1. |
Rezonator,2utem,Saab (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
2. |
Elso kodlampa (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
A lampakapcsolas rejtelmei (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
4. |
Gyorsasag (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
Alkatresz (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
6. |
Gyimi and the feklampa (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
7. |
Kodlampa meg mindig (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
8. |
RE: lakas vs kocsi erteke (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
9. |
Elozes (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
10. |
va: repedt szelvedo (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
11. |
auto telire utoljara (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
12. |
Zeus (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
13. |
Xenon lampa (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: *** HIX AUTO *** #935 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
15. |
Padloszonyeg (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
16. |
Daimler-Chrysler latogatas (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: lakas vs kocsi erteke *** HIX AUTO *** #935 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
18. |
Re fenyvedo folia (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
19. |
Karambol kalvaria HB-nel (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
20. |
sokminden... (mind) |
158 sor |
(cikkei) |
21. |
ez+az (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: melleparkolas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
23. |
Lakas es M5 (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
24. |
Autopalyadijak (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Rezonator,2utem,Saab (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Rezonator:
>Mi az elonye? Jobb teljesitmeny (sokra nem kell szamitani).
>A hatranyokrol csak annyit, hogy a motor elettartama
lecsokken.
>Habar az alkatreszek nagyresze tulmeretezett, nagyobb lesz
a veszely,
>hogy eltorjon egy fotengely, besuljon a motor, elegjenek a
szelepek.
Nema! Egy szimpla rezonatortol besulnek a dugok??? Akkor az
en sport kipuffogo-rendszeres chiptuningos, sportszuros es
gyertyas autom kvazi halott:))
De komolyan: miert?
-------------------------------
2utem:
>Tudtad azt, hogy egy mostani korszeru _ketutemu_ motor nem
szennyez
>annyira mint egy 4 utemu (Vaddiszno baratom olvasod?), sot
mar mindenik
>ceg fel van keszulve arra, hogy ha holnaptol kisebb
szennyezesu motorokat
>kell gyartani be tudjak vetni a tehnologiat, majdnem semmi
alakitas nelkul
>fotengely es vezermutengely csere) mehet a 2 utemu
gyartasa ugyanazon a
>vonalon ahol eddig 4 utemu motort gyartottak.
Minek vezermutengely egy 2utemube? Mintha abban nem lett
volna meg regen! Mar van?
-------------------------------
Saab:
>Az _1,6 literes motor 8:1 es 14:1_ kozott kepes
>valtoztatni a suritesi viszonyt ... a 140 LE/l fajlagos
teljesitmeny ...
>lenyege elegge egyszeru,mindossze a fotengely, es a
hengerfej tavolsagat kell valtoztatni >menetkozben, am
ennek megbizhato, es pontos megvalositasa szamtalan
akadalyba
>utkozik. A Saab motorja mindig epp a szukseges
teljesitmenyt nyujtja, ha kell
>versenymotorkent, ha kell szeria eroforraskent viselkedik,
igy erheto el a
>hihetetlen csucsteljesitmeny, es a takarekos uzem
egyszerre....
>Velemenyek?
Szerintem nagyon kiraly lesz, ha lesz...
Mar akkor is nagyon szimpi volt mikor jopar honapja az AM
irt rola egy rovid cikket. Vajon szivo lesz ez a motor vagy
feltoltott?
Udv!
VTI
|
+ - | Elso kodlampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Slovak Republic]
> Ennek ellenere esoben, hoban, kodben mindig bekapcsolom.
> Szarazon soha.
Esoben meg szarabb, mert az utrol sokkal tobb feny tukrozodik vissza.
Es raadasul folosleges is, mint ahogy te is irtad. Akkor minek kapcsolod
be??? :-o
raki
|
+ - | A lampakapcsolas rejtelmei (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Svajcban nem kell tompitott fenyszoro nappal lakott teruleten kivul sem.
nalam ez minusz, nem plusz....
> Mondjuk en mindig kikapcsolom ha nem muszaj,
> mert zavar ha feleslegesen egnek a visszajelzok a muszerfalon,
> masreszt meg no a kocsi fogyasztasa is.
Megvan!!!! Soha nem tudtam rajonni, miert, most megvan....
> feleslegesen egnek a visszajelzok a muszerfalon,
boncoljuk csak szet...azt irod visszajelzo. Visszajelzo, tehat az
egyetlen feladata szuletesetol halalaig, hogy visszajelezzen. Vagyis
vilagitson. Ez az elete celja es ertelme. Teljesen oda van, hogy
vilagithasson, hogy mutathassa neked, eg a lampa. Es te ettol
akarod megfosztani... Ami meg a cseret illeti, 6-8 evente 18 Ft az
izzo darabja. A csere kb. 5 perces munka.
> masreszt meg no a kocsi fogyasztasa is.
Hat igen, az a 100 Watt az 50-100 kW mellett tenyleg megdobja
a fogyasztast 1-2 kobmilimeterrel. En is gondolkodtam multkor,
hogy kidobom a radiot meg a muszerfal megvilagitasat, mert sirba
visz a feleslegesen kipufogtatott benzin.
Es elfelejtetted megirni, hogy az izzo is draga. Azon is gondolkodtam,
hogy kiszerelem es otthon fogom tartani a zoknik kozott, hogy
ne razkodjon az utakon. Ezen es a benzinen - kiszamoltam!!!! -
az en atlagaraim szerint 0.47 fillert is meg tudok naponta takaritani!!!
Persze ha az izzot a Metroban vennem, lehet, hogy meg tobbet
is meg lehetne. Ha ezt a havi 14 forintot bankba raknam, 100 ev
alatt csaknem 1000 forintot kamatozna, sot szazezer ev mulva
megvolna az elso milliom. A nagyon meg mindig azt mondjak, hogy
az elso milliot nehez megkeresni, a tobbi mar jon - hat itt az en
maganreceptem - teljesen ingyen.......
UI: ha a szarkazmust es ironiat kiszurod, ez az iras eltunik :)
:) :) :)
Csaba
|
+ - | Gyorsasag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Kerdezem en, egy 'tisztes' uzletember fazon mi a jo
> francnak vesz uj Alfat, ha csak 40-nel megy olyan helyen,
> ahol 80-nal is nyugodtan lehetne haladni, feltartva ezzel
Tipp: kint volt a 40-es tabla.
:)))
Csaba
Alfa 146
|
+ - | Alkatresz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> fogok majd gondolkodni. Nem erdekel az, hogy nez ki. Fogyasszon
> minel kevesebbet es legyen olcso az alkatresz.
miert akarsz rogton szerelni? Mit er az olcso alkatresz, ha havonta
csereled?
A Tipoban volt egy tomitogyuru, amit havonta csereltem, az ara 191 Sk
volt, de azt hiszem rossz tipus lehetett, mert allandoan kifolyt az
olaj mellette.
Az Alfaba ue a tomitogyuru 10x annyiba kerul, BMWbe 15x.
Es valahogy megsem izgat. Miert? Mert nem kell cserelni.
Talan 5-6 ev utan, de akkorra mar az Alfat ugyis eladom.
(5-6 ev alatt 160-180e km lesz benne, tehat...)
Nem ertem, hogy ilyen jo (regi Mustang...) izlessel hogyan
gondolkodhatsz azon, hogy Daciat veszel. Ha a franciak feldobjak
a ceget, mint a VW a Skodat, az alkatreszarak is franciak lesznek.
Mivel hazai, biztos olcsobb lesz, mint a konkurencia, de nem olcso!!!
Ez az olcso alkatresz duma csak kozep es kelet EU-ban nepszeru,
mashol tesznek ra. Itt nagyon erzekeny a piac az arakra, ezert
adnak el pl. Daewoo Leganzakat, ami ara kb. 45%-a a vele egy
kategoriaban levo kocsiknak. Eppen ezt irta valaki a minap, mindenki
nagyobb kategoriaju kocsit akar, mint elbir, csak eppen fizetni ne
kelljen erte. Ill. kevesebbet kelljen. A multkor peldaul majdem
hanyattestem, hogy 12 db. Daewoo Chairmant adtak el Szlovakiaban.
Mi ez, ha nem nagyzolasi mania? Na mindegy, amig van ki megvegye,
mindennek van letjogosultsaga.
Egy szo mint szaz, ha en kocsit veszek, es kiadom ra 1-2-3 eves
fizetesem, nem fogok olyat venni, hogy csak sotetben szallhatok
bele, mert a designtol rosszul vagyok. Az almai kocsijat keves ember
veheti meg, de a kompromisszumoknak ugy kell mukodni, hogy az
autobol oromed legyen, szeresd, becezd, etc...
Hisz te is eppugy autobuzi vagy, mint mi, nemde?
Cs.
|
+ - | Gyimi and the feklampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> A feklampat kikototte a rendes helyerol, megforditotta a polaritast,
> igy a helyzetjelzo/feklampa izzo fekszalja vilagit helyzetjelzokent
> folyamatosan - es most jon a lenyeg - a feket bekototte a
> kodlampara!!!!! :oO
A Favoritokon ez minden nagyobb esozes utan elo szokott fordulni.
Az ABS-t is emiatt probaltam ki 80 km/h sebessegnel a fekezo
Favoritnak kigyulladt a feher tolatolampa...
Ha tenyleg atkototte, akkor gratulalok neki, nagyot alkotott...
Cs.
|
+ - | Kodlampa meg mindig (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>A kodlamparol annyit, hogy az igenis szabalyos, ha csak a helyzetjelzo eg es
>amellett
>az elso kodlampa.
Egy nagy budos francokat! Goto KRESZ!
>Viszont azt nem ertem, hogy sok kocsin miert nem lehet a hatsot az elsotol
>fuggetlenul bekapcsolni.
Minden evben tel elejen lesz valaki, aki ezt felveti? Mert eddig
mindig volt ra reakcio, megpedig a hivatalos szabaly idezete, mi-
szerint ha nem kapcsolhato kulon, akkor nem felel meg a kozuti
forgalomra alkalmas jarmu fogalmanak. Ilyen nincs. (Pontosabban:
elmeletileg nem lenne szabad lennie. Ez mondjuk tenyleg nem ekvi-
valens az elozo mondattal.)
>a hatam mogott. Szerintem ekkor egyaltalan nem vakit, es hamarabb eszrevesz a
Tessek. Lasd ket-harom szammal korabbi HIX-AUTO-t, ott pont ezt
fejtettem ki: masok megitelik, _engem_ mi vakit! Ehhez csak azt tu-
dom hozzafuzni: gratulalok, ugyes vagy! (Nyugodtan lehet anyazni,
ez a velemenyem.) Ezek szerint ha nekem nem faj, ha megutnek, akkor
pofan csapdoshatom a tobbieket?!
Na udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | RE: lakas vs kocsi erteke (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogasch irta:
>ALLTAK, mert a nagy torlesztoreszlet mellett csak evi 3000kmre van
benzinpenz,
>de uj auto az kell.
>sajna tudomasul kell venni, hogy ma Mo-on az auto erosen statusszimbolum.
>Majd mindenki eggyel magasabb erteku/kategoriaju autot vesz, mint amit
>megeroltetes, lemondas nelkul el tudna tartani. Inkabb ehezik, nem jar
vele,
>meg persze ganyolas az utcan v. sufniban,
Azert azt se felejtsd el, hogy hogyan jar az, aki nem_uj autot vesz. Jo,
nalam most eppen plafonon a pumpa, mert ma reggel megint nem indult be a
dog, mikozben elozo honapban koltottem ra 80e forintot mindenfele
javitasokra. De van egy kis excel tablam, ebben benne van, hogy mennyit
koltottem eddig szerelore - 660e forint 3 ev alatt, eddig ot szerelot
probaltam ki es erzesem szerint mind az ot ott vagott at, ahol nem szegyelt.
Nem szegyenlosok.
Es most en is azt mondom, hogy amint anyagilag egyenesbe jovok, veszek egy
uj autot, nem erdekel, mennyibe kerul es milyen.
Udv:
pJ
|
+ - | Elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Egy par infot szeretnek kozzetenni, akinek nem inge, ne vegye magara:
- A csuklos autobusz ~18 m hosszu (egy potkocsis szerelveny ennel
hosszabb is lehet).
- Ebbol adodoan hosszabb ideig tart megelozni, mint egy szemelyautot.
- Ha megis elkezd valaki elozni (egyebkent ez igaz barmely mas jarmu
elozese eseten is), szedje a virgacsait.
- Nem feltetlen azert megy 70-nel, mert maniaja feltartani mast, hanem
mert lehet, hogy ennyi a vege.
- Teljesen beterhelve 28 tonna is lehet, ergo nem erdemes vele
kekeckedni.
Fenti kifakadasom oka, hogy a mai napon kb. 5 esetben daraltuk be
majdnem a minket elozo szemelyautot a szembejovovel, es csak heveny
fektaposassal usztuk meg. A paraszthajszalas eseteket nem is szamoltam,
nincs annyi ujjam (beleertve a labamat is (:-). Nem fer a fejembe, hogy
ha valaki legalabb az autojat nem felti, legalabb az eletet becsulhetne
tobbre. A helyszin az 51-es ut Kiskunlachaza es a Tokoli leagazas
kozotti szakasza.
Belatom, hogy nem kellemes dolog egy olyan jarmu mogott haladni, ami
mogul nem lehet kilatni, de azert nem kellene minden aron megelozni.
Amugy sem ertem, hogy miert tor ki meg a legnyugodtabb autosbol is a
rejtett Fittipaldi, amikor egy nehezjarmu kozelebe er, aztan meg
csodalkozik, ha adott esetben a 'nagy gep' ugy otthagyja, mint eb a
szaharat.
Sziasztok!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
|
+ - | va: repedt szelvedo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A repedes rosszabb, mert itt a ket uvegreteg egyike
> eltorott, de mivel nincs hatarozott vege (=barmikor
> tovabbrepedhet) nem tudjak feltolteni.
A profi uveges a repedes veget jo esellyel megtalalja
es picit utana lefur a reteg aljaig. Igy a repedes belefut
egy cca 2mm-es obolbe. Mar rajottem, hogy uveget nem
a benzinkutnal, kutyafuttaban kell javittatni.
Jo szivvel ajanlom:
A godolloi es a csomori HEV elagazasanak kozeleben.
Kop es Tsa Bt. Budapest XVI. Mu"ko" utca 9.
telefon: 400-31-78
A pasi - ritka madar - attol boldog, hogy jol sikerul a
munkaja.
--
Meszaros Geza
ui: mar tegnap is irhattam volna, de csak most talaltam
meg a cimet.
|
+ - | auto telire utoljara (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hat nem gondoltam volna, hogy egy artatlan kerdes ekkora vihart kavar.
Megmondom, leginkabb azert szerettem volna eltenni az autot mert
feltem attol, hogy megmarja a so a motorterben levo dolgokat. Sajnos
eddig minden autom igy jart. Akkor erre kerek okos tanacsot, hogyan
lehet megelozni, hogy az aluminium alkatreszek megtartsak fenyuket.
Csak semmi flame!
csendi
___________________________________
http://www.csendes.de Kistanyank
http://www.altgerber.de die Firma
|
+ - | Zeus (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hol van a Zeus kipufogokat gyarto ceg? Internet cim, postai cim,
telefonszám, barmi erdekel amivel el lehet oket erni. Elore is koszi.
P.Istvan
ui:ha lehet maganba is legyszi.
|
+ - | Xenon lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>- kozonseges H4 tipusu duolux ego kicserelheto-e barmilyen autoban H4
xenon
>egore?
>- egy xenon egon +30% fenyerot igernek,
> menyivel lehet jobban latni joidoben, kodben, esoben?
A xenon lampa az ami az uj es nagy autokban vakit, nem?
Volt kollegam szerint anak kene kisutni vele a szemet,
aki kitalalta. Kurv@ draga es sokkal bonyolultabb szerkezet
egy sima izzonal.
Amit Te akarsz az egy 30%-al megnovelt fenyereju H4-es izzo.
(Regebben a Philips Premium laz tombolt az AUTO-n)
En a napokban raktam be a kozel egy eve vasarolt
Tungsram Megalight izzokat. Eszrevehetoen erosebb
a fenye, de ne varj nappali vilagossagot az auto elott :)
Vigyazz az ilyen izzok elettartama joval rovidebb!
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #935 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Gyimesi Gabor
> E-mail : [Hungary]
Írta
"Fogta a marhaja es atbogozta a hatso lampajat a kovetkezokepp:
A feklampat kikototte a rendes helyerol, megforditotta a polaritast, igy a
helyzetjelzo/feklampa izzo fekszalja vilagit helyzetjelzokent folyamatosan
- es most jon a lenyeg - a feket bekototte a kodlampara!!!!! :oO
Ugyhogy nem eleg, hogy a feklampa folyamatosan vakitott, de amikor
befekezett"
A sokkal okosabb Seat Toledo tulajdonos fogalmam sincs hogyan fékezéskor a
hátsó ködlámpákat/2/ villogtatja mintha indexelne.
No comment
VW Golf country
|
+ - | Padloszonyeg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ismertek olyan szakembert, aki egy regi kocsiba,
aminek a padloszonyege mar annyira piszkos, hogy
nem erdemes pucolgatni, tudna tenni masik
padloszonyeget? Tehat beleszabni illetve a padlo
formajara preselni, igazitani. Ez nem egy konnyu
dolog, ahogy nezem, mert nalam nagyon ilyen-olyan
formaju a padlo, tehat pl van ahol 20-30 cm
szintkulonbseg is van, tehat egy nagy lyuk van.
Lenyeg, hogy kivennem a padloszonyeget, es
tetetnek bele vadiujat.
Egyaltalan mi a neve a szakmanak, aminek a
muveloi ilyet csinalnak? Karpitosok? Ismertek
valami profit? Sopron kozeli lenne jo, de
barmelyik erdekel.
Koszi szepen:
Laci
http://www.geocities.com/agostonl/transam_m.htm
|
+ - | Daimler-Chrysler latogatas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok,
200 tarsammal a vilag minden pontjarol abban a
szerencseben volt reszem, hogy 2 napig Stuttgartban
a DC vendege lehettem.
Fiatal mernokoket hivtak meg erre az esemenyre, hogy
betekintest nyerhessenek hogyan is mukodik egy ilyen
hatalmas ceg es hogy milyen lehetosegeket kinal.
A program reszekent ellatogattunk a Mercedes tobb
gyaregysegebe:
- hideg-meleg kovacsolas (futomualkatreszek, rudazatok)
- V6-V8 CDI motorok osszeszerelese
- Szelcsatorna, ez valami orasi epulet, ahol a specialis
probapadon merik a szelcsatornaba helyezett jarmure hato
eroket. A szelet egy 5MW teljesitmenyu villanymotor altal
hajtott, 8.5 meter atmeroju ventillator biztositja. A
maximalis szelsebesseg 250km/h. A szerkezet ~1960 ota
uzemel !!!!
- torteneti kiallitas. Itt rengeteg regi verseny es kozuti
gep volt, a F1 gepekig bezarolag. Volt 22.x literes motor
is, ha jol emlekszem 120 loero korul egy regi
versenyautoba. Volt repulogepmotor is a bemutaton (33l,
1500Le).
- Jovo/Jelen kiallitas. Itt voltak csak az erdekes dolgok
mintpeldaul az SLR Vision, amibe be is lehetett ulni es
neha a motorjat is beinditottak (alapjaraton nem is volt
hangja, de amikor gazt adott, akkor valami nagyot
szolt !, 550 Le). Ugyancsak meg lehetett tekinteni valami
L200 nevu hatalmas kupet, es nehany erdekes Smart- :) ot
is. A legjobb parsze az volt hogy el lehetett beszelgetni
azokkal akik ezeket terveztek/epitettek sot ok is
erdeklodtek hogy mik is a mi terveink :)..
Volt meg party is, nemi italozassal de ez mar nem autos
tema.
Szoval nem semmi a DC, pontosabban valami oriasi ...
Tamas Strezeneczki
|
+ - | Re: lakas vs kocsi erteke *** HIX AUTO *** #935 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: lakas vs kocsi erteke ( 26 sor )
> Idopont: Tue Nov 21 11:13:46 EST 2000 AUTO #935
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> sajna tudomasul kell venni, hogy ma Mo-on az auto erosen statusszimbolum.
> Majd mindenki eggyel magasabb erteku/kategoriaju autot vesz, mint amit
> megeroltetes, lemondas nelkul el tudna tartani.
Szvsz maximalisan igy van! Norvegiaban ennek fenyeben meg feltunobb volt a
sok 5-10 eves 244-es Volvo, pedig amilyen lakasokban ok laknak! Csak ok
rajottek, hogy a lakasokban _elnek_, az autokkal pedig _kozlekednek_. Es
persze nem az irigyseg a fo nepi "ertek", mint nalunk, igy nincs igazan kit
cukkolni a csodaverdaval.
udv,Akos
|
+ - | Re fenyvedo folia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
T. Lista, meg akit erdekel!
Feny- es hovedo foliat, ha valakinek Dunaujvaros
utba esik, a Bükki Bosch szervizben is feltesznek.
Vagy 8 fele szin es arnyalat van. Mubizonylatot is adnak.
Bejelentkezes a 25-283-702 telefonon.
--
Komm. udvozlettel Dunai
E-mail:SZIGORUAN
Ékezet jöhet;InterNYET
Telefon egész héten:30-255-0925 E-mail csak hétvégén
|
+ - | Karambol kalvaria HB-nel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
T Lista!
Az alabbi eset velem tortent meg.
Augusztus 29-en olaszorszagi csaladi nyaralasbol hazafele jovet, meg
Olaszorszagban az autopalya fizetokapu fele lepesben araszolva, egy
mogottem araszolo olasz kamion kb 20 cm-el kesobb allt meg mint en.
Kozepiskolas koru Ford Escortom csomagter nyitogombjat kapta telibe.
Ennek megfeleloen a csomagter ajto, hatfal, hatso lampa, lokharito 0-ra
amortizalodott. Istennek hala, csak lemez serules volt. Jovialis
allampolgarkent
kihivtam az olasz rendorseget, 1.5 oras varakozas utan 3/4 ora alatt
felvettek a jegyzokonyvet az esetrol, melyben mint utobb kiderult vetlen
voltam az esetnel.
Ket nappal kesobb hazankrol elnevezett biztositomnal bejelentettem az
esetet,
azzal, hogy az olasz rendor altal adott telefonszamrol azonnal faxoljak
a jk-et.
Rovid arcpirito letolas utan megtudtam, hogy a helyi (Dunaujvaros) HB
biztosito
NEM TELEFONAL Olaszorszagba, mert ad 1. nem teheti, ad 2. nem tudnak
olaszul.Kozoltek, sokkal jobban tettem volna, ha elfogadom a taljan
sofor altal felajanlott kartyat (magyarbol kiindulva, en sem tudok
olaszul, lehet hogy egy tilos parkolasrol szolo buntetokartyat ad).
A letolasok utan felvettek a karjegyzo konyvet, azzal a biztatassal,
hogy honapok mulva lesz penz a dologbol, Ha a verdara szuksegem van,
csinaltassam meg sajat koltsegre. Mivel nincs cascom, a teljes ar a
csaladi kasszat terhelte.
Oktober kozepen erdeklodtem mi ujsag?
Kiderult, hogy az olasz biztosito augusztus vegen megkereste a HB-t,
hogy ugyan mar itt egy masnak okozott kar, talan rendeznek.
Ma nov.20. erdeklodtem, hol tart az ugy. Elmondtak a HB-nal, hogy
oktober vegere az olasz bizt. valaszolt (?) a megkeresesre. Nekem
kikuldik majd a szerzodest (HB), hogy a karterites 10%-ert vallaljak az
ugyintezest. Tehat karterites meg sehol.
IMHO az iden nem latok penzt, kerdezem van-e valami ertelme valami
kesedelmi kamat keresgelesnek.
Ja egy adalek: Ha kapok is valamit, nem ITL-ben kapom hanem HUF-ban, de
tuti hogy valami szamomre nem kedvezo kurzus alapjan valtanak+ kezeles
arra is.
Velemenyt es esetleg segitseget varok.
Lehet hogy a MOKA-ra kellett volna irnom, de ma delben ugy ereztem a
guta fog megutni. A sok bugyis ul a feneken (akivel telefonon targyaltam
mnd no volt)
nekem meg kilukad a gyomrom.
--
Komm. udvozlettel Dunai
E-mail:SZIGORUAN
Ékezet jöhet;InterNYET
Telefon egész héten:30-255-0925 E-mail csak hétvégén
|
+ - | sokminden... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!!
Jo par nap kesessek "dolgozom fel" a leveleket... :-(
Sorry...
> >Nekem inkabb az ilyenektol all fel a hajam, nem azoktol
> >akik mennek a savjukban kilometereken at, leszarva a
> >jobbra tarts szabalyt.
> Juhajj! Olyan szinten beszeltek el egymas mellett, hogy mar
> fajdalmas!!! Ki a rak hallott olyanrol, hogy
> _jobbratartas_csucsforgalomban_????
> ...Hungaria korutat ahol csak a ket kulso sav van bedugulva,
> mert mindenki jobbra tart:))) Ha jol remlik ott parhuzamos
> kozlekedes van...
Juhajj bizony!!!!! :-)
En csak (!) az M7-esrol, es kis v. kozepes forgalomrol beszeltem
(azaz amikor nem telitodik egyik sav se... ill. csak a kozepso,
mert tul sokan mennek ott... :-) )
> Ugyanezen problemazik a lista az M7 bevezetojen, mert vki
> szerint jobbra kene tartani -ami igaz-, vki szerint meg nem
> lehet mert egybefuggo a sor -ami szinten soxor igaz- es
> akkor nem is kell es veszelyes is! A jobbra tartas egy
> alapveto magatartas de csak olyan esetekre amikor
> _gond_nelkul_ (zavaras, akadalyozas, veszelyeztetes,
> bevagas stb)tudod alkalmazni. Legalabbi szerintem:)
Teljesen egyetertek veled. Pontosan arrol beszeltem, hogy az
M7-esen meg ilyenkor sem szoktak alkalmazni...
> Az en tapasztalatom szerint a nemetek viszonylag szepen
> tudjak hasznalni a ketsavos autopalyat, de mar keptelenek
> rendesen kozlekedni harom vagy negy savon. Frankfurt-Koln
> kornyeken tapasztalom, hogy amikor negy savra bovul a palya,
> sokan akkor is a masodik-harmadik savban kozlekednek
> tartosan, amikor a kulso sav is szabad. Sokszor problemam,
> hogy jovok a kulso savban kb 130-140 korul - ami ugye a
> nemet palyan meg nem is sebesseg -, es utolerek egy autot
> a masodik savban. Mit van mit tenni, valtok ket savot balra,
> majd vissza ket savot, es haladok a kulso savban tovabb.
Valami ilyesmirol beszeltem eredetileg az M7-es eseteben...
> A Mazda 323F egy fiatalos sportos kocsi volt. Tetszett. Az uj
> verzionak a regihez semmi koze, egy rakas kaka lett belole.
> Az uj Honda Civic rondabb, mint valaha...
> Haldoklik az egesz autoipar (kivetel az olasz & BMW, Merci)
Lattatok mar kepet az uj 7-es BMW-rol...?? A kifuto tipus
nekem csucs volt, az uj viszont rettenetesen ronda... :-((
Szvsz a BMW-nek jobban allt a viszonylag konzervativ(abb) kulso,
jobban passzolt a sportos/luxus image-hez,es az uj dizajn
tonkreteszi a marka kulonalllosagat, egyeniseget...
> >Az idos emberek jo resze egyre inkabb olyan mint a gyerek.
> Meg egy lenyeges dolog nem hangzott el.
> Az egzisztenciateremtes, feszekrakas, gyerekneveles
> terhet levetve atrendezodik az ertekrendjuk.
Ezenkivul: Levetik, de ezek a terhek a sajat es a gyerekeik
idejeben is atmennek rajtuk. Sajnos nagyon sokan elfaradnak,
elmegy az eletkedvuk, es (tul sok) minden mindegy is lesz...
> Lehet, hogy sokan, meg eletuk teljeben sem voltak az empatia
> es egyebb pozitiv emberi tulajdonsagok teljes birtokaban.
Sajnos igen...
> Nehezen. Vannak kulfoldi autosok, akik nem ismerik a nyilat,
> amelyik felfele mutat, ezert rendszeresen megfordulnak, es balra
> nagyivben befordulnak a koruton. Valami "D" van a rendszamjukon. :))
Es sok penz van a tarcajukban, leszarjak a buntetest (plane annak
eselyet). A kozlekedesi moral nem csak belulrol jon, sajnos igen
erosen fuggvenye a buntetesek "arszinvonalanak" is...
> Temakor: Tuning ( 34 sor )
> Ha mar keves a lo alattad, eloszor a farmot bovitsd,
> azutan vegyel uj lovakat.
> Mire legatyasodsz, rajossz, hogy ezert a penzert mar
> megvehetted volna a gyari 1.8T motrot..........
Mas megkozelitesbol is ide lyukad ki az ember:
A loketterfogatot nem nagyon lehet massal potolni...
Esetleg egy _jol_ behangolt turboval...
Olyat viszont csak gyariban kapsz... Igaz, Walter?
> >a bevitt energia elhanyagolhato, ha valkit erdekel: Egely Gyorgy:
> csak azt a fehervari gabonakort tudnam feledni....
:-)))) Bizony... Nagy blama volt... :-))))
> most olvastam az Autopiacban a kovetkezoket Bergendi
> Istvantol (a zenesztol):
> "Bensoseges a kapcsolatom Alfa Romeo 145-os Quadrifoliommal.
> Az emberek nem is tudjak, milyen csodalatos auto az en Alfam es
> mennyivel olcsobb, mint a hasonlo kategoriaju vetelytarsai.
> Kivanom, egyszer legyen nekik is ilyen."
Izeee... Suket duma. E velemenynek csak reklamerteke van (egy
keves), meg pleytkaerteke (a Bergendi Alfaval jar...), informacioerteke
semmi... Ha a szaxofonjarol beszelne, hitelesebb lenne... :-)))
Vagy van "autos" multja is...?
> Joapam becsapta az ajtot, elindult letorolni a szelvedot. A Corollaban
> is szuperokos riaszto van, be is csukta rogton az ajtokat :((((
> Harom autonyito ceghez is hivtam, de senki nem vallalta, vegul
> felhivtam a markaszervizt. Azt mondtak, hogy helyben nem tudjak
> kinyitni, de a szervizben igen. A szallitasert viszont annyit kertek
> volna, hogy inkabb hazautaztam potkulcsert.
> Most akkor akasztani akartak, vagy nem minden kocsit lehet
> gyorsan kinyitni....
Inkabb akasztani. Vagy nem volt keznel ehhez is erto emberuk.
Vagy nem akarjak prezentalni elotted, hogy a zarak + a szuperokos
riaszto mennyit er, mert rontja a marka imazsat...
> En a rottim szoktam a lenyitott hatso ules&koffer helyen
> nyilo hatalmas uregben hordani a Tipoban.
> Viszont budos volt, 1x telerokazott mindent, telen beparasitotta
> az osszes ablakot es folyton kozepre ult es vigyorgott elore.
> Mikor a tukorbe neztem es lattam a rohogo pofajat, olyan
> nevetogorcs jott ram, hogy kenytelen voltam leszokni
> az autoztatasarol.
:-))))) Ez nagyon jooo, jot derultem... :-)))))
> A riaszto meghibbant ennek okan irany a szerviz, de a szerelo nem
> talalt erdemi hibat, es megkerdezte, hogy nem jartam korhaz
> kornyeken, mert az ott levo Rontgen berendezes karos hatassal
> lehet a riasztora. ...
Ezt a !!! Hihetetlen...
Az intenzitas a tavolsag negyzetevel forditott aranyban csokken,
nem beszelve az elnyelo targyakrol... Korhaz falai, auto lemezei stb.
> Meg kutya csak porazzal meg szajkosarral tartozkodhat az utcan.
> Nade ha egy orzo-vedo kutyarol van szo, akkor ez olyan, mint
> lyukas gumival szexelni...
Nem. Olyan, mint gumival akarni teherbe ejteni a not...
(Bocsi... :-))) )
> Meg aztan kozteruletnek minosul-e az auto belseje?
Nem igazan... :-)) Ha a kutya ki van kotve a kormanyhoz, akkor
szvsz nem kell ra a szajketrec.
> >a melleparkolas. .... valami poenos figyelmeztetes jol jonne. ...
> Fogsz egy A4 meretu papirlapot es egy tubus pillanatragasztot.
> ... raragasztod a szelvedojere jo sok ragasztoval, lehetoleg
> a latomezoje kozepere. Ja a lapra legyen rairva: "Remelem
> legalabb annyi ideig tart neked ezt leszedni, mint nekem kiallni
> miattad."
Ez tul durva... Eleg egy - jo vastagon fogo - alkoholos filccel irott,
szoveg, egy jo nagy smiley-val... De nem a szelvedore, mert az
lemoshato az alkoholos ablakmosoval + ablaktorlovel...
> ...az Akadaly fogalmat felul kellene vizsgalni, es minden
> totyorgore ervenyesiteni, nem csak bizonyos tipusokra.
Egyetertek...
> ...Fogta a marhaja es atbogozta a hatso lampajat a kovetkezokepp:
> A feklampat kikototte a rendes helyerol, megforditotta a polaritast, igy a
> helyzetjelzo/feklampa izzo fekszalja vilagit helyzetjelzokent folyamatosan
> - es most jon a lenyeg - a feket bekototte a kodlampara!!!!! :oO
A barom... Remelem, hamar lekapcsoljak a zsaruk...
Udv
Andras
|
+ - | ez+az (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A tukrok gyakori hasznalata ugyeben egy regi oktatom mondasa jut eszembe:
Ha egy nap mar a harmadik auto eloz meg ugy, hogy nem tudod honnan kerult
elo, azonnal allj ki mert elfaradtal. Ha masnap ujbol elofordul ,
kozveszelyes lettel add at masnak a vezetest!! Mit gondoltok, igaza volt?
Teli gumikhoz acelfelniket en is kerestem, 1000 -- 3000 HUF kozott talaltam
bontokban, gumisoknal. Legtobb a 13-as , 14 -es15-os ritkabb.
Uj teli gumit tesztelek Matador MP 56-ost. Vizes uton nem tetszett,
szarazon tok jo. Hoban meg nem probaltam..... 175/65x14-es
Nehany eve a Barkasomra kerestem ajtogumikat, es veletlenul raakadtam egy
berakasra varo vasuti vagonra. A vagon mellett rengeteg korrodalt auto
karosszeriara, tele zaro gumikkal, szelvedo gumikkal. Kb 10 fele van meg
mindig, de nem tudom melyik mire valo. Valaki keresett kozuletek Nissanra?
Le tudna irni valahogy a mereteit? Ingyen odaadom ha jo Neki, ha valahogyan
be tudom azonositani.
Koszi a turelmet
Dodo
|
+ - | Re: melleparkolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
> Ja a lapra legyen rairva: "Remelem legalabb annyi ideig tart neked ezt
> leszedni, mint nekem kiallni miattad."
Ez marhara tetszett :)))) Azonnal beszerzek minden autoba egy
pillanatragasztot ;)))
A skodaval nem zavart volna, mert altalaban orral allok be, hatul
meg vonohorog + fem logharito, es szepen nekimegyek. Persze
elotte megnezem, hogy volt e annyi becsulet benne, hogy uresben
hagyta kezifek nelkul, hogy esetleg eltolhassam.
Most inkabb rendort hivnek (illetve olyan sargat) hogy vigyek el.
Tenyleg, valahol olvastam, hogy budarol a legritkabb esetben
szallitjak el az autot tilos parkolas miatt, mert nem eri meg. Ez
felhaborito.
Bye
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | Lakas es M5 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Lakashelyzet ( 25 sor )
> irta:
> >Szo nincs errol. Itt VD baratunk irta, hogy lakasa ugyan nincsen, de M5
> >BMW-je igen. Szerintem ezert olyan agressziv es ingerult a fiu, mert erzi a
> >tarsadalom nagy reszenek az elutasitasat (netan megveteset) arra a
> Nem tudom mit ertessz a tarsadalom elutasitasan. Nem ertem hogyha valaki az
> utcan jarva kelve meglat egy jo kocsit az miert vetne meg a benne ulot.
Neeeem, nem errol van szo. Ha meglatok egy jo kocsit, nem vetem meg a benne ulo
t.
Persze egy friss 40millios Merciben ha latom a 20 eves borostas bezbolsapkas
narkodiler kinezetut, akkor azert vannak fenntartasaim a torvenyesseggel
kapcsolatban. Legalis es adozott jovedelembol mindenki olyan autot vesz amilyet
akar.
> Amugy ez eleg szanalmas magatartas. Akinek valamilye van az dogoljon meg.
Megint rohadtul nem igaz, nem ezt mondtam.
Kezd olyan gyanum lenni, hogy te nem kozgazdasz vagy, hanem liberalis ujsagiro.
Azoknak ez a technikaja, hogy az ember "szajaba adjak" azt amit az sohase mondo
tt.
> Meg ki a fene allapitja meg, hogy a kocsiban ulonek milyenek a
> lakaskorulmenyei.
A kornyezeted ismeri a helyzetedet. Es ez tagabb mint a barati korod, aki nyilv
an
veled ert egyet, azert ok a barataid.
Arra probaltam ravilagitani, hogy ha valakinek van egy II-ed Golfja de alberlet
ben
lakik (sejthetoen lakasra gyujt), az nem irrizal senkit. Egy luxusauto _ebben_
az
osszefuggesben igen. Es nem azert mert valaki irigyli az M5-odet.
> A lakas sem minden.
Nem, de minden civilizalt tarsadalomban az elsok _kozt_ van.
> Szoval nem ertem mire celzol az
> elutasitassal, meg a megvetessel.
Arra, hogy ennek a konzervativ lelkuletu elmaradott osdi tarsadalomnak egyszeru
en
nem szimpatikus, ha valaki "adja a bankot", "meno" autot tart, mikozben kilog a
segge a gatyajabol, azaz egy lakasa sincsen.
> Sajnos az uton nem szamit a lakas merete. Csak ha
> megerkezunk haza..._ha_ megerkezunk.
Orom hallani attol, aki a masodrendu utakon 160-al kozlekedik.
Megjavultal vagy csak szimpla retorika?
Istvan
|
+ - | Autopalyadijak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olvastam a tegnapi AUTO-ban a svajci sztradadijakat, hat, nem semmi. Eves
dijak nehany veletlenszeruen kivalasztott :-) orszagban:
- Magyarorszag: 20.000 Ft/ev, kell a penz a szeduletes utemu fejlesztesre
(pl. 2000: nulla km) ill. a mar meglevo, mar-mar attekinthetetlen nagysagu
es bonyolultsagu halozat fenntartasara.
- Ausztria: kb. 10.000 Ft/ev, azert csak a fele a mo-inak, mert az osszes
palya sik videken megy, sehol egy alagut vagy egy viadukt, plusz meg az
emberek is szegenyebbek.
- Svajc: kb. 7.000 Ft/ev, na ez aztan mar vegkepp siksag, itt csak a
bitument kellett leonteni oszt kesz is a palya. Raadasul az emberek meg
Ausztrianal is szegenyebbek, Magyarorszagra jarnak at segelyert.
- Nemetorszag: 0 Ft/ev, de hat ott autopalya sincs, mindenki lovaskocsival
jar keresztul-kasul a pusztan.
Qrva jo, nem?
Krisz
|
|