt!!!

Persze addigra senki nem volt mar ott, beultem mogejuk, aztan
elkezdtunk koricalni a kornyeken, hatha latunk valamit. De sajna
addigra felszivodtak...

Utolag belegondolva nem egeszen ertem a tortenetet, de mentsegemre
legyen mondva, hogy rendesen be voltam tojva...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Mennyivel lehet menni buntetlenul az autopalyan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves olvasok!
Naponta autozom az M7-esen.
Szerintetek mennyivel lehet tullepni a sebesseghatart buntetlenul?
Udv:
Gyula
+ - Futomuves (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Tudtok valahol Eszak-Pesten jo futomuvest? (XIII, XIV, XV, XVI).
Nagyon megkoszonnem ha tudnatok valamit ajanlani.
>>>

En vilageletemben a Ficsorhoz jartam (Ors vezer ter, Feher ut 5 vagy 6).
Papam pedig a Nagy&Nagy-ra eskuszik a Fogarasi legvegen, a Peugeot 
Gablinivel szemben. (ez XIV. ker.)


udv, deejaytiszy
+ - veralkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: >> Tegnap este hallom a televizioban (nem emlekszem melyiken)
: >> * 8 ezrelek alatt szabalysertes, felette buncselekmeny.*

: > Az Arpad hidnal 13 ezreleket talaltak a pasiban.

: Ami nem valami sok. 2 sor utan mar lehet ilyet produkalni.
: Egyebkent a buncselekmenyi hatar valoban 8, de nem ezrelek, hanem tized.
: Vagyis 80 ezrelek utan szamit buncselekmenynek, es alatta
: szabalysertesnek az italozasunk.

???? Nem vagytok Ti eltevedve 1-2 nagysagrenddel? Nemetorszagban 1,1
ezrelek (!) az igen komoly hatar (elvileg 0,5 ezrelek a megengedett, de
mar 0,3 ezreleknel is mindenfele bajaid lesznek, ha karambolozol). 80
ezrelek = 8%, ez azt jelenti, hogy nem ve'r folyik az ereidben, hanem
kicsit higitott vo:ro:sbor. :-) Egy orvos listatag megmondhatna, hogy
8%-ot egyaltalan tul lehet-e elni...


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Hondaford,"sportautok",hatsolampa,digitkepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!

Honda fordulat:
Nem jeleskedtem eddig ebben a temaban, most is csak hozza tennek:
>> adatbol az egekig emelni egy kocsit. Az S2000-es motorja ezt a 240 Le-t
>> 9700-as max fordulatszam mellett adja le, ami mar egy ketkereku motornak is
>> becsuletere valik. 
>Nem kevered az uj Mazda-fele Wankel motorral? Ugyanis a Honda moci 8300-on adj
a
>le
>max. teljesitmenyet, ami szinten magas, de megsem 9700.
Arrol nem is beszelve, hogy 92 (a 90-es CRX-et nem emlitve)ota csinalnak olyan 
vtec motorokat, amik 8200-nal tiltanak (csak a VTI-kben!). Es meg mindig csinal
jak...Sot, ha jobban megneztek egy katalogust akkor kiderul, hogy a VEI, LSI, E
SI es VTI motorjai mind vtecesek, csak az 1,3i-ben nem volt . Tehat 5 motorbol 
4 ilyen a Civiceknel.
Lehet ezek utan, hogy tenyleg szar csak meg nem jottek ra?

______________________________________________
"sportautok":
>A sportossag altalaban ott kezdodik, hogy az ember leveszi
>a tojast a gazpedalrol... Vagy a jovo sportautoja az Opel Tigra/Ford
>Puma/Daewoo Matiz (na jo az utolso csak vicc) jellegu jargany? NO, THANX
Ez engem is foglalkoztat! Nekem pl nevethetnekem tamad, amikor ezekre azt mondj
ak, hogy sportauto. MITOL??? Inkabb fiatalos autoknak hivnam oket.
A tojas levetelrol meg annyit, hogy nalam tobbnyire ott van a tojas, de ha neha
 olyanom van akkor menjen is es ne kelljen atulnom emiatt egy masik autoba, mer
t arra pill. nem  telik. Tehat nem rossz ha otvozunk tulajdonsagokat, de konyor
gom az ne az optikara korlatozodjon, mint ahogy Te is mondtad!!!
________________________________________________
Rendor hatso lampa:
>3.+ eszrevettetek, hogy csomo rendorsegi astranak az egyik 
>hatso lampaja nem eg? vagy mindig ugyanazt latom mindenfele 
>bp-en
Ja es a Golfoknak sem! Szinte mindegyiken igy latom!
Nem valami egyezmenyes jel naluk? 
______________________________________________
Kibovult 16M-val a digitfenykepezo memoriaja, igy aztan rengeteg kepet tudunk m
ajd csinalni vasarnap!
Kulon orulok, hogy megnezhetem VD M5-jet(azert az egy M-es Bombi:)!
Udv!
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - traffipax - ez azert mar pofatlansag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Azert ez mar szemetseg. Ferihegyi ut, a gyorsforgalmi vege es az 
1-es terminal kozott befele. All az ut szelen a zold felicia 
elakadasjelzovel, es fotozgat. Mikor raknak mentobe is 
fenykepezot?

A jomultkoriban meg a nagykoruton talalkoztam eggyel ejfel tajban. 
Ezek sose alszanak? Mint ismeretes ures uton eleg nehezkes 
tartani az 50-et. A 70 koruli tempo kicsit kenyelmesebb.

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: fekvorendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> A fekvorendoron valo legjobb athaladas, ha a forgalom megengedi, hogyha
> kicsit rezsutosan hajtunk at rajta (ferden). Igy mind a negy kerek
> kulon-kulon erintkezik a bukkanoval, s igy kevesbe dobbantja meg a
> kocsit. Nekem bevalt.

Soroljam a cimeket, hogy hol nem ersz sz@rt se ezzel a 
technikaval? Sot, olyan is van kozottuk, ahol nincs kiepitve az ut 
szelere --> csak az egyok oldali kerekekkel kell rajta atmanni. De 
meg igy is szar.

Byez

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: fekvorendor 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> fogva nem tudja lekovetni a kerekrol erkezo impulzust. Szoval a
> fekvorendor
> jo, csak ki kell tapasztalni a sebesseget hozza.

Majd kuldok par cimet. Nekem konkretan azzal a fajtaval van 
bajom, amit agyatlanul odabetonoznak az ut kozepere, a hossza 
par meter, a teteje tokegyene, a vegei meg csak szimplan ferdek. 
De ebbol olyan meredekek is vannak, hogy durva.

Tsao

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Fazisceruza... hulyek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A fazisceruzaval _valto_ aramot lehet kimutatni. Mikor van egy auto 
ablakfuteseben valtoaram?

Eh...

Udv,

Akos
+ - Csucs ez a mai hixauto... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Na itt a masik okossag...

> Ami nem valami sok. 2 sor utan mar lehet ilyet produkalni. 
> Egyebkent a buncselekmenyi hatar valoban 8, de nem ezrelek, hanem tized. 

8 tized szazalek. azaz 8 ezrelek.
Gondolkozz mar, 8 tized az azt jelentene hogy 5l veredbol 4l alkohol...

> Vagyis 80 ezrelek utan szamit buncselekmenynek, es alatta szabalysertesnek

80 ezrelek pedig 8 szazalek.

> az italozasunk.

Erzekeljuk mar a nagysagrendeket keremszepen...

Udv,

Akos
+ - Re: autovasarlasi hitel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Autot akarok vasarolni  kb 800 ezer forintret. Van 400 ezrem, ezert
> hitelt,klocsont stb akarok felvenni.
> Ehhez viszont a legtobb esetben keresetigazolas kell. Nahat az nincs.

Ehhez nem is kell. Nem letezik olyan auto 800e-ert, amihez hitelt lehetne
felvenni. Hasznalt autohoz is csak ugy adnak hitelt, ha az 6 eves koraig
kifizetodik a tulaj altal.
Na most ugye ez 3 eves kort jelent a megvasarlasakor. Nem letezik 3 eves
auto 800e-ert. (Be ne irjon valaki hogy Dacia 1410!!!!)
Ehhez markakepviselet es banki hatter kell. Ilyenek a Ford, Opel, VW,
Nissan, meg meg biztos van egy par, en ezekrol tudok. Arrafele egy 3 eves
auto 2mFt minimum.

De szamolhatunk:

400e Ft-ra a torlesztes 3 evre kb. 20eFt/ho
Casco (mert muszaj!!!!) kb. 10eFt/ho
Egyebek (nem benzin!!!!) kb. 10eFt/ho
  (Kotelezo bizti, markaszerviz, stb)

Ez havi 40e Ft. Es ez harom even keresztul, es ha nem fizetsz, viszik az
autot........

Szerintem feketedolgozz meg egy kicsit es 800e kp-ert talan kapsz valami
mukodokepeset. De azzal is sok bajod lesz, mert az meg 6-8 eves minimum.

> ui: lecci kuldjtek maganban is,mer nem mindig olvasom a listat.

Ment maganba is.

Istvan
+ - Autoatiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnapi szamban felmerult kerdesre bounce-olom egy korabbi levelemet:

Ajanlas kovetkezik: autoatiras. 

A tagot Lakner Ferencnek hivjak, telefonszama 20/978-0203. Hazhoz jon,
hatosagi dijak + 3000 Ft-ert elintezi az atiratast. Technikailag ugy nez
ki a dolog, hogy reggel odajon, irtok egy meghatalmazast (valamint
atveteli elismervenyt), delutan pedig jon az uj forgalmival. Hogy ezen
kivul meg milyen hivatalos ugyeket vallal, azt nem tudom, mert nekem
minden papir keszen volt, de pl. felelossegbiztositast biztosan lehet
nala kotni. 

A szolgaltatas nalunk meg kisse szokatlan, eleinte kicsit tartottam is
tole, de korrekt a dolog. (Szoval nem zugugyved, vagy ilyesmi, hanem
egyfajta sorbanallo-ugyintezo bt.) Az ajanlassal vartam addig, amig a
torzskonyv postan megerkezik ;-), de mar ezen is tul vagyunk.

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     H-1143 Budapest, Hungaria krt. 128. / 3.401
                        Tel.: (+36-1) 471-3281, Fax: (+36-1) 471-3002
+ - mobilofftopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Lista!

Felhivom az erintettek figyelmet, hogy letezik egy
mobilhixlista. A mobiltelefonok kitargyalasa ott
temabavago,itt maximum addig amig a hullamok
hogymennekkiazautombol-rol van szo.

Ki is rendezgeti az ajanlolistat? Tole szeretnek
egy jo futomuves tippet kapni. Elore is kosz.
udv san
+ - Koccanas eseten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !

Sajnos ami kesik, az nem mulik. Meg idoben kerdezem, hogy mire kell
figyelni, ha mar megtortent az utkozes? Milyen papirokat kell kitolteni?
Egyszeru, szemelyi serules mentes utkozesre gondolok, ahol egymas kozott
elintezheto az eset.

    Üdv.:HJ

Horváth József >
+ - felnivasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kfemfelni szeretnek venni (14")
mely markakat, gyartokat ajanljatok?
(alessio?, mak? enzo? cromodora? bwa?)
Rei


+ - Re: Hireket mondunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tok jo lehet, amikor autouton elozes elott ramaszol az elotted levore,
egyszer csak erzed, hogy megfeszul rajtad az ov, fejbekolint a fejtamla...
Egybol eszedbe jut a kovetesi tavolsag.
Kormos Imre
> Autóradar, 1999.10.10
> A Siemens révén hamarosan speciális radarberendezés kerülhet a BMW
> autóiba. A 24 gigahertzes tartományban működô rendszer az elsô
lökhárítókba,
> illetve ajtókba lesz beépítve, és így képes lesz a környezô autók, tárgyak
> sebességét és helyzetét detektálni mintegy húsz méteren belül. Ha ütközés
> fenyeget, akkor egy intelligens szoftver megteszi a megfelelô
intézkedéseket,
> hogy minimálisra csökkentse az utasok sérülésének lehetôségét.
"Megfeszítheti
> a biztonsági öveket, vagy megfelelô pozícióba állíthatja a fejtámlákat",
mondja
> Martin Kunert, a Siemens mérnöke.
> (New Scientist)
>
> Mara ennyi,
> udv, Tibor
>
>
>
+ - VDA 6.3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudja valaki, hogy hol lehetne hozzajutni Magyarorszagon a VDA 6.3 -hoz? Ez 
egy nemet autoipari szabvany, az eredeti nemet nyelvu verziora lenne szuksegem.

Koszi elore is. (Ha van tippetek, akkor, ha lehet, maganba is, hogy 
hamarabb elerjen.)

Viktor
+ - Ez is meg az is, no meg amaz is! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ez a tegnapibol maradt ki mind.

>Teeby floppyt, amin a szakanyag van 1.44MB :-)

Vinnem en... De sajnos nem megyek.
Mindig ezek a piszkos anyagiak.
De letoltheto a www.nexus.hu/teeby cimrol, 1,8 Mb.
Valamint kb 120 oldal abrakkal, kepletekkel.
Szerintem mindenkinek erdemes letolteni, aki teheti. Mert akar
betonkevero gyartasahoz is segitseget nyujt. :-)
De azert jo mulatast kivanok minden resztvevonek. :-)

Felteve ha valakinek nem esek utba. De csak ezert kiterot meg ne merjen
probalni senki.
> ------------------------------------------------------------------------
>Ki engedi meg neki, hogy beuljon egy autoba mas pozicioban,
> mint utas?! Tenyleg orjito! (Es _ez_ az igazan balesetveszelyes!
> Kiengedni az utakra a reflextelen es donteskeptelen balekokat!)

Na ezek mind azok, amik nem feltetlenul eletkorfuggoek.
Valamint ha jol tudom idoszakos orvosi ellenorzesen kell megjelenni.
Talan inkabb, hogy igazsagosak probaljunk lenni, minden rendor mellett
alljon egy orvos is.

Kulonben is ha mindent megszuntetnenk, meg tiltanank, ami aktualisan
bosszant, akkor a vegen semmi sem maradna.


> Ne a rendor dontse el, hogy mennyi legyen a birsag a sajat
> szimpatiaja alapjan.

Ez meg a masik.
Valoszinuleg pszichologiai okai is vannak a szimpatiaval csokkeno
birsagoknak. Ertem ezt olyan oldalrol, hogy szimpatizalni olyan emberrel
lehet, aki hasonlo frekvencian sugaroz mint mi.
Tehat ha feltetelezzuk, hogy az ertelmes es illemtudo emberek koze
tartoznak a rendorok, akkor csak az olyanoknak enyhitenek, mint ok
maguk. Igy semmi problema, mert az ilyen emberek jobbara gondolkodnak,
es nem ok a potencialis veszelyforrasok.

De, ha, mint azt sokan gondoljak, a rendorok agressziv pszichopatak,
akkor valoszinuleg csak az olyanoknak enyhitik a buntetest mint ok.
Nagyak! Ezen az alapon nem ertem miert van problemad a
szimpatiacentrikus birsagolassal?!
> ------------------------------------------------------------------------
>Sracok, tegnap mentem a 85-os uton sopron fele. Nos kb 5 km-en keresztul ki
>volt rakva 30-as korlatozo tabla + elozni tilos. Kornyeken sehol semmi,
>puszta, sima ut, se uthiba, se epitkezes se semmi. Szoval el lehet neha
>valoban gondolkozni a tablak ertelmen. Forditanek vd mondatan. A tablat neha
>hulyek rakjak ki. De ez nem jelenti azt, hogy nem kell betartani.
>
>SzaboZE

Ez nem igaz Zoli!
Sokat jarok arra, mivel arrol a kornyekrol szarmazom. Es az utobbi
idoben rendesen epitettek az utat. Nem hogy 30-al, de 15-el sem lehetett
sokszor menni, mert felpalyas volt majdnem az ut. Mellette kiasva tobb
mint 1 m melyen. Hat eleg ijeszto volt sokszor.
Tehat a hulyek nem azok, akik kitettek, hanem akik kinnhagytak. MOndjuk
tobb int valoszinu, hogy ugyanazok. :-)
De indokoltan tettek ki.
Tovabba lattam azon az uton erdekes dolgokat, mint pl. rengeteg arokba
csuszott auto, kocsi a szalagkorlaton (mintha ratettek volna daruval
keresztbe), elgyurt kerekparosok, frontalis utkozesek.
Ez a Gy-M-S megyei halalut, idejeben (>10ev) rajottek, hogy valamit
tenni kell.
> ------------------------------------------------------------------------
>Milyen gumit javasoltok egy csak varosban hasznalt transporterre?

Szerintem csakis "c" gumit tegyel ra. Lehet manapsag nagyon jokat kapni.
Egyik ismerosomnek a Berlingo-jan is c-s gumi van.
Keskeny (noveli a futasteljesitmenyt, csokk. a fogyasztast), elmondasa
szerint kitunoen lehet vezetni az autot, nagyon jol tapad, es hihetetlen
jo oldaltartasa van, mind megrakodott mind ures autonal.
Sajnos az oaltala hasznalt marka nem jut eszembe, es a kopasrol sem
tudok bovebbet.
De szerintem olyan gyartotol vegyel gumit, akik foprofiljukkent nagyon
jo minosegu teherauto gumikat is keszitenek. Pl. a Michelin sem lehet
rossz valasztas.
Hat a noname gumikkal ki tudja jol jarsz-e.
Gondolj bele, hogy nem csak a kopas szamit, hanem a rekciok vizes uton,
vagy hirtelen fekezesnel. Ha tenyleg sokszor tobb mint T folott
szallitasz, akkor ezek is fontosak szerintem.
> ------------------------------------------------------------------------
>Akik nem tudnak elozni (mert kicsi a  motor, vagy nem latnak eleg >jol...),
>azokra kevesbe jellemzo az elozekenyseg, hajlamosak ugy helyezkedni,
>hogy mas mar nem talal helyet elozni.

Ezt mondjuk nem kellett volna irni, mert ez nem jarmu, hanem
vezetofuggo. En a Trabanttal meg a kamionoknak is lehuzodok, pedig azok
sem gyors allatfajtak! Csak sokszor sietnek es szaguldozva eloznek.
Miert ne. Legkozelebb ha elozni akarom, majd indexel, hogy mehetek. Aki
ennyit nem kepes megtenni a masikert, az ne hogy autoba ne uljon, de
emberek koze se menjen. De leginkabb arra gondolok, hogy akiket igy
befolyasolnak az jarmu parameterei, az valahol a lelke melyen serult
ember.
> ------------------------------------------------------------------------
>majd elkezdik csepelni,
>ahogy a csovon kifer...
>A mogottuk allo transzporter kiteszi az indexet es elmegy...

Feltetelezett folytatas: A Suzukis hazamegy es hallgat orokre a
dologrol.
Vajon milyen vonatkozasban van ez a dolog a kozbiztonsaggal, es a
kozlekedesbiztonsagal? Netan igy egyutt?
> ------------------------------------------------------------------------

Most veszem eszre vegigvalaszoltam a listat... :-)

Legyetek jok!
Teeby
-- 
> ---------------------------------------------------------------------
	/Ismeretlen szerzo: Az állam megtartja, 
	amit ígért. Ha pénzt ígért, azt is megtartja./
> ---------------------------------------------------------------------

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS