Szasztok,
> Ja, a Volvo a biztonsagos, mert nagy vas, haha :-)
Najó, de ezt most miért így kellett???
Igen, Volvom van (majdnem ugyanilyen, 740-es). Igen, megnéztem.
Meglepett. Elgondolkodtam. Node akkor is, muszáj volt ezt ilyen gúnyosan?!
ivicz
|
Hali!
A Volvo meg a Modus ugyanolyan evjarat volt????
Megneznek egy uj VOLVO-t meg egy uj
Modust frontalisan.....
Geri
>nezzetek vegig a filmet, 10 perc, a szoveg is fontos.
>http://www.youtube.com/watch?v=U4CB6Drxvx
>Ja, a Volvo a biztonsagos, mert nagy vas, haha :-)
|
i.mezo_uh.liameerf írta a HIX AUTO #3210-ban:
HA> A nyomaték pedig nem is olyan könnyen befolyásolható, mint a
HA> teljesítmény.
A nyomaték akár már két fogaskerékkel is könnyen befolyásolható.
HA> milyen kicsi a szórás. Ami nem is csoda. Nézzük a képleteket:
HA> nyomaték = erő * erőkar (löket/2)
HA> erő = nyomás * felület (furat**2*PI/4)
HA> azaz nyomaték = nyomás * lökettérfogat/2
Nézzük tovább a képletet:
teljesítmény = nyomaték * fordulatszám * 2PI (egyszer régen ez
utóbbit kifelejtettem :(
azaz változatlan teljesítmény mellett a nyomaték - a fordulatszám rovására
-
bármikor növelhető. Az autógyártók élnek is a lehetőséggel, csak a szerkezetet
nem nyomatékváltónak, hanem sebességváltónak hívják.
Korompai László
|