1. |
Leventet keresek!!! (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
Purhab, gyerekules, moderalas (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: o:ko:r (#542) (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Futoventillator, hutocso (#541) (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
Csaba kara (Volt: Re: Karburator (#541) (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: M5 kiskapuk + digit terkep (#518) (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
7. |
elado '83-as SUBARU (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
8. |
re: a suzuki foga feherje (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
9. |
Ismet csak Volvo furcsasagok... (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
10. |
R19 kerdesek (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
11. |
alvazvedelem (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
12. |
elit autok (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
13. |
lenyomja (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
14. |
Teli statisztika, teli gumi hasznalatanak fontossaga (mind) |
79 sor |
(cikkei) |
15. |
Motorjavitas, felujitas (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
16. |
re: eletmento felszerelesek kotelezove tetele (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
17. |
Rango Polo (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
18. |
Sportvalto TV3 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: Termosztat (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: Fekvorendor - karos az egeszsegre ? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
21. |
Suzuki-vasarlas (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: Komarom-Budapest-Ferihegy2 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
23. |
Polo rangat (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
24. |
ELADO Trabant (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: Elektromos dolgok (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Centirozas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: japan auto kontra nemet-francia (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
28. |
Termosztatos tema (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
29. |
flame.... (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
30. |
Te'li stati kiertekelese (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
31. |
Te'li stati-gumik (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
32. |
Generator zaj! (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
33. |
Golyóscsokló felujitás (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
34. |
Fekbetet (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
35. |
SKODA (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
36. |
gumi (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
37. |
va: Re: Termosztat (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
38. |
Audi TT (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
39. |
zsugor kontra loket (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
40. |
Re: va: Re: Termosztat (mind) |
106 sor |
(cikkei) |
41. |
Kis talalkozas Suzuki ugyben (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
42. |
Stilusgyakorlat (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
43. |
FELNIK - HELP (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
44. |
Re: nemajanlas (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Leventet keresek!!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Levente!
A Renault 25 ugyben irt valaszlevelemet a matav.net visszadobta. Hol
erhetlek el? (e-mail, telefon)
Bocs a tobbiektol.
Peter
|
+ - | Purhab, gyerekules, moderalas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nehany reakcio:
1.
"> Futomuzajra a purhab a legjobb.. 4-5e ft-bol az egesz auto
kifujhato, a karpit
Ezek az anyagok mennyire gyulekonyak/eghetoek, nem
bocsajtanak ki mergezo
anyagot egeskor, stb ? Nem art ilyenekre is odafigyelni ..."
Ha jol tudom, a klasszikus purhab jo ideig izocianatot bocsat ki
magabol. Nem egy ciankali, de azert nem artalmatlan. Amikor a
szomszed uj ablakokat epitett be, purhabbal csinaltak a
szigetelest - egy-ket hetig csunyan fajt a fejuk a lakasban.
Eghetoseg: mivel hazakhoz hasznaljak, valoszinuleg nem ez
lenne a kocsiban a legeghetobb anyag.
Ha lesz idom, utananezek a fentieknek.
2.,
"Mivel ezen jarmuvek tulnyomo tobbsegeben nincs hatso ov, 3
megoldas kinalkozik: 1. Bemegyek az autosboltba, és veszek 1
garnitura ovkeszletet cirka 20 ezer penzert.A 3 eves gyermekem
ulese 18-25 ezer penz, az 6 evese khm... ~40 ezer forint."
En a Trabiba akartam hatso ovet szerelni, a sima (nem automata)
ov haromezer forintba kerult. A Mozaik utca aztan lebeszelt a
karosszeria-furas-faragasrol - a boltos meg rendes volt, es
levasarolhattam az ov arat. A gyerekules tenyleg draga, de
tovabbra is azt mondom, hogy megeri.
3.
Moderalas:
En is ugy velem, hogy az ido sokmindent megold, lecsengett
anno a Skoda-vita is, talan mar a Suzuki is. A moderalas inkabb
artana, mint hasznalna. Raadasul, neha igazi csemeget jelent
egy-egy 'anti-anyazos' level, amirol az alabbi idezetek jutnak
eszembe (motivacio rulez):
"A diplomata olyan ember, aki ugy tud elkuldeni a fenebe, hogy
egeszen kedvet kapsz az utazashoz."
"A vilagnak tobb szereny zsenire van szuksege. Fogjunk ossze,
mar csak kevesen maradtunk."
Udv:
Padi
|
+ - | Re: o:ko:r (#542) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha nem listan jlent meg: akkor biza' maganlevelet volt
> szerencsetlenseged listailag kozetenni... Ami koztudottan eleg
> durva serelme a Netikett-nek...
Tevedsz, Karoly. A leveltitok a _cimzettet_ illeti. A neki erkezett
leveleket mindenki nyilvanossagra hozhatja, ha erre vonatkozo tiltas nem
szerepel benne. A felado nevet nem teheti kozze (szemelyes adatok
vedelme), de hasonlo esetben a magam reszerol ezt athagnam...
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Re: Futoventillator, hutocso (#541) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Cserelt mar valaki hutovizcsovet? Ha igen, akkor milyen csovet
> hasznalt? Megkerdeztem, hogy mennyibe kerul a gyari cso, de az
> botranyosan draga, 47.000H UF. Milyen alternativ megoldasok vannak? (A
Lehet, hogy el vagyok tevedve, es nem errol van szo, de ha ez gumicso,
akkor olyat meterre kapni az autosboltokban...
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Csaba kara (Volt: Re: Karburator (#541) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Meg az en balesetemhez: a karom: indexlampa 2000 Ft, sarhanyo
> kalapalas + lakkozas 25e Ft, de egyelore igy marad.
> A Felicia kara: megrepedt es nyuzott utkozo, horpadt sarhanyo,
> repedt hatso lampa, a profik szerint kb. 85-90e Ft.
> Szerettem volna profitalni abbol, hogy zoldre satuzott, meg elhajtott,
> de nem szeretnek vitaba keveredni a sajat cegemmel, igy a
> kotelezo biztositasbol kifizetem az o karukat es sirva a magamet.
Ha elismeri a ceg, hogy nem te voltal a hibas, akkor meg lehetne probalni,
hogy a kotelezodbol fizeted a Skoda karat, a tiedet meg a ceg odaadja,
nem?
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Re: M5 kiskapuk + digit terkep (#518) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sokat jarok Szeged - Bp. kozott, persze a regi 5-os
> uton, de Kecskeme't - De'l es Lajosmizse - E'szak
> kozott garantaltan ingyenes az M5.
> Bp felol erkezve: Felso"lajos utan nehany km-el
...
> Kecskemet-De'l (Be'ke'scsaba fele) ahol ki KELL menni,
> ha nem akarsz fizetni. Ekkor meg 6 km jo minosegu - nappal
Koszonom az otletet, mukodik! Az eredeti levelbol viszont nem derul ki
egyertelmuen, hogy ez visszafele is megy.
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | elado '83-as SUBARU (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ezuton szeretnem felhivni a figyelmeteket, hogy a subjectbeli jargany
elado. Uzemkepes, vizsga 2000. dec.-ig. Km.: 215000, epitkezesi vagy
hobbi celokra kivalo. I.ar: 200000 Ft. Ha tudtok vkit, szoljatok neki.
Reszletek a http://www.arveres.com/arveres/cgi-bin//detail.cgi?n=1905
oldalon.
Udv,
Miki
|
+ - | re: a suzuki foga feherje (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Utoljara a TRABANTot vezetve fordult elo, hogy az erdi/bicskei emelkedon
vissza kellett kapcsolni 3-ba... Ime a suzuki a 3. evezred kuszoben....
Elegge elitelhetoen mi az 1.3as suzukik kereskedelemben kaphato verzioit
hasznaljuk, a rendelkezesunkre allo adatok szerint a kocsi 5 (ot)
szemelyes, es bevallom neha a vezeton kivul szoktak meg ulni az uleseken.
A kocsi valtoja 5 (ot) elorementi fokozattal rendelkezik, amibol - mi
mazsolak - a 4. es 5. fokozatot is szoktuk hasznalni, foleg autopalyan,
foleg 120 km/o korul.
De az utobbi idoben - hala a HIXAUTOn megjeleno irasoknak - egyre nagyobb
arccal ulunk be a volan moge, novekvo magabiztossaggal (vagy inkabb valami
mas jelzo?), hogy alattunk - bar ezt sajat hianyossagaink miatt sosem
fogjuk megtapasztalni - micsoda dzsinn van a palackba zarva!
andi
>Ha nem otodikben mentetek volna, talan jobban felmegy az a Suzuki, bar
>nyilvan nem az volt a cel, hogy megnezzetek a maximumot. 3-ban egyebkent
>155-ig forgathato az 1,3-as motorral, es gyanitom, igen kozel lett volna az
>auto ehhez az ertekhez, ha valaki komolyan sietni akar vele. Nem mindegy az
>sem, hogy hanyan ultetek benne.
|
+ - | Ismet csak Volvo furcsasagok... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
Ket erdekes dolgot tapasztaltam az antik ('73) auton:
- Ha fekezek es kigyullad a feklampa, akkor vilagosabb
lesz a muszerfalvilagitas.
- Ha dudalok, akkor addig fenyesebb a tompitott feny.
Ha a fenyero csokkent volna, akkor teljesen termeszetesnek
vennem a dolgokat, de igy ???
Mi lehet az ok ?
Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
|
+ - | R19 kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autosok!
Elsosorban a Renault (19) tulajdonosokhoz fordulnek nehany kerdessel.
Szuksegem lenne belso ajtokilincsre, veszvillogo kapcsolora. Hol tudnek
ilyeneket beszerezni?
Mas. Tudnatok ajanlani egy jo szervizt, ahol ertenek is a Renaulthoz.
( A Baumgartner egy kicsit draga :( )
Koszonettel, Zoli
|
+ - | alvazvedelem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szeretnek egy friss alvazvedelmet a verdara, ha valaki tud megbizhato
helyet Budapesten, kerem, ne kimeljen meg valaszaval.
Oldboy!
Nezd meg legy szives, hogy van-e az ajanlo listan alvazvedelemmel
foglalkozo ceg!
Elore is koszonettel:
Bence
|
+ - | elit autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
DM irta:
>Egyebkent elismerem, hogy az Audi-t hallva az atlagembernek inkabb a
>luxusauto kategoria jut eszebe. De azert ne feledkezz meg a 80-as evekrol,
>amikor az Audi quattrok valoban sportkocsik voltak, ezt senki sem
>kerdojelezi meg azt hiszem.
Hja, valtoznak az idok. Valamikor a Wartburg is elitmarka volt, es
a harmincas (huszas?) evekben gyartott BMW-Wartburgban a Wartburg
volt a rangosabb osszetevo...
Udv: Afonya
|
+ - | lenyomja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kedves OldBoy!
"Ket kissrac a jatszoteren felhevulten, joideje hevesen vitatkozik
valamirol. Mar a papa'k..... "
Egyetertek veled, a jelenlegi szint kerdeseben, a felhevultsegben viszont
nem.:) Elozo kijelentesemhez tartva magam (a listan nem reagalok tobbet
volner irasaira), tovabba
tekintettel a lista szellemisegere, volnernek maganban irtam levelet.
Remelem - szemelyeskedes nelkul - ott tudjuk tisztazni a dolgokat. Egy
parszor szivesen reagaltam volna itt is az alaptalan vadaskodasaira, de
inkabb aludtam ra egyet.:) Amugy szerintem a vita, a nezetek nyilvanos
utkoztetese viszi elorebb a dolgokat, ez elol elzarkozni nem szabad. Viszont
lenyeges szempont, hogy ebben legyunk targyilagosak, es ne csak monolog
formajaban tudjunk gondolkodni.
Tisztelettel:
Kovacs (Attis651) Attila
|
+ - | Teli statisztika, teli gumi hasznalatanak fontossaga (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Milyen gumikat (auto! :) hasznalsz telen?
Teli.
> A gumi tipusa, markaja?
Most valtok, valoszinuleg Michelin-re
> Milyen felniken (lemez, alu)?
Lemez
> Keszulsz-e a teli viszonyokra?
> (fagyallo, gyertyak, akku ellenorzes, ablakmoso stb.)
Fagyallo, ablakmoso (akku uj, gyertyak kotelezo szerviz alkalmaval
cserelve), uj ablaktorlo lapat, csomagtartoba bekeszitett jegoldo,
jegkaparo, holapat, kefe, sot valoszinuleg veszek egy elektromos
ulesmelegitot is (Isten tudja miert, de a Suzuban nincs ulesfutes:-)).
Holancom meg soha nem volt (nem is kellett). Ha szukseges lenne, biztosan
vennek.
> Elindulas elott, a behavazott autodat milyen mertekben tisztitod?
Nagyon ritka, hogy nem teljesen (sietseg miatt). Ha csak reszlegesen, akkor
a motorhaztetot, a lampakat es az oldalablakokat biztosan letisztitom.
Reggelenkent garazsbol allok ki, igy legalabb az elindulasnal konnyu dolgom
van.
Remelem, az alabbi gondolatokkal nem fogok masokat ismetelni:
Nagyon sokan igyekeznek megsporolni a teli gumi arat. Ez ertheto, de azert
gondoljunk bele mit nyerunk, es mit veszithetunk ezzel: a legolcsobb
gumikbol egy garnitura (4 db) kb. 30-35 ezer forintba kerul egy kozepes
meretben (175/70R13). A fekut havas uton a nyari guminak atlag a fele! Az
autok javittatasanak koltsege a gumik aranak altalaban tobbszorose, nem is
szolva az elet es a testi epseg vedelmerol. Szerintem mindenkeppen megeri!
Szerintem nem minden esetben eri meg hasznalt gumit venni. Ha a gumi
profilmelysege eleri a 3-4 mm-t, mar nem eri meg, hiszen a hatekonysaga
nagyban romlik, es ez akar felaron is sok penz felesleges kidobasat jelenti.
A masik szempont, amely ez ellen szol, hogy a gumi forgasiranyanak
megvaltozasa hirtelen durrdefekthez es igy sulyos balesethez vezethet a
belso fem vazszerkezet elszakadasakor. A gumisok kozul nagyon sokan pedig
nem is sejtik a csomagtartobol elokerulo gumiabroncsrol, hogy merre is
forgott, amig meg az auton volt. Ilyen modon jart porul az egyik baratom,
aki a tolem vett autora hasznalt gumikat tetetett fel. Az elso durrdefekt
utan szoltam neki a szalszakadas veszelyeirol, a masodiknal fejretette az
autot.:-( A szerencsenek es a Ford Taunus robosztus epitesenek koszonhetoen
a 90 koruli fejreallast es a haromszori megfordulast serules nelkul uszta
meg.
Ha mindenkeppen sporolni akar valaki a gumin es ezert kettot vesz, szerintem
a kovetkezokeppen helyezze fel:
Elso kerekes autonal az elso kerekek egyben a hajtottak is. Oda erdemes
felszerelni a gumit, hiszen az elso kerekpar fekezodik leginkabb, es egyben
ez az, aminek mozgatnia kell az autot. A fekut is rovidebb lesz, es a gumi
altal kifejtett vonoero is nagyobb. Ugyanide javaslom felszerelni az
osszkerekes autoknal.
Hatso kerekeseknel mar nemigen erdemes sporolni, hiszen a hajtott
kerekeknel, es az elsosorban fekezett kerekeknel is nagyon fontos a
megfelelo tapadas. Ha valasztani kell, hogy hova szereljuk, en az elsot
valasztanam, mivel az segit leginkabb lerovoditeni a fekutat, es megorizni
az auto kormanyozhatosagat. Persze attol meg az auto ugyanugy bennragad a
hoban...
Nagyon fontos a teli gumi hasznalata nem csak a ho, hanem a megvaltozott
kulso homerseklet miatt is. A nyari gumik fagypont korul megdermednek, es
nagyon rosszul tapadnak. Ez a fekut hosszanak jelentos novekedeset es a
kanyarokban torteno kicsuszas veszelyet hordozza. Ezzel szemben a teli gumi
megorzi lagysagat es remek tapadokepesseget joval fagypont alatti
homersekleten is.
Volner Janos
|
+ - | Motorjavitas, felujitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves AUTOs tarsak!
1986-os AUDI 100-asnak valoszinuleg dugattyugyuru torese van.
Tudtok-e del pesten, vagy kornyeken olyan muhelyt, ahol
szakszeruen es nem tul dragan ezt meg tudnak javitani.
(A legjobb az lenne, ha felujitasat is el tudnak vallani).
Elore is koszonom a valaszokat,
Jako Attila
|
+ - | re: eletmento felszerelesek kotelezove tetele (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Olvasgatom a pro es kontra erveket a bukosisak, gyerekules es
egyebek kotelezove tetele temaban. Tulajdonkeppen egyet is ertek
azokkal, akik a korhazi koltsegekkel valo sporolasra hivatkozva
azt mondjak, hogy legyen csak kotelezo. Csakhogy itt van egy apro
logikai bukfenc, amit leginkabb a sajat peldammal tudnek
megvilagitani:
Mint mar regebben beszamoltam rola, mi a kolyok szuletese utan
egy hettel mar vettunk egy prima kis gyerekulest, fuggetlenul
attol, hogy egyelore nem kotelezo. Nos, ezzel a manoverrel
nemcsak, hogy megsporoltunk egy csomo penzt a TB-nek, hiszen
esetleges balesetnel a gyereknek valoszinuleg semmi baja nem
lesz, hanem AFA formajaban 9000 Ft-tal gazdagitottuk az allamot.
Na, es itt van a nagyon gusztustalan kutya elasva. Ugyanis tegyuk
fel, hogy en, XY vallalattulajdonos vagyok, es ugy erzem, hogy a
dolgozoim valamilyen biztonsagi felszereles hianya miatt
veszelyben vannak. A balesetek miatt egy csomo munkaidejuk
kiesik, ami az en anyagi erdekeimet is serti, ezert kitalalom,
hogy kotelezove teszem nekik pl. a sisak viseleset. Es akkor en,
XY vallalattulajdonos fogom megvenni a sisakokat es nem azt fogom
tenni, hogy
1, megvetetem a melosokkal,
2, a sisakok aratol fuggoen meg egy halom penzt bevasalok toluk a
sajat kis zsebembe
Marpedig a magyar allam pontosan ezt tervezi tenni. Ha tenyleg
kizarolag az allampolgarok biztonsaga irant erzett oszinte
aggodalom, es a TB-kasszaval valo sporolas vagya vezetne a
donteshozokat, akkor azt mondanak, hogy
kifejlesztunk/kivalasztunk a keszletbol nehany megfelelo tipust,
amikhez ingyen/nevleges aron hozza lehet jutni, viszont szigoruan
kotelezo hasznalni. Nem ez fog tortenni. Jelentos osszegben
mernek fogadni, hogy a koltsegvetes valamilyen jogcimen (vam,
AFA, kornyezetvedelmi termekdij, fustado, stb) bevetelhez akar
jutni a gyerekulesek kotelezove tetele reven.
Eleg hosszura sikerult ez a level, igy a vegen ismet megjegyzem,
hogy nekunk mar van gyerekulesunk, tehat engem semmilyen, ezzel
kapcsolatos dontes mar nem erint.
Tisztelettel
Csussz
|
+ - | Rango Polo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Andreas.
>A subject beli Polo egy 83-as benzines, karburatoros darab 1050-es motorral
>es mechanikus gyujtassal.
>Ha normalisan jarok vele akkor semmi gond
En a te helyedben normalisan jarnek :-))
>Ellenben ha nagyobb gazt
>adok, akkor elkezd rangatni. Kisebb fordulatokon erosebb a rangatas, de
>kozepes vagy nagyobb fordulatnal is erzem a kisebb rantasokat, meg a motor
>hangjan is hallani hogy kimarad egy-ket utem. Ha meg tobb gazt adok, akkor
>meg intenzivebb lesz a rangatas.
>Van valakinek valami otlete igy latatlanban?
Igen latatlanban eleg nehez velemenyt mondani. Ket dolgot kepzelek el.
Valahol falsot sziv a karburator. Vakumos elogyujtas szabalyozod van ?? A
csovek a helyen vannak ??
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
HIX autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
|
+ - | Sportvalto TV3 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Neztetek szombat este? Nekem elsosorban az tetszett, ahogy kozelrol
mutattak a kerekcseret. Vegre jol lathattam, hogyan van megoldva az egy
anyas kerekrogzites, hol vannak a gyenge pontjai, miert hagyja el az
F1-esek egy resze a kereket csere utan.
No meg a Lamborghini Diablo-k....
Volt itt a varosban egy embernek, aztan eladta mert mindig leert az alja a
fekvorendorre...
Nincs meg v.kinek videon??? MPEG2 esetleg??? :-)))
Koszi:
Levente
|
+ - | Re: Termosztat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> >ugyanis akkor nem kepes bemelegedni az auto hidegben (70 fok), ha
> >betojt a termosztat.
> Egyaltalan nem tojt be a termosztat. :-)
> Mert meg az is eszlelheto a muszeren, mikor kinyit. Ugyhogy nyugalom.
> Egyebkent olyan 5-6 perc alatt felmegy 70 fokra, aztan kinyit a
> termosztat, es visszaesik 55-re onnan felmegy 70-75-ig max.
Megerett a cserere az a termosztat! A jo termosztat jellemzoje az, hogy
amikor mukodik nem lehet eszrevenni a hutovizhomeron a hofokingadozast. Ha
ilyet eszlelsz, akkor "elfaradt".
Skodasok megerositenek, a hideg motor inditasa utan az elso(!)
termosztatnyitaskor visszesik a motorhofoka, utana azonban mereven all a 80
foknal. Magyarazat: a termosztat nyitasakor indul meg a keringes a
hutorendszerben, a bearamlo hidegviz hirtelen lehuti a motort. Addig, amig
nincs nyitva, csak a futeskorben tud a viz forogni, ha nyitva van a
futescsap.
A modernebb autoknal ezert vannak tobbagu termosztatok, ala Lada
> Persze a muszer szerint. Ami minden bizonnyal jo, sot inkabb
alulmeretezett, mert nyaron mikor
> jarattam egyhelyben mutatott az 100 fokot is.
Fordulaton, vagy alapjaraton??? Altalanosan alkalmazott trukkom, hogy
Skodan a nagyobb lapatozasu (Favorit) vizszivattyut-tengelyt teszem be
javitaskor. Azota nem nagyon forronganak...
Uff:
Levente
|
+ - | Re: Fekvorendor - karos az egeszsegre ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
A beton fekvorendor tenyleg hatasosabb, de en is rendszeresen nem meveszem
eszre oket. Ahol tudom, hogy van, ott is keresnem kell, hogy idoben meglassam.
Szerintem parasztsag kart tenni mas autojaban, attol hogy szabalytalan.
Raadasul, ha szabalyosan 30-al megy, akkor miert kell osszetoretni az autot,
csak mert masok gyorsan mennek? Errol mar volt szo a biciklisek ugyeben, akkor
nagyon lehurrogtuk a karokozokat... A rendorseg miert tehet meg ilyeneket?
Legkozelebb megallit a rendor, azt mondja gyosan mentem ezert be fogja torni a
szelvedot... Vagy azt modnja , hogy az elottem halado 80-al ment en 50-el az
atlagban 65, meg igy is sok, akkor mindkettonket megbuntet...
Danidek
|
+ - | Suzuki-vasarlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta *** HIX AUTO *** #542:
>Nekunk is volt szuzukink teccett is amikor megvettuk. Nagyon szepen
>gyorsult abban nem volt hiba. Sikerult pont ugy legyartaniuk ahogy azt
>elvarjak. Mire harom eves lett minden baja volt az egesz zirgett-zorgott
>a fekek nyoszorogtek, a soha ossze nem tort lemezek elkezdtek
>maguktol elrohadni. Vegulis ennyi penzert nem erdemes sokat varni
Tudom, tudom, utaljatok a Suzukikat...
Elorebocsatom, en sem vagyok igazi Suzuki rajongo, de te'nyszeruen
leirom az en esetemet:
Szeptemberben rovid gondolkodas utan vettem a felesegemnek egy
Suzukit. Az auto 4 eves, 1.3 GLX-C tipus, oraallas 45.000 km.
Az elozo tulajt ismertem, tudtam, hogy videken jart vele foleg
(folduton is neha), elmondasa szerint olajcseren kivul semmi mast
nem csinaltatott rajta. Szinte latatlanban vettem meg, ki sem
probaltam (fo a bizalom ;-) - abszolut realisnak talaltam az arat.
Most, hogy mar egy jo honapja megvan a kocsi, elvittem egy ismeros
szerelohoz, nezze mar at ugy altalaban. A szaki elmondasa szerint
kb. egy oran at nezegette, de semmi javitani/cserelni valot nem
talalt rajta. Egy fillert sem volt hajlando elfogadni az atvizsgalasert,
vegul egy uveg italban megegyeztunk.
Az auto nem zireg-zorog, a fek nem nyoszorog, a lemezek nem
rohadnak (egy-ket karcolas azert akad rajta, de kit erdekel?!!),
az asszonynak tokeletes lesz.
Ez is Suzuki... Semmi luxus, semmi extra, csak eppen minden
mukodik, ugy, ahogy az egy hetkoznapi kocsitol elvarhato.
Igenytelen, de megbizhato. Nekunk pont erre volt szuksegunk.
Udv, Lazar Peter
|
+ - | Re: Komarom-Budapest-Ferihegy2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta a *** HIX AUTO *** #541-ban:
>Mas. Kedd este Budapestre kell mennem, mondhatnatok par szot,
>mire figyeljek... Kb. 3 oram van, hogy megtegyem a Komarom-Budapest-
>Ferihegy 2 utat, visszefele mar nem kell sietnem. Szoval 19-20 ora
>kozott milyen a forgalom az M1-en, mennyi a kek ruhas bacsi, mi ujsag
>Budaorson, az Ulloi uton, mit turtak fel, mi van lezarva, stb.
>Nem elem tul, ha valami ostoba kerulo miatt elkesem a repulot...
Ulloi ut - Ferihegy utszakasz:
Minden O.K. Mult heten, szerdan atadtak a Hatar uti feluljarot, ugyhogy
forgalomkorlatozassal, ha minden igaz, nem kell szamolnod. A nemregiben
Kollmann Tibi altal emlitett traffipaxra kell ugyelned Ferihegy 1-nel, amely
a gyorsforgalmi ut lejaratanal, a Budapest tabla kozvetlen kozeleben, egy
nagyobb bokor mogott szokott mostanaban estenkent is figyelni!!!
Udv, Lazar Peter
|
+ - | Polo rangat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>A subject beli Polo egy 83-as benzines, karburatoros darab 1050-es motorral
>es mechanikus gyujtassal.
>Ha normalisan jarok vele akkor semmi gond nincs. Ellenben ha nagyobb gazt
>adok, akkor elkezd rangatni. Kisebb fordulatokon erosebb a rangatas, de
>kozepes vagy nagyobb fordulatnal is erzem a kisebb rantasokat, meg a motor
>hangjan is hallani hogy kimarad egy-ket utem. Ha meg tobb gazt adok, akkor
>meg intenzivebb lesz a rangatas.
>Van valakinek valami otlete igy latatlanban?
>
1. Kihagy a gyujtas...gyertyak, kabelek illetve gyujtaseloszto felulvizsgalata
javasolt.
2. Be van egve a megszakito. lehet cserelni, illetve kis merteku beegesnel
meg lehet reszelni az erintkezo feluletet...eleg combos melo, de hatasos
es olcso. :)
Ropi
|
+ - | ELADO Trabant (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ocsem autocsere miatt szeretne eladni a Trabantjat.
1981es kombi szürkéskék szinu. Vizsga 2000.06.-ig
Az allapota jobb mint a kora... 12V-osra át van alakítva.
Uj fekrendszer, kuplung kinyomo+tarcsa+szen, reszben karosszeriazva.
Elektromos ablakemelok, zarhato kesztyutarto es kodfenyszorok.
Hat ennyire emlekszem
Erdeklodni telefonon a 343-1324-es telefonszamon Fejes Gabornal.
Fejes Tibor
|
+ - | Re: Elektromos dolgok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> 150-300mA-Ez mar szivja az aksit. Oka lehet: Egy rele behuz, vagy
>> a radio kapcsolt+ tapbemenete allando 12V-ot kap.
>
>Es ha en kikapcsolt gyujtasnal is szeretek radiot hallgatni? Ha nincs
>bekapcsolva a radio, akkor nincs joga neki az akkut meriteni (illetve csak
>a memoriatarolashoz szukseges aramocskaval, de az ugyis az allando
>plusznak szant vezeteken jon). Egy szo, mint szaz, en a kapcsolt +
>vezeteket is a 30-as pontra kotottem.
Jogos az eszrevetel. A legtobb radio valoban ilyen joindulatuan viselkedik.
De vannak kivetelek, es mint lehetseges hibaokot erdemes megjegyezni.
Az en radiomon (Sony) peldaul van egy kapcsolo, amivel bellithatom,
hogy hova kotom a kapcsolt+ tapvezeteket. A kapcsolo allasatol
fuggoen a radio kikapcsolt allapotban is fogyaszt (megy az ora a
kijelzon).
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Re: Centirozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hatha valaki meg nem tudja:
>Tud valaki olyan ceget, ahol foglalkoznak kardan tengely centirozasaval?
Gondolom nem kozpontositani, hanem kiegyensulyozni kell
azt a franya tengelyt.
Az elobbi a centirozas, az utobbi a centrirozas.
A gumis muhelyek 99.9%-a is rosszul irja ki.
(Nem tudom hol van a 0.1%, de meghagytam az eselyt)
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Re: japan auto kontra nemet-francia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
wrote:
> >a japan autokat kb. 6 eves korukig erdemes tartani, utana csak baj van
> Enyhen szolva nem igaz. 17 eves Toyota Celica az En stilusomban hajtva
> (160 korul), 70.000 km alatt nem volt semmi gond vele a vizpumpan kivul.
> Alkatresz nem dragabb, mint mas nyugati. 18 eves Mitsubishi Coltnak
> kb. 60.000km alatt, meg ennyi gondja sem volt. A mostani Nissan Sunny
> GTi (7 eves) 25.000km szinten semmi a kipufogon kivul, ami minden
> kocsinal elofordulhat.
Valamit nagyon nem ertek. Osszesen 70.000km volt a 17 eves autodban? Mert
70.000km-el egy 17 eves Lada vagy egy Skoda sem produkal sok hibat, ha
szervizelve volt rendszeresen. Ezalatt ertem az evenkenti olajcseret, stb, mert
ilyen keves evenkenti kilometernel evente kell ilyesmit csinalni.
Ha megsem, akkor az informativabb lenne, hogy osszesen hany kilometer volt a
kocsikban.
> Az ara, es a felszereltsge miatt csak Japan kocsit erdemes venni.
Ennek ellenere az alkatreszarak miatt eddig inkabb panaszokat hallottam a japan
autok tulajaitol.
Errol van bovebb informaciod? Nehany alkatresz ara pl.
Istvan
|
+ - | Termosztatos tema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Kedves Vomit!
Hagyjuk mar ezt a termosztatoros temat.
En sem vagyok am kezdo.
Csak tudom, mi a jo meg mi nem.
Ne haragudj, de csinaltam mar ilyet eleget. Es nem hobbibol. Skodan meg
rengeteget.
Tovabba a sajat automat azert ismerem annyira, hogy tudjam rossz-e vagy
nem.
Ha nem hiszitek, hogy ertek hozza, akkor leirom mi a feladata es hogyan
mukodik a termosztat.
Termosztatszelepet alkalmaznak a ketkoros hutorendszeru gepjarmu
motoroknal.
A ketkoros hutes lenyege, hogy az elso kor (kiskor) hideg motornal
elsobbseget elvez, ugyanis a termosztat lezarja a nagykort.
Ahogyan a hutofolyadek melegszik, a termosztatszelep nyit.
A mukodesenek lenyege egy taguloelem, ami a homerseklet hatasara tagul,
vagy osszehuzodik.
A homerseklet mertekeben nyilik ki a termosztat.
Igy megakadalyozza a tulmelegedest, es elosegiti a bemelegedest.
Hibai lehetnek:
- allandoan nyitva van
- allandoan zarva van.
Mit irjak meg rola?
Nem azert irtam ezt a levelet mert valakire haragszom.
Hanem azert, mert mar egyszer megirtam, hogy az automnak semmi baja.
Es a termosztatnak sem.
De konyorgom, hogyan kozoljem, hogy nem vagyok hozza hulye, mert
autoszerelo a vegzettsegem(meg meg technikus is raadasul), es nem most
kezdtem a szakmat.
Csak ennyit szerettem volna.
Senki se haragudjon meg.
Teeßy
--
Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
- skoda szelvedo
- egyeb motoralkatreszek
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
¤ ¤
¤ Teeßy * mailto: ¤
¤ ¤
|
+ - | flame.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia All
Mos ma' en is hozzaszolok.....
Reszben? oszt ma' igazat? kell adjak Volnernak....
O telleg nyiltan vallalta, hogy megmutatja, milye van...ez azert egyenes
magatartas, ha a stilusa nem is mindig szimpatikus. Lehet, hogy vezetni tud,
de ezt majd meglassuk.
El is megyek, megnezem. Hatha tanulhatok valami vezetestechnikat, amit
csendes maganyomban gyakorolhatok is. Amennyire a Skodri eztet engedi:-).
Es ez az egesz telleg elkezdett eleg tipus-fikazosba atmenni egy-egy
elszolasra csak ugy ugranak a szuzukisok (meg kell jegyeznem, eleg
frusztaltan)....mint anno Skoda-Lada.
Szoval szvsz torodjunk bele, hogy a szuzuki az szuzuki, a Golf az golf,
stb.stb. es telleg majdnem csak a vezeton, mulik, hogy melyik auto, hogy
viselkedik. Es nem szegyen, ha lenyomnak, csak kellemetlen. En is naponta
lenyomok a Skodrival egy csomo biciklist, meg allo kocsikat....:-)
A moderalast, meg egyaltalan nem tamogatom. Egy listan kepesnek kell lennunk
intelligensen reagalni, a nekunk nem tecco esetleg serto dumakra is
onerobol. Kulonben elvesz egy ilyen forum szolasszabadsaga. De akkor hol, ha
a droton se??
Ott leszek csutortokon, ponos helyszint pliz.
Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
Szász Attila (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL:
|
+ - | Te'li stati kiertekelese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
40 emberke valaszaibol allt ossze a kovetkezo
eredmeny:
>Milyen gumikat (auto! :) hasznalsz telen?
teli: 21
teli/nyari: 13
nyari: 6
A nyari gumit hasznalok inkabb anyagai okok miatt
kenyszerulnek erre a valasztasra, vagy az auto igen
csekely teli hasznalata es a keves ho/jeg miatt
dontenek igy.
>Milyen felniken (lemez, alu)?
lemez: 36
konnyufem: 4
>Keszulsz-e a teli viszonyokra?
Bravo, ez bizony telitalalat!!!
Kivetel nelkul mindenki igenlo valaszt adott, de
termeszetesen a felkeszules mertekeben vannak
elteresek. Ez persze nagymertekben fugg az auto
koratol, es a tulajdonos lelkiismeretessegetol is.
A fagyallo, a fagyallo ablamoso folyadek, az akku es
a gyertyak ellenorzese, esetleges csereje tulajdonkeppen
mindenkinel az alapfelkeszuleshez tartozik, akarcsak a
jegoldo es a kulonfele tisztitoeszkozok.
Hosszabb utazas elott holanc, lapat, pokroc, teli tank
benzin, uzembiztos mobiltelefon igen hasznos lehet,
hiszen a legjobb auto is elakadhat. Ilyen esetekben (is)
a gyerekek megkulonboztetett figyelmet erdemelnek!!!
>Elindulas elott, a behavazott autodat milyen
>mertekben tisztitod?
teljesen: 35
Van aki ido hianyaban neha csak lazabban all hozza,
viszont a tobbseg inkabb elobb indul, hogy legyen eleg
ideje a tisztitasra.
Az auto tetejen "felejtett" ho, a mogottunk haladonak is
kellemetlen lehet, nem is beszelve arrol, amikor egy
komolyabb fekezesnel mindez a sajat szelvedonkre
zudulva az ablaktorloket is amortizalhatja.
garazs: 2
Ha szukseges ok is a teljes takaritas mellett dontenek.
csak lazan: 3
Ebbol 2 a kulonosen kirivo eset. A szemelyisegi jogok
esetleges megsertese mellett is kenytelen vagyok oket
idezni :-)
AntForce
Ablaktorlo leszedi elolrol a havat es mar indulok is...
Norbi: lo"re's :-)
Gumitipusok kulon fejezetben!
Udv-->Rudi
|
+ - | Te'li stati-gumik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ime a 40 pasmag altal hasznalt gumik listaja
(zarojelben az azonos tipust hasznalok szama):
Barum... (3)
Barum Bravura
Barum Brillant (2)
Ceat...
Continental...
Continental Wintercontact
Debica...
Debica Frigo
Debica Navigator
Debica Winter
Dunlop SP2
Firestone...
Matador.... (3)
Matador MP4
Matador MP12
Matador MP55
Matador MP56
Michelin... (2)
Micelin MX-T2
Kleber...
Kleber Krisalp
Penumant...
Roadking/Firestone
Tigar...
Sava Exact (2)
Semperit...
Semperit Top Grip (2)
(valami?) Winter Kralle
noname koreai
gyari orosz (2)
...watersport
Koszi az egyuttmukodest!!!
Udv-->Rudi
|
+ - | Generator zaj! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Erdekelne valami otlet, hogy hogyan lehetne kiszurni a generato zajat, hogy
ne kene hallgatnom a radion keresztul!
Koszonom: DrOne
|
+ - | Golyóscsokló felujitás (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv Mindenkinek!
Iszonyatos problémám van.Az OPELom/C Rekord'72/
jobb első alsó golyóscsuklója /is/szét van kopva,de egydarabból van a
lengőkarral.
Fel kellene ujittatni,de nemtom hol csinálnak ilyent csongrádmegyében.
Ha tuttok vmi helyet Hmvhelyhez közel,emiljetek lécci!
Előre is thx!
A találkozó nagyon tuti volt,csak kár hogy nem birtam végig ottmaradni,
de az egyik fotón felismertem magam,ahol a piros bukót csatolom be a
fejemen.
Zöld nadrág+fekete polo.
Üdv
Barna István
|
+ - | Fekbetet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Volner irta:
"Nem gunyolodtam."
--
Sorry, ezt hallottam ki a sorokbol! (:-)
"Barmelyik betet lekopik nalam ennyi ido alatt. A Brembo a
vilag egyik legjobb (ha nem a legjobb) fekalkatresz gyartoja. A Brembo
egy eleg puha betet, ami az atlagnak jobban birja a hoterhelest.
Mindenestre erdekes volt olvasni az ekkora kulonbsegekrol. Hol
dolgozol, hogy tesztelitek a beteteket?"
--
Valaszt maganba kuldtem, mert nem biztos, hogy sokakat erdekel.
"Es az azbesztmentes beteteken kivul neztetek azbesztest is? Kivancsi
lennek az osszehasonlitasra!"
--
Mivel az unios csatlakozas miatt be fogjak szuntetni az azbesztes
betetek forgalmazasat, mar nem hagyatnak jova ilyet, ugyanis nem
erdemes. Rgebbi vizsgalatokat meg nem tudok osszehasonlitani korrektul
a mostaniakkal, mert nem ugyanazon feltetelek mellett vegeztek el
oket.
"a baratom a tavalyi pecsi hegyi versenyen es az edzesen 53 km alatt
hasznalt el egy betetgarniturat. Mi ehhez kepest az en betetjeim 2-3
ezer kilométerenkénti csereje?"
--
Nem tudom, nem ertem! Az egyik fekbetetkeszito iparos fia is
hasonloan nyuvi az autojat, mint Te (:-), es az altaluk keszitett
betetet csak 8-10e km alatt tudta vasig koptatni.
Sziasztok!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
|
+ - | SKODA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Szoval a cim: http://index.hu/cikk5/skoda/
Megnéztem !
A WEB mindenkie, igy sajnos ezt a marhat sem lehet
letiltani rola.
Nem vagyok skoda rajongo, de ettol kinyilt a bicska
a zsebemben.
> Ha a neten van egy honlapom, azon van nehany sajat keszitesu kep, az az
> engedelyem nelkul folrakhato egy masik weblapra, pl az indexre?
Szerintem nem !
Jogaszok segitsetek !! Egy listatarsunk kepe talalhato
az index-en, nem tul pozitiv beallitasban !
Zotya
|
+ - | gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> /BSFC 0.25
Yahni irnal errol bovebben ?
Sanzi !
Mi a helyzet a Michelin MXV-vel ? (Nekem ez van.)
Nyaron jo volt, de az elso hideg reggel vizes
uton kicsit meglepodtem.
Zotya
|
+ - | va: Re: Termosztat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Vomit valaszolTeeby-nek...
> ugyanigy a leirasodbol ezt a mutato-visszazakkanast elegge furcsallom.
> ilyet meg nem lattam, de mas skodas is tapasztalja, vagyis a tipussal
> jarhat :-)
Hoppa ! Ezzel a jelenseggel talalkoztam. Az Escortom termosztatja elvizkovesede
tt.
Nyitott volna, volna, volna... (a hofok egy kicsit feljebb ment ) majd engedett
a vizko
es kinyitott teljesen. A mutato latvanyosan visszaesett.
> az meg fontos, hogy a mukodokepes termosztat nem ketallasu (nyit-zar)
> hanem folyamatosan valtoztatja az ellenallasat.
Igy igaz. (akar egy vizcsap)
Azota tobb kollegam is tapasztalta, hogy ha latja a termosztat mukodeset
a homeron, akkor az atment "ketallasuba".
> probald mar ki a kedvemert, hogy a hideg motort beinditod, es helyben
> jaratva figyeled (tapizod) a hutocsovek es a termosztat homersekletet.
> a huto fele meno csonek addig tokhidegnek kell maradnia, amig a motor
> el nem eri az uzemi homersekletet
Feltetelezem, hogy ezt egy adott tipusra irod. (skoda ?)
Megint csak Escort, a tapasztalatlan korszakombol.
A hutohoz vezeto 30 centis cso, es az huto egy tenyernyi resze egyutt
melegszik a blokkal. 60-70-80 fok ! Gyanus dolog.
Egy halom kerdojel:
Atereszt a "zart" termosztat ?
De miert all meg a melegviz a huto elejen ?
Nincs keringetes ?
De van, mert a futes megy a kocsiban.
Termosztatot kikapom, de hibatlan. Lezarom a helyet, de a jelenseg ugyanaz.
Magyarazat: A termosztathaz (egyutt melegszik a blokkal ) megmelegiti a
tovabbmeno csoben a vizet. Ennek melege erzodik meg a huto bemenetenek
kornyeken is.
Termosztat visszarakva. Odaultem egy hokkedlire a huto ele es a tenyeremet a
langyos helyre tapasztottam. Gyonyoruen lehetett erezni, amikor finoman nyitni
kezdett a termosztat.
Az en tanulsagom:
Az egyik tipuson szerzett tapasztalat nem mindig hasznosithato a masiknal :-)
--
Meszaros Geza
|
+ - | Audi TT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >Felado : [Hungary]
> >Az Audi TT vonalvezetese aramlastani szempontbol nem tul kedvezo, nagy
> >sebessegnel igen komoly felhajtoerot produkal, kabe ketszereset egy
> >sportkocsienak (pl. Porsche 911). Ennek hatasara provokolaskor (gazelvetel,
> >kanyarban fekezes) hajlamos a megpordulesre. A negykerek-meghajtasura
> >ez fokozottan jellemzo.
> [...]
> Felado : [Hungary]
> Mit jelent pontosan az a kifejezes, hogy sportkocsi? En nem tanultam sohase
> a fogalmak jelenteset, de logikusnak nekem ugy tunik, hogy a sportkocsi egy
> gyujtofogalom es a sportkupe beletartozik, de lehet, hogy nincs igazam.
> Elmagyaraznad?
Valamiert en azt erzem, hogy ha finoman is, de megiscsak belem akarsz kotni.
Szerintem pontosan erted, ahogy mindenki mas is, hogy mit akartam mondani.
En sem olvastam meg soha a sportkocsi definiciojat, de ha van is, nem
szamit, az a lenyeg, hogy mikent vonult be a koztudatba. Azt hiszem, az
emberek tobbsege a 'sportkocsi' fogalmat kb. a Porsche 911-gyel meg
a Chevrolet Corvette-tel azonositja legegyertelmubben, nem a VW Scirocco-val,
Opel Mantaval, Ford Pumaval, vagy Audi Quattroval. Ezzel nem azt allitom,
hogy valami baj lenne veluk, csak azert probaljuk mar megkulonboztetni
a valodi sportgepeket az utcai autokbol atgyurt utanerzesektol. Nezd meg
az Opel Calibrat: muszakilag teljesen azonos a Vectraval... A
Vectra egy igen kellemes auto, volt is nekem, szerettem is, de ha valaki
sportkocsinak titulaja, hirtelen elkezdek gyorsabban oregedni. Szerintem
epp' az ilyen autokra mondjak azt, hogy sportkupe. Lehet, hogy hivatalosan
ezeket is be lehet rangatni a sportkocsi gyujtonev ala, de ettol meg nem
emlegetnem az F355 konkurensekent, azt hiszem. :)
Hogy legyen valami, amin majd jol el lehet vitatkozni, leirom, szamomra
mit jelent az *igazi* sportkocsi:
- nagy loketterfogatu, alacsony fordulaton is robusztus, nyomatekos motorok,
kiforrott, egyenletes jaraskulturaval
- 6+ henger (ebben vannak kivetelek)
- hatso-, vagy osszkerek-hajtas (az elsokerekhajtas, meg ha csak opcionalis
lehetoseg is, kizarva :)
- klasszikus sportkocsi-enterior (hadd ne definialjam... az Audi TT
mindenesetre nem ezt az iranyvonalat koveti, sem belul, sem
kivul...)
- a marka utcai modelljeitol, polgari autojaitol eltero, onallo technika
- igenyes futomu elol-hatul, amely az alulkormanyozottol a tulkormanyozottig
mindenfajta sajatkormanyzottsagi tulajdonsagot kepes felvenni,
meghozza fokozatosan (!), nem ugy, mint az Audi TT :)
(hatarhelyzetben alulkormanyozottsag szinten azonnali kizarast
von maga utan :)
- rendkivul strapabiro, 10szeri veszfekezes utan is hatekony, az utcai
autokhoz kepest tulmeretezett fekrendszer
- markatradicio, egyeni megoldasok, amelyek kulonlegesse es ossze-
teveszthetetlenne teszik a konstrukciot
Ilyeneket nem irok, hogy nagy keresztgyorsulas, meg kozvetlen kormanyzas,
mert ezek gondolom mar alapveto kovetelmenynek tekinthetoek...
Udv,
Zoli
+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan +
+ E-Mail: +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
|
+ - | zsugor kontra loket (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Teeby
> >meg kerdeznek, hogy a lokettel (esetleg a furattal) nem szokta(to)k
> >varialni, lasd zsugor lada? (bar a suzuki azt hiszem inkabb porgos,
> >a zsugor meg nem, ez kiutne egymast)
> A zsugiritast azert vegzik, hogy rovidebb legyen a loket ezert, ezert
> novelheto a fordulatszam.
nem tennem a fejemet a guillotine ala... de mivel ilyenkor
a "zsugor" a hajtokart jelenti, a fotengely pedig *nem* marad
ugyanaz, hanem "nagyobb" lesz, a loket novekszik.
(azaz a dugo ugyanaddig "jon fel", de lejjebb lesz az AHP)
de ha nem, akkor magyarazd meg ahelyett, hogy jokat
derulsz a tajekozatlansagomon :)
amit te mondasz, az szerintem akkor valosul meg, ha a
fotengely *marad* a regi, a blokkbol pedig leszedunk
valamennyit, hogy az egester ne legyen nagyobb a rovidebb
kar miatt lejjebb kerult FHP helyzet miatt. ekkor lesz
porgosebb.
hm?
z.
|
+ - | Re: va: Re: Termosztat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
MG wrote:
> > probald mar ki a kedvemert, hogy a hideg motort beinditod, es helyben
> > jaratva figyeled (tapizod) a hutocsovek es a termosztat homersekletet.
> > a huto fele meno csonek addig tokhidegnek kell maradnia, amig a motor
> > el nem eri az uzemi homersekletet
>
> Feltetelezem, hogy ezt egy adott tipusra irod. (skoda ?)
nem, ezt bármivel megcsinálhatod. csak azt kell felismerned, mely csövek merre
mennek,
hozzák vagy viszik a vizet. nehogy rossz helyen állj lesben :-)
1 alapfeltétel van, hogy legyen víz a motorban. ("folyton felforr ez a rohadt,
mégse indul
be az elektromos ventillátor. ja persze, nincs is benne víz")
> A hutohoz vezeto 30 centis cso, es az huto egy tenyernyi resze egyutt
> melegszik a blokkal. 60-70-80 fok ! Gyanus dolog. Atereszt a "zart" termoszt
at ?
igen. a hideg termosztát nem zár le teljesen, hanem a hűtő felé elpocsélkolja a
meleg
vizet.
ezt nem szabad neki, erről szól a kézrátevő terápia :-) . télen ezzel a hibával
a motor
lassabban melegszik be (mert a menetszél hidegre fújja nyomban a hűtőbe eljutot
t
melegvizet). a hűtő elé begyűrt kartonlap tüneti kezelésnek megfelelő.
> De miert all meg a melegviz a huto elejen ?
> Nincs keringetes ?
a hidegen is áteresztő termosztát (néha rövidrezáró szelepnek is nevezik) mimim
ális
keresztmetszeten, de mégis átengedi a hűtőbe a felmelegedett vizet. mondjuk csa
k a tizedét
nyomja ide be. a vízcsövek keresztmetszete viszonylag kicsi, itt a "melegfront"
gyorsabban
halad. (kézi taperolás). A hűtőben több víz van, tovább tart a terjedés, és míg
érezhető
lesz a hatása. a melegvízcső rendszerint fent érkezik a hűtőbe, ezért a víz egy
helyben
csoportosul (a hideg alulra a meleg felülre rendeződik). egy foltban érzed a me
leget.
> De van, mert a futes megy a kocsiban.
előrebocsájtom, mindenki azt csinál, amit akar.
de én inkább vacogok 5 percig a hideg kocsiban, hidegre állított fűtéssel, semm
int még
nehezebbé tegyem a motor bemelegedését. a fűtőradiátorban levő (álló, hideg) ví
z csak
elnyújtja a bemelegítést.
a fűtést egyébként "önfeláldozóra" tervezik (a ladákban mindenképpen). a henger
fejből az
első langyos hullámok nyomban a radiátorba irányulnak (ha rá van adva a fűtés).
cserében
szegény motor hidegvizet kap vissza :.-(
> Termosztatot kikapom, de hibatlan. Lezarom a helyet, de a jelenseg ugyanaz.
mindenhová megy hideg motornál is a melegvíz. (a rossz) termosztát nélkül még m
inimális
szabályzás sincsen.
> Gyonyoruen lehetett erezni, amikor finoman nyitni kezdett a termosztat.
a (hibátlan) termosztát nyitásának ideje akkor jön el, amikor szívató nélkül st
abilan jár a
motor, az utastérben a fűtésből ha akarod, forró levegő jön.
a kulcsszó: akkor nyit ki a hűtő felé, ha már felesleges hőmennyiség termelődik
.
na ilyenkor aztán megfolyik a termoelem, es elkezdi toszogatni a nyitócsukó lap
pantyúkat.
> Az egyik tipuson szerzett tapasztalat nem mindig hasznosithato a masiknal :-)
a termosztát bekötésére létezik néhány lehetőség. például nem mindegy, hogy egy
szeres
működésű, vagy kétszeres. az egyszeres működésűre egy cső lezárása van bízva, d
e úgy van
beszerelve, hogy a "lábait" a forróvíz langy hullámai mossák. ha elég meleget é
rez már,
megnyitja a lezárt szakaszt, és ezzel megtett mindent.
a kétszeres működésű termosztát egy irányból kapja a meleg(edő) vizet, ami átfo
lyik rajta.
amíg csak langyoskás, az egyik irányt (a hűtő felé) zárva tartja (kiszerelve, a
lezárt
irányban szájjal át se lehet fújni). az eredmény: hideg motornál az összes vízn
ek vissza
kell térnie a motor felé.
amikor a kapcsolási hőmérséklet elérkezik (-tól/-ig celsius intervallum van meg
adva) lassan
nyitni kezd a másik irányban is a termosztát. mindig csak annyira, hogy ne hűlj
ön túl a
motor. ha szerinte túlságosan leesik a hőmérséklet, a hűtő felé menő csőszakasz
t megint
teljesen lezárja. (ez a fokozatos működés kizárja a műszer megzakkanását. a hőm
érő gomba
többnyire a hengerfejbe van csavarva.)
teljesen felmelegedett (vagyis inkább a felforrás előtt álló) motornál a rövidr
ezáró
csőszakaszt "tömi" el a kettős működésű termosztát, és minden víz a hűtőn keres
ztül térhet
vissza a motorba.
v.
|
+ - | Kis talalkozas Suzuki ugyben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Listatarsak!
Ugy latom sok felreertes szuletett az altalam
kiotolt - Volner Janossal torteno - talalkozo
kapcsan.
Nem fogok idezni a levelekbol, de megprobalok
valaszommal kielegiteni tobb embert (:-)) :
- Ez nem egy II. HIX talalkozo, azok fognak itt
megjelenni, akik eltekintenek az elfajult
vitatol, es kivancsiak a tenyekre.
- Nehol nem ertek egyet Janos stilusaval, de
ugy erzem, hogy emogott lehet nemi tudas is.
Viszont kimondottan zavart sok, Janos leveleire
vaktaban tortent reagalas is, amelyek nagyon
sok szubjektiv velemenyt tartalmaztak, tehat nem
voltak alkalmasak korrekt velemenycserere.
- Ezen okbol kifolyolag talaltam ki, hogy eleget
teve Janos felhivasanak, osszeszedem azon embereket,
akik a tenyekre kivancsiak, es megprobalom ezt az
egesz ostoba felreertest tisztazni.
Az eddigi jelentkezesek szamabol azt latom, hogy
legalabb tizen leszunk, es szerintem megeri.
Azok kedveert, akiket erdekelne: okt. 28-an
este 18 ora, elhagyod a Lagymanyosi hidat
(alatta) kifele a Budafoki uton, majd utana
kb 250 meterre, jobboldalt lesz az ARAL kut.
A betonplacc valszinu balra van, tehat a Budafoki
utrol ra sem lehet fordulni, hanem befordulsz jobbra,
a kut utan, aztan vissza balra, es keresztezed a
Budafoki utat. Remelem, jol gondolom.
Janos kiegeszitest kerek, ha nem jol mondom,
igazabol en sem voltam ott, csak sejtem.
Szerintem nyugodtan jojjetek, gyujjetek,
nem hiszem, hogy lenne anyazas, szajtepes, es
esetleg valami erdekeset is lathattok.
pincemely tisztelettel: zssanya
|
+ - | Stilusgyakorlat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Janos!
Ezt en irtam:
>>Volner Janos! Ne haragudj, de ha eloben is olyan a stilusod,
>>mint itt a listan, akkor en bizony nem vagyok kivancsi rad.
>>Magadat es jarmuvedet ugy is be lehetett volna mutatni,
>>hogy meg en is felmentem volna Kecskemetrol, hogy
>>megismerhesselek. De igy?
Janos ) #542-ben:
>Igazan kar, feljohetnel es talan nem is bannad meg. Eloben nem
>ilyen a stilusom, mivel akkor nem szoktak annyi mindennek
>titulalni, mint itt teszik egyes levelezotarsak. Egyebkent
>mar tobbszor kertem KONKRET peldat arra, milyen az a
>stilus, de valaszt mindeddig meg nem kaptam. Toled fogok?
Fogsz. Kis idobe telik, mire atnyalazom az Auto-kat, de rovid idon
belul elkeszitem a "vadiratomat" (:-)), es elkuldom.
>Egyebkent, ha erdekel, szivesen mixelek egy listat arrol, hogyan
>nyilvanulnak meg egyesek az iranyomban. Es meg lennek sertodve,
>ha egy kalap ala vennenek veluk.
OK, rendben, tedd azt, igy lesz teljes a kep. Kivancsi vagyok,
mennyire ternek el a nezeteink egy adott reagalassal kapcsolatban.
Felreertes ne essek, nem allitom azt, hogy mi (az ellentabor)
angyalok vagyunk. Csak tudod, en nem vagyok verekedos. Viszont ha
valaki pofanvag, akkor visszau:to:k.
Egy keresem van. A levelezesunket vigyuk at maganba. Ne terheljuk
a listat ezzel! A tobbseg nem kivancsi a marakodasra, inkabb adjuk
at a helyet a partnersegen alapulo leveleknek! Majd ha maganban
sikerult megegyeznunk, akkor tegyuk kozze az eredmenyt!
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
Ui: Az alairast tobben hianyoltuk, megsem irod ala azota sem! Elso
konkret pelda.
|
+ - | FELNIK - HELP (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
keresem azt a kedves lista-tagot, aki VTI-tol a felajanlott Polo-felniket gumis
tol elvitte. Nekem ugyanis csak a felnikre lenne szuksegem (arra viszont elegge
), az illetonek pedig VTI szerint csak a gumik kellettek. (VTI nem tudta megmon
dani a nevet az iiletonek.)
Itt van esetleg a vonalban?
koszi, deejaytiszy
|
+ - | Re: nemajanlas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Heller,
igen, oldboy, igazad van. Csak idom nem volt erre. Egyszer mar megirtam az
egesz tortenetet a Fogyasztovedelemnek, arra gondoltam tehat, abban minden
benne van, azt elolvashatjatok. Igen am, de az egy cseppet hosszu level, igy
inkabb felraktam az oldalamra. Ennek cime:
http://www.angelfire.com/il/lepcso/ramtex.html
Akit erdekel, itt el tudja olvasni, miert nem ajanlom a . Kulonben
a Hirdetes c. ujsagban (is) szoktak hirdetni.
Aieeaaa - sok csokit!
L.
_Ivicz Laszlo
_| H - Budapest Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
_| Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_| http://www.angelfire.com/il/lepcso
-----Original Message-----
From: oldboy >
To: Ivicz Laszlo >
Date: 1999. október 24. 2:33
Subject: Re: nemajanlas
>Kedves Laci !
>
>Koszonom a leveledet. Tudomasul vettem szandekodat, de a
>nem-ajanlo listara valo felvetelhez valami alapos, komoly
>tapasztalatokon alapulo indokolas szukseges. Javaslom,
>egeszitsd ki a kozlesedet ilyennel.
>(Gondolj bele, ha valaki merges lenne Rad es a cegedet
>ennyivel akarna minosittetni !)
>
>udvozlettel
>
>Oldboy
>
|
|