Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 927
Copyright (C) HIX
2000-11-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Megjottem :-) (mind)  21 sor     (cikkei)
2 ford tunning (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Eszrevetel (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Taviranyito 2 funkciora (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Re: ki a szabalytalan (mind)  35 sor     (cikkei)
6 Holanc (mind)  17 sor     (cikkei)
7 erdekes benzinkut (mind)  15 sor     (cikkei)
8 kapaszkodosav kerdes (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Téli Gumi (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Javitasi segedlet (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: Ket masodperc alatt lopas (mind)  29 sor     (cikkei)
12 Biztositos dolgok (mind)  58 sor     (cikkei)
13 RE: szirena az utasterben (mind)  20 sor     (cikkei)
14 Re: audi vs. trabant*** HIX AUTO *** #926 (mind)  18 sor     (cikkei)
15 bejaratas, M7, kapaszkodosav (mind)  167 sor     (cikkei)
16 Sziasztok! (mind)  26 sor     (cikkei)
17 Re: Auto telire (mind)  51 sor     (cikkei)
18 Re biztositas (mind)  15 sor     (cikkei)
19 elgazolt kedvenc (mind)  12 sor     (cikkei)
20 autofogyasztascsokkenes (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Csak ugy... (mind)  13 sor     (cikkei)
22 Alfa 145 + nyugdijasok (mind)  58 sor     (cikkei)
23 Nyugdijasok sokadjara (mind)  23 sor     (cikkei)
24 Elozes (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Megjottem :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Pentek estve szerencsesen megerkeztem a kies Erdely  - orszagbol. Van sok
meselnivalom az ottani kozlekedesrol, tajakrol erdekessegekrol. Persze csak
akkor ha a Tisztelt listat is erdekli :-) Most kezdem atragni a 10 nap autos
temakat, ha a regi levelekre reagalhatok utolag megkoszonom nektek.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - ford tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

van egy 1995-os Escortom 1.3i.
125000km-vel. A gyorsulása vetekszik az előző 120-as Skodámmal.
Az a nagy kérdés, hogy lehet-e ezt a motort valahogy tuninngolni?

> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards, 
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
> ______________________________________________________
> Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
>
+ - Eszrevetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idezet:
-----------
Igaz. Halk, de annal ocsmanyabb provokacio volt
reszemrol.
Legalabb tobben - jo hangosan - leirjatok az igazat.

Ha csak ennyi haszna van, akkor meg azt is vallalom,
hogy
egy mocsok tetu vagyok.
Most olvasom, hogy Te es Edvard vette csak eszre.
----------------

Hopp, ez a feltetelezes nem oke.

Ha en mindig minden hulyesegre reagalnek, amit
eszreveszek naponta, akkor maradna egy kis idom
alvasra, de masra nem.
Szoval azert pl. mert valaki nem kezd el
buzi-MSZP-FIDESZ kontrazni, attol meg nem biztos, hogy
hulye, lehet, hogy csak elvesztette a hitet abban,
hogy  ebben a stilusban erdemes gyozkodni embereket.

Saca

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Yahoo! Calendar - Get organized for the holidays!
http://calendar.yahoo.com/
+ - Taviranyito 2 funkciora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Letezik olyan taviranyito, amivel 2 dolgot 
is lehet mukodtetni? Mert a normal taviranyitok 
nyitjak es zarjak a kozponti zarat.

En ugy szeretnem ha meg tudnam azt oldani, 
hogy az egyik gombom nyitja az oldalajtokat, 
a masik zarja oket. Eddig ugye normal. De a 3. 
gomb meg nyitna a hatso csomagtartot. Zarni nem 
kell, mert csak lecsapom es kesz.

Van ilyen taviranyito? Meg lehet ezt valahogy 
oldani???

Koszi szepen: 

Laci
+ - Re: ki a szabalytalan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idézet Nyíri Péter > leveléből
>Hali hixauto, Hali Waces!
>
> Felre lettem, ertve!
Igaz, bocs. ;)

>
> Nem azt akartam mondani, hogy allandoan szaguldozni kell
> (bar, szerintem 100km/h nem szaguldozas), hanem azt 
akartam
> mondani, amit a levedben vegen irtal.
> Tolem mindenki menjen 20-al, csak ne akarjon feltartani.
> Plane ne kivagyisagbol!!!!
>
Ezzel maximalisan 1etertek. Igaz sikerult egy mondatodat 
felreertenem. Nekem kicsit ugy tunt, mint ha a szukseges es 
elegseges haladasi sebesseg 100 km/h-nal kezdodne...

> Most mindenki, tegye a szivere a kezet:
> 130-140-el autozol a palyan, jossz mar igy vagy 1/2 oraja,
> egy onjelolt rendor beall eled egy (AKARMILYEN!!!!)
> autoval, 80-al, nem kapod fel a vizet????
> De a frankot!!!!
OK-OK. Ez valoban felb**za az ember agyat ;)
Vegul is (szerencsere) mindketten ugyan azt mondtuk :)

>
> Udv: BobaFett
Tovabbi jo gurulast ....
---
Best Regards
Wallner 'Waces' Tamas

> --------------------------------------------------
 Mi az Ön MailBox címe? - http://mailbox.hu
+ - Holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem,

>>Holanc szinten a TESCO-ban 2500 Ft. Biztos nem tul jo, de ha csak ritkan
>>kell es rovid tavokra,
>>akkor ennyiert valoszinuleg megeri, hogy a csomagtartoban legyen.
>Kotelezo mar a holanc?  Hogy all az ugy?

Hogy kotelezo lesz-e azt nem tudom, de az Auchanban is van akcios holanc,
rombuszmintas, eleg korrelten nez ki, 4500-4900 HUF merettol fuggoen.
Az en kocsimnak ezt hozta a mikulas. :-))

Ha kotelezo lesz, akkor biztos lesznek tablak (mint a Lajtatol nyugatra),
hogy erre a szakaszra, csak olyan kocsival lehet behajtani, akinel van
holanc.

Udv,
Tibor
+ - erdekes benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem,

a mult het vegen volt az OMV 10 eves, es ezert 10 Ft-tal olcsobb volt az
uzemanyag, eppen kifogyoban volt a benzinem, hat megtankoltam.
Eddig mindig a Shellnel tankoltam, es amikor a lampam felvillan, akkor megy
a tankba kb. 44 liter (Brava 1.6 SX, 50 literes tank).
Most is felvillant a lampa, bementem tankolni , es meglepetessel vettem
tudomasul, hogy csak 41 liter ment bele. Kiprobalom legkozelebb is, hatha. 
A Gyomroi ut es a Sibrik Miklos ut keresztezodesen levo Shell es OMV kutrol
van szo.

Tudom, hogy nem lehet ekkora kulonbseg a kutak kozott, dehat megis...

Udv,
Tibor
+ - kapaszkodosav kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most, hogy kenjuk-vagjuk a kapaszkodosavot, feldobnek
egy labdat. Akinek van kedve reagaljon ra.

Ime a labda:
A szinhely egy  orszagut. (max 80 km/h)
Jobbra kapaszkodosav, a fo csapason 50-es kek tabla,
kozepen zarovonal.

A fo csapason 60-al maszik egy auto. Utolerem 70-el
es 60-ra lassulva addig kell mogotte haladnom, amig
balrol (szabalyosan) meg nem elozhetem.
Az elso autonak NEM KELL hasznalnia, en pedig nem
haladhatok el mellette a jobb oldali kapaszkodosavon.
Ebben a peldaban a kapaszkodosavot ugy kell tekinteni,
mintha ott se lenne.
Az illo viselkedest ne ragozzuk, mert az elsonek ugyan 
nem KELL kimennie, de csak neki (a lassabbnak) SZABAD.


Igaz ?  Nem az ?
Mindannyiunk okulasara a hozzaszolasokat keretik az
ervenyben levo jogszabalyokra alapozni.
--
Meszaros Geza
+ - Téli Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintetek mikor érdemes a téli gumit felszerelni?
Már most a 8-10 C-fok átlag körül, vagy várjak még a hidegebbre, vagy a
hóra?
Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv:Lajos
+ - Javitasi segedlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintetek a markakereskedesekben meg lehet vasarolni 
azokat a programokat amiket ok hasznalnak a javitashoz, 
alkatreszrendeleshez?
Nekem egy Opel omegam van, altalaban en javitom. Neha nagy 
segitseget jelentenenek azok a robbantott abrak amelyekbol 
az alkatreszeket keresgelik.
Kerdezgettem az eladot akinel alkatreszeket lehet rendelni, 
O azt mondta, hogy ez szigoruan belso hasznalatra van, 
egyebkent normal PC-n fut, CD-rol. Tenyleg szupertitkosak 
ezek vagy azert beszerezhetok?

Miki
+ - Re: Ket masodperc alatt lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 11 Nov 2000 10:59:53 GMT,  wrote:

>
>Tisztelt Listatagok!
>
 irta:
>> Temakor: Lopasteszt ( 61 sor )
>>
>> Hello,
>>
>> Az angolok ismet lopasteszteltek, ...
>> ...
>> A legrosszabbak:
>> 2 (ketto) masodperc:
>> Fiat Brava, Opel Agila, Suzuki Wagon R+, Kia Clarus,
>> Suzuki  Grand Vitara, Peugeot 206
>Mondjatok, ketszer: huszonegy-huszonketto. Ennyi ketto
>masodperc. Szerintem ennyi meg a gyari kulccsal is keves
>a gepkocsi nyitasahoz, nem hogy kulcs nelkul es serules
>mentesen.

Hello.

Megirnad a forrast is? Kivancsi lettem. Nem mintha nem lenne mindegy,
hogy a kocsidat 2, 4 vagy 15 masodperc alatt viszik el....

(mivel probaltak, Samuval???)

Tamas.
+ - Biztositos dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTÓstársak!

Elnézést kérek, hogy egy levélben válaszolok három levélre, de sajnos más 
dolgom is van (munka az munka :))
"Oktober 5-en uj autot vettem, a regi beszamitasaval. A kotelezot az uj 
kocsi eseteben is az oroszlanra biztam, ahol teljes oktobert fizettettek ki 
velem. kertem a regi kocsin levo bonus atvezeteset az uj kocsira. Ekkor ert 
a dobbenet, mivel ezt csak akkor teszik meg, ha a regi kocsira kifizetem a 
teljes oktobert, mivel okt 2-ig volt ra csak koteleo kotve, es csak okt 
5-en adtam el ! Emiatt a harom nap miatt egy teljes honap dijat kerik el 
tolem, mivel erre egy kormanyrendelet lehetoseget ad nekik !"
A kötelezo módozati feltételeit nem a biztosító, hanem 58./1991. Korm. 
rend. írja elo, ettol a biztosító nem térhet el. Ha eltekintett volna az 
október havi díj beszedésétol, akkor 5 napig biztosítatlanul közlekedtél 
volna. A másik - zsebrevágóbb - probléma, hogy ha nem fizetted volna ki az 
októbert, a régi szerzodésed díjnemfizetéssel szunt volna meg, ami miatt 
ugrott volna a bónuszod. Mellesleg, ha nem 5-én, hanem 16-án adod el a 
kocsit és veszel újat, akkor a régi autód után az októberi díjat ugyanígy 
be kellett volna fizetned, de az újra csak novembertol kellett volna 
fizetned a kötelezot.
"Pl. ha casco-d van akkor a biztosito akarmilyen anyagi kart kifizet ha 
targyakra vonatkzik (nekem igy magyarzta egy tanar a sulibol). Ha pelsaul 
belemesz egy hazba es eggye teszed a folddel akkor is fizet a biztosito, de 
ha embert gazolsz akkor mar nem. Azt kerdeztem ekkor ha egy faluban a 
hazajovo tehencsoradaba hajtok akkor hova soroljak ezt az esetet? A valasz 
a targyak koze. Elegge szomoru (szerintem), hogy egy allatot csak ugy 
"targynak" nevezunk. Lehet, hogy a jarmuvezetonek csak egy targy, de a 
falusi bacsinak a mindennapi betevot jelentette az allat. Peldault Ti mit 
tennetek, ha kedvenc kutyatokat gazolna el valaki?"
Elso probléma, a fenti esetekre (gépjármuvel okozol kárt) nem a casco 
fizet, hanem a kötelezo. A második, a biztosításban károkat két nagy 
kategóriába sorolják, az egyik a személyi, másik a dologi kár. A személyi 
kár a személyi (emberi) sérüléssel kapcsolatos (pl. gázolás) vagyoni és 
nem-vagyoni károkkal kapcsolatos, dologi lehet tárgyak, épületben, 
környezetben, állatokban stb. lévo kár. Technikailag a különbség az, hogy a 
személyi károkra lehet járadékszeruen is fizetni, míg a dologi károk 
kifizetése általában egy (pár) részletben történik. Ennek a 
kártartalékolásban van komoly szerepe.
"Valamint az is erdekelne, mit erdemes tudni biztositovaltaskor. Az 
ugyintezo azt mondta, hogy novemberben kell a jelenlegi biztositast 
felmondani es decemberben meg kell kotni az ujat."
A felmondással kapcsolatban fontos megjegyezni nov. 30-ig kell írásban 
felmondani. Azt ajánlom, hogy ajánlott levélben, vagy faxon küldjétek el, 
vagy személyesen vigyétek be a régi biztosítóhoz a felmondást. Az ajánlott 
levélrol a feladási cetlit, a fax nyugtát jól orizzétek meg, az 
ügyfélszolgálaton az ügyintézovel írássátok alá és pecsételtessétek le a 
felmondás másolátát vagy átvételét igazoló papírt. A felmondással egy 
idoben kérjétek ki a bonusz-malusz igazolást. Mi történik, ha nem mondod 
fel a szerzodést? A következo évtol az új jogszabály eloírja, hogy a 
bonusz-malusz igazoláson túl, a biztosítók egymás között is ellenorizzék az 
átvitt fokozat valódiságát. Ha nem történt felmondás, a szerzodés 
díjnemfizetés miatt szunik meg január 1-vel, amivel automatikusan elveszik 
a bónuszfokozat (a malusz megmarad). Az egymás közti ellenorzéskor pedig ez 
fog az újnál megjelenni.
 "Tudtok valami jo biztositot?"
Csak jót:)): http://www.mabisz.hu
Üdv
  Szilágyi József
+ - RE: szirena az utasterben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:
>>De meg valami az eszembe jutott, ha mar van
>>riasztonk: kossunk ra egy masodik szirenat,
>>amit az utasterben, hozza nem ferheto helyen
>>helyezunk el. Lehetoleg essen a magno korul
>>tenykedo fule vonalaba.
>
>Igen!!! Sokkal hatasosabb, mint a kivul hangoskodo.
>A kulsore mar ugysem figyel fel senki...

A sima szirenaval az a baj hogy ki lehet birni a hangjat.
Meg siralyabb lenne egy mozdonykurt belulre! Zart terben
tuti >130 decibel... Rogton kifekszik a rohadek tole.
Tenyleg, ilyen kaliberu szirenakat honnan lehet szerezni?

 Nekem ha egyszer lesz egy jo autom, valami hasonlo brutalis
modszert fogok alkalmazni a vedelmere. A nyugodt alvas meger
annyit.

udv: VAti
+ - Re: audi vs. trabant*** HIX AUTO *** #926 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: audi vs. trabant ( 37 sor )
> Idopont: Sun Nov 12 14:03:12 EST 2000 AUTO #926
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

...
> A KRESZ konyv szerint elofordulat, hogy ki lehet hozni 50% hibasnak.
> Etikai ertelemben max. 20%-ban. Legalabbis nekem egyelore nem tunik
> ugy, hogy tenyleg jogos lett volna a megk. jelzes hasznalata. A miniszteri
> auto mindenkeppen bunos, akar KRESZ konyv szerint nezzuk, akar
> nem. Hosszu allo kocsisort eloz 130-160-nal, amikor meg a sulyos serultet

Ne feledkezzunk meg arrol sem, hogy ezt zarovonalnal es 60-as tablanal
teszi. Nagyon furcsallom (hetente-kethetente jarok arra), hogy a 60-as tabla
eltunt onnan a baleset utan, bar most eppen 40-es van kint, mert vagjak a
jegenyeket.

udv,Akos
+ - bejaratas, M7, kapaszkodosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

Sajnos csak nemetul, de egy cikk az uj auto bejaratasarol:
http://www.autobild.de/?ziel=/archiv/ausgaben/2000/11/45/service/index.php3

> Passat...Kispolszki 
> Az ilyeneket ki kellene kuldeni fejlett orszagokba vezetni tanulni.
> A, CH, D, F vezetesi gyakorlat:
Hat, bizony!!   Odakinn az ember megtanulja, hogy barmennyivel is 
megy, mindig akad nala gyorsabb...   Kulonben letoljak, megha 
220-szal megy, akkor is...  Ezert aztan nem akarja nevelni sem oket, 
sem elni a szabaly adta jogaval, hanem szepen - miutan a dolgat 
befejezte - visszater a legszelso olyan savba, ahol meg (nagyobb) 
gond nelkul haladhat tovabb. 

> Bocs mindenkitol, de megint flame gyanus, mi???
Igazabol nem. Ill. egy dolog:  Lefekezni elotte, amig ki nem megy a 
szelsobe, szvsz nagyobb otrombasag, mint bennmaradni 80-nal 
a belsoben...

> A Kolni Ford gyarban ugyanez a helyzet: ha a szalagrol legordulo 
> auto elsore nem indul el, akkor oninditoval mennek ki a javitoreszlegre 
> vele.  Nem tudtuk, hogy miert jon vissza hozzank annyi szar onindito...
Basszus!!! Az ilyen munkast csapagygolyokon kellene terdepeltetni
harom napig...  :-)))))  Barba'r!

> > Lakott teruleten kivul elozni CSAK ES KIZAROLAG JOBBROL LEHET,
> :)  Most hagyjuk a britteket...
;-))))))

> kit tartok felelosnek, sulyossagi sorrendben:
> 1. A Trabi vezetoje - elpatkolt, elhantoltak.
Tegyuk a kezunket a szivunkre:  mindannyian, mindig kinezunk a tukorbe,
ha zarovonal "arnyekabol" kanyarodunk balra...??   Oszinten!

> Hogy miert megyek ott a megengedett sebesseggel,
> felveve a tobbiek ritmusat ?
A jobbra tarts elvet figyelmen kivul hagyo "tobbiekre" 
gondolsz?  

> Mert praktikus. Itt kellene mindenkinek atalnia agyilag
> a sztradarol a varosra. Akinek erre nincs szuksege az
> hazudik. Ez a kollektiv bolcsesseg, vagy nevezheto
> birkamodszernek is - az adott utszakasz legbevaltabb
> tulelesi modszere. Az elet alakitotta igy. Az nagy ur.
Nem. Atallni az utolso kb 600 meteren kell(ene), ahol mar 
ki van rakva a 100, majd a 80 km-es korlatozo tabla).
Az a 600 meter azert annyi, amennyi, es nem mondjuk 
300, hogy a lassu agyu embereknek is legyen ideje atallni.
Ne kelljen mar erre tobb km!!  
Nem a birkamodszer a legjobb.  Ha a birkak ugy gondolna'k,
inkabb gondolkoznak (is!) egy kicsit, joval elorebb tartana a 
vilag is, a kozlekedes is.

> A belsoben gyorshajtok tolnanak, a kulsoben pedig azon
> a par kilometeres szakaszon tobb kijarat es tobb bejarat
> is van. A kozepsoben nem akadok ossze az utolso
> pillanatban kivago, majd lekanyarodo kocsikkal es nem
> vagyok az utjaban a becsatlakozoknak sem.
A budaorsi utolso bajarat es a 7-es ut becsatlakozasa
kozott van 3! kilometer, es - ahogy emlekszem - egyetlen 
(az Eger uti) becsatlakozas van...   
Egy savvaltas max. 100 meter, de inkabb csak 50.
Tenyleg ennyire faraszto a becsatlakozas elott bemenni a 
kozepso savba, majd utana ujra kiterni a szelsobe?
Inkabb fel kell tartani a gyorsabban es a meg gyorsabban 
(akar meg a szabalyos sebessegen belul) jovoket?  Akik 
emiatt kenytelenek egy savban lerendezni egymast...?!
Ha a "jobbra tarts" mukodne, sokkal nyugodtabban
kozlekedhetne mindenki...

Most abbahagyom a temat, mert nagyon mergesit az 
ilyen fajta nemtorodomseg (es ez enyhe kifejezes), es 
mar nem lennek eleg kulturalt...

> A kerdes ugy szolt, hogy "meg tudja mondani valaki,
> hogy miert"    Hat ezert.
Sajnos, a fentiek miatt nekem ez nem valasz.

> Mibe tellett volna neked az, hogy amikor felbukkan egy
> masik auto a tukorben, akkor bepillantas a jobb tukorbe -
> index poccintes a bal kezzel - kormany kicsit jobbra.
> Majd ha elhuzott, akkor mindez vissza. 
> Annyira egyszeru, miert nem birtad megcsinalni? Ennek 
> egy kicsit szivatas ize van. ...
Bizony... 
(es ezert hagytam abba a fenti gondolatmenetemet is...)

> >> A kozepso es szelso savban parhuzamos kozlekedes
> >> van jobbratartasi kotelezettseg nelkul.
> > Egyet arulj mar el, ezt honnan vetted?
> > Szoval ISZONYATOSAN NAGY BAROMSAGOT IRTAL.
> Igaz. Halk, de annal ocsmanyabb provokacio volt reszemrol.
> Legalabb tobben - jo hangosan - leirjatok az igazat.
Geza, mondd, az M7-es kozepso savjarol irt velemenyed is 
effajta "lecke" volt??

> >Kerdem en, hogy lehet valaki ilyen bunko?
> Te legalabb annyira az voltal, annak ellenere, hogy
> szabalyos voltal.
Egy kis kulonbseg megis van:  A Passatos "bunko" 
volt, mert _elvarta_, hogy vele elozekenyek legyenek.
A kispolszkis "csak", de meglehetosen _udvariatlan_ 
volt...

> Nem nezel a tukorbe, csak akkor jossz ra, hogy mi a
> helyzet, amikor raddudalnak a hatad mogott?
Sajnos nagyon sokan nem hasznaljak a tukrot, csak 
akkor, amikor eszukbe jut. Azaz neha.  Pedig 
folyamatosan lehetne kovetni a forgalom menetet... Erre 
pedig kulonosen szukseg van (lenne) akkor, ha valaki nem 
a maximalis elozekenyseg elve alapjan kozlekedik (pl. 
nem ter ki a szelsobe, amikor az ures...)

> En azert a nemeteknel is megjegyeztem magamban, hogy itt is jo 
> sok hulye van...
> Sokszor lattam olyat, hogy a belso savban 4-6-8 auto megy egymas 
> mogott kb. 180-nal, s kozben 1-2 autonyi tavolsag van kozottuk. 
> Senki ne mondja nekem, hogy az eleg.
Nem eleg.  Hulyek mindenutt vannak...  De az atlag is tudja, mi a 
defenziv vezetes.  (Nem csak betartom a szabalyt, hanem meg 
elozekeny is vagyok)

> o:ko:r kozlekedest, mint ami Munchen-Stuttgart kozott az
> A8-on van otthon meg sohasem lattam ! 
> ...de azert megse peldaloznek a nemetekkel.
Sajnos mar a nemetek is butulnak rendesen...    
Marky!   Neked mik a tapasztalataid?

> "Jo pelda az M7-es palya.
>  ...  A belso savban 2-3-szor annyi auto
> megy, fele-harmad-akkora kovetesi tavolsaggal..."
> Mar csak azert is, mert amig a belso sav meg
> ugy-ahogy jarhato, a kulso mar kirazza a vesekovet.
A Balaton fele igaz (ezert jarok a 70-esen...  7-es, mindegy)
De en (mint laccik a fentiekbol) a Bp-re bevezeto szakaszrol 
beszeltem...

> Vegiggondoltam:)).En is kozepen szeretek menni a 3 savbol, pl. M3,
> Hungaria krt, M1+7,megpedig azert, mert ugy erzem, hogy gaz eseten
> innen van a legnagyobb mozgasterem kerulni. Mellesleg mivel ezek
> leginkabb lakott teruleten belul vannak, jobbra-balra is tudok elozni,
> ha kell.
Egyetertek, lakott teruleten beluli esetben, mert a keresztutcakbol 
szarmazo, ill.a hatulrol jovo veszely lehetoseget nagyjabol egyformanak 
erzem.   De az M7-es bevezeto szakaszan nem igy van!!

> >>Ujabban meleg motornal az alapjarat is ugral 600 es 900 kozott, 
> Nekem 2 eve egy Ford Sierraval pont ezek voltak a tuneteim!
> Vittem vele szerelohoz, sot meg nagy kover javitomuhelybe is. Itt az
> volt a valasz, hogy ez ilyen, egyutt kell elni vele, ha jol remlik
> Sierra tipushibat is emlegetett.
Mindenesetre a szakinak nem volt kedve bajlodni vele, ezert hajtott el...
Ha nem nez ki belole nagyobb alkatresz csereje, hozza se szeret fogni...

> Azt megfogadtam, ha elerem a nyudijat (amit egyaltalan nem tartok
> valoszinunek) akkor veszek egy tanyat, egy tehenet, meg ami melleje
> jar, aztan elem az eletem mint Robinson. A tehnika annyira fejlodott,
> hogy mara mar nem jelent hatart a tavkozles, tavolsag sem, igy 40 ev
> mulva meg ennyire sem fog. 
Oszinten remelem, hogy 40 ev mulva me'g lesz _tanya_ Europanak 
ebben a szegleteben...   

Udvozlettel 

Andras
Audi 90 - '86
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kinek oromere, kinek banatara, ujra van E-mail eleresem, orvendezzunk.

> Na jo, akkor explicitebben leirom, az eddigi tenyek alapjan
> kit tartok felelosnek, sulyossagi sorrendben:
> 1. A Trabi vezetoje - elpatkolt, elhantoltak.

Hat igen, a *vesztes* az, akit letakarva visznek el. A felelosseg mas
kerdes (amiben egyebkent nem ertek Veled egyet, de hat ez sem a Trabison,
sem senkin nem segit, raadasul rajtam kivul nem is erdekel senkit).

> 08.27-en nem vontathatok, meg egy konnyu, 100 kg-s utanfutot sem.
> 08.29-en hatalmas gyakorlatom lesz, es az Opel Frontera moge akasztott
> kettengelyes lakokocsit barhova cigolhetem a vilagon.
> Csokoltatom az anyukajat annak, aki ezt kitalalta.

A valtozatossag kedveert ezzel sem ertek egyet, hataridok a vilagon
mindenhol vannak. Ezzel az erovel lehetne azon is haborogni, hogy minek a
jogositvany, hiszen ha ma (a friss jogsimmal) vezethetek, akkor tegnap is
vezethettem volna mert nem ma ejszaka tanultam meg vezetni; es sorolhatnam
a peldakat vegtelensegig.

Na, az uj cimemmel bemelegitesnek eleg is ennyi :-))) ,

udv,

Krisz
+ - Re: Auto telire (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Csendi!

>Ugy dontottem, hogy elrakom a Mercit telre. Lemosatom,
>kitakaritom, de ugy gondolom ennel azert tobbre van szukseg.

Hat igen... :-)

>Mi legyen az akksival?

Celszeru szobahomersekleten tarolni. Ha a garazsban ez nincs
biztositva, de a hazaszallitas megoldhato, akkor ajanlom a
lakasban tarolni. De ha a kocsiban marad is, a sarukat le kell
venni! A toltottsegre figyelj!

>Hetente szeretnem jaratni egy kicsit a motort a garazsban.

Ez jo gondolat.

>Elektronikus gyujtaskulcsa van. Ebben van valami elem?
>Mi van, ha kimerul?

Ehhez nem tudok hozzaszolni...

>Futsem a garazst?

Mivel??? Gazkalyha vagy ilyesmi johetne szoba, de isten orizz
tole! Ha a garazs kozponti futeses csaladi haz alatt/mellett
van, akkor esetleg be lehet vinni oda is a meleget.

>Felbakoljam?

Ha van megfelelo hely kialakitva a kocsi aljan, akkor a gumik
tehermentesitese celjabol hasznos lehet.

>Egyaltalan mit kell csinalnom, hogy a telet a leheto
>legkenyelmesebben toltse? Az auto 1 eves, kar lenne erte.

Bizony kar. Alaposan mosasd le, alul-felul, aztan pedig
alaposan szaritsd is meg!
Ha hetente beinditod, akkor szerintem a motorral nem kell
kulonosebben foglalkozni. Viszont a hajtaslanc tobbi tagja?
Valto, kardan, diffi, azokat is meg kene mozgatni! Ha fel tudod
ugy bakolni, hogy a kerekek a levegoben legyenek, akkor
ovatosan meg lehet forgatni a kerekeket is, meg a kormanymu is
mozgathato.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****
+ - Re biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joreggelt,

> esetet? A valasz a targyak koze. Elegge szomoru (szerintem), hogy egy
> allatot csak ugy "targynak" nevezunk. Lehet, hogy a jarmuvezetonek csak

Az a helyzet, hogy a szamviteli torveny ertelmeben a 
tenyeszallatokat a targyi eszkozokhoz soroljuk, szoval ez nem is 
annyira meglepo :)

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - elgazolt kedvenc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem Mindenkinek!

 Fekete Zoli vetette fol, mit tennetek, ha a kedvenc kutyatokat
csapna el valaki.Eloszor is, irany az eb maradekaval hozzank:)
ha meg mukodni latszik.:(
Amugy nagyon sokat nem erdemes reklamalni, mert a kutya
ritkan kerul porazvegen auto ele, anelkul meg ugye mit keres
az utcan? Sot, meg esetleg az autos a gepen esett kart is perelheti
ha olyanja van....Szoval ha tenyleg szereted a negylabut jol
gondold meg, hol engeded szabadjara.

Udvozlet, Zolinak kulon: -Dani- /kutyaszerelo/
+ - autofogyasztascsokkenes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado :  [Hungary]
> csökkenhet....indoklásképpen azt  mondták ,hogy pl.: Svájc-ban olyan kemény
> környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni az autónak, amit csak külömböző
> pl. rengeteg vákuumcső,szabályzó stb .. megoldásokkal tudnak teljesíteni ,de 
ez
> ek
> hasonlóan pl. a katalizátorokhoz csökkentik a szennyezőanyagokat ,de le is fo
jt
> ják
> az autó teljesítményét... IGAZ EZ ???? mi a véleményetek?

Igaz. Nekem a Fordom volt tele ilyen csovekkel, a szerelok orjongenek ezektol a
vackoktol. Teli van meg szelepekkel, amik egy 10 eves auton mar ossze-vissza
nyitnak-zarnak, az egesz vacak beallithatatlan lesz tole.
A svajciak egy kicsit ezzel tullottek a celon. Igaz, az autoikat mar mind elhor
dtuk
toluk...:-(((

Istvan
+ - Csak ugy... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>PS: Uramisten, most jovok ra hogy miket irkalok, meg megelozol jobbrol (bar ez
>eleg
>stilustalanul hangzik az esetedben:-) es kirugod a fogaimat.....

	  :-)))))))) Ezen szetrohogtem magam! Koszi!

>Legyszives ne destruald a "szuk csaladi kor"-t a

	  Jo-jo... Abbafejeztem! (Oszt majd lecseng...) Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Alfa 145 + nyugdijasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>tegnap megvettem... Az enyem, mar az enyem:
>
>Vezeteknev: Alfa Romeo
>Keresztnev: 146 1.6 T.S.
>Motor:  1.6 / 120 lo / 144 Nm

	  Nekem - mint azt bizonyara tudjak nehanyan - pont ilyen vasam
	van. 3500 km utan kettes szinkrongyurut kellett rajta cserelni,
	es a jelenseg (reccsenes valtasnal) ismet kezd elojonni. Vala-
	mint 19ezer km-nel volt egy komplett motorcserem... :-(
	  Mindenesetre hasznald egeszseggel, es sok sikert hozza! (Tobbet,
	mint amennyi nekem volt (van).)
	  Ja, egyebkent nagyon megy (most _kizarolag_1.6-os_motorral_ha-
	sonlitsuk_mar_ossze_!), de hat a hajamra kenhetem, ha mindig
	szervizbe kell hurcolaszni...

>Nem tudom neked vannak-e nagyszuleid, vagy a szuleid milyen idosek? Ok nem

	  Nekem vannak. A nagyapam kozul csak az egyiket ismertem, O
	80 evig elt. Az egyik nagymamam most 86 eves, a masik 81. Mind-
	ketto felkel hat ora tajban, de erdekes modon nem ereznek kesz-
	tetest buszocskazni. Es kulonben is, megtehetnek mondjuk 9-kor.
	Miert kell ezt csucsforgalomban? Vagy ha csucsforgalomban is:
	miert kell a _leheto_legszabalytalanabbul_?! Mert innen indult
	ki a vita, de erre a kerdesre valaszt meg senki nem adott, aki
	itt nagyon vedte a nyugdijasokat. Nekem sem altalaban a nyug-
	dijasokkal van bajom, mint azt mar irtam volt. A kozlekedesi
	"kulturajukkal".

>panaszkodtak meg arra, hogy hajnalban mar nem tudnak aludni? Ha raadasul meg
>egyedul is el otthon es nem tud kihez szolni naphosszat, akkor messzemenokig

	  Nem a tokomet! Mar bocs! Egesz nap pletyiznek a lepcsohazban.
	A legszebb a kovetkezo eset volt. Olyan hazban lakom, ahol ket
	lepcsohaz van, de nem vezet at korfolyoso a belso udvaron. Igy
	vagy az egyik oldalon levo lakasokhoz mesz (ha az egyik lepcso-
	hazban mesz fel) vagy a masok oldalon levokhoz (a masik oldali
	lepcsohazon). Egyik nap hajnal fel hetkor(!) arra ebredtunk a
	baratnommel, hogy az egyik oldalon lako _nyanya_ (sic! - most
	mar tudom mit jelent, igy hasznalom ;-)) _ordit_ at a masik ol-
	dalra: "Irenke! Irenke! Megyek a boltba, kersz tejet?" Hat nem
	osztom meg a tisztelt listatarsakkal, milyen gondolatok fordultak
	meg a fejemben... OK, hogy maszni nem akar. Meg valahol _talan_
	az is OK, hogy sajnalja azt a 30 Ft-os kapcsolasi dijat, hogy
	attelefonaljon. (Lehet, hogy nem volt valamelyiknek telefonja,
	de azert ennek igen kicsi a valoszinusege.) De most akkor ez a
	ket lehetoseg kilove, a maradek 90 szomszed meg dogoljon meg?!

>ertheto szamomra, hogy menekul el otthonrol mar hajnalban. Probal "emberek"
>koze kerulni, az hogy ilyenkor tolong a buszon, vagy cirkuszt csinal, hat az

	  Allj! Ha komolyan gondolod, hogy ennek ez a(z egyetlen) modja,
	akkor most szinten nem irom le, mit gondolok...
	  Udvozlettel:

							Nagyak
+ - Nyugdijasok sokadjara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>En nem is altalanositottam. De a streetfighterek 70%-a nyugdijas. A
>felelotlen, izgaga fiatalok atveretnek a piroson, de legalabb a zebran.

	  Es korulneznek!!! Magam is igen gyakran megyek at a KRESZ
	szerint tokeletesen szabalytalanul az uton. De legalabb nem
	hogy nem "veszelyeztetem" (ez kicsit hulyen hangzik, tudom :-))
	vagy nem akadalyozom, de meg csak nem is zavarom vele az au-
	tosokat! Hat ez a kulonbseg!

>Kotve hiszem, hogy itt tisztelet hianyarol volna szo, en elsosorban ugyan a
>lelkiismeretem feltem, de masodsorban az o eletuket, harmadsorban pedig
>az automat.

	  Irigyellek. De tenyleg. En elsosorban felek, hogy meg en leszek
	a hibas egy ilyen "szegeny, szerencsetlen" road-crosser miatt.
	Masodsorban a kocsimat feltem, harmadsorban a lelkiismeretemet. _A_
	_tobbit_meg_qrvara_leszarom!_
	  Kerem a tobbseget, _ne_ertekeljenek_! (Marmint engem. Tegyuk
	fel, nagyon jol tudom, mit akartok mondani.) Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Eloszor is szerintem induljunk ki abbol, hogy a Passatos sem hulye (mostanaban
>ez a pozitiv eloitelet eleg ritka), es nem kezdi az elozest akkor, ha nem bizt
o
>s benne, hogy be is tudja veszelytelenul fejezni.  Feltetelezhetjuk, mivel ily
e

	  Lam, mit tesz a kiindulo peremfeltetelek ismeretenek a hianya!
	Ugyanis igy igen! Ha baromira belathato az utszakar baromira elo-
	re, baromira nincs benne keresztezodes es baromira nem jonnek
	szembe, akkor OK. En abbol indultam ki, hogy kapaszkodosav, tehat
	felbukkanhat a tetejen valami, ami akar 160-nal is johet szembe.
	(Mondjuk peldaul Vaddiszno.) Valamint kapaszkodosav _altalaban_
	hegyen van, ahova nem szoktak egyenes utakat csinalni, tehat ka-
	nyarodik, ami megint csak belathatatlanna teheti. En bizony abbol
	indultam ki, hogy a Passat-os hulye. Lattam en mar elozni belat-
	hatatlan kanyarban utanfutos Ford Transit-ot... :-( Ezert irtam
	a korabban "elhangzottakat"... ;-) Igy atfogalmazom a gondolatot:
	reszemrol _altalanos(=legtobb)_esetben_ marad a jobbrol elozes.

>Mint ertelems ember gondold vegig ebbol a szempontbol is!

	  Megvolt. Az eredmenye fent olvashato. Udvozlettel:

							Nagyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS