> hogy barki 1.000 euro felett barmit vasarol, koteles vagy
> hitelkartyaval, vagy banki cvsekkel, vagy pedig banki atutalassal
> fizetni. Mi meg kotelesek vagyunk barmilyen modon elfogadni, amivel a
> vendeg kivan fizetni, csak
nem
> keszpenzben.
Ha 1000 euró felett kötelező, akkor az 1000 euró feletti tételekre nyilván
bele kell számítani ezt a költséget az árba. Nem lesz diszkriminatív, mert
nincs kétféle ár.
Alatta meg továbbra sem kötelező megengedni a kártyás fizetést, és akkor ott
költség sincs...
> Monti ur szerint a differencia 1%-ot nekunk kell allni.
Ezt szerintem biztos meg lehet támadni. Veszteséges működésre nem lehet
kényszeríteni egy üzletet.
> Uj torveny az is, hogy ha a sajat megtakaritott penzembol (ami mar
> nincs
> is) 5.000 eurot a bankbol ki akarok venni, tobb oldalas kerdolapot
> kell kitoltenem, hogy mire akarom kolteni pontosan felsorolva,
> mennyibe kerul.
Ezeknek elment az eszük... Aki hazudik, azt nyilván ez semmiben nem fogja
gátolni, aki tisztességes, attól meg megvonja az emberi méltóságot.
Gumo
|
> Ekkora "böszmeséget" nem tudok elképzelni, hiszen a rekuperációs
> megoldást már az első Kandó mozdonyokon is alkalmazták.
Váltakozóáramú hálózaton ez nem akkora probléma. Ahol a hálózat elbírja a
fékezési áramot, és van is erre igény, ott nyilván meg lehet oldani. De a
metró egyenáramú hálózatot használ.
http://hix.hu/DSBjE-eki.sze.hu
4.2.6 EV 3 metrószerelvény
"A motorkocsin három egymástól független fékrendszer van: a villamos
ellenállásfék (üzemi fék), a légfék (önműködő fék vonatszakadás esetén) és a
mechanikus kézifék (rögzitőfék). Sebességszabályozás indító ellenállásokkal
ill. az egyenáramú motorok soros - párhuzamos átkapcsolásával történik."
> Ha pedig mégis igaz lenne, akkor ezen az irdatlan energia mennyiség
> elpocsékolásáért felelős embereket büntetni kellene - szerintem.
A '70-es években szerintem nem volt ennek akkora jelentősége, fontosabb volt
az egyszerű, üzembiztos működés.
Gumo
|