1. |
Re: Sufnituning... (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
2. |
Ostorcsapas effektus + legzsak (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
3. |
Arpi 2. (ez is hosszu) (mind) |
149 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Megeri reszletre? (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Mondeo alkatreszek (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
Mazda generator - autovill. szerelo kene (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
7. |
R5, alvazszam, torzskonyv, feltengely, legzsak (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
8. |
Toyota szerviz (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
9. |
x rated (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
10. |
RE: cosworth (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
11. |
va: teli-nyari (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
12. |
karpitos (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
13. |
AG autogas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
14. |
re: sufni (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
15. |
szervizre (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
16. |
kattogas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Kattogo kerek (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Kattogo kerek (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
19. |
RE: Capri (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
20. |
Felni (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
21. |
crash teszt (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
22. |
Auto reszletre (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
23. |
Megane fekek, FONTOS! (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
24. |
Samara ules (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
25. |
RE: *** HIX AUTO *** #1375 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
26. |
Kek lampa (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
27. |
Levego meghajtasu kerekkulcs contra Passat (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
28. |
Reszlet & teli gumi (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
29. |
kicsi a vilag (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
30. |
Kattogo kerek (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
31. |
kresz + szagszerviz+ablakmosas (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
32. |
Fabia 68 LE (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
33. |
Re. Kattogo kerek. (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
34. |
Re. Fenyoillatu matrica :-)) (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
35. |
RE: Uj auto vetel (Focus) - markakereskedesek (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
36. |
kattogo Kadett (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
37. |
Re: Garazs vasarlas (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
38. |
Peugeot 309 XR (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
39. |
Suzuki toresteszt 2 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
40. |
Re: Alufelni (#1373) (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
41. |
Re: holanc tabla (#1370) (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Sufnituning... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Sufnituning... (hosszu) ( 89 sor )
> Idopont: Mon Feb 11 14:54:34 CET 2002 AUTO #1375
> ... avagy mit ne csinalj az autoddal.
> Egy ismerosomnek (Arpi) volt egy autoja. Szep volt, jo volt (Opel
> Senator 3.0), neki megsem volt eleg jo. Egy szep napon elhatarozta,
> hogy
Egyeb erintettseg miatt tovabbkuldtem beidezve a MOKA es
GURU magazinba a forras pontos megjelolesevel.
En halalra rohogtem magam rajta.
Halasan koszonom!
Udv,
awender
|
+ - | Ostorcsapas effektus + legzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Valasz:oreg auto biztonsag *** HIX AUTO *** #1373 ( 23 sor )
> Idopont: Mon Feb 11 09:43:15 CET 2002 AUTO #1375 - - - - - - - - - - -
> kormannyal vagy a muszerfallal, ezekben lehet, hogy 10%-ot sem er, de
> nagyon sok autoban ez akadalyozza meg a felutodest a fent emlitett
> cuccokra, ami fej, vagy nyak eseteben halalos is lehet...
+ tegyuk hozza hogy a legzsak nem csak a kormanyra
taccsolastol ved, hanem roviditi azt az utat, amit a fej a kormany
fele megtesz.
Vagyis karambolnal legzsak fujodik, fej elore. Aztan fej hatra.
Legzsak nelkul mindez fej *jobban* elore, *jobban* hatra.
Ha a kormannyal nem is erintkezik a fej, a csontozatban fellepo
feszultseg komoly seruleseket, szelsoseges esetben halalt
okozhat - hangsulyozom, mindezt kormany lefejelese nelkul.
A hatas bar nem ugyanaz, hasonlit arra a hatasra, melyet
ostorcsapas effektusnak hivunk es mely akkor lep fel, mikor
hatulrol beledszallnak. Erre az esetre dolgozta ki a Volvo azt az
ulesbe szerelt biztonsagi megoldasat, melynel hatso utkozeskor a
test sulypontjanak hirtelen valtoztatasaval a hatast minimalisra
redukalja.
Udv,
awender
|
+ - | Arpi 2. (ez is hosszu) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nyar volt, fiatalok voltunk, es ilyenkor sok marhasagot csinal az ember.
Arpi persze tobbet, mint a normalisabbja. Ez regebben tortent, meg nem
volt meg a Senator, csak egy szakadt Ladara futotta. Abbol is csak
olyanra, ami annyira rozsdas volt, hogy nem lehetett tudni, mikor hullik
ki alola. Mindig azt vartam, hogy egyszer kiszakad az alja, es ugy fogja
hajtani, mint Flintstone a jarganyat. Muszaki persze evek ota nem volt
rajta, igy csak a szerencsen mult, hogy mikor bukik le.
Persze, ez sem lehetett olyan, mint az atlag, ezert volt itt is optikai
tuning ezerrel. Ekkoriban Arpi meg nem rendelkezett jelentos tokevel
(vagyona gyakorlatilag a szetesofelben levo Ladabol, 2 farmerbol es
nehany polobol allt), ezert nagyreszt lelemennyel kellett potolni a
hianyzo anyagiakat. Hat, lelemenyben nem volt hiany. Felkerultek ugye az
alap dolgok: rokafarok, muszor kormanyboritas, apropenztarto, halalfejes
valtogomb, oras visszapillanto (sajnos csak egy torotthoz tudott
hozzajutni, de lenyeg, hogy ora volt benne), "multifunkcios muszer", ami
egy homero, iranytu es ora mahagoniutanzat keretbe foglalt kombinacioja
volt, es itt ki is merultek nagyjabol az anyagi lehetosegei. Ekkor
jottek a segitokesz baratok, akik elso hallasra kicsit furcsallottak
Arpi kereseit, de aztan a hecc kedveert megcsinaltak, amit kert. Elso
lepes volt a muszerfal. Latta egy ujsagban, hogy egy sportkocsinak
polirozott aluminium boritas volt a muszerei korul, es hat persze, hogy
neki is kellett.
Miutan kiengedtek az ugyeletrol, ahova a sorjas aluminiumlemez altal
szetvagott tenyerevel ment kotozesre, uj otlettel alt elo: alufolia lesz
a megoldas. Finoman megemlitettem neki, hogy az nem tul strapabiro, meg
gyurodik is, de nem hallgatott ram. Egyik haverja szuleinek volt egy
Apisz szeru boltjuk, es onnan szereztek vagy harminc tubus Technokol
Rapidot, es kiadta az ukazt a haverjainak, hogy mindenki csenje el
otthonrol az alufoliat. Mikor eleg sok osszegyult, megkezdodott a
ragasztas. En csak a vegere ertem oda, hat, mit mondjak, nem volt egy
semmi latvany. Eloszor is total meghulyultek a ragszto gozetol, mert
zart garazsban csinaltak. Mikor odaertem, sejtettem, hogy gaz lesz, mert
meterekrol olyan szaga volt a garazsnak, mint egy festekgyarnak. Arpi
csak ennyit tudott hozzafuzni az esemenyekhez: "hehehe". Meg neha azt
is, hogy "atom lett, hehe". Ultek a haverjaval a garazs betonjan, mint
ket marhatok a mezon, neztek maguk ele, es vigyorogtak. Megneztem az
autot. Nem volt semmi. Lathatolag jobbrol kezdtek a mutatvanyt, mert ott
meg olloval voltak vagva a darabok, de gondolom, kozben hatott a
ragaszto, es mire a kilometeroraig jutottak, mar annyira zizik voltak,
hogy azt is beragasztottak. Be volt ragasztva a kormany, a
sebessegvalto, a szellozok, a bal oldali ablak fele, a bal ajtokarpit,
egy kicsit mindket ules, es ugy altalaban csopogott minden a
ragasztotol. Az elejen meg odafigyeltek ra, es probaltak kisimitani a
foliat, de a vegen persze ilyen aprosagokkal nem torodtek, es ettol az
auto ugy nezett ki, mintha Badogember vezette volna, aki egy szornyu
balesetben szettrancsirozodott. Kivonszoltam oket a levegore, es akkor
vettem eszre, hogy a napsutesben csillog fejuk es a ruhajuk, mint Szucs
Judit fenykoraban, diszkokiranynokent. Csak rajuk nem uveggyongy volt
varrva, hanem sikeresen magukra ragasztottak a levagott, lehullott
alufoliadarabokat. Neztek ram kitagult pupillaval, teljesen megzavarodva
a fenytol, es szemkapraztatoan csillogtak. Olyanok voltak, mint ket
szerencsetlenul jart ufo, akik nem tudjak hol landoltak.
Masnap kapartunk. Harmadnap is. A negyedik napon belattuk, hogy a
Technokol az erosebb. Arpi kicsit elkeseredett, mert a muszerfal enyhen
szolva furan nezett ki, az itt-ott feltepett alufoliaval, ezert gyorsan
ujabb csinositas utan kellett nezni.
Jott a szarny. Egy igazi szarny, ugye eleg komoly penzekbe kerult volna,
ezert maradt a szogvas, ket rudra hegesztve, amikre menet volt vagva.
Furtunk ket lukat a csomagtarton, atdugtuk a rudkat, csavar fent, lent,
es keszen volt a "szarny". Arpinak baromian tetszett, es megsertodott,
amikor a "Na, milyen?" kerdesre en azt mondtam, hogy "Legalabb van egy
alkatresz, ami nem rohad". Egy volt a problema, le kellett festeni.
Neolux nem jo, mert nem tartos. Mivel fessuk? Arpi azt mondta, hogy
olvasta valahol, hogy az aprobb hibakat koromlakkal szoktak javitani,
mert az hasonlo az autofestekhez. Probaltam felhivni a figyelmet arra az
aprosagra, hogy ez nem aprobb hiba, hanem egy bazi nagy vasdarab, aminek
befestesehez jo sok koromlakk kell, de nem erdekelte ("Majd
felhigitjuk"), irany a "butik". Akkoriban meg nem nagyon vettek a pasik
(mi meg inkabb fiuk) koromlakkot noknek, ugyhogy furcsan neztek, amikor
eloadtuk, hogy piros koromlakkot szeretnenk. Mondtam Arpinak, hogy en
azt hallottam, hogy a koromlakk maskeppen nez ki felkenve, mint az
uvegben, ezert ki kene probalni, mielott megvesszuk. Ezt nem kellett
volna mondanom. Amikor az eladono nem nezett oda, Arpi suttyomban
kinyitotta az osszes piros es bordo koromlakkot, es minden kormere
festett egy-egy pottyot. Kijottunk az uzletbol, es megprobaltuk
kitalalni, melyik szin illik az autohoz. Elegge belefeledkeztunk a
dologba, mert arra eszmeltunk, hogy egesz szep nezoseregunk lett. Akkor
jottem ra, hogy allok egy noi butik elott, nezem ahogy a haverom a
kifestett kormeit probalgatja, hogy melyik megy a kocsijahoz, es kozben
arrol vitatkozunk, hogy melyik a szebb szin. Arpi ugyesen feltalalta
magat: "Csak a szarnyamra kell." Na, ettol kitort a rohoges.
Megvartuk, amig eloszlik a tomeg, visszamentunk, es megvettunk 1, azaz
egy darab lakkot. Sikerult kunyeralnunk egy lanytol koromlakklemosot, es
felhigitottuk a lakkot. Szep rozsaszin lett. Remeltem, hogy nem festunk
vele, de festettunk. A "szarny"-at ettol kezdve egy foltos, rozsaszin
szogvas kepezte (a la Barbie mobil).
Ja, a lenyeg, amiert az egesz ceco volt: Arpi a fagyis lanyt akarta
elkapraztatni a csodajargannyal. A lanynak ugyan egy masik pasi tetszett
az I-es Golfjaval, de Arpi ugy gondolta, hogy egy full extras Lada
megiscsak imponalobb egy fapados Golfnal.
Egy dolog volt hatra, a kipufogo. Arpi szerzett egy vascsovet, ami
szerinte kituno kipufogo lett volna. En, mikor megfogtam a csovet, es
ereztem, milyen baromi nehez, gondoltam, hogy baj lesz, de nem szoltam,
mert tudtam, ugyis hiaba. Elmentunk valami lakatos haverjahoz, aki
kirohogott minket, es elkuldott a fenebe. Arpi beduhodott, es "Na, akkor
majd en!" felkialtassal eloszedte a forrasztopakajat, hogy majd azzal.
Rahagytam. Egy fel kilo onnal raforrasztotta a csovet, es elindultunk
becserkeszni a leanyzot. Az elso otven meter utan lejott a cso, es
elkezdett zorogni. A masodik otven meter utan az osregi kipufogo megadta
magat, es leszakadt mindenestul. Sebaj, igy ugyis jobb hangja van,
kipufogo be a hatso ulesre, gyerunk tovabb. A fagyizo elott par szaz
meterrel megalltunk, es Arpi eloallt a haditervvel. En eloremegyek
gyalog, kihivom a lanyt a fagyisbodebol, es szoval tartom, amig Arpi meg
nem erkezik. Ugy tervezte, hogy odafarol majd a lany ele az autoval, es
elviszi egy korre ("Hogy lassa, mi az elet."). Kerdeztem tole, hogy ezt
a farolas dolgot probalta-e mar. Mondta, hogy nem, de nem nem lehet nagy
dolog. En biztos, ami biztos alapon kineztem magamnak egy
villanyoszlopot fedezeknek, es elindultam. Odaertem. "Szia, gyere ki egy
kicsit, legyszi.", "Most nem lehet, sokan vannak." (Hoppa, erre nem
szamitottunk.) "De valami nagyon fontosat akarok mondani.", "Mondd el
itt, nem mehetek ki." Kozben hallottam, hogy Arpi kozeleg. Ezt egyebkent
mindenki hallotta, mert kipufogo nem leven, az autonak olyan hangja
volt, mint egy Zetor traktornak, amikor elakad a szantasban. "De gyere
ki, mert..." Itt tartottam, amikor baromi nagy fekcsikorgas, egy
reccsenes es csorompoles, majd csend. Arpi megjott. Feltem hatranezni,
mert azt hittem letarolta a fel utcat, de nem. Csak eppen az auto felig
az arokban volt. Arpi probalt ugy tenni, mint aki direkt igy akarta az
egesz mutatvanyt, de nem volt tul meggyozo. Mar csak azert sem, mert az
egyik kerek eleg furan allt. Mondhatni kitort. Arpi gyorsan kiugrott az
autobol, es jott a fagyisbodehoz. Nem vette eszre a kereket, mert a
masik oldalon volt. Erezte, hogy furan all az auto, de gondolta, majd
csak kijon az arokbol (ezt kesobb meselte). Elkezdtek beszelgetni, es
csodak csodaja, a lany levette a kotenyet, es elindultak az autohoz.
Arpi meglatta a kereket. Sapadta beult. Ult... Meg mindig ult... "Na,
megyunk?" - kerdezte a lany. "Ja, csak elobb nezd meg, milyen franko a
muszerfal. Klassz, nem?" (Itt kezdtem el rohogni.) Lany szetnez a
foszladozo alufolian: "Oooo, aha, klassz. Nem megyunk?" "A, meg nem,
majd kesobb. De hallgasd milyen hangja van." Beinditja (harmadszorra
sikerul), gazpedal pumpalasa. Lany: "Jezusom, megsuketulok. Inkabb
menjunk, mert mindjart vissza kell mennem." "Menjunk inkabb kesobb, most
csak dumaljunk." - probalta Arpi elkerulni az elkerulhetetlennek
latszot. "De hulye vagy, ezert hivatal ki, hogy most nem is viszel egy
kort?!" Arpi ettol bepoccent, es szerencsetlen lanyra zuditotta az
elmult napok osszes kudarcat (persze orditva): "Nem megyunk, bmeg, mert
kitort az a kib... kerek, es kulonben is, elegem van, hogy meg mindig
tiszta lakk a kormom, meg a tokom is ragasztos lett, ez a rohad folia
meg nem jon le... " Idaig hallottam, mert itt mar sirtam a rohogestol.
Innentol mar nem olyan erdekes a tortenet. Jott egy rendorauto,
igazoltatas, kiderult hogy nincs muszaki, szulok felhivasa, buntetes
kilatasba helyezese, amit valami ismeros egy uveg piaert elsimitott, a
szulok szornyulkodtek, kesobb rohogtek.
Az erdekes a dologban, hogy evekkel kesobb Arpi nem mint elete
melypontjat emlegette, ahogy ult felig egy arokba borulva almai nojevel,
es nem tudott elindulni, hanem ezt mondta: "Tudjatok, ha akkor 5
centivel eltekerem a kormanyt, meg lett volna a buxa."
Hat, igen, sok mulik neha ot centin. Gondoljatok erre, mikozban (neha)
vadul tekergetitek ide-oda a kormanyt.
M.
|
+ - | Re: Megeri reszletre? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >
> > A "megengedheti maganak" nem tudom mit jelent nalad, szerintem aki
> > reszletre vesz kocsit, az mar nem igazan engedhetne meg...
>
> ...
> Ha minden esetben igaz lenne amit irtal, akkor nem lizingelne az osszes
> ceg az autojait.
> >>>>>>>>>>
>
> A kettot ne keverjuk ossze (marmint a cegest es a maganszemelyt). A ceg
> egyertelmuen koltsegleirasok miatt valasztja a lizinget vagy tartos berletet,
a
> maganszemely ilyet nehezen csinal...
>
Szerintem ez mar nem igazan autos tema, de beszelhetunk rola.
A reszlet arrol szol, hogy mondjuk 4 ev alatt ossze tudnek gyujteni egy
X dologra. Erre jon a bank es azt mondja: "Adok en neked penzt, vedd meg
most, es fizesd ki negy ev alatt!"
Persze ker kamatot, hiszen valamibol elnie kell, de ha a kamatok
realaisak es nem uzsorakamatok, mint pl. jelenleg a magyarorszagi
szemelyi es aruhitelek a magun 20% feletti kamataival, szerintem igenis megeri.
(Nekem, - es egyik hitetlenkedo listatagnak el is kuldtem a csek
masolatat beszkennelve - jelenleg 3.5% korul van a hitelem kamat EUR-ban.)
Ezt a dolgot nyugotan lehet altalanositani kocsirol mosogepre, lakasra...
Vagy Te inkabb gyujtesz 20 evig, laksz anyosodeknal mint vezsel egy
hazat 20 eves reszletfizetesre?
A cegek csak reszben finansziroztatnak koltsegokokbol. Hosszutavon
igazabol mindegy, hogy megveszed vagy lizingeled. Egyszeruen a kocsi is
egy termeloeszkoz, mint a nyomdagep, eszterga... Megveszem es kitermelem
vele az arat ahelyett, hogy mas teruletrol kelljen forgotoket elvonni...
Udv,
Gabor
|
+ - | Re: Mondeo alkatreszek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv,
pepy kerdezett Ford Mondeo javitasrol.
Mivel en is hasonlo cipoben jarok (Mondeo kombi) leirom a tapasztalataimat:
Az autom egy hitelezsebol visszavett peldany, ami raadasul fel evet allt is
a megvetel elott. Erre mondana mindenki, aki ert az autokhoz, hogy ezt
nem szabad megvenni. Ehhez kepest viszont olcso volt.
Nos az elso utam egy szervizhez vezetett, ahol vegul is 154 eFt-ot kellett
otthagynom. Ebbol 130 eFt volt az anyag koltseg, es csak a maradek volt a
munkadij. Amit csereltek:
Akkumulator, fektarcsak, fekbetetek elol, vezermuszij, feszitogorgo, ekszij,
olaj, olaj szuro, levegoszuro, gyertyak (platina) most ennyire emlekszem.
A szerviz Budan, a Bojtar utcaban talalhato. AutoText a nevuk. Foglalkoznak
mindenfele autokkal, es tobb nagy ceg flottajat kezelik. Mi eddig egy
P406-ot es egy Lagunat vittunk hozzajuk ceges autokent, de kollegam
Favoritjat is ujja varazsoltak egy tores utan. En csak ajanlani tudom Oket.
Kerdesedet tedd meg fel az Index Ford topicjaban is.
Ok is emlegettek egy aranykezu szerelot, de o asszem foleg regebbi Fordokat
javit.
Sabat
|
+ - | Mazda generator - autovill. szerelo kene (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Egy kolleganak kellene surgosen: Mazda Xedos jarmu, es ugy tunik, hogy
tultolt a generator. A szerviz azt mondta, hogy nem tudjak mi van, de
szetszedik, kicserelik a szabalyzot, meg ha mar ugyis, akkor felujitjak a
generatort, 100+ ezer forintert, aztan majd meglatjak, hogy jo-e.
Namost kellene alternativ javaslat, hogy lenne-e olyan autovillamossagi
szerelo, aki a szakszervizzel ellentetben nem a "csereljuk ki a hatso hidat,
hatha megjavul a generator" alapon allna a dolgokhoz.
Ha tudtok ilyen embert Bp vonzaskorzeteben, akkor legyszi egy maganlvellel
(is) dobjatok meg, mert surgos lenne.
Kollegam neveben koszi,
Szabolcs
|
+ - | R5, alvazszam, torzskonyv, feltengely, legzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Pentek reggel a Renault 5 alol kifordult a jobb elso kerek.
Menet kozben, anyu alatt. Elmeny ez az auto, mar eddig
is imadtam, most meg jobban.
> Felado : [Hungary]
: A sokat kritizalt amerikaiak mar 15 eve is tudtak ezt.
: Az en 15 eves Fordomon is az ablakban lathato az alvazszam.
Azt hiszem - nekem is csak mondtak, nem biztos, hogy igaz - az
valami "amerikai" szabvanyu alvazszam, Europaban nem
hasznaljak. Ez egy szerelotol hangzott el a Porsche-szervizben,
amikor rakerdeztem, hogy ugyan miert mashonnan akarja
leolvasni az alvazszamot, amikor ott figyel az ablakban. Az
auto 1987-es volt, lehet, hogy az ujaknal mar maskepp van.
> Felado : [Hungary]
: ... avagy mit ne csinalj az autoddal.
: Egy ismerosomnek (Arpi) volt egy autoja. Szep volt, jo volt (Opel
: Senator 3.0), neki megsem volt eleg jo.
:))))))
> Felado : [Hungary]
: Az atiras ota lassan mar 4 honap telt el, de meg mindig nem
: kaptam meg a torzskonyvet. A srac azt mondja, hogy akar 5 honap is
: lehet az atfutasi ido.
: Igaz ez ?
Nekem mar harom torzskonyvet is kuldtek ki, mindharom kb.
ket het alatt megjott.
> Felado : [United Kingdom]
: Balra fordulasnal amikor szinte teljesen
: ala van szedve a kormany a bal elso kerek
: eleg nagy kattogasba kezd es razza az
: egesz kocsit (nem tul durva, de nagyon
: idegesit)
Feltengelycsuklo. Szinte holtbiztosra veheted. Valoszinuleg
nemsokara a masik oldalon is megadja magat. (Hacsak
nem amiatt ment tonkre, hogy kiszakadt a porvedo es
belement a kosz.) Nem kis penz, de ritkan van ra szukseg.
Egyebkent ha csak teljesen alaszedett kormannyal kattog,
akkor valoszinuleg sokaig elmegy meg igy.
: En ezt a 10%-ot egesz egyszeruen nem hiszem el. Lehet olyan auto,
biztosan van
: is, ahol a legzsak nelkul is tutira nem kontaktalsz a kormannyal vagy
a
: muszerfallal, ezekben lehet, hogy 10%-ot sem er, de nagyon sok autoban
ez
: akadalyozza meg a felutodest a fent emlitett cuccokra, ami fej, vagy
nyak
: eseteben halalos is lehet...
Kerlek, hat akkor ne hidd el. Vagy gondolj bele abba,
hogy a halalos vagy sulyos serulest okozo karamboloknal
_altalaban_ nem az volt a problema, hogy a kormanyt, vagy
a muszerfalat lefejelte a vezeto. Erre is kitert a tanulmany.
Szoval nem a feje tort kette, bocs, ha kicsit morbid, amit irok.
Eppen ezert nem kell csodat varni a legzsaktol sem. Vagy
varja az, aki akarja.
udv,
Zoli
- Relax! Magazin - http://www.relax.hu
|
+ - | Toyota szerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> garanciaban kicserelnek-e kozepkonzolon kiegett izzot? Ha nem, akkor
> maceras? van vele tapasztalatotok? Nem akarok szettorni semmi patentot
kopo es fogyo alkatreszeket nem cserelnek, fizeted az izzot is es a munkat
is.
> garanciaban cserelnek-e/felszabalyoznak-e fektarcsat, ha nagyobb
> sebessegu fekezeskor berezeg, beraz a kormany (meg minden fekalkatresz
> eredeti)? Vonatkozik erre gari?
szerintem nem - fogyo es kopo...
Egyebkent furcsa - ennyit valtozott volna a vilag? Kb. fel eve
hozatott velem az apam ATE fekeket a Corollara ('91, 1.6 GLi, 77 kW)
es cserelte le az EREDETI Toyota fekeket :)) Igaz, a speed limitek
szerint vezet, igy brutalis igenybevetelrol nem beszelhetunk.
> - mi a tapasztalatotok, mit lehet sajat magamnak vinni a kotelezo
> szervizre (most a fel autot kell cserelni: olaj, hutofolyadek,
> valtofolyadek, gyertya, diffifolyadek, asszem fekfolyadek)? Van-e
> ebben kulonbseg a szervizek kozott?
konzultald a szervizzel. En is vinni akartam az olajat, de nekik
100 literes hordokban van, Internetrol rendeltem be magam, ami -5%,
ugyhogy a vegen olcsobbra jott ki, mint az en nagyraktari aram.
Masodszor mar nem volt nekik 10W60, ezert en vittem olajat.
Vannak szervizek, ahol nem engedik a sajat olajat.
Fuss el a szervizbe, kerdezd meg, mibol milyet raknak bele es
probald ua megszerezni olcsobban.
Cs.
AR 146 / Punto II
|
+ - | x rated (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
found this new teen site
http://www.coedtease.com/index.php?AP_Code=md
great stuff
|
+ - | RE: cosworth (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Fogash,
>Reszben tevhit! A Scorpio Cosworth nem illik bele az Escort
>es a Sierra Cossie-k vonalaba, nem egy brutal sportlimuzin,
>csak egy sima hathengeres, negyszelepes motor volt,
Tudom, pont ilyen gepem van. (Korabban mar irtam en is, hogy nem keverendo
ossze egy sportautoval.)
>amit a Cosworth egy kicsit atgondolt, hogy legalabb lefele
>ne logjon ki a kategoria atlagabol, ha mar nem jobb azoknal.
Errol van szo. Ezert tettem hozza a temahoz azt a kis megjegyzest.
Udv:
pJ
|
+ - | va: teli-nyari (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A teli gumit meddig erdemes fenthagyni? varjak meg a
> nyari visszaszerelesevel ??
A teli gumit kosd ossze a kabat, vagy a dzseki hasznalataval.
Ha mar el mersz indulni minden reggel egy szal pulcsiban,
akkor johet a nyari gumi. Aprilis vege, majus eleje.
Ugyanez igaz a masik vegere is. Szeptember vege, oktober
eleje.
--
Meszaros Geza
|
+ - | karpitos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Keresek karpitost, aki athuzna egy autom 4 uleset.
>Sopronhoz vagy Hegyeshalomhoz. Jo tenyleg jol, precizen
>dolgozzon.
Gyorben? En kb 5 eve egyszer karpitoztattam 2 db Recaro-t (Opel Kadett
1.3SR), azt szepen megcsinalta 2szinure ( a szelen a kopasnak jobban kitett
reszeit fekete farmerszeru anyaggal, a kozepet meg olyan voroshagyma-szinu
plussel), es elotte kiegeszitette a szivacstomest, ahol meg volt ereszkedve.
Szombaton tudom megnezni, el-e, dolgozik-e meg? Igy yo?
Udv
Fogash
_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
|
+ - | AG autogas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A gázrendszer látható részein valami AG AUTOGAS SYSTEMS feliratok vannak. A
>neten megtaláltam a honlapját: http://www.auto-lpg.com .
>Kérdezném a hozzáértoktol, hogy ez milyen rendszer lehet? Megbízható?
>Mennyire költséges a karbantartása? Mit tudhat az a computer? Érdemes így
>megvenni az autót, vagy egy másikat keressek, és én "vezettessem" bele a
>gázt?
nagyon konkret tapasztalatokert keresd meg az autogazos topicot az indexen,
talan ott van valakinek ilyenje is. A "computer" minden hengerenkenti
befecskendezos auto gazositasahoz kell. Ezekben az inditas benzinnel
tortenik, a kello homerseklet eleresekor viszont automatikusan kapcsol at
gazra. Nagyjabol ezert computer...
Felni nem kell tole kulonosebben, csak minden papirjaban legyen benne
rendesen. Ill. erdemes itthon megkerdezni, kell-e vmilyen agyament vizsgalat
pluszban.
Udv
Fogash
_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
|
+ - | re: sufni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Sufnituning... (hosszu) ( 89 sor )
Nalam nyert...
Fogash
_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
|
+ - | szervizre (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>- garanciaban kicserelnek-e kozepkonzolon kiegett izzot? Ha nem, akkor
>maceras? van vele tapasztalatotok? Nem akarok szettorni semmi patentot...
Nem, igen, nem, helyes. :) Az izzocsere szerintem nem garis, a
muszerfalbontas mindig macera (kevesen tudjak _ugyanugy_ osszerakni, Toyotat
meg nem szedtem szet, de javaslom tanulmanyozasra Gonci Csabi esszejet az
Alfa muszerfalvilagitasanak javitasarol.
>- garanciaban cserelnek-e/felszabalyoznak-e fektarcsat, ha nagyobb
sebessegu
>fekezeskor berezeg, beraz a kormany (meg minden fekalkatresz eredeti)?
>Vonatkozik erre gari?
Nem, kopo alkatresz, aminek a normalis elhasznalodasa kovetkezik be ennyi
ido alatt. Ennyi erovel az olajcserere is lehetne kovetelni az ingyent,
hiszen az sem birta ki a 100ekm-t. Szoval sajna a fekjavitas is sajat
koltseghelyre fog menni...
>- mi a tapasztalatotok, mit lehet sajat magamnak vinni a kotelezo szervizre
>(most a fel autot kell cserelni: olaj, hutofolyadek, valtofolyadek,
gyertya,
>diffifolyadek, asszem fekfolyadek)?
Altalaban aranyarban mernek mindent. Szuroket biztos a sajatjukat eroltetik,
olajat vihetsz te is, talan gyertyat is, a tobbin nem erdemes vacakolni.
Elotte kerdezz ra naluk.
Udv
Fogash
_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
|
+ - | kattogas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Balra fordulasnal amikor szinte teljesen ala van szedve a kormany a bal
elso kerek
>eleg nagy kattogasba kezd es razza az egesz kocsit.
A feltengelycsuklo ment tonkre. Egy darabig meg jarhatsz vele, aztan egyszer
majd osszetorik a belseje, reteszeli magat es szettep mindent a kozelben. Ha
szerencsed van, lehet csak csuklot cserelni, ha nem, akkor egesz feltengelyt
kell. Eleg huzos lesz a kocsi ertekehez kepest... :(
Fogash
_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
|
+ - | Re: Kattogo kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
a feltengelycsuklo...
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: badbones.hdsnet.hu)
|
+ - | Re: Kattogo kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nagy valoszinuseggel feltengely csere esedekes... Ha lehet ne sokaig halaszdddd
d!
GEGE
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: sungold3.it.ibm.com)
|
+ - | RE: Capri (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
En voltam az aki feltette a kerdeseket. Es azonnal hozza is tennem, hogy
nem ertek nagyon az autokhoz, csak amit a "szagerto" urak
elmagyaraznak nekem es meg is ragad bennem. Tehat amit itt leirok azok
kozvetett infok olyanoktol akiket en(!) kompetensnek tartok vagy adok
a szavukra. Ezzel lehet vitatkozni, de en nem tudok eszerveket felhozni.
Az is lehet, hogy valamit felreertettem, akkor meg bocs, es ha sikerul
megmagyaraznod, akkor szivesen veszem a felvilagositast.
> ja, es hol van Y melyedes a golyalabon?
Nekem a capris szerelo/klubelnok Robi mutatta meg egy II-esen. A
kovetkezo magyarazattal: sok autot amikor megtornek, akkor
kikalapalnak egy hangolo melyedest. Ha ez nincs akkor nem erdemes
megvenni, mert nem lesz egyenesfutasa a gepnek.
Na en az idok tavlatabol ennyit tudtam megjegyezni. Letoltottem 1000
kepet a caprikrol, es valahogy nem talaltam meg ezt a melyedest (lehet, hogy ne
m
eleg nagy a felbontas vagy lukas az agyam)
Hogy a kerdesedre valaszoljak, ezt a motorterben mutogatta a csavarok
mellett a golyalabon.
> hogyan kell ehhez futomuvet allitani?
Allitasa szerint ezen kezzel sehogy. Egy masik emberem meg
megnyugtatott ha ilyen egyszeru akkor abbol meg barmit ki lehet hozni.
> nem vagyok klubos, de sokaig capriztam, ertek is hozza, de erdekes, hogy neha
ny
> ember, aki hallott ezt azt, meg az occse meg a haverja meg egyebek Capriztak,
> ujat tud nekem mondani???
Ertem. Akkor Te lennel az az ember, aki nekem meg tudja mondani, hogy
erdemes-e ilyen autot venni. Mik a tapasztalatok, hatranyok stb.
> na nem megsertodni, komolyan erdekel!
Pedig a hangnem majdnem olyan.
Nagyon varom a valaszodat.
Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. február 12.
Ui.: erdekes, hogy eddig nem lattalak a listan.
|
+ - | Felni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Felkerultek a felnik az XM-re, bar eloszor egy gumis ramhozta a fraszt. Az
uj gumit akartam a felnire rakatni, amikor is beprobaltak a meg ures felnit
az egyik hatso kerek helyere. Azt mondja a mokus, hogy ez a felni nem fog
beferni a kerekdobba. Mert hogy az XM Et-je 14. Mar majdnem kopkodni kezdtem
az eg fele, hogy majd aztan alaallok, amikor belebotlottam egy masik
gumisba. Az annelkul, hogy megnezte volna a kocsit meg a kerekeket, kapasbol
mondta, hogy az XM Et-je 45, mar hogy a fenebe ne ferne be egy 35-os? Es
lon: a nyomas elengedesekor is van kb. 1 ujjnyi res a gumi es a kerekdob
kozott (hatso kerekek). Kozben megtudtam, hogy itt is vegeznek alufelni
felujjitast, 1-2 nap alatt kesz.
Koszi megegyszer a segitseget mindenkinek! Azert volt ez a nagy felhajtas,
mert kopasz vagyok e teren, es nem akartam egyreszt elbarmolni semmit,
masreszt meg foloslegesen veszelyeztetni a csaladot.
Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
ICQ: 1530399
|
+ - | crash teszt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Valahogy nincs bennem az a "hudedemarhafontosacrashteszt"
erzes...
Szerintem sem fontos ez a tipusu crash teszt, mert pl.
kihagytak belole az olyan egyszeru dolgokat, hogy az auton
van-e fek, es meg tud-e allni pl. a betonfal elott, vagy be
tud-e venni egy kanyart, ahol mas auto mar reg elszallna,
vagy hogy van-e eleg power benne, hogy egy szoros elozesnel
gazt adva meg be lehessen fejezni az elozest, az utkozest
elkerulve. Legalabbis en sokkal gyakrabban elozok,
kanyarodok es fekezek, mint utkozok (gondolom aki sokat ad
az ilyen crash tesztekre, az mashogy van vele). Szoval
ilyen aprosagokrol megfeledkeztek a csilagok odaitelesenel.
Pl. en inkabb veszek (vettem) olyan autot, ami feleannyi
tav alatt megall, mint pl. egy 4 millios Astra (es nem eri
el a betonfalat, tehat nincs utkozes), es masfelszer akkora
a kanyarsebessege legalabb. Persze leginkabb olyant,
amelyikben a fent emlitett stabilitas es a toresteszt
pozitiv tulajdonsagai mind megvanak. Mert van ilyen auto,
csak en errol meg tesztet nem lattam.
Ha valaki tud ilyet, az szoljon.
Elore is kossz,
Vaddiszno
|
+ - | Auto reszletre (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Aruld mar el, ne haljak meg hulyen...
En mikor a multkor uj autot akartam venni, akkor bementem
erdeklodni kulonbozo kepviseletekbe (min. 3) es alkudoztam
egy picit az ertekesitokkel. Mindegyiknel az volt a
tanulsag, hogy ha kp.-ban fizetek, akkor elengednek kb. 5
millabol meg 2-3 ezret, ha viszont hitelt veszek fel, akkor
nem es az eredeti (mar amugy is egy kicsit lealkudott)
osszeget irjak be a hitelszerzodesbe. Mondjuk szerintem ez
csak azert volt, mert kamatmentes hitel volt, es a
kamatokat a szerzodeses bank raterhelte a kereskedokre,
akiknek a haszonresukbol kellett kigazdalkodniuk (jaj de
sajnalom szegenyeket, ez olyan szomoru) es ezert nem
akartak meg engedni a szemetek. Amugy szerintem tok
mindegy, mert a kereskedo ugyis megkapja a banktol a lovet
egybol.
Udv,
Vaddiszno
|
+ - | Megane fekek, FONTOS! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Autosok,
lecsereltettem a fekbeteteimet a kocsin, mivel ugyebar a 100001.
kilometerben sikeresen vasig koptak. Vartam ugyan mar elotte is, hogy
kigyullad a kopasjelzo lampa, ez azonban nem tortent meg. A szervizben
kiderult az oka is, nincs visszajelzes !!! A fekbeteten semminemu
visszajelzo nincs, a beszerelt visszajelzolampa igy csak disz. Szoval ezuton
felhivom minden Megane tulajdonos figyelmet, hogy az elso generacios (1999
Szept- tol) Megane fekei valoszinuleg csak vasig kopva adnak visszajelzest,
akkor is csak hangban, a VISSZAJELZO LAMPA NEM FOG KIGYULLADNI! Szoval
erdemes a fekek allapotat rendszeresen ellenoriztetni ! A szerelo megmutatta
egy R19 betetjet, amiben erdekes modon volt visszajelzo ??? Hogy is van ez,
visszalepunk ? Takarekoskodunk vagy mi a szosz ? Akkor legalabb ne raktak
volna bele a lampat !
Jo autozast !
U.i.: A Micu hamarosan ujra uzemkepes, szoval kezdodik a tavaszi hajtas
!!!!!!!
---
Renault Megane 1.4 16v / Mitsubishi 3000GT VR4
---
|
+ - | Samara ules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ihajja!
A kovetkezo kerdesem volna:
Tud valaki Lada bontot, de legalabbis olyan helyet ahol tudnek venni
Samaraba vezetoulest? Apamnak szejjel van mar torve az ulese es
kellene egy bontottat szereznem, de otletem nincs merre induljak.
Persze megnezhetnem az Arany oldalakat is, de itt talan tobb otlet
jon!
Ha tudtok valamit kerlek irjatok. Gondolom maganban, hiszen nem
egy kozerdeku es erdekfeszito tema! :o)
Elore is koszonom a reakciokat!
A kormanyok legyenek velunk, Udv!
************************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
* mailto: *
************************
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #1375 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A ceg egyertelmuen koltsegleirasok miatt valasztja a lizinget vagy
> tartos berletet, a
> maganszemely ilyet nehezen csinal...
Nem csak azert. Pl. ha egy ceg "elfelejti" befizetni
koztartozasait, afat, adot, miegyebet, az Apeh nagyon
gyorsan vegrehajtot kuld a nyakara. Az elso, amit a
vegrehajto lefoglal, ha nincs a cegnek keszpenze, az az auto.
Solya
|
+ - | Kek lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Egy kicsit furcsa kerdesem lenne:
Ha kizarolag dekoracios cellal felteszek 1 kismeretu kek lampat
(burat) a muszerfal kozepere, amiben nincs ego es vezetek sincs
hozza, azert szolhat -e a rendor ?
Udv !
TT
|
+ - | Levego meghajtasu kerekkulcs contra Passat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Slovak Republic]
> Temakor: felni II ( 17 sor )
> > Meg "200km utan ujra meg kell huzni a csavarokat".
Udv mindenkinek!
Hmm...
Ez eszembejuttatott valamit...
Tavaly mentunk nyaralni Szegedi rokonokkal Fonyodra.
O elotte csereltette ki a felniket mert javitottak, centiroztak
ilyenek... ugye sok a padka..
A srac mikor csavarozta fel a felniket, a bal hatsoban az egyik csavar
menetet kizuzta...
Az ismerosomet kerestek telefonon es azzal a tudattal hogy a fene egye
meg a hulye gyerek legkulcsat... elment telefonalni...
Na harom csakarral elmentunk Fonyodra....
Ot az ocsem nezegeti a csavar helyet hogy hogy all... erre a szembelevo
csavart kezzel kicsavarja....
Hee hat ez is szarra van szaggatva....
A kocsog ficko egy szot nem szolt rola hogy csak ket csarar van mar
meg...
A rokonom pedig csaladotul megy az autopalyan 120-al....
Kicsit elkapta a gyomorgorcs mikor latta hogy mi tortent, azt hiszem
ertheto is....
Na most azt kerdeznem hogy ez hogy is van? csak ilyen egyszeru
megszakitani egy 89es(?) kiadasu Passat karavan kerekcsavarjait?
Hozza kell fuznom hogy a Yugo-nak ( :o) igen ezzel jovok mar megint...)
Ugy huzom meg a csavarjait hogy a 25 centis kerekkulcs vegere allok, es
ugralok rajta a 70 kilommal. Akkor most vagy a levegos kulcs huz mint
allat vagy az anyag a szar....
Es meg sose huztam utana... nem volt ra szukseg.. bar most belegondolva
lehet hogy megteszem...
A gond ugye az hogy meg karteritest se kerhetett hisz o 3 csavarral ment
el onnan... es nem tudja bebizonyitani hogy elete veszelyeztetese
tortent...
Azt mondta hogy ha meg egyszer meglat valakit a legkulcsal kozeledni a
autoja fele eltori a kezet.... :o(
Egyaltalan van ilyen esetekre eljaras?
Udv
|
+ - | Reszlet & teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Annak idejen ugy megtetszett az Alfa reszletre valo vetele, hogy
> 6 honappal kesobb a Puntot is reszletre vettuk. Ez kb. 15
> honapja volt es meg nem jottem ra, miert rossz a reszletre valo
> vasarlas es hol huztak le, ill. mit vettem dragabban. Aruld mar
> el, ne haljak meg hulyen...
Ki mondta, hogy barkit lehuztak? Annyit mondtam, hogy szerintem
aki reszletre vesz kocsit, az mar nem igazan engedhetne meg
maganak. De ez egy szubjektiv velemeny, mindenki arra kolti a
penzet, amire akarja.
> A teli gumit meddig erdemes fenthagyni? varjak meg a nyari
> visszaszerelesevel ??
Persze, meg barmikor havazhat, fagyhat...
|
+ - | kicsi a vilag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
milyen kicsi a vilag. Barati tarsasagunkban dominal a Citroen Kacsa, de
udito kivetel Berci baratunk Trabija. Szeretjuk, elviseljuk, es ami a
lenyeg, soxor vontatjuk.
Hetvegen ismet a butykolesen volt a hangsuly. Eredetileg nem is tudtam a
dologrol, csak veletlenul tudtam meg, hogy Berci a hazuk elott szereli a
Trabit egz masik baratommal. Elugettem, es eppen jokor, mert tarthattam a
tenyerem, amint eppen Berci egy papirra telefonszamokat irogat.
A beszelgetesbol kiderult, hogz eppen Frigyessel beszelt, es Soma neve is
szoba kerult. Kicsi a vilag. Gondoltam mgirom, hogy mekkora segitokezseg
lakozik a lista Tisztelt Tagsagaban.
A tortenet vege, hogy az istennek sem sikerult Hall jeladot keriteni
telefonon szombat delutan. Letorve elbattyogtam hazafele, es rutinbol
odaneztem a Kisrokus utca elejen levo autosboltra. Nyitva az ajto.
Bekukkantok, es rakerdezek a jeladora. Az elado folnyul a polcra, es lerakja
a pultra. Gyors telefon Bercinek, aki az 500 meteres utat masodpercek alatt
teszi meg annak ellenere, hogy bujkalt benne a kisordog, meg volt gyozodve
arrol hogy szivatom.
De ezuttal nem. A bolt azon sajnalatos okbol volt nyitva, hogy a szomszedos
utazasi irodat kiraboltak, es az autosboltos ur volt a hatosagi tanu.
Igy lett a sajnalatos esemenynek hala megszerelve a Trabi.
Ezer koszonet azoknak, akiket illet.
Sziasztok,
Metya
|
+ - | Kattogo kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
>Balra fordulasnal amikor szinte teljesen
>ala van szedve a kormany a bal elso kerek
>eleg nagy kattogasba kezd es razza az
>egesz kocsit (nem tul durva, de nagyon
>idegesit) Az uton semmi gond vele, csak
>ha lassan fordulsz nagyon alaszedett
>kormannyal. Ahogy neztem eleg rendesen
>befordul ilyenkor a kerek. Mi lehet vele ?
Ez a kulso feltengelycsuklo tipikus hibajelensege. A feltengely-
gumiharang nem volt kiszakadva?
Udv:
CsP
|
+ - | kresz + szagszerviz+ablakmosas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Slovak Republic]
>> Meg szerencse, hogy az autosok tobbsege jogkoveto allampolgar...
>Jogkoveto... Milyen hulye szo :)))
>Ha mindenki magasrol tenne a szabalyokra es ugy vezetne, hogy
>vigyaz magara es masokra, nem a tablakhoz viszonyitana
>a kozlekedes modjat, hanem a mindenkori korulmenyekhez, akkor
>sem lenne baleset.
Had segitsek egy par. (nem mintha szukseged lenne ra :-) )
Iskola elott kint a 40-es tabla. reggel nyolc elott par perccel
kozveszelyes dolog nem 20-al menni, viszont hajnali egykor lehetne menni
akar 70-el is (jol belathato megvilagitott hely). Mikor fog kint allni a
trafipax ?
Es a szabalyok betartasa/nem betartasa mikor okoz balesetet ?
Masik pelda M1 vege hegyeshalomnal. (par eve tortent) 100-as tabla, 80, 60,
40, hatar ures, gurulunk 60-70-el, gyanusan sok az ut mellett az allo auto,
lassitunk, rendor integet, megallunk, mint kiderult jelentosen tulleptuk a
40-es sebesseghatart. Ertelme volt a sebessegkorlatozasnak.
Viszont ugyanigy a nemet hatarnal akartak elvenni a jogositvanyt a
sebesseghatar 100%-os tullepeseert (20 korul mentunk amikor kint volt a
10-es tabla :-) )
Inkabb kene esszel a szabalyokat es a korlatozasokat megallapitani, es
betartatni.
>- ha latom, hogy elozni akar es jon valami, akkor bal index
Erdekes, hogy en ugy vettem eszre, hogy nem igazan szoktak ezt erteni :-o
> Felado : [Hungary]
>Minek? Ott van arra a kodlampa! Mar akinek van ketto...
Es az hogy nem vilagit a kozepso az nem is feltuno :-)
>Felado : [Hungary]
>Hat akkor megkerdezem szabad-e bizni a szakszervizekben,
>valamint a szerelokben, vagy jobb ha minden akcio elott
>atbogaraszod a gépkonyvet (ami soha nem haszontalan) es el
>nem mozdulsz a szerelo mellol lesve minden mozdulatat, hogy
>jol vegzi e a dolgat? Vagy nem jol gondolom?
Ha nem tudod, hogy mi a kocsi baja, akkor az sem segit. Volvo szkszerviz,
ket futoszal nem fut a hatso ablakon, kapcsolocsere meg fogja javitani,
kipufogotarto gumigyuru elszakadt, kipufogorendszer csereje a javaslat,
elso futomuben kikopott egy gumibak, futomucsere majd megoldja. Es nem
osoreg autokrol van szo, az egyik egy eves mult akkor, a masik 5 mult. En
azota hozzaert szervizbe hordom a kocsit, meg ha nem is szakszerviz, de
ertenek hozza !
Es akkor hogy kerdes is legyen. Mivel erdemes lemosni kivulrol a szelvedot?
Most csereltem ablaktorlolapatot, de szerintem van vmi trutyi a szelvedon,
amit csak ken a helyett hogy tisztara torolne...
A'kos
--
Ákos Szalay, Architecture & Research, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
|
+ - | Fabia 68 LE (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autostarsak!
Egy igen surgos kerdesem lenne. Kuszobon all az uj auto
vasarlasa, viszont egy olyan informaciot hallottam, ami
igencsak elkedvetlenitett. Egy 1,4-es (68 LE) Fabia a
valasztottunk. Igen am, de tegnap talaltam egy 2001 ja-
nuari Autokatalogust, amiben azt olvastam, hogy:
"...Skoda osszes motorja VW-, kiveve a 68 LE-s, ami
csehorszagi fejlesztes. Ennek a motornak a minoseget,
menetdinamikajat, valamint karosanyag-kibocsatasat nem
lehet egy lapon emliteni a VW-motorokkal..."
(lehet hogy nem pontos a megfogalmazas, fejbol ideztem, de a
lenyeg benne van)
Szeretnem tudni, hogy meg mindig ez-e a helyzet, es ha
igen, akkor valoban annyira rossz-e mint ahogy a cikkben
irtak??? Ezen mulik ugyanis, hogy megvesszuk-e avagy sem.
Kerlek ha lehetseges maganba is kuldjetek egy CC-t, sajnos
mostanaban nemigen van szabad idom a lista olvasasara:(
Elore is koszonom!
Balazs
---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
|
+ - | Re. Kattogo kerek. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Autofelszereles
Sziasztok autosok, szia Istvan.
>Balra fordulasnal amikor szinte teljesen
>ala van szedve a kormany a bal elso kerek
>eleg nagy kattogasba kezd es razza az
>egesz kocsit
Tippem:
Kulso feltengelycsuklo, vagy kerekcsapagy.
UdvozLettel: Frigyes
A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50 ; 06-20-9446-107
Skoda 120 L
|
+ - | Re. Fenyoillatu matrica :-)) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Autofelszereles
Sziasztok autosok, szia Szabi.
>HA> Bovul a csapat, mostantol Erdelyorszag eme szegleteben is latni HIX
>>HA> AUTO matricat.
>Frigyes mester ez mind igaz?
Igy van ez igaz ;-) Harom HIX matrica van Erdelyorszagban
Kolozsvaron 1db
Brassoban 1 db
Leventenek 1 db
>Nekem innen Temesvarrol mit kellene kuldenem ahhoz hogy >autos
matricat
>kapjak ajandekba ? :-)))
Temesvari vagy :-)))) ? Asszonykam nagynenje Temesvari :-))) Minden evben
hiv hozzajuk minket Temesvarra, hogy latogassuk meg oket. De eddig meg sajna
idohiany miatt ez nem sikerult.
Igy juthatsz hozza a matricahoz !
Feladsz a cimemre egy felbelyegzett boritekot, benne a valaszboritekkal ami
felbelyegezve a te cimedre cimezve legyen. Valaszboritekban egy papir kozott
a 200 penz, matrica ara. Papirra lehetoleg rairva, hogy milyen matricat
szeretnel, kulsot avagy belsot. Postafordultaval megkapod. Igy a
leggyorsabb.
Udvozlettel: Frigyes
A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50 ; 06-20-9446-107
Skoda 120 L
|
+ - | RE: Uj auto vetel (Focus) - markakereskedesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia/sztok!
> Marcius vegen fogok egy Focust venni, ez ugyben nyaggatanalak
> benneteket egy darabig kerdesekkel, hatha valaki tud rajuk
valaszolni.
> Kinek van tapasztalata, infoja roluk: Ford Solymar
Minket elegge hulyenek neztek a mult nyaron: Egy ket eves Mazdat
vettunk toluk mindenfele lizingeleses uton-modon. Auto atvetel,
mondtak, az utolso szogig is atvizsgaltak, minden tuti. Pestre hazahoz,
a kesztyutarto pedig az elso nyitaskor leesik, merthogy az egyik tarto
pocke le van torve. Telefon vissza, hogy most mi van, es meg mi voltunk
a parasztok, hogy alairas utan zargatjuk oket ezzel! Egy het macera
utan meg annyit sem birtak kibokni, hogy elnezest, szoval.... Oke, nem
egy egetvero problema, de azert ne nezzenek mar ennyire hujenek. Nalam
ez igenis nagyon ront az image-ukon.
petya
____________________________________________________________________
Gra'tzer Pe'ter (30)-375-0154 ICQ14863157
|
+ - | kattogo Kadett (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Istvan !
>Balra fordulasnal amikor szinte teljesen
>ala van szedve a kormany a bal elso kerek
>eleg nagy kattogasba kezd es razza az
>egesz kocsit (nem tul durva, de nagyon
>idegesit) Az uton semmi gond vele, csak
>ha lassan fordulsz nagyon alaszedett
>kormannyal. Ahogy neztem eleg rendesen
>befordul ilyenkor a kerek. Mi lehet vele ?
Az elhalalozni szandekozo feltengely csuklo
szokott ilyet muvelni.
Zotya
|
+ - | Re: Garazs vasarlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Sziasztok Aut?sok !
> Azt szeretnem megtudni, hogy mik a velejaroi egy garazs vasarlasanak.
> Tehat pl. kell-e ugyved az adas-vetelihez, kell-e illeteket fizetni, valamint
igen,kell illeteket fizetni. mivel nem lakascelu a vasarlas, ezert az
illetek nagysaga 10%, ami kicsit huzos.
> az APEH fele van e kihatasa a dolognak.
> Vagy pont agyan az a menete, mint egy lakas vasarlasnak ?
igen, pont az. en mondjuk egyszerre vettem a garazst a lakassal (ket kulon
helyrajzi szamon volt).
homer
|
+ - | Peugeot 309 XR (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Van kozuletek valakinek tapasztalata (negativ v. pozitiv) a fenti tipussal
kapcsolatban?
Milyen fogyasztasra lehet szamitani?
Kosz elore is!
Udvozlettel: Gabor
|
+ - | Suzuki toresteszt 2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
ha mar ketten is reagaltak arra, amit irtam, raadasul
- ugy erzem - felre is ertettek a szandekom, meg egy par sort:
En nem minositettem, csak leirtam az adatokat.
Szandekom szerint a lenyeg nem a csillagok szama volt,
hanem az, hogy milyen autoknal szerepelt jobban
es milyenekkel szerepelt egyforman.
(Amiket nem fikaz senki a biztonsaguk miatt....)
Ettol persze - ha muszaj lenne es valaszthatnek - nem
Suzukiban szeretnek kiprobalni egy utkozest.....
Attila
|
+ - | Re: Alufelni (#1373) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> hogy nem lehet itthon mindenfele "nyugati" gumit venni (mellesleg azt sem
> tudtam eddig, hogy a Semperit sved, azt hittem osztrak). Meg jo, hogy
Pedig osztrak. Volt, mert most zarjak be. Lasd: HVG nehany hete.
Ed
|
+ - | Re: holanc tabla (#1370) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> tablat, akkor kell, hogy legyen nalam holanc? Es a masik esetben: 90 utan
> 60-as tabla, trafi meg ott vadaszik. Mehetek 69-cel?
Mehetsz, de szabalysertest kovetsz el. Ha 60-as a tabla, akkor az 60, meg
ha mas szabaly szerint nem lett is volna szabad kitenni, csak 70-est.
Ed
|
|