1. |
felhaborodas (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
2. |
teli gumi, viz (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
3. |
sebesseg (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
4. |
Hidegen jaratas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Astra utaster futes (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Astra utaster futes (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
7. |
re: Re: re: Defektturo gumi? (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Re: teligumi (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
9. |
re: Teli gumi (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
re: Hidegen jaratas (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
11. |
re: vam szabad? terulet (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
12. |
re: re: xm (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
13. |
Kodfenyszoro (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
14. |
Teli gumi (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
15. |
Elektromos bigyok (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
16. |
klasszikus flamewar az oviban II. Der Ueberfuhrer (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
17. |
Mas motorok (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
18. |
re: Astra utaster futes (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
19. |
re: re: Kodfenyszoro (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: Re: teligumi (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
21. |
Re: *** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
22. |
Re: *** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
23. |
Re: Astra utaster futes (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
24. |
astra futes (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
25. |
jogsi (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
26. |
Autoszerviz (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
27. |
re: Astra utaster futes (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
28. |
teligumi + kodlampa + astragoz (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
29. |
Vicc (mind) |
174 sor |
(cikkei) |
30. |
Re: Teligumi, Wankel, disztarcsa, gozolgo Astra futes (mind) |
97 sor |
(cikkei) |
31. |
valto- es diffi olajcsere Mercibe (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
32. |
Re: teligumi (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
33. |
wankel (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
34. |
Negyevszakos gumi, telre (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
35. |
kodlampa avagy raki az agressziv kotozkodo :) (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
36. |
Fajok a kozlekedesben (mind) |
158 sor |
(cikkei) |
37. |
teligumi-nyarigumi (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
38. |
re: Re: re: Defektturo gumi? (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
39. |
Ox motor -> emlekezzunk (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
40. |
Elado autok (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
41. |
Re: kodlampa flame war :-) (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
42. |
Re: Hidegen jaratas (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
43. |
Re: Ford Windstar fogyasztas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
44. |
Re: Defektturo gumi? (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
45. |
Valasz: Re: teligumi*** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
46. |
Valasz: Teli gumi *** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
47. |
Valasz: Hidegen jaratas*** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | felhaborodas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
ma egy picit felhaborodtam. Egy faluban mentem 60-70-es
sebesseggel, elottem kb. 50 autobol allo sor. Mogottem osztrak
rendrszamu fekete BMW 3xx ti. Mivel altalaban jobbra lehuzodok,
lattam, hogy szembol jon egy kamion, a tukorben meg azt latom, hogy
a BMW elkezd elozni. Megprobaltam neki helyet csinalni, sikerult is, bar
nagyon satuzott, nem koccantunk. Indexet nem hasznalt, de az ugye
manapsag csak par marha privilegiuma, peldaul az enyem, ugyhogy azt
hagyjuk. A manovert meg is koszontem egy gyors reflektorvillantassal.
Es most jott a meglepetes. A tukor ele emelte a jobb kezet, amin a
kozepso ujjaval jelezte, mit gondol az esetrol. Jot kuncogtam rajta, de
neki nem volt eleg. Letekerte az ablakot es bal kezzel is megmutatta
ugyanazt. Kozben kiertunk a falubol, kialltam a sorbol es kezdek elozni.
A srac akkor kapott eszbe es o is elkezdett elozni. A baj csak az volt,
hogy en mar a hatso ules vonalaban voltam... szerencsere ezt is
megusztam, balra kaptam a kormanyt, volt ott hely eleg kettonknek is
arra a par pillanatra. Utana az autopalyan meg harman akartak
leszedni az utrol, savvaltas urugyen.
Ugy tunik szamomra, egyre rosszabb a helyzet. Indexhasznalat
katasztrofalis, az ujabb, gyorsabb autokban ugy latszik extra
felszereltseg; egyre nagyobb a kulonbseg az autok kozott, a Skodak,
Ladak nem birjak az egyre emelkedo tempot, segitokeszseg,
egyuttmukodes eltunt az utakrol. Akik gyorsan elnek, nem kepesek
dugoban allni (sem), tolakodnak, ami viszont egyre jobban elterjedt, az
a belathatatlan kanyarban, faluban, keresztezodesben - teljesen vakon
valo elozes. Az egesz napom el van rontva :(((
--------------------
Markaszerviz. Az egyik automban sem csereltek eddig hutofolyadekot,
sem fekolajat. Az Alfa 35 honapos, a Punto 31 honapos. Szerintem
mindkettot illene 2 ev utan... az Alfaban azota mar csereltettem
fekolajat, a kerdes, hogy a markaszerviz miert nem eroltette a cseret?
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | teli gumi, viz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Multkor ismerosomnnek emlitettem a temat egy fel mondatban, es o
> azt valaszolta, hogy szerinte az egesz inkabb marketing, mert
> regebben nem volt senkinek teli gumija, nem is hianyzott.
Minden marketing. Az egesz vilag errol szol. De... honnan tudja, hogy
nem hianyzott, ha nem volt neki? Nekem soka nem volt DVD-m, mert
nem hianyzott, most, hogy van, nem ertem, miert nem hianyzott, hisz
imadom a hazimozizast.
> Most pedig mindenhonnan ez folyik. Raadasul allitolag akkor van
> inkabb nagy szerepe, amikor ho van, ez pedig nincsen egesz
> telen. Na akkor most mi a helyzet?
De jeg es fagy van. Manapsag az autok tobbsegeben ABS van, par
even belul ABS nelkul uj autot nem lehet eladni. Az ABS-hez meg szinte
kotelezo a teli gumi, hisz ha gond van, kormanyozni tudsz, csak eppen
nem mindegy, milyen hosszan kell kormanyoznod. Az ismerosod nem
szamolja be azt a hatalmas fejlodest sem, ami a gumik teren tortent,
hisz jo teli gumival elotted ha akar 5-6 meterrel hamarabb fekez le
valami, neked mar eselyed sincs nyarival. Miert nem probaljatok ki?
Elmesz a Cora parkoloba es teli es egy nyari gumis Bravaval es
fekeztek egyet a jegen. Csak egy kicsit fogsz meglepodni az
eredmenyen...
---------------------------
> u.i.: ki az aki 200 Ft-nyi kanadai dollart kifizet egy uveg palackozott
> vizert?
Aki szomjas vazz. A rekordjaim: Luxor, Egyiptom 2,5 dl Coca cola 3 USD,
Monte Carlo fel liter asvanyviz 3 EUR... 200 Ft egy masfel literes
asvanyvizert barhol FRA, ITA, ... jo ar, bar aruhazakban,
hipermarketokben lehet sokkal olcsobban is venni.
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | sebesseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
regota nem vagyok a listan, de most visszatertem, mert surgos tanacsra
velemenyre volna szuksegem. Tegnap este belekerultem egy videofilmbe
akaratom ellenere 93-al, a rendezo szerint lakott teruleten, szerintem
ezen kivul. O azt mondta belul voltam, mert 600 m-re filmeztek, de
igen akkorul volt a lakott tabla is. En persze nem ismertem el s nem
is irtam ala semmit. A filmen nincs, hogy hany meterre voltam s mivel
sotet is volt (inkabb aludtak volna) nem lehet szerintem a tavolsagot
beazonositani. Ervelhetek a tavolsaggal? Esetleg ha megis megvagnak
lehet valamit kervenyezni, hogy a munkamhoz szukseges a jogsi s ezert
ne vegyek el... vagy valami ilyesmit, mert tenyleg meghalok a
vallkozasommal ha elveszik a jogsit, teljes csod lesz:-(
TIA
--
Best regards,
Pepy mailto:
|
+ - | Hidegen jaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Még a mai napig nem vagyok tisztában azzal, hogy most reggel
>vagy hidegen kell -e melegíteni az autó motorját.
>Erre szeretnék választ kapni toletek.
Csodat tudunk tenni, de a lehetetlenre meg varni kell :-).
Ket verzio van, mint irtad, es kb. azonos aranyban, ezert szerintem
mindket verzio jo/rossz. Teljesitmeny nelkul (alapjarat) nehezebben
melegszig a motor: hosszabb ideig kisebb kopas. Elindulva pedig
hamarabb melegszik, de ezalatt jobban kopik. En azert indulok el
majdnem egybol, mert ha hidegen melegitem, akkor a kocsi tobbi
resze nem a motorral melegszik (pl. gombcsuklo), ezert ketszer
kell bemelegiteni az autot. Egyszer a motor allva, egyszer az autot
ovatosabban haladva. Meg uzemanyag kimelobb is.
|
+ - | re: Astra utaster futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A bejovo goz a kiszakadt futo radiator hatasara keletkezik. Ki kell =
cserelni, esetleg forrasztassal is
lehet probalkozni.
Udv,Gyu
Mazda 626 2.0
|
+ - | Re: Astra utaster futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Egy olyan problema merult az Opel Astrammal (1993, 1.4i, 60LE), mikor az
>vizhomerseklet eleri az uzemi fohokot (~90 fokcelsius), es a hideg-meleg
>kapcsolot a meleg fokozatba forditom, akkor a beomlo nyilasokon
>szabalyszeruen go"z aramlik be az autoba, ami a kilatast pillanatok alatt
Lyukas a futo radiator, ki kell cserelni. Az Astrat nem ismerem, de
altalaban nem egy oromteli munka, mivelhogy sok kocsinal le kell szerelni
a muszerfalat hozza, az aberraltabbaknal meg meg a legkondicionalo
rendszert is meg kell bontani.
Lehet kapni csodaszereket amiket a hotorendszerbe ontve allitolag
eltomitik a kisebb lyukakat, ezzel egy ideig talan el lehet huzni a
dolgot. Nekem ezek sajnos nem valtak be, ugyhogy nem tudom javasolni oket.
Gigi
|
+ - | re: Re: re: Defektturo gumi? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
->Ekkor ket dolog tortenik: egyreszt bekerul az anyag,
->masreszt felfuvod a kereket kb. 2 bar-ra, igy nem kell
->pumpaval vacakolni.
Erre mondjak, hogy a legjobb erre a celra a purhab. Az aztan kitolti a teret
rendesen. :-))))))
Bocs. :-)
Tamas
|
+ - | re: Re: teligumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
a teligumi nem hujeseg: mas az anyaga, igy 7 fok alatt nem lesz rideg,
mint a nyari, viszont afelett mar tul puha, igy nyaron jobban kopik.
mellette szol meg az is, hogy ha 2 szett gumid van, akkor az 2x tovabb
tart (eloregedes bejatszhat nagyon keves eves km-nel).
en probaltam telit es nyarit telen, nem lehet a 2t osszehasonlitani,
szerintem nem marketing az egesz (nezd meg mennyi a fektav mind2 esetben
...).
udv
|
+ - | re: Teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>>>>>>>>>>>>
Teli gumit szeretnek venni 4 db-ot 185/65x15 meretben. (Astra G-re, ha lehet fe
lnistol)
Eddig Barumot, Matadort, Kormorant es Nokiant lattam elfogadhato aron.
Kinek mi a tapasztalata ezekkel a tipusokkal? Vagy ne ezek kozul valasszak? Jo
lenne olcson, de elegendoen biztonsagos es tartos gumikhoz jutni. Mit tanacsolt
ok?
<<<<<<<<<<<<<<
nekem debica frigo-m van, nagyon meg vagyok vele elegedve es az ara se
huzos, szerintem nezd meg.
udv
|
+ - | re: Hidegen jaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
helo
nekem a kezikonyv azt irja, hogy hidegen felesleges 1 helyben jaratni a
motort, inkabb induljak el vele ovatosan es menet kozben melegedjen be
(ilyenkor 2000 ford/perc fole nem megyek).
udv
|
+ - | re: vam szabad? terulet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nem ertelek...
Tobbe fog kerulni a leves mint a hus. Ami penzt rakoltesz a papirmunkara, szall
itasra, abbol itt ugyanolyan autot veszel. En az automat otthon hagytam es itt
vettem egy masikat. Ugyanolyan oreget. Ha meg ugysem akarod atiratni akkor atjo
ssz vele a vamon, nem kell fizetni erte, nem kell papírt rendezni itt meg majd
szetszeded. De papirt fecserelni ra ertelmetlen dolog.
Udv,
Fulop Istvan
http://www.palffy.hu/vajk ICQ UIN: 33449010
|
+ - | re: re: xm (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
2. Fel kell keszulni ra, hogy az auto sulyosan
addiktiv, szinte azonnal
kialakul az irreverzibilis es gyogyithatatlan
citroenitisz es onnantol
kezdve eleg erosen le lesz szukitve az a kor,
amelyikben autocsere
eseten a delikvens gondolkodni tud, valamint
kinszenvedes lesz szamara
mas autokba beulni (ez fokozottan ervenyes a nemet
autokra).
---
Hehe, csak nevetni tudok rajtatok, gyermekeim :)))
Igaz nekem Opelem van egyelore, de SOHA a budos
eletben be nem szallnek egy 7-es BMW-be, mer az
annyira xar es ocsmany, hogy az mar fuuuuj...
Franciaba? Uristen, mit kepzelsz rolam? Plane olasz es
japan...... Fuuuuuuj! Mer' nekem aztan kemenyen
opelitiszem van, ezzel fexem otthon betegacsiban...
Ja es az Opel a legjobb, mindegy, milyen evjarat!
:)))))))))))
ps: nemar, gyerekek! :-/
GMA
|
+ - | Kodfenyszoro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Geza!
>>nem a tompitottal es csakis azzal egyutt vilagitott.
>Ilyen feltetel soha nem volt.
>>Akkoriban ... Tompitott mellett igen de helyette nem.
Lehet, hogy nem 98-ban volt. Mindenesetre akkor is ezt allitotta az illeto.
Egyebkent jo amit mondasz.
De mindezt akkor es ott kellett volna eloadni a Gyor-Moson-Sopron Megyei
Kozlekedesi Felugyelet dolgozojanak.
Megcafolando a szavat. Mondjuk ez tanulokent nem valoszinu, hogy eszembe
jutott volna.
Amugy:
>"Tompitott vagy tavolsagi fenyszoro helyett vagy mellett...
Feltetelezem a helyett szo egyetlen eshetosegre vonatkozik. amikor a
tavolsagi fennyel egyutt van hasznalva.
Tehat amikor tiszta, vagy esos idoben egyedul kozlekedem egy utszakaszon es
enelkul nem latnam az utpalyat rendesen.
Mert ugye egyebkent a szembejovonek csak nem hagyom fent a tavolsagi fenyt
normalis esetben.
>lennie, hogy e fenyszoro csak a helyzetjelzo lampakkal egyutt,
>illetoleg akkor legyen bekapcsolhato, ha a helyzetjelzo lampakat
>mar bekapcsoltak.
Ez pedig gyanitom nem azt jelenti, amit egyebkent sokat latok az utakon.
Helyzetjelzo + kodfenyszoro.
Teeby
|
+ - | Teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Almos!
>Ez a tema engem is erdekelne. Multkor ismerosomnnek emlitettem a
>temat egy fel mondatban, es o azt valaszolta, hogy szerinte az egesz
>inkabb marketing, mert regebben nem volt senkinek teli gumija, nem is
>hianyzott. Most pedig mindenhonnan ez folyik. Raadasul allitolag
>akkor van inkabb nagy szerepe, amikor ho van, ez pedig nincsen egesz
>telen. Na akkor most mi a helyzet?
No igen, a kozepkorban senkinek nem volt urrepulo balesete megsem hianyzott.
Minden ott kezdodott, hogy kitalaltak a szemelygepjarmuveket.
Aztan ott rontottak el, hogy hagytak fejlodni az iparagat. Kulonben most
senkinek nem kellene semmi ami ezzel kapcsolatos.
Ilyen dolog a teli gumi is.
Rengeteg fajta gumi anyag letezik. Ezek a homerseklet, a terheltseg, a kozeg
es sok mas befolyasolo tenyezo tekinteteben kulonbozokeppen valtoztatjak
illetve tartjak meg tulajdonsagaikat. Egy ilyen megfelelo anyagbol keszul a
teligumi. Aminek nagy szerepe inkabb nem akkor van amikor ho van. Az mar
leginkabb a technikai kialakitasatol fugg.
Nagy szerepe alacsony homersekleten van. Amikor is maskepp viselkedik, mint
a nyari gumiabroncs.
Vannak anyagok, amik csokkeno homersekletre, vannak amik emelkedo
homersekletre lagyulnak. Mindez azert jo, mert a lagyulas noveli a tapadast.
A 35 - 40 °C homersekletu aszfalton lagyulo gumianyag szerinted elkezd
lagyulni pl. akkor is, ha csokken az aszfalt homerseklete? Mondjuk 2 - -4 °C
homerskeleten? Mert ha nem, ugy kemenyedik, ami tulajdonsag csokkenti a
tapadasi jellemzoket. Marpedig, ha ho nincs is, de hideg van egesz telen.
Remelhetoleg senki nem gondolja, hogy egy kaucsukbol, kenbol,
szilikonszarmazekokbol es sok masbol allo anyag annyira intelligens lenne,
hogy ketiranyu homersekleti valtozasra ugyanugy reagalna. Ezert nincs meg
megfelelo teli-nyari gumiabroncs (na az a marketing).
Amugy ez is olyan mint egy kabitoszer. Aki kiproblta raszokott. Nem
veletlenul. Olyannyira, hogy akinek eppen nincs ra kidobnivalo anyagi
eszkoze, az megprobalja eloteremteni ra. En a tavalyi telet egy szetkopott
nyarigumi garnituraval vezettem le. Kedves munkaltatom FOSOTT ra. Ezuton
koszonom nekik, es a jo edes rokonaiknak. A csaladi auton viszont volt
teligumi. Iszonytato volt a kulonbseg!
Raadasul a Suzukiban is van elektromos tukor, meg ablakemelo meg klima meg
barmi amit csak akarsz. Ugyanez van az 5-os BMW-ben is. A kulonbseg arban
kb. 10-szeres a ket auto kozott. Mit mondjak, k***a jo marketingje van a
BMW-nek? A Porsche is elmegy folduton, akkor most az egesz terepjaro agazat
csak marketing?
Teeby
|
+ - | Elektromos bigyok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Gigi!
>elektromos rendszer nem sok karbantartast igenyel, igy ezek a problemak
szerintem nem
>vezethetok vissza hanyag karbantartasra.
De igen es pont ez benne a plane.
Ugyanis az elektromos berendezesek nem igenyelnenek (elmeletben es
felteteles modban) karbantartast.
Csakhogy az a csatlakozo, ami nem paramentes lezarasu, es olcso szutyok
technologiaval gagyi anyagokbol keszul nagyon hamar kontaktosodik.
(milyen csunya kifejezesek)
Nincs is annal rosszabb, mint egy csillogo villogo luxussal teli auto.
Amiben rovid ido alatt tonkremegy valami, mert a por, vagy a para, vagy
barmi mas kontakthibakat okoz. nem beszelve a kopo elemeket tartalmazo
elektromos berendezesekrol (pl. kapcsolok).
Teeby
|
+ - | klasszikus flamewar az oviban II. Der Ueberfuhrer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jolvan Hunter!
En meg megmondalak titeket a zovoneninek! A'm!!!
Bo:bo"!!!!!!
Teeby
|
+ - | Mas motorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Alitolag Ajkan helyi kozepiskolaban van kiallitva egy prototipus egy
ugynevezett gomb(?)motorbol. Valami magyar talalmany es egyetlen darab van
belole.
Egy ajkai ismerosom meselte de vele mar nem talalkoztam vagy 3 eve.
Teeby
|
+ - | re: Astra utaster futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Egy olyan problema merult az Opel Astrammal (1993, 1.4i,
> 60LE), mikor az vizhomerseklet eleri az uzemi fohokot (~90
> fokcelsius), es a hideg-meleg kapcsolot a meleg fokozatba
> forditom, akkor a beomlo nyilasokon szabalyszeruen go"z
> aramlik be az autoba, ami a kilatast pillanatok alatt
> megszunteti.
>J.K.
------
Ha edeskes illata ( mert szaga csak a szarnak van!) is van a
goznek, akkor futotest csere.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: Kodfenyszoro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
>> 98-ban vittem vizsgara autot, es azert bukott meg kishijan,
>> mert nem a tompitottal es csakis azzal egyutt vilagitott.
> Ilyen feltetel soha nem volt. Meszaros Geza
---------
Soha ne mond, hogy soha!
Evtizedekig csak es kizarolag a tompitottal egyutt mukodhetett a
kodfenyszoro. A vizsgan szigoruan leszereltettek a lampakat, vagy
bukta. Manapsag viszont az altalad is felvazolt verzio a szabalyos.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: Re: teligumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Feladó: almos_uh.redoc
> Ez a tema engem is erdekelne. Multkor ismerosomnnek emlitettem a
> temat egy fel mondatban, es o azt valaszolta, hogy szerinte az egesz
> inkabb marketing, mert regebben nem volt senkinek teli gumija, nem is
> hianyzott.
Miert, sokaknak sohajtozniuk kellett volna, hogy: igazan
feltalalhatnak mar a teli gumit, ugy hianyzik!
Ofcoz, ami nincs, az nem hianyzik.
> Most pedig mindenhonnan ez folyik. Raadasul allitolag
> akkor van inkabb nagy szerepe, amikor ho van, ez pedig nincsen egesz
> telen.
Ezt is az ismeros mondta? +7 fok alatt a nyari gumi tapadasa
drasztikusan csokken, a telie nem. Ha gyorsan kell megallni, akkor van
nagy bibi.
> Na akkor most mi a helyzet?
Az, hogy ha egyszer rateszed telire, utana minden telen rateszed.
Magadtol :-)).
> Az en esetemben egy 6 eves fiat bravarol lenne szo, amit foleg bp-en
> hasznalunk, eleg gyakran (2000 km/ho).
Tokmindegy, mirol van szo, mindegyikre kell.
Fel tudnek robbanni a meregtol, mikor telen havas uton biztonsagosan
tudnek haladni 60-70 -el, de elottem ott idetlenkedik gipszjakab a
nyari gumijaval 30 -al. Raadasul meg sem merem elozni, ugy dobalja
magat ide -oda. Annal mar csak az lenne rosszabb, ha mogottem jonne
ilyen (merthogy: Latod anyukam, hogy lehet 30-nal gyorsabban is menni,
ez az elottem levo sem veletlenul megy 60-nal), en meg tudnek allni
mondjuk a szabalytalanul kikanyarodo traktor elott, o meg hatulrol
belemrongyolna, mert mindent tud, csak fekezni nem.
> Sejtem, hogy ez is nagy flame lesz...
Meg lennek lepve. Szerintem egyetlen olyan hozzaszolas sem lesz EZEN a
listan, hogy ne tegyel fel telit.
Yff
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Amugy vannak meg a csillagmotorok, leginkabb repulogepekben alkalmaztak,
> meg azon a linken, amit adtam (prokee.trabant.hu) talalsz meg nemi
> informaciot a Wolfhart-motorrol.
Mi a helyzet azzal a legmotorral, amirol Joe irt vagy egy eve? Akkor
megneztem az oldalukat, es igeretesnek tunt. (Azota elveszett a link
sajnos).
Yff
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> u.i.: ki az aki 200 Ft-nyi kanadai dollart kifizet egy uveg palackozott
> vizert?
> udv: VAti
Hat..... nezd meg nalunk az Evian asvanyviz arat. Es azt is megveszik,
itt is. Amugy a tobbi asvanyviz is 100-150 Ft nalunk is, nem tudom
miert kerdezted.
Yff
|
+ - | Re: Astra utaster futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 1977-ban irta :
>mintha olaj es go"z alkotta filmreteg kepzodne a szelvedon, es
torolgetes
>hatasra csak elmaszatolodik, a kilatas nem javul.
>Mi lehet ennek a problemanak az oka? Hogyan tudok ellene vedekezni?
>Tobb astrastol is hallottam hasonlo eseteket, de a problemara nem tudtak
>megoldast mondani. Probalkoztam parametesito spray-vel is, de az sem
>segitett.
Pedig ez a megoldas. Ha szo szerint betartod a spray-n levo hasznalati
utasitast. Nevezetesen: Hasznalat elott az ablakot belulrol tisztara es
szarazra kell pucolni. A hangsuly a tisztan van!
A belso ablakmosashoz ne hasznalj teli szelvedomosot, hanem kozonseges
vizet, es ablakpucolot. Dorgold at szarazra ( en szarvasbort hasznalok
erre a celra.), majd fujd be a paramentesito spray val.
Egesz idenybe nem lesz vele gondod.
Sanyi
|
+ - | astra futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
ha a szellozokbol "OLAJOS" goz aramlik, az nagy valoszinuseggel a
hutofolyadek szivargas elso jele. Ez tobbnyire glykol (az 5 evnel
fiatalabb autokban szinte kizarolag), ami olajos erzetu, ha fogdosod.
Valszeg a futescsap kezdi kicsit megadni magat...
Fogash
|
+ - | jogsi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az uj jogsi (az a kartyaszeru ize) hatso reszen a jobb felso sarokban
van egy szurke negyzet, ami elkezdett kopni. Ugy tunik, hogy olyan
mint a kaparos sorsjegy vedobevonata. Tudja valaki mire valo?
|
+ - | Autoszerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Leírok egy történetet, hátha valakinek van használható 5lete:
1.5 hete a 3 éves 70e kmt futott szivodiesel motoros skoda feliciam megallt..
elvittem szervizbe mert ajanlottak egy szakit..
a szakember megallapitotta hogy adagolo szivattyu a hibas. En elhittem
neki, ki is cserelte gyakorlatilag ez a csere meg pár más apróság 128e ftot
tett ki.
Elvielg a vezérlés rosszul volt beállítva így azt is beállította..
Boldogan hozom el az autot, mikor beinditom csattog de nagyon,
traktorhangu, mint a tizeneves fiat ritmok meg 1-es diesel golfok.. De
mivel hidegen -20 fokban is ezt csinálta 2 percig gondoltam hogy majd
abbamarad..
40 perc autózás után enyhült, ilyenkor már benn az utastérben lehetett
beszélgetni, felnyitott motorháztetővel a kocsi eleje elött csak és
kizárólag ordítva..
mikor hazatértem kijöttek a szomszéd házból hogy mi ez..
Köv nap reggel beinditottam, akkor 2 házzal arrébbról is kinéztek. Az auto
idáig soha nem füstölt, rendszeres olajcserék megvoltak és jó gázolajat
kapott mindig.
Egy gázfröccs és hoppá korom fekete lett a föld a kipuff alatt, ha letettem
oda a tenyeremet akkor a tenyeremet is feketére színezte.. (mármint a föld
is, annyi kormot nyomott oda)
Felhívtam a szakit, aki célzást tett rá hogy a kocsiban valaki
visszatekerte a km órát mikor megvettem. Ez nem volt nagyon igaz, mivel a
kocsi pár hónapos korától nálam van, elötte egy nagyon jó ismerősömé volt,
csak jan elsejével lett a nevemre iratva ezért uj a forgalmija.. Mikor
megjegyeztem neki ezt akkor megkaptam hogy rossz olajat töltök bele és
ritkán cserélem. a valvoline 10w40-es turbo diesel olaját kapja a gép
7-9.5e km futás után. szvsz ilyen jo olaj ebbe nem is kellene nade sebaj.
Akkor megint elhallgatott, végülis az eredménye az lett hogy ez az autó így
jó. Az jó, ha azzal játszom hogy füstcsomót engedek a mögöttem levő elé, és
a visszapillantóból nézem hogy milyet sikerült eregetnem. Ez jó lenne
csakhát az autóban a hang az viselhetetlen, beinditom a motort és eldugul a
fülem.. Jelenleg max hangerőn üvölt benn a cd úgy tudom használni utólag
bealpplikált viszonylag erős hangszórókkal, persze azt is túlüvölti a motor
de az már viselhető. Ma este hayafele az autópályán ködben ment mögöttem
mindenki, én a ködöt szabályoztam, illetve lehetett azzal játszani, hogy
mennyire tudom elsötétíteni a mögöttem jövő lámpáját.
Nem tudom hogy van e itt valaki aki ért hozzá, mert szerelőhöz nem akarom
vinni, hisz ez volt a 4. szerelóje a kocsinak, többek között ilyenekért
váltottam: mikor a váltóban a 2es szinkront megcsináltattam akkor az 5ös
eltűnt, node sebaj van 4 jó fokozatom.
csak azt szeretném tudni, hogy mi lehet a baja, mit lehet vele kezdeni,
ezentúl használjam így ? mert gyakorlatilag el lehet vele járni bár az
idegeim szétmennek. többet nem akarok rá költeni, de ha valakinek van egy
5tlete hogy mi az amit kicseréljek, lehet hogy én is meg tudom csinálni
megpróbálnám.
Járt így már valaki ?
|
+ - | re: Astra utaster futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szeva
Mint volt Astra tulaj, mondhatnek egy ket dolgot a teli kalandjaimrol
futes teren. Mindig nalam kellett legyen egy ablaktorlo (amit a
stopplampaknal hasznalnak a rezboruek), azzal vakartuk allandoan az
ablakokat. 1 eros tel es sok levelezes illetve mas ugyanolyan tipusu
autok atfurkeszese a kovetkezo eredmenyekre vezetett:
1. a pollenszuro foltetlen csereje, ami benedvesedik, es ez altal
nedves levegot nyom be a ventillator.
2. Probalkozhatsz azzal is hogy telire leveszed a pollenszurot.
3. allandoan max futessel es max ventillatorral jarkalsz
4. ha netalantan van klimad, akkor a futeskapcsolot meleg pozicioba
rakva bekapcsolod a klimat es lass csodat, eltunik minden para :-))
5. Veszel egy Seat Ibizat es megszunik a problemad ;-)
Maskulonben a fennebb emlitett jelenseg az Opeleknel sajnos
tipushiba!!!!
Udvozlettel,
Szabi
Seat Ibiza 1.4
|
+ - | teligumi + kodlampa + astragoz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
altalanossagban irt, de igaza volt Szalma Jonak. A kulon felni kulonosen
ajanlott alufelni eseten, mert telen a so a legkisebb lakk-serules
menten gyonyoruen kieszi az aluminium-otvozet anyagat. En csakis
fekete lemezfelnit rakok telen (Kleber Krystal akarmi gumival) az
autora, disztarcsa meg egyebek isten mencs! Valaki kerdezte kell-e teli
gumi az autora egyaltalan havi 2000 km-nel, hat javaslom neki, hogy
telen csak fedett, elomelegitett gokart-palyan mozogjon nelkule!
Kodlampaval pedig igenis jo kozlekedni ejjelente, es ha jol be van
allitva, nem vakitja el a szembereflektorozo listatarsakat sem.
Astragoz frankon a csepego radiator miatt van, es nem olajos, hanem
fagyallos a goze, val'szeg edeskes szagu; vizrendszert atnezetni,
hutotomito adagolasnak eszedbe nem jutni! Ha van klima az autoban,
az pedig telen a legjobb paramentesito eszkoz (esoben is).
Modroczkynak udvozlet.
avi
|
+ - | Vicc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Fajok, akikkel nap-mint nap meg kell kuzdeni az utakon:
>Felelotlen Apuka (alfaja: Felelotlen Apuka Kisebbsegi Komplexussal)
Szemelyleirás/ruhazat: Konszolidált oltozet. Szarvasos pulcsi,
farmer, barna felcipo. Oldalrafesult haj.
Telefon: Kihangositoval
Autaradioban: Slager radio, Info radio, az Autoklub radioja,
esetleg egy regi ABBA-kazetta
Kocsi: kozepkategorias nemet ("A nemet precizseg...") vagy
francia auto ("A francia autok kenyelmesek.") keves extraval.
Vezetesi stilus: Semmi ritmuserzek vagy stabil 75km/h mindenhol.
Az alfajnal a 75km/h csak akkor igaz, ha nem
akarjak eppen megelozni. Ha elozné vki, akkor
beletapos, es akar 120-ig nyomja. Ennek a
hatso ulesen ugrabugralo gyerekek visongva
orulnek.
Jobbkezszabaly: Ha eppen eszreveszi, megadja.
Hova feljodhet: Tatter/Mammer
Buntetes: Hatalmas tockosok, és izmos birsag a bekotetlen
gyerekek miatt
>Nyikhaj (HMCS)
Szemelyleiras/ruhazat: Zselezett sero, fulbevalo, Replay cuccok
a szivarvany minden szineben.
Telefon: Vmi uj csodafon, tobbnyire kezben, SMS-iras celjabol.
Autoradioban: tuc-tuc-tuc-tuc-tuc....
Kocsi: Pug206, Fiat Stilo, Gof, csorobbaknál Buzuki. Erosen cicasitva:
kek led, spoilerek, ultetes, stb.
Vezetesi stilus: Full gaz - full fek felvaltva, no index, zold
lampanal csikorgo gumik, ezerrel bele a
belathatatlan keresztezodesekbe, kanyarban elozni
a legjobb!
Jobbkezszabaly: Nagy gaz. Nagy gaz a jobbrol jovonek, ha egyszerre
ernek oda.
Hova feljodhet: Tar Baromallat, Menedzser, Felelotlen apuka
Buntetes: Irtozatos seggberugas, jogsi evekre el.
>Tar Baromallat
Szemelyleiras/ruhazat: Nyaklanc, sotet polo, allatias tekintet,
haj és agy nincs.
Telefon: Kinyithato Motorola, kizarolag kezben, kihangositorol
nem is hallott.
Autoradioban: Dopeman
Kocsi: Bohom nagy Odi vagy Bejemve, esetleg nehany lemaradtnak
Merdzso
Vezetesi stilus: Piroson at, uvoltozes, sorok kielozese, rokkant
helyen parkolas, gyalogosok koze hajtas.
Jobbkezszabaly: ....helyett az erosebb kutya baszik szabaly.
Hova feljodhet: Sehova.
Buntetes: Tarkonloves.
>HTB vagy Csaladcentrikus anyuka
Szemelyleiras/ruhazat: Praktikus szintelen ruhak, faradt tekintet.
Telefon: Isten ments! Telefont az autoba!?
Autoradioban: A radio csak elvonja a figyelmet a vezetesrol!
...es kulonben sem tudja, hol kell bekapcsolni..
Kocsi: Regebbi kisebb "nyugati", devu matiz, buzuki
Vezetesi stilus: Max sebesseg 45km/h (varosi faj, orszaguton
nem fordul elo), ovatos kanyarvetel (ki ne
boruljon az udito a hatso ulesre pakolt
nejlonszatyikban), hatalmas fekezesek minden ok
nelkul, kormany eroteljes szoritasa.
Jobbkezszabaly: ...mi is az? Remult tekintettel hosszu
masodpercekig acsorgas a #-ben.
Hova feljodhet: Mammer
Buntetes: Nem szukseges...
>Menedzser (mindket nem)
Szemelyleiras/ruhazat: Markas oltony/blezer, atomdraga
napszemuveg, idegbajos kiraly(no) tekintete.
Telefon: Ceges, mindig beszel, a beepitett kihangositot viszont
nem mindig használja.
Autoradioban: Roxy, Juventus, Danobius
Kocsi: Vatta uj francia, vagy angol modell, extrakkal.
Vezetesi stilus: Index nincs, vagy csak kormanymozdulattal egyutt,
nagy gaz szinte mindig, tukrokben csak magat
nezegeti, szerinte "dinamikus", valojaban on-
es kozveszelyes vezetesi stilus.
Hova feljodhet: Sehova
Buntetes: Telefont csatornaba hajitani.
>BKV-sofor (az elmebeteg fajtaja)
Szemelyleiras/ruhazat: Feher v. un. buszsoforkek ing, kek nyakkendo,
kopott vaszonnadrag, rombuszos zokni, makkos
cipo. Allando mormogas.
Telefon: Nem kene hogy legyen, de neha azert befigyel. Kezben,
termeszetesen.
Autoradioban: Slager (Mindig!)
Kocsi: A BKV balnanyi járganyai
Vezetesi stilus: Agressziv, tolakszik, folyamatosan karomkodik,
leuvolti mindenkinek a hajat. Kanyarodas kozben
majdem borul, piros lampanal kepes akar ket
percen keresztul centinkent araszolgatni elore.
Persze pirosnal csak akkor all meg, ha mar tobb,
mint 10 másodperce piros.
Jobbkezszabaly: Eros vicsorgasok kozepette adja meg.
Hova feljodhet: Kamionsofor
Buntetes: Jogsi el, gyogyszerkura..
>Kamionsofor (az elmebeteg fajtaja)
Szemelyleiras/ruhazat: Bezbolsapka, polo, melleny, egyeseknel
foncsorozott napszemuveg.
Telefon: Van, de inkabb CB. "Breko-breko!"
Autoradioban: Info radio
Kocsi: Kamion, szarra pakolva.
Vezetesi stilus: Vagy stabil 70, vagy ami a csövön kifer.
Dudalas orrba-szajba, kivaltkepp a kurvaknak.
Eletveszelyes elozesek. Mottoja:
"En vagyok a nagyobb."
Jobbkezszabaly: ld. a mottot.
Hova feljodhet: Sehova. Evolucios zsakutca.
Buntetes: Jogsi el, mar-mar gusztustalan meretu helyszini birsag.
A hatul kuporgo albanok szelnek eresztese.
>Tatter/Mammer
Szemelyleiras/ruhazat: Legalabb 20 eves ruhadarabok, Tatteren
kalap kiegeszitovel.
Telefon: Mijaz?
Autoradioban: ld. telefon
Kocsi: Skoda -> Buzuki
Vezetesi stilus: Varosban max 35km/h, orszaguton max 60km/h.
Ha barmi nehezen kezelheto/ertelmezheto jelenseg
bukkan fel (kozlekedesi tabla, bokrok az ut menten,
legeleszo tehenek, szembejovo auto, stb.), a
sebesseg 30%-kal csokken. A kocsi holttere
gyakorlatilag az egesz lathato vilag.
Kormánykereket arra ráhajolva erosen szorítja.
Jobbkezszabaly: Eselytelen. Sok-sok ideig acsorgas a #-ben, aztan
- a forgalom ritmusatol es intenzitasatol teljesen
fuggetlenul - elindulas.
Hova feljodhet:
Buntetes: Ehhh... minek?
>Plazapitcha
Szemelyleiras/ruhazat: Szilikonmellekre feszulo top, exerek, szoke
haj, smink, nosteny butaszaurusz tekintet.
Telefon: Mindig kezben, hangosan cseveg..
Autoradioban: Roxy, Radio 1
Kocsi: Kicsi, igen draga csilivili auto
Vezetesi stilus: A KRESZ-t hirbol sem ismeri, eszre sem veszi,
ha koccol. Parkolni nem tud. Egy focipalyan se
tud beallni a szogletzaszlok koze. Mindezek ott
egy cseppet sem zavarjak.
Jobbkezszabaly: Siman athajt a jobbosokon. Ha vki csikorgora fekez
mellette, arra csak butan nez. (Mert csak igy tud.)
Hova feljodhet: Sehova
Buntetes: BKV-re kenyszerites
>Kamikaze motoros:
Szemelyleiras/ruhazat: jobb esetben protektoros borcucc,
rosszabb esetben sima nadrag+polo, osszel
dzsekivel megtoldva. Sisak opcionális
kiegeszito
Telefon: motoron nem konnyu, de headszettel megoldhato
Autoradio: nincs :)
Kozl. eszkoz: legalabb 600-as motor, lehetoleg joval 160
feletti vegsebesseggel
Vezetesi stilus: Balrol zarovonalon sorelozes, lehetoleg minel
tobb egykerekezes, erosen szuicid hajlamok
Jobbkezszabály: 100-nal eszrevenni egyaltalán a keresztezodest?!:))
Hova feljlodhet: passz :)
Buntetes: elobb-utobb megbunteti magat
udv: Aleox
|
+ - | Re: Teligumi, Wankel, disztarcsa, gozolgo Astra futes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> Ez a tema engem is erdekelne. Multkor ismerosomnnek emlitettem a
> temat egy fel mondatban, es o azt valaszolta, hogy szerinte az egesz
> inkabb marketing, mert regebben nem volt senkinek teli gumija, nem is
> hianyzott. Most pedig mindenhonnan ez folyik. Raadasul allitolag
> akkor van inkabb nagy szerepe, amikor ho van, ez pedig nincsen egesz
> telen. Na akkor most mi a helyzet?
Regebben egettek a boszorkanyokat, meg a pestist sem tudtak gyogyitani,
aztan megis egesz jol el volt mindenki. Nyilvanvalo, hogy sem ismerosod, sem
te meg sosem probaltad ki, hogy milyen teligumival vezetni.
A horol pedig annyit, hogy probald ki, a nagy minuszokban szaraz uton mi a
kulonbseg egy teli es egy nyari gumikeverek kozott.
> Én is sokat "foglalkoztam" a Wankel-motorral,és rejtelmeivel!És valaho
> gy úgy érzem,mintha eltusolták volna az igazat:mindenki csak a mazda
rx7-rx8-ró
> l hallott!Nincs velük semmi bajom csak mégis!
> Igaz,mióta föltalálták a talán(porcelán) tömítést azóta igen csak
megjavult!
En is ugy tudom, hogy a tomitessel volt baj, megpedig azert, mert olajozni
kellett, hogy mukodjon, az az olaj pedig az egesterbe kerult, es lottek a
szennyezoanyag kibocsatasnak. A Mazdasok a Renesis motorban ezen finomiottak
mindenfelet, igy le tudtak szoritani a "fustot", de ha jol tudom ebben a
motorban is kap olajat, igaz mikroszkopikus mennyisegben.
> pillanat nem tudok utana nezni) a wankel belso attetele nem 1:3 hanem
> 2:3. Ez ugy valosul meg, hogy a rotor belsejeben van egy belso
> fogazasu (igy mondjak?) fogaskerek, aminek a belsejeben van a fotengely
> kisebb fogaskereke. Ennek a kettonek az aranya 2:3.
En ugy tudom, hogy az az attetel - bizonyony korlatok kozott - szabadon
valaszthato, es a mazdasok pont 1:3-ast alkalmaznak.
> Ja, es neha nekihajtok a szegelynek. Azt is birja ki!
Akkor vegyel jominosegu teligumit, az talan nem lesz rogton szalszakadasos.
De javasolnam inkabb a problemak gyokereben torteno elfojtasat: ne hajts
neki a szegelynek :-)
> Amugy vannak meg a csillagmotorok, leginkabb repulogepekben alkalmaztak,
Szerintem a csillagmotor korantsem tekintehto kulonlegesebbnek, mint a V
vagy a boxer. Az alapelv ugyanaz, dugattyu hosszaban ide-oda jar a
hengerben. A Wankel tenyleg mas.
Mondjuk a csillagok tenyleg durvak, a Tokoli repulonapon volt egy Corsair
F4U4 gep, 46 ezer cm3 -s csillagmotorral (2000LE kornyeken), csak az
kenoolajtoletet volt 95 liter, amibol orankent 15-ot megevett. Benzinbol
ennek 20-60 szorosat ette. Es szulettek ennel nagyobb csilagmotorok is.
A hangja valmi isteni volt.
> Ha mar a ho is leesett, akkor a disztarcsat erdemes leszedni, mielott a
jeg
> szedi le, es igy a karcolodasok ellen is megovjuk.
Jaj, ha csak a jeg szedne le... Nekem az agyonkarcolt, repedt, 300 Ft-os
Tesco disztarcsat (miutan a gyariak mar reg eltuntek, erre nem koltok)
loptak le mind a negy kerekrol par napja. Azert nem is koteglozetm oket oda,
mert almomban sem jutott eszembe, hogy ez valakinek kell. Meg ugyis heteken
belul megvalok a kocsitol.
Szoval az osszes kar ami ert, szerintem nincs 500 Ft, de azert a kiscsakonak
nagyon szivesen dolgoznam meg egyenkent az ujjperceit 15 dekas
kiskapalacsal, a keztocsontjait meg masfelkilossal. Egybeforrt kezcsontokkal
nehezebb lopkodni.
> Es meg valami. Ha mar veszel gumit erdemes felnit is hozza beszerezni,
mert
> az atszereles nem tesz jot egyik guminak sem. Tehat aki teheti az
probaljon
> meg egy garnitura felnit is szerezni hozza.
Ja. Raadasul te is tudod cserelgetni a haz elott oket, ha az idojaras ugy
kivanja.
> szabalyszeruen go"z aramlik be az autoba, ami a kilatast pillanatok alatt
> megszunteti. Ennek a go"znek a levakarasa sem egyszeru folyamat, mert
olyan
> mintha olaj es go"z alkotta filmreteg kepzodne a szelvedon, es torolgetes
> hatasra csak elmaszatolodik, a kilatas nem javul.
Nem ereszt a fu"to"radiatorod? Az az olajszeru dolog nem fagyallo
veletlenul? Nincs edeskes szaga-ize?
Ha nem, akkor nezd meg a pollenszurodet, nincs-e elazva. Altalaban ez
szokott Astraban problemas lenni, de most en inkabb sajnos az elozore
tippelnek.
Szabolcs
|
+ - | valto- es diffi olajcsere Mercibe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
A Mercedes 190 E 2.0 tipusu auto magyar nyelvu szervizkonyve azt irja, hogy
a valtoba- es a diffibe az elso 10000 km -nél kell lecserélni az olajat,
aztan soha tobbet!
Nekem, laikusnak ez egy kisse utopisztikusnak tunik, es most nem tudom, hogy
ez valoban igy van-e, vagy csak valamit felreertettem volna, netan a
magyarra forditasnal csuszott-e be valami hiba.
Kerem a temaban jartas szakemberek segito hozzaszolasat akar priviben is.
Koszonom
Berti
|
+ - | Re: teligumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Multkor ismerosomnnek emlitettem a
> temat egy fel mondatban, es o azt valaszolta, hogy szerinte az egesz
> inkabb marketing, mert regebben nem volt senkinek teli gumija, nem is
> hianyzott. Most pedig mindenhonnan ez folyik. Raadasul allitolag
> akkor van inkabb nagy szerepe, amikor ho van, ez pedig nincsen egesz
> telen. Na akkor most mi a helyzet?
En egy videki peksegben dolgozom, ahol 6 db teher gk. -val hordjuk ki az
arut az ev minden napjan. Borzatoan nagy a feleloseg, mert azon kívul, hogy
a pekaru minosegben, mennyisegben, es idoben eljusson minden boltba, senkit
semmi mas nem erdekel. :-)
Tehat a lenyeg, hogy akarmilyen itelet ido van, bolt nyitasra ott kell
lenni, es mindig ott is vagyunk! Ez teli gumik nelkul nem menne! :-)
Az elmult 10-20 evben egyetlen esetre emlekszem (az utolso teli idoszak egy
napjara), mikor olyan jégpancél boritott be, hogy teljesen lebenult az
orszag legalabbis egy par orara. Na, akkor, amikor a tomegkozlekedesi
eszkozok is megadtak magukat, kestunk 3-4 orat! :-) De mindenhova elertunk,
hangsulyozom, teli gumikkal. :-) Nyari garnituraval szerintem abszolut nem
ment volna a dolog! ;-)
Egyebkent az egesz biztonsagtechnika es gazgasagossagi u:gy! A kerdes, hogy
kinek mennyit er.
Szemely gk. -val tobb, mint 20 evet levezettem teli gumik nelkul extrem
idojarasi korulmenyek kozott is, es soha nem volt semmi baj, ettol
fuggetlenul a teli gumit jo dolognak tartom, es most, hogy anyagi
lehetosegeim is megengedik, hasznalni is fogom ezen a telen.
Egyebkent szakember baratomtol hallottam, hogy mikor az aszfalt homerseklete
tartosan 10 celsius fok ala esik, akkor mar a tapadasi viszonyok miatt
celszeru a teli gumik hasznalata.
> Sejtem, hogy ez is nagy flame lesz, de azert kivancsi vagyok a pro es
> kontra _ervekre_
Valszeg az lesz, de ilyen az elet! ;-)
> -Almos-
> On 15 Oct 2003 at 2:49, HIX AUTO wrote:
Üdv
Berti
|
+ - | wankel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Triznyak
>Finomitas. 9000-t szikrazik az EGYIK gyertya, mivel az egester
>alakja miatt ket gyertyat alkalmaznak.
Jogos, de ez ha jol emlexem nem egyedi, az alfak is ilyesmit csinalnak
(igaz ott mas megfontolasbol)
>A belso attetel kostrukcio fuggo, nem biztos hogy haromszoros.
>A megadott fordulatszam a kimenotengely fordulata. ( fotengely?)
Szinten jogos, en a mazda kereskedo epp elmejeben ketelkedtem :-)
> Felado :
>gy úgy érzem,mintha eltusolták volna az igazat:mindenki csak a mazda
>rx7-rx8-ról hallott!Nincs velük semmi bajom csak mégis!
Ha jol emlexem a mercedesnek is wolt wankel motoros autoja (az
autoskartyaban ez volt a mindentvivo :-) )
> Felado :
>Es ebben mennyire vagy biztos? Ugyanis emlekeim szerint (most per
>pillanat nem tudok utana nezni) a wankel belso attetele nem 1:3 hanem
>2:3. Ez ugy valosul meg, hogy a rotor belsejeben van egy belso
>fogazasu (igy mondjak?) fogaskerek, aminek a belsejeben van a
>fotengely kisebb fogaskereke. Ennek a kettonek az aranya 2:3.
Konkretan az RX-8-nal 1:3 Ha jol ertettem.
>Viszont nem elfelejtendo, hogy minden rotor fordulat alatt 3 munka
>utem zajlik (rotoronkent)!!! Szemben a 4utemu otto motorral, ahol
>2 fordulatra jut egy munka utem (hengerenkent). Igy nem olyan
>meglepo, hogy a wankel motorok olyan iszonyat erosek egy azonos
>urtartalmu dugattyushoz kepest.
Az is ide tartozik, hogy mig az otto motornal a munkautemben a
termokinetikus (vagy hogy hivjak) energia egesze a dugattyut lefele
loki, a wankelnal a rotor kikepzesenek kovetkezteben a elore es hatra
is forgatja azt, bar az ero nagyobbik resze elore loki (ezzel
magyarazzak a wankel motorok nagyobb fogyasztasat a hosonlo
teljesitmenyu otto motorokhoz kepest)
A'kos
--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
|
+ - | Negyevszakos gumi, telre (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
Pirelli négyévszakos gumi vásárlását tervezem,
az a kérdésem, hogy ez télen mennyivel gyengébb, mint
a hagyományos téligumi,
illetve nyáron mennyivel kopik gyorsabban, mint a hagyományos nyári.
Elore is köszi a választ.
G.
|
+ - | kodlampa avagy raki az agressziv kotozkodo :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
raki wrote
De azt hiszem folosleges magyaraznom, mert ezzel a logikaval, ha mar egy
felho megjelenik az egen es egyebkent fenyes nappal van, te akkor is
bekapcsolod a kodlampat.
Majd ha egyszer valaki elut egy gyalogost, mert a kodlampad miatt nem latja
a sotetben, esoben, akkor azert jusson eszedbe a dolog.
Ezt meg ki mondta???
En ejszaka, szakado esorol beszeltem...
...es gyalogos mennyi szokott maszkalni szakado esoben, lakott teruleten
kivul?
Biztos jo sok :)
Ha midnenaron kotozkodni szeretnel, akkor legalabb ne csusztass.
A legjobbakat :)
K.G.
|
+ - | Fajok a kozlekedesben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tar Baromallat
Szemelyleiras/ruhazat: Nyaklanc, sotet polo, allatias tekintet, haj es
agy nincs.
Telefon: Kinyithato Motorola, kizarolag kezben, kihangositorol nem is
hallott.
Autoradioban: Dopeman
Kocsi: Bohom nagy Odi vagy Bejemve, esetleg nehany lemaradtnak
Merdzso
Vezetesi stilus: Piroson at, uvoltozes, sorok kielozese, rokkant helyen
parkolas, gyalogosok koze hajtas.
Jobbkezszabaly: ...helyett az erosebb kutya baszik szabaly. Hova
feljodhet: Sehova.
Buntetes: Tarkonloves.
Felelotlen Apuka
alfaja: Felelotlen Apuka Kisebbsegi Komplexussal)
Szemelyleiras/ruhazat: Konszolidalt oltozet. Szarvasos pulcsi, farmer,
barna felcipo. Oldalrafesult haj.
Telefon: Kihangositoval
Autoradioban: Slager radio, Info radio, az Autoklub radioja, esetleg egy
regi ABBA-kazetta
Kocsi: kozepkategorias nemet ("A nemet precizseg...") vagy francia
auto ("A francia autok kenyelmesek.") keves extraval.
Vezetesi stilus: Semmi ritmuserzek vagy stabil 75km/h mindenhol. Az
alfajnal a 75km/h csak akkor igaz, ha nem akarjak eppen megelozni.
Ha elozne vki, akkor beletapos, es akar 120-ig nyomja. Ennek a hatso
ulesen ugrabugralo gyerekek visongva orulnek.
Jobbkezszabaly: Ha eppen eszreveszi, megadja.
Hova feljodhet: Tatter/Mammer
Buntetes: Hatalmas tockosok, es izmos birsag a bekotetlen gyerekek
miatt
Nyikhaj (HMCS)
Szemelyleiras/ruhazat: Zselezett sero, fulbevalo, Replay cuccok a
szivarvany minden szineben.
Telefon: Vmi uj csodafon, tobbnyire kezben, SMS-iras celjabol.
Autoradioban: tuc-tuc-tuc-tuc-tuc...
Kocsi: Pug206, Fiat Stilo, Gof, csorobbaknal Buzuki. Erosen cicasitva:
kek led, spoilerek, ultetes, stb.
Vezetesi stilus: Full gaz - full fek felvaltva, no index, zold lampanal
csikorgo gumik, ezerrel bele a belathatatlan keresztezodesekbe,
kanyarban elozni a legjobb!
Jobbkezszabaly: Nagy gaz. Nagy gaz a jobbrol jovonek, ha egyszerre
ernek oda.
Hova feljodhet: Tar Baromallat, Menedzser, Felelotlen apuka
Buntetes: Irtozatos seggberugas, jogsi evekre el.
HTB vagy Csaladcentrikus anyuka
Szemelyleiras/ruhazat: Praktikus szintelen ruhak, faradt tekintet.
Telefon: Isten ments! Telefont az autoba!?
Autoradioban: A radio csak elvonja a figyelmet a vezetesrol! ...es
kulonben sem tudja, hol kell bekapcsolni.
Kocsi: Regebbi kisebb "nyugati", devu matiz, buzuki
Vezetesi stilus: Max sebesseg 45km/h (varosi faj, orszaguton nem
fordul elo), ovatos kanyarvetel (ki ne boruljon az udito a hatso ulesre
pakolt nejlonszatyikban), hatalmas fekezesek minden ok nelkul,
kormany eroteljes szoritasa.
Jobbkezszabaly: ...mi is az? Remult tekintettel hosszu masodpercekig
acsorgas a #-ben.
Hova feljodhet: Mammer
Buntetes: Nem szukseges...
Menedzser (mindket nem)
Szemelyleiras/ruhazat: Markas oltony/blezer, atomdraga
napszemuveg, idegbajos kiraly(no) tekintete.
Telefon: Ceges, mindig beszel, a beepitett kihangositot viszont nem
mindig hasznalja.
Autoradioban: Roxy, Juventus, Danobius
Kocsi: Vatta uj francia, vagy angol modell, extrakkal.
Vezetesi stilus: Index nincs, vagy csak kormanymozdulattal egyutt,
Nagy gaz szinte mindig, tukrokben csak magat nezegeti,
szerinte "dinamikus", valojaban on- es kozveszelyes vezetesi stilus.
Hova feljodhet: Sehova
Buntetes: Telefont csatornaba hajitani.
BKV-sofor (az elmebeteg fajtaja)
Szemelyleiras/ruhazat: Feher v. un. buszsoforkek ing, kek nyakkendo,
kopott vaszonnadrag, rombuszos zokni, makkos cipo. Allando
mormogas.
Telefon: Nem kene hogy legyen, de neha azert befigyel. Kezben,
termeszetesen.
Autoradioban: Slager (Mindig!)
Kocsi: A BKV balnanyi jarganyai
Vezetesi stilus: Agressziv, tolakszik, folyamatosan karomkodik, leuvolti
mindenkinek a hajat. Kanyarodas kozben majdem borul, piros lampanal
kepes akar ket percen keresztul centinkent araszolgatni elore. Persze
pirosnal csak akkor all meg, ha mar tobb, mint 10 masodperce piros.
Jobbkezszabaly: Eros vicsorgasok kozepette adja meg.
Hova feljodhet: Kamionsofor
Buntetes: Jogsi el, gyogyszerkura.
Kamionsofor (az elmebeteg fajtaja)
Szemelyleiras/ruhazat: Bezbolsapka, polo, melleny, egyeseknel
foncsorozott napszemuveg.
Telefon: Van, de inkabb CB. "Breko-breko!"
Autoradioban: Info radio
Kocsi: Kamion, szarra pakolva.
Vezetesi stilus: Vagy stabil 70, vagy ami a csovon kifer. Dudalas orrba-
szajba, kivaltkepp a kurvaknak, eletveszelyes elozesek.
Mottoja: "En vagyok a nagyobb."
Jobbkezszabaly: ld. a mottot.
Hova feljodhet: Sehova. Evolucios zsakutca.
Buntetes: Jogsi el, mar-mar gusztustalan meretu helyszini birsag. A
hatul kuporgo albanok szelnek eresztese.
Tatter/Mammer
Szemelyleiras/ruhazat: Legalabb 20 eves ruhadarabok, Tatteren kalap
kiegeszitovel.
Telefon: Mijaz?
Autoradioban: ld. telefon
Kocsi: Skoda -Buzuki
Vezetesi stilus: Varosban max 35km/h, orszaguton max 60km/h. Ha
barmi nehezen kezelheto/ertelmezheto jelenseg bukkan fel
(kozlekedesi tabla, bokrok az ut menten, legeleszo tehenek,
szembejovo auto, stb.), a sebesseg 30%-kal csokken. A kocsi holttere
gyakorlatilag az egesz lathato vilag. Kormanykereket arra rahajolva
erosen szoritja.
Jobbkezszabaly: Eselytelen. Sok-sok ideig acsorgas a #-ben, aztan -
a forgalom ritmusatol es intenzitasatol teljesen fuggetlenul - elindulas.
Hova feljodhet: ???
Buntetes: Ehhh... minek?
Plazapitcha
Szemelyleiras/ruhazat: Szilikonmellekre feszulo top, exerek, szoke haj,
smink, nosteny butaszaurusz tekintet.
Telefon: Mindig kezben, hangosan cseveg.
Autoradioban: Roxy, Radio 1
Kocsi: Kicsi, igen draga csilivili auto
Vezetesi stilus:A KRESZ-t hirbol sem ismeri, eszre sem veszi, ha koccol.
Parkolni nem tud. Egy focipalyan se tud beallni a szogletzaszlok koze.
Mindezek ot egy cseppet sem zavarjak.
Jobbkezszabaly: Siman athajt a jobbosokon. Ha vki csikorgora fekez
mellette, arra csak butan nez. (Mert csak igy tud.)
Hova feljodhet: Sehova
Buntetes: BKV-re kenyszerites
Kamikaze motoros:
Szemelyleiras/ruhazat: jobb esetben protektoros borcucc, rosszabb
esetben sima nadrag+polo, osszel dzsekivel megtoldva. Sisak
opcionalis kiegeszito
Telefon: motoron nem konnyu, de headszettel megoldhato,
Autoradio: nincs :)
Kozl. eszkoz: legalabb 600-as motor, lehetoleg joval 160 feletti
vegsebesseggel
Vezetesi stilus: Balrol zarovonalon sorelozes, lehetoleg minel tobb
egykerekezes, erosen szuicid hajlamok
Jobbkezszabaly: 100-nal eszrevenni egyaltalan a keresztezodest?! :))
Hova feljlodhet: passz :)
Buntetes: elobb-utobb megbunteti magat
|
+ - | teligumi-nyarigumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Mar tobb helyrol hallottam, hogyha ugy cserelem a teli-nyari gumikat,
hogy
tavasszal-osszel elviszem a kocsit a gumishoz es felnirol le, felnire fel a
masikat, ez elegge megroviditi a gumijaim elettartamat. Na, most ez evi
25e
km autozas eseteben igaz szerintetek ? Vagy annyi ido alat ugyis
elkopna
magatol, amennyit a cserektol karosodik ? Netan gumitipusfuggo a
dolog ?
Megeri inkabb venni 4 felnit es magamnak cserelgetni a kerekeket ? 4
lemezfelni kozel 100e ft, a gumis otezerert lecsereli, az evi tizezer.
Ti ezt hogy csinaljatok ? :-)
Zsolt
|
+ - | re: Re: re: Defektturo gumi? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Mi tortenik ezzel az anyaggal, ha elviszed a gumidat megragasztatni?
A gumis karomkodik es kimossa a gumi belsejebol, vagy ott marad.
KI
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.525 / Virus Database: 322 - Release Date: 2003.10.09.
|
+ - | Ox motor -> emlekezzunk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok.
Kerestem az ox motorra, es mit talaltam!!
Emlekszik meg valaki Yahnira valaki?
Mi lett vajon a talalmanyukbol?
KI
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: *** HIX <http://www.hix.com> AUTO *** #630 ( 24 sor )
> Idopont: Fri Jan 21 02:28:23 EST 2000 AUTO #631
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Korfolyamatok. A mai benzinesek igazibol nem is az Otto-, hanem a
>Carnot-fele korfolyamatra epulnek. Ha valakit reszletesebben erdekel,
>utananezhetek, de az leghamarabb a jovo hetre lesz meg.
>
>Tudom, mar megint hosszu...
>Bocs
>
>Fogash
De ez utobbi fontos megallapitas. A kulcs egyik eleme. Megeri a hosszusagat.
Y. Ezek szerint Jani valami olyat tud, ami a hoerogepek es a Termodinamika
>I. es II. foteteleinek ellentmond. Valamit tud, amit szabadalom ved.....
Meg nem vedi szabadalom (sok penzbe kerul) ezert a szukszavusag. Majd ha
igen akkor olvasni lehet. Nem mond ellent semmilyen fizikanak, csak olyan
hatasok vannak, amit a normal motorokban elnyomnak a mi motorunk meg arra
epul. Mivel a mostaniban a robbanast elnyomjak karosnak allitjak be es nem
forditanak figyelmet ra, pedig ez tevedes. Y.
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.525 / Virus Database: 322 - Release Date: 2003.10.09.
|
+ - | Elado autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Mazda 323 1.7D, 1986-os, 3 ajtos, piros, 5-6 l-es fogyasztassal,
2004.11-ig ervenyes muszakival, szep allapotban elado, vagy dragabb
japan dizelre cserelheto.
Iranyar: 410e ft.
Opel Omega 2.5 TD kombi, 96 ev vegi, BMW motoros, 2 legzsakkal,
alufelnivel + 4db acelfelni gumival, gyari extrakkal szep allapotban
elado.
Iranyar: 2.1m ft.
Kepek az autokrol: www.it-tech.hu/autok
Csao,
Hermit
|
+ - | Re: kodlampa flame war :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wednesday 15 October 2003 13:25, raki_hix_1 wrote:
> Regebben mar irtam a kodlampa pszichologiajarol. Nyilvan akinek van,
> az fizetett erte vagy ujkent vette vagy a hasznalt auto araban. Es
> bizony eleg szar erzes, hogy olyanert fizetunk, amit evente max.
> egyszer vagy ketszer hasznalhatnank. Meg olyan jol is nez ki, sokkal
Akkor regebben vagy nem voltam a listan vagy atugrottam, de ez bizony
elegge szemelyre szabott pszichologianak tunik. En konnyeden el tudom
kepzelni hogy valaki elfogadja hogy azert van valami az autojaban hogy
evente egyszer-ketszer hasznalja, rossz erzes nelkul.
Hogy mast ne mondjak, en vettem olyan opciot ami a kodlampa haromszorosaba
kerul es remelem hogy maximum evi 1-2szer fogom hasznalni, de a
legboldogabb akkor lennek ha egyszer sem ;-D
Amugy az erved ott is santit hogy egyre kevesebb autot lehet kodlampa
nelkul venni, banalizalodik, tehat a "nekem van mig masnak nincs, akkor
mutogatom hogy van" erv meg inkabb ervenyet veszti.
> szebb tole az auto ( ugye? :-). Szoval ez van a kodlampa hasznalata
> mogott, nem kell onigazolasokat keresgelni a korlatozott latasi
> viszonyokrol, amikor mar egy kis felhofoszlany megjelenik az egen.
Vitaban a sarkitas nem igazan szokott eredmenyre vezetni...
> Reszemrol ezzel a temat lezartam.
Es az opcios pszihologia temara atnyergelhetunk? ^_^
--
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Hidegen jaratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wednesday 15 October 2003 14:45, fekete.arpad wrote:
> (es en ezt tartottam logikusabbnak) kell mivel negyutemu autok keneset
> az olaj biztositja es amig nem eri el az uzemi homersekletet
> addig bizony inkabb "gatol" sem mint segit a surlodas csokkenteseben.
Hat ez ugye nemcsak motortol de olajtol is fugg. Egy 20W-s olaj maskepp ken
hidegen mint egy 5W-s...
> Szeretnek erre KONKRET VALASZT KAPNI, HA VAN RA EGY MOD....
>
> u.i.
> Az autom opel astra 1.4i 1998-as evjarat
Szerintem akkor a kezikonyveben benne van az ajanlas miszerint ne
melegitsd, indulj nyugodtan (es nyugisan), nem? Foleg mivel viszonylag
fiatal, tehat tehetsz bele hidegen is folyekonyabb olajat, nem eszi meg...
--
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Ford Windstar fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wednesday 15 October 2003 15:35, avarga wrote:
> Ez a tema is volt korabban. Szvsz ha elfogy az olaj, -de inkabb
> korabban, amikor meg lesz ugyan, de elautozni mar tul draga- ujra
> divatba fognak jonni az alkohol meghajtasu motorok.
> Ipari alkoholt relative egyszeru gyartani novenyi alapanyagokbol.
A baj ott van hogy nincs eleg hely a noveny termesztesere. Az alkoholnak
meg nem futottam neki, de kiszamoltam peldaul a biodiesel eseteben.
Spanyolorszag (saccra jo atlag a zsufolt illetve a nagy terulettel, keves
lakossaggal biro orszagok kozott) a _teljes_ teruletet kene napraforgoval
bevesse hogy a spanyol kozlekedesben elhasznalt petroleumot helyettesitse.
(A teljes terulet a mezogazdasagilag hasznalhato terulet 4szereset,
illetve a mezogazdasagilag hasznalt terulet 10szereset jelenti. Ugyanakkor
a kozlekedesben hasznalt petroleum az osszfelhasznalas felet teszi ki.)
Az az erzesem hogy alkohol teruleten sem sokkal rozsasabb a helyzet :-(
Abban remenykedem hogy addig bejon vagy a fuzios energia, vagy pedig (ez
valoszinubb) a napenergiabol kozvetlenul hidrogent aloallito technologia
plusz a hozza szukseges infrastruktura.
--
Udv, Sandor
|
+ - | Re: Defektturo gumi? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wednesday 15 October 2003 21:57, Hunter wrote:
> >egyik sem elterjedt, ez tipikusan az, amivel nem erdemes uttoronek
> > lenni.
>
> Miert? Ez egy jo dolognak tunik, ha az ember defektet kap, akkor ezt a
> gumit is cserelni kell, tehat nem fogy belole kevesebb. Az uj autoknal a
> 20%-os keresletcsokkenes meg a mernoki tervezes talan bejon a magasabb
> ar miatt, nem?
De igen igazad van (ezert is nyomjak a gyartok), viszont a baj ott van
hogy, mint Wimmer Zsolt mar celzott ra, egy ilyen cucc csak akkor er
valamit ha van ahol javitani. Ha 200 km-en belul (es lehetoleg utba esve)
nincs megfelelo muhely, loheted a hiper szuper lapos gumit. Marpedig a
suru muhelyhalozat kiepitese penzbe kerul, es a gyer forgalom miatt nem
eri meg addig amig nincs eleg sok kliens. Sok kliens meg nem lesz ha nincs
ahol javittatni.
Tipikus tyuk-tojas problema, de ez is meg fog oldodni mint minden mas
tojas-tyuk gond ;-)
A ket emlitett ceg valoszinuleg ugy iteli meg hogy a tobbletkoltseget
fedezi az image-nyereseg, igy hat ok nyomjak, a tobbiek meg megvarjak hogy
meglegyen a halozat es akkor ok is elkezdik hasznalni:)
--
Udv, Sandor
|
+ - | Valasz: Re: teligumi*** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: Re: teligumi ( 30 sor )
> Idopont: Wed Oct 15 20:33:25 CEST 2003 AUTO #1977
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>...Sejtem, hogy ez is nagy flame lesz, de azert kivancsi vagyok
a pro es
kontra _ervekre_
...<<<<<<<<<<<<
Sok olyanrol hallottam, hogy valaki a marketing hatasara bebukott egy
termeket, es utana rajott, hogy szar, meg humbug, meg minden; de olyanrol
meg sohasem, aki egyszer atvaltott teligumira telen, es a kovetkezon, vagy
kesobb barmikor ugy dontott, hogy jo lesz a nyari is.
Nincs olyan ervem, amire nem lehet rafogni, hogy esetleg marketinges
beutesu. Kerdezz meg barkit, aki hasznalt mar telit, hogy menne-e meg
egyszer nyari gumival telen, majd a rengeteg "nem" valasz alapjan merlegelj
es donts magad.
udv,
Akos
|
+ - | Valasz: Teli gumi *** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: Teli gumi ( 19 sor )
> Idopont: Wed Oct 15 10:34:57 CEST 2003 AUTO #1977
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>...
Eddig Barumot, Matadort, Kormorant es Nokiant lattam elfogadhato aron.
...<<<<<<<<<<<
Ha ez a 4 marad, akkor Nokian vagy Matador. A Barummal nekem csak rossz
tapasztalatom van, tobb meretben is, teli es nyari is. A Kormoran szamomra
sotet lo.
udv,
Akos
|
+ - | Valasz: Hidegen jaratas*** HIX AUTO *** #1977 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
> Temakor: Hidegen járatás ( 19 sor )
> Idopont: Wed Oct 15 09:45:02 CEST 2003 AUTO #1977
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>....
Szeretnék erre KONKRÉT VÁLASZT KAPNI, HA VAN RÁ EGY MÓD....
....<<<<<<<<<<<
A legfontosabb: hidegindítás után évszaktól függően 10-30 mp _szigoru_
alapjarat. Inditaskor nulla kozeli a kenes. Ez utan celszeru elindulni, en
ugy szoktam, hogy a legelejen kb. 2000-3000 kozott maradni, amikor pedig
mar elindul a vizmutato, akkor mar lehet egyre jobban terhelni.
Akos
|
|