1. |
re: riaszto erdemes markaszerviz (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
2. |
Differencialmu tema osszeszedetten (mind) |
193 sor |
(cikkei) |
3. |
RE: vegyes (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
4. |
Nema riaszto (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
5. |
tankolas, szerviz, bizt. ov (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
6. |
Tali (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
7. |
re: keresztezodes feloldja? (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: *** HIX AUTO *** #2180 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
nagy vas utoljara (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
10. |
Osszeszedetlen mondat :-) (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
11. |
re: keresztezodes feloldja? (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
12. |
re: vegyes (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: nimetek (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: Fenyszoro (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
15. |
re: keresztezodes feloldja? (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
16. |
re: re: re: re: re: nemzetkozi jogsi (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
17. |
re: Fenyszoro (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
18. |
re: Re: vegyesen (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
19. |
Tali, 1 1/2 (gyk.: masfel) - mert meg nem 2 (mind) |
89 sor |
(cikkei) |
20. |
adag (mind) |
107 sor |
(cikkei) |
21. |
tali kepek (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: riaszto erdemes markaszerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helló,
Köszönöm a részletes választ!
>Felado :
>Temakor: mai ( 119 sor )
>Idopont: Tue May 11 05:33:29 CEST 2004 AUTO #2180
>Barátom háromfélét ajánlott. Sebváltózár (ezt állítólag neh
>éz eltávolítani), ugrózáras riasztó, illetve hogy a kocsi csak
> központi zárral legyen nyitható, ne kulccsal.
>zik az autot. Ha ledugozod a zarakat, nehezebben huzzak ki, viszont egy esetle
g
>es aksi-lemerules eseten te sem tudsz bejutni a kocsiba. A kulcs ugyanis az eg
y
>etlen ajtot mechanikusan nyitja, csak a tobbihez megy a villany.
Ilyen akku lemerülés azért viszonylag ritka, nem? Eddig én attól tartottam, hog
y a kulcsban levő minielem merül le. Az akku nem is jutott eszembe.
>Ahogy irtam: jo vedelem nincs. Ha tucat-tipus (Astra, Clio, stb), akkor statis
z
>tikailag vagy vedve, ekkor jol johetnek a lathato bonyolitasok, hogy a gonosz
m
>ast keressen. Ha ritka de uncsi auto (Zaporozsec), akkor a kutyanak se fog kel
l
>eni. Ha ritka, de kivanatos (Audi A8), ugyis elviszik.
Nekem picasso, de azert feltem. Kerdesem elsosorban arra iranyult, hogy a vedel
mek kozul melyik javallott.
>Ilyen esetben vedhet: or
>zott parkolo, GPS kovetorendszer, aminel a diszpecser felhiv, ha buzeraljak a
k
>ocsit.
Ez a GPS mennyibe kerul es hol szerelik be? Amit neten talaltam, az a caeserala
rm.hu, itt leirtak az arakat meg hogy be is szerelik, GPS-rol nem volt szo. A m
arkaszervizhez kepest olcso volt.
A Citroen markaszervizben viszont 125e forint egy riaszto, amirol nem irnak egv
ilagon semmit.
Tenyleg, mit erdemesebb, markaszervizes riasztot, vagy vmi privat helyen. Ugye
nem szakszervizben olcsobb.
>En mindenkeppen javaso
>lnam az osszes ablakba-lampaba graviroztatni a rendszamot. Ha nem alkatresznek
>vinnek, ez is segithet megorizni a jarganyt.
Graviroztatast ki vegez? Az autotolvaj szamara lathato az ilyen gravirozas?
Tud vki Bp-en, XVII ker kornyeken olyan helyet, ahol erdemes beszereltetni rias
ztot?
Probaltam irni Frigyesnek is, hogy o foglalkozik e vele, de meg nem reagalt.
Kormanyzarat hol kapok?
Udv,
awender
|
+ - | Differencialmu tema osszeszedetten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tehat arrol volt szo eredetileg, hogy mitol eshetett szet a
szoban forgo differencialmu, a kapott informaciokban leirt eset
alapjan. Ha egyaltalan a differencialmu esett szet, nem pedig
annak egyes reszei serultek.
Mindenek elott egy kis informacio a hajtaslanc egyes elemeirol.
A tengelykapcsolo a motor es a nyomatekvalto kozti oldhato
kapcsolat.
Feladata:
A motor nyomatekanak atvitele a nyomatekvaltora ugy, hogy az
atvitel a motor teljes nyomatektartomanyaban megbizhato legyen.
Lagy es rangatas nelkuli indulas lehetove tetetele ugy, hogy a
forgo lendkerek az allo nyomatekvalto hajtotengely
fordulatszamanak azonossa valasat csuszassal valositsa meg.
A motor es a nyomatekvalto kozotti energiaatvitel megszakitasa,
hogy a nyomatekvalto kapcsolando reszeinek terhelese megszunjon
es keruleti sebesseguk azonos legyen.
A torzios lengesek csillapitasa, amelyeket a motor "ures"
utemeinek ritmikus ismetlodese okoz.
A motor es az energiaatvitel elemeinek tulterheles elleni
vedelme, hogy a tul nagy nyomatekok atvitelet csuszassal
akadalyozza meg.
Ezek kozul a gepkocsikon leggyakrabban alkalmazott az
egytarcsas tanyerrugos tengelykapcsolo. Manualis
nyomatekvaltoval ellatot gepkocsikban. A differencialmuves
esetben ilyenrol volt szo.
Mukodese zart allapotban:
A tanyerrugo (a sok lamellas dolog a kuplungsszettben)
megfeszitett allapotban van, es hatasara a nyomolap (ami
tanyerrugo alatt van) a lendkerek surlodo feluletere nyomja a
tarcsat (a surlodo anyaggal bevont dolog). A tarcsa surlodo
feluletein surlodo erok ebrednek, amelyek a nyomatekvalto hajto
tengelyenek atadott nyomatekot hozzak letre.
Oldott allapotban:
a tengelykapcsolo pedal lenyomasakor a kinyomocsapagy a
tanyerrugo belso peremehez nyomodik. Ennek kovetkezteben a
tanyerrugo a billenogyurukben elbillen (magyarul kifordul
magabol), a tengelykapcsolo nyomolapon megszunik a tanyerrugo
terhelese terheles, elemelkedik, a surlodo kapcsolat megszunik.
Tengelykapcsolo-tarcsak.
Ezek kozul a leggyakrabban hasznalt a torzios csillapitasu.
Ezekben a tarcsakban torzios rugozas es surlodas csillapitas
van. A tarcsa agyat es a betetet hordozo tarcsareszt
csavarrugok kapcsoljak egymashoz. E kapcsolat reven az agy
korlatozott mertekben elfordulhat a surlodo betetet hordozo
tarcsareszhez viszonyitva. Az elfordulas soran fellepo
lengeseket az agyreszben elhelyezett surlodo elemek
csillapitjak (az agyresz lemezei kozott annak sikjaval
parhuzamosan elhelyezett surlodo feluletek). A tengelykapcsolo
mukodesere es az indulasi folyamatra a torzios csillapitonak
nincs hatasa. Ezert a torzios csillapitokat es a
tengelykapcsolo tarcsakat altalaban rugalmas tarcsakent
keszitik el. A torzios rugozas es a surlodo szerkezet
egyuttmukodese a motor iranyabol erkezo csavaro lengeseket
csillapitja es tavol tartja a hajtomutol.
Differencialmu:
Feladata:
A hajtott kerekek fordulatszam-eltereseinek kiegyenlitese.
A nyomatek elosztasa a hajtott kerekekre.
Elsokerekhajtasu gepkocsikban a leggyakoribb a kupkerekes
valtozat.
A hajto kupkerek (kupos fogazasu) egy ugynevezett tanyerkereket
hajt (tengelyeik merolegesek egymasra). A tanyerkerekkel a
egyutt forognak, szabad mozgast lehetove tetten csapagyazva az
ugynevezett bolygokerekek (mondhatni a bolygokerekek tengelyei
a kupkerekbol merolegesen kiallo, azzal egybegyartott reszeben
egymassal szemben szimmetrikusan helyezkednek el). Amik
fogaikkal a feltengely fogaskerekek, az ugynevezett
rozsakerekek fogaihoz kapcsolodnak.
Mondjuk ezt latni kellene.
A hajtancban ezen kivul modosito hatassal a nyomatekvalto bir.
A beszelgetesek soran allando nyomatekvalto-fokozat
hasznalatot feltetelezek (1-es sebessegi fokozat).
A hozzaszolasokban osszehasonlitasra kerult sor. Ami az
alapesetet es egy esetleges elindulasi szituaciot allitott
szembe. Az elindulast illetoen sem egy valtozat latott
napvilagot. "Szabalyos" elindulas a "szabalytalan" elindulassal
szemben.
Szabalyosnak tekinthetjuk, amikor surlodo kapcsolattal zarjuk a
hajtaslancot. Szabalytalannak, amikor ezt a surlodo kapcsolatot
minimalis ideig tartjuk fenn.
A hajtaslanc elemeinek szempontjabol ennek a surlodo
kapcsolatnak a hossza letfontossagu lehet.
A kiindulo esetben a hajtaslanc zart volt. Tehat a
tengelykapcsolo csillapito szerepet vegezhetett. A
differencialmuben a bolygokerekek, a mindket feltengelyen
aranyosan megjeleno terheles hatasa ala kerultek. Az
inditomotor keltette hatasok ennek megfeleloen terheltek a
hajtomuvet. Amitol karosodott a differencialmu, vagy annak
egyes reszei.
A kapott informaciok alapjan nem allapithato meg konkretan a
jelenseg bekovetkezesenek oka. Nagy szerepet jatszott a
hajtaslanc zart allapota.
Szabalyos es szabalytalan elindulas:
>> A nyomatek elindul a motorbol, a felengedett kuplung
pillanataban
a
>> kerek-ut kapcsdolatig minden direktte valik, vagyis a
nyomatek nem
>> fog elveszni egy pillanatra sem, a terheles/rugas
pillanataban a
>> kerek azonnal perdul, nem var. Ha varna, akkor a motor
lefulladna;
>> klasszikusan inkabb ez utobbi (lefulladas) felelne meg az
inditas
>> okozta eroknek.
>---------
>A kuplung zarasa es a kerek megcsuszasa kozott eltelik egy
rovid ido,
>ami adodik a gumik deformalodasabol, a feltengelyek
rugalmassagabol,
es
>a kulonbozo szerkezeti egysegek rugalmas felfuggesztesebol
adodo
>elmozdulasokbol. Tehat a kerek megcsuszasa elott lesz egy
rovid ideig
>tarto magas terhelescsucs.
> ...<<<<<<<<<
>
>De akkor megint eppen oda jutunk, hogy meg tobb rugalmassagot
viszunk
a
>rendszerbe, ami tovabb csokkenti a "lorugast"!
>> De en a ketto esetet ugy hasonlitanam, hogy az egyikben
kozelrol
>> fejelsz bele egy fix falba, a masikban meg messzebbrol
nekifutva,
de
>> egy az erotol elmozdulo falba. Nem mernem kategorikusan
kijelenteni,
>> hogy az utobbi a rosszabb.
>> Udv, Akos
>-------
>Egy aprosag elkerulte a figyelmedet. Mintket esetben
_ugyanazt_ a
falat
>_kell_ lefejelni.
Amit lenyeges megjegyezni mindezzel kapcsolatban.
A "nem szabalyos" elindulas eseten sem beszelhetunk
konkret "falba fejelesrol". Eppen azert, mert egy: nyitott
volt, zart lett folyamatrol van szo. Ahol a zaras soran
automatikusan jelentkezik szlip es csillapitas egyuttesen. A
tengelykapcsolo kialakitasabol es szerepebol adodoan. Ezt meg
csokkenti a gumi rugalmassaga es az alkatreszek anyagukbol,
kialakitasukbol eredo minimalis de szinten csillapito hatasa.
Itt a fontos a szlip idotartama es a csillapitas merteke.
Az en velemenyem most kovetkezik, amit a fentebb leirtakkal
tamasztok ala.
Kezdetben nyitott vegen zart kapcsolat eseten inditozaskor es
elindulaskor is jelentkezik szlip es csillapitas. Ilyenkor az
eredeti peldana jelleget alkalmazva: a fejedet odateszed a
falhoz es nyomoerot gyakorolsz vele arra. A nyomoero
kialakulasanak idotartama hatarozza meg a folyamat (ld.
elindulas) szabalyos, vagy szabalytalan minositeset. A
nyomoero mennyisege pedig, az idobeniseg fuggvenyeben, a
fejeden kialakult esetleges kovetkezmenyeket.
Fejelesrol, lorugasrol azert sem beszelhetunk szerintem, mert
az atvitt ero a megfelelo feluleteken keletkezo surlodas
fuggvenye. A tengelykapcsolo pedal visszaeresztese szabalyozza
az osszezarast. Mar a szlip alatt keletkezik akkora ero, ami
jarmu mozgasat vagy a kerekek kiporgeset eredmenyezi.
Feltetelezem a kerekek kiporgeteset nem ugy gondoltak a
beszelgeto partnerek, hogy a lab felreugrik
pedalrol. Mert szerintem ez nem elindulas. Ugyanis ez a
tengelykapcsolo pedal nem rendeltetesszeru hasznalata.
A kezdetben zart vegen zart kapcsolat szlip nelkuli eseterol
velemenyem szerint csak oninditos elindulaskor beszelhetunk.
Ilyenkor egeszseges surlodo tarcsak eseten csak csillapitas
jelentkezik. Ami az inditomotor teljesitmenye miatt szlip
mentes. De ez is olyan peldaval irhato le, ahol fejeles kozben
lassitasz egy kicsit es a falnak is van nemi rugalmassaga.
teeby
|
+ - | RE: vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> Masik viszonylag olcso tolvajszivato megoldas, hogy a
:> "lathato" tavnyitos riasz to mellett egy fuggetlen, masodik
:> riaszto is van: ez csak belulrol rejtett kapcsoloval (vagy
:> trukkos kapcsolassorozattal) kapcsolhato ki/be
Egybol Arpi speci autoja jutott eszembe a sok kapcsolo
kombinacioval, meg a Win98 Laptop riasztoval... :-)))
Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
|
+ - | Nema riaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok,
Olyan riasztorol keresek infot, amely szirenazas es villogas helyett egy FM jel
et bocsatanak ki, mialtal ha a lopott kocsi egy rendor auto kozeleben megy el a
z kepes ennek a jelet fogni. Nem a GPS es/vagy GSM rendszerrol van szo.
Koszi, Laci
|
+ - | tankolas, szerviz, bizt. ov (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Vagy pontos osszeget kiszamolva, vagy olyan cimletet hogy a
> kasszasnak ne legyen tul leterhelo kiszamolni a visszajarot. Ha
> mindenki igy tankolna a problema sem letezne.
Persze hogy nem letezne, mert megutne a guta. Igaz, en sem
engedem, hogy az automhoz erjen mas, de azt okorsegnek tartom,
hogy 11-12 ezressel futkarozzak, meg keszpenzt szamoljak. Erre
talaltak ki a bankkartyat... Kerek osszegert sem vagyok hajlando
tankolni, mert mindig teletankolom. Hihetetlen pitianer dolgokkal
kepesek egyesek szivroham kozeli allapotokba hajszolni magukat....
> Annyira nem kellene isteniteni a Szamosit, nekem pl. nem jott be.
VAti, neha leirhatnad, mi az, ami Neked bejott. Az indexes "munkad" is
nyomon kovettem egy ideig, es nem nagyon talaltam olyan
hozzaszolast, hogy na most boldog vagyok, na most valami jo.
> Lehet hogy Alfaban jok, de a 91-es injektoromra csak nagyokat
> nezni tudott a mester: "nincs a muszer adatbazisaban", ami olaszos
> szerviztol eleg meglepo.
Biztosan az o hibaja, hogy a kapott szoftver lyukas.
> Utoljara 60 kHUFert blindre ki akarta csereltetni velem az alapjarati
> motort, ami koszoni jol van azota is. Na ekkor dontottem ugy, vegyen
> le masokat ne engem.
Ez mar kimeriti a ragalmazas fogalmat.
> De teljesen atlagos hozzaallasu szerviznek talaltam. :-(
Talan atlagos, de en nagyon boldog lennek, ha megirnad, hol talalok
jobb szervizt. 1998 ota van olasz autom es a Szamosiek elott 7 (marka)
szerviz ajtajat csaptam be. Ok a 8. szerviz es a >200 km tavolsag
ellenere oktober ota hozzajuk jarok. Nem mondom, hogy tokeletesek,
mert soha semmi nem az, de eddig ok a legjobbak. Talan nem veletlen,
hogy ha arra jarok, mindig osszefutok par ismerossel, az index.hu Alfa
topicjanak Budapesti szekcioja hozzajuk jar.
---
Ma reggel J1-en utaztam es almos szemmel azt szamoltam, hanyak
kotik le magukat. Szamomra meglepo eredmennyel vegzodott: a
vaddiszno ferfiak es a nyuszi holgyek vannak lekotve. A jol szitualt
ferfiak es nok vannak lekotve. Az vaddiszno holgyek nincsenek lekotve.
Az oreg tragacsban ulok nincsenek lekotve. Egyetlenegy oreg Skodas
(105,110,120) sem volt a 18 autobol lekotve!!!
Cs.
|
+ - | Tali (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>engem 6+ eve soha semmilyen kutnal nem probaltak levenni
Ezutan a vedekezes modszereit irtad. Igy nehez is, de meg
kiegeszithetned a kartyas fizetessel. De miert nekem kell figyelni
hogy at akarnak -e verni? Egyebkent en is hasonlokepp csinalom,
de van olyan eset, hogy pl. nem tudsz kerek osszegre tankolni ...
Ekkor mar johet a probalkozas a visszajaroval. Amugy meg nem
en (te) vagyok a tipikus celpont.
Talalkozo
A koran kelni nem szereto, viszont a szaguldozast utalo ismerosomre
hallgatva beleegyeztem, hogy 9 -re jonnek. Negyed 10 -re mar oda is
ertek 28 km alatt, ami a Ferenc korut - Kobanya tavolsagot figyelembe
veve nem rossz :-). Nem pestieknek: kb. 7 km. Ekkorra Richard
mar telefonalt, es egy jobban halado autoba atulve 2 ora alatt lent
voltam, de ugye 9.30 -kor indultunk. Egyszer mar megelozott
a csigakonvoj is :-). Azert eselyuk sem lett volna ha en vezetek, de
Richard nem feltette a motort, hogy beall, ezert csak neha huzatta
ki 4k fole. 4k fole? Gyenge. De varjunk csak. Ez dizel!
Peugeot 206, 2 literes motorral, de megy ugy mint a 323F. Jo, 3x
dragabb, de azert at kell ertekelnem a dizelrol alkotott elkepzelesemet.
Mindegy, az altalam tervezett 1.20 ora helyett a lajharkonvoj 3,5 ora
alatt le is ert. Ami majdnem 50 -es atlagsebesseget jelent. Pont nyitasra
ertunk, szerintem mi voltunk iden az elso vendegek. Ez meg is latszott
a szinvonalon. Sajnos a beigert setahajo meg Tiszalokon parkolt,
a karpotlasra szant motorcsonaknak meg az utanfutoja volt rossz.
Az idojaras sem kedvezett mar megint. Ha tud valaki - toke eros - aszaly
sujtotta teruletet, akkor szponzoracioert szivesen szervezunk ott is
HAT -ot. Garantalt a siker. Az elozetesen beigert letszamra lett meretezve
az etel- ital mennyiseg, ebbol kesobb lett is gond. Nem. Nem az etel
lett keves :-). 1 oraval a talalkozo megkezdese utan mar csak 1
mozgathato auto volt. Es nem az autok voltak a rosszak :-). Sikerult
ismet egy "szinvonalas" ettermet kivalasztani. Most vagy mindegyik
ilyen, vagy nekunk nincs szerencsenk. Mindegy orvos volt a tarsasagban,
de a vegen majdnem o szorult kezelesre. A digitalis gepekrol is sok szo
esett. Ne felejtsetek: Aosta a "marka" :-). En felkeszultem a nyaralasra,
rovid nadragot vittem. Kiderult, hogy bundat kellett volna ... Este
megint volt egy "szokasos" diszkozas (10 perc). A tarsasag batortalan
volt, pedig csak 98% kisebbsegit igertek be nekik. Most eleg koran
lefekudtem en is, masnap meg megint nem volt semmi kulonos.
Mindenki rohant elfele. Pedig 2 napos lett volna a talalkozo, es
vasarnap kisutott a nap is. Vartuk a Mazda RX8 -at is, az sem jott.
Szoval ez most egy kicsit gyengebb volt, de majd legkozelebb.
|
+ - | re: keresztezodes feloldja? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az ellenvelemeny szerint csak a normal 4-es keresztezodes oldja
> fel a korlatozasokat.
A KRESZ egyertelmuen az _utkeresztezes_ szot hasznalja, amikor
bizonyos tablak hatalyanak feloldasairol beszel.
Az utat, illetve az utkeresztezodest pedig igy hatarozza meg:
* Ut: a gyalogosok es a kozuti jarmuvek kozlekedesere szolgalo
kozterulet (kozut), illetoleg maganterulet (kozforgalom elol el
nem zart maganut).*
* Utkeresztezodes: ket vagy tobb utnak azonos szintben valo
keresztezodese, egymasba torkollasa, illetoleg elagazasa.*
Tehat, nem csak a 4-es keresztezodes utkeresztezodes.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #2180 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi, naggggyon teccettek a bezamolok, rendesen ott
ereztem magam! :))
Csak igy tovabb, a kovetkezon mar mi is ott leszunk.
Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
ps: kisfiam koszoni szepen, viszonylag gyorsan
gyogyulgat, mar felig ki tudja nyitni a szemet.
|
+ - | nagy vas utoljara (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Na ezert kell nekem a nagyvas:
http://www.ma.hu/page/hir/aa/0/86861
Ezen nincs mit analizalni, frontal-utkozes vagy
hasonlo. Ez az elet.
Balesetmentes kozlekedest Nektek!
-=[GMA]=-
Omega3000
|
+ - | Osszeszedetlen mondat :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Fogash!
>Problema termeszetesen akkor van, ha az ellenerok eredoje nagyobb, az
>ero kulonfele osszetevoinek adott ponton vett osszegeinel.
>Mindez a hajtaslanc egy megfelelo pontjan, annak veszelyes
>keresztmetszete'n tragikus lehet.
Igy teljes, de utolag olvasva nekem is fura.
Igazabol azt akarja jelenteni, hogy pl. a villas feltengelycsuklon a
villa derekszogu hajlataban ebredo terheles eltorheti azt. Aminek az
az oka, hogy a kerek sem elfordulni sem kiporogni nem tud. Lasd
Trabant 601 feltengelycsuklo kitekert kormanynal, raeresztett
kuplunggal.
Lehet, hogy nem igy kellene fogalmazni. Sot biztos. :-) Mert igy mar
nekem is fura.
>lanataidban ennel sokkal osszeszedettebb is tudsz lenni, de en
negyszeri elolva
>sas utan sem talalom a mondanivalodat ebben a hozzaszolasban. Persze
lehet, hog
>y a hiba nalam van. Akkor bocs.
Hat eleg keson este irtam.
Nekem akkor erthetonek tunt tobbszori olvasas utan is. :-)
Most mar kicsit nekem is zavaros a szliprol szolo resz. :-)
Azt valoszinuleg logikailag nem sorrendben irtam. Vagy kihagytam par
gondolatot.
A lenyeg az, hogy zart vagy nyitott. A lanc ket vegen adott
lehetosegek vannak, egymassal ellentetesen hatva. A lanc folyaman ezek
modosulnak egyeb okokbol. De a lenyeg a hatas es az ellene hatas. Es a
kozben levo nyitasi zarasi lehetoseg minden modja es formaja. Azt
hiszem tudod mirol beszelek. :-)
Azt a levelet meg ujra kellene irni, pontokba szedni es reszletesebben
nehol pontosabban fogalmazni.
A sok humbug vegen van igazabol a lenyeg.
Amugy a hardy tarcsa tengelykapcsolo? Mert ezt nem tudtam.
A tengelykapcsolo feladatat a fenti kerdesem miatt is kerdeztem. Tehat
van-e definicioja a tengelykapcsolok feladatanak?
Persze mindez lehet csak engem erdekel...
teeby
|
+ - | re: keresztezodes feloldja? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Minden keresztezodes feloldja. Kepzeld el, hogy
jossz a kis utcan jobbra ki a foutra. Honnan
tudod, hogy a keresztezodes elott par meterre,
mi van kiteve?
Arpi
|
+ - | re: vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Mindenkinek!
>lasd legutobb Udine-nel a 2 magyar buszost .....
Csak az ujsagot nem olvasok (en) kedveert: mi volt?
Azert emlitettem fel az esetet csak(nemzetkozi jogsi kapcsan), mert a
hivatasosokat mas mercevel merik mindenfele, es azert irtam (en) legalabb
is rinyalok az Unios buntetesektol es probalom betartani az eloirasokat ....
(cserelem a nemz.jogsit, nem kijavitom a datumot)
Egyiket meghuztak 1600, a masikat 2000 EU-ra, pusztan sima papirmunka hiany
miatt ...
Utaslista hianyos, ill. datum nelkuli volt, menetzsuga hianyos kitoltese..
Mennyi lett volna a bunti, ha meg tulvezetnek a sracok .. 2x4,5 ora a
megengedett, utanna 8 ora pihi ..... :))
Udv:BuszosJani
18-fos kisbusz berles, soforrel
Kulfold-Belfod
Tel/Fax:06-29-410-263
Mob:06-309-775-609
|
+ - | Re: nimetek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HIX AUTO #2180, Nemes Marcus >:
>lako-pihenoovezetben is csak 6-7 km/h -val szabad kozlekedni (szemben a
>magyar 20 km/h-val) es vezetoi vizsgan elvbol megbuktatnak, ha kettesbe
>rakod a sebvaltot (motto: kettesben az alapjarat is gyorsabb 7 km/h-nal).
De miert? Nekem a panelek kozotti 30-at is nehezemre esik betartani, de
a sajat utcankba sem szoktam 20-nal lassabban bejonni. Kiugro kisgyerek?
Hat, aki nem tud 20-rol 2m-en belul megallni, az elmehet a sunyiba...
Gondolom, a lakoovezet [foleg nemeto-ban] nem arrol szol, hogy szuk utca,
a szelein vegigparkolva, kozottuk egy auto plusz 10 centi hely...
Szoval nem ertem.
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.15beta10;]-
|
+ - | Re: Fenyszoro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HIX AUTO #2180, :
>Vagy miert is nem szereti egyebkent a halogen izzo az uveg-tapizast?
En ugy tudom, azert, mert a halogen izzonak nem mezei uveg a burkolata,
hanem valamifele specialis tisztasagu uveg, ezt nemtom pontosan, utana kene
nezni. Ez a fajta uveg pedig a tapizast azert nem szereti, mert a
zsiradektol [valamennyire *mindenkinek* zsiros a keze] megvaltozik a
hotagulasa, megrepedezik, a belul levo gaz lassacskan tavozik, helyere
parasztlevego erkezik, az izzoszal pedig ettol szepen tonkremegy.
--
Udv,
Hunter http://vnet.hu/huntah/ -[HE 1.15beta10;]-
|
+ - | re: keresztezodes feloldja? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Az ellenvelemeny szerint csak a normal 4-es keresztezodes oldja fel a
> korlatozasokat.
-------
Mi ez? Ujabb teszt? Mert azt nem hiszem, hogy ilyet jogositvannyal
rendelkezo komolyan kerdezne.
---
> Na es ekozben mi van a korforgalommal?
>Udv, Hunter
-------
Milyen szempontbol?
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: re: re: re: nemzetkozi jogsi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Tegnap a lenyeg eltevedt a neten, megprobalom megegyszer.
> lehet, hogy tajekozatlan vagyok, de kell ez meg egyaltalan? ha igen,
> akkor milyen orszagokban es/vagy milyen esetben?
--------
Az alabbi orszagokba ervenyes a Magyar jogositvany,
tehat NEM KELL nemzetkozi vezetoi engedely. A
felsorolasban nem szerepo orszagokba pedig szukseges.
---
Ausztria, Bahama Szigetek, Bahrain, Belorusz, Belgium,
Brazília, Bulgária, Csehország, Dél-Afrikai
Köztársaság, Elefántcsont-part, Dánia, Észtország,
Finnország, Franciaország, Fülöp-szigetek, Görögország,
Guayana, Horvátország, Irán, Izrael, Jugoszlávia,
Közép-Afrikai Köztársaság, Kuba, Kuvait, Lengyelország,
Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország,
Macedónia, Marokkó, Moldova, Monaco, Niger, Norvégia,
Németország, Olaszország, Orosz Föderáció, Pakisztán,
Románia, San Marino, Svájc, Seychelle-szigetek,
Svédország, Szenegál, Szlovákia, Szlovénia,
Tadzsikisztán, Türkmenisztán, Ukrajna, Uruguay, Zaire,
Zimbabwe.
Érvényes ezen kívül az Európai Unió tagállamaiban,
függetlenül attól, hogy részesei-e a Bécsi Egyezménynek
(aláhúzással jelölve azok az országok, amelyek a Bécsi
Egyezménynek nem részesei):
Ausztria, Belgium Dánia, Finnország, Franciaország,
Görögország, _Hollandia, Írország,_ Luxemburg,
_Nagy-Britannia_, Németország, Olaszország,
_Portugália,_ _Spanyolország,_ Svédország.
----
A nemzetközi vezetoi engedély csak a magyar vezetoi
engedéllyel együtt, az abban meghatározott lejárati
idoig érvényes, de - az 1968. évi Bécsi Közúti
Közlekedési Egyezményre figyelemmel - nem haladhatja
meg a kiállítástól számított 3 évet.
-----
www.magyarorszag.hu/ugyintezo/ugyleirasok/szabadido/
kulfoldiutazas/szuksegesiratok/nemzetkozivezetoiengedely/
nemzetkozivezetoiengedelyjogositvany.html
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Fenyszoro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Tudomasom szerint az csak a zsiros ujjlenyomat esetleges savassa valo
> elparolgasa miatt nem ajanlott. Az izzoszal termelte ho hatasara
> termeszetesen. Mert ez a para nem tesz jot a fenyszorotest tukrozott
> feluleteinek.
> Vagy miert is nem szereti egyebkent a halogen izzo az uveg-tapizast?
> teeby
-------
Az "osszetapizott" halogen olyat is szokott mondani bekapcsolas utan
nehany masodperccel, hogy puukkkk, vagy duurrr.
Egyebkent van egy noi-holgy ugyfelunk, akinek a Galantjaban kb. havonta
kiegett a jobb tompitott. Miutan eladta, az uj tulajnal megszunt a
kieges, viszont az uj autojaban ( Alfa 156) kb. havonta kiegett a jobb
tompitott, egeszen addig mig mashova koltozott. Azota nem eg ki.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Re: vegyesen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Ellenorzes utan, ez kozel jart es a Fogash megoldasa meg kozelebb.
> Amit te irsz, az az oldalnezetbol "latott" szog es tavolsag, amirol
> valojaban szo van az a szembol latott tavolsag. Fogash is az utobbit
> irta, csak eppen nem a foldon mert tavolsagrol van szo hanem
> pontosabban a kerek kozepe es a fuggocsapszeg (ugye ez a kerek
> forgastengelye?) kozotti tavolsagrol.
------
Az oldalnezetbol latott szog ( vagy tavolsag ) az /kerek/utanfutas. ( ez
kb. ugy mukodik mint a zongora kereke) A szembol lathato szogek a
csapterpesztes es a kerekdoles.( fuggocsapszeg es a tengelycsonk
egymassal bezart szoge adja meg a merteket) Amirol beszeltek az a
csapterpesztesbol es a kerekdolesbol adodo geometria. ( a kerek kozep
sikja es a talaj metszespontja, valamint a fuggocsapszeg meghosszabitott
vonala es a talaj metszespontja kozotti tavolsag.) A lenyeg ott van,
hogy a fuggocsapszeg dofespontja kivul, vagy belul esik a kerek
kozepvonalan. Az egesz geometria teljesen maskeppen alakul egyik, vagy a
masik esetben. A kormany visszaporgeset (egyenesbe) leginkabb az
utanfutas hatarozza meg, de egyik sem vonatkoztathato el a tobbitol,
ezek osszessege adja a helyes mukodest.
---
> MacPherson felfuggesztesnel ez meg azzal jar (mivel a fuggocsapszeg
> es a lengescsillapito tengelye azonos)......
--------
Neeem, ez nem igaz. MacPhersonnal a "fuggocsapszeg" az a toronyban levo
forgaspont es az alsogombfej forgaspontja ( ha egy gombfej van) kozott
huzhato egyenes. A csillapito ehhez kepest ( tobbnyire) jelentos szoget
zar be. ( ez is fontos resze a kormanygeometrianak)
Udv, Triznyak
|
+ - | Tali, 1 1/2 (gyk.: masfel) - mert meg nem 2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A tali leirasat felbehagytam a multkor. Tunodtem, elaruljam -e miert,
most megis elarulom :-). Otto szosszenete vilagositott meg, hogy az
ilyesmit nem szabad magunkba fojtani. Nyulat kellett panirozni,
azert. Mert vacsorara rantott nyul akart lenni (felesegem szerint - a
nyulat nem kerdeztem).
Tehat papucsot huztam, es mentem nyulat panirozni.
Jo, nem igy volt. De akar igy is lehetett volna. Az igazsag az, hogy
az en feladatom csak a zsemlemorzsa vasarlasara korlatozodott terv
szerint, a tobbit asszonykam magara vallalta. Viszont eppen annak
elotte irtam a valaszt Kis Ottonak, es ugy gondoltam, itt az ideje
ebbol a gonoszsagbol kitorni, es valami jot tenni az emberekkel. Es
akkor miert ne kezdenem a felesegemmel?
Meg tulajdonkeppen fozni is szeretek. (Zarojelben jegyzem meg - ha
valaki nem ismerne fel a zarojelet - ez a talin nem derult ki, a
bunos a harcsa(?)porkolt volt, vagy meginkabb, az elonytelen illatu
turo; ha emlekeztek meg eleinte a tapcsatorna eredetu kinok, kesobb a
szeles jokedv vetett gatat fozesi tudomanyom kibontakoztatasanak. De
legyen, am hozzunk letre egy ujabb talit ami nem vendegloi ebeddel
kezdodik, meglatnatok, mire vagyok kepes fakanallal a kezemben!)
Igy hat nekialltam. A nyulat szetbontottam alkatreszeire, a hatso
felfuggesztesnel kezdve (igy talan nem annyira offtopic). Besoztam.
Idaig konnyu volt. Emlekeztem nagyjabol, hogyan keszul a rantott
csirke, ezt gondolatban behelyettesitettem a nyullal, az eredmeny
elfogadhatonak tunt. Elokaptam harom tanyert mint a nepmesekben,
liszt, tojas, zsemlemorzsa... az van, azt vettem, de a tojast vajon
mindenestol kell kutyulni, vagy csak a sargajat? Elbizonytalanodtam
ennel a pontnal, vallom be Nektek ferfiasan. Elo a szakacskonyvet,
igen, mindenestol. Hajra!
A tanyerok a megfelelo tartalommal mar ugrasra keszen varakoztak
(remelem elnezitek ezt a kepzavart), amikor hirtelen kenytelen voltam
egy so:rt felbontani. Csak az tudja mennyire igazat beszelek, aki
fozott mar egyedul. Nezegettem egy kis ideig a nyuldarabokat, majd
egyiket ovatosan a kezembe fogva a lisztes tanyerba tettem. A
szakacskonyv az irta, hempergessem. Megprobaltam hempergetni.
Hempergethettem volna estig, akkor is olyan foltos lett volna csak,
mint egy zsiraf. Probalkoztam mas modszerekkel. Kezzel probaltam
csipet liszteket szorni a fedetlen teruletekre, igy mar jobb lett.
Amikor a lefedettseg elerte a Vodafonet (97%), atraktam a tojasba. A
hempergetessel eddigre mar felhagytam, a csipegetes is remenytelennek
tunt. Egy villa segitsegevel urra lettem a helyzeten, bar a tojas nem
tartotta tiszteletben a hatarokat, atruccant a tanyer konvexitasara,
es a konyhaasztal meglehetosen nagy teruletet is beboritotta. Ehhez
kepest a zsemlemorzsa mar nem jelentett akadalyt. Egeszen
felvillanyozodtam. Azt hittem ott es akkor, hogy a dolog egyszeru,
mint az agybavizeles. Nem ertettem, a haziasszonyok miert szanjak ra
magukat olyan nehezen a rantott hus keszitesere, mikor en mar a
masodik korben leiskolazom. Akkor nosza, ugyanezt a tobbivel... es
maris jott a kovetkezo, ami varakozason felul sikerult. Kiraly! A
harmadiknal kezdtem (sokadjara) elbizonytalanodni, a negyediknel
elkeseredni, mert eddigre meretes csimbokok logtak az ujjaimon, a
villan, sot a villa nyelen is, anyagszerkezetileg lisztbol, tojasbol
es zsemlemorzsabol. Elraktaroztam az infot arra az eshetosegre, ha a
szek laba megint kiesne. Tovabb csinalni remenytelennek tunt. A
nagyjat lemorzsolgattam a szemetesbe, olyan mozdulatokkal, ami
gesztusnyelven altalaban penzt jelent (kulon gond volt a
konyhaszekreny ajtajat kinyitni), a tobbit lemostam. Emlekeztem meg,
mit tud muvelni a viz a liszttel meg nyomokban is, ezert szarazra
toroltem a kezem. Kesobb rajottem, nem eleg szaraz. Ujbol megmostam,
megtoroltem, a maradek nehany vizmolekulahoz a hajszarito segitseget
vettem igenybe. Ez mar szarazsag volt a javabol. Harom husdarab utan
elolrol kezdodott az egesz. A felenel jarhattam, mikor az orara
neztem. Azannyapuposhietszentsegit, ma nekem kellene menni a
lanyomert a bolcsibe! Most mi a fenet csinaljak? A konyha ekkorra
ugy nezett ki, mintha egy mosomedve par garazdalkodott volna benne -
nem tulzas a hasonlat, le is fenykepeztem, ha alkalom lesz ra,
felteszem a tali kepei melle. A felbehagyas igy nem johetett szoba, ha
a felesegem meglatja a konyhat, talan meg a valokeresetet is beadja.
Marad a folytatas, de akkor ki hozza el a kiscsajt a koterbol?
Rakapcsoltam, es hamarosan kesz lett az osszes huscafat. Takaritas.
Laza mozdulattal kiontottem a szemetesbe a prezlimaradekot, amikor
eszrevettem, hogy a majak es vesek meg erintetlenek (azokat kulon
tanyerra tettem). Most maf*sz? Gondoltam, kivagom a prezli melle, de a
rantott nyulvese nagyon finom. Toltottem hat egy ujabb adag
zsemlyemorzsat a tanyerba, es megest nekilattam. Kellemes meglepetes
volt, hogy a vesek hempergethetosege messze meghaladta a tobbi
testreszet, ezert elneztem nekik a pluszmunkat.
Most latom, hogy ez egy autos lista, en pedig jo messzire
elkanyarodtam a tematol, ugyhogy rovidre fogom: feltakaritottam a
konyhat. Lehetosegeimhez kepest. Csillogast, villogast azert nem
kovettem el, de az eredmeny elfogadhato volt. Felesegem reakcioja: "A
mosogatogepbol nem pakoltal ki?" Ooooops, a tali beszamolo
folytatasara nem maradt hely, majd holnap megprobalok ujra
nekiugrani...
Tibor
PS: A nok halatlansagara jellemzo, hogy miutan elolvasta ezt a
szosszenetet, egyetlen megjegyzese ennyi volt: -A szemeteszsakot sem
vitted ki, nemcsak a mosogatogepbol felejtettel el kipakolni...
|
+ - | adag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tud valaki valami infot a diesel wagon r es ignisek motorjarol?
Igen, Fiat 1.3-16V Multijet, a vilag legjobb pici dizelmotorja, 70-80LE es 180N
m koruli nyomatek (sok ketezres benzines nem tud ekkorat). Mindehhez egerfogyas
ztas, menetdinamika, mi szem-szajnak ingere. Ugy kerul kepbe a Suzukinal, hogy
a Wagon az ugye Opel Agila, es a Fiat reszben ugyanugy GM, mint az Opel.
>Tudomasom szerint az csak a zsiros ujjlenyomat esetleges
> savassa valo elparolgasa miatt nem ajanlott.
Tudtommal az izzo elettartamanak a rovasara megy.
>Az ellenvelemeny szerint csak a normal 4-es keresztezodes
> oldja fel a korlatozasokat.
Szerintem minden keresztezodes, a Y alakuak ugyanugy, mint a T vagy + alakuak,
vagy akar a korforgalom. Az autopalya fe-lehajtoja viszont nem keresztezodes il
yen szempontbol, ahogy azt kb fel eve kiveseztuk...
>A felsorolasban nem szerepo orszagokba
>pedig szukseges.
Mivel a felsorolas nulla tagot tartalmaz, ez azt jelenti, hogy mindenhova kell,
vagy azt, hogy a csatolt xls fajlt levagta a HIX. :-)
>allandoan bejelentett lakas a Varban van. Igy jar
>egy allando behajtasi engedely.
Behajtasi engedely nem egyenlo a parkolasi engedellyel!!! Szerintem a Coca-Cola
, a Brau Union, meg egy csomo mas ceg teherautoi is kapnak detto ugyanolyan beh
ajtasi engedelyt, mint a tied, hogy felvihessek az arut a var teruleten levo ve
ndeglokbe, hotelekbe. De ez NEM jogositja fel oket a kresz tobbi szabalyanak (t
obbek kozott a varakozasi tilalomra vonatkozoaknak) az athagasara, ahogy teged
sem.
>Amugy az a Taxidrosztnak kialakitott helyet a
>kutya sem hasznalja. (...) A kozteruleteseknek
> nem csak buntetni de neha gondolkodni is kene !!
Ez igaz, erre lehet reklamalni (szuntessek meg a drosztot, vagy helyezzek at, b
untessek a jogtalanul behajtokat, duplan parkolokat, stb.), de ez teged sajnos
nem ment meg, te egyszer tilosban parkoltal, amiert fajdalom, de buntetes jar.
En minden nap 130cal megyek (ahogy mindenki) a 80as korlatozasu autopalyan dolg
ozni. Mert ugyanugy kenyelmetlenebb lenne 30 perccel hamarabb felkelni, mint ne
ked messzebbre setalni az autodhoz. De ha ezert megcsip a rendor, nem agalok (p
edig mondhatnam, hogy ha nem lassulna be az egesz a belso savban 60nal szedelgo
k miatt, akkor nekem nem kellene rohanni utana), kifizetem a birsagot. Mert sza
balytalankodtam, nincs mese.
>Ha lemegyek a Lovas utra
>akkor fizetnem kell a parkolasert termeszetesen
>280 Ft orankent.
Kicsit hasonlonak erzem a helyzetet, mint a minimalnyugdijas ozvegyasszonyok pa
naszkodasat, hogy nem tudjak a belvarosi 380m2-es, otmeteres belmagassagu palot
a rezsijet fizetni, es onkormanyzati tamogatast kernek hozza. Kotelezo ott lakn
i? A teny, hogy a varban laksz, egy allapot. Elonyokkel jar (szep kornyek minde
nhez kozel), korlatozasokkal jar (lehetetlen kozlekedni). Ki lehet menni falura
lakni, ott parkolsz, ahol akarsz, de tovabb tart bejutni egy moziba, vagy akar
hova. Ha a belvarosban laksz, minden kozel van, de nincs parkolo, budos van, za
j van. Egyszerre nem lehet mindent, de a valasztas mindig a tied.
>Ez amirol irsz McPerson felfuggesztesnel milyen
>nagysagrendu? 60mm hiheto? Ha igen, ez lesz az :-)
Igen, bar a 60mm kicsit soknak tunik. Raadasul az osszes tobbit (kerekdoles, cs
apdoles, osszetartas, utanfutas) szogekkel, fokokban adjak meg. Ha mm az adat,
csak az lehet.
>> ero, kanyar utan ugymarad a kor many, ha pozitiv, akkor visszateker, ha
>> negativ, akkor meg egy esetleges megpor dulesi esetben gazelvetelre az
>A, ezeket ugyis ma mar az elektromos rasegites intezi :-)
Persze Bena Bela autotervezonel. Az igazi megoldas az, ha a futomuben normalis
hasznalat kozben ebredo erok dolgoznak es nem kell semmifele tamogatas. A 355os
Ferrariban kb 80kmh felett meg a szervo is megszunik, megis lehet kormanyozni.
De meg hogy! :-)
>Amit te irsz, az az oldalnezetbol "latott" szog es tavolsag, amirol
Az oldalnezetbol latszo szog az utanfutas. Ugyanugy mukodik, mint egy (motor)bi
ciklin. Ha a fuggocsapszeg pont fuggoleges, nem ebred rajta a kereket kozpontos
ito ero. Ekkor nem "erezni" a kozepet, ha elengeded a kormanyt, elesel. Ha a vi
llat (fuggocsapszeget) megdontod hatra, a z oldalra kormanyzas emel is, vagyis
elengedett kormannyal a legmelyebb pontra, az egyenes haladas helyzetebe ter vi
ssza magatol. Ezert jobb egyenesfutok a nagyon lapos villaszogu chopperek, es k
evesbe jok, bar sokkal fordulekonyabbak a sportgepek. Az auto kerekere ugyanugy
igaz.
>csak eppen nem a foldon mert tavolsagrol van szo hanem pontosabban a kerek
>kozepe es a fuggocsapszeg (ugye ez a kerek forgastengelye?) kozotti
>tavolsagrol.
A fuggocsapszeg korul fordul el a kerek elkormanyzaskor, ez a majdnem fuggolege
s alkatresz. A kerek forgastengelye a kerekagy, az korul forog, mikor gurul :-)
>A foldon mert tavolsagot minimalizalni igyekeznek,
pedig ez szamit, hiszen a kereket mozgato erok a talpponton ebrednek. Ha a feke
zeskori elkormanyzo/visszaterito ero 5-10 mm erokaron fejt ki nyomatekot, keves
be befolyasolja a kerek allasat (nem akarja kiteriteni), mintha ezt a tavot nag
yobbra (50mm) veszed. Ha viszont nulla-kozeli, lemondasz a fekezes kozbeni megp
ordules automatikus ellenkormanyzasanak lehetosegerol. Viszont ekkor szinte te
tszoleges teljesitmeny szabadithato a kerekre, nem fogja kitepni a kormanyt a k
ezedbol. Raadasul a foldon egzakt modon tudsz merni, mig a ma mar tobbnyire csa
k virtualis fuggocsapszeg vege eleg nehezen definialhato... Persze ha nulla a c
sapdolesed (kocsi hossz-sikjaban pont fuggolegesen all a csapszeg), akkor minde
gy, hogy hol mered. De nem fuggoleges, hanem befele dol a teteje par fokot (2-5
).
>Viszont van olyan _orszag_ ahol kotelezo, vagy pedig
> csak az orszagok bizonyos utjain bizonyos periodusban?
Hegyeshalomban Nov-Feb kozott rendszeres az erdeklodes a holanc meglete felol a
z osztrak hatarorizeti szervek reszerol. Lehet, hogy nem kotelezo (jogszabaly-s
zinten), de ha o azt mondja ejjel 2kor, hogy anelkul nem enged be az orszagaba,
akkor lehet menni jogorvoslatert (hetek-honapok), vagy elore kolcsonkerni egye
t, hogy vigyoroghassunk neki...
Fogash
|
+ - | tali kepek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
a tali kepeit megtalaljatok a http://bb.domaindlx.com/avihu cimen, jo
szorakozast.
avi
|
|