Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 621
Copyright (C) HIX
2000-01-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 autohifi (mind)  46 sor     (cikkei)
2 Fordulatszam-mero know how (mind)  36 sor     (cikkei)
3 AutoHiFi (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: rele` (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Ragcsalok (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Skoda tanfolyam..... (mind)  36 sor     (cikkei)
7 va: BARUM Polaris OR60 (mind)  10 sor     (cikkei)
8 va: Autohifi (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Lambdaszonda (mind)  28 sor     (cikkei)
10 Opel Astra F Optikai tuning ceg kerestetik itthon (mind)  25 sor     (cikkei)
11 FW: Olajcsere (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Re: Autohifistak (mind)  66 sor     (cikkei)
13 hix oldalak (mind)  20 sor     (cikkei)
14 Trafipax taksa (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Javaslat a HIX Webre (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Audi alkatresz, szerviz (mind)  13 sor     (cikkei)
17 indul, nem idnul... (mind)  35 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #620 (mind)  166 sor     (cikkei)
19 Re: Trafipax taksa (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Re: Olom helyett; nagyob kapacitassal... (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Audi... (mind)  20 sor     (cikkei)
22 Elado Kispolak (me'g mindig...) (mind)  41 sor     (cikkei)
23 lambda-szonda (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Auto borkarpit Yahninak (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Re: *** HIX AUTO *** #619 (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Re: Suvolto auto, olajfogyasztas, dizel auto, motor viz (mind)  17 sor     (cikkei)
27 Re: Kotelezo biztositas (mind)  11 sor     (cikkei)
28 elektronikus gyujtas (mind)  16 sor     (cikkei)
29 Re: Skoda tanfolyam..... (mind)  73 sor     (cikkei)
30 katalizator, autoutlevel (mind)  26 sor     (cikkei)
31 Milyen auto az a KIA? (mind)  27 sor     (cikkei)
32 Kalaptarto (mind)  8 sor     (cikkei)
33 (no subject) (mind)  1 sor     (cikkei)
34 Lampak (mind)  12 sor     (cikkei)
35 Javaslat - problemak (mind)  24 sor     (cikkei)
36 Egy kis Audi (mind)  109 sor     (cikkei)
37 RE: ket kerdes (mind)  28 sor     (cikkei)
38 RE: Javaslat (mind)  17 sor     (cikkei)
39 Lambda szonda, autohifi (mind)  18 sor     (cikkei)
40 Citrom CX gyenge toltes (mind)  33 sor     (cikkei)
41 Ritmo fenyszoro (mind)  26 sor     (cikkei)
42 autohifi ismet (mind)  17 sor     (cikkei)
43 Autohifi (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bevezetes:
Nekem az volt az erdekes az autohifi temakorben,
hogy (ha jol emlekszem), az egyik autohifi shown
volt verseny, hogy ki tudja a legtobb decibelt
kihozni a kocsibol. A nyertes egy furgonnal nyert,
ami tele volt melyhangszorokkal, valami eszmeletlen
nagy decibel jott ki belole de a cikk melle oda volt
irva, hogy ezt a rendszert nem zenehallgatasra
terveztek, mert azt nem lehet vele, egyreszt tul
nagy a hangero, masreszt a frekvenciaatvitel nem tul
idealis zenehallgatashoz.
Ezek utan eleg oncelunak tunt az egesz. :-)

Komolyra forditva a szot:
Mivel felbukkant ez a temakor, elmondom a velemenyemet,
szerintem mondja el mas is, hogy megismerjuk.
Nekem az alap hangszorok vannak a kocsiban, semmi
extra meg a magno is az eredeti toyota bar mar gondolkozom,
hogy valamikor lecserelem ( majd ha lesz eleg cd-m).
Eleg ritkan hasznalom. Mindig is idegesitett, hogy ha 
beszallok egy ismeros kocsijaba, akkor mindegyik
egybol bekapcsol valami zenet. Ez mar egy felteteles
reflex lett. En elviselem a csendet is sokszor, vagy
jobb beszelgetni. Meg annyit, hogy sajnos azokat a zenei 
iranyzatokat, melyek altalaban egy ilyen autoban szolnak
nem szeretem ( puff, pufff, pufff zene ). Erdekes,
hogy komolyzenet nem nagyon hallgatnak az emberek 
autoban. Vajon miert? :-) 

Osszegzes:
Ettol fuggetlenul szerintem nyugodtan johet ez a tema, 
majd meglatjuk, hogy hany embert erdekel.


Utoirat:
( Adalek1: a HANG listarol nem csodalom, hogy szamuztek
benneteket, amikor feliratkoztam, az elso hozzaszolas
egy olyan srace volt, aki eppen leiratkozott, mert
kineztek, mert nem csak komolyzenet hallgat... :-(
  Adalek2: a puff, puff, puff zenerol jutott most eszembe,
hogy pesten kineztem magamnak egy kord inget, amit meg akartam
venni.Par uzletben nezelodes utan megallapitottam, hogy olyan
uzletekben van esely egy ilyen inget venni, ahol puff, puff,
puff zene szol :-)

Raki
+ - Fordulatszam-mero know how (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Szeretnek kedveskedni egy kollegamnak azzal, hogy mikeppen tudja
beszerelni
az autojaba a rajtam keresztul vasarolt fordulatszammerojet.
Az auto : VOLGA !!!!!!!! (auto ??? :-)) )
A kollega a fonokom (a vilag legrendesebb fonoke , nagyon rendes,
aranyos, ertelmes, es most is itt all mogottem es segit megirni ezt a
levelet) :-)

A fodulatszammero : kilog belole 5 db derot. Szinek alapjan ugy
dontottunk, hogy ebbol ketto fold. Ezeknek kitalaltunk bekotesi helyet.
Ez nem gond. A tobbit hova kell rakni?

Azt ne mondjatok, hogy vigyuk szerelohoz mar annyiszor csalodott a
fonokom
a kulonbozo autoszerelokben , hogy nem ohajtja elvinni az o "kis"
dragasagat
szervizbe.

Egyebkent arrol, hogy mennyire szereti az autojat:
Extrak a volgaban: - kozponti zar (sk beszerelve)
                             - radiotelefon kihangosito   (auto ara
megduplazva)
                             - Philips HI-FI stereo hangrendszer
(szinten SK)
                             - metalfeny
                             - szinezett uvegek

Egyszoval HELP ME

Legyszi kuldjetek el a valaszt maganba is.Nem mindig erek ra elolvasni a
listat.

Mester Jozsef
mailto:
+ - AutoHiFi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!
Vagjunk  bele  a  temaba! Ez a dolog engem is erdekel, bar en szolidan
hallgatok  zenet. De pontositsunk! A HiFi nem fugg ossze a hangerovel,
a  minoseget  jeloli.  Az  egyenletes atvitelt, a jel-zaj viszonyt, az
athallast a csatornak kozott, a torzitast stb. Azert egy cucc nem HiFi
mert  3 sarokrol halljak hogy jossz, te meg suket vagy a hangnyomastol
:-)   Szvsz  egy  jo  minosegu  radiomagno  40-60 penzbol kihozhato, a
lenyeg  az,  hogy  a  hangot  kell  eljuttatni  az autoban bent ulokre
egyenletesen.  Ez  a  dolog  nehezebb resze. Pelda az en Feliciam: van
benne  egy  70k-os  Blaupunkt  radiomagno. Tud 4x45W, erre beletesznek
gyarilag  2(!)  hangszorot,  azt  is  a labhoz! Ha beleulsz az autoba,
kicsit  elhelyezkedsz,  mar  takarod  is  el  a  hangszorot.  A  magas
hangoknak  lottek...  Na,  ezt  kell  megoldani! Csak a Feliciaban nem
tudom, hogyan...

Bocs, hogy hosszu voltam...

-- 
Best regards,
 Attila                          mailto:
+ - Re: rele` (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Gabor!
Sziasztok Autosok!

>De rajottem! Azota.....
>Elol a motorterben van 2 rele, ami egymas mellet van, azok
>kozul az egyik, de meg nem neztem meg, hogy melyik es hogy
>mi az pontosan.
>De legalabb megvan! Tenyleg miert ciripelhet egy rele????

mert   koszos.  apro  porszemek  szorulnak  be  a szan ala (ez a resze
mozog),  amik kitartjak, a magneses ter pedig rancigalna lefele. mivel
ez  a  porreteg  nem  fix, hanem egymason elmozdulo reszecskekbol all,
mozogni fog a szan is.
Ad2: a tekercseles meglazult, a delej es a magneses mezo hatasara apro
mozgasok alakulnak ki a vezetekek kozott. Ez is hallatszik.

Ui.: ha voltal, voltatok nagy teljesitmenyu radioadot taplalo trafohoz
kozel, a terheles hallatszik, tudod hallgatni a radio musorat...

-- 
Best regards,
 Attila                          mailto:
+ - Ragcsalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ausztriaban jartunkban ajanlottak egy ragcsaloriaszto spray-t,
amivel befujva a motort a ragcsalok valoban nem ettek meg
a kabelokat. (Elozo evben katalizator csere lett a ragcsalok
kovetkezmenye.)
Szerintem nagyobb benzinkutaknal lehet kapni ilyen spray-t.

Tibi
+ - Skoda tanfolyam..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hlia HIX-autosok! Udv Fresi ba'!
1. A bal elsonel asszimetrikusan vannak kopva a fekbetetek. Szoval a
belso dugattyu mintha szorulna, nem menne teljesen vissza. Mit tudok
vele csinalni?

 Megjavitani:
- kivarsz a jo meleg idore
- veszel a boltban karmantyukeszletet (pl.Frigyesnel)
- szetszeded a nyeregszerkezetet,
   kivett fekbetetnel addig pumpalsz, amig ki nem esik a helyerol a
dugattyu, kipucolod, 600-as
   polirpapirral ovatosan eltavolitod a rozsdat, a regi gumikarmantyut
kiveszed, a helyet is
   megtisztitod, fekhengerpasztaval bekenve osszerakod ovatosan, majd
asztalos-szoritoval
   lefogod a mar javitott dugattyut es a masikat is kipumpalod,
ertelemszeruen megjavitod
- legtelenites, szaguldas tovabb....

2. A trapezkarok elott van valami kissebb rud, ami silentblokkokkal van
felrakva. Na az egyik tartoja a silentblokkal egyutt hianyzik,
legalabbis ugy erzem. Szoval ezt is meg kell neznem.

 Ajjaj(!), elhagynad a stabilizatorod Frasi ba' ???

3.Neha nem indul be. Tolasra rogton beugrik. Gyujtasnal mar mindent
atneztem, uj gyertyak... Benzinszurok pucolva. Mi a franc lehet?

- az inditomotornak nagy az aramfelvetele
- gyenge az akkud Frasi ba'.
- megse neztel at mindent a gyujtasnal....oszcilloszkopnak mutattad mar a
gyujtast???
Inditas kozben nem jut mar szikranak energia, ami beinditana a motort.....
--
 Udv:
     Levente
+ - va: BARUM Polaris OR60 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hittem, hogy en vagyok a hulye, de nem teljesen.
Tapasztalataim hasonloak :-(
--
Meszaros Geza


Koloszar Attila irja...
> Havon, jegen, szarazon, vizes uton biztos jo - nem tudom 
> mivel hasonlitani ugyanazon auton - , de nyalkas uton 
> halalfelelem.
+ - va: Autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kadlec Istvan irja...
> Most derul ki, hogy az AUTO lista mennyire liberalis, mennyire tolerans...
> az AutoHiFi Show-ra mindig kimegyek es nagyon szoktak 
> tetszeni az ottani dolgok

Csak halkan jegyzem meg, nekem es valoszinuleg tobbeknek a
toleranciaja nem nullarol indul ebben a temaban :-))))))
Nalunk a pinceben mukodo billiard klub kozonsege minden 
este-ejjel auto HiFi show-t tart. Toleranciam es liberalizmusom 
utolso szeletet emesztik eppen. Elobb-utobb sporolni kezdek egy 
5 szamjegyu pancelokolre :-) 
Felek, hogy a lassan elborulo elmem miatt muszorme uleshuzat es 
hatso, bologato pluss kutyus tuning temaban fogok nyomulni itt a listan.

A viccet felreteve, mindaddig a tolerancia es a liberalizmus talalhato 
az egyik oldalon, amig a masikon a mertekletesseg uralkodik.

--
Meszaros Geza
+ - Lambdaszonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Antal Attila kerdezte:
>A motorelektronika nem hajt at rajta feszultseget meres kozben ?
>Tulajdonkeppen hogyan mer akkor ez a szonda ?
A lambdaszonda egy spec keramiacso, ami 300 fok felett az oxigenionok
szamara vezetokepes. A cso kulso es belso felulete gazatereszto
platinaval van bevonva, ezek a tulajdonkeppeni elektrodak. A szonda
altalaban a kipufogocsonkba van beepitve a motorhoz kozel, hogy a
kello uzemi homerseklet (>300fok) biztositva legyen. A kulso
platinareteg a kipufogogazzal, a belso a kornyezeti levegovel
erintkezik. Amikor a keramia eleri az uzemi homersekletet, vezetove
valik, es a ket elektroda kozott feszultseg lep fel, amely aranyos a
kipufogogaz es a kornyezeti levego oxigenkoncentraciojanak
kulonbsegevel, es ezt a feszultseget dolgozzak fel a
vezerloelektronikak. Mivel a keramia felmelegedese alatt, amig a
szonda nem mukodik, nincs szabalyzas (~60s), es ez karosan hat a
katalizatorra, azaz csokkenti annak elettartamat, alkalmaznak futott
szondat, amibe egy elektromos 'futotestet' epitenek be. Ettol lehetnek
eltero konstrukciok is, mivel nem kovettem figyelemmel a szondak
fejlodeset, a forrasom pedig megvan egy par eves. Az elv azonban
ugyanez.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Opel Astra F Optikai tuning ceg kerestetik itthon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Nemreg vettem egy 96-os Astra F 1.6 16v autot (4 ajtos, Sedan). Mivel eleg
jo allapotban van gondoltam erdemes lenne egy kicsit gatyaba razni.
Megneztem komoly tuning cegek katalogusait (rieger, MS Design, stb) de
nagyon elvannak szalva az arakkal (foleg az MS), es nem is igazan
tetszettek. Itthon allitolag tobb helyen foglalkoznak ilyesmiovel olcsobban.
A Bontexnel es az Ulloi ut 387-ben (nemtudom milyen ceg) mar jartam, de
nincs kifejezetten erre programjuk, csak meglevo spoilereket alakitanak at.
Viszon hetek ota eleg gyakran latok egy bizonyos fajta optikai keszletet
(front, kuszob, hatso) Astran, es van egy sanda gyanum hogy itthon kesziti
valaki oket, es mivel mar tobb auton is lattam, valoszinu direkt Astrara
van. Azt a ceget probalom felkutatni, ami ezt kesziti. Az elso spoiler
kifele egyre alacsonyabb, ez egy feltet az eredeti lokharitora, ami jelentos
reszet el is takarja. A hatson ket nyilas van, ami oldaliranyban szelesedik.

Ha barkinek otlete van ra, azt megkerem hogy irja le a cimet telefonszamot,
vagy barmit ami segithet megtalalni. Van egy ceg valamelyik kerulet Rigo
utcajaban, es egy Majoshazan, de ezekrol csak ennyit tudok sajnos. Szoval
berkinek otlete van, azt szivesen vennem. Lehetoleg maganban is kuldjetek
el.

Koszonettel, Pocza Zoltan


+ - FW: Olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello,
> 
> >Artani biztosan nem art az 1500 km utani olajcsere, de a 
> >Skoda gyar szerint erre nincs szukseg. Dontsd el.
> 
> az egesz csak pszichologia... a gyakori/korai olajcsere
> minden ember fejeben a rossz/kopott/oreg jelzoket valt ki.
> ezert minden gyar igyekszik kitolni ezt a hatart, mar 
> 20-25e km-nel tartanak... 
> ha szereted az autod, ennyit igazan megadhatsz neki...
> 
> >jarok, speciel az Aral-lal all szerzodesben. (A szamlan 
> >szereplo olajar egy kicsivel alacsonyabb, mintha a 
> >benzinkutnal magam vennem meg!)
> 
> ... de meg mindig 10-15%-al tobb, mintha nagyraktarban
> venned meg...
> 
> Cs.
>
+ - Re: Autohifistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar - The Saint

> Kisse szkeptikus vagyok a temaval kapcsolatban, ugyanis nem igazan latom
> mi az osszefugges a hifi es az auto kozott.
> Hifit barhova lehet epiteni, hajora, vonatra, repulore.

Itt most arra gondolsz, hogy miert beszelunk specifikusan AUTOhifirol?
Szerintem nagyon kezenfekvo a valasz: egy autoban teljesen masok a
viszonyok. Mas az akusztika es a technika is miniaturizalt. Innentol
kezdve azt hiszem, nincs mit magyarazni.

> De szerintem a
> "3sarkos" zeneszekre a legkevesbe van szukseg. Igazabol, nem akarlak
> teged bantani, lehetsz te rendes gyerek attol meg, jo dolog, hogy szepen
> szol a zene az autoban. De miert jo, hogy hangosan?
> Ha hangosan akarom hallgatni, akkor meg kell allnom az ut szelen, mert
> valoszinuleg igy a legbiztonsagosabb. De miert uljek a kocsiban (vagy
> kivulrol is elvezheto?)? Ahhoz, hogy tenyleg elvezzem kenyelmesen kell
> egy olyan auto is (nagy kenyelmes). Mert ki akar orakat nyomorogni egy
> trabantban pl., de barmilyen kis es kozepkategorias kocsiban
> kenyelmetlen orakat ulni. Ezek utan valoszinuleg erdemesebb otthonra
> csinalni egyet. Vagy kevesebb osszegert nem olyan "hangos" minosegi
> zenet. Biztos jo kis feeling allni a kocsi mellett este es a haverokkal
> dumalni mikozben odabent pattognak a violinkulcsok, de ezt azrt telen
> nem igazan lehet csinalni. Nyarra meg minek.

Teeby, ne legyel szuk latokoru! Az autohifinek epp az a lenyege, hogy
vezetes kozben hallgatod. Senki nem all meg az ut szelen, hogy ott doboljon
a kormanyon. (Na jo, ha varakozik, akkor esetleg.) Raadasul ha meg ki
is szallsz az autobol, az teljesen tonkrevagja az akusztikat. Tokeletesen
ertelmetlen. Hogy miert jo, ha hangosan szol? Mert csak akkor elvezheto.
Szerinted a koncerteken csak azert van erosites, hogy az utolso sorban is
halljak a zenet? Vagy aki otthon bombolteti a hifijet, az feltunesi
viszketegsegbol teszi? Nem. Minel hangosabban szol, annal inkabb tudsz
vele azonosulni. (Felteve, hogy a fajdalomkuszob alatt maradnak a hangosabb
reszek is.) Persze aki nem zenerajongo, es soha nem csavarja a harmadik
jelzesnel tovabb a volume gombot, az ezt nem fogja soha megerteni.

Es azt se feledd el, hogy nem azert kerul 180 Wattos erosito egy
autoba, hogy 180 Watton szoljon. Hanem azert, hogy iszonyu tiszta
legyen alacsonyabb teljesitmenyen a hangkep. Termeszetesen sokan
vannak, akiknek ez arra (is) jo, hogy magukra vonjak a figyelmet.
En nem tartozom kozejuk, mar csak azert sem, mert nem igazan preferalom
a techno/house/rave/dance/trance iranyzatot (boven eleg, amit a
tancparketten hallok beloluk), viszont komoly osszegeket vagyok hajlando
fizetni azert, hogy az If I Can't Have You melyeitol beremegjenek
az oldalablakok is, ha en ugy akarom. Akinek csak alafesto zene kell,
annak a leggyengebb osszeallitas is megteszi, ott a minosegbeli kulonbseg
szinte eszrevehetetlen. En azt szeretem, ha az utolso gitarpenditest
is kristalytisztan hallom. Ugyhogy: elore, autohifistak, rakjunk ossze
egy nagyon jo kis rendszert! :)

> Szoval az en szememben olyan dolognak tunik az egesz, amit csak
> ideigelenesen lehet hasznalni es sokba kerul, mert nekem egy fejegyseg
> sok 100K-ert. A kocsiba. Foleg, ha a kocsi sem er sokkal tobbet.

Ja, ha neked 100k egy fejegyseg... Azert mar eleg jot kapsz, lehet
valamivel olcsobban is venni... :) Jo, persze, ha Trabantod van, tenyleg
nem erdemes az autod aranak a ketszereset hifire elkolteni. Majd ha
lesz egy olyan kocsid, amit belathato idon belul nem adsz el, akkor
erdemes elgondolkodni.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-Mail:  - www.kimwilde.com member ]
+ - hix oldalak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Tee?y irta:
>Egy otlettel allnek elo:
>Gondlom minden gepjarmuvet hasznalo listatarsunk tud ezt 
azt a
>jarmuverol. Mint pl. motormeretek (loket furat), 
valtoattetelek stb.
>akar szkennelt elektromos halozati rajzok.
>Erdemes lenne csinalni egy ilyen reszleget minden 
autotipusnak egy kis
>oldallal, ahol a muszaki adataik megtalalhatok.

Az otlet jo, csak szerintem szerzoi jogokba utkozik, hogy 
ha az autos
konyvekbol barmit is kimasolunk, es ujra publikaljuk.
Ha nincs igazam, javitsatok ki!

bye:
Dobosi Daniel
+ - Trafipax taksa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Apos a Szeremi uti kanyarban 61-el ment (30-as tabla).
Kostet 20000Ft (allitolag erre ez a minimum).
--Udv:szm	

Biztos, hogy minimum, sot! Nekem 40 helyett 62-re el akartak venni a jogsit,
szerencsemre sikerult lealkudni 25000-re.

P.
+ - Javaslat a HIX Webre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...
jarmuverol. Mint pl. motormeretek (loket furat), valtoattetelek stb.
akar szkennelt elektromos halozati rajzok.
Erdemes lenne csinalni egy ilyen reszleget minden autotipusnak egy kis
oldallal, ahol a muszaki adataik megtalalhatok
...

Benne lennek, de ha en mondjuk a vasarolt konyvecskembol kiscannelek
oldalakat, az nem serti a szerzoi jogot? Mondjuk egy kapcsolasi rajz nem
biztos..

Peter
+ - Audi alkatresz, szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

Van a XIV. ker-ben a Hungaria krt-on is egy Audi-WV bonto.
Tovabba egy ismerosom ezen Audik "specialsitaja", autoszerelo persze az
illeto sajat muhellyel.Kulonosen a szivarhoz ert nagyon, csinalt egy 82'-es
szivarbol egy 90-eset.Teljes karosszeria, muszerfal ,karpit, ules, motor
csere.Meg sem latszik rajta, hogy 1982-es.(Az en szivarom is eppen nala
van.)
    Jo kapcsolata van a fent altalam emlitett bonto-val (ami persze uj
alkatreszeket is arul) es mindenbol a legjobbat a legolcsobban megszerzi.
Ha erdekel elkuldom maganban az adatait.

Norbert
+ - indul, nem idnul... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ud Autos tarsaim!!

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Atmasztam az autoalatt ( 24 sor )
>Idopont: Sun Jan  9 14:38:41 EST 2000 AUTO #619
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Neha nem indul be. Tolasra rogton beugrik. Gyujtasnal mar mindent
>atneztem, uj gyertyak... Benzinszurok pucolva. Mi a franc lehet?


A problema ismeros, gyenge az akksi. Szikra csak akkor van, mikor
nem forog az inditomotor. Mihelyt rainditasz, annyira leesik az akksi
feszultsege, hogy nincs szikra. Annyira meg jo az akksi, hogy az
inditomotort megtekeri, csak a szikrahoz keves. Egy rendes feltoltes
segit rajta, ilyenkor egyebkent egy bika kabellel is rogton indul. En
felraktam az akksit toltesre, azota poccre indul meg a -10-ben is :)))

En sem gondoltam volna, hogy ez a gon nekem is egy jo ismeros
autoszerelo mondta... Es igaza volt :)))

Roviden ennyi, remelem tudtam segiteni.

A kormany legyen Veletek!

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Re: *** HIX AUTO *** #620 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>MArmint az a suket duma, hogy a motor nem lehet 100% hatasfoku? Hmmm. Ha
>bemutatsz egyet, szerintem eleted vegeig nem kellene tobbet dolgoznod. Es
>meg sokaknak sem. Perpeetum mobile rulez!

Ezt nem mondta senki. De 70-90%-os hatasfoku motor van. Az eredeti 
threadben kozel 100% hatasfokrol volt szo. (Somogyi István levele?)
Valoban jobban vigyazhattam volna, de mashol 70-90%-rol beszeltem.


> >>Ugyanis minden ami mechanikus mukodesu (surlodas, es munkaveszteseg) es
> >>raadasul hovesztesege van mar magaban nem nagy hatasfoku.
> >>Az eddig hasznalt robbanomotoroknal a konstrukcio es a befecskendezes
> >>tokeletesitese (eges javitasa, legjobb termikus tulajdonsagok az eges
> >>soran stb.) is csak a 40%-os hatasfokot eredmenyezte. A 100%-bol a
> >>legtobbet a hoveszteseg veszi le. Motorhutes, kipufugogazzal kiaramlo
> >>homerseklet stb.. A jelenleg letezo belsoegesu motorok olyan hoerogepek,
> >>amik az eloallitot homerseklet max 40%-at tudjak hasznositani. Ez eleg
> >>szomoru.

Surlodas - a hajtokar palyaja miatt nagy a dugattyunak a surlodasa, 
jelentos horizontalis terhelese van. Ha mas a formaju, mas az erohatas, mas 
a surlodas. Hoveszteseg azert van, mert az eges elnyujtott. Ha felgyujtasz 
egy epuletet, sok ho keletkezik, ha felrobbantasz akkor osszeomlik de keves 
ho van.


>Hogyan? Az altalad vazolt motor is belsoegesu. Vagy esetleg +20 fokon egeti
>a benzint? Akkor lehet jobb a hatasfoka. Ha a hulladekhot hasznositja, akkor
>nem lehet ekkora. De hogyan hasznositja a hulladekhot? Szamos altalanos
>iskolai fizikakerdes felmerul, amire jo o'cso' dolog azt mondani, hogy a
>agymosas, meg suket duma. Olyat ne mondjon senki, hogy felrobban a
>benzin-levego elegy es kijon a kornyezeti homesrsekletu kipufogogaz,

Pedig ez van. Ha  hiszed ha nem. Ugyanis ahogy expandal hul is. A kerdes 
mar csak az, hogy mennyit expandal.

>mikozben sem a hutoviz, sem a hengerfal es a dugattyu nem melegedett fel a
>kornyezeti homerseklet fole.

Attol fugg, a robbanas sokkal rovidebb, mert a langfront terjedesi 
sebessege nagyobb.
Melegszik de hutes sem kell. 80-100°C alu homerseklet leghutessel 
ventillator nelkul. A motort belulrol a kipufogogaz huti. meg akkor is ha 
nem hiszed.

>Az egesz dolog abbol indul ki, hogy az
>uzemanyag a kornyezethez kepest igen magas hofokon eg. Azzal a hovel nem
>tudsz mit csinalni, max. villanyeromuvek eseten kogeneracios tavfutest
>nyujtani. Nem hiszem, hogy az automotor hulladekhojevel valo tavfutes egy
>marha klassz projekt lenne.

Nem eg hanem robban ertsetek mar meg.
Nincs hulladekho. a kipufogo 60-70°C. A kiomlocsonkon.

> >>Igy inkabb a motor konstrukcioja lehet uj. De ha robbano elven mukodik
> >>akkor sajnos az ilyten jellemzoinek meg kell maradniuk.
> >>Sajnos be kellene latni, hogy a robbanomotorokban mar nem nagy jovo van.

Fogalomkeveredes. Robban es nem eg. Jo nincs nagy jovoje. Ha igy neked jobb.

>Nalad meg szerintem a parasztvakitas, es ez sem sertes akart lenni.

Nem sertodom meg mer en tudom amit tudok. Mas meg ugy nyilatkozik, hogy nem 
tud errol a dologrol semmit, csak azt amit a konyvben leirtak.


>Azt hiszem, hogy megint meddo vita kezdodik majd, az eziranyu vegzettseguek
>(legyenek ok a hitetlenek) tudjak, hogy egy Otto-, Sabathie- vagy Diesel
>korfolyamatnak van egy fizikailag lehetseges maximalis hatasfoka, amit nem
>fogsz akkor sem tullepni, ha surlodasmentes porcelanmotort csinalsz. Evrol
>evre felbukkannak ehhez hasonlo csodak, mindrol kiderul, hogy svindli. A
>videofeletel meg nem nagyon gyoz meg, mert a videon az van, amit lattatni
>akarok es nem az, ami tortenik. Vagy akit meggyoz a video, az vegyen
>Super7-t meg magikus csodahengert a TV-Shoptol a Whisper2000 melle.

Latod, neked hianyzik az alapinformaciod nem Otto,Sabathie & Diesel. Az en 
altalam elmondott elvet utoljara 1910-ben tanitottak.
(Beau De Rochas 1862) Azutan szalonkeptelen lett. Pedig mukodik.

>Ha egy hiteles medium kihozza, hogy probapadon kihoztak a fenti
>eredmenyeket, akkor mea culpa. Reszemrol szivesebben autoznek 40 liter
>benzinnel 1500 km-t, mint 500-at. De nagyon szkeptikus vagyok, mert sokszor
>bebizonyosodott mar, hogy fejlesztesek ugyan vannak, de csodak nincsenek.

Ez regi talalmany, csak nem fer ossze a mai dolgokkal.

1. Az olajosoknak nem annyira gond, mivel lathatjuk, hogy ez is csak
>koolajszarmazekokkal megy.
Igy van de a bevetel automatikusan 1/4-ere megy vissza, tehat nem mindegy.


>2. Sokan emlitettek, nehez elkepzelni azt, hogy a motor tobbfele
>uzemanyaggal megy. Gondoljunk bele, nagy nyomason szinte minden
>felrobbanthato..
Jo a kapiska.
Ha ehhez hozzateszem hogy vakuumban meg minden elbomlik???

>3. Valaki kerdezte, mi massal mehetne egy auto mint szenhidrogenekkel? Hat
>elektromossaggal. Vagy pedallal! :)))
Ja .

>4. Mar ket eves hir, hogy a merci kifejlesztett egy hidrogennel mukodo
>motort. Hidrogen a bemenet, viz a kimenet. Tokeletes kornyezetvedelem! Azota
>beszereltek egy A mercibe is. Miert nem hallani rola semmit?

Na miert? Mert a hidrogenmotorok sokkal hatekonyabbak. A hirogenmotorban 
robban a keverek. A Hidrogen szintelen langgal eg. Ehhez hozzateszem, hogy 
Nevadaban a Caterpillar megvett egy licenszet amivel a Reno-i buszok egy 
resze 50% viz 50% diesel emulzioval ment. (meg most is megy ha jol tudom) 
Mint tudjuk a viz hidrogenben gazdag.    Ezt mar mas gyar is tudja.

>5. A Vankel is nagyobb hatasfoku mint az otto motor, akkor miert nem alltak
>at a fejlesztesere tobben? (megoldodtak a tomitesi problemak)
Azt hiszem nem nagyobb hatasfoku, mert ha jol emlekszem egy ideig a 
tomitettseg megszunik. (az plusz, hogy az apex seal mar 
keramiabol  (szilicium-nitrid) is van es marha tartos) Ne keverjuk a 
megbizhatosagot es a hatasfokot. A rotornak kisebb a vesztesege az igaz.

>The fuel cell vehicle NECAR 4, based on the Mercedes-Benz A-class, operates
>on liquid hydrogen. The fuel cells generate the electrical energy required
>for powering the vehicle from a chemical reaction between hydrogen and
>oxygen.
Az uzemanyacella mas tema, ott lehet barmilyen hidrogenben gazdag 
uzemanyagbol (benzin,metanol, etanol stb) elektromos energiat eloallitani.

> >> >Jajaj, Mier' mibol lehet meg?
> >>Sokmindenbol.
> >Peldul?
>Napenergia: ennek segitsegevel eloallitott alkohol es biogaz alapu
>tuzeloanyagok
Szenhirogen. Ch3-(Cx)-OH

>Viz es szel energy: Aram es az ezzel eloallithato egyeb energiatarolasra
>alkalmas cuccok. (Akar meg suritett levego is lehet.)
Persze es varsz egy honapot amig lesz szel. (persze kisegito energianak 
megfelelo, de nem biztosit alapellatast) Akik meg szelkerek kozeleben 
laknak visitanak a zaj miatt.

>A problema csak az energiasuruseggel van, ami alapjan maradnak a biogaz
>es az alkohol cuccok. Bar az elektromos is terjed.

??? Alkohol, ha mindent bevetsz krumplival akkor is az igeny 10-20%-t tudod 
megcsinalni. Elektromos? Vedd hozza az akkumlator koltseget es 
versenykeptelen. A GM csak kiprobalt vevoknek (kormanyzat)  ad el kis 
korzetben elektromos jarganyt a koltseg toredekekert.

>Hat ha neked nekiall korrodalni az egester vagy mas resze, akkor az
>erdekes. Nezd meg, hogy mennyi ideje hasznalnak a brazilok alkoholt,
>mint hajtoanyagot. Egyedul a porlasztoval voltak problemak, mert mas
>tomitesek kellette. (Nem birtak.)
Ez csak vicc volt, de ugrottal ra. Re (Ch3Ch2OH) Az alkoholokhoz 
fluorpolimert (pl .viton) kell hasznalni. A normal es szintetikus gumit 
oldja. Brazilia is csak adagolja az alkoholt. A cukornadtermelesuk nem 
lenne elegendo teljes ellatasra.

>KIKEREM MAGAMNAK! Tanar es mernok is vagyok/leszek junius kozepere.
>Szoval ha olyan jol ismered a fizikat, akkor mutass olyan gepet, ami
>100%-os hatasfoku. Mert ugye van surlodas, hoveszteseg es egy nem
>idealis korfolyamat. OK, ez utobbi lehet jobb is, de a vegso 100% nem
>lehetseges.
mar emlitettem, az eredeti levelben/threadben kozel 100% volt, csak a 
levelvaltasokban ide silanyultak a mondatok. En 70-90%-rol beszeltem.

Udv 
Yahni
+ - Re: Trafipax taksa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kapjak be! Abszolut nem indokolt a 30...

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Apos a Szeremi uti kanyarban 61-el ment (30-as tabla).
> Kostet 20000Ft (allitolag erre ez a minimum).
> --Udv:szm
>
+ - Re: Olom helyett; nagyob kapacitassal... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A legujabb mikroprocesszor vezerlesu olomakkumulator forradalmasitja a
> piacot, ugyanis 40%-al kevesebb olommal, nagyobb teljesitmenyre kepes.
> sorozatgyartasa azonban csak a kozeljovoben fog kezdodni. (gondolom az
> elektromechanikus szelepvezerlessel)
>

Legyen igy, akar csak az OX2 motorokkal... Amig nem latom, addig nem sokat
er... :(

SzaboZE
+ - Audi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet az AUTOsoknak!!!


Attila, 

koszonet a bontotippert, alkalmasint erdekes is lesz a cim... 
(diszlec, disztarcsa, felni, meg egyebek okan)

Milyen tipusu az Audi...?   Mi a gondod vele?  

Talan tudok "segiteni" valamit, tippet v. tapasztalatot mondani...
(8-9 eve vagyok szivar 100-as es 4.5 eve 90-es (1986-os) kozeleben)

Szivar 100-asrol van kapcsolasi rajz is (ha scannelni nem is, de 
fenymasolni tudhatok...).

Udv

Andras
Audi 90 - 86'
+ - Elado Kispolak (me'g mindig...) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet minden Kormanyforgatonak!!!


Elnezest kerek mindenkitol, aki mar olvasta es nem erdekli 
(-> PageDown), de ismet kuldenem, esetleg valaki lemaradt rola...  
T'an epp most olvassa valaki, akit erdekel ...


Eladosorba kerult - hosszu, nagy becsben tartott szolgalat 
utan - a mamam Kispolakja.  (Hajajj, ezen tanultam vezetni, 
s ennek majd 12 eve...)
Parameterek:  Nincs rajta rendszam, lejart a forgalmi, es a 
karosszeria kisse oregecske (sweet little sixteen) mar, ezer 
helyen lakatolt  ;-(   
VISZONT a kasznibol a belsoseg, ulesek, uvegek, karpitok, 
muszerfal, felnik, egyebek hasznalhatok.
E'S a LE'NYEG!! :  A motor felujitasra kerult kb. ket eve, s 
mivel a kocsi feladata elsosorban a keruletben levo bevasarlo-
helyek latogatasa volt (bevasarlokocsi :-) ), alkalmankent cirka 
10 km-es menettel, igy kb. 6-7000 km van csak benne. 
Az olajat praktikusan nem eszi...

A'r: Mivel bontoban 30eFt korul van egy motor (Joeg tudja, 
milyen, lutri, de inkabb lepukkant allapotban...), e koruli iranyar 
realisnak tunik szamomra az egesz csomagra... 

Erdeklodest kernem koszonettel maganba...


Minden listatagnak balesetmentes kormanyforgatast!! 

Udvozlettel


Podmaniczky Andras
Audi 90 - '86


P.s.:  Igazabol nem szeretnem a masinat valami bontoban 
elko'tyavetye'lni...  Jobban orulnek, ha legalabb a motor olyan 
kezbe kerulne, akinek tenyleg jol jon egy joallapotu motor...
+ - lambda-szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Mostmar engem is felcsigazott a kerdes.
: A lambda szonda annyira erzekeny dolog, hogy a digit muszer pici
: feszultsege tonkre tudja tenni ?

Ez engem is izgatna, mivel nem ismerem a szonda pontos belso felepiteset.
A digit. muszerek kb. 2..3 V-ot adnak ra, szerintem nem ezzel lesz a baj,
hanem az atfolyo arammal: tulmelegiti a szondaban a vekony erzekeloreteget
es ez elolvad/elparolog. Ha nem igy lenne, akkor esetleg erdemes
elgondolkozni, hogy egy elektrosztatikus kisulessel vagtad-e haza?

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Auto borkarpit Yahninak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Tudok egy muhelyt Bpen. Eleg rendesen dolgoznak es csak auto borozessel foglalk
oznak, viszont nem tul olcso. Ha erdekel elobanyaszom.
Udv!
VTI
(ok csinaltak me vegul az ajtoimat)


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: *** HIX AUTO *** #619 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> > >En ezt a motort lattam Albuquerque New Mexico-ban tavaly.
> >Marmint szemelyesen (azaz valosagban)? Irnal rola?
> Igen, de nem nagyon lehet beszelnem rola (confidentality agreement)

Azert valamit mondhatnal rola. Pl. a mukodeserol, mert a honlapjukon enyhen
szolva kodosites folyik. Ha meg kiraktak a netre az anyagot, akkor annyira
borzasztoan titkos nem lehet.:-)

Istvan
+ - Re: Suvolto auto, olajfogyasztas, dizel auto, motor viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> BARUM Polaris OR60
> Sajat tapasztalatom, ami miatt irom mindezt : nyalkas uton valami
> katasztrofalis modon csuszik, indulaskor
> szinte semmi oldaltartasa, kanyarban az eleje indul ki, nem a nyari gumis
> feneke.... Havon, jegen, szarazon,

   ^^^^^^
Nem lehet hogy itt van a kutya elasva?

Olyat nem szabad csinalni hogy csak az elso kerekekre veszel teli gumit.
Teljesen instabil lesz tole a kocsi.

Istvan
+ - Re: Kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> November kozepen bementem a biztositohoz, hogy felmondjam a szerzodest.
> Az ugyintezo megkerdezte miert teszem, en mondtam, hogy egy masiknal
> kedvezobben jovok ki.
> Erre megkerdezte, hogy ugy is kedvezobb-e a masik ajanlat, ha attesz a
> legmagasabb osztalyba.
> Hamar megegyeztunk. :-)

Jokor szolsz... :((

jts
Accord '94
+ - elektronikus gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Szerintetek mennyit szamit egy elektronikus gyujtas? Tudom, hogy sokat,
de tapasztalatokra lennek kivancsi. Van itt nehany szakerto, aki meg
tudna pontosan mondani, hogy az elogyujtas erteke kb. hogyan kellene,
hogy valtozzon a terheles es a fordulatszam fuggvenyeben? Itt most egy
kicsit elmeleti dologra lennek kivancsi, mert egy uP-s gyujtast is
akarok berakni, de legalabb saccra kene tudnom rola valamit, amit kesobb
meressel finomithatok. Na meg kivancsi fajta vagyok, hogy mi miert van
:)

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Rettegjetek a Sko ujra szaguld !!!!!!!
+ - Re: Skoda tanfolyam..... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Koszi a segitseget.


>  Megjavitani:
> - kivarsz a jo meleg idore

Nem lehet, mert marcius vegen vizsgazik :-(

> - veszel a boltban karmantyukeszletet (pl.Frigyesnel)
> - szetszeded a nyeregszerkezetet,

Ez utobbit muszaly?

>    kivett fekbetetnel addig pumpalsz, amig ki nem esik a helyerol a
> dugattyu, kipucolod, 600-as
>    polirpapirral ovatosan eltavolitod a rozsdat, a regi gumikarmantyut

> kiveszed, a helyet is
>    megtisztitod, fekhengerpasztaval bekenve osszerakod ovatosan, majd
> asztalos-szoritoval
>    lefogod a mar javitott dugattyut es a masikat is kipumpalod,
> ertelemszeruen megjavitod

OK. Ez vili. Kaptam egy olyan tanacsot, hogy probaljam meg fektisztito
es nemi
mozgatas kombinaciojat. Amugy kb 1/2 eves a nyereg es a betet, mert
mielott
vettem, akkor csinalta meg a srac. Benne is van a regi a csomiban :-)

> - legtelenites, szaguldas tovabb....

Yeeeessssss!!!!!! De csak ovatosan, mert vannak rendorok is :-(

> 2. A trapezkarok elott van valami kissebb rud, ami silentblokkokkal
van
> felrakva. Na az egyik tartoja a silentblokkal egyutt hianyzik,
> legalabbis ugy erzem. Szoval ezt is meg kell neznem.
>
>  Ajjaj(!), elhagynad a stabilizatorod Frasi ba' ???

En nem, de meg jo, hogy megneztem.

> 3.Neha nem indul be. Tolasra rogton beugrik. Gyujtasnal mar mindent
> atneztem, uj gyertyak... Benzinszurok pucolva. Mi a franc lehet?
>
> - az inditomotornak nagy az aramfelvetele
> - gyenge az akkud Frasi ba'.

Hat igen. Most mar poccre indul, igaz, most tekerni nem akar, mert
sikerult
leszopatni az aksit. De ha mar megmozdult a moci, akkor rogton beugrik.
Adam
tanacsa nyert: megegyszer szetszed es pucol.

> - megse neztel at mindent a gyujtasnal....oszcilloszkopnak mutattad
mar a
> gyujtast???
> Inditas kozben nem jut mar szikranak energia, ami beinditana a
motort.....

Nem, de mar nem nincs is. Most dontottem el, hogy elektronikus gyujtast
fogok
csinalni.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Holnap megint a kocsi alatt fogok maszkalni, jonnek a tovabbi
hibak. A leendo meg ipari aramot vezessen, ne skodat allithatom a
kuplungot az o skodrijan is :(
+ - katalizator, autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1. A Webautosbolt oldalan olvastam, hogy van egy amerikai katalizatoruk,
amely minden mas helyere beepitheto, es "hatosagilag" el van fogadva. Az
ara csak brutto 20E. Hegesztgetessel, meg stb-vel egyutt szerintem 40-bol
max. kijon.
Hallott mar valaki errol? Van tapasztalat? A Fordba 160E Ft lenne az uj
katalizator. Lenne kulonbseg...

2. Autoutlevel. Vigyazat! Ha valaki (magyar utlevellel) kulfoldi rendszamu
(sajat) autoval belep az orszagba (Mo), akkor kerjen autoutlevelet (ingyér´
van). Meg kerdezze meg, hogy hogyan is kell bele ki- es belepeskor
pecsetelgetni. Ugyanis elofordul, hogy elso belepeskor nem adnak, es ha az
ürge ki akar lepni, akkor "csempeszes alapos gyanuja miatt" lefoglaljak az
autot (nincs utlevele, vagy nincs belepecsetelve megfeleloen), es akkor
ügyeszi eljaras indul az ürge ellen. Feljelentes, elkobzas, stb
(penzbirsag???). Az autot legkorabban birosagi targyalas utan 2 honappal
lehet visszakapni. Az a lenyeg, hogy kedves vamos kollegak utaznak erre,
tehat, hogy minel tobb ilyen autot lefoglaljanak. Lehet, hogy jutalekot
kapnak erte? Belepeskor egy mukkot sem szolnak, kilepeskor viszont odacsapnak.
Szoval vigyazat!!
------------------

udv

csaba
+ - Milyen auto az a KIA? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Autot kene vennem, mert az oreg Wartburgom egyre megbizhatatlanabb.
Nekem a Skoda Octavia tetszik, de annyi penzem nincs. Egy Astra Classicot
hataroztam el, a viszonylag kedvezo hitelfeltetelek mellett azt ki birnam
fizetni.
De most meg az egyetlen testverem beoltott, hogy vegyek Kia Shuma-t, esetleg
Sephiat. Az adatait mar elokerestem, az arakat tudom, kepen mar lattam.
Latott mar valaki ilyet kozelrol?
Amire kivancsi vagyok:
Mennyire megbizhato?
Mennyire tartos?
Mennyire kenyelmes?
Mennyire igazak a leirt parameterek?
Mennyire lesz ertekallo?
Van valakinek ilyen? Mik a szubjektiv benyomasok?
Ti vennetek ilyet, vagy nem?

Milyen autot vegyek, ha van kb. 1,5M Ft-om es rendszeres jovedelmem, amibol
nemi torlesztest ki birok szoritani?
Van meg valami hasonloan olcso es megbizhato auto, ami eleg nagy is?
Tudom, olyan egyik se lesz, mint a Wartburgom :-), de azert szeretnem, ha
semmilyen elonyrol nem kellene lemondanom, amit eddig elveztem (Pl. hogy
kiszallaskor nem kellett a labam felemelni, a fejemet meg lehajtani:-).
--
Laci

+ - Kalaptarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Egy kedves ismerosom elkeseredetten keres ´85-ben gyartott
Opel Ascona 1.8i -hez (5 ajtos) kalaptartot. Esetleg tudtok
valamilyen bontot, alkatreszboltot, ahol hozza lehetne jutni
regi opelos alkatreszekhez?
Elore is koszonom!
gtibor
+ - (no subject) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

unsubs
+ - Lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Egeto" kerdesem van hozzatok. Kedvenc autom lampai
alig vilagitanak. Kedvenc szerelom az allapotot tomoren
igy jellemezte, hogy ezek csak vakot asnak. Szoval, mit
lehet tenni? Uj (persze hasznaltan) fenyszorokat venni, vagy
foncsoroztatni? Hogyan lehet ezt eldonteni? Ezek, az uj halogen
egok mennyivel novelik a lathato teruletet?

Koszonom: Csaba

E-mail: 
+ - Javaslat - problemak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!

>Benne lennek, de ha en mondjuk a vasarolt konyvecskembol kiscannelek
>oldalakat, az nem serti a szerzoi jogot? Mondjuk egy kapcsolasi rajz nem
>biztos..

Ezek valoban problemakent kezelendo dolgok, de szerintem valamilyen
formaban megoldhatok. Csak tudunk ra valamilyen megoldast talalni. Vegul
is a konyv iroja sem maga merte es valogatta ki a kabeleket, a rajzot o
is valahonnan szerezte. Tehat a jogdij nem feltetlenul ot illeti, hanem
a kerdes, hogy az eredeti jogdij tulajdonos erdekeit ez serti-e? Ez a
kerdes szerintem. Igaz nem ertek hozza magas
szinten de talan van koztunk aki jobban tudja ezeket.
Jogi Jeno???

Amugy az otlet milyen?

Udv
Teeby 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Egy kis Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!

Jartam az Audi site-on. Engedjetek, meg, hogy azoknak, akiknek nincs
internet hozzaferesuk, de a tema erdekli oket onnan hadd ollozzak ki egy
ket dolgot.

Az Audi Évtizedek óta az egyik leginnovatívabb autógyártó hírében áll,
amit bizonyít az állandó négykerékhajtás, a teljesen horganyzott
karosszéria és az alumínium karosszéria sorozatgyártásba történt
bevezetése. Az Audi megalapítója August Horch (1868-1951) volt.
A lópatkoló kovács szakmát tanult fiatalember 1904-ben alapította az
August Horch Motorgépjármű gyárat a kelet-németországban
elhelyezkedő Zwickauban. 1907-ben gurult az utakra az első
hathengeres jármű. Kiváló minősége ellenére a cégnek anyagi gondjai
lettek, mire 1909-ben új céget alapított Horch, amit nevének latin
fordítása után Audinak nevezett. Egy év múlva versenyek sorait nyerték
az Audi autók és ő vezette be 1921-ben az első balkormányos és
középső sebváltós autókat.

1932-ben, a nagy világválság után alakult meg az Auto Union az Audi,
a DKW, a Horch és a Wanderer márkák összeolvadásaként, ezért lett a
vállalat szimbóluma négy, egybe fonódó karika. 
Ferdinánd Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy
szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto
Union központja, mivel a megszálló oroszok kisajátították a zwickaui
telephelyet. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után
szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű
motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union főrészvényese, 
Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal,
a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.

1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU
bekebelezése után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek.
A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az
autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen
bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro® állandó
összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi
alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem
csak az rali autóverseny világában, de az autógyártásban is 
új fejezetet nyitott. 

Audi Qauttro:
Az Audi quattro® története 1976/77 telén kezdődött. Jörg Bensinger, 
az Audi technikusa ezen a télen északon teljesített szolgálatot egy
Iltis
terepjáróval. Elgondolkodott azon, hogy ha egy kisteljesítményű
négykerékhajtású autóval olyan kitűnően lehet autózni csúszós
útviszonyok között, mint ezzel az Iltissel, akkor milyen lehet egy
nagyteljesítményű összkerékhajtású kocsi száraz úton? 
Ezt az ötletét elmesélte az Audi vezetőmérnökének, akit azidőtájt
Ferdinand Piëchnek hívtak. Piëch egy igazi erős autót akart építeni,
de időmegtakarítás céljából először körülnézett a raktárban.
Így az első quattro® a 200-as modell öthengeres turbomotorjával, a
80-as futóművével és padlólemezével és a 80-as Coupé karosszériájával
kelt életre. Már az első modellnél az állandó, nem kikapcsolható
összkerékhajtás mellett döntöttek.
Ha quattro®, akkor mindig - ez volt a jelszó.

Az első prototípusok 1977-ben már működtek, és télen az Alpokban
Európa legmeredekebb emelkedőjén, nyári gumikkal, hólánc nélkül fel
tudtak menni. Következő év tavaszán a Hockenheimring-i versenypályán
a 160 lóerős quattro® megmutatta a Porschéknak, hogy nem fél tőlük.
A pozitív eredmények láttán a cégvezetés 1978-ban döntött a gyártásról.
Az Audi quattro® világpremierje 1980-ban volt, a genfi szalonon.
Nagy feltűnést keltett az, hogy olyan vonóerőt produkált, amit addig
csak
a nehéz terepjárók tudtak. A nagyteljesítményű járművek
négykerékhajtása nem volt új az autótechnikában, hiszen a háború után
a Porsche által tervezett Cisitalia versenyautóban is már ilyen volt.
Azonban ezt az autót nem tudták akkor megfelelően kipróbálni.

Az 1980-ban bemutatkozott Audi quattro® lélegzetelállító dolgokat
művelt a világ rallye-versenypályáin. Több világbajnokságot nyert az
Audinak olyan vezetőkkel mint Walter Röhrl, Hannu Mikkola, Michéle
Mouton. 1982-ben már kapható volt a mindennapi használatra szánt
80-as quattro®, két évvel később a 100-as és a 200-as modell is
megjelent ezzel az erőátvitellel. A quattro® olyan hatással volt a világ
autóiparára, hogy ma már alig akad olyan nagy autógyár, amelyik
megengedheti magának, hogy ne gyártson négykerékhajtású változatot.
Ma az Audi minden modelljét kínálja négykerékhajtással, de van olyan
is, amelyet csak így lehet megvásárolni. Az A3-nak 1999-ben jelent meg
a quattro®-ja, a TT Coupé erősebb motoros, 225 LE-s változata csak így
kapható, az A4 többféle motorral is készül quattro®-ban, ugyanígy az 
A6 és az A8 is.

Az A8 esetében a csúcsmodell csak négykerékhajtással kapható, mert így
tudja csak problémamentesen az útra vinni a motor 400 Nm
forgatónyomatékát. Ezenkívül az Audi szemlélete szerint ebben a
kategóriában a vásárló maximális biztonságot vár el, ehhez pedig
szervesen hozzátartozik a négykerékhajtás is.
Az Audi közismerten takarékos és igen nagy vonóerejű TDI motorjai is
kaphatók quattro® hajtással, egyesítve ezzel a takarékosságot, a
stabilitást és a biztonságot. A sportos modellek, mint a '99-ben
megjelenő S3, a már megvásárolható S4 és S6, valamint az S8 a jó
Audi hagyományok szerint csak quattro®-kivitelben készülnek,
emlékeztetve a vásárlókat a márka sportsikereire, amelyek összefonódtak
a quattro névvel. 

Koszi a megertest azoktol akiket nem erdekelt a tema es remelem erdekes
volt azok szamara akiket erdekelt.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - RE: ket kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fresi BaCSi  - aki atmaszott az auto alatt -  irta:

> 1. A bal elsonel asszimetrikusan vannak kopva a
fekbetetek.
> Szoval a belso dugattyu mintha szorulna, nem menne
teljesen
> vissza. Mit tudok vele csinalni?
Ideiglenes szuksegmegoldaskent, meg lehet probalni kisse
megmozgatni a beragadt dugattyut (betet ki, alkalmas
szerszammal beljebb nyomni, betet vissza, fekpedalt
nehanyszor lenyomni, ismetelni 2-3-szor). De erdemesebb
szetszedni es rendesen megcsinalni, foleg muszaki elott !

> 2. A trapezkarok elott van valami kissebb rud, ami
> silentblokkokkal van felrakva. Na az egyik tartoja a
> silentblokkal egyutt hianyzik, legalabbis ugy erzem.
Ha egyre gondolunk, akkor a stabilizátor rudrol van szo.
Rosszab uton nem hallatszik kopogas a futomu felol?

> Neha nem indul be. Tolasra rogton beugrik. Gyujtasnal mar
> mindent atneztem, uj gyertyak... Benzinszurok pucolva.
> Mi a franc lehet?
Rogton a (hiabavalo) inditas utan hogy neznek ki a gyertyak?
Inditaskor az inditomotorrol a gyujtastrafo ellenallasat
rovidrezaro/kiiktato kabelben jon aram ?

Udv.
T.Csaba
+ - RE: Javaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. a Listanak!

>Felado : Simon Templar - The Saint
>Egy otlettel allnek elo:
>Gondlom minden gepjarmuvet hasznalo listatarsunk tud
>ezt azt a jarmuverol. Mint pl. motormeretek (loket furat),
>valtoattetelek stb. akar szkennelt elektromos halozati
rajzok.
>Erdemes lenne csinalni egy ilyen reszleget minden
>autotipusnak egy kis oldallal, ahol a muszaki adataik
>megtalalhatok.

Csatlakoznek Teeby otletehez, valoban nagyon
hasznos lenne !

Udv.
T.Csaba
+ - Lambda szonda, autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A lambda szonda annyira erzekeny dolog, hogy a digit muszer pici
>feszultsege tonkre tudja tenni ?
>Biztos ez ? Valami konkretumot halljunk mar...
>Milyen meromuszer, milyen szonda volt ?

Erre en is kivancsi vagyok. Valaki elmagyarazhatna !

>A motorelektronika nem hajt at rajta feszultseget meres kozben ?
Bocs de ezt ki kell javitanom !!!
A feszultseget nem lehet athajtani, mert az ket pont kozott
van ! Amit at lehet hajtani valamin az az aram !

Autohifi
Szerintem is helye van a listan.
Azt viszont en nagyon utalom hogyha tobb szaz meterrol hallani
hogy valaki a kocsijaban zenet hallgat. Balesetveszelyes !!!

Zotya
+ - Citrom CX gyenge toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Zoltan.

>Mostansag dereng a toltesjelzo lampam ha be van kapcsolva a tompitott. Az
aksin
>bekapcsolt lampanal
>13,55 Volt merheto (ami keves) kikapcsolt lampaknal 14,01 Volt. Az aksi
szepen
>le is szokott merulni ugy
>egy honap hasznalat utan (88 Ah). Szoval folytonos ratoltest igenyel. Mit
>gondoltok mi lehet a problema?
Szerintem egy uj fesszabalyozo megoldana a problemadat.
>Tudtok megbizhato olcso(!!)
>autovillamossagi szerelot ahol nem
>vernek at?
A Budaorsi uton a BAH csomoponttol ugy 300 m nyire jobboldalon van 1
autovillamossagis. Eleg korrektek es lelkiismeretesek. Ugyanis Dfeco
kocsijat is ok neztek meg.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica elfogyott
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
+ - Ritmo fenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Janos.

>A masik inkabb kerdes: a jobb elsô fényszóróim valamikor régen
>megszakították a kapcsolatot a tarto, illetve beallíto "pockokkel",
jelenleg
>egy drot tartja, bar az jó erosen, mindegy szerintetek milyen fele szerelo
>lenne kepes ujra osszehozni oket?
Sajnos a leggjobb szerelo sem kepes osszehozni az eredeti allapotara, azert
mert a fenyszoro beteten levo muanyag tarto oly rideg es kemeny, hogy
semmifele ragaszto nem segit rajta. Uj fenyszorobetetet kell hogy vegyel.

 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica elfogyott
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
+ - autohifi ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem ertem, miert kell default leszolni azt, aki autojaban hangosan hallgatja
a zenet?! Ez a fajta hozzaallas sosem tetszett. Egyreszt megteheti, ha ugy
szereti, masreszt pedig vannak autohifi-maniasok, akiket soha nem erthet meg
egy olyasvalaki, aki ebben csak a lehuzott ablakokkal torteno vagizast
latja.

A hangos zene mentsegere, peldaul az en automban egy tiz hangszoros
Kenwood/Alpine/Profile rendszer van kiepitve, es ennek teljesitmenye, az
igazi eroteljes hangzas leginkabb magas hangeronel jon elo (de akkor aztan
nagyon :). Ilyen szempontbol olyan, mint egy automotor, amelyik az igazi
nyomatekat nagyobb fordulatszamon adja le :) Engem egyszeruen lenyugoz,
amikor !maximalis! hangeronel is teljesen tisztan szol a zene, a hideg
futkarozik a hatamon. Nekem ez egy elmeny.

Gabor
+ - Autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> T.listatagok!
> 
> 
>    Az autohifi mindenkinek mast jelent,de nagy vonalakban minosegibb,es
> hangosabb zenere iranyul.Van aki nagyon raizgul es baromi sok penzt
> beleol,de szerintem a hallhato 20Hz-20KHz tartomanyban mindenki aki beul a
> kocsiba,egy bizonyos muszaki hatter utan durvan ugyanazt hallja.Azutan az
> agya mit szur le belole,mar egyeni dolog.
> 
> Aki sokat butykoli az autojat,es tetszik is neki a verda,az probal belole
> egyenit csinalni.Vegulis minden tuning "egyedibb"autot eredmenyez.Ha
> kicsit valtoztatsz maris pl.10M db egyforma autobol egy szukebb par ezres
> reteg tagja vagy.Ahhoz hogy egyedi autod legyen,csomo dolgot at kell
> epitened.Az autokba regota szerelnek radiot,es a technika fejlodesevel
> lepest tartva mindig valamit amivel ha van kedved elnyomod a
> motorzajt,vagy a szelzugast lehuzott ablaknal,esetleg ha szar hangulatba
> vagy akkor eltereled a gondolataidat a segitsegevel.A komoly tuning resze
> a komolyabb zene is szerintem ez egyertelmuen kiderul az ujsagokbol
> is.Pl:Tuning & Stereo.Akinek 170 Le-s kocsija van,az elindulastol
> megallasig nem mind a 170 Le-t hasznalja,vagy nem sokaig,mert anyagilag
> megterhelo meg egy rallycsapatnak is az auto szintentartasa.Neha viszont
> jolesik gyorsulni egyet,vagy eppen nem szivgorccsel kijonni az
> elozesbol.Esetleg  uram bocsa par kort rajzolni az aszfaltra,hogy csak
> nehany dolgot emlitsek.Ugyanez az autohifi is.Nem mindenki allat akinek
> 140 dB van a kocsijaban.Aki mindig ugy hallgatja az esetleg,de ha egyszer
> hallasz valakit,ne iteld mindjart halalra.
>           Van elonye is pl. a Fater nem szol hogy halkitsd le mert nezi a
> TV-t,a szomszed nem szol ,hogy alszik a gyerek,az auto kicsit nalam "Az en
> hazam az en varam".Egyebkent ha valami zorog,vagy oda nem illo hangot ad
> eszre szoktam venni es nem sajnalok ra penzt,mert ha valami tonkremegy
> akkor torvenyszeru a csere.Ugyis az a vege,nem celszeru megvarni mig
> magatol kiesik valami,bar van elonye mert csak az uj beszerelesevel kell
> bajlodni:-))
>     Aki nem hallgat zenet a kocsiban,azt valoszinuleg zavarja,de aki igy
> kozlekedik tobbnyire,az megszokja,es eszreveszi  a tukorben ha valami
> keken villog attol fuggetlenul hogy szol-e a szirena felre fog huzodni.
>      Egyebkent egy jo tuning resze a kipufogo modositasa is,ami altalaban
> hangosabb lesz,es tok jo ha az ember neha tud annyi hangot adni a magnora
> ,hogy teljesen elnyomjon minden a zenebe nem illo hangot.
> Persze egy jo kipufogo is szepen "zenel",de azt nem lehet egy gombbal
> lehalkitani.No de nem nyujtom tovabb,mert igy is jo hosszura
> sikeredett.(Bocsi)
> 
> 
>   Udv:       Szilard
> 
>

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS