Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 644
Copyright (C) HIX
2000-02-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Vegyes (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Autos uldozes (mind)  30 sor     (cikkei)
3 kodlampa (mind)  18 sor     (cikkei)
4 sebessegkorlatozas (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Pirosnal jobbra fordulni (mind)  26 sor     (cikkei)
6 LADA sebessegvaltot keresek (mind)  10 sor     (cikkei)
7 oreg Skoda muszakija (mind)  32 sor     (cikkei)
8 OFF-TOPIC: Tokaj Re: Agressziv vezetes*** HIX AUTO *** (mind)  47 sor     (cikkei)
9 itt az oz, hol az oz; koszonet (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Nonek az autok (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Talalos kerdes + megfejtes (mind)  24 sor     (cikkei)
12 pirosnal jobbra, Arpad-hid, tartozekok, vez.stilus (mind)  68 sor     (cikkei)
13 Re: Olajfolyas csokkento ?? (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Re: sokra valasz (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Re: zajos auto (mind)  25 sor     (cikkei)
16 Legkondi: volt amerikai auto rulez (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Re: Domboris talalkozo (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Re: P205 (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Re: trafipax (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re. mi kell a kocsba; baleset(?) (mind)  22 sor     (cikkei)
21 En elismertem... (mind)  17 sor     (cikkei)
22 :) kai :( (mind)  22 sor     (cikkei)
23 ertelmetlen (?) korlatozasok (mind)  28 sor     (cikkei)
24 erdekes, bar offtopic (mind)  13 sor     (cikkei)
25 sko (mind)  37 sor     (cikkei)
26 Re: Re: amerikai auto (mind)  21 sor     (cikkei)
27 Re: olaj vasarlas (mind)  6 sor     (cikkei)
28 HIX sarga angyal (mind)  11 sor     (cikkei)
29 Favorit befecske motor (mind)  38 sor     (cikkei)
30 automat csereltem/kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
31 biztonsag (mind)  70 sor     (cikkei)
32 hivatasos soforok (mind)  35 sor     (cikkei)
33 niva alvaz (mind)  28 sor     (cikkei)
34 oktanszam (mind)  37 sor     (cikkei)
35 Re: Mitsubishi 3000GT (mind)  21 sor     (cikkei)
36 Re: 4 eves skoda (mind)  18 sor     (cikkei)
37 Re: nemet skoda alkatreszek (mind)  12 sor     (cikkei)
38 buntetes (mind)  65 sor     (cikkei)
39 felreertes elkerulese (mind)  30 sor     (cikkei)
40 Re. Vezermulanc (mind)  33 sor     (cikkei)
41 Auto arak (mind)  10 sor     (cikkei)
42 Meglatni es megszeretni (mind)  20 sor     (cikkei)
43 va:100 kHUF (mind)  34 sor     (cikkei)
44 GOODYEAR gumi a METROban, gyorsulas (mind)  48 sor     (cikkei)
45 autobehozatal kerdesek (mind)  38 sor     (cikkei)
46 USA vs tobbi auto (mind)  24 sor     (cikkei)
47 fogyasztas - Hary Janos (mind)  23 sor     (cikkei)
48 kulcskerdes ;) (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Ezt mar megint mi buktuk be! :((( Megbuntettek a multkor Szentendren 65-tel
gangoltam vegig a falun -> 2000 Ft. Kedves kis csekk kezembe nyom, elballag
posta, ahol 2000 + 212 Ft-ot fizettem, mivel ajanlott, stb. Szoval a 2000 se
2000 mar....

Kodlampa: Tegnap este Bp->Debrecen->Bp, 3-as es 33-as uton. Minden 2.
autonak be volt kapcsolva a kodlampaja, pedig kod szinte sehol, ahol volt,
ott is minimalis, egyaltalan nem zavaro.

Forgalmi a tukorben: Kb 1/2-3/4 eve nyilatkozott a majdnem-porul-jart faszi.
Foto a forgalmirol, feljelentes, etc. Nem Urban legend.
Megoldashoz: Lehet, hogy nem akart lebukni, ha veletlenul a munkahelyrol
(Opel-szalon) kifele menet ellenoriznek.... Vagy nem is a berako szemely
viszi el, hanem mas. Szervezett banda, nem XIX. sz.-i maganyos hosok!!!!

    Geza
+ - Autos uldozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

A mult penteken szamoltak be a hiradasok
egy budapesti autos uldozesrol.
Kis hijan reszese lettem a dolognak.
Epp indultam a Kero utcabol, amikor
a sarkon ezerrel befordult egy fekete
BMW mogotte a vijjogo rendorautoval.
Mivel a rendor ment hatul, igy eleg egyertelmu
volt, hogy miert sietnek.
Ket gyerekkel a hatam mogott nem volt
kedvem host jatszani es kiprobalni az
autom szilardsagat.
Megprobaltam felrehuzodni, de nem voltam
biztos benne, hogy nem trafal el, mivel
eleg szuk az utca. Ha 20 masodperccel
elobb jonnek, nem tudtam volna hova menekulni.

---------------------------------
Nagyak-nak:

Ujra teljesen foloslegesen irtal egy tragar
levelet a listara. Erre a stilusra itt nincs igeny.
Raadasul a velemenyed finoman szolva is
vitathato.
Csak remenykedni tudok, hogy az utakon nem
vagy ilyen agressziv.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Izzok, kivilagitas ( 38 sor )
> Idopont: Wed Feb  2 07:19:01 EST 2000 AUTO #643

> Miert van az, hogy minden harmadik autos felkapcsolja
> a kodlampajat? Szabalytalan, nem latsz jobban, vakitod
> a szembejovot, vagy ha nem is vakitod, de zavarod. 

Jo kerdes. Az index.hu-n van egy topic a kodlamparol.
Ott vitatkoztam par emberrel, akik keptelenek voltak
megerteni, hogy zavar engem is. Egyszeruen nem hittek
el vagy legalabb is ugy tettek.
( valami pszichikai gatlasrol lehet szo...)

Engem is zavar a kodlampa, de en ugy tapasztaltam, hogy
sajnos, nem mindenki erti meg. 

raki
+ - sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyetertek azzal, hogy Magyarorszagon _nagyon_ sok 
helyen ertelmetlen sebessegkorlatozas van.
Mondhatnam a peldakat, de azt hiszem, felesleges.

Sajnos, akik a sebessegkorlatozasokat kitalaljak 
azok vagy nem vezetnek  vagy nem tudjak, hogy 
hogyan lehet az embereket arra ravenni, hogy 
jobban betartsag a sebessegkorlatozasokat.
A hozza nem ertesuk, minden folosleges korlatozasnal
lathato.

raki
+ - Pirosnal jobbra fordulni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

>Felado : Rakonczai Zoltan
>E-mail :  [International]
>Temakor: jobbra kanyar piros lampanal ( 18 sor )
>Idopont: Wed Feb  2 02:45:51 EST 2000 AUTO #643
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> azt, hogy az USA-hoz hasonloan a piros lampanal is lehessen
> kisivben jobbra kanyarodni.

>Jelentem, ez Lengyelorszagban is igy van.
>Amikor most nyaron voltunk atmenoben rajta, megdudaltak
>a lengyel autosok amikor a piros lampanal alltam.
>Aztan mar ment minden, mint a karikacsapas.
Nem kell olyan messze menni csak vegig mesz pesten a Nagy Lajoson és
lass csodat nalunk is piros lampanal lehet jobbra fordulni igaz a
kiegeszito lampa zoldnyila vilagit,de EGYENESEN ad szabadott.
Teljesen logikatlan,illetve en nem igazan tudok magyarazatott ra.
Raadasul nem egy keresztedodes ha nem mindnel.
Aki nem hiszi jarjon utanna.

Sziasztok.

Jo utat!
Gabor
+ - LADA sebessegvaltot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

Segitsetek, ha tudtok valahol LADA 1500 (2103)-as gk-hoz hasznalt, de joallapot
u sebessegvaltot.
A regi felujitasa nagyon sokba kerulne, a szerelom azt tanacsolta probaljak ven
ni egy hasznaltat.
Nem tudom, hogy bontokban mennyire megbizhato a vasarlas. Bp.-i bontok cimeit i
s irjatok meg.

Koszonettel, Havel Jozsef
+ - oreg Skoda muszakija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy nagy dilemmam:
Adva van egy 17 eves Skoda 120L, most lejaro muszakival.
Nemreg elvittem az autoklubhoz felmeretni, es helyben ki is javittattam
egypar dolgot (fekhenger, stb.) 30 rugo, ebben lakatosmunka nincs, mert
azt nem vallaltak. Teljesen artatlannak latszo hibakat irtak fel, pl.
csomagtarto fedel korrodalt, emelobak kiszakadt, ennyi.
Nosza, keresek karosszerialakatost. Vegre talalok, (III.ker Pomazi ut)
csak ingatja a fejet, hogy az emelobak azert torott, mert az egesz
kuszob el van rohadva, ha jol meg akarom csinaltatni, ugy 30 rongynal
kezdodik. Minden cakkompakk 50 rongy, ha azt akarom hogy valaha is
atmenjen a vizsgan. (nem lehet hogy az autoklub szervizben gennyesek
voltak hogy legomboltak rolam 30 rongyot egy alapjaban veve javithatatlan
kocsi javitasaert?) Teljesen mazsola vagyok, azt mond amit akar,
dunsztom sincs hozza)
Es hogy o csak azt tudja tanacsolni, probaljam eladni igy ahogy van,
csakhogy lejart forgalmival nem sokat kapok erte. A kerdojeleim:
? ez tenyleg igy van, vagy csak jol meg akar csapolni az urge,
valojaban olcsobban vizsgakesz allapotba lehet hozni? (nincsenek
rajta latszo hibak, a padlolemez ep, az autoklubos felmeres is csak
az emelobakot es a korrodalt csomagtartofedelet emliti) 
? ha tenyleg igy van ahogy mondja a lakatos, akkor mi a fenet csinaljak?
? Kb. mennyit kapok a kocsiert lejart muszakival?
? Ha levizsgaztatom (55 eFt ugrott) akkor no-e annyival az erteke,
hogy megerje?
? Mennyit kostal buntetesileg, ha elkapnak lejart forgalmival?

valaszokat kernem maganba is, az 

kosz&udv:
VAti
+ - OFF-TOPIC: Tokaj Re: Agressziv vezetes*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nagy Barnabas
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Agressziv vezetes ( 58 sor )
> Idopont: Wed Feb  2 05:35:15 EST 2000 AUTO #643
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Pl.: a franciaknal (kisbetuvel irom a nevuket, mert
> tonkretettek a Tokaj videki bortermelest, ez igaz) ha

Erosen off-topic, de nagyon nem igaz, sot! November elejen voltam szakmai
uton nehany neves tokaji pinceszetben (Degenfeld, Hetszolo, Pajzos, Oremus),
a neves birtokok szeretettel (es kostoloval, pincebemutatokkal) varjak az
erdeklodoket! Érdemes pl. megnezni a He'tszo"lo" birtokot. Minden
szempontbol peldamutato, a legujabb borok (amik az osi tokaji hagyomany
szerinti eljarassal keszultek, vagyis az aszuszemek nem borban, hanem
mustban aznak ki), valami egeszen elkepesztoen gyonyoruek! Az osszes neves
tokaji birtokon a regi hirnev visszaszerzeseert dolgoznak, mert ez az
erdekuk! A franciaknak, spanyoloknak es magyaroknak egyarant. Ha valami
kifejezetten a tokaji hirneve ellen dolgozott/dolgozik, az az egykori
allamositas, es az Orszagos Borbiralo Bizottsag, amely az elmult honapokban
vegre meghajolt a minoseg elott, de elotte evekig elvarta, hogy a "szovjet
export stilusu" fulledt, oxidalt, karamellizalt tomegaszuhoz hasonlo stilusu
borokkal jelenjenek meg a termelok, a regi ertekeket es az aszuk teljes
izvilagat bemutato borokat pedig elutasitottak, mert nem tudtak rahuzni a
fenti stilusjegyeket.

Egyebkent a megmuvelt tokaji szoloknek csak mintegy 8-10%-a kerult kulfoldi
tulajdonba, de ha csak az elso osztalyu duloket vesszuk, akkor is csak 25% a
kulfoldi tulajdon, aminek legalabb a 30%-a spanyol. Tehat eleve kizart az,
hogy a franciak tonkretehetnek Tokaj bortermeleset! Tokaj koszoni szepen,
jol van es evrol evre gyonyorubbnel gyonyorubb tetelekkel jelenik meg a
piacon, de az 1999-es evjarat meg ezekhez kepest is paratlanul szep lesz -
ez a polcokon csak par ev mulva lesz lathato.

Egeszen mellesleg megjegyzem, hogy a "franciaknal" egyebkent az irantuk
erzett szimpatiatol teljesen fuggetlenul kisbetuvel irando.

Akit erdekelnek a magyar borok, a legszebb borokhoz is melto szinvonalu
irasokat talalhat a

http://www.borbarat.com/

oldalon, amely a Borbarat magazin megujult hivatalos honlapja.

Bocs az off-ert,

udv,Akos
+ - itt az oz, hol az oz; koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az 5-os uton este, kb. 120-al mentem, amikor egy ozet vettem eszre
>a savomban. Vegulis nagy szerencsevel kikerultem, de ugyanennek a
>manovernel sokkal rosszabb vege is lehetett volna. Aki mellettem ult
>eleg jo idegzetu, de csak 5 perc utan tudott megszolalni. 80-al persze
>nem lett volna ilyen gond.

En 70-nel mentem es az o:z elemugrott. 
kb. 200.000 Ft kar (Opel Kadett meg 1996-ban), talan ha gyorsabban
megyek megelozom az ozet.(az oz tulelte labtoressel, de a vadasz
lelotte, mert csak igy fizet a biztosito)
meg szerencse, hogy az orszagban egyedulikent itt volt a
vadasztarsasagnak vadbiztositasa, es fizette nagyreszet a biztosito.
Egyebkent egyszer szemben lattam olyat is, hogy szinten Kadett alott
atfutott egy oz, a Kadett hirtelen megallt, es oldalrol nekifutott egy
masik oz. Kocsi oldala tropa. Ha nem all meg ijedteben, talan elkeruli.
Szoval nem azt akartam irni, hogy jobb 120-al beleszaguldani egy ozbe,
de azzal, hogy lassan mesz, meg nem biztos hogy el tudod kerulni. (de
nagyobb az eselyed az eletben maradasra)


Mas:

Koszonet mindenkinek, aki a Vectra computeres kerdesemre reagalt, es
probalt segitseget nyujtani. Most szerelonel van a kocsi. Ha meg lesz a
hiba, megirom, hogy mi volt.

Udv mindenkinek, es oz mentes kozlekedest.

SzLaci
+ - Nonek az autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Fogash irta:
>>>
Lehet, hogy nonek a kocsik?
>>>

Ez igy van. Amikor megjelent az uj Polo (a mostani), ugy hirdettek, hogy akkora
 (belul), 
mint az EGYES GOLF. Pedig ott aztan kimondottan is van 1 kategoria lepes!!!

udv, deejaytiszy
+ - Talalos kerdes + megfejtes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha mar arrol esett szo, hogy a kulonfele ketyerek megvedik-e az autot a lopasto
l, vagy sem, elmondom, hogy nezett ki egy 
ismerosom Opel Astraja (ez meg 1992-ben volt). Az ajtonyito gombok és az ablako
k közötti reszen egy-egy kb. 3 cm hosszu 
üvegcso volt lathato. A csovek alkonyattol hajnalig egyenletes, halvany sargasz
old fennyel vilagitottak, es barmit is csinaltak 
volna a kocsival, nem aludtak volna ki. A srac a XIII. keruletben lakott, es a 
kornyekukon sorra vittek el a kocsikat, de az ovet 
nem. Talaljatok ki, hogy mi volt a cso!

Na jo, nem kinalgatok virtualis Boci csokit, inkabb megmondom: triciumos vilagi
totestek voltak (az Izotop Intezetben dolgoztunk, 
ott lehetett hozzajutni. Ezek ugy vilagitanak, hogy a faluk egy speci fenyporra
l van bevonva, ami a kesobb lezart csobe toltott 
radioaktiv triciumtol fenylik. A csovek kb. nyolc evig birjak. Es a benne levo 
tricium nem kulonosebben veszelyes, legalabbis 
abban a mennyisegben, meg akkor sem, ha eltorik a cso. A sotetben meg baromi jo
l nezett ki, szerintem nemigen mertek 
megkockaztatni, hogy babraljak ezt az ismeretlen "szuper-riasztoval" felszerelt
 kocsit.

Uedv: Hami
+ - pirosnal jobbra, Arpad-hid, tartozekok, vez.stilus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Piros lampanal az NDK-ban is lehetett jobbra kanyarodni, ha egy fekete
femtablara rajzolt zold nyil volt a piros lampa mellett. DE! Ez a tabla
stoptablakent mukodik! (Szerintem nagyon helyesen.) Az ujraegyesites utan
iszonyu hercehurca volt, hogy maradjon, legyen nyugaton is, vagy szunjon
meg teljesen. Most elvileg mindenhol van, csak a "hulye nyugatiak"
keptelenek megszokni (legalabbis, ha NDK-st kerdez az ember). Mivel a
(kelet)nemetek betartjak a stoppot a tablanal, igy persze nincs az, hogy
ezerrel belemennek a keresztforgalomba, vagy gyalogost utnek. Valamikor
1990 tajan Drezdaban volt egy felmeres, ha jol emlekszem, akkor a
kozlekedesi balesetek 1/500-a volt a zold nyil figyelmen kivul hagyasara
visszavezetve. Sajnos az NDK-ban a rendszervaltas utan sok helyen nyugati
utmernokok vettek at a hatalmat, igy egy csomo zold nyil megszunt. :-(

###

: Miota van sin az Arpad hidon? 8-))
Amiota az 1-es villamos ott kozlekedik. ;-)

###

Az auto kotelezo tartozekai az izzokeszlet, az elsosegelydoboz es az
elakadasjelzo haromszog (nehany orszagban ebbol 2 kell). A lengyelek meg
eloirjak a porraloltot is. Szerszamkeszlet, kocsiemelo es vontatokotel
tudtommal nem kotelezo. Az elsosegelydoboz tartalma a nemeteknel egyebkent
tavaly(elott?) valtozott, az ujakba kell egy alufolia-takaro, viszont azt
hiszem, kreta mar nem kell. A regi dobozokat nem kotelezo lecserelni
(legalabbis magankocsiban), amig le nem jar a szavatossaguk.

###

Egyetertek, hogy egy csomo tabla hulyen van elhelyezve ill. felesleges. A 
nemeteknel az ADAC pedalozik a tablaerdo megszunteteseert. Ez ugy mukodik,
hogy a kiszemelt varosban egy zsakkal letakarjak szinte az osszes tablat
(ertelemszeruen nem az iskolai zebranal a 30-ast) par honapra. A
kiertekeles utan a tablak fele-ketharmada leszerelesre kerul. Egyaltalan
nem osztom viszont azt az elkepzelest, hogy a gyorshajtas onmagaban nem
veszelyes, csak zarovonalatlepessel stb. kombinalva. Egy szomoru pelda a
Bp. XII. ker.-i Kolto u. - Felho u. sarok ("regi Diana"=alt. isk. zebra).
Ha jon le az ember a hegyrol, akkor a nagy balkanyar elott ki van teve a
30, amit viszont a betorkollo Diana u. felold, igy 30 meterrel lejjebb a
zebranal evente 1-2 kolykot elutnek. Dacara annak, hogy mar vagy 8 eve
gyalogosatkelo lampa van a gyerekeknek, mert az iskola meg a szulok
bepipultak. Ilyenkor ki szokott derulni, hogy nem 50-nel nyomultak a fiuk.

Brandenburg tartomany pl. ugy hatarozott kb. 2 eve, hogy a fasorral
szegelyezett orszagutakon mindenhol kirakja a 80-at. Merthogy ettol
kevesebb baleset lesz. Valahogy nem meggyozo az erveles, mert a hetvegen
hajnali 4-kor szaguldozo reszeg diszkopatkanyok szeretik 130-cal felkenni
magukat a fara, es nekik meg tokmindegy, hogy milyen tabla van. Meg persze
vannak olyan fasorok, ahol nincs kiteve a 80 -- viszont allitolag csokkent
a fasori balesetek szama (arrol nem szol a fama, hogy a 80 miatt, vagy a
rendorok diszkobeli felvilagosito munkaja miatt). 2-3 eve az itteni
diszkokban mutatnak egy maganvideot, amin 2 testver egy altaluk tuningolt
Opel Calibraval 200..240 km/h-val kozlekednek (?) a fasorban, amig el nem
megy a kep. Utana a rendorsegi videonak egy reszlete kovetkezik a szo
szoros ertelmeben grizze tort kocsival es a fa'val... A szulok
onszantukbol kb. 1 ev gondolkodas utan kiadtak a kazettat tanulsagkepp.

###

Amihez lenne egy kerdesem, az a 100kHUF-os buntetes. Ezt elsore kiszabjak
ram, vagy csak sorozatos kilengesek utan? A nemeteknel pl. a 2. ittas
vezetes joval tobbe kerul, mint az elso (elevulesi ido, azt hiszem 5 ev).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Olajfolyas csokkento ?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> kerdezem toletek, hasznalt mar valaki valamilyen olajfolyas/csopoges
> csokkento adalekot ? Kicsit csoporog az olaj, szerintem a fotengely
> szimmeringnel ...
> talan...
> es gondoltam, 700 Ft-ot megerne a dolog, ha mukodne.

En hasznaltam, Ford Escort-ba, aztán kicseréltettem a szimmeringeket. Valamit
segit, de nem sokat. Altalaban azon alapszanak, hogy megduzzasztjak a gumit,
igy egy rövid ideig csokken a szivargas.

Istvan
+ - Re: sokra valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Istvan megint azt hiszed hogy kotozkodni akarok, de a Frontera = Isuzu Rodeo
> es nem Trooper. Mar megtanultam ezt a jelet-> :-)

Szomoru vagyok, mert ugy emlekeztem. De nem lehet hogy a Troopert az USA-ban
Rodeo-nak hivtak? Sok ilyen kulonbozo nevu de azonos auto letezik!
A smiley-nak meg orulok.:-)

Istvan
+ - Re: zajos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >Felado :  [Hungary]
> >Temakor: Re: Militec-Metabond-MOTOR-UP ( 34 sor )
> >Komolyabban. Hallgass meg egy masik ilyen autot, ha az is ilyen zajos,
> >akkor felejtsd el, a gyariak ugyis megtettek volna a megtehetot ha
> lehetseges.
> En eddig azt tudtam, hogy kesz termek nincs csak piackepes. Lehet hogy
> tevedtem. En eddig meg voltam gyozodve, hogy egy mernok soha nem lehet
> elegedett az eredmennyel.

Bocsi! Felreerthetoen irtam. Igy kellett volna: "...a gyariak ugyis
megtettek volna a megtehetot _az adott helyzetben es idoben_ ha
lehetseges...". Nyilvan azota jobbak az autoik, de akkor lehet hogy csak
ezt a szintet tudtak gazdasagosan kihozni.
En is most tervezem (tervezzük) at az altalunk gyartott muszert, a
szoftvert, stb., mert nem vagyok elegedett. Egyebkent en a jo
eredmenyeimmel elegedett szoktam lenni, az mas dolog, hogy utana mar rogton
azon jar az eszem, hogy legkozelebb hogyan csinalnam meg meg jobban...:-)
Ez a hajtoero a munkamban, a szakmai kihivas, nem a penz. Igaz, az se
rossz...:-)

Istvan
+ - Legkondi: volt amerikai auto rulez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> A legkondit sokan felesleges luxusnak itelik, pedig nagyon
> fontos. Es az europai autokba valoban hihetetlenul draga.

Furcsa, nekem a Focus-ba ~230eFt volt. Ennel tobbet alkudtam le a kocsi
arabol.:-) Es ez is ~7%-a a kocsi aranak. __Nem__sok__! Továbbá olcsóbb mint eg
y
közepes auto-hifi, vagy egy garnitura konnyufem felni, vagy sok minden mas
haszontalan vacak.

A fogyasztásról meg annyit, hogy tényleg többet eszik az autó, nem beszélve
nyáron egy dugóról, de ősszel pl. életet menthet, hogy nem paras a kocsi ablaka
es kilatok belole!!!!!!!!

Istvan
+ - Re: Domboris talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Ugy gondoltam beszamolok az eddig fejlemenyekrol
> a talalkozoval kapcsolatban. Eddig csak tamogato
> leveleket kaptam. Nos a talalkozo helyszine Dombori
> idopontja Junius elso vagy masodik hetvegeje. Az
> ideje legalabb ket napos, tehat satorozassal egy-
> bekotott talalkozo lenne.

Tetszik a dolog. Ugyan ennyire elore nem tudom hogy mi lesz, de vegyel
fol a listara.

Koszi,

Istvan
+ - Re: P205 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Laszlo Csendes wrote:

> >Hosszu uton nem olyan kenyelmes, mondjuk min egy BX,
> >de sokkal kenyelmesebb mint egy Merci hatul.
> Ilyet azert ne mondjal!

Csak csendben megjegyeznem, egy Merci Citroen flamet pont nekem sikerult
kikevernem egy ilyen beszolassal. Aztan persze megokosodtam, (a
hozzaszolasokbol), hogy egy 15 eves szeteso Citroen jobb auto mint az uj
nemet, meg ilyenek, de azt el kell ismerni, hogy a Citroenek nagyon
kenyelmesek. (Ezzel nem azt mondtam hogy a Merci kenyelmetlen!!!!!!!!!)

Istvan
+ - Re: trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

1/2 ev az elevules. Ha tulleptek, kinyalhatjak.... Ha valtozott a jogszabaly,
akkor gond van.

Istvan

jts Tamas Jutasi wrote:

> Hi!
>
> Julius kozepen fotoztak le az m1-es bevezetojenel (ahol a benzinkut epult, ot
t
> volt sebessegkorlatozas) es mostanra (febr.2.) hivtak be targyalasra 'jelento
s
> sebessegtullepes' temaban :(. Mit kell ilyenkor tenni? Hogy emlekezzek vissza
,
> hogy miert tettem ezt vagy azt jo fel evvel ezelott ?
>
> Tudtok valami jo strategiat mondani ?
>
> koszi...
>
> jts
+ - Re. mi kell a kocsba; baleset(?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.
>Apropo, fel tudja valaki hianytalanul sorolni, mi mindent kell a >kocsiban tar
tani atrocitasok elkerulese vegett (izzokeszlet, >elkadasjelzo (?), kot. bizt c
sekk (?), elsosegely lada (?), ...). >Egyszeruen kivancsi lennek.

Erdekesseg: Jugoszlaviaban kell, hogy legyen nalad hullazsak.

2.
>Az edzom lanyat elutottek a zebran, mikor jott haza az iskolabol. >Egy kornyek
beli takony sietett a BMW-jevel hazafele.
>Aztan par het mulva eltort mindket laba. Persze baleset volt.

Tehat karateedzorol van szo? :-))


Ma kisse morbidnak tunok, abbahagyom.

Udv:

Padi
+ - En elismertem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>...a rendor csak ennyit mondott a kollegamra nezve,
>bolintva az urge fele: Ez tok hulye!
Nem ertem. En elismertem, hogy hibaztam. Bar nem csak en voltam a hibas.
Nem lattam ki, ezert betoltam a verda orrat egy kisse a keresztezodesbe.
A lokharitomat kapta el a srac, aki lehuzodva az ut szelen jott, ahogy
tanitottak neki (99.11 -es a jogsija). Szoval elvileg perelhetem az
utkezelot, a bokor miatt, de a perkoltseg tobbszorose a karomnak, ami
max 10 e Ft.
Ha nem ismerem el, akkor a rendor megbuntet es meg a kijovesuket is en
fizettem volna :(

Bye


Fresi BaCSi
+ - :) kai :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>mert biciklivel tuti nem gazolnak halalra soha senkit!

Ebben nem lennek biztos. Ugye Adam! :-)

	Egyebkent a gyorshajtas ilyen merteku bunteteset azert
        ellenzem ennyire, mert altalaban azt leszamitva szabalyosan
        kozlekedem. (Mondjuk ugy, szinte mindig. Igen-igen ritkan
        hagok at mas kozlekedesi szabalyt, meg ha sokan ezt ugysem
        hiszitek el.) Es en vallom azt, hogy a gyorshajtas _onmagaban_
        nem balesetveszelyes,

Errol mar volt egy vita. Nezd. Te nem szamoltal mar olyan dolgot, hogy
mekkora energiat kell a fekednek felemesztenie? Tudod az energi a
sebesseggel _negyzetesen_ aranyos. Szoval szerintem veszelyes. A baj ott
van, hogy nem engedelyezik az arra alkalmas helyeken a gyorsabb
haladast.
A gyalogosokra is vonatkozik a kresz es elvileg buntethetok is, sot volt
ra pelda is, de csak elvetve.

Fresi BaCSi
+ - ertelmetlen (?) korlatozasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Kedves Nagyak!

>>Gyomroi ut.) megis azt mondom, hogy normalis a szabalyozas. Sok embert

>>ha nem is remit el, de legalabb visszafogja a nyomulasukat. Igy nem
>>90-el, csak 70-nel megy a varosban... Szoval szerintem franko a dolog.

>
>          Igen, ott ahol 90-nel is siman lehetne...

Na ja. Friss jogsis srac ugy jott, mint a barom. Mi van, ha az elvileg
vedett utvonalon nem 60-as tempot, hanem mondjuk 80-at hoz, akkor az
egyszeru surlodas helyett letepte volna az autom elejet. OK, hogy
papiron en vagyok a hibas, de masok elmentek elotte, mig o nem. igy is
banja kb 10 kFt a karcolasok, diszracs... miatt, amik megrepedtem, mikor
odebbugrott a lokharito 0.5 centit.
Megbocsass, de azt hiszem, hogy egy egezseges baleset hianyzik neked,
amikor nyomod a feket es erzed, hogy biza nem tudsz megallni, pedig nem
te vagy a hibas. Egy ilyen utan vettem vissza az arcombol es kezdtem
_sokkal_ nyugisabban kozlekedni. Azert nem kivanok ilyet senkinek, de
hianyzik a beletashoz ez az erzes. Most pl. 3* jobban szetnezek, pedig
nem csinalta volna maskent szerintem senki sem es csak pechem volt egy
friss jogsissal.

Bye

Fresi BaCSi
+ - erdekes, bar offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Tudtommal a tarsadalom egy kozosseg, ahol a kozosseg szabalyai szerint
>kel viselkedni.

Bar nem a lista temaja errol orakat tudok meselni. Lasd: Neveleselmelet
+ nev.tori

Erdekes, hogy nehany fiatal mennyire nem szaguldozos. Bar ez a skoda
hatasa is lehet.
Pl.: Teeby, jomagam

Frescho (25 years)
+ - sko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gja Szasz!

>A Fabia meg nem kaphato, tudtommal mashol sem. Ha megis lopnak (a
>gyarudvarrol?), az mar ciki lenne... A motor egyebkent egy uj
fejlesztesu
>100lovas 1.4-16V, tehat se nem kiforrott, se nem elavult megoldas.
tobb moci lesz: az egylityos es a kissebbik 1.4-es a regi blokkon alapul

>Skodrihoz letezik nyugati gyartasu huvelygarnitura? (nem kotekedes!) 
Igen, mivel a favorit mocihoz is letezett, az meg befer a 120-as blokkba
:) De 120-hoz is van.

>Amugy a 120as huvelyek vallabol kell keesztergalni, ha az ember a >105-os blok
kba akarja oket beletuszkolni.
Valahogy igy nez ki:
-I    I-
 I    I
 I    I
-I    I-
 I    I		<- Ezt a rezt kell esztergalni, vagy koszorulni, de itt mar nem
mozog a dugo, csakvizet tomit, meg megvezeti a huvelyt. Sajna a 130-as
nem megy bele a 105-be (Szerintem). A hezagolo alatet a 105-e kell, hogy
legyen.

Tovabbkepeztem magam:
Kulonbseg a favorit es 120 mocija kozott:
1. A fotengely csapagyanak atmerojet noveltek 10mm-el
2. Novelt atmeroju huvely 72 ->75
3. A hengerfej mas anyagbol keszult.
4. Gyujtasmodul
5. Karbi apro modositasa/ kesobb befecsi
6. Persze a hutes es kipuff mas, de ez farmotor vs. farmotor

Ezek kozul 1-5. mind beleramolhato a 120-ba a fotengely kivetelevel.
5. nem eri meg

Frescho
+ - Re: Re: amerikai auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> szimmetrikues a sarga index
>> lampa a kivetel.

>Mi a szimmetrikus fenyszoro elonye?

A szimmetrikus fenyszorot alapvetoen autopalyakra terveztek, hiszen csak a szem
bejovo forgalmat zavarhatja (a sofor elotti fenycsova ugyanolyan hosszu, mint a
z anyosulesben ulok elotti). Emiatt a vezeto messzebb lat alapallasban, mint az
 asszimetrikus kivitelnel. Ez elony is, meg hatrany is, ki hogy ertekeli. Europ
aban joval kevesebb az autopalya, mint a ketsavos ut, ezert talan indokolt volt
 a valtas anno.

Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan zavarhat ba
rkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit (ellentetben a kozve
lekedessel, gyakorlatilag NEM LEHET rosszul -vakitoan- beallitani). Az, hogy a 
rendorok vadasznak a kodfenylampat is felkapcsolo autosokra, csak azt igazolja,
 hogy konnyu predat keresnek (kodfeny ritkan van alapfelszereltsegben -->>ergo 
a vezeto "tele van dohannyal"), nem azt, hogy puszta hasznalataval barkit is ve
szelyeztetnel.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 208.15.239.140)
+ - Re: olaj vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A leg jobb a "Castrol" kulonosen kis motorknak,arra van kifejlesztve(3-4
liter alattiak)az k.b. $1 per liter.Kivallo synteticusai is van.Az kb.$4
litere,de az megy 10 ezret.
John

Best to All,God bless.
+ - HIX sarga angyal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 Nagyon tetszik az automento otlet, en is szivesen beszallok. Az autoszereleshe
z ugyan nem igazan ertek, de van bikakabelem, vontatokotelem es tudok hollandul
, ami nem hatrany, ha az ember mondjuk Rotterdam kornyeken akad el. Az itteni a
utomentok gyakran eleg sajatsagos angolt beszelnek, ha egyaltalan valamilyet, n
emetul pedig jobb nem probalkozni, ha nincs kedve az embernek 50% nyelvpotlekot
 fizetni.
 Elerhetosegem: 0031 6 101 202 28, vagy helyi halozatrol 06 10202 28
 Korzet: Rottredam, Haga, Utrecht.
 Haho,
   Rezso
+ - Favorit befecske motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Jogos, sajnos en csak a Fav-ig jutottam el.
Mert aztan beduhodtem es tojtam a skodakra.
Istvannak igaza van!!! Ebben a temaban csak tippeltem!
Elnezest!

Udv
Teeby

Szekeres Istvan N/A írta:
> 
> Teeby irta: "A befecskendezos pedig mar az 1.3 VW motor bef. valtozata,
> ami nem valoszinu, hogy ramenne a 120-as valtojara."
> 
> Teeby, nincs igazad, a Favorit (es a Felicia) osszes
> befecskendezos motorja ugyanaz a Skoda motor. A VW a
> Favorithoz nem adott motort, es a Feliciahoz is csak az
> 1.6-os (75LE) es 1.9D (64LE) motorokat adja.
> 
> Udv,
> Stevie
> Favorit Silver Line

-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
        - egyeb motoralkatreszek
        
        mailto:


-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - automat csereltem/kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

Vegre lecserelhettem a Skodamat egy Ford Escortra 1.3i:-)
Sajna a Skodan Maradt a matrica, tehat ha latjatok, akkor az nem en vagyok
ESE-037.
Kerdes: hol tudnek utananezni, hogy hogyan epul fel a Ford motorvezerlese?

Szasz Attila
+ - biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: ke'sek ( 14 sor )
>Idopont: Sun Jan 30 16:10:29 EST 2000 AUTO #640
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Sziasztok!
>
>Talan nem mindenki latta a Spektrumon biztonsagtechnikarol szo az
>egyik musorban. Ott bemutattak egy csomo utkozest, balesetet,
>ok-okozatot, ki volt a hibas, stb
>Ami bennem megmaradt, hogy a biztonsagi szakember a kovetkezoket
>mondta:
>- Talan meggondolna a vezeto a gyors, veszelyest vezetest, ha legzsak
>helyett ke'sek vagodnank ki a kormanybol...
>
>jo otlet, nem :)
>
>L. Szabolcs
>Cabala

valami ilyent, talan eppen ezt lattam en is. Ami megragadott, az a
vegletekig kihegyezett biztonsagos auto volt: uveg lokharitok, a kormany
kozepebol a vezetore meredo femtuske, utas elott szinten. Az otlet tenyleg
jo, de az egesz tarsadalomba a minel gyosabban, biztonsagosabban (megha ez
csak al-biztonsag is!  <- errol az al-biztonsagrol is lehetne dumalni, vagy
az ide nagyon offtopic?), kenyelmesebben, kornyezetkimelobben stb. menjen
az autom -tudat ivodott bele.

Mostanaban Gyor-Bp kozott ingazom naponta. 2 hetig kocsival, azota 2 hete
Intercity vonattal, neha busszal. A tapasztalataim:

Kocsival:
Gyor-"Osztyapenko": 55 perc, "Osztyapenko"-Kodaly Korond: 30-55 perc.
Parkolohely keresese 5 perc. Fogyasztasom autopalyan (fogy.mero
"fed.sz.gep" szerint 8-8,5 liter, a varosbol kifele (itt csak a varosi
szakaszt atlagolja) 12-13 liter. Egesz utra vetitve 9 korul. Teljes
menetido (kaputol kapuig) csaknem 2 ora, 15 liter benzin, idegeskedes hogy
elkesek, es az autopalyan egyszer egy kamionos be akart tolni egy masik
ala. Errol kesobb. A kocsi 140 felett hangos, kicsit stresszes (sotetben,
esoben-hoban) es buntetendo is.

Busszal:
Otthonrol az allomasig 4 perc seta. Negyed ora varakozas, majd roham a
helyekert. Nyugdijasok (akiknek minden surgos) az elen. 190cm/110 kg
vagyok, kicsit szuk a buszon a labter. A busz legkondis, utazas esemeny
nelkul 1:55 ora. Bp forgalomtol nagyban fugg. Elovetel Bp fele csaknem
kizart. Deak terrol foldalatti 5 perc, teljes menetido alig rosszabb, mint
kocsival. Utkozben tudok olvasni. 1 fore eso uz.ag.: 30liter/40fo= 0,7-0,8
l/100 km. Feltalaltam a 3 literes autot? (0,7l/100km/fo x 4 fo= 2,8 l/100km
4 fore szamolva!)

IC-vonattal:
Otthonrol az allomasig 5 perc seta.(a vonat a buszpalyaudvar mellett van->
mino" logikus megoldas!) IC (vagy nemzetkozi gyors, egyik sem all meg
utkozben) menetido 1 ora 22 perc, helyjeggyel van helyem, olyan csendes es
egyenletes, amit auto nemigen tud produkalni, tudok aludni, olvasni,
dolgozni, stb. Ja, legkondis is. Keletibol metro a Deak terig 10 perc,
onnet a Korond foldalattival 5 perc. Nincs dugo, idojarastol fuggetlen,
telefonon tudok jegyet rendelni (ez meg azert neha akadozik). Es ez meg nem
TGV, ICE, Shinkanzen, vagy mas szupervonat. Vagononkent kb 60 fo (akkor meg
nincs tele), 10 vagon = 600 ember utazik rajta. (kicsit szep a kep, de
azert vagyunk egy paran a vonaton) Az egy fore eso energiafelhasznalas
hatarozottan elenyeszo a fentiekhez kepest. Az egyetlen komoly veszely a
sztrajk.

Megis mindenki automatikusan az autot teszi a legkenyelmesebb helyre.
Beszelgethetunk a koltsegekrol is...

Fogash
+ - hivatasos soforok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kamionos sztori.
Az osszel volt egy csunya csatt Herceghalom korul az M1en Pest fele.
autopalya lezarva, mindenkit leterelnek. Dugo ezerrel. En a belso savbol
latom, hogy a padkan tabla Biatorbagy exit 1000 m. kisorol a leallosavba,
egy centit se elore, mert az is tele, mindenkit ott terelnek le. Mellettem
2 kamion. A hatso feltunoen szorosan az elso utan. Index, es probaltam
beferni kozejuk. Egy ideig nem engedett, majd lemaradt 2-3 metert. En be,
koszono integetes. Mint kiderult, csak elbambult, ugyanis sofor ki, anyaz,
takarodjak ki, mert nekinyom az elottem allo kamionnak. Helyzetismertetes
suket fulekre, o mar 3 napja jon haza, stb... Osszenezes a kollegammal,
majd dontes: kifele. Mert az a  mar jott rank az F16os Volvoval.

Furcsa gondolataim tamadtak:
Vajon mindegyik ilyen idegallapotban van? Hogyan reagal egy ilyen, ha
krizis-helyzet van? kikerulne ez egy szemelyautot/biciklist/gyalogost egy
baleset elkerulese erdekeben? Nem kozveszelyes az ilyen?

Felreertes ne essek: en szivesen engedem a nagy jarmuveket ott, ahol arra
szukseg van (ki-be kanyarodas, savvaltas, keskeny ut-omlo padka, stb).
Hagyom autopalyan elozni, ha idoben jon ki elem, es nem csikorgo gumikkal
kell fekeznem, hogy ne fussak ala. De ilyen helyzetekben meggondolando,
hogy egyaltalan autoba ulhetne-e egy ilyen idegallapotu ember. Nem egy 40
tonnas dogbe, amit semmi nem allithat meg. Es a sorban a tobbi is ilyen?

Mit gondoltok?

Fogash

ui: 3 napi autot egyben tudtam lereagalni, ezert voltam ilyen
boszavu/szofoso (nem kivant torlendo). Komoly kerdesem:
egyenkent celszeru mindenre reagalni (amiert en botor modon szoltam
Frigyesnek), vagy egybe mindent? Van erre vonatkozo etikett/szokasjog? En
eddig mindig egybe irtam az osszes kommentaromat, de ma akkor egy "kicsit"
hosszu lettem volna. Viszont a 2 sorosakat meg nem tul jo mindig alairva
latni? Van igazsag?
+ - niva alvaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kepzeljetek, a nivan eltort az alvaz! Meg ilyet!
>Esetleg egy jo idegzetu olcso kasznist tud valaki?
>
>Ha a problema megoldodik, megirom hogyan sikerult, hatha
>mast is erdekel.
Engem az erdekelne, hogy sikerult egy ONHORDO karosszerias terepjaron
alvazat talalni.

>Valahol analogiat erzek a teli gumival. A biztonsagos kocsi sem
>azert biztonsagos, hogy nyugodtabban szaguldozzunk benne, hanem
>azert, hogy _azonos_ sebessegnel minel kisebb legyen a
>serulesveszely!
Ennek ellenere mindenki bevallalja az azonos meretu serulest, amit a
nagyobb sebesseg okoz.

>> A foldon hevero tukorbe rug a felgerjedt edesapa, es nolam egy SZUZ
>> FORGALMI ENGEDELY az auto adataival kitoltve, es egy zacsiban
>> SLUSZKULCS  pottyan ki a tukorlap es haza kozul.
>
>Aki megfejti, hol van a sztoriban a logikai bukfenc, virtualis
>bocicsokiban reszesul. [csak most jutottam a leveleimhez, innen a
>megkesett reakcio]
Szerintem te a "szuz forgalmi eng. az auto adataival kitoltve" szavakon
akadtal meg. En ezt ugy ertelmeznem, hogy a kocsi adatai +, a tulaj adatai
meg  uresen hagyva... Hol a csokim?


Fogash
+ - oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nagyon egyszeru a dolog. Az amerikai motorok nagy hengerurtartalmu
>es nem porgos motorok. Alltalaban 4500 rpm fole nem tudod porgetni
>, ezert teljesen mindegy, hogy mit tankolsz bele. En most 91-est
>tankoltam, es alig erezheto a kulombseg a 98-ashoz kepest.
Miert is fugg ossze a fordulatszam az oktanszam-igennyel?
Szvsz az oktan-igenyt a kompresszioviszony/suritesi vegnyomas hatarozza
meg. Az oktanszam maga egy osszehasonlito mutatoszam. A 100%-os OKTAN (mint
vegyulet, kemikusok pontosabbban tudjak) -bol levegovel kevert elegy
ongyulladasa surites hatasara x nyomason kovetkezik be, vagyis eddig lehet
buntetlenul osszenyomni. Az Europaban kaphato 91, 95 es 98 oktanos benzinek
levegos elegyenek ongyulladasi nyomasa 91, 95, ill. 98 %-a az oktan-levego
keverek ongyulladasi nyomasanak. Ha a kompresszioviszonyt noveled, (EU,
ill. feltoltott v. versenymotorok), no az ongyulladas veszelye, vagyis
egyre magasabb oktanszamu uz.ag. kell ahhoz, hogy szikragyujtasu maradjon a
motorunk. Ellenkezo esetben ongyulladas (=kopogasos eges, "csorges") lep
fel, amit senki nem szeret. (kiv. diesel) A magas kompresszioju motorok
viszont (azonos anyagokat es gyartastechnologiat feltetelezve) rovidebb
eletuek. Europaban keves tipus van, ami tuleli a 200.000 km-t nagyjavitas
nelkul, a tengeren tul viszont keves van, amit meg lehetne olni
5-600.000-nel hamarabb.

(War story: gyerekkori barat Buick xy 5.0 V8 2 ajtos 6 (!) szemelyes
kupeja: blokk repedt, csak annyi viz van benne, ami a repedes alatti
reszben megall. Nyaron (25-27C) vigan elmegy az egyetemre (20miles), igaz,
mire odaer, mar kicsit budos a kocsi. Napkozben kihul, este megint jo egy
20 merfoldes menetre. 3 hete igy jar vele...)

szoval az amcsi nagy gepek alacsony kompresszio-viszonnyal dolgoznak, (ez
latszik is literteljesitmenyukon:)) de cserebe megelegszenek a kevesbe
adalekolt, olcsobban eloallithato alacsony oktanszamu uzemanyagokkal. (F1
motoroknal foleg a szabvanyos uz.ag-ok bevezetese elott 105-108 oktanig is
feljutottak a vegyeszek.) A kocsidat lehet, hogy meg 68-72 oktanos
benzinhez terveztek (vagy abbol vezettek le a motort, mint az MB1000-bola
feliciat...:)), igy egyaltalan nem faj neki a gyengebb kakao. Legfoljebb
tobbet ker belole.

Fogash
+ - Re: Mitsubishi 3000GT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,

A ketto legjobb site kocsik megtekintesere:

www.edmunds.com
carpoint.msn.com

Itt megvan a kocsik leirasa, velemeny es az US arak. (Bosszantoak...)
Pelda arkulonbsegre: Mitshubishi Eclipse V4.0
US: kb. $16K
Magyar: kb. $30K
Nem mindegy...

Abban a szerencseben volt reszem, hogy kiprobalhattam az uj Eclipse-t, a
V6-ost.
Szerintem felejtsd el a 3000GT-t, az Eclipse sokkal jobb. (Es lehet otthon
is kapni)

Udv.,

Joe
+ - Re: 4 eves skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Az auto egy Skoda Felicia 1,3 LXi, van egy kis olajszivargas a lancfedel
> kornyeken (pontosan nem tudom, de azon a reszen) a szerviz szerint a
> 60.000-es szerviznel megnezik/megcsinaljak _es_ vezermulancot is akarnak
> egyben cserelni (pedig nem csorog-zorog), ha mar ugyis szetszedik.
> Erdemes az olajszivargas miatt ezt felvallalni, vagy csak a tomitest
> csereltessem (bar ez sem kisebb szetszedessel jar), vagy azt sem?
>
Hat, szerintem akkor mar csertesd ki a lancot is, ha mar szetszedik,
foleg, ha ugy tervezed, hogy hosszutavon Tied marad az auto.

A tobbi csopogessel kapcsolatban: nincsenek tulzott elvarasaid, egy 4
eves autobol ne csopogjon semmi.


Udv...Adam
+ - Re: nemet skoda alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Skodrihoz letezik nyugati gyartasu huvelygarnitura?
>

Ha tudnad, mi mindent gyartanak nyugaton a skodahoz...  Pl van nemet
dugo es huvelygarnitura, kuplung, fekek es meg egyeb szosszenetek.


Udv...Adam
+ - buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak irta:
> A gyalogosokra miert
>    nem vonatkozik a 100ezer Forintos korlat?! En bizony az ilyet
>    is megbuntetnem ennyi penzre! Sot, oket sokkal inkabb!!!

Hat, ez nagyon agressziv szoveg. Remelem, nem talalkozunk az
uton, de ha igen, en keszsegesen felre fogok eloled huzodni.
Csak menj, ha olyan fontos, minel messzebb tolem!

Azzal egyetertek, hogy a gyalogost
is meg kell buntetni. De miert inkabb? Aki autot vezet, az:

- nagykoru
- eleget tett bizonyos egeszsegugyi es egyeb alkalmassagi
 vizsgalatoknak
- onkent valasztotta az autot mint kozlekedesi eszkozt
- feltehetoen nincsen nagyon rossz anyagi helyzetben, hiszen
azert van penze benzinre, biztositasra, stb. (persze lehet, hogy
ceges kocsit vezet, akkor viszont neki munkaido van)
-  30-300 loerot ural

Ezzel szemben a gyalogos:

- lehet kiskoru is
- semmifele alkalmassagi vagy egeszsegugyi kovetelmenynek
nem kell hogy eleget tegyen
- azert megy gyalog, mert mashogy nem tud
- lehet, hogy nagyon szegeny
- nem ural semmifele loerot.

(Ez alol mind lehetnek kivetelek, de azert
a lenyeg, gondolom, ertheto).

Kovetkezeskeppen az autosnak nagyobb a felelossege. A
nagyobb felelosseg melle nagyobb buntetes jar. A rendort is
jobban buntetik ha lop, mint egy mezei allampolgart. A pedofil
pedagogus is nagyobb buntetest kap ha egy tanitvanyat molesztalja,
mint ha mas teszi ugyanezt. Mert akinek nagyobb a hatalma,
annak nagyobb a felelossege is.

Egy masik pelda.

Ha a boltban sorbaallsz, mit csinalnal, ha valaki a sorbol
kihuzodna, oldalt elorevagodna, aztan a penztargep elott
20 centivel szepen visszakeredzkedne a sorba, megelozve 8 embert?
Gondolom, ilyen-olyan bunkonak nevezned. En is. Es aki autoval
csinalja ugyanezt, az pont akkora bunko. Sajnos, naponta
latok ilyet. Itt tartunk. Nagyon rossz a kozlekedesi
moral. Aki kapja marja. Szoval eloszor a szabalyokat
kene betartani.
A gyorshajtas tarsadalmi veszelyessege pont akkor, mintha
valaki mondjuk cigarettazik a loporraktarban. Lehet, hogy
szerencseje van, es nem tortenik semmi. De ha megis
tortenik valami, nagyon nagy baj van. Ha peched van.
Milyen lehet az, ha az ember megol mondjuk egy
gyereket, mert "pechje van," egy az ezerhez volt az eselye,
hogy kiszaladjon az a gyerek az utra, hat pont bejott.
En nem szeretnek ilyen tudattal elni.

Egyebkent a szabalysertesert leult fogda nem szamit
priusznak, senki nem lesz tole megbelyegzett ember.
Mas kerdes, hogy a munkaelyetol, vallalkozasatol ki tud
ennyi idot elvonni.

Udv: Afonya
+ - felreertes elkerulese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi VTI

>Meghogy a TT ketszer akkora??? Valamit felrenezhettel!
>Pont ugyan akkoranak veheto, mint az Integra, Celica,...
>Az ara AZ ketszer akkora. Amit nyujt??? Arrol lehet vitazni.
>Sajna azt sem birom magamban tartani, hogy a TT legerosebb
>4kerekese gyorsulja csak le az Integrat es csak 3tizeddel
>(ami ugye szivo, elsokerekes).

Szerintem Te nezhetted felre... Szo nem volt TT-rol.
Hogy magamat idezzem:

>>En pedig ugy hallottam biztos forrasokbol, hogy a problema a hatso
>>futomunel van. Nincs redesen rogzitve a hatso rougozas. Es egy erosebb
>>kanyarban kipottyan a hatso rugok egyike.

>Ez nagyon tetszett. Ekkorat reg rohogtem!  Nem akarok megbantani senkit,
>de fogadjunk, hogy ez biztos forras valami lelkes hondatoyotamazdanissan
>rajongo volt, aki nem birja elviselni ha egy ketszer akkora auto
>legyorsulja.

>Megneztem a lapodat! Jejjzusom, nem akarnal a kovetkezo
>talakozon elvinni egy karikara??

Ha megyek, akkor nagyon szivesen.

Udv: Balazs
 
    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
     http://www.extra.hu/myolds
+ - Re. Vezermulanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Peter.

>Az auto egy Skoda Felicia 1,3 LXi, van egy kis olajszivargas a lancfedel
>kornyeken
Ahogy irtad, hogy nem csorgedez a lancod csak a vezermufedel tomitest
kellene kicserelned.
>szerviz szerint a
>60.000-es szerviznel megnezik/megcsinaljak _es_ vezermulancot is akarnak
>egyben cserelni
Csak akkor csereltess lancot ha mar egy kicsit log. Mert 60,000 utan mar
kezdhet nyulni a lanc.
>Ugyanigy a valtorudazat-valtohaz talalkozasnal is szivarog egy kicsit a
>valtoolaj - ne foglalkozzak vele, vagy csinaltassam meg ezt is? Vagy
tulzott >elvarasaim vannak egy 4 eves Skodatol?
Nocsak a jo regi Skoda betegseg :-)) Javallom mindenkeppen csinaltasd meg.
Mellesleg az en 15 eves Skom nem csopog :-)) Igaz regen en is sokat
szenvedtem a csipi - csopi miatt. Mindig utaltam ha olajcsepp volt a motor
alatt az aszfalton.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Auto arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

munkahelyemen hozzaferek egy 1999/3-4 jelu Eurotax katalogushoz.
Bizom benne, hogy lesz frissebb is...

Ha valakinek iranyado arak kellenek, irjon nyugodtan, utananezek 
a konyvben. Csak pontosan irjatok le az autot.


Üdvözlettel: Szabó Attila (SABAT)
+ - Meglatni es megszeretni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Nem tudom, forgatta-e valaki kozuletek az aktualis Auto-Motort. Van
benne egy szamomra gyonyoru auto, az uj Dodge Power Wagon. A Dodge RAM
alapjaira epitettek, es eleg brutalisra sikerult.. 5,25 m hosszu, 1,95
m magas, 295/70 R19-es abroncsok. A motorhazteto alatt egy 7,2 literes
soros hathengeres, kozvetlen befecskendezesu turbodizel dorombol 250
LE-vel, es 1017 Nm-es nyomatekkal. Csak osszehasonlitasul, ekkora
motor meg a tolocsuklos autobuszokban sem fordul elo surun. Szoval
nagyon megtetszett a 'kicsike', es addig nem dobom fel a talpam, amig
nem szerzek be egy ilyet (erte meg a Trabitol is megvalnek). Tudom,
orokeletu leszek! (:-) Ha valakit erdekel, van rola eddig 15 kepem
(darabja 15-80 kB), annak kuldhetek beloluk. A legszebb 72 kB,
1024x768 16M.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - va:100 kHUF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak irja...
> Es en vallom azt, hogy a gyorshajtas _onmagaban_
> nem balesetveszelyes, ha nincs melle mas szabalysertes...

"VALLANI" valamit csak komoly tapasztalatok alapjan szabad.
Elnezobb lennek, ha tetovan az "azt hiszem" szavakat hasznaltad 
volna.

A sebesseghatarokat a jarmupark also regioihoz es az atlag 
alatti vezetokhoz szoktak illeszteni. Azert, hogy a legkevesebb
gonddal mukodjon az adott utszakasz. Ha jo autoban ulsz es 
ugyes vezeto vagy, akkor "cammogasnak" tunik az egesz.

A fenti allitasod egy logikai bukfenc es egyoldalu tapasztalatot 
mutat e targykorben. Azert egyoldalu, mert megusztal idaig 
mindent. Csak a Te gyorshajtasodrol beszelsz, vagy mas 
gyorshajtasa sem balesetveszelyes - onmagaban ?
A temeto tele van CSAK gyorshajtokkal es aldozataikkal.
Nem kivanom, hogy fekete tapasztalattal valtoztass velemenyeden.

M1-M7 kivezeto szakaszanak kezdo reszen levo 70-es tablaval
sikerult elerni, hogy 90 alatt maradjon a tobbseg :-(((((((
Igy most onnan, csak havonta temetnek egy embert es nem 
hetente harmat. :-(((((((

En VALLOM, hogy ontorvenyu ember nem valo kozossegbe.
Peldaul Te ezzel a felfogassal nem vagy valo az utakra.

> megutaltok a "lazongo" stilusert.
Dehogy utalunk. Itt mindenki higgadt, kiegyesulyozott es 
baratsagos. Nem utal itt senki - senkit.
A baj csak az, hogy autoba ulsz. :-)
--
Meszaros Geza
+ - GOODYEAR gumi a METROban, gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

most jottem a METRObol, és lattam kirakva GOODYEAR AQUATREND gumikat
szerintem jo aron (ja, az a baumaxos ficko?!).
185/65R14 <14 eFt, a 13 collos franc se tudja mekkora meg 10 eFt korul.
Most eppen nem vagyok kepben gumi arakban,
de regi emlekeim szerint ezek igen kedvezo arak.
Szerintetek is ?

A gyorsulasrol az jutott eszembe, hogy a leirasokban szinte mindig a 0-100
gyorsulast
adjak meg.
Neha viszont latom, hogy ilyen adatok szerepelnek a tesztekben : 60-100 4.
fokozatban,
80-120 5. fokozatban (es meg lehet variacio).

Velemenyem szerint ez sokkal jobb adat, mert a koznapi kozlekedesben igen
ritkan
vagtatok allohelybol 100-ra, annal inkabb erdekes, hogy egy elozesnel mire
szamithatok.
Arrol nem is beszelve, hogy az allo indulasbol valo gyorsulasnal rengeteget
szamit a
sofor tudasa, az ut es a gumi allapota.
Ezek pedig a menet kozbeni gyorsulasnal tkp. erdektelenek. Raesek a gazra
oszt nyomom...
Az en autom gyari gyorsulas adata azt hiszem 13 masodperc. Egyszer
probaltam, akkor 16 sec
kellett. ( Az elozo automnal, SK120 volt, 26 masodperc...)

Van kedvetek egy kis osszehasonlito tablazatot osszerakni ? Eloszor meg
kellene egyeznunk
a meres felteleiben (tol-ig es fokozat, ket-harom variacio), es ha
elkulditek nekem a meresi adatokat
osszerakom es publikalom.
No persze kellenenek az auto adatai is. Ha ismert, jo lenne a nyomatek adat
es a kocsi sulya is.

Arra is jo ez az adat, hogy az ember eldonthesse, tenyleg jobb-e az uj
uzemanyag vagy adalek
vagy piszkalgatas. (En bevallom ferfiasan semmi, de semmi kulonbseget nem
erzek a tankolt
gazolajok, toltott motorolajok és adalekok hasznalatanal.)

Erdekes lehet meg az a parameter, hogy "lenduletbol" merjunk vagy allando
sebessegrol.
Turbos autonal nagy am a kulonbseg...

Sziasztok : Attila
+ - autobehozatal kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv autosok!

Lenne egy kerdesem:
Az alabbi autot szeretnem Nemetorszagbol behozni
vajon atmegy-e a kornyezetvedelmi felulvizsgalaton?
zaj, emisszio, etc. szempontjabol????
Adatok:
Ford Escort 1.3 C
1988-as szabalyozatlan katalizatoros
OHV motor
motorkod JL vagy JLA (?) <--- tenyleg ezt honnan lehet
megtudni ,az egyik konyv szerint elobbi a masik szerint
a masik
a KFF (kozlekedesfelugyelet internetes honlapjan levo
tablazatban nem szerepel)
http://www.kff.hu/kff/kffjarmu/FORD1.HTM
akkor most remelhetek vagy nem?
1999 marc 5-en
van              lehet
1.05 % CO        max 1.5 % CO
uresjfordszam
770 1/min        700-900 1/min
olajhomerseklet
80 °C              min 80 °C
gyujtasiidopont
[°Kw]
03 vOT            01 vOT- 04 vOT

A behozatallal, vamolassal, vizsgaztatassal
torzskonyv, hova kell elvinni, stb.
Minden info erdekel, elore is kosz mindenkinek

udv
--Robi

> -----------------------------------------------
FREE! The World's Best Email Address @email.com
Reserve your name now at http://www.email.com
+ - USA vs tobbi auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>> a koruton a villamossinen hajtoktol, arpad hidon a
>> sinen elozoktol, autopalyan a leallosavban elozoktol stb.
>Miota van sin az Arpad hidon? 8-))
Miota az 1es villi ott jar:))
(ez komoly)

>1.5lityoval no a fogyi. Igy mar jelentos. Felre ne erts. 
En szeretnem,
>de nem tudom megfizetni. Kint ez nem problema 
penzugyileg :-(
Szerintem itt van a kutya elesve!!! Vitazhatunk arrol, hogy 
az USA autok jobbak vagy a tobbi, de alapvetoen mas 
szempontok vezerlik a tervezoket es a vasarlokat is. Ott 
van benzin dogivel olcsoert, itt nincs de az is draga. Ott 
bazi nagy tavolsagok vannak, itt nem annyira. Akarhogyan is 
ragozzuk, mindig oda jutunk, hogy mas vilag-mas igeny. Es 
igy van ez jol!



Udv!
VTI
+ - fogyasztas - Hary Janos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar tobben visszatertek arra az 5l-es amcsi auto fogyasztasara, igy en sem
hagyom ki.
1. kerdes: Ha egy 4l-es Audi A8-as, vagy Jaguar, vagy MB varosi fogyasztasa
olyan 20 liter korul van (vagy meg tobb), akkor miert fogyaszt a karbis
amcsi auto csak 14-et (20 evvel oregebb)? Lehet, hogy toljak, es jar a
motor?:-)
2. kerdes: Nekem csak egy elenyeszo 2 literes gepem van (egy-ket
szeleppel), es mindig valtok koran. Viszont varosban meg soha nem ment le
12-13 ala. Normalisan 14l. Pedig csucstechnikanak mondjak...sajna...Miert?
3. kerdes: Skoda 101 LE-vel: En is jottem mar "160-170"-nel autopalyan, es
"csak" 9 litert fogyasztott:-) Csak azt is figyelembe kell venni, hogy
altalaban nem jon _allandoan_ ennyivel az embert. Igy inkabb csak egy
100-120-(130)-as atlag volt az a 140-150;-( Ekkor mar eleg szörpölös az a 7
literes fogyi, nem?

4. hozzafuzes: a wartburgom is fogyasztott mar 5.5 litert. 60-nal mentem
vele hosszu tavon, neztem a tajat:-)))

Udv

csaba
+ - kulcskerdes ;) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Marky irt tegnap a tobb autot nyito kulcsokrol.

A számok jok, de nézzuk egy kicsit masik oldalrol. Ha 400000 ilyen zarral 
ellatott autot eladnak, akkor a te szamaid alapjan tenyleg kb 100 autot 
nyit egy kulcs. Minden negyezrediket. Ha minden nap 100 ugyanolyan tipusu 
autoba probalod bele, akkor kicsivel tobb mint egy evig tart, mire 
(azonos eloszlast feltetelezve) egyet kinyit. Tehat 400 napig napi 8 
oraban oranket 12-13 ugyanolyan tipusu autot kell "molesztalnod". Azt 
hiszem az autotolvajok nem erre specializalodtak.

Am ha lenne meg egy variacios lehetoseg, pl borda a kulcson, akkor 4^7 
=16384 mar nem a legrosszabb arany. Arrol nem is beszelve, hogy 1999-ben 
Suzukibol adtak el a legtobbet, 33000-et. Azt nem tudom osszesen mennyi 
szaladgal beloluk az utakon. (Pedig a mi autonk!  :-) )

Nem tudom, hogy a fenti szamok jok-e, nem vagyok kulcsszakerto, sem 
autodealer. Csak szamolgattam.

Udv: ba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS