Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 889
Copyright (C) HIX
2000-10-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alfa & Honda (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Ngabor most veged! (mind)  7 sor     (cikkei)
3 korforgalom tobzodas (mind)  8 sor     (cikkei)
4 korforgalom (mind)  39 sor     (cikkei)
5 HAT (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Re: Re:bubu (mind)  29 sor     (cikkei)
7 Fotengely szorul (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Scania turbo (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Olajcsere (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Story-k+valto attetele (mind)  50 sor     (cikkei)
11 ujdonsagok (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Re : Zafira (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Opel vonohorog visszajelzo (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: ki hova valo (mind)  51 sor     (cikkei)
15 Alfa kontra Honda (mind)  30 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #887 (mind)  61 sor     (cikkei)
17 subject: gaz atalakitas (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Re: Egyre szebb :))) (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Tortenet (mind)  28 sor     (cikkei)
20 (O:)Ko:rforgalom (mind)  27 sor     (cikkei)
21 Osszetort a szep Skodam :-(((((((((((((((( (mind)  38 sor     (cikkei)
22 Alfa (mind)  19 sor     (cikkei)
23 mindenfele (mind)  46 sor     (cikkei)
24 generator (mind)  28 sor     (cikkei)
25 matrica (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Alfa & Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne hagy beken a dolog, fogjunk neki a hasonlitasnak:

                 Alfa 145         Honda Civic 3 ajtos
Meretek:         4190x1695x1375   4093x1712x1427
Csomagter        225/600 liter    320/1130 liter

A Honda 3 fele motorral kaphato, 1.4i, 1.5i, 1.6 VTi
Az Alfa: 1.4TS, 1.6TS, 1.8TS, 2.0TS, 1.9JTD
 
                1.6 VTi        1.6 TS
> --------------------------------------------
Urtartalom     1595 cm3       1598 cm3
Henger/Szelep    4/4             4/4  
Teljesitmeny   118 kW/7600    84 kW/6300
Nyomatek       150 Nm/7000    144 Nm/4500
Meghajtas       elso           elso
Max. sebesseg   207 km/h       195 km/h
Gyorsulas       8,2            10,2
Fogyasztas      8,4            8,2

Az arban 350.000 Ft kulonbseg van az Alfa javara.

Kommentalni nem akarom az adatokat, mert nalam
az Alfa mindig gyozteskent jon ki. Mindenki tegye
meg sajat izlese szerint :)

UI: Hanyan vannak kozottunk, akik 7600-ig porgetik
a kocsijukat?  :)))
UI2: Imadom a porgetest, de 7600 mar sok az izlesemnek
6000 meg elmegy...

Cs.
+ - Ngabor most veged! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

"...14 éves Fiat Ritmo huladék..."
Ezt kikerem magamnak...  :)

Col Tuci
Ritmo 75 Cl
+ - korforgalom tobzodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aki keri annak elkuldom, ha valaki feltenne valahova, megkoszonnem.

Itt eleg regota fent vannak:
http://vicc.lap.hu/pic/photo/Kruhovobjezd.jpg
http://vicc.lap.hu/pic/photo/Kruhovobjezd2.jpg

Udv:
pJ
+ - korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Deejaytszitol:
>>>Jelenleg Kazahsztanban dolgozom s van par furcsasag az utakon.Szerintem
>>>nincs meg egy orszag,  ahol a korforgalomban a bejovonek van
eslobbsege!!!
>>
>>Franciaorszag. A Diadaliv koruli korforgalom jobbkezes, vagyis
beszaguldasz,
>>aztan satu, mert adhatod az elsobbseget. Viszont nincsenek savok
felfestve,
>>ahanyan elfernek, annyian mennek...
>
>Aki jart Parizsban, az tudja, hogy LAMPA is van nagyon sok helyen a
>korforgalomban (kiraj), savfelfestes pedig sehol. De csak Parizsban.
Videken
>mindenhol a bennt levonak van elsobbsege.

Szerintem nagy @g a korforgalmat belampazni. Pont az lenne a
korforgalom lenyege, hogy rugalmas modon annak az iranynak van tobb
lehetosege, ahonnet tobb kocsi erkezik. Nincs annal bosszantobb, mint amikor
30an allunk a pirosnal es zoldet ad egy masik iranynak, ahol ket kocsi
arvalkodik... :( A korforgalomban meg amint hely keletkezik, mar mehet is
aki csak tud. Egy masodperc felesleges varakozas sincs. Raadasul a honi
korforgalmak olyan kis sugaruak, hogy a benne halado sem tud gyorsabban
menni, mint ahogy a kivulrol jovo be tud erkezni. --> Kocsihossz + 2meternyi
helyre mar be lehet sorolni. A sok gyengeelmeju meg all, es var, mig korbe
kiurul az egesz.

A korforgalom tovabbi elonye a forgalom ritmusanak megtorese, ahol lakott
teruleten kivul mindenki lelassul, majdnem megall. Utana meg mar nem megy
fel 100-110-re, igy a lakott teruletre lassabban er be. Tovabbi elony, hogy
kb ugyanolyan eselyt teremt az osszes osszejovo iranynak, vagyis nem rendeli
ala-fole egyiket-masikat.

Az egyetlen igazi hatrany a tulmeretes szerelvenyek kozlekedtetesenel
adodik, az ilyen korokon ui. viszonylag nehez atrancigalni ezeket. Foleg ha
jo nagy domb van kozepen...
Udv
Fogash

+ - HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

FIGYELEM! FIGYELEM!

A 7 pontbol allo gyori program (Audi, gokartpalya, stb) eredendoen NEM hix
auto talalkozonak indult. Valaki feltett egy kerdest, hogy mivel lehetne
jutalmazni/motivalni egy hetvege terjedelemben egy szerviz legenyseget. En
erre irtam felveteskent a javaslatomat.

A gokartpalya es/vagy Rabaring reszben innet szarmazik, reszben pedig
alternativaja a "rallye HAT" neven elhiresult kezdemenyezesnek, ami
valamifele versenyzosdi lenne.

Aktiv kozremukodesem ket lepesbol allt:
Audi PR-manager elerhetosegenek kozze tetele, valamint az alapveto
lehetosegek felvazolasa
Rabaring kontakt megkeresese, palyaberleti info kozzetetele

Ezeken tul a szervezesben kulonosebben nem ohajtok reszt venni, kivetelt
kepezhet esetleg kulonfele utmutatok, terkepreszletek, odatalalasi
segedletek elkeszitese.

Udv
Fogash

+ - Re: Re:bubu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

From: Bihary Gabor >
Subject: Re:bubu


> > Ha elolvastad volna az egesz cikket, rajonnel, hogy az adagolo
> > fogaslecet huzzak vissza. A motor igy nem lefullad, hanem
> > uzemanyag-befecskendezes hianyaban all le. Az IFA-ban nincs is
> > bubu, viszont a padlobol kiallo 25cm-es gazpedal aljan van egy
> > 3cm-es kis pocok. Ha erre lepsz ra, akkor gyak. visszahuzza a
> > gazpedalt (merleghinta-effektus) az meg visszahuzza a fogaslecet
> > es megall.
>
> Bocs, de meg kell kontrazzalak; valaha dolgoztam ilyen szornyeteggel:
> _van_ az IFA-ban bubu, az a bizonyos pocok az _is_ kapcsolja. A 6
> hengeres IFA-kon kivulrol is latszik a munkahengere.
>
> Udv:
> --
> Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu

De a regi IFA-n (W50, 4 hengeres) egyaltalan nincs ilyesmi. Ugyanigy nincs
rajta segitseg semmihez. Nincs kormanyszervo (!), a valto is tisztan
rudazatos, nem "pisszegos".

Az L60-on lehet, hogy van, ahhoz nem tudok hozzaszolni.

Udv
Fogash

+ - Fotengely szorul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>a hajtokarban az atmero 48mm
>Az elso koszorules utani meret: a konyv szerint:44.75
>A csapagycsesze vastagsaga (itt jon a lenyeg)
>konyv:1.615
>mert:1.8 es 1.7 kozott, tehat a konyv szerint: 1.74mm

En meg olyant is lattam, hogy 1 zacskoban a 8 csapagybol 3 elso 2
masodik es 3 harmadik javitasnak volt. Ot csomagbol valogattam ossze a
jo csapagyakat. Az elado csak vonta a vallat, nem tehetett mast. Mindig
meg szoktam nezni, altalaban bele van utve minden csapagyba, milyen
javitashoz kell de azt hiszem aki csomagolja otthonfelejtette a
szemuveget.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.1
+ - Scania turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>Viszont a Scaniaban mar
>10 eve is volt turbocompound feltoltes, ahol a turbo tengelye jo nagy
>fogaskerekattetellel a motor fotengelyehez volt kotve.

En ugy tudom (lehet helytelenul), hogy 2 darab turbo van ebben a
kamionban espedig az elsot feltolteshez hasznalja, aztan a gazak mennek
a masodikba es ez van osszekotve a fotengellyel es ad meg hozza 5-10
loerot a teljesitmenyhez!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.1
+ - Olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az Alfas levelekre privatban valaszoltam, nem akartam a listat terhelni, 
akit erdekel iron email es elkuldom neki is a valaszt, mindenesetre van egy 
resze ami kozerdeku lehet..
megpedig a kotelezo szerviz / olajcsereperiodus. A milyen olaj kerdese mar 
lefutott tema, de nem tudom hogy a csereperiodus megnyulasa minden autonal 
volt -e itt temanak, ha igen akkor bocs, ha nem akkor a hozzaertok 
velemnyere is kivancsi lennek.

Szvsz egy nagy reklamfogas az egesz, hogy egy autoban 20 vagy 30e kmenkent 
kell olajat cserelni.. Mind1 hogy milyen motort gyartanak, az olaj kb 10e 
km-t  bir, utana a kenesi tulajdonsagai mar nem megfeleloek. Egyszeruen 
hihetetlennek tartom, hogy X korszeru autoba ugyanaz az olaj jobb minosegu, 
mint Y korszeru autoba toltve.

Lehet, hogy nagyon hulye vagyok, de tenyleg nem ertem, miert mas ugyanaz az 
olaj ket kulombozo motorban ? Oruletnek hangzik, de en nem mernek 10e 
km-nel tobbet elmenni egy autoval se olajcsere nelkul, ugy erzem, hogy ez 
egy alap karbantartas, hogy idoben olajat cserelek, es ezzel nem artok az 
automnak..

Ant
+ - Story-k+valto attetele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

sanny / irt Kazahsztanrol:

>story van jo par,ha erdekel valakit majd legkozelebb irok meg....
Meg, meg, meg, ennyi nem eleg!!!!! :-)))) Tetszett! /A korulmenyek azert
nem nagyon! :-()/

Egyebkent nekrm is van egy-ket friss elmenyem. kicsit morgolodos, bocsi!
A 44-esen megyek hazafele. Este van kod. Vagy inkabb neveznem eros paranak.
Latotavlosag kb 70-80 m. Mogottem jon egy Golf. Tompitott, egeszen addig
mig nem ert egesz kozel hozzam. Akkor reflektor fel. /Megjegyzem: nem
hiszem, hogy jobban latottt. A reflektor nem kodbe valo. :-(/ Zolika szeme
meg ki..folyt. 
Intettem neki, hogy esetleg kapcsolja mar le ugyan, vagy esetleg nem latja
a kocsim hatuljat? 
Igy el autoztunk par km-t.
Ma este pedig atmentem a szomszed faluba. Sotet. Megyek 65-70-es tempoban.
Latotavolsag OK. A ropke 6 km-en 14 biciklissel talalkoztam. Ebbol 2
(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) volt kivilagitva. Sulyosbitva, hogy az egyik
"felelos" szulo hatul vitte a kisgyereket. :-(((((((((((((((( Azt hittem,
hogy megallok, megallitom a bicajost es egyszeruen elveszem tole a bicajt!
Ezek ennyire ongyilkosok akarnak lenni?  Ha mar magukra nem gondolnak,
legalabb arra gondolnanak, hogy mit erezne az autos, ha elutne oket. Meg
akkor is, ha nem o volt a hibas. Mert biztos, hogy sulyos kart okozna egy
egeszseges ember lelkeben!

Chmelik Péter   irta:
>Tehat Trabant tulajok a listan:
>Keretik tudomasul venni, hogy ezekkel a hipermodern autokkal, csak finoman es
>ovatosan szabad kozlekedni, mivel konnyeden eltiporhatjak a korszerutlen, es
>gyenge pancelzattal felszerelt Mercedeseket, es BMW-ket.   ;-)))))
 OK! Mar megyek is vadaszatra!!!! De en inkabb egy Scaniat, illetve MAC-et
valasztok celpontnak! :-)))))))))

Mas. Lenne egy kerdesem. Sok tesztben olvasdtam mar, hogy az adott kocsi
valtojanak az attetele 2,23444454 /most csak bepotyogtem a szamokat!/ Ez
igazabol mit jelent? Mihez viszonyitva rovid, vagy hosszu az attetel?

Elore is koszi, jo autozast!

Udv:

Zoli



                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - ujdonsagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Erdekes uj hirek a www.auto2.hu -rol:
- uj Mini Cooper szeptemberben,
- Parizsban unneplik a Mazda Tribut-jat,
- Saab motor: benzin helyett kipufogogaz es levego,
- A Mazde RX-EVOLV sportkupejat wankel motor hajtja,
- uj elu Mondeo,
- reszeredmenyek az uj Opel Corsa teszjebol,
stb.

Udv,
Tibor
+ - Re : Zafira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tapasztalatokat varunk (a hatso bunteto-ulesekrol is :-) !!

En inkabb tartalek-uleseknek neveznem oket.
Az auto valasztasakor ez volt a fo szempont, ami miatt a Zafirat
valasztottuk.
No meg, hogy eddig csak Opelunk volt, minden hiba nelkul :))
Nagyon tetszett a Scenic, foleg az alaparas felszereltseg dolgaban volt
verhetetlen. A Zafiraban sajna mindezt csak a Comfort felszereltsegi szint
nyujtotta.
Hello : Laci

Ui : Ha esetleg valakinek lenne elfekvo HIX-AUTO matricaja, kivulre....
!!!!!!!
+ - Opel vonohorog visszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Astra Caravan visszajelzoje akkor villog,
ha a vontatmany iranyjelzojeben a 21Wattos
izzo is villog. Egy REED-patron kore tekert
tekercs inditja be a "visszajelzo" folyamatot.
Mindket oldal iranyat egy zold "kampo" jelzi
vissza a muszerfalon. Ellenkezo utemben villog
mint a kocsi iranyjelzo-visszajelzoje.
Vontatmany nelkul az iranyjelzo bekapcsolasakor
egyet villan.

Peter.
+ - Re: ki hova valo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>Felado :  [Hungary]
>>>Szvsz az elobbi kategoria veszelyesebb. Marmint aki 
>>>Zsigabol, Trabibol keveredik Daewooba, 
>>>Suzukiba, "nyulketrecbe", ahogy egyik listatarsunk a
>>>kategoriat igen talaloan nevezte.:) Ezek nagy resze 
>>>nekiall emberkedni (a tema mar soxor lefutott), azt 
>>>hiszi, a vilag legjobb autojat vette meg, mert
>>>meg akar 130cal is tud menni.

Tetszik a spec. kifejezes (nyulketrec). Gondolom a Swiftre 
es a Tico/Matiz duora utaltok (a Vitara vagy a Leganza 
talan inkabb az aranyketrec leirasra hallgat). Bar talan 
egy picit idosebb vagyok nalad; noch dazu jartam is anno 
Marutival (=Suzuki Alto=Daewoo Tico/Matiz) es 
Trabanttal/1300 Zsigulival is, es ezert kicsit tobb 
tapasztalattal birok: bizony, a "Zsiga" es a Maruti kozott 
legfeljebb annyi volt a kulonbseg, hogy vegsebessegben az 
orosz, lampatol gyorsulasban az indiai-japan volt a jobb. A 
130 km/h-as "emberkedes" nem a 90-es evek talalmanya, 
tuning stb. nelkul barmelyik Zsiguli ment 140-et mar a 70-
es evekben is.

A jobb kocsikhoz konnyebb hozzaszokni, a regebbi 
konstrukciok vezetesehez altalaban tobb tudas kell. A 
Magyarorszagon betegesen tulertekelt Golf, mely egy evig 
kinzott a 92/93 folyaman sem ABS-sel, sem szervokormannyal, 
sem sokszelepes, befecskendezos motorral nem rendelkezett, 
egy valodi remalom volt. Azt hiszem, a leszolt markak 
mindegyike arulja alapmodelljeiben is ezeket az erenyeket, 
ezert nem tudom, kikialthatok-e ok a kozlekedesi 
balesetveszely okozoinak altalaban. Nehany hang ezen a 
listan egy picit tulertekeli a kocsiszekreny vastagsaganak 
biztonsagi szerepet is - jo reklamot csinalva ezzel a kozel 
ket tonnas Moszkvicsoknak, amelyek egy baleset utan maig a 
leg-"rezisztensebbek", csakhat a nekik csapodo kisautok 
(legyen az Punto, Corsa, Polo vagy eppen Swift/Matiz) 
soforjeit mentse meg az Isten.

A mondanivalod tovabbi reszevel egyetertek: hagyjuk egymast 
kozlekedni ! Le kell nyelni a bekat, egy 8 eves megoly 
presztizzsel rendelkezo dizel Audi 80 bizony lelassul, ha 
emelkedore jut mondjuk az M1-esen, nem kell fokozni a 
hulyeseget azzal, hogy a mogotte jovo autokat feltartja, 
merthat "ez a katalogus/kozvelekedes szerint jo gyors". 
Masreszrol, a Swiftek varosban tenyleg furgek, de nem tolom 
le oket az utrol ezt megbosszulando (pedig a kocsiszekreny 
fizikai tulajdonsagai miatt en jarnek jobban - o a kisebb). 
A reflektor felvillantasa szerintem a balesetveszely 
elkerulese celjabol szukseges, inkabb halas lehetne erte 
az, akit idoben tajekoztat arrol: (sokkal) gyorsabb auto 
kozeledik.
+ - Alfa kontra Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  A kezdodo "145 Twin Spark-ot vagy Civic VTI-t vegyek-e" eszme-
	cserehez szeretnek hozzafuzni egy teljesen valos tortenetet.
	Nekem egy 145-os 1.6-os Alfa-m van, tavaly julius elejen vettem.
	Most 15 honapos, eddig futott 19ezer km-t. Mult elotti szombaton
	sult be teljesen a motor, trailer-rel kellett elvinni a NeroM5-
	hoz. (Ott vettem.) Tegnap vettem at, teljes motorcsere. Most
	ismet bejaratos. A NeroM5 korrekt volt, egy fillert sem kertek
	erte, bar kerhettek volna, ugyanis mar garancia nem volt, csak
	szavatossag, de aszerint csak az anyagkoltseget alljak ok, a
	szerelesert fizetek. Nekem azt sem kellett. Persze most majd
	jarkalhatok atirattatni a motorszamot a forgalmiban... :-(
	Iga, ami igaz: meg nem hallottam, hogy egy akarmilyen Civic-
	kel annyi baj lenne, mint egy akarmilyen Alfa-val... Csak hat
	egy ESI nem megy annyira, mint egy 145-os Alfa, a VTI meg ugyan
	sokkkkkal jobban, de az meg aranyarban van... :-(
	  Mas. Multkor "mentem" a kulso korutat a Gyali uttal osszekoto
	uton, ahol van egy Aral kut, es egy savra szukul. En szoktam
	kulonbozo quiz-eket megoldani, valamint szeretem a rejtvenyeket,
	de a kovetkezo logikai bukfenc megoldasahoz keves a mernoki
	diplomam. Valaki magyarazza mar meg, hogy a budos uristenbe megy
	az a sav, ami elfogy, ketszer gyorsabban mint az, ami nem?!?!?!
	Azon a 200 meteres szakaszon 25 percembe tellett atverekedni
	magam! (En hulye bealltam oda, ami nem fogy el...) Az biztos,
	hogy az en autom es az elottem levo koze nem jott (mivel nem
	johetett) be senki!
	  Na, ennyit mara. Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re: *** HIX AUTO *** #887 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: bubu ( 19 sor )
> Idopont: Wed Oct  4 04:14:12 EDT 2000 AUTO #887
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> >A bubu zarja (nyomas hatarolassal) a kipufogot, es egyben vissza veszi a
> gazt !
> >Sok teherautot es buszt igy allitanak le, maskepp nem is lehet. Az Ifa-bol
> >(regi tipusu) pl. akar ki is veheted a kulcsot , a motor jar tovabb.
> 
> NEM IGY ALLITJAK LE. Ha elolvastad volna az egesz cikket, rajonnel, hogy az
> adagolo fogaslecet huzzak vissza. A motor igy nem lefullad, hanem
> uzemanyag-befecskendezes hianyaban all le. Az IFA-ban nincs is bubu, 

De van!

>viszont
> a padlobol kiallo 25cm-es gazpedal aljan van egy 3cm-es kis pocok. Ha erre
> lepsz ra, akkor gyak. visszahuzza a gazpedalt (merleghinta-effektus) az meg
> visszahuzza a fogaslecet es megall. A tiszta mechanikus dieselek vigan
> mennek gyujtas nelkul, aramra csak a kozlekedest elosegito es kenyelmi
> berendezesek miatt van szukseguk.

Szemelyautoknal illetve az uj kamionoknal az uzemanyagot is elzarhatjak.

> A bubu meg (mas tipuisoknal) kialakitastol fuggoen vagy ossze van kotve a
> fogasleccel, vagy nincs.

Csak kozvetve (vezerelve mukodik egyutt).

> Ha nincs, akkor az alapjarati uzemanyag-mennyiseget
> bubuzaskor is megkapja a motor, ezeknel a bubu nyitasakor szep fustpamacs
> esik ki a kipufogobol.

Sajnos igy allitjak le!
A gaz visszavetellel a fogaslecet is termeszetesen visszahuzza, es elveszi
a toltest (befecskendezesi anyagot) 

Az IFA-nal azzal hogy azt a kis pockot lenyomod, a ruzdazatot visszahuzza,
elveszi a toltes, DE a valto mogott van egy szelepkapcsolo, amit szinten
kapcsol es ez a szelep vezerli a kipufogo folyto szelepet. A ketto
eggyuttes hatasara biztosan leall a motor.

Altalaban minden teherautonal, a kamionoknal is az elektromos leallitas
eseten VISSZAHUZZA A GAZRUDAZATOT ES EZZEL A FOGASLECET IS. (bocs ez nem
kiabalas). Az autobuszoknal lehet azt latni, hogy amikor bubuzik beesik a
gazpedal, ez azert van mert a gazrudazaton van egy munkahenger, ami ossze
huzza a gazvezerlo mechanikat (bowden+rudazat) es azert tunik ugy mintha
beesne a gazpedal. (IK 250, 256).



> 
> Nem tudja valaki esetleg, hogy a gumikon lévő 3 méret pontosan mit
> jelent?
> Mondjuk a 195/55 R15? (Nekem ilyen van :)) )
> Azt tudom, hogy a 15 a felni átmérője inchben.

A yyy/xx az oldalmagassagot adja yyy*xx% -tehat szazalekos mutato.
+ - subject: gaz atalakitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kerdeseim:
1-   mik a tapasztalatok a gazatalakitasu autoknal,
elettartam,menettulajdonsagok,fogyasztas-kobcenti fuggese, fenntartasi
koltseg,motor.stb...
      diesel autot is at lehet alakitani?-lehet hulye a kerdes, de
analfabeta vagyok a temaban.S mennyiert alakitjak at az autot ,kb. .
2-   Audi-s lista.Mi is ez pontosan s feliratkozas van e?
3-   akinek van,volt Audi V8-asa vagy Opel Calibraja irja meg lecci a +/-
pontjait a jarganynak s mely evjarat ajanlott!
4-   lehet e kozlekedni kulfoldi rendszamu autoval Magyarorszagon,ha
kulfoldi allando lakcim van, de magyar az allampolgarsag/magyar all.
lakcimmel,stb/s kell-e        valamilyen adot fizetni?/s ha az auto a
hazastars(kulf. allp. )neven van ,kell e barmilyen igazolo papir a jarmu
korlatlan otthoni hasznalatahoz? 
koszi a segitseget,

a subjectbe irjatok be lecci : HIX-AUTO   

sanny
+ - Re: Egyre szebb :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

>>Hmmm... az informcaio szajrol-szajra terjedese... :)
>> a gep szamitogepe nemcsak hogy detektalta es azonnal hatekonyan zavarta az
>> "ellenseges" radarberendezest, hanem raadasul elesre allitott egy Sidewinder
>> levego-fold raketat,
> A Sidewinder mar Vietnam ota azonos a LEGIHARC raketaval, mint mondjuk a
> 424-es a gozmozdonnyal, a Ferrari a sportautoval. Azaz levego-levego raketa,
> ami foldi celpontok ellen eleg gyenge hatekonysagot mutat, azaz teljes
> 0%-ot. Raadasul infravoros iranyitasu. Mindenesetre Tornadoval hihetobb a
> dolog, mert annak vannak ilyen valtozatai. Csak a hollandok nem
> rendszeresitettek, igy hogyan repulhettek?
  Mondom, hogy szajrol-szajra... :)))
  A kerdes az, hogy mikeppen is tortent valojaban?
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil/SMS +36203494743 
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 6.2 -=- http://andromeda.pmmf.hu
Utolsó szavak:
Ennek a bombának a gyújtószerkezete <U>AKUSZTIKUS</U>!
+ - Tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>eppen ezert a ket helyi kemeny fiu kiszallt a Mercibol s jol osszerugdostak
>a Lada hatuljat.Majd miutan visszaultek a csillogo-villogo autojukba,
>kiszallt a Ladabol 4 omon-os,fekete maszkban+ gepfegyverrel/ok az orosz
>spec. rendori egyseg agyatlan kepviseloi-vagyis a  kemeny kommandosok/s a
>puskatussal

Igen errefele is tortent hasonlo eset.
Valahogy ugy zajlott, hogy a 10-es uton Abdanal utszukulet volt. Es a
lampanal varakozo nem tudom milyen markaju auto mogott allt egy
Transporter Synchro, ami a gyori beavatkozo csoport autoja. Vagy elottuk
nem is tudom. A lenyeg az, hogy megelegelte az egeszet a rosszeltu
emberek csoportja es kiszalltak husangokkal meg kardokkal, hogy majd
leckeztetnek. Meglepodtek mikor 6 alarcos nagydarab fegyverekkel a
foldre kenyszeritette oket.

Az ilyet ugy hivjak pech. Meg ostobasag.
Ha valaki tudja a tortenetet fejbol, kerem meselje el a listanak. Nagyon
izgis sztori. Sajna en mar nem tudom pontosan es nem akarok hulyesegeket
mondani, felrevezetni.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - (O:)Ko:rforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>a korforgalomban a bejovonek van eslobbsege!!!
>
>Ez nalunk is igy van, es gondolom a vilagon mindenutt.
>Vagy megsem?

Hat nem tudom ti mire gondoltok. Vagyis hogyan ertelmezitek.
De nalunk az osszes korforgalom ugy van megcsinalva, hogy aki be
szeretne kapcsolodni a jatekba annak van egy haromszog alaku
piroskeretes tablaja. Tehat elsobbsegadasi kotelezettsege van.

A kerdes ugye az, hogy ez mennyivel gyorsitja fel a forgalom menetet.
Es hogy azok a tuskok mennyivel lassitjak, akik kifelemenet nem
indexelnek belole. Es szomoru teny hogy az autosok kozul meg minden 5.
nem tusdja hogyan kell viselkedni a korforgalomban. Pl. befele
indexelnek, nem tudjak kifele miert indexel a masik (termeszetesen jelzi
hogy o tavozni szandekozik a bulibol, es ha ugyes vagy beugorhatsz
helyette). Tovabba ezek utan mar nem is csodalkozom azon, hogy miert nem
csinalnak ketsavos korforgalmakat olyan gyakran.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Osszetort a szep Skodam :-(((((((((((((((( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, Skodasok.

Ma penteken 14,10 peckor osszetort a szep Skodam bal elso resze
:-((((((((((( " Baj sosem jar egyedul :-( " Tortenet a kovetkezo: Jovok az
Attila uton, es index jobbra a Dozsa Gyorgy ternel a var fele. Sebessegem
ugy 30 - 40 Km/ o kozott volt. Jobb oldalon viszont parkolo helyzetbol
indult volna egy Holgy vezeto es sem index nem villant es kijott elem. En a
holgy kocsijanak az elejet kaptam el. Tehat neki osszetort " bal E sarvedo,
Bal E index kpl, es ugy nez ki hogy a fenyszoro tartoja is KO. Veszharitoja
sertetlen. Az en karom :-(((((( Jobb e sarvedo, jobb e index kpl, also
kotenylemez, fenyszorokeret bal, bal hutoracs. En a magam reszerol igen
higgadtan es korrekt modon viszonyultam a vetkes fele. Nem uvoltozes-
anyazas nem volt. Csak higgadt targyilagos nyugodt hangon beszeltem vele. O
szegeny sirvafakadt, meg en vigasztaltam, hogy ne sirjon, mert kevesebbet
fog pislogni :-) Csajszi ugy 25 eves koruli lehetett es egy Talbot - Samba
tipusu jarmuvel Szambazott belem. Es meg huppogve mondta, hogy ez volt a
harmadik balesete amit o okozott. En e mondat hallatara bepipultam, de
igyekeztem nyugodt maradni, hisz egy holgyel sosem szoktam illetlenul
csunyan beszelni. Baleseti bejelento kitoltve es elismerte, hogy o volt a
hunyo. De akkor is, szegeny Skodam :-((((( Igaz a mondas a baj sosem jar
egyedul. 2 hete anyukam :-((( Most a Skodam :-(((( Mi johet meg ezutan
:-(((( Hetfon megyek a biztositohoz es mar meg is van a karosszerias ahova
viszem a szupergepet, plusz fenyezes.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar megint olyanok szidjak az Alfat, akiknek sosem volt, vagy
Olaszorszagbol behozott Giuliettat, vagy Alfettat ismernek. En sokat
vezettem, a tulaj az ocsem, az auto 146 TS, ket eves, eddig kiraly. Nem
fogyaszt tobbet, mint egy Astra 1.6 ECOTEC (ismerem alaposan),  Golf 1.6
(100 LE) csak szazszor jobban gyorsul es rugalmasabb. Nyolc olasz auto
volt a csaladban (2 Ritmo (1.7 D), 2 Tipo (2.0 ie, 1.7D), 2 Punto
(60,55), egy Brava (1.9 D) es egy 146), de az ujabb tipusokkal sosem
volt gond, es a Tipok sem voltak rosszak (foleg a dizel). A Ritmok
kidolgozasa nagyon rossz volt (ugy zorog, mint egy zsak kagylo), ennek
ellenere uzembiztosak voltak.
A Civic 10000 km-es olajcsere periodusa a 60-as evekre volt jellemzo,
szervize nem tudom pontosan mennyibe kerul, de az en Punto Solem
szervizenek cca. 15-30e Ft-os szamlajat (15 e Km-ként ) valoszinuleg
meghaladja.

Udv 
Jani (Punto Sole)
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> Jelenleg Kazahsztanban dolgozom s van par furcsasag az utakon.
> >> Szerintem nincs meg egy orszag,  ahol a korforgalomban a bejovonek
> >> van eslobbsege!!!

Van! Lasd Olaszorszag...

>
> Laci irta:
> >atvehettem csaladunk uj autojat,
> >egy Opel Zafirat. Az elso 50 km. utan az auto isteni !
>
Milyen motorral vetted? Ha majd kicsit tobbet mentel vele, irsz egy-ket
fogyasztasi adatot? Hallottam egy-ket riaszto dolgot, amit eleg nehezen
hiszek el (mindenfele 12 literekrol), elore is koszi.

>
> >rendszam dolgaban nem volt szerencsem, csak HIR lett. Ha kicsit kesobb
jon,
> >akar HIX is lehetett volna :)).

Ha meg kicsit kevesbe vagy szerencses, akkor HIV :))))
En mar remelem, atcsuszok a HJ-vel kezdodok soraba...

Mas (Suzukik vedelmeben):
Valaki (nem emlexem, ki volt) nagyon lehordta a suzukikat. Ehhez szeretnek
hozzaszolni nehany dolgot:
-Ne hasonlitsuk ossze mercikkel, bmw-kkel, hasonlo autokkal, mert tenyleg
szar eredmenyek jonnek igy ki.
-Viszont meg lehet fontolni, hogy ezt a kocsit a trabik, wartburgok, oreg
skodak, stb felvaltasara szantak, a kispenzu kozonsegnek, akik nagy nehezen
osszegyujtogetnek annyi penzt, hogy hozzajusson egy ilyen _UJ_ autohoz a
regi lada, stb utan. Es ezekhez kepest azert jobb a suzuki. Nem mondom, hogy
minden tekintetben, de sokkal kevesebb muszaki problema van vele, kevesebbet
eszik, kornyezetbaratabb, es meg lehet sorolni par dolgot, valamint:
harom-negy ev mulva viszonylag keves penz raforditasaval megint ujra lehet
cserelni, es ezek jelentosen fiatalitjak az orszag autoallomanyat.
-Kiszakadt a biztonsagi ov, ules? Egy esetbol nem kellene altalanositani.
Teny, hogy az osszeszereles hagy kivannivalokat maga utan, de szerintem, ha
par evre menoleg atneznenk a balesetek leirasat, szerintem a "jobb nevu"
markaknal is talalnank ilyen eseteket. En eleg sokat vagyok egy
suzuki-szervizben (szamitogep-karbantartas, javitas), beszelek szerelokkel,
es az altalanos tapasztalat, hogy nagyon keves muszaki gond van veluk.
Lattam eleg sok torott suzukit is, es a leirt dolgokkal (ov, ules) nem
talalkoztam, ugyhogy szerintem ez csak egy kirivo eset lehetett.

Bye: Balazs, akinek (meg) nem suzukija van.
+ - generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy kis muszaki problemam amivel 
kapcsolatban teljesen 
tanacstalan vagyok.
Arrol van szo, hogy a generatorom alloresze 
meghibasodott.
(egyik kivezetesen a harom kozul nincs aram)
Ujra kene tekercselni, de a problema az,hogy 
ez a motorolajban 
mukodik, igy magas homersekletnek van 
kiteve (Honda motorban,
a motor forog akar 13 000/min is.)
Kerdes az ,vajon hany fokra melegedhet fel, 
amit  ugye a 
szigetelesnek el kell tudni viselni.
Van-e ilyen szigetelt drot valahol kis 
hazankban ami jo 200 fok 
(vagy esetleg 300?) felett is vagy csak a 
japanok kepesek ilyent
kesziteni tobb mint 1000 nemet markas aron?
Tudtok-e valakit aki ezt korrekt modon meg 
tudna csinalni?
Sajnos en csak negativ peldakat hallottam .

Peter

Valaszt kernek maganba is: 
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ma (2000.10.06.) a godolloi egyetem fobejarata elott lattam egy HIX AUTOs
matricas autot. Az auto egyedul volt (parkolt), en pedig auto nelkul voltam
(gyalog+busszal), igy nem kerulhetett sor az egyezmenyes jel
elmutogatasara.GYB-755 ki voltal ?

udv.

kov

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS