1. |
Re: Alternativ RND (mind) |
87 sor |
(cikkei) |
2. |
VB computername kerdes (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Gravis (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: boot4eva (mind) |
71 sor |
(cikkei) |
5. |
karaktertabla valtas (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
6. |
Re:Bezier spline normal ? (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Bezier spline normal ? (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
8. |
DirectX (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
re: random generator (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
10. |
Memfoglalas (n darab m elemu) (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Alternativ RND (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
> Szuksegem lenne egy olyan veletlenszam-generator fuggvenyre, ami
> valahogy igy nez ki:
>
> long rnd(long x)
>
> nekem az kene, hogy legyen egy olyan fuggveny, ami egy vegtelen
> random sorozatbol az x -edik elemet adja ki. Magyarul "bele lehet
> pozicionalni" a sorozatba es egy tetszoleges elemet kivalasztani belole.
Csak 1 ötlet: mi lenne, ha a szabványos Minimal Random Number Generator-t
használnád, de az x valójában beállítaná a Seed-et? Vagyis ugyanannál a
generátornál maradnál, de az X utáni következő számot kérnéd - ami viszont
ugyanazon x-re ugyanaz, x-nek nem egyszerű (pl monoton) függvénye, gyors
kiszámolni és egyszerű megvalósítani?
azaz (Borland C++):
class MinimalRandGen //minimal standard random number generator
{
/*
Minimal standard random number generator
Linear Congruential Method, the "minimal standard generator"
Park & Miller, 1988, Comm of the ACM, 31(10), pp. 1192-1201
*/
private:
long int Quotient, Remainder, SeedVal;
public:
long __fastcall SetSeed(long int NewSeed);
long __fastcall GetSeed(void) {return SeedVal;}
void __fastcall Reset(void);
void __fastcall Randomize(void); //set seed to random value
unsigned long int __fastcall Rand(void); // returns a random unsigned intege
r
unsigned long int __fastcall Dani_Rand(unsigned long int x) //;)
{ SetSeed(x); return Rand();}
MinimalRandGen() {Reset();}
};
void __fastcall MinimalRandGen::Reset(void)
{
Quotient = LONG_MAX / 16807L;
Remainder = LONG_MAX % 16807L;
SeedVal = 1L;
}
long __fastcall MinimalRandGen::SetSeed(long int NewSeed)
{
long int PrevSeed = SeedVal;
SeedVal = NewSeed;
return PrevSeed;
}
void __fastcall MinimalRandGen::Randomize(void)
{
SetSeed((unsigned)time(NULL));
}
unsigned long int __fastcall MinimalRandGen::Rand(void)
{
if( SeedVal <= Quotient )
SeedVal = (SeedVal * 16807L) % LONG_MAX;
else
{
long int high_part = SeedVal / Quotient;
long int low_part = SeedVal % Quotient;
long int test = 16807L * low_part - Remainder * high_part;
if( test > 0 )
SeedVal = test;
else
SeedVal = test + LONG_MAX;
}
return SeedVal;
}
Kérem, ha valami gáz van vele, szóljatok. Köszi.
Józsi
|
+ - | VB computername kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A gepen futo exebol szeretnem lekerdezni a gep nevet, vagy tcp szamat.
Nem tudja valaki, van-e erre valami?
Koszonettel: Sz.Zs.
|
+ - | Re: Gravis (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> Hello!
>
> A GUS kepes az SB-hez hasonlo DMA-s hanglejatszasra? Ha nem, akkor
> miert kell neki megis DMA csatorna, ha ugyis a sajat memoriajabol
> jatsza le a dolgokat? Vagy esetleg a sajat memoriajabol olvas DMA-val?
> (aminek en semmi ertelmet nem latom)
Azert van kulon DMA-ja mert anelkul nem kartya a kartya ;)
Na komolyra forditva:
A gus memoriajat fel lehet tolteni hagyomanyos port -on keresztuli modszerrel,
DE KIB****TTUL lassu!
Meg ugyanezt ra lehet bizni a DMA-ra, ami jocskan gyorsabb.
> A helyzet az, hogy nemsokata GUS-t kene programoznom, es nem vagyok
> tisztaban 1-2 dologgal. Az nagyon jo lenne, ha valaki osszehasonlitana
> az SB-vel (mivel azt mar sikeresen programoztam es ertem, hogyan
> mukodik), programozasi szempontbol.
>
> Udv
> --
> Tamas Selmeci / TOR][UM
> mailto:
> F0 0F C7 C8 rulez!
--
.,--/'{[< Tcc of Inquisition >]}'\--,.
|
+ - | Re: boot4eva (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hi HIX CODER!
HC> Mc valasza:
>vegulis kettot kerdeztel, tehat kettot valaszolok.....
>1) hogy tudnam ujra formazhatova tenni?
> foxx egy jo lemezt /ha meg van ijened;))))/ es
> leolvasod a bootsectorat, es azt beirod a formazando
> lemezre, es lass csodat, maris tudod formazni....;))))
HC> Erre en is gondoltam, csak az a gas, hogy az a 2 db Disk Editor(egyik
HC> DOS,masik Windows)amit hasznaltam, kiirja, hogy: Altalanos hiba
HC> olvasas meghajtó A ; Megszakitas, Ismet, Megse?
HC> Szoval, talan kicsit lama a kerdes: milyen programmal vagy paranccsal
HC> tudom atmasolni a "rossz" lemezre a boot sectort, ami hajlando a DOS
HC> bejegyzesek nelkul is kezelni a lemezt?
a f******t....;)))))))))))))))) ezt nezd:
------------------------[bootseccopy.mas]----------------------
j1:
mov ax,0201h
mov bx,offset lastbyte
mov cx,1
sub dx,dx
int 13h
jc j1
sub ax,ax
int 16h
j2:
mov ax,0301h
mov bx,offset lastbyte
mov cx,1
sub dx,dx
int 13h
jc j2
ret
lastbyte:
------------------------[bootseccopy.mas]----------------------
forgasd le .com filenak, es inditsd el... /azert ellenorizd le a
kodot, mert en nem neztem, most irtam es nem teszteltem...;))))))/
addig kerreg, amig be nem raksz egy lemezt.... leolvassa a boot
sectorat.... aztan elalszik a floppy lampa... kiveszed, beteszed
a 'rossz' floppyt, es megnyomsz egy gombot... o pedig felirja...
nos??? :)))))))))))))
ui: ha nem lenne assemblered, akkor:
1) mentsd ki ezt a kodot egy dos txt fileba...
2) nevezd at .com filenak...
3) inditsd el...
4) ugyanaz, mint feljebb....;)))
----------------------[ez a sor meg nem kell]-------------------------
XP5p_5O^P_W^,u,s,KP[,V,6(G&(G'(G+(G0(G1(G2,@(G/4sPC,<!r{<|tC*ktXP5dd5$
e,wP^V_XP5Dd5De,tP[$4$H,@,P,0(G#,p,P(G"(G$(G%(G&(G'(G+(G,(G.(G/(G1(G2(
G7(G:(G;,@(G%(G-(G0(G3(G4(G8(G9(G<kN,J`,-A0@`DAhDCh/?PYh*?*b:6M;A2C>I0
A0A5P8L=P8B>L0F0A;J0A1A?C:O5H5O5H;B0A2L=C:M8A?I7M7E1M8A>I3L;E0A=D>A0L=
A8A<B0G8A?J0I7C>J8K<C:K8A>J0I<B>K0I>L=O5O8L<P2L<O8B>J0J0A5B5G;J6M0A;O5
L0A2L<O0D?D8L=P?D:E5O5J;P0A0B5H?P>D?D:E2L?P2L?G2L=L2L=C;I0A0C9O;E0A<D"
;vYM;tA;;fCXnNw[[jzzkNw[[|
------------------------[ez a sor mar nem kell]-----------------------
HC> Szaszi:
>Amugy mit jelent nalad az, hogy megirni a boot sectort ?
HC> Talan egy kicsit lama megoldas.Irjatok, please, ha tudtok jobbat.
HC> Szoval diskeditort hasznaltam es egy hexeditort.A hexeditorba
HC> betoltottem a com fajlt, a hexa kodot copyztam, majd a diskeditorba
HC> bepasteztem.
hehhh... a fenti .asm filet egy kicsit atalakitva seperc
alatt csinalhatsz egy proggyt, ami valami com filet beir
a boot sectorba, es akkor maris 452253x gyorsabban tudsz
fejleszteni... hehhh???;))))))))))))))))))))))
na tovabbi jo kodolast mindenkinek.... Mc
|
+ - | karaktertabla valtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Hogyan lehetne VB-ben programkodbol karaktertablat valtani?
Tehat adott ket textbox az egyikbe angol betukkel akarok irni, a masikba
pedig magyarul, ekezetekkel. Azt szeretnem, hogy utomatikusan valtson
karaktertablat. Melyik API-val tehetem ezt meg?
Koszonom a valaszt!
Bye!
_________________________________________________________Zoli
|
+ - | Re:Bezier spline normal ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Temakor: Bezier spline normal ? ( 18 sor )
> Adott egy harmadfoku Bezier spline:
Ez most bezier vagy Spline !!!!!!!!
> A spline vonal pontjainak a a koordinatait ezzel a keplettel tudjuk
> kiszamolni, az u valtozo 0 -tol 1 -ig valo futtatasaval:
> r(u) = (1-u)^3 * p0 + 3 * u * (1-u)^2 * p1 + 3 * u^2 * (1-u) * p2 + u^3 *
> p3
>
> p0, p1, p2, p3 a spline kontrollpontjai, amelyek kozul p0 a spline darab
> elso pontja, p3 az utolso.
> r(u) a megkapott interpolalt pont.
Nos nem akarok belekotni de ez most bezier gorbe nem pedig spline. :)))
Azt szeretnem megkerdeznmi tudsz-e derivalni mert akkor maga is konnyen
ki tudod szmolni a megfelelo kepletet.
Az r(u) kell derivalni u szerint, majd az adott u pontban venni az
egysegvektort.(normalizalni kell)
Megprobalom ide irni a megoldast, de javaslom hogy elenorizd le mert nem
biztos hogy jo.
d(r(u),u)= 3 * (1 - u)^2 * (-1) * p0 +
3 * (1-u)^2 * p1 - 6 * u *(1-u) * p1 +
6 * u *(1-u) * p2 - 3 * u^2 * p2 +
3 * u^2 * p3
Mar csak normalizalni kell.
d(r(u),u)
n=----------------
ABS(d(r(u),u))
A d(r(u),u) jelzi a derivalas utan kapott kepletbe helyettesitett pont
koordinatait.
az ABS az abszolut erteket jelzi.
> Nem tudja valaki, hogy lehet kiszamolni a spline ivenek
> normalvektorat egy adott u ertekre? Kozelito megoldasok nem kellenek.
> Csak pontos.
>
> Udv: Dani
Remelem nem irtam el semmit, plane nem derivaltam el semmit (mivel
meg egy lo is tud derivalni). :))))
Szoval szerintem igy kell. Regebben csinaltam ra progit. De azt
talan csak holnap tudom elerni. (Mindezt 3D-ben csinaltam.)
Ha megis tevednek valamiben javitsatok ki.
--
Alex.
|
+ - | Re: Bezier spline normal ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>
> Adott egy harmadfoku Bezier spline:
>
> A spline vonal pontjainak a a koordinatait ezzel a keplettel tudjuk
> kiszamolni, az u valtozo 0 -tol 1 -ig valo futtatasaval:
>
> r(u) = (1-u)^3 * p0 + 3 * u * (1-u)^2 * p1 + 3 * u^2 * (1-u) * p2 + u^3 *
> p3
>
> p0, p1, p2, p3 a spline kontrollpontjai, amelyek kozul p0 a spline darab
> elso pontja, p3 az utolso.
> r(u) a megkapott interpolalt pont.
>
> Nem tudja valaki, hogy lehet kiszamolni a spline ivenek
> normalvektorat egy adott u ertekre? Kozelito megoldasok nem kellenek.
> Csak pontos.
A normal vektor meroleges az erintore, ami annyit tesz, hogy
mn = -1/me,
ahol mn a normal vektor meredeksege, me pedig az erinto meredeksege, azaz
a derivalt. Az adott fv pedig eleg egyszeruen derivalhato.
Bocs, ha suletlenseget irtam.
--
Udv.:
Joco
|
+ - | DirectX (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Coderek!
DirectX programozása érdekelne Delphi alatt.
Ismerem a Japán figura (hori vagy mi) DelphiX komponens készletét, de a help ho
zzá nem sokat mond. Valami dögös doksi kellene ha lehet magyarul, németül vagy
angolul, persze az alapoktól.
Köszi!
Arpy
|
+ - | re: random generator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Dani kerdesere: egy velemeny, ami nem bizt, hogy 100%-os.
Szoval a veletlenszamgeneratorok tobbsege kov. algoritmus szerint mukodik.
rnd = ( A * rnd_seed + B ) mod 2^n
rnd_seed = rnd;
Szerintem nincs mas jarhato ut a 100000000000000000 elem
kikeresesere, mint a vegigprobalgatas. Csak mindig ugyanazzal az ertekkel
kell a rnd generatort inicializalni. A fenti keplettel kozel egyenletes
eloszlasu veletlenszamokat kapsz.
A problemadra egy mas megoldas. Olyan fuggvenyt hasznalsz mint
veletlenszam generator, aminek a parametere a fuggveny valtozoja, igy
ugyanahhoz a parameterhez ugyanaz a kimeno ertek tartozik.
Lehet pl egy ilyen :
rnd[i] = ( A * i + B ) mod 2^n
, ahol A,B tetszoleges ,lehetoleg jo nagy szamok, az igy
kapott alveletlen szam (n-1) bites lesz. Az hogy ez a szam
mennyire "veletlen" az A es B tol fugg. Ha rosszul valasztod meg oket,
lehet, hogy periodikus lesz a dolog, ami megint nem elonyos.... De
kitalalhatsz mas fuggbenyeket (polynomokat is). pl A*i^2+B*i+C stb.
Remelem tudtam segiteni.. Ja a fenti fuggvenynek az elonye:
- nagyon gyors (assemblybe nehany sor)...
Udv : Deme
... , aki majdnem legyozte a sarkanyt!
|
+ - | Memfoglalas (n darab m elemu) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Coders!
Indexeket (20 byte) tarolnek a membe, jo sokat,
lacolt listaban, es a memfoglalasnal akadnak "gondok".
Memoriafogalalsok teren a szakirodalom az ajanlotta,
(a memallloc az egy lassu dolog) hogy egy nagyobb
tombot foglaljunk le a rendszertol (n darab m elemut)
es abba oldjuk meg kisded foglalasainkat (+atobbit).
Vki csinalt vmi olyat, hogy n darab m meretu memoriat
foglalt le es amikor betelt keri a kovetkezot a
rendszertol???
p.s.: bitos lamma vagyok :))) ebbe :)
udv.: XiX/PsychoMix
|
|