1. |
Ford Focus es egyebek (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
2. |
Amper (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
3. |
Olaj (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
Tipushibak (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
5. |
roviditesek (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: onindito aramanak merese (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
7. |
Beszeljunk az olcso autozasrol (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
8. |
Skoda 120 L (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
9. |
re: uj motor bejaratas (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
10. |
Vá: Arammeres (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
11. |
adalekot az olajba! (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Amper (#232) (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
13. |
bejaratas (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Ford Focus es egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
AUTOzo holgyek, urak !
Bessenyei Zsolt tegnapi Astra - Focus osszevetesevel nagyjabol
egyetertek. En is reszvettem
egy teszt vezetesen, ahol velem alairattak, hogy ervenyes jogositvanyom
van es nem
fogyasztottam alkoholt es kabitoszert(!). Ezenkivul a szemelyi
igazolvanyrol masolat keszult.
A hosszu elojegyzesnek meg oka lehet, hogy kisorsolnak egy F.Focust a
tesztelok kozott.
En 170 cm-es magassaggal probaltam ki. (Nekem ilyen van. :-) ) En se
lattam a kocsi elejet
egyebkent a dolgok kezre es labra allnak. A teszt auto egy 1.4 -es 75
LE-s darab volt, ami
szamomra is meglepo modon kis fordulatokon is igen jol reagalt.
Alapjaraton is elvitte az autot
4-esben(!) es gazadasra - ha nem is ugrott - kihuzta belole.
Minden esetre az osszehasonlitas soran ( Astra II, Citroen Xsara,
Peugeot 306 ) nalam a
Focus nyert a kombi kategoriaban.
Rossz hir: a Focus kombit csak JUNIUSra tudjak szallitani (:-( , 10%
befizetes megrendeleskor.
( A dolgot nem egeszen ertem. Mult heti megrendeleskor februari gyartast
igertek, - allitolag
eppen lemaradtam a januarirol -, ami elfogadhato egy uj modelnel, de mit
csinalnak az autoval
februartol juniusig ??? ) Szinte a merkuri idoket idezi.
Gacs Lajos
PS: A jelenlegi automra maris lehet licitalni juniusi atadassal :-)
Ford Orion 1.8 Dizel Ghia, 1988, 165e km (most)
|
+ - | Amper (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv autosok !
Laci irta:
tehat mindenki. Azt szeretnem megtudni, hogy - ismerve az
alapallapotot - lehet-e aramfelvetel szempontjabol szamszeru
kovetkeztetest levonni az akkumlator sarkain mert feszultsegesesbol?
Vannak energiaforras belso ellenallasanak meghatarozasahoz meresi
modszerek.Egy altalad ismert erteku ellenallassal terheled,majd
feszultseget mersz az akkumlatoron.Megmered az uresjarati
ellenallasat es ebbol a nehany adatbol mar szamithato a belso
ellenallas.Ha ismered az inditomotor ellenallasat akkor egy ujab
feszultseg meressel es nemi szamitassal megkaphatod az aramot.Ezzel a
gond az,hogy elmeletben jol hangzik,de feltetelezem, hogy terheles
alatt valtoznak az ertekek (indotomotor ell.,akku belso ell.).
Egy masik egyszerubb modszer : van egy un. lakatfogo muszer.
Ennek segitsegevel akar 600 A is merhetsz.En egy ilyennel mertem meg,
ha jol emlekszem 270 A koruli ertek volt.
Csabi a szelid motoros.
|
+ - | Olaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Tamas!
> valamilyen tojashej szinu trutyi van
Ha nem tevedek femforgacsolasnal hasznalnak olaj / viz kevereket
kenesre es hutesre, ezt emuzionak nevezik. Annak a trutyinak is
tortfeher szine van.
Egyszoval arra tippelek, hogy viz kerulhetett az olajjaratokba. (Ez
csak affele szereny velemeny)
UDV
Chucky
|
+ - | Tipushibak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Felfrissult a http://www.auto.bdtf.hu/ weboldalon
az "Auto Tipushiba Gyujtemeny" Bessenyei Zsolt
jovoltabol.
Jo bongeszest mindenkinek!
Rob.
|
+ - | roviditesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Biztosan tud valaki segiteni, bar csak a kivancsisag hajt.
Szeretnem tudni mit jelentenek az autokon a kulonbozo roviditesek, amelyek
rajuk vannak irva. Gondolok itt olyanokra mint: G,T,D,X,R,I,L,S stb.
Annyit tudok, hogy a D a dizel, az I az injeltoros, de a tobbi homaly.
Koszi!
Zsuzsa
|
+ - | Re: onindito aramanak merese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> tehat mindenki. Azt szeretnem megtudni, hogy - ismerve az
> alapallapotot - lehet-e aramfelvetel szempontjabol szamszeru
> kovetkeztetest levonni az akkumlator sarkain mert feszultsegesesbol?
mi?;)
> Konkretan: egy inditomotor altal felvett aramot szeretnek megtudni.
> A muszerem azonban max. 10A-t kepes merni. Ti mit tennetek?
Kernek kolcson egy lakatfogos muszert, azzal lazan lehet parszaz amperig
merni, es meg csak meg se kell bontani az aramkort (az aram altal
letreehozott indukciot meri, ebbol szamitja az aramot).
> Kulonben erdekelne meg a feszultsegeseses modszeren kivul (ha
Felejtsd el ezt 100A nagysagrendnel. Nem tudod a sorosan beiktatott
ellenallast olyan pontosan megvalasztani es merni, hogy a hiba esszeru
hatarokon belul maradjon. Gondolj csak bele! 0.01 ohm elteres mar azt
jelenti, hogy 100 Ampernel mar 1 Volt esik feleslegesen ezen az
ellenallason, es kevesebb aram/feszultseg jut az oninditora.
Kovetkezeskepp fals eredmenyeket kapsz. Raadasul ott a disszipacio is,
ebben az esetben 100^2*0.01=100W, es a melegedes okozta
ellenallasvaltozast meg nem is korrigaltam. Szoval ez az ut nem jarhato.
Blazee
|
+ - | Beszeljunk az olcso autozasrol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az lenne a kerdesem - fokent az 1.3-as Suzuki tulajokhoz-, hogy a
nagy publikum szerint az optimalis fogyasztashoz hogy autozzak ?
Fokent fordulatszam-tartomanyra gondolok. En eddig ugy voltam,
hogy alacsonyan tartottam a fordulatszamot, tehat ha nem rohanok,
es csak atutazok egy varoson, akkor 5.-ben hagyom, es amugy is
megprobalom 2000 korul, esetleg alatta tartani.
Egy haverom azt mondta, hogy ha tul alacsony a fordulat -ez
szerinte 2000 alatt van- akkor tobbet fogyaszt, tehat elvileg
lakott teruleten 3.-ban kene menni, mert 4.-ben nincs 2000.
Tehat nem az erdekel, hogy hol huz a legkafabban az auto, hanem
hogy mi a takarekos autozas ? Szerintem minel kevesebbet porog az
auto, annal kevesebbet eszik. Az persze egyertelmu a szamomra is,
hogy ha alacsony fordulaton odalepek, az nem jo se fogysztas, se
dinamikussag szempontjabol, most az egyenletes haladasrol beszelek.
A kerdes azert erdekes, mert az autommal nagyresz tavolsagi uton
-ertsd 200 km egyhuzamban foleg kulteruleten- haladva, es 80-100
korul autozva is 6.5 korul eszik a be'bi, a fordulat pedig nagyon
ritkan megy 2500 fole, inkabb 2000-2200 korul mozog.
Egyebkent kinel hogy alakul a ford., nalam 4. - 2500 - 80km/h,
5.-ben - 2500 - 100km/h ?.
Udvicsek:
Bunny
|
+ - | Skoda 120 L (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz- Autofelszereles
Szia
Van valakinek tapasztalata a Skoda 120-as kereknyomasaval kapcsolatban?
Gyari adatok szerint. 1, vagy 2 szemejjel : Elol 1,5 ; Hatul 2,0 Bar
Teljes terhelessel 5 Fo+ csomag : Elol 1,6 ; Hatul 2,1 "
En telen nyaron 1,6 es 2,1 es guminyomassal jarok.
Mas. Miert akar mindenaron leallni alattam a kocsi? Azt csinalja, hogy
ha elindulok, akkor a motor szepen lassan csokkeno fordulatszammal
leall.
A dolog nagyon egyszeru valoszinuleg dugulasod van. Az AC pumpa alatt van a
vizzsak ez egy muanyag pohar alaku valami es benne van egy szuro. A szurot
tisztisd meg a szennyezodestol . Egy kis benzinnel szabad kimosni. Majd
helyezd vissza a vizzsakot. Majd ahol a benzinvezetek csatlakozik a
karburatorhoz azt is kicsavarod es a benne levo kis szurobetetet is
kitisztitod. Ha ez megvan menj az autoval egy kort.
Ha nem all le a motor akkor szerenycsed van, ha ismet leall akkor szmotyo a
karburatorodban van. Az neked egy nagy szivas, mert szet kell szedned.
Inkabb bizd a szerelodre.
Konyvet, vagy egyeb anyagot
Antikvariumokban probalkozz. Ket konyv is letezik. Hogyan tovabb ? S 105
S120 L - LS - GLS. SKODA 105 , 120 , 130 Rapid
Udv. Frigyes
|
+ - | re: uj motor bejaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Emberek! Ovatossan ezzel a temaval, mert latom mindenki ir, amit
valahol valaha latott... :-) Ez meg nem problema, mert a leirt dolgok
nagy resze igaz, de nem art elolvasni ami a kerdesbe is volt, hatha nem
vonatkozik a tudasod az adott esetre...
Az uriember ) irta, hogy az autojat felujitja.
Nem uj autorol van szo! Raadasul az utolso autobol kiderult az is, hogy
egy Zastavarol (ill. Zastava motorrol) van szo. Ez nem Opel Astra vagy
Ford Focus! :-)
Nyilvan, mint azt nalam jobban hozzaerto emberek megirtak, az uj
autoknal mar nem is nagyon van a klasszikus ertelemben vett bejaratasi
periodus. Persze nem muszaly rogton padlogazzal kihajtani a
markakereskedotol, de nem is kell kinosan ugyelni a
fordulatszammerore...
Amirol ez esetben szo van az nagy valoszinuseggel egy regebbi keleti
(vagy nyugati) gyartmanyu auto valoszinuleg meglehetosen kiszuperalt
motorjanak ujjavarazslasa. Itt igenis van bejaratasi periodus, igenis
ugyelni kell arra, hogy ne legyen tulhajtva es nagy valoszinuseggel
igenis olajcserere van szukseg 1000 km utan. A Zastavat konkretan nem
ismerem, de higyjetek el a abszolut autentikus forras vagyok, ugyanis
pontosan 50 perc mulva talalkozom a szerelommel, aki most generalozta le
az 1200-es Ladamat. :-) (ami mostmar 1800-as! :-) )
Termeszetesen reszletesen megkerdeztem tole mindent es figyelmeztetett,
hogy nehogy meghajtsam az autot, mert annak annyi. Vigyaznom kell meg
arra, hogy ne menjek vele egyszerre tul sokat, ha hosszab utra indulok,
akkor 60 kmenkent alljak meg egy fel orara, az olajszintre mindig
figyeljek, mert ilyenkor elofordulhat, hogy eszi, 1000 km utan jelenjek
meg egy olajcserere (szurovel termeszetesen), ahol beallitjak a
szelephezagot, a gyujtast es minden mast, amit meg kell.
Arra is felhivta a figyelmemet, hogy 1000 km utan mindenkep tegyem meg
ezt az olajcseret, mert annyira retkes, mocskos lesz az olaj, hogy
elveszti a kenokepesseget es az amugy is bejaratos motort komoly
"tramua" :-) eri, ha tovabb hajtom ezzel.
Elhiszem, hogy ujkeletubb autoknal nem kell olajcsere 1000 km utan, de
egy regebbi motorgenerealozott autonal nagy valoszinuseggel szukseg van
ra.
Valoszinu a gyarban sok olyan dolgot megcsinalnak az autoval, amit egy
generalozott motoros auto tulajdonosanak sajat maga kell megtenni. Meg
az en Ladamat is mar egy ideje jaratjak folyamatosan alapjaraton, mert a
kezdeti idoszakban meg annyira se szabad leterhelni, hogy sebessegbe
teszik. Ez indokolhatja azt, hogy a mostani uj autoknal mar nem a kedves
tulajdonosnak kell ugyelnie ezekre a dolgokra.
Azt ajanlom egyebkent erre a konkret esetre is meg mindenki masnak aki
ilyenre adja a fejtet, hogy kerdezgessen, meghogyha kinos is a dolog,
mert sokkal jobb a mestert felidegesiteni a sok "buta amator" :-)
kerdessel, mint 500 km mulva visszavontatni a jarganyt megegy generalra.
Osszefoglalva (erre a konkret esetre): Kb. 1000 km-ig nem hajtani az
autot, figyelni az olajat, gyanus melegedes eseten leallni (motort nem
leallitani, mint ahogy azt valaki irta nagyon helyesen!), 1000 km-nel
szerviz, olajcsere, utolagos beallitasok, bejaratni meg 1000 km-ig,
aztan nyomas!
Figyelem! A szamok termeszetesen valtozhatnak, csak egy konkret pelda
volt az en ladamra, tessek megkerdezni a szerelotol!
Udv: DM
|
+ - | Vá: Arammeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A Csepel D 466 tipusu teherautoban es PSZH-kban van/volt
egy sontellenallas amibol tudtam valamikor szerezni 1 db-ot amikor
katona voltam.
Ezen van valami felirat, hogy 25 A / 40 mV.
Ugy nez ki, hogy van rajta 2 db 6-os csavar a nagyaramu csatlakozasnak
es 2 db 4-es a muszer szamara. ( Szakmabelieknek negyvezetekes
arammeres. )
Ez az inditomotor aramen kivul mindent mert a kocsiban.
A tolto aramat is.
A bakelit lapra rogzitett 2 reztomb kozott egy felkorivben hajlitott
lemez volt, amit ra merolegesen a gyarban egy bevagassal ( furesz )
trimmereltek.
Hasonlo modon kell, hogy keszits sontellenallast ha az
inditoaramot akarod merni.
Udv. Tibi
|
+ - | adalekot az olajba! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Van valakinek barminemu tapasztalata az olajba keverendo
csodaszerekkel, amelyek meggeneralozzak a motort menet kozben?
Gondolok itt olyanokra, mint a swedol, engine restorer, metabond,
dura lube, slick, treatment 2000, satobbi. Ki mit ajanl es mit miert
nem. Sajnos mindegyik dobozan ezerrel dicserik azt, amit eppen a
kezedben tartasz, es persze egyiknek sincs hatranya.
Mas. Az erdekelne, hogy egy 1989-es 1.7 literes dizel fiat tipoba cca
200 E kilometer utan tehetek-e a fentebb emlitett anyagok
valamelyikebol. Hidegen mar nem akar startolni a szentem, csak
kotellel es a 24 eves csaladi skodaval, amihez egy ember persze nem
eleg. Lehet-e rajta meg valahogy segiteni? Porlasztok rendben,
elomelegitok rendben, szivattyu rendben, akku, onindito porget mint
az allat es megse indul.
Mas. Hogyan lehet olcson (hazilag) akkutolteskijelzot kesziteni?
godolok itt a klasszikus haromLEDes pity-putyra, illetve erdekelne
olyan is, ami nulla ampertol jobbra-balra mutatja a -/+ toltoaramot.
Az egesz egy 1959-es jawara kell, aminek 6 voltos a halozata es 59
elott +/- 10 amperos vekker volt a tankon, ami nekem mar nincs. Es
egy dinamot mar elfustoltem.
A segitseget elore is koszi. A valaszokat maganban is varom.
Peter
|
+ - | Re: Amper (#232) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Konkretan: egy inditomotor altal felvett aramot szeretnek megtudni.
> A muszerem azonban max. 10A-t kepes merni. Ti mit tennetek?
> Kulonben erdekelne meg a feszultsegeseses modszeren kivul (ha
> egyaltalan letezik ilyen) meresi modszer, amivel ilyen nagy aramot lehetne
> merni hazi modszerekkel.
Egy kicsi, de pontosan ismert erteku, sorbakotott ellenallason (so~nto~n)
eso feszultseget kellene merni. Egyebkent ilyen elven mukodik az
ampermerod is, csak a so~nt benne van.
Ed
A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
|
+ - | bejaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Mindenki!
Eddig csak egy uj autom volt, de leirom a tapasztalataimat a bejaratasrol.
VW Golf III., az elso ezer km-ig kimelni kellett a motort es betartani
az alabbi dolgokat:
-ne menjen 2500 fole a fordulatszam
-az auto max sebessege 80-90km/h legyen (ezt eleg nehez betartani)
-figyelni kell az olajat, mert ha elkezd fogyni, azonnal szerviz
Az ezer km utan mar normalisan lehet hasznalni az autot.
Elso szerviz 15ezer km-nel, de ezt ugyis kiirja.
Ezt a Porsche Pestnel mondtak, gondolom ertenek hozza.
Udv:
Nyiri Peter ^~^ BobaFett
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
|
|