1. |
Re: Re:Megtortek az automat + olompotlo (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
2. |
Homasita (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
3. |
Nyomatek stb.... (mind) |
94 sor |
(cikkei) |
4. |
Index-ragasztas, gumibak (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
5. |
Auto Hi-Fi (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
6. |
Auto-vasarlas + hitel (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
7. |
rendor vasuti atjaroban (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
8. |
Kiegeszites: loerok es nyomatek (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Re:Megtortek az automat + olompotlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Szerintem nem csak a rendorseg rendelkezik a rendszamokkal, hanem az
onkormanyzatoknak is van nyilvantartasa. A sulyado miatt. Eccer a qrva
kozteruletfelugyelok engem is megbirsagoltak es erdekes modon az
onkormanyzattol kaptam a csekket. Ha van ismeros a tanacshazan, biztos meg
lehet szerznio egy rendszamhoz tartozo tulajt....
Udv!
Guriga
|
+ - | Homasita (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ma ellatogattam a levlistan tobbszor emlitett Homasita Kft-hez
(autofelszereles), porblemak a kovetkezok:
- Ki van irva, hogy nyitva szombaton 8-tol 12-ig, de ezt szombaton
kilenc tajban csak a bejarati ajto racsain keresztul tudtam
elolvasni.
- Meg az is ki van irva, hogy csak kereskedoknek.
Lehet, hogy mashol jartam, mint ahol irtatok? Fehervari utat irtatok,
de ez a Fehervari ut egyik mellekutcajaban volt, kb. 80 m-re a
Fehervari uttol. Ha tud valaki magyarazatot, ossza meg velem.
Koszi,
Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian *** http://rumcajsz.sch.bme.hu/~vucsics
|
+ - | Nyomatek stb.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!
Yerico keresere leirom az osszefuggeseket a nyomatek, a teljesitmeny es
a sebesseg kozti osszefuggest.
Talan kezdjuk egy kis alapozassal.
Megkulonboztetunk a motor munkavegzese, teljesitmenye, hatasfoka
szempontjabol effektiv es indikalt ertekeket. Az effektiv a tenyleges,
merheto ertek. Amit vizsgalopadon is mernek, ahol biztositottak az uzemi
korulmenyek. (ha valakit erdekel a tovabbiakban errol is irhatok)
Az indikalt ertek a szamitott amit a meretek es hiteles adatok alapjan
szamithatunk ki.(elenallasok nelkuli)
Mindket ertek kiszamitott ertek, de az effektiv nagyon jo kozelitessel
megadja a tenyleges uzemi ertekeket.
A munka szamithato:
- indikalt: Wi=A*s*pi /A dugattyufelulet, s loket, pi indikalt
kozepnyomas/
- effektiv: We=A*s*pe /u.a. csak az e index effektivet jelol/
Az effektiv az indikalt ertek ellanalasokbol eredo tenyezokkel torteno
szorzasa utan kaphato meg.
A teljesitmeny nem a megszokott modon szamithato.
Pe=(F*pii*d*n) / 60 Watt-ban
F: gazero, a dugattyura hat, pii:3,14, d:forgattyukor atmero, n:
fordulatszam.
Innen ered az osszefugges a nyomatek es a teljesitmeny kozt => d=2r,
M=F*r => (2pii*M*n) / 60*1000
ami a szorzok es a szogatvaltasok miatt (M*n)/9550 KWatt-ban.
Tehat Pe=(M*n)/9550, ha Pe allando akkor a fordulat novelesevel csokken
a motor! nyomatek, termeszetesen ez csokken a kihajtasoknal is.
Ebbol ered, hogy a sebesseg novekedesevel a nyomatek csokken.
Valamint visszaterve az egyszerusites kozepere (M=F*r), kiderul, hogy a
nyomatek novelheto a gazerovel, illetve a forgattyus sugarral. Ezeknek
mi az eredmenye? Hosszu loketu motor, valamint a megfelelo feltoltes a
maximalis lehetseges keverekmennyiseg 1:14-1:16 aranyban. Fontos a
keverek homogenitasa, mennyire tiszta, nem dus-nem szegeny. Fontos az
egester fajtaja, a keverek tokeletes egese erdekeben, mert igy lehet
akkora energiat eloallitani amibol a megfelelo gazero keletkezik. Ezert
nem porgos motorok a teherautomotorok mert ott a nyomatek a fontos. Es
minden hosszu loketu motor lomha, oka: lasd nagy forgattyusugar.
Tehat kis fordulat = nagy nyomatek, es ez minden motornal ervenyes!
Az indikalt teljesitmenyt maskent kell szamolni.
Pi=(pi*n*A*s*Z)/1200= Fi*v=A*pi*(2s*n)/60 (v: forgattyus seb.) ha
osszevonunk a kepletben: (Fi*2s*n)/60 itt is a kar a fordulat es az
effektiv gazero a lenyeg.
Ketutemunel mas, mert ott az oszto 1200 helyett 600, mivel ott minden
fordulatra jut hasznos utem, mig a negyutemunel csak minden masodikra.
(ha szuks. egyszer ezt is szivesen leirom)
Tehat a teljesitmeny rovasara nem megy a nyomatek, mert az noveli a
teljesitmeny erteket. De ugyanakkor megteveszto is lehet mert a F1-es
motorok hatalmas fordulatszamon uzemelnek ami kompenzalja a nyomatek
hianyat bizonyos fordulatszam tartomanyokban, ezert tudnak elerni nagy
sebesseget.
Igaza van Yericonak abban, hogy a nagy nyomatekkal rendelkezo autok nem
tudnak nagy vegsebesseget produkalni. De a gyorsulassal mar mas a
helyzet.
Mert ha ezt a nyomatekot a megfelelo modulacioval, a megfelelo karon
kihajtjuk, egesz jo eredmenyeket erhetunk el. A problema csak ott van,
hogy a fordulatszam novekedesevel hamar letunik a nyomatek, igy a
kezdeti jo gyorsulas eltunik. Egy hosszu loketu motor sem biztos, hogy
lomha. Mert ha a feleslegesen tehetlenul lengo tomegeket ki lehet
iktatni akkor a motor maris szabadabban, konnyebben mozog, igy
porgosebb. Sot meg nyomatek is marad!
Gorgos teljesitmenypadon mert effektiv teljesitmeny:
Peff=(Fh*v)/(3600*n) |KW| Fh a hajtott kerekekre hato fekezo ill.
ellenero, v a meresi sebesseg |Km/h|.
A tuzeloanyag fogyasztas is vizsgalhato a nyomatek fuggvenyeben.
Tuzeloanyag fogyasztas: Bm=(3600*V*ro')/(1000*t) |Kg/h|
Fajlagos t.a. fogy.: b=(1000*Bm)/Peff. |g/KWh|.
Peff-bol a nyomatek elohozhato behelyettesitessel.
Ezek utan mar kis ugyeskedessel ki lehet szamitani a nyomateki
diagramot a fordulatszam fuggvenyeben. Valamint a fogyasztaset. Amikbol
kiderul, melyik fordulatszam tartomanyban idealis a fogyasztas.
Ehhez kapcsolodik a kovetkezo egeto kerdes, a sebesseg kerdese.
A motorfordulat es az attetelezesek szorzatabol kiszamithato a kerek
fordulatszama, amibol a gepjermu sebessege is a kulonbozo fokozatokban,
amik abrazolhatok diagramon is. Igy egy lepcsos digramot kapunk. Aminek
lenyeges pontjait osszekotve egy gorbet kapunk, ami behelyettesitve a
korabbi diagramba, megadja azt is, hogy mely sebessegtartomanyban a
legnagyobb a fogyasztas, igy megallapithato mely sebessegfokozatban a
legnagyobb a nyomatek (nem biztos, hogy az elsoben, az attetelektol
fugg).
Most egyenlore ennyi remelem eleg ertheto volt.
Es logikus is. Ha erdekel valakit majd meg kicsit taglalom az
osszefuggeseket a gyorsulas es a nyomatek kozt, de ha az itt leirtakat
osszevetjuk (kis faradsagal) azt is megallapithatjuk.
Udv:
Teeby
----oO The Säint ® Oo----
|
+ - | Index-ragasztas, gumibak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Ket gyakorlati kerdes:
Melyik ragaszto boldogul az indexbura kemeny muanyagaval? Sikerult mar
valakinek javitani?
Mikor lehet erezni a szakadt motortarto gumibak hatasat? En semmi kulonoset
nem
vettem eszre.
udv, Sanyi
|
+ - | Auto Hi-Fi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Adam, Hello AUTOsok!
Kicsit elmaradtam
>Irogathatnank rola, hatha okosabbak leszunk :o)
Amennyit en tudok, csak okosabb lehetek...:-ß
>Van rajta kapcsolhato alul es felulatereszto szuro,
>a vagasi frekvencia szabalyozhato, a csatornak paronkent hidba
>kothetoek, es trimod uzemben is bekothetoek.
Na itt maris megallhatunk (de meg nincs itt a kanaan!:))!
Szeretnem kerni, hogy valaki magyarazzon mar egy kicsit ezekrol a
dolgokrol. Trimod, hidba kotve, vagasi freki, szeparalt hangszoro,
alulatereszto szuro, meg ilyenek.
Elore is koszi.
UDV
Chucky
|
+ - | Auto-vasarlas + hitel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Egyre nagyobb kedvem volna egy autot venni. Egy Suzukira gondoltam, egy 3 ajtos
1.0-as motorura. Az volna a kerdesem, hogy hogyan lehet a legkevesebb kezdo-
reszletbol megvenni egy ilyen kocsit. Ujat vegyek, vagy hasznaltat? Milyen bank
ok foglalkoznak gepkocsi
hitelezessel, lizinggel? Mit jelent a tartos berlet?
Valaszaitokat maganba is ha lehet
--
sajt
|
+ - | rendor vasuti atjaroban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Budapestrol tartottam Bekescsabara. Mar Kecske-
>met utan jartam a 44-es uton, mikor egy vasuti atjaroban
>atmentem - az altalam szabalyosnak hitt - 80 km/h-s se-
>besseggel. No, rogton utana le is kapcsoltak! Kozolte a
>szerv, hogy a megenegdett 40 helyett en 80-nal voltam
>szives... Mondom, mar ne haragudjon, de egy fia 40-es
>tablat nem lattam, es orszaguton lennek vagy mifene.
>Aszongya erre a rohadek, hogy van egy olyan szabaly,
>mely szerint vasuti atkelohelyen atkelni lakott teruleten
>belul 30, azon kivul 40 km/h-s sebesseggel lehet csak mar
>a legelso elojelzo tablatol kezdve.
Szia!
Ha nem tevedek, akkor te a Lakitelek es Tiszaug kozotti vasuti atjaronal
lettel lemeszelve, kozel a tiszaugi hidhoz. Azon a kornyeken a rend orei
gyakran mernek sebesseget. Az ipari vagany egy olyan telepre vezet, ahol en
meg emberi tevekenyseget talan soha sem lattam, pedig surun jarok arrafele.
Viszont jo egy honapja a rendorauto bent (!!!!) allt a telepen, es onnan
mert. Eleg erdekes!
A szabalyt en ugy tudom, hogy 30 lakott teruleten belul, 50 kivul, es csak
a vasuti atjaron torteno athaladasra vonatkozik. Ha valaki mostanaban
vizsgazott, idezze mar be a pontros KRESZ-szabalyt.
Mindenesetre azon az atjaron en is mindig 80-nal suhanok at. (Skoda120 - mar
majdnem vegsebesseg :))) )
A rendor-rendor kapcsolatrol:
Egyik rokonom nyomozo. A mult hetvegen a Balaton-parton lelotte egy
traffipaxos rendorauto 72-vel lakott teruleten belul. A rokon kinyujtotta a
rendorigazolvanyat, erre siman tovabbengedtek. Bezzeg egy atlag autos
jogositvanya valoszinuleg ugrott volna.
udv: yerico
|
+ - | Kiegeszites: loerok es nyomatek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Tehat a nyomatek a gyorsulokepesseget es az elvontathato sulyt
hatarozza meg,
>mig a teljesitmany a lekuzdheto legnagyobb ellenallasokat es ezzel
egyutt
>a vegsebesseget hatarozza meg.
Egy aprocska kiegeszitest tennek a kollega szemleletes leirasahoz,
megpedig a valtok meretezesehez. A valtoknal a lenyeg annyi, hogy a
segitsegevel a nyomatekot tudjuk novelni (1-nel kissebb attetelnel
csokkenteni). Ez abbol adodik, hogy nyomatek= ero*erokar. Ha
valtoztatjuk az erokart, akkor valtozik a nyomatek. Igy lehet elerni
azt, hogy teljesitmenyre kihegyezett motor is jol gyorsuljon. A
valtoknal ket fele fo szemlelet figyelheto meg:
1. rvid valto: nagy attetel, tehat jo gyorsulas.
2. hosszu valto: lomhabb, mert kissebb az attetel, de mivel kevesebbet
porog, igy kissebb a fogyasztas.
A ketto kozotti jo kompromisszum megtalalasa egy kulon mufaj. Nekem pl a
skoda valtja tetszik, mert jol illeszkedik a rugalmas, de egyebbkent
lomha motorhoz. A Ladamnal ez el van cseszerintve. Az elso 3 fokozat jol
eltalalt, de a 4. fokozat tulsagosan hosszu. 40-50 kozott szerencsetlen
auto csak erolkodik, de varosban ez a leggyakoribb sebesseg :-(
Jo lenne egy kicsit reszletesebben is olvasni a kipuffancs
meretezeserol.
Ugy dontottem, hogy megprobalok osszebarbarkodni egy injektort. Remelem,
hogy egyszer menni is fog. Ha sikerul, akkor majd szolok :)
Fresi BaCSi
u.i.: Erdekel valakit a dizelek lelkivilaga???
|
|