1. |
Jogi Jeno jogtanacsai sorozat (mind) |
197 sor |
(cikkei) |
2. |
Lada karburator+gorogok (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
3. |
W115 =?UNKNOWN?Q?kl=EDma?= (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
4. |
Ablaktorlo elektronika - jelolesek (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
5. |
Merci bontó (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
6. |
Fustolgo Skoda (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
7. |
Skoda motorgeneral (mind) |
94 sor |
(cikkei) |
8. |
Szelvedoragaszto (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
9. |
Nyomtav es kanyar (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: alujaro? ( 9 sor ) (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
11. |
.. (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
12. |
Re. Skoda 120 Javitas + alkatreszek (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
13. |
Re. Fenyszoro beallitas (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
14. |
AUTO loans...debt consolidation..and much more (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
15. |
Elozes (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
16. |
FORD Scorpio 2.9i-V6 / 1991 (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
17. |
Rendszamtabla potlasa (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Jogi Jeno jogtanacsai sorozat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Rengeteg a felmerulo kerdes, es ha a valaszaimat allandoan be kell gepelnem,
es a sorlimitre is tekintettel kell lennem, akkor egyes kerdesekre akar
ot-het nap mulva kerul csak sor, amikorra bizonyara aktualitasat veszti a
valasz.
Ezert most ket technikai megoldast szeretnek kiporobalni a gyorsitas
erdekeben:
A: Az erdetileg ekezetes magyar jogszabaly szoveget egy trukk segitsegevel
megprobalam ekezitleniteni (de szep magyar szot krealtam), es ha ez
sikerulne, akkor megszabadulnek a gepeles gyotrelmeitol, ami hasznos orakat
takaritana meg naponta nekem. (Mert akkor, egy sima vagolapon keresztuli
masolassal itt lehetnenek a jogszabalyok.)
B: A sorlimitre tekintettel kell lennem -ez nyilvanvalo-. Ezert
elkepzelheto, hogy egy-egy hosszu jogszabaly egyik reszet, rajtam kivul
valamelyik listatagunk is velem egyszerre kuldene be (amit persze elotte en
elkuldok neki maganba),
igy a jogszabaly teljes egeszeben egyszerre lenne itt a listan.
Ki(k) vallalkozna(nak) erre a segitsegre ?
Tehat, probaljuk meg az A pont alapjan:
Jogi Jeno jogtanacsai sorozat, a 3/1. resz ...
Kerdes:
> Felado : [Hungary]
> Temakor: C-s, V-s rendszam ( 9 sor )
Tudnatok nekem valami konkretumot meselni a C es a V (egy
betu es a tobbi szam) rendszamrol? (kik hasznaljak, miert
jo,stb.).............
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Dekoracios rendszamtabla ? ( 13 sor )
Nem tudja -e valaki veletlenul, hogy hazankban keszit -e valaki dekoracios
rendszamtablakat ? Dombornyomott fenyvisszavero festessel kellene, de a
"H" -betu nem lenyeges ra. Akar europai, akar amerikai tablameret
megfelelne.
Korabban csinaltam ilyesmit, textilbakelit lapra, kivagott domboru
karakterek
raragasztva, majd mindent ivesre csiszolni, alapozni, festeni. Hosszadalmas
dolog, es egy paran nyaggatnak a tablak miatt, kamionosok, buszosok,
radioamatorok, CB-sek.
Aki tud, kerem segitsen, mert konnyebb lenne egy szakmuhelyhez iranyitani
oket, mint egy muszereszasztalon tablafaragasba kezdeni, hazi modszerekkel.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: rendszamtabla potlasa ( 15 sor )
>Az eljaras a kovetkezo (ket hete csinaltam vegig):
>Veszel 1.500.- Ft illetekbelyeget, szemelyi igazolvanyt, forgalmi
engedelyt.
>legyartathatod az elozo rendszamodat, tehat semmi nem valtozik. A papirral
>es 2.030.- Ft-al irany a Plakett kft, XI. Sasadi ut 63. Itt leadod a penzt
Nem kell ennyi penz hozza. Van dekoros ismerosom, nekik van feher
fenyvisszavero foliajuk (meg persze mindenfele szinu is) es kb. egy
500-asert kivagjak a betuket. Ha elviszed a rendszamot es fol is teszik
akkor meg egy 500-as.
(Jogi Jeno megjegyzese:
Mint olvasni fogjatok az alabbiakban, nem mindig tartanatok be a jogi
eloirasokat, ha a fenti tanacsokat kovetnetek, ...... de: be lehet-e -es
erdemes-e?- tartani azt a jogi-dzsungelt -pl.: egy autosnak-, ami ma
Magyarorszagon van ?)
A jogszabalyok az alabbiakat irjak:
A jármûvek forgalomba helyezése, forgalmi engedéllyel, törzskönyvvel és
rendszámtáblával történõ ellátása:
20. § (1) Gépjármûvel, mezõgazdasági vontatóval, a külön jogszabályban
meghatározott lassú jármûvel, e jármûvek által vontatott pótkocsival -
kivéve a trolibuszt, valamint ha e rendelet eltérõen nem rendelkezik -
közúti forgalomban akkor lehet részt venni, ha azt
- nyilvántartásba vették,
- forgalmi engedéllyel - a lassú jármû esetén igazolólappal - rendelkezik,
- törzskönyvvel látták el, és
- érvényes rendszámtáblája van.
(2) A rendõrhatóság a törzskönyvbe és a forgalmi engedélybe tulajdonosként
azt a természetes, vagy jogi személyt, vagy jogi személyiséggel nem
rendelkezõ gazdasági társaságot jegyzi be (illetõleg veszi nyilvántartásba),
aki a jármû jogszerû megszerzését és származását igazolja.
(3) A (2) bekezdés rendelkezésétõl eltérõen a forgalmi engedélybe és a
nyilvántartásba a rendõrhatóság - a tulajdonos hozzájárulásával - üzemben
tartóként más természetes, vagy jogi személyt, vagy jogi személyiséggel nem
rendelkezõ gazdasági társaságot is bejegyezhet.
(4) A forgalmi engedély, a törzskönyv és a rendszámtábla - az e rendeletben
meghatározottak kivételéve - arra a jármûre érvényes, amelyre azt kiadták,
illetõleg engedélyezték.
(5) Külföldi rendszámtáblával ellátott jármûvel vámhatósági engedély
nélkül - ha jogszabály vagy nemzetközi szerzõdés másként nem rendelkezik - a
belépéstõl számított legfeljebb 6 hónapig lehet Magyarországon közlekedni.
(6) A 6 hónapot meghaladó belföldi tartózkodás esetén a jármû magyarországi
forgalomba helyezését (honosítását) kérelmezni kell.
(7) A jármûvet - ha e rendelet eltérõen nem rendelkezik - akkor lehet
forgalomba helyezni, ha a közlekedési hatóság azt a külön jogszabályban
meghatározott feltételek szerint a közúti forgalomban való részvételre
mûszakilag alkalmasnak minõsítette, külföldrõl származó gépjármû esetén a
vámhatósági engedélyt az ügyfél bemutatta, ha annak jogszerû megszerzését és
származását, valamint a kötelezõ felelõsségbiztosítás fedezetének meglétét
igazolja és a Nyilvántartó regisztrálta.
(8) A jármû származását, amennyiben azt Magyarországon még nem helyezték
forgalomba
- a belföldi gyártónak, importõrnek (generálimportõrnek), összeépítési
engedéllyel rendelkezõnek,
- a jármû nem kereskedelmi forgalomban történõ behozatala esetén annak kell
igazolni, aki részére a jármûvet vámkezelték.
(9) A használt jármû esetén, amennyiben a jármû tulajdonosa annak eredetét
kétséget kizáróan nem tudja igazolni, vagy a már forgalomba helyezett jármû
eredetéhez kétség fér, a rendõrhatóság, illetve a közlekedési felügyelet
elrendelheti a jármû elõzetes mûszaki eredetiség ellenõrzését. A
rendõrhatóság forgalomba helyezés elõtt a jármû adatait a rendelkezésre álló
nyilvántartásokban ellenõrzi. A rendõrhatóság a külföldrõl származó használt
jármû törzskönyvének kiadását az ellenõrzés végrehajtásáig, de legfeljebb 6
hónapra felfüggesztheti.
(10) A törzskönyv és a forgalmi engedély kiadását a rendõrhatóság
megtagadja, ha a jármû tulajdonjogát, eredetét hitelt érdemlõen nem
igazolják.
(11) A jármû forgalomba helyezésének megtagadása során az eljáró hatóság
köteles a megtagadás okát közölni. Köteles továbbá a megtagadásra okot adó
hiányosságok, jogsértések miatt szükséges hatósági intézkedéseket megtenni,
illetve az arra illetékes hatóságokat ennek érdekében megkeresni.
(12) A (10) bekezdésben meghatározott esetben a forgalmi engedély
kiállítható, amennyiben a kérelmezõ a jármûvet jóhiszemûen birtokolja. Ez
esetben a forgalmi engedélyben fel kell tüntetni, hogy "a törzskönyv kiadása
az eredet igazolásáig felfüggesztve".
(13) A közlekedési igazgatási eljárásban a jármû mûszaki eredetiségét a
pályázat útján kijelölt szakértõi állomás vizsgálati szakvéleményével kell
igazolni:
a) külföldrõl behozott használt, továbbá nem a gyártótól, illetve
márkakereskedõtõl közvetlenül beszerzett új jármû elsõ forgalomba
helyezésekor,
b) a forgalomból végleg kivont jármûvek ismételt forgalomba helyezésekor,
c) a kivitel elõtt a Magyarországon már forgalomba helyezett jármûvek
külföldre történõ értékesítése miatt a jármû forgalomból történõ
kivonásakor, illetve a kiviteli rendszám kiadásakor,
d) a jármûben használt alváz- és/vagy motor beépítésének nyilvántartásba
vételekor, továbbá
e) ha a jármû alváz- és/vagy motorszámában az eredeti állapothoz képest
változás észlelhetõ.
A rendszámtábla:
21. § (1) A rendszámtábla állandó és ideiglenes lehet.
(2) Az állandó rendszámtábla
- sorozatban elõállított (általános),
- sorozatban elõállított egyénileg kiválasztott,
- egyedileg elõállított,
- különleges
lehet.
(3) A jármûre sorozatban elõállított rendszámtáblát kell kiadni, ha a jármû
eltérõ üzemeltetése vagy e rendeletben meghatározott egyéb körülmény más
rendszámtábla kiadását nem teszi szükségessé.
(4) A sorozatban elõállított rendszámtábla a három betûjelbõl és három
számjegybõl álló rendszámot, a nemzeti színeket és a H jelet tartalmazza az
MSZ 140/1990. Magyar Szabvány szerint.
(5) A rendszámtábla típusai:
a) A típusú, 520x110 mm nagyságú,
b) B típusú, 240x130 mm nagyságú,
c) C típusú, 280x200 mm nagyságú,
d) D típusú, 300x75 mm nagyságú (öntapadós fólia).
(6) Az A típusú rendszámtáblát kell felszerelni a személygépkocsira, az
autóbuszra, a tehergépkocsira, a vontatóra, a nyergesvontatóra, a
mezõgazdasági vontatóra és a lassú jármûre elõre, ezekre a jármûvekre,
továbbá a pótkocsira és a félpótkocsira hátulra akkor, ha az elhelyezésre
elegendõ hely áll rendelkezésre, és a rendszámtábla a külön jogszabályban
elõírt módon megvilágítható.
(7) A B típusú rendszámtáblát kell felszerelni a motorkerékpárra hátulra, a
motorkerékpár oldalkocsijára elõre.
(8) A C típusú rendszámtáblát kell felszerelni a (6) bekezdésben felsorolt
jármûvekre hátulra, ha az A típusú rendszámtábla felszerelésére nincs
elegendõ hely, vagy ha az A típusú tábla a külön jogszabályban
meghatározottak szerint nem világítható meg.
(9) Ha a rendszámtábla felszerelésére nincs elegendõ hely, vagy ha a
rendszámtábla az átlagosnál nagyobb sérülési veszélynek van kitéve (pl.
autóversenyzés), a rendõrhatóság engedélyezheti a B típusú rendszámtábla
felszerelését, illetve a D típusú rendszámtábla elõre történõ alkalmazását.
(10) A (9) bekezdés szerinti engedély kiadásához a jármûvet a
rendõrhatóságnál szemlére be kell mutatni.
(11) A (9) bekezdés szerinti engedélyezést a forgalmi engedélyben és a
nyilvántartásban jelölni kell.
Egyénileg kiválasztott és az egyedileg elõállított rendszámtábla:
22. § (1) A külön jogszabályban meghatározott igazgatási szolgáltatási díj
megfizetése ellenében, kérelemre, a rendõrhatóság engedélyezi az általános
rendszámtáblák közül a nem soron következõnek a kiválasztását (egyénileg
kiválasztott rendszámtábla) továbbá - ha közerkölcsbe vagy jogszabályba nem
ütközik - a legalább 3, legfeljebb 5 folyamatos betûjelbõl és legalább 1,
legfeljebb 3 folyamatos számjegybõl - együttesen legfeljebb 6 jelbõl - álló
rendszám legyártatását és használatát (egyedileg elõállított rendszámtábla).
(2) Az A típusú egyedileg elõállított rendszám a betûjelek és a számjegyek
között kötõjelet tartalmaz.
(3) Az egyénileg kiválasztott és az egyedileg elõállított rendszámtáblát
a) annak jogosítottja a rendõrhatóság engedélyével a tulajdonában, illetve
tartós használatában lévõ más jármûre is átszerelheti a 21. § (6)-(9)
bekezdések rendelkezései szerint,
b) az eredeti jogosítotton kívül más személy csak az (1) bekezdés szerinti
díj megfizetése ellenében szerelheti fel jármûvére.
(4) A jármûre felszerelt sorozatban elõállított rendszámtábla a jármû
tulajdonosának kérelmére az (1) bekezdés rendelkezése szerint egyénileg
kiválasztott rendszámtáblának minõsíthetõ.
(5) Az egyénileg kiválasztott rendszámtábla megválasztását és az egyedileg
elõállított rendszámtábla legyártatását az Országos Rendõr-fõkapitányság, a
sorozatban elõállított rendszámtábla egyénileg kiválasztott rendszámtáblává
történõ átminõsítését az elsõ fokú rendõrhatóság engedélyezi.
(6) A rendszámtáblának az egyénileg kiválasztott és egyedileg elõállított
jellegét a forgalmi engedélyben és a nyilvántartásban jelölni kell.
A folytatas a masik levelben. Jo utat mindenkinek !
Gabor
|
+ - | Lada karburator+gorogok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> mint a Lada, pedig azt senki sem szidja...
>mindenki fel, hogy bedobok ra egy 600 soros valaszt. :-))))
Nem lennel egyedul :)
>Tudna-e valki adatokat adni nekem a Lada 1200S es 1300S karburator
fuvoka
>mereteirol. Vakuumos elogyujtasszabalyozos. Kellene az elso es masodik
>torok fuvokainak a meretei is.
Aszondja, hogy Zsiguli
VAZ 2101,2102 (1200)
Weber 35 DCR fofuvoka:135/125 ;feklevego:170/190 ;uresjarat: benz. 45/60
lev.: 180/70 ;dusito: benz:150 lev:90 ;gyorsito fuv:50 ;tuszelep
furata:1.75mm
Ugyanezek
1300-hoz:fo:135/140,fek:170/190,ures:benz:50/80,lev:170/70dus.benz.180
lev:120,;gyors:50;tuszelep:1.75mm
A tuszelepen kivul minden 1/100 mm=ben van megadva.
Egy kis tapasztalat:
Gorogorszag rulez. Az olaszok meg lazabbak, mint ezek, de itt nem is
erdekli oket. Nagyon lerobbant az autoparkju, pontosabban vagy jo a
vwerda, vagy osoreg. Szoval Thessaloniki erdekes volt :) En lattam 7
savos egyiranyu utat is. A piros nem izgatta oket. Delebbre
veszelyesebbek. Athenban korforgalom, ami 5 savos. A legbelsobol egy
svungra jobbra lehet fordulni. Legalabbis nekem sikerult es meg csak nem
is anyaztak. Patran talan en hasznaltam egyedul rendszeresen indexet.
Nem nez se istent se embert, csak meglat valakit satu es mar le is allt
az utca kozepen beszelgetni. Versenyeztem kint autobusszal az
autopalyan. Majdnem lenyomta az 1200s zsigat, (145 padlo 4 emberrel)
csak szerencsere jott a megalloja. Kesobb elmondtak, hogy azert tolt,
mert ha lassu vagy (110), akkor illik lehuzodni a leallosavba. Egy egyen
megfordult egy olyasmiuton, mint a Hungaria korut. Ossze is torte az
auto oldalat, aztan zsebbol fizetett. A rendor meg kb 30000-re buntette
(atszamolva). Ha elkapnak es elveszik a jogsid, akkor masnap visszakapod
a rendorsegen. A 3-4. alkalomra ugrik csak. Ha a rendor integet es nem
akarsz megallni, akkor irany a belsosav (felteve, ha nem motorosrendor).
A kismotorosok katasztrofalisak. Eloretolakszanak es indul a lampanal a
csorda. Ja es nincs piros-sarga a zold elott, tehat sportolsz a
lampanal. Bukosisak nincs, pedig kotelezo. Persze 3-man is ulnek egy
Vespan. Olyat is lattam, hogy ugy egykerekezett a fazon, hogy a csaj
haja a foldig ert :)
Azota bar oregurasan vezetek (varosban 8.6 Ladaval),mire a lampatol
elindulva 4-be rakom a jarganyt mindig le vannak maradva a tobbiek.
Fresi BaCSi
|
+ - | W115 =?UNKNOWN?Q?kl=EDma?= (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem tud valaki egy jo legkondiszerelot? Az allolampas Mercedesem
kompresszorát 74 ezerert javitanak meg a Bosch szervizben :-(( A segitséget
elore is köszi!
Zoli
|
+ - | Ablaktorlo elektronika - jelolesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Az automban kiment a fokozatmentes ablaktorlo kapcsolo elektronikaja.
Namost en tudnek hozza epiteni egy uj kapcsolast, nem tul bonyolult, ertem
is az egesz mukodeset, de ezeken a jeloleseken nem tudok kiigazodni. Pl: 31,
31b...ilyesmik vannak az elektronikabol kijovo csatlakozora irva, innen
mennek drotok az abalaktorlo motorhoz, kapcsolohoz, stb.
Gondolom van valami szabvany, hogy hogy nevezik a motor
vegallaskapcsolojanak az erintkezojet, meg a motor erintkezojet, tehat
erdekelne az elektronikan talalhato jelolesek-drotok szerpe, mi hova megy.
Tudom, vegso soron akar ki is merhetnem, de talan igy egyszerubb...
Ha valaki tud segiteni, akkor koszi, akar maganba is.
Sanyi
--
Az auto Dacia 1310TLX
|
+ - | Merci bontó (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Tud valaki egy bontot Bpesten, vagy kornyeken? 207-es kisbuszhoz kellene
elso sarvedo.Ha valaki latott valahol ilyet lecci irjon.
Udv:
Kotro
|
+ - | Fustolgo Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
[Hungary]:
HA> Adott egy 11 eves Skoda 120L. Olajfogyasztasa jelentos (2-3 L/1000km), az
HA> utobbi idoben mar annyira, hogy gazadaskor a csovon olyan fust jon, mint a
HA> 2utemueknel vagy a buszoknal.
HA> A szerelom szerint gyuruzes+huvelycsere (20ezer ft.) es
HA> fotengelykoszorules (50ezer ft) biztosan megoldja a gondot, hosszu tavra
HA> is, a gyuruzes csak rovidebb tavra, es nem is biztosan. Errol szeretnek
HA> tobbet megtudni:
HA> - ki ert egyet a szerelovel es miben (diagnozis, terapia, koltsegek)?
Igaza van. Az arakat nem tudom, de a diagnozis es a javallott gyogymod
stimmel.
HA> - erdemes-e valamit csinalni egyaltalan (engem zavar a fust, akkor is, ha
HA> csak tukorbol latom)?
Teged talan nem, de a mogotted jovot nagyon. Meg a kornyezetvedoket is.
Olusz ekkora olajfogyinal jarhatsz ugy is, mint en 20 evvel ezelott egy
110-es skodrival: nem volt olaj a benzinkutnal, amikor teljesen
lefogyott a blokkbol. Kozel s tavol sehol masik kut, haza kellett
mennem a jargannyal, allandoan villogo, a vegen folyamatosan vilagito
oljanyomasjelzovel. Nem szorult be, de a malyszantas barazdai koszontek
a csapagyaknak elore.
HA> - az olajba ontheto adalekokrol van valamilyen tapasztalatotok? Melyiket
HA> ajanljatok? Mennyi idore tolja ki a fustolesmentes idoszakot?
Felejtsd el. Az ennyire kopott jarganyhoz semmit nem er, ha meg csak
1-1,5 kg/1000 km lenne a fogyasztas, akkor segitene, de csak ugy, hogy
egy parezer km-ig nem fustol, majd egyszercsak teljesen leroggyan a
blokk..
HA> - vagy inkabb adjam el? mennyit von le az ertekebol? (az arabol)
Nem tudod eladni, igy az erteket teljesen elviszi. eleg beinditani a
motort, es maris messzirol uvolt rola a baj. Vizsont, ha a szerelo, aki
csinalja lelkiismeretes, akkor kb 80-100e Ft-bol lesz egy gyakorlatilag
felujitottnak szamito motorod, amibe gond nelkul belefer meg vagy 100e
km. Persze ehhez erdemes a szelepeket is lecsereltetni es a
vezermutengelyt megvizsgalni. Plusz vezermu lanc csere. ha mar ugyis
szet lesz boitva a blokk, nem erdemes felmunkat vegezni. Foleg, ha a
jargany egyebkent megfelelo allapotu.
A csak gyuruzes cimu dolgot meg felejtsd el. Par hete irtam meg hasonlo
esetemet: a vege ugyis fotengely es csapagy csere, csak kesobb lehet,
hogy mar blokkal egyutt, ugyanis a kopott csapagy egy szorosabb gyuruvel
gyorsabban kopik tovabb, majd egyszercsak lekereckedik a hajtokar a
helyerol...
Ja: tenyleg nem tudom az arakat, de a fotengely koszorulesert az 50
rugo soknak tunik. Bar ha benne vannak a csapagyak is, akkor mar nem
annyira.
--
Hali SaGa
,
SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
|
+ - | Skoda motorgeneral (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Nem a Skoda temaban kivanok velemenyt nyilvanitani.
Nekem volt, felujitottam, elromlott, felujitottam, eladtam.
Az elso koron a kaszni, a masodik koron a motor.
Hibaforras: Hutoviz felforrt. Ventillator direktben ment,
thermosztat nem volt, megis felforrt. Az olaj megegett, a
kokszos olaj eloszor a szurot tomitette, majd azon is atment.
Hibajelenseg: 10-20 km-enkent kormosra es zarlatosra egtek
a gyertyak.
Mivel a huvelyek nem voltak vallasok, a kopas nem erte el az
1. tulmeretet (82 + 0.025), ezert az alapmeretu gyurukeszlet
jo volt hozza. En naivan megvettem a gyarit. Az kb. 1000 km-t
kibirt. Utana az olajfogyasztas hasonlokeppen alakult. Persze
mikor meggyuruztem, akkor az egesz rendszert elotte alaposan
atmosattam. De ez sem segitett, mert a gyari gyuruk rosszabbak
barminel. Vettem uj kemenykromozott gyuruket, azzal jobban
birta. Persze ez mar a masodik szetszereles volt.
A gyari vezermulanc az uj tulajnal 1000 km utan jobban csorgott,
mint amit kidobtam belole.
A teflonos-grafitos osztrak hengerfejtomitesre oda kell figyelni, mert
nincs mind a harom vizatomlo-furat kilyukasztva. Megtrefalhatja az embert.
A szelepfedel-tomitest, a hengerfej tomitest, es az olajdekni tomitest
felrakas elott erdemes (tiszta felulettel) szilikonragasztoval bekenni.
Ugyis
raegne ha nem kerul ala ragaszto, igy legalabb kicsi az eselye annak, hogy
barhol is ereszteni kezdene.
Az AC pumpa felfogatasaval 79 utan nem foglalkoztak. Igy az S100 -nal
bevalt harom pontost ketpontosra modositottak. Persze a hajlitoero akkora,
hogy a felulet elmozdul. Ide is szilikonragasztot tettem a bakelit es a
tomitesek mindket oldalara, es az also csavar helyere egy villat
keszitettem,
ami "V" alakban alulrol is tamasztja az AC-t. Az AC pumpa membranjat
felhuzott allapotban szabad rogziteni, mert kiszakad, es a benzin
felhigitja a
motorolajat. Ezt mar csak akkor veszi eszre a tulaj, ha a gyertyak
kormosak,
de akkor mar altalaban keso.
A hajtokarcsapagyakrol nem tettem emlitest, mert azok is odalettek. Nem
volt idegem szetszedni a blokkot, a fotengelyen sem voltak mely barazdak,
es abszolut szakszerutlenul kapott egy sor alapmeretes hajtokar csapagyat.
A nyugvocsapagyaknak az eg vilagon semmi bajuk nem volt, ezert ezekhez
nem is nyultam.
A gyujtaseloszto preselt ropsuly-alaplemeze elengedte a ricni mellett a
gyari
tengelyre sajtolast. Ezt is cserelni kellett. Mivel egy uj gyujtofej 4 eve
sem volt
olcso, ezert egy 30 eves Octavia gyujtofej-tengelyet operaltam bele. Csak a
kapcsolokorom csapjanak kellett uj lyukat furni.
A szivato-huzalt kicsereltem kulsovel egyutt, akkor lett tokeletes.
Felsorolom a nem motorikus eredetu hibakat, melyek a 3 ev alatt
javitva lettek:
- Osszes fekcso cserelve
- Hatso feltengelyek es fekdobok cserelve (a regiek a kupnal koptak el)
- Kipufogodob evente 1 db
- Elso ulesek csereje kenyelmesebbre (Ford Escort)
- Kormanykerek kisebbre, aminek jobb a fogasa (mubizonylatos)
- Valtokar leroviditve 12 centivel
- Digitalis homero, 96 fokon kuszobszint-jelzovel
- Lokharitok, kilincsek csereje (muanyagra)
- Belso karpitok teljes csereje (sajat szabasu nedvesegallora)
- Lakatosmunka, fenyezes
- Vilagitas atvezetekelese, teljesitmenyrelek kozbeiktatasaval
- Riaszto, kozponti zar
- Teljes hang es hoszigeteles
- 14" -os kerekek csereje 13"-osra
- Generator csere
- Akkumulator a motorterbe kulon konzolra
- Automata biztonsagi ovek, mert az eredeti szetfeslett
- Ajto profilgumik csereje, leszorito kuszobsinek csereje (rozsdamentesre)
- Ablakmoso rendszer attervezese (hogy menet kozben is erje a szelvedot)
- Ablaktorlo utemkapcsolo beepitese
- Vilagitas bekapcsolva felejtest jelzo beepitese
- Kontrollampak hangjelzessel kiegeszitese
Ezek jutottak eszembe. A kocsira rakoltottem majdnem 120 ezer Forintot.
Es mikor jott egy hasonlo koru de mas kategoriaju japan auto, kellett a
penz, es eladtam 105 ezerert azt a kocsit, ami elvileg 200 folott volt, ha
meg a munkaidot is beleszamolom.
Hogy megbantam -e ? Tanulopenz volt, de legalabb megtanultam karpitozni.
Azt is tudom (most mar), hogy egy kocsira csak annyit szabad kolteni
amennyit az valojaban er. A mostani kocsimmal is eljatszom a felujitasi
procedurat, hiszen ez is 20 eves, annyi kulonbseggel hogy a japanok
mindazt beepitettek 20 eve a Laurelbe, amit keleteuropaban csak a hozzam
hasonlo barkacsolo hajlamu emberek probalkoztak. Es a Nissan erdekes
modon 300 ezer km utan sem eszi az olajat. Vajon miert ?
Tulajdonkeppen nem rossz auto a Skoda, csak az embernek resen kell
lennie, hogy ha lerohad akkor a csalad hogyan jut haza. En a 3 ev alatt
legalabb 10 alkalommal jartam porul utkozben. Nem kellett volna a Nissan
elott Skodat vennem, es akkor most az uzembiztonsagot nem dijaznam
annyira.
Peter.
|
+ - | Szelvedoragaszto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Szelvedo beragasztas elott allok. A kiszedes a technologiai eloirasoknak
megfeleloen, konnyeden sikerult.
Ket kerdesem van:
- Mennyire muszaj ragaszkodnom a szilikonmentes ragasztohoz ? Festve
nem lesz, mert diszlecek takarjak majd a ragasztasi feluletet
- Milyen tipusu festekkel erdemes a ragasztasi felulet alatt a keretet
lekenni ?
A regi ragaszto maradvanyainak eltuntetesekor a kereten a festek
megserult.
Attol felek, hogy a "hagyomanyos" egy komponensu autozomancok nem
alljak ki a probat, es felszedi a ragaszto mikor a szelvedo a helyen van.
A visszaragasztas technikaja a kocsi szervizkonyveben le van irva, lattam
is
mar hogyan csinaltak, mindossze ez a ket kerdes maradt megvalaszolatlanul.
Akinek van gyakorlati tapasztalata, kerem irja meg a listara !
Koszi !
Peter.
|
+ - | Nyomtav es kanyar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hudek Zoli irta:
>ne! en 1-1.5 centivel raktam kijjebb a kerekeket, es
>klasszisokkal jobb kanyarban. (lada).
Ezt mondjuk en nem teljesen ertem, imadom gyorsan venni a kanyarokat es van
hogy mar majd at repulok az anyos ulesre :) de a kerek meg meg sem nyikkan.
A Ladamon nincsenek kijjebb a kerekek, de a negy 175/70 -es kereken nagyon
stabilan all a gep. Mar 2 eve hajtom a gepet de eddig csak egyszer sikerult
megcsusztatni mind a negy kereket, egy derekszogu kanyart vettem be 60
folott :))) (Felidegesitett egy Warburgos a Budafoki uton) Ezek utan csak az
erdekelne hogy minek kiszelesiteni a nyomtavot? Szerintem csak bebeszeled
magadnak hogy jobb lett :))))
Tenyleg van meg itt a listan ilyen kanyarfanatikus mint en? Szereti mas is
azt az erzest amikor az ember gyorsan veszi a kanyart, az auto a
csuszashataron van, erzed mar enyhen hogy mindjart kitor a fara, luktet
mindened az adrenalintol, kiersz a kanyarbol, visszakapcsolsz harmasba,
nyomsz egy padlogazt es egyszerre csak azt veszed eszre hogy az a masik
autos aki addig ott szemtelenkedett melletted vagy mogotted a kanyar elott
abbol mar csak egy tavoli kis pont maradt a visszapillantod sarkaban :))))
>> mint a Lada, pedig azt senki sem szidja...
>mindenki fel, hogy bedobok ra egy 600 soros valaszt. :-))))
Ha valakis szidja a Ladat az tolem is kap egy 400 soros valaszt :)))
Jo autozast!, a Skodasoknak jo szelet ;))))))
Gabor
|
+ - | Re: alujaro? ( 9 sor ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Frescho!
Joatzam az Orson dolgozik a Metroban. O mondta nekem egyszer, hogy
rendkivul sokan mennek ott at, ahol neked is esemenyed volt.
Allitolag hetente-ket hetente valaki mindig poruljar egy-ket
vallalkozo szellemu futo "puhatestu".
De a nagytobbseg mindig csak a sajat karan tanul. :(((
Nagykekesi Arpad
m: +36/30-9544-480
ICQ: 5035085
WEB: http://nagykekesi.webjump.com
Mail: mailto:
|
+ - | .. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Tenyleg? Hogyan? Kamion az egy olyan allatfajta, ami
> rohadtul hosszu tud lenni. Leirom, hogy gondoltam:
> Megyek szuper jo uton (Somorja-Pozsony/Szlovakia). Reggel
> hatkor normalis nalam a 120. Kinezek, szemben jon valami,
> LE KELL LASSITANOM AZ O SEBESSEGERE, vagyis
> 70-80 kamiontol fuggoen. Kinezek - index - valtok, ha kell -
> gyorsitok - index vissza. Szerintem csak valtas/kiugras
> 2 mp. Vagy lehet, hogy csak marhara lomha kocsim van.
> Futtabol igazad lehet, de amugy nem hiszem.
Magyarorszagon sok skodas gyakorolja ezt, es igazabol nekem is
par ismeros mutatta meg, jol is jon neha mert a suzuki se egy
furge joszag.. :)) Szovla amikorlatod hogy ca. 10 sec mulva
kiugorhatsz elozni akkor megnoveleda tavot a kamiones kozotted,
visszavaltasz gyorsitassz es maris nyertel 10 sec gyorsulasi idot..
Mintha futtaban csinalnad.. maceras de meg lehet szokni, igaz
neha megszivja az ember es hiaba gyorsitott megint jon valaki..
ehh de idegesito.. :))
AntForce
> PS: Mi az a DLS?
car audio marka, mint a tobbi.. csak mindenki odairja hogy milyen
autoja van,
nekem ez olyan mint masnak az auto motorja.. :)
> PS2: Mar volt a tolasrol szo, ha nem valaszol senki holnap,
> megkeresem Neked.
Privat valasz jott par, mindenki megerositett abban amire
gondoltam igy koszi mar nem kell.. :))
AntForce
|
+ - | Re. Skoda 120 Javitas + alkatreszek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Zoli.
>Adott egy 11 eves Skoda 120L. Olajfogyasztasa jelentos (2-3 L/1000km),
>A szerelom szerint gyuruzes+huvelycsere (20ezer ft.) es fotengelykoszorules
>(50ezer ft) biztosan megoldja a gondot
Ez igy van, de szeretnek egy kis kiegeszitest mondani. A Skodahoz kaphato
huvely dugo garnitura amely tartalmazza: 4 db huvely, 4 db dugattyu, lehuzo
es kompresszio gyuruk, dugattyucsapszeg es a hozza valo zeger gyuruket is.
Ennek az ara 22,000 Ft. Az 50 ezres felujitott fotengelyt nagyon soknak
talalom, ezert a penzert 1 ujat lehet venni. A fotengelyhez kell 2 db
csapagy egy nagyobb es egy kissebb, kell allo es fekvocsapagy. Ez
garnituraban kaphato kb.1200 az ara. Hengerfejtomites es szelepfedel tomites
kell.
En ezt a mokat 5 eve a kocsi 9 eves koraban kellet megcsinaltatni azert,
mert kopogott a hajtokar csapszeg. A generalom utan azota nem kellet
hozzanyulni a motorhoz :-)
> az olajba ontheto adalekokrol van valamilyen tapasztalatotok?
Ebbe mar semmilyen adalek nem segit es nem hasznal.
>- vagy inkabb adjam el?
Ebben az allapotaban nem lehet eladni, vagy ar alatt mert a tenyeket tudatni
kellene a vevovel, hogy mire szamitson .
Ha erdekel a tobbi alkatreszhez arajanlatot adok. Csak maganba.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
|
+ - | Re. Fenyszoro beallitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek
Sziasztok autosok.
Szia baksa.
A fenysugar a kocsi tengelyehez kepest nem lehet befele es kifele
iranyitott. A tompitott feny sugara 5 m - es tavolsagonkent 60 mm - rel
sullyednie kell. Vizszintes talajon a kocsival 5 meterre a fal ele allunk.
A
.............................................
-----------'-----------------'------------------'--------------
' ' / '
' ' / '
' ' / '
' /' '
.............O................../..'......................O..........
! ! / Az abra durva
! ! / de 15 fok az emel-
! ! / kedes
! ! C /
! ! /
!-!--------------/-------------------------------------
! /
!------------/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
!
!
! B
!
!
!
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Legyen ez a fal az emelkedes 15 fokos kell , hogy legyen. A fenyszorokat
lehetoleg egyenkent a masikat letakarva kell beallitani, ugy, hogy az eles
feny az also vonalon es a szurkearnyalatu zona felso hatara a felso vonalnal
legyen. Orrmotoros es onbeallithatos fenyszorokkal rendelkezoknek.
Skodasoknak 1 tipp. En ugy allitottam be, hogy az eles feny hatara a
szurkearnyalatu zona alatt legyen egy picit. Ezt azertkell csinalni, mert ha
cuccolsz szallitasz az auto eleje lesulyed es csak az orrod ele latsz.
Viszont ezzel a megoldassal a szemben jovo autos tarsaidat nem vakitod el.
Meg ures csomagtartoval sem.
Ha netan rosszul tudom kerem a listatarsaimat a helyes kiigazitasra.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
|
+ - | AUTO loans...debt consolidation..and much more (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
go to:
http://www.netcom.com/~sauce/index2.htm
|
+ - | Elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helló!
>Tudod, hogy 3-4 mp alatt egy lomha autoval is meg lehet elozni
>egy kamiont ???
Nem álló kamionról van szó :-). Mire Én megelõzök egy kamiont, addigra
80-ról felmegyek 110-120-130-ra, és így is 3-4 másodperc kell.
A sebességkülönbség-kamionhosszból ki lehetne számolni a pontos
adatokat, de minek. Kifejezetten bosszant, ha az ilyen tipusú vezetõ el
kezd ELÕZGETNI (elõzni Én szoktam :-) ) elõttem. Amíg Õ leküzd egy
kamiont, Én 3-4-et leelõznék. Bár elég ritka az ilyen, mert elég határozottan
megyek, úgy hogy el szoktak engedni.
|
+ - | FORD Scorpio 2.9i-V6 / 1991 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Van valakinek tapasztalata a fenti joszagrol ?
Minden erdekel !
|
+ - | Rendszamtabla potlasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem kell ennyi penz hozza. Van dekoros ismerosom, nekik van feher
>fenyvisszavero foliajuk (meg persze mindenfele szinu is) es kb. egy
>500-asert kivagjak a betuket. Ha elviszed a rendszamot es fol is teszik
>akkor meg egy 500-as.
Hali!
Aztan nezd meg mit kapsz erte a rendortol!!!!! :(((
Udv:
Csaba
|
|