Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 381
Copyright (C) HIX
1999-05-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alvazvedelem, Vezermuszij-csereperiodus (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Sziasztok! (mind)  11 sor     (cikkei)
3 elado Opel GTE (mind)  27 sor     (cikkei)
4 Re: torott lampa, borkormany vedelem (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Re: futomu ujra. / sport futomu hatranyok (mind)  34 sor     (cikkei)
6 Re: Vizhajtasu motor (mind)  18 sor     (cikkei)
7 AUCHAN olaj es benzin (mind)  60 sor     (cikkei)
8 subaru (mind)  2 sor     (cikkei)
9 Suzuki vs. nemet auto (mind)  31 sor     (cikkei)
10 Koszonet (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Autok kopkodese (mind)  32 sor     (cikkei)
12 (Norbi!) (mind)  61 sor     (cikkei)
13 lakokocsi alkatresz (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Re: Merci motor 130 C-on (mind)  40 sor     (cikkei)
15 szlovakiai kerdesek (mind)  10 sor     (cikkei)
16 m5 autopalya, Inarcs (mind)  10 sor     (cikkei)
17 FW: Skoda inditomotor:(( (mind)  11 sor     (cikkei)
18 AV FIAT 124 Spider (mind)  6 sor     (cikkei)
19 Cirtoen BX olmozott-nem olmozott (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Re: punto (mind)  11 sor     (cikkei)
21 autocikizes + vizpumpa (mind)  36 sor     (cikkei)
22 RE: (mind)  72 sor     (cikkei)
23 Valasz (mind)  66 sor     (cikkei)
24 vizbefecskendezes (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Re: AUCHAN olaj (mind)  1 sor     (cikkei)
26 Futoszal (mind)  12 sor     (cikkei)
27 elado veteran (mind)  11 sor     (cikkei)
28 Szlovakia (mind)  15 sor     (cikkei)
29 Help teleszpok? (mind)  44 sor     (cikkei)
30 Motoros lista (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Hatso ablak futoszal javito (mind)  17 sor     (cikkei)
32 bejaratas,olajcsere (mind)  9 sor     (cikkei)
33 RE: Egy kis futomu bibi... (mind)  8 sor     (cikkei)
34 Hutoviz gond (mind)  10 sor     (cikkei)
35 CD jatszo autoba (mind)  10 sor     (cikkei)
36 auto elado (mind)  2 sor     (cikkei)
37 FIAT 125 muszerek (mind)  6 sor     (cikkei)
38 Olajlobby, vizesbenzin (mind)  10 sor     (cikkei)
39 opel vectra (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Alvazvedelem, Vezermuszij-csereperiodus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, szep hosszu szavakat irtam a $SUBJECTbe? :-))

Ket kerdesem kozul az elso: hol erdemes alvaz- es uregvedelmet olcson, jot
csinaltatni? Talalomra felhivtam egy helyet, amelyik az Autoseletben
hirdetett: 25 kFt "nemet anyaggal" -10% kedvezmeny Autoklub-tagoknak. Van
jobb otlet?

Masik: tudja valaki, mennyi a D-Kadett (1.3S benzines) vezermuszijanak
csereperidousa?


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki el tudna nekem kuldeni a 376 es 377-es szamokat? Ugy latom a
kesobbiekbol, hogy Walter irt megint valamit, el akarom olvasni...

Elore is koszi


Zaruba Karoly


ui: Ha valakit erdekel egy platos barkas vadonansnak mondhato motorral, az is
irjon!
+ - elado Opel GTE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hosszu vivodas utan szuletett a dontes, megvalnank egy csaladtagunktol.
Opel Kadett a karosszeria, harom ajtos, feher szinu. GTE tip., ha nem ismered:
1.8 liter, 130 LE, utazoban tudja a 200 km/h-t, sportfutomu, feszitett rugok,
mindez gyarilag, semmi sufni-tuning. Evjarat: 1984.

Ket evvel ezelott teljesen rendbe tetettem, magamnak, mert a munkam soran
sokat utaztam, es nem szerettem volna, ha valahol utkozben kidol alolam.
De idokozben nyugdijaztak, igy feleslegesse valt a nagy telje-
sitmeny es a sport futomu. Egy kisebb, "telkes jaratot" szeretnek helyette.
A kocsi nagyon egyben van, szivesen megmutatom, elkotelezettseg nelkul
barmikor megnezheted.
A muszaki vizsga oktoberben, a zold kartya jovo áprilisban jar le.
Extrak: riaszto, teli gumik (felnivel), radios-magno.
Ja, az ára: 400ezer HUF, úgy gondolom, ez korrekt ár, a korahoz képest
jo muszaki allapotban van.
Ha érdekel, hívj fel: 262-73-96

Udv: TL



Tóth László
Budapest

A főnöknek koncepciója van, a beosztottnak rögeszméje.........
+ - Re: torott lampa, borkormany vedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Ma a szervizben lattam, hogy a fazon maga rak ossze egy lampat, es eppen
reszeli bele a muanyag indexburat!!
Volt ott hosugarzo meg mindenfel ami szerintem ahhoz kellett neki. Ha
gondolod kerdezz ra: 277-5963 egy telefont meger. Lehet, hogy csak maganak
fabrikalt...de ha az utcan latom a lampat, akkor nem mondtam volna meg, hogy
hazi gyartmany. Valami nyugati autoba keszult...

Udv:
Dani

 wrote in message ...
>Sziasztok!
>
>Segitsegeteket szeretnem kerni. Nemreg valami, valahol betorte az Alfam
>jobb oldali kodlampajat. A (marka)szervizben azt mondtak, hogy csak
>komplett lampat lehet kapni. (Ez eleg huzos arban vagyon.) Jo volna
>meguszni a teljes cseret, hisz csak az uveg torott el. Tudnatok ajanlani
>cimet, ahol vagnanak bele uveget?
>
>Mas. Mit ajanlotok borkormany vedelmere? Mar valami apoloszerrel be
>kellene kennem, de nem tudom mivel merjem. Nem akarom, hogy csuszos
>legyen.
>
>Koszi, sziasztok, Laci
>
+ - Re: futomu ujra. / sport futomu hatranyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>4. a teleszkopok konnyen benyomhatok, nehezen szethuzhatok. ennek
>hatasa: a kocsi bolint, es a VISSZAuton kapja a csillapitast, tehat
>egy gyari, de kemenyitett telo ugyanugy bolint fekezeskor, mint a nem
>kemenyitett. a kulonbseg: amikor rugo visszahuzza a kocsit a nyugalmi
>helyzetbe, akkor a kasztni nem leng tobbet. ha azt akarjuk, hogy
>a kocsi ne is bolintson (ez mar sportosan nagyon-kemeny), akkor
>oda-vissza csillapito (sport)lengescsillapitora van szukseg.
>csak-vissza csillapitobol nem lehet oda-vissza csillapitot barkacsolni.
>
>na, ezekkel az ismeretekkel lettem gazdagabb a mai napon.
>z.


Annyit szeretnek hozzatenni, hogy nekem ilyen oda-vissza csillapitos,
szabalyozhato kemenysegu KONI teloim vannak. Csak olyanoknak javaslom,
akiknek teljesen elborult az agyuk!!!
Aki nem szerelmese a sportos autonak es nem tud elviselni nagyfoku
kenyelmetlenseget az ilyen sport futomu miatt, annak nem javaslom. Ultem par
valodi versenyautoban (Lancia Delta HF Integrale, BMW M3, BMW 325i) es
ezekben is ugyanazt ereztem mint a sajat automban.... 6 honapja vettem az
autot, es 3 honapja a telokat teljesen puhara allittattam, mert havi 1-2
alkalommal szetesett valami az autoban a rettenetes razkodas miatt. A
puhitast nem nagyon erezni, de az alkatreszek azota nem esnek szet! (eloszor
az AC Pumpa lett zarlatos, majd a trafo ment tonkre....)
Azzal szoktam viccelodni, hogy ha ramegyek egy ketforintosra akkor megtudom
mondani, hogy fej vagy iras! ;-)
Nem is jar messze az igazsagtol! Szinte minden apro egyenetlenseget kozvetit
a gerincembe az auto!!! Gondolja meg mindenki mielott a legkemenyebb
sportfutomuvet valasztja!

Udv:
Dani
+ - Re: Vizhajtasu motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Otto motorba letezik olyan megoldas, hogy vizet adagolnak a benzin levego
keverek melle. Mar eleg regi dolog. Vannak szervizek, ahol ilyet is
vallalnak.
Ezt meg a kozepiskolaban tanultam. Azt mondtak, hogy a viz bomlasa adja a
pluszt! Amikor bomlik, szuperul szetporlasztja a benzint + hut es ettol
kesobb kovetkezik be a robbanas!! Draga Hegedus tanar ur biztosan ingatna a
fejet, hogy milyen pontatlan vagyok, de azt hiszem nem mondtam
suletlenseget.  ;-) (lehet, hogy O" is olvassa ezt)

Elonye a  jobb benzin levego keverek minoseg es a kesobbi robbanas (tehat
nagyobb nyomas) miatt a jobb teljesitmeny (nem hiszem, hogy 2-5%nal tobb
lenne),  es a jobb fogyasztas!

Ha valaki melyebben is erti a folyamatot es esetleg tud errol bovebben,
akkor kerem, hogy irjon rola.

Udv:
Dani
+ - AUCHAN olaj es benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Schmidt Csabi irta:
>Nemregiben szoba kerult az AUCHAN benzinje Franciaorszagban. Van
>valakinek tapasztalata az aruhazban kaphato olajrol? Kevesebb, mint fele
>a SHELL olajnak (ill . standard asvanyolaj araert félszintetikust vehete es
>ha elegedetlen a vevo a vetelar ketszeresset fizetik vissza.
>1. Milyen a minosege?
>2. Garanciajuk mit er?

Kiprobaltam, sajat tapasztalat:
Iszonyu szar. Szerintem a fele viz :-) (ugy, mint az akcios tejben)
Az arnak egyszeru a magyarazata: az arban a kovetkezo osszetevok
vannak
(nemi kozgazdasagtan... marketinggel fuszerezve :-)
* eloallitasi ktg-e
* adalekok ktg-e
* kutatas-fejlesztes erteke
* haszonkulcs + haszonkulcs + haszonkulcs
* presztizs erteke
* es meg ki tudja, mi

Ebben az olajban csak az elso van, es haszonkulcsbol egesz pici.
SEMMI mas.


Konkretan az olajrol:
Pontos magyarazatot nem tudok, de pl. nekem nagyon hamar befeketedett.
A 4taktos Trabiban (ahogy a multkor irtam is) csorogtek rendesen a hidrok.
Amig ez az olaj volt benne, nem tudtam vele mit csinalni.

Valoban csabito az ara (tavaly nyaron 1400 Ft 5 liter?). De nem tudom,
megeri-e.

Vagy csereled 3-4000 km-kent (a szurot meg rendes periodusonkent) - 
ennek legfeljebb csak orul a motor.
Vagy teszel bele olcso, markas olajat (TOTAL alapolaj kib. 2500 Ft 5 liter), 
ha sporolni akarsz.

A garanciat szerintem felejtsd el. Biztos van hozza 67 oldal aprobetus duma...

MAS.
A francia olcso, hypermarketes benzinekrol (ahogy igertem):
Nagyon megoszlanak a velemenyek:
**nekem szemelyes kinti ismerosomnek rohadt le az autoja ettol a benyatol 
(tudtak bizonyitani, mert a kut utan 500 m-rel tortent)
**DE: latva a forgalmazott mennyiseget, megsem lehet olyan halalosan rossz.

Az ar meg egyertelmuen mennyiseg es kozvetitok kerdese.
****Mo:szjo" Lo:gran, kis kutas (:-) rendel juliusra 1 kamion szupert 
Bivalybasznad-alsora, kozvetitotol, markasat (pl. Total) 15-30 napos fizetesi 
hataridore;
****A 1 HYPERlanc meg rendel kozvetlenul Rotterdambol vagy Marseille-bol 
5 tankernyi finomitott szupert, ugyanugy juliusra, es 60-90 napra fizet...

Ez nyilvan eros egyszerusites, de tukrozi a valosagot. Hja, a hyperek vilaga...




+ - subaru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Subaru alkatresz bolt, forgalmazo, raktar stb  es autobonto cim,
koordinatakkat tud -e valaki ?
+ - Suzuki vs. nemet auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!

>Ezert lenne egy kerdesem: miert szidja mindenki a Suzukit, mint az
allat?
>Tenyleg ez az egyetlen autotipus a vilagban, ami rossz lenne?
>Szerintem nem errol van szo.
Szerintem sem.  Itt arrol van szo, hogy sok kispenzu magyar isteniti, es
ez azert korant sem igaz.  Nem art ha ezeket a velemenyeket visszahuzzuk
a foldre.

>Tehat szerintem a problema lenyege: a Suzukit Magyarorszagon gyartjak,
tehat
>szar. (Az Opelt is itt gyartjak, de az nemet auto, tehat jo.)
Nem ezert van.  Probald is ki oket. Bar ez azert szubjektiv dolog...

>Ugyanis nagyon rossz erzes az embernek, amikor dolgozik egy autoert
esetleg
>tobb evet, nagyon orul neki, es mindenhol azt hallja, hogy szidjak.
Az szerintem meg rosszabb erzes, amikor tobb evet dologozom egy autoert,
es - mint viszonylag ertelmes ember - elotte utanaerdeklodok, es a
tapasztalatokat osszegyujtom.  Es ekkor mero szemermessegbol senki nem
szidja nekem az adott markat, es en megveszem.  Utana jon igazan a rossz
erzes, amikor szivok vele rendesen, pedig ugyan annyiert sokkal jobbat
vehettem volna.

>Multkor vki azt irta, hogy a Suzuki szar, mert hogy nem feher az
indexe,
Ezt olvasd el megegyszer, mert nem ezt irta.


Borbely Gabor
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !

Jobb keson mint soha, mindenkinek halasan koszonom az Aleko ugyben adott
informaciokat !

P. von Guldenburg
+ - Autok kopkodese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Norbi!

Megkérdezném (még), hogy mi annak az említett motoroslistának a címe (másokat i
s érdekelhet).

Maximálisan igazad van abban, hogy ha valaki vett egy autót, akkor néhány évig 
kutyaul erzi magat abban a kocsiban. Teny, igy ha valakit megbantottam volna a 
kritikammal bocs. (Kulonben a gyarak egy face-lifting soran is segítenek ebben,
 hogy kutyaul erezhetsd magad benne.)

Aki Suzuki vetelén tori - esetleg erosebb idegzetu Swiftes - lehet erdemes fell
epnie a www.hirnet.com forum (mindharom) Suzukis rovatába, jobban megismerni pr
o- es kontra a vitát. Különben döntetlen a kimenetele, ha nekem texene, nem men
t volna el a kedvem tole.

Az említett GM Opel (és a Ford) sem nemet (inkabb a jenki multi paneuropai terv
ezesu modelljei), magam egyre kevésbé látom az echte deutsch kocsik (Merci,Audi
,VW,BMW) körül sem a glóriát.

Irigylem es csodalom a japanok gyartastechnologiajat, de miert nem tudnak egy k
ényelmes, nagyon jól kinézetű kocsit szerelni Egomban? Ha ok szerelnek a S/AX/o
-t Isten a tanum szazszor jobban kellene, mint a francia... Persze korrekt - ti
sztesseges - piaci magatartassal. (Mondjuk nem emelik fel 2-3x-ára az alkatrész
árakat!)
Baratom szerint ha a Dacia (Renault14) gyár Mlada Boleslav-ban epul, s a kelet-
nemet zweitaktok hetvenes evek elejen megkapjak a VW motorokat, nalunk is ossze
takolnak egy FIAT licence-t akkor elmarad volna a rendszervaltasunk;-) Ahogy a 
Togliatti gyar volt a kommunista alom tronfosztasa... 


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - (Norbi!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tenyleg igazad van. Felesleges heccelni barmely tipus gazdajat, valoban senknek
 sem esik jol, ha nehany evig szegyelni kenyszerul (plane a Swift eseten ok nel
kul; soha nem mondtam a tipus nem jo, csak nekem nem koser) kedvence't. Annyira
 talan mindenkiben szilárd a döntés egy kocsi mellett, hogy tudja mit miert val
asztott; egy kosza majusi szello nem befolyasolja. (Onbecsuleset a gyar az aktu
alis face lifting-en ugy is elveszi).

Erdekelne - szerintem nem csak engem - az emlitett motoros lista cime.

Aki Suzuki vételével kacérkodik annak  - ill. erosebb idegzetu Swift-eseknek - 
erdemes fellepnie a www.hirnet.com forum rovatá(nak három Suzuki listajanak val
amelyikere), s jobban megismernie a teljes vitát pro- es kontra. Mely szerintem
 dontetlen, erdemileg igazan senkit nem befolyasolhat.

Szalonbol uj auto vasarlasa elott meg harom jo tanacs:
1. Probalj ki egy jonehany eves peldanyt is - ma'rha van -, mennyire erzed maga
d benne kutyaul pl. majd hatevesen, ha nem lesz loved lecserélni. (ujonnan mely
ik a szimpibb a DaciaTLX vagy a Wartburg1.3? Hatevesen?)
2. Alkudj a listaarbol 5-10%-ot!, persze eloszor (leg)messzebb kezdd el (ha Dél
Budán laksz akkor Ujpesten) mert a 3.-4. az igazi ajanlat (Mire belejossz az ma
r kozel lesz szervizbe is menned...) Ezt a Suzuki listajan tanultam, de haverok
kal mas helyeken is bejott.
3. Aha'ny uj kocsis probalehetoseg van elj vele (Focus, Yaris, Matiz, Peugeot10
6-206-306, Citroen Berlingo, FIAT szinte minden típusa, Clio, Suzuki-k, Golf, O
ctavia, Felicia: szoval teljesseg igenye nelkul ahany kocsit szalonbol utobbi 1
,5 honapban kiprobaltam). Persze ne Trabival szakadt farmerben menj oda... Az e
lso par kudarctol se ijedj meg. Ugy megyek oda, hogy a kereskedo orul, hogy val
oban ki akarom probalni:-)
+1 kotelezot a legolcsobb helyen koss (pl. Pesten a Garancia OTP atutalas melle
tt a leheto legalacsonyabb arat adja), a bonusrol mindenhol csak nyilatkoznod k
ell (az uj biztosíto soha ne firtatja, hogy a regi kocsidat eladtad-e mar; ott 
akkor is egy B7 ugyfelet nyertek ha a masik kocsid me'g meglenne mas bizti-nel;
 azt nem merem mondani csaljatok (B7-re M8-nál) a nyilatkozatnál, mert ciki leh
et; bar erdemes varni nehany napot a "priuszos" kocsid eladasaval - igy ujra BO
-t nyilatkozhatsz).

Nem dicsekszem milyen kocsim van, de említett GM Opel (+ a Ford) sem igazan nem
et (inkabb a jenki multi paneuropai tervezesu modelljei; igaz eppen ok szeretik
 leginkabb a Swift-eseket kopkodni a "Nemet" autobol...), igaz az echte deutsch
 autok felett is egyre kevesbe latszik - megkopottan - a gloria... 
Kulonben nagyobb a tulaj markahusége, ha sokat kell pepecselnie a kocsi alatt. 
(A Swift-nél ez ritka! - már ez utobbi - az is uresse tehet;-)

Irigylem es csodalom a japanok gyartastechnologiajat, de miert nem tudnak egy k
ényelmes, jo rugozasu, hazai viszonyokhoz jol alkalmazkodo (pl. a DOHC-t és MPI
-t ne 1600 ccm-es motorba tegyék, mikor a kotelezo dijtetelugras miatt mindenki
 sokszor meggondolja! a Daewoo pl. ezt jobban kiaknazza a 800ccm; 1500 ccm moto
rjaival) kocsit szerelni Egomban? Ha ok szerelnek ossze az S/AX/o-t Isten a tan
um szazszor jobban venném, mint a franciat... Persze korrekt - tisztesseges - p
iaci magatartasukkal. (Ugye nem illik az alkatreszarakat egyik naprol a masikra
 2-3x-osára felemelni ez ev elso feleben!)

Baratom szerint ha a Dacia (Renault14) gyár Mlada Boleslav-ban epul, s a kelet-
nemet zwei-taktok hetvenes evek elejen megkapjak a VW motorokat, nalunk is ossz
etakolnak egy FIAT licence-t akkor elmarad a rendszervaltas;-) Igaz, ha Togliat
ti-t Brezsnyev nem epitteti fel a peresztrojka sincs;-))) 

Csabi

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - lakokocsi alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

kerlek segitsetek, ha tudtok!

Lakokocsihoz keresek alkatreszeket (ALCAR, olasz). Pillanatnyilag ablak es
kilincs a surgeto. Erdekel informacio arrol, ha valahol van ilyen
kereskedes, illetve az is segitene, ha valaki jar ki olyan orszagba
alkatreszekert, ahol van remeny a beszerzesre.
Az ablakrol ugy tudom, szabvanyos fajtak vannak, szoval hasznalhato a
hasonlo szerkezetu ablak mas tipusrol is.

Elore is koszi : Attila
+ - Re: Merci motor 130 C-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz ,

> Felado : Schirger Richard Mosonmagyarovar
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Re: Merci motor 130 C-on ( 25 sor )
>
>>>Felado :  [Hungary]
>>>Temakor: Re: Merci motor 130 C-on. ( 30 sor )
>>>
>>>Szoval belsoegesu motorokban az elego uzemanyag energiajanak igen nagy
>>>resze (~20-25%) a hutobe megy el, ami ugy nem jo (futjuk vele az
>>>utcakat). Ez azert veszteseg mert az uzemanyag elegese soran keletkezo
>>>hot nem a jarmu hajtasara hasznaljuk fel, hanem elvezetjuk a levegobe.
>
> Lehet, hogy a hutobe 20-25 % megy, de ez nem minden!
> Az autokban hasznalt robbano motorjaink hatasfoka nem eri el a 40%-ot.
> Vagyis a gordulesi-, surlodasi-, es legellenallas lekuzdesere, a tomeg
> gyorsitasara, stb. ezt a 40%-ot hasznaljuk, a masik 60-nal a kornyezetet
> futjuk.
> Hogy ez mennyi?
> Varosi forgalomban, atlagosan kb. 15 kW-ot (20 LE) veszunk igenybe. Napi 1
> ora a munkahelyre, 1 ora vissza, az osszesen 30 kWh ( ez a 40%). Amivel a
> kornyezetet futjuk az 45 kWh. Ez telen egy 40 m2-es garzon-lakas teljes napi
> futoteljesitmenye !!! Jo mi?

En tiszban vagyok avval, hogy a hutobe tavozo 20-25%-nyi veszteseg meg
nem minden. Mellete meg igen sok vesztesegforras van. A legnagyobbak
(de messze nem az osszes) mondjuk a kipufogasi vesztesegek ill. a
mechanikai vesztesegek.
Sajnos az atlag belsoegesu motor (szakemberek nem nagyon szeretik a
robbanomotor kifejezest) meg a 40% hatasfoktol is igen messze van. Az
Otto-k olyan 22-25 meg a dieseleknek valamennyivel jobb olyan 28-30% a
hatasfokuk.
A tobbi amit leirtal erdekes, bar azert nem az osszes veszteseg ho
jellegu.

Csa

Best regards,
 Juhasz Miklos                         mailto:
+ - szlovakiai kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szlovakia. 
Autoutra is kell matrica. A matrican rajt is van az autout logoja.
Traffipaxal meg nem talakoztam. Habar, ha kulfoldon jarsz, erdemes
fokozottan betartani az ott ervenyes szabalyokat.
Lengyelorszagban 
nem kell matrica, - de gyakorlatilag nincs autopalyajuk, (Krakkoig biztos
nincs) az utjaik minosege kritikan aluli. Ejszaka en nem is vezettem, -
eletveszelyes. 80-nal belemenni egy kivilagitatlan 20 cm mely godorbe...
Ha arra jarsz, Lengyelorszagban vedd a benzint es Szlovakiaban a sort.
Nagyon olcso.
+ - m5 autopalya, Inarcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Hallottam arrol, hogy az M5-os autopalya fizeto szakaszara fel lehet hajtani In
arcsnal. Valaki felvilagositna 
arrol, hogy pontosan mit jelent ezt? Melyik iranyba lehet onnan tovabbmenni fiz
tes nelkul? Szoval minden 
erdekel

Elore is koszonom
      egy verbeli autos
+ - FW: Skoda inditomotor:(( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
> 
> "Beszart a csorlo"...nem huz be az a franya rele, amelyik a fogaskereket
> tolná be a fogaskoszoru fole. Teljesen szabadon porog a motor.  Csak
> kisebb mutatvany aran tudom beinditani a Skoda gépjárművet. Szerintetek
> megszorulhat ott valami, vagy egyszeruen csereljem ki a relet (de az jo?
> ha egyszercsak behuzza)???
> Mennyibe kerul egy komplett inditomotor egyseg?? bpntott? 
> Segítség!!! Hetvegere el kell indulnia akar berugokarral is.
> 
ATIS
+ - AV FIAT 124 Spider (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A vendre Fiat 124 Spider (cabriolet) de 1971, 1600cc, importée des USA,
papiers en ordre, complčte mais ŕ reconditionner (gros entretien moteur,
peinture, perte des clefs,...). Elle est passée au contrôle technique sans
problčme il y a 3 ans.
prix : 95.000 FB
région de Chimay
+ - Cirtoen BX olmozott-nem olmozott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mostanaban tobbszor volt szo az olmozott benzinrol.
Nekem egy 1986-os Citroen BX-em van. Ebbe olmozott benzint kellene
tankolni, de legalabb 5 eve nem latott olmot, es semmi baja sincs
emiatt.
Ilyenkor mi van?

Attila
+ - Re: punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 11 May 1999 08:06:21 EDT,   wrote:

>  Kaphato valahol fiat punto javitasrol konyv?

A Puntoet meg nem lattam (nem figyeltem ra), de legnagyobb
meglepetesemre a budakalaszi Cora aruhazban kb 40 fele javitasi
konyvet talaltam, kozte a Puntonal ujabb Bravo/Brava sorozathoz is.
Gondolom, ha ehhez volt, akkor Puntohoz is van.

Udv:  Zak

+ - autocikizes + vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Kovacs Norbert!

>Ugyanis nagyon rossz erzes az embernek, amikor dolgozik egy autoert
esetleg
>tobb evet, nagyon orul neki, es mindenhol azt hallja, hogy szidjak. 

Ez nagyon korrekt gondolkodas!




>> Egy kis modositas nem art, nehogy tevuton jarjatok (aki nem inge nem
>> veszi magara) de a fennt nevezett tipuson nem az ekszij, hanem a
>> vezermuszij hajtja a vizpumpat, es a vizpumpaval feszitem meg a
>> szijat.Ez minden negyutemu Wartburgban igy kell hogy legyen, mert
>> masmilyennel meg nem talalkoztam.

Mindegyikben ilyen van, de nem azert, mert masmilyennel meg nem
talakoztal ;-))))


Balage!

>A vezermuszij feszesseget biztos hogy nem te allitod, ergo nem az
hajtja a
>vizpumpat. Egyebkent en meg nem lattam auton vezermuszijat burkolat
nelkul.
>Ha tevedek javitsatok ki.

Igen tevedsz, az adott motornal a vezermuszijjal hajtod a vizpumpat, az
ekszij csak a generatort tekeri. 
Az en vezermuszijam burkolat nelkuli, (well, azert mert torott)

Jo autozast, 

Gabor
+ - RE: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

---offtopic:

> Az utobbi nehany szamban volt szo a radardetektorrol. Eddig ilyenrol
> csak a Need4Speed-bol hallottam. 

mar a TestDrive1-ben is volt (PC/XT, CGA 320x200x4) :-)

---polo:

 irja
> Egy gondja van.
> Harom dob helyett csak egy szerencsetlen van neki es iszonyu 
> hangja van ami mar kezd idegesiteni. 

halkabb lesz, a fogyasztas nem csokken, a menetteljesitmeny romlik.
szerintem hagyd fent a hosszu csovet, es a gagyi (hangos) hatso 
dob helyett csinaltass ra egy jo sport-dobot.

> (sajat cimre)

miert nem iratkozol a listara, ha a tagoktol kerdezel, bocsass meg...

---lada

> Valaki valamit felreertett. En azt kerdeztem, hogy valaki valamilyen
> befecskendezot raberhelt=e mar egy zsigara. Nekem azert kellene, mert
> 8.6 ala az istennek nem megy a fogyasztas varosban, pedig mar szinte 
> en tolom.

szerintem nem eri meg. amennyibe egy ilyen szereles kerulne:
injektor(os hengerfej), elektromos AC, computer, szerelesi
es atalakitasi koltsegek.. es csokkenne mondjuk 1 literrel
a fogyasztasod. mondjuk az atalakitas 180E (mondjuk), es
100 km-enkent 1 litert sporolsz, akkor az ara 100,000km
utan terul meg, ezutan jon a haszon. namost, nem tudom a motorod
mikor volt generalozva, de 100E mulva ujra kell, meg a lada kasztni
is kirohad alolad...

Azt hittem a teljesitmenynoveles miatt kell :) mert akkor megeri! :)
Agyig nyomni - kilinccsel elore. :)

Az uj ladak tenyleg injektorosak, pl NIVA 1.7i

---feltolteses legenda...

> Ladaval (Zsigaval?). A f=
> eltoltest egy Roots-fuvo biztositotta,

azt nem ertem, hogy hogyan lehet a vakuumra tervezett (igy van?)
karburatort tulnyomas ala helyezni ? tud mukodni ?

---lampacska

Laci!

>A (marka)szervizben azt mondtak, hogy csak
>komplett lampat lehet kapni. (Ez eleg huzos arban vagyon.) Jo volna

automotorbol csak 3 cim igy elsore:

Bontott autolampak, utangyartott lampak. 1044 Vaci u. 102. 230-1740
Autolampa centrum: javitas es ertekesites. XIII. Beke u. 47. 350-7244
Garancia Autolampabolt 2000 kft. 900 tipushoz: Ulloi u. 561. 2-910-925

---skoda coupe

>Felado :  [International]
>Temakor: Skoda tuning ( 110 sor )

ezt nagyon jo volt olvasni.

z.
+ - Valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
A kritikat jo neven veszem, mivel nem irtam le rendesen, hat most
kiegeszitem.

>A keverotorkot az altalad emlitett cso a csoben megoldassal azert
csinaljak,
>mert igy elkerulhetoek a keveresre(porlasztasra) karos orvenylesek.

[1] 502. oldal
"... a legtorokban ujabb diffuzort vagy diffuzorokat helyeznek el az
elozovel koncentrikusan, amelyet keverotoroknak nevezunk. Ebben az
eseten a legtorokba helyezett keverotorok legkissebb keresztmetszeteben
novelt aramlasi sebesseget es depressziot erunk el..."  lusta vagyok
tovabb idezni:...a sebesseg kb 20 a depresszio 50%-al nagyobb.. Meresek
szerint a kis torokban aramlik kb az 1/6-a a levegonek. Szoval azert
rakjuk bele, hogy jobb legyen a porlasztas.. A legtorokban _mindig_
turbulens az aramlas!

>A bezinmotorok MINDIG allando keveresi arannyal mukodnek.
Ez nem teljesen igaz.
513. o.
"A korszeru karburatorok a motor levegoarany-igenyenek uzemi
korulmenyeinek megfeleloen valtozo osszetetelu benzin-levego kevereket
allitanak elo" Tehat a keverek "dussaga" valtozik a terhelessel
aranyosan. Ez azert van, mivel az optimalis fogyasztasi es a maximalis
teljesitmenyi pont nem ugyanott van. Mostanaban a harmas hatasu
katalizok miatt 1-es aranyban adagoljak, azaz, hogy pont ne maradjon
oxigen benne. Itt igaz az allando keveresi arany. Masreszt igazad van,
mivel a szallitott levego mennyisegevel egy fuvoka eseten nem aranyos a
fuvoka benzinszallitasa, hanem tobbannal, igy csokkenteni kellkell ezt
az mennyiseget. Egyebbkent az valtozas kb 15:-tol 12:-ig tart.

>A dupla torokra azert van szukseg, mert a beszivott levego tomegarama
megnovekszik es igy tobb levegonek kell atmennie >azonos
keresztmetszeten, ami az aramlasi sebesseg novekedeset okozza. A nagyobb
aramlasi sebesseg nagyobb deprissziot >hoz letre a torokban ami azt
jelenti, hogy elkezdi szivni a benzint, mint az orult. Ez a keverek
eldusulasahoz vezet, ami fogy. >novekedest es teljesitmenycsokkenest
okoz. Tehat nagy fordulaton a levegoaram karos felgyorsulasat
akadalyozzak meg a >dupla torkkal. (ahogy azt frescho le is irta)

Bocs egy keres: Frescho (nagy F, mert nev :) koszi.
A dupla torokra nem igazan ez miatt van szukseg. Nem az a lenyeg, hogy
az aramlasi sebesseg meg, hanem az, hogy ezzel parhuzamosan a
legellanllasa a toroknak is brutalisan fokozodik. Egyebbkent egy
toroknal sem kezdi el szivni, mint az allat, mert ezert van benne a
kiegyenlites. A dupla torok a legellenallast csokkenti. Az mas kerdes,
hogy egy torokkal megoldott kompenzalast kicserelve egy duplatorku
szerkentyure sokkal furgebb lesz az auto es ha nem nyomjuk, akkor meg a
fogyasztas is csokkenhet (jobb nyomatek...) Persze azert rakunk ra
duplatorkut, hogy menjen, mint az allat :)

>keverotorokban olyan vakum alakul ki ami meggatolja mar a benzin
porlasztasat ,
>illeteve a benzin nem kepes kovetni a levegot es igy elszegenyedik a
keverek.
Igen! Pontosan ezert van a gyorsitoberendezesre szukseg.Annyit viszont
hozzatennek, hogy pontosan nem megno, hanem leesik a depresszio.(nem
fogod be annyira)

Ajanlom a Belsoegesu motorok tervezese es vizsgalata cimu konyvet (BME,
egyetemi jegyzet) Nagyon jo! Egyebbkent azert erdeklodom a befecskendezo
irant, mert szeretnek egyet legyartani, jo lenne a fogyasztas miatt. (na
meg ugye jobban is menne :)

Fresi BaCSi
+ - vizbefecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A vizbefecskendezes egy jo otlet, mivel csokkenti az ongyulladas
veszelyet az elparolgo viz, mert belulrol huti a motort. CXSendesebb a
jaras es jobb a  hatsfok (nasgyobb vegnyomas a goz miatt). A hatranya
az, hogy tonkrevagja a motort es a kipuffancsot a viz, mint azt valaki
irta. Versenyauton azonban mar olvastam, hogy alkalmazzak. Esetleg azt
lehetne megcsinalni, hogy csak nagy terheles eseten fecskendezzunk be es
arra figyelni, hogy nehany km-et menjunk vele leallas elott tisztan. Igy
ideje lenne elparologni teljesen a motorbol. Egy masik dolog, hogy
kopott motornal keveredne az olajjal es ... Szoval gyors es tisza halal
lenne.

udv:
Fresi BaCSi
+ - Re: AUCHAN olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En 20e Km ota jarok vele,  problema nem volt. 14 eves Mazda 323.
+ - Futoszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Kocsim hatso ablakanak futoszalaibol a fele nem mukodik, igy esos idoben

A Gyali uti METROBAN lehet kapni hozza javitokeszletet:
- ontapados sablon
- ecset
- folyadek

par ezer forint (a ragasztoknal keresd)

Udv.: Tomasz
+ - elado veteran (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
                    egy baratom el akarja adni jo allapotu Wartburg 1000,
1963-as autojat.
Ha valakit erdekel, kerem kuldjon e-mail-t nekem.



               Hello,
				Poczik Gabor
			
                                  http://neuralyn.hungary.nu
+ - Szlovakia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
A hetvegen utazom Budapestrol Szlovakian at Krakkoba.
Azt szeretnem kerdezni, hogy Szlovakiaban gyakran lehet
talalkozni traffipax-al?

Nem tudom mashol hogy van, de itt majus a 
biztonsagos kozlekedes honapja. Minden sarkon 
rendor :-((

A szlovak autopalya matrica csak autopalyara kell, vagy
autoutra is?

Is. Viszont olcso (szerintem)

Csaba
+ - Help teleszpok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO-sok!

Nem szoktam sokszor irni, de akkor keveset, sot, viszont
lelkes olvaso vagyok meg mindig.
Amiota a matricas otletem -nyugodjon bekeben- elhunyt,
nagyon elszomorodtam. :o( :o)
No mindegy egyebkent azthiszem azt a megoldast fogom 
eszkozolni, ami senkinek nem kerul sokba, vagy semmibe,
ha vegre megegyezunk az egyik formatumban, akkor en 
speciel kinyomtatom szines nyomin es kiragasztom akar 
celluxxal. :o) Es (mivel es-sel nem kezdunk mondatot) le van
a problema.

No de nem is ezert irtam ugye!
Szoval aggodom az en kis Kadettem miatt.
Egyebkent 89'-es 1.5TD, mellesleg negyon rulez, imadom.
DE! Egyre inkabb eszreveszem, hogy az elso telok kezdenek 
kikeszulni, de nem tudom, hogy tudjam meg igazan, hogy 
cserere erett-e mar. 
Az en kis tesztem annyiba merult ki, hogy megloktem a ket
elso kereket (persze fentrol lefele) es ringatozott meg egy 
darabig. (ket-harom fel-le)
Szoval mit gondoltok, hogy lehet megtudni igazan az allaganak
megfelelosseget?
Ez az egyik prob.

A masik talan ehhez koze van, hogy hidegen ugy tiz percig
igencsak kopog a jobb eleje. A hang utan ismet a telokra 
gondoltam, mert egy az egyben a kerek mozgasat kovette.
Mintha semmi nyomas nem lenne a teloban.
Ellenben ha bemelegedett, akkor megszunik a kopogas.
Vagy csak elhalkul?

Mi legyen?

A segitokesz infokat a listara is kuldjetek, mert hatha erdekel
mast is.
Elore is koszi,

Udv

   ****************
* Ai.: Peace :o) gyimi *
   ****************
+ - Motoros lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tobben kerdeztetek, hogy mi a motoros listanak a cime, amit emlitettem.

Tehat:



Feliratkozás: SUBSCRIBE DIGEST
Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria Kft.
Phone: +36 1 2241 252
Fax    : +36 1 2241 270
e-mail : 
+ - Hatso ablak futoszal javito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Siasztok autosok.
Szia Tibor.
>allitolag lehet kapni olyan ceruzat aminek a hegye tomoritett fempor, igy
>vegig huzva a szakadason ismet mukodni fog
Igen lehet kapni Pl nalam is. Csak a nagyker ara van meg nekem.  Holnap
utananezek az arnak es akit erdekel arat csak maganban kuldom el. Maximum 10
cm - es szakadast lehet vele javitani.

Udvozlettel :frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - bejaratas,olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

A valalatnal kaptunk egy Renault Kangoo 1,2-es kistehert.
A gyari iras szerint 1000 km-ig, csak 90km/o-ig hajtsuk.
Az elso: szerviz es olajcsere 20000-azaz huszezer km-nel lesz.
Ezek a nyugati autok, nem keleti autok.


csao kovigabi
+ - RE: Egy kis futomu bibi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van egy Toyota Tercel 4WD -m es amikor egy nagyobbat fekezek 
> vagy folduton
> hepe-hupa akkor a bal elejen koppan valami. Elvileg a 
> lengescsillapito 1
szerintem tuti, hogy vagy log a feltengelyed, vagy a csapagy van megfaradva,
nekem is kellene felujittatni a wartburgomban...

Vlad
+ - Hutoviz gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
Opel-Astra 5 eves: rejtejes helyen elfolyik a viz. Valoszinuleg a hutoradiator,
 a 
bunos mert idonkent onnan latszik nemi gozoles. A kipufogocsonkra kerulve 
valhat gozze, mert kulonben semmi nyoma nincs nedvessegnek. Mini luk lehet, 
es valami remlik nekem, hogy letezik valami adalek a hutovizhez, ami az ilyen 
szivargast megszunteti, tudtok errol valamit -nem szivesen koltenek most a 
kocsira, de a viz potlast is unom kb. minden tankolasnal 1,5-2 liter.
udv.Con
...sose kop el ....ha-ha-ha!
+ - CD jatszo autoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Erdeklodnek, hogy van -e valakinek olyan CD lejatszoja az autojaban, ami
egybe van epitve a radioval, tehat nem hatul a csomagtartoban van a
CD valto.
Mik a tapasztalatok vele? Kulonosen a razasallosagara lennek kivancsi.
(budapesti utakon)

Lattam ilyen keszulekeket 70 eFt kuruli aron, es gondolkodom egy ilyen
megvasarlasan.
+ - auto elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mijen koll?
mijen arbal?
+ - FIAT 125 muszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok !

Nem tudja valaki, honnan lehetne keriteni Fiat 125- be muszereket ?
Nem a polski jellegu kell, mert ez meg eredeti olasz 125-os.

koszi, slow
+ - Olajlobby, vizesbenzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Schmidth  Csaba irta:

>Ehhez nem sikerult - koolajmultik lobbyja reven (kulonben evtizedek ota
> tele a pancelszekrenyuk ennel sokkalta jobb otletekkel:-((( - partnert talaln
i.
> Hotan tanarom benne volt egy ilyen kutatoteamben anno, de lusta vagyok tobbet
 irni elmenyeirol.>

Pedig orulnenk neki!
udv, Sanyi
+ - opel vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek !

Kb. 3 hete vagyok a listan de meg nem szoltam hozza, es nem is vagyok
szakerto.

Most viszont lenne egy kerdesem, hatha erre is tud valaki valaszolni.
Van egy Opel Vectra 1.6 -om 1991-es.
Neha olyan tunetei vannak, hogy alapjaraton a fordulatszam ingadozik.
egyszer egeszen lemegy, hogy majdnem leall, majd pedig magahoz ter es
felmegy nagyobbra es
igy ingadozik kb. 10mp -es idokozonkent. De van olyan is, hogy csak porog
magas fordulaton es nem all
vissza. A szerelok allandoan leraznak, hogy nincs kulonosebb baja, csak
valamit megtisztitottak, elkernek
2-3 eFt-ot, es 1-2 nap mulva ugyanazt csinalja. (Opel szalon + maszekok is )
+ Alacsony fordulaton varosban hamar elkezd rangatni a motor.
Fogyasztasa kb. 9-10 liter kb 50% varosi hasznalat. Mennyi a szokasos ????

Elore is koszi a valaszokat!

Szijarto Laszlo

E-mail >     &   

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS