1. |
Megjottem :-) (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
2. |
ford tunning (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
Eszrevetel (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
4. |
Taviranyito 2 funkciora (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: ki a szabalytalan (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
6. |
Holanc (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
7. |
erdekes benzinkut (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
8. |
kapaszkodosav kerdes (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
9. |
Téli Gumi (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
10. |
Javitasi segedlet (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Ket masodperc alatt lopas (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
12. |
Biztositos dolgok (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
13. |
RE: szirena az utasterben (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: audi vs. trabant*** HIX AUTO *** #926 (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
15. |
bejaratas, M7, kapaszkodosav (mind) |
167 sor |
(cikkei) |
16. |
Sziasztok! (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Auto telire (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
18. |
Re biztositas (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
19. |
elgazolt kedvenc (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
20. |
autofogyasztascsokkenes (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
21. |
Csak ugy... (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
22. |
Alfa 145 + nyugdijasok (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
23. |
Nyugdijasok sokadjara (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
24. |
Elozes (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Megjottem :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Pentek estve szerencsesen megerkeztem a kies Erdely - orszagbol. Van sok
meselnivalom az ottani kozlekedesrol, tajakrol erdekessegekrol. Persze csak
akkor ha a Tisztelt listat is erdekli :-) Most kezdem atragni a 10 nap autos
temakat, ha a regi levelekre reagalhatok utolag megkoszonom nektek.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Uri u. 24.
Tel: 214-39-50 Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Skoda 120 L
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
|
+ - | ford tunning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
van egy 1995-os Escortom 1.3i.
125000km-vel. A gyorsulása vetekszik az előző 120-as Skodámmal.
Az a nagy kérdés, hogy lehet-e ezt a motort valahogy tuninngolni?
> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards,
> Szász Attila (RBHU/CBW)
> ______________________________________________________
> Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
>
|
+ - | Eszrevetel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Idezet:
-----------
Igaz. Halk, de annal ocsmanyabb provokacio volt
reszemrol.
Legalabb tobben - jo hangosan - leirjatok az igazat.
Ha csak ennyi haszna van, akkor meg azt is vallalom,
hogy
egy mocsok tetu vagyok.
Most olvasom, hogy Te es Edvard vette csak eszre.
----------------
Hopp, ez a feltetelezes nem oke.
Ha en mindig minden hulyesegre reagalnek, amit
eszreveszek naponta, akkor maradna egy kis idom
alvasra, de masra nem.
Szoval azert pl. mert valaki nem kezd el
buzi-MSZP-FIDESZ kontrazni, attol meg nem biztos, hogy
hulye, lehet, hogy csak elvesztette a hitet abban,
hogy ebben a stilusban erdemes gyozkodni embereket.
Saca
__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Yahoo! Calendar - Get organized for the holidays!
http://calendar.yahoo.com/
|
+ - | Taviranyito 2 funkciora (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Letezik olyan taviranyito, amivel 2 dolgot
is lehet mukodtetni? Mert a normal taviranyitok
nyitjak es zarjak a kozponti zarat.
En ugy szeretnem ha meg tudnam azt oldani,
hogy az egyik gombom nyitja az oldalajtokat,
a masik zarja oket. Eddig ugye normal. De a 3.
gomb meg nyitna a hatso csomagtartot. Zarni nem
kell, mert csak lecsapom es kesz.
Van ilyen taviranyito? Meg lehet ezt valahogy
oldani???
Koszi szepen:
Laci
|
+ - | Re: ki a szabalytalan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Idézet Nyíri Péter > leveléből
>Hali hixauto, Hali Waces!
>
> Felre lettem, ertve!
Igaz, bocs. ;)
>
> Nem azt akartam mondani, hogy allandoan szaguldozni kell
> (bar, szerintem 100km/h nem szaguldozas), hanem azt
akartam
> mondani, amit a levedben vegen irtal.
> Tolem mindenki menjen 20-al, csak ne akarjon feltartani.
> Plane ne kivagyisagbol!!!!
>
Ezzel maximalisan 1etertek. Igaz sikerult egy mondatodat
felreertenem. Nekem kicsit ugy tunt, mint ha a szukseges es
elegseges haladasi sebesseg 100 km/h-nal kezdodne...
> Most mindenki, tegye a szivere a kezet:
> 130-140-el autozol a palyan, jossz mar igy vagy 1/2 oraja,
> egy onjelolt rendor beall eled egy (AKARMILYEN!!!!)
> autoval, 80-al, nem kapod fel a vizet????
> De a frankot!!!!
OK-OK. Ez valoban felb**za az ember agyat ;)
Vegul is (szerencsere) mindketten ugyan azt mondtuk :)
>
> Udv: BobaFett
Tovabbi jo gurulast ....
---
Best Regards
Wallner 'Waces' Tamas
> --------------------------------------------------
Mi az Ön MailBox címe? - http://mailbox.hu
|
+ - | Holanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem,
>>Holanc szinten a TESCO-ban 2500 Ft. Biztos nem tul jo, de ha csak ritkan
>>kell es rovid tavokra,
>>akkor ennyiert valoszinuleg megeri, hogy a csomagtartoban legyen.
>Kotelezo mar a holanc? Hogy all az ugy?
Hogy kotelezo lesz-e azt nem tudom, de az Auchanban is van akcios holanc,
rombuszmintas, eleg korrelten nez ki, 4500-4900 HUF merettol fuggoen.
Az en kocsimnak ezt hozta a mikulas. :-))
Ha kotelezo lesz, akkor biztos lesznek tablak (mint a Lajtatol nyugatra),
hogy erre a szakaszra, csak olyan kocsival lehet behajtani, akinel van
holanc.
Udv,
Tibor
|
+ - | erdekes benzinkut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem,
a mult het vegen volt az OMV 10 eves, es ezert 10 Ft-tal olcsobb volt az
uzemanyag, eppen kifogyoban volt a benzinem, hat megtankoltam.
Eddig mindig a Shellnel tankoltam, es amikor a lampam felvillan, akkor megy
a tankba kb. 44 liter (Brava 1.6 SX, 50 literes tank).
Most is felvillant a lampa, bementem tankolni , es meglepetessel vettem
tudomasul, hogy csak 41 liter ment bele. Kiprobalom legkozelebb is, hatha.
A Gyomroi ut es a Sibrik Miklos ut keresztezodesen levo Shell es OMV kutrol
van szo.
Tudom, hogy nem lehet ekkora kulonbseg a kutak kozott, dehat megis...
Udv,
Tibor
|
+ - | kapaszkodosav kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Most, hogy kenjuk-vagjuk a kapaszkodosavot, feldobnek
egy labdat. Akinek van kedve reagaljon ra.
Ime a labda:
A szinhely egy orszagut. (max 80 km/h)
Jobbra kapaszkodosav, a fo csapason 50-es kek tabla,
kozepen zarovonal.
A fo csapason 60-al maszik egy auto. Utolerem 70-el
es 60-ra lassulva addig kell mogotte haladnom, amig
balrol (szabalyosan) meg nem elozhetem.
Az elso autonak NEM KELL hasznalnia, en pedig nem
haladhatok el mellette a jobb oldali kapaszkodosavon.
Ebben a peldaban a kapaszkodosavot ugy kell tekinteni,
mintha ott se lenne.
Az illo viselkedest ne ragozzuk, mert az elsonek ugyan
nem KELL kimennie, de csak neki (a lassabbnak) SZABAD.
Igaz ? Nem az ?
Mindannyiunk okulasara a hozzaszolasokat keretik az
ervenyben levo jogszabalyokra alapozni.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Téli Gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szerintetek mikor érdemes a téli gumit felszerelni?
Már most a 8-10 C-fok átlag körül, vagy várjak még a hidegebbre, vagy a
hóra?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:Lajos
|
+ - | Javitasi segedlet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szerintetek a markakereskedesekben meg lehet vasarolni
azokat a programokat amiket ok hasznalnak a javitashoz,
alkatreszrendeleshez?
Nekem egy Opel omegam van, altalaban en javitom. Neha nagy
segitseget jelentenenek azok a robbantott abrak amelyekbol
az alkatreszeket keresgelik.
Kerdezgettem az eladot akinel alkatreszeket lehet rendelni,
O azt mondta, hogy ez szigoruan belso hasznalatra van,
egyebkent normal PC-n fut, CD-rol. Tenyleg szupertitkosak
ezek vagy azert beszerezhetok?
Miki
|
+ - | Re: Ket masodperc alatt lopas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On 11 Nov 2000 10:59:53 GMT, wrote:
>
>Tisztelt Listatagok!
>
irta:
>> Temakor: Lopasteszt ( 61 sor )
>>
>> Hello,
>>
>> Az angolok ismet lopasteszteltek, ...
>> ...
>> A legrosszabbak:
>> 2 (ketto) masodperc:
>> Fiat Brava, Opel Agila, Suzuki Wagon R+, Kia Clarus,
>> Suzuki Grand Vitara, Peugeot 206
>Mondjatok, ketszer: huszonegy-huszonketto. Ennyi ketto
>masodperc. Szerintem ennyi meg a gyari kulccsal is keves
>a gepkocsi nyitasahoz, nem hogy kulcs nelkul es serules
>mentesen.
Hello.
Megirnad a forrast is? Kivancsi lettem. Nem mintha nem lenne mindegy,
hogy a kocsidat 2, 4 vagy 15 masodperc alatt viszik el....
(mivel probaltak, Samuval???)
Tamas.
|
+ - | Biztositos dolgok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves AUTÓstársak!
Elnézést kérek, hogy egy levélben válaszolok három levélre, de sajnos más
dolgom is van (munka az munka :))
"Oktober 5-en uj autot vettem, a regi beszamitasaval. A kotelezot az uj
kocsi eseteben is az oroszlanra biztam, ahol teljes oktobert fizettettek ki
velem. kertem a regi kocsin levo bonus atvezeteset az uj kocsira. Ekkor ert
a dobbenet, mivel ezt csak akkor teszik meg, ha a regi kocsira kifizetem a
teljes oktobert, mivel okt 2-ig volt ra csak koteleo kotve, es csak okt
5-en adtam el ! Emiatt a harom nap miatt egy teljes honap dijat kerik el
tolem, mivel erre egy kormanyrendelet lehetoseget ad nekik !"
A kötelezo módozati feltételeit nem a biztosító, hanem 58./1991. Korm.
rend. írja elo, ettol a biztosító nem térhet el. Ha eltekintett volna az
október havi díj beszedésétol, akkor 5 napig biztosítatlanul közlekedtél
volna. A másik - zsebrevágóbb - probléma, hogy ha nem fizetted volna ki az
októbert, a régi szerzodésed díjnemfizetéssel szunt volna meg, ami miatt
ugrott volna a bónuszod. Mellesleg, ha nem 5-én, hanem 16-án adod el a
kocsit és veszel újat, akkor a régi autód után az októberi díjat ugyanígy
be kellett volna fizetned, de az újra csak novembertol kellett volna
fizetned a kötelezot.
"Pl. ha casco-d van akkor a biztosito akarmilyen anyagi kart kifizet ha
targyakra vonatkzik (nekem igy magyarzta egy tanar a sulibol). Ha pelsaul
belemesz egy hazba es eggye teszed a folddel akkor is fizet a biztosito, de
ha embert gazolsz akkor mar nem. Azt kerdeztem ekkor ha egy faluban a
hazajovo tehencsoradaba hajtok akkor hova soroljak ezt az esetet? A valasz
a targyak koze. Elegge szomoru (szerintem), hogy egy allatot csak ugy
"targynak" nevezunk. Lehet, hogy a jarmuvezetonek csak egy targy, de a
falusi bacsinak a mindennapi betevot jelentette az allat. Peldault Ti mit
tennetek, ha kedvenc kutyatokat gazolna el valaki?"
Elso probléma, a fenti esetekre (gépjármuvel okozol kárt) nem a casco
fizet, hanem a kötelezo. A második, a biztosításban károkat két nagy
kategóriába sorolják, az egyik a személyi, másik a dologi kár. A személyi
kár a személyi (emberi) sérüléssel kapcsolatos (pl. gázolás) vagyoni és
nem-vagyoni károkkal kapcsolatos, dologi lehet tárgyak, épületben,
környezetben, állatokban stb. lévo kár. Technikailag a különbség az, hogy a
személyi károkra lehet járadékszeruen is fizetni, míg a dologi károk
kifizetése általában egy (pár) részletben történik. Ennek a
kártartalékolásban van komoly szerepe.
"Valamint az is erdekelne, mit erdemes tudni biztositovaltaskor. Az
ugyintezo azt mondta, hogy novemberben kell a jelenlegi biztositast
felmondani es decemberben meg kell kotni az ujat."
A felmondással kapcsolatban fontos megjegyezni nov. 30-ig kell írásban
felmondani. Azt ajánlom, hogy ajánlott levélben, vagy faxon küldjétek el,
vagy személyesen vigyétek be a régi biztosítóhoz a felmondást. Az ajánlott
levélrol a feladási cetlit, a fax nyugtát jól orizzétek meg, az
ügyfélszolgálaton az ügyintézovel írássátok alá és pecsételtessétek le a
felmondás másolátát vagy átvételét igazoló papírt. A felmondással egy
idoben kérjétek ki a bonusz-malusz igazolást. Mi történik, ha nem mondod
fel a szerzodést? A következo évtol az új jogszabály eloírja, hogy a
bonusz-malusz igazoláson túl, a biztosítók egymás között is ellenorizzék az
átvitt fokozat valódiságát. Ha nem történt felmondás, a szerzodés
díjnemfizetés miatt szunik meg január 1-vel, amivel automatikusan elveszik
a bónuszfokozat (a malusz megmarad). Az egymás közti ellenorzéskor pedig ez
fog az újnál megjelenni.
"Tudtok valami jo biztositot?"
Csak jót:)): http://www.mabisz.hu
Üdv
Szilágyi József
|
+ - | RE: szirena az utasterben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
:
>>De meg valami az eszembe jutott, ha mar van
>>riasztonk: kossunk ra egy masodik szirenat,
>>amit az utasterben, hozza nem ferheto helyen
>>helyezunk el. Lehetoleg essen a magno korul
>>tenykedo fule vonalaba.
>
>Igen!!! Sokkal hatasosabb, mint a kivul hangoskodo.
>A kulsore mar ugysem figyel fel senki...
A sima szirenaval az a baj hogy ki lehet birni a hangjat.
Meg siralyabb lenne egy mozdonykurt belulre! Zart terben
tuti >130 decibel... Rogton kifekszik a rohadek tole.
Tenyleg, ilyen kaliberu szirenakat honnan lehet szerezni?
Nekem ha egyszer lesz egy jo autom, valami hasonlo brutalis
modszert fogok alkalmazni a vedelmere. A nyugodt alvas meger
annyit.
udv: VAti
|
+ - | Re: audi vs. trabant*** HIX AUTO *** #926 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: audi vs. trabant ( 37 sor )
> Idopont: Sun Nov 12 14:03:12 EST 2000 AUTO #926
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> A KRESZ konyv szerint elofordulat, hogy ki lehet hozni 50% hibasnak.
> Etikai ertelemben max. 20%-ban. Legalabbis nekem egyelore nem tunik
> ugy, hogy tenyleg jogos lett volna a megk. jelzes hasznalata. A miniszteri
> auto mindenkeppen bunos, akar KRESZ konyv szerint nezzuk, akar
> nem. Hosszu allo kocsisort eloz 130-160-nal, amikor meg a sulyos serultet
Ne feledkezzunk meg arrol sem, hogy ezt zarovonalnal es 60-as tablanal
teszi. Nagyon furcsallom (hetente-kethetente jarok arra), hogy a 60-as tabla
eltunt onnan a baleset utan, bar most eppen 40-es van kint, mert vagjak a
jegenyeket.
udv,Akos
|
+ - | bejaratas, M7, kapaszkodosav (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!!
Sajnos csak nemetul, de egy cikk az uj auto bejaratasarol:
http://www.autobild.de/?ziel=/archiv/ausgaben/2000/11/45/service/index.php3
> Passat...Kispolszki
> Az ilyeneket ki kellene kuldeni fejlett orszagokba vezetni tanulni.
> A, CH, D, F vezetesi gyakorlat:
Hat, bizony!! Odakinn az ember megtanulja, hogy barmennyivel is
megy, mindig akad nala gyorsabb... Kulonben letoljak, megha
220-szal megy, akkor is... Ezert aztan nem akarja nevelni sem oket,
sem elni a szabaly adta jogaval, hanem szepen - miutan a dolgat
befejezte - visszater a legszelso olyan savba, ahol meg (nagyobb)
gond nelkul haladhat tovabb.
> Bocs mindenkitol, de megint flame gyanus, mi???
Igazabol nem. Ill. egy dolog: Lefekezni elotte, amig ki nem megy a
szelsobe, szvsz nagyobb otrombasag, mint bennmaradni 80-nal
a belsoben...
> A Kolni Ford gyarban ugyanez a helyzet: ha a szalagrol legordulo
> auto elsore nem indul el, akkor oninditoval mennek ki a javitoreszlegre
> vele. Nem tudtuk, hogy miert jon vissza hozzank annyi szar onindito...
Basszus!!! Az ilyen munkast csapagygolyokon kellene terdepeltetni
harom napig... :-))))) Barba'r!
> > Lakott teruleten kivul elozni CSAK ES KIZAROLAG JOBBROL LEHET,
> :) Most hagyjuk a britteket...
;-))))))
> kit tartok felelosnek, sulyossagi sorrendben:
> 1. A Trabi vezetoje - elpatkolt, elhantoltak.
Tegyuk a kezunket a szivunkre: mindannyian, mindig kinezunk a tukorbe,
ha zarovonal "arnyekabol" kanyarodunk balra...?? Oszinten!
> Hogy miert megyek ott a megengedett sebesseggel,
> felveve a tobbiek ritmusat ?
A jobbra tarts elvet figyelmen kivul hagyo "tobbiekre"
gondolsz?
> Mert praktikus. Itt kellene mindenkinek atalnia agyilag
> a sztradarol a varosra. Akinek erre nincs szuksege az
> hazudik. Ez a kollektiv bolcsesseg, vagy nevezheto
> birkamodszernek is - az adott utszakasz legbevaltabb
> tulelesi modszere. Az elet alakitotta igy. Az nagy ur.
Nem. Atallni az utolso kb 600 meteren kell(ene), ahol mar
ki van rakva a 100, majd a 80 km-es korlatozo tabla).
Az a 600 meter azert annyi, amennyi, es nem mondjuk
300, hogy a lassu agyu embereknek is legyen ideje atallni.
Ne kelljen mar erre tobb km!!
Nem a birkamodszer a legjobb. Ha a birkak ugy gondolna'k,
inkabb gondolkoznak (is!) egy kicsit, joval elorebb tartana a
vilag is, a kozlekedes is.
> A belsoben gyorshajtok tolnanak, a kulsoben pedig azon
> a par kilometeres szakaszon tobb kijarat es tobb bejarat
> is van. A kozepsoben nem akadok ossze az utolso
> pillanatban kivago, majd lekanyarodo kocsikkal es nem
> vagyok az utjaban a becsatlakozoknak sem.
A budaorsi utolso bajarat es a 7-es ut becsatlakozasa
kozott van 3! kilometer, es - ahogy emlekszem - egyetlen
(az Eger uti) becsatlakozas van...
Egy savvaltas max. 100 meter, de inkabb csak 50.
Tenyleg ennyire faraszto a becsatlakozas elott bemenni a
kozepso savba, majd utana ujra kiterni a szelsobe?
Inkabb fel kell tartani a gyorsabban es a meg gyorsabban
(akar meg a szabalyos sebessegen belul) jovoket? Akik
emiatt kenytelenek egy savban lerendezni egymast...?!
Ha a "jobbra tarts" mukodne, sokkal nyugodtabban
kozlekedhetne mindenki...
Most abbahagyom a temat, mert nagyon mergesit az
ilyen fajta nemtorodomseg (es ez enyhe kifejezes), es
mar nem lennek eleg kulturalt...
> A kerdes ugy szolt, hogy "meg tudja mondani valaki,
> hogy miert" Hat ezert.
Sajnos, a fentiek miatt nekem ez nem valasz.
> Mibe tellett volna neked az, hogy amikor felbukkan egy
> masik auto a tukorben, akkor bepillantas a jobb tukorbe -
> index poccintes a bal kezzel - kormany kicsit jobbra.
> Majd ha elhuzott, akkor mindez vissza.
> Annyira egyszeru, miert nem birtad megcsinalni? Ennek
> egy kicsit szivatas ize van. ...
Bizony...
(es ezert hagytam abba a fenti gondolatmenetemet is...)
> >> A kozepso es szelso savban parhuzamos kozlekedes
> >> van jobbratartasi kotelezettseg nelkul.
> > Egyet arulj mar el, ezt honnan vetted?
> > Szoval ISZONYATOSAN NAGY BAROMSAGOT IRTAL.
> Igaz. Halk, de annal ocsmanyabb provokacio volt reszemrol.
> Legalabb tobben - jo hangosan - leirjatok az igazat.
Geza, mondd, az M7-es kozepso savjarol irt velemenyed is
effajta "lecke" volt??
> >Kerdem en, hogy lehet valaki ilyen bunko?
> Te legalabb annyira az voltal, annak ellenere, hogy
> szabalyos voltal.
Egy kis kulonbseg megis van: A Passatos "bunko"
volt, mert _elvarta_, hogy vele elozekenyek legyenek.
A kispolszkis "csak", de meglehetosen _udvariatlan_
volt...
> Nem nezel a tukorbe, csak akkor jossz ra, hogy mi a
> helyzet, amikor raddudalnak a hatad mogott?
Sajnos nagyon sokan nem hasznaljak a tukrot, csak
akkor, amikor eszukbe jut. Azaz neha. Pedig
folyamatosan lehetne kovetni a forgalom menetet... Erre
pedig kulonosen szukseg van (lenne) akkor, ha valaki nem
a maximalis elozekenyseg elve alapjan kozlekedik (pl.
nem ter ki a szelsobe, amikor az ures...)
> En azert a nemeteknel is megjegyeztem magamban, hogy itt is jo
> sok hulye van...
> Sokszor lattam olyat, hogy a belso savban 4-6-8 auto megy egymas
> mogott kb. 180-nal, s kozben 1-2 autonyi tavolsag van kozottuk.
> Senki ne mondja nekem, hogy az eleg.
Nem eleg. Hulyek mindenutt vannak... De az atlag is tudja, mi a
defenziv vezetes. (Nem csak betartom a szabalyt, hanem meg
elozekeny is vagyok)
> o:ko:r kozlekedest, mint ami Munchen-Stuttgart kozott az
> A8-on van otthon meg sohasem lattam !
> ...de azert megse peldaloznek a nemetekkel.
Sajnos mar a nemetek is butulnak rendesen...
Marky! Neked mik a tapasztalataid?
> "Jo pelda az M7-es palya.
> ... A belso savban 2-3-szor annyi auto
> megy, fele-harmad-akkora kovetesi tavolsaggal..."
> Mar csak azert is, mert amig a belso sav meg
> ugy-ahogy jarhato, a kulso mar kirazza a vesekovet.
A Balaton fele igaz (ezert jarok a 70-esen... 7-es, mindegy)
De en (mint laccik a fentiekbol) a Bp-re bevezeto szakaszrol
beszeltem...
> Vegiggondoltam:)).En is kozepen szeretek menni a 3 savbol, pl. M3,
> Hungaria krt, M1+7,megpedig azert, mert ugy erzem, hogy gaz eseten
> innen van a legnagyobb mozgasterem kerulni. Mellesleg mivel ezek
> leginkabb lakott teruleten belul vannak, jobbra-balra is tudok elozni,
> ha kell.
Egyetertek, lakott teruleten beluli esetben, mert a keresztutcakbol
szarmazo, ill.a hatulrol jovo veszely lehetoseget nagyjabol egyformanak
erzem. De az M7-es bevezeto szakaszan nem igy van!!
> >>Ujabban meleg motornal az alapjarat is ugral 600 es 900 kozott,
> Nekem 2 eve egy Ford Sierraval pont ezek voltak a tuneteim!
> Vittem vele szerelohoz, sot meg nagy kover javitomuhelybe is. Itt az
> volt a valasz, hogy ez ilyen, egyutt kell elni vele, ha jol remlik
> Sierra tipushibat is emlegetett.
Mindenesetre a szakinak nem volt kedve bajlodni vele, ezert hajtott el...
Ha nem nez ki belole nagyobb alkatresz csereje, hozza se szeret fogni...
> Azt megfogadtam, ha elerem a nyudijat (amit egyaltalan nem tartok
> valoszinunek) akkor veszek egy tanyat, egy tehenet, meg ami melleje
> jar, aztan elem az eletem mint Robinson. A tehnika annyira fejlodott,
> hogy mara mar nem jelent hatart a tavkozles, tavolsag sem, igy 40 ev
> mulva meg ennyire sem fog.
Oszinten remelem, hogy 40 ev mulva me'g lesz _tanya_ Europanak
ebben a szegleteben...
Udvozlettel
Andras
Audi 90 - '86
|
+ - | Sziasztok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kinek oromere, kinek banatara, ujra van E-mail eleresem, orvendezzunk.
> Na jo, akkor explicitebben leirom, az eddigi tenyek alapjan
> kit tartok felelosnek, sulyossagi sorrendben:
> 1. A Trabi vezetoje - elpatkolt, elhantoltak.
Hat igen, a *vesztes* az, akit letakarva visznek el. A felelosseg mas
kerdes (amiben egyebkent nem ertek Veled egyet, de hat ez sem a Trabison,
sem senkin nem segit, raadasul rajtam kivul nem is erdekel senkit).
> 08.27-en nem vontathatok, meg egy konnyu, 100 kg-s utanfutot sem.
> 08.29-en hatalmas gyakorlatom lesz, es az Opel Frontera moge akasztott
> kettengelyes lakokocsit barhova cigolhetem a vilagon.
> Csokoltatom az anyukajat annak, aki ezt kitalalta.
A valtozatossag kedveert ezzel sem ertek egyet, hataridok a vilagon
mindenhol vannak. Ezzel az erovel lehetne azon is haborogni, hogy minek a
jogositvany, hiszen ha ma (a friss jogsimmal) vezethetek, akkor tegnap is
vezethettem volna mert nem ma ejszaka tanultam meg vezetni; es sorolhatnam
a peldakat vegtelensegig.
Na, az uj cimemmel bemelegitesnek eleg is ennyi :-))) ,
udv,
Krisz
|
+ - | Re: Auto telire (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Csendi!
>Ugy dontottem, hogy elrakom a Mercit telre. Lemosatom,
>kitakaritom, de ugy gondolom ennel azert tobbre van szukseg.
Hat igen... :-)
>Mi legyen az akksival?
Celszeru szobahomersekleten tarolni. Ha a garazsban ez nincs
biztositva, de a hazaszallitas megoldhato, akkor ajanlom a
lakasban tarolni. De ha a kocsiban marad is, a sarukat le kell
venni! A toltottsegre figyelj!
>Hetente szeretnem jaratni egy kicsit a motort a garazsban.
Ez jo gondolat.
>Elektronikus gyujtaskulcsa van. Ebben van valami elem?
>Mi van, ha kimerul?
Ehhez nem tudok hozzaszolni...
>Futsem a garazst?
Mivel??? Gazkalyha vagy ilyesmi johetne szoba, de isten orizz
tole! Ha a garazs kozponti futeses csaladi haz alatt/mellett
van, akkor esetleg be lehet vinni oda is a meleget.
>Felbakoljam?
Ha van megfelelo hely kialakitva a kocsi aljan, akkor a gumik
tehermentesitese celjabol hasznos lehet.
>Egyaltalan mit kell csinalnom, hogy a telet a leheto
>legkenyelmesebben toltse? Az auto 1 eves, kar lenne erte.
Bizony kar. Alaposan mosasd le, alul-felul, aztan pedig
alaposan szaritsd is meg!
Ha hetente beinditod, akkor szerintem a motorral nem kell
kulonosebben foglalkozni. Viszont a hajtaslanc tobbi tagja?
Valto, kardan, diffi, azokat is meg kene mozgatni! Ha fel tudod
ugy bakolni, hogy a kerekek a levegoben legyenek, akkor
ovatosan meg lehet forgatni a kerekeket is, meg a kormanymu is
mozgathato.
Udv:
______ Soma ______
**** Johet ekezet! ****
|
+ - | Re biztositas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Joreggelt,
> esetet? A valasz a targyak koze. Elegge szomoru (szerintem), hogy egy
> allatot csak ugy "targynak" nevezunk. Lehet, hogy a jarmuvezetonek csak
Az a helyzet, hogy a szamviteli torveny ertelmeben a
tenyeszallatokat a targyi eszkozokhoz soroljuk, szoval ez nem is
annyira meglepo :)
ADios
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | elgazolt kedvenc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tiszteletem Mindenkinek!
Fekete Zoli vetette fol, mit tennetek, ha a kedvenc kutyatokat
csapna el valaki.Eloszor is, irany az eb maradekaval hozzank:)
ha meg mukodni latszik.:(
Amugy nagyon sokat nem erdemes reklamalni, mert a kutya
ritkan kerul porazvegen auto ele, anelkul meg ugye mit keres
az utcan? Sot, meg esetleg az autos a gepen esett kart is perelheti
ha olyanja van....Szoval ha tenyleg szereted a negylabut jol
gondold meg, hol engeded szabadjara.
Udvozlet, Zolinak kulon: -Dani- /kutyaszerelo/
|
+ - | autofogyasztascsokkenes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
> Felado : [Hungary]
> csökkenhet....indoklásképpen azt mondták ,hogy pl.: Svájc-ban olyan kemény
> környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni az autónak, amit csak külömböző
> pl. rengeteg vákuumcső,szabályzó stb .. megoldásokkal tudnak teljesíteni ,de
ez
> ek
> hasonlóan pl. a katalizátorokhoz csökkentik a szennyezőanyagokat ,de le is fo
jt
> ják
> az autó teljesítményét... IGAZ EZ ???? mi a véleményetek?
Igaz. Nekem a Fordom volt tele ilyen csovekkel, a szerelok orjongenek ezektol a
vackoktol. Teli van meg szelepekkel, amik egy 10 eves auton mar ossze-vissza
nyitnak-zarnak, az egesz vacak beallithatatlan lesz tole.
A svajciak egy kicsit ezzel tullottek a celon. Igaz, az autoikat mar mind elhor
dtuk
toluk...:-(((
Istvan
|
+ - | Csak ugy... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>PS: Uramisten, most jovok ra hogy miket irkalok, meg megelozol jobbrol (bar ez
>eleg
>stilustalanul hangzik az esetedben:-) es kirugod a fogaimat.....
:-)))))))) Ezen szetrohogtem magam! Koszi!
>Legyszives ne destruald a "szuk csaladi kor"-t a
Jo-jo... Abbafejeztem! (Oszt majd lecseng...) Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | Alfa 145 + nyugdijasok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>tegnap megvettem... Az enyem, mar az enyem:
>
>Vezeteknev: Alfa Romeo
>Keresztnev: 146 1.6 T.S.
>Motor: 1.6 / 120 lo / 144 Nm
Nekem - mint azt bizonyara tudjak nehanyan - pont ilyen vasam
van. 3500 km utan kettes szinkrongyurut kellett rajta cserelni,
es a jelenseg (reccsenes valtasnal) ismet kezd elojonni. Vala-
mint 19ezer km-nel volt egy komplett motorcserem... :-(
Mindenesetre hasznald egeszseggel, es sok sikert hozza! (Tobbet,
mint amennyi nekem volt (van).)
Ja, egyebkent nagyon megy (most _kizarolag_1.6-os_motorral_ha-
sonlitsuk_mar_ossze_!), de hat a hajamra kenhetem, ha mindig
szervizbe kell hurcolaszni...
>Nem tudom neked vannak-e nagyszuleid, vagy a szuleid milyen idosek? Ok nem
Nekem vannak. A nagyapam kozul csak az egyiket ismertem, O
80 evig elt. Az egyik nagymamam most 86 eves, a masik 81. Mind-
ketto felkel hat ora tajban, de erdekes modon nem ereznek kesz-
tetest buszocskazni. Es kulonben is, megtehetnek mondjuk 9-kor.
Miert kell ezt csucsforgalomban? Vagy ha csucsforgalomban is:
miert kell a _leheto_legszabalytalanabbul_?! Mert innen indult
ki a vita, de erre a kerdesre valaszt meg senki nem adott, aki
itt nagyon vedte a nyugdijasokat. Nekem sem altalaban a nyug-
dijasokkal van bajom, mint azt mar irtam volt. A kozlekedesi
"kulturajukkal".
>panaszkodtak meg arra, hogy hajnalban mar nem tudnak aludni? Ha raadasul meg
>egyedul is el otthon es nem tud kihez szolni naphosszat, akkor messzemenokig
Nem a tokomet! Mar bocs! Egesz nap pletyiznek a lepcsohazban.
A legszebb a kovetkezo eset volt. Olyan hazban lakom, ahol ket
lepcsohaz van, de nem vezet at korfolyoso a belso udvaron. Igy
vagy az egyik oldalon levo lakasokhoz mesz (ha az egyik lepcso-
hazban mesz fel) vagy a masok oldalon levokhoz (a masik oldali
lepcsohazon). Egyik nap hajnal fel hetkor(!) arra ebredtunk a
baratnommel, hogy az egyik oldalon lako _nyanya_ (sic! - most
mar tudom mit jelent, igy hasznalom ;-)) _ordit_ at a masik ol-
dalra: "Irenke! Irenke! Megyek a boltba, kersz tejet?" Hat nem
osztom meg a tisztelt listatarsakkal, milyen gondolatok fordultak
meg a fejemben... OK, hogy maszni nem akar. Meg valahol _talan_
az is OK, hogy sajnalja azt a 30 Ft-os kapcsolasi dijat, hogy
attelefonaljon. (Lehet, hogy nem volt valamelyiknek telefonja,
de azert ennek igen kicsi a valoszinusege.) De most akkor ez a
ket lehetoseg kilove, a maradek 90 szomszed meg dogoljon meg?!
>ertheto szamomra, hogy menekul el otthonrol mar hajnalban. Probal "emberek"
>koze kerulni, az hogy ilyenkor tolong a buszon, vagy cirkuszt csinal, hat az
Allj! Ha komolyan gondolod, hogy ennek ez a(z egyetlen) modja,
akkor most szinten nem irom le, mit gondolok...
Udvozlettel:
Nagyak
|
+ - | Nyugdijasok sokadjara (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>En nem is altalanositottam. De a streetfighterek 70%-a nyugdijas. A
>felelotlen, izgaga fiatalok atveretnek a piroson, de legalabb a zebran.
Es korulneznek!!! Magam is igen gyakran megyek at a KRESZ
szerint tokeletesen szabalytalanul az uton. De legalabb nem
hogy nem "veszelyeztetem" (ez kicsit hulyen hangzik, tudom :-))
vagy nem akadalyozom, de meg csak nem is zavarom vele az au-
tosokat! Hat ez a kulonbseg!
>Kotve hiszem, hogy itt tisztelet hianyarol volna szo, en elsosorban ugyan a
>lelkiismeretem feltem, de masodsorban az o eletuket, harmadsorban pedig
>az automat.
Irigyellek. De tenyleg. En elsosorban felek, hogy meg en leszek
a hibas egy ilyen "szegeny, szerencsetlen" road-crosser miatt.
Masodsorban a kocsimat feltem, harmadsorban a lelkiismeretemet. _A_
_tobbit_meg_qrvara_leszarom!_
Kerem a tobbseget, _ne_ertekeljenek_! (Marmint engem. Tegyuk
fel, nagyon jol tudom, mit akartok mondani.) Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | Elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>Eloszor is szerintem induljunk ki abbol, hogy a Passatos sem hulye (mostanaban
>ez a pozitiv eloitelet eleg ritka), es nem kezdi az elozest akkor, ha nem bizt
o
>s benne, hogy be is tudja veszelytelenul fejezni. Feltetelezhetjuk, mivel ily
e
Lam, mit tesz a kiindulo peremfeltetelek ismeretenek a hianya!
Ugyanis igy igen! Ha baromira belathato az utszakar baromira elo-
re, baromira nincs benne keresztezodes es baromira nem jonnek
szembe, akkor OK. En abbol indultam ki, hogy kapaszkodosav, tehat
felbukkanhat a tetejen valami, ami akar 160-nal is johet szembe.
(Mondjuk peldaul Vaddiszno.) Valamint kapaszkodosav _altalaban_
hegyen van, ahova nem szoktak egyenes utakat csinalni, tehat ka-
nyarodik, ami megint csak belathatatlanna teheti. En bizony abbol
indultam ki, hogy a Passat-os hulye. Lattam en mar elozni belat-
hatatlan kanyarban utanfutos Ford Transit-ot... :-( Ezert irtam
a korabban "elhangzottakat"... ;-) Igy atfogalmazom a gondolatot:
reszemrol _altalanos(=legtobb)_esetben_ marad a jobbrol elozes.
>Mint ertelems ember gondold vegig ebbol a szempontbol is!
Megvolt. Az eredmenye fent olvashato. Udvozlettel:
Nagyak
|
|