Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 922
Copyright (C) HIX
2000-11-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elozes jobbrol (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Karc (mind)  3 sor     (cikkei)
3 magno, (mind)  41 sor     (cikkei)
4 re: Ismetles, Nogradi (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re. Ablaktores (mind)  10 sor     (cikkei)
6 ... mar csak ... (mind)  3 sor     (cikkei)
7 RE: kapaszkodosav (mind)  9 sor     (cikkei)
8 va: Ki a szabalytalan? (mind)  25 sor     (cikkei)
9 kapaszkodosav (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Nem kell mar aludni... :-)) (mind)  17 sor     (cikkei)
11 Regi auto elado (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Tag toborza's (mind)  22 sor     (cikkei)
13 FIGYELEM FIGYELEM (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Re: Ki a szabalytalan & Nagyak! (mind)  36 sor     (cikkei)
15 tricikli (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Re: Ford Orion 1,6 EFI kat. rangatasa (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Re: Olaj (mind)  25 sor     (cikkei)
18 Re:megkulonbozteto jlezesek. (mind)  13 sor     (cikkei)
19 re: jobbra nem tarts (mind)  15 sor     (cikkei)
20 VW beta radio leiras (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Elôlap lopás (mind)  12 sor     (cikkei)
22 A nyugdijasok is emberek ! (mind)  25 sor     (cikkei)
23 RE: kapaszkodosav (mind)  39 sor     (cikkei)
24 opel alapjarati motor koszosodas (mind)  13 sor     (cikkei)
25 sokminden... (mind)  68 sor     (cikkei)
26 Utolso felszolitas (mind)  17 sor     (cikkei)
27 auto.origo.hu (mind)  10 sor     (cikkei)
28 Rangatas gyorsitaskor (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Autolvajlas (mind)  14 sor     (cikkei)
30 Magno (mind)  9 sor     (cikkei)
31 re nyugdijasok (mind)  24 sor     (cikkei)
32 Re: Ki a szabalytalan? (mind)  19 sor     (cikkei)
33 Tipo muszerfal, es egyebek (mind)  33 sor     (cikkei)
34 Autohifi (mind)  27 sor     (cikkei)
35 Radiosmagno elolap (mind)  16 sor     (cikkei)
36 Nyugdijasok :))) (mind)  53 sor     (cikkei)
37 Re: Magno (mind)  14 sor     (cikkei)
38 Re: Request (mind)  11 sor     (cikkei)
39 auto hidegen, rangatas (mind)  28 sor     (cikkei)
40 Orak (mind)  16 sor     (cikkei)
41 RE: VPower (mind)  51 sor     (cikkei)
42 Kapaszkodosav (mind)  35 sor     (cikkei)
43 Mindenfele ujbol (mind)  72 sor     (cikkei)
44 Olajjeloles (mind)  10 sor     (cikkei)
45 Astra kerdesek (mind)  12 sor     (cikkei)
46 Riaszto (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Elozes jobbrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta :

>gyek neha ilyen sebesseggel, de azert ki birom kerulni a jone-
>    pet jobbrol is. (Orszaguton! Autopalyan sosem! Meg is szoktam
>    zavarodni, amikor nem engednek el, merthogy "en itt szabalyo-
>    san 120-szal megyek"!) Az viszont, hogy a passatos kivulrol,
>    a zarovonalrol elozott meg, arra kesztet, hogy elkerjem a
>    rendszamat, megkeressem, es jol kirugdossam a fogait a barom
>    allatnak.

Nagyak, Nagyak !!!

Eloszor gerjeszted a nepet a politikai nezeteiddel, amire itt a listan a
kutya sem kivancsi, majd a lakott teruleten kivuli parhuzamos kozlekedes
szabalyait probalod felremagyarazni ... Itt ugyanis nincs kulonbseg
autopalya es fout kozott, mindket esetben a jobbra tartas elve kotelezo,
kiveve ha beallt a szelso sav. A legnagyobb balesetveszelyt azzal okozod,
ha a szabalytalankodot jobbrol beelozod, ugyanis nagy a veszelye, hogy jol
megijed es jobbra rantja a kormanyt, pl. eled ! Es itt nem arrol van szo,
hogy ki mennyivel megy, hanem az elsodleges szabaly a jobbra tartas ! Tehat
a Passatos ugyan szinten szabalytalan volt, de meg mindig a balesetveszelyt
csokkentette a balrol elozesevel ! Ajanlom figyelmedbe a KRESZ -ben
tanultak felfrissiteset !

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Karc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T.autosok!

Egyszeru de tomor kerdes:Mire jo a KARC jelado?
+ - magno, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello tagsag !

- 
>Tudomasom szerint nem lehet meg az ugyanolyan tipusu magnok elejet sem
>felcserelni, mindenik elo csak azzal a magnoval hasznalhato amihez
>gyartottak! Akkor mit er vele az aki megveszi?
Nem nyert ! Az elolapot sajnos (szinte soha) nem szokas osszekodolni az
egyseggel. Elofordulhat, hogy megis akad osszekodolt tipus, de en meg nem
hallottam rola.

- Kapaszkodosav tema:
Tobben irtak a helyes megfejtest. Jobbra tarts! Itt nem azon van a hangsuly,
hogy kinek mikor mennyivel szabad menni, hanem hogy hol. En az esetenkenti
110-emmel is mindig jobbra tartok, pedig akkor viszonylag kevesen
elozgetnek. Az uj 2-es uton Vac kornyeken vannak ilyen helyek. Itt nem
ritkan a kamionok (lasd ma) is a belsoben kotlanak. Rajtuk viszont nem
csodalkozom. Toluk pont ennyit varok, nem tobbet. (ugye Vago Pista)
A kispolszkis katarzis nekem nem jott be.

- 
>Ki tudna megmondani  hol kaphatnek
>szivargyujtorol mukodtetheto huto-futo ventillatort ?
>Trabiba kellene.
Ha tenyleg fontos hogy hutson is akkor pontosan tudom, hogy hol lehet kapni:
Sehol.
Ha a futesi modozat is eleg, akkor mar erdemes korulnezni, de az autot soha
nem futi fel. Ezek max. paratlanitasara szolgalo rettento alacsony
teljesitmenyu kutyuk.

- auto rangatas:
Nekem egyszer anno egy 14 eves, es egy 12 eves 100-as Audi rangatott eleg
surun. Az egyik karbis volt, a masik befecskendezos. Mindket esetben vegig
kicsereltem a komplet uzemanyagellatast+gyujtas rendszert, es lon
vilagossag. Megoldodott a problema. Az autok tovabbra is rangattak, de
rajottem, hogy ha meg a hasonlo tipusuaktol is megvalok akkor no problem.
Eddig bejott.

Tovabbi jo barangolast...

Udvozlettel:
Marci
+ - re: Ismetles, Nogradi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]
  BenkoGTD

Ékezet gyöhet!
Jó gyün.

Amugy ezt a fenti verdat nem artana elvinni egy kis futomubeallitasra nem?
:-)))))
Vagy a kaszni van megtorve oldalrol... ?
Udvozlettel, minden jot
MyChroLesLie
mailto:
+ - Re. Ablaktores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hidd el, az nagyon sokat szamit. Nekem tortek mar be az abla-
> komat (a fent emlitett eset volt), es a legbosszantobb az volt
> az egeszben, hogy takarithattam ki az uvegszilankokat. Meg
> _evekkel_ kesobb is talaltam imitt-amott uvegszilankot!
A szitu ismeros. Nekem se volt folia rajta. De man van! Amugy meg meg a
napokban is talaltam uvegszilankot, pedig az a Kecskemeti eset nem ma volt.
:-)
Udvozlettel, minden jot
MyChroLesLie
mailto:
+ - ... mar csak ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

na mar csak egyet kell aludnom... (I hope...)

Cs.
+ - RE: kapaszkodosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andras irta:
>De a szelsoben csak alig nehany kocsi lezeng.  
>Es nem a kozepsoben menok a gyorsabbak!!
>Meg tudja valaki mondani, miert???

Mert hulye modon a kulso szunik meg az emelkedo tetejen.

Udv:
pJ
+ - va: Ki a szabalytalan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdekes, de mindennapos tortenet.
A Passat 130-140-es sebessege egy kulon teszta,
de az adott helyzetben "okosan" szabalytalankodott.
Ha Te kimesz elole a kapaszkodo savba es ott elozne 
akkor csatt van. Atlepte a zarovonalat es ott elozott, 
ahova Te biztosan nem mesz.
A helyzet megitelese egyertelmu. 
Te szabalyosan kozlekedtel, a Passate pedig a gyorshajtas,
es a zarovonal atlepese.

> Ha valaki szabalyosan megy, akkor azt mert kell 
> halalra remiszteni?

Visszapillanto, visszapillanto es megint csak visszapillanto.
Ha sehol senki, csak hatulrol kozelit egy Passat 130-al,
akkor en az Escortommal kello idoben a kapaszkodo savba 
megyek. 
Na ott remitsen valaki engem halalra. :-)
Vannak akik ezt - itt a listan is - meghunyaszkodasnak tekintik.
Ki tudja hol az igazsag - ki visz, kinek a sirjara viragot ?
A kozlekedes nem arrol szol, hogy a "szemet, mocsok, kocsog"
mit csinalt, hanem, arrol hogy viszem haza eppsegben az 
utasaimat es magamat.
--
Meszaros Geza
+ - kapaszkodosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Allj Urak, Allj !

Tobben lecsesztetek a kollegat, mert nem tartotta be a
jobbratartasi kotelezettseget.
Gyorsan szivjatok vissza !

A kapaszkodosavban, ha tablaval mas sebesseget nem
adnak meg, akkor csak a 70 km/oraval lassabban
halado autonak kell kimennie. 
Nincs automatikusan jobbratartasi kotelezettseg.
Ettol fuggetlenul, 80-al a fo csapason egereszni nem 
praktikus. Szabalyos, csak nagyon-nagyon nem praktikus.


Mindenki tanulta, csak nem vesodott be elegge. Ugyi ?
A vizsga utan vissza kellett adni a kolcson KRESZ konyvet ?
Csipobol tudtok tuzelni - csa'le' ismeretekre tamaszkodva.
--
Meszaros Geza
+ - Nem kell mar aludni... :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok
Nekem mar  nem kell aludnom sehanyat.
Mert megvaaaaaaaan!!! :-)))))
A djonjoru hihetetlenul piros 1.4/80LE Renault 19 esem.RT kivitel 92
evvvegi
sportlegszuros , sportgyertyakkal es kabelekkel, szinrefut lokharitok
megmeg nemi kenyelmi extrak.Szuperul megy , csendes, egy pillanat muve
volt
beleszeretni.
Persze lehet mondani, hogy 'naeskiterdekel' de nekem ez az elso 'fiatal'
autom
a tizen-huszonevesek utan.
Ugyhogy GGGIROPPPPPPPPPPPAAAAAAAAAA!  :-)))
Bocsi hogy ily faraszto vagyok :-)
Ha valaki tud esetleg obudai/eszakpesti/stb szervizt , nagyon
megkoszonnem.
Mar ahol ertenek is hozza es normalis araik vannak.
+ - Regi auto elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!
Most jut eszembe elado lett a regi autom es hatha...
Opel Rekord 2.0S 1983-bol extrakkal.Arban megegyezunk.
Ha valaki erdekel , emil pliz!
Hali

Kiss Zoltan	

+ - Tag toborza's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Barataim!


Elkeszultek a ke'pek, amik a veresi és a paksi-dombori HAT
1-2 pillanatat volt hivatott mego:ro:kiteni. Mi tobb,
be is masiroztak a scannerbe...
Szegenyek, teljesen beszkennelo:dtek...
Most mit tegyek veluk?

Szivesen elkuldo:m mindenkinek, aki Ke'ry (de nem Kitty).

Csak ma, csak nektek, csak to:lem, csak itt, csak...
Ja?! ÉS csak egy emilbe keru:l :-)

Reg olvastam itt a "Sok csokit!" (hallod, Ivicz Laci, hallod?! :-) )
ezert most igy koszonok el.


Sok csokit:
		Pen.team ;-)

09-00
+ - FIGYELEM FIGYELEM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Orommel tajekoztatom 10telt autostarsakat es az 
olvasotabort, hogy megindult az a 10tan elektronikus autos 
ujsag, melynek tartalmat szereny szemelyem is boviti 
iromanyaival. Erdemes rendszeresen latogatni, naponta 
frissul es heti atlagban 1-1 iras tolem is feljut. A 
legujabb az MG-F roadster tesztje, amit en kovettem el.

Szerzoi jogok miatt az oda felkerulo irasaim mashol nem 
jelenhetnek meg, ezeket csak ott olvas6jatok. Erdemes.

http://auto.origo.hu


Udv
Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Re: Ki a szabalytalan & Nagyak! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyon tetszett a lista egyertelmu reagalasa erre 
az esetre kiveve persze  Nagyak baratunkat 
	aki egy specialis szemszogbol nezi a dolgot!	
>>	Viszont a szovegbol nem ez derul ki, akkor viszont 
>>a passatos egy f@sz volt.
	Errol szo sem volt!!!!
>>           En is megyek neha ilyen sebesseggel, de azert 
>>ki birom kerulni a jone-
>>	pet jobbrol is. 
	Itt szoktad elkovetni a hibakat, hogy miert azt 
joparan leirtak nagyon pontosan.
	Kerlek olvasd el es ennek alapjan ertekeld at a 
dolgot!
>>	 Az viszont, hogy a passatos kivulrol,	a
>>zarovonalrol elozott meg, arra kesztet, hogy elkerjem a
>>	rendszamat, megkeressem, es jol kirugdossam a 
>>fogait a barom allatnak.

	Valszeg, Te tenyleg nem ertetted mirol van szo!! Az 
ok amiert O ezt tette ugyan csak megtalalhato az emlitett
	hozzaszolasokban. En valoszinuleg, ha nagyon kell 
sietnem (es belathato az ut) a bal oldalt valasztottam 
volna!
	A verekedes es az agresszivitas nem az utakra valo. 
Egy kicsit szukseges lenne nem az utakon kielnie magat 
	az embereknek!

Az utolso 5-6 evben csak olyan autom volt, amivel tartosan 
180 km/h utazoval lehet kozlekedni es lazan belelendul a 
200ba, de ha 120szal egereszni tamad kedvem biztosan nem a 
belso savban teszem es ha ilyenkor egy 1.6l Alfa utoler
biztosan elengedem (plane HIX-es matricaval), nameg felnek 
is, hogy kirugdossak a fogaimat amugy is allandona kuzdok 
eruk! :))))))))
Udv,
 Clajos
+ - tricikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Latta meg valaki a DW adon az Auto Motor und Sport musort?
Mutattak egy "triciklit" amin volt egy gazturbina es egy 8 hengeres
motor is.
Az egesz jarganyt egy angol? ipse rakta ossze. Nagyon kiralyul nezett
ki. Mutatott egy felvetelt is, mikor a gazturbina probaja kozben igen
kozel volt az udvarbeli tuja fahoz a jargany, mint filmekben ugy egett
le a tuja. A kerekei kb olyan szelesek voltak mint egy F1-es autoe.
Erdekes volt latni, ahogy a tobbi kocsi kozott megy az uton.
Az alak is a jarganyhoz melto volt, tele tetovalassal, szakallas, igazi
motoros. 
Kivancsi lennek mit szolnanak egy ilyen jargany mejelenesehez az itteni
hatosagok, mert amint lattam jogszeruen kozlekedett ottan az ember
vele, meg tankolt is egy benzinkutnal.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Ford Orion 1,6 EFI kat. rangatasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> alapjaratbeallitas muszerrel stb. tortent, de mit sem valtozott. A szerelo
> azt allitja, hogy a katalizatornak fura a hangja, lehet, hogy az okozza.
> Egyik haverom Lambda szondat emleget. Es Ti?

Nincsnen kizarva a Lambda sem. 10 eves kocsinal mar elegge oreg lehet a
szondaban levo aktiv anyag, ezert tobb mint biztos, hogy az altala
produkalt feed-back jel neha neha kihagy, vagy erosen gyenge.

hixsplit> Leveledet ekezetmentesitettem.
--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Melyik manapsag a legjobb motorolaj? 
> Melyik gyarto melyik olaja?
> Ez igy lehet, hogy tul rovid kerdes volt, 
> de komolyan, melyik ami a legnagyobb 
> sikert aratja es nem a marketing miatt, 
> hanem mert tenyleg nagyon jo?

Nem akarok flamet gerjeszteni.
Az en sorrendem a kovetkezo:
Castrol, BP, ESSO.
Ha szintetikust akarsz venni akkor Mobil1.
Markan belul mar kulonbozik a Diesel es az Otto motorba jaro olaj.
Esetleg nezd meg a kocsi kezikonyveben azt, hogy mit ajanl a gyarto. A
viszkozitast le szoktak irni, ehhez igazodjal mikor olajat veszel.
Ha raallsz egy olajra akkor csak azt hasznald es ne valtogasd a tipust
minden cserenel.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re:megkulonbozteto jlezesek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hogy szol a rendelet?
> Mikor lhet hasznalni sarga villogot?
> Mikor lehet hasznalni kek villogot?
> Mindketto enegedelykotes?

Kekem nem volt, sargam igen (automento). A rendorsegen jegyeztek be a
forgalmiba, es a rendor es/vagy a kozlekedesfelugyelet ellenoriz(het)te
(gyakorlatban nem fordult elo - orultek, hogy helyszineleskor vilagitott
nekik valaki :-).

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - re: jobbra nem tarts (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Illene...    Pl. M7-es bevezeto szakasza Bp-re, harom sav van,
>nehanyan a belsoben huznak, az autok 80 %-a a kozepsoben megy,
>nagyreszuk pont a megengedett sebesseggel. De a szelsoben csak
>alig nehany kocsi lezeng.  Es nem a kozepsoben menok a
>gyorsabbak!!   Meg tudja valaki mondani, miert???

En ismerek valakit, aki azert megy igy, mert a Petofi-hid fele kell (majd)
mennie, visszafele mivel a 7esen megy nem az 1esen, mar az Osztyapenkonal
beall kozepre.
Egyebkent normalis, tenyleg nincs semmi mas baja, jogsija is mar vagy 30
eve van.
Ahogy megfigyelem az ilyen "kozepre tarts" soforoket, azt kell hogy mondjam
me'g a szemelyi szamtol sem fugg a dolog...

andi
+ - VW beta radio leiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A nyaron vettem egy hasznalt Golfot, es VW "beta" radio van benne, de nincs
hozza leirasom, es biz. dolgokra nem tudok rajonni. Pl. mi az a TA, meg AS
meg TP?
Meg biz. billentyukombinacional kiirja, hogy FM-LEARN: az meg mi? :-)
Egyszo mint szaz: ki tudna valaki segiteni egy kezelesi kezikonyv
masolattal? Vagy ha van ilyen a Net-en az meg jobb lenne...

Koszi,
    Peter
+ - Elôlap lopás (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoy lista,
>Tudomasom szerint nem lehet meg az ugyanolyan tipusu magnok elejet sem
>felcserelni, mindenik elo csak azzal a magnoval hasznalhato amihez
>gyartottak! Akkor mit er vele az aki megveszi?
ezzel vitába szállnék, én vettem egyszer a METRO-ban egy SONY
remekművet amit még másnap reggel nagy hévvel beszereltem 
és este már nem tudtam levenni az elôlapját, valami mechanikus
hiba volt...METRO-ba vissza, mondom mi a gond, erre elôkaptak
egy másik ugyan olyat aminek a magnó része volt rossz és
leszedték róla az elôlapot. Azóta is azzal használom.

Ropi
+ - A nyugdijasok is emberek ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fekete Zoli, Nagyak és nyugdijasokat nem toleralo Autosok !

A HIX AUTO-s lista elsosorban gepkocsik es ezzel kapcsolatos temak targyalasava
l foglalkozik, nem pedig a 
nyugdijasok lenezesevel, diszkriminativ megitelesevel. Jo lenne, ha csak autos 
temakkal foglalkoznank !
Teny, hogy a nyugdijas emberek (elorehaladott)koruknak koszonhetoen lassabban m
ozognak, latasuk rosszabb, 
reflexeik lassubbak a naluk fiatalabb embereknel. Ide tartozak a mozgasserultek
, vagy a mozgasukban korlatozott 
szemelyek is, akik nem tehetnek arrol, hogy ilyenek. De ez nem jelenti azt, hog
y oket ki kellene zarni barmilyen 
kozlekedesbol! Felhaboritonak tartom az eloiteleteket. Mindannyian emberek vagy
uk es mindannyian leszunk 
nyugdijasok, ha betartjuk a kozlekedesi es egyeb szabalyokat. Kepzeljetek magat
okat az O helyukbe. Nem 
tudtok atmeni egy zebran mert feltek, hogy elgazolnak az autosok. Turelem es tu
relem az autosok reszerol. 
Jomagam mindig elengedem oket es turelemmel kivarom, amig atkelnek az uttesten.
 Ezt ajanlom Nektek is !  
Vannak meg egyeb forgalmat akadalyozo dolgok es resztvevok is a kozuti kozleked
esben, probaljatok ezekkel 
kotozkodni ne a nyugdiasokkal.

Udvozlettel:  Havel Jozsef
+ - RE: kapaszkodosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Viszont a lemondas kisse mas megvilagitasba helyezi a dolgot: ez
>beismerese annak, hogy az Audi utasai legalabbis reszesei, ha
>nem okai is a dolognak, es/vagy annak, hogy tudniuk kellett volna
>elkerulni egy ilyen baleseti szituaciot... (nem menni olyan gyorsan)

Fenet! ebbe tenyleg ne menjunk bele, ez politika. Egyszeruen
arrol szol a tortenet, hogy Nogradi kinosan nepszerutlen lett
az eset miatt, mert a pornep jo resze ot tartja felelosnek.
Tok mindegy, hogy a valosagban felelos volt-e!!! Nem akarom vedeni
de ez igy mukodik. Nagyon kinos lett volna a kormanypartoknak, ha
meg kell vedeni, nem az igazsag miatt, hanem a szavazatok, a nep-
szeruseg miatt. Ezert felmerve a szitut, benyujtotta lemondasat,
tudva hogy ezzel tartozik partjanak. Orbanek persze hogy elfogadtak.
Nogradi tkp. szerencsetlen abban, hogy a soforje hulyesegere
rament az o barsonyszeke. Most ne gyertek azzal, hogy bezzeg nem
kellett volna villogozni csak azert, hogy jopofizzon egy atadason.

>> Szombaton Szikszo fele mentem Kispolskimmal, 4 savos az ut,
>> a kulso sav kapaszkodosav, en a belsoben mentem szabalyosan
>> 80 km/h-s tempoval.    ... Ha valaki szabalyosan megy, akkor
>> azt mert kell halalra remiszteni?
>Csak reszben szabalyosan: Szabaly szerint ui. ki kell(ene) huzodni a
>szelso savba... Es ki is illik... (Ezt en a "jobbra tarts" elvenek hivom)
hozzateszem: kiveve elozes... Ha a kispok elozott volna egy masik
jarmuvet ami a kapaszkodosavban halad -akar 80-al is- akkor a VW
fogja be pofajat egy szava se lehet.

De ez esetben a kispolszki szabalytalanul ment. Irta, hogy mellette
tokures volt a kapaszkodosav. Akkor marpedig koteles lehuzodni a
jobbra tarts szabaly miatt (szovegbol kiderul, hogy lakott teruleten
kivul volt) 
Az egy masik dolog, hogy a VW szabalytalanul elozott es gyorshajtott,
melle meg halal bunko is volt. Ot a kispolszki az adott helyzetben
abszolut szabalytalanul akadalyozta.
Az kulon jo helyzetfelismeres volt a VW reszerol, hogy nem jobbrol
probalt elozni, bekalkulalva hogy mi van, ha a kispok megis nekiall
lehuzodni es ugyanugy nem nez korul ahogy addig se nezett.

udv: VAti
+ - opel alapjarati motor koszosodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szommer Ákos  irta

>tehat csak tippelek. A hasonlo koru Opeleknel
>ilyen hibat az alapjarati motor koszosodasa, szorulasa
>szokott okozni. Opelnel egyszeru a tisztitas

Ez erdekelne bovebben engem, mivel a Vectram-nak lehet, hogy ez a betegsege.
Hogyan jutok hozza ehhez a szerkezethez, es mivel tisztithatom?
Hogy nez ez egyaltalan ki? Mirol ismerem fel?

koszi.

SzLaci
+ - sokminden... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > Clinton nyilvanosan hazudott ("nem volt szexualis kapcsolatom 
> > Monival") es utana nem nagyon akart lemondani....
> Utana viszont ezt nyilvanosan elismerte, es BOCSANATOT kert. 
> Ez meg aztan vegkepp elkepzelhetetlen idehaza.
Ahogy majd javul nalunk is a helyzet, talan eloszor kiprobaljak a 
bocsanatkerest... Mar akinek megy...   Hatha eleg az is, es nem kell 
lemondani...    -  Ez alol udito kivetel a mostani lemondas...

> Epp eleg, ha arra figyelsz, hogy Te betartsd a kozlekedesi
> szabalyokat. Masokkal nem kell betartatnod, sot veszelyes es tilos!
> Ezt csak a rendor kerheti tole szamon, Te semmi esetre sem.
Egyetertek!!  Pedig sajnos milyen sok ilyen autos van, tobbseguk 
kis-kozep-kategoriaju, ill. keleti autot hajt...

> Lehet, hogy a VW-snek nyomos oka volt sietni.
Ez attol fugg, mit tekint(unk) nyomos indoknak...  Szubjektiv...
(persz egyket trivialis kiveteltol eltekintve...)

> Es ne legyen kisebbrendusegi erzesed a kispok miatt,
Sajnos ez a vilag mar nem szolidaris a "gyengebbel"...
Es hajtottam en is kispolakot ill. mas kiskocsit... 

> 600-as mercivel sem szabad feltartani masokat.
Ez igaz. De azok szama, akik az adott esetben megprobaljak 
ezt veluk szemben ervenyesiteni, konvergal a nullahoz... 
Beleertve azokat is, akiknek ez tenyleg feladata lenne...  :-((

> >Viszont mintha tele tankkal jobban menne az auto (
> >ez realis erzes lehet, vagy csak hulyeseg?)
> ...csak piszologia, a jol vegzett tankolas tudatalatti orome. 
Persze, a "van benne boven, most nyomhatom neki..." 
erzes...  Ismeros  :-)))

> ...a nyugdijasokkal semmi bajom ("tiszteletlenseg" a 
> kivetelnek), de ahogy kozlekednek, az felhaborito. 
> Valoszinuleg a kor elorehaladtaval egyre tobb elojoga lesz 
> az embernek. ... "olyan idos, o megteheti"?
Jogallamban elunk... Meg demokraciaban... 
Mindenki kenyszeresen! megragadja azokat a lehetosegeket, 
de az urugyeket is, hogy ervenyesitse mindazt, ami szerinte 
neki jar... akar igaza van, akar nem...  
Pl.  A-nak jar az ulohely a buszon, B-nek nem kell kimenni a 
kapaszkodosavba, C mehet 140-nel, D me'g a megkulonbozteto
jelzeseket is ugy/arra hasznalhatja, ami eszebe jut... E meg 
nyugodtan kimehet a gyorsabban jovo ele elozni... stb. stb.

Jo pelda az M7-es palya.  Mig a nyugatnemeteknel azert
mennek ki a szelso savba, mert hatha a belso savban jovo
gyorsabban menne, Mo-n ugyanezert NEM mennek ki a szelsobe, 
mert hatha a belso savban levo gyorsabban menne...!!!
"Ha' nehogy ma' az a @#%&... elobb erjen Pestre, azzal a sz@r 
#&@%-jevel, mint en!!"
Tiszta rohej!!!   A belso savban 2-3-szor annyi auto megy, 
fele-harmad-akkora kovetesi tavolsaggal...  
Meg nezni is rossz... Ui teljesen biztos, hogy ha valami gaz van 
elotte, akkor nem tud megallni, csak az elotte levon 
"megtamaszkodva".   
Es ha az autosok 2/3-a't, 3/4-e't nem zavarja, hogy tartosan 
veszelyhelyzetben megy, mar nem is csodalkozom azon, 
hogy annyi baleset van... 

Na eleg a morgasbol... :-))

Udvozlettel

Andras
+ - Utolso felszolitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>>> Pacher Gabor irta:
<P><FONT SIZE=2>Utolso felszolitas. Ha senki nem jelentkezik az Autopiac es az
Auto2 regebbi szamaiert, akkor kidobom oket. Udv mindenkinek. Pacher Gabor</FON
T></P>
</BODY>
</HTML>



UTOLSO FELSZOLITAS:

Ha meg egyszer HTML mail-t kuldesz, akkor duhbe jovunk! :-)


udv, deejaytiszy
+ - auto.origo.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Mi a velemenyetek az http://auto.origo.hu oldalrol?

Most kezdtem nezegetni, haaat, a pozitivum az, hogy van hova fejlodnie!! :-)



udv, deejaytiszy
+ - Rangatas gyorsitaskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

  Lancia Dedra 2000 ccm injektoros berva a kovetkezot jatssza velem.
  Reggel priman indul, megy mint a raketta. Kb 5 perc mulva valtozik a
  helyzet. Alapjaratbol alig lehet felporgetni a motort - ha nagyon
  finoman nyomom a gazt, akkor szep lassan felporog, de ha gyorsabban
  lepek oda, csak fulladozik. Most jon a vicc! Leallitom a motort fel
  orara, utana minden rendben. A szerelok csak cuppognak, mind mast
  mond: injektor, benzinszivattyu, stb. Latott ilyet valaki ?


Szevasztok: Hodászi Tamás       mailto:
+ - Autolvajlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/7/2000 -0500, you wrote:
>Ra 1 orara beallit a kozeli borton 1ik alkalmazottja aki emliti, epp
>"tanfolyamot" hallgatott az erot gyujto autotolvajoktol (huvosben
>gyujtik az energiat). O is megerositi a tarifat, GoltIII/1,9TDi 200eHUF,
>rengeteget vittek ki a szerbeknek. :-(

Anno mikor kicsit megtortem a suzukimat, kaptam ajanlatot uj motorhaztetore 
meg fenyezesre 250e ft-rol, mikor ezt olvasva egyik 'ismerosom' megjegyezte 
hogy mit izgulok, 80e ft-ert hoznak nekem egy pont ugyanilye suzukit, azt 
atrakom a motorhaztetot...

Azert en inkabb a biztositoval fizettettem ki az osszeget.. :)

Ant
+ - Magno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/7/2000 -0500, you wrote:
>Tudomasom szerint nem lehet meg az ugyanolyan tipusu magnok elejet sem
>felcserelni, mindenik elo csak azzal a magnoval hasznalhato amihez
>gyartottak! Akkor mit er vele az aki megveszi?

Akkor becsaptak,  mert bizony sok markanal (koztuk a pioneernel is) a 
tipusokat is cserelheted, max 1-2 funkcio nem fog mukodni..

Ant
+ - re nyugdijasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Na akkor hadd tegyem hozza (leszamitva a fo kedvencek koze 
tartozo fouton cikkcakkban biciklizo 80 eves papat meg a leszegett 
fejjel korulnezes nelkul atlosan atgyaloglo mamat) az egyik 
legmegrazobb elmenyem. Jopar eve, amikor meg buszoztam, epp 
felszallni keszultem (iskolabol, szoval hatizsak is volt), de ugye ott 
van kozepen a korlat, le csak 1 db nyugdijas koru szallt, 
gondoltam a masik oldalon meg felmegyek. Erre megragadja a 
kezem, hogy segitsek mar leszallni neki. Olyan fogasa volt, hogy 
Arnold Svajcineger is megirigyelne. Minek ennek segiteni? :)

Ja, meg egy adalek a buszos temahoz. Ultem a jobb elso dupla 
ulesen (taska mellettem, a franc fogja olbe venni). Felszall a 
nyanya, es jol lathatoan odaallt mellem, majd kifejezte a helyem 
iranti olthatatlan vagyat. Megjegyzem, rajtam kivul meg osszesen 
vagy 4 ember utazott a busz hatso reszeben.  No comment.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Ki a szabalytalan? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szombaton Szikszo fele mentem Kispolskimmal, 4 savos az ut,
> a kulso sav kapaszkodosav, en a belsoben mentem szabalyosan
>  80 km/h-s tempoval. Mogottem egy VW Passat TDI (a rendszamat

Sajnos te (is) voltal szabalytalan, olvasd el a kresz ide vonatkozo reszet
(§36), amit persze illene ismerni...
Semmi keresnivalod nem volt a belso savban... Ha egy ferrariban ulsz akkor
sem.
Probald magad elszakitani a kispolszkis erzestol es kepzeld bele egy hasonlo
autoba (mondjuk legyen BMW), amivel ugyanitt, ugyanigy haladsz, az eset kb.
ugyanez lett volna szerintem...
Mas elment volna melletted jobbrol, ami nem szerencses es szinten
szabalytalan, esetleg beall moged villogni, ha olyan kedve van. Az hogy mennyi
a megengedett sebesseg az ebbol a szempontbol nem szamit.

http://www.b-m.hu/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_a_1_a.htm#Parhuzamos_kozlekede
s

jts
+ - Tipo muszerfal, es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Olvasotabor!

Elso megjegyzesem az lenne, hogy inkabb ne politizaljunk ezen a listan, mert
EN is nagyon be tudok durvulni. Egyetlen megjegyzesem, hogy jol muxik a
kormanyparti piar, ha van, aki elhiszi, hogy a mostani MSZP allamositotta
ket emberoltovel ezelott.
De ezutan a lenyeg. Aki esetleg latott mar Tipo DGT muszerfalat, segitsen
mar pliiiz, mert hetvegen Erdelyben jartam, es egyszercsak elkezdett
ugrabugralni a kmora.Jok az utak...:-(((
 Egyenletes temponal ossze-vissza ugral, majd nullat mutat. Egy ido utan
magatol (nem Magatol, magatol :-) megjavul. Hihetetlen szerelesi tudasomhoz
olyan melyrehato szakertelemre lenne szukseg, miszerint:
a> kalapaccsal hova ussek
b> kontaktsprayt hova nyomjak

Ha esetleg tudna meg valaki korrekt vizsgahelyet, ahol levizsgaztatjak
honszeretett Kacsamat, akkor tudassa velem. Nem zugvizsga kell, mert OK az
auto, csak nincs idom orakat acsorogni, es varni.

Valahol olvastam, hogy minden olyan autot, amely resz vehet kekfenyes
delegacioban, azt ellattak kek villogoval. Kapott az egyhaz is boven, az
alkotmanybirosag is, meg aki el, es mozog. Nemetorszagban allitolag a
megkulonbozteto jelzest nem kultivaljak, ott azt mondjak, induljon el
idoben. Csendi, igy van? Azt hallottam, vagy megy normal tempoval, vagy
helikopterrel, de azt meg kell indokolja, hogy miert volt ugyan olyan
surgos.

Befejezesul csak egy kerdes. Az a kormanyparti valasz ujabban, hogy ezt a
torvenyt az elozo kormany szavazta meg ketharmados tobbseggel, ok tehetnek
rola. Konyorgom, ket evuk lett volna, hogy megvaltoztassak...

Kiduhongtem magam.
Metya
+ - Autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Zoli!

>Szep. Neked nincs ra szukseged, ezert ugy gondolod (szuk latokor!!),
>masnak sincs. Trabantba persze hogy nem erdemes draga hifit tenni,

Egyaltalan nem errol van szo, a temat talan mar tobbszor is megbeszeltuk
itt a listan. Ki nem szereti a teljes erteku zenet es a tiszta hangzast?

Amirol en beszelek az a kovetkezo.
Vannak emberek, embercsoportok, akik az utcan jarmuvel kozlekedve
valamit keresnek a sebessegvalto elott, es ugy gondoljak, minel
hangosabban szol a zene, annal nagyobb esellyel talajak meg a keresett
dolgot.
Aztan nem is beszelve arrol, hogy a hifi aran egy garazst berelhetnenek
a kocsijuknak egy evre. De mivel a hifi fontosabb, garazsra nem teleik.
A hifi kinn all az utcan, de mindezek ellenere felelotlenul feltunest
keltenek maguk korul, aztan meg csodalkoznak, ha feltorik a kocsit.

Ismerosok kozt is tortent nehany ilyen, es tudok tobbrol is.

En egyaltalan nem ellenzem az autoba epitett minosegi zenet. Es tudom
hogy nem az uvegzengtes miatt kell a nagy teljesitmeny.
Csak egyet kerek, probaljunk meg ne indulatbol irni. Mert nem tudom
mennyire nem volt ertheto a level, de nem volt kedvem a sorlimitet
kihasznalva magyarazkodni.

Teeby
+ - Radiosmagno elolap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Tudomasom szerint nem lehet meg az ugyanolyan tipusu magnok elejet sem
>felcserelni, mindenik elo csak azzal a magnoval hasznalhato amihez
>gyartottak! Akkor mit er vele az aki megveszi?

Igen ilyesmirol en is hallottam, sot. A jobb markaknal, ha olyan
arkategoriaju magnot veszel van olyan, hogy regisztralnak.
Tehat  magnodhoz, amig el nem adod, csakis a te engedelyeddel vagy
szemelyesen vasarolhatsz elolapot. Ami raktaron nincs is, hanem meg kell
rendelni. Es ha valakinek nincs meg a garijegyben levo azonosito, akkor
feltolhatja maganak az elolap nelkuli magnojat.

Legalabbis en ilyenrol hallottam. :))

Teeby
+ - Nyugdijasok :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

Ehhez nekem is van egyket eszrevetelem.
Nem am az a nem semmi amiket leirtatok. Ezt halgassatok meg.
Szombatonkent egy szorakozohelyen dolgozom, ahonnan aztan vasarnap
reggelente jarok haza. Annak idejen meg koraban volt a zaras. Olyan 5
ora fele. De volt hogy olyankor mar itthon voltam.

A kozelunkben van egy rettenetes nagy nyugdijasotthon, amolyan
bentlakasos elfekvo. Kozel a temeto stb...
Nahat nem hiszitek el, ezek a kis partiznok, mer vasarnap reggel ellepik
a kornyeket kis cekkerekkel setalgatva.
Nem akarmikor! Mar reggel 5-6 kozott megindul a kirajzas. Tudni kell,
hogy a kornyeken bolt ilyenkor talan 2 van nyitva azok is innen jo
messze. Templom, temeto zarva. Hideg van (telen is uzik a sportot).

Vajon mi erre a magyarazat? Hova mennek ilyenkor, es legfokeppen mit
lehet ilyenkor csinalni, kioltozve kis tatyokkal kovajogva.

Aztan meg a kovetkezo. A kornyeken tobb zebra is van, tobb
utkeresztezodesben. De ezek mint a kis tarisznyarakok mennek
osszevissza. A Mariska neni a zebratol jobbra, Juliska neni balra
egymasnak integetnek, mindegyik ugyanoda megy, az ut tuloldalan levo
boltba. De egyik sem a zebran.

Kovetkezo megfigyeleseim.
Reggel 6-fel8-ig tele van veluk a buszmegallo is. A sok diak megy
iskolaba, mindenki rohan a munkahelyere. A nyugdijasok furakodnak. 9-kor
mar civil ember is alig van a buszokon, de kevesebb a nyugdijas. Persze
persze, megertem, hogy a belvarosban az olcso hushoz sorba kell allni
idoben. De akkor aztan ne csodalkozzanak, hogy hajnalban elcsusznak 
jeges jardan telen.

Mig kozepiskolaba jartam, sokat utaztam iskolajarattal. Ami indult
tolunk, es nagy kerulovel az iskolaban allt meg. A jaratszam 4i-volt kek
tablaval feher betukkel. Tudni kell, Gyorben csak feher tablas buszok
vannak fekete betukkel. A nyugdijas, aki mar hajnalban felkelt, es
allitolag sokat buszozik, csak felszallt ra. Es mikor a sofor nem
engedte, akkor megfenyegette a sofort. Sot folyamatosan felhaborodtak,
mikor felsurrantak a hatso ajton es a busz nem ott allt meg ahol
gondoltak (osszetevesztettek a 4-es busszal). Persze az iskolabusz
szigoruan idore ment. Ugyanis igy is elindult 7:15-kor es 7:50-kor ert
az iskolahoz, igy meg maradt ido helyet foglalni es felkeszulni a
tanitasra.

Na mindegy, nem bantani akrom az idoseket, tisztelem oket, mert en sem
lehetnek itt nelkuluk. Sok okosat lehet toluk tanulni. Pl. hogyan kell
telen kitart ablaknal pletykalni a lakokrol, aztan meg beirni a helyi
ujsagba, hogy draga a futes, meg keves a nyugdij. De azert en kedvelem
oket sokszor. Csak hat neha ok is gondolkozhatnanak, hogy azert
tulnyomoreszt megis csak a 20 eveseke a vilag.

Teeby
+ - Re: Magno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>Tudomasom szerint nem lehet meg az ugyanolyan tipusu magnok elejet sem
>felcserelni, mindenik elo csak azzal a magnoval hasznalhato amihez
>gyartottak! Akkor mit er vele az aki megveszi?

Az osszes tipust nem ismerem, de pl. pont a Blaupunktnal az elolapban nincs
elektronika csak a nyomogombok! Nehez elhinni hogy a Sony elolapbol kiallo
vezetosavok mogott is egyedileg kodolt aramkor lenne. Es kulonben is: ha a
radioban/mobiltelefonban epromot cserelnek, csak hogy fuggetlen legyen,
miert ne lehetne ezt megtenni egy elolappal is?

Peter
+ - Re: Request (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


 
>Ki tudna megmondani  hol kaphatnek
>szivargyujtorol mukodtetheto huto-futo ventillatort ?

Itt Fehervaron a Tescoban van. Gondolom a nagyobb aruhazakban/autosboltokban
(Frigyes) is van.

Peter
+ - auto hidegen, rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Felicia, mono-motronic: nyaron es telen jo, csak tavaszi es oszi reggeleken
jon elo a hiba. Amig hideg, alapjaraton leall 1-2 perc utan tokeletes.
Tapasztalatok: ez mindig akkor fordult elo, ha inditas utan azonnal
indultam, ha hagytam melegedni egy kicsit es akkor sem adtam gazt mikor
rangatozva melegedett az alapjarat allito motor magara talalt kb. 5 mp alatt
es mar nem volt gond kesobb sem! A szerviz hibat nem talalt (gyertyacsere,
szelephezag allitas mint otletek, de nem segitettek). Gyanu: utolag lett
belerakva inditasgatlo es lehet (de nem biztos), hogy ez megszakitja a
vezerlo allandoan meglevo tapjat is? Olvastam, hogy a vezerlo tarol(hat)
olyan adatokat is, amelyeket nem programoztak bele, hanem az adott motor
mukodese soran "tanul" meg. Ezt elfelejtheti akkucserekor v. ha megszakitjak
az allando tapjat (a mono-motronic-nal nem biztos, hogy igy van, mert meg
kopogaserzekeloje sincs > mibol tanulna?). Kerdes meg az is, hogy
alapjaraton a lambda szonda engedelyezi-e az alpjarat allito motor
mukodeset? Vagyis, ha alapjaraton (vagy kozeleben) lambda nem egyenlo
1-gyel, akkor szelsoseges esetben nem adhat a vezerlo semmi uzemanyagot sem
a motornak? (Lehet rossz a lambdaszonda, motor, gyertya, uzemanyag stb. ugye
el kene vinni egy _hozzaertohoz_ es _nem a markaszervizbe_, mert emailen
keresztul nem javul meg :-) Nyilvan ekkor leall, tehat ez nem igy mukodik,
de akkor hogyan? Ketsegtelen, hogy az alapjarat egy szelsoseges uzemallapot,
de azert elvarhato lenne, hogy menjen a motor.

Mi a velemenyetek? (Walter?)

Udv:
Peter
+ - Orak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki

Szereztem mostanaban, harom plusz orát a kozepkonzolomra.
Egy olajnyomasmero, egy olajhomerseklet, és egy akksi toltesjelzot.
Nehez ezt beszerelni? Van szerintetek valahol gyári csatlakozo a muszerfal
alatt? Mert a kozepkonzolon ki volt alakitva a helye, de a kocsiban van
fedelzeti
computer, ami majdnem ugyanezeket mutatja, csak digitálisan.
Ez egy Golf I.-es, es az orak egy Seat Ibizabol valoak :))
Vagy keressek inkább szerelot aki beszereli nekem? :)))

Köszi:

Fraky
www.extra.hu/fraky
:)
+ - RE: VPower (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:>      Legutobb vpower volt a suzukiban es az astraban is. Azt
:>      tapasztaltam, hogy egyaltalan nem ment jobban egyik se, csak
:>      dragabb volt. Maradok a hagyomanyos mosopornal :)
:> 
:> Egy alkalommal nem is produkal semmi kulonoset. Mi a megjelenese ota
:> hasznaljuk a '98-as Escortban a vpowert, es mi is kb. a 8-10. alkalomtol
:> kezdve ereztunk valamit, bar nem szabad azt varni, hogy egy 75 LE-s auto
:> ugy menjen tole, mint az allat (de kb. olyan menetteljesitmenyt produkal
:> az auto, mint vadiuj koraban).

Amiota megvan a kolcson-Trabant (mar csak egy honapig !!!) azota az
ismeros sracok a Shell kutnal - akiknel kezzel mosattam az automat -
javasoltak, hogy probaljam ki a VPower-t ebbe a jarganyba.
(Meg most is sokszor az auto jobb hatso felevel allok a kutoszlophoz 
nem pedig az elejevel... hiaba, 15 eves szokas dolga.)
Vegulis nehany probat meger a dolog - gondoltam -, meg ugysem 
szoktam meg, hogy az eddigi 75 liter helyett 20 litereket tankolok 
tele, mindossze 3-4 eFt-ert... Az Omega utani helyzetben igy
mulat egy magyar ur... :-)

Amikor eleinte vezettem ezt a csodamasinat, akkor nagyon darabosan
ment, pogany modon fustolt, az alapjaratot a folyamatos gazfroccseim 
szimulaltak, alacsony fordulaton eleve nagyon egyenetlenul jart. 
(a TurboDieselhez kepest plane... :-)

Amiota VPower tankolodik bele, azota erzetben halkabb lett a motor,
vagyis mostmar majdnem lehet beszelgetni, bar a komoly (~1500Ft-os)
UNISEF magno-radio meg most sem hallatszik a ket profi (~1W)
hangfalon.

Az alapjarat kiegyenesedett valamelyest es megszuntek a leallni akaro
ugralasok is jobbara. Mintha erosebb is lenne olyan 0.5 - 0.75 LE-vel,
ennel a jarganynal mar az is javulas.. :-))) No viccen kivul, mostmar 
egy kicsit nagyobb magabiztossaggal meg felfele egy hidra, nem
kell azonnal visszakapcsolni 3.-ba.

Persze biztosan az is hozzajarult a dologhoz, hogy az auto hosszu
evek ota (>10 ev) mindossze heti egy alkalommal, szombatonkent
gurult osszesen olyan 20 km-t a nagymamajukig es vissza,
olyan 40 es 50 kozotti max tempoval. A majd' 20 eves autoban most
van 85e km (elso tulaj !), mi az utobbi egy honapban mentunk vele
csaknem 4e km-t, de mostmar nem 60km/h a vegsebessege, hanem
megy 80-at is !!! (Nekem nagyon szokatlan, hogy az Omega anno
82-83 km/h korul valtott eleve 4. fokozatba... :-)

Szoval tobbeselyes a dolog...

Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Kapaszkodosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nincs igaza az elozo szamban megszolaloknak.

Ket kulon kerdes, hogy ki volt szabalytalan, ill. ki cselekedett helyesen.
Szabalytalan egyertelmuen csak az elozo gapjarmu volt, de mindketten
helytelenul cselekedtetek. Az utra engedelyezett max. sebessegel haladva
*nem*kotelezo*kihuzodni*a*kapaszkodosavba*. Idezem a KRESZt.

25. paragrafus (3) bekezdes: ,,Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi
sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és lassítósávot, valamint a
kerékpársávot a jobbra tartási, illetőleg az úttest jobb szélén való
haladási kötelezettség [(2) bek.] szempontjából figyelmen kívül kell
hagyni.''

36. paragrafus, (1) bekezdes: ,,Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi
sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a
kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell
hagyni.''

36. paragrafus, (9) bekezdes: ,,Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon
kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1)
bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70
km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.''

Ugyakkor helyesebb lett volna kihuzodni, mert igy a masik nem kovetett
volna el veszelyes szabalytalansagot.

Javaslom a jogszabaly tanulmanyozasat hasonlo kerdesek es megvalaszolasuk
eseten. Elerheto a http://www.b-m.hu/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_a.htm
cimen.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Mindenfele ujbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Amennyire en tudom (azt hiszem Levente jobban otthon van ebben a
>temaban) a regebbi ABS-ek voltak olyanok, hogy a kerek megcsuszasat
>vettek alapnak, es ehhez szabalyoztak. A legujabbak programja - legjobb
>tudomasom szerint - tartalmaz egy referencia szoglassulas erteket is, es
>mikor ezt az erteket a kerek eleri, leszabalyoz, azaz nem engedi
>megallni a kereket.

	  Ha ez igy lenne (persze lehet, hogy igy van...), akkor a
	gep lassulasa rosszabb(!) lenne, mint a "regebbi" esetben!

>Tudomasom szerint nem lehet meg az ugyanolyan tipusu magnok elejet sem
>felcserelni, mindenik elo csak azzal a magnoval hasznalhato amihez
>gyartottak! Akkor mit er vele az aki megveszi?

	  Ezt nem tudom, honnan szedted, de nyugodtan felejtsd el.
	Felcserelhetoek. A tulnymo tobbseg legalabbis biztosan, meg
	ha akad is kivetel.

>Volt ilyen eset a 6-oson Bonyhadnal. Lefele meno sav es a kapaszkodo
>sav utan egy ido utan a zarovonalat megszaggattak es lehetett a
>kapaszkodo
>sav belso savjanak felhasznalasaval elozni. Ismeritek ezt biztos.
>Felfele egy hasonlo mentalitasu Suzukis jon a _belso_ savban, rajta
>kivul
>senki a kornyeken, de O ott jon es villog es jar a szaja, anyazik mert
>valaki
>elozni probalna lefele szabalyosan.

	  Igen, ezt is szeretem... >:-(

>elet veszelyeztetese alol nem. Nogradi sem adhat olyan utasitast
>hogy "itt elozzel Jozsikam, mire varsz, vagy kiruglak ha nem
>erunk oda". Erre miniszterkent sem jogosult. Ha a sofor ettol
>beszarik es hulyeseget csinal akkor megerdemli.

	  Namost akkor laikusoknak elmagyarazom, hogyan mukodik mindez
	az _eletben_! Ha a sofor nem nyomja, illetve nem azt csinalja,
	amit mondanak Neki, holnap mar nezhet mas melo utan, a helyet
	pedig mas veszi at. Emiatt be sem perelheti/fel sem jelentheti
	a munkaadojat, mert egy esetleges jogi eljarason ugyis mast mon-
	dananak, hogy miert bocsatottak el. Indokot lehetne talalni
	boven.
	  A fentiek egyebkent az elet mas teruleten is nagyban altalano-
	sithatok: kulonbozo tenderek stb.

>> Viszont mintha tele tankkal jobban menne az auto (ez realis erzes
>> lehet, vagy csak hulyeseg?)
>
>Nem hulyeseg, vizes a tankod :-( En is vagy masfel eve tapasztalom
>hogy amikor kezd ures lenni, akkor erezhetoen rosszabbul huz
>es neha rangat. Telitankolas utan a jelenseg azonnal megszunik.

	  Gondolkodjunk mar! Egyre tobb hulyeseg jelenik meg a listan!
	A viz _nehezebb_ a benzinnel, ezert a tank aljaba gyulik ossze,
	azaz ha vizes lenne a benzin, akkor azt teli tanknal erezned,
	es pont uresnel nem!
	  Es meg egy picike OffTopic. Miert ne politizalhatnank? Ez egy
	"szuk csaladi kor" ;-), ahol egyes emberek megoszthatjak a neze-
	teiket masokkal. Tehat: az MSzP-t csak azert utaljak sokan, mert
	volt valos vagy velt serelmeiket akarjak valakin megbosszulni,
	es erre oket tartjak alkalmasnak. Utaljatok inkabb a Munkaspar-
	tot! (Vagy a MIEP-et!) Ketfele ember letezik: az egyik gyuloli
	a FIDESZ-t, a masik pedig teved... Magam (nyiltan vallalom)
	az MSZP-re szavaztam, es arra is fogok. Csak szomoru, hogy van,
	aki segiti DiktatOrban Viktor (copyright by Nagyak, akarcsak
	az Orbanc Viktor!) hatalomra keruleset, es errol nem lehet lebe-
	szelni...
	  Na udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Olajjeloles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A motorolajoknal mit jelent ez a 
jelzes? Pl. 15W40, 0W-40, 5W-40? 
Ezek a szamok ill. betuk mit takarnak?

Koszi szepen:

Laci
http://www.geocities.com/agostonl/transam_m.htm
+ - Astra kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az autos tarsasagnak!

Ha van valaki aki cserelt mar Astraban veszvillogo kapcsolot, az irja
mar meg, melyik iranybol induljak neki.
A masik kerges, hogy megoldhato-e az hogy a gyari tetoablak
mozgatorendszeret, valahogy kipucolom es megzsirozom, vagy ilyesmi.
Nagyton nehez tekerni. Szet kell boritani az egesz tetot?

Ennyi lenne, koszonom a segitseget elore is.

Nagy Tamas,Paks

+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Olyan embert keresek, aki nagyon ert a riasztokhoz.
Tud valaki ilyet Budapesten?

A problema:
- riasztot bekapcsolom - egy halk pittyenes.
- azonnal kikapcsolom - ket halk pittyenes

- riasztot bekapcsolom - egy halk pittyenes
- be van kapcsolva 1-2 oran at
- riasztot kikapcsolom - ket HANGOS vijjogas

A riaszto kapcsolasi rajza nincs meg, es meg a tipusat sem tudom.
Ha netan ki kell cserelni, arra is varnek tippeket.

Koszi
Graff Zotyo'

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS