1. |
Max ford=max telj? (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
2. |
Talalkozo - korvonalazodik (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
3. |
HELP! Fiat UNO 1.3D menet kozben leall. (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: kavicsfelverodes a szelvedon (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
5. |
Kavicsfelverodes (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
6. |
Gepkocsi motor feltoltok (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
7. |
Megkövetés! (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
8. |
Katalizator (mind) |
109 sor |
(cikkei) |
9. |
[HIRDETES] Maruti (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
10. |
fogyasztas (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Sibeda ? (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
12. |
Matrica szavazas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
13. |
Basszus (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
14. |
Matricak!? (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
15. |
Gyalogatkelo (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
16. |
Elado Audi 80 2.0i CD (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Gyalogosok, autosok.... -> kozlekedok! (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
18. |
Matrica terv. (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: Vezetesi stilusok (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: Lengyel kaland (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
21. |
Matrica, autoHiFi (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
22. |
Daihatsu Charade diesel, PL, akku, olajnedvesedes (mind) |
90 sor |
(cikkei) |
23. |
Opel Corsa homero (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: Sibeda ? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
25. |
Hirdetes: Merci, BMW, Hatosagi bevizsgalas (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
26. |
Citroen BX gondok (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: Lengyel kaland, nemet autopalyak (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
28. |
Elado kerektarcsak. (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
29. |
Elado kerektarcsak. (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
30. |
Elado kerektarcsak. (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
31. |
mit nezzunk meg egy hasznalt auton (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
32. |
Koszonom a gyors valaszokat - sibeda (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
33. |
Matrica (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
34. |
Kell-e fizetni a parkolasert? (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
35. |
Lengyelorszag (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
36. |
Azonositas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
37. |
Tegla (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
38. |
lada 2107 (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
39. |
Hixauto logo/talalkozo, sibeda (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
40. |
Re: Beton Volga (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
41. |
K: zarhato tetocsomagtartot (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
42. |
123 Mercedes 3.0D (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
43. |
Re: Mercedes 123 3.0D (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
44. |
Kulcsos kapunyitos modszer, megelozesek. (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
45. |
Opel kulso homero (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
46. |
Re:KO Torzskonyv & eredetvizsgalat (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
47. |
Lada 2107 (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
48. |
Injektor beallitashoz szervizt keresek (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Max ford=max telj? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
En is ugy tudom, hogy a max teljesitmenyt nem a max fordulaton adja le,
hanem kisebb fordulaton.
Peter
|
+ - | Talalkozo - korvonalazodik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Miutan 1esek aggodnak, :-)
hogy mi lesz a talalkozoval, kozlom az alabbiakat
Eddig 12-en jeleztek, hogy erdekelne oket a gokartozas
(az alapotlet ez volt. Aki autozik, az amugyis _biztosan_ szivesen
kiprobal egy
gokart-menetet)
Szoval van 12 embo:r.
Helyszinrol beszelgettem emilben Somaval, ugyanis O" a
Kecskemeti palyat emlitette.
Jellemzok:
Mogyorodi: kisebb, kb 100 m hosszu palya, fedett,
7 perc (1 menet) 1400 Ft
Kmeti: oriasi (900 m), nyitott, 1 perc (1 kor) 200 Ft.
Szoval arban nincs kulonbseg. Hely szempontjabol sem hiszem,
mert Kmet az orszag kozepe (fele' van... :-))), ba'r a nagy szamok
torvenye alapjan tobben lennenk Pest kornyekiek.
Javaslatom: miutan nem tudni, kinek jo es kinek nem,
********* julius 3-ra, szombat du. **************
lefoglalom a _mogyorodi_ palyat kb 15h-tol (ez nem onkenyes, mert
de. edzesek szoktak lenni. De meg pontosithatunk). Aki el tud jonni,
az eljon. Aztan meg majd szervezunk egy nagyobbat Kmetre - vegul
is miert ne talalkozhatnak 2-3 havonta?
Varom a reakciokat.
Udv:
DeeJayTiszy
PS: meg egy dolog: csak ferfiak, vagy jojjenek a
feminin mitfa'rerek is? :-)
A Hungaroroing mellett leszunk a zoldben, akar piknikezhetnenk is! :-)
Na, vrrrrrriiiiiiiieeeeeeeeaaaaaaoooooowwwwwww.......................
|
+ - | HELP! Fiat UNO 1.3D menet kozben leall. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Lenne egy orasi problemam amiben remelem tud valaki
hasznalhato magyarazatot, informaciot adni.
A problema a kovetkezo.:
Mostanaban a FIAT UNO 1.3Diesel-s (14 eves es 140 000 KM van
benne) autom azt csinalja, hogy neha naponta 1-2szer csinalja,
elkezd kapkodni mitha nem kapna eleg uzemanyagot es egy kis
ido mulva megall. Ez volt tegnap az autopalyan is. Felnyitottam a
motorhazat megnyomkodtam kb 30.szor azt ott talahato BOSH
(gondolom AC pumpanak hivjak v. nem tudom mi ez) ketyeret es
ezutan szo nelkul ment tovabb.
Ha megint megall a folyamat elolrol. Na igy autozom mostanaban.
Ui: Lehet hogy attol van ez, hogy kiszedtem a tankbol az
uzemanyagmerot ez egy fem henger+muanyag es mivel az aljan a
rez szurobetet szakadt volt egy kis darab Neylon harisnyat
feszitettem ra szuro gyanant.
Segitsetek letszi, hogy en voltam hulye vagy tenyleg valami baja
lesz a kocsinak. Csak azt nem ertem ha a harisnya miatt nem
kapna eleg uzemanyagot, akkor a BOSH keszulek pumpalasa
utan miert megy tovabb. Ez nem logikus nekem ???
A segitsegeket elore is koszom: Sz.P.
|
+ - | Re: kavicsfelverodes a szelvedon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
HIX AUTO irta (20 Jun 99, 22:56) "*** HIX AUTO *** #419" subject-u leveleben:
> > A szélvédőmön 4 kavicsfelverődést megélt pontocska van.
> > Ezért megbüntethet a rendőr?
> Nem, de ha nem csinaltatod meg akkro tovabbreped es vehetsz uj
> szelvedot..
Es hogyan lehet az ilyet megcsinaltatni? (OK, a teljes
szelvedocserevel :-( De egyszerubben es olcsobban...?) Meg:
hol? (Elore is kossz...)
--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
|
+ - | Kavicsfelverodes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok!
En ugy tom' azert nem buntethet meg a rendor.
Ha a kozvetlen latoterben van, meg ha nem tudom hany %-os a serules
akkor a KPM kotelezhet a cserere, talan buntethet is.
Ennyi.
Ps:erdekelnek valakit a turbofeltoltok?
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | Gepkocsi motor feltoltok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
A subjectrol egy kicsit:
A gepjarmuvek teljesitmenyenek novelese mindenkit izgat.
Az egyik kezenfekvo eljaras az, ha az egeshez szuks levegot, az
atmoszferikusnal nagyobb nyomason juttatjuk az egesterbe.
A belsoegesu motorok tobbletmunkakozeg eloallitasaval es hengerbe
juttatasaval javitjak a motor tulajdonsagait.
Hasznalatukkal Valtozatlan loketterfogaton, mas eljarasoknal
koltsegkimelobb hatasfok-, vonoero- es nyomateknovekedes erheto el.
Tovabba kedvezobb az energiahasznositas kisebb a fajlagos fogyasztas es
karosanyag kibocsatas.
A feltoltok meg mindig fejlodnek, kozuluk a legeredmenyesebbek a
turbofeltoltok. Emiatt bovebben majd arrol lesz szo.
A feltoltok, a hengerbe juttatott gazkozeg surusegenek novelesevel a
munkavegzesre fogott gazkozeg energiatartalmat emelik es hasznositjak.
Most ennyi, majd folyt. kov..
( Autoexpert, 98'/3, motortechnika rovat)
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | Megkövetés! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Ugy gondolom, amit multkor irtam felrertheto volt.
Persze, hogy nem vertek at VTI.
En is hasonlot mondtam a max. telj. es fordulatrol. Csak valahogy
maskepp kifejezve.
De ez a motortol fugg, mert mindegyiknel mas.
A terepjaros kolleganak irom, nem ismerem az adott tipust, de nem
hiszem, hogy alapjaraton, vagy kis fordulatszamon akkora hu de nagy erot
tud kifejteni, meg akkor az a 800ccm-es motor nem kis nyomatekot ad.
Egyenlore ennyi.
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | Katalizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szabo Karoly kerdezte, meddig el a katalizator.
Hat pontosan senki sem tudja meghatarozni, a katalizator olyan mint
az
ember.
Ha baleset eri, hamar veget er elete, ha bezarva tartjak akkor eleg
sokaig kepes elni, amig le nem bomlanak a katalitikus anyagok benne.
De a lenyegre terve, meselek egy kicsit a katalizatorokrol.
Jobb hijan legyen eleg egy trehany modon megirt muhely jegyzokonyvem.
Tehat a katalizator egy olyan kemiai anyag, amely elosegiti a kemiai
folyamatok lejatszodasat, anelkul, hogy sajat maga megvaltozna.
Ilyen anyagok talalhatok a katalizatorokban (Platina, Rodium).
Tobb fajtajuk van a katalizatoroknak:
- Oxidacios:
Elosegiti a CO es a CH-k, CO2 es H2O-va alakitasat. Azert
oxidacios, mert, oxigenfelvetellel teszi mindezt.
Ez a fajta, O2 ill. levegofelesleget igenyel. Ezert szegeny
keverekkel kell a motornak uzemelnie. Vagy szekunder levegot vezetnek
a lambda szonda ele. A NOx-eket nem befolyasolja.
- Redukcios:
Avagy O2 elvonasos. A NOx-okat redukalja a CO es CH-k segitsegevel.
Igy N2 keletkezik. Ez sajnos csak a NOx-ok atalakitasara jo. A
tobbi mergezo gazt nem katalizalja. Ezt a fajtatdus kevereku
motorhoz alkalmazzuk, hogy a redukalo elemek nagy mennyisegben jelen
legyenek.
- Ketagyas:
Ez az elozo ketto osszeepitve. A lenyege, az oxidacios utan teszik
a redukciosat, es az elott is vezetik be a szekunderlevegot.
Ilymodon csokkenthetok a mergezo gazok a kipuffogasnal. Benzindus
keverek szukseges.
- Harmashatasu:
Ez mind a harom gazt atalakitja egyszerre. Ez mar szabalyozott
katalizator, tehat lambda szonda szukseges. Ami a kip. gaz O2
tartalmat meri a kulso kevego es a kipufogo gaz ban levo O2 tartalom
potencialjanak kulonbsegevel.
Az atalakitas feltetele hogy az ugynevezett legviszony
szto"chiometrikus legyen, vagyis a lambda ertek=1.
Persze ez szinte keptelenseg, sajnos, mert akkor a motorunk a
katalizalas utan vizet termelne es olyan gazokat amik nem mergezoek.
Valamint ami nagyon fontos!
A harmashtasu katalizatort, mivel szabalyzott, csak
benzinbefecskendezovel ellatott motoron alkalmazhato. De a
befecskendezett uzemanyag mennyisege mindig az idealis legkevesebb,
ezert ezzel a fogyasztas is a legjobb, es a teljesitmeny is.
Tehat megy is meg nem is eszik (ilyet sem lattam meg, csak olyat ami
nem
megy meg eszik is).
A katalizator a'gya't sejt testu, keramikus,
magnezium-aluminium-szilikatbol keszitik. A katalitikus felulet
novelesevel az atalakulas kedvezobbe teheto. Ezert 1cm^2 feluleten
akar
60 sejtet is kialakitanak, melyek falvastagsaga 0,1-0,15 mm.
##########
##########
########## ilyesmi kinezete van surun egymas mellett. Tehat a belsoje
egy terracs.
A keramikus vaz nagyon vekony, gamma AlO3-t (aluoxid) visznek fel
ra.Ezzel no a felulet es a katalitikus hatas es annak sebessege.
Egy kozbenso retegre fustszeruen kerul a Platina vagy Rodium. Egy db.
katalizatorban 4-5 max 10g nemesfemmel latnak el. Ezt az egesz belso
szerkezetet rugalmas anyag veszi korul a hotagulas es a mechanikai
hatasok miatt. Es mindez egy Cr-Ni-Fe otvozetu lemezbol keszult
hazzal
van korulveve.
Uzemeltetesi feltetelei:
- legviszonytenyezo=1 (szto"chiometrikus)
- csak olommentes benzin, mert az olmot nem tudja atalakitani, es
lerakodik a terracsban, majd eltomiti a katalizatort. Ami
tulmelegszik
es elolvad (ha nem robbanik)
- alacsony ill. uzemi hofok, 1300c° nal a keramia meglagyul,
1400-1500c°
nal mar olvad.(lsd. olommentes benzin)
- a motor inditasa utan a kat. gyors felfutese (a gazok csak
250-300c°-felett alakulnak at), egy jo minosegu ket. 60-100 mp alatt
uzemkepes.
Hogy meddig el egy kat.? Hat a valaszt nem kaptuk meg ra.
De kiderul, hogy:
- mig a katalitikus anyag el
- mig a haza el nem korrodalodik
- mig a racsszerkezete ep
- mig minden feltetelt kielegit a mukodesevel.
Hat talan nem idoben de Km-ben maximalhato, de sajnos ezt nem tudom
megvalaszolni. Csak tippelek, a szabalyzott biztos sokaig 60-80E
Km-ig.
A szabalyozatlan csak olyan 30E Km-ig.
de ez csak az en tippem. :)
De meg nincs vege, mert mindehhez szukseg van a szabalyzora!
A lambda szondara. Majd arrol is irok.
Majd maskor, az mar egy kissebb bevezetes a befecskendezokbe. Ha
gondolja a kedves AUTO tarsasaga, arrol is irok majd.
Remelem erdekes volt, talan tanulsagos is, es okosodtatok belole. :)
Ha igenyt tart a tarsasag a tovabbi fejtagitasra, akkor kerem
jelezzetek.
Addig is jo autozast es sok szerencset az utakon!
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
+ - | [HIRDETES] Maruti (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Auto-sok !
Elado
1 db Maruti 1991 májusi 58.000 km-el, elso tulajdonostol, friss
muszakival+ uj gumival.
koszonettel Laci
Tel: 383-2441
|
+ - | fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nekem hangulattol es korulmenyektol fuggoen a Honda fogyasztasa 6.8 es 13.5
kozott valtozik :)
De varoson belul is barmikor produkalok 7,5 ill. 11 litert :))))
U.i: 1200as zsigulival a ket szelso ertek 9,59 es 14.05 volt :))))) hiaba
nyomtam mint allat mar akkor is :)))
>Mas: Mindig is tudtam, hogy mennyit szamit, hogy ki vezeti az autot.
>Kolcsonadtam az automat kb 500 km erejeig. Az eredmeny katasztrofalis.
>Nem ertem, hogy tudott 10 litert fogyasztani, mikor nekm 8.6 a Pesti
>harcok kozepette. Fokent azert nem ertem, mert a baratnommel hasznalva
>ennyi, pedig o meg csak 2 eve vezet es nem erzi mikor lehet es erdemes
>valtani. (Az orat figyeli, nem az utviszonyokat.) Most 420-nal allok
>tankolas utan es meg nem villog a tartalek lampaja. (kb meg 100km van
>benne.) Szamomra ez hihetetlen, mert neha en is odalepek neki.
>Ki szereti az autojat es milyen tipusu az auto? Kivancsi lennek, hogy
>hanyan vagytok megeledve a verdaval.
>
>Frescho
>
|
+ - | Re: Sibeda ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Schiebedach = toloteto"
... kicsit magyarositva ...
:))))
HNR
wrote in message ...
>Sziasztok !
>
>Egy hirdetesben lattam a felszereltsegek kozott a " sibeda "-t, mi ez?
>Eddog azt hittem, hogy szinte minden kutyut, "extrat" ismerek, de ez
>kifogott rajtam.
>
>Koszi a felvilagosutast !
>
>Andras
>
|
+ - | Matrica szavazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nem tudom hogy gondoljatok a matrica szavazast, sorrendet allitsunk
fel, vagy 1 matricara szavazzunk ?
Nem tud valaki egy szavazogepet felallitani ? Reszemrol egyebkent minden
figyelembeveve (Matrica kivitelezhetosege pl. egy fontos szempont !)
Re'dei Ba'lint tervere szavaznek, egyszeru, de otletes a kukacos poen,
siman megvalosithato, esetleg annyit beleraknek, hogy az I szara legyen
zold, mint az eredeti HIX emblemaban, persze a nem magyar tagok miatt
ez gond lehet-ne, de ugye Ok is magyarok valahol (ha mas nem hat a
beszelt nyelvuk az is :-) Frigyes autoja is tok aranyos, de egy ilyen
matrica eleg sokba kerulne, ott a kiviteleztetes ugye ....
Szoval egy szavazat a Redei fele matricara.
--
Udv:
Bunny
Ps.: A katalizatoros kerdesemre senki nem tud valaszt ? Meddig e'lnek ?
Kinek van oreg katalizatoros autoja ? (5-10 ev feletti pl.)
|
+ - | Basszus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
No ez jo volt.
1. SWI megszuntette az oldalt, a K anyjukat pedig semmi rossz nem volt rajta,
sot meg egy rohadt emilt se voltak kepesek irni, hogy levesszuk ha nem ...
Na ennyit az SWI-rol
2. Ma reggel a postam kicsit sok lett, mivel szinte mindenki Nekem kuldte el
a kepeket .... hogy tetszik ?:
This is a WARNING message!
Your mailbox size exceeded the maximum ........
Akartam egy masik oldalt csinalni, de az Extra szarakodik, Nexus meg
keptelen konyvtarat felhozni, ki tud meg helyet ? En nem. Ha sikerul majd
irok.
--
Udv:
Bunny
|
+ - | Matricak!? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Nincs tobb matricaterv? Eddig 8 darab jott ossze, ha valakinek van meg,
kuldje rakom fel az oldalamra, ott mindenki megnezheti, es eldontjuk melyik
lesz a nyero. Azt sokszorosítjuk.
Minden jot, varom a tovabbi terveket,
Nem jott velemeny az egyezmenyes jelrendszerrel kapcsolatban sem! ?
Javaslatok, velemenyek?
Udvozlettel:
MyChroLesLie
(Opel Vectra 1,7D)
mailto:
ICQ UIN: 32837483
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (HIX-AUTO !!)
|
+ - | Gyalogatkelo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
eleg sokat vezettem Nemetorszagban, igy a gyalogosokkal es a bringasokkal az
atlagnal joval kulturaltabban viselkedem (az osszes egyeb teren sajnos
felvettem a legvadabb pesti tempot).
Egy dolgot ISZONYUAN ruhellek. Valamelyik reggel hazaspar babakocsival at
akar kelni a zebran. Jovok nekik balrol, megallok, eltelik 5 masodperc, meg
mindig nem vettek eszre, hogy ott vagyok, mert nem is neztek felem.
Ez sajnos tipikus, autosoknal is gyakran elfordul, hogy beengedne'k valakit,
de nem is nez felem, pedig csak es kizarolag nekem kellene elsobbseget
adnia! Ilyenkor a csodara var???
Vagy amikor ott all az ipse a zebran, latszik rajta, hogy mar ot perce
folyamatosan karomkodik, hogy miert nem engedi at valaki, megallok neki es
integet, hogy menjek nyugodtan, hat mennek en, de inkabb rajta keresztul, ha
lehetne...
udv.Akos
|
+ - | Elado Audi 80 2.0i CD (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elado :
1984-es evjaratu Audi 80 CD 2000 ccm, injektoros, 5 hengeres, metalszurke,
szervo kormany, pluss karpit, centralzar, sibeda, 5 seb. valto. 1 ev muszaki
van az autora.
Iranyar : 425 000,-
Erd:
Muhari Tamas :
Peter Ferenc : 06/57/423-957
423-534
munkahely : 06/57/422-233 1265-os mellek
|
+ - | Re: Gyalogosok, autosok.... -> kozlekedok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helyes a gondolatmenet!
SCH
> wrote in message news:...
> > Nagy forgalmu uton vanszorog at a vagany tarsasag _atlosan_,
> > cseppet sem zavartatva magat.
> Ovatosan kozelitek, mert lehet, hogy a gyerekeim is koztuk vannak :-)
>
> > Oreg mamma vagy pappa megy at az uton. Korultekintes
> > nelkul lelep, majd szinten mereven elore nezve ballag at.
> Elszorul a szivem. Lehet, hogy nemsokara en is ilyen leszek.
>
> Nincs uj a nap alatt...
> --
> Meszaros Geza
>
|
+ - | Matrica terv. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autostarsaim.
Csinaltam 1 matrica otletet. Az auto az en cegjelem. Szeintem tipussemleges
es jopofa a vigyorgo szivarfustot eregeto auto. Torekedtem a piros feher
zold szin mellozesere ugyanis az autostarsaink 1 resze a kornyezo
orszagokban el ( Romania, szlovakia ) , Hogy ne iirtalja a tisztelt
szomszedainkat a Magyar nemzet szine.
Merete 50X150 mm
A cegjelemet tisztelettel felajanlom a tisztelt auto - s lista reszere.
A nyers matricatervet elkuldtem a
es
cimere, hogy elemezzek, vagy eremesnek talaljak a
webes bemutatasra. Aki mast erdekel a matrica tervem azt elkuldom neki
mellekletkent. Es szeretnem a velemenyeteket kikerni.
> ----------------------------------------------
wrote irta
>Javallom, hogy a kozutakon ha valaki lat a masik kocsijan HIX-AUTO
matricat,
>akkor hasznaljuk a kovetkezo jelzesrendszert. Fenykurtel (vagy dudaval):
>HOSSZU ROVID ROVID HOSSZU. (azaz TA TI TI TA). Ez a jel a MORSE-kodban az X
>betu jele. Mi a velemenyetek? Szerintem ez jol megkulonboztetheto.
Nagyon jo 5 let
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
|
+ - | Re: Vezetesi stilusok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>ha nem igy lenne. Az utakon is ezt tapasztaltam. Nem sietnek, nem
>szaguldoznak, persze ok is hibaznak, de kevesebbet mint a pesten. Teljesen
>mas az elet tempo es a vezetesi tempo mint egy nagyvarosban. Kevesebb is a
Hat nem tudom.
Reggel, munkaba tartva veszettul idegesito latni, hogy sokan inkabb
majd a munkahelyen fognak kavezni. Alszanak.
Latja, hogy zoldre valt a lampa, nem artana kicsit gyorsitani. Nem
sokat, de mondjuk 35-rol 50-re. Eleg lenne. Hat nem, o raer.
Aki mogotte van erjen ra az is. "Varjuk meg a pirosat" mozgalom.
Lampa zoldre valt. Ezt nemcsak a legelso helyen latni, mindenki
sebessegbe rakhatna es indulhatna. Hat nem, raerunk.
Majd ha az elozo auto mar 2 kocsihossznyi tavolsagra jutott, eleg
akkor is indulni. Masfel- ketszer annyi auto atjuthatna egy lampan.
Arrol mar ne is beszeljunk, hogy aki ugyanazon az utvonalon jar, mar
ismerhetne a lampak sorrendjet, vagy legalabb a gyalogosoke
alapjan felkeszulhetne, hogy rovidesen zold lesz. Nem kell, raerunk.
Jobbra kanyarodik a fout. Jeno (hu prefix) egyenesen menne tovabb,
de en mogotte csak azt latom, hogy egyre lassul. Indexet nem rakna
am ki balra, "hat o egyenesen megy". Egyem a szivit.
T@k@m tele ezzel a videki stilussal.
Udv,
THK
|
+ - | Re: Lengyel kaland (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Azert nem olyan nagy kaland az. A benzin veszettul olcso (es jo is).
Az utak minosege tobbnyire a magyarnal is joval gyengebb
(du-dumm-du-dumm autopalya).
Kartyaval (Euro/Master) a legtobb helyen lehet fizetni.
A magyarokat pedig tenyleg szivesen latjak. Egyebkent ha a
feliratokat nem olvasod, mintha idehaza jarnal (ugyanazok a
reklamok, termekek, tobbnyire az ar is hasonlo). Helyi edesseget
mindenkepp erdemes venni, nagyon jok.
Az utjelzesekre nagyon figyelni kell; gyakran nincs ismetles,
es az is elofordul, hogy egy nagyvaros helyett a
kovetkezo kis falu neve van az elgazasnal kiirva. Jo terkep
sokat er (bar a fobb utakon persze nincs ilyen gond).
Nekem a cseh utjelzesek is hasonloan atverosnek bizonyultak.
A szlovak jelzesek mar sokkal jobbak. Az utak is.
Cseheknel, szlovakoknal viszont autopalyan kell(ene) matrica.
En mar jo egy eve nem jartam arra, de addig mindig megusztam.
Erre persze ne alapozz.
Zoldkartya pedig soha nem art ha van egy kulfoldi uton, hiszen
semmibol nem all kivaltani.
Udv,
THK
|
+ - | Matrica, autoHiFi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mindenkinek köszönöm a matricát, de főleg Chucky the Almighty, Redei Balint
és Peter (Nissan Laurel 200L) volt aki küldött tervet.
Az én szerény véleményem ezzel kapcsolatban:
- mindenképpen ovális legyen (nem válik föl a sarkánál...)
- NE legyen túl szines (technológiai és esztétikai szempontok alapján)
- NE legyen rajta e-mail cím (már valaki írt a szabályok betartásával
kapcsolatban erről..., azonkívül nem hiszem hogy bármelyikünk kasznijának
használna, ha 100-180 körül el akarnánk olvasni az apróbetűs részt is. :-)
Hogyan ismer meg az elöl haladó: Tükörírással is készülne matrica a
járgányok elejére !!!
De ahogy a társaság vezetési szokásait olvasom, ez később arra is jó lenne,
ha _mezei_ autós megpillantja a tükörben emblémánkat és már egyszer -
kétszer látott ilyet az utakon, akkor csak azt nézi milyen gyorsan tud
elkotródni előled.
...és ha ez tényleg így alakul, akkor viszont a rendőröknél bérlet a
büntetéshez.....
Szóval a többiek munkájának és kísérletező kedvének elismerése mellett nekem
Bálint matrica-terve tűnik leginkább használhatónak, - DE AZ E-MAIL CÍM
NÉLKÜL.
- egyszerűen elkészíthető, nincs színes technika
- van benne egy kis design (a kukacból indul a kontúrvonal)
- semmi csicsa, egyszerű megjelenés
AutóHIFI: bár nagyképűség a kérdésemet ebbe a kategóriába sorolni, mégiscsak
ide tartozik.
Hallgatott-e már valaki CD-t az alábbi "láncon" keresztül:
hordozható DiscMan + adapter"kazetta" a magnósrádióban +
autórádió
Vagyis érdemes-e venni 2500,- HUF ellenében egy adapter kazettát, vagy a
CD-ket otthon átjátszani kazettára inkább ?
Egyáltalán hogyan működik ez a kis vacak, még táp sem kell neki, csak egy
hangfrekis bemenete van ?
Ha van köztetek aki ilyet használ, írja már meg a tapasztalatait, érdekelne.
Esetleg ki is próbálnám a saját eszközökkel ha lehetne.
Előre is köszi !
Üdv: Gábor
|
+ - | Daihatsu Charade diesel, PL, akku, olajnedvesedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
1. Kinek van tapasztalata a cimben emlitett Daihatsu Charade dizelmotoros
valtozatairol?
Esetleg benzines modellek tulajdonosai is jelentkezhetnenek, milyen
tipusproblemak fordulnak elő a Charade-val!
Van ennek a tipusnak vezerkepviselete Magyarorszagon?
S a nagy kérdés: nem tud valaki egy elado (nem is feltetlenül cimben
jelzett) 1150ccm alatti dizeljarganyt? (Baratnomnek kellene!)
2. Aladárnak:
Lengyelország: sokat méricskélnek sebességet állványról, rendőrök genyák
(kedvenc passziójuk a tűzoltókészülék számonkérése - kevés külföldi kocsiban
van, pedig ott előírás! - ha esetleg produkálod úgy fenékreül, hogy vagy el
is felejti miért állított meg és továbbenged; vagy kéri a vontatókötelet, ha
esetleg az is van a krétát és a hullazsákot - "mi van ha elütsz valakit"
címszóval - akárcsak Yugóban - aztán nem árt ha rekkenő melegben hólánc is
van nálad;-), télközeli félévben éjjel-nappal világolnod kell (lehet azóta
már egész évben).
Autódra parkolásnál nagyon vigyázz, mert a rend szigorú őrei éppcsakhogy
elkötni nem segítenek a tolvajoknak! Bár ki tudja nem tied lesz-e az első...
Határon igyekeznek nagyon gennyesek lenni, legközelebb nehogy megint arra
menj. Aztán ha a tótot, svábot szivatgatják, a bratanki-val sem
kivételezhetnek;)
Az utak pocsékak (átlagsebesség 40 körül!), autópályájuk alig (igaz azokon
díjak nincsenek). Én éjjel szivesebben mennék, de sok a kivilágítatlan
földműves az út közepén... (néhol bivalyfogattal) sávjelzések kopottak, s
hatalmas kátyuk is vannak. Pláne lakotton. Zöld hullám városi forgalomban
ritka, mint Wistulában a fehércápa. Parkolók - elég húzósan - fizetőek,
minden talpalatnyi hely foglalt.
Gázolaj 100 Ft alatt (kocsim nem szereti!), benzin 120-130 körül. Érdemes
üres tankkal jönni és telével távozni. Ólmozottjuk tavaly még volt (ROZ94),
LPG akkor !50! Ft alatt. Van BP néhány Shell illetve norvég kutak, igaz a
trutyi mindenhol ruszki olajból készült lengyel (CPN (PL) = MOL (H)).
Zöldkártya nélkül a sarki fűszereshez sem mennék el (itthon is jobb, mint a
csekk, vagy átutalási igazolások!) persze, hogy váltsd ki!
Természet gyönyörű, igaz nincs olyan tó, ahol nem állna a jegyszedő!
Lengyel kompokra vigyázz, mert K. Wojtila püspök imája és L. Walesa
villanyszerelő exelnök hegesztése tartja bennük a lelket! (Sűllyedeznek,
mint a nyeletlen fejsze!)
Amúgy szeretem azt az országot, mindezek ellenére érdemes arra menni!
"Kalandra fel!" Várom az élménybeszámolódat!
3. Akksi: 1990.06-os kispolskim gyári 12V 34Ah akksija (Centra-lengyel) még
ma is beröffenti a dízelemet (akár minuszban is). Igaz, sohasem tekertem a
startert, mint az állat (max. 5 mp, 30 mp pihi)!
A 72 Ah Perion-om (nem vennék ilyen gagyit, de ezzel vettem a kocsimat)
csere-akksijaként (a nem használt akksi helye feltöltést követően fűtött
helyen csepptöltőn), meg kempingezéskor használom jellemzően. Erdélyben -
akkor akksi még hat évesen - kispolskival egy sítúrán asszongya a góbé úgy
minusz huszon-x fokban: "ennek minden napot meg kell köszönni!". (hja, ott
is elég bogaras voltam, csomagtartóban volt a másik akksi is (szlovén VESNA
44Ah), de azt melegre felvittem, inkább emez fagyjon szét!). De nem akart,
sőt ki se igazán akaródzott cserélődni!
Ami bajom lett vele: a pozitív saru kezd "szivacsosodni" s átmegy
szigetelőbe hiába szilikonzsírozom, vazelinezem 3-4 átszerelés után meg kell
pucolnom a fekete PbO?-tól.
Apropo lefagyás: ducira töltött (32Ba, 1,28 g/ccm) aksi - 70 fok alatt
hajlamos fagyásra, lemerült (1,12) -25 fok alatt megfagyhat (ami nem
törvényszerűen jelent szétfagyást!)!
Van egy orosz (kegp márkájú) csodatöltőm, amin lehet ciklusosan is tölteni,
ez szétbombázza a szulfátkristályokat. (Pontosabban 15V-nál automata
lekapcsolja a folyamatos töltést; ha ciklikusra állítom 20mp szünet 1perc
töltéssel indul s folyamatosan kb. 20mp töltés 1 perc szünetig változik a
feszkó függvényében!
A kidobott akksik fele könnyedén regenerálható! Gyakran csak a saru
pucolandó, amit "szakemberek" ki is használnak. Meg persze jó ügyelni arra,
hogy nem az áruházlánc (vagy Bögyörő Géza maszek;-) olcsó egy éve polcon
szulfátosodott akksiját kell megvenni. (Másik két akksi is ilyen lehet, mert
- garanciajegyük szerint - üzembehelyezés után fél évvel lettek megvéve...)
4. "Szerves olajak nedvesednek"
Ha mond nekem valaki egy szervetlen olajat megemelem a kalapom!
Az olaj és a víz elegye a fehéres színű emulzió. Néhány jellegzetes helyet
kivéve ki látott már fehér olajat? Ja, bocs az olaj üzemi hőfoka jóval
forráspont feletti.
A fékfolyadék viszont tényleg higroszkópos tulajdonsággal bír! (Viszont az
sajnos nem olaj, bár szerves!)
5. 22 bar dízelhez kompressziót mérni kevés!
Bocsi túl hosszú voltam!
Csak tudnám miért kellett 2x feladnom (tegnapi nem jelent meg - hibaüzenet
sincs!)?
KP
|
+ - | Opel Corsa homero (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mint MOL dolgozo, az elmult idoszakban figyeltem a vitat az benzinkutak
> korul.
> Orulok neki, hogy nem robbant ki komoly vita, ami azt tukrozi, hogy a MOL
> uzemanyagokkal nincs igazi promlema. (Elismerem, hogy a kiszolgalas (vagy
> annak hianya) problemas neha!)
>
> MAS:
> Van valakinek tapasztalata, hogy neha miert nem mutat a Corsaba a kulso
> homerskletmero semmit?
> Neha meg olyan hulyesegeket? Szoval volt mar valakinek hasonlo problemaja.
> Ha volt, hogyan oldotta meg?
> Valaszokat elore is koszonom.
|
+ - | Re: Sibeda ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sun, 20 Jun 1999 16:59:45 EDT, wrote:
>Egy hirdetesben lattam a felszereltsegek kozott a " sibeda "-t, mi ez?
>Eddog azt hittem, hogy szinte minden kutyut, "extrat" ismerek, de ez
>kifogott rajtam.
ez szep magyar nyelven a tolotetot jelenti... :-( a nemet
"Schiebedach" ferditese... hanyingerem van, amikor a magukat q
tajekozottnak kepzelo nagymeno kocsieladok igy beszelnek a
kocsijukrol...
Udv: Zak
|
+ - | Hirdetes: Merci, BMW, Hatosagi bevizsgalas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szeretném eladni tokeletes allapotban tartozkodo 250D 124-es Mercedesemet.
Borboritasu fakormany, futott tukrok, HIFI.... stb. Ha valakit erdekel
irjon
Keresek 318-324 BMW-t 92-94-es evjarattal.
A hatosagi bevizsgalas jo dolog. A haverom most vett autot. Kb 1 oran
keresztul nezegetik, kamerazzak (meg a reseket is), utana konkret velemenyt
adnak arrol, hogy a kocsi hol volt torve, mikor volt torve, milyen evjarat,
lopott-e. A forgalmirol szinten kiallitanak egy szakvelemenyt. Es ami a
csucs, ha kiderul, hogy megis lopott, a ceg kifizeti Neked a vetelarat,
azaz, garanciat vallal. Az arak:
Vetelar vizsgalati dij
500.000 Ft-ig 5000
500.000 - 2.000.000 a kocsi vetelaranak 1%-a
2.000.000 - 5.000.000 20.000
A tobbit nem tudom. Ecseri uti autopiac. Siman megeri!
Udv: Karesz
|
+ - | Citroen BX gondok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok!
Rendszres olvasoja vagyok az AUTO-nak, es azt tapasztaltam, hogy sok
esetben tudtatok tanacsot adni a raszoruloknak. Fel evvel ezelott vettem
egy Citroen BX TZD-t, azota mentem vele 10e km-t, es van nehany dolog,
amit nem sikerult mostanig megoldani. Ehhez kerek tanacsot/5letet.
1. Az autot 195/65 R14-es gumikkal vettem, ami igen dogos, csak enyhen
szolva nagy ehhez a tipushoz. A gyari gumik 165/70-esek (azt hiszem), es
ahhoz kepes egy kicsit tullott a celon a korabbi tulaj. A gondom az,
hogy szeretnek gumit cserelni (lehetoleg kissebbre, mert a kormanyon is
erezni a nagy gumik hatasat, nem beszelve a csapagyakra es
feltengelyekre gyakorolt "jotekony" hatasrol), de a felnik 7x14-es
meretuek. Ha lehet 185/65 vagy 175/70-osoket vennek (nem akarok
virslit), csak azt nem tudom, hogy ra lehet-e tenni ezeket a 7"-os
felnikre (az elobbit talan igen).
Tovabba tanacstalan vagyok a gumi markajat/tipusat illetoen is, mert nem
tudom, hogy erdemes-e nyariakat venni, es kesobb egy rend telit is, vagy
jo a negyevszakos is. Milyen komromisszumot jelent ez (a negyevszakos)?
Nem vagyok eleresztve anyagilag, de nem akarok fukarkodni, mert, ha csak
egyszer elkerulok egy balhet a gumiknak koszonhetoen, mar akkor is
megerte. Milyen markat ajanlotok, ami normalis vezetes mellett eleg
sokaig kibirja? Jelenleg elol Vredestein, hatul Firestone van.
2. A szekerem ABS-szel bir, de mostanig nem sikerult mukodesbe lenditeni
a szerkentyut. Az elozmenyekrol annyit tudok, hogy kb. egy evvel ezelott
fektarcsat csereltek rajta elol, es azota no-ABS (eg a lampa a
muszerfalon). A szerelom azt mondta, hogy az erzekelok mukodnek. Erre
beletettem egy masik kozponti egyseget, de azzal sem ment. Mar csak a
szabalyzoszelep lehet a ludas (vagy nem?). Meg lehet lenni ABS nelkul,
de, ha mar ott van, akkor miert ne legyen jo? Aki vezetett mar BX-et az
tudja, hogy az elol-hatil tarcsafekes masina igen hamar satuzik mar kis
pedaleronel is.
3. Kb ket hete nem mukodik a tavolsagi fenyem. Azt mondtak, hogy a
kapcsolo a hunyo, de tudtommal ez eleg sokba kerul, es nem cserelnem ki,
ha nem muszaj. A fenyduda viszont neha muk, tehat valoszinuleg nem a
rele a hibas.
Ugyanakkor a hatso ablakturlo csak sajat akaratanak megfeleloen
cselekszik (vagy elindul, vagy nem). Szoval, ezen villamossagi gondok
megoldasahoz keresek szakembert minel kozelebb a XIII-ik kerulethez.
Olyat, aki megbizhatoan dolgozik, es nem kot ossze-vissza mindent. A BX
eletromos rendszrere eleg bonyolult, es nem szeretik javitani. Ezert, ha
valaki negativan all hozza, nem lesz jo vege a dolognak. Nem is kell
mondanom, hogy az anyagiak azert igencsak szamitanak.
4. Par honapja volt egy ki koccanasom, es az elso spiler, es a baloldali
sarvedom fenyezesre szorul (sotet metal kek). van meg egy kis
javitanivalo a motorhazteton, es az auto tetejen (orokolt sebek :-)), es
ehhez egy fenyezore lenne szuksegem. Kaptam egy ajanlatot 35e-es arral,
es ne tudom, hogy ez megfelelo-e vagy nem. A szakiban valami intuicio
miatt nem igazan bizok. Ha tudtok jo fenyezot szinten minel kozelebb a
XII-ik ker-hez, aki nem akar ennel a 35-nel tobbet kerni, akkor irjatok
meg, PLS. (a markaszerviz csekely 105-ert lefenyezne). A dolog surgos,
10 nap alatt le kell bonyolitanom.
Azert ne gondoljatok, hogy pamaszkodok a szekeremre. Igen jol megy, es
nagyon kenyelmes.
BX-esek maganba is irhatnak, es megoszthatjuk a tapasztalatainkat.
Elore is koszi,
Mano
|
+ - | Re: Lengyel kaland, nemet autopalyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A lengyeleknel kell zoldkartya, amit sohasem a belepeskor ellenoriznek
(mert akkor visszakuldenenek), hanem kilepeskor, mert ilyenkor azonnal
hatalmas helyszini birosagot rohatnak ki a nemet delikvensre. Meg
valami: porolto kell legyen a kocsiban.
##
Ha 160-nal a belso savban tudsz folyamatosan haladni, akkor Te egy keleti
autopalyan nyomulhattal. ;) Ahol (nyugaton) az autopalyak 3-savosak, volt
szerencsem megelni, hogy 160-nal a kozepso savban is utakadaly voltam.
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Elado kerektarcsak. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Kedves Autostarsak!
Ezuton szeretnek eladasra felkinalni 4 db. 5,5"x14"-es acel kerektarcsat,=
4x108-as furatosztassal.
Ar: 2000 Ft/db. Az auto, amin volt, egy AUDI 100. En AUDI 80-hoz vettem, =
de sajnos nem neztem meg
a furatosztast ( AUDI 80: 4x100, AUDI 100: 4x108), ugyhogy en nem tudom h=
asznalni. Viszont szivesen
elcserelnem 5"x14"-es v. 5,5"14-es 4x100-as furatosztasu lemezfelnire.(Gu=
misok ne kimeljetek! :-))) )
Ajanlatokat levelben, v. telefonon varok az alabbi cimre:
Kaczor Imre
e-mail:
tel.: (23) 551-182
Udv =E9s balasetmentes kozlekedest mindenkinek!
Marczi
Ui.: A HIX-es matrica engem is erdekel, ha elkeszul, szivesen vennek bel=
ole.=
|
+ - | Elado kerektarcsak. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Kedves Autostarsak!
Ezuton szeretnek eladasra felkinalni 4 db. 5,5"x14"-es acel kerektarcsat,=
4x108-as furatosztassal.
Ar: 2000 Ft/db. Az auto, amin volt, egy AUDI 100. En AUDI 80-hoz vettem, =
de sajnos nem neztem meg
a furatosztast ( AUDI 80: 4x100, AUDI 100: 4x108), ugyhogy en nem tudom h=
asznalni. Viszont szivesen
elcserelnem 5"x14"-es v. 5,5"14-es 4x100-as furatosztasu lemezfelnire.(Gu=
misok ne kimeljetek! :-))) )
Ajanlatokat levelben, v. telefonon varok az alabbi cimre:
Kaczor Imre
e-mail:
tel.: (23) 551-182
Udv =E9s balasetmentes kozlekedest mindenkinek!
Marczi
Ui.: A HIX AUTO-s matrica engem is erdekel, ha elkeszul, szivesen vennek=
belole.=
|
+ - | Elado kerektarcsak. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Kedves Autostarsak!
Ezuton szeretnek eladasra felkinalni 4 db. 5,5"x14"-es acel kerektarcsat,=
4x108-as furatosztassal.
Ar: 2000 Ft/db. Az auto, amin volt, egy AUDI 100. En AUDI 80-hoz vettem, =
de sajnos nem neztem meg
a furatosztast ( AUDI 80: 4x100, AUDI 100: 4x108), ugyhogy en nem tudom h=
asznalni. Viszont szivesen
elcserelnem 5"x14"-es v. 5,5"14-es 4x100-as furatosztasu lemezfelnire.(Gu=
misok ne kimeljetek! :-))) )
Ajanlatokat e-mailban, v. telefonon varok az alabbi cimre:
Kaczor Imre
e-mail:
tel.: (23) 551-182
Udv =E9s balasetmentes kozlekedest mindenkinek!
Marczi
Ui.: A HIX AUTO-s matrica engem is erdekel, ha elkeszul, szivesen vennek=
belole.=
|
+ - | mit nezzunk meg egy hasznalt auton (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
folytatom a sorozatot, mert jott egy ujabb tipp :-)
Na, nezzuk csak: Meg kell nezni a papirjait, ugyanaz-e a motor-
,alvaz-, rendszama, szine. El kell kerni a tulaj szemelyijet, majd
alairaskor, es osszehasonlitani. Meg kell nezni meddig van
vizsgaja es zoldkartyaja.
Aztan megnezed az autot kivulrol: a karosszeria rozsdas, torott,
gittelt-e, hegesztve van-e (akkor mar potoltak), festve. Ha
ujta/atfestettek, akkor milyen munkat csinaltak: csak kivul, vagy
rendesen mindenhol. Meg kell nezni alul, mert felul nem szoktak
lathato hibat hagyni. Pl jobb ajtokuszob, sarvedok alatt, meg a
padlo lentrol. A gumik kopottak-e (1.5 mm a minimum), es az
abroncsok milyenek. Altalaban, ha hiba van, odaragasztanak
valamit, vagy eltakarjak.
Nezd meg a csomagtartot: nyithatosag, potgumi, felszereles. Ha
dontheto a hatso ules, es hasznalni is akarod ezt, probald ki. Nezd
vegig a lampakat, es az ablaktorloket.
Aztan kinyittatod a motort: nezd meg milyen allapotban van, nem
lognak-e valamik csak ugy, nem olajos-e. Az aksi nezzen ki ujnak, a
tobbi dolgok lehetnek akarmilyen piszkosak is tkp. Merd meg
mennyi az olaj, hutoviz, fekolaj; nezd meg a szinet is.
Gyujtsd be a motort: egybol kell hogy gyulladjon, es hagyd
alapjaratban. Csendes kell hogy legyen, es egyenletesen menjen.
Nyomd be a gazt tovig, birja-e szepen. Kicsit setaltasd meg a
valtot, jol fexik-e. Huzgald meg az uleseket, hogy tudod allitani;
tukroket, hutest, futest, meg ami kell. Indulj el: nezd meg milyen a
kuplung, a valto. Kanyarodj hirtelen, nem szabad hogy kilengjen.
Fekezz le gyors menetnel. A kezifeket is probald ki, de inkabb
valami lejton. Menj vele gyorsan is, 100nal mar kiderul, ha nem birja
a motor a strapat, felrehuz a kormany, vagy rosszak a
lengescsillapitok. Az auto sose szabad hogy usson, csikorogjon,
zummogjon vagy kotyogjon. Menj vele hatra is kicsit.
Na most lehet ujra meghallgatni az alapjaratot, megnezni tiszta-
e a kipufogoba juto gaz. Szetszedheted a levegofiltert is, tiszta
kene hogy legyen, vagy mar cserelheted is ki. Szintugy az olajfiltert.
A kipufogoban lerakodott por nem lehet fekete, hanem ezustszinu.
A diesel motorok zajosabbak a benzineseknel, mert ott a
kompresszio gyujt. Robusztusabbak, nehezebben romalnak; de ha
baj van, akkor fizethecc, mint katonatiszt.
Ha valami nincs rendben, es azt mondjak aprosag, par filler,
akkor csinaltasd meg veluk, es utana menj vissza ujra probalni.
Sose tudhatod, egy apro jel mogott mi rejtozik. Altalaban hasznalt
autot mar akkor adnak el, amikor penzehesse kezd valni, es meg
akarnak szabadulni tole. Legy vele tisztaban, hogy semmit se
koltottek ra. A hibait ismerte a tulaj, es megelt mellettuk, kerulte,
hogy felbukkanjanak. Amikor megvetted, az auto mar megerett
arra, hogy az esedekes 15e km-s szervizt mecsinald rajta. Ez
minimum olajcsere meg ilyenek. Akkor is ha friss vizsgas, mert
honunkban ez nem allapot, hanem penzmag dolga. Ha kint veszed,
nem tudom. Mindenesetre, inkabb legyen frissen vizsgaztatava. Ha
a forgalmiban nincs benne a tulajok szama, akkor mar 100an
nyuttek szet, inkabb legyel 2-4ik tulaj. Nezd ki elore, hogy hova
viszed generalozni a kocsit, es mibe fog kerulni; mennyi nap alatt
kell atiratni, hol, es mibe kerul. Mit fox tolteni bele, hol, es mennyiert.
Hol vehecc alkatreszt, ha kell. Van pl. olyan brazil Ford, amibe
lekkozelebb csak Sao Pauloban van alkatresz !!!
Legjobb, ha a tulajjal elviteted a kocsit a szerelohoz, aki
generalozza, es 1bol megtudod, mit kell meg rafizetned, hogy ok
legyen. Persze a szervizes is csalhat. Szoval hajra ! :))))))))))
|
+ - | Koszonom a gyors valaszokat - sibeda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Ide irok, mivel igen sok valaszt kaptam sibeda kerdesben, koszonom
mindenkinek a valaszokat, gondoltam, hogy valami ismert dolog lehet, de a
tetoablakra nem gondoltam. :)
Andras
|
+ - | Matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Szerintem a legfontosabb, hogy egyseges legyen. Ne legyen 20 fajta.
Amikor par honapja beszeltunk rola, akkor kiderult, hogy van aki kivul, van
aki belul ragasztana fel. En ez utobbi taborba tartozom, es ha lenne egy
konkret terv, ami mindenkinek (vagy legalabbis a tobbsegnek) tetszik, akkor
utannajarnek a dolognak, ugyanis vannak nyomdasz barataim. En igazabol
atlatszo folian levot raknek fel szivesen, ami kb. akkora mint a kulonbozo
autoszalonok reklam matricai. Ez ugyanis nem csak ot-hat meterrol, hanem
50-100 meterrol is felismerheto lenne. Lehetoleg egy szinu legyen, mert
akkor csak egy kliset kell csinalni. Szoljatok, ha van terv. Regen valakinek
a lapjan volt par. Szavazassal kellene eldonteni kinek melyik a szimpi.
Utanna a kb. peldanyszam, es mar hivom is a nyomdaszokat. De csak ha
ondoljatok.
Udv:
Csaba
{} Balestek, katasztrófák képei {}
{} http://www.extra.hu/krimi {}
|
+ - | Kell-e fizetni a parkolasert? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A napokban volt egy riport az RTL Klub-on a miskolci parkolasrol, ahol
hamarabb megbuntetik az embert, mint hogy parkolojegyet kaphatna. A
riportbol valami olyasmi derult ki, hogy ha a parkolasi dijat szedo ceg a
rendszam alapjan hozzajut a cimemhez, akkor megserti az adatvedelmi
torvenyt, es perelhetem. Bar ok allitjak, hogy a BM Adatfeldolgozo Hivatala
adja ki a cimet nekik, a BM ezt tagadja. Azt elmondtak, hogy az adatbazis
szazegynehany szerverrol erheto el, de csak a BM, a Rendorseg, a Vam- es
Penzugy, illetve meg egy valaki jut hozza.
A kerdes azert idsozeru (nekem), mert ma Bp-n az V. kerben megbuntettek.
(Illetve mikulas-zacskot kaptam.)
Az adott utca (Honved u.) adott szakaszan nincs kint a tabla, hogy fizeto
ovezet. Az utca masik vege a Szabadsag ter eleje, ott mar van tabla,
miszerint onnantol kezdve fizetni kell. Engem megis megbuntetett a kocsog.
Pont ott volt meg, mikor mentem a kocsihoz. Az alabbi parbeszed jatszodott
le:
- Uram! Miert buntetett meg?
- Mert ez fizeto ovezet!
- Miert nincs kint a tabla?
- Mert a KRESZ szerint az egesz V. kerulet fizeto ovezet, ezert eleg az V.
ker. elejen, amikor bejon kitenni a tablat.
- Akkor itt arreb miert van kiteve?
- Mert a Szabadsag teren mas a tarifa.
- Miert nincs ezen a szakaszon jegykiado automata?
- Mert nem kotelezo!
- Akkor k*** b*!
Kerdesek: Amit mondott az igaz-e? Eloirhatja-e a KRESZ, hogy hol kell
fizetni a parkolasert? Ha netan igen, akkor eleg-e a kerulet szelen kitenni?
(Tuti talalok helyet ahol be tudok ugy jonni, hogy nincs kiteve.) Ha ilyen
szempontbol megis igaza van a mikulasnak, akkor hogyan lehet meguszni a
fizetest? (Elso nap valami 840 Ft. masodik nap duplaja, harmadik nap
triplaja.) Pl. Nekem ment a veszvillogom, mert: defektem volt, elforrt a
vizem, lerobbantam stb.
Mi a velemenyetek?
(Bocs a hosszu levelert azoktol, akiket nem erdekelt, dehat neha en is
PgDn-t nyomok.)
Koszi:
Csaba
{} Balestek, katasztrófák képei {}
{} http://www.extra.hu/krimi {}
|
+ - | Lengyelorszag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
< a kalandot keresve a fenti uton megyunk. Tudtok valami tanacsot adni
milyen
<buktak vannak. Meg is akarunk allni valami szallodaban is. Kell-e
zoldkartya
<(biztosito) ? Stb.
Hello,
a lengyelek nem engednek be a zoldkartya nelkul. Ket kocsival mentunk,
nekem nem volt, ott kellett hagynom a kocsit a cseheknel. Sem szep
beszed, sem karomkodas nem segitett. Viszont csak akkor keri, ha
atugrik neki, a csehektol egytol sem kerte, nekem meglatta az SK jelet,
es rogton kerte.
Cs.
|
+ - | Azonositas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>Nézd meg az üvegeket, a sarkukban ott kell legyen az azonosító, abban
>bennevan a gyártás éve. Járd körbe az autót, a két évnél nagyobb az
eltérés,
Ez mindig jon be, nekem 6 uvegbol 3 cserelve volt es nem puff miatt,
hanem azert, mert kellett radio (soforablak) meg hasonlok...
Csaba
|
+ - | Tegla (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>4. Vegre a varosban vagyok. Elottem egy
>teherauto, tokig megrakva teglaval. Fekez, semmi,
>gazol semmi. Ok, akkor megyek kozelebb, erre
>megindul 15 tegla. Satufek, kormany ki,
>15 tegla mellemesik. Huhhhh.
>Apropo, mit kell csinalni, ha radesik a tegla?
Szerintem imadkozz, de gyorsan! :-)))
Zoli
Az rendben van, en azt akartam tudni, mit kell
tenni, mire van jogom. Hajtsak utana, allitsam
meg? Fizet ilyenkor a biztosito? Eleg, ha a
rendszamot megjegyzem? ...
Cs.
|
+ - | lada 2107 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Krisz!
> Szeretnek infokat kerni a fenti tipusrol .
> Mire erdemes odafigyelni a vasarlasnal ,
> tipushibak es , hogy milyen szolidabb
> /utcai/ tuningok leteznek .
Én több mint egy éve használok, bütykölök egy 7-est.
Nagy, elég kényelmes, viszont aránylag nehéz vezetni (nyugati kiskocsikhoz
képest) nehéz kormány (jó karizmaid lesznek), nehézkes pedálok, nem túl
kényelmes helyen van a sebváltó.
Esztékában szerintem, ha jó a fényezés jól néz ki.
Általában, hogy arra kell figyelned, amire a használt autóknál. Két féle
tipus van, a
régebbiek, amelyeknek, még ezüstös a hűtőrácsuk, belül, jobb anyagok vannak,
azok az autók jobban össze vannak rakva, az újabbak 91-től, belül az ólcsó
műanyagok dominálnak, jobban zörög, nem olyan szép belül, gyengébb a
minősége (oroszos)
Figyelj oda, a rozsdásodásra, főleg, a küszöbökre, a sárvédőkre, főleg elől,
a
fényszóró körül, néha be szokott ázni a csomagtartó, ja és figyeld, meg, hogy
nem
ferde-e csomagtértető, alul is nézd meg a felületeket.
A motor, elavult, de elég jól húz, viszont nagyon sokat fogyaszt, nekem
1,6-osom
van.
Próbálj öt sebességest venni, az kevésbé zajos 120 felett. Figyelj oda a
diffire, a
hangjára, az olajfolyásokra, a tömitésekre, a gömbcsuklókra, a felfüggesztés
hangjaira.
Az enyém holnap lesz 5 éves, de nagyon jól néz ki, csak picike rozsdák vannak
rajta, igaz, egyszer karamboloztak vele, és egy köcsög fényező, rondán
fényezte
le (színeltérés)
Néhány gond azért van vele.
Csöpög a difi és a hűtőfolyadék, szerintem beállt a termosztát kb, ennyi.
Ja meg 5 év alatt elhasznált egy katalizátort.
Kiegészítő: nekem bennt van, egy Hitatchi légkondicionáló, de ezt csak
vezérműláncas motorora lehet felszerelni.
Néhányan átfestik, metálfényesre, úgy nagyon szép tud lenni.
Szoktak, fúvokákat cserélgetni, esetleg, karburátort, néha befecskendezőt, ha
de
szerintem nem nagyon éri meg, csak nem szereled át gázosra a fogyasztás
miatt.
Üdv:
András
LADA 21074
Kérdezz nyugodtan!
|
+ - | Hixauto logo/talalkozo, sibeda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
>
> Most akkor mi van a talalkaval, lesz autos talalkozo vagy sem? Ez itt a
> kerdes. En magam reszerol nagyon tamogatom az otletet, en tuti elmegyek
> (viszem a csaladom is). Mogyorod reszemrol tuti, mivel Isaszegi vagyok, de
> szerintem a pestieknek sincs messze, megeri elmenni.
Jujj, ne mar... legyen mar Budapesten a talalkozo... tudom, onzo dog
vagyok, hisz en is itt lakom, de a videkiek nagy resze tutira
fel szokott jarni Pestre idonkent, ugyhogy meg nekik is kenyelmesebb
a nagy-nagy Budapest, ahova tudjak az utat, mint Mogyorod, ahol 1 evben
egyszer vagy egyszer sem jarnak. 1 szo mint 100: problemasabb a
valoszinuleg egyebkent is letszamfolenyben levo pestieknek videkre menni,
mint a videkieknek Pestre. Aki Mogyorodon vagy annak kozvetlen kozeleben
lakik, az kivetel, igy Te is, de nem lehettek olyan sokan, hogy ott legyen
erdemes megrendezni... a palyat meg ugysem fogjuk kiberelni... :)
> Az oldalamra felraktam egy-ket matrica-tervet. Nezzetek meg. Akinek vannak
> meg tervei, az kuldje el nekem, es en felrakom a tobbi koze, aztan majd
> kivalasztjuk kozosen a legjobbat.
> Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (HIX-AUTO !!)
Most akkor ket helyen gyulnek a logo-k? A multkori swi.hu-s cim, ahol
a hixauto-t kell megadni passwordkent, mukodik valakinek? Mert nalam
nem talalta...
> Felado : [Hungary]
>
> csinaltatjuk). En ugy vagyok vele, hogy nem szivesen ragasztom teli a hatso
> uvegemet, mert az arra van, hogy kilassak. Tehat pl. nekem a feher alapon
> fekete jon be.
Jo, nekem meg az atlatszo. Valamilyen athidalo megoldas kene. Mert
en sem akarom osszeragasztgatni a kocsit (sem az uveget, sem a fenyezest),
viszont az atlatszo valtozatot belulrol rogzithetnem valahogy az
uveghez, anelkul, hogy raragasztanam. Ha ez mindenkinek megfelelne,
annak tobb elonye lenne: pl. egyfelet kellene csak gyartani, olyanok
is kiraknak, akik amugy nem ragasztottak volna fel, no es persze
mindenkinek a hatso uvegen lenne, nem pedig ossze-vissza.
> Meszaros Geza irta:
> ------------------------
> >ui: nem jutott meg eszetekbe, hogy nem kell matricat tervezni.
> >A HIX.COM-on, illetve a HIX CD boritojan ott van egy logo.
> >Hollosi Jozsi engedelmevel - azt kellene (illene) felhasznalni.
>
> A baj csak az, hogy az elegge szines, ugyhogy 2 dolog is felvetodik:
> 1. Nehezebb legyartatni (pl. a szinatmenetek miatt). Ezert kellene minel
> kevesebb
> szinu, de azert ne legyen unalmas (egyszinu). Es ha szines is, akkor se
> legyen
> szinatmenet benne, mert azt is nehez eloallitani.
> 2. Ha elo is tudnak allitani tobb szinu, szinatmenetes matricat, az nagyon
> megnoveli a koltsegeket.
...ez az egyik, de az is fontos, hogy egyedi es jol megkulonboztetheto
legyen! Ha lehet, az eredeti HIX logot *semmikepp* ne hasznaljuk fel,
nem mintha barmi baj lenne vele, de azzal eppen az egyeniseget vesztenenk
el.
> Felado : [Hungary]
>
> Egy hirdetesben lattam a felszereltsegek kozott a " sibeda "-t, mi ez?
> Eddog azt hittem, hogy szinte minden kutyut, "extrat" ismerek, de ez
> kifogott rajtam.
Felteszem, hogy meg legalabb 10-en fognak valaszolni erre. Tetoablak.
That's it! (Egyebkent par honappal ezelott mar valaki kerdezte, arra
is ezren reagaltak, ugyhogy a fentiek szerint friss tag lehetsz...)
Udv,
Zoli
Nasfay Zoltan
|
+ - | Re: Beton Volga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
> En nem ertek vele egyet, de feljelenteni nem akartam. Ha az utakon lattok
> egy regi fekete csoros volgat, akkor azt ne szoritsatok le.
Ekkorat reg rohogtem!!!!
Istvan
|
+ - | K: zarhato tetocsomagtartot (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
mivel nagy a csalad (2+3 fo) beruhaznek egy zarhato tetocsomagtartora
Opel Astra (1996) Sedan
mit ajanlotok?
Koszi az otketeket, javaslatokat!
Tiba
(Miskolc)
|
+ - | 123 Mercedes 3.0D (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello lista, Szervusz Tibi!
Az atlagfogyasztas 8-9 liter/100km, de mivel nem autozunk hosszabb
utakon,
inkabb a 9 fele kozelit. Az eves sulyado 9600 Ft, a felelosseg biztositast a
HB-nel
kotottuk havi 3343Ft = evi 40116Ft, de a legmagasabb bonus fokozatban.
Engedelmeddel a listara is kuldom.
Nagy Tamas
|
+ - | Re: Mercedes 123 3.0D (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello lista, Szervusz Tibi!
Az atlagfogyasztas 8-9 liter/100km, de mivel nem autozunk hosszabb
utakon,
inkabb a 9 fele kozelit. Az eves sulyado 9600 Ft, a felelosseg biztositast a
HB-nel
kotottuk havi 3343Ft = evi 40116Ft, de a legmagasabb bonus fokozatban.
Engedelmeddel a listara is kuldom.
Nagy Tamas
|
+ - | Kulcsos kapunyitos modszer, megelozesek. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Ennek a "dolognak" a lenyege az, hogy valamit a kapu ele tolnak a
tolvajok, es amig a tulaj az akadaly eltavolitasaval foglalatoskodik,
addig a jaro motoru autot ellopjak.
Ezert ha az ember kiszall az autobol, egy mozdulat...le kell a motort
allitani, kulcs a zsebbe. Igy nem tudjak ellopni a kocsit. Sokan ezt
felejtik el.
A masik fontos dolog, ami kicsit kapcsolodik az elozohoz, hogy
parkolasnal is erdemes a kulcsot kivenni a gyujtaskapcsolobol, mert
elterjedt az a rablasi modszer, hogy a tulajt vagy kikenyszeritik a
kocsibol, vagy egyszeruen kirangatjak. A kocsit meg elviszik. Ha a
kulcs nem fityeg a kapcsoloban, akkor nehezebb dolga van a rablonak.
Mostanaban a prostitualtak es a koldusmaffia kedvelt vadaszterulete a
piros jelzolampanal megallo kocsisor. Ilyenkor az ember nem tud
helyet valtoztatni, es ezzel elnek vissza. Indulas elott en mindig bezarom
a kocsit belulrol, igy senki nem tudja kinyitni kivulrol. Tobb esetben
szemtanuja voltam olyannak, hogy a "leany" beult egy idegen autoba,
anelkul hogy valaki hivta volna. Mikor a tulaj kizavarta az autobol,
azonnal
elokerultek a futtato fiuk a kozelben parkolo fekete Mercedesbol. A ficko
jobban jart volna ha figyel, es bezarja az ajtokat mielott beugralnak.
Peter.
|
+ - | Opel kulso homero (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Az Opel kulso homeroje altalaban 3 ev alatt meghal. Ez tipushiba.
Altalaban a szervizben kapni hozza erzekelot, majdnem 6 ezet Ft.
:-((((
Peter.
|
+ - | Re:KO Torzskonyv & eredetvizsgalat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ledobbentem par perce! KO Eredetvizsgalat 12.500 Ft + a hatosagi dijak!
> S ket het mulva kotelezo mindenkinek aki el akarja adni a badogkecskejet.
>
> Homalyositsatok mar fel! hogy is van ez?
>
Julius elsejetol eredetise'gvizsgalatra kotelezne'k a 12 EVNEL FIATALABB
hasznalt autokat. A szakertok ugy velik, hogy a 12 evnel idosebb
hasznalt gepkocsik erteke alacsonyabb annal, mint hogy uzemeltetoiknek
megerjen kifizetni 12000 forintot azert, hogy megbizonyosodjanak autojuk
tiszta multjarol. Ezert a rendorhatosag javasolni fogja a jogalkoknak,
hogy az ilyen idos autok elozetes eredetise'g-ellenorzes nelkul is
megkaphassak az uj forgalmi engedelyt, de torzskonyvet nem.Torzskonyvet
ugyanis oktalansag lenne kiadni az eredetise'gvizsgalatot kihagyo 12
evnel idosebb autokra. Igy azonban azok gazdai csupan hasznaloi es nem
tulajdonosai lesznek sajat jarmuvuknek. Ez pedig megneheziti annak
elidegeniteset. Az autot ugyan eladhatja a hasznaloja is, de a
remenybeli vevot a rendorse'g figyelmeztetni fogja arra, hogy o" sem
szerez tulajdonjogot a kocsi megvasarlasaval. Akkor pedig meglehetosen
nehez lesz vevo"t talani a 12 evnel idosebb autokra.
(Nepszava 1999 junius 21. harmadik oldal, M. Kova'cs Ro'bert cikke.)
Hat ennyi. Iroasztal mellol igy kepzelik el.
Udvozlettel,
S.Gy. a be'ka, akit nem a megfelelo" ido"ben e's helyen
cso'koltak meg. Eze'rt nem lettem kira'lyfi.
|
+ - | Lada 2107 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A mu'ltkor tettem fel az ala'bbi ke'rde'st:
>>Szerintetek mennyiert lehet eladni faterom Lada 2107-eset?
>>1989-es, nincs 20e km benne, futott garazsban tartott, evente egyszer lat
>>vizet amikor lemosom, rozsda sehol, a bordo fenyezesen faagak surolasa
>>latszik (nem karc), horog van rajta, gagyi magno is van benne.
>>Segitsegeteket elore is koszonom!
Mindo:ssze egyetlen va'laszt kaptam, Varga Tiborto'l. Ko:szo:no:m sze'pen,
hogy foglalkozott a proble'ma'mmal, de a va'lasszal sajnos semmit nem tudok
kezdeni. Ide'zek belo"le.
>Na akkor most kotozkodni fogok !
>Hogy allunk az olajcserevel ezen a kocsin ?
>Mikor volt ? Milyen olajjal ?
Ezek uta'n egy ro:vid eszmefuttata's ko:vetkezik a szintetikus olajokro'l.
A ve'ge'n egy ke'rde's:
>Jol tudom ?
>Javitsatok ki !
Egyre'szt:
A kocsihoz csak auto'szerelo" nyu'l hozza', me'g e'n se buzera'lom.
Tudtommal egy e've volt csere'lve az olaj, de hogy milyenre, ne
ke'rdezze'tek.
Ma'sre'szt:
Feltettem egy ke'rde'st, de a reaga'la's ege'szen ma'sro'l szo'lt. Ez a
hozza'szo'la's sosem jo:tt volna le'tre, ha a ve'ge'n ott lett volna, hogy
"Ha az olaj rendben van, akkor szerintem x ezer e's y ezer ko:zo:tt
mozoghat."
E's akkor sem jo:tt volna le'tre, ha a ko:to:zko:de's arro'l szo'lt volna,
hogy a "futott" szo' mozgo' ta'rolo'helyet jelo:l (futott gara'zs), vagy
fagypont feletti kli'ma'ju' (fu"to:tt) gara'zst. De ez meg inka'bb a
Moka'ba valo'.
E's akkor sem jo:tt volna le'tre, ha legala'bb egy olyan va'laszt is kaptam
volna, ami a ke'rde'semro"l szo'l.
Harmadre'szt:
Ma'r to:bbszo:r volt szo' arro'l, hogy leheto"leg olyat i'rjunk le, amit
_tudunk_.
Ez a leve'l egy publikus va'lasz Tibinek, teha't nem flame, e's nem
vitaindi'ta's a ce'lja. Ilyen jellegu" leveleket __csak_maga'nba!__
Bi'zom benne, hogy megsza'ntok, e's mondtok ve'leme'nyt erro"l a bizonyos
Lada'ro'l!
U:dv: Soma
|
+ - | Injektor beallitashoz szervizt keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Szeretnem beallittatni az injektort az automon. Hol csinaltathatnam meg
Budapesten?
Koszi:
Dani
UI: Legyszi a cimemre is valaszoljatok!
|
|