1. |
Re: ez mar tulzas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
Fektav (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
Elado Skodri... :((( (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
4. |
csoves az ujsaggal (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
5. |
Motorosok (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
6. |
motoron reflektorral (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
7. |
OT: RAZ A KORMANY... (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
8. |
elado kispolak (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
9. |
re sebesseg-fekut (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
10. |
keregetok lampanal (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
11. |
Astra valto, Sierra valto (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
12. |
karbi (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: vd (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
14. |
fiat uno szeretlek (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
15. |
Keregetok (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
16. |
r19 gts, stb (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
17. |
re: ki vigyazzon kire (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
18. |
re : ez mar tulzas (kecskek) [OFF] (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
19. |
re (akadaly) : puhatestuek (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
20. |
parasztterepjaro (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
21. |
re sebesseg - fekut (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
22. |
re zastava (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
23. |
En maskepp emlexem... (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
24. |
Motorosok autosok. Refi lakott ter.en (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
25. |
BARUM arak szlovakiaban (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Egy kis Help kellene (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
27. |
csolatas 200-tol? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
28. |
sebesseg - fekut (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
29. |
Zebra - gyalogos (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
30. |
lakott-terulet (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
31. |
Totota Tercel Elado... (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: ez mar tulzas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>>kell, akkor meg nem erti. Az ilyen majmokat nem ertem,
>>hogy minek ul autoba, elg lenne a kecske is.
> Na eddig a pontig birtam, hogy kimaradjak a gyalazkodas
> es kontraibol, de ami sok az sok.
> Keretik leszallni a kecskekrol. :)
> andi
Ha ma me?? Tudod milyen jol tud hegynek felfele menetelni egy kecske?? Tok
jo a huzasa, persze alacsony fordulaton. :-))))))
Bocs, ezt nem birtam kihagyni. :-))
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
|
+ - | Fektav (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Tud valaki olyan helyet a neten, ahol fel van sorolva, hogy
> milyen sebesseghez mekkora fektavolsag tartozik
> szemelyautonal ?
a dolog nemcsak sebesseg, de autofuggo is, ezert jo lenne
pontositanod, milyen kocsirol van szo.
Cs.
|
+ - | Elado Skodri... :((( (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, Udv az autos Kollegaknak!
Szomoru kotelessegemnek teszek eleget, uis
meg kell valnom szeretett es nagyrabecsult tarsamtol,
egyetlen Skodrimtol.
A fobb parameterei: 87 februari, 67000 km-rel!!! (az
auto a kezdetektol nalunk van, igy tenyleg csak ennyi
van benne!!!) ez egy 120 GLS, 5 seb. valto, kivul-belul
Megkimelt allapotban sportkormannyal, egy Blaupunkt
radiosmagnoval, 4 db vadi uj GoodYear (!!!) teli guminval,
1,5 eves Barum nyari gumikkal, egyeb alkatreszekkel
(kuplungtarcsa, fekbeteket, elosztofedel, utyur-mutyur
stb stb...) Uj Monroe lengescsillapitokkal, 2 honapja
csereltettem (ugye Frici?) nemreg lett csererlve a
kormanymu... nem volt benne a pakliban, hogy el kell
adni, igy mindent megcsinaltattam rajta azonnal.
Iranyar 270ezer, de komoly vevo eseten (egy keveset!!!)
lehet alkudni... Aki volt a veresi HIX talalkan, latta az autot,
lehet oket is kerdezni!
Ha barkit erdekel, kerem jelentkezzen ha lehet, akkor
a mobil szamon, mert nem mindig vagyok benn!
Ui.: ha lehet olyan valakinek szeretnem adni, akihez idonkent
elmehetek azert, es megsimogathatom, mert nagyon a
szivemhez nott ez a kocsi... :( Sajog a szivem...
Udv, Krisztian
Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber Forgalomtechnika kft.
1102 Budapest, Gyömroi út 120.
Tel.: +36 1 4313 997
+36 1 4313 979
Fax: +36 1 4313960
Mobil: +36 20 9778 430
|
+ - | csoves az ujsaggal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Letekert ablakkal, de bezart ajtoval kozlekedem.
Az en kocsimban nincs felhuzhato pecek az ajto
nyitasara. Arcom berendezese es termetem
megengedi, hogy kozel engedjem oket magamhoz.
Belenezek a szemebe es "Koszonom, nem kerek"
szavakkal elejet veszem a monolognak.
Neha olyat latok meg ezekben a szemekben, hogy
a mindig elokeszitett 20-ast, vagy 50-est a kezebe
nyomva halat adok a sorsnak, hogy nem en allok ott.
Az eroszakos ablakmosoktol viszont kiutest kapok.
Engem a legritkabb esetben zargatnak ugyan, mert
beneznek az ablakon, majd mas celpontot keresnek.
Vadasznak a nokre, a kulfoldiekre es a kakabelu
nyuszikra. Erzem, hogy egyszer elpattam bennem
valami. Felek, hogy egy ilyen esetben kiszallok es
veret veszem a csapatnak. Valoszinu, hogy engem
is lepedoben visznek majd el.
A realitas talajan maradva azzal probalom huteni
magamat, hogy ha a hatosag elzavarna ezeket a
csapatokat, akor sokkal sotetebb es eroszakosabb
uton szereznenek penzt a letfenntartashoz.
Bocs, ez nem vidam tema. Csak a varoslako autos
nyafogasa.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Motorosok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
> A sebessegbecslesrol meg csajk annyit, hogy mindenki TUDJA, hogy a
motorosok
> nagy tobbsege NEM tartja be az 50-70-80 km/h sebesseghatarokat, megis
> mindenki kijon elejuk, arra szamitva (baleset utan meg arra hivatkozva),
> hogy "nem tudtam, hogy ilyen gyors".
>
>
Itt azert egy kicsit bocsanatot kernek.
Nehogy man en alljak meg azert, mert valaki gyorsan akar menni, tullepve a
korlatozast, mert "nem bir lassan menni".
Ez kezd Vaddiszno stilusu hulyeseg lenni, hogy "tessek feltetelezni, hogy
valaki ebben az enyhe kanyarban fog 200-zal jonni", aztan a kovetkezot
eljatszani:
1. autoban mindig tartani valakit, akinek van mobilja es nalunk is legyen
egy mobil
2. megallni kifodulas elott
3. kiszallitani az utast, kikuldeni a kanyar elejehez, hogy megnezze, mikor
nem jon senki 200-zal
4. o ekkor visszaszol
5. mi kifordulunk
6. valami alkalmas helyen megallunk, es bevarjuk, amig elgyalogol az autoig
Mert ugyanis a kanyarban azert van kiteve a 160-as tabla, mert a kanyar
olyan, hogy a max 160-al erkezo ele meg biztonsagosan ki lehet fordulni,
mert eszre lehet venni.
Meg egy kiegeszites: En _nem_ tudtam, hogy a motorosok nagy tobbsege nem
tartja be a korlatozasokat. Lehet hogy vannak masok is. Esetleg a motoros
fejeben nem fordulhatna meg a kovetkezo: _Lehet_, hogy vannak akik nem
tudjak, hogy en nem tartom be a korlatozast, es ki fognak jonni elem?
Mielott valaki felreertene, a fentiek nem arra vonatkoznak,
amikor 10-20 %-al tullepi valaki a korlatozast,
hanem amikor valaki allat modra megy es kozben elvarja, hogy a tobbiek
szamitsanak erre.
Saca
--
János Sára > STEP Infotek,
http://www.infotek.no/ Marcus Thranesgt. 6, N-0473 Oslo, Norway
|
+ - | motoron reflektorral (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi
>Motoros ismeroseim kozul tobben is ejjel-nappal mindig reflektorral
>kozlekednek, hogy eszrevegyek oket. En a no megsem vette eszre. A
>ketkerekueket nagyon nem veszi eszre/nem akarja eszrevenni az autos
>tarsadalom. A motorosok helyeben en is refit kapcsolnek.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de engem peldaul zavar, amikor a po-
famba reflektoroznak, es nem latok semmit! Szerintem rajuk is vonat-
koznak a KRESZ szabalyai. Ha meg felnek attol, hogy nem veszik eszre
oket, akkor ne motorozzanak!
Sajnos nem vagyok eleg bunko ahoz, hogy olyankor en is felkapcsoljam
a refit, felven, hogy szegeny paraszt beleborul az arokba.Pedig hany-
szor gondoltam mar erre!
Udv: Balazs
_ _
| | | 1980 Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8
| | |
|/|\| http://www.extra.hu/myolds
|_|_| Mailto:
|
+ - | OT: RAZ A KORMANY... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ej-ej, kedves Raki!
<<<
Van nekem egy 88-as Corollam. Van benne egy kormany. Ez raz.
Nem mindig, de eleg surun.
>>>
Foldelni kellene mar AZT a kormanyt, nem gondolod?
Vagy inkább EZT?...
<<<
A kormanymunek nincs egyaltalan holtjateka. Jo ez?
>>>
SZVSZ nem, de mar mas is mondta, hogy EZ a kormány tulontul merev...
Remelhetoen, elnezed nekem a fent leirtakat.
Udv:
Pen-team
|
+ - | elado kispolak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Eladosorba kerult a sogor mustarszinu kispolskija. Amit erdemes tudni rola:
1984-es evjarat, ebbol kovetkezik, hogy bowdenes inditasu.
a muszaki vizsgara torteno felkeszites soran ki lett lakatolva az egesz
alja,
kapott masik uzemanyagtartalyt (a regibol kirohadtak a csovek), uj
fekcsoveket, uj
lengokart, a lakatolas utan festve lett, de csak a helyeken. Elfogadhatoan
nez ki.
Ja, van rajta meg 2 uj gumi is. Most viszik muszakira. Ha valaki maga akarja
vizsgaztatni,
115ezer, ha vizsga utan ohajt tulajja valni, 135ezer penz kell erte
leszurkolni.
A kocsi gyori, nem a fovaros forgalmaban szaggattak.
Akit erdekel:
96/435 856
Udv
|
+ - | re sebesseg-fekut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Tud valaki olyan helyet a neten, ahol fel van sorolva, hogy
>milyen sebesseghez mekkora fektavolsag tartozik
>szemelyautonal ?
Tulajdonkeppen alig fugg par tenyezotol:
-gk tipusa
-modell/valtozat
-fekrendszer allapota
-gumiabroncsok tipusa
-gumiabroncsok kopottsaga
-lengescsillapitok allapota
-ABS igen/nem?
-utburkolat minosege
-utburkolat homerseklete
-fekezes technikaja
-stb.
biztos lehetne meg parat talalni.
Csak iranyadonak: szaraz meleg aszfalton tokeletes muszaki allapotu autoval
fekezve:
1g koruli lassulas 100km/h-rol ~36-37 m fekutat jelent. Ilyent tudnak a
szupersportkocsik (Porsche 911, Ferrari F40, F50, Diablo...).
"Nagyon jo" minositesu fekkel rendelkezo autok 40 m korul birnak megallni
100rol,
A nalunk elterjedt tipusok 46-50m korul teszik ugyanezt.
Nagyobb sebessegeknel hatvanyozodik a fekrendszer szerepe: Golf III GT
(elol-hatul tarcsa) 160rol 102m-en allt meg, Astra GT (hatul dob) 160rol
135m-en allt meg. Ami durva 30%os kulonbseg, es 30m az majdnem 2 kamion
hossza...
Szoval a legcelszerubb jo idoben, forgalommentes helyen probalgatni.
Veszhelyzetben pedig nem feltetlenul a megallasra torekedni. Rengeteg olyan
baleset tortenik, ahol blokkolo kerekekkel belecsattannak allo
akadalyba/lelepo gyalogosba, holott a kormany elhuzasaval az URES szemkozti
savban szinte lassitas nelkul is kikerulheto volna az akadaly...
Udv
|
+ - | keregetok lampanal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ha odajonnek, akkor en altalaban surgosen keresni kezdek
>valamit a kesztyutartoban, esetleg a radion, igy ebbol
>megertik, hogy no money.
Ime a 20. szazad vege... :( Engem pl. qrvara idegesit ennek analogiajara az
az eset, amikor valahova be akarok sorolni, a mellettem allo pedig vizet
facsar a kormanybol, 1cm-re nyomul az elotte allotol es uveges tekintettel
mered elore, nehogy ra kelljen neznie arra, akit nem enged be. Foleg 40
folotti nokre jellemzo, draga kiskocsival.
En legalabb annyira emberszamba veszem a koldusokat, hogy a szemebe nezve
megcsovalom a fejem: "nem kell az ujsagod". Ebbol is megtudja, hogy nincs
le', de megsem az az uzenete, hogy "szamomra te nem letezel".
Bocs a kiteroert
|
+ - | Astra valto, Sierra valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ezzel kapcsolatban eszrevetelem lenne, de ha a Sierra valto nagyban
>kulonbozik az Astraetol, akkor bocsi felrebeszeltem.
Nagyban bizony. Az Astrae bowdenes mukodtetesu, egybeepitve a kihajtassal
is, vagyis a gazadasok es motorfek-hatasok jobban megmozgatjak az egeszet,
foleg ha a motortarto gumibakok lazak. Ez a mozgas kihat(hat) a bowdenekre
is, ami pontatlan kapcsolhatosagot eredmenyez(het). A Sierra valtojat
kozvetlenul kapcsolod, a valtokar a kapcsolovillakat mozgatja. A hajtaslanc
barmilyen mozgasara erzeketlen, hiszen a _teljes_ kapcsolo mechanizmus
egyutt mozog a valtoval.
Tovabbra is fenntartom, hogy otodikben kapja a valto a legkisebb terhelest,
ami a gyorsito attetel miatt a motor nyomatekanak 80-90%a. 1ben viszont akar
4szerese is lehet, ami az Astra eseteben is 400Nm. Ha a Sierraban ennek
ellenere az otodik hal ki, akkor az tipushiba, alulmeretezes eredmenye. Az
enyem mindenesetre nem csinal ilyent.
Udv
|
+ - | karbi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok,
>Van egy 1700ccm fordom ami gyarilag 59Le(1954-es
>gyartasu).Restauralas alatt van az auto kasznija,
>es azon gondolkozom,hogy esetleg a motort masik karbival(-kal) kicsit
>erosebbe meg rugalmasabba lehetne tenni.
>Van egy szetbontott 1600ccm Celicam amin 2 duplatorku Solex karbi van
>gyarilag.Ezeket szeretnem ratenni.
Nem eri meg ratenni, igy mar nem igazi a kocsi! Hadd meg rajta az
eredetit.
A Celica motor biztosan nagyobb fordulatszamu is!
Ezert is nagyobb a Celica karbi atmeroje, es duplatorku. A masodik
torok csak egy bizonyos fordulatszam felett lep mukodesbe. Lehet a Te
Ford motorod meg el sem eri ezt a fordulatszamot.
Ezen kivul a keveresi arany is fontos lehet. A japan motorok altalaban
kicsi fogyasztasra vannak tervezve, mig ezek a regi Ford motorok sokat
fogyiznak. A kicsi fogyasztas eredmenyekeppen lehet jobban fog
melegedni a motor is, sot meg karokat is okozhatsz nagy az esely, hogy
elegjenek a szelepek, besuljon a motor.
Ezeket tudtam elocsalni motoros ismereteim alapjan, lehet masok
velemenye eltero lesz, meg ha szamarsagokat irogattam majd kijavitanak.
--
Minden jót, Fekete Zoltán
Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
|
+ - | Re: vd (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On 25 Oct 2000 11:42:18 GMT, wrote:
>
>eloszor en se csiptem vd dumajat, de mara megvaltozott a helyzet.
>azert, mert valakinek homlokegyenest mas a velemenye mint a tobbsege,
>meg nem kell beletaposni a foldbe.
>Hajts Vaddiszno!
>
>csendi
Hm. jo. majd szo nelkul hagyjuk, hogy barki hulyesegeket hordjon
ossze, es PROVOKALJA a tobbieket. En szemely szerint nem hiszem, hogy
valaki magatol ilyen ostoba. Ha direkt csinalja, azert, ha nem direkt,
akkor azert kell megmutatni a "helyes utat".
Ha elinteznem azzal, hogy " csak homlokegyenest mas a velemenye ",
abban lenne valami nagyon termeszetellenes...
(eszembe jutott, hogy az un. "VD-tabor" lehet, hogy csak 1-2 emberbol
all. En is tudok barki E-mail-cimet felhasznalva beirni....)
aTommz
|
+ - | fiat uno szeretlek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Eddig azt hittem, hogy az UNO-mnak nem buszkesege
a hangszigetelese, a feke, a kormanya... Hangos volt,
erosen kellett nyomnom a fekpedalt, razott a kormany,
nehezen tekertem, zorgott es remegett benne minden.
A hitem szertefoszlott a kovetkezok miatt:
- 4 db uj 165/65*13 -as Bridgestone gumi
- 2 uj fektarcsa, 2 uj fekbetettel
- 1 db baloldali kerekcsapagy (A HANGADO!)
Mindosszesen 80.000 FT ertekben.
Ezzel kaptam egy szinte uj autot, aminek 130-ig
NINCS SEMMI motorhangja (vegre hallom hogy nem ez volt
hangos), lebeg az uton, fekszik a kanyarokban, a
menetszel adja a fo hangokat, a gumi enyhe surrogasaval
kiserve. A megtett kb 1500 KM alatt nem volt szivem
bekapcsolni a radiot, egyszeruen atadtam magam a csend
olelo karjainak...:)
Szamara, es szamomra megvolt a karacsonyi ajandek.
Zozi
|
+ - | Keregetok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 08:31 PM 10/25/2000 -0500, you wrote:
>Dolgozni megyek.
> >Probald meg Te is...
>Tokeletesen egyetertek.
Nos, matol mar tudom, hogy miert kell nekem penzt adnom, errol
felvilagositott egy nemzetisegi asszony.. mert szep autom van... azert ez
mar vicc.
Ant
|
+ - | r19 gts, stb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok!
szeretnek gyertyakat cserelni eme jarmuben. milyet ajanltok? a motor 1721 ccm,
benzines, kozponti befecskendezos. 1991-es evjarat.
valaki felajanlotta, hogy megvitathatjuk r19-inket maganban is, de
sajnos elveszett az a level. lecci jelentkezz, lenne par kerdesem.
tud vki megbizhato autoszerelot szombathelyen? esetleg olyat, aki ert a
elektromos szibedahoz:)
bye : Hende Roland
mailto:
|
+ - | re: ki vigyazzon kire (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
4.: 80+ eves bacsi, a hamut is mamunak mondja, es cikkcakkban
kerekparozik 5-tel olyan uton, ahol ha nem emberelet mulik rajta,
en sem mennek (raadasul en tudok 40-50 kozott is menni)
Engem a gorcs kerulget az ilyenektol.
> *Ti nem masztok falra attol, hogy minden jelzonel odadugja valami
> szakadt csoves az ujsagjat az orrotok ala? A donto tobbsege eletkorat,
Dehogynem. En ilyenkor (nyaron konnyebb, napszemuveg rulez)
bedobom a szunyat, vagy piszkalom a radiot (ignore :)
Nem vagyok en jotekonysagi intezmeny.
Bye
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | re : ez mar tulzas (kecskek) [OFF] (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> Na eddig a pontig birtam, hogy kimaradjak a gyalazkodas es kontraibol,
> de ami sok az sok.
> Keretik leszallni a kecskekrol.
Ezennel bocsanatot kerek a kecskektol :))))
Bye
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | re (akadaly) : puhatestuek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Joreggelt,
> Min mulott??? Azon a ket masodpercen, amirol VD is beszelt.
> Hiszen utanam szabad a palya, ugy megy at ahogy akar!
> Sot, ha nagyon meg akarom magyarazni az igazam, meg azt is
A fent elhangzottakkal teljesen egyetertek. Szoktam azert neha
gyalogoskent is kozlekedni. Ha at akarok menni egy uton, es csak
par auto jon, akkor magasrol teszek az elsobbsegemre, hadd
menjenek csak, majd atmegyek utanuk. Ha jon a sor, akkor
alljanak meg, mert tenyleg nem erek at soha :)
Viszont autoban ulve is azt szoktam tenni, amit en is elvarok. Ha
se elottem, se mogottem, se sehol nem jon senki, akkor en bizony
magasrol teszek az indexre, ugysincs kinek jelezni. De ha latok
egy gyalogost, aki emiatt hamarabb mehet, akkor azonnal jelzek.
Sot, pl. ketsavos uton inkabb bemegyek a belso savba, hogy
elindulhasson, es hamarabb mehessen. Igaz, ezt az autosokkal
ugyanigy megcsinalom, csak sok a lama, akinek lovese sincs,
hogy ilyenkor mit akar az ember (pl : van 2 sav, jobbrol jonne
valaki, erre en jo elore bemegyek belure, de o megvarja, amig
elmegyek)
Tsao
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | parasztterepjaro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Valaki el tudja nekem magyarazni, hogy mi a turonak pestre
terepjarot venni a kurvaknak? Lassan kezdem gyanitani, hogy a
holdjaro vastagsaga egyenes aranyban all a kocsi
kuszobmagassagaval :) Szerintem nem praktikus. Nagy helyet
foglal (mar a swift-el is sokkal konnyabb parkolni, mint az astraval),
annyira rossz utak nincsenek, terepre meg ugyse ez kell, hanem
land rover.
ps: bocs azoktol, akiknek baratnoje / felesege / o maga ilyen cipot
hord, esetleg meg olyan szoke is hozza :)
Byez
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | re sebesseg - fekut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> Tud valaki olyan helyet a neten, ahol fel van sorolva, hogy
> milyen sebesseghez mekkora fektavolsag tartozik
> szemelyautonal ?
Na erre befizetek, hogy lesz. Milyen auto, milyen terhelessel,
milyen uton (aszfalt, beton, franctudjami), vizen vagy szarazon,
milyen gumikkal, milyen lengescsillapitokkal, most hirtelen tobb
nem jut az eszembe.
Az mindenesetre biztos, hogy fekeroszabalyzo rulez.
ADios
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | re zastava (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Joreggelt,
Az usa-ban az evszazad egyik legrosszabb autojanak valasztottak
a yugo-t. Pozitivumkent hoztak fel, hogy futheto a hatso ablak, igy
nem fagy oda a keze annak, aki tolja.
Amugy nem vezettem meg zastavat, de sok jot nem hallotta feloluk.
Bye
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | En maskepp emlexem... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
>Olvasom a sok pro es kontra levelet. Mivel en a 3xx szamtol vagyok olvaso,
>emlexem meg a Vomber es a Nagyak- fele disputakra is. Azok is kihaltak, hogy
>mar nem mozgattak a dolgot, illetve Vomberg aztan bemutatta a tudasat es
>mindenki elhitte neki, jo buli volt a havas parkoloban, a beszamolok
>szerint. Erre varrjatok gombot!
Keverni teccik valakivel. Nekem ugyan volt egy-ket jo kis parazs vitam
nemet/francia auto meg egyeb temakorben, de az autobemutatot nem en
tartottam es nem volt havas a parkolo. De ott voltam.
Istvan
|
+ - | Motorosok autosok. Refi lakott ter.en (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
Az elmult szamok tobbszor szoba kerult az autos - motoros kapcsolat.
Csak nehany tapasztalatot,gondolatot irnek le.
A motorom Panonia TLF, ugyhogy eszeveszett szaguldas nem lehetseges.
A sebessegek amivel kozlekedek, lakott ter: szigoruan 50, kivul 80-90.
Kivetel melkul mindenkire probalok odafigyelni -
'puhabbra','kemenyebbre' egyarant - mert egy kutya ugyanugy odavaghat
ugy, hogy meghalok, mint egy biciklis, vagy egy Pajero.
Az autosok nagyresze (nem mindegyik!) belemegy kockazatosabb elozesbe is
mikor engem utoler. Ilyenkor gyakran szinte 0 oldaltavolsagot tartva huz
el mellettem. De ha latom, hogy veszes a manovere lehuzodom. Sajnos akad
egy ket eszement, aki annak ellenere, hogy nincs szembe forgalom, nem
tart oldaltavolsagot. Ilyenkor ha latom, hogy belenez a
visszapillantoba, megprobalom jelezni, hogy kicsit nagyobb oldaltavot
tarthatna. Es vannak olyanok, akik megfelelo oldaltavot tartanak akkor
is, ha nincs szembe forgalom(teljesen atmennek a masik savba).
Ok az esetek 60%-aban nok voltak.
Azert az autosokban van valami ovatossag a motorosokkal szemben,de ez
nem mindig jol sul el: Megyek a 6-oson (vedett ut) es az egyik
keresztezodesben egy urge meglat es nagy fekezessel megall. Masodik
pillantasra is meg bizonytalan, hogy kijojjon-e. Addigra en mar a lassu
tempomban is kozel ertem, erre kijon elem. En meg lefekezek 50-re. Majd
ebben a tempoban megyunk meg par masodpercig, amig ijedsegeben
megtalalja a gazpedalt, meg a megfelelo sebessegfokozatot.
Egy masik esetben egy P.Partner holterebe kerultem. Keresztezodes,
milyenk a vedett utvonal. Latom balra akar menni, mivel nem sietek nem
kerulom meg jobbrol, igy mogotte altam a holttereben. Szembol VW
Transporter szinten balra kanyarodik. Partnerunk elobb kilo balra, en
megindulok elore, ekkor a Transporter is elindul balra, meg nem lat.
Szerencsemre a soforje nem bameszkodik, igy mikor kibukkanok mar latom,
hogy reagal-fekez, igy csak egy enyhe kikerulo manovert kellett
beiktatnom. Valoszinuleg elobb kikerultem volna a holterebol, ha a P.-t
egybol kerulom jobbrol.
Sajnos az autosok kozul nehanyan nem veszik tudomasul, hogy egy atlag
motor jobban gyorsul, jobban fekez, kanyarodik, mint egy auto. Es ez
mindenfele tettekre kenyszeriti (leszoritas, versenyzes, stb).
Azt hiszem, hogy motoros tarsaim neveben is megkoszonhetem, hogy pl.
Meszaros Geza listatarsunk (is) segiti a motorosokat(is) es terjeszti is
az "iget".
Es Geza, ha egyszer eled kerul egy Pannonias, es segitettel neki
besorolni elozni, stb. es nem int, akkor ne gondold, hogy nem ertekeli
gesztusod. Lehet, hogy csak nem mertem elengedni a kormanyt :-)
Reflektor lakott teruleten:
En ugy emlexem, hogy lehet hasznalni, ha a kozl. tobbi resztvevojet nem
zavarom. Sotetben hasznalom is (csak ha nem jonnek szembe), akkor is ha
tilos lenne, mert magamnak is es a kivilagitatlan biciklisnek is jot
teszek ha elobb eszreveszem. SzvSz a motoros meg azert hasznalta a
tavolsagit, hogy elobb eszrevegyek es nappal egy ilyen kis motor
tavolsagija nem zavaro. Sajnos nem erte el a kivant hatast. Nem hinnem,
hogy azert nyomtak el, mert elvakitotta az autost a reflektora.
Na ennyi, bocs a hosszert, meg az untatasert.
Nagy Tamas, Paks
RAbbit
|
+ - | BARUM arak szlovakiaban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok.
A Szlovakiaban elo tagtarsaimat kerdezem: Ha mar minden olyan olcso a
kocsihoz hozzank kepest, hogy all a barum gumi arfolyama?
Pl mennyiert vesztegetnek egy jo kinezetu 195/70R14-es gumit?
Es egy 205/70R14-est? Nem tudtok AFA nelkul vasarolni?
Koszi
KI
|
+ - | Re: Egy kis Help kellene (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
>Lenne egy kerdesem. Ma reggel megjelent egy lampa a
>muszerfalon amit ezidaig meg nem lattam. Peugeot 1.9D a jargany ('90)
>es a bal oldalon a legszelen felul egy piros lampa egett indítaskor.
Hutovizszint alacsony. A "kiegyenlitotartaly" also harmadaban van egy
kicsavarhato erzekelo, o a tettes. Lehet hogy igaza van, nezz bele a
kiegyenlitobe. A beontonyilas alatt kb. 8cm-re van a belogatott
szintjelzo, addig kell erni a hutofolyadek szintjenek.
>Nyar ota van meg a draga igy ezt a lampat meg nem lattam vilagitani,
>tippem a huvos ejszaka kontra alacsony vizhofok korul mozog.
Nekem is nyar ota van meg a draga, de azota mar eldurrant egy vizcsovem
igy pontosan tudom mit jelent :)
>(PS:Ha van valakinek gepkonyve a fent emlitett gepjarmuhoz,
>megkoszonnem ha valahogy kaphatnek egy masolatot)
Hmm, en mar igertem itt a listan egy masolatot, lehet hogy eppen Neked.
Igy van? Az en gepkonyvem francia, nemet es olasz ny. Ha kered,
kolcsonadom a gepkonyvet egy masolas erejeig, igy pontosan tudni fogod
hogy mi az ami kell Neked.
Udv:
Bka
|
+ - | csolatas 200-tol? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A csolatas nem 200-nal kezdodik, hanem a sebesseg novekedesekor
fokozatosan szukul az "aktiv" latoter: az a latoszog, amelyen
belulrol informaciot nyerhetsz kornyezetedbol. De *ismetlem*, a
csolatast menet kozben nem lehet eszlelni, mert az agyad eleg
jol kipotolja a hianyzo informaciot (biztosan mindenki emlekszik
az altalanos iskolai biologiai orakrol a vakfoltos kiserletre;
az explicit kiserlet nelkul nem tudsz a vakfolt letezeserol).
Laci
|
+ - | sebesseg - fekut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A fekut a fekezes megkezdese es a megallas kozotti szakasz.
A fektavolsag az akadaly eszlelese es a megallas kozotti szakasz.
Nem mindegy, az utobbiba beleszamit a reflexido valamint az, hogy
kicibalod a fekpedal ala beakadt cipokarimat (bennem mar fagyott
meg a ver ilyenkor).
A mozgasi energia a sebesseg negyzetevel aranyos: E = 1/2 m*v^2.
(m az auto tomege, v a sebessege; ha kg-ot es m/s-ot hasznalsz,
akkor az energiat Joule-ban kapod). Valtoszam a km/h es a m/s
kozott 3.6, peldaul 72 km/h = 20 m/s.
A fekezes soran felemesztheto energia a megtett uttal egyenesen
aranyos: E = F * s (ahol F az auto sulya * tapadasi vagy surlodasi
tenyezo). A tapadasi surlodasi tenyezo idealis korulmenyek kozott
(szaraz aszfalton es minosegu uzemmeleg gumi eseten) akar 1, sot
kicsivel tobb is lehet, de altalaban nem celszeru erre szamitani.
Tovabba ha megcsuszik az auto, akkor a lassulas mar a jelentosen
kisebb csuszasi surlodasi tenyezovel szamitando. Ha az auto sulyat
Newtonban (tomeg * 9.81) es a fekutat meterben irod, az energia
megintcsak Joule lesz.
A ket energiaval felirhato egyenletet s-re megoldva a kovetkezo
kepletet kapod: s = v*v / ( 2 * g * mu ), ahol v a sebesseg m/s
egysegben g = 9.81, mu pedig a surlodasi tenyezo.
Lathato, hogy a fekut szempontjabol kritikus a surlodasi vagy
tapadasi surlodasi tenyezo. Jeges uton 0.1-re is csokkenhet.
atlagos, 0.8-as tenyezovel szamitva itt egy kis fekut tablazat:
(s=v*v/203,
v[km/h] s[m]
20 2
50 12
80 31
100 49
120 71
150 110
240 226 (ez kulon VadMalacnak 1-es surlodassal!)
Udv///Laci
|
+ - | Zebra - gyalogos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>Mondok egy peldat. Egyenes ut, zebra. Csak en vagyok, mogottem
>senki, ulok az automban, megyek a zebra fele. Jobb oldalrol jon
>a gyalogos. Pont ugy erunk a zebrahoz, hogy nekem lassitanom
>(vagy megallnom) kellene, hogy atengedhessem. O le is lepne, de
>en nem engedem at, megyek tovabb.
>Szabalyos voltam? Nem. Esszeru voltam? Igen.
Szabalyos voltal! A gyalogosnak _nincs_ elsobbsege, mig
le nem lep! Jo lenne mar, ha szet is neznenek, nem ugy lepnenek
le a zebrara, mintha a jardan folytatnak az utjukat! En, ha
mar a zebran van, elengedem, ha emiatt nem kell 10g-vel las-
sulnom. De eszem agaban nincs megallni, hogy _lelephessen_
elem! Udv:
Nagyak
|
+ - | lakott-terulet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>>> lakotteruleten
>> Az en helyesirasom is pocsek. Ezert kerdem a tudorokat,
>> hogy ezt nem harom t-vel kell irni ?
>
>De. Es egy szokozzel az elso ketto utan...
Nos, a helyesirasra meglehetosen kenyes vagyok. Persze en sem
tudok tokeletesen mindent, de ha valami nagyon nem megy, akkor
megnezem egy konyvben. ("A magyar helyesiras szabalyai") Direkt
ezert vettem! Javaslom masnak is!
A helyes irasmod: lakott-terulet. Mondom hozza a szabalyokat
is. Eloszor is, ha a terulet jelzoje, hogy lakott, akkor a he-
lyes leirasa valoban "lakott terulet" viszont kozigazgatasilag
ez mar onallo szova notte ki magat. A 107. szabaly a minosegjel-
zos kapcsolatok irasarol szol. A b) pontja a kovetkezokeppen
hangzik.
b) A minosegjelzos osszeteteleket egybeirjuk. Ezek tagjainak
egyuttes jelentese mas, mint az elotag es az utotag jelentesenek
osszege: gyorsvonat, hidegveru, melegagy, kisparna, sorospohar,
forgoszel, holtag stb.
(Itt jegyzem meg, hogy felsorolas eseteben a "stb." ele _nem_
kell vesszo!)
Ugyanakkor a 62. szabaly a massalhangzo-rovidulesrol szol.
62. Ha egy osszetett szo elotagja hosszu massalhangzora vegzo-
dik, (pl. sakk), utotagja pedig ugyanolyan massalhangzoval kez-
dodik (pl. kor), a szoelemzo elvet kovetve megtartjuk az alkoto
tagok eredeti irasmodjat. Az osszetetelt ilyenkor kotojellel ta-
goljuk: sakk-kor, balett-tancos, vall-loves, dzsessz-szerzemeny
stb. Hasonlokeppen dzsessz-szeru, expressz-szeru, puff-fele stb.,
mert a -szeru, illetve a -fele kepzoszeru utotagot ssz-re, ill.
ff-re vegzodo szavakhoz kapcsoltuk.
Ha viszont a hosszu massalhangzora vegzodo szohoz (pl. tobb)
ugyanolyan massalhangzoval kezdodo toldalek kapcsolodik (pl. -be),
a szoelemzes szerint harom azonos betut kellene irni egymas utan.
Az egyszerusites elve alapjan azonban (a kiejtesnek is megfele-
loen) csak ket azonos betut irunk egymas melle: tobbe (kerul),
(a) szebbol (kerek), orra (bukott), (megkerdeztek a) vadlottol,
(nem jol) hallak, fedd meg stb.
Tehat meg egyszer: lakott-terulet, ha KRESZ-ertelmileg hasz-
naljuk. Marpedig itt most mindenki ugy szokta hasznalni.
Egyebkent bocs az OffTopic-ert, de tisztelet a nagyon-nagyon
keves kivetelnek, ez egyebkent is rafert a tarsasagra, mert egy-
szeruen siralmas, miket birtok produkalni itt a listan helyesi-
rasilag... :-(
Mellesleg errol az a maganvelemenyem, hogy amig valaki nem tud
helyesen irni, addig nincs joga bunkozni senkit sem. Ezt a kije-
lentest a surun anyazok probaljak megemeszteni!
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | Totota Tercel Elado... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Toyota Tercel 4WD 1986/11.havi 1457ccm, metal-kek
kombi, kapcsolhato osszkerekhajtas, felezo,
el.napfenyteto, uj gumik, jo esztetikai es muszaki
allapotban, vizsga 2001-04 -ig, 3. tulajdonos,
gyari radiosmagno ...
Iranyar : 560e
ByE : MICKEY (06-209-777-660)
|
|