Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 729
Copyright (C) HIX
2000-04-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: Hungarianal csekk (mind)  8 sor     (cikkei)
2 fek (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Vizsga (mind)  14 sor     (cikkei)
4 gumi (mind)  41 sor     (cikkei)
5 Stevie Kocsijank markaneve (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Re: ABS (mind)  103 sor     (cikkei)
7 Opel Astra - tanacskeres (mind)  36 sor     (cikkei)
8 szeles gumi jobban fekez (mind)  25 sor     (cikkei)
9 kiegyenlito tartaly nelkuli Golf (mind)  21 sor     (cikkei)
10 kikapcsolo ABS (mind)  19 sor     (cikkei)
11 MZ es Simson fogyasztas (mind)  7 sor     (cikkei)
12 ABS kikapcs; eroszak az utakon (mind)  74 sor     (cikkei)
13 Szinkronkopas (mind)  25 sor     (cikkei)
14 Re: autout, autopalya (mind)  16 sor     (cikkei)
15 Re: Kotelezo bizt (mind)  20 sor     (cikkei)
16 ABS (mind)  75 sor     (cikkei)
17 Peugeot (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Kerekbilincs (mind)  12 sor     (cikkei)
19 szinkron (mind)  8 sor     (cikkei)
20 BMW vs. Megane (mind)  53 sor     (cikkei)
21 Re: Muszaki vizsga (mind)  15 sor     (cikkei)
22 Rigaba Simson blokk (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Kez (+agy) pihentetes (mind)  30 sor     (cikkei)
24 Egy tokjo technikai oldal (mind)  2 sor     (cikkei)
25 Valto (mind)  10 sor     (cikkei)
26 Mindenfele (mind)  63 sor     (cikkei)
27 re: abs (mind)  7 sor     (cikkei)
28 re: m7 (mind)  7 sor     (cikkei)
29 re: autout (mind)  6 sor     (cikkei)
30 RE: macisajt & co (mind)  23 sor     (cikkei)
31 Re:autoelszallitas (mind)  13 sor     (cikkei)
32 Re: Re:autoelszallitas (mind)  8 sor     (cikkei)
33 Szinkron, Callaway (mind)  21 sor     (cikkei)
34 Szinkronizalas (mind)  23 sor     (cikkei)
35 Melyik all meg hamarabb ? (mind)  18 sor     (cikkei)
36 Re: MZ fogyi (mind)  19 sor     (cikkei)
37 kez a valton (mind)  7 sor     (cikkei)
38 Karosszerias, Simo fogyi (mind)  19 sor     (cikkei)
39 Re: mosolyalbum (mind)  10 sor     (cikkei)
40 Suzuki vs. Astra Classic (mind)  22 sor     (cikkei)
41 Re: Tulelni az Erzsebet hidat (mind)  30 sor     (cikkei)
42 Re: Valtokeznyugtatas (mind)  11 sor     (cikkei)
43 Re: HELP, karosszerias (mind)  17 sor     (cikkei)
44 Re: autout, autopalya (mind)  23 sor     (cikkei)
45 Re: macisajt (mind)  14 sor     (cikkei)
46 Re: fekut + ABS + vonoero (mind)  41 sor     (cikkei)
47 Biztositok (mind)  16 sor     (cikkei)
48 Re: ABS (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - RE: Hungarianal csekk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Nem csak teged szivatnak. A baratom rendszeresen nem kapja meg a csekkjeit,
>es most en sem kaptam meg. Mindketten a Hungarianal vagyunk. Amikor
>szovatettuk, azt kozoltek, hogy a szamitogepes nyilvantartas szerint mar
>kipostaztak. Haha...akkor menetkozben elveszett, nem?
Nem. A posta holloja neha (felenk peldaul eleg gyakran) szarka'va' 
valtozik.
--Udv: szm
+ - fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Vagyis ha feltesszuk hogy nem blokkol a kerek, akkor a fektarcsa es f
>ekpofa meret a meghatarozo, vagyis a nagyobb fektarcsa nagyobb
fekhatast tud >eredmenyezni. Nem veletlenul van az igazi sportautokon
allat nagy fektarcsa. A >nagyobb tomegu autokra is azert tesznek nagyobb
fektarcsat, hogy a nagyobb >mozgasi energiat fel tudja emeszteni.

Szerintem ez igy nem teljesen igaz. Ugyanakkora fekhatas erheto el egy
dobfekkel, vagy kissebb tarcsafekkel is, de csak sokkal kissebb ideig.
Ezert raknak ra nagyobb fekeket. Mert ugye ha noveljuk a pofakat szorito
erot, akkor elvileg barmekkora lehet a fekezes hatsossaga. Azonban a
gyakorlatban felhevul es megeg, uvegesedik a betet, felforr a
fekfolyadek... Szoval a tartos igenybevetel miatt kell a nagy tarcsa.
pl.: 200-rol megallni 3*

Bye

Fresi BaCSi
+ - Vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Kozkezen forog-e az a lista hogy mit neznek ?

Fek,futomu, kormanymu meghozza szigoruan, , legyezn biztid es zk-d
nehogy belekosson es a vilagitast nezd at, nekem a rendszasmtablat
kellett a tetthelyszinen kicserelni.

Induljon az auto, hogy ne a 15-re ugorjon be es ne omoljon orraan szajan
az olaj. Szoval a hajtas nem lenyeges.

Bye

Fresi BaCSi
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Ha fustol, akkor tulterhelted.
>Ha nem fustol, akkor nem terhelted tul, erre az igenybevetelre
>terveztek. Termeszetesen van atmenet, amirol lehet vitazni, de minek.

Hat en nem igy gondolom. A problema a kovetkezo:
Nem merev testrol beszelunk, mint amivel a kozepiskolai fizika. Itt
rugalmasan erintkezo, ergo dinamikus folyamat van. Diff egyenletekkel
lehet felirni az egeszet. Ha utannanezel, akkor az jon ki, hogy cxsak
kis tartomanyon belul linearis. Tehat Kis fekezesnel nincs kulonbseg a
155 es a 175-os gumi koztt, de egy hirtelen fekezesnel sokat szamit a
kb. +5-10% tapadas: 20m helyett 19-18m kozotti fekut. Tehat ahol a
175-os megall, ott meg kb 10km/h-val mesz. Ettol torik a lokharito, a
lampa, vonohorog eseten meg az isten tudja mi.

>Nedves uton nincs hatranya sem elonye a szelesebb guminak,
>ha nem kanyarodsz.

De van. Feluszik, jon egy kis szelecske vagy godor es mar porogsz is.
Szoval a szeles guminak is van hatranya :( Ezt kesobb ki is fejtetted
korrektul a hoval kapcsolatban. Egy aprocsak hiba: A per a gumi
oldalfalanak a magassagat jelenti a szelesseghez viszonyitva. Tehat
attol, hogy peresebb a gumi nem uszik fel elobb, vagy kesobb. Te
szerintem a szelessegre gondoltal.

>Csodalkoztatok, hogy a talakozon a Skoda milyen jol vegzett.
>Szerintem azert, mert a viszonylag keskeny gumi nemi autozas soran
>felmelegedett es a masodik probanal a melegebb gumi jobban tapadt
>mint elotte a sok masik auto a meg hideg gumijaval.
>Jo a feltetelezesem ?

Nem, mert alltak elotte a verdak, mielott nyomultunk. En inkabb a sko
viszonlag kis sulyara tippelek, amihez kepest jok a fekek. Amugy egy
kupe, ami hatul is tarcsas, elol pedig dupla jobban is szerepelt volna.
Szoval valamiben megallja a helyet. Persze ezt nem produkalnam 10*
egymas utan, mint az M5.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Stevie Kocsijank markaneve (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 4/27/00 -0500, you wrote:
>Stevie,
>akinek az autojanak a neveben egy olyan betu van, ami nem
>szerepel a magyar keyboardon, a tipusnev a boldogsagra
>utal, a hatso ablakan pedig HIXAuto matrica virit :-)))

Az lehet hogy a tipusnev a boldogságra utal, de egyszeruen a márkaneven nem 
tudom tultenni magam, a volt felig lengyel baratnom ha anyukajaval 
lengyelul beszelt sokszor emlitette gepjarmuved markajelzeset mert a 
jelentese az hogy "ka'r".

:)))))))))

AntForce
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno, autosok,

>Hello Mindenkinek!
 irta:
>
>>ABS temahoz:
>>1. Van kikapcsolhato ABS. Audi 100-as, gyari, kikapcsolhato.
>>   (Nem tudom miert, de igy van. Ez egy nyomogomb, tehat nem
>>   kapcsolo.) Bizonyos kozlekedesei helyzetben az automata
>>   kikapcsolja, es ezzel vissza is lehet kapcsolni. Eddig
>>   ketszer volt ilyen: Autopalyan 200km/h felett es macskakovon
>>   lenduletes jobbkanyarban.
>En meg nem lattam ilyet, de nem ertem, hogy miert pont a macskakovon
>kapcsolt ki, vagy miert 200 kmh felett, aholis sokkal veszelyesebb
>megcsuszni, mint mondjuk 60-nal.

A pontos okat nem tudom megmondani tippjeim vannak. A macskakonel
szerintem a jeladoktol kapott adatokrol meghibasodasra kovetkeztethet.
(Gongolom a mert ertekek alapjan hihetosegvizsgalatot vegez. Az 
ominozus kanyarban nagyon eltero a kerekek fordulatszama, es 
valoszinunek tartom, hogy egynemely kerek csuszik is). A masikra
nincs igazan tippem. Meg az is lehet, hogy hibas a szerkezet. 
(majdnem 20 eves konstrukcio).


>>2. Veszhelyzetben keves "urvezeto" kepes a csuszashataron autozni.
>>   Tudom, sokan fogjatok irni, hogy igen, hiszen probaltatok.
>>   Eles helyzetben szerintem nem ugy viselkedik az ember, mint amikor
>>   gyakorol.
>Ezert kell sokat gyakorolni, hogy rutinna valjon, es akkor mar
>veszhelyzetben sem felejted el felemelni a labad egy kicsit a fekrol,
>ha mar blokkoltak a kerekek.

Ezert probaltam hangsulyozni az "urvezeto"-t. En is gyakorlom. Ezert
jo a kikapcsolhato ABS. Viszont nem kell felned fekezeskor attol, 
hogy blokkolni fog a kerek. Gondolkodas nelkul padloig nyomhatod a 
feket ugy, hogy nem kell a kovetkezmenyekre gondolni, teljesen
a veszhelyzet elkerulesere koncentralhatsz.

>>Engem mar mentett meg az ABS balesettol, nem is egyszer. Tudom,
>>hogy soha nem fogok olyan autot venni, amiben nincs.
>Mar engem is, de a multkori automban pl. nem volt, es siman kibirtam.
>Megtanulni vezetni, vagy jol begyakorolni sokkal jobb ugymond
>fapadosabb auton, mert azon meg erezni, hogyan viselkedik az auto
>magatol, nincs rajta szamitogepes kiegyenlito, kiporgesgatlo,
>blokkolasgatlo rendszer. Ha ehhez az ember nagyon (mar a kezdetrektol)
>hozzaszokik, akkor soah nem tanul meg rendesen vezetni, es ha egyszer
>vissza kell ulnie egy fapadosabb kocsiba, be fogja szivni rovid uton.

Nekem sajnos ez az elso autom, mivel nem szoktam ugralni, ezert olyan
autot vettem, amelyikre sokaig szamithatok. Valamint bizom abban,
hogy az ABS egyre elterjedtebb lesz. SZVSZ sokkal fontosabb, mint pl. a 
klima. Ha belegondolsz, mar neked sem kell ketszer kuplungolni 
valtaskor. Nem hiszem, hogy gyartanak meg autot, ahol az 1-es fokozat
nincs szinkronizalva, stb. Ezzel egyutt nagyon elvezem, amikor 
szuszosabb uton gyakorolhatom a vezetestechnikat.

>En altalaban mindog egetem a kodlampat. En ugy vettem eszre, hogy
>mivel engem nem zavar, ha a szembejovonek kodlampaja van, en sem
>zavarhatok masokat. Az enyem termeszetesen jol van beallitva, es az

Ezzel nem tudok egyeterteni. Ha engem nem zavar a cigarettafust, az
meg nem jelenti azt, hogy egy varandos kismamat sem. _Kicsit_ legyunk
figyelmesek a masikhoz is. Nappal a _jol_ beallitott kodlamba engem 
sem zavar autopalyan, ha gyorsan megyek en is felkapcsolom, pont 
azert, amiert Te is. Este viszont orszaguton, vagy varosban teljesen
ertelmetlennek tartom. Ha a tompitottat nem veszik eszre akkor ott
szerinted segit a kodlampa?

>uttol max 10 cm-re van, tehat nem vakithat senkit. Arrol meg nem
>tehetek, hogy a sok barom bekapcsolja a hazilag felbarkacsolt szarjat,
>mert azt hiszi menobb tole. En azert vagyok kenytelen egetni, hogy

Ezzel maximalisan egyetertek. Es ne csak a kodlampat, hanem a 
fenyszorot is illene idonkent ellenorizni. Ezt otthon is meg lehet
csinalni szakertelem nelkul.

>eszrevegyenek. Ami persze meg igy is gyakran elmarad. (Kodlampa meg
>hagyjan, de a reflektort dudaval egybekotve hogy az istenbe nem lehet
>eszrevenni?!) Az iranyjelzo biztos extra volt,
>bezzeg a japanoknal alapszeriaban benne van:-))) Szoval neha en sem
>indexelek. Ha nincs a kozelemben senki, akkor nem nagyon foglalkoztat.
>Az index amugy is csak a szandekot jelzi, attol meg be is meg nem is
>kanyarodhat az illeto. Szoval a magatartas sokkal tobbet elarul.
>(Persze indexelni azt kell!) De en a nemindexelest sajat
>megfigyeleseim alapjan nem tudnam leszukiteni az altalad jelzett par
>markara. Az attol fugg, ki mennyire taho, vagy tud vezetni, vagy tudja
>mit csinal a kocsiban.

Ez is igaz. Az index az iranyvaltoztatas _szandekanak_ jelzesere utal,
ha kanyarodsz, azt mar ugyis eszreveszik. A kedvenc ellenpeldam: fek,
kormany beteker es a vegen az index. Imadom az ilyet. Egyebkent nem
ertem a tendenciat, mint pl. a Golf IV, ahol az index a lampatestben 
van. Itt SZVSZ a design teljesen ertelmetlenul a biztonsag rovasara 
megy.

>
>
>Udv,
>Vaddiszno

Bocs, ha hosszu voltam,
Jako Attila
+ - Opel Astra - tanacskeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kozeljovoben szandekozom hasznalt autot venni (Budapesten), az egyik eselyes
a (regebbi) Opel Astra, 6-8 evesen, kombi.

Megkoszonom, ha ez autotipust illeto esetlges tapasztalataidat tanacsaidatt
megosztod velem.

Akar itt akar a magancimre.

Udv,

Henrik

------------- ekezetes verzio azoknak, akik szerint a technika van az
emberert es nem forditva: ------------

Sziasztok!

Közeljövoben szándékozom használt autót venni (Budapesten), az egyik esélyes
a (régebbi) Opel Astra, 6-8 évesen, kombi.

Megköszönöm, ha ez autótípust illeto esetlges tapasztalataidat tanácsaidatt
megosztod velem.

Akár itt akár a magáncímre.

Üdv,

Henrik


> -------------------------------------------------------------------
Henrik Somogyi
Tel: +36-1-4377202, Fax: +36-1-4377792

+ - szeles gumi jobban fekez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


A sok elmeleti vita utan kozze tennek nehany gyakorlati merest.

Az Auto Piac 1996/9 szamaban egy BMW 3-asra felszereltek 3 kulonbozo
szelessegu de kozel egyforma atmeroju gumikat. Fektesztet vegeztek. A gumi
minden esetben Pirelli P 6000 . A lassulasi eredmenyek :
185/65 R 15  =   9.11 m/s2
205/60 R 15  =   9.47 m/s2
225/50 R 16  = 10.21 m/s2

Az Auto Magazin 1999/1 szamaban 12 auto fektesztje szerepelt. Itt egy BMW
3-asra es egy VW Golf-ra felszereltek a gyari vekonyabb es az extrakent
kaphato szelesebb kerekeket. A vekonyabb kerek gumitipustol fuggoen
3-15%-kal fekezett rosszabbul.

A Continental uj Premium Contact gumija normal egyenes menetben az
atlagosnal kisebb feluleten erintkezik az uttal. Ez kisebb gordulesi
ellenallast
es zajt okoz. Fekezeskor viszont az atlagnal jobban "szetterul" , nagyobb
lesz
a felulet es jobb a fekezes.

sanzi
+ - kiegyenlito tartaly nelkuli Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nekem egy 1983-as Audi 80-am van 1.6 benzines. Itt sincs kiegyenlito
tartaly.
A hutoradiatoron talalhato sapkaban 2 szelep ezek szabalyozzak a nyomast a
rendszerben. Egy ideig en is rendszeresen toltogettem az itt elfolyo vizet.
A sapkat megvizsgalva , nem tunt rossznak de mas otletem nem volt ezert
kicsereltem. A problema azota megszunt. Utangyartottat nem tudtam venni
ezert kenytelen voltam elmenni a Bajai Audi szalonba . Egy het alatt
meghoztak.
1500 FT volt 1993-ban .
Mindez persze akkor igaz a golfra is ha biztosan a hutosapkan folyik el a
viz.
Ezt meg lehet nezni , ha a rendszer teljesen fel van toltve. Be kell
melegiteni az
autot uzemi homersekletre majd meg kell allni es megnezni , hogy folyik e. A
hutosapka kornyeket le kell torolni tisztara , igy latszani fognak a
folyasnyomok,
ha vannak.

sanzi
+ - kikapcsolo ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok !


Korabban irta valaki , hogy egyes Audikban bizonyos esetekben kikapcsol az
ABS es kezzel visszakapcsolhato.
Nos ez sulyos tevedes. Az Audi 80 1986-94 es Audi 100 91-94 szeriakban
illetve Coupek-ban es Cabriokban
valoban kiapcsolhato kezzel az ABS. Azert , mert laza talajon , friss havon
rovidebb fekutat produkal az auto ABS nelkul. De magatol az ABS soha nem
kapcsol ki.

A legjobb fekhatas aszfalton 20-25 % slip-nel jelentkezik. Ezert van az ,
hogy
egyes ABS-es autok feknyomot hagynak..

A BMW-nel jobban lassulo skodahoz annyit tennek hozza , hogy nem mindegy
mekkora tomeget kell lefekezni. A Skoda 900kg korol van az M5 1700kg.
Azert azonos korulmenyek kozott szerintem is az M5-nek kell elobb megalllni
a sokkal igenyesebb fekrendszere miatt.
+ - MZ es Simson fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az MZ varosi fogyasztasa 4.5-5 L 
A Simsone 3-3.5 L


sanzi
+ - ABS kikapcs; eroszak az utakon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Az AUDI 80as (gombolyu) Coupe-jaban a muszerfalrol kikapcsolhato az ABS.
>Mashol meg nem talalkoztam ilyennel.

van nalunk egy autos musor, ahol egy profi mutatja a jonepnek, hogy
kell vezetni. Regebben A3, A4, A6, TT - vel, most Felicia, Fabia, Octavia.
Mikor meg az Audikkal boditotta a nezoket, a biztositekszekrenyben
matatva kapcsolta ki az ABS-t, vagyis nagy valoszinuseggel kivette a
biztositekot. Aztan persze bebizonyitotta, hogy o ABS nelkul sok 
gyorsabban megall, mint az xy enekes/szinesz az ABS-el.
Amiota Skodak vannak, nem nyul sehova, mindig van egy modell
ABS-el, egy ABS nelkul es azok versenyeznek.

Ebbol azt gondolom, hogy az ABS kiiktathato minden kocsiban,
ha maskepp nem, hat a biztositek kivetelevel.

------------------------

>nem? Kitort belolem a kisordog, adtam a kutasnak egy otvenest (a
>fenyszorokat is megmosta, sot a sok bogar miatt az egeszet 2x!), es mar
>hallottam is: "az o penze biztos mas, igaz #&>@#&>#&˘!!!!!??" 

szerencsere a listan mar nincsenek ilyen hangok, de voltak!!!!!

>Persze lehet, hogy a 600-as merdzsot el se mernek vinni az ut 
>kozeperol sem. En anno az ujpest rakpart (vagy hogy hivjak, XIII 

oooopppsszz. vagy megis?

------------------------

>uto, es a masok reszerol felvetett Metaxas uveg is. Engemet azert
>biztosan megnyugtatna
>ezen eszkozok valamelyikenek a jelenlete ilyen esetekre.

tenyleg ez a megoldas? engem is allitottak mar meg elemfekezessel,
csapkodtak a tetot (ocska ez a Fiat, ott maradt osszes ujjuk),
rugdostak az ajtokat (az is horpadt rendesen, majd megmutatom).
Mikor az uveget celoztak meg, voros kod szallt elem, es ezerrel
kirajtoltam, de sajnos nem utottem el egyiket sem (5-en voltak),
de abban a pillanatban biztosan atgazolok rajtuk. Kb. 2 hetig
minden ejjel felriadtam, es kertem istent, ordogot, hogy tekerje
vissza az idot, es adjon pisztolyt a kezembe :((( aztan jottek
a tervek, hogyan robbantom fel a kocsijukat (a rendorsegen
megtudtam, ki a tulaj (ezert nem tettem azutan feljelentest)).
Szoval elegge megviseli az idegeket az ilyesmi.... Viszont
ma mar nem tudnam elkepzelni, hogy lelonem oket, vagy
eroszakot alkalmaznek. Mi lenne, ha o is elokapna egy pisztolyt,
es meg raadasul onvedelem is lenne. Es mi lenne, ha szeria-
tartozekka valna a karabely es aztan mindenki csak lovoldozne?
Kell lenni valamilyen mas megoldasnak is, csak egyelore nem
talalom :((( Egyebkent sokaig feltem, hogy felismernek, sokszor
talalkoztunk az uton, de a rendornek lett igaza: "biztos be volt
love, holnapra kimegy belole..."
Ja meg a sztori vege: beugraltak a kocsiba, jottek utanam,
huzattam, amit a Fiat birt, s kozben tarcsaztam a rendorseget,
de mire elmagyaraztam, miert hivok, addigra utolertek
(reflektorral persze, ami ejjel szuper...), es mivel az oreg 
Fiatom 174-nel azt mondta, hogy nincs tobb, elhuztak 
mellettem, es eltuntek a semmiben. En meg megfordultam es
elballagtam a rendorsegre panaszkodni.... A kocsijuk amugy
oreg Kadett sedan volt, gondolom GSi. Ennyi.

----------------------

>En meg nem lattam ilyet, de nem ertem, hogy miert pont a macskakovon
>kapcsolt ki, vagy miert 200 kmh felett, aholis sokkal veszelyesebb
>megcsuszni, mint mondjuk 60-nal.

mint tapasztalt Fiatos, csak annyit mondhatok: kontakthiba
:)))))))))))))))))

Cs.
+ - Szinkronkopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

"Az 1-es sebessegi fokozat szinkrongyurujenek
felgyorsult kopasat ezzel szemben
a vezetok egy resze altal rendszeresen a valtokaron
nyugtatott jobb kez idezheti elo.

 Ez valoban okozhat fokozott kopast a kapcsolo reszben, amelynek reszei:

- szinkrongyuruk
- szinkronhuvelyek
- leptetovilla, stb.
   Normal hasznalat mellett a leptetovilla-szinkronhuvely paros
eromentes, a valtasoka nem ideszamitva
  . _HA_ pihentetem a kezem a valtokaron, akkor folyamatosan nyomom az
allo leptetovillat a forgo szinkronhuvelynek. Egyes olasz autok ilyenkor
hangos nyoszorgessel figyelmeztetik a tulajt....

 Az idezett szoveg azonban nem errol szol. Ujfent elolvasva, SzVSz rossz
viszkozitasu hajtomuolaj van a valtoban, hidegen nagyon fogja a
fokozatokat, eroltetni kell. Ekkor valoban az 1-es kopik gyorsan, mert a
suru/hidek olaju valtoban ot kapcsoljak eloszor.
--
 Uff:
     Levente
+ - Re: autout, autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Fogash irta:
"Ha a nyomorult uj 2es fouton van 1 arva keresztezodes, neadjisten vasuti
atjaro, akkor sajna a budos eletbe nem lesz belole autout..."

a 2/A-n tudtommal Vácig tuti nincs egy keresztezodes, se vasuti atjaro,
utana mondjuk vannak faluk, meg minden, de ott mar 2-nek hivjak. Epp ezert
nem ertettem amikor eloszor mentem rajta, es azota sem. IMHO majdnem tobb
joga lenne ennek autoutnak lenni mint az M7-es vegenek. 

Steve: 
minden elismeresem, epp eszeget a sarga irigyseg :))))

Col Tuci
Ritmo 75 Cl
+ - Re: Kotelezo bizt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ohom, ilyenek. Nekem anno 12000 kobcentivel vettek fel a Ladamat es ket
ev alatt nem sikerult elernem, hogy kijavitsak. Igy kaptam ugyan
csekket, de borzaszto szamokkal. Felevente toltottem ki modosito lapot,
hiaba. Egy ideig beletorodtem, hogy negyedevente be kellett menni a
kozeli varosba, sorbaallni es manualisan fizetni, aztan atmentem egy
masik biztositohoz.

Udv:
pJ
_____________________________________________
Szoval januarban is hiaba vartam a csekket. Bementem, erdeklodtem.
Kiderult, hogy az adatrogzitok a Marc. 15 u. 1/F cimemet Mora u.
15 1/7-nek irtak be. Na jo, csekket kaptam, adatmodosito lapot
kitoltottuk, reszemrol OK.
Most aprilisban megint nem jott csekk. Bementem, kiderult, hogy
most meg Marcius 15. u. 1.7 szerepel cimkent. Kicsit ideges
lettem, dehat Szolnokon vagy hol a francban van az adatrogzito
kozpont, ott modositjak a cuccot, es csak a papirra tamaszkodhat a
dolgozo. Most szepen artikulalva, ketszer is leirtuk a cimet,
hatha most jo lesz...
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

 irta:
>Marpedig te tévedsz rendesen. Szaraz uton az ABS-es kocsinak hosszabb fekutja.
>Egyszeruen azert mert nem folyamatos a fekezes. Vita befejezve.
Szeretem, ha az ember ervekkel is alatamasztja, amit allit. Az en
ervem amellett, hogy az ABS-sel rovidebb uton megall az auto, mintha
blokkolna a kerek az, hogy tobb esetben is kimertem ezt a kulonbseget.
Kivancsi vagyok a Te erveidre.

Jako Attila irta:
>Van kikapcsolhato ABS. Audi 100-as, gyari, kikapcsolhato.
>(Nem tudom miert, de igy van. Ez egy nyomogomb, tehat nem
>kapcsolo.) Bizonyos kozlekedesei helyzetben az automata
>kikapcsolja, es ezzel vissza is lehet kapcsolni. Eddig
>ketszer volt ilyen: Autopalyan 200km/h felett es macskakovon
>lenduletes jobbkanyarban.
Ez erdekelne! Nincs veletlenul valamilyen leirasod rola?

Teeby irta:
>Olyan jeges uton, amin szinte elindulni sem lehet, tetelezzuk fel hogy
>kevesse jo minosegu teligumokkal robogunk. Ilyen szituacioban mennyire
>hatekony az ABS?
>Mert ugye a csuszaserzekeles a lenyege, de ha olyan a kornyezet, hogy
>gordulni szinte nem is tud, csak csuszni (legyen mondjuk meg onos eso
>is). Es azert mondjuk el azt is, hogy mihez viszonyitja a gordulest es a
>csuszast. Mert ha mind a negy kerek csuszik pl., aztan csokkenti a
>fekerot, ennek elennere meg mindig csuszik mind a 4 kerek, de a jarmu
>mozgasban van. Ilyenkor gondolom az ABS sem hatekony.
Ez a "csokkenti a fekerot, de a kerek meg mindig csuszik" eleg rovid
ido alatt lejatszodik, es maris gordul a kerek. Van az ABS vizsgalata
soran olyan meres is, amikor a sikos utszakasz (a tapadasi tenyezoje
homerseklettol es gumitol fuggoen 0,08-0,15) elott par meterrel nyomsz
egy padlofeket. Ilyenkor a sikos reszre a szaraz feluleten elerheto
maximalis lassulassal erkezel. Jo ABS eseteben a kerekek nem szoktak
1-2 meternel hosszabban csuszni a sikos szakasz elejen meg akkor sem,
ha merest 80 km/h-s kezdo sebeseggel csinalod.

Egy kerek gorduleset es csuszasat egy 4S/4M tipusu ABS harom dologhoz
viszonyitja az en tudomasom szerint. (Ha tevedek, Levente javits ki,
legy szives, Te kozelebb allsz a temahoz!)
1. A masik oldalon, azonos tengelyen levo kerek forgasahoz.
2. A masik oldalon, masik tengelyen levo kerek forgasahoz.
3. Egy referencia lassulas ertekhez.

Saca irta:
>Autogyartok __kime'rte'k__ (gondolom annyi eszuk volt, hogy
>azonos korulmenyek kozott tegyek),
>hogy a legnagyobb lassulas 80% gordules + 20% csuszas (ez a
>ketto egyidejuleg ertendo, a fekezes soran vegig) eseten
>kovetkezik be.
Igen, igazad van. Ezt hivjak ugy, hogy 20%-os kerekszlip.

Vaddiszno irta:
>ABS-sel szerintem is hamarabb meg lehet allni, mint nelkule, ezert
>talaltak ki. Az viszont igaz, hogy sima jegen, vagy akar csuszos hoban
>az ABS-sel sokkal hosszabb a fektav, mint nelkule. Szerintem azert
>van, mert jegen pl. az ABS semmit sem fekez, tehat az auto csak gurul,
>mig ha ABS nincs, akkor legalabb csuszasi lassulas van. A kocsi ilyen
>helyzetben  mindenhogyan kormanyozhatatlan.
Jegen, csuszos havon (a fentebb emlitett tesztpalyan tapasztaltak
alapjan) blokkolo kerekkel akar a duplaja is lehet a fekut, mint
ABS-sel, es ABS-sel kormanyozhato marad a gep. Az ABS jegen is csuszas
hataron tartja a kerekeket, mint szarazon. Kivulrol nagyon szepen
lehet latni, ahogy a kerekeket engedi majd visszafekezi. Ha rossz az
ABS hatasfoka, igy szoktuk megnezni, hogy nem 'lusta'-e az ABS, azaz
nem tul ritkan szabalyozza-e a fekerot.

    Sziasztok!

Ui.: Bocs, hogy egy kicsit hosszu lettem, de egy heti termest
dolgoztam fel! (:-)
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Peugeot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, Mindenkinek!

Egyszeru kerdesem lenne a Nagyerdemuhoz: Normalis-e ha a peugeot partnerem 7,5-
8 litert fogyaszt szazon? Kb. 12000 km van benne, 1.9-es dizel es az autokazaso
m fele orszagut.
Voltam vele szervizbe, azt montak, hogy oruljek ennek a fogyasztasnak, mert a g
yari limit a 9 litert is megengedi. Az elso 10000-re megivott 2 liter olajat, e
rre a valaszuk csak az volt a Peugeot Hungaria szerint az 1000/4dl a norma igy 
ez joval alatta van.
Most csak azt kerdezem, hogy 3.4 millaert jol bevasaroltam?

Koszi elore is a velemenyeket:  Pis		
+ - Kerekbilincs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Apropo kerekbilincs. Lopni / csinaltatni / szerezni kene ilyet, aztan
> a parkolas idejere meg feltenni :)
>
Mar lattam ilyet Budapesten. Fel sem figyeltem volna, mert ugyanolyan
matrica, stb. volt rajta, mint a 'hagyomanyoson', de az orrom elott nyitotta
ki, mivelhogy egy lakattal (!) zarodott. Hol lehet ilyet szervalni? Ha vki
tudja, tenyleg ne titkolja el, ez hatasos modszer volna...

Udv, Djpaci
U.I.: Ment maganba is.
+ - szinkron (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szvsz a Skoban minden eloremeneti fokozat szinkronizalt. A Trabiban viszont
nem. :(
Emellett az Opel kitalalta a kettos szikrongyurut, ami ugy mukodik, hogy a
kihajtast jelento fogaskerek es a behajtast jelento tengely kozott nem 1,
hanem 2 surlodo felulet vegzi a fekezest. Igy rel. nagyobb sebesegeknel is
van lehetoseg a sima sebessegvaltasra, ill. visszakapcsolasra.
Fogash

+ - BMW vs. Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szemuvege a zsebeben :-). A BMW-seknek eltort a csuklojuk, terduk,
>bokajuk, sulyos mellkasi serulesekkel. Mind2 auto teljes, nem csak
>gazdasagi TK. (totalkar).
[...]
>Erdekesseg: a BMW-nek meg a hatulja is meggyurodott. A Megane
>baloldalt az A oszlopig megsemmisult, a B oszlop meg gyurodott, de
>hatul semmi. (Aztan a hidoszlophoz csapodastol persze a jobb
>oldala is szetment). Szoval tenyleg leteznek azok a "tervezett"
>gyurodo zonak. 
[...]
>Azert egy 100-120 km-es _FEKEZES_NELKULI_ frontalis utkozesbol
>mar nem nagyon szokas elve kiszallni, nemhogy sajat labon...

1. Orulok, hogy a fonokod szerencsesen tulelte az egesz mutatvanyt. Ezek
szerint a Megane tenyleg kepes arra, hogy egy 40-50kmh frontalis-kozeli
utkozes eseten elve szallj ki belole. Mellesleg a torestesztek is ehhez
nagyon hasonlo szituban zajlanak.
2. Milyen 7es BMW volt? A bajorok 7es sorozata ugyanis 20+ eve letezik, es
bizony a regebbiek korrodalodhatnak, sot, azokat esetleg meg nem is a
mostani (!) legkorszerubb biztonsagi elvek alapjan terveztek. Azt hiszem,
az nem kerdes, hogy a tudomany akkori allasat viszont jol megtestesitik. 
A vilagon nagyon keves helyen vegeznek hasznalt autos toresteszteket, en 1
(EGY) ilyenrol hallottam idaig. Siralmas volt latni, hogy az ujonnan
biztonsagosnak bizonyult tipusok 7-8 ev hasznalat alatt gyakorlatilag nulla
passziv biztonsagura redukalodtak. Ez annyit jelent, hogy a folyamatos
faraszto igenybevetel, valamint a korrozio egyuttesen ugy elgyengiti a
kasznit, hogy gyakorlatilag az uj Trabanthoz hasonlo vedelmet kepes csak
nyujtani. 
Rovidre fogva: nem huhognek ennyit (es objektivebb lenne a kep), ha
tudnank, hogy "capa" 728 volt, vagy a mostani elotti 735, vagy legalabb
kozelitoleg beloned a tipust.
3. Ugye nem azt akarod mondani hogy a Megane a v1(=45kmh) + v2(=75kmh) =120
kmh-s utkozest allta ki ?! Ha megis, akkor kenytelen vagyok utalni a HIX-en
mar egyszer lefutott temara, melynek rovid osszefoglalasa igy nez ki: 
Frontalis utkozeskor a 2 kocsi mozgasi energiajat a ket kocsinak kell
elnyelnie. Ha a ket kocsi tok egyforma (Megane vs. Megane, mindketto
50nel), akkor az 'a' versenyzo ugyanazt eli at, mintha 50nel nekizugott
volna egy rogzitett betonfalnak. 
Ha az egyik kocsi tomege, vagy sebessege (es ezzel mozgasi energiaja)
nagyobb, akkor a ket mozgasi energia eredoje fogja az osszeragadt parost
mozgatni az utkozes utan. Ekkor a nagyobb energiaju kocsi egy a valos
sebessegenel kisebb utkozest el meg, a masik pedig egy a valosnal nagyobb
sebessegu utkozest el meg. 
Egy 45-tel fekezes nelkul torteno utkozes, akar szembejovovelszgk-val, akar
betonfallal kerul kontaktusba, viszont soha nem jelenthet "100-120 km-es
_FEKEZES_NELKULI_ frontalis utkozes"-t. Illetve egy esetben jelenthet: ha
szembol egy kamion (tomege kb 35szorose a Megane-enak) jott 60nal. :(
Vegezetul ujra utalnek az 1. pontban irtakra.
Udv
Fogash

ui.: a legzsakon es az ovfesziton kivul mindent ki akarok probalni minden
autoban.
+ - Re: Muszaki vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>Mennyibe kerul ha hivatalosan csinalom pl. Mozaik utca?
>Az tudom hogy mennyi ha a sarki autobarbar becsukott >szemmel
>pecsetel, de azt a penzt akkor mar a kocsira is kolthetnem.
Szia Balazs!

En tavaly vizsgaztattam az autot a mozaikban puszis vizsgakent 11000 Ft-ert
cakk-pakk. Nem volt hoborges, siman atment az auto. Szerintem ennyit megert,
hogy ne balhezzanak. Azert persze az autonak az alap kovetelmenyeknek meg
kell felelni (fek, kormanymu, stb.)
Ha gondolod megadhatom annak a muksonak a szamat, aki az enyemet igy
'atvitte'.

Udv,
Esther
+ - Rigaba Simson blokk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Sajnos nem tudok segiteni, de en a helyedben (konnyen ugat a kibic) inkabb
>felujitanam, mert igy szinte veteran a motor, Simson blokkal meg egy
>szedett-vedett ize lesz (bar egyedi :-) )

Szoval volt alkalmam egy ilyen atalakitott szerkezetet vezetni, es meglepo
volt a valtozas. A Riga blokkja egy nagyon primitiv konstrukcio. Eredetileg
pedalos volt (Riga4, Verhovina3), es kesobb fejlesztettek bele a
berugokart.
A valto es a kuplung minosege egyre gyengebb lett, az eredeti alkatreszek
meretturese valahogy nem felel meg a minimalis kovetelmenyeknek sem.
Hozzateszem, hogy a dugattyucsapszeg bronzperselyes. Ellenben a Simson
tugorgos. Es ez csak egy a nehany konstrukcios kulonbsegbol.
Valoban nem lesz belole Simson, de a meredek emelkedokkel tarkitott
telepuleseken esetleg nem kell leszallni es tolni a dombnak.

Peter.
+ - Kez (+agy) pihentetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> >"Az 1-es sebessegi fokozat szinkrongyurujenek
> >felgyorsult kopasat ezzel szemben
> >a vezetok egy resze altal rendszeresen a valtokaron
> >nyugtatott jobb kez idezheti elo."

Nahat nagy sikert aratott ez a mondat :-))

Tobben reklamaltak, hogy marhara nem ertettek, hogy 
mukodhet ez a valosagban (marmint a rajtatartas).

Biz a kutya ott van elasva, hogy csak "belelattak" azt, 
hogy az urge 1-esben tartya rajta a kezet, pedig a 
mondatban nincs ilyen. Aki logikat keres ("dehat az 1-es 
szinkrongyururol van szo"), annak meg ugy kell nekie. Ezert 
jo a szuz szem, laikus agy. Ez me'g meg is lett fejelve 
azzal, hogy a tobbseg mar csak a reakciokbol kovetkeztetett 
az eredeti mondatra. Ket het mulva azt fogjuk olvasni, 
hogy "... ne' ma' ezeket a hulye Suzuki-sokat, meg Fiat-
osokat, mindegyik allandoan csak egyesbe meg, de kozbe meg 
rajta is tartja mind a ket kezet a valton...":-))

Annyit meg az Auto-Motor vedelmeben (mivel sokak szerint 
hulyeseget montak), hogy a szoveg az ujsag szerint idezet, 
es a Fiat szerviz egy munkafelvevoje szajabol (vagy 
hangkiado szervebol) szarmazik.

Udv
Saca
+ - Egy tokjo technikai oldal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.fortunecity.com/silverstone/lancia/58/technical_s
chool/tech_index.htm
+ - Valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem arrol van szo, hogy vannak olyan vezetesi szokassal megaldott
>autosok,
>akik allo helyzetben a lampanal 1-esben tartjak a kocsit kinyomott
>kuplungal.
> Hogy ez miert jo azt ne kerdezd, en sem ertem, viszont, hogy art az
>biztos...

Artani art, csak nem a valtonak hanem a kinyomocsapagynak ! :)

Zotya
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A tobbiek is tobb TDI motoros
>jarganyt hasznalnak (Seat Toledo, Cordoba, T4(2.5TDI)) de semelyikre
>sem hallottam meg panaszt.
>A BMW-motorokrol meg nem tudok ilyen peldakat irni, de ha az 524td meg
>az 525 tds elment siman 2-300000-t, akkor nem ertem miert ne menne az
>uj 'd' jelu is annyit.

2-300e km egy dizelmotortol azert nem sok.
Van egy nemet ismerosom. Neki volt egy 525 tds-e.
Ketszer csereltek benne motort garanciaban.
Vegul az Omski toban kotott ki a jarmu.

(Veletlenul sem szeretnem a BMW-t fikazni,
csak eszembe jutott az eset meg a szoveg:
"Megint jott a nagy fadoboz az uj motorral")
> -----------------------------------------------------------------------
>Azert egy 100-120 km-es _FEKEZES_NELKULI_ frontalis utkozesbol
>mar nem nagyon szokas elve kiszallni, nemhogy sajat labon...
>Ez nem Megane-reklam volt, hanem egy kedves kollegam-baratom
>szerencses megmenekulsese...
Szerencsere mindenki tulelte.

A felesegem (francia) kollegaja nem volt ilyen szerencses.
Szinten Meganban szaguldozott reszegen az M7-esen
termeszetesen szemben a forgalommal.

Ez nem Megan antireklam csak figyelmezeteto.
En ugy gondolom, hogy a sulyos balesetek legfobb
oka a vezeto es a jarmu kepessegeinek tulbecsulese.
Kivancsi lennek az esetbeli BMW vezetoje elmult-e
60 eves?
 ------------------------------------------------------------------------
>Nagyon kozeleg az a nap amikor az automat el kell vinnem vizsgazni.
>Mennyibe kerul ha hivatalosan csinalom pl. Mozaik utca?
Kb. 5000 Ft + 300 Ft matrica dij.
Mas helyen altalaban +3000 Ft a vizsgalat dija, cserebe
ott csak ennyi a kockazat.  A Mozaik utcaban dupla vagy semmi.

>Kozkezen forog-e az a lista hogy mit neznek ?
-Zoldkartyat, szemelyit, meghatalmazast, ha nem a
tulaj vizsgaztat.
-CO meres.
-Azonositok ellenorzese
-Szemrevetelezes (szelvedo, karosszeria...)
szabalytalansagok keresese.
-Kotelezo tartozekok ellenorzese (tolem nem kertek)
-Elektromos berendezesek szuroprobaszeru ellenorzese
-Fenyszoro beallitas ellenorzese
-Alvaz, kipufogo korrozio vizsgalat
-Futomu kopottsag vizsgalat
-Lengescsillapito meres
-Fekhatas meres

Velem nem szemetkedtek, kifejezetten joindulatuak voltak.
Bejelentkezes telefonon.
Fovarosi Kozlekedesfelugyelet cimszonal
van a szamuk.
A megadott idopont ellenere sorbanallasra erdemes
felkeszulni.


   __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - re: abs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>lassitja a kocsit. Ez alapjan valoszinusitheto, hogy az ABS a "csuszo"
>fekezessel szemben mindenfelekepp hatekonyabb. Dehat pont erre
>talaltak ki, nem? 

Szerintem inkabb arra, hogy kormanyozhato maradjon.

andi
+ - re: m7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az M7-es az egyetlen nem fizeto autopalyank :-) De legalabb
>csinaljak meg a lefele vezeto oldalt is, mert az egy
>szegyen...

Azert nem fizeto. Es amint megcsinaljak, rogton az lesz.

andi
+ - re: autout (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha a nyomorult uj 2es fouton van 1 arva keresztezodes, neadjisten vasuti
>atjaro, akkor sajna a budos eletbe nem lesz belole autout...

Mer? A gyongyosi bekoto is autout, pedig rakat kereszt van rajta.

andi
+ - RE: macisajt & co (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak ugy kerdes szintjen. Adott egy keresztezodes, ahol tabla
>van. Aztan a tabla egyszercsak eltunik (de en tudom, hogy ott
>kene lenni) Nem adom meg (mivel tudtommal nincs mit) az
>elsobbseget, es megtalalnak. Na ilyenkor mi van?
>Nalunk egy csatornaepites idejere az egyik utcat fobbutvonalnak
>neveztek ki. Aztan volt tabla, ami maradt, de az
>elsobbsegadasokat meg elvittek. Aki eloszor jar ott, es azt latja,
>vedett utvonalon halad, jo nagyot szivhat.
>
>Szoval cikis helyzetek adodhatnak.

Cikisnek cikis, de ha kint van a tabla es egyertelmu (nem mond ellent
mas kozeli tablaknak) akkor nem vagy koteles tudni hogy "valojaban"
az tevedesbol maradt ott. Sot: a KRESZ nem ismer olyan kategoriat
hogy "tevedesbol" kint levo kozuti jelzes. Ha kint van a macisajt akkor
a keresztbe levo ut mar vedett, hiaba tudod, hogy egy sarokkal arrebb
mar nem az.

A helyedben en megadnam az elsobbseget.
Csatt & pereskedes eseten eros jogi poziciot ad -imo-, ha Te a tabla
szerint mentel, ellenfeled pedig nem.

udv: VAti
+ - Re:autoelszallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Apropo kerekbilincs. Lopni / csinaltatni / szerezni kene ilyet, aztan
>a parkolas idejere meg feltenni :)
>

Ez nem is rossz otlet! Komolyan.
Egy mar megbilincselt autot ugyse bilincselnek meg megegyszer.

Azt meg -tudtommal- semmilyen jogszabaly nem tiltja, hogy a
sajat automra rarakjam a sajat kerekbilincsemet.
Tudja valaki, melyik ceg gyartja ezeket?

udv: VAti
+ - Re: Re:autoelszallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Apropo kerekbilincs. Lopni / csinaltatni / szerezni kene ilyet, aztan
> a parkolas idejere meg feltenni :)

Nem biztos hogy jol megoldas. En mar lattam ket kerekbilincses autot is...

SzaboZE
+ - Szinkron, Callaway (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

>Temakor: Szinkronizalas mukodese, velemeny a kezpihentetesrol ( 104 sor )
>gondoltam leirom a velemenyem a temaval kapcsolatban.
>Udvozletel  Teeby
Teeby!!  Koszonet a szabatos es erdekes ismertetoert...

>Chevrolet Callaway Corvette, kb 5 evvel ezelottrol. ...
>A cikk az Auto Magazinban jelent meg. A jargany a vilag maig leggyorsabb 
>rendszamos autoja, a (talan) daytonai ovalpalyan tobbszori meres 
>eredmenyekent 256,2mph (gy.k.410kmh) csucssebesseget hozott.... 
>Mivel a cikk hangvetele nem kimondottan szakmai jellegu volt (azert az
>automanianal nagysagrendekkel jobb!), nem sok mindent lehet kihamozni a
>tenyekbol, de a leiras alapjan akar az is lehet. 
Ha valakit erdekel  :-)) : A Callaway honlapjan http://www.callawaycars.com 
(sok egyeb finomsag mellett) van ket cikk a fenti geprol:
http://www.callawaycars.com/Corvette/Sledgehammer/sledgehammer_article.htm

Udvozlettel

A.
+ - Szinkronizalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Everivan,

Teeby irta volt:
*A kapcsolohuvely es a sebessegfokozathoz tartozo
*fogaskerek azonos fordulatszam elerese elotti kapcsolodasat egyik
*szinkronszerkezet sem teszi lehetove.

Ez az un. kenyszerszinkron szerkezetekre igaz.
Pl. ketutemu Warnyuban NEM ilyen volt, ezert is lehetseges az, hogy ha
valaki nem kelloen ovatos vele, akkor meg tudja recsegtetni a valtot.
Szinkronvalto, de nem kenyszerszinkron szerkezet.
Persze ez mar a multe.

Prof ezt irta:

*Az egyes fokozaton emlekeim szerint nincs is
*szinkrongyuru, nem?

Tipusa valogatja. Nekem most hirtelen csak a kis Polski jut eszembe, (meg
valaki a Skodat emlitette itt), mint olyan, aminel nincs.
SZVSZ a zomenel az egyes is szinkronizalt.

Udv: Hardside
+ - Melyik all meg hamarabb ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Vaddiszno irta:
> Nincs olyan Skoda, amelyik ugyanannyi ido alatt allna
> meg, mint egy BMW, es ezen szerintem nincs mit vitatkozni, meg
> magyarazni.
Akkor probald ki a kovetkezot !
Kerits valahonnan 4 darab tukorradialt ! Rakasd fel a kocsidra !
Utana probalj meg szakado esoben megallni. Merd meg a fekutat
es mivel Te idorol irtal azt az idot is, amig megall.
Elotte kerits egy Skodas ismerost, aki nehany perccel kesobb
ugyanott ugyanezt a kiserletet elvegzi. Termeszetesen olyan
Skodaval, amin lehetoleg uj esogumik vannak.
Letaposott havon is elvegezheted a kiserletet.

Nem arulom el mit fogsz tapasztalni. :-)

Udv. Tibi
+ - Re: MZ fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Dobosi Daniel:
>Egy motoros kerdesem lenne: mennyit eszik varosban egy 250-es MZ? 
>Mondjuk inkabb Simsont vennek, mert az allitolag megelegszik 2L-el. 

MZ 251-es 4l felett eszik varosban, a szimo szerintem joval kevesebbet...

Üdv. Baranya Pál


----------------
LADA 2105
Hátsókerékhajtás rulez :-)
http://mylada.cjb.net
 



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - kez a valton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajat tapasztalat: Corsa B hangosabb 5. sebessegfokozatban, ha rajtahagyom
a kezem a valton...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Karosszerias, Simo fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Egy motoros kerdesem lenne: mennyit eszik varosban egy 250-es MZ?
>Mondjuk inkabb Simsont vennek, mert az allitolag megelegszik 2L-el.
Nekem az is 3-4 korul evett meg a 125os Hondaim is.
De ezt hoztak a kis ropsulyos robogok is:(
Szvsz 2 lityit nehez kihozni belole.
_______________________________________________
>Temakor: HELP, karosszerias ( 19 sor )
>Esetleg valakinek egy tuti cim, Budapest es kornyeken?
Csepel XXI.Rakoczi Ferenc ut 279. Ha kifele jossz csepelrol az M0 fele, akkor a
 Shell kut utan jobbra fel a feliratos telepre. Ha nem serult a fenyezes, akkor
 vmi speci technikaval kihuzzak a lemezt. 
Ha odamesz, mond hogy a Honda Klubtol kuldtek oda.
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: mosolyalbum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Stevie,

ilyenkor bizonytalanodom el, hogy ha osszejon a penzem,
megis inkabb Skodat kellene venni, az egyeb tipusok
helyett, amiket nezegettem...
Szoval tetszettek a kepek, valamiert nekem a Skodak
belso tere tetszik a legjobban.

Udv,
Nandi
+ - Suzuki vs. Astra Classic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Nem tul regen olvasom a listat, elhataroztam, hogy netikett-tudo leszek,
es elobb elolvasom az elozmenyeket. Sajnos az archivumbol csak a 60-as
szamig jutottam. Szoval lehet, hogy olyant kerdezek, ami reg leragott csont.
Bar az is lehet, hogy ilyen orult otlet meg senkinek sem jutott eszebe...

Szoval azt szeretnem kerdezni, hogy Ti milyen autot vennetek 2-2.5 millio
kozott. Nekem a Suzuki Swift Sedan, illetve az Opel Astra Classic tetszik.
Ami mellettuk szol, hogy Magyaroszagon ezekbol (marmint Suzuki meg Opel)
fogy a legtobb, ennyi ember meg nem lehet ostoba. Ha ebbol fogy a legtobb,
akkor szerviz, alkatresz sem lehet problema.
A Suzukirol azt mondjak, hogy draga az alkatresz, meg vekony a lemez,
viszont megbizhato es keveset fogyaszt.
Az Opelt pedig mindenki szidja, de nem tudom, miert. (Sajnos nekem jobban
tetszik.) Olyan nagy cegek, mint pl TUNGSRAM ezt hasznaljak (igaz, nem az
Astra Classicot.)

Ha van valakinek objektiv (de ha szubjektiv, az is nagyon jo) velemenye, ne
kimeljen. Elore is koszonom.

Attila
+ - Re: Tulelni az Erzsebet hidat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Bonzsur,

Guten Tag! (Hogy Fordosan valaszoljak:)

> Irgalmatlan karambolt szenvedett az Erdi Renault szalonunk vezetoje

Hat kilelt a hideg a beszamolodtol.
Mindenesetre a szituaciot ismerem. Ha valami majom ledurrant a Hegyalja
utrol es a dupla S-kanyaron keresztul megy fel nagy sebesseggel a hidra a
belso savban, akkor eleg kezenfekvo egy ilyen helyzet kialakulasa. Probald
ki. Pont rossz iranyba dol kifele az ut a kocsi alatt es egy keskenyedo
savban kell egy balkanyart bevenni. Szinte kinalja magat a helyzet, hogy
az ember tulzottan bekormanyozzon mert jobbrol azt erzi hogy a masik auto
mindjart nekimegy. Valoszinuleg a BMW-s gyerek tobbel ment bele a
kanyarba, kb 80-al (meg az elejen) es _nem_ismerte_ a helyet!!!

Mindenesetre tanulsagkent annyit, hogy qurrrvara igazam van, hogy meg 20
centis uton is bekotom magamat, nemhogy a forgalomban. Mar nezett engem
tatott szajjal benzinkutas, amikor ket kutoszlop kozti atallaskor
bekotottem magamat...:-)

Kollegadnak jobbulast es oszinten orulok hogy meguszta. A BMW-sek meg
talan megtanultak egy eletre hogy ez a dolog nem ugy mukodik ahogy Moricka
elkepzeli a meseorszagot....

Istvan
+ - Re: Valtokeznyugtatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Kop-kop. Most esett le. Az egyes fokozaton emlekeim szerint nincs is
> szinkrongyuru, nem?

Ja. A Trabin. Azota egy kicsit fejlodott a vilag. Autok teren nem sokat, de
az osszes eloremeneti sebessegfokozat szinkron szokott lenni.

Istvan
+ - Re: HELP, karosszerias (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Kerdes: a lemez behorpadt, de a fenyezes nem jott le, sot meg sem pattant.

Letezik egy ceg, amelyik vakumtechnikaval kihuzza a lemezt egy ilyen esetben.
Kb.6-7 evvel ezelott csinaltak a dolgot. Azota nem tudom hogy mi van veluk,
hatha a listan valaki ennyibol rajuk ismer es tud cimet adni. Probald uj es reg
i
autos ujsagokban meg szaknevsorokban.

Tudom hogy nem vigasztal, az en automra 7 honap alatt 3 ilyet csinaltak, tovabb
a
3 kulcsos csikarast. Olyan metereseket.:-(((

Istvan
+ - Re: autout, autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Autout = iranyonkent legalabb 1 sav, (nem muszaj ketto!), nincs kozepen
>elvalasztva (!), viszont nincs rajta semmilyen szintbeli keresztezodes. Ez
>utobbitol lesz autout es nem sima fout.

Ez tulajdonkeppen mit is jelent? Marmint a szintbeli keresztezodes? Mert
olyan helyet ismerek, ahol autouton, lehet balra kanyarodni egy mellekutra
ugy, hogy a szembol jovok savjait keresztezem. Valamint errol a mellekutrol
lehet ugy balra kanyarodni, hogy keresztezem az autout ket masik iranyba
halado savjat. Most akkor ez szintbeli keresztezodes, vagy sem? Szerintem
igen.

Ja es szerintem az sem igaz, hogy _nincs_ kozepen elvalasztva. Pontosabb a
_nem feltetlenul_ van elvalasztva kozepen. (Ugyanis a fenti peldamban
szereplo autout is el van valasztva egy szakaszon.)

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Re: macisajt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Lantos Tibor

> Adott egy keresztezodes, ahol tabla
> van. Aztan a tabla egyszercsak eltunik (de en tudom, hogy ott
> kene lenni) Nem adom meg (mivel tudtommal nincs mit) az
> elsobbseget, es megtalalnak. Na ilyenkor mi van?
1. Ha nincs tabla, akkor nem is lehet ervenyes. (Pl. ha nincs zarovonal 
felfestve az utra, akkor ott nyugodtan lehet forgolodni is, igaz?)
Csak azert mert valaki megszokasbol vezet, a forgalmi rend valtozhat.
2. Szolni kell a helyi onkormanyzatnal, hogy surgosen potoljak a 
tablat.

Minden jot,
Dani
+ - Re: fekut + ABS + vonoero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Eloljaroban annyit, hogy ismerem a kulonfele surlodasi elmeleteket, meg azt
is, hogy a gyakorlat picit mas...

Az ABS kifejlesztesekor a kutyat sem erdekelte a fekut hossza. A lenyeg az
volt, hogy a vezeto panikreakcioja mellett is iranyithato maradjon az auto,
ahhoz meg ugye az elso kerekeknek gordulniuk kell. Az almoskonyv szerint az
sem jelent jot, ha az elsok gordulnek, de a hatsok beallnak, mert akkor a
fazon meg tudja rantani a gepet, meg pordul is nyomban egy szepet. Szumma:
kellemes ha minden kerek forog.

Az sem jó, ha kerekenkent teljesen fuggetlenul muxik a cuccos, mert akkor
forgatonyomatek keletkezik (lsd. jobb jegen, bal szaraz aszfalton -> nem
ritka eset): pordules boritekolhato. Az igazan jo ABS (erzekelo tomegek +
algoritmus + beavatkozok) nem futyi mutatvany, es mar majdnem megkozeliti
Vatanen vagy Kankunnen labat...

Jo kerdes, hogy miert??? A valos gumi-aszfalt kiserletek erdekes eredmenyt
adtak. Az atvitt vonoero (vagy fekezo) nem a gordulesi hataron a legnagyobb,
hanem nehany szazalekos sebesseg elteresnel (kb. 10-15). Ezert van az, hogy
a versenyekhez kifejlesztett (es betiltott) "kiporgesgatlok" kb. ilyen
merteku tulporgesnel szabalyoznak vissza, igy maximalis a vonoero
(szerintetek Schumi Senna halalanak eveben hasznalta vagy nem). Ugyanez a
helyzet fekezesnel is. Ezert veri le Vatanen az ABS-t, mint vak a poharat:
az oreg kb. ezen a hataron fekezi a verdat, es csak akkor engedi (engedgeti)
picit feljebb, ha szuksege van nemi oldalvezeto erore is, mert ippeg
kanyarodni akar.

Majdnem elfelejtettem. Az otthoni meresekhez primitiv (husveti) modszer, de
nagyon muxik. Kulso visszapillantora enyhe homorulattal biro futyit
felrogziteni, szepen belefektetni egy tojast (a nyers komolyabb
jelteljesitmennyel bir, ezert ez ajanlott), es mar csak azt kell figyelni,
hogy azonos km ora allasnal induljon a satu. Osszehasonlito meresre (pl.
abroncs szelesseg kontra fekut) tokeletes: a plecsni es a megallt auto segge
kozotti tavolsag a mervado. Ha veletlenul azt veszed eszre, hogy indulas
utan nincs meg a tojas, akkor valamit elhibaztal...

Jo gurulast mindenkinek!

RJ
+ - Biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek,

Nekem is van egy kedves tortenetem. 6 evig voltam a Garancia
biztositottja. Auto eladasra kerult, es en kis balga 1 ev 
1 honap mulva vettem masikat. Alapbol visszamentem hozzajuk,
hatha el lehet intezni azt az 1 honapot (megkapjam a regi
bonuszfokozatomat). Hat nem lehetett. Rovid uton tavoztam
a Hungariahoz. 2000-ben az 1.9-es automra fizettem 
14500-at. (A0) Miutan kicsit korulneztem a neten, erdekes 
oldalra bukkantam: 
http://www.mabisz.hu/kotelezo2000/index.html
Ajanlom mindenkinek a figyelmebe, aki meg nem ismeri.
Most az Argosznal vagyok es 9500-at fizetek. :)
Azt az 5e-t inkabb elautozom, mint a Hungariat tamogassam.
Üdv
 Max
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
> Jozan paraszti esszel, ha a kerek mar csuszik, hosszabb lesz a fekut,
> mintha a csuszashataron a _leheto legnagyobb_ fekezoerot kifejtve
> lassitja a kocsit. Ez alapjan valoszinusitheto, hogy az ABS a "csuszo"
> fekezessel szemben mindenfelekepp hatekonyabb. Dehat pont erre
> talaltak ki, nem? (mellesleg szaraz uton is allhatsz meg  blokkolt

Nem. Az ABS-t azert talaltak ki hogy csuszos utol erosen fekezve is
kormanyozhato maradjon az auto. Ami ugye blokkolt kerekekkel nem megy.
KI

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS