Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 705
Copyright (C) HIX
2000-04-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: buntetes (mind)  16 sor     (cikkei)
2 > ===================================================== (mind)  42 sor     (cikkei)
3 Alvasszam, benzinfogyi, folia kieg. (mind)  29 sor     (cikkei)
4 lassulasi verseny (mind)  10 sor     (cikkei)
5 ablaktorlo.... (mind)  11 sor     (cikkei)
6 buntetes, taxisok (mind)  43 sor     (cikkei)
7 LPG Westend (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Re: Alku, Wagon R+ (mind)  47 sor     (cikkei)
9 Re: Utolso huszas (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Re: Hangszoro problema (mind)  44 sor     (cikkei)
11 2 liter M5 ellen (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Mobil a kocsiban (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Re: Nemtommi (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Re: a relativ buntetes fekete humora :) (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Re: Biztonsag (mind)  7 sor     (cikkei)
16 Re: AUTOGAZ!!! (mind)  3 sor     (cikkei)
17 Vizsgahely (mind)  25 sor     (cikkei)
18 Re. Kerdes (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Atkotes (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Mobil zavaras (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Re R18 alvazszam (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Re. Igy jartam (mind)  20 sor     (cikkei)
23 >egy polgartarsam tapogatja a kocsim - belulrol. Kap 2 (mind)  9 sor     (cikkei)
24 re: a relativ buntetes fekete humora (mind)  21 sor     (cikkei)
25 alvaz mosas (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Re: vizsgaztato hely (mind)  9 sor     (cikkei)
27 =?UNKNOWN?Q?S=FAlyozott_b=EDrs=E1g_=E9s_t=E9nyleg_tal=E (mind)  58 sor     (cikkei)
28 Mobil autoban... (mind)  14 sor     (cikkei)
29 ladalopi (mind)  12 sor     (cikkei)
30 Re: placebo-oktanok (mind)  5 sor     (cikkei)
31 mindenfele, pl placebo (mind)  17 sor     (cikkei)
32 Buntetes merteke (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Hangszoro problema (mind)  17 sor     (cikkei)
34 Re: buntetes (mind)  42 sor     (cikkei)
35 va: Lopasi statisztika (mind)  19 sor     (cikkei)
36 re: a relativ buntetes fekete humora (mind)  19 sor     (cikkei)
37 Re: riasztos dolgok (mind)  33 sor     (cikkei)
38 Re: Birsagok es ertekek, ertekrendszerek (mind)  101 sor     (cikkei)
39 A Renault 5 is megjarta a szervizt... (mind)  12 sor     (cikkei)
40 mobil, diszko, index, szervo (mind)  57 sor     (cikkei)
41 fizetes- birsag- Szamara ventillator (mind)  61 sor     (cikkei)
42 Sotetites (mind)  14 sor     (cikkei)
43 Folia (mind)  21 sor     (cikkei)
44 Re: Titan Dypol, radios zavarvedelem (mind)  20 sor     (cikkei)
45 Benzinar, birsag (mind)  24 sor     (cikkei)
46 re: Trabi ablakmoso fuvoka (mind)  20 sor     (cikkei)
47 onjavito auto (mind)  23 sor     (cikkei)
48 autoriaszto (mind)  21 sor     (cikkei)
49 Re: *** HIX AUTO *** #704 (mind)  12 sor     (cikkei)
50 Re: Fiat Brava benzinszuro (mind)  8 sor     (cikkei)
51 RTL Klub Automania (mind)  15 sor     (cikkei)
52 kocsilopasok (mind)  17 sor     (cikkei)
53 Re: placebo-oktanok (mind)  42 sor     (cikkei)
54 Birsagok es ertekek, ertekrendszerek (mind)  26 sor     (cikkei)
55 RE: Kerdes... meg nemi paradoxon... (mind)  8 sor     (cikkei)
56 RE: sotetuveg (mind)  6 sor     (cikkei)
57 re: Fiat Brava benzinszuro (mind)  12 sor     (cikkei)
58 R18 alvazszam (mind)  19 sor     (cikkei)
59 Mindenfele (mind)  47 sor     (cikkei)
60 EMC es GSM (mind)  24 sor     (cikkei)
61 VD es vasut (mind)  39 sor     (cikkei)
62 Kezifek, Honda (mind)  48 sor     (cikkei)
63 Mobil az autoban (mind)  16 sor     (cikkei)
64 Jarmuazonosito (mind)  31 sor     (cikkei)
65 Szabalytalansagok (mind)  55 sor     (cikkei)
66 Szines uveg (mind)  19 sor     (cikkei)
67 Helyesbites!!! (mind)  25 sor     (cikkei)
68 Stevie; Peugeot (mind)  34 sor     (cikkei)
69 birsagolasi rendszer (mind)  22 sor     (cikkei)
70 Kerdes... meg nemi paradoxon... (mind)  17 sor     (cikkei)
71 ablakemelo (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Re: buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Most már elegem van a büntetés civódásokból.
Ha kis pénzü (közalkalmazott, tanár, tanuló etc.) vagy, akkor fel kell lebbezni
 a bírságot, mégpedig úgy, hogy a szabálytalanság tényét elismered, de hivatkoz
ol pestszentlőrinc összes 14 év alatti gyerekére, hogy te eteted őket (Mondjuk 
a több tízmilliós kocsival száguldozók kapásból ezt teszik).Fellebbezést 2x nyú
jthatsz be.
Az egyik kollégám gyorshajtott 3 évvel ezelött, 17KHUF bünti kijött, első felle
bbezés után 10 KHUF-ra mérségelték, második után 7 KHUF-ot ért a gyorshajtás.
(IMHO=A kocsid márkája, évjárata, személyi azonosítóid úgyis elárulja naggyábul
 a kiléted és anyagi viszonyod.) 
Ennyi.
Üdv.
Pitecus

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.248)
+ - > ===================================================== (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Mobil a kocsiban  ( 12 sor )
> Idopont: Mon Apr  3 15:31:39 EDT 2000 AUTO #704
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Hello Imi,
> Ezt nekem is mondtak, hogy nem tesz jot a computernek, meg atirhatja a
> chip memoriajat. Amugy allitolag sokkal nagyobb a sugarzas, ha kis

hujj... most mar tutira semmi kozod az elektronikahoz...
Megneznem en mikor ir at egy mobiltelefon egy EPROMot...

> zart terben telefonalsz, mint pl. autoban. Ha meg be van epitve, akkor
> a kulso antenna segitsegevel kivul sugarzik. Azt hallottatok
> egyebkent, hogy Nemetorszagban meg Hollandiaban betiltottak az osszes
> antennanelkuli Nokiat, mert allitolag tuti agyrakot okoz? (Kossuth

Ehe... regen olvastam ekkora baromsagot. :)
Ahhoz kepest hogy betiltottak, itt vigan forgalmazzak, hasznaloik vigan hasznal
jak...
Tudtad egyebkent hogy az un. fraktal-antennak sokkal hatekonyabbak mint hagyoma
nyos tarsaik,
es sokkal kisebb a sugarzasuk a fejed feloli terreszbe? :)

> radio) Meg idaig nem volt problemam a chippel, de sajna a telefonomhoz
> nem gyart a buzi Nokia autosszettet.  Ugyhogy csak ovatosan a
> telefonalassal. Meg veszelyes is, mert elvonja  a figyelmedet.

Hat ha nem Nokia a telefonod, akkor tenyleg nem. Meselj mar, melyik Nokiahoz _n
em_
lehet autosszettet kapni?
Kulonben meg akinek ilyen jo kocsija van, annak talan-csak belefer egy igazi
autotelefon... vagy egy olyan hitvany Nokia amihez gyartanak autosszettet...
Vagy akar egy Blaupunkt GSM-es autoradio... :)

Heh, most dobbenek, az M5-ben nincs gyari autotelefon? Gyik... a 7-esben van...
 :))
(meg fax csatlakozo a konyoktamasz hatuljaban ... :))) komolyan! )

Udv,

Akos
+ - Alvasszam, benzinfogyi, folia kieg. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!

Hanyat kell aludni:
>>Mar csak harmat kell aludni!!!! :-)))))
>
>Megis mihezzzzz?????
Fogadok, hogy a Feliciahoz:)
*******************************
Folia:
>- a szelvedon olyan folia lehet amely a feny 75%-at atengedi 
Max 10cm, vagy amig a napellenzo leer a szelvedore!
A tobbi korrekt!
*******************************
Benzinfogyi:
>A sztori, hogy kifogy a benzin
>es ezt nem tudja diagnosztizalni, nem ujkeletu, nekem mar 2 ismerosom is
>beleesett ebbe a hibaba. Igaz, nonemuek voltak .. :-))
Hehe! Elore is bocs a holgyektol!!! Nekem is sargaangyalos meselte:
Csinos kozepkoru holgy pityeregve integet a kispolszki mellett.
Sargaangyal megall, kiszall es kerdi:
-Megjott, nem jott meg, elfogyott a benzin?
-Az utolso..hupp..hupp.

Csovaz!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - lassulasi verseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A lassulast eleg egyszeruen lehet merni: delikvens beul az anyosulesre egy
fonalingaval. Fekezeskor a fonal fuggolegessel bezart szoge legyen alfa.
Ekkor a=g*tg alfa, ahol g=9,81 m/s^2. Ha nem fonallal csinaljuk, hanem
ruddal, akkor is mukodik, raadasul a tengelynel a surlodassal lehet
jatszani, hogy a fekezes megkezdesekor ne lenduljon tul.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - ablaktorlo.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nekem a lancerban "okos" az ablaktorlom is..... ha rovidet spriccelek akkor
egyet, vagy kettot torol, ha meg tobbet akkor annak megfelelo mennyisegban
torol, hogy eleg legyen. A fordulatszammerom, viszont lass csodat nem megy
egyforman 5-ben..... de 3-ban igen..... nekem ott teccccccik! A
spricceloimet (4db) ha akarom ugy is be tudom allitani, hogy a lanyokat vizi
pisztoly helyett ablakspriccelovel lovoldozzem!!!:)))))


laci(bishi)
+ - buntetes, taxisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>egy polgartarsam tapogatja a kocsim - belulrol. Kap 2 pofont es olyan
>szerencsetlenul esik, hogy belehal. Ha kispenzu vagyok, akkor kapok
>felfuggesztettet, hogy torodhessek a csaladommal, ha vezerigazgato
>vagyok, akkor kapok 10 evet???
>Cs.

Ne keverd ossze a penzbuntetest a bortonnel, mert nem ugyanaz a
kategoria! Hamis az analogia. Egyebkent meg ha vezerigazgatokent
ulsz 3 honapot akkor a kiesett jovedelmed mondjuk 1.5 millio Ft,
ha kispenzukent akkor 120 ezer Ft. Szoval itt is kijon az aranyossag
nagyon szepen.

Meg a taxisokrol. Egy idoben olyan helyen dolgoztam, ahol sok taxist
ismertem es a jovedelmuket is. Azt tapasztaltam, hogy akiknek bejott
azoknak nagyon bejott, a tobbieknek viszont nem nagyon.
Konkretan abban az idoben Szegeden laktam. Ott a taxisok egyaltalan
nem a helyi forgalombol eltek, hanem a hosszu tavu fuvarokbol. Egy
Szeged - Ferihegy fuvar dija 5 ezer Ft volt, uzemanyagkoltsege
dizellel 6-800 Ft (1992-ben vagyunk!). Ado, ilyesmi minimalis,
a tiszta haszon fuvaronkent ugy 4 ezer Ft. Ebben a idoben havi netto
10 ezer mar eleg jo jovedelemnek minosult, es volt olyan taxis,
aki egy honapban 10-12 ilyen 4-ezres fuvart bonyolitott le, plusz
meg volt mas fuvarja is. Divott meg a Szeged-Temesvar viszonylat illetve
Ferihegyen is lehetett mondjuk szabadkai vagy ujvideki fuvarokat
szerezni. Ebbol volt a nagy penz (reszben van ma is). Jellemzo, hogy
ez az 5 ezer Ft-os Szeged-Ferihegy ar igen stabil volt, ha valakirol
kiderult, hogy olcsobban csinalja, annak masnap esetleg kilyukadt
mind a 4 gumija vagy kromofaggal leontodott a kocsija...

A szabalyos taxizas egyebkent csak ugy lehetseges, ha limitaljak
a kiadhato taxiengedelyek szamat es a fennmarado taxiallomanyt
szigoruan limitaljak. A vilagon mindenutt ez a szokas, csak a
magyar Alkotmanybirosag ugy dontott sok evvel ezelott, hogy ez
az alkotmanyos gazdalkodasi szabadsag serelme. Pedig ez hulyeseg.
Masreszrol az a velemenyem, hogy azok a taxisok mukodnek jol
(Magyarorszagon nem sok ilyen van), ahol a kocsik egy ceg
tulajdonat kepezik es a soforok alkalmazottak. Akkor ugyanis
elsosorban nem a viteldij feltornaszasa lesz a vezeto erdeke,
hanem az, hogy a jo kiszolgalasert megkapja a jattot az
utastol. A jelenlegi tulajdoni es szabalyozasi viszonyok mellett
en nem bizom a taxispiac megtisztulasaban.

Udv: Afonya
+ - LPG Westend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A West End "melygarazsa" egy FELFELE 3 (4?) emeletes, nyitott epitmeny,
 >ezert nincsenek kitiltva a gazosok. Amugy en is a robbanasveszelyrol
tudok,
 >ahogy Olds. baratunk is emlitette.

Nem akarok haborogni, de nezd meg azt az epuletet meg1x.
Ha a vaci utrol mesz be, beersz egy "alagutba" ahol ahonnet balra LEfele van
egy LEjarat a melygarazsba ami 2-3 emelet _mely_. En ott szoktam megallni
mert kozelebb van a lift es az uzletek, raadasul gazosan is lemehetek mert
_normalis_a_szellozese_ (nincs is kint a "no lpg" tabla).

         BZS
+ - Re: Alku, Wagon R+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elkuldom ujra, az elso valahol elkallodot...

Sziasztok!

1. Nekem is Suzim van, a kollegaim kozul is tobbnek, a csaladban is nehany,
ugyhogy egy picit elfogult vagyok. :-)

2. Uj Suzira akkor is adnak engedmenyt, ha reszletre veszed. ( Ugyanis a
kereskedonek a bank kifizeti a hianyzo lovet, amit Te kamastul torlesztesz a
banknak. Ugyhogy erre hivatkozni kedvezmeny meg nem adasakor enyhe
doreseg...)

3. Kereskedonel vett hasznalt Suzira is van kedvezmeny ill. alku. ( Nekunk
tavaly egy 10 honapos 1.3 GLS 1.5 millios arabol engedtek + kaptunk a
kereskedotol extrakat ingyen ill. jelkepes osszegert (Pl. Clarion magno
1x.xxx Ft-ert beszerelve))

4. Kereskedonkent kulonbozoek az alku lehetosegek, ezt tapasztalatbol
mondom.

5. Suzuki Asz: Ha ok lennenek az egyetlen Suzi kereskedok, akkor lemondanek
errol a markarol: egy Wagon R+-ra alkudtunk. Eloszor 8% kedvezmenyt
ajanlottak az alaparbol. Aztan kozoltek, hogy 55.000 Ft-ert szerelnek be egy
neve sincs riasztot, es akkor is beszerelik, ha en nem kerem, es punktum!!!
Meg 3x.xxx Ft uzembehelyezesi koltseg, megy 5x.xxx Ft erre-arra. Aztan
kitalaltak, hogy a WagonR+-ra nem is adnak semmi kedvezmenyt!!! Kerdesemre,
hogy megis miert itt vegyem meg a kocsit es ne mashol, kozolte egyik elado a
masikkal: "Adj nekik valamit, mondjuk a riaszto felet!". Ezt hallva
kozoltem, hogy irjak le az ajanlatukat, de ne csodalkozzanak ha megsem itt
vasarolunk. Ugyhogy Suzuki Asz - No, thanks.

6. Jo pelda: En a Suzuki M6 Kft-re eskuszom, Erd utan, a 6-os ut mellett
talalhatok, az Opel DI-FER mellett. Komolyan el akarjak adni a portekat (ld.
3. pont). Wagon R+-ra 5 % kedvezmenyt ajanlott a teljes arbol, nem akarta a
sajat riasztojat rank sozni, plusz beszallnak az uzembehelyezesi koltsegekbe
is kb. 70-80 % erejeig, s alkudni hajlandok a veluk beszereltetett extrak
arabol is!!! Sot, a multkor egy hataridos ajanlatot adtak, s hogy kesobb ne
legyen vita, a kialkudott lehetosegeket fejleces, ceges papiron leirtak, s
az ugyvezeto alairasaval vallalt garanciat az ajanlatra. Szerintem ez igen
korrekt.

7. Nekem speciel tetszik a Wagon R+, kivul-belul egyarant. Nagyon tetszett a
tesztvezetesen is, s foleg tetszett a tesztelesre kiadott auto 6,8 l/100km
mert fogyasztasa.

Udv, Bazsi

+ - Re: Utolso huszas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Fogash:
>Ja, a hiszekenysegemrol: telefonalni ermevel szokas ("csak egy huszasom
>van"), tankolni, sargaangyalozni pedig bankjeggyel

Ez ok. Azonban az eredeti cikk igy szolt:

>>XY utolso huszasat felhasznalva vegul kihivta a sarga angyalt, akikkel
>>nagy szerencseje volt, hogy komolyan vettek, mert a huszasbol csak ennyire
>>futotta

Szoval szerintem eros kulonbseg van a "csak egy huszasom van" es az "utolso
huszas" kifejezes kozott, persze hangsulytol fugg. Mindenesetre szerintem a
vagy a tortenet, vagy a leiras pontatlan...

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Re: Hangszoro problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Felado :  [International]
> Temakor: Hangszoro problema ? ( 22 sor )

> Uj magno került a kocsimba egy Eurotec ,  hangszint szabalyzoval  es
> kijelzovel ,
> 8 programos radioval ,es ra van irva ,hogy 200w kimeno
> teljesitmennyel rendelkezik.Hatul 2db melysugarzo/ 600 w/ es ket
> magassugarzo / 300 w/
>  .Ezek Levis markajuak.Az elözö magnom egy Clarion volt amit 1977-ben
> gyartottak.
> Szoval a gond ott van ,hogy a regi magno sokkal többet hozott ki a
> hangszorokbol az
>  ujnal ezen felul meg recseges is tapasztalhato .Szervizben szereltettem
> be.
> Mit kezdjek a hangszorokkal vagy a magnoval ,ha nem akarok egy vagyont
> kolteni,
> javitasra ,de  megvalni sem akarok toluk?Hazilag mit lehet rajta segiteni
?
>  Ha valaki jo sok tanaccsal el tudna latni  annak nagyon orulnek.

Eloljaroban annyit, hogy ezeket a teljesitmeny adatokat ne hidd el! Az ilyen
szinte noname cuccoknal atalaban kamun. (nem sertesnek szantam, hogy noname
:) ) Nekem Satellite hangszoroim vannak 2*400W :)) 3 rugo volt piacon :), es
kb 60W -os lehet valojaban. Ha nem hiszed el a 600,300W,200W-ot lehetnek tok
jo hangszorok (persze latni kene). A radiora ugyan ez igaz (altalaban 2*40W
meg lehet realis ebben a kategoriaban).
A kisebb teljesitmenyerzet azert lehet, mert a Clarionnal nem "vetiteni"
akartak, hanem ra mertek irni amit tud. (Az en Weconicomra sem szegyeltek
rairni, hogy 2*21W).

A recseges johet a radio kialakitasabol (valamelyik poti, vagy pl. veteli
zavar). Lehet, hogy valamelyik bekotesnel rossz az erintkezes (nem nyomta
rendesen ossze a melosunk :))). Ezenfelul lehet, hogy a hangszoroban
szakadozik szetfele a bekoto drot. Ez a melysugarzoknal szokott elofordulni.
Ha nem megfelelo a minosege a tekercs bekoto sodronyanak, a sok mozgastol
eltorhet (a kosaron levo csatlakozoknal levo forrasztas utan szokott
eltorni.) Ez okozhatja azt, hogy melyebb hangoknal recseg. (Egy pakaval, es
egy vekony sodrott vezetekkel orvosolni lehet szinte ingyen (romlik a
minoseg, de nem igazan hallani, es a recseges megszunik.)

Udv
    TOM
+ - 2 liter M5 ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno:
>>  irta:
>> >2 liter benzin araert 60 km-t megy. Es lehet olvasni, mert gyarilag
>> >sofor van benne. Biztositas, sulyado nincs.

>> Nyugodtan kozzeteheted, nem sargulnek a muszaki adatok lattan, ugyanis

Vaddiszno, Te olvasol is vagy csak irsz ??
Fogadjunk, hogy Gyula jarganya legalabb 2000 LE es aramszedoje is van !

Gacs Lajos
+ - Mobil a kocsiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Iminek: A Trabit nem zavarja a tamagocsi, csak nagyon
kell fülelnem meg ordítanom, ha azt akarom, hogy legyen
beszélgetés is!

Üdv:-Dani-
+ - Re: Nemtommi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Na ezt nem birom mar ki.....

 wrote:

> >...Mindez persze multido, mert azota valtottunk
> >elektromos jarganyra a koltozes soran.  Nem irom le a muszaki
> adatait, mert
> >nem tudom oket, meg szegeny VD sargulna a LE, nyomatek es egyebek
> lattan
> Nyugodtan kozzeteheted, nem sargulnek a muszaki adatok lattan, ugyanis
> nap mint nap olvasom az en automnal jobb autok muszaki adatait (vo: uj

VD!

Ezt ugy hijjak hogy 6-os villamos.:-)))))))))

Istvan
+ - Re: a relativ buntetes fekete humora :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Mar nem tudom, hol olvastam, de inglis nyelven volt,

Persze, mert Doddy el Fayad mondta az alagutban...

> "Sz@rj a sebessegkorlatozo tablara! Az a szegenyeknek van
> kiteve."

Istvan
+ - Re: Biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> torestesztet. Ezt nem az az auto nyeri, amelyik ugyanolyan sebessegnel
> a legjobban torik ossze, hanem forditva. Tehat ha elhiszed, hogy a

Tevedes, a torestesztnel senkit sem erdekel egy kicsit sem, hogy mi marad az
autobol, kizarolag az utasok biztonsaga erdekes, es az utaster vedelme...

jts
+ - Re: AUTOGAZ!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi a Lovato-t forgalmazzuk. Írj! Tibi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dial028-godollo.digitel2002.hu)
+ - Vizsgahely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia FresiBaCsi.

>Segitsetek! Kellene egy normalis vizsgahely, ahol nem a szopatas a
>lenyeg.

Botos Autoszerviz. Igaz toled eleg messe van. De igen korrektek es
vizsgaztatnak is. En rendszeresen oda viszem a gepem :-)) Sot mar annyira
megbizok bennuk, hogy ott is merem hagyni :-))) Ha a cim erdekel teged
maganba megirom, vagy a holapunkrol is meg tudod nezni. Ugyanis mukodik ujra
a honlapunk :-)))

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Tibor.

>Mi az az autotipus, amibe 3 gyerekules kenyelmesen elfer hatul?
>Persze hasznaltan es olcson jot szeretnek
Az elso sorozat Renault Espace J6R szeriat ajanlanam, bar nem a legolcsobb,
de hatulra boven elfer a 3 gyermekules.

  Udvozlettel: Frigyes
+ - Atkotes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>Kicsit meresz atkotes a Wagont a Multiplahoz kapcsolni, nem, Frigyes?

Ebben igazad van kedves Fogash :-) Csak en nem nagysagrendileg, hanem inkabb
kulalak szerint irtam le a gondolatmenetem. De pl. az uj Skoda is a
kulalakja miatt nem tetszik nekem.
>Chrysler Voyagert, vagy a R.
>Espace-t is. :)))
De ezeknek a jarmuveknek azert mennyire remek a vonalvezetese :-)) Szvsz
nekem mindketto nagyon tetszik ;-)))

Udvozlettel: Frigyes
+ - Mobil zavaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>> Most olvasom a radiotelefon kezikonyveben, hogy elofordulhat,
> hogy a telefon megzavarhatja a a kocsi elektronikus rendszeret
> ( injektor, ABS, legzsak, tempomat stb........)

Enyemet viszont abszolute nem zavarja be. Ezert jo az elektronikatol
zsufoltan menetes auto ;-)))

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Reszkessetek ma szofosasom van :-)))))
+ - Re R18 alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok ,szia Smore.

>hol található a Renault 18-as-nak az
>alvázszáma?
Keresd meg az oval plakettet es azon talalod meg az alvazszam elso
kezdobetuit ill szamait. Az oval plakett szvsz az ajto oszlopon talalhato.

Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. Igy jartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Attila.

>Mult het hetfon hoztam el az automat a fenyezotol. Nagyon szepen sikerult,
>az en autom volt az egyik legszebb 120-as Skoda a varosban (nem Budapest).
>Azert irom mindezt multidoben, mert vasarnap reggel ebredes utan kinezek az
>ablakomon, es mit latok? Az autom jobb hatso ajtaja ossze-vissza van
>rugdosva! A siras kerulgetett!
Teljes szivembol egyutterzek veled :-(( Ezert volt igaza a Vaddiszno
autostarsamnak, hogy ha elkapna a tettest legszivesebben lelone . En ikabb
levagnam a labat annak a disco - patkanynak aki ezt a gaztettet elkovette.
Vissza kellene hozni a Konyves Kalman anno alkotta torvenyeket egy idore,
tuti hogy lenne rend. Aki masnak kart okoz vagy labasjoszagat ellopja,
vagassek le az egyik karja, fulebe pediglen forro olom ontessek.
Viszont a >>csokis brigad << hamarosan lezarja a nyomozast, hogy a tettes
ismeretlen.

 Udvozlettel: Frigyes
+ - >egy polgartarsam tapogatja a kocsim - belulrol. Kap 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szerencsetlenul esik, hogy belehal. Ha kispenzu vagyok, akkor kapok
>felfuggesztettet, hogy torodhessek a csaladommal, ha vezerigazgato
>vagyok, akkor kapok 10 evet???

>Szoval mindig van pro es kontra...


Szerintem, ha vezerigazgato vagy, meg targyalas sincs......-))))))
Hello : Laci
+ - re: a relativ buntetes fekete humora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>
Mar nem tudom, hol olvastam, de inglis nyelven volt, ugyhogy
valoszinuleg nem a magyar viszonyok ihlettek.

"Sz@rj a sebessegkorlatozo tablara! Az a szegenyeknek van
kiteve."

Tiszteletlenul

Csussz
>>>>>

Szerintem itt olvastad (en irtam) de kozben lattam a HIX MOKAn
is.
Eredetileg Dodi Fayed (a Princess Diana hapsija) mondta az
ominozus parizsi ejszakan a sofornek, anglisul hogy
"Fuck the speed limit! That's for the poor!"

Figyelemremelto pelda az "utolso mondasok" temakorben.. :-)))

udv: VAti
+ - alvaz mosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt autos tarsaim, ha valakinek eszebe jut lemosatni a kocsi aljat
a sos sartol - Budapesten - jo szivvel tudom ajanlani az ANTSZ garazsat
a Duna Plaza mogott. 875 Ft a kezeles, ezert motor mosas - ezt en inkabb
kihagytam - belso porszivozas, szonyegek kitakaritasa, also mosas meg
felso mosas jar, utana szarazra torles. Az also mosas ugy nez ki, hogy
egy ember alamaszik, bespricceli valami budos lottyel, majd felazas utan
kb 10 percen keresztuk nagy nyomasu mosoval alulrol mossa. Lemossak a
kuszoboket, ajtok belso iveit. Szerintem nagyon jol es lelkiismeretesen
csinaljak. Az egesz kb 45-50 perc, ez alatt 2 ember dolgozik rajta.
Reggel 6tol 14 h vannak nyitva, elore be kell jelentkezni amit vagy a
helyszinen, vagy a 3290490/450 telefonon lehet megtenni.

Ssandor
BX 17 TD
+ - Re: vizsgaztato hely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha minden rendben van akkor nem jo a Mozaik u.? Ott jossz ki a
legolcsobban, es kamu az, hogy szopatjak az embert.

PeterX

ui.: nekem eddig mindig ott vizsgaztak a rendben levo autoim, es soha nem
buktam
+ - =?UNKNOWN?Q?S=FAlyozott_b=EDrs=E1g_=E9s_t=E9nyleg_tal=E (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Súlyozott bírság:
Akkor ha én sofőr vagyok és nekem kell saját zsebből kifizetnem az esetleges
bírságot,
ami ha bejön, anyagilag már a legkisebb mértékű büntetés esetén is
mellbevág;
és a kocsi, amit vezetek, nem olcsó;
a tempó, amit tartanom kell, nem kicsi;
a fizetésem a kocsihoz (is) képest, nem túl jó, mondhatnám alacsony;
viszont az életkörülményeim szerintem még elfogadhatóak;
akkor én milyen elbírálásban kell, hogy részesüljek?



Idézetre válaszolva:
>1/1975.(II.5.) KPM-BM rendelet
>41.§, 7. pont:
>A  járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető
gondoskodott
>arról,  hogy  a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy
azt el
>ne indíthassa.
>Hogy? Akkor akinek ellopjak az autojat, az vet a KRESZ ellen. :-)
>Nem tudjatok veletlenul ennek a buntetesi tarifajat? :-)

Lehet, hogy igazad van, leírok egy esetet:
Egy ismerősöm Pesten leparkolt, a kulcsot a zsebébe tette. Ahogy távolodott
a kocsitól,
még egyszer visszapillantott a kocsira, és nem vette észre a vele szemből
jövő járókelőt,
így kicsit nekiment. Elnézést kért, továbbment. Két perccel később vette
csak észre,
hogy közben ellopták a kocsikulcsot és mire visszaért a kocsija sehol sem
volt.

Közeg reakciója: Ő a hibás.
A biztosító nem fizetett, "mert a zsebébe rakta el a kulcsot és nem a
táskájába, ezáltal
ő bátorította fel az elkövetőket." Ha a táskájába teszi a kulcsot, akkor a
biztosító szerint
kisebb az esélye, hogy ellopják tőle a kulcsot, vagy ha nagyon kell a
tolvajnak,
akkor úgy minimum kirabolta volna. Ez az utolsó mondat szóbeli magyarázat
volt.
Mókás, nem? A rendőrség a biztosítóval azonos véleményen volt.
Én mindig az öltönyöm, vagy nadrágom zsebébe teszem a kulcsot, mert
ott 100%, hogy biztonságosabb helyen van, mint egy tatyóban.
De ha a kocsim ellopnák, most már tuti, hogy nem vallanám be az igazat.
Inkább kivágom a szatyrom alját és úgy megyek feljelentést tenni.
Mert azt ugye, mondanom sem kell, hogy a kocsi nem lett meg,
az ismerősöm még mindig kell, hogy fizesse a két éve ellopott járgány
részleteit...

Büntetési tarifának elég jó, nem?

Mátó Attila

+ - Mobil autoban... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok! Szia Sanyi!

 Az autoban ulo akar Faraday-kalitkaban is erezheti magat.... (picit)
Az amugy is bennmarado radiohullamok a benn levok fele
sugarzodnak(domboritott
tetolemez, mint reflektor rulez). A mobil meg, a reszleges a'rnye'kola's
hatasara noveli a kisugarzott teljesitmenyt...

 Olvasom a Jovonezo Hirlevelben, ha valaki _gondolkodik_ vezetes kozben,
akkor nagyobb eselye van hibazni... :-))) Hajts, mint VD, ne gondolkodj!
:-)))
--
 Udv:
     Levente
+ - ladalopi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Soma irta:
>Vajon most is igy all a helyzet? Mennyire kell felteni egy 10
>eves, jol karbantartott, szep allapotu 2107-est?

Nagyon. Az egyik ismerosom 24(!) eves 1500-oset vittek el, miutan nem
keves penzert rendberakta. (Csak a riaszto maradt ki a felujitasbol...)

Ja, es orommel latom, a T. lista tagjai meg sosem maradtak ott az utszelen,
vagy akkor sem a Sarga Angyalok segitseget kertek. Barmily meglepo, de 
tudnak csekket adni, hogy utolag fizesd be a szamlat! Ugyes, nem? 8-)

Dani
+ - Re: placebo-oktanok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy aprosag: az amerikai oktanszam nem azonos az europaival. Azaz
az ottani 87-es lehet, hogy azonos az itteni 91-es benzinnel, a
89 a 95-tel a 91 a 98-cal. Nem tudom az atvaltasi szabalyokat.

Gyula
+ - mindenfele, pl placebo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali 

A placeborol jut meg eszembe, egyik haverom meselte nehany napja:
Regen o is szentul hitt egy benzinkut atlagon feluli minosegeben. mint
kiderult sokat hordta az anyosat (kb 150 kg) korhazba, es ha mar ott van a
kozvetlen mellette levo kuton tankolt is. Az auto egy 1200-es lada volt.
Amikor anyos kiszallt a kocsibol, az auto "megtaltosodot", ezt meg o a
szomszed benzinkutnak tudta be... :))))) 

OffOn
"Ha kispenzu vagyok, akkor kapok felfuggesztettet, hogy torodhessek a
csaladommal, ha vezerigazgato vagyok, akkor kapok 10 evet???"
Ha vezerigazgato vagy a ceg ugyvedjei ugyis kihoznak buntetes nelkul...
OffOff

most ennyi:
Col Tuci
+ - Buntetes merteke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>meg valami. ujabb otlet :)))
>egy polgartarsam tapogatja a kocsim - belulrol. Kap 2 pofont es olyan
>szerencsetlenul esik, hogy belehal. Ha kispenzu vagyok, akkor kapok
>felfuggesztettet, hogy torodhessek a csaladommal, ha vezerigazgato
>vagyok, akkor kapok 10 evet???

Nem, te kevesebbel meguszod, mert van jo ugyveded es akar kilora
megveszed a vadat :((((

Amugy rajottem, hogy erdemes szanom-banom modon kozeledni a rend-orehez,
mert akkor kevesebbet szeb ki. Nem nyero a na mi van apukam felkialtas,
hanem inkabb elore koszonni, megkerdezni, hogy kiszaljak-e...

Bye

Fresi BaCSi
+ - Hangszoro problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Mit kezdjek a hangszorokkal vagy a magnoval ,ha nem akarok egy vagyont
>kolteni,
>javitasra ,de  megvalni sem akarok toluk?Hazilag mit lehet rajta
segiteni ?

Hat en visszacserelnem a Clarion-ra, mert lehet akar 80 eves is, de az
ossze van rakva. En egy 91-es Clariont hasznalok, ami tobbek szemeben
ozonviz elotti (ugy kaptam kolcsonbe, mert csak a polcon volt), de
nagyon frankon szol. Raadasul en brutalis mododn masok tanacsa ellenere
olcso (ez is volt a polcon) Videoton hangszorokat raktam bele. Nem
hangosan, hanem szepen szol. 2*30 cm hatul, elol csipogo+melykozep.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves VD, kedves autosok!

> nem szabalytalankodni. Itt nem a visszatartoeron van a hangsuly, hanem
> a szabalysertes sulyossagan. Egy Trabantos 5 szor annyit

De tovabbra is a visszatartoerorol van szo, mert az a cel, hogy ne
szabalytalankodj, nem az hogy fizess mint a koles.

> szabalytalankodhatna uannyi penzert, mint pl. en? Pl. 5x annyi sulyos
> balesetet okozhat mint en? Ez nevetseges. Nem erdekel, hogy mas

Valoban, mivel a sulyos balesetet nem uszod meg benzbuntetessel...

> sem csinal egesz nap, mert egesz nap csak kihagasokat kovet el, es
> arra hivatkozik, hogy neki nincs jovedelme, tehat nem tud birsagot
> fizetni, es igy el is engednek neki. Vagy azt varjatok, hogy koszonjem

Ez tovabbra sem mukodik. Mellesleg ismet hangsulyozom en nem sok trabantot
skodat egyebet latok gyorshajtani, piroslampazni. Altalaban merci, bombi
egyeb sportauto a jellemzo. Margit hid villamossinen, utana 3 savot kifele
piros lampan at... Trabantbol max egy piroslampat sikerult latni, mert nem
tudott mar megallni. Es meg mindig nem automarkakrol van szo, hanem anyagi
helyzetrol. Manapsag nem jellemzo hogy a szakadt emberek draga autokkal
jarnak. (hacsak nem lopta :)) Vannak kivetelek, de a nagytobbsegre jellemzo
az anyagi allapotnak megfelelo merteku auto.

> meg valakinek, hogy uannyiert kaphatom a benzint a kuton, mint a
> Trabisok, akiknek meg szegenyeknek ki kell fizetni azt a sok penzt a

Igen, de ha lenne benzinbol 10Ft-ert is akkor nem ezt venne meg. Kicsit
kevered a birsag es a termek fogalmakat. Gondolom neked is piszkalja a
csorod, hogy a szegeny BKV kapjon jovedeki ado nelkuli benzint... Na ehhez
mit szolsz?

> baromsagot meg nem hallottam. De akkor ha halalos kimenetelu balesetet
> okoznak, akkor csak kis bortonbuntetest kaphatnak, mert kozben mibol
> el a csalad,ugye. A letfenntartasi bunozest (vagy hogy is hivjak) meg

Mint mondtam itt kozuti szabalysertesekrol es helyszini birsagrol van szo,
nem tomegbalesetrol...

SzaboZE, ne hajts gyorsan...
+ - va: Lopasi statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mennyire kell felteni egy 10 eves, jol karbantartott, 
> szep allapotu 2107-est?

* * * * * * * * * * * *
*  N A G Y O N  !   *
* * * * * * * * * * * *

Persze - helyszin fuggo a dolog.
Kollegam gyonyoru 1200-es Ladajat, mikor kikoltozott Pestrol,
a harmadik heten megdurrantottak.
Az elso olyan esten, amikor meg keszult valahova es nem allt
be az udvarra. Az utcan erte a sotetedes a kocsit.
Este 6 es 7 kozott, mikozben odabent *szurcsolte bablevest*.
Azota mar a hazat is felnyomtak.       :-((((

Nem Szabolcs, nem a vilag vege, csak Dunaharaszti.
Nehez lehet igy megszeretni egy uj eletteret.
--
Meszaros Geza
+ - re: a relativ buntetes fekete humora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Listasok!

 irta:
>Mar nem tudom, hol olvastam, de inglis nyelven volt, ugyhogy
>valoszinuleg nem a magyar viszonyok ihlettek.
>"Sz@rj a sebessegkorlatozo tablara! Az a szegenyeknek van
>kiteve."

En a Listan olvastam, miszerint Dodi Al Fayed mondta a sofornek,
amikor egy paparazzi kovette oket, a nevezetes ejszakan. A mondas nem
rossz, csak santit, mert a tabla a hulyeknek van kiteve, akiknek a
szajukba kell ragni, hogy mennyivel tudnak egy kanyart biztonsagosan
bevenni, ha mar maguktol nem tudjak felmerni, vagy mennyivel mehetnek
egyenesben, hogy ne szalljanak fel. (Foleg Audi TT-vel, amire ez
kulonosen jellemzo!:))) Tehat gyengebb kepessegu vezetotarsainkhoz
kell nekunk is alkalmazkodnunk, kenyszerbol! Ez van.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Re: riasztos dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Evribodri,
 irta:

>A biztositoi karelemzesek alapjan uj lopasi modszer
>alakult ki:
>A kotelezo szervizek alkalmaval "butykolhetik" a
>riasztot. Hozzatanitanak sajat taviranyitot, masoljak
>a kulcsot. A szerviz utan par nappal eltunik az auto.

Mikor en beszereltettem a riasztomat, egy tuti helyen, a gyerek azt
mondta, hogy a riaszto kapcsolojat soha ki ne adjam a kezembol. Mindig
kapcsoljam ki a kapcsolot, a jeladot meg vegyem le a kulcsrol, amit
odaadok a szerelonek. Ilyen szempontbol igaza van. Jobb felni mint
megijedni.

>Letezik univerzalis ablakemelo motor.
>Eleg profi, ha jol szerelik nem hibasodik meg.
>A szett tartalmazza a tekerokarok csonkjat takaro
>muanyag dugokat is.
>Nem nagy macera, de konnyen elszurhato.

Utolagos ablakemelot berakni nem nagy cucc, mar szinte mindenhol
csinaljak, de szart ne rakass be! Legyen benne kuplung, amitol akkor
sem eg le a motor, ha beragad. Van egyszerubb es bonyolultabb. Az
egyszerut csak a kezi tekero tengelyehez kell csatlakoztatni, meg
bekotni es kessz. Nem kell nagyon bontani hozza a kocsit, olcsobb,
csak nem annyira esztetikus. A masika gyari, vagy a gyari mintajara
keszult nem gyari, amit komplett kell kicserelni, ugyanugy, mintha mar
ugy veted volna az autot. En ezt ajanlanam, csak meg kell probalni
valahogy olcsobban hozzajutni a szerkezethez. Akar hasznaltan, akar...

Hajts,
Vaddiszno
+ - Re: Birsagok es ertekek, ertekrendszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok Autostarsak!

Teeby irta:
>Volt egy ismerosom palayakezdo munkanelkuli. Megallitottak a
rendorok,
>nem csatolta az ovet. /Meg az enyemet sem./ :-)
>Megkerdezte a rendor tole, hogy mennyi a netto keresete. Es mikor
mondta
>hogy munkanelkuli, a rendorok tanacstalanok voltak, es csak 1000
forint
>lett a vege.
>Ez tavaly nyaron volt. De mikor zalaban megallitottak minket,
haverral,
>epp atadtam neki a volant, hogy pihenjek, nala meg nem voltak iratok.
>Istenem hat siettunk, munkabol raboltam el a sracot. Ott rendesen
>levettek minket 2000 forinttal. De ugy, hogy 5 perc aztan a rendorok
>elmentek (szerintem elkolteni a penzt). De "rendesek" voltak, mert
>lattak ket csoro gyerek szakadt munkasruhaba...

A stilusodbol az tunik ki nekem, hogy nem nagyon viselt meg az 1000
illetve 2000 Ft. Ha megbuntettek volna 10 v. 20 ezer Forintra,
valoszinuleg maskepp meselned el a tortenetet, nem igy, hencegve.
Ezert mondom en, hogy a kis osszegu buntetes senkit sem riaszt el. Le
mernem fogadni, hogy most is vezetsz biztonsagi ov nelkul. Ha ott ki
kellett volna fizetned a 20000-t vagy a bortonben leulni egypar hetet,
nem hinnem hogy kocsiba uleskor ne az lenne az elso, hogy becsatolod.

>Azert mindket esetben csunya lett volna, ha mondjuk megbirsagolnak
>20.000-re minket. De csunyanak tartanam azt is, ha valakit elkapnanak
>egy felsokategorias jarmuvel, igazabol a pelda nem is jo, mert ez
>esetben mast nem nagyon lehet csinalni. De mondjuk mas szabalysertesi
>ugynel szinten azt mondananak egy 25 milkos jarmuvel kozlekedonek
hogy
>1000 Ft, mert aztan meg adna 10-et a rendornek, hogy a szajaba
tomhesse
>azt az 1-et es rohogjon.

Hidd el, hogy a gazdagabbak sem mind taplok. Orulnenek ha 1000 Ft-ra
buntetnek oket, es nembiztos hogy elkezdenenek hozongeni a 10
ezreseikkel. A penz nem csak ugy jon, es aki kemenyebben dolgozik
erte, ha tobbet is keres akkor is nehezebben esik neki birsagra vagy
mas ertelmetlen dolgokra kifizetni.

>Erdekes dolog ez, de mindenkit a lehetosegeihez kepest kell buntetni.
>Az elsodleges szempont a buntetesnel tudtommal a cselekedet
>megismetlesetol eltantorito ero. Aki keres havonta 200 felett azt
1000
>Ft nem nagyon tantoritja el semmitol. De aki epp munka utan szaladgal
>azt meg talan 100 is.

Ugytunik teged sem tantoritottak nagyon el, tehat akkor te havi 200
folott keresel?

>Szoval az hogy aki nem kepes kifizetni a birsagot ne autozzon, eleg
>durva megfogalmazas.
>Mit szolnatok hozza, ha a kormany azt mondana, hogy felemeljuk a kilo
>kenyer arat 300 forintra, aki meg nem kepes kifizetni az haljon ehen.
>Vegul is nem kotelezo kenyeret enni sem, nem igaz?

Hozzafuznem, hogy a kenyer letfenntartashoz szukseges, (Giffen-joszag,
leegyszerusitve: minel kevesebbet keresunk, annal tobbet veszunk
belole (ezt meg talan Afonya baratunk is elismeri)), a benzinre meg ha
jol tudom nem ez all. Sot, szerintem luxuscikknek is nevezhetnenk
manapsag. Tehat a kenyer nem jo pelda, mert azt nem lehet mondani az
allampolgarnak, hogy dogoljon ehen, bar neha kozvetve mondjak, de azt
siman lehet mondani, hogyha nincs penzed, akkor ne autozz. Ezert
jarnak sokan tomegkozlekedessel. Mert erdekuk fuzodik hozza, pl.
olcsobb, gyorsabb, stb. Tehat akkor autozzunk, ha van penzunk, es ki
tudjuk fizetni a benzint, fenn tudjuk tartani a kocsit. Kulonben ne,
es ne is nyavajogjunk. Ezekbe a fenntartasi koltsegekbe bele kell
kalkulalni a buntetes osszeget is. Ha nincs egy vasam se, akkor 1.
nincs is kocsim, 2. ha van akkor nem birom tankolni, nem birom fizetni
a kotelezot, szervizt, stb. 3. ha megis elindulok es az elozoek
valamelyikeert vagy masert megbuntetnek, akkor kifizetem a buntetest
es eladom az autot. Tehat az allamot nem lehet kotelezni arra, hogy
minden szegenynek kocsit adjon, es ha az a luxus, hogy autozik es hogy
megbuntetik azt eredmenyezne, hogy esetleg el kell adnia a kocsit,
esetleg 1x ki kell hagyni 1 tankolast, neadjisten tuloraznia kellene,
akkor a buntetest engedje el, hogy megmaradjon a kocsija (ami ismetlem
luxus). Azt is szeretnem hozzatenni, hogyha a gazdag esetleg ugy dont,
hogy nem erdekli a birsag inkabb most gyorsan megy akkor ahhoz is joga
van. O mar valoszinuleg elore ledolgozta a tulorakat, amiket az
altalad irt szegeny ember csak utana dolgozna le, tehat
alapfelallasban esze agaban sincs tulorazni, nehogy tobb penze legyen,
mert akkor nem sirankozhat, es egybol sok adot meg birsagot
fizethetne. Ez erdekes. Elmondhatom, hogy en sem azert keresek tobbet
az atlagnal, mert otthon ulok, es nem tulorazok. Szoval mindenki azzal
gazdalkodjon, amit megkeresett, ha az keves, akkor ezt vegye
figyelembe amikor kocsiba ul, de ugyanazert a szabalysertesert es
szabalytalankodasert uazt fizesse, mert ugyanazt erdemli. Max eladja a
kocsijat. Azert mert nehany notorius szabalytalankodo alacsony
keresetunek
tobbet kell neha dolgozni, az nem lehet szempont a birsag
megallapitasanal. Foleg ha sulyos. Mert ugye csak ugy semmi alap
nelkul csak eleg ritkan buntetnek manapsag. A pontrendszer bevezetese
valamilyen fokon kepviselne a visszatarto erot, mert 18 pont az
mindenkinek 18 pont. Csak lenne a mar emlitett fra'nya korrupcio (ami
itt mindenkinek csak jot jelenthet).

Hajts,
Vaddiszno
+ - A Renault 5 is megjarta a szervizt... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nehany hete irtam egy R5 problemarol, ha emlekeztek: imbolyogva
ment az uton, folyamatosan lukteto kormannyal. Ahogy azt
gondoltam es le is irtam, _nem_ a kopott feltengelycsuklo volt a 
hibas. A megoldas engem nagyon meglepett: eltorott a bal elso rugo.
De hogy mitol?! (Bolond vilagban elunk...)

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - mobil, diszko, index, szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

>: Most olvasom a radiotelefon kezikonyveben, hogy elofordulhat,
>: hogy a telefon megzavarhatja a a kocsi elektronikus rendszeret
>: Letezo dolog ez, vagy csak tulzott ovatossag ?
>elektromagneses kompatibilitas  (EMC) cimszo alatt fut...
>1995-tol az EU-ban csak olyan elektromos termeket lehet forgalomba
>hozni, ami atment ezeken a teszteken, ezt a CE-emblema jelzi.
>...Az autogyarak tobbmillio DM-es laborokban mericskelik ezeket a 
>hatasokat (csorgo mobiltelefon kioldja az airbaget es hasonlok ...
>...Az esetleges hatasok csokkentesere szerelj be egy kulso antennat a 
>kocsiba a mobiltelefonnak.
Szerelj be egy antennat...?  En??  - - Na ez az!!!    
Ugyanis a cegek/laborok merik az esetleges hatasokat, pontosabban 
azokat, amelyekre ezekbol ratalalnak... Es ki is kuszobolik... (remelem!)
Amire meg nem talalnak ra, azok miatt jon, hogy "elofordulHAT" meg hogy 
"megzavarHATja", meg hogy "esetleges hatasok"...  A lenyeg, hogy ha 
netan megis pereskedesre fordul valami, mondjuk baleset tortenik, akkor 
o:k szoltak, azaz kvazi sajat felelossegedre hasznaltad a ket cuccot 
egyutt... 
(Legfeljebb ingyert beraknak egy uj legzsakot (ha meg van mibe...))
Vagy tulsagosan szkeptikus lenne'k...?    

Marky!!  A fenti gondolatmenet nem ellened volt...  Eppen ellenkezoleg!
Ha olyan fejlett elektronikaval szerelt kocsim lenne, en is kulso antennat 
szerelnek be, mar csak a sajat magam megnyugtatasara is...
"Szerencsere" az en oreg kocsimban nincs szamitogep (csak ha 
szallitom  :-)),  csak egyszeru logikai aramkorok...

>En szerencsere vedettnek erzem magam, mert nem szoktam autoban
>radiotelefonalni, 
Nem kell ahhoz telefonalni... Cellahataron enelkul is ad a telefon...

>A jarorozok ... mit csinalnak estenkent? Nekem logikusnak
>tunik, hogy a diszkok kornyeke a buncselekmenyek gocpontja szombat
>estenkent. Nekik ez nem tunt fel eddig?
Dehogynem!!!  De a lokottebb diszkoszo:cske'kkel es kisstilu 
vandalsagukkal nem akarnak mindig bajlodni, tobb vele a gond meg az 
adminisztracio, mint a (felmutathato!) sikerelmeny...  Inkabb ket sarokkal
odebb szondaztatjak oket, az legalabb bevetelt jelent...

>nem veletlenul hoztak az a rendeletet sem, hogy az
>indexnek kell lennie a legszelso lampatestnek. Amikor ezt eldontottek
>2 honapra ra megjelent a Golf IV, 206 es hasonszoru tarsaik. Termeszetesen
>minden gond nelkul forgalomba helyeztek oket ...
Persze, hogy forgalomba helyeztek oket, mukodik az autolobbi...

>ui: a hetvegen megprobaltam allo motorral (=no szervo) gurulva kormanyozni.
>HIHETETLENUL NEHEZ volt a Bora eleje. A Sierraban nincs szervo, de megis
>tenyerrel lehet tekergetni, ha nem v=0 a sebesseged. 
Nem biztos, hogy csak a kocsi elejenek sulya szamit... Szerintem ez fugg a 
kormanymu atteteletol, tipusatol, de meg a futomugeometriatol is...


Udv

A.
+ - fizetes- birsag- Szamara ventillator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek,

Mar egy ideje olvasom az autot, ugy veszem eszre, hogy az utobbi hetekben elsza
badultak az indulatok. Most ugy 
 gondoltam, hogy ideje hozzaszolnom.

Vaddiszno irta:
Mar az is epp eleg, hogy aki tobbet keres, az
aranyaiban is tobb adot fizet. Mindenki megdolgozik erte, csak
valakinek ezekszerint tobbet er a munkaja, ugymond ertekesebb, mint a
masike. Azert kap valoszinuleg tobb penzt erte.

Azert ne hidd hogy ez igy mukodik (persze ki mit ert ertek alatt). Azt kellene 
figyelembe venned, hogy valakinek a 
munkajat nem feltetlenul az erteke szerint becsulik meg, hanem nagyon is gyakra
n a lehetosegek szerint, es 
igenis vannak munkakorok ahol ertekes munkat vegzel megsem annak megfeleloen fi
zetnek meg. Persze az ilyen 
munkahelyet ott is lehet hagyni, de bizonyos nem kozvetlen piacorientalt teveke
nysegek (sajat munkambol indulok 
ki - kutatas) nincsenek megfizetve ertekaranyosan Magyarorszagon.

ok. most jon az autos tema.

Belgiumban azon belul is Valloniaban dolgozom egy ideje, gyakran atjarok Hollan
diaba is. Jelenleg a Belga benzin 
39-43 BEF/L (1BEF~ 6.5 Ft) Hollandiaban dragabb.
    Kozlekedesi szokasok: A sebessegkorlatozast joforman senki sem veszi figyel
embe, van hogy villognak ha 
varosban 50-el hajtasz. Az elso napokban szorongast okozott a vezetes, de mar m
egszoktam (sot at is vettem). 
Ahol jarok ott nincs rendori ellenorzes. De nehany fouton a varoson kivul az ut
ba agyazott erzekelo+ kamera figyeli 
a gyorshajtokat. Persze ezek helyeket mindenki ismeri igy lassit. 2 ev alatt cs
ak egyszer talalkoztam traffipaxos 
rendorautoval.
    Hollandia na az teljesen mas. Ott kamerak figyelnek az ut menti dobozokban 
es gyonyoru pirosan villantanak. A 
multkor egy lekapott mert 100 helyett 105-el mentem. Az emberek eleg normalisan
 vezetnek, csak mersekelt a 
sebessegtullepes. A birsagok meglehetosen sulyosak 10km/h tullepes 110 NLG (13-
14k). Vaddiszno itt azert te is 
visszafognad magad. Itt a birsagnak azert visszatarto ereje van mert a jogsi ko
nnyen ugrik, meg ha ot kamera kap 
le egymas utan gyorshajtasert akkor otszor fizetsz.
    Persze mindket orszagban mas az autoskultura, a gyalogosokat atengedik a ze
bran stb...
   Most jonne a kerdesem, ugyanis az 1300-as Szamaram utasteri levego befujo ve
ntillatora iszonyatos hangokat 
hallat bekapcsolaskor (kerreg). Mellesleg a kocsi 11 eves kora ellenere nagyon 
jol tartja magat. A szervizben azt 
mondtak, hogy szaraz level ment bele, porszivozzam ki, hat nem az volt. Szerint
em eltort, vagy a csapagy ment 
tonkre. Van valakinek otlete, hogy hogyan tudnek hozzaferni? 
 
Ennyit mara,

Jo autozast kivanok mindenkinek,


Zaqwe
+ - Sotetites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(felgozolnek?) egy reteget. Ezt el kell fogadnia a vizsgaztatonak,
>mert azt lehet ra mondani, hogy gyari sotet uveg (ld. Opel Tigra hatso

Olyan megoldas nincs, hogy korben teljesen befoncsorozzak?
Mint a rendorsegi vallatoszoba ablaka. %-ban megfelelne a normanak,
kifele meg ragyogna, mint a Salamon.
Giccses lenne, de nekem nagyon tetszene.
:-)

Udv,
Andras

PS. Ugy latszik a Toyota Picnic nincs "jelen" az olvasotaborban :-(
0 (nulla) valaszt kaptam. Ha megis van ilyen valakinek, meg azert irhat.
+ - Folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobben:
>- a szelvedon olyan folia lehet amely a feny 75%-at atengedi
>- az elso oldalablakon olyan folia lehet amely a feny 70%-at atengedi
>- a hatso oldalablak akarmilyen sotet lehet
>- a hatso szelvedon olyan folia lehet amely a feny 70%-at atengedi

Hmm.., Mult nyaron kerdeztem ket (vagy 3?) foliazot, ok  azt
mondtak: szelvedore (ill. talan az elso oldalablakokra is ) semmilyen
 nem legalis!!
Mondjuk en csak ho"vedelem miatt szeretnem, nekem direkt jo lenne
olyan folia, amely 99,9% fenyt enged at, de infrat (ho") nem.
Most akkor hogy is van ez? Engem vezettek felre?

G.Laci


-


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: Titan Dypol, radios zavarvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>50 ezer Ftkorul epitik be es azt hiszem Bp-en csak egy helyen, de ez nem
>biztos.
Sok helyen, en a Kepes Auto Extra hirdeteseibol valasztottam egyet,
40e volt ket honapja.
A Mul-T-Lock-nak is van ugyanilyen verzioja, de az ugy emlekszem picit
dragabb...

Csak kapcsolodo tema a radios zavarhoz:
Tapasztaltatok mar, hogy pl Bp-en nehany helyen az auto radios taviranyitoja
alig-alig megy, mert valami valszeg leulteti a vevojet?
(Utalom, amikor az autot kell jarkalnom korbe-korbe, hatha sikerul talalni
egy pontot, ahonnan megy) 

G.Laci

-


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Benzinar, birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Autozni akkor nem kell, ha epp draga a benzin...Ha sok a birsag,

Ha jol emlekszem a parlamentben is ezt mondtak a benzinarat firtato
kerdesre: "Akinek nincs penze, ne autozzon...":-((

A birsagugyben pedig egyetertek Csabaval: mindket oldalnak igaza van:
Van haszna a differencialasnak, de a mikentje az mar nehez ugy, barmilyen
modot talalsz ki, mindenkivel szemben nem tudsz igazsagos lenni.
Nekem pl. szimpatikus az "egyhavi jovedelemre" buntetes elmeletben,
de ugye ez sem ad igazsagos eredmenyt (fizetes, vagy jovedelem? 
ld: minimalberre jelentett emberek, mellekeskent sokszoros jovedelemmel stb...)
Szoval ne ezen vitatkozzunk... 

OT, OT, OT:
Kerlek VD, az indulataidat ne itt eld ki, s a tobbieket meg kerem ne
a listan valaszoljanak neki, mert megint eldurvul...

G.Laci

-


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - re: Trabi ablakmoso fuvoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Trabant ablakmoso fuvoka rogzites ( 14 sor )
>Idopont: Fri Mar 31 04:18:14 EST 2000 AUTO #701
>Udv,
>volna egy nagyon osszetett problemam:-)
>A Trabi ablakmoso fuvokaja mindig elfordul, akarmivel
>rogzitem. Probaltam ragasztani, de semmi nem fogta
(...)

Mar regen volt Trabim, de szerintem a fuvokat egy gumitomites tartja a
kasztniban. Ha abbol veszel 2db-ot, es kicsereled, akkor OK.
Alternativa erre, hogy a folyadek csovet meghosszabbitjak, kivezetik,
es az ablaktorlolapatra rogzitik fuvokakkal egyutt. Itt nincs olyan
problema, hogy merre spriccel.

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - onjavito auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Tegnap este megint megszerettem a mercimet, meg magamat. Onalloan hibat
deritettem fel! Mar kb egy hete szarul megy a kocs, reggel csak kb 5-6
henger megy a nyolcbol (ezt dicsekvesnek szantam  -- kiirjam hogy 16V ??:))
, kesobb azert altalaban elindul. Mar volt ilyesmi maskor is, de mindig
meggyogyult magatol 1-2 nap alatt. Most nem akart. Tegnap reggel elindult,
kimentem a kapun, mig becsuktam, leallt. Nem akart ujraindulni, visszatoltam
az udvarba, megegyszer megprobaltam inditani, beindult. Kimentem a kapu ele,
... nem allt le. Egesz nap autoztam vele varoson belul, de mar egyre szarabb
lett a helyzet. A lampanal mindig nyomni kellett a gazt, mint a regi dacias
idokben. Este sotetben ertem haza (garazs, udvari vilagitas meg nincs),
azert felnyitottam a motorhaztetot, es jellegzetes csettego hangokat
hallottam az eloszto felol. Megfogtam a kozepso kabelt es ugrottam egy
hatast, pedig mivel kiskoromban villanyszerelonek tanultam, szoktam en a
feszultseget:) Levettem az elosztofedelet (kb egy eve csereltettem
UTANGYARTOTTra, rotorral egyutt), es a 3 cm hosszu rotor vegerol 1.5 cm-es
darabon kiegett a vezetoanyag. Most belehajtottam egy 20x3-as csavart,
delben ha hazaugrok, beleteszem a kocsiba, mig sikerul egy uj rotort
beszerezni (mikorra fogok eljutni egy autosboltba?). Szerintetek meddig
birja majd? Ha Suranyi Endre bacsi komplett elosztofedelet csinalt nehany
botdarabbol meg befottesgumibol, akkor ennek is menni kell egy darabig, nem?
Na sziasztok, dolgoznom is kell valamit.
Kormos Imre
+ - autoriaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a listanak,

Par honapja a riasztom elkezdett vacakolni, mint pl. hogy a taviranyito
nyomkodasa ellenere nem igazan volt hajlando beengedni a kocsiba. Ekkor meg
arra gondoltam, hogy lemerult az elem, bar a taviranyito lampaja egett.
Azonban a problema elemcsere utan sem oldodott meg. Most mar egyaltalan nem
reagal a taviranyitora, viszont neha teljesen onallositja magat, azaz
magatol beelesiti magat. Pl. tegnapelot este bealtam a kocsival az udvarra
igy a kulcsot benne  hagytam a kocsiban, reggel indulnek a munkaba de az
atkozott bezarta a kocsilt es elesitette magat, a kulcs meg benne, azt
hittem agyverzest kapok. Szerencsere nem vagyok egy elveszett gyerek, igy
ket csavarhuzoval es egy heggesztodrottal negyedora mulva a kocsiban ultem -
termeszetesen azonnal megszolalt a riaszto :-) -.  Ha leveszem az akku sarut
egy pillanatra, akkor abbahagyja.
A kerdes akovetkezo, van-e valamilyen mod ra, hogy megtudja az ember, hogy a
taviranyito rossz, vagy vevo?


A valaszokat elore is koszonom.

nlupy
+ - Re: *** HIX AUTO *** #704 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>tudnia kell. Es nembiztos hogy zavarna, ha lehagynal, ugyan ezt meg
>nem probalhattam ki, mert meg senkinek sem sikerult. Tovabba en
Ooo, a kis SZERENY! 


Udv,
Aranyosi-Aved Jozsef


U.i.: Bocs a Tobbiektol, nem tudtam szo nelkul hagyni.
+ - Re: Fiat Brava benzinszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 3 Apr 2000 04:06:10 EDT,   wrote:

>Otletek? Javaslatok?
Pedig ott van, hatul... :-) Nezd meg meg 1x, lehet, hogy van folotte
meg 1 kis mua. burkolat.

Udv:  Zak

+ - RTL Klub Automania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap megint feleslegesen maradtam fenn 11-ig.	:(
A subject-beli autos musor olyan verlazitoan gyenge volt, hogy az mar fajt.
Megszolalt 2 "szagerto", egyiktol megtudhattuk, hogy az olaj akkor jo, ha a
W elott minel kisebb, utana minel nagyobb szam olvashato. A masik elmondta,
hogy a Volvo V70 nem jo kocsi, mert alacsonyra nyilik fel a hatso ajtaja.
Az operator osszehozott nehany eles felvetelt, amin minden latszik, csak a
kocsi nem. Pedig az autogyarak forgatnak profi filmeket az uj tipusok
promocioihoz... Ja, es a szlalom-versenyrol megtudhattuk, hogy Janikat
odakuldtek egy Yarissal, amivel ment egy tiszteletkort, majd az egyetemista
hallgato (szervezo) elmondta, hogy szereti az autosportot. De szegenynek
nem volt olyan tipusos Banki Donat-feje.
Az egesz musor lehetett volna a Ludas Matyi autos melleklete is.
Dilettansoktol dilettansoknak.
Fogash

+ - kocsilopasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem merem leirni az egyik biztosito munkatarsa
>altal megnevezett ket markakereskedes nevet.
>Az egyik egy pluszkoltsegeirol ismert Suzukis, a
>masik az Opel-xxxx.

Kosz az infot! Ha majd az en kocsimat is elvittek, akkor esetleg en
megirom, hova nem kellett volna menni javittatni. 
VEGYETEK MAR ESZRE, HOGY EZ EGY LEVELEZO LISTA (=BESZELGETOS KEREKASZTAL,
PLETYKAFORUM, SOROZO, STB. IROTT FORMABAN). ITT NINCS OLYAN, HOGY NEM
REKLAMOZUNK, VAGY  NEM ELLENREKLAMOZUNK VALAKIT!!!!! HA TETSZETT VALAMI,
IRD LE, HOL KI, MIT, MENNYIERT, hadd jarjunk mi is jol, ha valahol
befurodtel, ird meg hol, nehogy mi is befurodjunk! Vagy apadnak sem
mondanad meg, mert az hitelrontas?! Ne legyetek mar ennyire !

Bocs a stilusert, de ez a "nemmondommeghol" igen kihoz a sodrombol.
Fogash

+ - Re: placebo-oktanok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----------
> Von: Gyula P. Szokoly >
> An: 
> Betreff: Re: placebo-oktanok
> Datum: 2000. április 4. 11:02
> 
>   Egy aprosag: az amerikai oktanszam nem azonos az europaival. Azaz
> az ottani 87-es lehet, hogy azonos az itteni 91-es benzinnel, a
> 89 a 95-tel a 91 a 98-cal. Nem tudom az atvaltasi szabalyokat.

Egy aprosag amit mar irtam: az oktanszam a 100% oktanhoz (az oktan egy
vegyi anyag, talan alkoholszarmazek, nem tudom, nem vagyok vegyesz)
viszonyitott relativ kompressziotures. Vagyis 100 oktanos az a benzin,
amelybol levegovel 1:14 tomegaranyu kevereket kepezve olyan elegyet kapunk,
amely ugyanakkora nyomason ongyullad, mint az ugyanilyen keveresi aranyu
levego-oktan keverek. A 95-os ertelemszeruen az oktan ongyulladasi
nyomasanak 95%-at tudja, a 91-es a 91%at, es igy tovabb. A fentiekbol
latszik, hogy nem lehetetlen  100 feletti oktanszamu uzemanyag eloallitasa,
a F1-ben a 90-es evek elejen kb 105-108 oktanosnak megfelelo szinture
adalekolt benzinekkel jartak. 
Magyarorszagon tradicionalisan a 86-92-98-as sort hasznaltak (normal,
super, extra), ehhez jott be a 91-es, a 95-os es a 98-as olommentes, majd
szunt meg a 86-os es 92-es olmozott. Ez kb egesz Europara ervenyes. 
Amerikaban a bevett oktanskala lenyegesen alacsonyabban indul (valahol 76
oktannal), a teteje szvsz ugyanugy 98 koruli. A nagyobb literteljesitmeny
iranti igeny Europaban a kompresszioviszony noveleset hozta, aminek
alapfeltetele a jo kompresszioturesu benzin. Amerikaban a nagy (5 liter
feletti) motoroknal ez nem (volt) szempont, hiszen alacsony fajlagos
teljesitmeny mellett is osszejott a szukseges 200 koruli paci...
Szemlelteto pelda: Libia, 80-as evek. A magyar epitoipari cegek nagy
beruhazasokon dolgoztak kint. Az itthonrol kivitt Polski 125p (nagy Polski)
a gyujtas kikapcsolasa utan is csaknem stabil alapjaratot produkalt az
ongyulladas miatt (relativ nagy suritesu motor), mig az amcsiktol
odaszarmazott ezereves batarok siman lealltak a gyujtas kikapcsolasa utan.
Tehat az en velemenyem szerint nem az oktanszamokat kell atvaltani, hanem
tudomasul kell venni, hogy a jo-jobb-legjobb benzinek nem ugyanazt az
oktanszam-sort kovetik az ocean 2 partjan. 
Persze engem meg lehet gyozni, hogy nincs igazam, de a fentiek tukreben ez
nem biztos, hogy egyszeru lesz.

Fogash

+ - Birsagok es ertekek, ertekrendszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Simon Templar irta:
>>>
Erdekes dolog ez, de mindenkit a lehetosegeihez kepest kell buntetni.
Az elsodleges szempont a buntetesnel tudtommal a cselekedet
megismetlesetol eltantorito ero. Aki keres havonta 200 felett azt 1000
Ft nem nagyon tantoritja el semmitol. De aki epp munka utan szaladgal
azt meg talan 100 is.
>>>>

Na azert ez sem ilyen egyszeru. Ezt hogyan gondoltad? Figyelembe veszik majd pl
eroszakos nemi cselekedetnel is?
Szegeny hajlektalan. Igaz, hogy megeroszakolt egy kislanyt, de hat eppen eleg
elrettento neki, ha nem is csukjuk be telen a meleg dutyiba, csak mondjuk 10 kg
kenyer arat szabjuk ki buntetesnek. Ugyan mar!
Aki meg jarta az iskolakat meg huszoneves koraig, szerencseje volt, mert olyan
szakmat valasztott, amiben jol keres, meg jo nagy adokat fizet, azt meg
buntessuk meg jol. Most nem azokra celoztam, akik pl adocsalasbol, meg hasonlo
buncselekmennyel jutottak vagyonhoz. Azok uldozese az APEH feladata.
Gondoljatok vegig. Nem vehetek magamnak M5-ost, nem engedhetek meg magamnak
Karibi nyaralast, nem tudok kifizetni egy vacsit a hotelban, es nem tudom
lefizetni a rendort az ut szelen. Tehat ugy viselkedek, hogy ne is kelljen.
Ilyen egyszeru. Sajna a magyar viszonyok ilyenek. 200 felett el kellene venni a
gazdag pasi jogsijat is, de megveszi kilora a rendort. Es ez igazabol nem is a
gazdag pasi es nem is a rendor baja. Hanem az allame.

ba
+ - RE: Kerdes... meg nemi paradoxon... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Austria]
>Csak egy ropke kerdesem volna.
>Mi az az autotipus, amibe 3 gyerekules kenyelmesen elfer hatul?
>Persze hasznaltan es olcson jot szeretnek venni.

A BX (citrom); kozepsot nehezebb rogziteni, ott
2pontos ov van.
--Udv: szm
+ - RE: sotetuveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>(Az megint mellekes, hogy a Parlament korul sok ilyan nagy fekete auto van,
>amelyik tuti nem felelne meg a kovetelmenyeknek, ha lemernek...8-))))
Hmm..... olyan tajekozatlan vagyok, gondolod, hogy _AZOK_ az autok
latnak KPM vizsgat?
--Udv: szm
+ - re: Fiat Brava benzinszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Zoli kerdezte, hogy hol a Bravan a benzinszuro.

Hat nekem nagy meglepetest okozott, amikor a Fiat Cinque-n
felfedeztem a kocsi alatt, nagyjabol a valtobot mogott.

Ki hitte volna?
Talan a Bravo-Bravan is oda dugtak...


udv, deejaytiszy
+ - R18 alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

szmore kerdezte:

>>>
Nagy sz?ks?gem lenne a seg?ts?tekre, hol talßlhat? a Renault 18-as-nak az
alvßzszßma?
>>>

Ekezet nelkul persze meg szivesebben segitettem volna...

Szoval az R18-nal nem volt mindig ugyanott:

BIZTOSAN: az ovalplakett elso sora (motorterben kis lapka beragasztva vagy
szegecselve. Persze ha ujrafujva volt az auto, akkor fujhatod... :-))
E'S: J.E. toronyba beutve VAGY J.E. ules elotti keresztmerevitobe utve.


udv, deejaytiszy
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma kicsit kotozkodos hangulatban vagyok, elore is bocs :-)

 wrote:

> [...] Azt is emlitette, hogy volt mar ra pelda, hogy ilyen esetben a
> HBRt fizetett kotelezore is. Szerintetek?

Ezt meg egy rendornek is illene tudni: a kotelezo felelossegbiztositas
a _masnak okozott kart_ teriti meg _helyetted_. Te a kotelezore egy
vasat sem kapsz (illetve adott esetben a masera...).

> -------------------------------------------------------------------

 wrote:

> [...] Szerintem nem veletlenul hoztak az a rendeletet sem, hogy az
> indexnek kell lennie a legszelso lampatestnek. Amikor ezt eldontottek
> 2 honapra ra megjelent a Golf IV, 206 es hasonszoru tarsaik.

Tevedes, _nincs_ ilyen rendelet.

> -------------------------------------------------------------------

 wrote:

> Uj magno került a kocsimba egy Eurotec ,  hangszint szabalyzoval es
> kijelzovel , 8 programos radioval ,es ra van irva ,hogy 200w kimeno
> teljesitmennyel rendelkezik.Hatul 2db melysugarzo/ 600 w/ es ket
> magassugarzo / 300 w/ .Ezek Levis markajuak.Az elözö magnom egy
> Clarion volt amit 1977-ben gyartottak.

A 200 W-os magno mekkora biztositekon keresztul kap aramot? 2A? :-)
A "Levis" marka sem a Hi-Fi magazinok lapjairol ismeros.
Szerintem tedd vissza a Clariont, jobban jarsz...

> -------------------------------------------------------------------

Ma kiprobaltam egy uj Toyota Celica-t. Meg nagyon nyers (140km), a
valto darabos. Kemeny, sportos rugozas, kozvetlen attetelu kormany.
Rovid sebessegi fokozatok, de van belole 6; igaz, rukverc helyett
6.-ba raktam parszor :-) Porgos, de nem tul nyomatekos motor, elegge
belathatatlan karosszeria (foleg hatrafele). Bejaratas utan kicsit
jobban megnezem majd, mit tud... :-)

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - EMC es GSM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez a
>jelenseg okozza, hogy gagyi hangerositok, monitorok, drotos telefonok
>'megerzik' a kozelben levo mobilt,

En meg nem lattam olyan autoradiot, amelyik ne hangos
kerregessel jelezte volna a beerkezo hivast.
Sot semmilyen analog keszuleket,a mit ne zavarna
a GSM.

>Eloszor is, a jelenseg letezik, es elektromagneses kompatibilitas
>(EMC) cimszo alatt fut (50 tonna nemzetkozi szabvannyal fuszerezve).
>1995-tol az EU-ban csak olyan elektromos termeket lehet forgalomba
>hozni, ami atment ezeken a teszteken, ezt a CE-emblema jelzi.
>1) a vizsgalt keszuleket mennyire zavarjak egyeb kozeli keszulekek
>2) a vizsgalt keszulek mennyire zavarja egy egyeb kozeli keszulekeket

Es hiaba felel meg egy analog keszulek az 1. pontnak, mert
a GSM zavarni fogja, ugyanis a GSM telefon sohasem fog megfelelni a
2. pontnak, de nagy penz van benne. Ennyi.
Ez kicsit olyan, mint a 206-os indexlampaja.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - VD es vasut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>>...Mindez persze multido, mert azota valtottunk
>>elektromos jarganyra a koltozes soran.  Nem irom le a muszaki
>>adatait, mert
>>nem tudom oket, meg szegeny VD sargulna a LE, nyomatek es egyebek
>>lattan
>>(en mosolygok, amikor sorban hagyom le az M5-oket). Fogyasztas sem
>>semmi,
>>2 liter benzin araert 60 km-t megy. Es lehet olvasni, mert gyarilag
>>sofor van benne. Biztositas, sulyado nincs.

>Nyugodtan kozzeteheted, nem sargulnek a muszaki adatok lattan, ugyanis
>nap mint nap olvasom az en automnal jobb autok muszaki adatait (vo: uj
>M5, stb.). Azonkivul kotve hiszem, hogy M5-osoket hagynal le, egyreszt
>olyan ritkak, hogy sorban meg nem lattam oket vonulni, masreszt az,
>hogy valakinek van egy eros autoja, attol meg vezetni es uralni is
>tudnia kell. Es nembiztos hogy zavarna, ha lehagynal, ugyan ezt meg
>nem probalhattam ki, mert meg senkinek sem sikerult. Tovabba en
>tokeletesen meg vagyok elegedve a jelenlegi M5-osom nyujtotta
>kepessegekkel.
>De ha gondolod kiprobalhatjuk barmikor.

Koszonjuk VD!

Az izombol megszult valaszod remelem masnak
is kellemes derultseget okozott.

Ajanlom probald ki  "autojat".
Igazan konnyu uralni, olyan mintha sinen menne:)
Sajnos kicsit draga, de nem kell feltetlenul megvasarolni,
eleg ha jegyet veszel ra :)

(SZVSZ mar 80-as IQ-val is ra kellett volna jonni
a megoldasra)

Es ne szivd fel a vizet. Ezt nem lehetett kihagyni.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Kezifek, Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

>Mivel a rogzitofek a hatso kerekekre hat kizarolag igy nem elonyos...
Bocsi ! Van olyan auto, ahol a kezifek az elso kerekekre hat !


>Kedves Vti, Tobbiek,
>Na azt azert nehogy mar elhidd hogy a Honda a Volvo, BMW es Merci ele
>kerulhet valamiben is barmikor. Azthiszem felreertetted a

Kedves Vaddiszno !
Ajanlom figyelmedbe az alabbi oldalakat:
http://www.fia.com/tourisme/safety/safint.htm - EURO NCAP torestesztek
http://www1.tpgi.com.au/users/mpaine/ncaplist.html - Adatok tablazatban

A csaladi autok kozott a nemet autok nem eppen egyeduralkodok !
Akinek nincs internet elerese, azoknak beirom:
Audi A4        -    **
BMW 3          -    **
Citroen Xantia -    **
Mercedes C     -    **
Peugeot 406    -    **
Rover 600 -    **
Saab 900  -    **
Ford Mondeo    -    ***
Nissan Primera -    ***
Renault Laguna -    ***
Vauxhall (Opel) Vectra - ***
VW Passat -    ***
Volvo S40 -    ****
A vizsgálatokat 1997-1999 között végezték. (Pontosan nem sikerült kiderítenem)

A nagyobb kategóriában a Honda Accord ('99) és a BMW 5 egyaránt **** minősítést
kapott !
Egyebkent meg miert ne elozhetne meg a Honda a Mercit, BNW-t, vagy barki mast ?
?
Akarmilyen hihetetlen, barki barkit barmikor megelozhet. Hogy minek mekkora a
valoszinusege az mas kerdes. Viszont kategorikusan kijelenteni hogy ez vagy
az lehetetlen, az szerintem marhasag, hiszen ezt az allitast soha nem tudod
bizonyitani,
a tevedesed bizonyitasahoz pedig egyetlen pelda is eleg.
Peldaul a Honda 2000ccm-es szivo motorbol  240 LE-t hoz ki. Azt hiszem ezzel
minden konkurens autogyarat megelozott !
(Most csak a szeria, 4 utemu otto motorokat nezzuk.)


Udv,
     Zotya
+ - Mobil az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eszembe jutott, hogy mielott feszultsegszabalyzot csereltem a trabantban
eleg sokat telefonaltam benne. (???) :-)

Na felre a trefat, egyebkent valoban eleg veszelyes lehet. Tudomasom
szerint mikorhullamokat sugaroz, amik eleg magas frekvencian uzemelnek.
Szerintem azert egy auto annyira nem zart hely, hogy csak ott bent
pattogjanak a hullamok. Mivel akkora arnyekolokepessege nem nagyon van,
mint mondjuk a lakas falainak. Az inkabb veszelyes.
De azert valoban ne feledjuk el azt a veszelyt sem, amit a figyelemre
gyakorol.


Udv
Teeby
+ - Jarmuazonosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Hello /!

Pontosan nem tudom az R18-et. De!
Zsaru magazin 95/5:
Jarmuazonosito jelek elhelyezesei terepjarokon es szgk-on:
- elol a keresztmotor kozepen alulrol
- jobb oldali hossztarto a tengelynel hatul
- jobb oldali hossztarto a tengelynel elol
- motorterben jobbra elol
- motorterben jobbra fent a doblmezen
- karosszerian jobb oldalom a hatso kereknel
- a motorterben kozepen a tuzfalon

Innentol kezdve lehetseges helyek meg:
- jobb hatsolampa kornyeke
- csomagteto
- bal hatsolampa kornyeke
- jobboldali B oszlop
- muszerfal kornyeke
- kuszobok
- A oszlop alja
- utasterbol elerhetoen a muszerfal es a tuzfal talalkozasanal

Hat nekem ennyi a tippem, de allitolag a VW Golfban tobb mint 12 van.
Tehat tobb mint 12 helyre van elrejtve azonosito.

Szerintem ezeken a helyeken nezz korul.

Udv
Teeby
+ - Szabalytalansagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tenyleg zarjuk le a szabalytalansagokrol szolo vitat.
Szerintem nem is egyertelmu dologrol van szo.
Mert pl. a biztonsagi ov nem ugyanaz, mint a tilosban parkolas.
Mindegyik szabalysertes nem?
Viszont, abban igaza van mindenkinek az egyenlo buntetes hivei kozt,
hogy a "sulyos" szabalyserteseket tenyleg egyenloen kellene buntetni.
Mint pl. a piros lampa, elsobbseg, stoptabla...
De azert ne soroljuk ide a gyorshajtast, a forgalom elol elzart
teruletet es a hasonlo inyencsegeket.

Innentol kezdve, mas lehetne a dolog. Es szerintem ez mar nem
diszkriminacio, hanem a kepessegekhez merten kiszabott buntetes.
Termeszetesen nem aranyossagi tenyezokkel szorozgatva, hanem inkabb
kategoriankent, teszem azt 25 km/h-nkent valahonnan novekedve. Es igy
nem kell annyit fizetnie egy Kispolakosnak mondjuk, mint egy Mercisnek
mondjuk 190-nel.
De tudtommal a birsagokat igy is lehet faragni szakertok es eloadok(?)
bevonasaval. Anyagi szocialis helyzet stb.
Csak sajnos a dolog itt is el van szurva. Mert hogyan lehetne ilyen
alapon megbuntetni azt az embert, aki 25 millios autojaval a
minimalberrol adozik, es se ingatlana se ingosaga nincs szinte semmi
(gyerekek, asszony neven...). Szoval ez erdekes dolog, akkor most hogyan
es kivel legyunk igazsagosak.

Szoval eloszor is nagyon nehez ezen valtoztatni, foleg igazsagosan. Es
ketlem, ha mi megtalalnank a jo megoldast, akkor az illetekesek kozul
sokan lennenek kivancsiak ra.
Na meg valojaban ha az ember sokat gondolkozik rajta kezdi eszreveni,
hogy ez egy bonyolult erkolcsi tartalmu dolog. Nem az erdektelenseg
miatt mondom, de vannak akik jobban ertenek hozza mint kozulunk sokan,
es inkabb hagyjuk rajuk, vagy keressuk fel oket es tegyunk javaslatokat.
De gondolom azzal nekik is tele van a padlas.
Szoval ennyit errol.

Hagyjuk mar abba, inkabb beszeljunk okosabb dolgokrol.
Mint pl. a gepjarmutechnika ujdonsagai.
Pl talaltam a mostani Expert-ben egy erdekes kimutatast, hogy miert es
mennyivel olcsobb kis es nagyteljesitmenynel a kupkerekes ill a
csigakerekes hajtomu.
Vagy a CFC nelkuli hutofolyadek, vagy hogyan ed a magneses ter a vizko
elen. Van egy teljes cikk a Lancia Libra-rol. A Ferrarirol. A Bosch
ESP-rol.A rendori sebessegmeres pontossagarol. A fektarcsakrol. A
hamisitott minosegi alkatreszekrol. 

Tehat van boven tema lehet valogatni, javaslom ezeken csamcsogjunk ne az
ilyen utopisztikus dolgokon.

Udvozlettel 
Teeby

Ui: Ja es ne keverjuk ossze a szabalysertest a buncslekmennyel.
	emberoles = buncselekmeny
	gyorshajtas = szabalysertes
+ - Szines uveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sokan hozzaszoltak a szines uveg temahoz.
Nekem is lenne egy kerdesem.
Ha gyarilag nem szinezett az uvegem, akkor lefoliaztathatom-e nagyon
halvany zoldre? Vajon eszreveszik? De az osszes uveget.

Sot, mielott valaki elitelne a foliazott autokat, a folia a
balesetvedelemben, es a karokozasban is fontos lehet.
Ugyanis egy felpattano nagyobb kavicstol nem szakad a nyakadba az egesz
szelvedo, a kisebbektol nem lesz kagylos a szelvedo, sokan
lefoliaztatjak a lampatesteket is, es valamelyest ved az amator tolvajok
ellen is, akik csak ugy betordelik az ablakokat.
Szerintem azert ezt sem art tudni. Lattam egyket tesztet, sokat kibirnak
ezek a foliak (reklam nelkul 3M). Szerintem aki teheti, azert vegye
igenybe.

Udv
Teeby
+ - Helyesbites!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlok Mindenkit!

Helyesbitek a jarmuazonositok ugyeben.
Valoszinuleg itt kell keresni a Renault-et is.
Valahol. :-)

Helyek:
- a motorterben a doblemez jobb oldalan elol
- a motorterben a doblemez jobb oldalan hatul
- a motorterben a tuzfal kozepetol jobbra
- az utasterben a vezeto melletti ules alatt a padlon, elol
- szinten az elozo, de hatul
- a csomagterpadlo lemezen kozepen
- a motorterben balra
- a kormanymupajzson
- a motorterben a kereszttarto kozepso reszen
- a motorterben a jobb doblemezen a lampanal
- a csomagterben, kozepen, jobbra
- kozepso (B) oszlopon
- az elso (A) oszlopon jobb oldalon
- az elso doblemezen jobb oldalon elol

End.
Udv
Teeby
+ - Stevie; Peugeot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

_______________________Stevie________________________
SzaboZE:
>>>>>
Aludjal...

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Mar csak negyet kell aludni!!!!! :-))))
>>>>>
Stevie!
Ok meg nem jottek ra? :o))
Azert varod mar latom. :o)
Latunk vele Dunav.-ban?

_______________________Peugeot______________________
Akarki akarmit mond, nekem nagyon texett a tegnapelotti Automaniaban
bemutatott Peugeot (Az apgyat, elfelejtettem a fantazianevet. :o(() talan
Feline? szoval a Peugeot roadster-e (ha lehet ra ezt mondani).
SzVSz valami gyonyoru volt!
Azert akarmenyire is nincs rajta ablaktorlo, igy allo helyzetben nem pereg
ugye le a viz, azert beleulnek egybe. :o) Kicsit future, de ez van!
Viszont a masik bemutatott Peugeot (mittomenmi) a luxusauto, na az valami
irdatlan szerintem. Nem mondom, hogy nem fogadnam el, de ugy eladnam, 
mint a pinty! (Mer a pintyek, azok csak ugy eladjak mi?) :o)


Na jo mara ennyit, a kormanyok legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - birsagolasi rendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary] irta :

>szabad, "nem tudjuk kifizetni" alapon? Ki a
>fraszt erdekel, hogy ki mennyit keres? Engem nem, a benzinkutakat sem,
>a boltokat sem, az allamot egy kicsit. Ha nem keresi meg a
>birsagravalot, es megis szabalytalankodik, akkor dogoljon ehen, es ne
>panaszkodjon. Vagy panaszkodas helyett menjen el dolgozni!

Mar hetek ota tudjuk itt a listan, hogy pro es kontra milyen ez a buntetesi
rendszer. Mivel nem lehet egyertelmuen eldonteni az autoja alapjan senkinek
az anyagi helyzetet, ezert teljesen meddo ez az egesz vita, szerintem le
kellene mar zarni. Nem veletlenul lett kitalalva a pontrendszer, ami
egyarant sujtja a kis es nagypenzu szabalytalankodokat. A Becsi ut masik
felen ez mar sok helyen mukodik. Ha sokat hibaztal, vonjak be a
jogositvanyod, szerintem ennel nagyobb buntetes nincs, se M5 -ben, se
Trabantban :)))
Aztan, hogy itt is lesz korrupcio, azon ne csodalkozzunk, de azert az
vigasztalja a kispenzueket, hogy nemcsak penzzel lehet korrumpalni ...

                                   Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Kerdes... meg nemi paradoxon... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Csak egy ropke kerdesem volna.
>Mi az az autotipus, amibe 3 gyerekules kenyelmesen elfer hatul?

Pl: Oldsmobile Cutlass Calais :))

>Persze hasznaltan es olcson jot szeretnek venni.

Hmmm. Erdekes... :)))

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - ablakemelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Mindenkinek koszonom az ertekes felvilagositasokat maganban es nem
maganban az utolag beepitheto ablakemelorol!

Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS