Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 847
Copyright (C) HIX
2000-08-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tolvajtempo (mind)  52 sor     (cikkei)
2 viz a benzinben (mind)  8 sor     (cikkei)
3 tulmelegedes (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Hemicuda (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Szotar (mind)  2 sor     (cikkei)
6 2 utemurol 4 utemure (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Benzin (mind)  16 sor     (cikkei)
8 meleg (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Gar (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Re: Csatt (mind)  44 sor     (cikkei)
11 Re: Csatt (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Keresek 2 db akarmilyen dobfeket olcson. (trabant, kis (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Vizes benya (mind)  20 sor     (cikkei)
14 autos filmek??? (mind)  15 sor     (cikkei)
15 csillapitok (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Autovillany 0.01 tanfolyami resz (mind)  55 sor     (cikkei)
17 shell es tarsai... (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Benzin to H2 (mind)  36 sor     (cikkei)
19 digest- levlista (mind)  7 sor     (cikkei)
20 RE: *** HIX AUTO *** #846 (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Ismet europa vs japan (mind)  6 sor     (cikkei)
22 Brava reccs (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Tovabbrava (mind)  30 sor     (cikkei)
24 Nemzetkozi fuvarozo cegek (mind)  35 sor     (cikkei)
25 Pacific Mozdony (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Solti radioado tali (mind)  39 sor     (cikkei)
27 sahal ment (mind)  11 sor     (cikkei)
28 Trabi huto (mind)  26 sor     (cikkei)
29 plusz kipufogo (mind)  12 sor     (cikkei)
30 Re :brava (mind)  35 sor     (cikkei)
31 man megint autopalyan mentem :) (mind)  36 sor     (cikkei)
32 Lusti (mind)  20 sor     (cikkei)
33 Re: Tuzeloanyagcella I. (mind)  11 sor     (cikkei)
34 Lehet, hogy lattam vizuzemu autot :-) (mind)  11 sor     (cikkei)
35 Power Racing (mind)  19 sor     (cikkei)
36 Vonohorog (mind)  11 sor     (cikkei)
37 Humor: kozlekedjunk rendesen :-)) (mind)  25 sor     (cikkei)
38 Velemeny Citroen BX -rol (mind)  44 sor     (cikkei)
39 Amerikai autok (mind)  14 sor     (cikkei)
40 RE: olajcsere hazilag (mind)  25 sor     (cikkei)
41 RE: csatt (mind)  15 sor     (cikkei)
42 RE: Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol (mind)  23 sor     (cikkei)
43 RE: P-s rendszam (mind)  2 sor     (cikkei)
44 Mazda RX5 (mind)  7 sor     (cikkei)
45 Tuzeloanyagcella II. (mind)  64 sor     (cikkei)
46 Trabe'la (mind)  35 sor     (cikkei)
47 Valojaban tenyleg igy van... (mind)  22 sor     (cikkei)
48 Re. Skoda For - men (mind)  48 sor     (cikkei)
49 Re: FONTOS MUSZAKI KERDESEK (mind)  63 sor     (cikkei)
50 Fiat, Ford (mind)  29 sor     (cikkei)
51 100lovas Fabia (mind)  57 sor     (cikkei)
52 Tartos teszt (mind)  59 sor     (cikkei)
53 Octavia facelift (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Tolvajtempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

NA, tegnap en is tulestem rajta. Mit mondjak, egyik szemem sir, a masik meg
..
OFFT:
Szoval filmnek olyan amilyen (legendas nagy oreg visszater a regi bandahoz,
utolso munka elet-halal-ugyben regi no stb) szoval ennyi erovel a Baratok
kozt is lehetne akciositva. Viszont buskepu N. Cage sokat bamul konnybe
labado szemekkel (kotohartyagyulladasa lehet?), szoval hajra csajok. 
ONT:
Amiert igazibol bementem a moziba, az az autozas volt. Szepek a kocsik, de:
Latszik a filmen, hogy az igazan draga autokat csak kolcsonkaptak egy kis
biztonsagos tolatgatashoz, garazsbol kijarashoz, az akciojelenetekhez oreg
muscle-carokat hasznaltak. (Hemicuda, GT500). A tortenetben tobb autos
bukta is van. A rugoskes alaku kulcs (kutyasz@r) a regebbi W140es (balna)
mercikhez jart, ujabban a csak infravorossel dolgozo muanyagdarab
helyettesiti azt. A gomb felhuzasa gorbe drottal kb a 60as-70es evekben
tervezett autoknal megy, a filmben viszont mai kocsikat is nyitottak igy
ki. A csokik mercijenek szetszakittatasa a vontatoval ugy kamu, ahogy van.
Egy ilyen "vicc" eseten meg a Trabi is csak csikorgo kerekekkel csuszna a
betonon, nemhogy egy SKlasse. Az 500cui-s (=8190ccm!) Shelby-Mustang 
(Ugyanaz a Carrol Shelby kovette el, aki az AC-Cobrat is. De ez a Mustang
szerintem nem Cobra. Tevedek?) siman is van vagy 400loero, ehhez kepest a
100-160kmh tartomanyban (direkt figyeltem: "ninety miles"-t mondott, amikor
1400 volt a szinkron) kb ugy gyorsult, mint egy Golf GTI. A kejgaz miatt
ugyan ugrott volna a teljesitmeny, de amekkorat forgott a motor 160-nal
(hang alapjan), nehez elhinni, hogy ki tudott forogni ketszazakarhanyig
(260+). Amerikaban minden helyzetet meg lehet oldani egy jo kiados
(esetunkben rajzolt) ugratassal. Igaz, Cage akar a foldeteres utan
kiszallhatott volna, hogy belelokje a kocsit a tengerbe... A varosi
autozasban jo lassan mentek, csak rangattak a kormanyt (nem egy Ronin), az
aszfalt mindenhol vizes volt a broadside konnyebb kivitelezesehez, a
sebesseget az operatorok es vagok hoztak, nem a kaszkadorok. Meg a rendezo,
aki a sebesseg erzekeltetesere a fekpedalt mutatta, melyet Cage nagy ivben
kerult. A regi jeepcherokee-nak a legjobb az oldalutkozes-vedelme a
vilagon. Oldallegzsak nelkul! A legdurvabb azonban a KITT super-pursuit
mode-jahoz hasonloan kivitelezett gyorsitas, amikor nem Cage ment gyorsan,
hanem a filmet jatszottak fast forward. :( 	Szoval az amcsiknal mar a
kaszkadorok is guminyulak lettek. Ja, VD-nak igaza van. Az 5os BMW-vel
minden kocsit utol lehet erni. Miota fog meg egy Impreza egy 911-et? Es
mint tudjuk, a __sarga__ drot elvagasaval a legkorszerubb riaszto is
elnemul.Es egy borzako belso zsebeben elfer egy 45cm atmeroju kormanykerek.

Szoval szepek az autok, szepek a hangok, de autozasilag gyenge a film.
Egyszer azert erdemes megnezni, bar a MadMax1-ben ugyanugy V8hang van, csak
ott mennek is.

>A Cobra GT jol nez ki, de kb 5 percig nyomul vele.
>Igy igaz, foleg elolrol iszonyu, es ha mar itt tartunk: mi a szerepe annak
a
>ket kunkori drotnak, amik az auto elejen kigyoznak a fenyszorok mellol?
A motorhazteto versenyautosan stiftekkel van lezarva, a biztositoszeget
pedig a drot tartja, hogy ne vesszen el. 

+ - viz a benzinben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem egyszerubb a vizet porlasztaskor hozzakeverni a benzinhez? Akkor nem
is
>kellene feloldodnia.

Nem, mert a porlasztassal ugy nezne ki, hogy levego + pici benzincseppek +
pici vizcseppek. Emulzional viszont levego + pici benzinesviz-cseppek.
Egesz mashogy viselkenek kulon-kulon, mint egyutt.

+ - tulmelegedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Az a kerdesem, hogy a motor homerseklete befolyassal van-e a
>>menetteljesitmenyre? Ugy ertem, ha a bemelegedett motor homerseklete
magasabb
>>a normalisnal, ettol lehet-e, hogy rosszabbul megy?
>
>Igen lehet, ugyanis a motornak kell egy allando homerseklettartomany,
>ahol is a benzin kellemesen keveredik a levegovel, valamint a gyulladas
>kezdete es a langfront terjedese az elore elhatarozott modon tortenik.
>Tulmelegedeskor az ehhez szukseges feltetelek olyannyira meg tudnak
>valtozni, hogy rontja a teljesitmenyt.

Ez csak azert erdekes, mert a vizhuteses motorokban ugyan ervenyes a
(tipusonkent eltero, de mindig) 80-110 fok kozotti motorhomerseklet, a
leghutesesek (Trabant, Tatra, Porsche 911) viszont joval 200 fok felett
uzemelnek. Gond nelkul. Sot, ezek hidegen is mennek, tehat a -15 fokos
kiindulo homersekletrol indulva a 200foknyi homerseklet-spektrum minden
szakaszaban mukodnek. A folyadekhuteseseknel a tulmelegedes a folyadek
felforrasaval, gazosodasaval jar. Ettol az egesz hutorendszer nyomasa megno
es a leggyengebb helyen szakad (hengerfejtomites kinyomasa). A motor pedig
a hengerfejtomites serulebe hal bele, nem a magas homersekletbe.

Viszont varosi forgalomban, araszolgataskor, nagy hosegben a motorter
erosen bemelegszik. Ilyenkor a szivocso falan levo benzin is elparolog, a
parolgas miatt megvaltozik a benzinszint az uszohazban, aminek egyuttes
eredmenye a keverek bedusulasa. Ilyenkor a kocsi "fullad", akadozik,
gazadasra csak gondolkodas utan, kesve reagal. "korszerubb" karburatoros
motoroknal kulonfele segedrendszerek igyekeznek ezt az effektust
kompenzalni, befecskendezesnel viszont nem johet(ne) elo.
Az alapkerdesre: valszeg nem a bemelegedestol megy rosszabbul, hanem a
rosszabb menetteljesitmenyt eredmenyezo hiba "mellektermeke" a
tulmelegedes. Ez lehet akar csak nem megfelelo gyujtas (beallitas,
gyertya-hoertek es futasteljesitmeny), akar bonyolultabb problema is.

+ - Hemicuda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hemicuda= Plymouth Barracuda HEMI V8 motorral. 
Igy nez ki egy 18.500 dollaros darab:
http://www.cruisinclassics.com/car.html/HemiCuda.html

A HEMI onmagaban egy tuningceg (meg a 60as-70es evekbol), kimondottan a
muscle-carokra specializalodva. Kb olyan, mintha egy Mercire azt mondjak,
AMG.

+ - Szotar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZIJ  es nem szijj	:)

+ - 2 utemurol 4 utemure (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A cegunknel az elso nagy nekifutasra az osszes Barkasban
kicsereltettek a motort Dacia motorra.
A kozdarabot nem sikerult kozpontosra szerelni, szetrazta a
kuplungot harom havonta.
Az auto ment 70-el, a motor porgott 4500 -al. Ugyanis a
ketutemu uzemi fordulata magasabb a negyutemunel !!!
A generator nagyon "lentre sikeredett". Igy egy padkara
felhajtasnal, mar rutinosan a kerekanyakulccsal a generator
hutolapatjait ki tudtuk gorbiteni. Ugyanis azonnal a lapat
kapta az elso pofont.

A jozan esznek kicsit ellent mond az atalakitas. Mert egyreszt
sokba kerul, masreszt a varhato elettartam, es a hasznalati
ertek nem all aranyban a bekerulesi koltseggel, utanjarassal, es
egyeb adminisztracios baromsagokra elpocsekolt idovel.

Peter.
+ - Benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Probaltatok mar valaha megmerni mennyi benzint adnak ha pl veszel 5
litret? En kiprobaltam nem is egyszer ugyanis szoktam venni egy muanyag
kannaba mert kell keverjem 2 utemu motorhoz es igy tudom az
olajmennyiseget is! Tehat a kanna be van osztva fel literenkent, igy
jol lathato mennyi van benne! Ha 5 litret kerek sosem raknak bele 4,5
liternel tobbet. Mondtam is a kutasnak de az volt a valasz, hogy
rosszul van a kanna beosztva! Szerintem ok csalnak nem a kanna!
Sebaj legkozelebb kerek egy merohengert apuci laborjabol es azzal
megyek oda ;)

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Úriember nem vaddisznó
+ - meleg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Az a kerdesem, hogy a motor homerseklete befolyassal van-e a
>menetteljesitmenyre? Ugy ertem, ha a bemelegedett motor homerseklete
>magasabb a normalisnal, ettol lehet-e, hogy rosszabbul megy?

Mennyi az a magasabb? Regen a homerseklet 80 C fok korul volt!
Mara ez mar elerte a 95 vagy meg tobb C fokot! Tehat milyen autod van?
Ha regi a kocsi biztosan vizkoves a motor es huto azert melegszik!
Ettol nem csokken a teljesitmeny csak nehogy besuljon a motrod!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Úriember nem vaddisznó
+ - Gar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 8/24/2000 -0500, you wrote:
>Ezzel kapcsolatban lenne kerdesem. Ha jol emlekszem a
>Fiatnal is 3 ev, vagy 100e km a garancia. Ha 60e-nel kell
>cserelni, de meg csak 58e volt az autoban, mar miert
>kellett az ismerosodnek ennyit fizetni??

Egyszeru.. Regebben volt akcio, hogy par fiatnal 3 ev a garancia, 
mostanaban tudtommal nincs.. de letezik 4 eves fiat is, es ha abban megy 
gallyra, akkor mar nem garancialis, mert a 3 ev vagy 100e km azt jelenti hogy
vagy 3 ev vagy 100e km.
tehat ha mondjuk 4 eves de nem futott 100e km-t akkor marnem garancialis, 
mint ahogy akkorse ha 1 eves de 150e km-t futott..

Ant
+ - Re: Csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

>Amit írtad
>>"Inkabb az az erdekes, ha kisebb koccanast akarnal elkerulni (pl. "nem
>>kapod meg a jobbkezet") es mondjuk egy parkolo autot talalsz el. A vetkes
>>sertetlen, jo esetben elismeri a hibat. A kar mondjuk 20e Ft, a rendor nem
>>jon ki. Ilyenkor mit szol a biztosito? "

>érdekesebb eset, ha elismeri a kárt, de nincs tanú, vagy nem ismeri el
>felelosségét, akkor ki kell hívni a rendort és jegyzokönyvet kell vele
>felvetetni.

Magam is igy tartanam logikusnak, de nem igy mukodik.
A rendor meg nagyobb balhehoz se szivesen jon ki.
A fonokom felesegevel (X) tortent meg:
Ment az egyenes uton, amikor az ut jobb szelen
lehuzodott auto (Y) hirtelen el vagott. (meg akart
fordulni es nem vette eszre a kozeledot)
Alaposan osszetort X orra es Y oldala.
Probaltak kihivni a rendort, de tobbszori keresre
es hosszu varakozas ellenere sem jott ki, mondvan
nincs szemelyi serules. A felek megegyeztek,
vita nem volt, tanu igen. A biztosito (Y kotelezoje) azt
mondta OK, majd masfel! honap utan meggondolta
magat es meg ohajtotta tekinteni, meg torott allapotban!,
a kart okozo autot. Termeszetesen azt kozben megjavitottak
es el is adtak. Ezek utan a biztosito kozolte, hogy nem fizet.

Megoldas: Ugyved fogadasa, bepereles. Ja, akkor
fizetunk.

(Az eset az autopiac kozeleben tortent, Y-t eladasra
hoztak fel. A baleset a probauton tortent, miutan
megallapodtak a vevovel {nem o vezetett})

Tanulsag: Legyen nalad fenykepezogep vagy kamera
esteleg kozjegyzo. Ha nem jon a rendor hazudd azt, hogy
valaki megserult (bevagta a fejet, szedul...).

Kerdes:
Sorozat koccanasnal ki a hunyo?

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Ákos!

Amit írtad
"Inkabb az az erdekes, ha kisebb koccanast akarnal elkerulni (pl. "nem 
kapod meg a jobbkezet") es mondjuk egy parkolo autot talalsz el. A vetkes 
sertetlen, jo esetben elismeri a hibat. A kar mondjuk 20e Ft, a rendor nem 
jon ki. Ilyenkor mit szol a biztosito? "
Ez egy nagyon nehéz eset.
Ha elismeri a hibát, és tanúkkal is tudod igazolni, hogy hogyan történt az 
eset, akkor ilyenkor a vétkes fél kötelezojére rendezik a kárt. Az 
érdekesebb eset, ha elismeri a kárt, de nincs tanú, vagy nem ismeri el 
felelosségét, akkor ki kell hívni a rendort és jegyzokönyvet kell vele 
felvetetni. Az elso esetben a biztosító felé a jogalap alátámasztása miatt, 
második esetben a felelosség megállapítása miatt van erre szükség. Ha ki 
jön a rendor a vétkest szinte kivétel nélkül meg is bírságolja 60eFt körüli 
összegre. Rosszabb eset, ha lelép a vétkes, ebben az esetben fel kell írni 
a rendszámát és tanúkat kell szerezn. A legrosszabb eset, hogy lelép 
anélkül, hogy bármi info marad róla, ebben az esetben a parkoló autó kárát 
 Te kötelezot fogja megtéríteni, a Tiedet pedig senki. Láthatóan kis 
összegu károknál szerintem célszerubb, vagy egymás között megegyezeni, vagy 
ha biztosító rendezi a kárt, a kártérítést a biztosítónak a károkozónak 
befizetni, mert akkor nem lesz bonusz-malusz visszasorolása a következo 
évben.
Üdvözlettel
  Szilágyi József
+ - Keresek 2 db akarmilyen dobfeket olcson. (trabant, kis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ha van valakinek elfekvoben valamiyen komplett dobfeke es meg is valna
tole, akarmilyen jo csak ne legyen tul nagy meretu
pl. trabant, kis polski, utanfutobol stb... az dobjon meg letszi egy
mail-el.

2 db kellene kulso es belso resszel egyutt.

Erdekelne meg kisebb meretu 2 db kerek is.

ha van valami cucc letszi irjatok ...

elore is koszi

Szucs Pal
+ - Vizes benya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Fogash!

>Vagyis a sima, felkeszitetlen Otto motor elmegy a
>tiszta benzinbol szamitott mondjuk 8 l/100km folyadekkal, de elmegy 5l
>benzin+3liter vizzel is. Ennek egy feltetele van: az egymassal szemben
>alapvetoen tartozkodo magatartast tanusito folyadekokbol emulziot kell
>kepezni. Ez bizonyos segedanyagokkal idolegesen megoldhato, az autoban
>viszont homerseklettol fuggetlenul masfel-ket honapot ki kellene
birnia.

 Errol nekem az jutott eszembe, lehetne csinalni olyan autot, ahol
kettos uzemanyagrendszer (befecskendezes) lehetne, az egyikbol benzin, a
masikbol viz menne a motorba.
  Mivel a rendszer nem ket teljesen fuggetlen lenne, hanem 1 teljes
befecskendezorendszer + vizrendszer, nem lenne tulontul draga(?) a
"hagyomanyoshoz" kepest.
  Akkor miert nem keszul ilyen auto?
--
 Udv
  Levente
+ - autos filmek??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv filmet nezo HIX-autosok!

  Emlitsuk meg a "hazai" termest is. Kenguru(1976), amit a napokban
vetitett ujra a DunaTV. Hosunk(Galfi Laszlo) Zil-130-al szaguldozik, epp
a paksi atomeromu epitesere hord anyagot.... :-))) Alapmu :-)))

 A zene meg mindig turheto(LGT, Omega, Scorpio), a tobbiek a futottak
meg kategoria :-)))
  
 Ketfele "Kenguru"-HIX-autos van:
- aki latta a moziban
- aki fiatalabb a filmnel. :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - csillapitok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Mark!


>  Egy rovid kerdesem lenne, tudtok mondani olyan helyet Pesten, ahol
>bemerik a lengescsillapito allapotat, es helyben forgalmaznak normalis
>(Koni, Bilstein) lengescsillapitokat is, esetleg meg be is szerelik?

  A Karaszy cegnek van lengescsillapito probapadja, amely a kiszerelt
lengescsillapitok ellenorzesere szolgal. Erre gondoltal, vagy az autoba
epitett verziora, amely ma mar a muszaki vizsgat vegzo szervizekben
kotelezo.

  Koni es Bilstein markaszerviz(magyarorszagi kepviselet is egyben), a
kozeli autoszervizben van mod lengescsillapitot szerelni ki/be, ezt ok
meg tudjak oldani. Devai ut, a szamuk minden autos ujsagban es
telefonkonyvben benne van.

--
 Udv
  Levente
+ - Autovillany 0.01 tanfolyami resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Ivicz Laci, csoki!

 Az autovillamossag "egyszeru" szakma, emiatt is van annyi ember, aki
"erti". Alapjaban veve egyszeru aramkorok leteznek az autokban,
vilagitas, hutes, futes, feklapma, iranyjelzes, stb. Ezek teszik ki egy
auto villamos reszenek zomet, a maradek javitasa az ami padlora teszi
meg a gyarakat is. :-(
 Egyszeru aramkori leiras a MikeCAD-del: akku+ -- kapcsolo -- ego --
test -- akku-
A gyakorlatban ezeket nem igy jelolik, hanem pl. a fobb szamokat irjak
oda a rajzra es a szerelok ebbol mar ertik, ki kivel van. :-))) Szamokon
kivul letezik meg betu jeloles is.

  A vezetekek egymastol szinekkel es szamozassal vannak
megkulonboztetve, altalaban az EU szabvany igazodik a korabbi Bosch
ajanlashoz. Fobb szinek:
- piros 30, akku allando tapfesz.
- barna 31, test, alvaz, (GND)
- fekete-sarga 15, gyujtas
- szurke, 58, helyzetjelzo pl. szurke-kek muszerfalvilagitas,
- feher 56a, reflektor
- sarga 56b, tompitott
  termeszetesen a szineknek tetszoleges kombinacio lehetnek, vannak
olyan reszek, amikre a szabvany semmifele ajanlast sem tesz, ezeket a
gyartok sajat elgondolas(hasra utes rulez) alapjan keszitik.

Szamozas, csak a fontosabbak:
 1 Trafo megszakito oldal(elektronika eseten vegtranzisztor)
 4 Trafo szekunder kivezetes
15 gyujtaskapcsolo kapcsolt oldal, Trafo tap
15a, vagy 16 ellenallasos trafo, ellenallas, pl.Skoda, 4u T601, W1.3
30 akku +
31 akku -
49 gyujtaskapcsolo, kapcsolt fogyasztok, pl. feklapma tap, villogo tap,
stb.
49a villogo kimenet
50 inditomoto vezerloszal
50a parhuzamkapcsolo terkercse
51 D+, dinamo forgoresz+
61 toltesjelzo lapma dinamonal

Betuk:
B+ din.akku, a szabalyzonal, gen. akku
D+ din. forgoresz+, gen. segeddiodahid
DF gerjesztotekercs kivezetes

 Tehat Ivicz Laci fesz.szab jelolese:
B+ akku+, referencia feszultseg, a szabalyzo erre fog szabalyozni
D+ segeddiodahid, inne veszi a gerjesztofeszultseget
miert jobb ez, mint az eredeti? mert nem a segeddiodahid feszultseget
veszi referencianak, hanem az akku tenyleges feszultseget, ezzel
kompenzalva, a kabelok, diodak feszultsegeseset is.
--
 Udv
  Levente
+ - shell es tarsai... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az osszes Shelles levelre reagalva:

Akarki akarmit mond, en a Shellnel tankolok, es fogok is. Meg soha
nem vertek at, nem is akartak. Mindig keszsegesek, segitenek.
Annak ellenere nem allitom, hogy minden kutnal igy van, de tudok
mas kuttarsasagot is, akivel volt rossz tapasztalatom (pl: Esso).
Biztosan elofordult rossz porszivo (mint valaki emlitette), en is
tapasztaltam, hogy a 10 baros pumpatomlo fel volt szigeteloszalagozva.
Az Essonal at is akartak verni, harom honapja le van torve a pumpacso,
meg ilyenek.

       Na ragjatok meg ezt is.  Zsolt
+ - Benzin to H2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Fogas ezt komolyan irod?

*************************
Melyebben nem gondolkoztam rajta, de a cikk szerint a 
koztes lepes vmilyen modon a benzin hasznalata a H2 
nyeresere. Szandekosan irtam benzint. Ami elvileg 
szenhidrogen, tehat ha valaki nagyon akar, akkor jarathatja 
vele a H2 BMW-jet es a nagypapa 424es gozmozdonyat...	:) 
A masik ut, hogy a benzinmotor kicsi, allando fordulatu 
benzinmotort hajt, az generatort, az igy nyert H2 meg egy 
nagy motort, ami vizet pufog ki. Nem jartam utana, de
emisszios szempontbol akar jobb is lehet, mint a mostani, 
raadasul egy ilyen rendszer birna arammal taplalni a 42V 
halozatot, amit az elektromos fek, kormany, szelepmozgatas, 
klima, hifi stb igenyel. Csak baromi komplikalt. :( Szoval 
a "benzint" nem az "uzemanyag" szinonimajakent irtam, hanem 
benzinre is gondoltam.
***********************************

A benzint H2-ve kemiailag bontjak, nem az altalad elkepzelt 
modon. Azert hasznalhato, mert igy meg mindig jobb 
energiamerleg alakul ki, mint normal benzinmotornal. 

A komolyan gondolod a kovetkezonek szolt:
Atalakitjuk a benzinben levo energiat el aramma, vizet 
bontunk, majd elegetjuk a durranogazt. A sok atalakitasnal 
isszonyu a veszteseg. Azonban van olyan, hogy allando 
fordulatszamu mocival aram, majd elektromotor. Igy mar 
megerheti, de csak nagy teljesitmenyek eseten, pl.: 
Mozdony, hajo (dizel-elektromos hajtas alatt talahato meg)

Bye

Fresi BaCSi
+ - digest- levlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki
Ha jol erzekelem ez levlistakent is mukszik nem csak digestkent...
Hogyan kel a levlistara feliratkozni??
Koszi
Javor Gergely
Mobile:+36-30-9198511
ICQ: 985546
+ - RE: *** HIX AUTO *** #846 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A rendorseg segitseget ker az M0-as autout 5-os es a regi 50-es kozotti 
szakaszan pentek reggel tortent baleset ket halalos aldozata 
szemelyazonossaganak megallapitasahoz - tajekoztatta a BRFK sajtoszolgalata 
az MTI-t. Az M0-as autout dabasi leagazasahoz kozel bekovetkezett 
karambolban nyerges vontato utkozott egy Trabant szemelygepkocsival, 
tovabbra is tisztazatlan okokbol. Az utkozes kovetkezteben mindket gepkocsi 
kigyulladt, es a szemelygepkocsiban ulok a tuzben eletuket vesztettek. A 
BRFK azt keri, hogy aki informacioval rendelkezik az ALQ-824 forgalmi 
rendszamu, kekesszurke szinu Trabant tipusu szemelygepjarmurol, 
tulajdonosarol vagy uzemben tartojarol, illetve a baleset bekovetkezesekor 
az autoban utazo szemelyekrol, hivja az ingyenesen hivhato 107-es kozponti 
segelyhivoszamot, amelyen munkaidoben a 63-117-es, munkaidon kivul pedig a 
63-112-es melleket kerje. A baleset miatt elrendelt utzarlatot delelott tiz 
orakor megszuntettek
+ - Ismet europa vs japan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Japan tulajok lehet anyazni:), de egy biztos, soha nem fognak
>olyan motort kesziteni, mint pl. a BMW.
  
Reme'lem is!

SzaboZE, mailto:
+ - Brava reccs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy meg nincs egeszen 5 eves es 70000 km van benne. Elvileg ugye
>kb 60e-nel kellett volna cserelni ezeket a dolgokat.
>A szerelo tegnap azt mondta, hogy nem keletkezett komolyabb kar a
>motorban, igy talan 50e Ft korul kijon. Nehany szelep meggorbult...

Nekem tul olcsonak tunik a nehany szelephez kepest. Erdemes lenne utananezni
mennyi egy szelep a gepbe, mert lehet hogy nincs is komoly gond csak
megvagnak.

SzaboZE, mailto:
+ - Tovabbrava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezzel kapcsolatban lenne kerdesem. Ha jol emlekszem a
>Fiatnal is 3 ev, vagy 100e km a garancia. Ha 60e-nel kell
>cserelni, de meg csak 58e volt az autoban, mar miert
>kellett az ismerosodnek ennyit fizetni?? Csak peldakent
>jegyzem meg, hogy az en ismerosomnek a mezei 300D-s
>Mercijeben a (10 eves, tobb mint 400e km) eltort a
>fotengely. Bevitte javitattni, s kiderult, anyaghiba miatt
>kovetkezett ez be. A gyar garanciaban cserelte ki az egesz
>motort. Szoval en egy kicsit ramenosebb lettem volna az
>ismerosod helyeben, foleg azert mert garancia idon belul
>volt.

1. A garancia azert VAGY, mert amelyik elobb telik le az jelenti a garancia
veget. Tehat ha Te 1 ev alatt mesz 100e Km-t, akkor 1 ev volt a gar...
Mondjuk ilyenkor meg el lehet jatszani azt, hogy a szavatossagra 3 evet kell
vallalni, de mar macerasabb.

2. Mint listatarsunk irta boven elmult a gep 3 eves tehat mar a
szavatossagot se lehet eljatszani.

3. A fiat hozzaallasat is ismerjuk. (3 ev es 2 nap utan nem voltak
hajlandoak lengescsillapitot cserelni, merthogy letelt a garancia!!! Hiaba
mondtam, hogy ez nem ket nap alatt megy tonkre.... Fogyasztovedelem lekenve,
ott azt mondtak miert nem rendeltem meg a javitast!!!) Szoval lehet
ramenosnek lenni, ennyit er.

4. A merci az merci. Kicsit kisstilu lenne ha ezeket eljatszana. 3x annyiert
adnak mindent, belefer a bu:dzse'be egy-egy ilyen eset.

SzaboZE, mailto:
+ - Nemzetkozi fuvarozo cegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laszlo !

 <Nem tud valaki nemzetkozi fuvarozot  ?>

 En kontenereket kuldtem innen (USA) Europaba
En legtobbszor csak az ez oldali szallitast inteztem a Nemet kikotokig,es a 
magyar uzlet tarsaim rendeztek az Europai tovabb szallitast,de ok ezekkel a 
Transzport cegekkel
alltak osszekottetesben :

 Beta Transzport  tel.         36 - 1 - 303-0633     Rakita Zoltan

Masped Expo  Kft.             36 - 1 - 263-7675                 Sandor Eva
                                                    263-7891            Bp. 
Albertirsai u.10

Raaber Frt (fraight)      Fax >: 36 -1 - 155-3139  (sajnos a telefon szamot 
nem tudom)


 Mivel lattam,hogy nemetorszagi cimed van,igy kuldok egy nemet szallitasi 
irodanak a cimet is, ok minden fele szallitassal 
foglalkoznak.Hajo,tehervonat,kontener,auto transzport. Oveluk kuldtem par 
honappal ezelott egy autot  Becsbe,a vamhivatalig. Semmi panasz nem volt 
rajuk.

  Karl Gross International Sped. GmbH
  Birkenstr.
28195. Bremen
  Tel. : 421-1762-262    Berthold Koschack
   Fax : 421-1762-322
 E-mail: 

  Udv.
    Joska
+ - Pacific Mozdony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Levente sorait olvastam par napja :

<Nezegetem a Discovery-t es mutatjak  benne a Canadian Pacific  mozdonyt,
(<6000 LE ), 3 ilyen do"g viszi  a 14 ezer T-s 2 km. hosszu szerelvenyt at a 
Sziklas <hegyen...

  En is lattam a TV Discovery-n egy errol a szerelvenyrol szolo musort,es 
annyira erdekesnek talaltuk hogy megrendeltem egy  video kazettat,ami errol 
es egyeb 
Extreme masinarol szol... Fantasztikus ero" masina......

 Udv.
  Joska
+ - Solti radioado tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Levente kerdesere a valaszom: igen, szivesen vallalom az
uzemlatogatas szervezeset, amennyiben kello erdeklodes mutatkozik
iranta. Maganban illetve a listan keresztul mar tobben jeleztetek,
hogy szivesen megneznetek az objektumot.

Nos, ma beszeltem az illetekessel. A kovetkezoket tudtam meg:
Hetvegen (szombaton) is lehetseges a latogatas, reggel 8-tol ha
jol emlexem delutan 4-ig.
Unnepnapok kizarva, tehat oktober 23 nem jo.
A resztvevok nevsorat a belepeskor kell leadni (nev + szig. szam),
tehat nem kell elore megkuldeni. Az adatok ellenorzese utan
lephetunk be a teruletre.
A program ingyenes, default 1 ora idotartamu. Ha sok a kerdes,
akkor hosszabb.

Az idopont meghatarozasanal vegyuk figyelembe kulfoldre szakadt
listatarsaink hazalatogatasat. Marky, ugy emlexem, oktoberben
leszel itthon. Pontosan mikor?

Utolag jutott eszembe, hogy nem kerdeztem meg, van-e korhatar? A
szig. szambol itelve ide sem mehetnek be gyerekek :-(, de azert
meg rakerdezek erre. Ha van meg kerdesetek, irjatok meg szept.
3-ig, es felhivom ujra az illetekest!

Levi emlitette vala a dunaujvarosi Vasmuvet is mint lehetseges
uzemlatogatasi helyszint. Valoban, igen sok erdekesseget lehet
latni ott is. Egyreszt hatalmas, sok-sok negyzetkilometer
alapteruletu, masreszt a benne kozlekedo munkagepek se
hetkoznapiak :-)
De talan ne menjunk bele elore a medve borebe, eloszor a paksi es
a solti talin legyunk tul :-)


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - sahal ment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

elkuldtem ma a sahal listat. Aki jelentkezett a listara, de nem kapta meg, az
kerem jelezze!

s.cs.
L.

PS: ha valaki esetleg meg nem tudna, ez egy viszonyag regi onsegelyezo kor, de
akit nem erint, az nyilvan mar annyira unja, hogy reszleteket inkabb maganban,
szivesen.
+ - Trabi huto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Takacs Laci irta:
>>>
Anyagfaradas miatt megrepedt a hutoradiatorom. (11eves Trabi 1.1 ) Cseh
gyartmany, wv es audi jel van rajta. Most van egy muanyaghegesztonel, a
kornyeken O javitja az ilyesmiket.
Hol lehet kapni ilyet? Kb mennyibe kerul? Melyik autokban van meg ez
a tipus?



Valasz: a javitas pont 5 percig tart. (Na jo, 5 napig)

Megoldas: UJAT KELL venni. Maskepp folyton csak toldozod.

Ara:
roman gyartmany 20 eFt,
dan (Nissens) 22 eFt. (Mindketto rez vizzsakos.)
A valasztas nem ketseges (fuj, a rohadt eloiteleteim... :-))

En Pesten, a Huto Centrumban vettem tavaly (X. ker, Liget u.).


Sok sikert,
deejaytiszy
+ - plusz kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. motorosok!

Mivel szeretnem az esetleges teljesitmeny novekedes
remenyeben, az oblos hangzas massaga miatt es a szimmetria-szebb esztetika
eleresehez  (no persze nemsoka itt a   motornelkulisegben telo tel es a
rossz ido, az indokok sorrendisege sem mindenkinek megfelelo...) a gs 500
suzuki  kipufogo dobomat a bal oldalra is kiepiteni. Ezert kerlek
benneteket, ha negativ elmenyetek lenne benne (a gyari tervezestol valo
elteres trapasztalataban)  beszeljetek le a dologrol. Ugyanakkor ha
biztatnatok, sokkal batrabban fognek neki.

Koszi-Hali !
+ - Re :brava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Irtam egy lazito cikket erre, de tegnap nem tudtam kuldeni. Latom mar hogy hasz
naltan vettek es nem volt cserelve idoben a szij, igy minden reklamacio alaptal
an. Viszont dicserendo, hogy beismeri a tulaj, hogy o volt a hibas. Nem sok oly
an magyar embert ismerek, aki a halala elott mondja hogy hibaztam:)
Az elozohoz leirtam peldanak egy sztorit, talan igy is elvezheto lesz. Japanuta
lok tobbszor olvassak el:)
...Ez irtozatosan huzos koltseg lesz es nehogyma te fizesd meg!
Volt hasonlo esete egy ismerosomnek egy 92-es VTi-vel 4 eves koraban.
El kezdett fustolni es ette az olajat. 180ezer volt benne es vezetett szervizko
nyve volt a kereskedo szervizeben mert ceges volt. Levettek a hengerfejet es sz
immeringeztek, majd visszatettek es ugyanugy fustolt. Ezutan teljesen szetszedt
ek a blokkot es kiderult, hogy az egyik dugon valszeg gyartasi hiba kovetekezte
ben - bar ezt nem bizonyitotta senki - a ket gyuruhorony kozti gatbol letort eg
y darab. Nem esett ki a darabka ezert nem okozott nagyobb gondott, de ettol fus
tolt.
Reakcio: a szerviz _sajat_ koltsegen tulmeretes dugokat, gyuruket, stb rendelt 
es meggeneraloztak a kocsit - biztos ami biztos alapon. Pedig nem ket filler le
tt volna es mondhattak volna  a tulajnak hogy fizesse meghogy biztos szethajtot
ta, de nem. Allitolag meg kedvezmenyt is kapott a szerviz az alkatresz arabol a
 kintiektol.
Mondjuk szerettek a vevot mert meg most is ott fut a 5db ceges kocsija, de a fo
gyasztovedelem meg csak szoba se kerult.
Azota se generaloztak ott (se) VTi-t:)
Udv!
VTI
(akinek nem VTi-je van)
..."

u.i: felhomalyositana vki az M3asok tortenelmerol? Regebbiekrol erdeklene minde
n adat, meg a szervizigeny.



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - man megint autopalyan mentem :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Na megint haladtam egy kicsit autopalyan (mondjuk az M7-es 
lefele autopalyanak nemigen nevezheto, de legalabb nincs olyan 
nagy csond :))))))

Szoval felvettem a kenyelmes 95-os utazot a belso savban. Neha 
persze ugye nez az ember a tukorbe, egyszercsak latom, mintha 
valami pup lenne az uton. Na fel perc mulva kiderult, hogy a pup 
egy ezusmetal merci, csakhogy lampa luxus. Indexelt is balra, 
hogy masszak le, de valahogy nem volt hangulatom, ugyhogy 
kicsit bevillantottam inkabb a feklampat. Erre lemaradt, aztan jott 
megint. Index, feklampa, lemaradas. A 3. probalkozasa elott 
felkapcsolta vegre a tompitottat. Egesz hamar rajott :) Na akkor 
mondtam,hadd menjen. 

Amugy azt vettem eszre, hogy meg mindig szarnak az emberek 
neha arra, hogy ok bizony kicsit lassabban mennek, mint aki ele 
bevagodnak, mondvan hogy kozeleg egy teherauto elottuk. Aztan 
meg villoghatok rajuk. 

Ja, hazafele meg talalkoztam este tiz korul egy kicilagitatlan 
majommal. Durvan 100 korul mehetett. Ugyan volt egy 3szog az 
ablakban, de hat az meg szart se er.

Ja, mielott meg elkezdened fogalmazni a valaszlevelet, hogy mi a 
loizet kerestem en a belso savban 95-el, azert megsugom, hogy a 
fenti adat merfoldben ertendo (micsinajjak, abban volt irva az ora) 
ami kb 150-km/h-nak felel meg.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Lusti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Több minden eszembe jutott, miközben olvasgattam a leveleket. De most nem 
írom le ezeket, mert már majdnem mindet leírták mások :o(

	De van valami, ami nekem jutott eszembe - büszke is vagyok rá!

	Ha írtok web címet, akkor lécci azt 
http://www.nagyonjowebcímfeltétlenülnézdmeg.com formátumban írjátok, hogy így a
 
lusta OUTLOOK userek egyetlen kattyintással elugorhassanak a kívánt helyre.

Köszi, 


Kertész Áron, Lusti


P.s: Rövidesen meg lesz a saját rencám! Ha érdekel, majd leírom, mit, kivel hán
yszor...
+ - Re: Tuzeloanyagcella I. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Naggyon jo iras. Varom a folytatast!
Kerdes: az uzemanyag cella egyenaramot allit elo, ugye? Hogyan lesz ebbol
200 MW-nyi, 200KV-os valto villany?

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok!
>
> Itt Teeby. Sajat atiratomban (rovidites) lassuk az ominozus temat.
>
+ - Lehet, hogy lattam vizuzemu autot :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap latom egy jarda mellett parkolo Samara mellett elsetalva, hogy ebbe az
autoba atlatszo muanyag flaskabol vizszeru folyadekot toltottek. Jot is nevette
m
magamban, hogy bizony en latom a vizuzemu autot. Semmi napelem, meg egyeb
csodabogar :-) 

De mi lehetett az? Alkohol? Mosobenzin?

Udv, Laci
+ - Power Racing (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>> A Shell Racing meg a legfelsobb osztaly koreiben okoz
>> erezheto javulast motorteljesitmeny teren.
>Es igencsak "felso" jovedelmi osztalyba erdemes tartozni, hogy 
>megerje megvenni...  En maradok a 98-asnal, az az 1-2 oktan 
>nekem nem eri meg a 20%-os felarat.

En mindig a Shellnel tankolok, es mindeig egy helyen (ha tehetem), 
tegnap jon hozzam a benzikutas csoka, a kezeben sok Power Racing 
prospektussal, es erosen gyozkod, hogy ez milyen jo, es hogy ebbol 
vasaroljak.
Nehany keresztkerdes utan oda jutottunk, hogy majdnem azt mondta, 
hogy a sima 95-os nem jo..., de aztan rajott, hogy beugrattam.
Mikor kozoltem vele, hogy marketingbenzint (kosz deejaytiszy:-)) nem 
veszek, szegeny eloldalgott.

Udv,
Tibor
+ - Vonohorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI !

Tud valaki kimondottan vonohorog szerelesre specializalodott ceget ?
(Budapesten - Fiat-ra kellene, ha lehet bontott. - olcsobb:-))

Ha lehet magamban is.

Elore is koszi
Imre.


+ - Humor: kozlekedjunk rendesen :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...
A gyalogos atkelohelyeken nem kell lassitani, mert meg
felreertik es at akarnak menni a zebran.
Inkabb hatarozottan gyorsitsunk es hajtsunk a tomegbe.
Utanna nem kell fekeznunk, a seruleseket majd ellatjak a
mentosok.
A jelzolampakat folosleges figyelnunk,mert csak rontjak a
szemunket.
Keresztezodeseknel nem kell elsobbseget adnunk, ugyanis
autonkkal nem lehet balesetet okoznunk, mert be van epitve
az ABS, az Anti Baleset System.
Ha minket akarnak elozni, akkor kezdjuk el a
kormanyt ide-oda rangatni. Ezzel ellenfelunk tapasztalatat
noveljuk. Az utba eso varosokban nem kell lassitanunk,
mert ugyis csak athajtunk rajtuk. Nem muszaj az orszaguton
mennunk, ha tudunk egy rovidebb utat az erdon keresztul.
Jo vezetest es jo utat kivanunk mindenkinek!
...DEEJAYTISZY

Az altalad leirtak nagyon hasonlitanak egy Carmageddon (1-2-3) nevu jatekra,
ajanlom
mindenki figyelmebe:)
Azok akik a ver latvanyat kevesbe birjak, megteszi a DRIVER is.  :)

K.G.
+ - Velemeny Citroen BX -rol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Qn -  ha megengeditek en irnek errol az autorol, mivel
van nemi tapasztalatom rola, az elmult 2 ev tanulsagai. Szvsz ez nem egy
semleges auto, ezt a tulajdonosa vagy utalja, vagy imadja. Vasarlaskor
ez a vezerelv. Ne vedd meg azt a darabot, melyet nem szerettek, mert
irtozatosan lelakott oszverre teszel igy szert, melyben nem sok oromod
lesz. Elhanyagolt autot vasarolni nagy rafizetes es ez hatvanyozottan
igaz a BX-re. Keresd viszont (de ezt kitartoan am, mert nem tul gyakori)
a jol karbantartott, szep allapotut, van egy-egy ami gyunyoru!
Nos, ha ilyent szeretnel '88 utanit vegyel, onnan ismerheto meg, hogy
elso indexe feher, muszerfala nem az UFO-bol van kolcsonveve, hanem auto
formaja van. Az igazan jo vasar egy '90-'92 darab az utolsokbol. Az 1,7
motor picit gyenge, (60Le, 110Nm) ambar nem tul nehez az auto (950 Kg).
Ennel dinamikusabb (kell legyen) az 1,9-es (70Le, 120Nm) a turbo dizel
szuper (90Le, 180 Nm). (A turboba kicsit sok a cso, a kollegam eleg
sokat csovezett :) vele). 
Vasarlas elott mindenkeppen nezesd at egy Citroen szervizben, lista,
arajanlat jol jon az alkunal es az ejjeli alomnal.
A motorral nem lesz gond (Peugeot dizel), a kaszni (kiveve az A oszlopot
es a tetot) galvanizalt vagy muanyag - ha nem volt durvan megutve nem
rozsdasodik.
En amikor megvettem az enyemet 100k km volt benne, amit 2 szervizben is
realisnak iteltek.
Egybol ment a szervizbe, csereltetem amit ilyenkor illik (vezermuszij,
szurok, olajak, fekbetetek, kormanyhardy (tipushiba)), 45k Ft. Azota
csereltettem meg: kezifek kabel, kartelcso 5 kFt, full kuplung 46 kFt,
hatso lengokar csapagyak 25 kFt (tipushiba), akku 16kFt, generator
felujitas 14 kFt, LHM, kipufogo dob 30KFt, also gombfej 6 KFt. Ez 2 ev
alatt durvan 180KFt. Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy ezeknek a nagy
reszet felirtak a listara amikor elvittem vasarlas elott atnezetni, s
ennek fenyeben alkudtuk ki az arat, csak vasarlas utan nem mindent
csinaltattam meg azonnal. Ezek az arak Bp. Citroen markaszrvizre
vonatkoznak, gyari alkatreszekkel. El lehet donteni ez sok-e (szivesen
olvasnek errol egy ket velemenyt hasonlo kategoriaju egyebb markaju
autotulaj tollabol.) 
En ugy szoktam csinalni, hogy evente 2x elviszem atnezik, amit kell
cserelnek kb 40-50 KFt -ot otthagyok, s meg soha semmi gond nem volt
vele az uton (na jo, egyszer az index biztositeka kiegett).
En nem bantam meg, akkor es ott ugyanigy dontenek.
Kerdesek ozone johet, akar maganban is.
Jo autozast, az osszes BX tulajdonosnak szep egyenletesen emelkedo
autot:))

Ssandor
BX 17 TD (nem turbo) '91
+ - Amerikai autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek amerikai autoja? Mondjuk valami 
sportkocsi, Pontiac vagy hasonlo... Ha lenne 
valaki akar MO-rol vagy akar Ausztriabol, akkor 
legyszi irjon nekem maganban, mert szeretnek 
kerdezoskodni a fenntartasi koltsegekrol, 
javitasi lehetosegekrol, alkatreszarakrol stb, 
tehat hogy mivel jar egy ilyen kocsi fenntartasa.

Koszi szepen:

Laci
http://www.geocities.com/agostonl/
+ - RE: olajcsere hazilag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Olvasom, hogy csoszerelokoc, Hermosal, istennyila. Meg is faggyuztad?
>Megkerdezhetnem, mia budos lovalaganak? ...
Jo duma...
>... hengerfejesen behozott 2T
>Warjurol ugy kellett levesni a hengerfejet, mert valami joindulatu
>szegkovacs ezermester sziloplaszttal felragasztotta a tomitest a blokkra es
>a fejre is. Az anyag kikemenyedett, mi meg veshettuk szet a tomites...
Van olyan _sziloplast szeru_ specialis anyag, ami kimondottan erre valo
(pl. a Wu:rth gyart ilyet), olaj es hoallo. Gondolom, az ara is specialis.
Esetleg gumiam pasztaval lehetne probalkozni; ez hoallo, hasznalhato
gazcso es ke'me'ny tomitesere--talan birja az olajat is.
>...csereljen, aki tud? A TV-hez miert nem nyultok hozza? Nagysagrendekkel
>egyszerubb szerkezet, mint egy auto. Miert hiszi ma Magyarorszagon
>mindenki, hogy ert a focihoz meg az autokhoz?
Hmm... a focihoz nem tudok hozzaszolni, mert nem ertek hozza.
Gondolom, nem sok elso generacios sony trinitront szereltel.
Abban legalabb annyi alkatresz van, mint egy autoban;
tekerentyu tobb... es addig egyszerubb, amig ugy javitjak, mint
a szagszervizek szagemberi a motort [nem jo? csereljuk ki a befecskendezo
kompjutert. Most sem jo? csereljunk motort]
szvsz azert szerel tobb ember autot, mint TVt, mert akik a TV-vel
probalkoztak, mar nagyreszt halottak...  :-)
[Vicc: Tudjatok, miert nincs 2uleses vadaszgep? Mert azokat mar lelottek]
--Udv: szm
+ - RE: csatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kulonben a minap azon gondolkoztam, van-e valami jogszabaly a kovetkezo
>esetre: vetlenkent, frontalis utkozest elharitando jobbra rantom a kormanyt
>es
>a kocsim ripityara torik. Utkozes nem volt, en rantottam el a kormanyt. Ha
>nekimegyek, akkor o a hibas, tiszta ugy, csak esetleg meghalok. Van erre
>valami szabaly, hogy ilyenkor ki a hunyo?

Biztositos okolszabaly, hogyha nem torott mind a ket auto, akkor
a kotelezore (elso korben) nem fizet.
H a kar nem jelentos (ez nagyon relativ, de mondjuk <100.000Ft),
a helyszinelo ru:hell kijonni; de ha megis, megprobal rabeszelni,
hogy egyezzetek meg.
Szinten biztositos okolszabaly, hogyha akar a legkisebb esely is van ra,
megprobalja szetkenni a felelosseget mindket resztvevore.
--Udv: szm
+ - RE: Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: Velemeny kerese a Citroen BX-ekrol ( 26 sor )
>Most gondolkodom, hogy lecserelem a mostani tragacsomat, egy
>diesel Citroen BX-re ( 17 vagy 19 TGDre gondoltam). Anno volt a
>cegnel egy benzines BX-es - regi igazgatoi auto, volt benne vagy
>300-350 ekm - es nagyon tetszett.
>...
>Van valamelyikotoknek tapasztalata ezzel a tipussal kapcsolatban
>? Mennyi idos, amit meg erdemes megvenni ? Egy kollegam
>szerint a francia autok viszonylag nagy szervizigenyuek...
Ez igy altalanossagban biztos nem igaz. Ami altalanossagban
is igaz, [megmondta mar az oreg Ford ur is]
hogy legjobb auto az uj auto...
Ha komolyan erdeklodsz, van egy jol mukodo magyar
Citroen (alapvetoen BX) lista:

ahol mar annyi tapasztalat osszegyult, hogy szinte a km/kor
alapjan meg tudjuk mondani, mikor mi fogy el benne
<flame on
figyelitek, nem _tonkremegy_, hanem _elfogy_
flame off>
Ha ilyet kivansz, vegyel minnel fiatalabbat (mar nem gyartjak),
es 1.9 litereset.
--Udv: szm
+ - RE: P-s rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahogy olvasom, mar kivesezve. +1: kulfoldre sem mehet.
--Udv: szm
+ - Mazda RX5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Most olvastam, hogy a Mazda az MX5-be is Wankel motort tesz ezután. Igy a neve
RX5-re valtozik.
(Hogy mikortol azt nem tudom.)

Zotya
+ - Tuzeloanyagcella II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akkor most folytatnam.

A PEM tuzeloanyag-cella integralasara a jarmuvekbe attol fuggoen
kerulhet sor, hogy a hidrogent a jarmu fedelzeten allitjuk elo, vagy mar
kesz hidrogennel tnkoljuk fel az autot. A ket rendszer kozti kulonbseg a
tuzeloanyag tarolasaban es feldolgozasaban van. Amennyiben nem hidrogent
tankolunk, akkor a hidrogen tartalmu szenhidrogenbol vagy esetleg
vizbol(!!!) ki kell nyerni a kemiailag kotott hidrogent. Ez bonyolultabb
szerkezethez tobblettomeghez es tobbletkoltseghez vezet. Ezzel szemben
viszont elonye, hogy a tuzeloanyag tarolasa nem okoz gondot. A jelenleg
alkalmazott rendszerek (tartaly, gazpalack) atvehetok. Az hogy melyik
valtozat lesz hamarabb az utakon, az donti el, milyen utemben sikerul a
reszegysegeket kifejleszteni.

Jelenleg szinte minden nagy autogyarto intenziv kutatasokat folytat a
tuzeloanyag-cellak optimalis megvalosithatosagaert es tomeggyartasra
alkalmassa teteleert. A tuzeloanyag-cellak jovojere tekintettel
mindenkeppen biztato, hogy a tuzeloanyagcella-technologiaban uttoro
szerepet valalo ket autogyar (Daimler es Chrysler) 1998-ban egyesult. A
tuzeloanyag-cellak mobil alkalmazasanak kerdese a hidrogenellatas
megteremtese. Egyreszt letre kell hozni az infrastrukturajat, masreszt
meg kell oldani a jarmuveken a biztonsagos es gazdasagos tarolast. Meg
kell oldani a berendezesek terfogatanak csokkenteset is. Jelenleg a
dizelmotorral gyartott A osztalyu Mercedes korulbelul 300 kg-al konyebb
mint a belole keszitett tuzeloanyag-cellas Necar4 tanulmanyauto.

A hidrogen fedelzeti tarolasa azert okoz gondot, mert gaz
halmazallapotban igen nagy meretu tartalyok szuksegesek a megfelelo
menyisegu gaz tarolasahoz a folyakony hidrogen (T<-250 °C) tarolasahoz a
hoszigeteles megoldasa jelentosen noveli a koltsegeket. Buszok es
nagymeretu jarmuvek eseten megoldast jelent a nagymeretu kompozit
anyagokbol keszulo gaztartalyok alkalmazasa, melyek 20-30 MPa nyomason
mintegy 400 L hidrogen tarolasara alkalmasak.Szemelyautok eseteben
egyenlore inkabb a kisebb terfogatot igenylo, de joval dragabb
hoszigetelt tartalyokat es a hidrogen (folyekony) tankolasat valasztjak.
A kutatasok alapjan legigeretesebbnek a femhidrid es a grafit nanocsoves
tarolok mutatkoznak. A femhidrid tarolok szive egy specialis femotvozet
amely a hidrogennel reakcioba lep, es igy femhidridek keletkeznek. A
kemiai folyamat megfordithato, ho kozlesevel a femhidridbol a hidrogen
kinyerheto. A rendszer elonye az alacsony toltonyomas altal
megtakarithato suritesi energia , a nagy specifikus
energiatarolokepesseg es a balesetek eseten a problemamentesseg, ami a
folyadek ill. gaztartalyok eseten nem jellemzo. Tovabbi elonyt jelent,
hogy kituno tisztitasi tulajdonsagai vannak egy nem kell maximalisan
elotisztitott hidrogent alkalmazni. A hatranya viszont a jelentosen nagy
tomeg. Jelenleg kiserleti fazisban van a grafit-nanocso (fullere'n cso,
Bucky-cso) technologiak kifejlesztese. Ennek a technologianak a lenyege,
hogy a fuleren nanometer atmeroju csoben a hidrogen a nagy feluleti
kotoero hatasara fogsagba esik es csak melegites hatasara oldhato a
kotes. A szennanocsoves tankban, 30-60 kg tomeguben, korulbelul 500 km
megtetelere elegendo hidrogen tarolhato.

Helyszuke miatt folyt. kov..
Azert szerintem nem rossz az az 500 km egy 60 kg-os szerkezettol egy
ilyen sulyu teli benzintankkal sem nagyon lehet messzebbre jutni.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Trabe'la (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Koszi a futomuvel kapcsolatos valaszokat. Marad minden a regiben.
Ugy vettem eszre azert a nem lathato reszeket jelentosebben valtoztattak
a tipusvaltaskor. Persze ezek okait en is tudom.

Csak ilyenkor merul fel egy dilemmatikus kerdes.
Vajon ha nagyobb teljesitmenyu 4T motort teszek bele, akkor ugye a
futomuvem hogyan reagal ra. Mert azert egy jo 15 LE-s novekedest
megereznek a dinamikusan terhelt alkatreszek a futomuben. Tehat sem
motor sem futomu. Annyi mindent kellene valtoztatni, hogy egyaltalan nem
erne meg, es ugye akkor meg lemuszakiztatni is. Amugy varosi hasznalatra
lenne az auto, ugyhogy a 60-as tempo meg a nyoszorges nem zavar.
Hosszabb utakra is van mivel menni (kenyelmesebb nagyobb gyorsabb
[megbizhatobb]).

Koszi mindenkinek, az igazsag az, hogy nem igazan voltam idaig tisztaban
a 4T trabival, legalabb most az eziranyu ismereteim is bovultek.
Koszonom mindenkinek!

Mas:
Valoban a folyadekok nem osszenyomhatok. Mint tudjuk fizikailag
lehetetlen. Elnezest a marhasagert amit irtam.

>Annak a benzinnek a kompresszioturese

Arra viszont kivancsi vagyok, mit ertunk jelen esetben kompressziotures
alatt? A kemiai es fizikalis jellemzok megmaradasat?

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Valojaban tenyleg igy van... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>egyszerubb szerkezet, mint egy auto. Miert hiszi ma Magyarorszagon
>mindenki, hogy ert a focihoz meg az autokhoz?


Tokeletesen igy van.
Mondjuk van meg nehany dolog, de ugyis tudna mindenki peldakat sorolni.

En pl. az olajat mindig kannaba toltom es elviszem a szerelo
ismeroseimhez. Van egy ismerosom aki pl. a kertjenek a fakeriteset
konzervalta vele. Na nem a diszkertet, vagy az elokertet ami az utcara
nez. Viszont a szuro az mar erdekesebb kerdes, mert azert ismerjuk el
egy hasznalt olajszuro veszelyes hulladeknak szamit. Szerintem jobbara
azok cserelgessek az olajat akiknek a hulladektarolas vagy netan a
leadas megoldott. Amugy faradtolajat talan benzinkuton is le lehet
adni... Ki mit tud errol?
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re. Skoda For - men (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Arpi.

>Uj vagyok a listan
Sok szeretettel udvozollek a listan, kivanva hogy ugyes bajos
autosgondjaidat mindig siker koronazza a megoldasi javallatainkal :-))
Remelem hamarosan szemelyesen is talalkozunk majdan. Most lesz Pakson, el
tudsz jonni :-)) ?
>Van egy 13 eves Skoda 120L-em, es jolenne
>egy kicsit csendesebbre, kenyelmesebbre es nem
>utolso sorban nagyobb csomagtartojura valtani.
>A $subj. lenne az egyik jeloltem, 6-7 eves
>peldanyok 650-700 ezer forintokert elerhetok.
>10 eves Favorit meg 500-550 ezer Ft. Mi ez a
>viszonyalgos olcsosag? Rossz lenne a Forman?
>Ahogy valaki irta, en is ragaszkodom a Skodakhoz,
>ki tudja miert.
Szvsz el kell hogy mondjam neked, hogy a sima Favoritnak - Formannak a
csomagtarto merete szerintem kissebb mint a 120 - asenak. De a combi
valtozatnak nagyobb a csomija. En inkabb az 1993 utani tipusokat ajanlanam
neked, Favorit Silver Linetol felfele. Ugyanis a 90 es Favorit meg olmozott
uzemnanyagot kivan, mint a tied. Viszont en is ragaszkodom a Skodahoz :-)))
De a faros 120 ashoz, igaz lett volna anyagi eszkozom egy Citrom Berlingo
1,9D vasarlasara :-))) Baromi nagy csomagter 5 szemely, kenyelem. :-))) De
egy baja van csak nekije :-o) Motor elol dohog benne :-o) Igy tehat maradt a
Sko 120 as :-)) Viszont az enyim igen csendes jarasu, ugyanis nem gyilkolom,
kenyelmes szamomra 186 cm es magassagom ellenere. Es a leggfobb az igen
olcso alkatreszarak a tobbi gepkocsikhoz kepest. Favorit - Forman
alkatreszvonzata mar egy picivel dragabb :-)

Udvozlettel: Frigyes

>PS: Meglepett a lista flame  mentes, csaladias
>hangvetele :-))
Valoban ez azert van igy mert a listatarsak zome szemelyesen is talalkoztak
egymassal :-))) Tehat nemcsak virtualisan erintkezunk egymassal.

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: FONTOS MUSZAKI KERDESEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

A viz es benzin kevereke foglalkoztat engem is,
mivel Trabantom van es ez igen hajlamos a csorgesre.
Foleg egy bizonyos kozepes gazpedalallasnal,
ahol a viszonylag szegeny keverek nem huti 
elegge a hengereket. Nekem a porlasztaskori
keveres a szimpatikus, ami a Ladas honlapon 
megtalalhato. Az lenne a kerdesem, van valakunek 
otlete, hogy ez ketutemueknel hogyan mukodik? 
Gondolok itt a dugo alatti elosuritesre es a
es a felomlesre.
Ugy olvastam, hogy a hutes mellett meg tisztitja 
is a hengereket (es az orrodat is) ami megint
nem hatrany. 


Teeby:

A futomu atepitese szerintem eleg nagy melo, en
a Ninausz Gyurival beszeltem, aki emlitette, hogy
lehet elore feltenni tarcsafeket, de eleg nagy 
osszeget mondott. Ha erdekel, hivd fel, a szama:
247-0417 (most szabin van). A Trabi talakozon lattam 
egy tuti 4 tarcsafekes tarbit (injektoros Fiat 4u
motorral).Sajnos a tulaj nevet nem tudom, de megprobalom
megtudni Neked. Soma, lehet hogy Te tudod? Ott allt a 
spoilert arulok satra mellett.
En a Warnyu elso dobfekjenek felszerelesen gondolkodom,
kis atalakitassal 15-20 korul ki lehet hozni es ami azt
a nagy dobozt megallitja ...
  
Alufelni van tobb fele is 14-est most hirdettek 50-ert 
175-os gumival, de lattam 15-ost is, tuti :-)))
Ha laprugos a geped, hatra fel lehet siman tenni, elore 
azonban szelesitot kell tenni, (ez egy 2-2.5 cm-es esztergalt
tarcsa) igy fer csak be.

Udv

Peter

A levelem aljara AUTOMATIKUSAN beszurt megjegyzesek 
nem az En velemenyenet tukrozik, kerem nem anyazni!



*****************************************************************************
Confidentiality Note: This e-mail is intended only for the person(s)
or entity(ies) to which it is addressed and may contain information
that is privileged, confidential or otherwise protected from 
disclosure. Any review, retransmission or other use of, or taking
of any action in reliance upon this information by anyone other
than the intended recipient(s) is prohibited. If you have received
this e-mail in error, please notify the sender immediately and
return the entire message.

Disclaimer:  Any e-mail messages from the National Bank of 
Hungary shall not be binding nor construed as constituting any
obligation on the part of the National Bank of Hungary, unless
the National Bank of Hungary and the recipient(s) have explicit
otherwise agreed upon in writing.
*****************************************************************************
+ - Fiat, Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valakinek Ford emblema ugyben:

Szerintem barmelyik autosboltban vehetsz
ra. Amikor az enyemet leloptak, akkor
700 Forint lett volna. Lehet matricat is
kapni, azt nem lopjak le. Az a nagyobb gaz,
ha megserul a festes ahogy feszegetik.


Domi:

Nagyon sajnalom, ami a Brava-val tortent.
En, mint Brava tulaj kulonosen aggasztonak
talalom ezeket a hireket. Az enyemben most
75e km van. A Fiat markaszervizekben mindig
azt mondjak, hogy majd 100 ezernel kell
kicserelni, de akkor a feszitoket is. Azt hiszem,
nem varom meg a 100 ezret. Annakidejen en is
kiprobaltam az 1.4-es motort, de harmatgyengenek
talaltam. Szerintem az a motor valahogy nem
sikerult jol a Fiatnak, nem is gyartottak tul
sokaig. Viszont az 1.6-osok nagyon jol mennek
(persze az en 1.8-asom mellett csak statisztalni
tudnak), csak esznek is. Szerintem az 1.2-es motor
gyenge egy ekkora autoba, hacsak nem varosban
hasznalod allandoan.

Udv:
  G. Peti
+ - 100lovas Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csakooo!

Alkalmam volt az elmult hetvegen kiprobalni egy 100lovas Fabiat.
Tesztauto, igy nem kellett rea oly nagyon vigyazni.

Beulve  minden elegge kenyelmesnek, hasznalhatonak tunt. Meglepett az allithato
 kormany, nemcsak fel/le de ezenfelul kozelebb/tavolabb opcioja is van – ez am 
a nem semmi, a vegen meg el is hitetnek velem, hogy ez hianyzik mar csak az ele
tembol. Allithato magassagu ules – ez viszont jol jott. Masok szerint kenyelmes
ebben el lehet benne helyezkedni mint az Octaviakban  - szoval barhogy is ragoz
zuk egy kis kompakt autoban ulunk, es ezen nem fog javitani sem a mindent mutat
o fedelzeti komputer.

Kitero: szerintem ez a szamgep ami minden tudnivalot mutat es 5mm betukkel irja
 ki valamelyik sarokban a muszerfalon inkabb jelet veszelyforrast mint a mobil.
 A kollegam amikor a 100lovas Octaviajaval kicsuszik 140-el ket auto kozott epp
 akkor a legkivancsibb mennyit is fogyaszt a kocsija, mire a bajuszkapcsolo seg
itsegevel megtalalja meg le is olvassa …nemegyszer a fraszt hozta ram.

Kulcs elfordit, alig halhato duruzsolas, ez jo, magasabb tartomanyban viszont h
allatja a hangjat (szeretem).
Szervo, ABS, 2 lufi volt. Az is dob a komforterzeten, hogy nem olyan gagyi morm
any van benne, mint az olcso Polokban vagy Corsakban – igazi tomott Octavias ko
rmany. Elektronikus gazpedal – egyetlen hatranya, hogy kicsit kesve reagal, de 
egy ilyen kocsival nem fog senki egy BMW-t megkergetni, az uj Fabiakban mar jav
itottak a gazpedal “reakciojan”.
A valto, viszont jol kezre esik es formas. Pontos es legies, egy kicsit megkino
ztam, jol turte. Megprobaltam ugy autozni vele, ahogy az Alfammal szoktam, anna
l kelemesebb volt a valto (a 33sokban hiresen rossz a valto). A motor pont ford
itva viselkedett – hiaba csaladi auto – also es kozepso tartomanyban huz aztan 
kifulad.
100loeros moci eppen eleg ebbe a kocsiba, furge dinamikus autozast adhat, 160-1
70 nem gond, biztonsagosan utazhato. 140-nel megcsinaltam a Vaddisznotesztet – 
meglepoen uttarto, vegig ugy ereztem azt csinalja a kocsi amit en akarok, bar h
atul ram szoltak, hogy: e’man nem vicces es haggyam abba! Gyorsulas – 150 – fek
ezes 3x repeat, az ABS-t nem sikerult kiprovoksalnom, igaz nem is akartam, de a
 gumik mar sirtak, ugyan ugy a kanyarokban is, gumik: Continental EcoContact, f
ullszezonos, nem eppen a nyomulos pilotaknak keszult, tudom, mert az alfan is i
lyen van es nagyon megbantam, hogy nem mas.

Jo hatast gyakorolt ram, 1.6 Feliciaval ossze sem lehet hasonlitani. Apropo Fel
iciakra megrendelest nalunk mar nem vesznek fel. Menetteljesitmenyeivel elmarad
 a 10 eves 33-asom mogott – de az egy masik tortenet. Meg mindig biztosabban ul
om az alfam mint egy ilyen kipofozott kiskocsit. Uttartasa, kanyarstabilitasa a
z alfa mogott van a motor pedig erezhetoen gyengebben teljesit.

Mindent osszevetve, aki egy kis kompakt kocsin gondolkodik, erdemes szamitasba 
vennie a Fabiakat is, a fent leirt auto egy szinte fullextras 100loeros 1.6 mod
ell, ara 470.000Sk (ami megeggyezik a csontkopasz 1.4 Octavia araval)
Nalunk az alap Fabia 299.000Sk (1.4 moci, es nics benne semmi)

Aki Megga’jvert akar jatszani a Fabiaval nehez lesz, a kollegam megkerdezte mit
 es hogyan kell cserelni – Semmit! hangzott a valasz, ott az a piros kupak a vi
z, oda kell felonteni a tobbi a mi dolgunk – igy a szerelo.

Palika
a Fabia tesztpilota
+ - Tartos teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash !

Ezt Irod:
"Epp most
olvastam az autoMagazinban (AM&S magyar valtozata) a 316i tartos tesztjet
(errol kesobb). Lenyeg, hogy az osszehasonlitaskent vett C180 es Audi A4
alkotta triobol egyedul a C180 teljesitette az 50ekm-t _minden_ hibatol
mentesen. Nem hiaba a vilag legregebbi autogyara..."

Ez nagyon szepen hangzik csak epp nem igaz.

A 95 juliusi auto magazinban jelent meg a Mercedes C180 50000 km-es tesztje.
Idezet belole:
"Az 50 ezer kilometer alatt harom terven kivuli esemeny fordult elo. 45593
kilometernel kiegett a bal oldali futesszabalyozo forgokapcsolo izzoja ,
39542 kilometernel pedig szetesett a kesztyutarto lampakapcsoloja es az izzo
kiegett. A harmadik meghibasodas relytelyesebb volt es magatol megszunt.
Foleg a teszttav elejen, neha haromezres fordulatra ment fel az alapjarat. A
teszt vegere a C180 szerencsere leszokott errol a hobortjarol.
Tulajdonkeppen nem hiba , de boszannto egy ilyen draga autonal, hogy a
kormany magassagallitasanak karja szorult es gombja neha a kezunkben
maradt."

A 96 szeptemberi auto magazinban jelent meg az Audi A4 1.8 50000 km-es
tesztje. Idezet belole:
"Az , hogy egy Audi strapabiro es megbizhato auto, nem ujdonsag. Ennek
tukreben talan senkinek sem meglepo bejelentesunk, miszerint a
szerkesztosegunk gondjara bizott Audi A4 1.8-as teszauto _meghibasodas
nelkul_ teljesitette az otvenezer kilometeres nyuzoprobat. Azonban ha
mindehhez azt is hozzatesszuk, hogy alig tobb mint egy evvel ezelott
szamoltunk be egy szinten otvenezer kilometert futott C 180-as Mercedes
tartos tesztjerol, es annal elofordultak aprobb hibak, az Audi teljesitmenye
mindjart mas szinezetet kap. Sot ez volt az _egyetlen_ kocsi az auto magazin
tartos tesztjeinek soraban, amelyik a felszazezres tavolsagot minden panasz
nelkul futotta."

A 97 januari auto magazinban jelent meg a BMW 316i 50000 km-es tesztje.
Idezet belole:
"Fokozott erdeklodessel figyeltuk a bajor auto teljesitmenyet, hiszen az
Audi es Mercedes mar szerepelt az auto magazinnal tartos teszten. Ez a harom
marka pedig a piacon is leginkabb egymas ellen verseng. Mind az Audi , mind
a Mercedes uzemzavar nelkul teljesitette a tavot , am a Mercedesnel kisebb
kellemetlensegek azert akadtak.
A BMW-nek tehat az Audi helyezte igazan magasra a mercet, s ezt atugrani
csak hibatlan produkcioval lehetett.
A BMW-nek nem sikerult. Igaz a felmerult hianyossagokat a szerviz a garancia
koreben megjavitotta, igy fizetni nem kelett erte, de az Audi
tokeletessegehez kepest a BMW bunlajstroma ket hibat is tartalmaz. Bosszanto
, de olykor veszelyes tulajdonsag volt a hatso lampatest megbizhatatlansaga.
Hol a feklampa hol a helyzetjelzo izzoja tagadta meg a munkat. Kezdetben
szorgalmasan cserelgettuk a paranyi fenyforrasokat, de a hiba nem akart
megszunni. A vegso megoldas a lampatest csereje volt. A masik makacs
kisordog a muszerfalba bujt. Olykor a kilometerora lepett sztrajkba, ekkor a
napi es a masik kilometer-szamlalo led-kijelzoje is kialudt. tetezte mindezt
, a sebessegmero is elhanyagolta ekkor a munkajat. A megoldas az egesz
muszeregyseg csereje volt."


sanzi
+ - Octavia facelift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>facelift, az uj a Fabiara hasonlito lampakat kap elol. (Tegnap allt a
>>Kempinski elott vagy 15 db Mlada Boleslavi rendszammal...)
>Akkor lehet, hogy en ezeket lattam penteken?

Ha valakit erdekel az uj Octavia, szivesen leforditom az officialis
szoveget...
(mi valtozott, stb...)

Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS