Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 989
Copyright (C) HIX
2001-01-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 offtopic - Win 3.11 ICQ (mind)  11 sor     (cikkei)
2 (no subject) (mind)  10 sor     (cikkei)
3 va:Kispok skoda kezdoknek (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Viszkozus tengelykapcsolo (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Autoszalonok (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: Piros korben szam (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Re: Cellazarlat (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Re: fesszab, biztositas, akksi, matrica (mind)  29 sor     (cikkei)
9 Re: Volvo S 40 1,9 TD v. 1,6 benz. (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Re: Erdelyi kirandulas3 (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: Kiut,llat (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Re: dinamo, ertesites, Bogi (mind)  30 sor     (cikkei)
13 Re: Akkumulator kiiktatasa (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Re: fesszab, biztositas, akksi, matrica (mind)  22 sor     (cikkei)
15 Re: Riaszto kerdes... (mind)  22 sor     (cikkei)
16 >Mas. (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Tv musorok (mind)  72 sor     (cikkei)
18 nemet zold rendszam (mind)  9 sor     (cikkei)
19 RE: Kispok skoda kezdoknek (mind)  29 sor     (cikkei)
20 Ablak (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - offtopic - Win 3.11 ICQ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

abszolute off: borzasztoan orulnek, ha jelentkezne nalam valaki,
aki Windows 3.1 alatt (igen, a Win 95 elotti Windows alatt!) _tud_
hasznalni es hasznal is ICQ-t. Semmit nem kell tennie, csak irjon
egy sort, hogy ilyen van, es a szeme lattara mukodott. :)

koszonettel:
Zoli

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - (no subject) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Hulyegyerekek!!
Birom azt a hulye okos fejeteket.
Itt mindeki olyan okos,hogy az nem emberi.
Mindenki a legjobb vezeto a vilagon.
Mindenki olyan smucig,zsugori mint az allat.
De a legnagyobb gond azokkal a hulye trabantosokkal van akik azthiszik,hogy 
nekik van a legjobb autojuk a vilagon.
Tovabbi jo okoskodast FA.......SZ......F....E....J.....E....K!!!!!
Verjetek csak a nyalatokat remelem egyszer feltekeredtek egy fara hulyek!!!
Na be lehet kapni bonyallal.
+ - va:Kispok skoda kezdoknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant irja...

> mikor beleulhettem anyam ertekes polszkijaba a polakot egybol 
> tudtam vinni, ellenben a suzukival lefulladtam minden indulasnal, 
> ugyanakkor a polakkal egyszer se fulladtam le eletemben, 
A fenti esettel kapcsolatban csak megerzesem van, de mas esetben
konkret tapasztalatom.
Aki kozepkoru, vagy oregecske kuplungu autohoz van szokva es ugy
indul, hogy lassan felengedi a kuplungot az egy vadonat uj kuplunggal
le fog fulladni.
Fiam igy tort el a egy par dugattyugyurut kuplung csere utan az 
Escortomba. GRrrrrr :-(
Embere valogatja, hogy a kulonbozo autok, kulonbozo kuplungjaihoz
milyen konnyen tud atvaltani. 
(En konnyen dumalok, hisz 3-4 autot cserelgetek a fenekem alatt.)
Csak halkan emlitem (hisz mindenki tudja) picit emelt fordulattal 
megkeresni a surlodasi pontot - ott megtartani a pedalt es ha mar 
megmozdult a kocsi, gurul, akkor lassan felengedni a kuplungot.
--
Meszaros Geza
+ - Viszkozus tengelykapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Mindenekelott nehany dolgot hadd szogezzek le.
Amit ellenerveleskent allitottam azt az elhangzottak alapjan es
felteteles modban tettem. Es nagyon gyanitottam, hogy hasznaljak.

Ezert nem sikerult elkeseritened.

Mindenesetre az Opel ventillatoraval sem volt semmi gond. Feltehetoleg
inkabb nem volt azon az uzemi homersekleten. Mivel mint irtatok a motor
homersekletetol fuggo a mukodese, ezert gondolom nem csak a kritikus
tartomanyban mukodik.

Meg mindig nem keseredtem el.

A level hangveteletol majdnem elkeseredtem, de attol sem sikerult
igazan.
Bele kell nyugodnom, hogy nem keseredtem el... De biztosan menni fog.
Mar csak azert is, mert pl. nem igazan zavar, hogy minden nap muszaly
min. 1-szer wc-re mennem. Igy abba is sikerult belenyugodnom. Remelem
ezzel sem lesz maskent. Most miert is es mibe kell belenyugodni?

Teeby

U.i.: Logikus, nehol laikikus gondolatokkal felteteleztem valamit, ami
alapjan kertelek titeket hogy gyozzetek meg az ellenkezojerol. Ezek utan
az "elkeseritelek" es a "remelem belenyugszol" szavakat nem is gondoltam
volna, hogy valaki eloveszi az ekesszolo kincstarabol. De ha valakinek
ebbol all egy erveles, hat legyen. de latod azert csak nem nyugodtam
bele, hiszen nem sikerult elkeseritened. :))))
+ - Autoszalonok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nem a magyarorszagi kiallitast kene neznem, mert amiket ott
>mutatnak be, ahhoz nem kell autoszalonba menni.

En nem keseritek el senkit, inkabb felvilagositom a tisztelt
nagyerdemut, hogy egy autokiallitas (szalon) a gepjarmuipar szinte
minden reszerol ujkeletu informaciokat ad.
Ugymint:
- kereskedelem (alkatresz, szerszam stb.)
- garazstechnika (javitas, karbantartas)
- kozlekedesbiztonsag (KFF stand erdekes prospektusai es bemutatoi, nem
tudom hanyan nezik meg szandekos cellal)
- es nem utolsosorbana gyartok es a markak kinalatanak bemutatasa (majd
ha ott tartunk sok viszonylatban mint svajc, akkor majd ide is erdemes
lesz csak ezert jonni)

Sajnos sokaknak az autoszalon nem azt jelenti amirol szol. Ezert ok csak
cirka 1/3-at nezik meg. A tobbi kint is szinte ugyanaz, talan a honi
erdemben az iparagat kepviselo resztvevok szama tobb. Ja es ne felejtsuk
el, hogy a pesti szalon 2 evente rendezodik csak meg az u.n. "nagy
szalon" formaban.

Teeby

U.i.: Persze ettol meg a genfi is erdekes, nagyobb es latvanyosabb. De
nem illik leszolni semmifele hazai kezdemenyezest. Foleg nem egy ilyen
pozitiv dolgot.
+ - Re: Piros korben szam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Ivicz Laci Irta:
>Mas.
>Miert van az, hogy kamionoknak, esetleg buszoknak a hatuljan
>sebessegkorlatozo matrica van (piros korben egy szam)? Gondolom azert,
>mert ennyi az adott jarmu maximalis megengedett sebessege. De. Miert
>kell ezt kirakni a kocsi hatuljara es miert kell rogton _harom felet
>egyszerre_??
Lehet, hogy kulfoldon eloiras. Az egyetlen, aminek kulon jelentosege
van, az a piros korben 100-as szam, mert ez azt jelenti, hogy a
busztipus atesett egy un. TEMPO 100 vizsgalaton (100 km/h felett
durrdefekt az egyik elso kereken, es 150 m-en belul meg kell allnia egy
a busznal 1 m-rel szelesebb savban, + egyeb kisebb nyalanksagok), es pl.
No.-ban csak igy haladhat 100 km/h-val a sztradan. Egyebkent maga a
vizsgalat baromira latvanyos kivulrol, belulrol meg kisse izgalmas (:-)
(legalabbis az elso).

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Re: Cellazarlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Ivicz Laci irta:
>Mas.
>Ha egesz ejszaka toltok egy 98.XI-i akksit es reggelre egy kivetellel
>az osszes cella bugyog, akkor a nem bugyogo cella rossz, ugye? >Zarlatos? Mito
l alakul ki a hiba?
A cella aljaban osszegyulo iszaptol, a cellarol levallo anyag a cella
aljaban gyulik ossze, es elobb utobb eleri a lemezeket, es zarlatossa
teszi, ha jol emlekszem.

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Re: fesszab, biztositas, akksi, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Az AUTO 0988-ban irta :

>Miert van az, hogy kamionoknak, esetleg buszoknak a hatuljan
>sebessegkorlatozo
>matrica van (piros korben egy szam)? Gondolom azert, mert ennyi az adott
>jarmu
>maximalis megengedett sebessege. De. Miert kell ezt kirakni a kocsi
>hatuljara
>es miert kell rogton _harom felet egyszerre_??

Egyes orszagokban KRESZ-eloiras a megengedett legnagyobb sebesseg
kiragasztasa a teherauto hatuljara. A sebesseghatarok nem mindenutt
ugyanazok, ezert ha az auto tobb ilyen orszagba szokott fuvarozni, akkor
kenytelen mindegyiket kiragasztani.
Ha 200 a szam, (nalunk van ilyen auto) akkor lehet hogy csak poen. :-))
  
>Mit jelent kamionokon zold korben L, U, meg mittudomenmilyen betu?

Kulonbozo kornyezetvedelmi eloirasoknak (karosanyagkibocsatas, zajszint,
stb.) megfeleles.

Szeles utat, gumi fat, vak rendort.

Andras


HIXEditor 1.15beta5
+ - Re: Volvo S 40 1,9 TD v. 1,6 benz. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Na most ezekhez szolnek: egy subj. nevezett auto megvasarlasan torom a fejem,
 d
> e
> nem iagazan tudok rola semmit. ezert tehat ha vlaki valaim site -ot, vagy mas
> forrast tudna monddani akkor megkoszonnem! de elsosorban a listatagok
> hozzaszolasat, szemelyes velemenye erdekelne! 

Hat mint mindenki tudja a Volvo az egyik legbiztonsagosabb marka.
Amit tudok ajanlani ha nyugodtabb tipus vagy akkor vedd meg a TD-t.

UI: Romaniaban a Volvo V60 lett az ev autoja (mindig kell kulonckodni).
Nekem a hatso fele nem tetszik, egybkent tele minden felesleges dologgal,
TV ami csak akkor mukodik ha all a kocsi, menet kozben meg navigacios
nyavalya. Hat akinek meg ilyen is kell hogy kozlekedni tudjon az inkabb
jarjon busszal, vagy alkalmazzon sofort.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: Erdelyi kirandulas3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Masnap indulas Havasalfoldre, hatha tudnank sielni is egy kicsit ha mar a
> Bucsin meg az idojaras igy megtrefalt minket. Brasso szep, foleg a szasz
> epiteszeti muemlekei (Fekete tmplom) de nagy ut leven nem volt sok idonk
> igazan szetnezni. Kezdivasarhelyen  aludtunk, -18 fok volt ejjel. Masnap
> Szinaja sieles, lattuk a 1918 elotti magyar-roman hatart Busteni-ben, a regi
> hataror hazak meg allnak, ma is laknak bennuk. Szinajan autoval mentunk
> 1400m-ig, onnan telekabinnal 2200m-re. A hegytetorol lattuk Plojestet. Este
> vissza Mvasarhely, masnap haza Szerencs.

Ha valaki meg jon errefele megharagszom ha nem szol. :) Ha masnak nem
legalabb tolmacsnak jo vagyok en is.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: Kiut,llat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Vigyazzatok ezzel a Kiut progival, nekem az elso lemez (ketto van a
> legujabb verziobol)
> kb 1.3 MB 3! ora alatt jott le!Pedig most meg jobb is az eleresunk mint
> maskor(pl mashova 22MB/15perc).
> Nem tom milyen savszelessegek uralkodhatnak Erdelyaniaban,de ha ez a
> mexokott,
> nem irigylem az ottaniakat.

Pedig innen ilyenek a magyar szerverek. Nekem 15 perc egy akarmilyen oldal a
nextra.hu vagy swi.hu vagy barmely *.hu szerverrol.
Ha lesz idom megprobalom feltenni valami emberibb helyre, vagy eppen Te is
felteheted (nekem sajnos nincsen korlatlan netem).

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: dinamo, ertesites, Bogi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Gyimesi Gabor wrote:

> Mindenki kapott ertesitest? Mert en azt se :o)))
> Vagy csak Te voltal kivaltsagos Zoli?
> 
> A Bogihoz sok szerencset kivanok, remelem felepul a beteg!
> Szerintem a bordo-feher a kiraly! Baratomnak ugy volt es a hajam letettem
> amikor meglattam! Az ajtok es a mogotte levo hatso elem feherek (gyongyhaz)
> a tobbi bordo! Istenkem! Elaleltam!

Lehet, hogy csak a regisztralt userek kaptak :)
Meg gondolkodom a szinen, olcso is kell legyen meg szep is. Ket szin mar
tobb penzbe kerul.
A tegnap tettem meg az elso kort az utcaban. Tapasztalatok: olajnyomaslampa
eg alapjaraton meleg motornal, tobb otlet is van, remelem nem annyira
sulyos mint ahogy gondolom es a nyarat ateli.
A felling nem mindennapi, a felfuggesztes kicsit rigid de meg lehet szokni.
A fekek annyira jok, hogy azt hittem szervo van a kocsiban :) Alig kell a
pedalhoz erjek, egyedul szelloztettem ki oket mert senkit sem kaptam aki
segitett volna. Felpumpaltam, kitamasztottam a pedalt, kiszoktem, nyittam a
szelloztetot, aztan megint pumpalas stb. :) Masnap reggel minden procikam
fajt a sok bujkalastol, maszkalastol.
Koszi a tippet!

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: Akkumulator kiiktatasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Ha ez igy van, kosz az infot! En eddig a pozitivval kezdtem mind a
> leszedest, mind a visszaszerelest.

Hat a visszaszerelest jol csinalod :)

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: fesszab, biztositas, akksi, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Mas.
> Ha egesz ejszaka toltok egy 98.XI-i akksit es reggelre egy kivetellel az
> osszes cella bugyog, akkor a nem bugyogo cella rossz, ugye? Zarlatos? Mitol
> alakul ki a hiba?

Van a lemezeken valami paszta. Ez ha nincsen rendesen felhordva akkor
leszakad es az akku aljara szall. Mikor eleri a lemezek aljat akkor
zarlatossa teszi ezeket.
Ennek megakadalyozasara olyan lemezeket keszitenek amiken villara
emlekezteto kiallasok vannak es ezek felfogjak az esetleges lehullo
reszeket. Meg lehet probalni kiuriteni es desztillalt vizzel kimosni az
akkut (ha kiserletezo szemely vagy :)) es friss savval visszatolteni
(persze az eloirt suruseguvel) majd rateheted a toltod. Lehet szerencsed
lesz. Regebben meg cserelemezeket is lehetett kapni a boltokban :)

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: Riaszto kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Antal Attila wrote:
> Az uj automban lesz riaszto, immobilizer, kormanyzar,
> sebessegvalto zar (automata valto) es meg egy rejtett
> REED-reles kapcsolo is, ami a gyujtast blokkolja.
> A kozponti zar becsukja az ablakokat es a tetot.
> A kulccsal valo nyitas nem hatastalanitja a riasztot.
> A kerekeken lopasgatlo csavarok. +Gravirozas...
> 
> Elegendo ez ?
> Ezutan lehet mar valamelyest nyugodtan aludni ?

Nem. Betori az ablakot es mire kimentel mar befordult a sarkon a magnoddal.
Javaslat: berlej garazst ha nincsen es tartsd ott. Persze a parkolokban is
megtortenik a baj, nemcsak a haz elott.
En ennek a sok dolognak a megvetele helyett ezt csinalnam.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - >Mas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miert van az, hogy kamionoknak, esetleg buszoknak a hatuljan
sebessegkorlatozo
>matrica van (piros korben egy szam)? Gondolom azert, mert ennyi az adott
jarmu
>maximalis megengedett sebessege. De. Miert kell ezt kirakni a kocsi hatuljara
>es miert kell rogton _harom felet egyszerre_??
>


Lakott terulet, orszagut, autopalya.

Pl. azert, hogy a mogotte dudalva es villogva orjongo majom kitalalja,
miert megy 80-nal az autopalyan, vagy 70-nel a 4-esen, amikor ranezesre
sokkal tobbre is futna. Nem kell aggodni, errefele nem sok ilyen tapir
van... ...marmint aki betartja a sebessegkorlatozast, ami a majmokat
illeti, nem kell szegyenkeznunk meg a tropusi orszagok elott sem. 

andi
+ - Tv musorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha mar szoba kerultek a TV musorok, akkor en is ajanlanek nemi neznivalot.

Nem tudom hanyan tudjatok fogni a REALITY TV-t, en szerencsere tudom es
baromi jo dokumentumfilmeket nyomnak. Igyekszem felvenni belole minel
tobbet, aztan majd egyszer valami film formatumba atkonvertalni. (Pl. a
Vilag legrosszabb soforjeibol nalunk alig adtak le valamit ehhez kepest.)
Minden adas szinkronizalt!!!

Tehat:

REALITY TV
UJ SOROZAT (14-en indul):
Vasarnap 21:00 Autosiskola

Jan. 15.

DISCOVERY CHANNEL
17:05 Turbo - Uj autok (Hu)
20:00 Dugoban - A kozlekedesi problemak vizsgalata (Hu)

REALITY TV
18:45 Magasbol 2.


Jan. 18.

DISCOVERY CHANNEL
20:00 Coltrane masinai - Ketutemi. Az egyszeruseg diadala


Jan. 19.

SPEKTRUM
19:45 Száguldo szepsegek
20:50 A Ferrari-legenda

DISCOVERY CHANNEL
17:30 Autovilag - Kelet-Europa autoi (Hu)
23:00 Szarazfoldi vegsebesseg - Rekordok kerekeken (Hu)


Jan. 20.

SPEKTRUM
13:30 Vigyazat autotolvajok!

DISCOVERY CHANNEL
12:40 Kulonleges gepek - Autobalesetek (Hu)
24:00 Kulonleges gepek - A foldi vegsebesseg (Hu)


Jan. 21.

SPEKTRUM
17:55 Teljes gazzal 2.

REALITY TV
19:35 Hajmereszto uldozesek
21:00 Autosiskola 2.


Ha hasznat veszitek ilyen jellegu informacioknak, akkor szivesen megteszem a
jovoben is. Sot, akar tobb csatorna musorabol is szivesen ollozok!

Udv:
Csaba (Armando)

*** Balesetek, katasztrofak
*** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548
+ - nemet zold rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ivicz Laszlo kerdezte:
: Mit jelent nemet kamionokon a zold rendszam?

Asszem azt, hogy elengedtek a gepjarmu-adojat.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - RE: Kispok skoda kezdoknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Tan fura amit irok, de a kispoknal egyszerubben vezetheto auto nincs..
>Latja az ember minden oldalat, igaz tukor nincs amibol visszalehet
>pillanatani de az reszletkerdes, lefulladni vele szinte lehetetlen.. Szoval
>ezert ajanlott kezdoknek, nem azert mert ezen lehet igazan megtanulni
>vezetni..
>Amit meg konnyu vezetni azok a nagy regebbi fiatok mint a croma, tempra,
>igaz nagy dogok de nagyon lehet erezni oket, en azon tanultam. Bar abbol
>mikor beleulhettem anyam ertekes polszkijaba a polakot egybol tudtam vinni,
>ellenben a suzukival lefulladtam minden indulasnal, ugyanakkor a polakkal
>egyszer se fulladtam le eletemben, a hondaba beulve kozom se volt hol ferek
>el hol nem vagy 2-3000 km kellett hogy tudjak vele emberien kozlekedni, a
>citroen xm egy nagy katasztrofa szerintem ahhoz is par ezer km kell egy
>gyakorlott embernek, szoval nem a polak meg a skoda az amin ha azember
>megtanul vezetni akkor mar mindent tudni fog.. (a skoda is ojan volt
>beleultem es mentem)
Azert ideztem be az egeszet, mert ezzel (kivetelesen) szo szerint
egyetertek.
En is mindig lefulladok a Cucukikkal, mig a kispokkal vidaman lehet parkolni
ki/beallni alapjaraton. Ha mar itt tartunk, vegyuk a Cucuki szupermotort:
csupaaluminium hengerenkenti befecs. G13BB SOHC 16szelep 1298ccm
80Le. Csak az a baj, hogy ugy 1000-es fordulatszamon szerintem max 8LE
jon ki belole. Ugy 2000fordulat felett kezd motoszkalni benne valami.
AZ XM-duma is igaz szvsz, bar hozzatennem, hogy azutan a par ezer km
utan mar nemigen akarodzik kiszallni belole.
Vissza a kispokhoz: nalam 2db (3motor) a megtett kb.200.000Km alatt
4x halalozott el utkozben (3x megcsinaltam), ami szvsz nem rossz,
de folyton kell csinalni rajta valamit.
--Udv: szm
+ - Ablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok..

Tegnap meglepett az autom azzal hogy a bal elso ablak csak felig ment fel.. 
tenyerrel segitettem a motornak felhuzni az ablakot, eleg kenyelmetlen volt..
Mit lehet ez ellen tenni ??

valaszokat elore is koszi mindenkitol

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS