Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1353
Copyright (C) HIX
2002-01-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 XENON szintszabalyozas... (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Re: Airtas, kotelezo... (mind)  16 sor     (cikkei)
3 va: Re: Felhaborodasom (mind)  9 sor     (cikkei)
4 va:Re: tores (mind)  32 sor     (cikkei)
5 Olajcsere 10e-kent (mind)  20 sor     (cikkei)
6 legszebb hang (mind)  15 sor     (cikkei)
7 termeklista (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Re: Jaguar, Viper, felni, osszkerek (mind)  79 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #1351 (mind)  45 sor     (cikkei)
10 hatrafek (mind)  9 sor     (cikkei)
11 koszorules (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Yerico samaraja (mind)  19 sor     (cikkei)
13 re : tarcsa vs dobfek / ismeretlen karokozo (mind)  24 sor     (cikkei)
14 fenyszoromoso (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Pazarlas (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Megint tanultam :-)) (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - XENON szintszabalyozas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Az emlegetett xenon egok dinamikus szintszabalyozasa mennyire
"dinamikus" ?  Mondjuk indulas elott mindig beall automatikusan
a terhelestol fuggoen, vagy a T52-es harckocsik celratarto csovehez
hasonloan tartja minden pillanatban a szintet ?


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: Airtas, kotelezo... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Te figyi, ha ki van vonva a forgalombol miert kellett atiratni? Nem raert volna
 majd akkor amikor esetleg ujra forgalomba lesz helyezve? 

En is vettem egy pont ilyen helyzetu autot nemreg de eszembe se jut tizezreket 
fizetni adminisztraciora...

Udv. Pali

http://pavel.gun.hu

***********
Az auto ki van vonva a forgalombol, nem kozlekedik.
Direkt azert lett kivonatva, hogy ne kelljen ra fizetni, ha egyszer ugy sem uze
meltetjuk.
+ - va: Re: Felhaborodasom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az eredetvizsgalat tanusitvanya csak 60 napig
> ervenyes... Vajon miert?
Azert, mert nincs benne olyan allitas, ami orokervenyu lehetne.
Meg az sem tuti, hogy egy het utan azt az autot veszed, amirol
a papir szol. Vevokent - meg a 60 nap is sok.
Mit szolnal Rihonya Jolanhoz, aki buszken lobogtatja az 5 eves
AIDS tesztjet ?
--
Meszaros Geza
+ - va:Re: tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> - elviszed egy szerzodott szervizbe, ahol megcsinaljak, es 
> rendezik a biztositoval

Igaz tortenet a kozelmultbol:
(nem velem tortent, hanem  csak a kozelemben)
A szenvedo jargany egy tiz ev feletti joszag.
Megnyomott hatso sarvedo es megtor hatso ajto.
Papirok rendben kitoltve a helyszinen. Karokozo kulon papiron 
elismeri vetkesseget.
Irany a biztosito. Az ajtoban leszolitjak a delikvenst.
- Ne pocsekolja itt az idejet. Jojjon velem egy muhelybe, elintezunk 
mindent.
Annak rendje es modja szerint meghatalmazas szuletik a kar 
rendezesenek teljes koru (!) intezeserol.
Egy het utan kesz a munka. Sarvedo kinyomva, fenyezve.
Ajto bontottra cserelve, fenyezve. Tiszta, rendes munka.
- Viszlat, rendben is vagyunk  - mondja a szerelo.

Ket het mulva level erkezik a biztositotol.
A gepjarmu javitasat gazdasagtalannak itelik meg. Ezert gazdasagi
totalkart allapitanak meg. A kocsit a kareset elott 400EFt-ra, a
kareset utan 140EFt-ra ertekelik. A kulonbozetet (260EFt-ot)
kifizetik. A "ronccsal" csinaljon amit akar.
Ki is fizettek a (teljes koru meghatalmazassal rendelkezo) szerelonek.
Az meg csak mosolyog.

Eddig tartott csak a tortenet, mert nagy aranytalansag mutatkozik 
a ket fel reszerol mozgosithato baseball utok szamaban.:-)
A dolgot nem erdemes sokaig ragozni. Mindenesetre figyeljetek
oda, hogy mibe masztok bele.
--
Meszaros Geza
+ - Olajcsere 10e-kent (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csaba utan bennem is felmerult egy kerdes a temaval 
> kapcsolatban. Mennyit birnak a mai olajok, es mennyi az 
> altalanos csere periodus?
Ez a kerdes igy nem jo. Erre csak tul altalanos valaszt lehet
adni. A csereperiodus km-ben szamolva santit. A motornak es az 
olajnak fingja sincs arrol, hogy mennyit gurult alattuk az auto.
Surubben illene cserelni annak, aki a varosi zsufiba, napi tobbszori 
hideginditassal hasznalja a kocsijat es ritkabba annak, aki orszaguton, 
kellemes utazosebesseggel gyujti a kilometereket.

Oreg szerelo mondta anno, hogy addig jo az olaj, amig nyugodt szivvel 
a pocsodre is rakenned.
Sokat elmond az olajrol, ha a nivopalcarol cseppentesz az ujjadra 
egy keveset. Lehet, hogy meg 5000 km sem telt el a csere ota,
de mar baratsagtalanul fekete, "dorcos" es a legnagyobb joindulattal 
sem lehet felfedezni benne egy kis meleg barna szint. 
Aki rendszeresen nezi, abban kialakul egy kep a folyamatrol.
A megtett kilometertol fuggetlenul latja, hogy illene lecserelni.
--
Meszaros Geza
+ - legszebb hang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez azert van, mert meg nem hallottad Balazs Oldsmobiljat
>meg azt a regi de gyonyoru allapotban levo Volvot, amibe
>egy V8 van.

>Miert, azoknak van valami hangjuk 7000-nel? :-)))

>Udv,
>Vaddiszno


Adtam volna nektek puttonyos Zilt
ha jol emlekszem  V 12 motor, azt hallgassatok
:-)))))))

Dodo
+ - termeklista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar kerdezni akartam tudtok-e valamit Fogashrol, oszt most olvastam az
unnepek kozti autozasarol. Kiegeszitenem a Mo.-i autos beszallitok listajat
a szombathelyi Delphi-Packarddal. Autoradiokat gyartanak, meg kabelkotegeket
Opelnek, Mercedesnek, BMW-nek. Koszeg mellett is van egy kabelkoteg
összeszerelo, valami Kromberg nevu azt hiszem.


Dodo
+ - Re: Jaguar, Viper, felni, osszkerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Buenos Dias Mindenki!

Vaddiszno irta 1349-ben:

> Amugy most olvastam, hogy megjelent a Lambo Murcielago,
> amit mint tudjatok megvett a VW (marmint a Lambo ceget). A
> kocsiban nincs 1 deka VW-Audi alkatrsz sem, minden maradt a
> regi. Pl. egy TT vagy A8 vagy valami ilyen alvazra
> raeroltethettek volna, biztos az is nagy sikert aratott
> volna.

Ugyan varj egy par evet, es Golf VI-ra epitett Lambok fognak
szaladgalni... :)

> Azt tudtatok, hogy a BMW szinte az utolso "csaladi" kezben
> levo autogyarto Europaban (gondolom csak a nagyobbak
> kozul)? Mar minden mas autogyar valakivel fuzionalt, vagy
> megvette valaki. A BMW szerintem meg azert tud talpon
> maradni, mert nem kot kompromisszumokat, es kizarolag
> kituno autokat es motorokat gyart. Ebben az autoban minden
> BMW, vagy kizarolag nekik kifejlesztett alkatresz. Es a sok
> orias kozott egesz jol birjak, szerencsere...

Azert ne feled el, hogy a nagy onnallosaguk vitte oket majdnem csodbe
nem is olyan reg (szerencsere csak majdnem).

Azert remelem az elsokerekes Jagrol szolo hirek csak alhirek. Ha nem akkor
arulok! :)
(Elsokerekes Jag... brrrr kiraz a kettohusz.)

 Hix Auto 1350:

Fogash irta:

> egy Dodge Viper GTS-sel elvezkedtem vegig a karacsony es szilveszter
kozotti
> idoszakot. Padlogazzal akarhanyszor megfordul a bal elso kereke korul.
>
> Parkettan is es jarolapon is. 1:16-os. R/C. Hozta a Jezuska...

Hogy sajnallak... :)

Balazs irta:

> Nem vagyok anyagszakerto, de Rallyrajongo igen, es en meg olyan WRC-s, de
akar
> ez a kategoria alatt sokaig, egy darab acelfelnivel szerelt autot sem
lattam, p
> edig meggyozodesem, hogy azokkal az autokkal nem a szepsegre utaznak. Nem
hisze
> m, hogy csak a kisebb rugozatlan tomeg miatt hasznaljak az alu(ill
magnesium) f
> elnit, vallalva a nagyobb serulesveszely kockazatat, pedig eleg durva
utakon bi
> rnak menni ilyen szempontbol -safari, acropolis, corsika futam-, mindezt
megleh
> etosen "peres" gumival. Csodalkoznek, ha lenne olyan acelfelni ami ua-t
birja.
> Ez az egesz csupan logikai eszmefuttatas a reszemrol, mindenki azt gondol
amit
> akar:-))))).

Ugy ahogy mondod (vagy irod :) ), es egyebkent az egesz autosportban nem
hasznalnak acelfelnit.

Ant irta:

> Nos, az biztos hogy nincs partiban eyg mitsubishi lancer evo-val vagy egy
> subaru imprezaval, de ez latszi kis abbol hogy a subaru ill mitsu a
> többszörösébe kerül.. De..
> A suzuki a Subaruval kifejlesztett hajtásláncot használja, problémáról nem
> hallottam, szóval nem lehet az olyan rossz..

Na igen, a hajtaslancal nincs problematika, de a motor az ugye nem
boxer... :)
(Alom auto reszemrol osszkerek, boxermotor, marka nem szamit :) )

Adios: Attila.
AMD Rules!
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1351 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miert hasonlit mindenki Suzukihoz???
Mi harom eve mikro vettuk a Sedan-t neztuk a Skoda felicia es co.-t is es a Suz
ukiban sokkal tobb
luxust kapsz ugyanannyiert... a muszerfal nem csorog csattog zakatol razos uton
 es ilyesmik...

Amugy meg akinek nem eleg jo egy Suzuki vilagitasa az uljon be egy zastava-ba, 
vagy mas, hogy is
mondjam.... ilyen kategoriaju autoba.... majd orulni fog mint majom a farkanak 
hogy az ove mennyivel
jobb... Akor meglatod milyen az a szar vilagitas...

Egyebbkent mindenki elszall a Xenon-tol de szerintem nem eri meg a penzt...
Aki nem lat eleget a Suzuki-ban ejjel, az mennyen el az orvoshoz es nezesse meg
 magat, de ne
csodalkozzon ha farkasvaksagot allapitanak  meg nala...

Ugy veszem eszre hogy ott magyarorszagon mindenki ugy beszel a Suzukirol mint a
 szar hazai
autorol... nem olyan szar az... mint amilyen lehetne... ha nem japan lenne a ko
nstruktor... mert
azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....
Es inkabb kozlekedjenek az emberek egy olcso de megbizhatobb Suzival mint egy s
zetesofelben levo
golf 1/2-essel....

Udv

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: re:XENON ( 12 sor )
> 
> Ezek a 2000 Ft körüli Xenon -izzók elég komolyak lehetnek. Tudomásom
> szerint, ha extraként akarsz az autódba (nem Suzuki) min. 200 rugó.
> Amelyikbe pedig szériában benne van, annak az árán néhány Suzukit lehet
> venni (kb 5-8).
> 
> De azért megnézném. milyen pofát vág egy Mergás, amikor 150 -nél
> szénné-égetem a szemét egy Xenonos Suzukival, (ha megy annyit).
> De előrebocsájtom nincs semmi bajom a Suzukival, de valjuk be nemsokat dob
> rajta egy égő.
> További jó keresgélést az izzóhoz
> 
> Cs.
>
+ - hatrafek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az jo, hogy a dobfek meg tarcsafek kulonbozoek, meg a fekeroszabalyozo igy
meg ugy. De a gumi miatt nem lehet veletlenul? A kotott forgasiranyu gumi
nem okozhat ilyesmit?

Udv!
    Takacs Laszlo
    AR33 1.5IE
+ - koszorules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Sokcsokit.

Sracok, latott mar valaki fotengely-koszorulest? Vagy fotengely
koszorut? Milyen az? Hogy nez ki? Amikor a hajtokar csapagyakat
csiszoljak, azt hogyan kozpontositjak? Hogyan kompenzaljak a csiszolo
kopasat koszoruleskor, hogy 1/100 mm-en belul maradjanak?

scsLLAT"

Nos a gepezet leginkabb egy esztergahoz hasonlit ami a gepalapot, a tokmanyt
meg a szegnyerget illeti. Nincs ugy beburkolva, mert itt nem keletkezik
kazalnyi forgacs. Egyedul a koszoruko van a szokasos modon boritva.

Az egesz fotengely koszorules lelke a darab felfogatasa, kiorazasa, ettol
fugg a megmunkalas pontossaga. Tehat eloszor befogjak a tengelyt mint egy
esztergaba, aztan raoraznak a megmunkalando feluletekre, kozben kezzel
forgatjak, es figyelik az orat mennyit ut a tengely. ami 3 tizeden belul van
elso felfogasra az mar jo kezdetnek nevezheto. aztan egy kicsi bronz
kalapaccsal kocogtatnak rajta, megint mernek, sokszor egymas utan. Amig ugy
nem nez ki hogy jo lesz. Ekkor veglegesen rogzitik, (meghuzzak a leszorito
csavarokat) mernek egy utolsot, es mehet a koszorules. (az egyik lakatosom
nagy rock and roll kialtassal szokta nyugtazni a sikeres beallitast mikozben
beinditja a gepet) A koszorules soran a gep forgatja a tengelyt es meneszti,
a koszoru pedig teszi a dolgat. Ja es kopik, de ez senkit nem zavar. Azt
elfelejtettem mondani, hogy illik a kovet egy gyemanttal  felszabalyozni
minden megmunkalas elott. Egy menet maximum 2 ezredet visz, utana
mikrometerrel ellenorizni kell a megmunkalt meretet -hat ezert nem zavar a
ko kopasa.

Koszoruleskor ezredekrol van szo a 1/100 mm-t viszonylag konnyu betartani.

Remelem erthetoen fogalmaztam nem szakmabeliek szamara is...

Udv!
    Takacs Laszlo
+ - Yerico samaraja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

" Volt
dugulasom (alapjarati + fofuvoka), a karburatort kitakaritottak, de azutan
sem javult a helyzet, pedig most mar tisztak a fuvokak. Utana kicseltek a
fomunkahengert, merthogy folyik, es a devanderbe befolyik az olaj, es az
bekopi a gyertyakat. Ez sem segitett. Kicsereltek ujra a gyertyakat, a
szivatobowdent + kicsereltek a gyujtaselosztot kompletten, mert nem
allitotta utana a gyujtasszoget magas fordulatszamon. Most mar kicsit jobb a
helyzet, de"

Ezek a tunetek, meg a probalkozasok eleg sotetben tapogatozasnak tunnek.
Vegulis nem igazan ertem amiket leirtal, de a magas fogyasztas+ a lomhasag
rossz gyujtasrol arulkodik. Mikor lett beallitva, mennyi az elogyujtas. A
vakumos elogyujtas szabalyozo rendesen mukodik? Lehet, hogy eleg lett volna
egy szelencet cserelni rajta? Frigyes mond neked arat is ha kerded.

Udv!
    Takacs Laszlo
+ - re : tarcsa vs dobfek / ismeretlen karokozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Nyert. Tenyleg dobfek van hatul. Nem gondoltam volna, hogy ennyivel
> gyatrabb, mint a tarcsa.
Nekem mar sikerult tapasztalnom jo masfel tonna onsulynal, hogy 
mennyit szamit, ha tarcsa+dob helyett 4 tarcsafek figyel az auton. 
Ettol fuggetlenul sikerult eltaposni a kispolszkit, mert a lendkerek 
nem dolgozott benne elegge.

> - allitolag van egy keret olyan estekre amikor nincs meg az elkoveto,
> csak nem reklamozzak :))
En ilyenrol nem tudok (vagy csak kulonitenek el egy kis lovet a 
ramenos ugyfelekre) mert en mindent korbejartam, hogy egy ilyen karra 
fizessenek, de aztan ugy kellett kiverni beloluk egy kis penzt. Ami 
mivel nem csinaltattam meg kb. fele volt a karnak, de azota ujra 
osszetortek ugyanazt az elemet, ugyhogy tiszta haszon :) Bar inkabbb 
:(((, hogy ennyi barom jar az utakon.

ADios
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - fenyszoromoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Elgondolkodtam itt a xenon kapcsan, hogy ahhoz kotelezo a 
fenyszoromoso. Jo, de milyen? Olyan, ami csak spriccel, vagy egy mini 
"ablaktorlo" mint regen a volvokon is volt? Mert en ez utobbit 
valahogy hatasosabbnak erzem. Raadasul en a magam reszerol egy evben 
max egy tartaly ablakmosot fogyasztok, mert jol atlatok a szmotyin --
> ritkabban torlok --> ritkabban mosok. Igy aztan faszan rasul a 
lampara (amin mondjuk nincs is moso, de ha lenne is, az eredmeny ua) 
a kosz, ugy kell levakarni rola.
Szoval ezt a raspriccelos megoldast komolyan gondoltak, hogy hatasos? 
Vagy valakinek van tapasztalata rola?

byez
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Pazarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A zoknis pelda santit, mert mosassal kicsi hijan visszaallitod az
> eredeti allapotot. Probalj meg kimosni egy gyujtogyertyat :)

Ha nem is mosogepben, de egy tisztitas hasznalhat a gyertyanak...

Ami pedig az olajcsereperiodusokat illeti, ha a motor nem is
valtozik nagyon, az olajak is fejlodnek... Vagy egyszeruen
megvizsgaltak a rovidebb ido utan cserelt olajakat, es az derult
ki, hogy meg maradhatott volna, szoval en inkabb hiszek a
gyartonak...
+ - Megint tanultam :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>> A bilux szo mit takar? Iranyjelzot ?
>Na de Frigyes! Egy ilyen regi motorostol...

Latod Ed es Fogash regi motoros is tanul. En a bilux izzot a hatso
helyzetjelzo + feklampa kombinaciojakent ismertem :-) Elso fenyszorora pedig
nem. Koszonom szives figyelmezteto infotokat. Koszonom :-) Jo pap is holtig
tanul, megis hulyen hal meg ;-)

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS