Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1137
Copyright (C) HIX
2001-06-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 mindenfele (mind)  21 sor     (cikkei)
2 benzinarak (mind)  13 sor     (cikkei)
3 cool email :) (mind)  13 sor     (cikkei)
4 3L-es autok (mind)  14 sor     (cikkei)
5 bebihordozo (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Re: Elozes 80-nal V-ben - BENZINES (mind)  9 sor     (cikkei)
7 1.2 -es klimaval (mind)  44 sor     (cikkei)
8 Re: ADAC statisztika (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Kisautok extrai (mind)  37 sor     (cikkei)
10 bebihordozo (mind)  37 sor     (cikkei)
11 olcso olaj (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Re: autofeltores (mind)  7 sor     (cikkei)
13 renault (mind)  31 sor     (cikkei)
14 Alfa 1.4TS + VW 3liter (mind)  17 sor     (cikkei)
15 parasztkatalizator :-( + Corolla (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Polski elado (mind)  7 sor     (cikkei)
17 Re: Astra atnezes (mind)  66 sor     (cikkei)
18 tolatoradar (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Alfa boxer (mind)  25 sor     (cikkei)
20 Renault ar/minoseg (mind)  20 sor     (cikkei)
21 tolatoradar (mind)  13 sor     (cikkei)
22 kinai piac Offtopic (mind)  21 sor     (cikkei)
23 E34 nem megy (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Meg mindig az auto-nacionalizmus (mind)  41 sor     (cikkei)
25 nyomatekkal gyorsitani (mind)  24 sor     (cikkei)
26 Mercibusz (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Sajat orszag autoinak vasarlasa (mind)  46 sor     (cikkei)
28 yaris, nyomatek (mind)  14 sor     (cikkei)
29 nemet vs egyeb (mind)  14 sor     (cikkei)
30 Re: bebihordozo (mind)  24 sor     (cikkei)
31 Fw: 3L auto (mind)  19 sor     (cikkei)
32 Re: nault extrak (mind)  59 sor     (cikkei)
33 orzott parkolo Bp-n? (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Hosszu evek ota jarok arra. Tok ures uton 45-50 kozott vegig lehet
>csurogni 7 lampan. Mondom 7 (het) lampan.
Ezek szerin beallitottak mar :-)
(amikor en jartam arra rendszeresen, akkor meg 60 volt a
megengedett varosban :-), az 112 akkor volt)

> Felado :  [Hungary]
>Centralzar keszletet (4 db-os) 11 ezer Ft-ert tudok.
>Ha a "kiszemelt" auto nem egy garancialis gepezet,
>akar nalam Kisapostagon is meg tudjuk csinalni.
Kosz, ugy nez ki a buzna kft-nel fogom csinaltatni, es kap meg egy
jopar dolgot.

Tolatoradar:
Ugy nez ki meg sem lesz, helyette lesz kiskamera, meg monitor
(vadaszrepulobol leselejtezett :-) )a muszerfalon.
Es akkor val'szeg beruhazok meg egy infrakameraba is elore :-)
(a kivilagitatlan biciklis nehogy el tudjon bujni :-) )

A'kos
+ - benzinarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Lantos Tibi ira:
>Szoval van a kutak araban meg tartalek boven.

Szekesfehervaron nemreg megnyilt a Klub Petrol kut, es a benzintutak
tobbsege (a varosban levo OMV-tol az Autoklub kutjahoz kozel levo Esso-ig)
jelentosen csokkentettek arakiat. 
Az Essonal pl. -10 Ft a benzin es -8 Ft a gazolajarcsokkentes.

Biztos veszteseget termelnek szegenyek :-) Haha...

Koli
+ - cool email :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Sziasztok!
Mar regota figyelem a listat de csak most lettem olyan bator hogy irjak ide.
Eloszor is szeretnek bemutatkozni, Szathmari Gabor vagyok, 18 eves,
Nyiregyhazan elek es most egy kis Marutit nyuzok..."
E-mail  : 


A halal mar figyelt minket...:)
De csak most mert hozzank szolni :))
Avagy a halal egy kis Marutival nyomul? :)
Bocs. :P

K.G.
+ - 3L-es autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szita Gabor irta:
: 1. A Prius az Toyota, koze nincs a Hondahoz. A Corollahoz hasonlit.
: Es nem 3L-es, hanem 1.6L-es motorja van (hibrid).

Itt interkontinentalis kulturalis kulonbseg merul fel. :-) Europaban (de
legalabbis Nemetorszagban) a 3L nem azt jelenti, hogy 3000 cm3-es a motor,
hanem, hogy 100 km-en 3 liter uzemanyagot fogyaszt, lasd VW Lupo 3L.
Pontosabban inkabb 4 litert, mivel a VW definicioja szerint minden
fogyasztasi ertek, ami 3 egesz akarmennyi, az 3 litert jelent.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - bebihordozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>lassan be kellene szereznem egy bebihordozot...

Szia Koli,
egyetlen ulessel sajnos nem fogod meguszni a gyermekkort. A normal (nem
autogyari) kisulesek nem rendelkeznek Isofix bekotessel (MO-on fel eve meg
nem volt).
Kell venni egy hordozot 0-10kg - 0-13kg, ez kb 1 eves koraig jo. A tesztek
szerint a Romer ulesek nagyon jok, hasznaltan 15e korul kaphato (kb 3
gyerek tud egy ilyen ulest elhasznalni).
Ezutan jon a gyerekules, amit kisebb atalakitasokkal 36kg-ig
hasznalhattok. Ez lehet a gyari ules (nekunk nagyon bevalt a Renault gyari
ules), ezt mar 6-7 honapos kortol hasznalhatod. Jo lesz figyelni a
kivalasztasnal, mert pl. a Scenicbe egyetlen fajta ules hasznalhato.

ToBa
+ - Re: Elozes 80-nal V-ben - BENZINES (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ha tudsz egy normal kategorias autot, amivel V-ben 80-rol
>>biztonsaggal vegrehajthato az elozes, lecci feltetlen ird meg

>Ugyan nem nekem szolt a felszolitas, de azert en tudok mondani
>par autot. Peldaul barmelyik turbo dizel...

Nem fogalmaztam eleg pontosan, de a korabbi levelbol kiderul, hogy itt
kizarolag benzines modelleket vizsgaltunk.
ToBa
+ - 1.2 -es klimaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szolt a dobbenet hangja :-) :

>1.2 -es moci klimaval???
>Jesszus :)
>Es az erdi emelkedon visszalokod harmadikba? :))

Mivel arra megyunk minden hetvegen a Balcsira, igy a
tapasztalat az, hogy otodikben,
bekapcsolt klimaval, ket szemely plusz csomaggal, 130-nal,
 emelkedon _felfele_ GYORSUL :-o Miutan negyedikbe kerult,
ez meg
latvanyosabba valt...
A mult heten volt ra mod, igy kiprobaltam, 178 volt ora
szerint, sik uton,
 szinten klimaval, amit futni sikerult.
Egyebkent nem veletlenul irtam le a motor adatait. Az 1.3-as
Suzimban is volt klima,
az is gyari volt, de valahogy a Renault-t sokkal kevesbbe
terheli meg a klima.
Meg az egesz motor erosebb, nyomatekosabb, pedig 150
kobcentivel kisebb.
Az viszont teny, hogy a Suzi motorja porgosebb volt...

Egyebkent a Tiszay Arpit szoktam azzal gyotorni, hogy
szerezzen valami
 nyomatekgorbe abrat, mert az a kenyszerkepzetem, mintha
_ket_ nyomateki
 maximuma lenne a motornak... Ugy kb. 3000-ig huz, utana
pihi, majd 4500
 kornyeken ujra belelendul. Nagyon szokatlan volt az elejen,
de most
mar elvezetes, varosban pikk-pakk fel lehet kapcsolni.

Ha meg az M7-en egy ezustszurke Twingo (HNW-685) utban van a
belso
 savban( a kulso botranyos allapotu), nyugodtan villants ra,
el foglak
 engedni. Nagy ritkan elbambulok es benn ragadok, de az
esetek nagy
 tobbsegeben megy a jobbra tarts...

Udv, Bazsi.

+ - Re: ADAC statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Idezned a forrast, En nem igy olvastam...

>Tudom, hogy az ADAC statisztikak sokak szemeben nem
>ernek semmit, de ott minden kategoriaban a Renault az
>utolso, raadasul nem is kevessel.

Udv, Bazsi.

+ - Kisautok extrai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Vajon mi lehet annak az oka, hogy a Renault messze a
>legtobb extrat adja ugyanazert az arert?

Miert, mennyiben jobb pl. a Toyota strategiaja, hogy egy
kisautoert egy
ma elvarhato felszereltseggel 3,2-3,5 millio Ft-t ker? Ezt
meg mindenki
sokkalja (szerintem jogosan).

Egyebkent a Renault klima 220.000 Ft, Twingoba, Clioba,
Megane-ba egyarant.
De a Twingomba eleg egy joval kisebb teljesitmenyu is...
Tehat valoszinuleg
 rajtam tobbet keres a gyar.
 S igy nem ertem a Suzuki 270.000 Ft-os klima arat sem :-(

Amikor vettem a kocsit, Suzi Swift, Opel Corsa, Peugeot 206,
Citroen Saxo es
Renault Twingo/Clio volt a kor, amibol valasztottam.
Vetelar, felszereltseg, fenntartasi koltseg, ertektartas
voltak a szempontok,
ebben a sorrendben. Ja, es az, hogy nekem is tetszen es jol
erezzem magam benne...
Igy lett Twingo. De errol djtiszy is meselhet, ot
boldogitottam :-))

A Twingo minosegerol eddig csak  pozitivan tudok
nyilatkozni, a Suzival
 ennyi idos koraban mar voltak gondok (razott fekezesnel),
amit megoldani _nem_,
 csak enyhiteni tudtak, pedig ketszer is visszavittek
Esztergomba a kocsit...

Udv, Bazsi.

+ - bebihordozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tibi, szia lista!

>lassan be kellene szereznem egy bebihordozot (ez egy gyerekules, amiben ezt
>a kocsibol kiveve lehet mindenhova vinni a gyereket, mint egy kosarban, 0-13
>kg-os sulyig, altalaban a menetiranynak hattal beszerelve).

A bebihordozokat kizarolag menetiranynak hattal lehet illetve szabad
beszerelni. (Egy nehany honapos csoppseg nem tudja fekezesnel megtartani
a fejet.)


>Az eddigi infoim: eredeti Renault gyerekules 33.7 KHUF, aruhazban talalhato
>markasnak mondhato (nem akarok gagyit venni) bebihordozok 25 kHUF-tol a
>csillagos egig. Kb. egy honapja lattam a Tescoban 19.9 kHUF-ert Chicco-t, de
>errol lekestem.
A fiamnak Ro:mer Baby Safe volt, hasznaltan vettem 15eFt-ert. Most az
unokatesom kislanya hasznalja. Uj ara 30eFt korul. Szerintem nem erdemes
ujat venni, egy ules tobb gyereket is kiszolgal. Mechanikailag nem lehet
tonkretenni, a huzata meg moshato. (Esetleg varrhato ra masik.)


>Fontos: legyen isofix bekotesi pontja es minosegi bizonyitvanya.
Ez miert fontos ? A biztonsagi ov tokeletesen rogziti. Egyebkent
en meg nem lattam Isofix-es bebihordozot. (Ettol meg lehet.)
De ! Nem tul maceras az Isofix-et folyton ki-be rakosgatni ?
Persze ha ennyivel jobb lenne, akkor megerne a faradtsagot, de
ezt ketlem.


>Van tippetek, hol nezzek korul?
Vegyel egy Kisbaba, vagy Kismama magazint. Tele van hirdetéssel.
Hogyha hasznalt mellett dontenel, akkor viszont ne a fenti ujsagok
hirdetesei kozott nezelodj, sokkal olcsobban hirdetnek pl. Bazarban.


Udv,
     Zotya
+ - olcso olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ha esetleg valakit erdekel, az Opel toth (ulloi ut 194, kicsivel az 
europark utan) 5liter Opel 10W40 API SJ/CF felszintetikus olaj 
3228 Ft.
Szerintem igazan nem rossz ar.
ADios

TLantos

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: autofeltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>PS: ez a kinyitas ideje rongalas nelkul, ennyi ido alatt nem inditottak el
>az autokat :-)

Golfra (III) 27 mp-t lattam valami itteni musorban, de akkor mar 
gurult az auto...

Zsolt
+ - renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>>klima nelkul: 5,2-5,4 l/100km
>>klimaval: 5,9-6,4 l/100km
>>A motor _16 szelepes_, _1.2 literes_ (75LE/113(?)Nm)
>
>1.2 -es moci klimaval???
>Jesszus :)
>Es az erdi emelkedon visszalokod harmadikba? :))

Azert nem olyan szornyu, mint elso latasra tunik! Ki kell probalni, az tudom
mondani. Nekem csak 60LE-s volt az 1.2-es Cliom, de imadtam benne a
legkondit! Tartos 130-140-et ugyanugy tudta tartani legkondival, sok cuccal,
mint nelkule. Elozni nyilvan nem lehet vele ugy mint egy 911-essel, de nem
is arra talaltak ki. 
Azt a keves kis odafigyelest, a kevesebb teljesitmenybol adodo kissebb
gyorsulasra pedig boven megeri a legkondi nyujtotta komfortot!


>Tudom, hogy az ADAC statisztikak sokak szemeben nem 
>ernek semmit, de ott minden kategoriaban a Renault az
>utolso, raadasul nem is kevessel

Csak a Clioval kapcsolatosakat szoktam figyelni, de ott eddig meg mindig
csak az elso generacios Cliok szerepeltek. Gondoljatok a mostaniak is igy
szereplnek/nenek? 

Udv,
Peter
poppec_kvar
+ - Alfa 1.4TS + VW 3liter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Alfa 33-ban van 1.5i-is. (100LE koruli- talan 105?) Boxer, csodalatos hangja
> van. Eleg jol megy. (Azert nem ugy, mint egy 145 1.6TS)
> 1.5TS nincs.
>

Viszont van 1.4TS 145-ben. 103LE!

> 1. A Prius az Toyota, koze nincs a Hondahoz. A Corollahoz hasonlit.
> Es nem 3L-es, hanem 1.6L-es motorja van (hibrid).
>
>

A VW 3L-es motorja nem 3000ccm-t jlent, hanem 3 literes fogyasztást! :))) Ezért
hozták elô a Priust és az Insightet mint hasonlat.

Üdv,
Gbor
+ - parasztkatalizator :-( + Corolla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Refi J irta:
"biokemiat. A tantargy fo csapasiranya, a szenmonoxid es a szendioxid hatasa
az emberi szervezetre, kulonos tekintettel a rak kialakulasara."

A szenmonoxidtol es a szendioxidtol nem kapsz rakot. Csak megfulladsz. A
CO-tol egészen gyorsan (igy lettek ongyilkosok az emberek a varosi gaz
idejen, amikor bedugtak a fejuket a sutobe), elajulva, cianotikus ibolya
szinu hullat alkotva... A CO2 meg ha rakot okozna, mindannyian rakosok
lennenk, mert jocskan van a legkorben.
A katalizator szerepe ha jol tudom a nem elegett szenhidrogenek és a CO
oxidaciojara valo (meg csinal valamit az NOx-el is? Pedig tudnom kene...)
pontosan CO2-re.
Nagy hir viszont:
Ratettem a kezem egy 99-es Corollara. (1.3, automata (fura meg nekem),
legkondi, elektromos bigyok). Remelem jol fog szolgalni. Mit tudtok rola?
Mondjatok a tapsztalatokat. Ez az auto ugy nez ki makk egeszseges, a
baratnom apjae volt. Van benne 50e km. Benne aludnek legszivesebben.
+ - Polski elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy 1984-es evjaratu feher Polski 126, forgalombol kivont,
alkatresznek.
Enyhen serult. 45 e. forint.

06/209-251-757

Tamas.
+ - Re: Astra atnezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!


> Lenne nagy kerdes. Van egy 94-es astrank, ami mar kozeliti
> a 90k
> km-et, meg masfel eve nem volt olajcsere, szoval most
> raferne egy
> nagy atnezes. Mi a velemenyetek, mit kell rajta cserelni /
> atnezni?
> Olaj / levego / benzin / utasterszurot mar vettem (cakkpakk
> 2500-
> ert, az olajszuro az gyari opel)

Na, az en '95-osom mar a 140k van tul :-).

Szoval szurok csereje az evidens.
Vezermuszij volt mar cserelve? Ha nem, akkor nagyon surgosen! Ha biztosra
akarsz menni, akkor feszitogorgot is (bar nem irtad milyen motor, mert nem
mindegyikben van). Ebben az esetben viszont erdemes rapislantani a
vizpumpara, ha mar ugyis arra jarnak, mert nem nagy orom, ha kesobb jossz
ra, es kezdheted ujbol a vezermuszijcseret is...
Ekszijat is megnezni.
Esetleg erdemes a hutorendszert kitisztitani, hutofolyadekot cserelni.
Termosztatot esetleg erdemes ellnorizni, bar ugyis varatlanul fog beragadni
:-)

Kipuffancsrendszert is erdemes atnezni, ilyen idos korban mar tud rohadni
rendesen.

Gondolom nem csak a motort akarod atnezni, tehat erdemes megfigyelni a
fekeket, a fektarcsak ilyen idos korban mar eleg kopottak lehetnek, ha eddig
nem voltak meg cserelve/felszabalyozva. Hatso feknek meg kene birnija nehany
tizezret. Aztan futomu kornyeken szilentek, gombfejek. Motortarto szilentek
is. Lehet fekolajat is cserelni, jon a nyar, nehogy a nagy lejton forrjon
fel.

> Esetleg meg gyertyara gondoltam, de ebben total
> tanacstalan
> vagyok, hogy milyet kene venni (ha kell).

Haat, olyat kell venni, amelyik belevalo :-) Ezt a motor ismereteben barhol
meg tudjak mondani. De meg kell figyelni, hogy mennyire hasznaltak, annak
fenyeben cserelni. Mondjuk, ha meg soha nem voltak cserelve, akkor
elkepzelheto, hogy mar eljott az ideje.

> Valamint masik kerdes : a motorblokk tiszta olaj. A masfel
> evvel
> (15k km) ezelotti szerviznel elvileg volt olajcsere, most a
> minimumnal volt az olaj, annyira nem rossz. (persze nagy
> utazas
> elott, ugyhogy ratoltottem egy liter mol putrit, ugyis mindjart

Azt ki kene deriteni, hogy honan folyik, mert az olaj szet tud kuszni
mindenfele. Le kell mosni a motort, aztan nezni, hogy honnan jon az olaj.
Lehet szelephazfedel tomites pl. De lehet, hogy csak tul magas lett az
olajszint az egy liter ratoltesevel, es akkor ki tudja verni mindenfele.

> minden egyeb tanacs is johet. Az auto nem rohad, ugyhogy
> alvazvedetni nem fogom.

Hirtelen tobb otletem nincs, de 90k-nal meg nem is illene nagy bajoknak
lenni.

Udv,

    Szabolcs
+ - tolatoradar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Gondolkodom egy beszerelesen, de 2m-30cm (ami ajanlatot kaptam) kicsit
> soknak tunik, 30 cm-re "szemmel" is beallok (szinte) :-o

Szerintem <30 cm-t mar felesleges kockaztatni, az, hogy Te be tudsz
allni, nem jelenti, hogy a masik is ki tud... Egyebkent en is 30 cm-rol
tudok, akkor jelenik meg a piros sav/leghangosabb sipolas.

Cs.
AR 146
+ - Alfa boxer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Schmidt Lacit szeretnem kiegesziteni:
> A 33-t 93-94-ben valtotta le a 145/146-os. (Meg boxer motorral, de ez mar
> min 1.6-os, illetve 1.7-es)

A 145/146 a kovetkezo boxer motorokkal futott:

1.3 8V Boxer - 90 LE / 6000 ford/min - 113 Nm / 4500 ford/min  - 11,5 s  -
180 km/h 
1.4 8V Boxer - 90 LE / 6000 ford/min - 12,5 s - 178 km/h 
1.6. 8V Boxer - 103 LE / 6000 ford/min - 11,0 s - 185 km/h 
1.7 8V Boxer - 107 LE / 6000 ford/min - 145 Nm / 4500 ford/min - 9,5 s - 185
km/h 
1.7 16V Boxer - 132 LE / 6500 obr/min - 151 Nm / 4700 ford/min - 8,9 s - 198
km/h

A 33-as 1983-tol 1994-ig gyartottak, 94-ben jott a 145, kesobb a 146.
A boxerek 2 evet huztak le a 145/146-ban, 1996-tol mar csak TS motorral
arultak oket.

Tovabbi info a honlapomon:   http://ar146.host.sk

Cs.
AR 146
+ - Renault ar/minoseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vajon mi lehet annak az oka, hogy a Renault messze a
>legtobb extrat adja ugyanazert az arert?
>
>- a Renault egyedul tud valamit, amit tobbi gyarto nem?
>- a Renault hosszu evek ota veszteseget finansziroz
>- a Renault mashol sporolja meg a penzt, pl. a minosegen
>vagy a fenti 3 egyutt?

Esetleg mas uzletpolitika?

..A Renault novelni akarja az eladasait. Ehhez jo
arakat kalkulal, remek reklamkampanyokat folytat.
Az auto arat reg nem a bekerulesi koltseg hatarozza meg.
Be is jott nekik.

Gondolom a Polo kozel 3 millios ara miatt
gyanus neked a Renault.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - tolatoradar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolkodom egy beszerelesen, de 2m-30cm 
> (ami ajanlatot kaptam) kicsit soknak tunik, 30 cm-re 
> "szemmel" is beallok (szinte) :-o
Nekem nincs es nem is hasznaltam meg, de szerintem
nem arra valo, hogy ne tolassak neki egy tuzfalnak, hanem
eszrevegye azt is amit en esetleg nem.
Nem mindig tolatunk ugy, hogy kiszallunk es vegigsasoljuk 
a terepet. Fel meter magassagban neha csodakkal lehet
talalkozni. 
Mindenki ismeri az olalkodo tuzcsap mesejet, aki csak arra
var, hogy egy autos moge ugorhasson.
--
Meszaros Geza
+ - kinai piac Offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>:butak voltak a nemetek, most nacionalistak... Szerintem
>>:egyebkent *patriotizmusbol* vesznek nemet autot.
>Egyetertek Fogash-sal, egy kicsit finomitva a dolgon... A
>nemeteknel mukodik az, ami nalunk meg nem, hogy tamogatjak
>a hazai ipart, s meg ha dragabb is a nemet auto (azert jo

Megszolittattam, valaszolok. En ennyire nem vinnem messzire a kerdest.Jo
dolog a lokalpatriotizmus, de bizonyos hatarokon tul szerintem a gazdasagi
kerdes erosebbe valik. Nem veszek a kinai piacon cipot, mert annyival
(nekem) nem olcsobb, mint amennyivel nagyobbnak velem a kockazatot a bolti
cipovel szemben. Autoban viszont nem veszek VW-t, mert egy Fiat, Alfa,
Citrom, akarmi is hozza ugyanazt a szinvonalat, mint egy nemet auto az
_altalam fontosnak tartott_ kategoriakban. VW-t nem vennek, mert nagyon
rossz az ar/ertek-aranya, koreai csodat meg azert nem vennek, mert a jo
ar-ertek-arany ellenere sem bizom meg a technikaban. 5 ev alatt nem lehet
megtanulni 90-100 evnyi know-how-t! Amugy a nemet autogyarak is a
bevandorlokat (torok/kelet-europai, stb) tartjak el, szoval a nemet auto
megvasarlasaval egy nemet tovabb fokozza a "gyulolom, de nem tudok elni
nelkule" tudathasadasos allapotat.
Bocs az off-ert

+ - E34 nem megy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Előre is köszi...Egy BMW-ben csalódni látszó (vagy csak pechem volt?).

Pedig lehet a rosszul beepitett gaz is. Ha a szivotorokba bevezetett gazcso
ormotlan nagy legellenallast okoz, akkor fullad szegeny motor, nem kap eleg
levegot, a lambda-szonda nem enged uzemanyagot adni a keverek dussaga
miatt, ezert a hatas olyan, mintha csak 3/4 gazt tudnal adni.

A lomhasagnal siman el lehet donteni, hogy a moci, vagy a valto-e az ok.
Allo helyzetben huzd le 2be, aztan padlogaz (az egyes nem mervado, mert
nagyon rovid). Masodikban, csak a valtas utan nezd meg, hogy porog ki
leszabalyozasig. Ha nagyon "tompa", akkor motor, ha itt virgonc, akkor a
valtod nem jo. A nemjosag lehet a valto kapcsolasmodja (keson kapcsol
vissza, hamar kapcsol fel), vagy a hidrodinamikus tengelykapcsolo (tul nagy
a szlip, a motor felporog, a kocsi nem megy).

Ha a motor lusta, es levegot is kap, akkor ???

+ - Meg mindig az auto-nacionalizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>eszedbe, hogy azert gyartanak itt "Buzukit" es gyartottak "Opel Asztmat"
>- ez utobbit kikerem magamnak ugyanis asztmas vagyok :-( -, mert a mi
>kornyekunkon ezt lehet eladni. Mikor menne el tobb tizezer Alfa 3.5
>millioert idehaza?
Az "Opel Asztma" kifejezessel nem akartam senkit megserteni. Miert kered
ki? Ha a magyar Opel jo, es neked ugyanolyan tulajdonsagod van, akkor
kozvetve teged is dicsertelek vele. Ha az asztma rossz (marpedig az,
kiskoromban nekem is volt, de szerencsere felnovesemmel kozel tunetmentesse
valt), akkor meg nem teged, mint asztmast sertettelek meg. Vagy Astrad van,
es ebbeli minosegedben bantottalak meg? A kifejezes nem tolem szarmazik, a
listan sem en hasznaltam eloszor. Ugyanigy a Buzukit sem. Szleng, amit
hasznaltam. Egy kategoria a Skodri, Trabi, Zsiga, Warju, Bomos,
Merci/Merdzso, stb. becenevekkel. Ha pejorativ kicsengese van, arrol nem en
tehetek. Egyedul nem tudok orszagos szintu kepzettarsitasokat elkovetni :)

Az auto-nacionalizmusra _nyilvanosan utoljara_ reagalva irom, hogy talan
nem jutott el a velemenyem hozzad. Arra utaltam vele, hogy a francia,
olasz, stb. vasarlonal szerintem teljesen jogos, hogy a hazait valasztjak,
hiszem az ar/ertek aranyaban lenyegesen kedvezobb a nemetnel, es kb azonos
a szomszedevel (pl.: francia-olasz), tehat logikus, hogy hazait vesz, nem
kulfoldit. A nemeteknel viszont az ar-ertek arany erosen es egyertelmuen a
hazai ELLEN szol, megis alapvetoen azt valasztjak, aztan ragasztanak
szemoldokot az Oplere, mintha Peugeot lenne, kap sportkemenyt, mert ettol
"majdnem ugy szol, mint egy Alfa" es ehhez meg buszkek is magukra. SZamomra
ez teljesen logikatlannak tunik.

Ha figyelmesen vegigolvastad volna az egesz irasomat, rajohettel volna,
hogy en igenis tisztaban vagyok a magyar autoipar valos ertekeivel, de azok
nem az Opel-Suzuki szinten rejtoznek. Egy kifuto (15-20eve fejlesztett)
modell hasznalt gepeinek es osszeszerelo sorainak letelepitese talan nem
veletlenul nem tud parosulni kedvezo marka-imazzsal. Az Unikumot, a
teliszalamit mindenki dicseri, mert JO (pedig magyar, ahogy a fanyalgok
mondanak). A Suzuki nem annyira. Az Opel sem. :(

A temarol a tovabbiakban csak maganban vagyok hajlando ertekezni.

Es elnezest kell kernem Barenyi Belatol (akit en Nemenyinek irtam
legutobb), a pontonkarosszeria, a biztonsagi kormanyoszlop es par
"jelentektelen" aprosag Mercedes-es szinekben alkoto magyar feltalalojatol.


+ - nyomatekkal gyorsitani (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>tizenhatszelepes Alfanal - a gyorsitashoz pedig inkabb nyomatek kell,
>>mint nagy teljesitmeny. Meg az az 5 LE kulonbseg abszolut nem szamit.
>Heyy, akkor hogy lehet hogy en a benzines 180 koruli NM-emmel 7 masodperc
>alatt gyorsulok, es meg egy turbodiesel auto se vert le ??? Pedig nem egy
>autoval kerultem kapcsolatba ami nyomatekosabb..
>Valamit asszem nagyon elneztel.. :))

Nem feltetlenul. A nyomatek (es a teljesitmeny, ami fordulatszam *
nyomatek) erosen fugg egymastol. A gyorsulasnal szamit a nyomateki
karakterisztika, es az elerheto legmagasabb fordulatszam. Egy nyerges
vontatonak akar 2200Nm nyomatek is a rendelkezesere all, de egy fokozatban
csak 800-1600-ig tudja kiporgetni, aztan kapcsolnia kell. Tehat 20-rol
30-ra mindenkit legyalaz, de 0-100ra eselytelen. Egy relativ hosszu 1-2
fokozattal es 7000ig forgo motorral viszont indulastol csusztatott
kuplunggal tudsz menni (allando 3000 fordulattal 0-50ig), onnet felporog
7000re, valtaskor visszaesik 5000-re, ujra kiporog 7000-ig es megvan a
100km/h. Legyorsultad a dieselt. De nezz meg egy 1900as fodulaton is
310Nm-t termelo dieselt, aztan gyosulj vele otodikben 70-rol. Csokkentek az
eselyeid, ugye?

Nem csak max. nyomatek kell! Nyomateki karakterisztika, a teljes
fordulatszam-tartomanyban rendelkezesre allo naagy nyomatekkal, meg egy
ehhez meretezett es attetelezett valto.

+ - Mercibusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>oke, de asszem 1500 rpmtolkezdodik a piros... ha mindig 1000 rpmen
>'forgatnank' egy motort nem csoda ha lmegy annyit..

A Detroit Diesel 1millio merfold garanciat ad a motorjaira. Az 1,6mio km. A
fordulatszamot vesd ossze a lokethosszal is. A Hondad 75mm-es loketenel
4000 rpm-nel van akkora dugattyu-kozepsebesseg, mint egy 300mm loketu
Merci-buszmotorban 1000 rpm-nel. Es mikor fog barmelyik szemelygepkocsi
4000 fordulaton 1.000.000 km-t menni?

+ - Sajat orszag autoinak vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash, auto-nacionalizmus itt a 3. birodalom idejen volt. Allami
>alkalmazottak szolgalati kocsija csak nemet lehetett, hivatalok parkoloira
>nem lehetett kulfoldi kocsival rahajtani, stb.
Nem birom megallni: szavahiheto gyerekkori barataim kivonultak Volfsburgba,
de az ottani kolcsonzoben Mercit kaptak. Nem allhattak meg a gyari
parkoloban, kikuldtek oket egy kulso teruletre. A gyori Audi parkolojaban
is van egy elkulonitett resz, ahova csak Audival lehet beallni. :(

>Az autogyarak az alkalmazottaiknak a normal arhoz kepest 20-30%-kal
olcsobban >biztositjak az uj autot, ha az alkalmazott evente ujat vesz
[Jahreswagen-Programm].
Az Audinal (legalabbis mikor eljottem, ez volt ervenyes kint) minden
dolgozo lizingelhet tetszoleges Audit (kiveve A8, S3, S4, S6, S8 es
kabrio), tetszoleges felszereltseggel. Megkotesek: max egy evre es
korlatozott km-futassal (6ekm/ho). Lizingdij a listaar 1%-a.
De a szazvalahany-millio nemetbol max szazvalahanyEZER dolgozik
autogyarakban. !

>a legkozelebbi markaszerviz jo esellyel csak a kovetkezo nagyobb
>varosban van. Ha az ember nem akar oda-vissza 150 km-t autozni a kotelezo
>szervizek miatt, akkor igyekszik olyan markat valasztani, aminek su"ru" a
>markaszerviz-halozata.
Nem tudom. Akkor mi legyoztuk a nemeteket. Nalunk megyenkent van 2-3
kereskedes a nep-markaknak (mondjuk: Fiat, Suzuki, Opel, VW&Co., Peugeot,
Citroen), es megyenkent altalaban egy a ritkabbaknak (Merci, BMW,
Chrysler...). Raadasul a Fiat mindig Alfa es Lancia is. Autot valasztani
tehat akarhova lehet menni. En meg Burgenlandban (pedig az Ausztria
legszegenyebb tartomanya) is minden nagyobb faluban talaltam mindenfele
automarkat. A kotelezo szerviz meg 15000km, azaz mennyi is? 7-8 havonta?
Botranyos. Ezert elautozni 70km-re?!
Felre ne erts, nem ellened szol, csak furanak talalom a gondolkodasmodot

>Sokkal inkabb arrol van szo, hogy egy nemetnek egeszen mas elkepzelese van
a 'teljesitmeny' >fogalomrol, mint Neked,
ar/ertek-aranyt emlitettem, nem teljesitmenyt, de valszeg ugyanerre
gondoltal. Nekem az ar-ertek-arany azt jelenti, hogy ket ugyanazzal az
a-b-c-...n felszereltseggel, egyezo merheto muszaki parameterekkel,  a
nekem tetszo formavilaggal rendelkezo auto ara hogyan viszonyul egymashoz?
Amelyik olcsobb, annak jobb az ar/ertek-aranya, nem? Egy egysegnyi
penzemert tobb autot kapok. Es innet johetnek a vegtelen peldak, hogy egy
azonosan felszerelt GolfIV es egy Alfa147 kozul melyik a dragabb, hogy egy
C5 szinture felhozott Passat (ami eleve lehetetlen) mennyivel dragabb, stb.
A nemetek ennek ellenere megveszik, es szent borzadallyal nezik, ha ezt
valaki furcsanak talalja. :)


+ - yaris, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En sem vezettem a Yarist, viszont ment elottem palyan folyamatosan 160-170
korul
Legalabbis a te km-orad ennyit mutatott. Ha csak 10%ot csal az  orad, (ami
realis) akkor tenyleg csak 155 volt a valos sebesseg. :)

>es hatulrol eleg stabilnak tunt.
Es amikor kibukkant egy kamion mellett, a szel majdnem belefujta az
arokba...  :( Es az elso kanyarban leizzadt a vezeto is. Neadj isten egy
defektnel...

>Ui: egy huzosabb emelkedo azert jelentosen visszavetette
Na ott kellett volna a nyomatek! :)


+ - nemet vs egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash irta:
>> nemet auto ormotlanul dragabb a vele teljesen azonos minoseget,
tartalmat
>>nyujto francia, olasz, stb autoknal.
>Mindenkinek: A nemet auto Nemetorszagban joval olcsobb, mint mondjuk
>itthon. Osszevetve egy francia, olasz, meginkabb japan autoval lenyegesen
>kisebb (vagy nincs) kulonbseg. Legyetek szivesek vegyetek elo egy nemet
>arlistat, es ra fogtok jonni, hogy a patriotizmus mellett mas is a nemet
>gyartok kezere jatszik Nemetorszagban

Mit hasonlitottal mivel? Egy alap-arlistahoz azert rendesen hozza kell meg
irni, mire teljesul az "azonos minoseget, tartalmat nyujtas".  Csodak
nincsenek.

+ - Re: bebihordozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Javasolnam a Brendon babaaruhazat: XIII. ker. Vaci ut 168. Nem a legolcsobb hel
y, de sokfele tipus van, es altalaban ertenek hozza az eladok (azert erre nem v
allalok garanciat:-). Korulnezni mindenkeppen erdemes. 

Imre

>Sziasztok,
>
>lassan be kellene szereznem egy bebihordozot (ez egy >gyerekules, amiben ezt
>a kocsibol kiveve lehet mindenhova vinni a gyereket, >mint egy kosarban, 0-13
>kg-os sulyig, altalaban a menetiranynak hattal >beszerelve).
>Az eddigi infoim: eredeti Renault gyerekules 33.7 KHUF, >aruhazban talalhato
>markasnak mondhato (nem akarok gagyit venni) >bebihordozok 25 kHUF-tol a
>csillagos egig. Kb. egy honapja lattam a Tescoban 19.9 >kHUF-ert Chicco-t, de
>errol lekestem.
>Fontos: legyen isofix bekotesi pontja es minosegi >bizonyitvanya.

>Van tippetek, hol nezzek korul?

>Koszonettel, Koli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: news.datanet.hu)
+ - Fw: 3L auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
 
 Valami santit!
 
  VTi irta:
> > >hogy ez vajh' mire is volt jo ? Pedig Hondaek valahogy nem
> > erosek >Dieselben.
> >
> > Helyette megcsinaltak es lassan ket eve fut is mar a Prius.
> > 3L auto hibrid motorral. Erdemes megnezegetni a neten, mert
> > annak ellenere, hogy bunronda (szetutott crx:-) szimpi
> > parameterei vannak...
> 
 A Prius Toyota! A 3L auto pedig a VW lupo, a nevet onnan kapta, hogy
atlagosan 2,9 Litert fogyaszt 100km-en! De ez ugy tudom dizel.
A Priusban egy 1,5 lityis moci van egy elektromos motorral 90-100LE korul
van a benzines resz az elektromos reszt nemtom fejbol.
 
SzaboZE
+ - Re: nault extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Zsolt irta:
>>>
Vajon mi lehet annak az oka, hogy a Renault messze a
legtobb extrat adja ugyanazert az arert?
- a Renault egyedul tud valamit, amit tobbi gyarto nem?
- a Renault hosszu evek ota veszteseget finansziroz
- a Renault mashol sporolja meg a penzt, pl. a minosegen
vagy a fenti 3 egyutt?



Aki nezi a kulfoldi arlistakat, az nem lepodik meg. (en a 
nemet es francia autosujsagokat ismerem)

Az autok arai a Lajtan tul ugyan magasabbak egytol-egyik 
(most ne feszegessuk, miert), de ELEG HASONLO extrakkal  
IGEN HASONLO ARON adjak az autoikat. 

Egesz egyszeru a valasz IMO: a magyar piac kis po:cs. 
Nagyon jo dolog viszont felmutatni, hogy pl. a Renault 3-4. 
a piacon (ez ugye neominalis ertek...)

Azon a par ezer darabon megeri sakkozni, foleg a kereskedok 
arrese rovasara (komolyan!).

Az uj Cliot viszik, mint a cukrot, Lagunat detto.

A biztonsagossag (?) szinten a R partjat fogja.


2 even belul a tobbi autogyarto (Eur es Azsiai) is fel 
fogja tornaszni magat ugyanerre a szintre. Le kell mondani 
esetleg az extraprofitrol annak erdekeben, hogy egyatalan 
autot adjanak el. Itt termeszetesen KIZAROLAG a 
tomegautokrol van szo. A retegmodellek mindig kulon kasztot 
es tarifapolitikat fognak kovetni, ill. kepviselni.



>>>
Tudom, hogy az ADAC statisztikak sokak szemeben nem
ernek semmit, de ott minden kategoriaban a Renault az
utolso, raadasul nem is kevessel. Amennyire tudom,
mas megbizhatosagi statisztikaban sem allnak jobban.
>>>


Hogy miert csak az ADAC listain szerepelnek legalul, es a 
francia hibastatisztikak SOKKAL TOBB fr. autora miert az 
ellenkezojet mutatjak, arrol  2 hete folyik a vita a 
HIXAuton - lasd nacionalizmus es tarsai.



udv, deejaytiszy
+ - orzott parkolo Bp-n? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Jovo het vegen szandekozom hazalatogatni egy nemet rendszamu 2 honapos BMW 320 
TDI-vel. A Csomori uton (XIV(?) ker.) fogok aludni egy hotelben, de ott sajnos 
nincs orzott parkolo. Hol parkoljak Bp-en, hogy masnap is ott talaljam az autot
? Nem kell, hogy a fenti cim kozeleben legyen. Erdemesebb-e nagy parkolohazban 
(pl. Petofi S. u. vagy Westend) hagyni, vagy inkabb a kisebbeket (pl. a Westend
del szemben vagy a Corvin mogott) valasztani? Elore is koszi!!!
Istvan
Ui: Maganba legyszi, mert itt most unnep lesz.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mail1.exchange.de)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS