Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1136
Copyright (C) HIX
2001-06-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 autofeltores. (mind)  70 sor     (cikkei)
2 Re: Lambo + tolatoradar (mind)  11 sor     (cikkei)
3 bebihordozo (mind)  14 sor     (cikkei)
4 1.2 -es klimaval ??? (mind)  10 sor     (cikkei)
5 helyreigazitas (mind)  9 sor     (cikkei)
6 RE: Comment (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Renault (mind)  25 sor     (cikkei)
8 Re:Comment (mind)  5 sor     (cikkei)
9 Alfa 33 1.3 (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Tiszy poen, gyuruzes, am/mero (mind)  32 sor     (cikkei)
11 benzniar (mind)  21 sor     (cikkei)
12 astra kerdeshegyek (mind)  36 sor     (cikkei)
13 Re: Nyomatek??? (mind)  36 sor     (cikkei)
14 Re: Alfa / Mitsu Autovetel (mind)  25 sor     (cikkei)
15 Re: chiptuning (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Kit lattam ma reggel? (mind)  12 sor     (cikkei)
17 Citroen Xsara, HA 1131 (mind)  43 sor     (cikkei)
18 parasztkatalizator :-( (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Tuning (mind)  140 sor     (cikkei)
20 Eles sarok (mind)  11 sor     (cikkei)
21 tuning - vti fek (mind)  14 sor     (cikkei)
22 aramutes (mind)  6 sor     (cikkei)
23 Yaris (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Alfa 33 (mind)  10 sor     (cikkei)
25 Kipuffogo (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Re: Elozes 80-nal V-ben - Halal sporolas miatt? (mind)  19 sor     (cikkei)
27 va:flame (mind)  16 sor     (cikkei)
28 Gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Re: 3L auto (mind)  18 sor     (cikkei)
30 Nyomatek es gyorsulas (mind)  50 sor     (cikkei)
31 Udv! (mind)  22 sor     (cikkei)
32 On nyert (mind)  15 sor     (cikkei)
33 Alfa (mind)  25 sor     (cikkei)
34 Re: MOL kut, Huvosvolgyi ut - No comment (mind)  27 sor     (cikkei)
35 Akkumulatort keresek (mind)  9 sor     (cikkei)
36 Re: ampermero (mind)  39 sor     (cikkei)
37 Peugeot kerdes (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - autofeltores. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat akkor itt az igert statisztika az egyes autok feltoresi idejerol
(profik altal tesztelve :-) )
Ja igen annyit meg hozza, hogy max 5 percig probalkoztak :-o

Suzuki Wagon R+               >5min
Saab 9-5 2.3t
Volvo C70 2.0T
Skoda Fabia 1.9TDi Comfort
Audi A2 1.4 TDi SE
Toyota  MR2
Volvo S60 2.0T SE
Audi A4 1.8T
Citroen C5 2.0i 16v SX
Renault Laguna 3.0 V6 Privilege
Lexus IS200 2.0S
BMW 320i SE
Land Rover Discovery 4.0 V8 XS
Toyota RAV4 2.0VX
Lexus RX300 SE
Peugeot 607 3.0 SE

Na ezeknel tart tobb mint 5 percig :-o

Nissan Maxima QX 3.0 V6 SE+   3min 21.62sec
Honda Civic 1.6 SE Executive  2min 3sec
Daewoo Tacuma 1.8 SE          1min 28sec
Audi A6 2.5TDi Sport          1min 21.53sec
Seat Arosa                    1min 5.65sec
Ford Focus 1.6i Zetec 5dr     1min 1sec

Es jojjenek az egy perc alattiak

Mercedes ML320           59.31sec
Vauxhall (Opel) Zafira 1.8    50.12sec
Hyundai Trajet 2.0 GSi        50sec
Citroen Xsara Picasso 1.8i SX 39.85sec
BMW 525d SE                   36.91sec
Nissan Almera Tino 1.8 SE+    36.53sec
Mercedes C200K Classic        33.12sec
Porsche Boxter           32.84sec
MCC Smart Passion             31.73sec
Ford Mondeo 2.0i Ghia         31.43sec
Hyundai Santa Fe 2.7 V6       31.34sec
Peugeot 206 2.0 HDi LX        29.19sec
Jaguar XJ8 3.2 sport          27.15sec
Vauxhall (opel) Corsa 1.4i    24.62sec
Ford Galaxy 1.9Tdi Ghia       23.12sec
Mercedes CLK320               21.37sec
Audi TT Roadster 225bhp       20.94sec
Vauxhall (opel) Astra 2.2i    18.25sec
Seat Leon 20v Turbo Cupra     17.53sec
Kia Shuma 1.6 SX              16.56sec
VW Bora 1.9TDI PD Sport       16.53sec
Nissan Micra 1.0 Activ        14.85sec

Es akkor azok, amiket tovabb tart kulccsal kinyitni :-o

VW Passat 2.0 SE              9.88sec
Kia Sportage 2.0 SX Auto 6.41sec
Chrysler PT Cruiser 2.0 Ltd   6.06sec
Daewoo Matiz 800 SE+          5.93sec
Hyundai Amica 1.0 GSi         4.53sec
Daihatsu Cuore           3.13sec

Szoval, erdemes bezarni a kocsit ? :-o

A'kos

PS: ez a kinyitas ideje rongalas nelkul, ennyi ido alatt nem inditottak el
az autokat :-)
+ - Re: Lambo + tolatoradar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>ui: Ha valaki tud olcson keveset fogyaszto Lamborghinit, az is szoljon!
:o)
Nekem az sem kell, hogy keveset fogyasszon, csak olcso legyen :-)

Es egy kerdes tolatoradarral rendelkezokhoz:
mennyi a legkevesebb tavolsag, amit meg lat a radar ?
Gondolkodom egy beszerelesen, de 2m-30cm (ami ajanlatot kaptam) kicsit
soknak tunik, 30 cm-re "szemmel" is beallok (szinte) :-o

A'kos
+ - bebihordozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

lassan be kellene szereznem egy bebihordozot (ez egy gyerekules, amiben ezt
a kocsibol kiveve lehet mindenhova vinni a gyereket, mint egy kosarban, 0-13
kg-os sulyig, altalaban a menetiranynak hattal beszerelve).
Az eddigi infoim: eredeti Renault gyerekules 33.7 KHUF, aruhazban talalhato
markasnak mondhato (nem akarok gagyit venni) bebihordozok 25 kHUF-tol a
csillagos egig. Kb. egy honapja lattam a Tescoban 19.9 kHUF-ert Chicco-t, de
errol lekestem.
Fontos: legyen isofix bekotesi pontja es minosegi bizonyitvanya.

Van tippetek, hol nezzek korul?

Koszonettel, Koli
+ - 1.2 -es klimaval ??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


klima nelkul: 5,2-5,4 l/100km
klimaval: 5,9-6,4 l/100km
A motor _16 szelepes_, _1.2 literes_ (75LE/113(?)Nm)

1.2 -es moci klimaval???
Jesszus :)
Es az erdi emelkedon visszalokod harmadikba? :))

K.G.
+ - helyreigazitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A multkor ezt irtam:
>A Sport Auto valami x honappal ezelotti szamaban irtak egy TT-rol, amit
>180LE-rol mar egy kipufogorol 188LE-re nyomtak fel, tovabbi
aprosagokkal
>280 lett az eredmeny. Ez plusz 18LE, tehát ennyi van a kipufogoban,

Termeszetesen ez +8LE, sose tudtam fejben szamolni. ;)
Ennek fenyeben a 75Le+15Le kipufogobol eredo tobblet meg
valoszinutlenebb.
+ - RE: Comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs, benaztam, amikor a szovegreszeket rendezgettem.

-----Original Message-----
From: Balazs Toth [mailto:]
Sent: Tuesday, June 12, 2001 9:59 AM
To: Balogh Imre
Cc: 
Subject: Re:Comment


Szia Imre,

ezt nem en irtam, csak kommentaltam.

ToBa
+ - Renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Vajon mi lehet annak az oka, hogy a Renault messze a 
legtobb extrat adja ugyanazert az arert?

- a Renault egyedul tud valamit, amit tobbi gyarto nem?
- a Renault hosszu evek ota veszteseget finansziroz
- a Renault mashol sporolja meg a penzt, pl. a minosegen
vagy a fenti 3 egyutt?

Tudom, hogy az ADAC statisztikak sokak szemeben nem 
ernek semmit, de ott minden kategoriaban a Renault az
utolso, raadasul nem is kevessel. Amennyire tudom,
mas megbizhatosagi statisztikaban sem allnak jobban.

> Kisauto vasarlasakor melegen ajanlom a Renault
> gyartmanyokat, foleg a Twingo-t.
> Kb. 2.7 millio Ft-ert majd full extraval adjak (4 legzsak,
> ABS, klima, szervokormany, bor belso, konnyufem felnik,
> elektro-kutyuk(ablak,zar,tukor), CD-s hifi, huzgalhato 
hatso
> ulessor, stb.) A fogyasztasarol talan ebben a szamban
> olvashattok, szinten tolem...

Bezso
+ - Re:Comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Imre,

ezt nem en irtam, csak kommentaltam.

ToBa
+ - Alfa 33 1.3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ismer valaki olyat, hogy Alfa Romeo 33 1,3i? Ilyen kicsi motorral Alfa?
Valyon miert kerulhet csak 710e-be, ha 1996-os evjarat? 

Azert, mert nem 96-os evjarat. Itt vmi eliras tortent. 
ToBa
+ - Tiszy poen, gyuruzes, am/mero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ja, es gyartasi hely: "Dockyard Island" - magyarul a Hajogyari Sziget.
K. jo' !


>PS angolosoknak:
>az Opel Astrara azt kellett volna kicimkezni: The Saint Got Hard, Iron
>County. Biztos tobben megveszik.... :-D
Ez mégjobb !


>kerdesem, hogy a "gyuruzes" ("most lett gyuruzve", stb.) nevu muvelet
>a kopott/torott gyuruk uj, _alapmeretu_ gyurukkel valo helyettesiteset
>jelenti? Vagy mit? Esetleg furast is?
Hogyha eladasra keszult, akkor valoszinuleg "csak" gyuruztek. :((


>Mas. Hogyan lehet novelni (asszem, Soma, Te csinaltal ilyesmit) egy
>ampermero meresi tartomanyat?
Az ampermerovel parhuzamosan kotott SO:NT ellenallas segitsegevel.
pl: ketszer nagyobb aramot szeretnel merni, akkor a meromuszer belso
ellenallasaval megegyezo erteku ellenallast kell parhuzamosan kotni a
muszerrel. Igy az aram fele a muszeren, a masik fele a parhuzamos
ellenallason keresztul fog folyni. A leolvasott ertek kettovel
szorzando.
VIGYAZAT ! A sontot a szukseges teljesítmenynek megfeleloen kell
kivalasztani, (legyartani) kulonben eleg, es utana az osszes aram a
muszeren folyik keresztul ! ....
Ha valami nem vili, keress maganban !


Udv,
     Zotya
+ - benzniar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Csak ugy eszembejutott, hogy mennyi a klubpetrolnal a benzin?
Jelenleg itt a kornyeken 244.9 a 05-os. Egy ideje atszoktam a 
zugloi csomori ut / miskolci u sarkan levo esso kutra, ahol tartosan 
4Ft-al olcsobb (jelenleg 240.9) a benzin. (a shellnel meg 246.9).
Tobbletfogyasztas semmi (lehet, hogy kicsit jobb, de eloferdulhet, 
hogy pont ezt a homersekletet szereti a kocsi ,ezert iszik most 
kevesebbet, vagy a labam valtozott).
Egyebirant ugyanugy megy, szoval nem szar anyag (ellentetben 
amikor egyszer a rona utcai mol-nal tankoltam... fujj)

Szoval van a kutak araban meg tartalek boven.

Byez
TLantos

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - astra kerdeshegyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Lenne nagy kerdes. Van egy 94-es astrank, ami mar kozeliti 
a 90k 
km-et, meg masfel eve nem volt olajcsere, szoval most 
raferne egy 
nagy atnezes. Mi a velemenyetek, mit kell rajta cserelni / 
atnezni? 
Olaj / levego / benzin / utasterszurot mar vettem (cakkpakk 
2500-
ert, az olajszuro az gyari opel)
Esetleg meg gyertyara gondoltam, de ebben total 
tanacstalan 
vagyok, hogy milyet kene venni (ha kell).

Valamint masik kerdes : a motorblokk tiszta olaj. A masfel 
evvel  
(15k km) ezelotti szerviznel elvileg volt olajcsere, most a 
minimumnal volt az olaj, annyira nem rossz. (persze nagy 
utazas 
elott, ugyhogy ratoltottem egy liter mol putrit, ugyis mindjart 
lecsereljuk). Eddig 15w40 volt benne, gondolom az tovabbra 
is eleg 
(bar a suzukiba 10w40 lett rakva).

minden egyeb tanacs is johet. Az auto nem rohad, ugyhogy 
alvazvedetni nem fogom.

ADios
TLantos


Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Nyomatek??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Zak irta:
>>a gyorsitashoz pedig inkabb nyomatek kell,
>>mint nagy teljesitmeny.
>ToBa:
>Nem ertek egyet, mindketto kell, de a LE fontosabb. Ha a LE egyforma es a
>suly is, akkor jon a nyomatek-kulonbseg.

Ugy lenne pontos az okfejtes, hogy a gyorsitashoz _ero_ kell. (At lehet
szamolni kerekre hato nyomatekka is, de mint ismeretes nem egyformak a
kerekatmerok, igy nem azonos nyomatek szolgaltat azonos erot.)
Mivel P=Fv, latszik, azonos tomeget feltetelezve az az auto gyorsul jobban,
amelyik azonos sebessegnel nagyobb teljesitmenyu. (Es ezert kell
visszavaltani, hiszen a magas fordulaton a motor teljesitmenye nagyobb, mig
a _motor_ nyomateka altalaban kisebb, mint kozepes fordulaton, de a
visszavaltas -nyomatekvalto- miatt a kerekre hato nyomatek - vagyis a
kerekre hato ero nagyobb!!)

Amitol megis nemely kisebb teljesitmenyu, de nagyobb nyomateku motorral
szerelet auto jobban gyorsul, az attol lehet, hogy a kisebb teljesitmenyu
motor egyes fordulatszam-tartomanyban nagyobb teljesitmenyu, mint az eros
motor. (Nem olyan "hegyes" a teljesitmenygorbe. Ennek kikoszobolese miatt
van a valtozo vezerles, es egyeb csoda.)

Tehat az biztos, hogy nem lehet mondani, amelyik motor nagyobb nyomateku, az
jobban gyorsul, de azt sem lehet egyertelmuen kijelenteni, hogy a nagyobb
teljesitmenyu motor fog jobban huzni.

Az Opel Vectra 2 - Alfa 1.6TS-hez: a sebesseg merot leelenoriztetek? Az
Opelek szeretnek sietni. 
Az Alfamban pontos volt a seb. mero. Ugyan en soha nem voltam gyorsulasi
versenyen, sot meg piros lampanal sem versenyzek, de az eletben Nagyak altal
leirtakat tapasztaltam.

Udv, Laci
+ - Re: Alfa / Mitsu Autovetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Chucky:
>Ismer valaki olyat, hogy Alfa Romeo 33 1,3i? Ilyen kicsi motorral Alfa?
>Valyon miert kerulhet csak 710e-be, ha 1996-os evjarat?
>Nem lattam olyan jelzest, hogy torott lenne...

Az 1986-os lehet. A 33-osaknal 90-ben is volt egy valtas, ugyanez a motor
katalizatorral ezeknel 1.4i-kent szerpel. (1350ccm)
 A 33-t 93-94-ben valtotta le a 145/146-os. (Meg boxer motorral, de ez mar
min 1.6-os, illetve 1.7-es)

>Ezeknek a kocsiknak mondjuk meg kinyognem valahogy az arat, de nem tudom,
>hogy mennyit esznek, es annak ellenere, hogy a vezetesi elmeny
>felbecsulhetetlen, azt hiszem, hogy az 1,5i kategoriaban kell majd
keressek.
>Ott Mitsubol mondjuk a Lancer meg a Colt van (van 1,5-os Galant?) Alfa
>Romeobol, meg nem tudom, mi van... Es akkor meg is alhatunk. Alfabol mik
>vannak 1,3-1,5 kozott? (Igen, pontosan a biztositas miatt 1,5 a felso

Alfa 33-ban van 1.5i-is. (100LE koruli- talan 105?) Boxer, csodalatos hangja
van. Eleg jol megy. (Azert nem ugy, mint egy 145 1.6TS)
1.5TS nincs.

Udv, Laci
+ - Re: chiptuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

VTI:
>Nahat! Nekem volt autóm, ami 7200 helyett 8500-nál tiltott
>a chip miatt (125Le->134.7Le). Nem gyorsult számottevoen
>jobban. Esetleg 2-3 tizeddel _talan_. Egy jó rajt sokkal
>többet ér!
Egyetertek. Az Alfa 1.6TS max. teljesitmenye 6300-on van. Tehat max. 1-rol
2-be valo valtasnal (ahol meg nagy a fordulatszam ugras) jelent egy
hajszalnyit a nagyobb tiltasi fordulatszam.

Egyebkent nagyon szimpatikusan a Renault Clio 2 lit 16V tiltasi
fordulatszama 1-es sebessegi fokozatban magassabb, mint 2-5 fokozatban.

Udv, Laci
+ - Kit lattam ma reggel? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Vegre valahara ma reggel (juni 12) az Andrassy uton elem kerult egy fekete
Seat Toledo (HEW-xxx) a hatuljan egy HiX-Autos matricaval. Egeszen a
Lanchidig egyutt mentunk (hol elottem, hol utanam), majd ott lefordult a Fo
utca iranyaba. Ki volt az? Probaltam jelezni, de nem jott reakcio. Ha lattal
elotted mogotted egy "nyomulos" akadekoskodos ezust Opel Vectrat (GXL-xxx),
no akkor az en voltam. :-)
Udvozlettel:
MyChroLesLie
mailto:
ICQ: 32837483
+ - Citroen Xsara, HA 1131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(Lo)Erot, sebesseget mindenkinek!

Sajnos csak most ertem utol a listat olvasasban, mostanaban elegge le vagyok 
terhelve :-(  nem sok idom van "HIX-ileg" muvelodni :-).
Meggyesi Zoli kerdezte, kinek van tapasztalata a fenti jargannyal 
kapcsolatban. Nos, nem csodalom hogy egyre jobban tetszik mert nagyon
sok minden vonzo ebben az autoban. Az enyem mondjuk egy 1.9 TD ami a maga 
kozel 200 NM-es nyomatekaval egeszen mas vezetesi elmenyt nyujt mint egy 
1.4-es 75 lovas "nyulzavaro" :-) de ezzel egyutt minden tulzas
nelkul allithatom hogy kategoriajanak egyik legszebb es leg ar-ertek 
aranyosabb autoja. Foleg ez az ujabb kiadas (nekem a regebbi van :-(  )
nagyon pofas, csomagtere a hasonlo ot ajtosok kozt a legnagyobb (405 lityi, 
sedanban van nagyobb is, javitsatok ki ha nem igy van) es az SX
felszereltseg nagyon gazdag. En meg tetettem bele fenyszoromosot,hatso
"gombosablakot" meg terkepolvasolampat is, ez utobbi az uj alapverzioban is 
mar szeria. A kidolgozas, design, anyagminoseg nem luxuskategoria de nem is 
ezt varja aki veszi. Mindenesetre semmivel sem rosszabb mint a Golf 4 / 
Astra /Focus. Utastere is a legtagasabb ezek kozul.
Negativ tapasztalat: nekem a magassagom miatt (195) hosszu tavon 
kenyelmetlen az ulestamla, derektamasz sajnos nincs benne, de ugy tudom 
lehet rendelni hozza. Ez aprosagnak tunik de rajottem hogy bizony ez az
egyik legfontosabb kenyelmi berendezes ami dontoen befolyasolhatja az 
utazasi komfortot. Tovabba valami zorog az egyik ajtoban, amit szerintem 
konnyuszerrel meg lehetne szuntetni, csak mindig elfelejtek szolni a 
10000-renkenti szerviznel hogy nezzek meg, en meg nem erkezek babralni vele. 
No de majd legkozelebb. Eddig tobb mint 70000-et futott problema nelkul. A 
markaszerviz panaszkodik rajuk, ritkan latjak oket mert nincs veluk baj 
:-))). Most egyebkent akcioban kb. 3.1 M Ftert az SX felszereltsegen felul 
aut. legkondi + alufelni jar, ha jol tudom, ABS, + 6 lufi szeria ! A Golfon 
hatul is tarcsafek van de ehhez kepest mi az  extra ami a Xsaraban nincs? Es 
mennyiert ? Esetleg meg a Megane-t vagy az
uj 306-os Peugeot-t nezd meg, nem tudom ezek most pontosan hogy allnak arban 
es felszereltsegben, terkinalatban meg mindig a Xsara a jobb. 
Menetstabilitasban, uttartasban egy olvasott teszt szerint a Focus vezet e 
kategoriaban. Persze ez is egy szempont.
Versenyezni gondolom nem akarsz vele, mert nem egy vadaszgep :-), de 
mindenkeppen nagyon jo vetelnek tartom, szerintem nem fogsz csalodni ha e 
mellett dontesz.
Udvozlettel

Laci
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - parasztkatalizator :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

******************************************
4.Direktszuro, kartelszellozo-szuro, paraszt-
sportkatalizator (mit fogok en ezekert kapni...), kozepso
dob->csodarab.
Osszesen kb 15khuf.

VTI
u.i: tanulsag: ne kezdj bele!!! :-PPP

******************************************

En csak ezert a *parasztkatalozatorert*  vennem el a jogsid egy-ket evre, es
addig a fennmarado idodben tanittatnek veled egy kis kemiat, illetve
biokemiat. A tantargy fo csapasiranya, a szenmonoxid es a szendioxid hatasa
az emberi szervezetre, kulonos tekintettel a rak kialakulasara.
Lehet, hogy egy kicsit durvan hangzik, de ha azt szeretned, hogy husz even
belul ne pusztulj el (sokan masokkal ) rakban, akkor a csodarabot gyorsan
helyettesitsd vissza egy eredeti katalizatorral.
Vagy olyan oreg vagy mar, hogy neked mindegy ?
Akkor legalabb az fiaidra, unokaidra gondolj :-(

------------------------------------

Udv: Refi J
+ - Tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jeee

>a fentirol jut eszembe, erdekes lenne, ha mindenki leirna, hogy neki
>hogyan van tuningolva a kocsija (optikai is johet), es hogy milyen elonye
>szarmazott a modszerbol - esetleg az egyes muveletek koltseget is
>megtudhatnank.

Optikai tuning nem sok van az automon, leszamitva a kereket:
Elol 245/60R14, hatul 275/60R15. Ja, meg egy kicsit meg lett emelve
a hatulja.
Viszont a motorterben tortent egy kis valtozas:
Eloszor is kapott egy CraneCam 228/228 fokos veztengelyt. Ettol a 'hasznos' for
dulat-
szamtaromany 2800-5800 koze kerult. Termeszetesen ettol meg e fordulat alatt is
maradt benne nyomatek.(Normalis varosi kozlekedesben nagyon ritkan megy 2000RPM
 fole)
A szelepnyitas is kb. ketszer akkora lett mint gyarilag volt, igy a megfelelo
benzinellatas erdekeben kapott egy Weiand szivocsovet,nehogy magasabb fordulato
n
befulladjon. Persze a vezermulanc is ki lett cserelve egy ketsoros duplagorgosr
e.
Mint kiderult idoszeru volt, mert az eredeti mar nem kicsit logott. Ezek utan
lecserelodtek a leomlok is Dynomax UltraFlow-ra. Most teljesen fuggetlen a ket 
olal,
egy-egy egyeni keszitesu dobbal. Ja, meg a difi vegattetel is le lett cserelve
2.29-esrol 3.07-esre.
Tapasztalat: A veztengely+szivocso csere utan nem volt akkora valtozas, mint am
ilyet
vartam. Ez minden bizonnyal azert lehetett, mert akkor meg a gyari leomlok volt
ak
rajta. Amikor felkerult a sportleomlo, iszonyatosan brutalis lett az auto.
A vegattetel csere szinten nem volt annyira erezheto, de legalabb egyensulyozta
a nagyobb kerekatmerot(ami viszont muszaj volt, mert a 245-os gumik hamar elfus
t-
toltek :) ).
Majd elfelejtettem! Belekerult egy kicsivel erosebb huto is, mert varosban nagy
on
hamar felmelegedett a viz. A gyari 2 soros helyett egy 3 soros kerult bele. Meg
 a
viszkokuplungos ventillator is lecserelodott fix hajtasu flexibilis lapatosra.
A vegeredmeny: most 6.7mp alatt megy fel 100-ra, mig eredetileg ez 10.5mp volt.
Ez igazan nem rosz ido egy tobb mint masfel tonnas kockatol.
Es kompressziot meg nem is noveltem... :)))
Meg termeszetesen az osszes fek teljesen ki lett cserelve, pusztan azert, hogy
ha kell,meg is tudjak allni.



Udv: Balazs

 1980 Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8
   http://www.extra.hu/myolds
+ - Eles sarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudjatok mi melo ejjelente kilegkalapalni a kockakoveket? Az csak mero
veletlen, hogy a sarkon dolgozom, futomuves vagyok es alkatreszkereskedo...
:-))))


UI: Nem vagyok autoszerelo, de meg csak alkatreszkereskedo sem... Jobb a
bekesseg.

Biomernok
>Imadom! Az a szakasz tiszta Armageddon (vagy Carmageddon). Csak az Ifa meg
> a 32-es busz az ellenfel, a tobbi nem... :-))))
+ - tuning - vti fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok! Szia Adam!

>2.Prelude 2,2Vtec komplett elso fekei.
>Atalakitassal egyutt <60khuf. Az osszeget csokkentene ha
>vki elvinne a VTi fekjeit mondjuk 30khuf-ert.

5 ajtos - tuningolatlan ;-) - 1,5i v-tech Civicbe beszerelheto nagyobb 
atalakitas nelkul? Egyaltalan erdemes? Vagy csereljem le inkabb VTi-re az 
autot magat? ;-)

Udv,
Bence
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - aramutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a fenti temaban kapott tanacsaitokat!

Udv:
Bence
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello ToBa,

> Mar megint olyanra mondjuk, hogy szar, amirol fogalmunk sincs. 

Hol irtam olyat, hogy szar?

> En sem vezettem a Yarist, viszont ment elottem palyan 
> folyamatosan 160-170 korul es hatulrol eleg stabilnak tunt. 

stabilnak tunni vagy stabilnak lenni, ez itt a kerdes.
most nem fogom a sebesseg valos erteket kerdojelezni, am legyen.
amirol szo volt, az egy viszonylag rovid, magas, rovid tengelytavu
auto, amirol nem tudom elkepzelni, hogy ilyen sebessegnel
biztonsagosan fekszik az auton es az elso oldalszel nem boritja
fel. 

Cs.
AR 146
+ - Alfa 33 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ismer valaki olyat, hogy Alfa Romeo 33 1,3i? Ilyen kicsi motorral Alfa?
> Valyon miert kerulhet csak 710e-be, ha 1996-os evjarat? 
> Nem lattam olyan jelzest, hogy torott lenne...

Eliras. Valoszinuleg 1986 akart lenni, a 33 a 145/146 elodje.

Cs.
AR 146
+ - Kipuffogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kosz mindenkinek a sport kipuffogo rendszerrel
kapcsolatos hozzaszolasokat!

ToBa irta:
"A tapasztalatokbol kiindulva le fogja cserelni a hatso dobot valami
borzalmasan zajosra, ami talan 2-3 LE kulonbseget jelent majd."

Itt most csak felig volt igazad, mert lecserelte a hatso dobot sport
dobra, de nagyon szep hangja lett az autonak. "Devil" a dob markaja
es szep soportos hangot kapott az auto borzalmasan zajos helyett!
Gondolom azzal nem mondok neked sem ujat hogy nem minden
dobnak van borzalamsan zajos hangja!!!!!!!
Üdv:
3P
+ - Re: Elozes 80-nal V-ben - Halal sporolas miatt? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Balazs irja:

>Ha tudsz egy normal kategorias autot, amivel V-ben 80-rol
>biztonsaggal vegrehajthato az elozes, lecci feltetlen ird meg

Ugyan nem nekem szolt a felszolitas, de azert en tudok mondani
par autot. Peldaul barmelyik turbo dizel, amelyek 80-nal 5-ikben
kb. 1900-2000 koruli fordulatszamon porognek es raadasul
pont itt adjak le a maximalis nyomatekot. Igencsak tudnak
gyorsulni. Teny, hogy 4-ikben megjobban gyorsul, de azert
az 5-ik egyaltalan nem a halallal egyenlo.
De abban igazad van, hogy benzines motornal 80-nal 5-ikben
szerintem sem lehet elozni.

    Udv:

                                Zsolt
+ - va:flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Jo lenne, ha valamifele moderalas tenyleg mukodne mar a listan... 
Nem. 
Nem lenne jo. Az rabsag.
A lista oregjei tudjak, hogy minden flame mulando.
Az ujak turelmetlenek csak.
Itt mindenkinek joga van flamet elinditani, vagy tovabb szitani.
Egy ido utan a tarsasag egy resze lecseszi a masikat es megint
beke van a kovetkezo flameig. Gyerekkoromban is igy mukodtek
a rivalizalo bandak a Varosligetben. Nagy kibekulesek es nagy
csatak. Kozos utalatok es szerelmek.
Vagy megszoksz, vagy megszoksz.
Ez itt igy mukodik. Es nagyon jol mukodik.

Ne kavarj ! Inkabb flamelj :-)))))))
--
Meszaros Geza
+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy hasznalatlan Michelin MXV 205/60 R14 88H gumiabroncsom (potkerek).
No most az 520i capan hatul ilyen meretu cipok vannak (Firestone Firehawk
690), elol 195/65 R14 Michelin, de a jobb elso kulso felet leette  (mitol
lehet? regebben elkaptak a jobb oldat... deformalodhatott esetleg
veglegesen?). No most a 205-os Michelinhez szeretnek venni egy part.
Mennyibe kerulhet? Ujat, vagy keves km-t futott hasznaltat erdemes? Miben
valtoznak a kanyarodasi ill. egyenesfutasi tulajdonsagok az 205-os elso
tappancsal?

Udv,

B.B. (BMW 520i :-))
+ - Re: 3L auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>hogy ez vajh' mire is volt jo ? Pedig Hondaek valahogy nem
>>erosek Dieselben.
>Helyette megcsinaltak es lassan ket eve fut is mar a Prius.
>3L auto hibrid motorral. Erdemes megnezegetni a neten, mert
>annak ellenere, hogy bunronda (szetutott crx:-) szimpi
>parameterei vannak...

1. A Prius az Toyota, koze nincs a Hondahoz. A Corollahoz hasonlit. 
Es nem 3L-es, hanem 1.6L-es motorja van (hibrid). 

2. A Honda hibrid az "Insight" nvere hallgat, es ha jol emlekszem kb. 
1 L-es motrorja van. Kicsi varosi jatekauto. 

A parameterek valoban szimpatikusak. De!!!!!
Az akkumulatorok elettartama korlatozott (allitolag 4-5 ev, nem tudom 
pontosan), es az uj akkuk ara igenycsak borsos!
Bovebben lasd www.toyota.com es www.honda.com. 
Gabor
+ - Nyomatek es gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>a gyorsitashoz pedig inkabb nyomatek kell,
>>mint nagy teljesitmeny.
>
>Nem ertek egyet, mindketto kell, de a LE fontosabb. Ha a LE egyforma es a
>suly is, akkor jon a nyomatek-kulonbseg.

Ez a dolog nem ilyen egyszeruen fekete vagy feher. Na nezzuk a dolgokat. 
A gyorsulas elsosorban ket dologtol fugg: az auto tomegetel, es a 
KEREKEKRE JUTO nyomatektol (kerek atmerot most hagyjuk figyelmen kivul).
Tegyuk fel, hogy az auto tomege adott. Tehat a cel, hogy minel magyobb
nyomatekot juttassunk a kerekekre. Ezt ket fele keppen lehet megtenni:
1. Novelem a motor nyomatekat
2. Csokkentem a valto attetelet. A csokkentes alatt itt a ki/be attetel 
aranyt ertem, azaz rovidebbre hangolt valtot (a kerek atmerot itt figyelembe 
lehet venni, mivelhogy kisebb kerek=csokkentett attetel)

A valto attetelenek csokkentesevel persze egyutt jar a motor 
fordulataszamanak novekedese adott sebesseg mellett, azaz jobban
kell porgetni. 
Ebbol kovetkezik, hogy ha egy motornak kisebb a nyomateka, azt egy 
alacsonyabb attetelu valtoval kompenzalni lehet. Igy konnyen elkepzelheto 
hogy ugyanannyi nyomatekot lehet a kerekre juttatni, mint a nagyobb 
nyomateku motorral+hosszu valtoval. Kulonosen akkor, ha a motor a kisebb
nyomatekot nagyobb es/vagy szelesebb fordulatszam tartomanyban adja le.
Tehat ha egy motornak nagy a nyomateka, az kellemes, mert hosszu valtoval is 
jol lehet gyorsulni anelkul, hogy porgetnenk a motort. Azonban lehet, hogy 
egy alacsonyabb nyomateku, de porgosebb motorral es megfelelo valtoval 
is elerheto ugyanaz a gyorsulas. 
Meg megjegyzem, hogy ha egy motor ugyanazt a nyomatekot nagyobb fordulaton adja
 
le, akkor az adott fordulaton nagyobb a teljesitmenye (mivelhogy a 
teljesitmeny egyenlo a nyomatek es fordulatszam szorzataval). 
Tehat a nyomatek es teljesitmeny erosen osszefuggo adatok, a nyomatek gorbebol 
azonnal kovetkezik a teljesitmey gorbe.
Tehat a nyomatek es teljesitmeny adatok KORULBELUL megmondjak, hogy mit tud 
egy motor, de ebbol nem kovetkezik egyenesen az auto gyorsulasa. Tovabba
keretik nem elfelejteni, hogy a gyarak altal megadott nyomatek es teljesitmeny
ertekek az adott gorbek csucs ertekei. Tehat lehet, hogy egy motornak
brutalis nyomateka van, de azt csak egeszen szuk fordulatszam tartomanyban 
adja le, ez alatt/folott gyorsan esik a gorbe, akkor attol az auto nem fog
jol gyorsulni (habar papiron nagyon jol nez ki a motor). 
Szerintem jobb, ha egy motornak valamivel kisebb a csucs nyomateka, de
azt szeles tartmanyban leadja. Papiron, a szamadatok alapjan ez a motor nem 
fog tul jol szereplni, de megis jobban fog tole gyorsulni az auto. 
Tehat mi kell a gyorsulashoz? Minel magyobb nyomatek, minel szelesebb 
fordulatszam tartomanyban. Ez persze egyutt jar a nagy teljesitmennyel,
hiszen telj.=nyom.*ford.szam. Igy csak a nyomatekgorbe ismereteben 
lehet pontos kovetkezteteseket levonni. Idaig fizika.  A tobbi csak 
jatek a szamokkal es marketing. 
Gabor
+ - Udv! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ismer valaki olyat, hogy Alfa Romeo 33 1,3i? Ilyen kicsi 
>motorral Alfa?
>Valyon miert kerulhet csak 710e-be, ha 1996-os evjarat?
>Nem lattam olyan jelzest, hogy torott lenne...

Nem ilyen nem letezett, valoszinuleg eliras, vagy valami 
atmentei modell. 1351 ccm es nem alulmotorizalt: 88-90Le kb 
10.5 alatt van 100-on. Nyomateka is jo, mert boxer moci. A 
Hangja minden boxernak hihetetlenul szep.
Azert ilyen olcso, mert szutyok olasz auto :( (Nyugi ha 
raszansz egy hetveget, akkor egy kis olajjal a pedalok es a 
kormany nyikorgasa, filccel a zorgesek likvidalhatoak.) 93-
ig gyartottak. Ra kell kerdezni, hogy melyik szeria, ha az 
utolso csiklampas, akkor tuti vetel, en is most vettem egy 
1.7 I.E.-t. Szira az elektromos ablak elol, az allithato 
kormany es nekem meg a szevo is.

Azonban egy tipp: Nagyon meg kell nezni!!!!!!!!

Bye

Fresi
+ - On nyert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

On nyert, de diszkvalifikaltuk :)

F.


>> tenyleg 1.7l-es mocibol 107 loero az sok, vagy keves, ha 
>148Nm tartozik
>> hozza? (A valaszok utan megirom az auto tipusat es az 
>datait :)
>
>Tippelhetek, vagy nekem nem er?   :))))
>
>Cs.
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Ismer valaki olyat, hogy Alfa Romeo 33 1,3i? Ilyen kicsi 
>motorral Alfa?
>Valyon miert kerulhet csak 710e-be, ha 1996-os evjarat?
>Nem lattam olyan jelzest, hogy torott lenne...

Nem ilyen nem letezett, valoszinuleg eliras, vagy valami 
atmentei modell. 1351 ccm es nem alulmotorizalt: 88-90Le kb 
10.5 alatt van 100-on. Nyomateka is jo, mert boxer moci. A 
Hangja minden boxernak hihetetlenul szep.
Azert ilyen olcso, mert szutyok olasz auto :( (Nyugi ha 
raszansz egy hetveget, akkor egy kis olajjal a pedalok es a 
kormany nyikorgasa, filccel a zorgesek likvidalhatoak.) 93-
ig gyartottak. Ra kell kerdezni, hogy melyik szeria, ha az 
utolso csiklampas, akkor tuti vetel, en is most vettem egy 
1.7 I.E.-t. Szira az elektromos ablak elol, az allithato 
kormany es nekem meg a szevo is. Na igy a kerdesemre el is 
arultam a valaszt :)

Azonban egy tipp: Nagyon meg kell nezni!!!!!!!!

Bye

Fresi
+ - Re: MOL kut, Huvosvolgyi ut - No comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugyanezt eljatszottak _delutan_4-kor a Lagymanyosi hidnal. Nem megy a kut.
Bemegyek. Liba eppen a kormeirol beszelget a kolleganovel. Mondom, elnezest
a kutfej nem mukodik. Erre: "Elnezem, most elszamolunk, varjon csak" Felment
erre a pumpa es porfelho maradt csak utanam. Bunko liba, elvarta hogy en
tudjam, hogy mi tortenik. Legalabb kitettek volna a kupokat a kutak melle
hogy ne menjen mindenki oda varakozni. Maskor persze kiteszik a kupokat.
Vagy egy falat szoveg, hog ez van...

SzaboZE

> csortetek is elore ablakot mosni. Eltelik egy perc, mire feltunik, hogy
nem
> zummog az oszlop, visszamegyek, huzogatom ujra a ravaszt, se kep, se hang.
>
> Bemegyek az uzletbe, alkalmazottat kerdezem:
>
> - A 6-os oszlop nem mukodik?
> - Nem mukodik egyik sem, arazunk.
> - Es miert nem jon ki szolni, vagy tesznek ki egy tablat, vagy irjak ki?
> - Miert, kiirjam?
>
> Hat ennyi. Hanyok tole.
>
> udv,Akos
>
>
>
+ - Akkumulatort keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


35-44 Ah-as akkumulatort keresek, hasznaltat, de meg 
mukodokepeset. Autoeladashoz szukseges. Akinek van ilyen 
elfekvoben, ne habozzon! :-)


udv, deejaytiszy
+ - Re: ampermero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello CsokiLaci!

A AUTO 1135-ban irta Ivicz Laszlo >:
>Mas. Hogyan lehet novelni (asszem, Soma, Te csinaltal ilyesmit)
>egy ampermero meresi tartomanyat?

Hogy lehet-e egyaltalan (egyszeru eszkozokkel), az a mukodesi
elvetol is fugg.
Ket alaptipust ismerek.
Az egyik atlagos ampermero, a rendszerbe sorba bekotve, azaz a
muszeren "atmegy" a full aram. Belul persze sokfele kialakitas
lehetseges, muszeresz elvileg tud is vele mit kezdeni, de nem
biztos. Kivulrol nem "tuningolhato".
A masik pedig valojaban feszultsegmerokent uzemel. Az aksirol
jovo + kabelbe egy so:ntellenallast iktatunk, amin az atfolyo
arammal egyenesen aranyos, 10 mV nagysagrendu feszultseg esik.
Ezt merjuk a muszerrel. Ez esetben a sontellenallas ertekevel
jatszva a muszer meresi tartomanya valtozik.
Igazabol az elso variacio ugyanez, csak ott belul van a sont.

Az elso merom az utobbi jellegu volt, Aldo-Levitol kaptam.
Tokeletesen mukodott. Aztan a design oltaran felaldoztam es
kicsereltem egy Conrad-os, soros ampermerore, es azota nincs
nyugtom. Pontosabban a mutatonak nincs nyugta. Jaro motornal
mint a keljfeljancsi. Levi szerint konstrukcios hiba, kicsi a
csillapitasa a muszernek. Egyebkent sem szerencses a bazinagy
aramokat a kocsiban ide-oda cipelgetni, ugyhogy lehetseges hogy
csinalok egy undo-t, es visszaepitem a Levi fele muszert...

A mereshatar-valtoztatasrol: az elotetellenallas ertekevel
ugyebar egyenesen aranyos a mutato kiterese. Azaz ugyanahhoz a
kitereshez kisebb aram tartozik. Tehat ha mondjuk a 60 amperes
muszerbol 120 amperest akarsz csinalni, akkor az
elotetellenallast a felere kell csokkenteni.

Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - Peugeot kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar regota figyelem a listat de csak most lettem olyan bator hogy irjak ide.
Eloszor is szeretnek bemutatkozni, Szathmari Gabor vagyok, 18 eves,
Nyiregyhazan elek es most egy kis Marutit nyuzok (vannak itt nyiregyhazi
listatarsak is?).
Szoval a kornyezetemben tobb embertol hallottam hogy a Peugeot mennyire
rossz konstrukcio, hogy elavult benne a motor es megbizhatatlan. Ez tenyleg
igy van, vagy ez csak titkos franci es olasz autok elleni osszeeskuves resze
lenne? :-) Amugy kulsore nagyon tetszik a 206-os, de a kulcsiny mit er
belbecs nelkul ugye? 
Udvozlettel:
-- 
Szathmari Gabor

E-mail  : 
ICQ UIN : 8581116

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS