1. |
RE: *** HIX AUTO *** #2219 (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
2. |
RE: *** HIX AUTO *** #2221 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
3. |
UV lampa, markaszerviz (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
Resvadaszat (klima) (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
5. |
Torvenyesseg, egyenloseg, igazsag (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
6. |
GSM (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
7. |
honvedsegi rendszamok (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
8. |
Daewoo = Chevy (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
9. |
re: re: minden (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
10. |
hatso ablaktorlo (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: HIX Auto Talalkozo (HAT) (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
12. |
verermiszij csere (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
13. |
gsm (mind) |
100 sor |
(cikkei) |
14. |
re: ujra otthon / Alfa 146 (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: lancos motor (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: megint japan :) (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
17. |
Ekszij, vagy vezermuszij? (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
18. |
Tolokocsik (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
19. |
Automata valto (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #2219 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
nme kerdezte, milyen szinu a Stilom. Fekete.
Frsz: IOM-271. Budapesten lathato foleg. A bal
oldala serult. :-(
Amugy nem akarok gonosz lenni, de...
>>Szerintem ez szarmazhat az evezredes baloldali
>>szokasokbol.
>>Mert en meg azt olvastam, hogy az oseink szokasai,
>>tettei, genetikai szintu informaciokent van eltarolva
>>bennunk.
>
>Olvass mas konyveket:-))
Na igen. :-) En is olyasmit akartam irni, hogy
olvastam en azt is, hogy Jules Verne foldonkivu-
li volt...
>_valyon_ mukodnenek-e meg a legzsakok?
Na, olvass te is tobbet!... :-(
Udv:
Nagyak
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #2221 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>> 3-5 ajtos karosszeria-formanal mindig koszolodik a hatso ablak, mert
>> a kocsis zekreny mogotti orvenyek mindent felkavarnak a kocsi
>> hatfalara.
>
>Kiveve pl. az Alfa 146-ot pl. ahol van minimalis tulnyulas (10 cm), amitol
>meg nem lesz szedan, de arra eppen eleg, hogy a hatso ablaktorlot
>soha nem kelljen hasznalni.
Kerdes: miert nem tesznek a 2-4 ajtos kocsikra
(mellesleg nyelvtanilag ez is helytelen, mert
"ketto-, negyajtos" lenne a helyes) hatulra ab-
laktorlot? Valoban nem kavarja ra a menetszel a
trutyit, de pl. varosban dugoban allva ha _rae-
sik_ az eso, borzalmasan zavaro, hogy nem lehet
letorolni...
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | UV lampa, markaszerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Eloszoris koszonom a sok hozzaszolast az UV fenyszorom ugyeben !
Aztan elgondolkodtatott, hogy milyen koddal jelolik az izzon azt, hogy UV
-s vagy nem. Akarhogy is neztem, talaltam rajta az 55W felirat utan egy U
betut, ez lenne az ? Aztan elkezdtem keresgelni a neten, es a Holux
autoizzos oldalan megtalaltam a megoldast :
Tehat a (Tungsram -nal legalabbis) "Halogen jarmulampaink valamennyi tipusa
kulonleges kvarcuveg buraval keszul, amely kiszuri a feny UV komponenset,
ezert a lampak biztonsaggal - az elszinezodes veszelye nelkul -
hasznalhatok muanyag reflektorokban is."
http://www.holux.hu/termek/pdf_ismerteto/lampa/tungs-autolampak.pdf
Egyebkent amit en vettem, az 1300 forint volt az Auchanban, ez ugy egy
kozepkategorias arnak felelt meg a keszletbol (H4) es Osram tipusu.
Az ajanlasban tenyleg nem az szerepelt, hogy a markaszervizben kell
csereltetni, hanem az, hogy a "Renault altal elfogadott, UV vedelemmel
ellatott" izzo legyen ! Egyebkent kb. 1 perc a csere a Megane -on, hiaba
no, francia auto ! :-)
A markaszervizekrol meg annyit, hogy a kotelezo szerviznel szintetikus MOL
olajat nyomtak a kocsiba, a "Kizarolag Renault altal ajanlott ELF olaj"
helyett ... Amugy is csereltetem 15 ezrenkent, igy meg kulonosen fogom, nem
varom ki a 30 ezres periodusokat.
Zsolt
|
+ - | Resvadaszat (klima) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Kb. 2 honapja toltettem fel a klimat es mostanra (fokozatosan)
zerora esett a hutesteljesitmeny. Szoval arra gyanakszom,
hogy ereszt valahol a rendszer.
A kocsit a telen vettem hasznaltan es nem tunt fol a dolog,
bezzeg most! A tolteskor a klimas csinalt egy fel oras
nyomastesztet, annyi ido alatt nem volt merheto szivargas.
Azt mondta, hogy hetente jarassam a klimat 5 percet
karbantartas celjabol, akkor par evig nem lesz vele gondom.
Igy is tettem, megis ez van. Mondjuk evente 35 rugo plusz
(kb. ket feltoltes ara) kiadas azert nem hianyzik.
A kerdes: Hogyan lehet egy ilyen kaliberu szivargas helyet
megkeresni?
A kocsi egy '98 evvegi skoda felicia combi.
Koszonettel, Jozsi
|
+ - | Torvenyesseg, egyenloseg, igazsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HA!
Idezet az indexrol, bocs a hosszusagert. (Kulon felhivnam a figyelmet az itelet
idozitesere, valahogy pont egy honappal a felfuggesztett lejarta utan.)
A masodfokon eljaro Fovaros Birosag szerdan helyben hagyta a fellebbezesek miat
t nem jogeros elsofoku iteletet, igy Csaszar Elodot bunosnek mondta ki csalas k
iserlete es kozokirathamisitas buntetteben. A nagy visszhangot kivaltott balese
ttel osszefugo, am attol megis elvalasztott ugyben a vad szerint a zenesz 1998.
december 10-en vasarolt egy BMW-t, am arra nem kotott biztositast. December 18
-an azonban a fovarosi Szilagyi Erzsebet fasorban balesetet okozott az autoval,
amelyben egy rendor eletet vesztette. Csaszar Elod ezt kovetoen - december 21-
en - a vad szerint visszamenoleg probalt biztositast kotni az autora, a Hungari
a Biztosito egy uzletkotoje segitsegevel.
Csaszar Elod a perben vegig tagadta, hogy ez tortent volna, es nem akart vallom
ast sem tenni, arra hivatkozva, hogy a nyomozati szakaszban mar elmondott minde
nt. Allitasa szerint 1998. december 10-en a Blaha Lujza teren talalkozott az uz
letkotovel, s ekkor irtak ala - egy masik biztositos holgy jelenleteben - a biz
tositasi szerzodest. Az iraton azonban nem volt erkeztetesi pecset, ami arra ut
al, hogy a szerzodes nem akkor erkezett meg a biztosito tarsasaghoz.
Az ugyeszseg felfuggesztett bortonbuntetes es penzbirsag kiszabasat kerte, amit
vegul az elso fokon eljaro birosag az itelet hozatalakor teljes mertekben figy
elembe vett. Csaszar Elodot akkor egy ev bortonbuntetesere iteltek, amelynek ve
grehajtasat ket evre felfuggesztettek, es koteleztek a bunugyi koltsegek - mint
egy kilencvenotezer forint - megteritesere. Az itelet ellen a zenesz es ugyvedj
e fellebbezest nyujtott be felmentest kerve. A szerdai masodfoku targyalason Za
mecsnik Peter felhivta a birosag figyelmet arra, hogy vedence jogszeruen es joh
iszemuen jart el, es nem tehetett arrol hogy a biztosito tobb napos kesessel "e
rkeztette" a szerzodest, raadasul mivel a Hungaria Biztosito vegul el is utasit
otta azt, szo sem lehetett megtevesztesrol es csalasrol.
Az ugyeszseg felfuggesztett bortonbuntetes es penzbirsag kiszabasat kerte, amit
vegul az elso fokon eljaro birosag az itelet hozatalakor teljes mertekben figy
elembe vett. Csaszar Elodot akkor egy ev bortonbuntetesere iteltek, amelynek ve
grehajtasat ket evre felfuggesztettek, es koteleztek a bunugyi koltsegek - mint
egy kilencvenotezer forint - megteritesere.
A masodfoku birosag azonban nem talalta alaposnak a fellebbezest, es mivel sem
sulyosbitasra, sem enyhitesre nem latott okot, helyben hagyta az elsofoku itele
tet. Az ugy masodrendu vadlottja (a biztosito maganokirathamisitassal vadolt mu
nkatarsa) eseteben szinten az elsofoku itelet - nyolc honap szabadsagvesztes, k
et evre felfuggesztve - maradt ervenyben.
Mint arrol az Index is beszamolt a halalos baleset okozasa ugyeben 2001. majus
negyediken a birosag jogerosen felfuggesztett bortonbuntetest szabott ki Csasza
r Elodre. Az itelet szerint egy ev hat honap foghazat kapott, amelyet harom evr
e fuggesztettek fel. Emellett szazezer forint penzbuntetes megfizetesre kotelez
tek, vezetoi engedelyet negy evre bevontak. Ennek az iteletnek a felfuggesztesr
e vonatkozo hatalya ez ev majusaban lejart.
--
Piece:
nme1
>>Know your enemy<<
|
+ - | GSM (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Vasgyuszi irta:
: a beszelgetes alatt igenis ugralnak a frekvenciak (legalabbis a
: GSM-nel), meghozza meglepoen gyorsan, ezt a jelenseget nevezik
: "hopping"-nak, ha jol emlekszem.
A jelenseget tenyleg frequency hoppingnak nevezik, a mai GSM-900 tenyleg
tud ilyet, de default esetben nem csinalja. Egy beszelgetes az egyszer
kisakkozott csatornan folyik vegig. Csatornavaltas ilyenkor csak
cellavaltaskor van. A telefontarsasag cellankent beallithatja, hogy
ugraljanak-e vagy sem. A "meglepoen gyorsan" egyebkent a mar emlitett
217Hz -et takarja.
Udv,
marky
|
+ - | honvedsegi rendszamok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hi,
egy kerdesem lenne, miert maradtak meg a regi fajta 2 betu 4 szam
rendszamok a mh-nel? egy feltetelezesem van, hogy qrva draga lett volna
atallitani a burokratikus nyilvantartasi rendszereiket.
valaki esetleg?
|
+ - | Daewoo = Chevy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Fogash!
>Mar elkezdodott! Itt azsiaban egyes piacokon a Matiz Chevy logoval
futkos...
Erdekes dolog ez a globalizacio. Az amerikai autogyarak mindig azt
allitottak, hogy nem fizetodik ki nekik a kis autok tervezese es gyartasa.
Ezert arultak mar a 80-90-es evekben pl. Pontiac Le Mans neven Daewoo
gyartmanyt, Ford Festiva es Aspire neven Kia gyartmanyt, a Chrysler sajat
neven Mitsubishiket, nem beszelve a Geo Metrorol, ami lenyegeben Suzuki
Swift volt. Eddig a legolcsobb GM auto a Chevrolet Cavalier / Pontiac
Sunfire paros volt, lenyegeben oskovuletek, amelyeket meg 81-ben dobtak a
piacra, 95-ben kaptak uj format a regi technikaval. A GM idokozben megvette
a Daewoo-t, es hirtelen 3 uj "sajat" autoval jott a piacra: Chevrolet Aveo /
Pontiac Wave, amik megegyeznek a Daewoo Kalos-szal; Chevrolet Optra, ami a
Daewoo Nubira; es Chevrolet Epica, ami a Daewoo Evanda. (Es mivel a GM
resztulajdonosa a Suzukinak is, a Kalost es Evandat a Suzuki is arulja mint
Swift+ es Verona.) Az autok eredetet homaly fedi, ha nem muszaj, nem
beszelnek rola, es erdekes, hogy amig a Daewoo jelen volt a piacon, a kutya
sem vette az autoikat, most pedig a GM neve alatt igencsak kelendoek. A GM
azt is bejelentette meg, hogy a kisebb autokat ezutan az Opel tervezi,
ezeket alakitjak at az amerikai piacra. Elso peldanyok: Chevrolet Malibu a
Vectrara epul, a Malibu Maxx pedig a Signumra, de ugy elronditottak oket,
hogy meg az anyjuk (vagy a tervezojuk) sem ismerne meg oket, legalabbis
szerintem. A Chevrolet Cavaliert felvaltja a Cobalt, a Pontiac Sunfiret
pedig a Pursuit, mindketto az uj Astrara epul, es dragabbak lesznek, mint a
Daewoo klonok. Gondolom az egyes azsiai piacokon az atlagpolgar nem mint
koreai, hanem mint amerikai gyartmanyt fogja megvenni az autot, ezert a
nevcsere. De ugy tudom, valahol a tajgak menten is gyartanak Chevroleteket,
mint Chevy Niva...
Szempont lehet meg a munkaero ara is. Nem tudom, munkaberek szempontjabol
Korea mennyira olcso, de van egy erdekes fejlemeny a GM-nel. Most kezdtek el
arulni a Chevy Equinox SUV-t, amelyben egy 3,4 literes V6 motor van. Az
autot itt gyartjak Kanadaban, de a motorjat Kinaban. Annak ellenere, hogy
mas tipusokhoz ugyanezt a motort egy kb. 200 km-re levo gyarban is gyartjak,
a GM allitja, hogy olcsobb nekik Kinaban gyartani es ideszallitani a
motorokat. Persze a reklamanyagokban sehol egy szo sem esik a motorok
eredeterol, mert ez sok embert elriasztana a vasarlastol.
Udv.
Jozsi
|
+ - | re: re: minden (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Az I-es Mondeonak nem az "uvege" sargul, a kulso bura mogott
>van egy teglalap alaku muanyag "prizma" az sargul. Egyebkent kulon
>megvasarolhato, es cserelheto.
>Hogy az izzo miatt sargul-e azt nem tudom.
>
>Udv, Triznyak
S1-es XM-eknel is van egy ilyen muanyag lapka a tompitott elott: azon van
kialakitva az az "iranyito" racsozat, ami meghatarozza a tompitott
sugarnyalabjanak geometriajat. Idovel ez is besargul, es a tompitott sokat
veszit a fenyerejebol. Cserelheto, de lehet hogy erdemesebb az S2-esek
lampauveget beszerezni helyette, mert ott mar nincs ez a muanyag lap, hanem
kozvetlenul az uvegre van organizalva a mizgerancia. (Persze az is lehet
hogy direkt sarga :))))
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | hatso ablaktorlo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>> de arra eppen eleg, hogy a hatso ablaktorlot
>> soha nem kelljen hasznalni.
> A Citromoknal (pl. ZX, BX es asszem CX is) pedig 60 km/h sebesseg
> felett meg az eso sem esik a hatso szelvedore, bibiiiii!!!
Miert az altalam leirt "hatso ablaktorlot nem kell hasznalni" mire
vonatkozik szerinted? Kosz egyaltalan nem kerul a hatso ablakra
(marmint az utrol), eso meg csak akkor, ha allok. Tehat indulasnal 1
torles, aztan mar soha tobbet nem kell torolni, meg 60 alatt sem...
Cs.
|
+ - | Re: HIX Auto Talalkozo (HAT) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Frigyes irta:
>Helyszin: Neszmely
>Szeptember: 4 - 5
> 11 - 12
> vagy 18- 19
Nekem jo mindegyik hetvege, megyek! :)
>2,Szollosi pinceszet meglatogatasa es aldozat
>Bacchus oltaran.
Jeeee :))) Viva Bacchus!!!! :)))
udv: Aleox
|
+ - | verermiszij csere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Egy '99-es Golf 1.9 TDI ben kicsereltuk a verermuszijat es ennek 'mellektermeke
', hogy mikozben minden szep es jo, melegen a motort csak 5-8 mp 'csiholas' uta
n sikerult beinditani. Amint kihul a motor, poccre indul.. Akku, inditomotor el
viekben rendben. Van valami otletetek? Koszi, udv:Peti
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pc302.mtapti.hu)
|
+ - | gsm (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sandornak koszi a kimeritoen reszletes utananezest UV-ugyben.
>Jo minosegu nem jelenti feltetlenul az uv szureset. Uveg fenyszoronal jo
>minosegunek szamit egy egyeb szempontbol tokeletes de uv-t nem szuro izzo
Az en alom(?)vilagomban egy "jo minosegu" izzo "szolgaltatasai kozott default s
zerepel az uv-szures, mint ahogy egy Mercedes eseten fel sem merul senkiben, ho
gy az ABS-t, vagy a klimat nem "tudja" alapbol. Persze ez csak magyarazkodas, m
indegy. Az en autom lampai uvegbol vannak, es 100W halogenegovel jarok. Tungsra
mmal.
Ezugyben is kosz a felhomalyositast mindenkinek.
>mignem valamelyik szulo ki nem talalja, hogy az o gyerekenek
>a tokeit ne sutogessek mikrohulammal! :)
En inkabb :-( -t tennek a vegere, de 1.) vigye mashova a gyereket, ha nem tetsz
ik 2.) legyen zarhato szekrenye minden gyereknek, ahova a telefonokat 7.45kor l
erakjak es 13.00kor felveszik. KIKAPCSOLT allapotban. Baromira fel tudom huzni
magam, amikor ilyen temak kerulnek elo, inkabb hagyjuk...
>Nekem sem a csepp Kadetten, sem az F Astran
>nem kelett soha hatso ablaktorlozni,
Nekem meg a D-Kadett mindig egy mero retek volt... Igaz, mivel SR volt, a teto
vegen volt egy jelkepes "tetospoiler", az is segithetett visszakavarni a mocsko
t.
>CX-eken (kivulrol nezve) homoru a hatso uveg. Hogy
>az micelbol?
Kozepen folyjon le a hole', ne ketoldalt... :-)
>Most kaptam meg az Autodata.2004.v5.3.7.3. CD-t, de nem
>nagyon van idom belenezni. Jo ez valamire?
Jo am. Mindenfele autok beallitasi adatai, szijmeretei, gyertya-hoertekei, stb.
.. Mondanam, hogy kellene 1 pld belole, de meglehetosen remenytelen ide eljutta
tni...
>Pozsony - Roma 1290 km
>Roma - Pozsony 1325 km
Ido kozben Pozsonyt 35 kilometerrel eszakabbra vonszoltak... :-)))
Mast is csinaltal az autoban ulesen kivul? :-)
> egy haz pincejebe, ahol elkertek az auto kulcsait es mehettunk.
>(...) Mivel kicsi volt a bejarat, az autokat ide-oda tologattak, volt
> ugy, hogy 5 autot kivittek, hogy a 6. fizethessen. Igy az autot egy
> masik "szobaban" talaltuk meg, de egeszben es hianytalanul.
Itt ez rendszeres, marmint hogy a kocsit uresben, gurithatora kell hagynod, es
kicsit mashol talalod meg, mint ahol hagytad. De bezarhatod, mert ha oldalra is
kell mozgatni, akkor alanyulnak egy beka-szeru vacakkal, es arrebbhuzzak. Neke
m eloszor egy emeletes parkolohazban kellett uresben hagyni, ahol acel labakon
betonlap szintek voltak, a korlat 1 szal 8mmes betonvas , oldalfal nincs. Csoda
lkoztam is, hogy meg egy kocsi se esett le...
>az ekszijbol levalt egy 4 mm szeles csik, igy
>eletemben eloszor vontatni kellett az autom
A tieden is poly-V szij van nem? Mintha sok (4-6) pici ekszij lenne egymas mell
ett. Ha ebbol egy lejott, es korben lejott, elmehettel volna labon vele, persze
klima nelkul.
>miert nem gyartanak mar lancos motorokat?
Tisztelem a Mercedest, amiert meg sem fordult a fejeben, hogy egy otvar gumiszi
jra is ra lehetne bizni a vezerlest...
>Lehet hogy becsaptak es egy Swiftet kaptal optikai tuninggal, amitol
>Hondanak latszik. :-)
Sztem Wartburg volt, csak sokat kalapaltak az itteniek... :-) Mellesleg a japan
autoipar marka-identitasaihoz tartozik, hogy a Honda Civic elso lampai pont ol
yan vonaluak, mint a Toyota Camry-e, az itteni Accordrol nekem mindig a Peugeot
jut eszembe, a Toyota Wish (otthon asszem Corolla Verso) az itteni reklamfotoi
n 1:1-ben Pug206. A Civicen egyebkent evente-ketevente valtoztatnak annyit, hog
y ne legyen csereszabatos az elozo valtozat lampaival-sarvedoivel-motorhaztetoi
vel, de igazibol meg mindig ugyanazt az unalmas format nyuzzak. Szerintem itt a
japanok csak azert elnek meg, mert az Europaiak agyon vannak verve vamokkal. E
gy Mini Cooper S araert (2.7m baht) 2db 2.4-es Accordot, vagy Camryt adnak.A Ci
trom C3 uyganugy 1.3m-tol indul, mint az Accord. De 650-700ert mar adnak Chevro
let Colorado pickupot, vagy Isuzu D-Max-ot, Toyota Hiluxot, Mitsu L200at... Nem
mondom, hogy ezek hude olcsok, de az itteni piacon ezek a nyerok, az europai a
utokra kivetett 450% os (negyszazotven szazalekos) vam megneheziti a piacra jut
ast... Egy Maybach itt akar 550 millio forint is lehet...
>Az I-es Mondeonak nem az "uvege" sargul, a kulso bura mogott van egy
>teglalap alaku muanyag "prizma" az sargul. Egyebkent kulon
>megvasarolhato, es cserelheto.
Irtam, hogy a "tompitottja", vagyis a reflektor es az index elotti resze nem. A
z viszont jo hir, hogy kulon cserelheto.
>A korulmetelest az okori egyiptomiaktol kezdve egeszen
>a ma elo osszes muzulmanig gyakorolja az emberiseg,
Mert ugye homokkal remekul tisztara lehet sikalni egy bogracsot porkoltfozes ut
an, de azt hiszem a szoban forgo bordarab alatti teruleteket homokkal takaritan
i nem lenne celszeru...
>sot az USA-ban is divat a 20. sz. masodik feletol, bar
>talan mar csokkeno nepszeruseggel.
Talan mert a bizonyos aberralt torzs Europabol menekulo egyedei nagy letszamban
leptek el Amerikat.
>De nem offolok itt tovabb genetikaval:-)))
en se, bar ami ezen a listan elokerul, a genetika nem sokkal kirivobb, mint aka
rmelyik masik.
Fogash
|
+ - | re: ujra otthon / Alfa 146 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> ....otthon ugyanis 45 km-t tudtam gond nelkul leautozni es az
> ekszijbol levalt egy 4 mm szeles csik, igy eletemben eloszor vontatni
> kellett az autom, szegeny asszony alig tudta berangatni a Puntoval a
> szervizbe.
-----
Vontatni???? ékszíj miatt? Miert? Ha a szij elszakad, ( itt meg errol
sincs szo) akkor is lehet vele menni minimum 50-60km-t, mire lemerül az
akku.Nem lesz töltes, kormanyszervo, klima, de menni ettol meg lehet
vele. A vizpumpat a JTD-nel a vezermuszij hajtja, tehat hutes van.
> inkabb minden szijat csereltetek :((( miert nem gyartanak mar lancos
> motorokat?
-----
Mind az egyet? legalabbis ha "ekszijrol" van szo. :-P (A vezermuszijjat
120000/5evente kell cserelni)
Egyre tobb gyar all vissza a lancos meghajtasra, nehanyan meg soha nem
is gyartottak szijjas motorokat. :-) ( pl Mercedes)
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: lancos motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Ha mar ott van, azt hiszem
> inkabb minden szijat csereltetek :((( miert nem gyartanak mar lancos
> motorokat?
Ujabban ismet gyartanak. Az enyemben pl. olyan van.
eMTybor
|
+ - | Re: megint japan :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Tudom, visszat
> aszito sirankozasnak tunik, hogy az alam tett cegautot ennyire fikazom, de ig
y,
> mostmar a harmadik japan automat nyuzva meg mindig nem ertem, mi hajt bele f
el
> nott embereket a japan auto megvasarlasaba.
Neha az az erzesem, direkt azert veszel ilyen autokat, hogy utana
beigazolodjon, nem erdemes japant venni. Vegyel Mazdat, nem
feltetlenul RX8-ra gondoltam, eleg egy 2.0-s Mazda 3 is. IMHO az 1.6
-os is jobban megy, mint a jelenlegi Hondad. Akkor fogod megerteni, mi
hajtott bele engem japan auto megvasarlasaba. Ha mindenkeppen Honda,
akkor uj Accordot, az baba.
> Ja aprosag: az ajtokon korbe vaskos gumitomitesek futnak, ettol az ajtocsukod
as
> meggyozoen tompa hangu puffanasnak tunik. Csak tunik. Az ajto ugyanis olyan
ko
> nnyu (vekony vacak badog?), hogy ha nem izombol csukod, a sulya nem kepes a g
um
> itomitest osszenyomni. Aki azzal jonne, hogy "mert uj", annak mondom, hogy az
a
> ltalam kiprobalt uj Alfak, VW-k, Skodak ajtaja becsukodott...
A Mazdae ebben is egy a'lom. Kettos gumiszigeteles, az ajto
kifejezetten merevnek es neheznek tunik ahogy mozgatod, a csukodas
preciz es halk. A multkor felb**tam az agyam, mert az egyik autos
ujsagban volt egy oszehasonlito teszt (Mazda3, GolfV, uj Astra). A
szovegben mindenhol elismertek, hogy a Mazda a legjobb, illetve
nemigen tudtak semmi rosszat irni rola, de a pontozasnal semmisegeken
lehuztak (pl. 2 pontot levettek a csomagtarto merete miatt, ugyanakkor
a szovegben elismert jobb futomu es kormanyzas ellenere a Golfnak is
maximalis pontot adtak stb...- arrol nem is beszelve, hogy a
kidolgozasnal is levontak 1 pontot csak azert, mert a muszerfal
"kemeny muanyag". Attol, hogy mostanaban nagy divat, hogy a muszerfal
FELSO reszet puha muanyagbol csinaljak, meg nem kotelezo. Szerintem
reszben parasztvakitas, nem amiatt zorog, ha zorog, hanem az
illesztesek miatt. A Mazdae nem zorog, es a kidolgozas minden
tekintetben jobb a masik kettoenel. Vagy: igy kezdik az Astranal,
hogyaszongya ez a leghosszabb auto a harom kozul... a tablazatbol meg
latszik, hogy a Mazda 17 cm-el hosszabb :-))) Az egesz tesz tele van
amugy nyilvanvalo csusztatasokkal, pl. bolcsen elhallgattak a Mazda 4
lengokaros, fuggetlen hatso felfuggeszteset - csak nehany peldat
ragadtam ki, de sokkal tobb van.
Nyilvanvalo volt, hogy a feladat az, hogy a Golfot kell kihozni
gyoztesnek, es az Astra se legyen gyenge. Igy is alig -alig sikerult.
Mindegy, szoval kivancsisagbol elmentem a VW es az Opel szalonba.
VW: az elso csalodas pont az volt, amikor az ajtajat kinyitottam. A
masodik, mikor becsuktam. A Mazdahoz kepest olyan "trabantos". A
belseje amugy elmegy, bar engem nem dobott fel. A valto sokkal
hosszabb utakon mozog mint a Mazdae, a futomuve is gyengebb, a fek
kozeleben sincs. Ettol fuggetlenul nem rossz.
Az Astra viszont... az egy katasztrofa. Nem is reszletezem. Ami a
legviccesebb volt, az a konyoktamasz. Ha le van hajtva sem a
kezifeket, sem a valtot nem lehet tole kezelni. Az ajtok csukodasa a
Golfenal is rosszabb, a csomagtartot egyaltalan nem tudtam becsukni,
pedig harmadjara annyira odacsaptam, hogy az elado is odajott. Elsore
o sem tudta. Igaz, valahogy ferden is allt. Gondolom, nem ez az
altalanos, de ez az auto allt a szalonban, ezt lehetett megnezni. Az
en kedvemet elvette volna a vasarlastol, ha azert megyek oda.
eMTybor
|
+ - | Ekszij, vagy vezermuszij? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sajnos azota mar nem minden igaz, otthon ugyanis 45 km-t tudtam
> gond nelkul leautozni es az ekszijbol levalt egy 4 mm szeles csik, igy
> eletemben eloszor vontatni kellett az autom, szegeny asszony alig
> tudta berangatni a Puntoval a szervizbe. Ha mar ott van, azt hiszem
> inkabb minden szijat csereltetek :((( miert nem gyartanak mar lancos
> motorokat?
Ha az ekszij volt, akkor miert kellett vontatni? Hogy vetted
eszre, hany km volt a szijban?
Ha viszont a vezermuszij, es elcsipted a teljes szakadas elott,
akkor az hatalmas mazli...
|
+ - | Tolokocsik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Volna egy problémánk. Olyan autóra lenne szükség, amiben három
tolókocsis embert lehet egyszerre szállítani, a következőképpen. Az
egyik fekvőkocsi, ami másfél méter hosszú. A másik kettő ülőkocsi,
egymás mögött elférnek a fekvőkocsi mellett, de kell nekik minimum 140
centi belmagasság.
Eddig Opel Vivarót tudtunk kipróbálni, abban elférnek a kocsik,
valamicske hely is marad, de gyanúnk szerint kisebb kocsi már nemigen
lenne jó, mert a ki-beszállásnál nincs hely manőverezni.
A kérdés: milyen típusokat keressünk? Mik lehetnek még azok, amik
szóba jöhetnek? Túlságosan nagy kocsi se lenne jó, mert nem fér el a
garázsban, nehezebb vele manőverezni, többet eszik, és aki vezetné,
annak csak kilencszemélyes kocsiig van jogsija.
Előre is köszi, ha segíteni tudtok. Föliratkoztam a listára, úgyhogy
a válaszok jöhetnek ide is.
Láng Attila D., író (http://lattilad.org)
>Spammindzson – útmutató a koreai spam elleni védekezéshez
HAPSI = Náthás ürge.
|
+ - | Automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash irta:
>>>
Ez az automata valami hihetetlen szar. (...) Ez a szar
meg
ha nem nagyon nyomom, akkor nem gyorsul, ha meg jobban
nyomom, akkor egyszerre
visszakapcsol, de akkor se megy, csak bog a motor. Sok
olyan helyzetben is, am
ikor egy visszakapcs nelkuli bo"gaz is eleg lenne. Nem
szeretem.
>>>
Sziasztok!
Bereltunk egy uj Mitsu Lancert egy honapig, automata
valtoval. Szerintem minden idok egyik leg
elcseszettebb ilyen szerkezetet epitettek bele.
Ha csak finoman indul vele az ember, majd megall,
akkor tokeletesnek tunik, ugyanis EGYALTALAN nincsenek
rantasok a fokozatok kozott, sot fulre/erzesre
fokozatok sincsenek. Kimondottan komfortos!
Ellenben az elso kielozeskor/menetkozben gyorsitaskor
olyat alakit, hogy vmi katasztrofa! Az ember lelkesen
ratapos a gazra egy kis gyorsulas remenyeben, a motor
nemi toprenges utan felbog, aztan szep _lassan_ a
kocsi is gyorsulni kezd. Kb. mint szuleim 120-as
Skodaja anno, csak itt meg kozben uveghangon uvolt is
az 1.6-os motor. Nem vartam csodat tole, de ezzel igy
szanalmas.
>>>
harmadik japan automat nyuzva meg mindig nem ertem, mi
hajt bele felnott embereket a japan auto
megvasarlasaba.
>>>
Hajtottam azota egy zsir uj Corollat is es meg kell
hogy mondjam, hogy csalodas volt! A futomuve miatt
leginkabb. Annyira volt feszes kb., mint a volt
Thaliame:( Europaban forgalmazott Corollaban nem ultem
meg, nem tudom az milyen; de kizart, hogy ilyen lagy,
billegos legyen!
Eros a gyanum, hogy amerikai piacra igazitott japan
autorol volt szo - akarcsak nalad is Fogash, ha jol
okoskodom. Ez nem lehet magyarazat a rossz
velemenyedre? Otthon sosem volt ilyen erzesem japan
kocsikkal.
Udv,
Peter
=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)
|
|