1. |
CRC32 kavaras (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Turbo Pascal: 320x200x16M (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
3. |
File menu JS-ben (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Turbo Pascal: 320x200x16M (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: BBS teszt serial linken keresztul (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
6. |
tomorites (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
7. |
DXImageList (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
Assembly (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
|
+ - | CRC32 kavaras (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek,
Adott 1 file + adott mondjuk 4 byte (vagy tobb) aminek az erteket
megfeleloen modositjuk. Elerheto-e hogy a CRC32 modjuk nulla legyen vagy
egy meghatarozott erteku ?????
Eccer mar megprobaltam, de nem akart osszejonni valaki tud ra modani valamit.
(Virus vedelemhez lenne)
Koszi.
--
Alex.
|
+ - | Re: Turbo Pascal: 320x200x16M (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
wrote:
> Volt meg egy dolog, ami szamomra kulonos volt...
> Szakirodalom hianyaban, nekem kellett rajonnom arra,
Pedig van szakirodalom. VGA kartya programozasa Turbo Pascal
programnyelven... vagy valami egeszen hasonlo a cime.
> hogy a
> video memoria irasakor az elso harom bajt a harom szin-
> osszetevo (BGR sorrendben) es utana kovetkezik egy *negyedik*
> bajt, amit (latszolag) nem hasznal semmire. Megprobaltam
> mindenfele erteket beletolteni, de a kepernyon nem valtozott
> semmi. Ha viszont nem kell neki, akkor minek kell elpazarolni
> pixelenkent egy bajtot?
A cimzes miatt. Gondolj bele, amikor kilepteti a bajtokat, mennyivel
egyszerubb 4-et leptetni mint harmat hozzaadni. Az elso az csak egy
shifteles, a másik meg hozzaadás. Sokkal könnyebb cimezni. Tantusz?:-)
Istvan
PS: Ha nem leled a konyvet, utananezek, de minden konyvesboltban szoktam
latni.
|
+ - | File menu JS-ben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi coderek!
Nagyon kezdo vagyok es kaptam egy olyan feladatot, hogy csinaljak HTML es
JS-ben egy olyan legordulo file menus gombsort ami majd minden ablakban van.
Segitsetek kerlek, ha tudtok, mert meg azt sem tudom, hogy MAP vagy IMG
taggel csinaljam-e vagy van meg jobb erre?
Elore is kosz: Keserves
|
+ - | Re: Turbo Pascal: 320x200x16M (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Coders!
> Sikeresen beallitottam a kepernyot 320x200x16M-ra
> es elkezdtem a pixeleket a memoriaba irni.
> Egy ideig minden szep es jo volt, de kb. a kepernyo
> 1/3 resze ala egyaltalan nem tudtam pontot
A programmal semmi gond.
Most szamoljunk: 320*200*4(bytes) = 256000 bytes
Hat itt bizony lapozni kell(ene).
Mivel a programod "egyszeru" es valoszinuleg egyfajta
videokartyara es felbontasra alkalmas (amelyikre irod)
a megoldas egy szabvanyos VBE kiterjesztes hasznalata lesz.
Szabvany szerint (ha jol tudom) CSAK a 320x200x256 szinu
mod a szabvanyos. Ettol eltero szinmelyseg kihasznalasa
mar kartyafuggo.
> ..., mert tervezem a program atirasat nagyobb
> felbontasokra is.
Hat ezert mar erdemes lesz VBE hasznalnod.
> Szakirodalom hianyaban, nekem kellett rajonnom arra,
A szakirodalom irja :)
> ... a harom szinosszetevo (BGR sorrendben)
> es utana kovetkezik egy *negyedik*
A dummy byte, egyes esetekben (3D) az alpha nevre hallgat :)
> ..., akkor minek kell elpazarolni pixelenkent egy bajtot?
Latszolag pazarlas: 1 pixel 32 bites :)))
Bar nem 320x200-ra van kitalalva.
A videomemoriaba valo iras igy sokkal gyorsabb.
Ha a sebesseg szamit akkor hasznalj HiColort (16bit).
Ilyesfele problemam van nekem is:
Matrox G200-ra van vmi szoftveres (CRT regiszterszintu)
lehetoseg a 320x200xColor machinalasara???
Nekem sajna nem fut a STASH demo a 320x200xColor
hianya miatt :((( pedig ugy szeretnem.
udv.: XiX/PsychoMix
|
+ - | Re: BBS teszt serial linken keresztul (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Osszekotottem ket gepet egy serial link kabellel, a kabel nem
> serult, UART-ot hasznalva rendesen atmegy az adat.
> De mikor fossilon szeretnem atkuldeni az egyik keprol az adatot,
> akkor mar gondok vannak. Terminal programban rendes karakterek
> helyett csak szemet megy at, a BBS program pedig ugy ahogy van,
> lefagy. En arra gyanakszom, hogy soros osszekoto kabelre nem igazan
> alkalmazhato a fossil. Szerintetek ?
> Csak modemmel lehetne igy letesztelni ?
> Vagy a fossil driverrel lenne a gond? En nem hinnem, pedig kettot is
> kiprobaltam (bnu, x00) , es a fossil driverek kozott nincs sok
> kulonbseg.
Piszok regen volt, de a diplomamunkam epp egy BBS program volt. A tarsam, aki a
terminal programot irta ujrairta fossil drivert, de nem amiatt, mert nem
mukodott volna az eredeti, hanem mert egy gepen tobb modemet szerettunk volna
lekezelni (single task/threaded DOS alatt egy gepen egyszerre 4 user loghatott)
-- vegul sikerult is. A fossil driver nem is csinal mast, csak megfelelokeppen
buffereli a serial linke(ke)t, es ad egy jol es konyen kezelheto feluletet a
programozonak. A modem kezelese (modemparancsok stb) mar arra a programozora
vannak bizva, aki a fossil drivert meghivogatja. Ebbol kovetkezik, hogy gep-gep
kapcsolatnak is kell mennie (mi is igy tszteltunk, elvegre nem vagyunk
milliomosak, hogy a MATAV-nak fizessunk telefonszamlat vagy valamelyik alkozpont
gyartotol megvegyunk a teszteleshez szukseges eszkozoket...). Arra kell csupan
ugyelni, hogy a BBS SW-nek es a terminal SW-nek tudnia kell, hogy epp kozvetlen
kapcsolatban van a masikkal, tehat ne kuldozgessen feleslegesen modemkezelo
parancsokat. A konnekciot is meg kell valahogy oldani (mi egy eleg buta
megoldast valasztottunk: egyreszt a MR jelnek is meg kell lennie, masreszt a
"CONNECT" sztringnek meg kell erkeznie a "modem" felol. Igy mukodott modemmel
is, modem nelkul pedig beirtuk kezzel a "CONNECT"-et -- eleg buta megoldas, de
tesztelni megfelelt nekunk).
Nekem inkabb az tunik ki abbol amit irtal, hogy a soros vonalat nem egyforman
kezeli a ket oldal: ellenorizd, hogy mindketto pl. N81-et hasznal-e, es, hogy a
sebesseg egyforman van-e beallitva...
Gondolom a soros osszekoto kabel megfelelo(?). A modemnel "egyenes" kabelt kell
alkalmazni, a PC-PC osszekotes eseten pedig "kereszt" kabelt... Bar akkor semmi
sem jonne at, ha nem igy lenne.
Remelem segitett, Tamas
ui: Szivesen megigernem, hogy atkuldom a forraskodot, de mar annyi mindenkinek
igertem oly sok mindent, es egyikre sem volt igazan idom -- ha megis lesz,
megkapod...
|
+ - | tomorites (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kepeket szeretnek tomoriteni, egymas utan tobbet, amik elegge hasonlok
>(szoval jo lenne csak a valtozasokat atvinni). Ha tud valaki egy jo
>modszert, akkor megkoszonnem (lehet veszteseges is).
Hasznalj mpeg-et, azt epp erre talaltak ki (mozgokepek, azaz allo kepek
sorozata, amik alig ternek el egymastol...). Egyetlen bibi, hogy eleg idoigenyes
maga a tomorites, ugyhogy ha on-line modon szeretnel tomoriteni, akkor vagy kis
kepekkel, vagy combos geppel kell rendelkezned. Konkret forraskodot sajnos nem
tudok adni, de konyen talalhatsz az internyeten.
Udv, Tamas
|
+ - | DXImageList (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tsa'ko'!
Egy kis segitseg kellene. Nem tudja valaki, hogyan
lehet a DXImageList-et futasidoben boviteni? Helyesebben
boviteni azt tudom, csak a hozzarendelt kepet nem latja.
So''t egy design-time-ban letrehozott elemhez rendelt
kepet sem tudok futasidoben kicserelni. Mindig a regi
marad.
Elore is megkoszonnem, ha valaki megdobna
egy-ket tippel ez ugyben...
--
Üdv: Gilbert atya ~~~~ (Gilby/MKSZTSZ) ~~~~
|
+ - | Assembly (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Coderek
Most alltam neki assemblyvel foglalkozni, ugyhogy van szamotokra
nehany kezdetleges kerdesem, lehet, hogy butasagokat is beszelek.Ha
jol emlekszem egy ismerosom(programozo) hajdanan olyasmit mondott,
hogy magat a programot norton commander editoraban lehet irni, es
aztan egy forditoprogram generalja a kodot, hogy hogyan, kerdes
szamomra. Ha vki hajlando egy agymosasra vagy irna egy webhelyet ahol
errol lehet talalni valamit azt koszonnem, es esetleg kuldene egy
ilyen forditot vagy irna egy webcimet ahonnan letoltheto azt nagyon
megkoszonnem:-)))
Udvozlet
Akos
|
|