Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 815
Copyright (C) HIX
2000-07-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: OPEL lista!! NEW (mind)  16 sor     (cikkei)
2 RE: *** HIX AUTO *** #814 (mind)  62 sor     (cikkei)
3 Autoradio (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #812 (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #812 (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Velem is megtortent. (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Re: Vaddiszno (mind)  145 sor     (cikkei)
8 Onbiraskodas (mind)  44 sor     (cikkei)
9 Allat Germanok? (mind)  35 sor     (cikkei)
10 MOT (mind)  27 sor     (cikkei)
11 infarktus (mind)  15 sor     (cikkei)
12 Lada osztokor (mind)  6 sor     (cikkei)
13 Kombi-fan lettem? (!) (mind)  81 sor     (cikkei)
14 Skoda fans! (mind)  3 sor     (cikkei)
15 Fiat olajeves (mind)  33 sor     (cikkei)
16 szabalyok betartasa (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Helyesiras, VD (mind)  51 sor     (cikkei)
18 kodolas (mind)  13 sor     (cikkei)
19 elozes belathatalan kanyarban (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Index (mind)  24 sor     (cikkei)
21 dizelgeneratorok, Paks (mind)  30 sor     (cikkei)
22 Szerviz segitseg (mind)  20 sor     (cikkei)
23 Trabi (mind)  11 sor     (cikkei)
24 Nagyaknak (Sic) (mind)  11 sor     (cikkei)
25 _NEM_ VD tema!!!! (mind)  26 sor     (cikkei)
26 Re.: Trabi meg mindig csorog (mind)  35 sor     (cikkei)
27 Re.: Trabi dinamo, meg lampa... (mind)  11 sor     (cikkei)
28 Csernobil (mind)  38 sor     (cikkei)
29 Repceolaj (mind)  36 sor     (cikkei)
30 uvegen karcolas (mind)  10 sor     (cikkei)
31 FIAT (mind)  14 sor     (cikkei)
32 Kairo (mind)  24 sor     (cikkei)
33 VD sztori (mind)  20 sor     (cikkei)
34 Budapest - elegge off topic (mind)  85 sor     (cikkei)
35 RE: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind)  71 sor     (cikkei)
36 RE: Vaddisznorol (mind)  25 sor     (cikkei)
37 lampa & aksi (mind)  13 sor     (cikkei)
38 fiat olajfogyasztas (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: OPEL lista!! NEW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>Probaljuk ki, hatha bevalik a kozeljovoben. Nem kerul semmibe, csak iratkozz
>fel a mailto:  cimen.

Bocs, hogy belekotyogok:
A fenti cimre lehet a leveleket irni, jelentkezni itt lehet:
mailto: cimre irt level, vagy
a http://opel.hu.listbot.com cimen.

G.Laci



> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - RE: *** HIX AUTO *** #814 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elnezest, hosszu leszek, de felment a cukrom.
  Levente irja:
"Amikor az osszel es a napokban javasolltam az autospenzek ellenorzott
autos celokra forditasat, nem tamogattatok(flameszagu leveleket kaptam).
 Most, amikor VD kifejti allaspontjat, ot tamadjatok.
 Lehetseges megoldasok:
- huzunk VD-nek strigulat, tovabba: attrib VD +r (+h)
- odahatunk tobbfele modon, hogy az altalunk mindenfele modon
kifizetett penz egy resze a BIZTONSAGOS kozlekedesre forditodjek."
	Hogyan lehet elvalasztani a kettot?
VD es a biztonsagos kozlekedes kerdese igenis osszefugg. Sokan megertest es
turelmet kernek VD fellepeseivel kapcsolatban, ez amugy rendben is lenne, de
akkor ne beszeljunk biztonsagrol, normalis kozlekedesrol, mert 160-nal
menni, a szabalyok helyett a sajat kepessegeimben, plane a kocsim
technikajaban bizni: nem biztonsagos kozlekedes. mas forgalmi szereplok
lebecsulese, masodranguva degradalasa: nem biztonsagos kozlekedes, ezt mar
egyszer ki kell mondani. ha fel akarsz lepni az allam ellen a biztonsagos
kozlekedesert, elfogadom, tamgogatom, nagyonis. De: hogyan lehet ugyanakkor
NEM fellepni ugyanezert VD ellen?

Azt irod:
 "Mit ertek biztonsagos kozlekedes megteremtese alatt???
- a szabalyok esszeru alkalmazasat, modositasat
    itt nagyon fontos a korrupciomentes megvalositas(pl.pontszam), amit
    pl. a buntetesi tetelek nyilvanossagra hozasaval lehetne megoldani,
- gyorshajtok, szabalyszegok korekt kiszureset"
	Nos ha a biztonsagos kozlekedeshez szerinted is hozzatartozik a
gyorshajtok, szabalyszegok kiszurese, hogyan fer ez ossze egy olyasvalakinek
a fellepesevel, aki a listan tudatos szabalyszegest es veszelyeztetest
propagal?

Irod tovabba:
"- az utakon kozlekedok "neveleset", oktatasat
    pl. a HIX-auto "egyesulet" kedvezmenyesen igenybe vehessen "tagjai"
    reszere biztonsagtechnikai tanfolyamot pl.a Hungaroringen."
	Az utakon kozlekedok nevelesenek es oktatasanak itt kellene elkezdodnie, ha
komolyan vesszuk magunkat. Tehat igenis tamadni kell VD-t, mert az o
hozzaallasa plusz kockazati tenyezo - raadasul nemcsak sajat magara nezve.

"A jatekszabalyok azert vannak, hogy csokkentsek a
lehetseges kockazatokat, minel kevesbe keletkezzenek balesetek."
	Ha ezt vallod, hogy fel ez ossza azzal, hogy ne tamadjuk VD-t?
Azok neveben, akik nem egyedul feszitenek a kocsijukban, hanem a
szeretteiket, a csaladtagjaikat viszik benne: kikerem magamnak, hogy ne
tamadjam VD-t, hogy ne ellenkezzek vele, hogy ne irjam meg: veszelyes es
melysegesen erkolcstelen, ahogy gondolkodik, es feltehetoen ahogy vezet.
Legalabb egy eve olvasom a listat es idonkent irok is - mindig nagy
irigyseggel olvasom beszamoloitokat a talalkozokrol, amelyeken mindaddig nem
tudok reszt venni, amig kulfoldon dolgozom. De most az az erzesem, valami
tores van a dologban: nem mondom, hogy VD-t ki kellene tiltani vagy akar
moderalni kellene - de ez a felszolitas, hogy ne tamadjuk, szamomra
elfogadhatatlan.
Egyebkent olyan orszagban vezetek, ahol VD gondolkodasa es indulatossaga
atlagosnak mondhato, csak kulonleges ovatossag es sokeves tapasztalat,
valamint egy egeszen masfajta gondolkodas mentett meg eddig sulyos
balesetektol, de egyebkent errefele derekasan hullanak az emberek az utakon!

Udv
Marvanyi Peter

U. i. Opelesekhez egy kerdes: mitol tud kiakadni az 1,6-os sima Astraban a
pillangoszelep???
+ - Autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto lista tagok!

Szoval  valami  nem  tul draga autoradiot szeretnek venni ami azert
tud  egy  s  mást :-) pl. szeretném ha szintezeres lenne a hangolas
(gombnyomasra)  es  legyen  rajta  digit  kijelzo  ami  mutatja   a
frekvenciat. (Nem banom, lehet benne magno is.. :-))

Abban  kernem  a  tarsasag  segitseget,  hogy irjatok valami jo kis
tippet hol lehetne megejteni max. 20ezerig a vasarlast.
pl.  Lattam  a  multkor  az  ujpesti  piacon  (a  hid  alattin) egy
radiomagnot 12ezerert.. megerne esetleg egy ilyet venni?

Milyenek a tapasztalatok az ilyen 'gyarmat aru'-val kapcsolatban?

Van-e   ilyen olcso kategoriaju gep ami tudja az RDS-t vagyis amely
kiirja a beallitott radioado nevet?

Szeretnem kerni a levelet maganba is mert viszonylag ritkan olvasom
az 'AUTO' listat.
  
    Koszonettel
   -= Andras =-               mailto:
+ - Re: *** HIX AUTO *** #812 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX autosok 
Udv Levente

Irod :

>- Masreszt a sokaig "magaban allo" benzin katranyos lesz es nehezen
>indithatova teszi a motorokat, meg tovabb allas eseten csak folyik, de
>nem gyullad!

Lehetne reszletesebben?

Lehet hogy ilyen benzin volt a fiam Scwalbe - motorjaban?

A nagybatyjatol kapott egy fenti motort, es sokszor lefulladt a gep.

Megneztuk a karburatort, es a benzinben lebego sotet szinu ragacsos
folyadek volt. Lehet hogy ez az a bizonyos katrany ami kivalik a
benzinbol ?

Jeno
+ - Re: *** HIX AUTO *** #812 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX autosok 
Udv Tibi !

Irod:

>Horvatorszagban az utakat meszkobol keszitik.
>Nalunk ugyanez a toltelekanyag bazalt vagy andezit.
>Szoval a meszko az eso hatasara malik. Emiatt nehany csepp
>eso utan borzaszto sikosak lesznek az ottani utak.

Nalunk Dunaujvarosban es a kornyeken is vannak ilyen szakaszok.
Valamikor "kiserleti jelleggel" csinaltak.

Nem csak esoben lesz sikos, hanem normal idojarasi viszonyok kozott is
sikosabb mint a bazalttal kevert aszfalt ut.

Az alkalmazott meszko sokkal jobban kopik, igy a resekben felgyulemlik,
es ez okozza a sikossagot.

Udv: Jeno
+ - Velem is megtortent. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Mostmar megertem Vaddiszno-t.

Minap vegre sikerult egy Nissan 200 ZX-el mennem egy keveset.
Felelmetes volt! 200-ig ugy gyorsult, hogy valami felelmetes.
280-al tobbel nem mertem menni. A kanyarstabilitasa valami csoda.
Ugy kagyarodott, hogy meg sem mozdultam az ulesben.
100 alatt ezzel az autoval szentsegtores kozlekedni!!!
A haverommal egyutt autoztunk, O az amerikai autokat szereti 
es egy Corvette-el kisert el az utamra. Azert az sem semmi!
A lenyeg az, hogy elindultunk kifele a varosbol, persze nem
80-al :-) En mentem elol. Eleg kanyargos volt az ut, nem 
minden kanyart lehetett belatni. A forgalom eleg gyer, csak neha 
egy-egy auto, szembol szinte semmi. A teherautokat "lenduletbol"
eloztem. Neha persze nagyokat kellett fekezni. Egyszer szerencsetlen
szembejovonek kellette lehuzodni. Szoval olyan 140-el mehettunk,
amikor a baloldalon meglattam egy rendorautot. Hat kicsit megijedtem, 
amikor meglattam, hogy utanunk jon. Ez szivas. De nehogy mar ne 
hagyjam ott. Ez egy sportkocsi! Egy barom allat teherautoval 
vanszorgott elottem es pont ekkor szembol is jottek, igy jobbrol 
eloztem, igaz elvittem ket utszeljelzot, de mostmar mindegy. 
Olyan 190-el mehettem, amikor szinten kanyarban eloztem, de jott
szembe egy kamion. Es az a rohadt windows mar megint lefagyott !!!

Jako Attila
+ - Re: Vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok, kedves Vaddiszno!
>  irta:
> >Kedves vaddiszno!
> 
> Ez nagy V-vel irando a kozeljovoben! De semmi baj.
Bocs, azt hittem, hogy koznev. De mostmar tudom, hogy
csak egyetlen ilyen allat letezik, tehat tulajdonnev.
Egyebkent a levelemet alairtam es igy megtisztelo lett
volna ha azt idezed. 
> 
> >> ... Az a furcsa, hogy mogotte is jottek ketten, azoknak is
> >> fekezniuk kellett ...
> >Ezert szeriafelszereles a fekberendezes! Ugyanez tortenik akkor is, ha
> >valaki
> >balra akar kanyarodni es mogotte jossz, bizony akkor is illik fekezni.
> 
> Na ez a rosszindulat es a tudatlansag keveredese! Ha balra akar valaki
> kanyarodni, ahhoz joga van, es meg kell probalnom nem belemenni, ha lassit,
A megfordulashoz is van joga. Vagy nem? Ezenkivul joga van 160-al
autozni,
joga van jo latasi viszonyok mellett kodlampat es reflektort hasznalni.
Vagy neki nincs? A KRESZ-ben nem talaltam meg a "kiveve Vaddiszno" vagy 
kiveve "M5-os" kiteteleket. Lehet hogy a KRESZ MINDENKI-re vonatkozik?
> azaz nekem is fekeznem kell. Ez termeszetes, es ez nem udvariassag kerdese.
> De ha valaki allo helyzetbol a fout szelerol (parkolo helyzetbol) csak ugy
> gondol egyet, fogja magat es index nelkul merolegesen beall az ut kozepere,
> amikor 2 oldalrol is jonnek 3-an, akkor ha mindenki beledurrant a baromba,
> akkor is o egyedul a hibas. Fuggetlenul hogy ki mennyivel ment, mert neki
> kotelessege tudni felmerni, hogy van-e meg hely vagy nincs arra, hogy
> megforduljon. Ha ezen kepessege hianyzik, akkor siman elvehetik a jogsijat,
ad 1.: _Hely_ az volt. Ideje, mivel tul alacsonyan repultel, csak fele
annyi volt.
> azaz o engem az egyenesvonalu kozlekedesben nem akadalyozhat. Nekem azonban
Bocsi, megint csak KRESZ. Akadalyozhat! Amit minden korulmenyek kozott 
tilos, az a veszelyeztetes. Amit egyebkent a 160-al torteno haladas is
tokeletesen kimerit. Erre mondjak azt, hogy "Bagoly mondja verebnek..",
meg azt, hogy "Mas szemeben a szalkat is...".
> az a gyanum, hogy neked nincs jogsid. Ha azonban valami elvetemult megis
> atengedett a vizsgan, akkor meg nem vezettel. Ha azonban netan megis az utra
> kerultel, akkor csoda hogy meg elsz, azok utan, hogy forgalmas fout kellos
> kozepen te csak ugy megfordulnal. 
Jo elismerem, meg csak 3 eve van jogsim es meg csak 100.000 km-t
vezettem.
Ennek kb. felet autopalyan. Valamint eleg sokat Ausztriaban,
Nemetorszagban es
Svajcban is. Van egy 138 LE-s autom, amivel szinten 160-korul van az
idealis
sebesseg. Lehet, hogy 250-re nem, de 210-re kepes. Ezen kivul lattam mar
totalkarra torott Mercedeszt, amelyik - gondolom kenyelmesen 160-al
autozott -
es egy artatlan roka keresztulszaladt elotte. Persze lehet, hogy nem
tudott ugy vezetni, mint Te.
> Mondd, te az autopalyan is megfordulnal,
> ha lenne res az elvalasztoszalagon? De tudod ugy, hogy a leallosavbol
> indulsz, majd keresztezel 2 savot merolegesen, majd a szembesav 2 savjat is
> keresztezed, es a szembejovok leallosavjaba celzod az erkezest. A sok auto,
> aki meg nem ad neked elsobbseget az meg mind hulye, meg nem elozekeny veled
> szemben, mi?
Most vagy en vagyok a hulye, vagy hulye vagyok. Azt hittem, amit irtal
az
orszagoton tortent, nem pedig autopalyan. Kepzeld el orszaguton igenis
megfordulok, de csak akkor, ha senkit nem veszelyeztetek. 
> Na ezert van folyamatos elvalasztas az autopalya kozepen, hogy a sok
> allatot, aki erre kepes lenne, fizikai korlatokkal gatoljak meg eme
> remtettuk vegrehajtasatol (amit te nagyon ugyesen helyesnek es szabalyosnak
> itelsz) es folyamatos tomegkarambolok okozasatol. Szoval azt tanacsolom,
> hogy nagyon gyorsan kezd el egy "Hogyan vezessunk?" vagy Kresz konyvet
> olvasni, mert igy nem leszel hosszu eletu, es sajnos masok sem.
Na ezt most jol megtanultam. 
Kiegeszites 1.: A zold elvalasztosav, pedig ezert van az autopalyan, 
hogy a szembejovoket ne zavarja a szembejovok fenye,
igy az a sok paraszt, amelyik Veled szemben kozlekedik 
- es remenyeim szerint az autosok kb. 99%-at teszi ki - lasson. 
Kiegeszites 2.: Az altalad irt orszaguton gondolom. Szaggatott
terelovonal volt. A ketto kozott van ne´mi kulonbseg.
> Azert mert en en vagyok, meg nincs mindenkinek elsobbsege 
> velem szemben. Ezt megis hogy gondolod? 
Es forditva mi a helyzet? Neked elsobbseged van mindenkivel szemben?
Neked
jogod van megitelni, hogy ki mikor mit tehet? Talan azt is tudod, hogy 
kit mennyire zavar a fenyszorod?
> A kresz szerencsere mindenkire
> egyforman ervenyes, 
Hmmm... Komolyan? Most ugratsz? Lemaradt, hogy :-) vagy ;-) !
[... sorlimit miatt toroltem]
> Ez nem az volt. Ez egy idiota barom allat okor volt. Nem ember, legalabbis
> ertelmileg nem!
Most a harom kozul melyik? Egyebkent mindegy, mert a parasztnak
mindegyik
jobaratja.
[itt azt irtad, hogy egy kislany elgazolasa nem okoz
lelkiismeretfurdalast]
Latod ez nem lepett meg. 
> maganak. AZ UTTEST AZ AUTOSOKE, es nem erdekel, hogy aki ott alszik az
Szerintem az UTTEST A KOZLEKEDOKE! Szinten a KRESZ, amirol azert te is 
hallottal mar valamit leirja, hogy az uttestet minden jarmu
hasznalhatja,
tehat mezogazdasagi vntato, valamint kerekpar is. NEM CSAK AUTO!
Egyebkent a gyalogos is autos, csak mar talalt parkolohelyet :-)
Azonkivul ahol nincs jarda, ott hiszed, vagy nem, de a gyalogos
is hasznalhatja az uttestet. 
[...] 
> Ez meg az elkeseredettseg: Mert te meg vagy gyozodve, hogy te ilyen
> helyzetben a falnak mennel, es nem erted en miert nem teszem uezt. Hat en
> nem szoktam, es ugy vezetek, hogy az ilyen helyzeteket elkeruljem.
Talalkoztam mar en is igen cifra helyzetekkel. Nem igazan vagyom arra,
hogy kioktass. 
[...]
> Bocs javor, de nem mindegy? Az ok hogy nem teljesitettem az egyeszet, de
> most mit irtam volna? Hogy elrantottam a kormanyt? Ez igy jobban hangzott,
> holott tudom, hogy ez nem a teljes teszt volt.
Akkor lehet, hogy a 160 sem igaz, csak jobban hangzott? Es nem is M5,
hanem A3 ? Neked mindegy, hogy vaddiszno, vagy anyakoca?
[...]
> Ugy erzem, tenyleg jobb is hogy leszoksz a lista olvasasarol, mert erzem a
> hangveteleden a rosszindulatot, meg az elkeseredettseget. Tehat szerinted
> nekem ott barmennyire is meg kellett volna halnom, azert akkor is kedvenc
> osztrak vedenced volt a hunyo, illteve lett volna, ha karambol lett volna.
Szerintem felrertetted. Nem rosszindulat es elkeseredes, hanem
felhaborodas,
amit egyebkent mas is erzett. Megmondanad, hogy mitol es miert
keseredtem 
volna el?
En nem kivanom senki halalat. Bizonyara Te is ertekes ember vagy, mint
mindenki mas. Mindenkinek vannak hibai - rajtam kivul :-) - es Te sem
vagy tokeletes.
> Biztos lehetsz benne, hogy nem! Hacsak nem sokasodnak a hozzad hasonlo
> tudatlan, felos, rutintalan, rosszindulatu es elkeseredett vezetok az uton.
Ha rajtam mulik akkor fognak sokasodni!
1. Tudatlan: Diplomaval? En legalabb ismerem a KRESZ-t. (Hibatlan volt 
   a tesztem. Es a Tied? Vagy ez tul szemelyes kerdes?)
2. Felos: Ez ugyan mibol derult ki szamodra? A felesegemnek igenis mas
   a velemenye /sajnos nem csak ebben :-) / )
3. Rutintalan: (3 ev es 100.000 km? Igazad van nagyobb rutinra vagyom!)
4. Rosszindulatu: Hat ezt meg az sem mondta ram, aki ismer.
5. Elkeseredett: Eletem legboldogabb idoszakat elem (Akkor milyen lehet
a tobbi:-) ) 
> Tanulj meg vezetni!
Te pedig tanulj meg kozlekedni. Legalabb olyan nehez, mint vezetni!
Elnezest, hogy tul hosszu voltam, ugy ereztem, hogy reagalnom kell.
Koszonom a leveleket, amelyben arra kertek, hogy olvassam a listat.
Igazatok van! Meg azt gondolja Vaddiszno tarsunk, hogy felos vagyok.
Egyebkent szerintem is csak a szakdolgozatahoz gyujt anyagot Vaddiszno
baratunk.
Jako Attila
+ - Onbiraskodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"MAS SZABALYTALANSAGA SENKIT NEM JOGOSIT FEL SEM HASONLO 
VISELKEDESRE? SEM ONBIRASKODASRA."

Gondolom a kerdojel csak typo. Ezen a listan gyakran bukkan 
fel viszont a masodik mondatban szereplo cselekves. Az, 
hogy 1OOO wattos fenyagyukat akar nehany listatars 
felszerelni a kodlampat (szerintuk nem) rendeltesszeruen 
hasznalok ellen, teglaval megrakott IFAval akar uttorlaszt 
kepezni a neki nem szimpatikus soforok "oktatasara", 
valamifele ubermensch hozzaallast tukroz.

Kik vagytok ti, o jambor baranykai a hetkoznapoknak ? 

Tudom, soha semmilyen szabalyt nem szegtek meg, az 
ertelmetlenul kirakott 3O km/oras sebessegkorlatozasokat 
gondolkodas nelkul betartjatok, Budapesten pedig soha nem 
parkoltok...

Ha azonban hangosan zenet hallgato, netan napszemuvegben 
(!) vezeto, nem egyenesen ulo sofort lattok matricas 
kocsijaban a kozlekedesi viszonyoknak megfelelo sebesseggel 
(ami  - ezzel nyilvan nem ertetetek egyet, kobe vesett 
szabalyok orzoi -  altalaban magasabb, mint a korlatozas 
merteke), lesujt a pallosotok; cel a teljes megsemmisites, 
hiszen nem a biztonsagos/folyamatos kozlekedes fenntartasa, 
hanem a (maskent, vagy csak egyaltalan:) gondolkodva 
kozlekedok kiirtasa jelent csak megoldast. 

VD, sex69, tartsatok ki ! Valaki kb. egy honapja 
panaszkodott, mennyire leult a lista (igaza volt). Hat most 
izzik. VD ! Baromira jol szorakoztam a sztoridon, majd az 
azt koveto valaszokon. Ha a kodifikatorok tarsasaganak jogi 
kozlonyere lennek kivancsi, azt olvasnam. Akit nem erdekel 
a kozlekedes, miert olvassa ezt a listat ?

Meg egy kommentar: ahogy leszurom VD szavait, azt probalja 
mondani, nem ugyanaz, ha valaki BMW-vel hajt 16O-nal, vagy 
Fiat Pinocchioval. Lenyeg az, hogy biztonsagosan 
kozlekedjunk, a kozlekedesi kornyezetnek megfeleloen - mely 
kornyezetbe beletartozik a jarmu is. Kerek mindenkit, ne 
kezdjuk el fejtegetni, hogy "ha akarna", o is mehetne 16O-
nal Astrajaval, mert az autok es a soforok kepessegei nem 
ugyanolyanok, bizzunk abban, a tobbseg kepes megitelni 
sajat korlatait.
+ - Allat Germanok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello all,

Hetvegen tortent esetet irnam meg, aminek szemtanuja voltam.
Pentek este 8 korul a 81-es fouton mentem hazafele. Hosszu konvolyok, aktiv
szembeforgalom.
Elottem egy platos teherato,meg egy kis furgon, ugy 90-100-al.Nem siettem,
amugy is kozel volt mar a cel, igy nyugisan autoztam
mogottuk.Egyszer csak  egy osztrak rendszamu regebbi Audi ,mint az allat
beeloz, egyszerre harmunkat, es koveti vagy meg harom masik
szinten valamilyen german.Az elso ketto meg siman befert, de aztan
megerkeztek szembol is, igy nagy fekezesek, duda, anyazas stb.de nem lett
nagyobb baj.
Anyaztam en is rendesen,  de nem nagyon volt idom, mergelodni, mert pont
mikor egy nagy kanyarhoz ertunk, egy szinten osztrak rendszamu, gyerekeket
szallito(!)
busz, beeloz, ezerrel.Ugy hogy en is mentem 100 -al ,es elottem volt meg a
furgon, meg a platos.Semmit nem lehetett latni a szembe forgalombol, ez a
vadbarom vakon
elkezd elozni.A platos felenel jarhatott amikor hirtelen megjelent egy Ford
Tranzit szembol...De mar teljesen ott volt elotte.Szinte biztos voltam az
utkozesben fekeztem es 
probaltam minnel jobbra terni, hogy ne nagyon kapjak belole, hisz ott voltak
kettovel elottem.
Hogy ez utan mit tortent,hogy befert e vagy vissza tudott tancolni arra nem
emlekszem ,csak annyit lattam, hogy a Tranzit felre kapta a kormanyt es
felig letert az utrol,nagy 
porfelhot vert fel, aztan hatalmasakat kacsazva, de vissza tette az utra, es
ugy lattam, hogy meg is fogta.
A rohadt allat osztrak buszsoforje meg tepett tovabb ezerrel.
Miert van az, hogy a Mo-n tartozkodo nemetek, osztrakok (tisztelet a
kivetelnek) allat modjara kozlekednek?Otthon is igy csinaljak?Nem nagyon
hiszem...
Johetnek a subjectbeli hozzaszolasok.

K.G.
+ - MOT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OPELESEK FIGYELEM!

Uj lista indult az iment.
A neve: MOT (Magyar Opelesek Tomorulese).
Celja: Az Opel tulajdonosokat egymashoz kozelebb hozni, legyen az hataron
beluli vagy azon kivuli, a lenyeg hogy beszeljen magyarul az illeto. A
listan minden tema megengedett ami opellel kapcsolatba hozhato. Nem
moderalt, de keretik az etika alapszabalyait azert betartani. Minden
beerkezo level azonnal postazasra kerul, igy az informacioaramlas nagyon
gyors is lehet.
Tulaj: :-)) en.
Probaljuk ki, hatha bevalik a kozeljovoben. Nem kerul semmibe, csak iratkozz
fel a mailto: cimen.

Lehet tovabbadni az infot masoknak is. :-)

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)


MychroLeslie!

Megprobaltam feliratkozni de nem sikerult.
Visszadobta a mailt.
Legyszi akkor tegyel fel manualisan a listara:)

K.G.
+ - infarktus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Levente irta: "a kozlekedes nagyobb 
kockazati tenyezo, mint pl. 
az infarktus(tobben 
halnak meg baleseteben!)" 
Ez az allitas valoszinuleg 
nem igaz, viszont amig a 
halalos balesetekrol gyakran 
beszamol a tv, addig az 
infarktusos halalesetekrol 
nem, es ettol tunik ugy, 
mintha balesetben rengeteg 
ember hunyna el.

Udv,
Stevie
+ - Lada osztokor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg tudna valaki mondani, hogy a Lada felninek hany mm az osztokor
atmeroje?

Koszonom: Csaba
+ - Kombi-fan lettem? (!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy tunik, az eddigi, csupan feltetelezeseken es kulso megjelenesen alapulo
vonzalmam a kombi autok irant megerositest nyert. Az tortent, hogy a Bora-s
korszak utan lett egy rovid idore Seat Toledo-sofor lettem (az is nagyon
szimpatikus,de az egy masik tortenet), majd a szabadsagom utan, mikor ujra
autoert folyamodtam a kolcsonzohoz, kellemes meglepetes ert: VW Passat
Variant 1.6 Comfortline. 
A sima Passattal 1x talalkoztam, tehat nincs igazi osszehasonlitasi alapom.
Ami teny, hogy ebben a kocsiban talalhato: fel-le+ki-be allithato
szervokormany, ABS, digit. klima (16-28 fokig, 1 fokos lepcsokben), 4
legyzsak, taviranyitos kp.zar, 4 motoros ablak, osztottan dontheto hatso
ules, csomagfogo halo, magassagallitos + allithato derektamaszu + futheto
elso ulesek, kozepso kartamasz rakodofiokkal elol es hatul, 4 pohartarto,
motoros+futheto kulso tukrok, szinrefujt tukrok+lokharitok, kodfenyszoro
elol-hatul, gyari radioelokeszites (4 hangszoro+ antenna bekabelezve),
plusskarpit, fedelzeti szamito (szamolo)gep, kulso homero
fagyveszely-jelzovel,... Ezek a kezzel foghatobbak. Ami nagyon hianyzik
belole, az az 1.9TDi motor es egy tempomat.
A motor a sima 1.6 os aluminium blokk, alu hengerfejjel, 101 loerovel, a
nyomatekat nem tudom. Kicsit lusta, vagy en szoktam hozza, hogy ennel jo
150-200 kiloval konnyebb autokban is ugyanez a moci dolgozott. Ebben a
kocsiban 1 nagy kulonbseg van, hosszaban all a motor. A valto nagyon finom,
minden a helyen van. A hatramenet szemben az 5-tel, de nem lehet athuzni.
Igaz, tolatashoz sem lenyomni, sem felhuzni nem kell a valtokart, valami
elegansabb reteszelesi modszer van benne (a' la Fiat Regata). Elol bazi sok
hely van, a hatso ulesek labtere kisebb. Nekem hosszabb tavon mar
kenyelmetlen lenne hatul.
A csomagtarto nyilasa 0,8m magas, 1m szeles, maga a hely kb 1,1x1m
alapteruletu. A tamlat ket reszben lehet elorehajtani (1/3-2/3), de van
nehany szepseghibaja. Hatul ugyanis a tamla felett van a rolo, ami a
csomagteret eltakarja. Ezt egy egyszeru reteszelessel ki lehet oldani,
felre lehet tenni. A masik rolo tartalmazza azt a halot, ami megakadalyozza
a kutya/csomagok elore repuleset balesetnel. Ennek van rogzitesi pontja (a
mennyezeten) a normal ulesallasnal is es az eloe dontott tamlanal is.
Viszont az egesz a nagyobbik tamlareszre van rogzitve. A kis tablaresz van
a vezetoules mogott, ezt lehet onalloan is eloredonteni. Ekkor az 1m-es
csomagtarto meghosszabbodik kb fel meterrel. Ha ennel is hosszabb csomag
van, akkor johetne az a megoldas, hogy a jobb oldali hatso es a jobb elso
tamlat is donteni kellene. Ekkor viszont kenytelen vagy a hatso tamlat
egeszen ledonteni, vagyis egy 2,5x0,3meteres targy mellett mar nem tud utas
ulni sem hatra, sem melled. Egyebkent a hely batar nagy, a rekord eddig 3db
2,7x0,65 m meretu toloajto es 6db 2,10x0,85m meretu ajtolap betarolasa volt
ugy, hogy minden ajtot be tudtam csukni. A csomagtartoban egyebkent van meg
par kis rekesz (elsosorban a haromszognek, emelonek, elsosegelydoboznak),
amibe aprosagokat lehet rejteni, illetve a 4 sarokban fem fulek, amihez
lehet kotni, pokozni. Emellett a csomagtarto kuszobje rozsdamentes acel,
vagyis nem teszi tonkre, ha ugy tolsz be rajta valamit. A csomagter
szonyegjen hosszaban kemeny muag. bordak futnak, ez megintcsak a
csomag-toligalast segiti. Emellett van meg tetosin, amire turaboxot,
kereszttartot, egyebet lehet rogziteni, max. 100kg teherrel. Szoval
allatira lehet bele pakolni, annak ellenere, hogy a megjelenese szvsz
egyaltalan nem "teherautos". Ha meg vonohorog is lenne rajta, le tudnam
bonyolitani vele a teljes koltozest, de igy a konyhabutort szallittatnom
kell :). 
A kocsiban egyebkent vannak jopofasagok, otletes megoldasok. Ha pl. a
taviranyitos kulccsal kinyitod a kp zarat, azonnal gyullad a belso
vilagitas. Ha a nyitas utan fel perig semelyik ajtot sem nyitod ki,
automatikusan visszazarja magat. Ha nyitsz, addig eg a villany, amig a
slusszkulcs a helyere nem kerul. Utana kikapcsolodik, de fokozatosan
elhalvanyulva. A kulcsot kihuzva felgyullad a belso vilagitas, ez egesz
addig eg, amig be nem zarod a kocsit. Ha nagy a hoseg, az ajtoba dugott
slusszkulcsot nyito iranyban megtartva lehuzza az osszes ablakot. A kulcs
egyebkent olyan, mint egy rugoskes, az oldalan levo kromozott gombot
megnyomva nyilik ki a fogantyubol a tolla. Ezt becsukva egy miniszappan
meretu es alaku targy, vagyis nem tepi/szurja ki a zsebedet. Ja,az ablakok
a vezetotol egyerintosek, vagyis ha csak egy pillanatra nyomod meg, magatol
le/felmegy egeszen, ill. a kov. nyomasra megall. A ket tukor szinkronizalt,
vagyis ha 1x beallitod a bal, majd a jobb tukrot, akkor utana eleg a balt
allitani, a jobbost viszi magaval. Tehat ha beul asszonykam, aki kozelebb
es magasabban ul, akkor neki csak a bal tukrot kell figyelnie allitaskor, a
masik biztos jo helyre kerul. A fed. szamitogep tobb a szamologepnel, az
alap-funkciokon (pill.fogy, atl.fogy, reszszakasz-hossz, utido,
atlagsebesseg) tul ide jelenik meg a visszaszamolas a
szerviz-intervallumhoz, a fagyveszely, a BITTE TANKEN (ezt nem szeretem
olvasni), stb. feliratok is. A km-oraba epitett nullazhato napi szamlalo
mellett a szamitogep ketfele adathalmazzal dolgozik, az egyik a vezeto
altal nullazhato (ez alapjan megnezhetem, hogy eddig 3000km-t tettem meg a
kocsival, 50ora alatt, x atlagfogyasztassal, stb...) A masik a"napi", ami 2
ora allas utan nullazza magat, vagyis a rovidebb pihenokkel tarkitott
hosszu utazasra 1 atlagot szamol. 


+ - Skoda fans! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

akit erdekel, van kb 40-50db kulonbozo fenykepem a Skoda Octavia WRC-rol
(~6MB)

+ - Fiat olajeves (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az egy liter egyaltalan nem is sok.
>A Fiat pl. talan a regebbi Puntoknal(?) 1000km/4dL korul normalizalta,
>ami egy Fiatos szakerto szerint elerheti hamar az egy litert is.

Megint megszolalt valaki, aki meg nem is latott kozelrol sem Fiatot, sem
autogyarat...
Csak halkan merem ideirni, hogy a (majd) mindenki altal sokat szidott Fiat
Regata 85S gk. 1.5os karburatoros motorral szerelve olajcseretol
olajcsereig (10ekm) elment ugy, hogy a nivopalcan kb fel centit ment
lejjebb az olajszint. Az ezer kilometerenkenti egy liter tudod mennyi? Ket
olajcsere kozott utana kellene tolteni az Uno olajcserejehez szukseges
mennyiseg haromszorosat! Ezzel gyakorlatilag mindig friss olaj lenne benne.
Hurra feltalaltuk az olajcsere nelkuli autot. 

Igaz viszont, hogy a regi olasz motorok (mondjuk 85-ig bezarolag) meg akkor
is mennek, amikor mar megeszik a liter olajat 1000km-enkent. Ez tavolrol
sem normalis, de a nemet, japan, francia, stb. tarsaik mar sokkal hamarabb
bedobjak a torolkozot, vagyis azokat mar elinditani sem lehet, amikor
ennyire kopottak.

A gyartasi szorasrol: A Fiat Uno, Panda, Punto tipusokban futo un. FIRE
motorok nem a tuzzel vannak kapcsolatban, hanem a Fully Industrial
Robotized Engine (asszem jol irtam, javitson ki, aki tud jobbat)
roviditesekent megjeleno betuszo. Ez arra utal, hogy az adott motorok
EMBERI KEZ ERINTESE NELKUL ALLNAK OSSZE kesz motorra. Akkor hol fer bele a
trehanysag? Masnapos a gyartorobot?

A turesek es illesztesek semmivel nem rosszabbak, mint a hasonlo evjaratu
Opeleknel, Fordoknal. Csak nem egy 131es Mirafiorit kell osszehasonlitani
egy idei 3as BMW-vel, es maris nem rosszabb. Az uj Punto ugyanugy ossze van
rakva, mint a csak (!) Spanyolorszagban keszulo VW Polo, ami ugye a nemet
minoseg...

+ - szabalyok betartasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A szabalyos kozlekedesre gondoltam termeszetesen. En sem
>tartom be a szabalyokat, de legalabb nem is haborodok fel
>ha mas se tartja be. 

Tudomasom (es a leirtak) szerint Vaddiszno mindossze egyetlen szabalyt, a
KRESZ 20§ -at (sebesseghatar tullepese, a sajat buntetocetlimrol olvastam
le!) szegte/szegi meg rendszeresen. Az ot es sajat magukat is veszelybe
sodrok viszont csokorszam hagjak meg a szabalyokat... 


+ - Helyesiras, VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OT leszek, de rettenetesen boki par dolog a szemem. Ugy tunik, az
ekezetekrol valo leszokassal egyidoben a tobbsegnel zavar allt be a "pontos
j" es "elipszilon" (LY) hasznalatanal. A tovabbiakban a hibakat elkerulendo
3 javaslatom van: 
1. irjunk mindent pontos J-vel, az kevesbe banto	:((
2. irjunk mindent helyesen   :))
3. csinalok egy J-szotart az itt hasznalatos szavakrol:

PONTOS J-vel irando: muszaj, fojt, fojtoszelep, fojtas, hajt, hajtas,
felejt

LY-nal irando:    folyik, folyamatos, folyadek, helyes, veszely

Mas: konnyesre rohogom magam azon, hogy hanyan kaptok agyverzest Vaddiszno
legutobbi, amugy igen szemleletesen megfogalmazott iromanyan... Arra
vonatkozoan azonban egy betu nem hangzott el, (ill. bocs, egyvalaki
emlitette, hogy o is elmegy valami keresztezodesig, ha meg akar fordulni),
hogy mekkora istenbarma az, aki az orszagut kozepen all neki megfordulni.
Es ha nem VD jon 2 tonnaval+160nal, hanem egy 40 tonnas marhaszallito
kamion 90nel? Vagy akar csak a szabalyos 70nel? Ja, az mas? Akkor mar hibas
az, aki keresztbe all az uton? Amig VD jon, addig szent egyugyuseg?
Eszrevehetnetek, hogy az osszes veszelyes uzemben el kell felejteni a
bizalmi elven torteno mozgast. Mindig mindenre felkeszulni es ugy
cselekedni, hogy ne a masiktol fuggjon, megmarad-e az en eletem. Sot,
lehetoseg szerint ugy viselkedni, hogy a masik hibajat is tudjam korrigalni
az EN eletem es epsegem erdekeben. VD ebben jo, hiszen autojanak aktiv
biztonsaga es vezetesi gyakorlata a mienknel nagyobb sebessege ellenere is
sokkal tobb balesettol menti meg, mint amennyi vezshelyzetert o lenne
okolhato. A baleseti forras nem a 160nal nyomulo M5os, hanem az a
"gumicsizmas budos sunkarago paraszt" (es itt nem feltetlenul a falun elo
emberekre gondolok), aki nem tudja mire valo a tukor, az index, stb., mert
abban a vilagban el meg mindig, ahol hetente 2 auto ment el a fouton.
Konyorgom, annak a vilagnak 20eve befellegzett. Az ilyen gyoposagyu tespedt
barmok hol voltak azota? A holdon? Igenis azt kene  buntetni, aki
balra kanyarodaskor elobb kihuzodik jobbra, nehogy elferj mellette, aki
fekez es csak akkor teszi ki az indexet, amikor mar befordult, aki
kikanyarodik eled, aztan nem kepes raallni a gazra, stb. Igen, en is
szoktam 140-150nel utazni 2szamjegyu fouton, de en akkor FIGYELEK!
Ugyanugy, mint VD. A budos paraszt nem figyel, aki 80-100zal alszik a
volannal, es ha nekiall egy 60nal meno teherautot elozni, akkor nem nez
elotte a tukorbe. Az ilyennek nem eleg a
reflektor+szuro+kodlampa+kekvillogo sem... :( 
Meggyozodesem, hogy aki gyorshajto, sokkal inkabb figyel a tobbi
kozlekedore, mint az a vasarnapi autos, aki a sebesseghatar betartasaval
automatikusan azt hiszi, hogy o szent es serthetetlen. Marpedig az utobbiak
tobben vannak, csak a mediaban az a hir, ha veletlenul egy VD-jellegu sofor
szenved balesetet, nem pedig az, amikor a 68eves papa beleront hatulrol a
teherautoba 72kmh sebesseggel, mert a koszvenye miatt nem birta eleg erosen
megnyomni a feket... 


+ - kodolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>- Harmadreszt, legyszives ne tudasd mindenkivel, hogy text formatumban,
>Western kodolassal kuldod a HIX-autora leveled! Tiszteld a masik modemet
>es ne terheld feleslegesen (Fw: your letter to HIX (help:
!!!) Uff...

Mivel a 2 het szabi utan belelendultem az irasba, tobbszor is elofordult,
hogy beleutkoztem a sorlimitbe. Ekkor fogtam a szerver altal kuldott emilt
es befwd-oltam a masnapi listara, tortolve belole az elso 15-20 sort, ami a
"hiba sorlimit=199" es hasonlo adatokat tartalmazza. Benne hagytam viszont
az eredeti level subjectjet es fejleceit, ebben volt a MIME es egyeb
szamomra rejtelmes dolgok. Ezt nem is neztem, bocs ha valaki emiatt a 15
bajt miatt fagyott le.

+ - elozes belathatalan kanyarban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>    most orosz rulettet jatszik, es kielozott mindkettonket. Csak
>    makja volt, hogy tenyleg nem jottek szembe. (Pedig de kivantam!)

Hi Nagyak & Mindenki !

Ilyet ne kivanj ! Valoszinuleg ot is varja haza valaki ...
Persze nekem is megfordul neha ilyen csunyasag a fejemben, de gyorsan
elhessegetem ezeket a gondolatokat. Leirni vegkepp nem szabad.

Zotya
+ - Index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irt az indexhasznalat elmulasztasarol...

Ezzel kapcsolatban nekem is rossz elmenyeim vannak.
Azt szeretem a legjobban, amikor a Tetenyi uton a vasuti 
keresztezodesnel a belso savba (onnan lehet balra is 
kanyarodni es egyenesen menni, a kulso pedig a 
keresztezodes utan nem sokkal eldugul a parkolo autok 
miatt, tehat csak akkor erdemes kimenni, ha a belsőben 
indexelo auto all) beall a marha, index nelkul. En 
mogeallok, mondvan fasza, o is egyenesen megy tovabb. 
Aztan, mikor zoldre valt a lampa, szepen kiteszi az indexet 
es komotosan acsorog arra varva, hogy be tudjon kanyarodni. 
En meg mogotte a hajamat tepem, es szidom a kezet, amiert 
keptelen volt azt a kis kart idoben lepoccinteni.
Ez most egy eleg szelsoseges pelda volt, de ezt mar mashol 
is tapasztaltam, jo, mondjuk ott nem tartja fel ennyire a 
sort.
Egy kis odafigyeles szerintem mindenki eletet megkonnyitene.

Udv mindenkinek,

Esther
+ - dizelgeneratorok, Paks (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A www.npp.hu oldalon bovebb informaciok talalhatoak.
A dizelek nem "aramkimaradas" esetere, hanem ha az uzemzavari
vedelem mukodik, a reaktor biztonsagos leallitasahoz, lepcsozetesen
veszi uzembe a biztonsagi fogyasztokat. Es itt jon az "aramkimaradas"
szo jelentosege, a harom egymastol fuggetlen biztonsagi rendszer
a haziuzemi halozat esetleges meghibasodasa eseten is biztonsaggal
le tudja allitani, illetve lehuteni az aktiv zonat. Igy a biztonsagi
fogyasztokat
a kulso betaplalas allapotatol fuggetlenul mukodteti.
A dizelek valoban melegen vannak tartva.
Ha valami meghibasodas (dizel nem indithato) lep fel, akkor annak
olyan adminisztrativ es uzemviteli vonzatai lehetnek, hogy ket
biztonsagi rendszer egyideju uzemkeptelensege eseten, szep
lassan le kell allitani a reaktort. De ebben nem csak a dizelgepek,
hanem az osszes biztonsagi rendszerhez jarulekos rendszer benne van.

Egyebkent Tisztelt HIXAUTO olvasok, ha egy hivatalos eromu-latogatast
tamogat a tarsasag, akkor lehetoseg van ezt megszervezni! 
Azt nem tudom hogy a dizelgepek megtekinteset egy latogato utvonalon
engedelyezik -e, erre ra kell kerdeznem. Teny, hogy 14 nappal a
latogatas datuma elott le kell adni mindenkinek a szemelyi
adatait, es egy max. 30 fos csoportot korbevisznek az eromuben.
Sajnos leginkabb csak hetkoznap. A szombatot nagyon kiveteles esetben
engedelyezik. 

Szoval a dizelek miatt kapcsolodtam be a hozzaszolasba...

Peter-
+ - Szerviz segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!
A segitsegetekre lenne szuksegem.
Van egy viszonylag uj (6 hónapos) VW Polo-m. Meg garancias meg minden. 
Mostanaban rosszalkodik. Néha menet kozben mintha kihagyna egy utemet a 
motor, megakad de utana mintha mi sem tortent volna megy tovabb. Probaltam 
a szervizbe elvinni, de mar 2X voltam es csak probalkoznak. Most arra 
gondolok, hogy masik szervizbe viszem, csak attol tartok, hogy akkor a 
kotelezo szervizbe is oda kell majd hordani es az dragabb lesz.
Tehat a kerdes a kovetkezo:
- tudja e valaki, hogy mi lehet ez a hiba?
- szabott araik vannak e vagy itt pesten dragabb a kotelezo (eddig videken 
volt a szerviz, ott is vettem)?
- tudtok e ajanlani valami jo VW markaszervizt itt BP-en

Ez a hiba ugyan meg garancias de hamarosan jon a 15000 es azert kell azt 
is figyelembe vennem.
A segitseget elore is koszonom.
A valaszt ha lehet maganba is, ugy gyorsabb. 

Csipi
+ - Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Somanak es a tobbi Trabi tulajnak tudom ajanlani a szomszed bacsi
tapasztalatait:
O a trabiba keverek olajkent a Stihl motorfureszhez ajnlott olajat hasznalja.
Ezt az olajat a Stihl uzletekben lehet beszerezni. Velemenye szerint sokkal
jobban megy a Trabi, es a motor sem csorog annyira. 

--
Minden jot, Fekete Zoltan

+ - Nagyaknak (Sic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Nagyak, szia HA!

A "Sic" jelentese: "igy". Altalaban akkor hasznaljak,
ha ideznek vkitol, es hangsulyozni szeretnek, hogy
huen tolmacsoljak az illeto altal mondottakat.

Piece:

nme1

"Know your enemy"
+ - _NEM_ VD tema!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Egy eset, ami velem esett, nem VD, nem VD-nek, de ha elolvassa, talan O is
megert es meglat valamit. 

Vasarnap este 9 korul jottunk az M1-M7 kozos szakaszon befele. Eleg nagy
volt a forgalom, de 90-100-zal mindegyik sav haladt, a belso meg tobbel
is. Ekkor _hirtelen_ fekezni kellett (dugo volt, az egyik kozepso savban
egy tobbes rafutasos baleset volt, lokharito es lampadarabokklal, stb), a
rendorok mar helyszineltek, de mindenki 10-20-ra lassitott, aki a
balesetes savban haladt, az sorolgatott jobbra-balra. Ekkor a tukorben
latom, hogy egy Volvo kombi hatalmasat fekez (en epp azt neztem, ki fog
belem jonni), majd jobbra megpordul, es a 4 savon at egy teljes 180 fokos
fordulatot csinalva, a megallosavon a szalagkorlattol kb. fel meterre
megall es ott is marad. Kozben hatalmas fekezesek mindenfelol. A sofornek,
es a korulotte haladoknak hatalmas szerencseje volt, hogy senki sem kapott
belole, a latvany felelmetes, ijeszto volt. Akik abban a kocsiban ultek,
mind ujjaszulettek!!! Mindenesetre nagyon kivancsi lennek, hogy a sofor
mit mondana. Brrr. Senkinek nem kivanom, meg a latvanyt sem.
Utolag visszagondolva a helyszinelo rendorok hulyesege _is_ kozrejatszott
a dologban, mert a helysszinelest nem jeleztek elore, csak kb. 20 m-re az
utolso autotol. Valoszinuleg ha a helyszinelestol 1-2 km-re az ut szelen
lett volna egy kek villogos rendorauto, _mindenki_ legalabb egy kicsit
lassit, es _talan_ ovatosabb....

    Geza
+ - Re.: Trabi meg mindig csorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem Mindenkinek!

>Miert csorog a Trabi? mert nincs elgyujtasvezerlese. A ropsulyok
>szerepe _mindossze_ arra korlatozodik, hogy konnyen induljon(ha van!).

Ez biztos?
En itt a centrifugalis ero es a rugok visszetereito ereje miatt fordszam
fuggonek gondolnam a szabalyzast. Persze, ha a rugok mar nem rugnak, akkor
kiul, es ...

Egyebkent anno a Trabant 6V-n en tolomerovel nagyjabol beallitottam a
gyujtast hengerenkent, majd elindultam az M7-esen es finomra allitottam.
Megalltam, kereket kiforditottam, takaro vicik-vacakot lepattintottam,
csavarhuzoval arrebb loktem egy hangyanyit es vartam az eredmenyt.
Gondoltam, hogy ahol a motor nem melegszik rendellenesen, a legjobban
gyorsul ott fogyasztja a legkevesebbet es az a legjobb a motornak is.

A Trabicsekekkel van meg egy oriasi gond. Nincs hozza eredeti alkatresz, es
ugy kezelik, hogy jo abba a technologiai selejt is. Ez a megszakitokra is
igaz. En "mereg dragan" megvettem a "legjobb" (?) olasz megszakitopart.
Feher muanyag. Elmentem Pesttol Balatonalmadiig 5l benzinnel, utana
visszafale mar 8l-t evett es meg 200 km-t tudtam beletenni a megszakitokba,
mert szetkenodott a muanyag. Jelzem, hogy a filcben zsir es olaj kevereke
volt. A magyar bakelittel pedig nem biztos, hogy lehet hezagot allitani, az
ullo nem all derekszogben,tulmeretes,... 
Nekem, ha rossz volt a megszakito, azonnal csorgott 70-80 felett. Ilyenkor
elso korben csiszoltam, majd rajottem, hogy felesleges, CSERE!
Visszaterve a beallitasra, nem ertem igazan miert, de a fenti modszerrel egy
kutra sikerult beloni a jarganyt. Ha az Shell volt, akkor nem ment ugy a
Mol-al, s forditva. Hat kerem lelke volt.

Bocs, ha hosszu lett, de talan van informacio tartalma is.

Udv.:
kt
+ - Re.: Trabi dinamo, meg lampa... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem ismet,

>Kihagytatok a szamitasbol a dinamos autokat. Ha en varosban is
>hasznalnam a tompitottat, ket-harom napon belul lemerulne az akksim.

Hat igen, Trabant 6V system. Mit kinlodtam vele telen meg kodos idoben. Ha
az ember utana szamol, a 200W-os dinamo max fordulat kornyeken eppen el
tudja latni a lampakat teljesitmennyel. De nem alapjarat kozeleben. Ha
vilagitani kell, akkor porgetni is kell, no meg itatni a me'nest. Sajna.

Udv, KT
+ - Csernobil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaakooo!

Csak egy-ket adalek, mert nem igazan autostema.

Hivatalos verziok vannak, ill. egy, aztan ki tudna megmondani mi si tortent val
ojaban?
Szoval az igaz, hogy tulbiztositottak az atomeromuvek, en 7 biztonsagi rendszer
rol tudok (VVER 440 tipus).
Az tortent, hogy tenyleg kezi vezerlessel akartak folfutattni a reaktort, es eh
hez bizony minden biztionsagi rendszert ki kelett iktatni, kulonben nem engedte
 volna. Szepen lassan folfuttattak es mertek a reakciokat, aztan elertek egy ol
yen ponthoz amikor visszafordithatattlanna valt a maghasadas merteke, azaz ugy 
muxik, hogy borrudakat tolnak vissza a mehkaptarba gatlando a neutronok inteziv
 szaguldasa vegett (minel intenzivebb a reszecskek szaguldozasa annal tobb hely
en maghasad es igy tvbb), de erre mar nem volt visszaut olyan gyorsan expandalt
 a rendszer, hogy a beletolt rudak sem voltak kepesek fekezni a maghasadas inte
nzitasat.
Autosnyelven: satufekeztek, csak az mit sem ert, felkeszuletlenul erte a kockaf
ejueket ez a kiserlet.
Lattak ok, hogy baj van, csak mar semmit nem tehettek – neztek ahogy elszall ve
luk az eromu.

A biztonsagi rendszer ha tul nagyra fokozodik a reszecskek intenzitasa belenyom
ja a borrudakat es ezzel szabalyozza a mukodest – de itt pont az volt a kiserle
t celja, hogy tullepjek (a biztonsagi szempontbol meghatarozott) felso erteket 
es mereseket vegezzenek – kiiktattak minden gatlo rendszert.

A mifelenk epult reaktorok VVER 440 ez aregebbi tipus es 440MW energiat termel,
 tovabbfejlesztett valtozat a VVER 1000 – igen 1000MW.
Ezek a reaktorok az orosz tengeralattjarokbol !!! lettek ipari celra szeliditve
. Az egesz reaktor 2,5m magas es 1,5m atmerolyu a tobbi kutyu barhol elfer.

Veszleallasok minden atomeromuben vannak, 1-2 veszleallas evente az elfogadott 
ertek, akkor a fenti dolog tortenik vagyis a maghasadas tulontuli expandacioja 
ellen belezuhannak a borrudak – de ezt a biztonsagi rendszerek ellenorzik es ke
zelik.

Palika
+ - Repceolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nemreg olvastam  tollabol:
>Par napra leruccant hozzank egy dan (da'n) ismerosom, aki alapvetoen
>megujulo energiaforrasokkal foglalkozik. Autoja Golf III, es repceolajjal
>megy. Mogotte jottem, enyhen egett sultkrumpliszagot huzott maga utan.
>Megkostoltam az olajat is, tapintasra mint az etolaj, izre mint a fu:. Elo
>kell melegiteni kb. 60 fokra, hogy gazolaj helyett lehessen hasznalni, ezt
>amig hideg a motor egy elektromos cucc, kesobb egy hutovizzel futott elem
>csinalja. Modositott szelepek, injektor, stb.,
Nos, egy baratom ugyancsak repceolajjal megy, bar O alapvetoen kerites-
fonatokkal foglalkozik. :) Amugy gepesztechnikus.
50-50%-ban keveri gazolajjal, epp a hideginditasi nehezsegek miatt, viszont
semmilyen atalakitas nincs az auto motorjan /egy Peugeot 205-os az alany/,
igaz, sima 1.8-as szivo.
A sultkrumpli-szag jatszik rendesen, meg is jon az etvagyam, ha osszefutunk:),
de az olajat nem kostoltam. Kicsit jobban megy az auto, pontos fogyasztasi
ertekeket sajnos hirtelen nem tudok, nem igazan van a "tiszta" uzem alatt
/mondjuk nyomja is neki.../, de nem is ez a lenyeg. A repceolaj literje ~130Ft,
igy gazolajjal keverve is ~170Ft-ra jon ki egy liter uzemanyag, ami azert eleg
szep megtakaritas, hova tovabb olcsobb, mint az ingazok utaztatott naftaja,
szomszedainktol.
Az Ifa-k tisztan is megeszik, es a Gemenci Erdogazdasag meregdraga amerikai
fakitermelo gepei is repceolajjal mennek. (Pedig allitolag kenyesebbek a
szemelyautoknal motorikusan.)
Ez az olaj, elteroen pl. az etolajtol, nem tartalmaz zsirokat, a motort nem
karo-
sitja, nincsenek lerakodasok, az adagolot allitolag meg jobban keni, es meg
hutoben is tesztelve, tokeletesen keveredik a gazolajjal. /bar nem hajlamos a
dermedesre annyira, igy lehet, hogy nagyobb (15-20C) korul (alatt) mar
szetvalik?/
En meg varok egy kicsit, foleg a szag miatt, nameg azert mert meg szemelyautos
teren nincsenek tul regi tapasztalatok...

Szabolcs
Lancia Dedra 2000TD
+ - uvegen karcolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Van nekem a jobb elso uvegen par karcolas. Kerdeztem itt, hogy hogyan
lehetne eltuntetni. Azt a valaszt kaptam ( kb 2 honapja?), hogy a Turtle Wax
jo ra. Tegnap megneztem egy boltban, sajnos 3 fele Turtle Wax is volt es a
kerdesemre az elado azt mondta, hogy ezzel a karosszeriat lehet tisztitani,
uveg polirozasra nem jo.
Akkor mivel probaljam eltuntetni az ablak karcokat?

raki
+ - FIAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A Fiat pl. talan a regebbi Puntoknal(?) 1000km/4dL korul normalizalta,
> ami egy Fiatos szakerto szerint elerheti hamar az egy litert is.

Akkor az a szakerto a roncstelep ugyeletes roncstologatoja...
Vagy pedig elirtad, es nem 1000, hanem 10000 km-rol van szo.
Azok a Puntok, Bravok, Bravak, amiket en ismerek (27 kocsi)
egytol egyig kibirjak a csereperiodust Max-tol Min-ig. Mas kerdes,
hogy kozuluk tobben 10e km-ent jarnak az eloirt 15e? helyett, 
de akkor sem hiszem, hogy van Punto, amibe 10e km alatt
10 LITER OLAJAT TOLTESZ... Abszurdum.

Csaba
+ - Kairo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nos, decemberben eppen Ramadan idejen jartam Kairoban es ilyenkor 
> egesz ejjel mindenki az utcan. Es halalfelemem volt egyfolytaban, 

Mivel a kozvilagitas eleg jo volt, eleinte csak furcsa volt, hogy lampa
nelkul, vagy helyzetjelzovel jarnak egesz ejjel, sot --> ha valaki  a
sivatagban
(nem a homokban, hanem a sivatagi aszfaltuton) villant, hogy vakitasz 
haver, ott is lekapcsolja minden nelkul 130 km/h sebessegnel. 
Az mar tenyleg halalfelelem. Viszont cserebe a sivatagban minden kisebb
kanyarban indexelnek - varosban soha...
Ja, es minden 2. kocsi tele van knight rider villogoval - kekkel, zolddel, 
pirossal... Ejjel megyek at az uton, es jon a sok knight rider szembe - 
az sem semmi...

> Ennek ellenere csak koccanasokat lattam balesetet nem. Mintha 
> mindegyiknek orzoangyala lenne.

En a 2 het alatt koccanast sem lattam, de az index.hu-n valaki 
felvilagositott, hogy csak mazlim volt, mert a lakossag szamara
vett halalos balesetek statisztikajaban Egyiptom a TOP 3-ban van.

Cs.
+ - VD sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:
> kozepen te csak ugy megfordulnal. Mondd, te az autopalyan is megfordulnal,
> ha lenne res az elvalasztoszalagon? ...

En igen. Minden gond nelkul megfordultam az M5-on is, mikor rajottem, hogy
Godollo helyett Aradra visz. Termeszetesen a fizetokapunal, nem ott, ahol
autok szaguldoznak.

> nem. Ne haragudj, de nem tudom toleralni azokat, akik keresztbeallnak
> elottem, nem gyozom eleget hangsulyozni _szabalytalanul_.

A KRESZ melyik szabalya szerint voltak szabalytalanok? Mivel imadok
csavarodni, gyakran esik meg velem is, hogy meg kell fordulnom es meg
is fordulok. Szerencsere velem szemben meg nem jott UFO.

Nem ertem VD, miert argumentalsz azzal a szoval, hogy _szabalytalanul_
Ha jol emlekszem, 100%-al tullepted a sebesseget. Akkor mirol beszelsz?
Vagy az nem szabaly? :)))

Cs.
+ - Budapest - elegge off topic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

hat megvolt a 7vege... Roveden osszefoglalva minden ok volt.
Par reszlet:
Indulas 16:30 Pozsony, erkezes 20:00 Blathy O. utca.
Gyor - Budapest teljesen kulturalt kozlekedes, mindenki
120 km/h. A Danubius szerint 3 helyen lattak trafipaxot, en
viszont semmit sem lattam. Vegig 130-al mentem, egyetlen
egyszer eloztek meg - egy nemet Opel Speedster telapo
sapkas enyhen exhibicionista uriemberrel a volannal. Sehol
egy orult, sehol egy vaddiszno. Budapest teljesen nyugi,
tempo vegig 30-80 kozott a sorhoz alkalmazkodva. A gyorsabb
kocsik nagyon ritkan indexelnek, egy helyen a balra kanyarodo
szoke Opel Ascona d vegig balra kanyarodva nem adott elsobbseget,
de mivel parkoloban volt es 20 km/h volt a sebesseg, nem lett baj :)
Kivetelesen csak 1x tevedtem el, de a Petofi hid Budai lejaratanal
gyorsan megpordultem es mar ott sem voltam... Ott picit erdekes
volt, hogy az egesz ut fel van turva, hivatalosan csak egy savban
kozlekednek, megis mellem allt egy oreg Alfa, de hamar feladta
es inkabb beallt mogem. Egy teherautos nem engedte ki a nemet
rendszamu BMW kombit, csak rohogtek, mikor az kerte, hat igen,
teljes 30 centit kellett volna elore mennie...
Ismet meggyozodtem rola, hogy a security bacsik nem birnak
valami nagy esszel, a 30 meterre levo hotelrol azt allitotta, hogy
itt ugyan hotel nincs, ennek ellenere a Blathy O. utcaban talaltam
vagy harmat. Mindegy, ennyi varosnezes plusszban nem art.
Szoval a pentek idealis, a szombat meseszep volt, csak faraszto,
Budapest csak a szebbik arcat mutatta. Az arak egig szoktek,
de magyar tudasom a tobbseget meggyozte, igy a 189 DM/ejszaka
95 DM/ejszaka, a setahajozas 6500 Ft helyett 1200 Ft, a parkolas
16 DM helyett 1000 Ft lett. Egyeduli, amin nem tudtam alkudni,
a folklorest 4400 Ft-os jegye volt... Ha mar nincs kozlekedesi
adrenalin, legyen mas --> irany a Vidampark. Kb. 20 percig
tartott ki az erre szant 5 ezres, de nem volt rossz. Regen feltem
ennyire... Nem tudja valaki, mennyivel repeszt az az "uj"
hullamvasut (500 Ft/jegy)? Aaaa. meg valami: a setahajon mellettem 
ulo Tsin Wan Tu 450 Ft-ot fizetett az italaert, en 250-et... Mi ez,
ha nem faji megkulonboztetes???  :)))) Magyar tudas RULEZ...

Aztan jott a vasarnap... Itt mar arnyek(ok) borultak a kirandulasra,
kezdve ott, hogy egy mitugrasz nem akart beengedni a Parlamentbe,
mert nem volt jegyem (tabla szerint magyaroknak ingyenes)...
Erre elmagyarazta, hogy vennem kell 0 Ft-os jegyet, es mehetek
a kovetkezo csoporttal, ugyhogy megegyeztunk, hogy megbughatja
a Parlamentjet. Erdekes modon az epuletet korbejarni sem lehet,
nem baj, legalabb megneztem 2x hatulrol. Ekkor gondoltam, 
korulnezek legalabb a Frigyesnel, de a 0620-as szamra nem lehetett
sms-t kuldeni (az nem mobil??) es mikor hivtam, azt mondta egy
noi hang, hogy a szam nem letezik (+366209446107).
Mindegy, adtam 300 Ft-ot a sikloert, igy csak 30 percig tartott, mire
felertem, de legalabb lattam egy verseny Trabit 67-es (76?) szammal,
ahogy 1000-el, csikorgo gumikkal megy a korforgalomban. 
A masik 4 kocsi enyhe dudaszoval koszonte meg a produkciot.
(ha jol lattam, Szalay volt az oldalara irva). Majdnem hanyatt estem,
mikor meg a Halaszbastyaert is elkertek 200 Ft-ot, de akkor mar
mindegy volt... Mar eppen sikerult meggyozni a baratnom, hogy
minden ok, nem is vagyunk faradtak, mikor egy f@sz 15 meterre
tolunk kiprobalta, hogy a metro erosebb, vagy o. Hiba volt....
Kb. egy oran keresztul volt zokogogorcse a szivem csucskenek,
ugyhogy igy utolag is: koszi haver, nagy produkcio volt.

Hazafele megint bemondta a Danubius, hol lattak trafipaxot, de
szerintem ez az egesz vaklarma, mert vegig 135-155 (emelkedotol
fuggoen) volt a sebessegem, es semmi. Az autopalyan mindenki
rendkivul szepen viselkedett, egyszer egy kamionsort eloztem,
mikor egy Ford kombi cegkocsi szepen mogem allt, megvarta
mig befejezem az elozest, es azutan huzott el. Egyszer meg 
egy Suzuki Swift probalt megelozni, de 142-145 kozott meghalt,
ugyhogy nem ertem minek fogott neki.

Gyor fele a 19-es uton nem birtam lelassulni, igy majdnem
elsoportem egy kispolakot, amely a fenykurt hatasara nemhogy
nem huzodott le, hanem bevagott az ut kozepere. Nem baj,
ugyis ideje volt visszavenni a tempobol.

Szlovakiaba erve majdnem szivbajt kaptam a sok ejjeli pillangotol,
az istennek nem kepes senki lampat kapcsolni. 
Ilyen tempoban 140 perc alatt ertem haza (256 km)

Legkozelebb nem mondom meg, mikor megyek, mert ugy latom
mindenki lekaparta a HIX matricat. Kb. 400 kocsit neztem meg,
a Trabit, Skodat szinte mindet, de egyetlen matricat sem lattam.
Hmmmm.

Csaba
+ - RE: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Latom, mindenkinek eldurrant az agya VD sztorijanak
olvasasatol, vegen a szerzonek is.
Szitkozodas es anyazas helyett inkabb okuljunk belole,
kulonosen akit illet.

1/ VD azt allitotta, 2-3 km-re belathato volt a
tokures ut, jo latasi viszonyok mellett. Ezt soknak
tartom, szerintem max 1-1.5 km az amennyirol autokat
eszrevesz az ember. Legyen csak 1.5
Ezt 160-al kb 35 sec. alatt teszi meg VD.
  Ha az ut es a latasi viszonyok ilyenek voltak, 
az osztraknak is latnia kellett a BMWt, es az omogotte
jovoket is. Legalabb nagysagrendileg fel kellett
volna mernie azt az idot amig melle ernek.
Megis belekezdtek a fordulasba. Hiba-1.
Nem birtak fel perc alatt megcsinalni, ami nem vall
nagy ugyessegre, elbenaztak. Ha valoban a jol
lathatoan kozeledo BMW ele kanyarodtak 150 m-el, 
akkor fokent. Hiba-2. Ez minimum zavarasnak minosul.

3/ VD nem ismerte fol es nem reagalta le a szituaciot
a megfelelo idoben. Eszre kellett volna vennie
a szembejovo forgalmat, es hogy a szembejovo valamire
keszul, es _minimum_ visszavenni a 160-as tempobol.
Idejeben. Meg ugy fel kilometerre.
 VD valoszinuleg keson kezdett fekezni, es a fekutat
is alabecsulte, a nagy sebessege miatt amit nem 
erzekelt kelloen (lasd negyzetes oszzefugges a sebesseg
es a fekut kozott!) Hiba-3. En legalabbis
_azonnal_ satuztam volna amikor az osztrak kocsi
megindul a felezovonal fele, nemcsak akkor amikor
mar keresztbealltak! Hiba-4.

4/ Ha VD 160-al megy tokures, jol belathato uton,
az valoban sulyos szabalysertes, de ha nem veszelyeztet
vele senkit sajat magan kivul, hadd menjen. Ugyanez
igaz az UFO-kivilagitasra is. (kodlampa+refi) Valoban
jo latasi viszonyok mellett folosleges, azonkivul TILOS,
es hulyeseg, de amig tokures uton megy, es _rogton_ 
lekapcsolja a szembejovo forgalom elott egy kilometerre,
semmi gond. Mindenkinek lehet valami ertelmetlen dilije.
Azt azonban VDnek tudnia kellene, hogy aki olyan vak,
hogy nem lat meg egy kodlampat vagy felkapcsolt refit,
az a kettot egyutt sem fogja meglatni, tehat folosleges,
azonkivul hamis biztonsagerzetet ad ha felkapocsolja.
Sot! valoban neheziti a sebesseg becsleset.
No es bunkosag is. De a satufek szituaciohoz itt semmi
koze.

Hibasak voltak az osztrakok, hibas volt VD, a tanulsag
pedig az, hogy mindig bele kell kalkulalni donteseinkbe
hogy a masik autos is hibazhat, lehet hulye es vak, es
nem jo emiatt nekunk meghalni. Vagy evekig jarkalni a
birosagra es esetleg bortonbe kerulni.
Ahogy irta mar valaki ez veszelyes uzem, es minel
gyorsabban hajt valaki, annal veszelyesebb ezert 1-2x
biztonsagi rahagyassal kell dolgozni.

udv: VAti

p.s. Sajnos egyet kell ertsek azzal hogy a paraszt nem
tud vezetni, lassan jar az agya, -tisztelet a kivetelnek-
es a legtobbnek fogalma sincs a KRESZrol.
Pont ilyen keresztbefordulos&satufekes sztori velem is
megesett, pedig csak 90-100 korul mentem tokures fouton,
nappal.
Falvak kornyeken en is sokkal ovatosabban megyek, nem
csak a tabla miatt, hanem mert annyi eletveszelyes
huzast lattam mar ilyen retkesnyaku jobbagyoktol, hogy
alapbol vaknak, suketnek es hulyenek feltetelezem mindet.
A sajat jol felfogott erdekemben.
+ - RE: Vaddisznorol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>
Mert az igaz, hogy VD irasai nem egyertelmu megitelesuek. De
az, hogy a reakciok sajnalatosan magas szazaleka egyertelmuen
bunko es vegletekig tulzo, az mar nem VD hibaja! Aztan persze o
is felkapja a vizet (talan jogosan is!), es kesz a flame. Azt
mondjatok, felesleges neki magyarazni, ugyse fogja fel, amig
egyszer ki nem derul, hogy a csodafek se mindig eleg. Most
oszinten! Azt is hiaba magyarazza az ember, hogy ha a listan
szamara provokalo cikket olvasok, akkor elszamolok szazig, esetleg
alszom ra egyet, aztan higgadtan irok egy levelet. MAGANBA!!!
...
Vegyuk ezt az osztrak Y-os esetet. A leirasbol arra
kovetkeztettem, hogy 100 meter volt a ket kocsi kozt, amikor
amaz megkezdte a manovert. Es sokan egybol VD nyakanak estek a
160-as tempo miatt. Pedig ha 80-nal megy, akkor is jelentosen
csokkentenie kellett volna a sebesseget, sot, akar ugyanugy meg
is kellett volna allnia, mint ahogy 160-nal is meg kellett. Jo,
legfeljebb a lehuzott ablakon keresztul nem foghatta volna meg
az osztrak a hutomaszkot :-)
<<<<<<

Kossz, hogy megirtad helyettem.
100% egyetertek az egesz levellel.

udv: VAti
+ - lampa & aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Masik: a lampakrol. Regen en is mindig hasznaltam a lampat, varosban,
>varoson kivul egyarant. Ekkor meg a csaladi Favorittal jartam. Aztan
>megvettem a fityomat, es megtanultam, hogy ez nem mindig lehetseges.
>Kihagytatok a szamitasbol a dinamos autokat. Ha en varosban is
>hasznalnam a tompitottat, ket-harom napon belul lemerulne az akksim.

Akkor vagy az aksid rossz, vagy a dinamod, de ez semmilyen kocsitol
sem normalis, akar dinamos akar nem! Akkor telre leallitod a kocsit?
Nekem a fapados Skodam is birta telen vegig ugy, hogy allandoan
tompitottal+bekapcsolt futessel+bekapcsolt ventillatorral kellett
menjek.

udv: VAti
+ - fiat olajfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv kormanytekergetok!

Honnet veszitek Teebyvel az elen , hogy a Fiatok meg ugy altalaban az olasz
autok eszik az olajat? A sajat tapasztalatom szerint nem igaz! 1994-ben
vettem hasznaltan egy 4 eves Uno-t 1000 ccm Fire motorral. Mol olajat tettem
bele, meg csak nem is markasat.  10 000 km -es olajcsereket csinaltam, de
nem valtoztattam ez alatt az olaj tipusat. Soha nem kellett
utanatoltenem!!!!!!    7-szer csereltem.  Jelenleg Bravam van, es most
direkt kimentem a garazsba megnezni az olajat. A heten kell olajcserere
vinnem 20 000 km utan.  A nivon kb 1/3 -on all, es  nem ontottem utana!! A
motorban 80451 km van.
Lehet hogy en vagyok szerencses a Fiat motorokkal, vagy a banasmod.......
Indulaskor az utca vegeig max. 2 -es fokozatu ballagas (ez ugy 2-3 perc
motormelegitest jelent) , nem allohelyzetben!
Lakott teruleten belul max. 3-as fokozat ,hogy ne erolkodjon a motor.
Kifelemenet eroteljes gyorsitas 3-asban akar 100 -ig jol megporgetni a
motort. A Fiat  szereti!!! Amit nem szeret az a lassu fordulat. Szinte
meghal.
Gondoljatok, ez lehet a titka ?

DODO

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS