1. |
Francia autok (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
2. |
Azev felni alaktresz (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
3. |
francia autok flame (mind) |
85 sor |
(cikkei) |
4. |
Emelo, Thalia szekere, markakereskedes (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
5. |
Holanc! (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
6. |
Wankel (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
7. |
I wish to contact you on the ICQ Network (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
8. |
Prius (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
9. |
Nandi P206-ja (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
10. |
Autovasarlas (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
11. |
RE: Benzin (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
12. |
Samara, gfb, holanc (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
13. |
Vadkapitalizmus (mind) |
76 sor |
(cikkei) |
14. |
benzin (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
15. |
Kodlampa...fogadjuk el.... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
16. |
Reanult kereskedok (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
17. |
A8 kombi, -de nem az origon (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
18. |
Dizel fustoles, (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
19. |
prius (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
20. |
re: prius sokadszor, olajmultik, Holanc (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
21. |
Re A8 kombi (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: Diesel (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
23. |
autorasszizmus (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
24. |
RE: Holanc (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
25. |
RE: autokereskedo (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
26. |
RE: Renault (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
27. |
elado teli gumi (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
28. |
RE: Kesik a 206-os (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
29. |
RE (2): Kesik a 206-os (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
30. |
Renault Thalia... ala jrefi (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
31. |
Elado Honda Civic (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
32. |
Okoskodas - Diler lenni vagy nem lenni? (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
33. |
RefiJ osszehasonlit (mind) |
79 sor |
(cikkei) |
34. |
kozlekedesi moral (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
35. |
206 kesedelem es klima (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
36. |
Wankel (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
37. |
re: Uj Renault modell a piacon - tesztelmenye (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
38. |
RENAULT THALIA (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Francia autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
>>>Egyebkent is van velemenyem a francia autokrol, amit
>>>most en itt nem reszleteznek. Talan egy tipusa sincs,
>>>aminek megkozelitoleg is olyan jo lenne a megbizhatosaga
>>>mint egy Mazda.nak vagy Opel-nek. A szervizhatterrol
>>>pedig jobb melyen hallgatni. Ott az autoszerelo urak
>>>viselkedese hasonlatos az AFIT szepemleku (?) gardajara.
>>>Egy egyszeru benzinszagot nem kepesek harom ev alatt
>>>szakmuhelyben markaszerelok megszuntetni.
Hadd vitazzak egy kicsit a sommas velemenyeddel:
szomszedaimnak Renault Megane Scenic-je van (ez
tortenetesen egy Fraorszagban gyartott francia auto). Hogy
a minosege milyen, nem tudom, de azt a kiszolgalast, amit a
Baumgartnertol kapott (azt hiszem, o a legnagyobb Renault
dealer), irigylem.
1. Amikor megvettek az autot, egy limitalt szeriat kaptak,
amiben minden alaparon volt (ekkor volt a valtas a csunya
lampas modellre, ez meg az elotti).
2. Nem tetszett nekik egy "gyari" penzugyi konstrukcio
sem, "szabtak" rajuk egyet.
3. Biztositast ugy kottettek veluk, hogy kb. hat biztosito
12 fele ajanlata kozul valaszthattak ki a nekik
legmegfelelobbet.
4. A kocsi atvetele utan kb. tiz hettel felhivtak oket,
hogy meg vannak-e elegedve az autoval, koszonik a
vasarlast. Nem nagy dolog, de szerintem szimpatikus.
5. Garancia alatt semmi gond nem volt (36 ezer km alatt),
de mostanaban furcsan rangatott. Telefon a Budaorsi utra,
este 6-kor vartak a kocsit, 1/2 8-ra kesz volt (ugyanazon
az esten !) - valami elalitodott.
Nem allitom, hogy az auto maga jobb mint mondjuk az Omegam
(sot, szerintem a belseje ritka igenytelen anyagokbol
keszul az Opelhez kepest), de a nyujtott szolgaltatas
messze meghaladja az Opel kereskedoket, akiknel en jartam.
A Mazda persze haromeves garanciat ad, ami az europaiak
atlag egy evehez kepest csucs, de meg is keri az arat.
>>>A biztonsagi teszteken pedig a Toyota Yaris ( ami
>>>alapbol most sem dragabb mint az uj csodafrancia)
>>>vilagbajnok.
A Yarist Franciaorszagban gyartjak, a francia beszallitok a
kocsi ertekenek 40%-at adjak.
|
+ - | Azev felni alaktresz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Keresek Azev, Atev felnihez kerekrogzito csavarokat eltakaro tarcsat.
(amit egy imbusz csavar tart oda)
Nincs valkinek ötlete, hogy hol lehet ilyet szerezni ?
Udv:
|
+ - | francia autok flame (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ez igen remek, ugy is reg volt mar
a listan egy kis igazi flame ;-)
J Refi irta: "En azert bizom benne,
hogy egyszer itthon is lesz akkora
vasarloero, hogy a beszallito autogyarak
a ti fajtatokat ugy rugja ki a
dealerlistajarol mint a pinty."
Ez nincs osszefuggesben a vasarloerovel, sot,
eppen forditottan aranyos: minel kisebb a
vasarloero, annal ertekesebb az egyszeri
vasarlo! :-)
J Refi, amirol tiszy irt az a realitas es
tapasztalatom szerint nem markafuggo. A VW
csoportnal ugyanilyenek a feltetelek, sot,
ha idokozben valtozik a FT/DEM arfolyam, a
keses miatt elvileg akar meg ra is kell
fizetned! A szuleim autojat egyebkent
Baumgartnerek kesedelem nelkul, az elore
megbeszelt idoben szallitottak.
"Egyebkent is van velemenyem a francia autokrol,
amit most en itt nem reszleteznek. Talan egy
tipusa sincs, aminek megkozelitoleg is olyan
jo lenne a megbizhatosaga mint egy Mazda.nak
vagy Opel-nek."
Na most akkor reszletezed vagy sem? ;-) Meglepo,
hogy pont az Opelt valasztottad peldanak, hiszen
ez eppen nem egy olyan tipus, ami a szarnyalo
minosegerol hires. Ha Toyotat irtal volna...
"Ott az autoszerelo urak
viselkedese hasonlatos az AFIT
szepemleku (?) gardajara ... Na ennyit
a francia autokrol es szervizerol!"
Amit irsz, az nem vonatkozhat az osszes francia
markara. Elmenyedet nyilvan _egy_ konkret
marka _egy_ konkret markaszervizeben
szerezted.
"Az Opel Corsa messze veri barmelyik francia
hasonlo kategoriaju kocsijat."
A Corsa bizonyara jo auto, mint ahogy az a 206
is, a Clio is :-)
"Az [Opel] 1 literes 12 szelepes motorjanak
meg a laba nyomaba sem johet francia motor."
A PSA motorjai valoban nem az utak kiralyai,
de a Renault motorjai, kulonosen a
16 szelepesek, nem rosszak. Az Opel 1.0 12V
motorjat nem vezettem, de a technikai adatai
alapjan nem tunik nagyvadnak: 58 LE, Corsaban
150 km/h vegsebesseg, 18s gyorsulas, 5.7 atlagfogyi.
A Clio legkisebb motorja (1.2) 60LE, 160 km/h top
speed, 15s gyorsulas, 6.2 fogyi. Sima 8 szelepes.
Pusztan az adatok alapjan az Opel _laba nyomaba_
azert erhet... :-)
Es kulonben mit szolsz a HDI motorokhoz? :-)))
"A biztonsagi teszteken pedig a Toyota Yaris
(ami alapbol most sem dragabb
mint az uj csodafrancia) vilagbajnok."
Mondjuk ugy, egyforman jol szerepelt a Clioval (!),
a 206-tal (!), a Fabiaval es a Poloval. Ezek kaptak
negycsillagos minositest. Reszletek:
http://www.auto2.hu/1tores/kisa2k/kisauto2k.htm
Azonkivul az uj "csoda francianak" bazi nagy a
csomagtartoja -- ezt a 3/5 ajtos kompakt autok
egyikerol sem lehet elmondani, holott felmeresek
szerint ez M.o-n nagyon fontos szempont.
Szereny velemenyem szerint, ha az uj Thalia ara
nem lesz tobb, mint amennyire tiszy kalkulalta,
akkor valoban nagyot fog utni a piacon.
Udv,
Stevie
|
+ - | Emelo, Thalia szekere, markakereskedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ez is jo tema. Szerintem amit a kocsikhoz adnak emelo+szerszamkeszletet
(kerekanya kulcs+csavarhuzo) kesz katasztrofa! Eletveszelyes emelni a
legtobbjevel, mert emeles kozben vagy eldol az emelo, vagy kifordul a kocsi
kuszobszegelyebol. Roszabb esetben behorpad a kuszob, kerekcserenel leeshet.
A gyari kerekanya kulccs elcsavarodik, hala a gumisok levegos kulccsal
meghuzott kerekcsavarjainak.
Renault Thalia: azert 2,19 millaert (ez ugye 2,2 alatt van) kaphato egy-ket
auto, csodak pedig nincsenek:
kis auto+nagy csomagter=na honnan hianyzik a hely?
Amikor hasznaltan vettem a kocsit, teherautonak volt vizsgaztatva (elotte
egy kft trukkoskodott), nehezen ertettek meg, hogy nekem szemelykocsinak
vizsgaztatva kell. Bejelentettek vizsgara, de elfelejtettek elvinni!!!!
Vegul addig eroskodtem, hogy masodszorra _en_ szeretnem elvinni, nehogy
megint elfelejtsek. Kulon figyelni kellett az emelo/izzokeszlet megletere,
mert azt sem neztek meg, mit adott az elozo tulaj vele! (azota mar egyik
akkori ugynok sem dolgozik ott!) A kotelezo szervizeknel szeretek ottlenni,
mert - volt mar ra pelda! -, ha nem szolok a szerelonek, akkor nem csinalja
meg azt, amit kulon kertem a munkafelvevonel! A multkor sikerult
torlesztenem: olajcsere kozben derult ki, hogy szakadt az egyik feltengely
gumiharangja, ami ki is lett cserelve, de mivel ezt elore nem kertem, nem
szerepelt a szamlan, en meg nem szoltam, hogy hianyzik.
Vessetek a mokusok ele ezert, ha ugy gondoljatok, de a kereskedes most
epitett kacsalabon forgo szalont az uj autoinak.
Udv:
Péter
(mit csinaljak, nem Peter-nek hivnak:-))
|
+ - | Holanc! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt teli autos tarsadalom
A holanc felszerelesevel kapcsolatban lenne egy tippem. A bakony kozepen
lakom es egy Lada 1300S tulajdonosa vagyok ebbol kifolyolag gyakorlott
holanc felszerelo autos vagyok. Tehat a tipp a kovetkezo gyakorolni kell !!!
:-)
Rat
|
+ - | Wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"A Wankel-motorrol: _nem_ azert bukott meg, "
>Ki mondta, hogy megbuktak? A mai napig gyartanak wankel motorokat, nem is
>rossz peldanyokat... Attol meg hogy az autokonszernek nem alltak ra, nem
>rossz konstrukcio. Bonyolultabb technologia, de nem gagyibb mint egy
>barmilyen soros vagy v motor.
Pontosítsunk !
A gyartasa lehet hogy bonyolultabb, de maga a motor lenyegesen egyszerubb,
es kevesebb alkatreszt tartalmaz mint a dugattyus motorok.
Zotya
ui: En nagyon drukkolok a Wankel motoroknak !!!
|
+ - | I wish to contact you on the ICQ Network (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
I have tried to contact you through ICQ but couldn't find you in the ICQ Commun
ity! If you are using ICQ, please send me your ICQ number by ICQ Email Express
to
If you are not using ICQ, I would like to invite you to join the ICQ community
so we can send messages, chat and find more friends to join us.
Download ICQ by going to:
http://www.icq.com/download
Once you do so, we can communicate online.
Seek you @ ICQ
Ádám
ICQ #: 16575605
Here are the 4 ways you can find me in the ICQ community:
- My ICQ number is 16575605
- My Personal Communication Center on the Web, from which you can send me a mes
sage without having the ICQ program is: http://wwp.icq.com/16575605
- You can send me an Email Express which will appear directly on my computer sc
reen to .
- My ICQ Web Front is members.icq.com/16575605. If I am online and activated my
ICQ Web Front, you will be able to have a 2 way dialog with me from this page.
|
+ - | Prius (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Azert az Alfa DOHC-t egy lapon emliteni a Priussal kicsit serto az
> elobbire nezve! :)
En sem hittem, hogy egyszer Toyotat fogok vedeni, viszont
tenyleg azt gondolom, hogy van letjogosultsaga.
> Az altalad leirt peldak jogosak es elnek, de
> 1. akkor azokat senki nem istenitette az egekig, mint most a priust
Ez nagy igazsag, de a jo bornak nem kell ceger :) Errol inkabb
marketinges tanulmany kellene, hogy a Toyotanak miert van
szuksege minden szirszart az egekig magasztalni. Es nem is kell
a Priusig menni, nezd meg a Yaris valtozo szelepvezerleset.
Mikor csinaltak Alfaek valtozo szelepvezerlest? Hetvenes evek vege?
Nem tudom, utana kellene nezni.
> 2. ott azert eleg hamar lett eredmeny
> 3. ott a meglevo technikat finomitottak, a Prius allitolag alternativa.
> Annak viszont eleg gyengecske.
Hat igen. Foleg annak tukreben, hogy 97-98-ban, mikor az elso cikkek
megjelentek, 3 liter alatti atlagokrol beszeltek es az egesz autos
szakvelemeny figyelmet felkeltette a Prius projekt.
Ennek ellenere azt gondolom, hogy egy hosszu ut elso lepesekent
elfogadhato a Prius.
Cs.
AR 146
|
+ - | Nandi P206-ja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> legkondit (most milyen jol fog jonni, nem olvad le a ho a cipomrol :-)
> es elkezdek riasztok es egyeb nyalanksagok utan futkosni...
A riasztot nem kellene mar most megrendelni es rogton azzal
egyutt atvenni a kocsit?
Nagyon jo ismerosomnel akartam a riasztot szereltetni, de engem
meggyoztek, hogy egy garancias kocsiban turkalni... Es amugy
is ingyen szereltek, ugyhogy rajuk hagytam.
Cs.
AR 146
|
+ - | Autovasarlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Nekem a megrendeleskor 50ezer Ft-ot kellett fizetni (foglalo), ami egy 5
> millios autonal elfogadhato. Az igert 8 hetes szallitasbol nem lett semmi,
> ot es fel honapot kellett varnom. De ezido alatt fizetnem nem kellett, sot
Ez tenyleg igy mukodik, es nekem volt szerencsem, vagy nektek van
pechszeriatok?
Elmondom, hogyan csinaltam en:
Kedden eladtam a Tipot. Penteken elmentem az Alfa szalonba korulnezni.
Hetfore elokeritettem egy rakas penzt es ujra elmentem a szalonba.
Leultunk, osszeallitottuk a felszerelest, ostrom ala vettuk az arat. Mikor
mar nem engedett az arbol, megegyeztunk, hogy a kocsiban lesz meg
pluszban riaszto es a kofferben 4 teli gumi, illetve fele aron radios CD,
amit szinten en valasztottam ki. A CD-nek mindenkepp a szamlan kellett
lennie a biztosito miatt (a szamlan levo cuccok automatikusan vannak
biztositva). Mivel a Fiat Szlovakia es a Fiat Csehorszag szorosan
egyuttmukodik, a kocsik Pragaban voltak, igy sajnalkozva kozolte, hogy
az autora 3 napot varnom kell. Kedden udvarias telefont kaptam, hogy
mar csak 2 nap. Szerda delutan hivtak, hogy gond van a vamon, de
csutortok reggelre itt a kocsi. Csutortok reggel felhivtak, hogy itt a
kocsi,
kb. 16 orara eladasra kesz lesz.
17 orara elmentem a szalonba megkerdeztek, hogy eloszor papirozunk,
vagy autozunk? Legyen a papir. Kitoltottek a lizingszerzodest, biztositast,
megvartak, mig mindent atolvasok. Kifizettem a 60%-ot.
Ezutan a szalon kozepere vezettek, ahol egy voros Alfa lepedovel
letakart kocsi allt es unnepelyesen lelibbentettek a fatylat. A kocsiban
minden ugy volt, ahogy szerettem volna: a kozepkonzol titan, az ules-
huzat a dragabbik velur, teli gumik a kofferben szepen foliaba csomagolva,
riaszto beszerelve, kekes interier, radio beszerelve. Az egesz auto
csillogosra viaszolva, szinte banto volt a fenye :)
Elkezdte sorban magyarazni, mi mire valo, kb. 5 percig hallgattam,
azutan lelottem, megkoszontem az egyuttmukodest, vettem bele
kotelezo felszerelest Alfa taskaban es 4 Alfa szonyeget es elhuztam
haza. Masnap meg elkuldte nekem e-mailben a kocsirol keszult
fenykepeket - riaszto, radio szerelese...
Az egyetlen negativum, amit fel tudok hozni, hogy ures tankkal
vettem at a kocsit es 19 km volt rajta.
8 het? Fel ev? Hmmm. En megertem, hogy az Alfa 146 kifuto tipus
volt, a kereslet gondolom minimalis, de hat akkor is - fel evet varni
egy kocsira????????
Hmmm.
Cs.
AR 146
|
+ - | RE: Benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Ha tudna valaki segíteni, hogy hol lehet utánanézni a
> benzin ill. gázolaj hő (+;-) hatására való
> térfogatváltozásának.
> Pl. -5;-10;-15 fokon , van-e jelentősebb változás
> 100 l -> 98 l -> -2 l veszteség
> 5000 l -> 4900l -> -100 l veszteség
> vagy valami ilyesmi??
Van terfogat valtozas. Homerseklet fuggo, de jo kozelitessel
kijelentheto:
5 C fokonkent kb 0.002 egyseggel lesz kevesebb, vagy tobb, attol
fuggoen,
hogy emelkedik, vagy csokken a homerseklet.
Tudni kell meg: Magyarorszagon a kutaknal 15 C fokra atszamitott
mennyiseget
lehet vasarolni, vagyis az elektronikus kutfejek atszamitjak.
Elvileg. Gyakorlatilag azt hiszem, ilyen pontos meroeszkozt nem
epitenek belejuk, jo ha 1, de inkabb csak 5 %-os lehet a pontossaguk,
de erre egy kutas, vagy egy merofej hitelesito tud pontos adatot adni.
En csak az egyik nagy tankautotolto vezetojet tudtam megkerdezni...
Egyebkent nem ertem a kerdest. Ugyanis a kutak tartalyaiban a
homerseklet
allandonak tekintheto, mivel a fold alatt vannak. Akar minusz 30, akar
plusz
35 fok van kint, a tartalyban, ha nem szabaloyzzak a homersekletet,
akkor is
kb allando a hofok. A tankodba meg nem fer annyi, hogy azt a 2
tizezrednyi
valtozast eszrevedd, ha 5 fokkal csokken a kulso levego homerseklete.
Egy eroteljesebb gazfroccs tobbet jelent, az egesz tankra nezve is...
Vagy az, hogy az utolso deci a toltopisztolybol a foldre csurog, vagy a
tankba...
--
SaGay
|
+ - | Samara, gfb, holanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
A kovetkezo kerdesem lenne:
Sikerult mar valakinek Samaraban nyelestengely csapagyat cserelnie ugy,
hogy utana nem kezdett el szolni semmi a valtoban? Pl egy ido utan ujra
a nyelestengely csapagy. A szerelom szerint nincs ertelme cserelni.
Velemenyek?
Felelossegbiztositas sztori
Masok is irtak a felelosegbiztositasrol sztorikat itt. Leirom az enyemet
is, hatha valakinek van mas otlete a biztosito felgyujtasan kivul is.
99 januar elsejen valtottam at egy biztositohoz B7-ben , akkor ez volt a
maximum. Ez igy rendben is volt, majd elkovetkezett a 2000-es ev, es
megkaptam a kovetkezo evi dijszabast. Ezen azt irtak, hogy az uj evre a
besorolasom B7. Tehat minden maradt a regiben, pedig soha semmilyen
karesemenyem nem volt. Innet indult a kalvariam. Megreklamaltam, kozben
presze fizettem a B7 dijat a B8 helyett. Nem tortent semmi. Ezutan
minden negyedeves dijfizetesnel megreklamaltam. Tovabbra sem tortent
semmi. Majd megjott a 2001 evi dijszabas, amin orommel kozoltek velem,
hogy B1 kategoriaba kerultem az eddigi A0-bol, es igy csak 2-szereset
kell fizetnem az eddiginek. Ja karesemenyem azota sem volt. Ekkor ismet
reklamacio, igeret hegyek, hibas szamitogep rendszer, hasbaakasztas,
rendezik. November 30-ig nem tortent valtozas, ekkor felmondtam a
szerzodest. Viszont most jon a vicc, a valoszinuleg ez utan a bonusz
igazolasom errol az evrol A0-rol fog szolni. Remelem, hogy nem igy lesz,
de az eddigiek alapjan valoszinu. Szerintettek ilyenkor mit lehet
csinalni?
Holanc
Mi is jarunk sielni minden evben. Az egyszerusitett felszerelesu holanc
felrakasa nem tart tovabb begyakorolva 3 percnel. Ehhez nem kell az
autot megemelni, a tapasztalataim szerint nem is nagyon lehet. Ami
fontos, hogy kell egy meleg cerna kesztyu hozza, amivel tudsz fogni es
nem fagy le a kezed. Erdemes otthon gyakorolni szaraz korulmenyek
kozott.
Udv,
Kompis Peter
mailto:
|
+ - | Vadkapitalizmus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Alapeset: Te alairtal egy foglalopapirt (veteli elojegyzes), sot, ha
> jol sejtem, mar a szerzodest is. Minden kereskedo a sajat szaja ize
> szerint alakitja a szerzodeseket. Ha ez valakinek nem tetszik, el
> lehet menni a szomszedba az ugyanilyen autoert. Ez ennyire egyszeru.
El is megyek! Te, kereskedo, felfogtad mar hogy te vagy a vevoert es nem
forditva?
> Nekunk 15 SOR (A4-es oldal) a foglalopapirunk, de sajat felmereseim
> szerint (az uzletkotoink kozott) a vevok 60-70%-a meg EZT SEM OLVASSA
> EL!!!
Sok hulye van, ez teny. Valoszinuleg ezekbol elnek a Renault
kereskedok. De nem mindenki az! Ezek egy resze probalkozik Renault
vetellel, masok elmennek mashova autot venni.
Mellesleg ha a vevo alairt egy foglalopapirt, amin van egy atadasi
hatarido, es az uzlet nem jon letre a megjelolt hataridoig, akkor a vevo
elallhat a szandekatol, foglalo duplaja vissza, minden karterites a hibas
felet terheli...
> lehetetlen lenne. Tehat MI DIKTALJUK a felteteleket. Ez hangozhat
> kokemenyen, meg egoistan, meg nem vevobarat, meg egyeb siramok, de
> kerem, kapitalizmus van, meg piacgazdasag, es van 67 masik Renault
vadkapitalizmus, az.
Nem kokemenyen hangzik, hanem , mar bocs.
Ha en vevo lennek, es nagyon kemenykedne a kereskedo, hogy o bizony nem
valtoztat a foglalo
szerzodesen ugy ahogy en akarom, es epp rossz kedvem van, akkor irany a
fogyasztovedelem.
Beperelem oket mint a sz@rt, erofolennyel valo visszaeles, vevo
megtevesztese valamint csalas miatt.
Meglatjuk mit hoz a per, de a sajtovisszhang biztos tetszeni fog (Blikk,
Fokusz, stb...)
Meg mindig akarsz kotozkodni kedves kereskedo baratom?
> Technikai oldal: az auto kesedelmes szallitasaert az esetek 2%-ban a
> diler a felelos. Persze vele all a vevo kapcsolatban, csakhat meg kell
Ki nem le? Ha en kesek egy szoftverrel, mert beteg lett a fejlesztom,
vagy meghalt,
vagy eppen szulni ment, az mikor erdekli a vevot? Sose... Fizethetem a
kotbert mig
belezoldulok, ha olyan kedve van. Persze ha kedveljuk egymast, akkor
megegyezunk valamiben,
de neki _nem_muszaj_ semmit se engednie abbol amit alairtunk.
> ugye probalni a dolgok moge latni: nem a diler gyartja - ellenorzi -
> szallitja - vamolja - szallitja a gepet. Legfeljebb orul, ha megjon a
> gep idoben. A gepkocsi dilerhez erkezeset kovetoen (ha az auto nem
> serult!!) nullrevizioval, finanszirozassal, forgalomba helyezessel
> egyutt 4-6 munkanapon belul at kellene tudni adni az autot.
Nemerdekel. De nagyon nem. Lasd az elozo bekezdest...
Ha ki akar maszni a kulimaszbol, akkor minima ad egy legalabb
ugyanolyan, vagy nagyobb kategoriaju kolcsonautot full biztositassal
tokingyen.
Ha a benzint is allja amig hasznalom (egye fene hozok neki rola szamlat)
akkor meg szeretni is fogom,
es a malortol fuggetlenul visszajaro vevoje leszek. Erted mar kedves
kereskedo baratom?
> Talan megvilagositottam dolgokat.
Ja. Te is egy kotsog vadkapitalista dolgozol, aki sikerrel
agymosott teged is.
Felre ne erts, en nem rad haragszom, hanem erre a mentalitasra, es teged
sajnallak, mert azt hiszed,
hogy ez a termeszetes, pedig nem! Az altalam leirt viselkedes _hosszu_tavon_
garantaltan nagyobb
hasznot hoz. Persze a kerdes jo, ki gondolkozik ma Magyarorszagon hosszu
tavon?
Udv,
Akos
|
+ - | benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ludvig Csaba irta:
Ha tudna valaki segíteni, hogy hol lehet utánanézni a
benzin ill. gázolaj hő (+;-) hatására való
térfogatváltozásának.
-Ugy emlekszem a kozepiskolas fuggvenytablazatban benne voltak a kulonbozo
anyagok hotagulasi egyutthatoi. Ebbol lehet szamolgatni, raadasul a keplet
is ott van hozza. De az evi kozephimersekletnel kisebb homersekleten ritkan
tankol az ember. Hogy ez jo vagy rossz ezen lehet vitazni. Tankolas
szempontjabol mindig -25 fok alatti ido lenne jo...kevesebb vizet kapnank,
szerintem ez jelentosebb nyereseg mint, hogy surubb a benzin.
Üdv!
Takacs Laszlo
|
+ - | Kodlampa...fogadjuk el.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozlet!
Marpedig zavar, mert bizony elvonja figyelmet. A nehany masodperc
kaprazas tortenjen mondjuk 5 percenkent egyszer, ez egy forgalmasabb ut.
Kivancsi vagyok 40 perc mulva mi lesz a helyzet a szemeddel esa
gondolataiddal. Mert hogy a vezetesre nem fogsz odafigyelni az biztos.
Innentol kezdve mi ertelme van?
Mert ennyi erovel kimehetek egy nagy dozerral es "ugysincs nalam
erosebb" alapon mehetek forgalommal szembe is. Es ha epp akkor jon egy
kodlampas, vagy akar mas (akar te) a kodlampatol szemkaprazva akkor az
az o (te) bajuk(-od), miert nem figyeltek(-tel) magukra.
Fogadjuk(-d) el...
>Kodlampa: fogadjuk el nehany masodperc szembol nem zavar,
>(max a szemed kaprazik nehany masodpercig, es ha akkor jon
>gyalogos vagy rendor azaz o baja miert nem figyel magara).
Teeby
|
+ - | Reanult kereskedok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> ceg levedi magat. 1-2 vevovel lehet hadakozni evente, de tobb szazzal
> lehetetlen lenne. Tehat MI DIKTALJUK a felteteleket. Ez hangozhat
> kokemenyen, meg egoistan, meg nem vevobarat, meg egyeb siramok, de
> kerem, kapitalizmus van, meg piacgazdasag, es van 67 masik Renault
> kereskedo az orszagban (peldanak okaert ... ahol ugyanezek a
> feltetelek :-)))
>
Hat igen, laccik, kis hazankban egy par embernek meg van hova fejlodnie.
Eddig se akartam Renault-t venni, mert inkabb megbizhato autom legyen, mint
kenyelemes+agyonreklamozott, de most meg jobban le fogom beszelni
ismeroseimet rola.
Akarhanyadszor nezek ra erre a "MI DIKTALJUK"-ra, meg hogy minden
Renault-nal ua-zok a feltetelek, megint rajovok, hogy
- ez a rencervaltas utani 10 ev nem sokra volt eleg
- miert kell a Renault-nak olcson adni az autoit: mert ilyen bunkok a
kereskedoi.
Saca
|
+ - | A8 kombi, -de nem az origon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bocsanat Fogashtol es az auto.origosoktol is,
tenyleg elrontottam, a helyes cim ahol olvashattok az Audi A8 kombirol:
http://totalcar.hu/totalcar/tukor/audigyar/
Szamos hamuk a fejemre.
Udv,
Tibor
|
+ - | Dizel fustoles, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
addusery irta (bocs de nem volt nev):
> Az amerikai kornyezetvedelmi eloirasok tukreben erosen
> ketlem, hogy barmilyen diesel szemelyautot el tudnal adni.
A Peugeot 607-est mar el tudnad adni, van rajta
"utanegeto" :-), vagyis a kormot teljes egeszeben eltunteti.
Nemet mernokoknek, Anisits urnak ajanlom figyelmebe, esetleg a
loerohajhaszas mellett ezzel is kene (lehetne) torodni, nemde?
> minden kozlekedo. Egyebkent mi is nyugodtan
> megfontolhatnank, mi a lenyegesebb; gyermekeink jovoje,
> vagy az alszocialis szempontok.
Nekem az a fontosabb, hogy minden szegeny ember nyugodtan
szennyezhessen kis xxxx-vel, leven ez kvazi alkotmanyban rogzitett jog, ellente
tben
az egezseges kornyezethez valo joggal.
>
> 1) A tovig odalepsz neki (tetelezzuk fel, hogy rendben levo nem lestrapalt
> motor), akkor fustol. Ennek nagy/nagyobb resze viszont a varosi forgalomban
> a kipufogorendszerben felgyult korom, ami elobb-utobb elfogy es akkor
> mar nem fustol.
Ne ma'! Biztosan lattal mar dizeluzemu gepjarmuvet, ha pl. autopalyan
odalep neki, esetleg emelkedo jon. Ekkor is dol (kisebb, nagyobb
mertekben) a fust rendesen. Teljes terhelesnel a fustoles uzemi
allapot a dizelnel, ezt ha jol tudom, lehet elektronikusan
szabalyozni, de akkor is ott van.
>
> 2) A korom onnmagaban termeszetes anyag es nem rakkelto, ezt meg sehol
> sem igazoltak. (Szenbanyaszok sem rakban hulltak el)
Ezt most nem ertem. Nem rakban, hanem tudovizenyoben?
> Ami rakkelto azok bizonyos, aromas lancok egesekor felszabadulo anyagok,
> melyeket egyebkent benzinuzemu autok is kibocsatanak (es szintelenek).
A dizelnel egyes (japan) kutatok szerint, teljes terhelesen erosen rakkelto
anyagok szabadulnak fel, a korom mellett. Benzinesrol nincs ilyen
adatom.
> 3b) A dizel motor fejleszteseben meg vannak tartalekok, a benzinmotorban
> alig
Azert vannak meg lehetosegek. :-)
Vizbefecskendezes. Magneses szelepvezerles (nincs vezermutengely, eleg
jol lehet valtoztatni a vezerlest).Keramiaszelepek.
Szegenykeverekes uzemmod, feltoltessel. Minosegi szabalyozas, mint celkituzes.
De ha szabad itt velemenyemnek hangot adnom, szerintem a jovoben nem a
belsoegesu motorok, hanem az uzemanyagcellas, vagy vmilyen
elektromotoros jarmuvek iranyaba kene fejleszteni.
Udv,
Mark
mailto:
|
+ - | prius (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Pl. Az Octavia egy optikai tuninggal felpuffasztott Golf. A Prius ugy tudom
>nagyobb, magasabb kategoria (meretben).
Rosszul tudod, az Octavia nagyobb. Az 530 literes csomagter meg egy _picit_
tobb, mint optikai tuning, asszem.
>Javitasi szemmel nezve az Octaviaban is csak homalyos elektronika van,
nincs
>szerelo aki ertene hozza. Egyebkent mi homalyos van egy un.
frekvenciavaltoban????? (Ami persze >nem frekvenciat valt, hanem minden
tulajdonsagat az aramnak)
Az alapvetoen diesel-motorban meg mindig szinte alig van elektronika, ill.
ami van, az is modularisan javithato. Egy erosaramu villanyszerelonek
tenyleg semmi nem homalyos a frekivaltoban, de az autoszerelo, sot az
autovillamossagi szerelok nem villanyszerelok es nem villamosmernokok,
tovabba a kocsiban kicsit tobb minden van, mint egy _sima_
frekvenciavalto...
>Az elektromos resznek valoszinuleg 10 evig nincs karbantartasigenye.
A kapcsolo elektronikanak talan nincs, de az eroatvitel tuti bonyolultabb,
hiszen 2 helyrol jon a hajtas.
>Mondd, 100 evvel ezelott is ezt kerdezted volna?
Nem, fogtam volna egy ostort, es elhajtom a japanokat messze... ;-)
A Prius akkor sem OLYAN nagy durranas, mind aminek sokan beallitjak.
Udv
http://auto.origo.hu
|
+ - | re: prius sokadszor, olajmultik, Holanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jonnek a velemenyek pro es kontra. Tovabbra is kitartok mellette, hogy a
dolgok mai allasanal egy korszeru diesel v. benzines meg messze jobb a
Priusnal, de elismerem, hogy esetleg 10 ev mulva lehet belole valami. Bar az
uzemanyag-cella szimpatikusabb.
Amugy a stop+go automatika az igazi araszolasban sz@rt sem er. Szerintetek
meddig birna az aksi azt a fajta "kozlekedest", amit az
10> egy kocsihossznyit elore,
20> 2mp szunet
30> goto 10
ciklus 5-10 km-en keresztul tarto futtatasa jelent? Innet kezdve ez meghalt,
es johet a benzines araszolas. A TDi meg automataval a gaz erintese nelkul
szennyezi a levegot az uresjarati kibocsatasaval.
Ja, a dieselben (mivel allando legfelesleggel dolgozik) nincs HC, CO-ja
toredeke az azonos teljesitmenyu benzinesnek, a koromra mar feltalaltak az
oxidacios katalizatort es a koromszuroket, az egyetlen gondot a gazolaj
kentartalma okozza, mert abbol kendioxid keletkezik, ami az esovel elegyedve
ken(es)savat alkot. Nem vagyok vegyesz, de ha jol emlexem ilyesmi. Ez
viszont nem a motor hibaja, hanem az olajcegeke.
Amugy, mint egyszer kifejtettem, nem vagyok meggyozodve, hogy a csunya
olajcegek uraljak a vilagot. Szamomra az alabbi sokkal kezenfekvobbnek
tunik:
1. a kormanyoknak hatalmas adobevetelei vannak az olajszarmazekokbol.
2. ha a kozlekedes nem olaj-alapu, vagy nagysagrenddel kevesebbet kivan,
akkor ezek a bevetelek elapadnak
3. ha megfizethetove, olcsova valik az energia, tobb jut masra, no a
fogyasztas, az olcso energiaval olcsobba valnak az arucikkek (az auto is)
is, vagyis az AFA-bevetel is csokken
4. tobb aruhoz tobb alapanyag kell, nyersanyaghiany
5. kevesebb ido alatt lehet a letfenntartasra valot megkeresni, hiszen nem
kell (annyit)energiara kolteni, kevesebb penz is eleg, szja-bevetel is
csokken
6. olcsobb hajtoanyag olcsobb autoba -> mindenki menni akar -> hianyzo /
hianyos infrastruktura, boviteni kell, kormanyzati kiadasok novekednek
7. tobb auto-> tobb baleset -> kiadasok nonek.
Summa: a kormanyzat szemszogebol a drasztikus energiaar-csokkenes minden
beveteletol megfosztja, viszont egyre nagyobb terheket ro ra. Ez a gazdag
orszagokra is igaz, es szerintem sokkal komolyabb indok, mint a csunya
gonosz olajmultik armanykodasa.
Holanc:
a jo holancot a kerek leszerelese es a kocsi emelese NELKUL is fel lehet
szerelni. A tobbi gagyi. Gondold vegig: ha elakadtal, valszeg nincs a kocsi
alatt stabil aljzat, amire az emelo tamaszkodhatna. A kocsi aljan az emelesi
pontok helyen valszeg jo nagy sarkantyu van hobol, amit le kell barmolni. A
kocsi esetleg felfekudt a hora, igy semmi nem megy ala.
A kerekcseres megoldast olyasvalaki irhatta, aki meg eleteben nem latott
kozelrol rendes lancot. A jo lancok belso oldala alt 2 db fem felkor, amivel
be tudod bujtatni a lancot a kerek moge, elol pedig rugos feszitoje van, igy
csak osszeakasztod es kesz. Par meter utan illik a feszesseget ellenorizni,
de 2 kerek lecserelese...:((((
Udv
http://auto.origo.hu
|
+ - | Re A8 kombi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>atolvasgattam a Fogash alatal ajanlott http://auto.origo.hu/ oldalt, es egy
>uj autotipusba botlottam, az Audi gyarat bemutato irasban:
>>TT-t akarok!-mondtam. Így hát visszaültünk a szolgálati A8 kombiba, és a
TT
>csarnok felé vettük az irányt.
>A cikkiro holgy feltalalta az A8-as kombit.
>En is szeretnem megnezni !!! :-))
>Udv,
>Tibor
Ahogy szoktak mondani: " a hir igaz, de..." Szoval szeretnem nyomatekosan
kijelenteni, hogy az auto.origo.hu oldalon NEM jelent meg semmifele az Audi
gyarat bemutato cikk, tovabba nincs no a csapatban, tehat valami erosen
felrecsuszott. Valszeg mas oldalon olvastad, mert en biz nem talaltam meg,
sot a 3 szerkeszto kozul egy sem tudott Audi gyaros cikkrol...
Keretik a jovoben a kritikat es a dicseretet is a megfelelo helyre cimezni!
Udv
http://auto.origo.hu
|
+ - | Re: Diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
wrote:
> nem kell regebbi autot keresni ami fustolog, egyszeruen korbenezek es
> szinte mindegyik diesel fustol mint az allat, zsir uj autok utan menve ha
> odalepnek neki nem akarmi jon ott ki hatul..
Ha hitvany minosegu a gazolaj bizony mindegy a kocsi kora, de jo
minosegunel nem hiszem, hogy eppen annyira kormozzon.
> Az hogy a regi rossz allapotu autok meg kormolnak, fustolnek egyertelmu,
> mind1 hogy otto vagy diesel..
SZVSZ az Otto motorok kora lejart. Fejleszteni nem lehet tobbet oket,
szemben a Dizel motorral ami elott meg nagy jovo all, gondolj csak arra,
hogy a befecskendezesi nyomas mennyit fejlodott 5 ev alatt! Mig a regi
elokamras motoroknak eleg volt a 180-250 bar addig a mai common rail mar
felmegy 1000-1200 bar-ig es a kozeljovoben el fogja erni a 2000 bar-t is.
Ezzel fog jarni a kormozas, fekete fust kibocsatas nagymerteku lecsokkenese
es a motor rugalmassaganak, teljesitmenyenek novekedese. Nameg a hangja is
halkabb lesz. Most par eve meg majdnem semmi elektronika nem volt e Dizel
motorban, ezert a legjobb volna oket a karbis Ottokhoz hasonlitani. Vessel
ossze egy common railt egy multipunkt injekciossal ne egy sima regi
Dizelt es mas fog lenni az eredmeny. Maskulonben en az elektronika mentes
jarmuveket szeretem igy a szennyezest csak masoknak szeretem felroni, en
a magamet elhallgatom :)
--
Minden jót, Fekete Zoltán
Powered by RedHat 7
|
+ - | autorasszizmus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Szerencsere vannak maskeppen gondolkodo dealerek is. Persze nem a francia
>autogyaraknak. Ugy tunik ezek a cegek meg nem akarnak igazan nyomulni
>Magyarorszagon. Egyebkent is van velemenyem a francia autokrol, amit most
en
>itt nem reszleteznek. Talan egy tipusa sincs, aminek megkozelitoleg is
olyan
>jo lenne a megbizhatosaga mint egy Mazda.nak vagy Opel-nek.
Na tessek, megint egy autorasszista...Onkel Opel freut sich...
E.I., akinek a Zafira valtoja Spanyolorszagi nyaralasa alatt szetesett,
gondolom nem osztja velemenyedet.(Komplett csere garancialisan).
Szoval az automeghibasodas "internacionalista" tulajdonsag.
(Milyen "francia" autokon vezettel mar legalabb 1000Km-t?
Milyen Opellel autoztal mar legalabb 400Km-t egybe?)
--Udv: szm
PS. Arra szerettem volna ravilagitani, hogy ket "masik mosopor"
kozott (is) jelentos a kulonbseg.
|
+ - | RE: Holanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Norway]
>Nem hiszem, hogy olyan nagy ugyet kellene csinalni ebbol a holanckerdesbol.
>En ugyan elesben meg nem tettem fol, de probabol igen.
>A legtobbhoz van leiras, de nekem mar nem volt meg es anelkul probaltam ki,
>es nem volt tul bonyolult.
>Hiszen epp arrol szol a dolog, hogy hasznalhato legyen. SZVSZ a legnagyobb
>kellemetlenseg benne az lehet, hogy jol ossze tudja koszolni magat az ember
>meg fazni is tud azert a keze, ha mar 1/4 oraja tologalta az autot, stb..
>En epp ezert tartok egy munkaskesztyut mindig az autoban.
>Szoval csak ki kell probalni szarazon es szinte garantalt a sikerelmeny.
Tudod mit, majd ha nehanyszor mar _ELESBEN_ is hasznaltad, utana
ujra megbeszeljuk.
Valaki irta, hogy a _JO_ teli gumi majdnem olyan jo mint a holanc.
Egy nagy sz@rt, hogy finoman es noiesen fejezzem ki magam.
Addig jo, mig vizszintesen mesz, havon, es nincs jeg alatta
Egyparszor mar mutattam be itt a budakornyeki hegyekben olyan
piruetteket 4db kivalo Michelin teli gumival, hogy az is elszedult, aki csak
meszirol nezte. Tipikus, hogy a lejtoket nappal suti a nap, olvad,
delutanra lefagy; esetleg +esik ra 2-3 cm ho. Holanc nelkul sakk-matt.
Holancal is, ha megall /elakad/ elotted valaki. Tolathatsz vissza ugy
50-100 m-t, hogy lenduletet tudj venni.
Es ha valaki meg nem probalta: az izgalom ekkor jon, mert
egy rendesen lefagyott lejton _tolatni_ megint nem piskota.
+1: nagyon nem mindegy /idegrendszerileg/, hogy egy evben 2x,
vagy egy nap 2x kell szerelni azt a holancot.
--Udv: szm
P.S. Megjegyeznem, hogy _levenni_ neha meg nehezebb mint feltenni;
a rogzitoreteszek telemennek hoval/jeggel/sarral, raadasul megfeszulnek,
kezzel keptelenseg oldani.
|
+ - | RE: autokereskedo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Technikai oldal: az auto kesedelmes szallitasaert az esetek 2%-ban a
>diler a felelos. Persze vele all a vevo kapcsolatban, csakhat meg kell
>ugye probalni a dolgok moge latni: nem a diler gyartja - ellenorzi -
>szallitja - vamolja - szallitja a gepet. Legfeljebb orul, ha megjon a
>gep idoben. A gepkocsi dilerhez erkezeset kovetoen (ha az auto nem
>serult!!) nullrevizioval, finanszirozassal, forgalomba helyezessel
>egyutt 4-6 munkanapon belul at kellene tudni adni az autot.
Moralis oldal: a kereskedo _szepiti_ az igazsagot, vagy mondjuk azt,
hogy _optimista_?
tudja, hogy tipikusan 2-3honap mulva szallit a gyar, de 4-6hetet mond.
/Tudom, a szallitasi ido reszben a rendelt
szin/felszereltsegtol, reszben a szerencsetol (is) fugg--lehet hogy
nagyobb szallitmanyt hajoztak be es mar uton van, stb./
Mas. Azt nem tudom, hany kereskedo keri megrendeleskor (szerz.kotes)
a teljes vetelarat, de en mar lattam olyan Cucuki kereskedot,
amelyik igy tesz. Es meg nem ment csodbe, amin -oszinten szolva-
csodalkozom.
--Udv: szm
|
+ - | RE: Renault (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>Mint latjuk a kereskedo a hulye vevot probalja meggyozni a sajat portekaja
>felsobbrendusegerol.
>Ehelyett inkabb a vevoket kellene tisztessegesen kiszolgalni. Nem mindenki
>hulye. Ebbol indulj ki.
>Az Opel Astra egy megbizhato konstrukcio. A Daewo-t megveszi (vette) a GM.
>Innentol ismet van ara a kocsiknak, amik ugy mellekesen lenyegesen
olcsobbak
>mint a Renault barmelyik hasonlo kategoriaju autoi.
>Az Opel Corsa messze veri barmelyik francia hasonlo kategoriaju kocsijat.
Az
>1 literes 12 szelepes motorjanak meg a laba nyomaba sem johet francia
motor.
>A biztonsagi teszteken pedig a Toyota Yaris ( ami alapbol most sem dragabb
>mint az uj csodafrancia) vilagbajnok.
>Szoval van mas is a piacon. Jobban orultem volna a reklam helyett egy
>korrekt leirasnak :-)
Ez teszett. Most cc-zem magamnak, holnapra.
Kicsit a kozkedvelt (nemet) Auto Motor Sport c. szines-szagos magazinra
emlekeztet, mely minden evben teszteli az uj modelleket, kulonbozo
kategoriakban. A kompakt kategorat rendszerint Golf variacio nyeri, a
csaladi
auto kategoriaban Passat a favorit. A kiskocsik kozt nagyobb a szoras,
itt a Fiesta/Corsa/Polo kozt dol el a verseny, vetesforgo alapjan. Bar
emlekszem, egyszer (nyilvan valaki hibazott) holtversenyben becsuszott
a Corsa melle a Pegueot205 (gondolom, ki is rugtak az illetot).
Kedves , amikor az utolso "francia auto" flame lement itt
a listan, akkor ugye meg nem olvastad?
--Udv: szm
|
+ - | elado teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Eladnam 2db. 99%-os, 3000 km-t futott Barum Polaris gumimat
Merete: 185/70 R14, az új ar alatt 4500 ft-tal.
Udv.: Levente
|
+ - | RE: Kesik a 206-os (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tiszay Arpad irta: (Renault Baumgartner)
>Ezek utan mit akar a kedves vevo? Ha vesz egy 3 millios lakast,
>elviszi az ugyvedjet, ha meg megrendel (pl. nalunk) egy 6 millios
>Lagunat, bekuldi a feleseget. Kiraly, nem? Termeszetesen minden autos
>ceg levedi magat. 1-2 vevovel lehet hadakozni evente, de tobb szazzal
>lehetetlen lenne. Tehat MI DIKTALJUK a felteteleket. Ez hangozhat
>kokemenyen, meg egoistan, meg nem vevobarat, meg egyeb siramok, de
>kerem, kapitalizmus van, meg piacgazdasag, es van 67 masik Renault
>kereskedo az orszagban (peldanak okaert ... ahol ugyanezek a
>feltetelek :-)))
Nos, ha igy latod, es a kollegaid is igy latjak, akkor EN, soha az eletben
nem veszek a Renault Baumgartnertol autot. Nemcsak autot nem,
hanem semmit.
Ahogy irod, kapitalizmus van, piacgazdasag, es en vagyok a vevo, Ti meg
az elado, es annyi auto dealer van mint egen a csillag.
udv: VAti
p.s.: a marketing igazgatotok nem olvassa a HIX AUTOt?
|
+ - | RE (2): Kesik a 206-os (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tiszay Arpad irta: (Renault Baumgartner)
>Technikai oldal: az auto kesedelmes szallitasaert az esetek 2%-ban a
>diler a felelos. Persze vele all a vevo kapcsolatban, csakhat meg kell
>ugye probalni a dolgok moge latni: nem a diler gyartja - ellenorzi -
>szallitja - vamolja - szallitja a gepet. Legfeljebb orul, ha megjon a
>gep idoben. A gepkocsi dilerhez erkezeset kovetoen (ha az auto nem
>serult!!) nullrevizioval, finanszirozassal, forgalomba helyezessel
>egyutt 4-6 munkanapon belul at kellene tudni adni az autot.
Technikai oldal: 100%-ban a diler a felelos. Ugyanis a vevo a dilerrel
szerzodik, nem az autogyarral, nem a szallitoval.
Amit irsz az a kapzsi haracs magyar kapitalista szemleletmodja.
Egy kulturalt ceg csak azt arulhatja, ami a birtokaban van. Ami nincs
neki azt nem adja el es nem sopri be a penzt erte. Azaz vagy a sajat
raktarabol szallitja a mar elvamolt, forgalomba helyezett autokat,
vagy nem veheti el a vetelarat, hanem csak egy meltanyos osszegu
rendelesi eloleget, a tobbit pedig akkor, amikor atadaskesz az auto.
Ha pedig ehhez a technikahoz hianyzik a forgotoke, mert 1/ sose volt
2/ a t. cegvezetes folyamatosan kilopja/feleli, akkor nem
autokereskedelemmel
kellene foglalkozni, hanem pl. betarsulni az orosz maffiaba vedelmi penzt
szedni. Oda nem kell forgotoke.
udv: VAti
|
+ - | Renault Thalia... ala jrefi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Mar eleg regen szoltam hozza a listahoz, de hat ez nem jelenti azt, hogy nem
is olvasom.
Nagyon szemet szurt az alabbi hozzaszolas:
"Az Opel Astra egy megbizhato konstrukcio. A Daewo-t megveszi (vette) a GM.
Innentol ismet van ara a kocsiknak, amik ugy mellekesen lenyegesen olcsobbak
mint a Renault barmelyik hasonlo kategoriaju autoi.
Az Opel Corsa messze veri barmelyik francia hasonlo kategoriaju kocsijat. Az
1 literes 12 szelepes motorjanak meg a laba nyomaba sem johet francia motor.
A biztonsagi teszteken pedig a Toyota Yaris ( ami alapbol most sem dragabb
mint az uj csodafrancia) vilagbajnok.
Szoval van mas is a piacon. Jobban orultem volna a reklam helyett egy
korrekt leirasnak :-)
Udv: Refi J"
Hat szerintem ebben nagyon sok "teny" santit:
-Opel Astra megbizhato konstrukcio ??? - hat mondhatom, hogy eleg sok uj
autom volt az elmult nehany evben, de az Astra (most mar Classic)-hoz
hasonlo attol megbizhatatlanabb autoval nem talalkoztam. Csak felsorolas
szeruen az elso 50.000km alatt elofordult hibak: motorvezerlo elektronika
kontakt hiba - treler, valto 2. sebesseget nem igen akarta bevenni - uj kora
ota - szerviz nem tudta megcsinalni, kipufogo gaz visszavezeto szelep miatt
sokszor rangatott, rosszul zart a szelep - szerviz a karjat tarja, csak
ideiglenes megoldasokat talatak ra, vezermuszij feszito gorgok elkoptak,
ezert a vezermuszijat is cserelni kellett + a vizpumpa is kifekudt - mivel 1
evnel fiatalabb volt a vizpumpat garanciaban csereltek a vezermuszijat nekem
kellett fizetni + a gorgoket sem csereltek garanciaban, mondvan hogy nem
esett szet - de a szerviz nem vallata visszarakni csak az en felelosegemre -
magyaran vehettem meg azokat is, a kormany 120 km/h felett remeg -
centirozas nem segit...
- Daewoo - muszakilag egy nagy 0... az autot megvenni valoban relative
olcso, de uzemben tartani??? - alkatresz arany arban, szervizek mint regi
szocialista autojavitokbol atalakitott szornyedvenyek
- Opel Corsa - uj corsa lehet hogy valoban jobb mint az elozo, de a "regi"
corsa haaat nem egy szuper vas
- Yaris - mire kihozod a szalonbol kozel 3 millat ott kell hagynod - bar
teny, hogy valoban nem rossz jargany, csak hat aranytalanul draga...
Bocsi, ha hosszu lettem...
szasztok,
Kokai Andras
freestart.hu
|
+ - | Elado Honda Civic (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Eladó Honda Civic 1.6i, VTEC ESi 1992-es,
első kézből, tökéletes műszaki állapotban,
16.000km-t futott újszerű gumikkal,esztétikailag
kifogástalan állapotban, 148.000 km-el,
2002.IV.4-ig műszaki vizsgával, zöld-kártyával,
központi zárral, szervókormánnyal,
Pioner autórádió-magnóval, riasztóval.
Tel: Jutasi 3650-504, vagy 06-30-2717-985
|
+ - | Okoskodas - Diler lenni vagy nem lenni? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
RefiJ vitriolos klaviaturajarol:
>>>
En azert bizom benne, hogy egyszer itthon is lesz akkora vasarloero, hogy a
beszallito autogyarak a tifajtatokat ugy rugja ki a dealerlistajarol mint a
pinty.
>>>
Mondd, Te melyik bolygon elsz? Ez itt a Fold, Magyarorszag, 2000-ben,
oke?
Lehet, hogy drasztikus voltam, de itt mindenki ert az autokhoz, nem?
Lehet nyiltan beszelni? Akkor minek elkenni a dolgokat?
Nandit sem elkeseriteni akartam, hanem a dolog moge vilagitani, hogy
vigyazzon a tovabbiakban.
>>>
Szerencsere vannak maskeppen gondolkodo dealerek is. Persze nem a francia
autogyaraknak. Ugy tunik ezek a cegek meg nem akarnak igazan nyomulni
Magyarorszagon.
>>>
Vajon miert? Na, okostojasok?
>>>
Egyebkent is van velemenyem a francia autokrol, amit most en
itt nem reszleteznek. Talan egy tipusa sincs, aminek megkozelitoleg is olyan
jo lenne a megbizhatosaga mint egy Mazda.nak vagy Opel-nek.
>>>
Nyilvan igen sok Opel-garancias ugyet ismersz az importor reven... :-))
A Mazda marginalis marka, egyebkent tenyleg megbizhato(bb).
De vajon miert nem veszik az emberek? Na? Na?
>>>
Ami pedig a vevok kiszolgaltatottsagat es hulyeseget illeti: Remelem neked
az eletben nem lesz sajat ceged. Ha a fonokod is ilyen gondolkodasu, akkor
neki sem sokaig.
>>>
Van sajat cegem, prosperal, koszi.
A fonokomrol: meresz kijelentes volt... :-)))) u.i. a tulaj Magyarorszag
legnagyobb markakereskedoje. 12 eve.
Es erre akar meg buszke is lehetek....
Egyeb megjegyzes?
PS:
Szerintem tarstunk etikai eloadast az osszes marka magyar dilerenek - biztos le
het
a siker! Utana johetnek a olajforgalmazo cegek, hasznaltauto kereskedok, stb.
Par even belul meg lehjet valtani Mo-t... :-))
udv, deejaytiszy
Renault Baumgartner
|
+ - | RefiJ osszehasonlit (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
jajj, Istenem, RefiJ!
>>>
Az Opel Astra egy megbizhato konstrukcio.
Persze.
>>>
A Daewo-t megveszi (vette) a GM.
Olvass ujsagot, vagy nezd a CNN-t. Nem vette meg. Nem is akarja.
Valszeg koreai befekteto csoport fogja kezben tartani, esetleg
csodvedelem mellett, de mindenkeppen radikalis leepitesek mellett.
(dec 11.)
>>>
Innentol ismet van ara a kocsiknak, amik ugy mellekesen lenyegesen olcsobbak
mint a Renault barmelyik hasonlo kategoriaju autoi.
Draga baratom!
Az almat az almaval hasonlitjuk. (Legalabbis autos korokben.)
Azert, mert egy modellnek van FULL FAPADOS verzioja, ami
sokkal olcsobb, ez meg nem jelenti azt, hogy egeszeben olcsobb.
Ha osszehasonlitasz 2 autot, vedd az azonos felszereltsegeket
(vagy legalabbis a kozel azonosakat.) A Suzukinal 3-10%-kal, a
Lanosnal 8-15%-kal olcsobb a Thalia ilyen viszonyitasban. Es itt
a konstrukcios elmaradottsagrol nem is beszeltunk meg.
>>>
Az Opel Corsa messze veri barmelyik francia hasonlo kategoriaju kocsijat. Az
1 literes 12 szelepes motorjanak meg a laba nyomaba sem johet francia motor.
A joisten mentsen attol a kiegyensulyozatlan funyiromotortol...
>>>
A biztonsagi teszteken pedig a Toyota Yaris ( ami alapbol most sem dragabb
mint az uj csodafrancia) vilagbajnok.
De dragabb.
Ha odafigyeltel volna, en nem istenitem a Thaliat. Csak leirtam,
hogy nagy durranas lesz, szamitunk ra. Nem azert, mert mi
szartuk a spanyolviGaszt, hanem mert a piacon elunk.
>>>
Szoval van mas is a piacon. Jobban orultem volna a reklam helyett egy
korrekt leirasnak :-)
Tenyleg van mas is a piacon, de ne terj el a targytol.
A velemenyekbol, amit privat kaptam, ugy tunik, senki sem osztja a
velemenyedet. A HIXAutosok eddig erdeklodessel vettek a technikai
leirasokat - ujdonsagokat. Soxor leirtam mar, hogy nem akarok
reklamozni, nem ugy, mint Hyundai-os tarsunk valahonnan Bekesbol.
Miutan nem pl. a Toyotanal dolgozom, ezert sajnos nem a Yarisrol meg
Corollarol irok, bar ugyanolyan szivesen megtennem.
Mert _en_ nem egy markat szeretek, hanem mindent, aminek negy
kereke van (nekem is kivan...). Asszem a HIXAutosok tobbsege
ilyen (Trabanttol BMW-ig).
A szajtepest reszemrol lezartnak tartom. Ha van kedved,
szemelyesen folytathatjuk. Keress meg mailben!
udv, deejaytiszy
Renault Baumgartner
|
+ - | kozlekedesi moral (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hat, ez az, Geza, kerem.
Evrol evre botranyosabb a kozlekedes fovarosunkban. Ez ev novembereben
jutottam el oda, hogy letettem a kocsit - hasonloan, mint korabban a
cigarettat.
6.5 kilometerre dolgozom a lakasomtol, mindketto kulvaros, ennek ellenere
botranyos jelenetek sokasaga, eroszakos tortetok, rosszul beallitott lampak
kovetkezteben lassabban erek haza kocsival, mint villamossal+gyalog, pedig a
tav harmadat gyalog kell lekuzdenem.
Ha valakinek van kedve leosztani, a 6.5 kilometert 35 perc alatt teszem meg.
Es hogy nem csak en gondolom igy:
http://web.b-m.hu/belugy/hirekbm.nsf/3f97e786407c52f6c125696000213814/4483e7
d0988207e4c12569b3004eb0fd?OpenDocument
(Tuti, hogy a lista meg fogja torni a sort, masoljatok ossze.)
Udv:
pJ
|
+ - | 206 kesedelem es klima (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: Kesik a 206-os ( 74 sor )
> Egyebkent a legutolso igeret szerint (ma 13:30 perc), szerdan meglesz
> az auto, es mindent el fogok felejteni, csak nyomom a gazt, jaratom a
> legkondit (most milyen jol fog jonni, nem olvad le a ho a cipomrol :-) es
> elkezdek riasztok es egyeb nyalanksagok utan futkosni...
Ha ram hallgatsz, a kesedelemert beszerelteted veluk a riasztot. Ne legy
szivbajos, boven marad nekik is.
Amugy a klima ilyenkor fontosabb mint nyaron. Nekem folyamatosan megy es egysze
r
sem paras belulrol az ablakom. A sok "hagyomanyos" szellozesu autobol ilyenkor
ki
sem lehet latni a para miatt. Csak tekerd fel a futesgombot is, mert akkor
felfuti a kiszaritott levegot.
Istvan
|
+ - | Wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 08:31 PM 12/11/2000 -0500, you wrote:
>"A Wankel-motorrol: _nem_ azert bukott meg, "
>Ki mondta, hogy megbuktak? A mai napig gyartanak wankel motorokat, nem is
>rossz peldanyokat... Attol meg hogy az autokonszernek nem alltak ra, nem
>rossz konstrukcio. Bonyolultabb technologia, de nem gagyibb mint egy
>barmilyen soros vagy v motor.
Jaja.. Raadasul kevesebb alkatresz kell hozza, igy vegulis azzal hogy
bonyolultabb nem tudom hogy mit ertesz.. Szvsz nem rossz technologia.
Ant
|
+ - | re: Uj Renault modell a piacon - tesztelmenye (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
csalodtam benned. Te at akarod
verni a jonepet.
Mert mit er az az 510 literes csomagtarto amibe
nem lehet bepakolni. Legalabbis az altalad feltett
kepek tanusaga szerint. Ebbe a kocsiba meg egy
osszehajtott babakocsit is nehez lenne beletenni.
Egy nagyobb haztartasi keszulek-rol mar nem is
beszelve. (Tv, monitor, hangfalak, szanko stb) Ezt
az autot jol elpuskaztak ezzel a csomagtarto
ajtoval.
udv, san
***************
Szoval az auto kivulrol:
Nem probaljuk tagadni, ez egy Renault Clio alapu
valami. A hatso ajto
vegeig minden stimmel, cskhogy utana jon egy
tisztessegesen
kialakitott lepcsos csomagtarto OTSZAZTIZ
LITERREL. IGEN, JOL
OLVASTATOK! 510 liter. Megtartva az ivelt hatso
uveget, nagy C
oszlopos az auto. Feneke kicsit
Pontiacos-DaewooNexias. Nem rossz.
Lokharitoi elol-hatul kulonboznek a rendes Clioet
************8
|
+ - | RENAULT THALIA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hat en senkit sem szeretnek megserteni, de a Renault Thalia nem egy nagy
dobas. Mar csak azert sem, mert Romaniaban mar jo fel eve fut, Renault
Clio Symbol neven, es tudomasom szerint Torokorszagban gyartjak (meg is
latszik az aran, de a minosegen is.....). Szemely szerint ki nem allhatom
a koreai autokat, de azert inkabb egy Lanos, mint a Thalia. Uff!
Robi
ui. Bocs Djtiszy:-)
|
|