1. |
kispolak vasarlas (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
2. |
visa vetel (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
3. |
reagalas... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
4. |
Miegymas (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
5. |
Valaszok az elmult nehany napi termesbol (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
6. |
Uj auto! (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
7. |
DPG levelezes (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
8. |
Autoiskola (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
9. |
Mitsubishi Galant '98 klima (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
kulfoldi rendszammal mo-on (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
11. |
Egyyedi rendszam kerdes... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
12. |
Megvan az elso autom + MB szerv.k. (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Visa (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
14. |
re:villantas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
15. |
m7-es, vilagitas (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
16. |
keredzkedes, headset, magabiztossag/felelem (mind) |
153 sor |
(cikkei) |
17. |
va: Sebessegmero autok - uj honlap (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
18. |
miert kapcsolom be a lampat? (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: Megint benzinar (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
20. |
Ford auto zarja (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
21. |
Benazas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
22. |
CD ROM autoban (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
23. |
Re: Lampagyujtas (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: gumi,tolatolampa (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
25. |
Peugeot 405 fogyasztas (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: kerdesek (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
|
+ - | kispolak vasarlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
szerintem, ha veszel valamilyet, akkor erdemesebb az utolso
szeriabol venni. ('89-'90) Meg anno ujonnan vettunk egyet
('90), (hajaj szep idok, 500 HUF-bol visszaadtak, amikor
teletankoltam...) es semmi zur nem volt vele, pedig mentunk vele
rendesen. Amire oda kell figyelni: Akkumulator muanyag tartoja
hozzaer az elso lemezhez, es itt altalaban kirohad a lemez.
Az utolso szeria mar a kulccsal indul, nem kell ossze vissza nyulkalni,
mintha egy repuloben ulnel... A muszerfal is szebb. Amivel gond volt
az az 'uj' gyujtas. Ha az eloszton csak egy takaro lap van,
akkor az az ujabb gyujtas. Nekem at kellett szerelnem,
a regire (elosztofedel) mert eleg hamar megadta magat.
Motorbol nem sokat lehet latni, a sok burkolat miatt, de
ha egy kicsit jaratod, akkor a kipuffano oldalan lenyilik
a termosztat, es ezt megnezve esetleges olajfolyasokra
lehet kovetkeztetni. Ja igen az utolso evjaratokon mar
generator van, nem dinamo. Nyaron javasolt a motorterajto
kitamasztasa.
Jo vasarlast
Gabor
|
+ - | visa vetel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
>Egy Citroen VISA 11 Club (azt hiszem, ez a pontos
>tipusmegjeloles) kocsit kinaltak nekem eladasra... 1100-as,
>otajtos... A kocsi 16 éves, egy honapja vizsgazott.
>380kHUF az induloar,
>1. Altalaban mi a velemeny errol a tipusrol?
Kenyelmes, de gyorsabban rohad, mint a zsigulik.
>2. Mi a jellegzetesebb tipushibai, mi az amire
>fokozottabban erdemes figyelni?
Elsosorban a kasztni, masodsorban az elektromos cuccok
>A tipust es kort figyelembe veve, mennyire realis ez
>(illetve agy 280..300 kHUF-os) ar?
Ha nagyon szep allapotban, felujitva, lakatolva,
fenyezve... van, akkor nem sok, de amugy ez tulsagosan sok.
Ezert a penzert sokkal fiatalabb autot tudsz venni
(pl.:Zsiga, esetleg 16 eves R9), ami nagyob, erosebb,
biztonsagosabb...
Az ara kb 180-200 kozott lehet realisan.
Bye
Fresi BaCSi
|
+ - | reagalas... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho!
Ha ez az arc azt nyomja itt, amit a gyenge angol tudasommal
kihamoztam az uzenetebol, akkor elmehetne valami melegebb
eghajlatra, es felejtse el a HIX AUTOT!
Zsolt
> Felado : [International]
> Temakor: KIDS KIDS KIDS KIDS 7293 ( 3 sor )
> Idopont: Sat Jul 8 03:43:21 EDT 2000 AUTO #799
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Just unbelievable!!!!!! YOU WONT BELIEVE - JUST CLICK HERE FOR PRETEENS
FU$KING
ON THE BEACH!
http://www.action100.da.ru/cgi-bin/top/topsites.cgi?vinnyiw
|
+ - | Miegymas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok AUTOsok!
Ismetelten elert a lista egy kerek szamot (#800), es ennek alkalmabol
ismet megjelenek a listan. Ennek az is apropoja, hogy amig nem hoztam be a
tobb, mint 100 szamnyi lemaradasom, nem akartam irni. Ennyi lemaradast
tobb, mint 8 honap alatt sikerult behoznom, ennyire ne maradjatok el soha!
:-)
Ami legutoljara problemam volt, azt leirom nektek, eleg jo tanulsag, bar
mar megoldottam a problemat. Tortent ugyanis az, hogy auto vasarlas utan
problemam jelentkezett. Az auto egy Astra gyari radioval. A problema: a
szalag lejatszasa kozben kb. masodpercenkent ketszer csipogo hang jott a
hangszorobol akkor is, ha a szalag elejen a nem magneses resznel is
csinalta. Foleg radiot hallgatok, de azert jo lett volna. Opel szervizben
jartam egyeb gondok miatt, igy megmutattam ezt is. Reakcio: valami jelado
lehet a fordulatszam szabalyzas korul, de vigyem el Auto Hi-Fi szervizbe.
Be is adtam, es addig is betettem a regi Blaupunktot, ami megmaradt az elozo
autobol. Az a radional csinalta ugyanezt. Ekkor jott a nagy otlet: a Karc
jelado keszulekemben lemerult az elem, igy a belso erzekelo lopast erzekelt.
Meg jo, hogy Magyarorszagon nincs Karc jelado erzekelo sok helyen, csak a
hataron (azt akkor meg nem probaltam, de jo hogy elobb kiderult.) Szoval
elem csere, problema megoldva.
Errol jut eszembe: tobben irtatok, hogy a riaszto azert nem kapcsol ki a
szokott hatotavolsagban, mert Karc jelados kocsi van a kornyeken. Ebben az
esetben viszont az enyem nem mukodne rendesen. Pedig mukodik :-) Es en is
tudok olyan autot, amelyik 2 masik riasztojat lebenitotta, az enyemmel
egyutt.
Borbely Gabor
|
+ - | Valaszok az elmult nehany napi termesbol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>figyelmet, hogy a Pajero 3.5 GDI (benzines!) motorja csupan ca. 20 loerovel
>es 15Nm-rel tud tobbet, mint az Audi 2.5-os TDi dieselje. Korrektseg ide
>vagy oda.
Azert vegyuk figyelembe, hogy a mai dizeltechnika nagyon kozelit a
benzineshez, es a TDi egy feltoltott valamint intercooleres motor, mig a
GDI csak egy szimpla befecskendezes.
> ------------------------------------------------------------------------
>-5 eves
>-es a rendszama GH-val kezdodik.
Nem mervado, mert lehet akar csaladi okokbol is forgalombol kivonva.
Vagy barmi okbol uj rendszamot kaphat. Ra kell kerdezni a tulajnal, es
nem utolsos sorban a rendszamkiado hatosagnal kell utanajarni, hogy
megkozelitoleg milyen evjarathoz tartozhat a rendszam.
>Eredet. Mennyire megbizhato az eredetisegvizsgalatkor kiadott tanusitvany?
Annyiramegbizhato, hogy en a hires neves Autorontgennel kaptam "A"
tanusitvanyt, majd mikor a tolem megvasarlo szemely elvite muszakira, ot
behurcoltak a rendorsegre, hogy az alvazszam hegesztve van. Mert
hegesztve volt. :)
> ------------------------------------------------------------------------
>Mivel ez a eset nalam is fennall, megkerdeznem Toled is, hogy tenyleg
>szuksegtelen cserelni? A szaki azt mondta, hogy ha a zaj nem zavar, ne
>csereltessem.
Azert ez szerintem nem igaz, sosem tudhatod, hogy az amortizalodo
alkatresz milyen minosegu es mennyisegu darabjai kerulnek innen a
kenesbe, es igy mkkora eselye van az ebbol bekovetkezo hibanak. Hamar
bekapnak ezt azt a fogaskerekek, es ott bizony jelentos erok dolgoznak,
es nem jo ha ott valami serul, mert utana csak egy nagy reccsenes, aztan
lehet afas szamlat kerni a komplett uj valtorol.
> ------------------------------------------------------------------------
>mi bajom van. Aszondja hogy ha a masik csavo kiszall, akkor baj
>lesz. Erre megmondtam neki, hogy en meg eltaposom, mint egy
>csotanyt (na ja, a transporter azert nagyobb a motornal :) na ezek
>utan befogta a pofajat a kis rianc meg a hozzatapadk selyemfiu, es
>elhuztak.
Teljesseggel egyetertek veled.
Jo hogy nem teritettek meg az ut kozepen. Talan egy kis satrat is
felalithattak volna a tuzo nap ellen. Gondolom KO:Z(!!!)uton tortent.
> ------------------------------------------------------------------------
A bizonyossagokrol:
>Ez a modszer kudarcunk beismere'se arra vonatkozolag, hogy megertsunk
>valamit,
Es arra vonatkozolag, hogy segiteni tudnank a probleman.
> ------------------------------------------------------------------------
Lampagyujtas:
Borus idoben, szurkuletben (hajnali, esti), verofenyes nappal ha a
forgalom tempoja megkivanja, valamint ha a szabalyok koteleznek.
Udv
Teeby
--
/****************************************************\
:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége. [:
\****************************************************/
|
+ - | Uj auto! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Orommel tudatom minden kedves HIX AUTO olvasoval, hogy
megszuletett az 'uj' autom...
Ford Fiesta 1.3i 5ajtos 92-es evjaratu
Metal szurke-ezust szinu.
Aranyos, kenyelmes, csendes, keveset fogyaszt, csak hat
a Fuegohoz kepest szerenyebbek a menetteljesitmenyek :-)))
Elozni is csak akkor merek, ha baromira nem jonnek szembe.
Autopalyara hajtok fel, a tavolban egy Trabant, lazan kisoprok
ele, azutan csak nezek amikor levillog es mellemer.
Addigra a Fiesta is osszeszedte magat es elhuzott, de baromi
kellemetlen volt. Ha mar felgyorsult, akkor megy jottem 150-et
vele a tovabbiakban, de ha jott egy gyorsabb auto es felre
kellett allni, utana volt egy kis ido mire felgyorsult.
Bar nehanyszor ocsem 1.9-es Mantajat is levillogtam, addig
amig meg nem unta es elhuzott 190-el :-)))
A listan nincs esetleg Fiestas??? Nincs valakinek kezelesi konyve hozza???
A 83-as Renault Fuego meg mindig elado.
Fejes Tibor
|
+ - | DPG levelezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Bocs az offtopicert, de ide tartozik.
A DPG-nel hitelesiteni kellett magam, azota
a HIX visszadobja a leveleimet, hogy MIME
kodolasut nem fogad el....
Hol lehet beallitani, hogy ne MIME-ljen ???
F.Tibi
|
+ - | Autoiskola (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok,
> Ez pedig jelen esetben az oktata's (pl. az autosiskola'k) feladata.
> Magasabb szinvonalu kepzesre gondolok. Tobb gyakorlatra. Arra, hogy jobban
> megnezem, ki kaphat vezetoi engedelyt. Felszolalni azert, hogy az
> illete'kesek tegyenek ez ugyben.
Az autoiskola feladata, hogy nagy penzert, de picit kisebbert, mint a
szomszed autoiskola egy darab papirt szerezzen a kliensenek, ami
egyaltalan semmirol nem szol es semmire nem jo, nincs is egyaltalan
megbecsulve.
Elmondjam hogyan szereztem jogositvanyt? A legolcsobb a falusi iskola
volt, igy hat oda jelentkeztem 1995-ben. A tulajt ismertem, mert nala
csinaltam a jogsit 1991-ben kismotorra, 1993-ban nagymotorra.
Megkerdezte, hogy vezettem-e mar kocsit. Mondom, hogy nem, mindig
is motoroztam. Ok, gyere. Beugrottunk egy Skoda Rapidba es 5 perc
alatt elmondta, mi hol van. Ez a kupplung, ez a gaz, itt rakod a sebesseget..
Mehetunk? Mehetunk. Mentunk 4-5 km-t egyenes uton, aztan azt mondja,
hogy jovo heten van egy idopont johetek vizsgara. Kitoltottuk a papirokat,
a teszteket, a gyakorloorakat... 1 het mulva maximumra irtam a vizsgat,
a rendornek tetszett a stilusom (hja, 2 falun keresztulmenni :)))
10 nap alatt meg volt a jogositvanyom autora :)
Benaztam is eleget, mikor eloszor mentem varosba es tablakat kellett
figyelni, meg 2 sav is volt... Meg paran nem indexeltek es nem ertettem,
hogy kerultek elem... Mikor a baratnom ment autoiskolaba, inkabb
megfizettuk a dragabb autoiskolat, de a fovarosban tanult meg vezetni.
Nekem 2 evig tartott, mire sikerult felvennem a varosi tempot es
megszokni a varosi kozlekedest, o ezt termeszetesnek vette.
Ezzel nem azt mondom, hogy az autoiskola hibazott es szerintem en
sem vagyok tul bena... A lenyeg az, hogy az analfabeta roma kolyok
es a faluvegi 30 dioptrias Icuka eppugy megkapja a papirt, ahogy en es
Ti... Csak a penz beszel...
Soha nem felejtem el, mikor az oktatonk paprikavoros volt, mert egy
figura (7 alapiskolai osztallyal...) meg 1 honap utan is csak 47%-ra irta
meg a vizsgat. Fogott egy kendot, bekototte a szemet es elkezde irni
a tesztet.... a b a b c c a b... 60%-ra irta meg :)))) A gyerek bogve ment
haza... Ma 1500-os Ladaval hajszol...
____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox..sk/
|
+ - | Mitsubishi Galant '98 klima (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A szerviz sokat benazik, nem birjak megcsinalni a Galantunk klimajat.
A hibajelenseg a kovetkezo :
A homersekletet beallitva egy ideig fut (ha kell persze :) ) es utana
lekapcsol, majd elkezd
hideg levegot fujni
Szelsoseges esetben tegnapelott sikerult a kovetkezoket produkalnia :
Kulso homerseklet 9fok (Nemeto. hegyek kozott), a belso lehetett ugy 20 fok
korul, a klima 25 fokra allitva meg egy kicsit, kellemes meleget fujva - kb.
5 percig, majd lekapcsol, normalis 20 fok koruli kilepo levego, aztan
jeghideg!!! 5-10 fokos levego, de mint allat... kozben a ventillator
szabalyzoja a minimumon.
28 fokra allitva megallt a fagyasztas, jott a langyos? levego..., 32 fokos
maximumra allitva olyan 45-50 fokosat kezdett nyomni, de nem mertem igy
hagyni :>>> visszavettem 29re, ekkor megint 1-2 percig diszkreten futott ,
majd leallt, es hideg ujbol... ekkor kikapcsoltam
Ja, a parat nem szedi le ujabban az ablakrol rendes, pedig emlekszem amikor
uj volt kb. 15-20mp alatt az elso szelvedo tokelesen paramentes lett...
Mi lehet a gond?
Elore is koszonom,
HNR
|
+ - | kulfoldi rendszammal mo-on (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> =======================================================
> Felado : [International]
> Temakor: Re: Re: Kulfoldi rendszam Mo.-on ( 4 sor )
> Idopont: Sun Jul 9 18:43:12 EDT 2000 AUTO #800
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> nyugottan jarhatsz kulfoldi kocsival mo.
> apamnak 5 evig volt kulfoldi kocsija és meg talan elonye is volt
vele!
Az ketsegtelen, hogy barki -akar jogositvany nelkul is- beulhet egy
kulfoldi rendszamu autoba mo-on es vezetheti azt. Az a kerdes,
hogy ez szabalyos-e? (Ez lenne a fenti idezet nyugodtan kitetele).
Ebben mar nem vagyok olyan biztos. Regebben volt olyan jogszabaly,
hogy a kulfoldi rendszamu auto tulajdonosanak is az autoban kell
utaznia (szerintem meg ervenyes).
Szoval ki tud biztosat?
Ps: Nekem pl. sajat tulajdonu svajci rendszamu autom van, amivel
eddig meg nem jartam mo-on, de tervezem a kozeljovoben. Mit
szolnak a hataratlepeskor? Az okmanyokbol nyilvanvalo, hogy az
auto az enyem.
kgy
|
+ - | Egyyedi rendszam kerdes... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> * ugyanez igaz az egyedi rendszamokra is.
Errol jutott eszembe a kovetkezo:
Szeretnek hamarosan egyedi rendszamot csinaltatni.
Ha lesz ilyenem es az automat el akarom adni, akkor
az egyedi rendszam maradhat nalam ?
A rendszam az autoe, vagy a tulajdonose ?
(A rendszam aze, aki megmuveli ? :-)
Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
|
+ - | Megvan az elso autom + MB szerv.k. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Mindenkinek!
Szombaton megvettem eletem elso autojat. Igaz meg csak 45%-ban az enyem.
Valaki irta, hogy az Opelnak is egyutt nyilik a jele a motorhaztetovel,
amikor eltettem az ilyen nemet autokat.
Igen vannak ilyen Opelek is, de akkor meg nem akartam a poent leloni
( akkor mar tudtam, hogy meg lesz), ugyanis az autom egy Opel Astra, de
nem egyutt nyilik a jele a motorhaztetovel.
Szoval a gep 6 eves, ora szerint 81'000 km van benne, 1.4i hengerenkenti
befecskendezéses.
Extrak: vonohorog (amin jot derultem, hogy kimostak a teniszlabdat es az
most szinte vilagit), kpzar, riaszo, napfenyteto.
Apropo. Anno, volt egy HIX-es matrica amit en is vettem, hogy majdan
kiteszem.
Ha most kitennem, akkor kezigranatok fognak felem ropkodni, vagy egy-egy
UZI sorozat fogja ekesiteni az oldalat az autonak? :-)
Soma!
Az MB szervizkonyv kb. 200 oldal. Ha ezt ketoldalasan lemasolom, meg
akkor is kiakasztja a postai levelmerleget. :-)
Komolyra forditva a szot, lemasolom, de egy kis idobe fog telni.
Addigra lehet, hogy lesz is Mercid. :-)
Na Mindenkinek minden jot!
Nagy Tamas, Paks
R.A.bbit on 'motoros'
|
+ - | Re: Visa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Please respond to "HIX AUTO" >
<<Egy Citroen VISA 11 Club (azt hiszem, ez a pontos
tipusmegjeloles) kocsit kinaltak nekem eladasra... 1100-as,
otajtos... A kocsi 16 éves, egy honapja vizsgazott. 380kHUF az
induloar, ezt esetleg kisse lejjebb alkudnam. A kerdeseim:
1. Altalaban mi a velemeny errol a tipusrol?
2. Mi a jellegzetesebb tipushibai, mi az amire fokozottabban
erdemes figyelni?
A tipust es kort figyelembe veve, mennyire realis ez (illetve agy
280..300 kHUF-os) ar?>>
Szia Karoly!
A 380ekHUF igen sok. Tudni kellene a futasat es az altalanos allapotat.
A Visak legngyobb baja a rozsda: mindenhol lehet, de foleg a kuszobok es a
teleszkopok kornyeket kell megnezni.
Az 1100-as motortol termeszetesen nem kell sokat varni, de kicsi kocsi nagy
belso terrel. A Visa-k voltak az elso nagy szeriaban gyartott elektronikus
gyujtasu autok es az un. PRN kapcsolok is nagyon ergonomikusak. A Club
felszereltseg az alap volt -ha jol tudom. Ennek esetleg az uleshuzatai nem
birjak a kikepzest (legalabbis a a GSA Club huzatai nagyon hamar megadtak
magukat a napon).
A Visat '79-tol gyartjak, igy ez a peldany mar a felfrissitett verzio
(valoszinuleg), amin javitottak sok mindent a kezdeti gyerekbetegsegeken es
a karosszeriat is atterveztek egy kicsit. Szoval en a 280e Ft-hoz kozeli
arat fogadnam el realis arnak (nem is tudom, hogy kis hazankban miert
vannak ilyen magas arak ilyen oreg autokra).
Ha tobbet akarsz tudni, akkor esetleg http://come.to/visa cim jo lehet
(remelem jol irtam le, nem ellenoriztem)
Szia
Attila
|
+ - | re:villantas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
szaisztok,
a villantasrol volt korabban mar szo, sajna nem talalom
valami ilyesmi:
1 villantas, alj felre surgos utam van
1 villantas, menj elsobseget adok neked
1 villantas, szia, hogy vagy
1 villantas, menj gyorsabban
1 villantas, lassits, meg akarlak elozni ...
stb :))))
--
Bes
|
+ - | m7-es, vilagitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello HIX-ek !
Kicsit lemaradva ugyan, de ma ismet hallatom feletek zongetlen tenorom, mar
ahogy azt irasban tenni lehet.
- M7-es
Sok-sok szammal ezelott vki erdeklodott, hogy a Balaton fele tarto kocsisor
vajh mi az oregannyaert tusakodik allando jelleggel a belso savban? Hat en
ezert:
Az M7-es kulso savja gyakorlatilag jarhatatlan, magyarra forditva csak azert
van rajta aszfalt, hogy ne legyunk sarosak. Tobb Bp-i korhaz urologusa
naponta vegigrohan zamardiig es vissza egy XR3-assal, megrakva vesekoves
betegekkel. Legtobbjuk kinjaban mar a Velencei toba kihugyozza a koveit. A
legmakacsabb akut vesekoves beteg is legkesobb a masodik korben telehugyozza
soderrel a Balatont, csak engedjek, hogy vonattal jojjon haza :) Komolyra
forditva a szot, a kulso sav sokkal jobban raz, mint a belso. Ezt az arra
surun jarok tobbsege mar reg eszrevette. Mostanaban, mivel
kopom-rugom-hugyozom a Balatont szerencsere ritkan megyek rajta vegig, de
mikor rendszeresen jartunk (2-3 havonta) Olaszorszagba ebbol az iranybol
kozelitve, volt idonk kiprobalni. Ez persze nem azt jelenti, hogy a belso
sav a gyalogos forgalmon kivul barmire hasznalhato lenne.
- Vilagitas:
Ez ugy latom, hogy erdekes dolog. Soha nem tudtam elkepzelni, hogy mi a
francnak kell napkozben vilagot kapcsolni. Most elkuldhettek ahova akartok,
meg lehetek barmilyen bunko, de ha valaki nem kepes egy autot lampa nelkul
eszrevenni haaat izeee. Van akinek vilagos nappal nem tunik fel, hogy egy
nagy darab vas fele kozeledik? Csak egy pelda a millio kozul: napi szinten
jarok a 2/A uton, ami elvileg fout, gyakorlatilag autout itt ott autopalya
beutessel. A szembe jovo autok kozul sok nem hasznalja a vilagitasat, es
valahogy ezeddig meg egyiket sem sikerult vandor solyomnak, vagy
szabadsagolt mosomedvenek neznem. Valahogy mindig sikerult rajonnom hogy az
egy auto, es szembe jon. Ebbol fakadoan magatol ertetodott, hogy ha ele
allok gaz lessz. Elofordulhat, hogy egyszer elnezem, de szerintem nem a
fenyszoroja miatt. Ez az a tema amiben nem hiszem, hogy valaha is meg tudnak
gyozni. Viszont !!! Minden rosszban van valami jo ! A sok hulye rendor
allandoan kiszedi a sorbol a nem vilagitokat. Ergo, ha a szembe jovok kozul
nehanyan nem vilagitanak, lehet nyomni. Ott rendornek hult hely sincs. Eddig
bejott, es nem 1x100000km-e figyelem a trukkot.
Roviden ennyi lettem volna mara,
Koszonettel:
Marci.
|
+ - | keredzkedes, headset, magabiztossag/felelem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!
> >Ugy igazsagos, hogy mindenki ugyanannyit sziv egy dugoban.
> ...sokkal jobb ha valaki (tokmindegy, hogy a leghatso vagy a szoszmotolo
> mogotti) megtolti a paciens benasag miatt keletkezett "lukat".
A szoszmotolo mogott levo es a leghatso kozott allok szamara nem mindegy!!
> sokkal jobb ha valaki (tokmindegy, hogy a leghatso vagy a szoszmotolo
> mogotti) megtolti a paciens benasag miatt keletkezett "lukat". Igy tobb auto
> jut at egy zoldon es a paciens mogott is megurul egy hely,
> amennyivel a tobbiek elorebb kerulnek es nem szivnak a sorban.
Es ezert egy rakas onjelolt "jobbito" nyuzsog a lekanyarodo savban, varva,
hogy egy lassan indulo kozremukodesevel segithessen a tobbieken... ;-))))))))
))
> Pedig ugy igazsagos, hogy mindenki a megengedettel menjen es
> senki se gyorsabban es akkor mar tok mindegy melyik savban.
Es egy rakas onjelolt "igazsagoszto" jar a belso savban pontosan 50-nel... ;-)
))))
Alapvetoen a gyengebb autok korebol...
> Mert ha olyan vki, hogy kepes totyogni egy totyogo
> utan, akkor az az o baja vagy nagyon raer. No problem!!! De a masik aki mondj
uk
> nem er ra az ne legyen mar taplo amiatt, hogy megelozi
> Megint mondom a kivitelezes kulcskerdes, mert itt dol el, hogy veszelyes-e va
la
> milyen manover vagy nem es pediglen eszerint kene megkulonboztetni a bunko
> tolakodot es a sieto de attol meg normalis tarsunkat.
Alapvetoen egyetertek, egy kiegeszitessel: A tolakodo nem csak attol tolakodo,
hogy veszelyes-e a manover... Pl. ha lepesben halado kocsik egyike rahuzza a
kormanyt a masikra, az nem veszelyes a szo szoros ertelmeben, mert az egyiknel
egyertelmu a szandek, a masik pedig idoben tudomast szerez rola, tehat
alkalmazkodhat(na) is hozza. Megis, a kormanyrahuzas bunkosag...
> ...kb annyira felmegy
> bennem a pumpa, mint a belso savban 40-el telefonalgaotktol.
Rohej! Megveszi az otmillios (tizmillios, tizenotmillios) kocsijat es
az otvenezres (szazezres, ketszazezres) telefonjat, es nem tud hozza venni
a fentiekhez kepest szaros otezer forintert egy headset-et...
> Legjobban a jellegzetesen "modern" fiatalok,diszkos, draga
> presztizsautokkal jarok lepodnek meg .... Tok jo erzes. :) Es hatha o
> ugyanezt meg fogja tenni egyszer, es rajon, hogy ebben is van elvezet.
De nincs benne haszon! Ezert nem valoszinu, hogy rajon, vagy ha ra is
jon, pont ez az az elvezet, amit mindennap surun meg kell elnie...
> A taxis ... is rendesen ledobben, hogy elengedem. De meg is koszoni, mert
> nem veszi termeszetesnek, ahogy a diszkos-dealer nepseg sem.
> Ez az... udvarias vagy, megkoszonik, es penzbe sem kerul. Ez
> igy korrekt. Igy kene kozlekedni, nem a savok kozt cikazva.
Itt rejtezik egy ellentmondas a dologban.
Elvezet ugyanis nem csak az udvariassagban van: a fenti ""modern"" fiatalok
es a taxisok szivesen cikaznak, elozgetnek, az elobbiek elvezik, az
utobbiaknak pedig penzt jelenthet, ha hamarabb odaer...
> Szoval, ha kielozol egy sort, es nem talalsz egy "balfeket", aki ele befersz
> ugy hogy nem tartasz fel senkit ... akkor mit csinalsz? ...Bekeredzkedsz
> vagy bevagsz. Ugyhogy a probalkozasok 99%-a tolakodas lesz...
Nem, a bekeredzkedes nem tolakodas, nincs vele baj. Legfeljebb, nem kapja
meg tolem, amit ker, ha udvariatlan.
Mindenki eldontheti, hogy beengedi-e maga ele a bekerdzkedot. Ha eleg
sokan ugy dontenek, hogy nem engedik be, akkor a bekeredzkedo
legkozelebb inkabb marad a sorban, inkabb nem keredzkedik.
Ha en allok a sorban, es latom, hogy tul sokan engednek be tul sok kocsit,
akkor dudalok ezerrel!! Erezze az is, aki beengedi, hogy itt mas karara
udvariaskodik tul sokat, es inkabb ne tegye.
(A "tul sok" a helyzettol fugg... Mas egy jobbra kanyarodo savbol
keredzkedni, es mas egy elfogyo savbol...)
> > Na ez sem feletelenul igaz. Mert ha olyan vki, hogy kepes
> > totyogni egy totyogo utan, akkor az az o baja vagy nagyon raer.
> Hogyan fogod eldonteni, hogy ki mennyire er ra?
Az senkit nem erdekel, hogy ki mennyire er ra, nem is kell eldonteni...
> Valaki honnet olyan MAGABIZTOS hogy a MA'SIK HELYETT TUDJA,
> hogy a MASIK TUL magabiztos???
Vannak statisztikak, miszerint a balesetekben feltunoen nagy aranyban
szerepel az abszolut gyorshajtas (tenyadatokkal: "160-nal hajtott,
180-nal hajtott, stb."), meg a kommentar: "elvesztette uralmat a jarmu
felett", illetve a racionalis kovetkeztetes: ha lassaban vezetett volna,
kisebb let volna a serules, a kar stb.
Azaz nem voltak eleg OVATOSAK.
Ezek alapjan, ha nem is biztos, hogy a gyorshajtok TUL magabiztosak,
de legalabbis valoszinu, vagy eselyes...
Ha ovatosabbak lennenek, nem tunnenek annyira magabiztosnak...
> Balesetek a bizonyossag elvesztesekor kovetkeznek be - akkor, amikor valaki
> elkezdi REME'LNI vagy HINNI, hogy me'g be tud venni egy kanyart, be tud
> fejezni egy elozest, stb. az adott sebesse'ggel, ahelyett, hogy TUDNA'.
Ez tevedes.
A bizonyossag megletenek ill. hianyanak itt eppen ellenkezo szerepe van.
Aki mar haromevesen elvesziti a magabiztossagat, mert felborul a triciklijevel
(es rajon, hogy hibazhat!! ), az ovatossagabol kovetkezoen valoszinuleg
kevesebbet fog hibazni altalaban is, so"t valoszinuleg kevesebbet fog a
gyorshajtas hibajaba esni, mint az, akinek csak akkor kezd derengeni valami,
amikor eszleli, hogy "ide mar nem ferek be" (azaz a csattanas elott 0.2 mp-el..
.).
> Ez nem bizonyossag, hanem vakmeroseg es felelotlenseg - ha
> SZANDEKOSAN nem tett meg mindent, hogy jol me'rje fel a helyzetet.
> De legala'bbis tudatlansa'g, ha nem szandekos.
A tudatlansag nem mentseg. Mert a "jol felmeres" kepessege nem varhato
el senkitol... Ezt potolando viszont mindenkitol elvarhato az ovatossag.
Es a baleseti adatok alapjan, miszerint a 160-180-as tempo (meg me'g
kevesebb is) feltunoen sok balesetben szerepel, egyertelmu a
kovetkeztetes: aki ilyen sebesseggel kozlekedik, az NEM OVATOS...
> Nem lenyegtelen az ovatossag, de az nem taplalkozhat felelembol.
Miert nem?
Persze, az a szerencses, ha van enyhebb kimenetelu esemenybol
szarmazo tapasztalat, ami az ovatossag ill. a tudas hianyanak
veszelyessegere utal... De ilyen tapasztalata nem lehet mindenkinek...
> A fe'lelem kelte'se, me'g ha bevett dolog is, akkor is messze van
> a dolgokvalodi mege'rte'se'tol. Egy embert kell juttatni annak a
> MEGE'RTE'SE'IG, hogy mik a hata'rok es miert azok.
Ez igy van. De lehetetlen mindenki eseteben.
De annak megerteseig viszont mindenkinel el kellene jutni, hogy ha nem
ismeri a hatarait (azaz nem tudja, tud-e 180-nal vezetni), akkor potolja ezt
ovatossaggal (es hajtson csak 120-szal !!) .
Ezert, es ezert igy hoztak meg a sebessegkorlatozo szabalyokat is.
Ezek, az ovatossag elve'n szinte'n hatarok, ezeket is meg kellene ertetni...
> MEGE'RTE'SE'IG, hogy mik a hata'rok es miert azok.
> Ez pedig jelen esetben az oktata's (pl. az autosiskola'k) feladata.
Ok az ovatossagot is oktatjak.
Rajtuk kivul a feladat a KRESZ alkotoie, es a szabalysertok elrettenteseben
resztvevoke is. Pl. a rendoroke, ill. a balesettel riogato'ke' (akar itt a li
stan
is... ;-)) )
> A felelemkelte's jobb, mint a semmi. De e'n azt allitom, hogy van jobb.
> ...adtam egy megoldast erre a problemara, ami nem a felelemre epul.
Egyetertek. Van jobb megoldas. De csak az emberek egy reszenel
mukodik, naluk sokkal jobb is, mint a "megfelelmlites".
(De mivel ok sem ismerhetik meg a hataraikat 100 %-osan, ok is jobban
jarnak, ha a TUDAS mellett me'g ovatosak is.)
> Aki tovabbra is megfe'lelmlite's-hivo'', annak joga van hozza, de tudnia
> kell, hogy mostantol lehet, hogy ennek a problemanak a fenntartasahoz
> es nem a megoldasahoz jarul hozza.
Nem vagyok megfe'lelmlite's-hivo''...
De azt nem hiszem, hogy aki fel 180-nal menni, az tovabbra is 180-nal fog
menni, raadasul mivel az ijesztgetes utan bizonytalan lett, veszelyesebb
lesz...
Azt hiszem, inkabb lassabban megy majd. Jobb is.
Amig nem 180-nal megy, gyakorolja a 120-as tempot, es ott majd ujra
magabiztos lesz...De legalabb nem feszegeti a hatarait...
Bocs, hosszu voltam, udvozlettel
Andras
|
+ - | va: Sebessegmero autok - uj honlap (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Uj honlapot inditok, amelynek targya a sebessegmeres
> es az ezt vegzo autocsodak
> Mindenkinek varom (es elore koszonom) a hozzaszolasat,
> epito kritikajat es leginkabb a meroautok adatait :)
Listak, meg tablazatok gyartasa - az szep dolog, de aki
minduntalan arra kivancsi, hogy ki, mikor es hol meri be,
az nem gorcsol egy kicsit ?
Ennel azert en lazabban szeretek autozni.
Ahogy surusodnek a meroautok, ugy fogom vissza a
sebessegemet MINDENUTT.
A 95.3-on kozolt merohelyekbol es idopontokbol sem
jegyzek meg semmit. Ha egyre surubben hallom es egyre
konszolidaltabban vezetek, az nekem es Neked is
egeszsegedre valik.
Aki akarja, az erre a kritikara is "epithet" :-)
--
Meszaros Geza
|
+ - | miert kapcsolom be a lampat? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Slovak Republic]
> Szeretnek kis statisztikat kesziteni, mi veszi ra a sofort, ill.
> mi nem veszi ra a sofort, hogy bekapcsolja a lampat.
Egyreszt azert, mert itt mindenhol kotelezo. De ha nem lenne kotelezo,
orszaguton akkor is bekapcsolnam allandoan. Varosban pedig nagyon valoszinu,
hogy igen. Talan csak a nagyon verofenyes napokon nem.
Es hogy miert: Mert igy biztonsagosabb a kozlekedes, jobban latnak engem.
tipikusan orszaguti elozesnel nagyon hasznos ).
Es hogy miert nem kapcsolja be mindenki? _Talan_ sajnaljak a benzint. En is
sajnalom a benzint, amit a kocsi fogyaszt, de azt a keveset, amibol a lampa
vilagit azt sokkal kevesbe.
raki
|
+ - | Re: Megint benzinar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
irta:
>Viszont van egy vallalkozo a megyeben /Celldomolk/
>aki a "hatalmas vagyonat" akarja elosztogatni. :)
>Ugyanis nala a gazolaj 205,- Ft/l
>a 95-os /tessek kapaszkodni/ 229,- Ft/l
Probald ki, hogyha a kocsid tegyuk fel 40 literes tankjaba toltessz 39
litert a 235 Ft-os benzinbol. Adsz hozza 1 liter vizet (mondjuk hogy az
ingyen volt). Ha jol szamolom, akkor maris csak 229.125 Ft-ba van need egy
liter benya. Es ezt meg lehet fokozni, pl. adj hozza 2 liter vizet, meg
olcsobb lesz. Az meg, hogy a tulajnak nem megy a kocsija, meg remeg, az kit
erdekel.
Haverom egyszer tankolt a Jet-nel akcios benzint, aztan csorgott a kocsija,
mint allat. 98-ast tankolt az M5-be, ami eredetileg 95-osre van kalibralva.
Tehat az a benzin, ami akcioba ott adtak, az meg 95-os sem volt, nmhogy
98-as, meg meg vizezve is volt gondolom. Biztos ami biztos. Szoval en nem
ismerek csoro benzinkutast. Vannak trukkok.
Egy biztos: en nem tankolok akcios benzint, kerul amibe kerul. (Azert ha
valami nyulketreccel jarnek, akkor lehet hogy beleoltenem, mert azoknak
ugyis mindegy, de inkabb talan akkor sem.)
Udv,
Vaddiszno, aki ovakodik az akcios benzintol...
P.s.: Valaki megirna legyszi, hogy hol es mikor lesz talalkozo, mert sajnos
ennek megvitatasanak reszleteirol lemaradtam. Kossz!
|
+ - | Ford auto zarja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Urak!
Volt szo egyszer a Fordok zarjarol, hogy milyen vacak minoseguek. Akkor nem fog
lalkoztam vele tul sokat, am azota nekem is van ily ilyen tipusu gepmadar a fes
zekben, ill. a garazsban.
A het vege esemenye az volt vele, hogy a bal oldali ajto zarja szombat ota nem
mukodik. Bezarni lehet, am a kocsiba csak a jobb ajto nyitasaval lehet bejutni.
A hibas zarszerkezetu ajto csak belulrol nyithato. Ugyan az a kulcs ugyanazt
a zarat gond nelkul be tudja zarni, csak a nyitassal van gond.
Van-e otletetek arra, hogy mi baja lehet, vagy mit kell tennem, hogy ujra mukod
okepes legyen? Ez hazilag - minimalis szerszamozottsag mellett - javithato-e, v
agy szakember kell hozza? Van-e Fehervaron olyan szaki, aki hatekonyan tud ilye
n bajokat orvosolni? Egyaltalan, milyen szerelohoz kell fordulni az ilyen probl
emakkal?
==
best regards:
Ipike
(alias Tamas)
_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG
|
+ - | Benazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Ha penztar, legyen penztar, benazo autos = benazo bacsika, aki
> kiboritja a tele kosarat. Te megvarod, mig mindent felszed, vagy
> megelozod?
Esetleg segitek osszeszedni a cuccot ... ???
Udv,
RViktor
|
+ - | CD ROM autoban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Tobb forumon is esett mar szo a CD-ROM meghajtok autoban valo
alkalmazasarol. Sokminden elhangzott ezzel kapcsolatban, a legtobb
aggaly a razkodasrol szolt. Nos, ugy dontottem, sajat magam
tapasztalom meg a dolgot.
A kiszemelt aldozat egy hibas Wearnes 8x CD (adat CD-ket nem olvas
rendesen, de az audio resze tokeletes) lett, amit eloszor csak
kezben tartva teszteltem. Razogattam, dontogettem erre-arra, egesz
fuggolegesig, a lejatszas vegig folyamatos volt. Amikor az
asztalon kezdtem razogatni, akkor mar elojott az ugras, de csak
akkor, ha erosebben odakoppant az asztalhoz.
A CD-nek ugyebar tap is kell, meghozza 12 es 5 V, raadasul mindket
agban 1 A-re lehet szamitani. Bar a mereseim szerint csak fel-fel
ampert vesz fel uzem kozben.
Egy zenerdiofaval es egy 1 ohmos 50 W-os elotetellenallassal
kedveskedek a 12 voltos bemenetnek, ugyanis nem tudom, mennyire
szereti a CD a 12 es 14 V kozt osszevissza mocorgo tapfeszt :-)
Az 5 V-ot celszeruen 7805-tel allitom elo, kondikkal szurve,
vedodiofaval ellatva. Az egesz kapcsolas egy L alaku hutolemezre
van applikalva, amit majd a muszerfal ala a kasznihoz fogok
csavarozni.
Sajna elegge melegszik a cucc, de azert annyira talan nem
veszes...
A CD-t a padlora (azaz a rakfeluletre) tettem, es ket passziv
hangszorot dugtam a fejhallgatokimenetebe. Ez elegge halk, de
tesztcelokra megfelel.
Az elso hatarozottabb utegyenetlenseg hatasara ugrott a CD.
Aztan raktam ala szivacsot. Azota egyetlenegyszer sem ugrott vagy
akadt a lejatszas! Pedig eleg sokat autokaztam igy, mindenfele
rossz utakon, igenytelen vasuti atjarokban, stb.
Egy veszfekezes alkalmaval egy szamitogep is a nyakaba zudult, de
ot ez sem hozta ki a sodrabol :-)))
Szoval a tapasztalatom: ha megvedjuk az eszkozt az utodestol,
akkor autoban is hasznalhato. Arra azert kivancsi vagyok, hogy
vajon muszerfalhoz erositve hogyan viselkedik? Szerintem ha
megfeleloen rogzitve van, ott is jol kell mukodnie. Egyelore csak
a muszerfal alatti polcra fogom tenni.
Most mar csak egy baj van. A magnomnak nincs kulon audio bemenete.
Van viszont CD tar vezerlese. A Pioneer markaboltban semmivel sem
biztattak, mert ez egy 96/97-es modell, semmi leiras (manual) nem
talalhato mar hozza. Foleg nem olyan szintu, ami a CD tar vezerlo
csatlakozo kiosztasaval is foglalkozik...
Pedig ha be tudnam csapni a magnot, elhitetven vele, hogy CD tar
van radugva, akkor a csatlakozo audio bemenetere kotott CD-t ki
tudnam erositeni :-)))
Csakhat doksi hianyaban ez elegge lehetetlen vallalkozas. Marmint
annak kitalalasa, hogy hogyan emulaljam a CD tarat :-))
Tudom, van olyan eszkoz, ami kazetta formaju, es pont erre a
problemara talaltak ki, dehat az olyan snassz ;-)))
Viszont ha lo nincs, a szamar is jo alapon...
Akit erdekel, a talalkozon szivesen megmutatom a bazart :-)))
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | Re: Lampagyujtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
>Szeretnek kis statisztikat kesziteni, mi veszi ra a sofort,
>ill. mi nem veszi ra a sofort, hogy bekapcsolja a lampat.
Lakott teruleten kivul mindig felkapcsolom a pilacsot. Nem
azert mert kotelezo, hanem azert, mert tudom, hogy igy jobban
latszom. Varosban jo latasi viszonyok kozt nem, de
szurkuletben, esos idoben, meg ugy altalaban amikor
eszreveszem, hogy nem latok olyan jol, akkor felkapcsolom.
Amikor lampa nelkul jon szembe valaki, akkor elofordul hogy
jelzek neki. Nappal (pl. orszaguton) fenykurttel, sotetben
pedig a lampa ki-be kapcsolasaval. Altalaban hatasos,
eszreveszi hogy mi az abra es felkapcsolja. Esetleg kombinalni
is lehet, fenykurttel felhivni a figyelmet magunkra, aztan
lampa ki-be, es ha igy sem veszi eszre, akkor kisnyul :-)
Persze velem is elofordul hogy elfelejtem felkapcsolni. Pl.
nappal orszaguton. Vagy sotetben varosban jo kozvilagitas
es kello figyelemeltereles mellett :-)
Ilyenkor vagy magamtol veszem eszre a dolgot, vagy jeleznek.
Es ha csak tudom, megkoszonom a figyelmeztetest.
Tehat konkretan a kerdesre valaszolva: csak figyelmetlenseg
miatt fordul elo nagyritkan az, hogy nem vilagitok pedig
kellene.
Udv:
______ Soma ______
**** Johet ekezet! ****
Ez a level a HixEditor 1.14-el keszult.
|
+ - | Re: gumi,tolatolampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 0800-ban irta :
>>Soma:
>>Ha most is villamos, akkor minek piszkalni? :-)))
>>szerintem az a 145/70 nagyon is jo ra. Az a kb 2%,
>>amennyivel kisebb az eredetinel, igazan nem szamit!
>
>Haaat, mivel szeretnem ha kicsit szelesebb lenne a felulet,
Ezaltal jobb lesz az utfekves, de a fogyasztas egy picit no.
>valamint szeretnek uj gumit venni, mert ez hasznalt volt mikor
>vettem, amugy jo meg, es remelem az ujba
>be is tudom szamittatni, aztan pedig az
>uj es szelesebb jobban mutat majd az alufelni
>korul:)) ugyhogy 165/65 lesz ugytunik, ha
>addig nem kozol valaki egy kizaro okot:)
Allitolag 10 % elterest engedelyeznek az eredeti merettol. De
hogy ez mennyire igaz, azt nem tudom. Viszont tenyleg jobban
mutat a szelesebb papucs :-)
>Ma vettem a metroban BipBip-elo tolatolampat,
>kapott 1 percet hogy megprobaljon megszolalni,
>aztan a 45-osom egyenlove tette a talajjal...:(
Te vandal! :-)))
>Ezek telleg ilyen tokrosszak?:(( kell venni
>3-at es 1 biztosan szol?:(
Nekunk a csaladi Suzukiban lambadas van. Hogy en azt hogy
uuutalom! Foleg mindszentkor a temeto parkolojabol kitolatni...
:-)))
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
Ez a level a HixEditor 1.14-el keszult.
|
+ - | Peugeot 405 fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Mindenkinek!
Erdeklodnek, hogy egy 8-9 eves Peugeot 405 1.9D mennyit eszik?
Szigoruan városi használatban lesz.
Koszi a segítseget.
Viktor
mailto:
|
+ - | Re: kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nasfay Zoli kerdezi:
> Mi az az intercooler (toltolevego belso visszahutes talan?)
Pontosan. A toltolevego visszahutese noveli a hatasfokot
es igy a teljesitmenyt. Pelda (indirekt befecskendezos, regebbi
motorok):
1.7-es PSA dizelmotor: 65 LE,
1.7-es PSA turbo dizel: 78 LE,
1.7-es PSA turbo dizel intercooleres: 90 LE.
> Mi az a turbofeltoltobe beepitett 'wastegate'?
A turbonyomast lehatarolo szelep, hogy a megengedett
legnagyobb nyomast ne lehessen tullepni.
Udv:
Zsolt
*******************************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80 Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
|
|