1. |
Karmann (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
2. |
Pragai beszamolo (mind) |
117 sor |
(cikkei) |
3. |
E23 (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
4. |
TDI versenyautok (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
5. |
Corrado? Ugyan... (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
6. |
Mondeo (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
7. |
Ketutemuek illata (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
8. |
Ford szerelo (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
9. |
Form(ul)a 1 (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
10. |
Galant V3000 (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
11. |
Sebvzar, Faraday ba kalitja (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
12. |
Corrado (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
13. |
Hmmmmmmmmm (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
14. |
ROBOGO RENDSZAMMAL KETUTEM LISING ZOLDKARTYA MEG M (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
15. |
Trabifustolges (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
16. |
Y (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Aldo Berta Levente meghalt (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
18. |
Hello Mindenkinek. (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
19. |
Utielmenyek Svajc fele (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
20. |
RE: mennyi benzin a tankba? (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
21. |
Re: *** HIX AUTO *** #1205 (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
22. |
Robotkuplung (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
23. |
Fejtamla (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: automata (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
25. |
Bucsucsu 6 Dunaujvaros :-((((((((((( (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
26. |
lejart lizing (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
27. |
hir (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
28. |
Re: Trabant-gyalazas (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
29. |
AutoMania, azaz sirjak vagy nevessek? (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
30. |
Horvatorszagi utibeszamolo (mind) |
117 sor |
(cikkei) |
31. |
Horvatorszag meg egyszer (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
32. |
AutoMania helyesbites (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
33. |
ez+az (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
34. |
Autosnaplo (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
35. |
Re: automata (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
36. |
rere: tankolas (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Karmann (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kharman altal osszerakott Sciroccot miert
Tudjuk leirni: KARMANN
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | Pragai beszamolo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Megjottunk Pragabol, a hosszu hetvegen 1250km-t zavartam bele az Alfaba.
Reszletek:
Indulas csut. reggel, autopalyan Rajkaig, kilepes viszonylag sima (mar
mukodik az uj atkelo, nem kell leterni a tankcsapdashoz). Tank majdnem
ures, Pozsony elott az elso benzinkutnal itatas (98-as
33,10Sk=190Ft/liter). Matrica nincs, raadasul full magyarlakta teruleten
1km-re a hatartol egy budos szot nem akarnak megszolalni magyarul. A
kovetkezo benzinkutnal (mar bent Pozsonyban) sincs matrica, csak eves.
Anyad. Kutas kezzel-labbal magyarazza, hogy az egesz orszagban nincs, majd
1 honap mulva. Mindegy, muszaj, megveszem az evest, 400Sk= 2300Ft.
Cseh-szlovak hatar viszonylag sima ugy, 5 perc alatt atjutunk. Elottem egy
szlovak Skoda tolja kifele a hutovizet. Nalunk minden rendben, klima 23
fokon, mutato 160-on, gurulunk tovabb. Brnoban rovid belvarosi bolyongas,
fagyi (a helyiek szerint ZMRZLNA), aztan tovabb. Kesobb autopalyas
pisiszunet, a 4 fos csapat masik ferfitagja az oriasplakatoknak engedve
magahoz vesz egy csapolt Pilsner Urquellt. 15 Kc=114Ft. Brutal.
Az autopalya viszont katasztrofalis. Ahol aszfalt, ott nyomvalyus es raz,
mintha keresztbordas is lenne (rendorlampa elotti effektus), ahol
betonkockas, az meg azert szar. Haladni viszont relativ jol lehet, gyer a
forgalom. 2-3 rovidebb felujitas, szembejovosdi, stb...
Beeres Pragaba, elo az utleirast, odatalalas masodpercek alatt. Egyszeru,
mint a pofon: az autopalyan el a Hiltonig, ott le, at az ut alatt, aztan
mar csak a hazszamot kell keresni. Praga belvarosa macskakoves, dugig rossz
villamossinekkel, 30 cm mely aknafedokkel, szenvedunk az Alfaban. Hiaba,
ide Land Rover valo, nem palyaauto. A szallasunk gyalog 5 percnyire esik a
Loportoronytol, 3. emeleti 3 szobas lakas, felszerelt konyhaval, furdovel,
agynemuvel. Mindez 4 szemelyre 120DEM/ejszaka. +100Kc/nap a zart parkolo a
kocsinak. Raadasul a neni beszel nemetul, angolul, elokeszitett nekunk
terkepet, info anyagot (hol ver at a penzvalto, milyen a kamu rendor, mire
figyeljunk, melyik ettermeket ajanlja, terkep, hol van bolt es meddig van
nyitva stb.) Este sor+seta a varosban. A korso sor 25-30Kc kozott van,
(Gambrinus, Pilsner Urquell, Staropramen, Krusovce, ez utobbi nem olyan
jo), az itallapon ennel csak egy olcsobb tetel van, a pohar sor. Az uditok,
kave, stb mind a duplaja. A frekventalt helyeken (Orloj, Vencel-ter, stb)
ez felmegy akar 70-80Kc-re is. Rengeteg a pizzeria, igazi cseh vendeglo
kevesebb van. Talaltunk viszont egy sorfozde-ettermet, ahol gyakorlatilag a
tradicionalis rezustos sorfozdeben lehet allati jot kajalni, es le lehet
menni a pincebe megnezni a mostani sorfozo uzemet is. Az atlagos etteremben
a foetelek 100-150-200Kc korul vannak, tehat nem draga. (1Kc=7,6Ft) Negy
szemelyre rogyasig zabalva fizettunk egyszer 950Kc-t, de ott volt +10%
felszolgalasi dij. Ezt egyebkent erdemes elore tisztazni, mert par helyen
van ilyen. Elofordulhat, hogy a teraszon mas az etlap, mint bent.
Az utikonyvek leirjak a Karoly-hidat, meg minden latnivalot, ezt nem
reszletezem tul. A varosban erdemes felulni a 22es villamosra,
gyakorlatilag az egesz tortenelmi belvarost osszejarja, aztan felvisz a
varba. A sima jegy 15 percig jo es 8Kc, a 60perces atszallojegy 12Kc, az
egesz napos pedig 70Kc, az atszallasba a busz, metro villamos ertendo. Az
autot nem is hasznaltuk. Befizettunk viszont penteken egy city tour-ra,
350Kc/fo, 2 oran keresztul hoztak vittek. Fent a varban egymillio turista,
brutal gotikus szekesegyhaz, aranymuvesek utcaja (kicsi, de tomott). Van
egy hely, ahol 50Kc ellenebe szamszerijjal lehet lovoldozni, siraly. Itt
lehet venni korhu pancel-oltozetet is 80.000Kc aron, de van elado lancing,
kard, stb is. Arany nincs.
Este hajozas az angol tolmacsolasban Vltava, a nemetben Moldau (azaz
Moldva) folyon, ingyen sorrel. Szep. Szombaton fakultative vissza a varba,
tovabbi bameszkodas, varosnezes, minden oraban egy teraszon elfogyasztott
sor. Egyszer pincer nem joves, lele'pes. Kinzoeszkozok muzeuma kecsegteto,
de a bejarat utan gagyinak tunik, a lanyokat eleve hidegen hagyja, igy mi
is sajnaljuk ra a 140Kc-t.
Vasarnap kirandulas Karlovy Vary-ba (igy irjak Karlsbad-ot?). 150km, egy
rovid szakaszon autoutkent megjelolt ut, ami gyakorlatilag keresztezodes
nelkuli, 2x2 elvalasztott savos kvazi autopalya, raadasul ugyanugy 130
rajta a megengedett. Az orszagut viszont gagyi, rosszul belathato, padka
szinte sehol, a tablazas is szokatlan. A keresztezodesekhez elojelzo tabla
van, de magaban a keresztezodesben nem irjak ki, mi merre. Ha korabban nem
figyeltel, bukta.
Tankolok, 29,50Kc=225Ft/liter a 95-os. 4szemely+tele
csomagtarto+klima+160-as utazohoz 9,4 literes atlagfogyasztas. K.Vary
csodalatos, a tobbiek isznak a 43 fokos, sos asvanyvizbol en kihagyom. Az
utcakon 50 meterenkent nyilvanos wc, a viz ugyanis emesztesi problemak
ellen hat... Hosszas kovalygas utan megtalaljuk a furdot, egy gusztustalan
szocreal szalloda mellett a hegyoldalban. Strandolas, panorama-fotok a
teraszrol, kaja a varosban (pecsenye+knedli+voroskaposzta 65Kc), aztan
gurulas vissza Pragaba. Este naplementes kep a Karoly-hidrol, villantas a
szembejovo cseh 155-os Alfanak (visszavillant), aztan kocsi lerak, esti
sorozes indul. Hetfon pakolas, kulcsok leadasa, Tecso-kereses. A lanyok
szerint az autopalya mellett volt egy. Kesobb kiderul, hogy volt, de az
Brno volt, nem Praga... Irany Kutna Hora. At a termeszeten, sima orszagut
vezet odaig, a varosban rovid kovalygas utan megtalaljuk a csonttemplomot.
A regi Europa egyik legnepszerubb temetoje volt, mert a Golgotarol szarmazo
folddel volt beszorva. A temeto felszamolasakor keletkezett csonthalombol
egy orult szerzetes 6 piramist epitett, ez lett az alapja a helyi muvesz
altal keszitett dekoracionak. Emberi csontokbol egy teljes r.k. templom
berendezese, a keresztektok, szentsegeken, csillarokon keresztul a
megrendelo csalad cimereeig minden. A maradek csomtot (40m3) nevtelen
tomegsirba temettek. A csillarban minden emberi csont megtalalhato. Morbid,
de erdemes megnezni. Ugyanitt van egy Borbala-templom, ez is gotikus
katedralis, monumentalis epulet, engem nagyon megragad.
Innet irany az autopalya, utkozben jegeso, felhoszakadas, ejjeli sotetseg
du 4kor, stb. Brnoban Tesco megtamadasa, szokasos halsalata, kekszek, sor.
Az uveges Gambrinus 12Kc, ugyanaz dobozban 19,50. Igy is lehet osztonozni a
reciklalasra...
Pozsonyban szopas. A hazafele-oldalon meg nem epitettek meg a kutat, a
lehajto meg olyan kacifantos, hogy nem tudsz siman visszafordulni a
szembejovo iranyra, az osztrak hataratkelon kell megfordulni. Visszajutunk,
tankolas, utana kis bekavaras Pozsonyba, mert a visszafordulas szemben sem
megoldhato. A tankolas miatt kb 15km tobblet autokazas. A magyar hataron a
szlovak az utlevelek darabszamanak ellenorzese utan integet, a magyar
persze pocsol... A vamos is. A sajat hazamba erek haza, magyar rendszamu
autoval, magyar utlevelekkel, szemmel lathatolag turistakent, ennek
ellenere mindig ugy engednek be, mintha Sri Lanka-i tamil menekultkent most
usztam volna at a Dunat. Arrol nem beszelve, hogy a Nagy Testver mindig
bescanneli az utlevelem es strigulazza, hogy hanyszor es merre hagytam el
az orszagot.
Utana a magyar autopalya mar sima ugy, a vegen kacskaringozassal egyutt
1250km a megtett ut. Az autoval esemeny nem tortent, maximalisan az
elvarasoknak megfeleloen teljesitett. Erdemes hasonlora benevezni. Ja, akit
erint: a szallasadonk Ph.Dr. Stanislava Weigova, e-mail, telefon nalam.
Mindenkinek batran ajanlom. Csakugy, mint a sorfozdes vendeglot, ami a
Vencel ter kozeperol a McDonald's fele haladva, azzal majdnem szemben
talalhato, a nevet nem tudom. Meg van meg egy tuti etterem, az pedig a
Karoly-hidtol egy kicsit felfele az egyik mellekutcaban talalhato. De ennek
sem a neve, sem a cime nem maradt meg. Sajna.
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | E23 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Eladó 1981-es E23-as 735i.
Az E23 az E30 elotti "capa" 3-as BMW gyari kodja, ergo nem lehet 735-os...
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | TDI versenyautok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Kedves gábor én igazságot tudok tenni.
:)))))))))
>Van a bmw-nek is diesel motorja. Sot ahogy azt helyesen írtad 320d mely
>szériában akkoriban 136 le volt. A versenyváltozat változtatott kenéssel
és
>nagyobb feltöltovel 200 lovat bírt mozgósítani a nürburgringi 24 órás
>versenyen.
Tudomasom szerint nyert is.
> Megjegyzem én úgy tudom, hogy 1997-ben egy Golf Tdi lett nem
>sokkal a második Kriss Nissennel.
CHRIS Nissen
>Amirol viszont én beszélek az az osztrák rally bajnokságban szereplo autó.
>VW Golf tdi. Ennyi. A hármas szériával kezdtek mostmár a négyessel állnak
>rajthoz természetesen
Ja, a raliban is van futam alatti kerekcsere es tankolas? Mert az elozo
emilben meg arrol regelt itt valaki (talan epp te), hogy a ritkabb
tankolassal nyert. Marpedig az nem raliban van...
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | Corrado? Ugyan... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Idoben való elhelyezkedésükre gondolva pedig elég vicces egy rég nem
>gyártott autót szembehelyezni egy igencsak mai autóval. Egy TT inkább mai
>ellenfele lehetne a GTv-nek. Szerintem.
Miert, szerinted a mostani GTV miota letezik??? 93-94? A pontos szamot nem
tudom, de akkor meg talan a harmas Golf sem volt, amikor ez a GTV mar
futott. Mas kerdes, hogy annyira jol eltalaltak, hogy a mai napig eladhato,
ellentetben a Corradoval, ami jol kihalt.
AR 155 2.0TS16V Super
|
+ - | Mondeo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv, Doneko!
Olvastam edmunds-ek velemenyet, hogy hatul keves a hely.
Attol fugg. Persze, amikor Lincoln Continental hatso
borfoteljeben vergodtem, nem tudtam eldonteni, hogy
fuggoagyban vagyok vagy autoban :).
Azert a Mondeoban Audi A4-hez (iden kifutott modell) vagy
pl BMW E46-hoz kepest (nemcsak a kardanalagut miatt)
tancolni lehet hatul.
Tuning: hat en egy klasszikus minimal tuningra gondoltam:
sportgyertyak, direkt szuro + kipufogorendszer leomlovel.
Illetve talan meg sportos hutomaszk. Esetleg uj lampak +
maszk.
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Ketutemuek illata (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
Koszi en is rajottem, ilyen kerinetes a Suzukiban is van,
de klimam az nincs. Ebbol eredoen az ablakok nyaron ugyebar
lehuzva es igen unalmas fel-le huzogatni oket,meeg akkor
is, ha mind a negy elektronyos. Udv, Bela
Bela! Ismeros a szitu (Astra 1.4 fapad). Abban a gepben sem
volt legkondi, de meg az ablakok is tekerosek voltak! Belso
keringtetes volt – de minek! En szivesen vallaltam volna az
ablakemelo gombok nyomkodasat, de mondjuk az athajolgatast
a masik ajto tekerojehez nem.
Nyaron mindenkeppen a letekert ablakot valasztottam, mivel
qrvara nem birom a kanikulat. Roviden az Astra 2 opciot
kinalt: hoguta, rosszullet es karambol azonnal vagy egy kis
mergezes, betegseg es halal kesobb (de korabban, mint
amugy). En az utobbit valasztottam, illetve neha a levego
visszatartasat, ha viszonylag hamar (nem vagyok
gyongyhalasz) meg tudtam elozni. Mert ezek valahogy mindig
ugyanarra mennek :).
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Ford szerelo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Peter! Lenne, de nem tudom, hogy Scorpiohoz ert-e. Kerdes:
gond-e, ha tele van meloval es mondjuk egy hettel elobb
kell bejelentkezni? Helyileg merre lenne jo? Auto-Fortot
keruld is am! Viszont pl Petranyi, Szeleczky, Solymar
szerintem szoba johet.
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Form(ul)a 1 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
„Akkor ajanlom megtekintesre a nemet RTL txt-jet. :-)
Egyebkent hivatalosan
FIA Formula-1 World Championship.” Zoli, kosz, erre
gondoltam.
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Galant V3000 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Zak irta:
„Ebbol a motorbol teljes tuninggal kb. 750 LE-t lehet
kihozni. (mondjak a jenki 3000GT tulajok.)”
Segitseg!!! Egy ilyen autot nem vezetnek, hanem mondjuk
haztetorol mernem nezni tavcsovel! Egyebkent mit csinalnak
vele? En ugy 500 LE-t meg el birok kepzelni, de 750-et! Mi
az a teljes tuning? Gyilkos turbonyomas melle meg mondjuk
pl nitro? Milyen gumakat tesznek ehhez fel? Stb. Szoval ez
azert kicsit kizokkentett…
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Sebvzar, Faraday ba kalitja (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mi a helyzet MulTlock-kal, Diamond Lock-kaL? Azok nem olyan
jok?
Faraday-kalitka (akar rezhalo, stb) abszolút mertekben es
elvi sikon is kizar mindenfajta (persze nem autos :))
nyomkovetest? Ugyanis en hallottam ellenkezo velemenyt is,
de az lehet, hogy kontar volt. Laci, van Mo-on olyan
rendszer, amely nem GSM-et hasznal, hanem sajat releket?
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Corrado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Country irta, amit irt. Viszont. En ugy tudom, hogy a VW
VR6 motorja 2792 ccm es 174 LE volt. Tudok ilyenekrol
Golfban is, Corradoban is. Ja, hogy volt 4WD modell is, ami
2.9 es 190 LE? Hat persze. Eddig nem mondtad, hogy ilyen
Corradorol beszelunk. Nem ugyanaz. VR6 Corradot gyartottak
1992-tol, 1995-ben jottek ki az utolso darabok. Az Alfa GTV-
t 1995-tol gyartjak. Szoval azert nem annyira igencsak mai,
mint a TT.
Tuning: tudom, hogy van 450 loeros Corrado is a vilagon
(ld. Worthersee Tour), lehet turbot feltenni, stb., de nem
errol beszeltunk. Mind ezt, mind chiptuningot Alfan is el
lehet vegezni, nem?
Egyebkent rajtad kivul senki nem akarta szembeallitani
semmivel, te mondtad, hogy nem volt ellenfele az uton. Meg
Escort is lehagyott volna, ha talalkozol olyannal
(Cosworth). Minden autonak megvan a maga helye, a
Corradonak is.
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | Hmmmmmmmmm (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ant levele:
„>Kedves Ant! Mi az, hogy kb olyan, mint a Suzukinal???
>Nanema!!!
Pedig a GLX egy felszzereltseg a suzukinal..:)))
De magas felszereltseg, a ghia a fordban a fautanzatu
fabetet meg ijesmi..
:)))”
Kerdes: Suzuki GLX felszereltseg szerinted megegyezik
Mondeo Ghia felszereltseggel?
Fautanzatu betetet lehet cikizni, ha ez jolesik, en sem ez
alapjan vettem autot. Bar mondj olyan nem luxusautot,
amiben igazi fabetet van. Most jott ki a Jaguar X, de nem
mondanam, hogy kommersz. Honda Civicben nem faj? Vagy VW-
ben, BMW-ben, Alfaban, stb.?
A Ghia meg azert jelent ezen kivul mas alapfelszerelest is…
„tudom, majdnem lett egy uj ghia mondeom csak a tesztuton
tonrekement... :)))))))”
Falnak mentel vele 100-zal? Tenyleg vetel celjabol
tesztelted vagy torestesztet akartal?:) Maga Barrichello is
torestesztelte mar anno a V6-ost a Hungaroringen, amikor a
mo-i bemutatoja volt.
Lattam a smiley-kat, de ez sok volt, elhagyott a
humorerzekem. Magyarazd meg lecci, hogy mi ebben a
vicc!!! :) Ne inzultald a hazibalvanyomat!:)))
„a fordnak pl a tuningcege az SVT ha joltudom.. :)))
vagymi.. :)”
Igen, a Special Vehicle Team cegen belul lett letrehozva
1991-ben, nem ugy, mint a Ghia, amely onallo ceg volt
korabban sajat markanevvel.
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
|
+ - | ROBOGO RENDSZAMMAL KETUTEM LISING ZOLDKARTYA MEG M (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali listások!
Kerdezte valaki, hogy robogora kell e majd a rendszam.
Nos szerintem ez egy nagy marhasag. Bar a nagy
atyabütykök "OTT" fenn a torvenyhozasban mit talalnak ki
megint a boldogitasunkra azt nem tudom. De lenne otletem
mibol es hogyan szerezzenek "plussz penzt meg"!!!!
Mert kivan a hocipom ettol a sok, adofajtatol, de szerintem nektek is.
De nem is panaszkodom...................majd kesobb.
Most mondta a haverom menjek el csinaltassam meg a
zoldkartyamat mert szeptembertol lesz am nemulass!
Bevezetik az uj szabalyozast!!!!!!! Bar nemigen van
beharangozva!?
Nekem november elejen jar le az oreg egyketyin (VAZ 2101).
Talan megeri az a ket honap lecsippentes az egy eves
engedejbol. Felek megint mijen szigoru kriteriumokat
allitanak fel, orulok a szandeknak miszerint "kornyezet-
vedelem" az amit szem elott kell tartani. De konyorgom
hogyan oldjam meg tomegkozlekedessel azt amit
autoval tudok konnyeden megoldani, pl:babakocsi
szallítasa, ha az en oreg (1980-as) automat felre
kellene allitani mert nem felelt meg a kornyezetvedelmi
vizsgan, es nincs penzem motorgeneralra?! Mit csinaljak
ha annak idejen 1969-autoja koppintast arultak! Sajnos
banok egy dolgot, miert nem tudnak az autok is maguktol
fejlodni pl:este leallitom ketszelepeskent reggel meg
mikor eletre keltem otszelepes valtoztathato vezerlesukent
morrdul fel ujra. Ja most mar mint a kornyezetvedelem
egyik peldakeppe. Brühü-brühühüüüüü.
Ti mit tudtok egyebkent, hallotatok mar errol az egeszrol?
Valaki kerdezte, hogy mit csinaljon, mert le fog jarni nemsokara
a LIZING az autojan. Sajnos en nem tudok, csak jo tanaccsal
segiteni. Egy "jo" konyvelot keress meg ezzel kapcsolatban
o majd biztosan valaszolni fog a kerdeseidre. (Sorry)
Ketutemuekkel kapcsolatban is van egy-ket gondolatom.
Ezek a maga idejukben "nagyszeru" gepek voltak,
de a technika fejlodott, es pont ez az ami eltorolni a
jellegzetes hangu es szagu ketutemueket az ami
annak idejen letrehozta, a fejlodes.
Most ijedezunk, foleg a tulajdonosok most mi lesz.
Hat mi lenne, hasznaljuk amig tudjuk meg amig
HADJAK !!!!!! De hidjetek el autos tarsaim sajnos
el fog jonni az az ido is (aminek a gondolatatol meg
a hideg is kiraz), hogy a benzinnel/gazolajjal
mukodo szemunkfenyet le KELL cserelni elektromos
vagy mit tudom en mije alternativ energiaval mukodo
jarganyra.Sajnos ez a szomoru jovo, DE FEL A FEJJEL
amig lehet ugyis hasznaljuk, es fogjuk is a mi kis
benzinveru szornyeinket !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bocs a kicsit szomorkas hangvetel miatt,
biztosan rossz volt a reggeli ebredesem.
Nem ugy mint kedves lista tarsam, tudjatok
ki nyujtozkodas utan, fuvon megcsuszast szinlelve
belehuppant a vonohorogba! :)
Svagipacsi: Bazsi
|
+ - | Trabifustolges (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, Szia Frici!
Most jottunk haza a Trabi-Waresz talalkozorol, es van egy kis lemaradasom,
de potolom.
Nem tudom hanyan vannak itt a listan, akik eddig csak fustolgo Trabikat
lattak, de nekik javasolnek egy Trabi talalkozot, es ott meglathatjak,
mennyire nincs ez igy.Persze tudom, hogy sok van amelyik fustolog, de ez nem
biztos, hogy az auto hibaja;de az is lehet, hogy nem is a vezetoeje.A
benzinkuti keverekek minosege egyenesen kritikan aluli.Az egyik kuton
elfelejtik belekeverni az olajat, a masikon meg belezuditanak mindenfele
szir-szart, amit talalnak otthon. Amikor meg az enyem is ketutemu volt,
akkor osszesen talan ketszer tankoltam a "S" betus kutnal, de nagyon nem
szerette az auto, fustolt, nem ment, stb.Altalaban a BP-nel tankoltam, es
klasszisokkal jobban ment, es csak akkor fustolt, amikor reggel szivatoval
beinditottam, es elindultam.Pedig ez mindketto "kutas-keverek" volt.
A ketelkedoknek javasolnam, probaljak ki, csak az ezen a listan jelenlevo
Trabisok mogotti illatot, illetve nezzek meg, fustol-e az O Trabijuk? De ha
jol tudom, Ok nem is kutas kevereket tankolnak...::)))
Szerintem Frigyes nagyon beletalalt abba, hogy merre akarnak nyalni, csak
azt nem ertem, miert eppen a ketutemuekkel van bajuk, mivel valoban van
jopar egyeb kategoria is, amik joval tobbet szennyeznek, mint a 2T-k.
Sajnos nem emlexem ra, ki ajanlotta Haasz Attilanak, hogy cserelje le a
Trabijat egy Skodara, illetve Ladara.Na ez eszembe jutott, amikor penteken
delutan mentunk lefele Siofokra, es elemkerult egy ketutemu Lada(ambar
ennyire nem tud fustolni egyetlen Trabi se, megha szivatoval is jonne
lefele) Ezekre nem kellene katalizatort rakatni? Ja, hogy csak a
ketutemuekre?
Bar ha megprobalok belegondolni, mi lenne, ha az osszes kornyezetszennyezo
autot, teherautot, buszt, robogot kitiltanak, akkor mennyire egyszeru lenne
a kozlekedes a varosokban....::(( Meg a buszok se jarnanak...
Elnezest, nem lett volna szabad meg se emlitenem a dieseleket, mivel meg a
vegen megkapom, hogy mar megint a diesellel peldaulozunk, amikor elojon a
(Trabantok altal okozott)(?) kornyezetszennyezes kerdese....
Szerintem a Trabisoknak nem a negyutemusites lenne a megoldas, mivel elegge
draga a dolog, es semmifele segitseget nem kapnak sehonnan, es
mindezekmellett eleve oreg motorokkal valtjak ki a ketutemueket.Utana pedig
esetleg majd kitalaljak, hogy na, ezekre is kell majd a katalizator...
Vegul is valamennyire nem is lenne baj, ha egy kicsit szigoritananak a
zoldkartyan, de a benzinkutaknak is a kormere kellene nezni, mit is arulnak
"keverek" helyett..
Bocsi, ha egy kicsit durva lettem volna, de erzekenyen erintenek a Trabik,
mivel en is szeretem a Trabimat, meg akkor is, ha mar nem tartozik a
ketutemuek taboraba..Nagyon huseges auto, es meghalalja a torodest.
Lutyo
|
+ - | Y (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur.
>>>
A luk marpedig helyes, nezd meg a magyar helyesiras
szabalyai cimu konyvben,
En a nyakamat tennem ra, hogy nem helyes, de sajnos nincs a
kornyekemen az emlitett opusz. De ha azt mondod, hogy
helyes, en elhiszem. Mas is igy tuggya? :-)
>>>
valamint nem a Dipolt irtam felre, mert ez Tytan Dipol
Jo, akkor tYtan. csak ereztem, hogy valahol santit.
deejaytiszy
|
+ - | Re: Aldo Berta Levente meghalt (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
A AUTO 1205-ban irta :
>Percekkel ezelott beszeltem Aldo Berta Levente anyjaval.
>Levente valamilyen talan pillanatnyi elmezavaraban,
>valamikor a het vegen meghalt.
>
>Amint valamit (temetes idopontja helye) tudok, megoszom a
>listaval.
>
>Nyugodjek bekeben.
Bar Frigyes telefonon megerositette a hirt, en meg mindig
keptelen vagyok elhinni. Levi egy jo srac, el sem tudom
kepzelni, hogy ilyet tett volna. Nem is olyan reg (1-2 honapja)
voltam nala, es bar emlitett kisebb-nagyobb zuroket, szoba
kerult a Dunaferr-tali ujraszervezese is...
Ehelyett most szomoru esemeny, egy listatarsunk temetese hoz
ossze minket ujra :-(((
Meltokepp bucsuztassuk el Ot, hiszen bar ritkan irt, megis
oszlopos, elismert tagja volt listanknak, es az is marad orokre.
Isten nyugosztalja.
Soma
|
+ - | Hello Mindenkinek. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akit erdekel a Parizs es Loire menti bicajturam tortenete
irjon egy valaszt erre a cimre
Udv
Kiss Zoltan
|
+ - | Utielmenyek Svajc fele (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Csatlakozom listatarsamhoz: mi is most egy hosszu hetvegen voltunk Bernben
furodni a folyoban, es IMHO ez Europa _legjobb_ szorakozasa. Az Aare
folyocska kb. a pesti Duna harmada szelessegben, gyors sodrasu (kb. 15-20
km/h) kis folyocska, kb 2-2,5 meteres mely vizzel vegig, olyan tiszta, hogy
latod az aljan a nagy koveket.
A strandtol delre a part menten szep aszfaltozott setaut van kiepeitve a
part menten, ahol egy melegebb napon tomegeg setalnak felfele furdoruhaban
kilometereket, hogy aztan a kiepitett lepcsokon belemenjenek a folyoba, es
sodortatva magukat leusszanak a belvaros toveig, a strandig, ahol a folyoba
benyulo korlatokon kihuzzak magukat a partra vezeto lepcsokhoz.
Ha van ra modotok, feltetlenul menjetek el! En most voltam harmadszor az
elmult 6 evben, de szivem szerint maris indulnek vissza egy honapra :)
Na szoval, hogy az utobeszamolo se maradjon el a reklam mogott,
tapaszataltok kulcsszavakban: :)
1. M1 - remek minoseg, nincs forgalom, lehet szepen haladni... matrica meg
suxx.
2. Ausztria - 10x annyi autopalya lezaras, mint az M1-M7-en osszesen,
mar-mar arra tippeltunk az asszonnyal, hogy kozep-europai "ki tud tobb
autopalyat egyszerre lezarni" verseny zajlik... Altalaban kulturalt autosok,
sztradan lassabbak felrehuzodnak, gyorsak udvariasan eloznek, semmi dudalas.
3. Nemetorszag - korlatozas nelkuli autopalya isteni (lenne), ha legalabb
fele akkora kozlekedesi kultora lenne, mint Ausztriaban. Teherauto, busz,
kocsi alanyi jogon _barmikor_ bejohet 80-nal a belso savba a 170-nel jovok
ele, mert epp a 79-cel halado elotte haladot elozi. Udvariassag es toerancia
zero. Ejszaka visszauton viszont szepen lehetett haladni. Nincs autopalya
dij (mi legalabbis igy tudjuk) :))
4. Svajc - europa egyik legszebb, legrendezettebb orszaga, europa legbenabb
es leghujebb autosaival. Varosban eltevedo magyar autos indexelve lassit,
hogy megalljon terkepet nezni ketszer ket savos uton, a mogotte halado
svajci kocsisor egyetemlegesen lassit es megall a kulso savban mogotte, es
lenduletesen dudal es integet. Nem eloz. Udavarias magyar elnezoen mosolyog
bena svajcin, elobbre megy 5 metert, hogy tudjon megkerulni. Bena svajci
eloremegy ot metert es ujra dudal. Udvarias magyar mar nem mosolyog, index
helyett kiteszi a veszvillogot is, huje svajci csak rajon, mi van. Fel perc
eltelik, svajci megunja, feladja az aggressziviteast, es lengeto kezzel
megis megkeruli szerencsetlen magyart. Autopalyan onnan lehet megismerni
amugy az olasz autost, hogy a 120-szal kozlekedo svajciak, es a 130-cal meno
magyar es osztrak autosok kozt, 170-nel megy. Biztos sok penze van :)
Na ennyit mara,
Udv,
Eug
Xsara 1.4
ps. kerek ujra kezdte a nyikorgast, megyek benzint venni es felgyujtom :)
|
+ - | RE: mennyi benzin a tankba? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
..
> Magyarazat egyszeru. Ugyanis a minden kut talajviszonya mas es mas. En
>egyebkent mar 20 eve tankolok alltalaban egy benzinkutnal rendszeresen. Ez
a
>Hattyu utcai Shell kut. Tankom 36 L - es es mindig pontosan annyit tankolok
>amennyit en kb/ sacc gondoltam. Ugyanis a kutoszlopnal a talaj kifele lejt,
>igy a toltonyilasom feljebb van. Ha mar viszont mas kutnal tankolok mar a
>kut fele lejthet a padozat akkor 2 - 3 literrel kevesebb mehet bele.
Azert szallnek ezzel vitaba, mert a computer szerintem figyeli a befolyo
mennyiseget. Maskeppen honnan az ordogbol tudna, hogy jelenlegi atlagfogyi
mellett, hany km.-t tudok meg megtenni, hiszen nem torvenyszeru, hogy mindig
telitankolok. Ha meg a befolyot meri, akkor ahhoz a talajviszonyoknak nem
sok koze van.
Vagy rosszul gondolom?
Hello : Laci
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #1205 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
HA> Oriasi baj ert es ezzel fordulnek hozzatok, hatha tudtok segiteni... A
HA> hetvegen Romaniaban voltam es hazafele lerobbant a Favoritom. :-(((
Sajnos hasonlo cipoben jarok eppen a Golfommal mint Te.
HA> Mi megy tonkre ilyenkor a hengerfejtomitesen kivul?
El tudom mondani, hogy mi ment tonkre nalam:
- hengerfejpakolas
- hengerfejet meg kellett koszorulni
- nalam sajnos az egyik injector fuvoka elegett
HA> Mennyibe kerulhet a javitas? Nagyon sokk? :-O
En most tartok kb: 30 ezernel, de ebben foleg anyag koltseg van +
baratom csinalja + van egy ket mas javitani valo is benne.
HA> A masik kerdesem, hogy nem tudtok olyan szerelot a XVIII. ker es
HA> kornyeken, aki jol es olcson megjavitana. Az autot csak vontatni, lehet,
HA> mert dol a viz a kipufogoba.
En is itt lakom a XVIII-ban, a Harlemben, de en Szentendrere viszem a
doktorhoz. ;-) Sajna itt nem ismerek megbizhato szerelot.
Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
|
+ - | Robotkuplung (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Vallalkozot keresek, aki foglalkozik a targybeli szerkezet forgalmazasaval,
beszerelesevel (Kezivaltos autoba). Aki tud ilyenrol, plz. surgosen keressen
meg. Roviden a szerkezetrol: Ezt jobbara mozgasserultek hasznaljak,
amutomatizalja a kuplung mukodeset, kb. ugy, mint a Trabant Hycomat)
Elore is kosz: Sky
ps.: Maganban is johet!!
|
+ - | Fejtamla (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Van valaki koztetek, aki ismeri a regi Ford Fiestakat?
Vettem uj uleshuzatot az automba, de nem tudom az
elso ulesekre rahuzni az anyagot, mivel keptelen vagyok
leszedni a fejtamlakat. Mar minden elerheto csavart
kiszedtem, a mubor boritas is lekerult, de nem jon ki
a tamla! A tamla egy teglalap keresztmetszetu acel
sinen mozog.
Hogyan lehet leszedni oket???? (Fiesta 1980)
Csaba
|
+ - | Re: automata (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Sat, 18 Aug 2001 00:56:19 +0000 (UTC), wrote:
>valto rejtelmeivel. Hatha van itt valaki, aki ismeri.
A 626-ost nem ismerem :-) az automata valtorol van (nem sok)
tapasztalatom van, de azert akad.
>Szoval azt szeretnem megtudni, hogy mire kell vigyazni a hasznalat soran.
>Leginkabb az elore gurulasbol R-be valtas es forditva. Teljesen meg kell
>allni vagy nem fontos.
MUSZAJ megallni! Nalam a Mitsubishi automataja, ha nem allak meg,
hanem gurulasbol probalok kapcsolni, akar "R" --> "D" akar "D" -->
"R", azonnal szervizuzemmodba kapcsol, ilyenkor CSAK a hatramenet es a
3. fokozat mukodik. Le kell allitani a motort egy fel percre, hogy
minden visszaterjen alapallapotba. Ha mechanikailag sikerult
tonkretenni valamit, akkor pedig marad a szerviz-modusban.
>Gondolom hidraulikusan megy. Ha fix 2-ben indulok el vele telen, akkor
>menet kozben at lehet-e valtani D-be? Ha meg kell allni, akkor megint nem
>fogok tudni elindulni a csuszos uton. Ugyanez a fiz 1-essel is
>hegymenetben. Ha enyhul az emelkedo, akkor jo lenne gyorsan attenni D-be es
>ugy folytatni az utat. Lampanal nyomni kell a feket es hadd daralja az
>olajat, vagy kivenni N-be es ugy varni a zoldet?
Menet kozben at tudod tenni magasabb fokozatba, persze. Az elovalaszto
karon a "2" nem azt jelenti, hogy fix masodik sebessegi fokozat, hanem
azt, hogy kettesig kapcsol fel, tehat az elso es a masodik sebesseget
hasznalja. Fix fokozat csak az "1", mert ertelemszeruen abbol nem tud
feljebb kapcsolni. Nalam meg lock sincs a felfele valtashoz, tehat nem
is kell az "1" --> "2" --> "D" valtokarallitashoz a gombot megnyomni a
karon, csak lokodni elorefele. Ja, a "D" es az "N" kozott sincs lock,
ezert ha hosszu pirosnal vagy dugoban allok, akkor a gomb megnyomasa
nelkul (termeszetesen a feken allva) lokodom a kart "D" --> "N" es
viszont. Ha csak sima piros lampa, akkor hagyom "D" es hadd daralja,
azt a fel percet ki kell birnia. Mindenesetre meglepo, hogy
emelkedonel kapcsolnod alacsonyba, nekem egesz egyszeruen addig nem
kapcsol feljebb, amig nem erzi, hogy eleg a motor ereje, szoval mindig
"D"-ben jarok; neha kozuton, amikor jo elore latom, hogy elozni fogok,
akkor kikapcsolom az overdrive-ot (igy visszakapcsol 3.-ba) es ugy
elozok. Vagy rugok egy padlot es a kick-down miatt kapcsol vissza
3.-ba, neha 2.-be is. De "1" vagy "2" allasra meg a masik kocsi
vontatasakor sem volt szukseg. Egyszeruen erezte a nagyobb terhelest,
es magasabb fordulaton valtott fel. Ennyi.
>Mi tortenik az N es D
>kapcsolasakor? Kopik-e valami N-ben alapjaraton?
Nem. Semmi az egvilagon. Ha lerohad a kocsi, vontatni is "N"-ben
lehet, igaz, korlatozott ideig es sebesseggel, vagy ha csak az udvaron
kell arrebbtolni, akkor is. "N" kvazi a valto ures allasanak,
kiengedett fekekkel felel meg.
Udv: Zak
|
+ - | Bucsucsu 6 Dunaujvaros :-((((((((((( (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek
Sziasztok autosok.
Az autoban # 1205 szamban megjelent iras sajnos nem kacsa, hanem igaz
:-(((((((((((( """""
Dunai Zsolt wrote irta.
>Percekkel ezelott beszeltem Aldo Berta Levente anyjával.
>Levente valamilyen talan pillanatnyi elmezavaraban,
>valamikor a het vegen meghalt .
Nagyon lesujtott a hir, miszerint a lista es jomagam baratsagban voltam
Aldoval :-( Es ezt a hirt nem akarom sehogysem elhinni. Ezert ugy gondoltam,
hogy Aldo utolso utjat a HiX autosok is bucsuztassak :-(((( A magam reszerol
ott szeretnek lenni Dunaujvarosban Aldo utolso utjan :-(((
Hisz o mindenkinek oszite orommel segitett. Koztunk meg bensoseges
munkakapcsolat jott letre . Mindig hivott, hogy kellene " Frigyes mester "
ilyen es olyan alkatresz amit otthon nem tudott beszerezni. Aldo meg
segitett az en szamitogepes problemaim megoldasaban. Emlekezem a
Dunaujvarosi talalkozokra, hogy milyen jo hazigazda volt Aldo. Utoljara
Esztergomban talalkoztam vele, utana mar csak telefonon beszelgettunk. Ez
nekem magas , nem akarom elhinni :-((((((((""" Anyukam pont egy eve ment el
:-( Egy Audis listatarsam akivel szemelyes baratsag is kotott ket hete
autobalesetben hunyt el :-(( Es most Aldo is itthagyott hirtelen minket
:-((( "" Szvsz jol esne Aldonak, hogy a Listarol lemenjunk es elkiserjuk az
utolso utjara. En reszemrol ezt minimalis kotelessegemnek erzem. Kerem
listatarsaim velemenyet ezugyben, hogy melto modon bucsuztassuk Aldo
listatarsunkat. :-(
Frigyes
Budapest. 1014. Uri u. 24.
Tel: 214-39-50 Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Skoda 120 L
|
+ - | lejart lizing (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
magam is ilyen cipoben jarok, - en joval ido elott visszafizettem a Fiatom
lizingjet.
Meg fogod kapni a torzskonyvet es egy levelet, amellyel mehetsz az
okmanyirodaba, es atirathatod a nevedre a kocsit. Ennek a koltsege teged
terhel (lizingnel a kocsi tulajdonjoga a finanszirozo cege).
Udv,
Tibor
|
+ - | hir (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Mindenki,
megosztom veletek (is) a nagy hirt, - csutortok este megszuletett Reka!
O is, es anyukaja is jol vannak.
Nehany kep a neten: www.kiwwi.hu/fws/koli
Koli
|
+ - | Re: Trabant-gyalazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HA, szia Frigyes!
>Nem tudom mi a bajotok a Trabival ? Lassu es fustol ?
>Semmi gond, hisz a listan jobbnal jobb autok vannak.
>Kis nyomas a jobb pedalon es nem erzed az
>illatat :-))) Ezt a Trabanthiszteriat en mar nagyon
>unom, ugyanis NEM a Trabantok szennyezik legjobban a
>levegot es pusztitjak az ozonreteget, hanem
>azok az orszagok pusztitjak akik nem irtak ala azt az >ozonegyezmenyt pedig na
luk nincs is Trabant jarmu.
Kedves, Frigyes, ezt ugye Te sem gondoltad teljesen komolyan?
Azert, mert mas az utca kozepere egy nagyot, meg nem ok arra, hogy mi is
ott vegezzuk el a kisdolgunkat.
En igenis orulok annak, ha eltunnek a Trabik (es egyeb 2T-k)
az utrol, mert - viszonyuljatok hozza barmennyire is
elfogultan - kornyezetszennyezo es nem biztonsagos auto.
Mint ahogyan annak is orulnek, ha az osszes fustolgo, zajos,
lerohadt allapotban leledzo auto/tehergk/busz eltunne,
de ez valszeg meg odebb van... Sajnos.
Piece:
nme1
"Know your enemy"
hogy mi is
|
+ - | AutoMania, azaz sirjak vagy nevessek? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Megjöttem a nyaralásból, Isztriáról és ma-holnap egy útibeszámoló is
következni fog, de elôször azt éjszakai rémálmaim kiváltóokáról írnék
pár sort.
Este hazaérvén bekapcsoltam a TV-t és hamarosan kezdôdöt az AutóMánia
című, általam eddig is kritikán alulinak tartott "autós" műsor.
Sajnos megnéztem:
Kezdôdött egy új BMW 316 "bemutatásával". A szokásos pár egyszerű trükk
(villogtatás, negatívba tétel...) után, amely csak arra jó, hogy még
kevesebbet láss az autóból, következett a beszélgetés egy 316 tulajjal,
aki biztos valami neves személyiség lehet, de nekem nem volt ismerôs,
ezért a nevét sem jegyeztem meg (persze ez jelentheti az én
alulműveltségemet is).
A következôket sikerült megtudnom az autóról:
Jó a futóműve (na de könyörgöm, milyen felfüggesztés, hány lengôkar....
?????)
A legjobban sötétkék vagy valami metálszürke színben mutat (fontos
műszaki paraméter...)
A motorja picit gyenge (az hány ccm, Nm, LE?????)
A csomagtartó éppen elég nagy (az SI szerint 1 éppen elég nagy az hány
liter??????)
Nagyon macsós (hát enélkül az információ nélkül is hülyén haltam volna
meg :)) )
Az autó nagyon megbízható, mert a megtett 20ezer km alatt semmi komoly
baja nem volt (Ez megbízhatóssági mérce? Mik voltak a nem komoly bajok?
Az csak hab volt a tortán, hogy amikor a műszerfalat mutatták, a km
számlálón még csak15xxx vagy 17xxx km volt :))))) )
Ezek után következett Liptay Klaudia, aki a gyönyörű A2-es (a gyönyörűt
a műsorvezetôtôl idéztem) autójáról beszélt.
Itt most tennék egy kitérôt, mert az A2-es nem csak szerintem, de nagyon
sok ember szerint iszonyat ronda. Ezt még a Forum VW-s topikjaiban is
elismerték de sokat mond az a tény is, hogy a gyár a tervezett mennyiség
felét sem tudja eladni. Persze ettôl még tetszhet valakinek.
Miután elhangzott, hogy Klaudia egy nagy autószakértô a következô fontos
információkat tudthatta meg a kedves nézô:
Jó nagy a végsebessége (az km/h-ban mennyi?)
Az nagyon jó, hogy a motorháztetôt leheggesztették (na ekkor már a
röhögôgörcs kerülgetett), mert nem tud a Klaudiácska belenyúlni és
elrontani valamit.
Nagyon kedvezô a fogyasztás, mert csak kéthetente kell tankolni. :)))))
(A néhai nagypapim Zastavája ennél sokkal jobb volt, mert azt volt, hogy
csak háromhavonta kellett feltankolni :)))) )
Ami nem hangzott el:
Milyen és mekkora motor? Hány LE és Nm? Mekkora gyorsulás, végsebesség
(legalább is ne tudom, hogy 1 jó nagy az mennyi km/h), fogyasztás (lásd
elôbb)??????
Szerintem ez a műsor egy újabb bizonyítvány a közszolgálati TV
műsorpolitikájának, mely szerint csináljunk valamit 0 szakértelemmel,
adjunk neki hangzatos címet, a lényeg úgyis az, hogy a hülye nézô
megnézze közben a Borsodi reklámot...
MEGJEGYZÉS (az esetleges gyengébbek kedvéért):
Ez az írás nem a két "tesztelt" autóról szól, illetve nem azokat
kritizálom benne. A 3-as BMW pl. nekem is nagyon tetszik, igaz nem a
316-os.
Üdv,
Gábor
HIX-745
AR 145
|
+ - | Horvatorszagi utibeszamolo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akkor következzék az ígért útibeszámoló (lehet nyugodtan PgDn ha nem
érdekel valakit):
Bár a történet egyik fôszereplôje egy AlfaRomeo, remélem nem fog senkit
zavarni. :)))
Az odafelé vezetô utunk nagyjából gond nélkül ment. Az út idejét azért
nincs értelme ideírnom, mert útközben több helyen is meg kellett állnom
és Zágrábba is be kellett mennem, tehát nem sokat jelentene.
Mivel a haveromék Szabadkáról jöttek (BMW 320 coupe), Zágráb után
kellett találkoznunk, de késésben voltak, ezért lementem Karlovacig,
mert gondoltam jobb ott megpihenni, mint az autópálya mellett. (Alig
vannak pihenôk, benzinkutak még ritkábban és ha van is pihenô, általában
semmi árnyék nincs).
Itt volt az elsô inzultus. Mivel az egyik fizetôkapu felszebadult,
kijöttem a sorból ahol én álltam a gyorsabb átjutás reményében. Kb. 40
méterre mögöttem jött egy Land Rover. Tehát semmiképpen sem mondhatjuk,
hogy bevágtam volna elé. A sofôr kiugrott, odarohant hozzám és elkezdett
ordítozni, hogy mit képzelek én, azt hiszem ez itt Magyarország vagy azt
akarok itt is csinálni... (közben igen obszcén szavakkal körítve
emlegetett engem és anyukámat). Alapvetôen higadt ember lévén annyit
mondtam neki, hogy látom, hogy ez itt nem Mo. hanem igazi Balkán...
(Kicsit vörös lett a feje és nagyon meglepte, hogy folyékonyan beszélek
horvátul.)
Tettünk egy kört Karlovacon és a várost látva meg az említett inzultus
után a menyasszonyom megkérdezte, hogy miért nem mentünk inkább megint
Szlovéniába.
BENZINKUTAK MEGLEHETÔSEN RITKÁN VANNAK!!!! (6.3x kuna/liter a 95-ös
ólmozatlan, 98-asban van ólmozott is, sôt a kisebb kutakon néha csak
ólmozott 98-as van, de könnyű megismerni a piros töltôpisztolyról, a
kutak konkurencia hiányában nem túl szépek, kivéve a néhány ÖMV kutat)
A tengerpartra érve relatív egyszerűen megtaláltuk a szállást, amit egy
ott élô ismerôsön keresztül foglaltam. Sokkal olcsóbb volt, mint amit az
itthoni utazási irodák kínáltak. A 4 fôs apartman (2 nagy szoba
balkonnal, felszerelt konyha, fürdôszoba káddal, parkoló árnyékban...)
volt napi 25 DEM/fô, azaz összesen négyünkre 100 DEM (12.500,- HUF) Ha
valakit érdekel tudok számot adni magánban.
Lovranban voltunk és nekem nagyon tetszik a környék (nem elôször jártam
arra). Gyönyörű zöld hegyek, sziklás part... Sokat lehet túrázni (ha
valakinek van kedve a kánikulában), közel van Pula és Rovinj is... A
kiépített strandok vagy betonozottak, vagy kövesek, de sok helyen a
kövek eléggé vágnak. Nekem a legszimpatikusabbak a sziklás részek, ahol
kisebb betonozott részek vannak, al 4-6 ember le tud táborozni és nem
lóg idegenek lába az ember szájába.
Akik a nagy homokos strandokat szeretik, azoknak nem ajánlom Isztriát,
fôleg nem az opatijai részt.
Az árak elég húzóssak. Egy félliteres hazai (azaz horvát) dobozos sör
üzletben kb. 7 kuna, azaz 245,- forint (1 kuna köbö 35 forint),
kocsmában ennek a duplája. Egy Magnumszerű fagyi 10-12 kuna...
Legolcsóbban pizzériában lehet kajálni. Egy méretes pizza kb. 30 kuna
volt, azaz nem sokkal több mint itthon.
Étteremben nyugodtan lehet 100-150 kuna/fôt számolni.
Maga az ország igazi Balkán és nem csak az említett eset miatt. A
strandokon sok helyen nincs WC. Ha van, akkor ömlik belôle a
slamasztika. Egyedül Medveján volt maximális korrekt, igaz, ott fizetni
kellett érte 2 kunát, de még így is az volt a legszimpatikusabb.
Opatijából Lovran felé 23:15-kor megy egy busz. Mivel nem akartuk gyalok
megtenni a 6-7 kilométeres utat busszal szándékoztunk hazamenni.
(Autóval nem érdemes sokat járni, mert néha fél óra, mire parkolót talál
az ember). Egy csomóan vártuk a buszt, de az csak nem jött. Gondoltuk,
hogy bedugult. 23:45-körül már kezdett aggasztóvá válni a helyzet. Az
utolsó busz éjfélkot ment és féltünk, hogy az sem fog jönni. Éjfél után
pár perccel azt vettük észre, hogy páran elkezdenek rohanni az út felé.
Mi utánnuk. Akkor vettük észre, hogy a sofôr lusta volt bejönni a
megállóba (+100 m) hanem az út szélén megállt és már ment is volna
tovább, éppen csak elértük.
Egyik másik alkalommal 4 jegyet akartam venni. Mondta a sofôr a 36 kuna
árat, majd gondolt egyet és azt mondta, inkább adjak neki 20 kunát és
minden rendben lesz.
Nagyobb városokban a házak jórésze lepusztul (á la nyócker)
Az útmenti parkolók sok helyen tele vannak szeméttel.
Szóval igazi Balkán. Amit az ember el tud viselni, csak az bosszantott,
hogy a köznép odavissza van magától, hogy ô horvát, úgy beszél a
szerbekrôl, mint valami alsóbbrendű fajról (pedig én aztán állíthatom,
hogy nincs nagy különbség a mentalitásban), minden tele van zászlóval,
címerrel... A tudjmani vezetés megtette a magáét.
20-án, azaz tegnap indultunk vissza Lovranból fél háromkor. A letenyei
átkelô kb. 330 km volt és fél hétre, azaz 4 óra alatt értük el, de
közben 3x is megálltunk. Az autópályadíj összesen (Rijekától a határig)
55 kuna volt. A Karlovac Rijeka közötti szakasz a leglassúbb (a hegyi),
mivel ott az út nagyrésze nem autópálya és a teherautók feltartják a
sort, elôzni meg nem lehet. Viszont nem vészesek a kanyarok. Sokszor
több kilométeren keresztül még lejtôn sem kellett fékezni, elég volt a
motorfék.
Nagyon szimpatikus dolog amit többször is láttam, hogy a rendôrök
idônként kiállítják a kolónák elejérôl a lassú teherautókat, majd amikor
a felgyülemlett autók elhaladnak, továbbengedik ôket.
Viszont ez az út mellett viszonylag olcsón lehet kajálni. Érdemes
kipróbálni a sült bárányt (Jagnjetina) !!!
A határtól Bp-ig szintén majdnem négy óra alatt tettem meg a 230 km
távott (1 megállással)!!!! Hát igen, nincs autópálya, van viszont
Balatonpart.
Szlovéniával összehasonlítva (ahol tavaly voltunk és különben is sokat
járok) igazából minden sokkal lepukkantabb, minden sokkal drágább,
sokkal nacionalistábbbak az emberek... Viszont a tengerpart sokkal
hosszabb és változatosabb (ezáltal maga a táj sokkal szebb is persze).
P.S:
Egy darab lehalt magyar rendszámú autót láttunk a megállósávban, éppen
akkor parkolt elé az ottani autóklub trailere. Egy (a rendszámból
ítélve) kb. 1 éves Audi A8 volt.
Boccs, de ezt nem tudtam kihagyni. :))))
Üdv,
Gábor
HIX-745
AR-145
|
+ - | Horvatorszag meg egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elfelejtettem írni, hogy sajnos a Mo.-n vásárolt Horvátország térkép
erôssen hiányos. A hegyi falvakból kb. minden ötödik van rajta......
Gábor
|
+ - | AutoMania helyesbites (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sorry, de az irományom végén természetesen nem közszolgálatit hanem
kereskedelmit akartam írni...
|
+ - | ez+az (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Auto-sokk!
A kovetkezo problemaval fordulok hozzatok:
Van nekem egy 1989-es Opel Kadett 1.6i tutukem.
Mostansag azt produkalja, hogy ha gyorsitok vele akkor egy bizonyos
fordulatig baromira nem harap-ennek tetejebe meg rangat is-, de ha eleri
pl.2-ben a 30km/h-t akkor megtaltosodik.
Eddig ilyet nem csinalt, mindig fokozatosan gyorsult fel es nem ilyen
ugymond szakaszosan.Kozben ki kellett cserelnem az ekszijjat is(mert
nagyon nyikorgott), aminek hatasara az auto gyorsulasaban nemi javulas
mutatkozott(hogy miert errol fogalmam sincs).
A masik gondom az, hogy jaro motornal a belso ter vilagitasa és ha
esetleg a lampak is fel vannak kapcsolva, akkor azok is vibralnak.
Mielott meg azt javasolnatok, hogy biztos a fesszabalyzo rossz,
mondanam, hogy fel eve sincs, hogy kicsereltem jutanyos aron Frigyes
jovoltabol.
Mas......
Olvastam, hogy a hutovizzel kapcsolatban kisebb "vita" alakult ki.
Ehhez a temahoz csak annyit szeretnek hozza fuzni, hogy annak idejen
mikor a hutom csutortokot mondott es igy kenytelen voltam elvinni egy
huto javitassal foglalkozo nagyon korrektul dolgozo szakihoz, o akkor
azt mondta nekem, hogy erdemes minden evben lecserelni a vizet:
tavasszal-desztillalt vizre es osszel fagyallora.
Azzal indokolta a mondokajat, hogy nyaron nem tesz jot a fagyallo mert
sokkal jobban melegszik tole a motor es valamilyen vegyi folyamat
hatasara(magyarazta de, hogy oszinte legyek kemiabol mindig gyenge
voltam) a blokkban karosodast okozhat. Hogy milyet, arrol fogalmam
sincs.
Csak ennyit szerettem volna a temahoz hozzafuzni.
Nem vitatkozni akartam, csak megosztani veletek az infot.
A segitsegeteket elore is koszonom!
Arpi
A LE legyen veletek!
|
+ - | Autosnaplo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Regebben letezett, es MOL kutaknal lehetett kapni egy autosnaplo
fuzetet, amibe az ember fel tudta jegyezni a tankolasokat.
Sajnos azt a tajekoztatast kaptam, hogy mar nem gyartjak.
Van valakinek otlete, hogy lehet-e kapni hasonlo celu fuzetet valahol?
Koszi, Tamas
|
+ - | Re: automata (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nem vagyok annyira nagy szakerto, de amit ugy hallottam azt tovabbadom.
> (az amerikai autok 92%-aban automata van ugye)
> Ugy tudom, hogy ilyenkor meg kell allni, amikor nem az eloremeneti
fokozatok
> kozott kapcsolgatsz.
Ahany amerikai kocsit vezettem, ott csak ugy lehetett R-be, vagy P-be rakni
a valtot, ha a allt a kocsi, es nyomtad a feket. Europai kocsikba nem mind
van igy, nyilvan az amerikai es az europai ember szellemi kapacitasanak
fuggvenyeben :-)
> A kuplung valoban hidraulikus (meg az egesz valto, ezert hivjak
> hidrodinamikus nyomatekvaltonak), de nem szaraztarcsas mint a kezivaltos.
> Ket turbina koze olajat nyom egy szivattyu. Ez a konverter. Ami egy ido
uan
> osszezar, addig nincs szilard kapcsolat, ezert tudsz gyakorlatilag allando
> fordulatszamon is gyorsulni.
A "klasszikus" automata valto tulkeppen ket reszbol all. Az egyik a
"kuplung" resze, amely valoban ugy mukodik, ahogy leirod, gyak. ugy lehet
elkepzelni, mint ket fel citrom egymassal szemben, ezek a turbinalapatok, es
kozottuk van az olaj. Ahogy az egyik forog, ugy porgeti a masikat is.
A valto masik resze a bolygokerekes valtomu, amely attol fuggoen, hogy
melyik kerekeket fekezzuk fekszalagokkal, 3 sebessegi fokozatot tud. Ez
azert eleg, mert a hidrodinamikus kuplunbgnak megvan az a kellemes
tulajdonsaga, hogy alacsony fordulaton noveli a nyomatekot, tehat ugy
mukodik, mintha lenne egy 1. fokozat is, ami kesobb magatol megszunik, ha
gyorsabban mesz. (Jobb valtok raadasul a csuszas miatt menetben rendes
kuplunggal athidaljak)
A bolygokerekek fekezese hidraulikusan tortenik, olajnyomas kapcsolja a
fekszalagokat. Az olajnyomast a sebvalto tengelyere szerelt szivattyu adja,
ahogy no a fordulatszam, no a nyomas, es kulonbozo, eleg bonyolult
szelepeken (amelyek kulonbozo nyomasertekeknel nyitnak) megy a kerekekhez.
Pont emiatt a hagyomanyos automata valto roghadt bonyolult (ossze vissza
kell vezetni az olajat, ezt csinalja a fedeleben levo labirintusszeru
vezeteksok, meg a szelepek), viszont keves benne az intelligencia, ezert
fogyaszt tobbet. Viszont ha elektronika kapcsolgat, akkor igen szep
eredmenyeket lehet elerni.
>
> > Gondolom hidraulikusan megy. Ha fix 2-ben indulok el vele telen, akkor
> > menet kozben at lehet-e valtani D-be? Ha meg kell allni, akkor megint
nem
A legtobb automataban a 2-es allas nem fix 2-ot jelent, hanem azt, hogy nem
kapcsol kettesnel fejebb. Ettol meg nyugodtan fogja egyesben porgetni a
kereket a jegen. Jobb automataknak van teli allasa, a nelkul eleg szar a
jegen elindulni. Egyebkent menet kozben az 12D-t nyugodtan lehet
kapcsolgatni, meg ha gyorsan mesz akkor sem fog visszakapcsolni, csak ha mar
lelassultal elegge. (Elmeletben :-)
> Nyugodtan hagyd D-ben, semmi baja nincs, pont a hidraulikus kuplung miatt.
Dugoban idelalis eszkoz az automata, mert D-ben ugye kuszik, csak a fekrol
kell le-le lepni.
Csak ha sokaig allsz jaro motorral, akkor erdemes N-be rakni.
Szabolcs
|
+ - | rere: tankolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
:
>Koszonom a tobbiek velemenyet is, elgondolkodtato, hogy lehetsegesnek
>tartjatok, hogy nagyobb a tank, mint ahogy leirtak. Az, hogy a kulonbozo
>vezetekekben is van benzin, az nekem nem eleg meggyozo, mert ez az elso
>tankolaskor okozhatja csak azt, hogy tobb benzin megy bele, mint
>gondolnank, hiszen a tovabbi tankolasokkor ezeken a helyeken mar _van_
>benzin, csak a tankot toltom utana. (IMHO)
:
>tobb autoba sikerult a nevlegesnel tobbet tankolni, ugyanis a tank tenyleges
>terfogatahoz hozzaadodik a hozza vezeto csovek es konyokok terfogata is
>(mint emlitetted jelig lett toltve). Autotol fugg, de ez akar nehany liter elt
erest is okozhat.
Tehat a _hozza_ vezeto csovekre es konyokokre gondoltam (ertsd: az az item
amin keresztul a nyilastol a tankig eljut a benzin).
Valahogy igy:
_______
I _____ <- benzin
I I
I I
I I
_______I I_______
I I
I tank I
I I
I________________I
Fer
9.3
|
|