1. |
Fiat Uno (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: ? LE-s egy Fiat Uno 1.3D (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
3. |
Samara feltengely + Skoda OHV (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
4. |
matiz vs fogyasztas (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
Kocsik, fogyasztas es egyebek... (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
6. |
VW Polo karburator problemak (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: fizetesi felszolitas (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: fizetesi felszolitas, meg meg mas is AUTO *** #334 (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
9. |
Kocsi nem indul! (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
Golf AF (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Fiat Uno (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Megneztem az archivumomban az emlitett auto adatait.
> 1. Hany Loeros(LE)egy FIAT Uno 1.3 D pontosan ?
46LE, amit 5000-es ford/perc-en kell ertelmezni
> 2. Hany Literes(L) a diesel tankja (gyari adat csovek nelkul) ?
42 liter, de mindegyik tipuse ennyi, nem csak a dizele.
> 3. Mennyit kellene fogyasztania 100-on (gyari es tapasztalatok) ?
Kizarolag az elottem levo katalogus adatot tudom mondani.
90-nel 4.7, 120-nal 6.5 varosban 6 liter
> 4. Mennyi a minimum amennyire le lehet szoritani a fogyasztasat ?
> (mivel, hogyan) /adalekok,jo olajok,hol tankoljak,stb../?
passz
Udv!
Kovács Péter
|
+ - | Re: ? LE-s egy Fiat Uno 1.3D (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok Autosok
> Egy par kerdesem lenne a Fiat Uno 1.3 D -rol , ami nagyon
> erdekelne,ha valaki tud segitsen letszi. (maganba irjatok)
A hugomnak van egy ilyen autoja amit neha en is szoktam hasznalni,
innen a nemi tapasztalat.
> 1. Hany Loeros(LE)egy FIAT Uno 1.3 D pontosan ?
Pontossan nem tudom, de olyan 40-45 kozottire teszem. A pontos ertek
engem is erdekelne.
> 2. Hany Literes(L) a diesel tankja (gyari adat csovek nelkul) ?
A gepkonyveben 42 l szerepel.
> 3. Mennyit kellene fogyasztania 100-on (gyari es tapasztalatok) ?
Gyari adatokat nem tudok, nalam vegyes hasznalatban (70% varoson
kivul, 30% varos) olyan 5.5-ot evett. En viszonylab hajtom az autot
(110 koruli utazosebesseg), igy ez biztos lehet kevesebb is. Apam
szerint 4.5 literel el kell mennie az autonak ha a
sebessegkorltozasokat nagyjabol betartod.
> 4. Mennyi a minimum amennyire le lehet szoritani a fogyasztasat ?
> (mivel, hogyan) /adalekok,jo olajok,hol tankoljak,stb../?
En nem igazan hiszek az fogyasztascsokkentokben, igy nem is tudok
semmit mondani.
Csa
Best regards,
Juhasz Miklos mailto:
U.i: Maganba kerted igy elment oda is.
|
+ - | Samara feltengely + Skoda OHV (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
> Annak idelyen orosz csapagyat vettem bele. A
> csuklo nemtom milyen gyartmanyu. Ha ujra cserelni kell, hol szerezek
> bele normalis minosegu alkatreszt?
Az egyik ismerosom is kuzdott ezzel a problemaval, aztan valaki azt
tanacsolta, hogy a Bardi Autonal vegyen GLO markaju feltengely-
csuklot, ami sokkal jobb minosegu. Be is jott, ugyhogy probald meg
azt...
> > Az OHV vezérléstől van nagyon herótom. A LADA lass 30 éve
> > OHC-s, s erre a 3 évezred küszöbén a VW kiveri a koszos OSZI-k
> > szemét az OHV-s Skodával.
> > Tényleg régi, jól(?) bevált, de zsigereiben hordozza az
> > 1l többletfogyasztás és minimum 30 éve elavult.
Azt azert nem eszik forron... Azt nem vitatom, hogy az OHV inkabb
a mult, mint a jovo, de meg friss konstrukciok is szuletnek OHV-
vezerlessel. Ilyen peldaul a Ford Ka es Fiesta motorja is. A Rolls-
Royce es a Land Rover motorjai sem hiszem, hogy elavultak
lennenek, pedig azok is mind OHV-sek. (Azt mar csak zarojelben
jegyzem meg, hogy az amerikai autok 80-90%-a is ilyen meg, a
Chevrolet Corvette-tol a Jeep Cherokee-ig bezarolag.)
> A Felicia benzines motorjairol csak annyit, hogy mar nem
> gyartanak a regi Skoda motorokon alapulo eroforrasokat.
Dehogyisnem gyartanak... az 1.3-as Feliciakban meg mindig
a jo oreg 1000 MB tovabbfejlesztett blokkja van.
Sot! Allitolag Seat Arosak egyliteres motorjat az fogja levaltani.
Lehet, hogy ez kozben mar meg is tortent...
Udv,
Zoli
Nasfay Zoltan
|
+ - | matiz vs fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ajjajj, a fogyasztas nem csak ettol fugg..
Ahhoz hogy 100-al menjel a palyan a kadettel vagy a matizzal kb
ugyanakkora teljesitmeny szukseges.. Ez azt jelenti hogy
ugyanannyi benzin kell.. mondanak barmit, a hatasfokon nem
sokat tudtak valtoztatni, sajnos a benzinnel barmit csinalnak mikor
meggyullad nagy resze hove alakul..
Ha ugy szamoljuk ahogy te mondtad akkor a suzuki avilag
katasztorfaja, mert jelenleg varosban 9 literrel jarok el, elotte GOLF
III VR6-al 11 liter volt a fogyasztas ugyanilyen korulmenyek kozott..
Szoval majdnem 3*os teljesitmeny, a 6 henger miatt tobb mint 3*-
os loketterfogat.. 780 kg vs 1260kg. a kis autok nem valami
takarekos joszagok, az egesz csak egy atveres, fele
teljesitmenyert 1 liter benzint sporolsz.. vicc..
AntForce
|
+ - | Kocsik, fogyasztas es egyebek... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kaczmarek Edvard Matiz-Opel Kadett fogyasztasrol irta:
>Erdekes,hogy a 20 evvel ezelotti auto 1.62-szeres terfogattal 1.47-szeres
>teljesitmenyre kepes, es csak 1.15-szor, ill. 1.11-szer annyit fogyaszt.
ez is csak azt bizonyitja hogy az elmult 20 ev alatt igazabol semmilyen
technikai attores nem tortent csak picit finomodtak a technikai megoldasok.
A kocsik hasonlo teljesitmenynel majdnem ugyannannyit fogyasztanak mint 20
evvel ezelott. Lehet hogy ez nem is veletlen..... Az az 1300 ccm -es Kadett
motor pedig egy nagyon jo konstrukcio volt. Jol ment, keveset fogyasztott...
GaborZs irta:
>az OHV nem biztos hogy idejetmult konstrukcio. De ha mar a
>Skoda-csodanal tartunk ki emlexik mennyit eszik egy 1200-es
>Lada meg egy Skoda 120-as? Melyik is fogyaszt tobbet?
>Mintha a Lada 9-10-et enne a Skoda meg 6-7-et.
Nem akarlak elkeseriteni de a gyari fogyastasa mindkettonek 8.9 liter
(vegyes fogyasztas)
Dugos varosi forgalomban a skoda is siman benyel 10 litert (a lada is),
laza, autoutas, autopalyas kozlekedesnel ez lemehet 7-7.5 literre
mindkettonel. A kulonbseg csak az hogy a ladat jol lehet porgetni igy
ingerel a tobletfogyasztasra :))).
udv,
Gabor
|
+ - | VW Polo karburator problemak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Adott egy 83-as benzines VW Polo 1 literes motorral. Az utobbi honapokban a
motor alacsony elegge legyengult, rangatott, ezenkivul osszevissza ugralt az
alapjarat, neha le is allt. Ja es motorfekes gurulasnal enyhen durrogott a
kipufogo.
Elvittem motordiagnosztikara, ahol - miutan harmadszorra se tudtak beallitani
- megmondtak hogy a karburator fals levegot sziv a tengely mellett. (A CO-t
max. 0.2-re tudtak beallitani 2 helyett) Irany az autosbolt, ahol megnyugtat-
tak hogy akar 120-130 ezerert kaphatok egy ujat :( Igy hat elvittem egy
karburatoroshoz (Ujpesten a Kiss Janos utcaba). Ott egy injekcios tuvel
benzint nyomtak a tengelyhez, amitol a motor felelenkult. 25 ezerert
megperselyeztek a karburatort. Ezutan minden hibajelenseg megszunt. Ma reggel
viszont (kb. 100 km-t mentem vele eddig) ujbol jelentkezett a kipufogo
durrogas
(igazabol nem hangos, inkabb csak olyan poffenesek), majd mire hazaertem
annyira elallitodott az alapjarat, hogy le is all a motor gaz nelkul. Ha rahu-
zom a szivatot akkor termeszetesen nem, de igy egy kicsit faraszto vezetni :)
Szoval hetfon viszem vissza a karburatoroshoz de azert elotte gondoltam
kikerem
a velemenyeteket.
ui: a gyakori motorleallas miatt eleg sokszor kell inditozni menet kozben is.
Az lenne a kerdesem hogy ha harmasban vagy negyesben inditom a motort a
lenduletet kihasznalva az nagyon igenybe veszi-e a kocsit? Hasznaljam
inkabb az inditomotort?
Andreas
|
+ - | Re: fizetesi felszolitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Helló!
>Mi a teendo, ha nem allok fizeto parkoloban, es megis
>raraknak a kocsira egy "fizetesi felszolitas varakozasi
>dij megfizetesere" cedulat?
Nagy lendülettel a szemétládába :-). Nekem Miskolcon, és Szegeden bevált.
Ha ezután a címedre küldenének egy felszólítást, akkor még mindig
befizetheted az EREDETI büntetést, mert arra nincs bizonyíték, hogy
Te dobtad el. Valaki szórakozásból leszedte a kocsidról :-). Ha nincs
fényképük nem fognak szemtelenkedni, ha van az pech.
|
+ - | Re: fizetesi felszolitas, meg meg mas is AUTO *** #334 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: fizetesi felszolitas ( 12 sor )
> Idopont: Fri Mar 26 13:27:14 EST 1999 AUTO #334
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Hello
> Mi a teendo, ha nem allok fizeto parkoloban, es megis
> raraknak a kocsira egy "fizetesi felszolitas varakozasi
> dij megfizetesere" cedulat?
Semmi. En is kaptam vagy ket honapja egyet egy olyan helyen a belvaros
sziveben, ahol regi tipusu automata van, amibe 20 Ft a bedobhato legnagyobb
erme es 120/ora a dij. Sajnos sem penzverde, sem penzvalto nem vagyok, igy
nem volt nalam egy guriga huszas. Jott a cetli, eltettem, megvan meg mindig.
Es kulonben is, en semmit nem vettem at. A szelvedorol barki levehette. Ha
nem fizetsz, elfelejtenek. Olyan, mint a BKV. Nem eri meg az osszeg a
hercehurcat nekik.
Ha nagyon akarsz, irhatsz egy levelet, hogy ahonnan te jottel, nem latszik
semmi, de minek? Eloszor en is irni akartam, de minek veszodni vele?
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Samara feltengely ( 11 sor )
> Idopont: Fri Mar 26 02:24:55 EST 1999 AUTO #334
> Sziasztok!
> Az oreg samaramon kozel egy eve kicsereltek a bal oldali feltengelyen
> a kulso csuklot+kerekcsapagyat. Most ujra kotyog vmi, jellemzoen akkor
> ha jobbra fordulok. Annak idelyen orosz csapagyat vettem bele.
Tobb eset lehetseges,szerintem ennyibol a jobb kerekcsapagy a
legvaloszinubb, mert jobb kanyarban az tehermentesul es igy jobban
kotyoghat. Persze nezesd meg.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: adalek ( 18 sor )
> Idopont: Fri Mar 26 02:50:30 EST 1999 AUTO #334
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Mas. Par napja az utcan leszolitott egy szakadt kancigany, hogy eppen
> van 4 disztarcsaja, nem akarok-e venni. Ez igy megy?
Igen! Multkor egy hulye villogott, dudalt, mutogatott, en meg leengedtem az
ablakot, mert azt hittem, valami gubanc van, hat csak disztarcsat akart
eladni a teli kerekeimre, mert eppen volt nala 20 darab az Octaviahoz. Nem
akartam mondani, hogy nem akarom beletenni a disztarcsaimat a NAGY
KORFORGASba.
> Temakor: Golf IV ( 26 sor )
> Idopont: Fri Mar 26 09:32:45 EST 1999 AUTO #334
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> A wrote irta.
>>fordulatszamlalo szerint az
>>alapjarat 800/perc. Node az alapjarat annyira ingadozik, hogy a mutato is
>>rendesen kimozdul (50-70-et biztos hogy valtozik),
Az Octavianal is ez van. De ha belegondolsz, mennyi mindenhez kell igazodnia
az alapjaratnak, akkor ertheto ez az ingadozas.
> Ez valoban egy kicsit sok a fordulatszam ingadozas max + - 2 - 3 % lehet.
+/- 3% --> +/- 24 --> 50 normalis szerintem.
udv.Akos
|
+ - | Kocsi nem indul! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tegnap tankoltam a Skoda 120-asommal egy Mol kutnal, ami kb 10 km-re van a
lakasunktol. A kocsi elsore indult szepen, majd a tankolas utan meg sem
moccant. Hiaba inditoztam, akkor sem akart a motor felporogni, mint ami nem
kap uzemanyagot. Az inditomotor szepen porgott, de nem indult a kocsi. Ekkor
a kutasok betoltak, azutan vegig indult. Jottem utana vele tobb, mint 200
kilometert, es semmi baj sem volt vele utana. Szerintetek mi volt vele a
baj?
Udv: yerico
|
+ - | Golf AF (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
ha mar az AF-rol volt szo...
Van egy Golf II GTD-je a szuleimnek, AF-es alvazszammal.
Az autot 91-ben a Gellert szallo elol loptak el, nemet rendszammal.
Veletlenul talaltak meg nalunk es csak fel eves kalvaria utan, nem
kis szerencsevel kaptuk vissza nagy nehezen a lefoglalasbol.
Az autot eredetileg 87-ben gyartottak (minden "arulkodo" helyen ez
szerepel es a nyomozas is ezt deritette ki a motorszambol), viszont
egy 85-ben gyartott auto adatiaval legalizaltak itthon (alvazszam
athegesztve). Hiba van arrol papir, hogy 87-es, a rendorseg, AF,
KPM, stb. nem hajlando a forgalmiba beirni a valtozast.
Tehat a fo kerdes az, mennyiert lehetne elnyomni egy ilyen - kulonben
tenyleg nagyon jo allapotban levo - autot?
Udv es sok csokit!
L.
_Ivicz Laszlo
_| H - Budapest Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
_| Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_| http://www.angelfire.com/il/lepcso
|
|