1. |
MMM (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
torott tipo (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
3. |
varrogep, volt Daewoo vasarla (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
4. |
re:gyorshajtas (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
5. |
Fekproba (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
6. |
lopott motor (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
7. |
autobehozatal... (mind) |
108 sor |
(cikkei) |
8. |
Biztositok (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
9. |
jobbeset (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: RE: szabadalom (mind) |
1 sor |
(cikkei) |
11. |
RE: Skoda gyorsulas (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
12. |
RE: gyorshajtas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
13. |
Magyarorszagi szeriafelszereltseg (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
14. |
KRESZ kerdes + huto (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
15. |
Re : Majustol ... (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | MMM (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Lattatok a hetfo esti MMM c. musort? Az, hogy a szervizekben atverdesik
az embert, az nem volt ujdonsag. Hogy minden autot el tudnak vinni, az
sem volt ujdonsag. De hogy ennyire gyorsan, ilyen modon bejussanak egy
Swiftbe (asszem az volt), az mar ujdonsag volt. Kezzel a becsukott ajtot
el tudtak ugy feszíteni, hogy egy bedugott bottal a zaropockot (ez nem a
kis ragcsalo allatka:-)) el tudta tolni. Csak neztem. Meg az a
kormanyzar hatastalanitas is sima ugy volt.
Mit szoltok ehhez?
Udv,
Biomernok
(nem akartam a Swiftet lejaratni, szerintem ez meg masik par autonal is
konnyen kiviheto...:-()
|
+ - | torott tipo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Gyaszol a csalad,a hetvegen sikeresen osszetort a tipo-nk,az eleje .
szivesen vennem ,ha otletet kapnek toletek,hogy hol es mennyiert hoznanak
egy masikat.
hallottam,hogy olaszbol hoznak be bontasra itelt kocsikat,aminek ep a
karosszeriaja es
megoldhato ,hogy a kettobol egy legyen,hozzaertoktol hallom,hogy igy lehet
talan a legolcsobban
kijonni.kinaltam mar eladasra,de annyiert nem adnam,amennyit igertek
erte,viszont ha
amugy szamolom a jav. koltsegeket ,mindjart felmegy a vernyomasom.
egyebkent : 1,7 D ezustmetall, 10 eves es a semmi extra miatt imadtuk,meg
onmagaert.
egyebkent ha vevot tudtok ra,az is super lenne.
a valaszokat cimen is szivesen vennem.
koszi es udv Minden Autosnak!
|
+ - | varrogep, volt Daewoo vasarla (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvicsek!
> Tudom, magyarazkodjak a boldog Singer varrogep tulajdonosoknak akik
>hasonlo meggondolasbol nem Toyota varrogepet vettek :-(
A Toyoda varrogepgyar, amibol kinott a Toyota mind a mai napig uzemel,
hasonloan sikeres, mint az autogyar, csak azt a masik testver vitte...
--
Udv
Levente
|
+ - | re:gyorshajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Remisztgettek mar itt 50.000 ft-os birsaggal, meg jogsibevonassal stb.
> De szeretnek hallani valami konkretumot is.
Irtam Nektek annak idejen, hogy Eszak-Nemetorszagban lefenykepeztek
60 helyett 114-gyel mentem. Kijott a buntetes: 230 DM, 1 honap jogsi,
3 feketepont.
Mivel a munkamhoz elengedhetetlen az auto, megprobaltam alkudni, nem
lehetne-e a jogsibevonast penzre valtani. Felhivtam oket, az
ugyintezo eppen szabadsagon volt de a kolleganoje azt javasolta, hogy
irjam le mi a gondom. Nem igazan jo a nemet helyesirasom (hallas utan
tanultam) ezert megkertem a holgyet, hogy irja le a szoveget es
faxolja el nekem. Kb. 10 perc mulva megerkezett a fax. Ezt leirtam
ceges levelpapirra es visszafaxoztam. Nehany nap mulva megjott a
valasz. Azota is gondolkodom, hogy oruljek-e vagy sirjak.
Megtarthattam a jogsit 500 penzert (osszesen 730DM) Kozben a svajci
fenykep is megerkezett, a 150DM araval szinte ajandek. Igy mulat egy
magyar ur!
csendi V70, C180
www.csendes.de
www.altgerber.de
|
+ - | Fekproba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
kerdezte:
>Aki nem hiszi, csinalja meg: 3x gyors egymasutan 150-rol 80-ra fekezni.
>4diknel sok auton mar erezhetoen "elmelegedett" a fek.
>Kedves Vaddiszno, meg tudod ezt csinalni ugy 1perc korul?
>--Udv:szm
Hat meg igy nem probaltam, ugyanis probalom elkerulni a fekbetetek
felesleges koptatasat, de amint jo ido lesz, es visszarakatom a nyari
kerekgarniturat, valamint talalok normalis, enyhen kihalt utszakaszt,
megigerem, hogy kiprobalom es kozzeteszem az eredmenyt a Listan.
Udv,
Vaddiszno
|
+ - | lopott motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Hihetetlen hirt lattam ma a TV-ben.
Az egesz dolog ott kezdodott, hogy a szuleim egyik jo baratjanak a fia
be akart hozzam tenni egy Tico motort mert neki nincsen hol tarolja
mivel tombhazban lakik. A garazsban elfer gondoltam, mondtam, hogy ha
szombaton errejar hozza be. Aztan estefele telefonal, hogy mar keso
van es nem zavar, igy jon vasarnap reggel. Vasarnap nem jott es ma
hetfon lattam a helyi TV hiradojaban, hogy lefuleltek egy kocsitolvaj
bandat es a srac is koztuk van. Amilyen szulei vannak nem gondoltam
volna, hogy ilyesmire kepes a srac. Majdnem engem is belekevert en mit
sem tudva a dologrol.
--
Minden jot, Fekete Zoltan
"Akinek csak kalapacsa van, mindent szognek nez."
|
+ - | autobehozatal... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az uniós autók behozatalánál kérik a dokumentumokat
Igazolni kell a származást
Az év elejétől elvileg újabb ösztönzést kapott a
gépjármű-behozatal, mivel az
Európai Unió országaiból származó autók vámját
eltörölték. Az év első
hónapjában meg is ugrott az autóimport. Sokan azonban
csak a határon
döbbennek rá, hogy igazolni is kell a behozott kocsi
származását. Különben a
vámot ki kell fizetni.
Bisztricsány Julianna
Januártól újabb ösztönzést kapott a
gépjármű-behozatal, mivel
nullaszázalékos lett az Európai Unió országaiból
származó autók
vámja. Az év első hónapjában -- a szakértők
várakozásainak
megfelelően -- feltűnően megugrott az autóimport. Ám
kiderült,
sokan nem tudják igazolni a kocsi származását, sőt
gyakran azzal
sincsenek tisztában, hogy egyáltalán szükség van
ilyen igazolásra.
Előfordul az is, az importőr úgy gondolja, az a kocsi
származási
helye, ahol forgalomba helyezték, vagy ahol vette.
Sipos Jenő, a
Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának szóvivője
lapunknak elmondta, ha a tulajdonos nem tudja
dokumentumokkal
alátámasztani, hogy az autó európai uniós országból
származik, a
vámhatóság nem érvényesíti a nullaszázalékos vámtételt, a
gépkocsi tulajdonosának ki kell fizetnie a vámot. Ami
bizonyos
paraméterektől függően a gépkocsi értékének 13--73
százaléka.
(Általánosságban elmondható, minél nagyobb és öregebb
az autó,
annál nagyobb a vámtétele.)
Mint a VPOP szakértőitől megtudtuk, a származás
igazolásának
nagyon szigorú feltételei vannak. Ha a gépkocsi
értéke nem
haladja meg a 6000 eurót (ez mai árfolyamon számítva
1,59 millió
forint), a vámhatóság megelégszik az úgynevezett
számlanyilatkozattal. Ez nemzetközi egyezményben
rögzített
szövegű záradék, amit az eladó tüntet fel a számlán.
Ha azonban
a kocsi értéke 6000 eurónál nagyobb, a származást az
Eur 1-es
elnevezésű szállítási bizonyítvánnyal kell igazolni.
Ezt az okmányt
szintén az eladó állítja ki, és azt a külföldi
vámhatóságnak is
ellenjegyeznie kell.
Az országba belépő, külföldön vásárolt
személygépkocsira a
határon ideiglenes E rendszámot tesznek, azzal jöhet
be az autók
elvámolására illetékes csepeli vámhivatalig. Két
lehetősége van a
kocsi tulajdonosának: vagy már a határon megfizeti az
előre
kikalkulált vámterhet, vagy kezességet kér a határra
települt
speditőr cégek egyikétől. Ez átlagosan 8-10 ezer
forintot tesz ki.
A vámteher egyébként a vámon felül a 25 százalékos
áfából, a
fogyasztási adóból (1600 köbcentiméterig 10, a fölött
20 százalék)
és a környezetvédelmi termékdíjból áll, melynek
mértéke átlagosan
mintegy 15-20 ezer forint.
A csepeli vámhivatal területén kerül sor a
közlekedési felügyelet
vizsgájára. Ez hivatott eldönteni, hogy a kocsi
műszaki és
környezetvédelmi paraméterei megfelelnek-e a
Magyarországon is
elfogadott és megkövetelt nemzetközi előírásoknak.
Azt követően nyílik lehetőség arra, hogy a tulajdonos az
okmányirodában a saját nevére írathassa a kocsit,
hogy rendben
vannak a származási papírok, megfizették a
vámterheket is, és a
műszaki vizsgán is átment az "autó".
A külföldi fizetőeszközben kifejezett vámértéket a
Magyar Nemzeti Bank
hivatalos devizaárfolyamán kell forintra
átszámítani. Ehhez a vámkezelést
megelőző hét hétfőjén (ha az munkaszüneti nap, akkor
a következő
munkanapon) közzétett devizaárfolyamot kell alapul
venni.
|
+ - | Biztositok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
1.
Gondolom emlekeztek meg a csatamra a Providencia Biztositoval. Az
alku vege az lett, hogy az ellopott magnot avulassal 25.000
Ft-tal teritettek, fizettek az osszes javitasi koltseget
kicsereltettem az egesz ajtokarpitot is ket-harom karist nyom
miatt ). A Casco-t atdolgoztak, az uj magnot 30.000-re
biztositottuk (evente at fogom dolgoztatni, mindig csokkentve a
magno erteket, igy csokken a biztositasi dij is!). Es csodak
csodaja: ugyanaz az auto, ugyanazokkal a feltetelekkel, s tobb
mint 2.000 Ft-tal csokkent a Casco dija, havonta!!! Nem erdekel,
hogy csinaltak, orulok is neki, de azert valamit furcsallok: nem
lehetett volna rogton ilyen alacsonyabb osszeget
megszamitani?????
2.
Valaki irta, hogy kavicsot kapott a szelvedojere es az okozo nem
ismeri el a felelosseget. Tudtommal hiaba is ismerne el, a
kotelezo biztositoja lenduletbol visszadobna a karigenyed,
mondvan, hogy nem tudod bizonyitani, hogy o volt a karokozo.
Szerintem az ut karbantartojat kene megpiszkalni, hisz az o utjan
volt a kavics. Bar ez is igen kis remenyt ad, hiszen itt is
bizonyitani kell, hogy akkor es ott tortenet a kareset. Azert
drukkolok!!! Es ha van vegkifejlet, erdekelne az is!
Udv, Bazsi.
|
+ - | jobbeset (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok.
Egy het elteltevel vegre elmult a labremegesem... En voltam a hunyo. Az
autom nem tehet rola, megis o szivta a legnagyobbat az en zsebem
terhere. A masik auto, a vadiuj, narancssargan csillogo-villogo,
fejreallt totalkaros a biztositom zsebe terhere sziv. Nem tudom milyen
marka volt az a pici auto(Matiz?!, Twingo?!), de aldott legyen a tervezo
neve! Mindket 20ev koruli lany sertetlenul maszott elo egy diadalittas:
mi van haver, elnezted a macisajtot? csatakialtassal. A rendoroket
szerethetik, mert nagyon ragaszkodtak hozzajuk. En akkor mar a bortonben
ereztem magam , de a szonda(addig fujd ameddig meleg lesz az alja!)
velem volt. A forgalmi nem. A kotelezo biztositas fizeteset igazolo
sajtpapir sem. Azaz nalam volt a '99-es meg a '00-es meg a kotveny meg
adobevallas meg szamlak meg prospektusok, minden szar nalam van evekre
visszamenoleg a taskamba begyurve, csak a '01-es igazolas, meg a
forgalmi nem. Meg jo, hogy nem merult fel fogadasi tetelkent. mert
merget vettem volna ra, hogy nalm vannak. Hosszas csesztetes, biztos
megvan? fele kajan pillantasok es egy kis agykontroll utan
felderengett, hogy a forgalmi benne maradt az utlevelben tavaly
novemberben, amikor a roman hataron rendszerint elkerik. Rendorok
ketkedtek de egy kis rabeszelessel, a kolcsonadott mobiljukkal felhivtam
a felesegem, megtalalta, elhozta(~400m). A biztositos papir nem lett
meg, de leellenoriztek a kotvenyt, rendben talaltatott. Ma, -veletlenul
amikor teljesen mast kerestem-, megtalaltam az igazolast is.
A balesetokozast termeszetesen rogvest es tobbszori kerdesfelvetesre is
elismertem, mivel visszanezve, a villogo sargalampas oszlop tetejen ott
volt a mackosajt. Persze meg megemlitettem, hogy en lattam, hogy jon
jobbrol a narancssarga kisauto, -aldott legyen a tervezojenek neve!- es
hogy lassit-lassit, mar majdnem all [ebbol arra kovetkeztettem(amit nem
szabad) hogy en vagyok a foutvonalon, hiszen a troli is ezen jar-mekkora
tevedes!], es akkor valoszinuleg rajottek, hogy ok vannak a foutvonalon,
es gazra leptek, amde ez a rendoroket nem hatotta meg. Szerintetek
erdemes lesz-e ezt megemliteni a szabalysertesi eloadonal?
Az autom eleje eleg csunyan nez ki. Azert imadkozom, hogy nehogy
totalkar legyen. En ugy latom, hogy a motor es a futomu nem mozdult el,
de ez nem mervado. A bal eleje lefele begyurodott amitol a kereket nem
tudom jobbra kormanyozni. Ki lehet-e ezt kalapalni/huzatni?! Osszes
vilagitotest megadta magat(indexek, fenyszorok, kodfenyszorok),
gephazteto, ket oldalelem(sarvedo?!), homlokracs, lokharito, huto
tropara ment(az hol van?) Keresek olcso VW bontot Bp-en.
san
U.I. A hiena szallitofonoknek (nem a sofornek) uzenem, hogy azt
amennyivel atbaszott(~400m=5000Ft es meg aszt mondta, hogy 6000-ben
allapodtunk meg!) azt koltse gyogyszerre.
A rendorok nagyon rendesek voltak, annak ellenere, hogy az egyik no volt
es allitolag azok rosszabbak.
Probalt is folenyesen fellepni, de aztan megnyugodott, mert nem kaptam
fel a vizet.
|
+ - | Re: RE: szabadalom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-218-28.dial.matav.net)
|
+ - | RE: Skoda gyorsulas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Slovak Republic]
>Az 1.0 Swift egy konnyu kocsi. Egy diesel motor kapasbol nehezebb
>200 kiloval... Meg a Felicia picit nagyobb is...
Ugye 20Kg-ot akartal irni? Mert 200Kg az egesz motor nincs,
pl. egy PSA 1.9es dizel.
--Udv:szm
|
+ - | RE: gyorshajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [International]
>Remisztgettek mar itt 50.000 ft-os birsaggal, meg jogsibevonassal stb.
>De szeretnek hallani valami konkretumot is.
>Aki tud az legyenszives irjon.
>Jah..priuszom ilyen teren azt hiszem nincs :)
Ez realis, az osszeg mindig az adott (teruleti/keruleti) "ugyintozotol"
fugg. Jogosotvanyt azert ezert nem vonjak be,
Ilyenkor jo lenne megirni, hol, mikor, milyen autoval voltak
a "fenykepeszek".
--Udv:szm
|
+ - | Magyarorszagi szeriafelszereltseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Tudom, hogy a Subject-ben szereplo vita mar lecsengett,
de most talaltam a SEAT magyarorszagi honlapjan: az osszes
Leon modellen szeriafelszereltseg (a tablazat szerint) a
_muanyag_kezifekkar_! :-) Ezek utan a negy felfujhato kerek
egyaltalan nem is vicces... Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | KRESZ kerdes + huto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
1. Helyszin : Budapest, Jozsef A. lakotelep. Forgalmi rend valtozas a
telepen, minden foutvonal megszunt a telepen belul, az osszes utca
jobbkezes lett. Tegnap viszont elbizonytalanodtam, utananezni meg nem volt
idom. Ezekbe az utcakba nehol beletorkollik olyan utca is, amelyeket
lako-piheno ovezet tabla ved. Az egesz telepen 30 km/h a megengedett
legnagyobb sebesseg, a lako-piheno ovezetben meg ennel is kisebb, 20 km/h.
Kerdesem a kovetkezo : a jobbkezszabaly ugyanugy vonatkozik ezekre az
ovezetekre is, vagy az innen kihajtoknak mindenkeppen elsobbseget kell
adniuk ?
2. Nem tudtok veletlenul a pesti oldalon egy megbizhato hutost, aki
megforrasztana enyhen szivargo hutomet ? Lehetoleg olyan kene, aki azonnal
elvegzi a munkat es van valakinek mar tapasztalata a helyrol ... Elore is
koszi !
Zsolt
- OPEL Kadett E -
|
+ - | Re : Majustol ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>keves :-( A mai autok technikai szinvonala, az aktiv biztonsag (kormany,
>fekek, futomu) mellett az orszaguton a 90km/h is csak poroszkalas, es ha
jol
>tudom most (max 80) 105 folott elvileg ugrik a jogsi. Nem tudtok valami
Ha jol emlexem, tavaly a hatoson Ercsi elott ket Magyarorszagon atlagnak
szamito auto (Buzuki-Golf) csattant frontalisan, mindketto 120 korul ment.
Oten haltak meg.
Na ezert poroszkalunk. De a bringasnak/motorosnak mar otvennel is kevesebb
az eselye ...
Zsolt
- OPEL Kadett E -
|
|