Balazs, (tajvani aldozat) aldozat irtad:
>kozlekedni! Ez a jovo persze mar letezik - pl. Tajvanon.
>Szinten karacsony elott, a korhazi osztalyon, ahol rovidke tajvani
motorozas
>utan kikotottem mindossze_1_olyan emberrel talalkoztam aki nem kozlekedesi
>baleset miatt kerult oda. Behoztak egy 4 ev koruli kisfiut (egy auto utotte
>el es eltort a laba) akinek mar ez mar a 3-dik vagy 4-dik mutetje volt.
Igen, en is motoroztam itt Tajvanon, pontosan harom honapig, aztan olyan sok
ok gyult ossze ellene, hogy inkabb bekoltoztem a varosban, es azota busszal
jarok (nem mintha ez kevesbe lenne veszelyes, de errol majd kesobb).
Szoval az egyik ok sajat kis talalkozasom volt egy taxival egy hatalmas
keresztezodes kozepen, ami gondolkodas nelkul fordult jobbra a balra
kanyarodo savbol (egyebkent osszesen hat sav volt), ahol eppen en igyekeztem
egyenesen tovabbhaladni. Szerencsere semmi komoly nem lett a dologbol... A
masik ok Balazs es egyeb ismerosok balesetei voltak... Ezek mar igazan
elbatortalanitottak.
Mindenki ugy tartja itt (a kulfoldiek), hogy Tajvanon a tul gyors fejlodes,
meggazdagodas, nem jart egyutt a KRESZ szabalyok elsajatitasaval. Ez
bizonyara igy van, mert nagyon furcsa latni, hogy az elegans, uj kocsikat
ugy vezetik, mint nalunk a reszeg szodas a lovat...
Igaz, hogy keves a hely, es sok az auto, tehat csak ugy lehet tovabbhaladni,
ha az ember hihetetlenul udvariatlan, nem tart be semmilyen szabalyt, bevag
a masik ele stb.
De azt nem ertem, miert nem hasznaljak soha az iranyjelzot: amig
motoroztunk, addig szellem autoknak neveztuk azokat, akik egyszer csak,
minden jelzes nelkul indultak el. Ez kb. 10 masodpercenkent fordult elo.
Savot is index nelkul valtanak.
A keresztezodesekben, ahol altalaban ket 4-5 savos ut talalkozik, nincs
balra kanyarodo lampa, tehat egyszer az egyik utrol mehet mindenki, egyszer
meg a masikrol. Aki balra fordul, csak tobbsoros kocsitomegen attorve teheti
ezt meg. Ha az ember tobb percig figyel egy ilyen keresztezodest, nem erti,
hogy lehet, hogy meg mindig nem tortent semmi baj...
Zebra keves helyen van, ott is minek, mert ugysem engedik at az embert,
hiaba all egy auto ele, vegul megis neki kell elugrania.
Nem tudom, miert mennek at a piroson? (Ha ugy erzik, nem veszelyes atmenni,
akkor a figyelmezteto, piros fenynek semmi hatasa nincs.)
Ha egy kis utcaban ket auto jon egymas fele, ahol persze csak egy fer el,
akkor mindketto belegyorsit, -ahelyett, hogy az egyik meg lehuzodna volna
ahol meg lehet-, es utana hosszasan veszekszenek, hogy ki tolasson vissza.
Az a megdobbento, hogy megis nagyon ritkan tortenik baleset, pedig a hetven
eves bacsika vidaman bebiciklizik a 80-nal szaguldozo busz ele, es az egesz
csaladot szallito motorbicikli is (a legtobb amit lattunk, 5 ember egy
motorbiciklin, de a 3-4 tenyleg egeszen mindennapos!) ott ingazdozik a
sokszaz auto kozott.
>>Citromsarga mellenykeben, idosebb asszonyok (citronsarga zaszlot
>>tartottak kezukben, es síp volt a szajukban) iranyitottak a
>>kerekparosokat. Ha valaki ki szeretet volta torni a sorbol sippal
>>futyultek ra.
Nekem is volt egyszer egy kalandom egy ilyen bo"sz nenikevel (mert nagyon
elszantak am!) Shanghaiban. Ott van egy nagyon hosszu korforgalom, es mivel
nekem sokkal rovidebb volt egy kicsit szembe menni, mint korbekarikazni az
egeszet, ugy dondottem, mar csak kivancsisagbol is megkockaztatom a
szabalytalankodast.
Elindultam. (Probaltam olyan pillanatot valasztani, amikor a mamika eppen
masra sipolt.) Akkor azonban elougrott valahonnan meg egy narancssarga
asszonysag, es probalta velem megertetni, hogy rossz iranyba megyek. En
persze nem ertettem. Akkor elkezdett uldozni (igen, futott utanam), es csak
nagy erobedobassal ertem el, hogy ne rantson le a kerekparrol. Szoszerint a
karmaibol bicikliztem ki... Utana persze ugysem tudtunk tovabbmenni a
rohogestol, de ezt mar biztonsagban, a korforgalmon kivul tettuk...
Vajon mi alapjan kaphatjak a fizetesuket???
Udvozlettel,
Judit
Ui.: Nebulus, most jolbban sikerult:-)?
|