Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1610
Copyright (C) HIX
2002-10-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Autok (mind)  34 sor     (cikkei)
2 Potkerek (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: Re: Autoradio (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Re: Kismama es biztonsagi ov (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Re: Ov, potkerek, tolatoradar, kulfoldi auto, Kadett E (mind)  65 sor     (cikkei)
6 Cordoba (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Suzuki (meg mindig) dinamikusan (mind)  62 sor     (cikkei)
8 Re: gazolas (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Re: Kulfoldi a volannal? (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re: quo vadis autogyartas (mind)  31 sor     (cikkei)
11 Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind)  63 sor     (cikkei)
12 Re: tokely (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Re: Milyen futotest(huto) tomitot ajanlotok? (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: nissan sentra '93 - mi legyen vele (mind)  20 sor     (cikkei)
15 autoszalon (mind)  5 sor     (cikkei)
16 szornyu 2. (mind)  29 sor     (cikkei)
17 gazolas (mind)  12 sor     (cikkei)
18 sentra (mind)  20 sor     (cikkei)
19 holtter-tukor (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Re: TC, Samara, Skoda (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Re:Kismama es biztonsagi ov (mind)  17 sor     (cikkei)
22 Elado teligumi + felnik (mind)  14 sor     (cikkei)
23 Skoda + Samara (mind)  25 sor     (cikkei)
24 Fogyasztas (mind)  9 sor     (cikkei)
25 Re: swift (mind)  17 sor     (cikkei)
26 fizetni (tiltott parkolasert) de mennyit (mind)  37 sor     (cikkei)
27 Valasz: quo vadis autogyartas*** HIX AUTO *** #1608 (mind)  30 sor     (cikkei)
28 Valasz: a japan, na az a tokely *** HIX AUTO *** #1607 (mind)  27 sor     (cikkei)
29 vmi (mind)  12 sor     (cikkei)
30 Re: Kulfoldi a volannal? (mind)  33 sor     (cikkei)
31 kis ccm nagy kerek spoor suzi (mind)  49 sor     (cikkei)
32 Labter Mazdaeknal (mind)  38 sor     (cikkei)
33 40x a szervizben (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Es ez erdekes, de forditva is igaz, ha csak a gyorsabb autot
>vezeted, egy ido utan nem is tunik olyan gyorsnak, mert
>megszokod. A folyamatos osszehasonlitas az, ami felnagyitja az
>eltereseket.
Eppen egy masik kocsi utan lehet kovetkeztetni a sajat kocsim allapotara.
Egy ideje feltunik, hogy mindenkinek milyen szar autoja lett, pedig
nem is csereltek le az utobbi evekeben. Csak az enyem fejlodott,
es ehhez kepest mar eg es fold a kulonbseg. Egy par honap
alatt barmilyen autora ra lehet unni. Na ekkor kell kolcsonkerni
egy masikat (lehetoleg rosszabbat). Mindjart tetszik a sajat auto is :-).
Mentem mostanaban Wartburggal, Skodaval, Trabanttal. Na ezekbol
menekultem, pedig pl. a Wartburggal kezdtem, es szerintem egy
eleg jo auto volt akkor. Megfordultam meg uj Opelben. Gyenge.
Datsun ZX 280 -ban. Ezt akkor is vezettem mikor meg Celicam volt.
Ahhoz kepest (is) szuper volt. Most kb. egy szint, illetve a hibai
miatt inkabb rosszabb a Mazdamnal. Volt meg Suzuki: elmegy.
IFA: borzalom. Aki eddig kivulrol szidta, az egyszer uljon bele :-).
Az eladott Preludomet is visszakertem. Akkor is szakadt volt, amikor
eladtam, de vissza ulve ... Csodalkoztam, hogy mertem vele menni?
Szoval minden relative. Viszont az is igaz, hogy a sajat autojanak
ismeri (majdnem) mindenki a kepessegeit. Igy egy jobb vezeto
a semmibol is kihozhat annyit, mint egy rosszabb az uj csoda autojabol.
De azert a fizika torvenyeit is figyelembe kell venni. Az En 160 -om,
es egy gyengebb kocsi 160 -a kozott nagy kulonbseg van. A Mazdanak
utazo sebesseg, egy gyengebbnek kinzas. A fekek is kicsit nagyobbak,
hutott fektarcsakkal. Regen a relative rosszabb autoimmal
(Wartburg, Lada) is sokkal tobbet eloztem, mint az atlag.
Megvan annak is a technikaja, mint olvashattuk itt Skodaval
szemleltetve :-). Ezt most is hasznalom, pedig nem szorulok ra, de igy
tobb masodperccel hamarabb megvagyok, illetve mig az elottem levonek
csak a tudataig eler, hogy lehetne elozni, En mar reg kieloztem azt is akit
O tervezett elozni.
+ - Potkerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Ha megszunik a potkerek, en akkor is veszek egy plusz felnit,
>ra plusz gumi, es berakom az 500 literes csomagtartoba, hadd
>alljon. Mert en ebben a potkerek nelkuli vilagban nem hiszek!
Tipikusan akkor szokott defekt lenni, amikor nincs/lukas a
potkerek :-). Jartam En is ugy, hogy felnin mentem be a kovetkezo
faluba - vasarnap delben - , es ugy kunyeraltam egy pot -potkereket.
Meg jo, hogy 10 evvel ezelott, es egy Ladaval voltam. Adott valaki
egy slick gumit :-). Szerencsere Gyulan meg tudtam csinaltatni,
pedig mar azon voltam, hogy lenyulom a felnit, mert a gumiert
nem lett volna kar. Megcsinalta egy gumis, es vissza tudtam adni.
+ - Re: Re: Autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >2. Lehet ezt javittatni? Hol? Vagy uj radio kell bele? (Valami
> >Blaupunkt es per sze a kijelzoje is teljesen gaz egy eve...)
> Altalaban lehet, foleg, hogy a Blau elegge elterjedt.  Ajanlanek egy
> foleg
> Blauval foglalkozo autoradio szervizt. Esetleg markaszerviz.
> 

Meg lehet probalni, de nekem pl. a debreceni markaszerviszben 
b***tak el teljesen a Blau magnojanak a vezerleset. Annyira, hogy 
most vagy 40 ezerbe kerulne a javitasa, pedig mindossze a 
tengelycsonkot kellett volna megkenni. Fogyasztovedelemnel azt 
mondtak, kar nekimenni, nem tudom bizonyitani hogy ok voltak, es 
nem en probaltam otthon a sufniban szakszerutlenul javitani. Errol 
ennyit.

Tibor
+ - Re: Kismama es biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Gabor!

Bababoltokban lehet kapni azt az eszkozt, amire gondolsz: egy parnaszeru 
valami, amin rajta ul a kismama, es elol ra van varrva egy allithato 
heveder, amivel - atfuzve azt az ov also szaran - le lehet huzni a has ala 
az ovet. Remelem, eleg szemleletes a leiras, szerintem egyszeru es 
valoszinuleg jol mukodik, mi anno megneztuk, az arat kicsit huzosnak 
talaltuk (>10.000), meditaltunk, aztan vegul nem vettunk. Felesegem az ov 
becsatolasa utan mindig lehuzta a pocak ala az also ovet, de nem allitom, 
hogy ez a legbiztonsagosabb megoldas. Ha varrashoz erez valaki affinitast a 
csaladban, szerintem nezd meg a gyarit a boltban, es kb. negyedaron meg 
tudod varrni.

Udv,
Viktor

At 02:32 2002. 10. 07. +0000, you wrote:
>=======================================================
>Felado : Borbély Gábor
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Kismama es biztonsagi ov ( 13 sor )
>Idopont: Sun Oct  6 20:23:24 CEST 2002 AUTO #1609
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Sziasztok AUTOsok!
>
>Aggodalmam a kovetkezo: kedves felesegem, - aki kismama, - amikor bekoti
>magat a biztonsagi ovvel, akkor az ov also resze pont rossz helyen nyomja a
>hasat, es ezaltal a leendo kicsinyunket is.  Az ov alapesetben nem szoros
>annyira, hogy nyomna, de aggodom, hogy ha az ovnek mukodnie kell, akkor
>nehogy valami problemat okozzon.  Hallottam olyan eszkozrol, ami az ov also
>reszet valahogy elhuzza a has elol.  Jo ez?  A nem kell bekapcsolni az ovet
>c. resz nem jatszik.
>
>Varom tapasztaltabbak velemenyet,
>
>Borbély Gábor

Viktor RICHTER
Conference Department
Computer and Automation Research Institute
Hungarian Academy of Sciences
Kende u. 13-17, H-1111 Budapest, Hungary
phone: +361 209 6001, 279 6214
fax: +361 386 9378
e-mail: 
http://www.sztaki.hu/conferences
+ - Re: Ov, potkerek, tolatoradar, kulfoldi auto, Kadett E (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> annyira, hogy nyomna, de aggodom, hogy ha az ovnek mukodnie kell, akkor
> nehogy valami problemat okozzon.  Hallottam olyan eszkozrol, ami az ov
also
> reszet valahogy elhuzza a has elol.  Jo ez?  A nem kell bekapcsolni az
ovet
> c. resz nem jatszik.

Ha mar kelloen nagy a poci, akkor megmarad alatta is az ov, ha meg meg nem,
akkor kezzel el kell igaziotani es kicsit meghuzni. Legalabb is ezt szoktam
hallani mint tanacsot, varandos meg nem voltam :-)

> Ezt en is olvastam, a Michelin fonoke nyilatkozta. Pedig
> oltari nagy baromsag IMHO. Akkor ha defekt van a preri kozepen
> egy tanyasi bekotouton, akkor trailer??? Vagy ugy altalaban,
> miert zavar a potkerek?

Asszem az afilozofia, hogy aki ilyen helyeken jar az vegyen vigyen
potkereket, civilizatl vilagban minden sarkon van gumis :-).
Mellesleg erdekesek ezek a fejlodesek, otven eve biztosan azt mondtak, hogy
"nem tartozek a kurbli??? Es ha lerohadok a preri kozepen?!"

>
> Ha megszunik a potkerek, en akkor is veszek egy plusz felnit,
> ra plusz gumi, es berakom az 500 literes csomagtartoba, hadd
> alljon. Mert en ebben a potkerek nelkuli vilagban nem hiszek!

Naja. Az 500 literesbe. De a varosi kocsikon (ahol tenyleg van gumis
mindenhol), mar egyatalan nem mindegy. Amugy szerintem a Skoda 120 a kiraly,
ahogy elhelyeztek a potkereket, ha mar szakado esoben valaki pakolt ki egy
teli csomagtartot az ut szelere, hogy eloszedje a potkereket, az
visszasirja. Tenyleg, melyik mostani kocsiban van hasonlo megoldas? (A
nem-skodasoknak: a potkerek a kocsi alatt van egy tartofiokban, ami a
csomagterbol nyithato egy karral). OK, koszos lesz, de a defektes kerekkel
amugy is ossze koszolom magam, ugyhogy mindegy.


> apropo, tolatoradar: amit a Coraban arultak, az elso nap
> elfogyott -ugy latszik masok nem filoztak rajta annyit hogy
> megeri-e. Vett valaki ilyet, csak hogy tudjam mirol maradtam
> le?

Nem lehet nagy kaland, a weben van egy csomo kapcsrajz (pl.
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/3632/sonar.htm)
filleres alakatreszekbol epithetsz magadnak. Mikorkontrollerrel akar meg
cmben is merheted, stb. Bar kerdes, hogy a hazi epites mennyire bija a
gyurodest, mert szemet dolog olyan elektronikat csinalni, ami ket hetnel
tovabb birja autoban.

> Tobbszor elhangzott mar itt, hogy kulfoldi allampolgar magyar
> rendszamu autot nem vezethet(?). Kulonfele ervek elhangzottak pro es
> kontra.

Szerintem csak magyar allampolgar nem vezethet kulfoldi autot (par
kiveteltol eltekintve), mert kulonben mindenki behozna kintorl a kocsit van
es afa nelkul.

Mas: feleslegesse valt (eleadtam a picit) egy Kadett E javitasi konyv (az
"Igy csinald" sorozatbol), illevte harom ajtos E Kadettra valo bontott
oldalso utkozesvedo gumicsik (uj ketoldalas ragaszto kell ala, ha ujra fel
akarja valaki hasznalni). A konyv kikialtasi ara 4000, a gumi 5, de a ketto
egyutt 8. Ha valakit erdekel, maganban.

Szabolcs
+ - Cordoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci,

Nekem egy 1.6-os Stella van. Most van benne 13000Km. Eddig se vizet se
olajat nem
kellett beletolteni. Csak mentunk vele.

Egy ronda dolgot muvelt, kilazult egy csavar a jobb elso tarcsafek
mogotti femlemez tartok
kozul, de kiesni nem tudott csak a feje pattogott vegig a blokkolas
erzekelo furatain, ami
eleg szep hanghatassal jart.

Bagacs
+ - Suzuki (meg mindig) dinamikusan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok,

volt tobb reakcio is a levelemre, amelyekre mar elore szamitottam. Sajnos
ezek egy resze felreertesbol adodik, illetve abbol hogy nem irtam le,
konkretan milyen tapasztalatok alapjan tartom wagon R+ 1.3-ast dinamikusnak.

Csabanak (AR147) valaszolva:
Nos nem autopalyara gondoltam, nem kigyorsitasra, hanem autouton valo
kozlekedesre. Nem 90-nel haladok, hanem 110-koruli tempot tartok. Ebbol
adodoan sokat kell eloznom, mert mindenki mas szabalyos ugye:) A konkret
szakasz az 1-es ut, ami elegge forgalmas, Tatabanya es Budaors kozott.
Itt rendszeresen kozlekedve allitom hogy a WagonR-rel mar gyakorlatilag
minden tipusu autot eloztem meg, kulonosebb gond vagy erolkodes
nelkul. Igaz, hogy az utat ismerem, mint a tenyeremet, de talan masok sem
eloszor mennek arra, minden reggel es delutan. Nem sokszor kerultem olyan
helyzetbe, hogy hudenagy "ero" kellet volna, nem kockaztatok feleslegesen;
viszont hogy nem leszek szivbajos ha a mutato a hatezret kozeliti, az is
biztos.

Ugyancsak irtad, hogy erzed a 60 es a 120 loero kozotti kulonbseget. Nos
nalam ez kicsit jelentosebb, mert a WagonR+ 67 a Mitsubishim pedig 290
loeros. Es megis azt mondom hogy _mindkettovel_ lehet dinamikusan
kozlekedni! Most akkor nekem jobban igazam van, mert nalam tobb mint
negyszerse a loerokulonbseg? Nem hiszem hogy ez szamitana..

A minap egy 1.3as (talan) Kadett, gyakorlatilag korbeautozott a varosban,
pedig a Micuval voltam. Igaz, hogy minden lehetseges szabalytalansagot
elkovetett (zarovonal, forgalomtol elzart teruletl, index teljes hianya,
sebesseghatar), de szemfules volt, es jol ment. Na akkor most mi van ?

Szerintem egy szo mint szaz, elso a vezetesi tudas (jozan esz, kezsegek,
utismeret, reflexek, latas stb) es masodlagos a technika!

Balazs (vectraa):
<<Ha egy 2 literes motort vagy egy dizelt csak 3000-ig kell
<<porgetni,
<<az alapbol marha jo, de az 1 literesbol is ki lehet hozni
<<ugyanakkora
<<teljesitmenyt, csak nem kell szivbajosnak lenni.

<Ehhez szerintem nem kell komment. Remélem az utakon nem ugy
<mesz, mint amilyen hulyesegeket irsz.
<
<Udv !
<Balázs

Sokan vezetnek ugy, hogy a ketliteres motor istenkiraly, hallatlan
nyomatekat maradektalanuk kielvezve folyamatosan haromezer alatti
fordulatszammal autoznak. Ez szep es jo (legfokepp kenyelmes), de ha egy
ketliteres motort max. haromezerig porget valaki, akkor gyakorlatilag
ugyanakkor teljesitmeny hasznal fel, mintha az 1.0i Suzy motort turaztatna
6000-en. Mindossze erre gondoltam. Mint gyakorlati fizikus allithatom hogy
ez megfelel a termeszeti torvenyeknek!

Egyebkent biztosithatlak, hogy az uton kozlekedve torekszem arra, hogy az
autom teljesitmenyenek miden cseppjet kihasznaljam! A magadfajta autosokbol
harmat szoktam reggelizni :D

Tamas


Jo vezetest mindenkinek.
+ - Re: gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem vagyok tisztaba a tenyekkel ,hogy pontosan mi is tortent, vilagositsatok
fel legyszives!
En ugy tudom, hogy a Mikepercsi uton utottek el a ket gyereket. Ez a 47es
szamu fout Debrecenben. 2x2 savos. Hogy lehet az, hogy szabalyosan kel at az
anyuka a szakajto gyerekkel zebra nelkul? Amikor a zebra ott van 300 m-rel
arrebb? Ahova a golfos is igyekezett, hogy elerje a lampat, azert nem vette
eszre a gyerekeket.
Mondom, hogy pontosan nem tudom, hol volt a baleset. Nem a golfost akarom
vedeni, csak a felelosseget allapitsuk meg tisztessegesen.
Az en velemenyem az, hogy azert hallgat a rendorseg ennyire, mert az anyuka
is felelos volt a balesetben. Csak ugye ezt egyenlore meg amig tart a vihar,
nem akarjak nyilvanossagra hozni. A srac is szabadlabon van, es a szakertoi
velemenyre varnak.
El fogok menni es megnezem a terepet, mihelyst raerek. Addig is udv!

Guriga
+ - Re: Kulfoldi a volannal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

Ha mar itt tartunk, forditsuk is meg a kerdest:

kulfoldi (rendszamu) autonak kell-e Magyarorszagon a mindenfele kacat
(haromszog, elsosegelycsomag, izzokeszlet), ami mashol nem kotelezo?

raas
-- 
               "Go not to Usenet for advice, for they will say both 'No' and
                  'Yes' and 'Try Another Newsgroup' "   - Tim Illingworth
+ - Re: quo vadis autogyartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> szamomra erdekes a run-flat jo szereplese, nem hinnem, hogy 
>> valoban ennyire gond a defekt. az viszont mar majdnem 
>
>Azert erdemes azt figyelembe venni hogy a felsorolt ujitasok kozul ez
>volt az egyetlen amely kikuszobolhet egy ugynevezett immobilizalo
>meghibasodast (tehat amikor az illeto meghibasodas bekovetkezik, az
>autoval nem lehet tovabb menni).

Amit olvastam a run-flatrol, abbol annyi derul ki, hogy egy ideig
lehet vele menni nyomas nelkul is, anelkul hogy tonkremenne. De
gondolom ez se segit ha lenyirodott a felnirol, vagy maga a felni
ment totalkarra pl. egy durva padkazastol.
A potkerek nemcsak nyomasvesztes eseten jo, hanem akkor is ha a
tenyleg gallyra ment a gumi, nemcsak leeresztett, es/vagy a felni
is megdoglott.
Nem ismerem reszletesen, de ilyenkor a run-flat gumi se tehet nagy
csodat.
En potkerek nelkul garantaltan ott maradtam volna az ut szelen,
Azota mar acelfelnibol is van tartalek darab a csomagtartoban. :)

Quo Vadis:
nekem nagyon nem tetszik az a trend -francia autoknal kulonosen-
hogy egyre kevesebb a muszer, es minel sikkesebbnek szannak egy kocsit
annal uresebb a muszerfala. Bor es mahagoni az van, muszer nincs.
Nekem a P607-ben ez nem tetszett, amikor beleultem tavaly. Emlekeim
szerint sebessegmeron es a benzinszintjelzon kivul nem sok minden
latszott rajta. Ez nem komfort, ez elhulyules. 
En igenis szeretnek mindent tudni az automrol!

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonjour,



nme1 irta:
>>Helyesen:
>>"Sic transit gloria munDI."
>>Errare humanum est. :-))
>
>Az utobbi napok HA-termesebol szamomra ez a volt
>a legvidamabb reszlet.


Koszonom. :-)


******************



Tegnap ejjel hazalibbentem az autoszalonrol. Ma este kesz 
lesznek a kepek, szkennelek, es kuldom majd annak, aki 
keri. Meg irok valami kis szoveget is ide.


Most csak egy ropke roffenet az utrol:
* SEGGFEJ nemetek. Meggyozodesem, hogy Europa egyik 
legrosszabbul kozlekedo nepe (autopalyan). Szemet, 
agressziv, kihaennem-stilus. Mindez szuper autokkal. 
Borzalmas Ju:rgen-arcokkal. Fuj.


* PARIZSt egyre jobban elvezem autoval. Bar az eppen 
aktualis (heti...:-) sztrajk kicsit elszomoritott 
(mindenhol oriasi dugok).  Mindenhol jo tablazas 
(utiranyok), mindenki osszevissza megy, a motorosok a 
jardan, a busz valahogy atugorja az autosokat ("az elobb 
meg mogottem volt!"). A robogosok 3 fokban is papucsban es 
klottnadragban huzzak a kart, a rem ronda, de hihetetlen 
igenyesen kivakolt nok pedig 33 fokban is salat tekernek a 
nyakuk kore. Az emberek iszonyu frigidek, mindig ereztetik, 
hogy ok tesznek szivesseget neked (pl. boltban). A videk 
annyira mas...


* uzemanyag most mar draga kint is: Fro: 0,73-0,95 cent a 
gazolaj. HuJe szadamhuszejin. :-)

* A pont 1500 km 13-14 ora alatt abszolvalhato (noi 
utassal, aki folyton pisilni akart). Stabilan 160-as tempo 
kenyelmes volt, a TD motor a negy ember es kabe 6 heti 
elelem es ruha (noi utas!!) miatt efolott kisse mar 
erolkodott.

Ez a tavolsag nekem a maximum, amit autoban tudok tolteni 
egyhuzamban. (Bar elso este a 17 oras autozas utan (+3 ora 
a dugo miatt) meg beautoztunk Parizsba filingelni - ugyhogy 
24 oras autos nap jott ossze. Kemeny volt, de nagyon 
elveztuk.)


udv,
djtiszy
+ - Re: tokely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Emberke, eszmeletlenul fanatikus vagy. Bar lehet, hogy en
> hibaztam a subject-el... Senki nem mondta, hogy
> jobb/rosszabb. Sot, odairtam, hogy no comments. Hir,
> informacio, mindenki vonja le a kovetkeztetest.

Emellett elfutottam tegnap :) Szal nekem egy "a japan, na az a tokely" cimu
level nem arra enged kovetkeztetni, hogy szaraz tenykozles kovetkezik...
Ugyhogy te hibaztad el :) Megeccer elolvastam, de no commentset sem talaltam
:P Esetleg "Visszahivas a Toyotanal" vagy "Visszahivasi hir" subject
megfelelobb lett volna egy par szavas degradacio helyett es mindenki
elfogadja a tenyeket.

SzaboZE
+ - Re: Milyen futotest(huto) tomitot ajanlotok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali! Nekem az immar 17 eves Mazda 323-ban "Radiator Stop Leak" tipusu lotty
keringett 2-3 evig problemamentesen :) Lila flakon, Auchan, Tesco, Cora
polcain is fellelheto. Talan Wins a markaneve.

SzaboZE

> Megint kerdeznek. Milyen futotest (huto) tomitot ajanlotok? A 626-os
Mazdamnak
> szivarog a futotestje és nem tudom egyenlore kiszedni vagy mennyiben fajna
ezt
> kicsereltetni? Ugytudom fel napos melo kiszedni. Gondolom muanyag az egesz
es n
> em javithato.
+ - Re: nissan sentra '93 - mi legyen vele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1609-ban irta :
>Sajnos az amerikai autokkal kereskedok tobbnyire elhajtanak mert japan
>auto csak amerikai modell, vagy horror aron vannak alkatreszek
>(izelitoul hutoracs elore 160e korul)
>A http://www.nissan-car-body-parts.com -on talaltam hozza nagyon 
>olcson alkatreszeket (lampak+racs elore szallitassal $300 korul)
>de nem szallitanak europaba. Van-e valakinek tapasztalata, hogy
>erdemes postazni (vannak kinn barataim akik elkuldenek), illetve
Igen, erdemes. Esetleg ket csomagban kuldjek az ismeroseid, ajandekkent! 30e
Ft alatt nem nagyon nyulnak hozza...

>kb mennyit kaphatok erte, mar ha hajlando egyaltalan valaki
El ne add! :)))

>Egyebkent nagyon szeretem az autot, sajnalni fogom ha eladom.. foleg a
>klimat, es a tempomatot :)
En is sajnaltam kinnhagyni az enyemet... De sok lett volna hazahozni..

Minden jot, Vili ---  www.macasoft.hu --- HIXEditor 1.15beta10
Csak ujsagba
+ - autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Oktober 2. - an nyit a BMV teruleten az autoszalon kiallitas.

ja, a Budapesti Memzetkozi Vasar teruleten. Az automarka meg a Bayerische
NotorenWerke AG. ... :)
Fogash
+ - szornyu 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mult het kedden balesetet szenvedett ket evezos sporttarsam. Az eset tobb
szempontbol is tanulsagos, ezeket majd mindenki vonja le maganak.

Gyor-Vamosszabadi kozotti ut, kb 2km nyilegyenes, 2x1 savos uttest, nem tul
szuk, de nem is tul szeles savokkal. Annal azert keskenyebb, hogy a
harom-auto-egymas-mellett -jellegu elozest meg lehessen csinalni. Sotetedes
utan egyik iranyban kamion, mogotte Suzuki Swift, legzsakkal. Szembol a
barataim, erosen tizeneves koru, kicsit rozzant allapotu Fiat Uno 1.3D.
Suzukis raeloz a kamionra, nem fernek el egymas mellett, frontalis csatt.
Masik evezostars (aki epp tankolni ment volna Szlovakiaba) a masodik
helyszinre erkezo auto, mentot hivnak, probaljak kivakarni az utasokat a
kocsikbol. Nem megy, de kozel a varos, a tuzoktok vagjak szet a roncsokat.

A Suzuki vezetoje a korhazba szallitast kovetoen meghalt. Az Unot vezeto
srac labai tobb helyen eltortek, szombaton meg az intenziv osztalyon
apoltak. A mellette ulo lany keze torott, ketszer megmutottek, de mar
hazaengedtek, otthon labadozik.

Gondolataim:
1.) akarmennyire is defenziven vezetsz, mas hulyesege miatt is otthagyhatod
a fogad.
2.) ha valaki szembe jon, inkabb valaszd az arkot
3.) egy tizeneves Uno biztonsagosabb, mint egy max 5eves Swift?

Nem kell valaszolni.
Fogash

ps: az elozo szam hozzaszolasainak 90%-a vagy GySEV, vagy SPQR temaju volt.
Elvezetes olvasmany...
+ - gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>-Az anyuka szabalyosan kelt at az uttesten, zebra nem volt de a jarda
>vonalanak meghosszabbitasa menten keltek at.

Akkor bizony NEM szabalyosan keltek at. A jarda  egyenes meghosszabbitasaban
halado gyalogosnak csak A KANYARODO jarmuvekkel szemben van elsobbsege!!!

Pl: foutvonal, kicsi keresztutcaval. Ha te a fout jardajan mesz, es at
akarsz menni a kis uton, akkor elsobbseged van, a foutrol a kis utra
kanyarodokkal szemben.
De ha a kis ut jardajanak meghosszabbitasaban akarsz atmenni a fouton, akkor
zebra hianyaban NINCS elsobbseged a fouton kozlekedokkel szemben!
Fogash
+ - sentra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A http://www.nissan-car-body-parts.com -on talaltam hozza nagyon
>olcson alkatreszeket (lampak+racs elore szallitassal $300 korul)
>de nem szallitanak europaba. Van-e valakinek tapasztalata, hogy
>erdemes postazni (vannak kinn barataim akik elkuldenek), illetve
>kb mennyit kaphatok erte, mar ha hajlando egyaltalan valaki
>igy serulten megvenni itthon.
>Egyebkent nagyon szeretem az autot, sajnalni fogom ha eladom.. foleg a 
>klimat,
>es a tempomatot :)


Szia.. Serulten ne add el...
csinaltasd meg, foleg ha nem gaza dolog.. behozatni be tudod az 
alkatreszeket.. meg kell nezni hogy posta ill dlh mennyiert hozza be 
hajón.. Úgy nem lenne horror az összeg. másik megoldás ha sok dolog kell 
mondjuk teljes motorháztető is, akkor a maersk-et keresd meg közvetlenül, 
és elhozzák.. a vámolás a te dolgod,, mivel mindenből 1-12 darab kell ezért 
lehet minta érték nélkül felirat rajta elfogadják a vámon..

Ant
+ - holtter-tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: KERDES: allitolag a kis holtter-tukor felragasztasa a visszapillanto
: tukorre, tilos. A rendor leszedetheti ha eszreveszi. Ez igaz?

Ha meg ugy van, mint regen, akkor eleg 2 visszapillanto tukor. Tehat, ha
csak az egyik kulsore ragasztasz ilyet (pl. a jobboldalira), akkor azert
szerintem nem szolhatnak, oruljenek, hogy egyaltalan van ott tukor.

Udv,
marky
+ - Re: TC, Samara, Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Speciel elautoztam 4-5 evet 120-as Skodaval, de kurv@ra nem kellett vele
> vanszorogni. Raleptem a gazra, es gyorsult. Egyszer lemertem, a
> 80-120-as sprintet 4.-ben 15 mp alatt abszolvalta. Ora szerint 160-ra
> konnyeden felgyorsult, ami olyan 145-150-es valos sebesseg. Nem olyan
> veszesen szar az.

Ez valami turboskoda volt? Az enyem enyhe lejton ora szerint 140-et tud.
(A hivatalos vegsebessege is ennyi.) 80 folott sem ilyen furge. Most van
szerelonel, aki szerint a motorja pedig teljesen OK. Hogy lehet ez?

Gumo
+ - Re:Kismama es biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aggodalmam a kovetkezo: kedves felesegem, - aki kismama, - amikor bekoti
>magat a biztonsagi ovvel, akkor az ov also resze pont rossz helyen nyomja a
>hasat, es ezaltal a leendo kicsinyunket is.  Az ov alapesetben nem szoros
>annyira, hogy nyomna, de aggodom, hogy ha az ovnek mukodnie kell, akkor
>nehogy valami problemat okozzon.  Hallottam olyan eszkozrol, ami az ov also
>reszet valahogy elhuzza a has elol.  Jo ez?  A nem kell bekapcsolni az ovet
>c. resz nem jatszik.

Nagyon helyes, hasznalja az ovet!
Altalaban a baba a pociban magasabban van, mint ahol az ov csiporesze keresztbe
megy.
Mindenesetre van olyan eszkoz, ami az ovet LEhuzza (nem elhuzza!), olvastam err
ol.
Konkret beszerzesi helyet nem tudok, de velemenyem szerint autosboltokban ill.
olyan helyeken, ahol gyerekuleseket arulnak beszerezheto.

Cocas
+ - Elado teligumi + felnik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eladok az alabbiak:

- 4 db DEBICA teligumi - kb. 4.000 km-t futottak - (165/70 R13),  acelfelnire s
zerelve, + 4 db disztarcsa,  - iranyar: 45.000,- Ft
    (az acelfelni Honda gk-hoz valo eredetileg (5-Jx13),  en Skoda Feliciin has
znaltam. - az osztokore: 4/100 - negy csavar, 100mm-es atmeroju koron )
- 4 db hibatlan Felicia acelfelni ( 4 1/2Jx13H) - 5000,- Ft/db ( a '93 utani Fa
vorithoz is ja)

Esetleg a gumi a Skoda felnikkel is elado, persze akkor at kell szereltetni.

telefon: 30/343-0231
+ - Skoda + Samara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Raleptem a gazra, es gyorsult. Egyszer lemertem, a
80-120-as sprintet 4.-ben 15 mp alatt abszolvalta. Ora szerint 160-ra
konnyeden felgyorsult, ami olyan 145-150-es valos sebesseg.

Erre írtam már régebben példát. Nagybátyámék és mi autóztunk egymás mögött
országúton. Ok a Skodával egyenletes 130-as tempóban, mi a Renault-nkkal
szép kényelmes 90-nel. A gáz csak az volt, hogy egyenletes távolságot
tartva, egyenletes sebességgel mentünk egymás mögött. Akkor a 130-as mért
90-nél is kevesebb volt, mert a R. órája is biztosan többet mért. :)

Samara ugyeben tajekozodtam a pecsi vasarban. Szinte az osszes Samara
gyonyoruszep allapotban, mindenfele rozsdafolt nelkul volt kiteve. A 89-es
szep allapotu - az elado szerint gyari fenyezesu :) - autok 300-ra volt
kiteve. Volt ott olyan 90-es is, amiben nem volt 50000 Km. Akkor az enyem,
ami 88-as, a 130000 kilometerevel mar egy szethajtott auto? :) Avagy en is
porgessem vissza az orat, es mondjam azt, hogy nyugdijase volt , mielott
megvettem, aki osszesen 20000 km-t ment vele 11 ev alatt? :) Valahogy a
130000 Km valosabbnak hangzik, bar az 50000 km sokkal csabitobb lehet.
Egyebkent ketto Samara akadt, amit nem fenyeztek le, es latszott, hogy
rozsdasodik, pont ugyanott, es ugyanannyira, mint az enyem. Az egyik 88-as
250-ert volt kiirva, a szemem elott vittek el, az arat nem tudom. A masik
270-ert villogott, de meg sem neztek. Szoval azt hiszem, jol lottem be a
220000 Ft koruli arat, amennyit szeretnek erte kapni.

udv: yerico
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mikor fogyaszt kevesebbet a kocsi, ha ugyanazon sebesseg mellett:
1. Alacsonyabb fokozatban es magasabb fordulatszamon       vagy
2. Magasabb fokozatban es alacsonyabb fordulatszamon       megy?

Pl. Ha 40-nel mesz, akkor 3-asban vagy 4-esben erdemesebb menni?

Feri
+ - Re: swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sun, 2002-10-06 at 14:43, Kertesz Vilmos wrote:
> >Nissan Sentra (made in USA).
[snip]
> >Amugy vagy masfel tonna, es 90 valahany loero.
> Az enyem olyan 1 tonna korul lehetett, 1.6-os felujitott motorral, mikor

Nem egyertemu hogy ellentmondas van a ket kijelentes kozott. Egy normal
autotipus manapsag atlagosan mintegy 150 kilot hizik generaciovaltaskor.
(Hiaba probaljak csokkenteni a sulyat aluminium, muanyag, specialis
acelok felhasznalasaval, a plusz felszereles [ideertve a novekedo
biztonsagigenyt is] messze tultesz rajta).

Mivel egy generacio 5-7 evet el, '88 ota vagy 2 generaciokulonbseg
nyugodtan lehet, ami maris csokkenti az ellentmondast.

Udv, Sandor, aki minden hulyeseget megjegyez csak azt nem amit tenyleg
meg kene:)
+ - fizetni (tiltott parkolasert) de mennyit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Nemregiben a kovetkezo tortent velem Budapesten. 

Egy kulso kerulet elhagyatottnak tuno mellekutcajaban
beparkoltam a kocsimmal, tobb mar ott parkolo jarmu koze.
Meglattam ugyanis egy boltot a szomszedos haz aljaban.
(Viszont egy fa lombkoronaja altal felig takart megallni
tilos tablat nem lattam meg - itt kezdodtek a problemak
:-(((  ). Sajnos a boltban tobb idot (kb. 10 percet)
toltottem, mert lattam egy-ket hasznos es erdekes dolgot,
amit mar regota kerestem. Mikor kijottem, akkor -
megdobbenesemre - egyedul az en kocsim allt mar csak ott, az
viszont ki volt dekoralva egy cetlivel, amin 9.000 forint
birsag szerepelt tiltott parkolas miatt (ekkor vettem eszre
a tablat is). Mar korabban is tortent velem hasonlo(bar nem
ilyen horribilis osszeggel), es mindig fizettem, mint ha en
lennek Rockefeller unokaja, egyebkent pedig maniakus
"szabaly-betarto vagyok". De ez az osszeg egy kisse mar
megdobbentett; es azt a kellemetlen erzest kelti bennem,
hogy egyesek direkt huznak hasznot ilyen felig takart
kozlekedesi tablakbol a "Nekunk is kell valamibol elni"
alapelvet alkalmazva. Egy ismerosom azt javasolta, hogy
egyszeruen veszitsem el a cetlit, es a kovetkezo ajanlott
leveleket se vegyem at, igy aztan rovidesen elfelejtik a
dolgot. Van valakinek tapasztalata ilyen ugyben, hogy
valoban igy konnyeden jora fordul a dolog, vagy pedig, hogy
a szabalysertesi eljaras adott esetben milyen
kovetkezmennyel jarhat? (tehat mindket iranyu tapasztalat,
ill. kimeneteli lehetoseg erdekelne.)

ui. most hallottam, hogy Nemeto.-ban mar van valamilyen
"Villano-Terkep", amin a traffipaxok szerepelnek...

valaszokat inkabb a listara...
Koszi:
T.
+ - Valasz: quo vadis autogyartas*** HIX AUTO *** #1608 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: quo vadis autogyartas ( 28 sor )
> Idopont: Sat Oct  5 08:23:52 CEST 2002 AUTO #1608
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

erdekes statisztikat olvastam a multkor - egy-egy technikai
ujdonsag fogadtatasa az autoiparban:
...
szamomra erdekes a run-flat jo szereplese, nem hinnem, hogy
valoban ennyire gond a defekt. az viszont mar majdnem
biztos, hogy par even belul eltunnek a potkerekek.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nem a potkerek a lenyeg, hanem az, hogy durrdefektnel meglehetosen jol
iranyithato marad az auto! Ez a kulcsfontossagu, nem az, hogy tiszta marad
a kezunk. Nekem a listan messze ez a legfontosabb, talan a night vision a
masodik...

A defekt tenyleg nem annyira gyakori gond, csak ha mondjuk az M7-es
elterelt szakaszan tortenik, akkor - az ottani tempo ismereteben -
garantalt az ujabb 3-4 hulla. Emlekezz deejaytiszy esetere... Ok megusztak.
Szoval az a baj, hogy a defekt ellen nem tehetsz semmit. Ha eros es draga
autod van; ha minden heten szervizbe viszed; ha tizezrenkent veszel uj
gumit; ha mindig figyelsz minden aprosagra: akkor is kap_hatsz_
durrdefektet. Es hiaba erzed ugy, hogy 180-nal is teljesen ura vagy
mindennek, jon egy defekt, es elszallsz, mint a gyozelmi zaszlo. Sajnos. Az
ESP _esetleg_ javit a dolgon, de ez a run-flat egy nagyon jo talalmany.

udv,
Akos
+ - Valasz: a japan, na az a tokely *** HIX AUTO *** #1607 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Szakacs-Vass Sandor
> E-mail :  [Non-Profit Organization]
> Temakor: Re: a japan, na az a tokely ( 19 sor )
> Idopont: Fri Oct  4 19:53:43 CEST 2002 AUTO #1607
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
A (foleg nemet) folyoiratok tesztjeinek a befolyasarol nem csak pozitiv
dolgokat hallani... Peldaul az egyik magazin (meg nem tudom mondani
melyik) a feket olyan korulmenyek kozott teszteli amivel a felhasznalo
_soha_ nem talalkozik (hegyen rallizva olyan terhelesnek teszik ki a
feket amilyennel tenyleg csak rally eseten talalkozna). Az eredmeny
peldaul az volt hogy egyes autok egyebkent rendesen meretezett fekje
tulmelegedik es igy persze kevesbe fog. Am mivel az ujsag azt irja hogy
"gyenge a fek", senki nem veszi meg az autot. A gyarto kenytelen
tuldimenzionalni a feket, ami senkinek sem jo (a vevonek sem, mivel o
kell kifizesse azt amit soha nem fog felhasznalni).
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hat lehet, hogy az Alfoldon nincs ra szukseg, de mi azert egy kicsit
beparaztunk, amikor 3-4 eve egy akkor egyeves 4 tarcsafekes Vectra 1.8i-vel
Weinebenerol Deutschlandsbergbe leereszkedve annyira begyengult a fek, hogy
teljes erobol taposva sem lehetett az ABS-t mukodesre birni, mert annyira
mar nem fogott (relative tempos menet volt, eleg sok motorfekkel, sok
16-20% kozotti lejtovel. Ne abbol induljunk ki, hogy a Janos-hegyi
szerpentinnel hosszabb es meredekebb lejto nincs sehol a vilagon.

udv,
Akos
+ - vmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo reggelt!

Lattam tegnap valamit, pontosabban a segget, amire olyasmi volt irva /nem
emlexem mar ra/, hogy "pronlog" meg valami haromjegy szam, meg GLi vagy
hasonlo. Olyan egyenfazonszappantarto jellegu kocsi, en valamifele Lada vert
veltem felfedezni benne, es H-s rendszama volt, tehat nem eppen mai gyerek,
csak ritka...
---
Zoli, talaltal mar autot? Lattad a par napja itt megemlitett Rovert?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Kulfoldi a volannal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


> Tobbszor elhangzott mar itt, hogy kulfoldi allampolgar magyar
> rendszamu autot nem vezethet(?). Kulonfele ervek elhangzottak pro es
> kontra.
> 
> Tudja valaki, mi a helyzet az alabbi esetekben?
> 1. Berelt auto (amit a kulfoldi a repuloteri Avis/Herz/EuropCar/...
> irodaban vesz at). Szerintem eleg furcsa lenne, ha a kulfoldieknek
> megtiltanak az autoberlest.

Valamilyen x kitetel alapjan vezethet, de nem tudnam pontosan idezni a
paragrafust. :)) Egyebkent a berautok rendszama altalaban kolunbozik az
atlagautoketol (X-A xxxx, X-B xxxx)

> 2. Multinacionalis ceg magyar kirendeltsegenel dolgozo kulfoldi
> allampolgar magyar rendszamu szolgalati autot kap mindennapi
> hasznalatra. Most akkor nem vezetheti?

De vezetheti, mivel ha Mo.-n dolgozik, akkor van tartozkodasi engedelye,
amivel pedig már vezethet, de CSAK AKKOR, ha kivaltja a magyar jogsit
(altalaban csak be kell ballagni az okmanyirodaba es a kulfoldi jogsi
alapjan kiadjak).
Ha sajat nevre akar autot venni, azt is megteheti, de tartozkodasi
engedellyel altalaban devizakulfoldinek minosul es C-A xxxx, C-B xxxx
formatumu rendszamot kap.

Egyeb kerdes? :)

Udv,
Gabor
AR-145 (amelyik nem szokott elromlani :) )
+ - kis ccm nagy kerek spoor suzi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok mindenki,

Elore bocsaltom, sertodesek elkerules vegett, nekem semmi gondom nincs a
kulturaltan hasznalt kiccm-es kis autokkal, ugy onmagukban.
Viszont konnyezve szoktam a rohogni a szarnyas 205os kereken gordulo
foliazott es duffca duffca hangok kisereteben pajazo suzikon. Konyorgom kis
onkritika igazan nem artana :)))))) Valahogy ezekrol mindig az Arpi storyk
jutnak az eszembe :))))
A masik oldala a nagy pacskeroknak viszont, minnel nagyobb a gumi jellemzoen
annal nagyobba tomege, tapadasa (bizonyos szintig) stb stb. A
feltengelyeket, gombcsuklokat fekeket viszont bizonyos kerek meretekere
terveztek. Ami annyit tesz hogy ra lehet tennni a 1.0as suzira a 205os
kereket de az mar erezhetoen visszafogja a motort (nem mond hogy nem mert
rogton kirohoglek, vagy ha meg is igazad van akkor azok a gumik kb annyit is
tapadnak) megnoveli a fogyasztast hamarabb kinyirja a nem erre a mertre
tervezett feltengejeket es extremebb gumimeretnel a fek mar nem kepes
satuzni a kereket. (Tuti ABS) A kormanyszerkezet tulterheleserol mar ne is
beszeljunk. Ez korubelul az a tuning amikor jon a okos csavo hogy te
ultessuk meg a kocsit. Hogyan?? Ha flexoljunk ki egy menetet a rugobol
estuti.
Ezek utan meg csodalkoznak hogy minden huplinal belever a kasztniba a 2xx-es
kerek. Ja minap volt ra pelda. Jackari csavo bepattan a 2xx-as kerrekkel
ellatott ladajaba indit nagygaz recccs difi szethullot. Persze ez biztos
azer volt mer az egy lada es nem azert mert gyari eloirt meret 2-3szorosa
volt rajta (na meg persze a karbantartas hianya is bejaccott). Szoval ha
sport kinezet kell azt tessek rendesen megcsinalni. Lehet rateni 2xxes
kereket de akkor tessek erosebb motort erosebb sebvalto difi feltengelyek,
futomutartok golyalabak rugok fekek stb stb. Na igen azt mar akkor nem suzi
nak hivjak hanem mondjuk Alfinak :)))) Ugyelkepzelem ahogy sokszazzal 2xxes
gumikkal belerongyol a suzi a kanyarba mert a vastag gumi tuti tapad. A gumi
tapad is tutti a futomu meg szepen benyeklik a kocsi ala.
Ezekutan megegyszer tisztazzuk. A suzi kivallo cucc ha el akarsz jutni Abol
Bbe, de ne akarj sportositani mert ez NEM az az auto. Ja es ez vonatkozik az
osszes 900 1.0 1.1 es tarsaira. Az osszes ijen autot a cakpakk a kis
teljesitmenyhez terveztek es ezeknek a sportositasa nem csak a fustuvegbol
nagy kerekbol es krom kipuffvegbol all.

Es mielott megvadolna barki barmivel, en csinaltam a 75pacis Golfombol
110pacist (GTI), DE csereltem a valtot a feltengelyeket a fekeket (tarcsa
betet rasegito fofekmunkhenger) es 185os pacskernal nem volt rajta nagyob
mert az boven eleg. Es erdekes valahogy nem hianyzik az uvfeny a duffca
duffca es nemlatoki sotitett uveg, valahogy nem potolja a loeroket :)))
Ja es nincsen kissebbsegi erzetem ha eltep melettem egy joparpacsmaggal
erosebb ketyere :))))

Kellmes autozast
es udvozlet

Shake
+ - Labter Mazdaeknal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

szamomra mar-mar rohejes, hogy a Mazda tulajok mi mindent 
le nem irnak, hogy megvedjek a szemuk fenyet. De ez rendben 
van, ennek igy kell lenni.

Szoval:

>> 89/111, >>>erdekesseg: Mazda 323 egy kategoriaval 
feljebb 
>> 87/110.<<< Tehat ebben a kategoriaban - szerintem es a 
 
> Miert lenne ez erdekesseg? Hogy nem lehet annyira 
> hatratolni az ulest, hogy a ketmeteres emberek se tudjak 
> kinyomni a kuplungot? A vezetoules labtereben a 

Elmondom hogyan volt. Kinyitottam a katalogust es a Cliora 
akartam kattintani, de az explorer beolvasott egy 
reklambannert, igy a Mazdara klikkeltem es nagy 
meglepetessel vettem eszre, hogy eggyel feljebb levo auto 
labteret is hozza a kisautok tobbsege. Tehat az en irasom 
nem azt akarta mondani, hogy a Mazda kicsi, hanem azt, hogy 
a kis autoknal sok helyrol elvesznek ugyan par centit, de 
elol - az adatok szerint hozzak ugyanazt, mint az eggyel-
kettovel nagyobb autok. Ha Cliohoz kepes egy bannernyival 
feljebb az Alfa lett volna, akkor a hozzaszolasom is tovabb 
tartott volna. Itt a vege, fuss el vele :)

Szerencsere nagyon jo a kedvem, a tegnapi Alfa Romeo 
talalkozon megjelent Magyarorszag egyetlen Ferrari 355 
Spider tipusu autoja es amiota beleultem (na jo, 
belehuppantam, beleestem), azota egyfolytaban vigyorgok. 
Eszmeletlen elmeny az auto maga, a hang, a 4.7-es 
gyorsulas, a motor... Tokeletes... Mondjuk a tulaj szerint 
durvabb hasznalattal 1500 km-t bir ki a Pirelli P Zero gumi 
es 7000 km-t a kuplung... 

Cs.
+ - 40x a szervizben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> brrrr. 40x??? Ez azert brutalis. Kezdem azt hinni, hogy
> oltari szerencsem van a Fiattal es valoban egy ritka jo
> peldanyt fogtam ki Fogashtol.
> ...legalabb garancialis volt ez a 40 szerviz?

Ez nem brutalis. Egyszeruen szeretek a vegere jarni a 
dolgoknak. Semmi koze az autohoz, mar mondtam (irtam), hogy 
3 hibaja volt az autonak, amibol 4 lett a szerviz miatt es 
mivel nem voltak kepesek rogton megcsinalni, 40 latogatas 
lett belole. Ebbol persze 3 olajcsere, 3 betort ablak, 1x 
vissza, mert az uj uveg kiesett, 1x vissza, mert 
elfelejtettek visszarakni a foliat es a hangszoron at 
befolyott a viz az autoba, ebbol kifolyolag 8 latogatas, 
mert nem tudtak rajonni, hogy honnan kerul viz az autoba, 
tokretettek a kabelozast, ami ujabb 2-3 latogatas, 
autopalyan a gyerekek a hidrol ramdobtak egy kovet - 
tetolakkozas, egyszer en tortem meg az elejet - szoval 
konnyen osszejon...

Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS