Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1608
Copyright (C) HIX
2002-10-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Zastava elado (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: Milyen auto ez? (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Milyen futotest(huto) tomitot ajanlotok? (mind)  7 sor     (cikkei)
4 TC, Samara, Skoda (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Re: szuzuki (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Re: a japan, na az a tokely (mind)  4 sor     (cikkei)
7 tokely (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Szaboze II avagy Punto II (mind)  102 sor     (cikkei)
9 quo vadis autogyartas (mind)  28 sor     (cikkei)
10 kisauto <> dinamikus auto (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - Zastava elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A csaladban eladosorba kerult egy Zastava:
1986-os, 
hivatalos gazzal, 
friss muszakival es zoldkartyaval,
eredetvizsgaval, vonohoroggal,
Mazda ulesekkel, 
radiosmagnoval + 4 hangszoroval.
Szine: kekesszurke.
Ar: 280.000 Ft.

Erd: 30-51-51-334
Az auto Kiskoroson van.

Udv !

 Puruczki Tamas
       (Baja)
+ - Re: Milyen auto ez? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Multkor a Bogdanfi Odon uton vart az ut mellett egy
> metalbugyirozsaszin Renault, RR rendszammal :)
> Mindenki gondoljon, amit akar :)
En   most   reggel  6-kor  egy  kave  es  egy  kakaos  csiga
tarsasagaban arra gondolok, hogy utana ragyujtok egy cigire.
Az "RR" pedig a Vam-es Penzugyorseg rendszama.
Hol itt a nagy kaland ?
--
Meszaros Geza :-)
+ - Milyen futotest(huto) tomitot ajanlotok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Megint kerdeznek. Milyen futotest (huto) tomitot ajanlotok? A 626-os Mazdamnak 
szivarog a futotestje és nem tudom egyenlore kiszedni vagy mennyiben fajna ezt 
kicsereltetni? Ugytudom fel napos melo kiszedni. Gondolom muanyag az egesz es n
em javithato.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.110.57.110)
+ - TC, Samara, Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: Tegnap lattam a Totalcar musorat a zarojeles kettesen.
: Egesz jo huje a ket figura benne, jol atultettek a weboldalt a tvbe.

A ket huje figura a lap foszerkesztoje es ugyvezeto igazgatoja. Kulonben
tenyleg jo fejek :-)

> Felado :  [Hungary]
: Adott a Samaram, amit szeretnek lecserelni. A csere legkesobb 6
honapon
: belul meglesz. A problema az, hogy a Samaram kozben szepen
rozsdasodott, nem
: veszesen, kis foltokban, de szepen elszorva az auton.

Semmi esetre se nyulj hozza! Fogalmam sincs, hogy mennyit er az autod,
de hogy azt a 70-80e forintot nem fogod visszakapni, az tuti.

: Nincs sehol sem atrohadva, csak feluleti rozsda, de csunya.

Annyi _feluleti_ rozsda nem lehet rajta! Fel van holyagosodva a festek?
Mert ha igen, az nem feluleti serules, hanem valos rohadas, csak meg nem
latszik a festek miatt.

> Felado :  [Hungary]
: 4. Ha ekkor azt latjuk, hogy szembol legalabb fel percig nem jon senki
: (=nincs auto a lathataron), es megsem kezdett el elozni a mogottunk
: jovo, akkor index ki, balra ki.

Speciel elautoztam 4-5 evet 120-as Skodaval, de kurv@ra nem kellett vele
vanszorogni. Raleptem a gazra, es gyorsult. Egyszer lemertem, a
80-120-as sprintet 4.-ben 15 mp alatt abszolvalta. Ora szerint 160-ra
konnyeden felgyorsult, ami olyan 145-150-es valos sebesseg. Nem olyan
veszesen szar az.

udv
Zoli
+ - Re: szuzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<Ha egy 2 literes motort vagy egy dizelt csak 3000-ig kell 
<porgetni,
<az alapbol marha jo, de az 1 literesbol is ki lehet hozni 
<ugyanakkora
<teljesitmenyt, csak nem kell szivbajosnak lenni.

Ehhez szerintem nem kell komment. Remélem az utakon nem ugy
mesz, mint amilyen hulyesegeket irsz.

Udv !
Balázs
+ - Re: a japan, na az a tokely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> :) Olyan mint az MSoft. Lehet a hibaival elni. :)
A hibaibol, kerem, a hibaibol...;-)

pJ
+ - tokely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia SzaboZe,

> Ezaz, ragadjunk ki valamit. Mellesleg a Ford Fiesta meg 

Senki nem ragadott ki semmit. Ha figyelnel, latnad, hogy 
mindig be vannak kopirozva a visszahivasok. Ha nem en, 
akkoe Joe(?) vagy valaki mas. A multkori Maseratit is 
beirtam.

> Mi jobb, egy fekkorrel megallni, vagy hibas legzsak miatt 
> meghalni? Vagy szemezgessunk egy picit a

Emberke, eszmeletlenul fanatikus vagy. Bar lehet, hogy en 
hibaztam a subject-el... Senki nem mondta, hogy 
jobb/rosszabb. Sot, odairtam, hogy no comments. Hir, 
informacio, mindenki vonja le a kovetkeztetest.

Cs.
+ - Szaboze II avagy Punto II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szoval a legszebb almaban is lehet kukac. Mellesleg most 
> olvastam egy Fiat Punto tesztet, az osszegzes annyi volt, 
> hogy a hibaival egyutt lehet elni. Vegulis ma ez a trend 
> egy olasz autonal? A HIBAIVAL EGYUTT LEHET ELNI.

Ez igy erosen sarkitott. Mi az, hogy HIBA? Gondolom valami 
muanyag zorog hidegben, esetlen tul gyakran eg ki az izzo. 
Es ezekkel igenis lehet elni. 

> Koszonom inkabb veszek mast.

Tessek. Senki nem tart vissza.

A tobbieknek meg egy fostalicska miniteszt (0-10 pont, 10  
max), nemet ujsag!!!:

Interier:
---
Osszeszereles minosege 7
Ulesek tartasa, minosege 9
Muszerfal - design es funkcionalitas 8
Hatso ules - labter 7
Hatso ules - fejter 7
Rakodohelyek 8
Szubjektiv benyomas a vezethetosegrol 8
Kilatas elore 9
Kilatas hatra 6 (foleg a 3 fejtamasz miatt)
 
Motor
---
A motor jarasa 8 
Rugalmassag alacsony fordulaton 8 (102 Nm/2500)
Teljesitmeny magas fordulaton 6 (8V, 44 kW/5000)
Zajszint alacsony fordulaton 8
Zajszint magas fordulaton 8
Fogyasztas 9
 
Futomu, fekek
---
Menetteljesitmeny normal korulmenyek kozott 7
Menetteljesitmeny extrem helyzetben 8
Futomu zajatvitelen (lyuk az uton) 6
A motor erejenek atvitele az utra 9
Fekek hatasa 8

Csomagter
---
Csomagter nagysaga 8
Nyilas nagysaga, pakolhatosag 8
Variabilitas 9

Ar / hasznalati ertek aranya 10

Par szo osszegzeskent: egy nagyon jo aru, nagyon magas 
ar/hasznalati ertekkel rendelkezo kisautorol van szo, mely 
3 helyen teljesitett rosszul: kilatas hatrafele felszerelt 
fejtamaszokkal (a tisztelt tesztelo elfelejtette, hogy ez 
nem luxusmerci, hogy tolatasnal lecsapojanak a fejtamaszok, 
viszont jogos a kritika, nalam nincs is fenn az egyik sem), 
magas fordulaton veszit az erejebol (a kedves tesztelo 
elfelejti, hogy nem a 16V verzioban ul, ezt nem kell 
porgetni, rovid tavon megeszi az Alfamat. Sztradan viszont 
valoban meghal egy-egy nagyon dombnal, Graz-Klagenfurt 
kozott nem tud 5-ben vegigmenni), es zajos a futomu rossz 
utakon (ez igaz, atviszi a zajt). Fenntartassal viselkednek 
az osszeszereltseg irant, bar en inkabb a felhasznalt (mu)
anyagokat kritizalnam - ha a terdem nekitamasztom a 
kozepkonzolnak, a muanyag bizony elkezd zorogni. A hatso 
ules helykinalata szinten leszerepelt, ez nekem soha nem 
tunt fel, igaz, en torpe (177 cm / 76 kg) vagyok. 
Meresekkel igazolhatom, hogy a hely osszehasonlithato az 
Octaviaval (Punto uleslap-teto magassag 90 cm, Clio 88 cm, 
Fabia es Octavia 93cm, Yaris 102 cm). A labter:  Punto 
55/72, Clio 51/73, Yaris 59/80 cm, Fabia 57/80 cm. Elol a 
szituacio: 89/110 cm, Yaris 85/102, Clio 87/107, Fabia 
89/111, erdekesseg: Mazda 323 egy kategoriaval feljebb 
87/110. Tehat ebben a kategoriaban - szerintem es a mert 
adatok szerint - jo a helykinalat. 

A teszt vegere en is csak azt tudom leirni - vannak hibai, 
de ezekkel elni kell, mert elni lehet. 

Az altalam ismert hibak: homalyosodo fenyszoro 
(szigeteles?), gyorsan kiego tompitott, nyikorgo 
kuplungpedal, tompa zajok hatulrol (futomu?), nyikorgo 
muanyagok, zorgo valto (csapagyazas?), nehezen rakhato 1-es 
fokozat, 3 ajtosnal nehez hatranyulni a biztonsagi overt, a 
hatso uleselnel a muanyag konnyen karcolodik es eleg 
gagyinak nez ki, bajuszkapcsolo hajlamos meghalni, nagyon 
nehez kicserelni a bal tompitott izzot a bal kodlampa 
cserejehez meg fel autot szet kell szedni es vegezetul - 
ezt csak hallottam - a kormanyszervo is meg tud halni. 
Mivel ez elektronikus, rogton elszall a hidraulikussal 
szemben, igy ez a hiba valoszinuleg vegzetes lehet a sofor 
szamara. A szervizben meg errol soha nem hallottak, de a 
forumban olvastam, hogy volt ilyen eset.

Osszessegeben (es 8-10 mas auto kiprobalasa utan) en ujra a 
Puntot valasztanam. Nem veletlen, hogy a nemetektol is 10-
est kapott, bar az atlag csak 7,9 pont lett.

Cs.
+ - quo vadis autogyartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

erdekes statisztikat olvastam a multkor - egy-egy technikai 
ujdonsag fogadtatasa az autoiparban:

Az ertekek azt mutatjak, a megkerdezettek hany szazaleka 
akarna ilyet az autojaba.

futott szelvedo 89%
night vision system 83%
run-flat tires 83%
elektr. stabilitas rendszer ESP 82%
jobb szelvedotisztito rendszer 79%
navigacios rendszer 77%
holtterre figyelmezteto jelzes 76%
parkolo asszisztens 75%
flexibilis audio rendszer 70%
esoszenzor 67%
adaptiv tempomat 64%
allithato pedalok 51%
satelit radio 50%

szamomra erdekes a run-flat jo szereplese, nem hinnem, hogy 
valoban ennyire gond a defekt. az viszont mar majdnem 
biztos, hogy par even belul eltunnek a potkerekek. 
egyebkent a futott szelvedo nalam is az elso helyen 
szerepelne, erdekelne meg a jobb szelvedotisztito, talan a 
night vision, a tobbit nem tartom fontosnak.

Cs.
+ - kisauto <> dinamikus auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> ez a mostani 1.0 Szuzi meg egyeb kis ccm-es auto gyalazas
> nem nagyon tetszik. Minden autoval lehet a jelenlegi 
> sebesseghatarokon belul dinamikusan kozlekedni. Aki meg 
> nem tudna annak elarulom, hogy a kulcsszo a SEBESSEGVALTO!

senki nem gyalaz, ami teny az teny. mi az a dinamikus? 
kedvencem az autopalya feljaro - nemreg nyitottak meg. 
allsz a pirosnal, egyszer csak fel a dombra es 
becsatlakozni az autopalyara. Ne tudd meg, mennyivel 
sorolnak be egyesek. Nalam 4500-ig forgatva a domb tetejere 
van meg a 120, ilyenkor a tobbseg 60-al megy, az egyenesben 
200 meter hosszan van folytonos vonal, nehogy besoroljanak 
70-80-al, a csik vegere ritkan erik el 100-110-et. Ezt nem 
kitalalom, ezt naponta tapasztalom.

> Beszelhetnenk nagyautosokrol, akik mivel ugy tudjak, hogy
> a popojuk alatt ott lapul a 1xx loero nekik mar eleg csak
> a gazzal jatszani. Aztan amikor elmegy mellette egy kisebb
> auto akkor meg bedurran az agya. Az ilyeneket nem birom, 

savanyu szolo effektus. egyik autonk 60 LE masik 120. en 
tudom es erzem a kulonbseget, vezetem mindkettot.

megaduo:

> Sokszor utaztam egy 1.3 as szedannal, 1.0-as swift-tel, 
> jelenleg pedig egy 1.3-as Wagon R+-szot (is) vezetek.
> Egyik esetben sem volt gond a teljesitmennyel, nagyon 
> kevesen eloznek meg orszaguton. 

Egy valamit elfelejtesz, nem arrol van szo, hogy a 90-el 
menj, vagy netan 130-al, hanem arrol, hogyan ered ezt a 
sebesseget el. Perszehogy senki nem elozott meg, miert 
eloznenek meg, ha egyszer 90 a megengedett es te 90-el 
mesz? Viszont ha jon elozes... Netan olyan szituacio, ahol 
szukseg van erore - viszlat. 

> Ha elozni kellet akkor biztonsagosan lehetet. 

Einstein ota minden relativ. 200 km-es minosegi aszfalton, 
idealis idoben, vadallatokat kirekesztve, szembeforgalmat 
lezarva kimegyek megelozni egy 200-al docogo ferrarit is es 
az is biztonsagos lesz. En biza nem erzem pl. a Puntoban, 
hogy biztonsagos az elozes, egyszeruen azert, mert 3-4x 
addig tart, mint az Alfaval. Kesz, ennyi. 

Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS