1. |
Militec; Kulcs bent; Tores (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
2. |
ateringettet! (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: VW Vento *** HIX AUTO *** #640 (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: ke'sek (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
5. |
Talalkozo helyszinek (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
6. |
Ford Escort 1.3-as -> 95-os vagy 98-as benzin ? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
7. |
Renault Isofix gyerekülés (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
8. |
trafipax (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
9. |
Re:Skoda (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
10. |
VW Bogar (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
11. |
S120-->S130 (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
12. |
biztonsagtechnika (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
13. |
Skoda szivato (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
14. |
Trabant generator, toltes (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: Skoda general (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: Favi moci (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
17. |
Nagykocsi fogyasztas (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
18. |
Skoda general (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
19. |
kulcsbezaras, atalakittatom, megtenne valaki (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
20. |
Rejtveny (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
21. |
Ablaktorlo lapatok (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
22. |
Dombori talalka (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
23. |
Siklosi talalka (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
24. |
Re. Skoda general (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
25. |
Re. Astra gond (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
26. |
Re. Talalkozo - k - . ( off topic ) (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
27. |
Re. Ekszijj nyikorog (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
28. |
H4-es izzok (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
29. |
Skoda Fabia, Felicia; elado toyota (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
30. |
va: Re: autoskonyvek - konyvesboltok (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
31. |
sarfogo gumi (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
32. |
Skoda hideginditas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
33. |
:-( (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
34. |
"Uj" uzemanyag.... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
35. |
Audi TT (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
36. |
Pontrendszer (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
37. |
Nem OX, hanem FA. (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
38. |
Hideg motor (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
39. |
Fabia (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
40. |
Magyar, tuninggal foglalkozo weboldal (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Militec; Kulcs bent; Tores (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haj Mindenkibe! :o)
Megin le vagyok maradva! :o(
___________________Militec_______________________
Pasztor Tibi irta:
>>>>>>
Tovabbra is szeretnem hallani Militecet kiprobalt dieseles kollegak
velemenyet.
>>>>>>
Azt en is de nagyon! Ha meg Turbos is hat akkor megaztan fokent.
_____________________Kulcs bent__________________
Torok Csaba:
>>>>>>
Latom, egyparan mar jartatok ugy, hogy kiszallas, gomb
lenyom, ajto becsap, kulcsok a gyujtaskapcsoloban. :-)))
>>>>>>
Igeeeeen!! En is, en is, en is!!!! :o))))
Hulye vagyok teljesen :oO
______________________Tores_____________________
__________lszadam@...:
>>>>>>
Sz@r dolog, ha az ember osszetori a kocsijat, megha a biztosito fizeti
is. De a lenyeg, hogy nem torten komolyabb bajotok.
>>>>>>
Koszi Adam az egyuterzest, jol esett. :o)
__________Meszaros Geza:
>>>>>>
Ha a csattanasnal szabalysertes, vagy annal magasabb
kategoriaba eso cselekmeny valoszinusitheto, akkor
erre kell hivatkozni es nem razhatnak le.
>>>>>>
Koszi Geza a kovetkezonel jobban figyelek. :o) Az igazsag az, hogy eselyed
sem
lett volna anyazni, mert ahogy elmondtam, hogy balesetet szeretnek
bejelenteni
itt meg itt, abban a minutumban mondta és nyomta, hogy kapcsolom a XIX-et.
A kormanyok legyenek velunk, udv
. .
--------o0O---p---O0o--------
Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
|
+ - | ateringettet! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Kepzeljetek, a nivan eltort az alvaz! Meg ilyet!
Esetleg egy jo idegzetu olcso kasznist tud valaki?
Ha a problema megoldodik, megirom hogyan sikerult, hatha
mast is erdekel.
Udv. Dolnay Norbert
www.extra.hu/bazis-trade
|
+ - | Re: VW Vento *** HIX AUTO *** #640 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: VW Vento ( 27 sor )
> Idopont: Sun Jan 30 03:56:27 EST 2000 AUTO #640
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> A minap megtekintettem egy VW Ventot, tettem vele egy probakort, es
> azon gondolkodom, hogy megeri-e megvenni.
...
> A probauton viszont eleg korrektnek tunt minden. Nagyon kellemesen
> csalodtam a VW-ben, mert hihetetlenul konnyu volt vezetni az autot.
Szerintem is, ha valami jot el lehet mondani a VW-krol es Audikrol (gondolom
Seat es uj Skoda detto), akkor az az, hogy nem kell megtanulni vezetni, mert
beleulsz es jo helyen van minden. Persze ez jo par masik gyarto autojaval is
igy van, de volt mar olyan autoval dolgom, ahol semmi nem volt igazan keznel
- pedig neves ceg neves autoja volt (gall).
> Hibatlanul mukodott benne minden, egy masodpercnyi megszokast nem
> igenyelt. Az elso kapcsolas utan ereztem, hogy innentol kezdve nincs
> mire figyelni. Ezt nagyon keves autoban ereztem eddig. Viszont az az
> 1.8-as motor... haaat... eleg faradt. Egy 1.6-os 75 LE-s Astra nekem
Ha ceges auto volt, akkor az 1.8-as motor egy kicsit kockazatos. Az nem
olyan nagy, hogy ne lehessen allandoan padlogazon menni vele. Nem tudsz
utananezni, hogy hanyan hasznaltak? Ha vegig egy embernek volt szolgalati
autoja, akkor azert jobb a helyzet, mint ha "aki kapja, marja" stilusban
hasznaltak.
> Ceges auto, meg nem allapitottak meg az arat. Szerintetek mennyi
> lehet a piaci erteke? En olyan 1.55 milliora tippelek - szerintetek?
Jo a becsles. Cegautokat neha ki lehet fogni a piaci ar alatt akar 10%-kal
is, szerencse kerdese is.
udv,Akos
|
+ - | Re: ke'sek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, hello Cabala!
>Talan nem mindenki latta a Spektrumon biztonsagtechnikarol szo az
>egyik musorban. Ott bemutattak egy csomo utkozest, balesetet,
>ok-okozatot, ki volt a hibas, stb
>Ami bennem megmaradt, hogy a biztonsagi szakember a kovetkezoket
>mondta:
>- Talan meggondolna a vezeto a gyors, veszelyest vezetest, ha
>legzsak helyett ke'sek vagodnank ki a kormanybol...
Ezt a mondatot erdemes tovabbgondolni.
Valahol analogiat erzek a teli gumival. A biztonsagos kocsi sem
azert biztonsagos, hogy nyugodtabban szaguldozzunk benne, hanem
azert, hogy _azonos_ sebessegnel minel kisebb legyen a
serulesveszely!
Egyetertek azzal a gondolattal is, hogy egy auto nem attol
biztonsagos, hogy egy utkozesnel nem serul meg. Ez a
koltsegtenyezonek hasznal, nem a TB-nek. Az persze jo, ha egy kis
koccanas miatt nem kell cserelni a fel autot... :-)
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | Talalkozo helyszinek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok, hello Gomi, Levente!
Toredelmesen be kell valljam, megfeledkeztem a magamnak es
MyChroLesLie-nek tett igeretemrol. A talalkozo-helyszinekkel
kapcsolatos otleteitek, ajanlasaitok osszegzeserol es a honlapra
adaptalasarol van szo. Ijedtsegre semmi ok, az osszes level
megvan, illetve a munkat elkezdtem meg annak idejen, csak
felbeszakadt. Igyexem korrigalni!
A harkanyi tabor egyebkent jol hangzik, csak a februari
szallasrendeles-leadasi hatarido miatt kakiban vagyunk. Viszont
2001-ben is lesz nyar, es HIX Autos talalka!
Levente ) irta maganban (remelem nem baj, ha itt
a listan valaszolok):
>Divide et Impera! felkialtassal legyen ket talalkozo.
>Egy a nyaron Domboriban ketnapos es egy
>Dunaujvarosban a tavasszal, egynapos.
Reszemrol OK. Viszont akkor kellene a nyar vegen-osszel is
csinalni egy talalkozot valahol a keleti orszagreszben. Mi a
velemenyetek?
Esetleg Csendi ) kereset is figyelembe
vehetnenk. Ha a Dombori talalka nem megy juliusban, akkor a
Dunaujvarosit kellene aprilisra utemezni.
Mar varom a nyarat! Persze addig meg egy kis havat nem bannek...
:-)))
Udv:
______ Soma ______
**** Jöhet ékezet! ****
|
+ - | Ford Escort 1.3-as -> 95-os vagy 98-as benzin ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Autosok !
Egy 1988-as 1.3-as Ford Escort tanksapkajanak elere egy 98-as
szam van irva. Gondolom ez a 98-as benzint jelenti.
Jelenleg 95-ossel megy az auto. Itt is van valami atkapcsolasi
lehetoseg, ahogy mas autoknal hallottam ?
Bessenyei Zsolt
HIX Auto tipushiba gyujtemeny:
http://www.extra.hu/tipushiba
http://www.nexus.hu/tipushiba
(a www.flexum.hu/hospnet/auto.htm cim megszunt)
|
+ - | Renault Isofix gyerekülés (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nehany hete megy mar a radioban a Renault hirdetese a R.
szalonokban kaphato Isofix rogzitesu gyerekulesekrol. Fo a
biztonsag, lassuk, mennyibe kerul, mit tud (a meglevo 'rendeshez'
kepest).
R. Baumgartner felhiv, valasz: a R. Hungaria hirdeti, de ok meg
sem prospektust, sem arat, sem ulest nem kaptak, majd
marciusban.
OK, lassuk a R. Budakalaszt. Valasz: ugyanaz.
Nem ertem.
Udv:
Padi
|
+ - | trafipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Julius kozepen fotoztak le az m1-es bevezetojenel (ahol a benzinkut epult, ott
volt sebessegkorlatozas) es mostanra (febr.2.) hivtak be targyalasra 'jelentos
sebessegtullepes' temaban :(. Mit kell ilyenkor tenni? Hogy emlekezzek vissza,
hogy miert tettem ezt vagy azt jo fel evvel ezelott ?
Tudtok valami jo strategiat mondani ?
koszi...
jts
|
+ - | Re:Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Gondolom a 135-os es 136-os motor, amit
>Favoritba es farmotoros Skodaba is szereltek,
>mar automata szivatos. A kerdes, hogy ezzel
>megoldodnak a hideginditasi gondok?
Teljes mertekben. Akarmilyen hideg van indul, nem rangat.
Es idoben kikapcsol nem ugy mint a 4 utemu Trabi. Az alap-
jarat szabalyzas elektromos.
De ne hidd azt hogy porgosebb: 1200-3500-ig hasznalhato
Folotte csak a hangja lesz nagyobb az ereje nem. Egyszer
porgettem 6000-ig hat, valami nagyon megcsordult a motorban.
De szerencsere nem maradt ugy. :-)
A favorit ezekhez a fordulatokhoz van attetelezve: 120 km/h-nal
3000-et porog. Nem-nem, 5500-as fordulattal nem 220 az auto
vegsebessege. : -))))))
Udv
Balazs
|
+ - | VW Bogar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sziasztok!
>
> Eddig csak olvastam a listat, de most mar megszolalok en is.Roviden
> magamrol:
> Hollosi Laszlonak hivnak, Gyor mellett elek, komoly 20 evet eltem mar,
> amiota tudom, benzingozben.Fo teruletem a motorozas, de 3 honapja van egy
> Bogaram(VW1300).
> Ebbol a joszagbol szeretnek egy igazi "vaddisznot" csinalni.Szeretnek
> tanacsokat kerni, hogy mi az amit meg lehet vele csinalni(pl:1.5 v. 1.6,
> esetleg 1.8 atalakitas), optika, szoval minden erdekel, ami Bogar
> tuninggal kapcsolatos.(Ne kimeljetek!)
>
> Ha az a keresett Bogar CD elokerul, legyszi szoljon vki., ha lehet en is
> kernek egy Copy-t!
>
> Bogarasok irjatok, akar maganba is!!
>
> Udv, es jo autozast!
>
>
>
>
>
|
+ - | S120-->S130 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tee?y irta:
>Dobosi Dani irta:
>>En a 105-osomet felfurattam 120-ra, a kuplungtarcsat is
>>cserelte, kaptam
>>4 uj gyertyat, olajat, es a fofekhengert is megcsinalta
kb
>>50-60-ert.
>Szkolko munkdij?
>Mert ez egy 30-asbol kijon.
Azt nem tudom, mennyi volt a munkadij (szamla nuku).
Szerinted tul draga volt?
Abban egyetertek, hogy szakszervizbe nem kellene menni,
akkor inkabb egy uj auto. Eloszor en is a Skoda
markaszervizben
erdeklodtem, ott 2500Ft-os oradijat mondtak, es azt, hogy
100-bol nem uszom meg. :(
Szerencsem volt ezzel a szerelovel, mert sajna nem nagyon
ertek
az autohoz. A Trabimat szereltem egy kicsit (karbi), de a
Skoda mar
egy kicsit bonyolultabb.
Jo szerelgetest:
Dobosi Daniel
|
+ - | biztonsagtechnika (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>Talan nem mindenki latta a Spektrumon biztonsagtechnikarol szo az
>egyik musorban. Ott bemutattak egy csomo utkozest, balesetet,
>ok-okozatot, ki volt a hibas, stb
>Ami bennem megmaradt, hogy a biztonsagi szakember a kovetkezoket
>mondta:
>- Talan meggondolna a vezeto a gyors, veszelyest vezetest, ha legzsak
>helyett ke'sek vagodnank ki a kormanybol...
Lehet, hogy megint nem leszek tul kulturalt, de az ilyen
talaljak ki az esszerutlen sebessegkorlatozasokat
(vasuti atjaro 40, legyen-e varosban 30, de szerintem min-
denki tudna ertelmetlen sebessegkorlatokat mondani akar
specifikus helyeken is), a 100ezer Forintos helyszini bir-
sagot es az egyeb okorsegeket. Lassan kitalaljak, hogy
legyen az autoba olyan szerkezet epitve, ami figyeli, hogy
az adott utszakaszon nem leped-e at a megengedett sebes-
seghatart, es ha igen, ciangazt enged az utasterbe...
Ha mar itt jarunk: neha elgondolkodom azon, hogy vajon
azok, akik ezeket a szabalyokat hozzak, mennyire nevezhetok
"partatlannak". Azaz: nem arrol van-e szo, hogy az illeto
vasarnapi autos, esetleg jogositvanya sincs, mert a bicik-
lin is szedul, esetleg par evvel ezelott elutottek mondjuk
a kislanyat (ahol raadasul mondjuk nem is az autos volt a
hibas), es most akkor o majd megmutatja es megrendszabalyozza
es betartatja es megbunteti es a tobbi...
Egyebkent ettol a 100ezer Forinttol is orditani tudnek!
Jo, hogy nem hoznak olyan torvenyt, hogy aki gyorsan hajt
(de most mondhattam volna szabalytalan parkolast vagy kote-
lezo haladasi irany be nem tartasat is, de azokban nem vagyok
erintett ... ;-)), annak mondjuk torjek el a karjat, ha pe-
dig a gyorshajtas merteke meghalad egy bizonyos kuszobot,
egyszeruen lojek fejbe az autoja mellett. Megassak neki a
godrot, beledobjak, fold ra! Vagy ne 100ezer Forint legyen,
hanem mondjuk 10millio! Ki donti el, es mi alapjan, hogy
mennyi legyen a maximalis buntetes?! Tessek, legyen 10millio!
Magyarazza el valaki, hogy ha 100ezer lehet, akkor 10millio
miert nem! Tenyleg lassan az lesz, hogy kozlekedesi szabaly-
sertes eseten visszaallitjak a halalbuntetest?! (Masert sem!)
Szoval gyerekek, "odafont", legyen mar azert a buntetes-
nek is valami (esszeru!) hatara! Probaljatok mar meg vissza-
fogni magatokat! (Mindegy, mit erolkodok, ugysem olvassak...)
Egyebkent mit varnak ettol? Elmeselem, hogy zajlana az
esetemben a dolog. Valami miatt - legyen mondjuk extrem gyors-
hajtas, mert ezt kepzelem el magamrol leginkabb - megbuntet-
nek 100ezer HUF-ra. Nem tudom (es nem is igazan akarnam) ki-
fizetni, kvazi le kell ulnom. Nem tudom, most hany Ft/nap-pal
szamolnak, legyen modjuk 500. Ez 200 napi elzarast jelent, ami
nagyjabol ketharmad ev. Kozrohej. Priuszos leszek, a tarsada-
lom szelen fogok elni, es csod lesz az egesz eletem, mert
mondjuk az Ulloi uton kepes voltam 95-tel menni! Hat erre csak
azt mondom: *** KHK-sok PgDn!!! ***
Basszak meg a redvas kurva anyjukat!!!
Es lehet erte utalni, lehet velem nem egyeterteni... Udv:
Nagyak
|
+ - | Skoda szivato (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Lista es Zoli!
>A kerdes, hogy ezzel megoldodnak a hideginditasi gondok? Vagy csak akkor,
>ha befecskendezos, 54 ill. 68 LE-s motort szerelek be? (Termeszetesen
>farmotorosba...)
Hat szerintem igazabol nem oldodik meg a karburatoros motornal, mert
erzekeny a gazpedalra.
A befecskendezos pedig mar az 1.3 VW motor bef. valtozata, ami nem
valoszinu, hogy ramenne a 120-as valtojara. Velemenyem szerint.
De azzal inkabb megoldodnanak a szivatos szivatozasok.
Egyebkent egy kozbetettel es nemi hegesztgetessel, meg egy 1.6 dizel VW
motor is beepitheto, nagyjabol olyan elrendezesben, mint a
Transporterekben (T2).
Udv
Teeby
--
Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
- egyeb motoralkatreszek
mailto:
|
+ - | Trabant generator, toltes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Lista!
Mindenekelott a villamosokhoz (vill. szer.) szolok. De akarki
elolvashatja :-).
Egy hete elkezdett szarakodni a toltesem (bocs a kif.) mindig egett a
visszajelzo un. ekszijszakadasjelzo lampa. Majd egy kis ido elteltevel
az auto klinikai halott modjara viselkedett (ujjaelesztheto volt
akkutolto-defibrillatorral).
Majd egy ido utan ugyanez a jelenseg jelentkezett de ugy, hogy a
visszajelzo lampa mar kialudt, neha pislantott azert egyet.
Sajnos akkor nem mertem meg a toltest hulye fejemmel.
De aztan szetszedtem a generatort magallapitasok:
- szenkefek jok
- csuszogyuruk jok
- allotekercsek jok
- forgotekercsek jok
- gerjesztest kap
- diodak jok
Ezek utan ugy dontottem fesszabalyzos lesz, vagyis mar az. :-)
Elmentem az autosboltba, vettem bele DDR szabalyzot potom 2110 HUF-ert.
Kovetkezmenyek:
- most nem villanik ki az ekszijszak. jelzo lampa
- a toltes normal helyzetben 13.8-13.9 (0.1 ingadozas oda vissza)
- a toltes terheles alatt (refi, duda, magno stb.) 13.5-13.6 (ing. ld.
fent)
Kerdeseim:
- jol jartam-e el
- megfelelo-e ez a toltofesz egy 14V-ot termelo generatortol
- megallapithato-e az elektronikus fesszabalyzorol, hogy jo-e
- kihagytam-e valamit a hibamegallapitas soran
- a diodakat hogyan lehet diagnosztizalni
- mi a jelenseg diodahiba eseten
Amugy az egesz muvelet a haz elott tortent, es a legaprobb darabokra
szedessel, elkerekparozassal az autosboltba, osszerakas-probakor, olyan
3 orat vett igenybe.
Ne kimeljetek, sorozzatok maganba is!
Udv
Teeby (aki ismet rajott, hogy nem olyan jo kocsi a Trabi de konnyen
javithato, es sok szappan kell utana :-))
--
Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
- egyeb motoralkatreszek
mailto:
|
+ - | Re: Skoda general (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hajo'!
Az ordog valoban a reszletekben lakik. Csakhogy en lattam szetszedve
mindket motort, tudom mi micsoda, mi az ok es okozati osszefugges
koztuk. Magyarul szakmabeli vagyok.
Ha ez meg nem eleg, 10 evig volt skoda 120L-unk ebbol az utso 3-ban az
enyem volt, ugyhogy parszor voltam alatta es parszor buritottam szet.
Most mar 3 eve van Favoritunk is, a kisebb javitasokat en vegzem rajta,
amiket a haz elott is lehet vegezni. Belegyurtam mar par ezer km-t.
Ossze tudom hasonlitani a kettot. Es bizton allithatom, hogy a kulonbseg
a reszletekben van, igy nagyon apro kulonbsegek vannak.
Egyszer fulelj, es meghallod a kulonbseget is, mindket motor ugyanolyan
zajokat bocsat ki, csak az egyik halkabb. Meg a rugalmassaguk sem sokban
kulonbozik. Persze ha a Fav. ra is egytagu kip. rendszert teszel nem
marad olyan csendes. Meg a 100ccm adta loket/furat es az ebbol adodo
mukodesi karakterisztika a kulonbseg. De ez nem olyan egetvero. Repulni
mindegyik motorral lehet, a fogyi ugyanannyi marad, az elony a
csendesebb motor.
Udv
Teeby
"Kreiter, Balazs" írta:
>
> Halacska
>
> >=======================================================
> >Felado : Simon Templar - The Saint
> >E-mail : [Hungary]
> >Temakor: Skoda general ( 56 sor )
> >Idopont: Fri Jan 28 06:48:35 EST 2000 AUTO #638
> >- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> >>Vegyel bele egy favorit motort. Akkor tankolhatsz nyugodtan olomtalant, az
> >>alu hengerfej miatt, nem is beszelve arrol, hogy fejlettebb az egesz
> motor.
> >
> >Ez igy valojaban egy hulyeseg.
> >Mert ha megvizsgalod a Favorit motorjat rajossz, hogy ugyanaz.
>
> Ugylaccik neked meg nem jott le amit mar en reggetegszer hangoztattam itt a
> listan, miszerint az ordog a reszletekben van. Ettol lesz valami, hogy
> ecceruen fejezzem magamat, egy remek valami vagy egy rakat kaki.
> Remelem ertheto voltam, el tucc vonatkoztatni, es nem kell litaniat
> irogassak.
>
> Udv
> B.
--
Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
- egyeb motoralkatreszek
mailto:
|
+ - | Re: Favi moci (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Aha. Persze azert erosebb, porgosebb, csondesebb, takarekosabb, es nem
> 100.000, hanem 250.000 kilometer a gyari elettartama. De egyebkent tenyleg
> tokugyanaz.
>
Momentan a fogyasztas dolog nem igaz. Egy haverom arva sarga volt az
irigysegtol, amikor egyutt kiugrottunk Becsbe, es 140-es temponal volt
6,5-os fogyasztasom....
Udv....Adam
|
+ - | Nagykocsi fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 08:31 PM -0500 01/28/2000, HIX AUTO wrote:
>Meg az sem kell hozza feltetlenul. Egy regi haverom egy '79-es
>Chevy Camaroval cirkal. Biztos van olyan kozottetek, aki szokta latni
>a varosban (Budapest): aranyszinu es igen jo allapotban van. 5700
>kobcentis, allitolag 240 loeros (ezt meg o maga sem hiszi el), tippeljetek,
>mit fogyaszt varosban. 14 litert. Ha nagyon kimeletes, 12-re le tudja
>nyomni, ha tapossa, 20 fole megy. Az o visszafogott, atlagosan dinamikus
>vezetesi stilusa mellett 14-gyel megelegszik. Hihetetlenul hangzik, nem?
>No, ezt fogadjatok magatokba, nekem nagyon nehezemre esett, de aztan
>kenytelen voltam elhinni! :)
En elhiszem. Annak idejen az USA-ban volt egy 1980-as evjaratu Chevy
Citation kocsim 2.8 l-es V6-os motorral, mindossze 130 LE-vel (de
rengeteg nyomatekkal) es mindossze 3 sebesseges automata valtoval.
Nyaron autopalyan 60-65 os (merfold/ora) temponal az atlagfogyasztas
6.7 l volt, telen varosban a maximum egyszer elerte a 16 l-t is.
Relative ez sem volt nagy etvagyu.
Udv.
Barnabas
|
+ - | Skoda general (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Halacska
>=======================================================
>Felado : Simon Templar - The Saint
>E-mail : [Hungary]
>Temakor: Skoda general ( 56 sor )
>Idopont: Fri Jan 28 06:48:35 EST 2000 AUTO #638
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>Vegyel bele egy favorit motort. Akkor tankolhatsz nyugodtan olomtalant, az
>>alu hengerfej miatt, nem is beszelve arrol, hogy fejlettebb az egesz
motor.
>
>Ez igy valojaban egy hulyeseg.
>Mert ha megvizsgalod a Favorit motorjat rajossz, hogy ugyanaz.
Ugylaccik neked meg nem jott le amit mar en reggetegszer hangoztattam itt a
listan, miszerint az ordog a reszletekben van. Ettol lesz valami, hogy
ecceruen fejezzem magamat, egy remek valami vagy egy rakat kaki.
Remelem ertheto voltam, el tucc vonatkoztatni, es nem kell litaniat
irogassak.
Udv
B.
|
+ - | kulcsbezaras, atalakittatom, megtenne valaki (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali
>=======================================================
>Felado : Torok Csaba
>E-mail : [Hungary]
>Temakor: RE: kulcsbezaras, atalakittatom, megtenne valaki ( 39 sor )
>Idopont: Fri Jan 28 06:56:45 EST 2000 AUTO #638
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>> Felado : [International]
>> Temakor: atalakittatom 130-ra ( 30 sor )
>> En mar nagyon sokat szopattam magamat a skodakkal
>> szerintem adhatsz a velemenyemre.
>> Nem erdemes ganyoltatni, a 120-as motorok
>> mind tokszarok. Vegyel bele egy favorit motort..
>
>A favorit motort egy-az-egyben be lehet tenni a 120-asba ?
>(felfuggesztes, osszekotes a valtoval)
Igen, eppen ez benne a lenyeg, meg a Fabia motorja is siman belemegy. Ne
hallgassal masokra miszerint a skodanal nem volt fejlesztes es ugyanaz a ket
motor.
Udv
B.
|
+ - | Rejtveny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A foldon hevero tukorbe rug a felgerjedt edesapa, es nolam egy SZUZ
> FORGALMI ENGEDELY az auto adataival kitoltve, es egy zacsiban
> SLUSZKULCS pottyan ki a tukorlap es haza kozul.
Aki megfejti, hol van a sztoriban a logikai bukfenc, virtualis
bocicsokiban reszesul. [csak most jutottam a leveleimhez, innen a
megkesett reakcio]
Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian
Sysdata Kft. TN-MNR A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 1534
Tel.: (+43-1) 1707-45109
|
+ - | Ablaktorlo lapatok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Meg valami eszembe jutott: sokan panaszkodnak az ablaktorlo lapatjaikra,
hogy rovid ido utan igy csikoz, meg ugy csikoz. Nem gunyolodasbol
kerdezem, de meg szoktatok neha mosni oket? En ablakmosaskor mindig
vegighuzom a mososzeres torloszivacsot a lapatgumin is, es teljesen meg
vagyok elegedve a hatassal.
Akiknek ez trivialis, azoktol elnezest.
Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian
Sysdata Kft. TN-MNR A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 1534
Tel.: (+43-1) 1707-45109
|
+ - | Dombori talalka (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Nekem is teccik ez a talaka! :-)
Jo lenne ha osszeirna valaki, hogy eddig hogy is all a szervezes ugye, mert
jo lenne kitenni az oldalra ezt is, es a foto(ka)t is majdan.
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
|
+ - | Siklosi talalka (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: talalkozo ( 47 sor )
> Idopont: Sun Jan 30 18:46:07 EST 2000 AUTO #640
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> A munkahelyem (Siklosi Muvelodesi Kozpont) kezeleseben
> van egy ifjusagi tabor Harkanyban, kozvetlenul a telepules
> mellett, jo nagy fuves terulettel es fahazakkal. Lehet tuzet
> rakni, de ha kerjuk, kaphatunk kajat is.
Szerintem ez is egy nagyon jo verzio, es a ket talalka nem feltetlen kell
hogy kizarja egymast. Miert ne lehetne egy nyaron akar 2 talalka is? Ide
siklosra peldul csaladosok is konyebben el tudnanak jonni, hala a
fahazaknak.
Szerintem ezt is be lehetne vezetni a naptarba nem?
Szerintetek?
Minden jot, udvozlettel: MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
|
+ - | Re. Skoda general (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok Autosok.
>Teeßy irta a Favorit mocirol:
>Es akkor sem tankolhatsz olomtalan benzint,
>mert nem eppen a legjobb neki, ugyanis hiaba
>alu hengerfej, meg mindig kenetlen szelepszarakkal
>uzemel.
>A Favorit _gyari_ leirasa szerint '88 nyaratol hasznalhato
>olmozatlan benzinnel. Tehat gyakorlatilag csak az eloszeria
>nem alkalmas ra.
Nagyon csodalkozom :-o Egy ismerosomnek 91 - es favoritja van es csak olmos
benzinnel jarhat. A gepkonyvebe ez kulon le is van irva, azt hiszem hogy LX
meg a karburatoros szeria. Szerintem bar nem vagyok biztos benne Steve
Favorit Silver Line autoja mar olommentes uzemanyagot hasznal.
Generalhoz amit javallanak:
1, Huvely - dugo garnitura ( lehet akar GLS - e a dombor dugattyus ) benne
van a lehuzogyuruk is. 2, En egy uj fotengelyt es elso - hatso fotengely
golyoscspagyat venni. Allo es fekvocsapagy garnitura. 3, tomites keszlet. 4,
Vezermulanc.
Udvozletel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Skoda 120 L
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
|
+ - | Re. Astra gond (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Szaisztok autosok.
Szia RB.
>auto ondiagnosztikaja szerinti
>F12 es F169 -es hibakodok mit jelentenek?
>Az egyik sejtesem szerint valamilyen homeros hiba lehet, mert eleg feltuno,
>hogy jelenleg a kocsi szerint 70 C uralkodik kinn, de masikrol elkepzelesem
>sicnsen :(
Csak tippelni tudok. A Lamda szonda elott es utan van 1 - 1 erzekelo patron.
Hideglevego - meleglevego erzekelo. Ezek valamelyike lett KO.
Udvozlettel: Frigyes
|
+ - | Re. Talalkozo - k - . ( off topic ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Gomi.
>Ha meg nem unja a nagyerdemu, akkor tennek en is egy szereny
>javaslatok egy helyszinre - nem a faddi elleneben!
Nem unjuk sot :-))))
>A munkahelyem (Siklosi Muvelodesi Kozpont) kezeleseben van
>egy ifjusagi tabor Harkanyban, kozvetlenul a telepules mellett, jo nagy
>fuves terulettel es fahazakkal. Lehet tuzet rakni, de ha kerjuk, kaphatunk
kaja
>t is.
>A fahazak 3x3-as, illetve 3x2 szemelyes beosztasuak.
Ha lehetne egy javallatom. Ezt a talalkozot nem - e lehetne az oszre -
koraoszre tervezni. Szegyenemre meg nem jartam Sikloson. Es a programokat
ajanlsz az nagyon kecsegteto :-))
>Gyalog, kb. 10 perc laza setara van a harkanyi furdo,
Nem rossz.
Siklos a varaval
(Tenkes Kapitanya...) 5 km-re,
A varra en is kivancsi vagyok
es a Siklos-Villanyi Borut sem esik messze,
bar ezt egy autos listanak ajanlani???? :-))
Nem - e ? Ez a leggjobb ajanlat. Jo kis vorosboros pinyolatogatas :-))) Igy
legalabb megtudhatjuk egymasrol hany liter bort fogysztunk orankent allo
helyzetben a bekapcsolt " bor futes" melett :-))))
> -------------------------------------------------
Ismet talalka.
Bizonyara emlekeznek azok a listatarsaim akik voltak a dec. 28. - ai
talalkozon Hollosi Jozsival. Jozsi a talalkozon meghivta az autos listat is
a majus elso feleben tartando Budapesten rendezendo setahajos ossznepi HIX
talalkozora. Akit ez a talalkozo is erdekel naygon szivesen felveszem a
kapcsolatot Jozsival a pontositas vegett.
Udvozlettel: Frigyes
|
+ - | Re. Ekszijj nyikorog (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia Gabor.
>hiba - a Vectraval.
>Az ekszijak nyikorgasa az amire megoldast keresek.
Szvsz nem az ekszijj hanem a ekszijj tarcsa, vagy a vezermuszijj feszito
csapagy hallatja a nyikorgo hangot. Javallatom. Az ekszijjtarcsa tengelyet,
vezermuszijj feszito gorgok csapagyat finom varrogep olajjal megkenni. Es a
csikorgo hang abbamarad.
Udvozlettel: Frigyes
|
+ - | H4-es izzok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv az autozoknak !
A mult het utolso napjaiban H4-es izzok keresesevel toltottem az idomet.
Elegedetlen lettem a kocsiban levo Philips Premium izzokkal (nem a
fenyukkel, az eleg jo, hanem a tartossagukkal, az egyik ugyanis 4
honapra elvetelt/kiegett :-(( ).
Jartam korabban a Metro aruhazban es lattam, hogy a Premiumnak megfelelo
Tungsram Megalight 1,730 Ft-ert kaphato. Gondoltam, hogyha ennyiert el
lehet adni, akkor nem lehet tul rossz (a Philips Premium a Cora-ban 950
Ft korul van). Elmentem a Kiraly utcai Tungsram markaboltba, hogy
szetnezzek. Hat mit mondjak, erdemes volt. Ekkora valasztekot H4-es
izzokbol en meg eletemben nem lattam (es egeszen elfogadhato aron) !!
Van sima H4-es 60/55, 100/80, 140/100-as kivetelben, van Megalight, van
AllDay (az a Philips All Weather megfeleloje), van Gold 60/55-os es Gold
100/80-as (ez sargas fenyt ad ki), van Blue es van SuperBlue (kek ill.
nagyonkek) is.
A Megalight 920 Ft volt, azt vettem. Az AllDay 1000 Ft felett volt egy
kicsivel (a Philips All Weather 1400 Ft felett van), a Gold 60/55-os 820
Ft, a Gold 100/80-as 1030 Ft.
Be is tettem a Megalight-ot a kiegett Philips helyere. Ugyanugy vilagit,
tehat kompatibilis vele.
Ha valaki nem sima H4-es izzot akar venni, akkor erdemes megneznie ezt a
Tungsram boltot is.
Ha valaki Gold-ot hasznal, az irhatna a tapasztalatairol.
Udv mindenkinek
Kadlec Istvan
|
+ - | Skoda Fabia, Felicia; elado toyota (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
A Skoda Fabia cikket en is olvastam es a velemenyem a kovetkezo: a kisauto kate
goriaban jo vetel lesz, mivel jol felszerelt, uj modell. Azonban mivel uj model
l, kb. 1 evig esetleg lehet szamitani szerelesi hianyossagokra ( bar a cikk sze
rint ilyen tapasztalatok nem voltak). Ha mas szemszogbol nezem, 2.5 millaert ma
r nagyon sok es jol felszerelt kiskocsit lehet venni, sot ez mar surolja a komp
akt kategoria also hatarat ( az akcios testautoket biztosan).
Nehany tapasztalat a Feliciarol. Mult ev vegen tobb kollegam vett akcios Felici
at, nagyon meg vannak elegedve, szerintem is jol valasztottak (mivel akcios mod
el volt, eleg jol felszerelt). Egy (hasznalt) Felicia Combin en is godolkodom m
eg.
Elado az autom: toyota tercel, 1983 dec, 1.5 benzines, 5 ajtos, 170 ekm, muszak
i 2002 jan. 26-ig, extrakkal, megkimelt allapotban, iranyar 370 eFt. Csaladi me
retu auto csere erdekel 1.5 MFt-ig.
Mindenkinek jo autozast!
Udv.
Istvan (si)
|
+ - | va: Re: autoskonyvek - konyvesboltok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>"Ket uzlet - egy kezben. Auto es motor konyvek.
>>WestEnd City Centerben es a Polus Centerben
>>BRrrrrr..... Nem csipem igazan az ilyen helyeket."
>
>Miert, mi ebben a rossz?
Visszaolvasva, valoban felreertheto voltam.
A ket bolt nagyon jo.
A "centerekkel" nem vagyok megbekelve.
De ez mas teszta.
--
Meszaros Geza
|
+ - | sarfogo gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bka irta: "Az USA-ban es Eszak-Europaban viszont kevesebb a
gyorshajto mint itt, igy ha mesz a forgalommal es tartod a
kovetesi tavolsagot akkor nem koszoljak ossze a szelvedodet
(tulsagosan)."
Nanana.
Ad egy: az USA-ban egyaltalan nem kevesebb a
gyorshajto, es egyaltalan nem nagyobb a kovetesi tavolsag
es a legtobb auton igenis van sarfogo gumi.
Ad ketto: meg ha mindez igaz is lenne, a sarfogo gumi
peldaul elozes elott mindenkeppen jo szolgalatot tesz,
hiszen a kovetesi tavolsag olyankor eleve kisebb,
pontosabban csokkeno.
Ad harom: a sarfogorol nincs is ertelme vitatkozni, mert
vegulis egy filleres, egyszeru alkatreszrol van szo, ami
itt Magyarorszagon eleve szeriafelszereles az osszes auton.
Udv,
Stevie
|
+ - | Skoda hideginditas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nasfay Zoli irta: "Viszont egy kerdes a Skoda-ertoknek: engem a 120-asban az
zavart leginkabb, hogy hideginditas utan nagyon erzekeny
volt a gazkezelesre (leallas, fulladozas, rangatas, stb.).
Gondolom a 135-os es 136-os motor, amit Favoritba es
farmotoros Skodaba is szereltek, mar automata szivatos. A
kerdes, hogy ezzel megoldodnak a hideginditasi gondok? Vagy
csak akkor, ha befecskendezos, 54 ill. 68 LE-s motort
szerelek be? (Termeszetesen farmotorosba...)"
Nos, nekem karburatoros, automata szivatos motor van a
93-as Favoritomban, na es 120e km. Az auto a legnagyobb
hidegben is poccre indul es egyaltalan nem szeszelyeskedik
utana sem. Az is igaz, hogy minden be van rajta allitva,
jok a gyertyak, jo (alacsony viszkozitasu) az olaj, eros az
akksi...
Udv,
Stevie
|
+ - | :-( (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Ma sikerult megtorni a dragamat. Stop tablanal alltam es mivel nem
lattam a bokroktol kidugtam az orrat. A masik egyen friss jogsis srac
nem vette eszre (!?!) es elkapta. Elvitte a lokharito egy reszet,
hullamos lett a bal oldali kerekiv, leszakadt a rendszamtabla. Neki
vegig lett huzva az auto. Szoval semmi komolyabb. Szegenyt ugy
sajnaltam. Mindegy, elismertem a vetseget, mert ugyis en lettem volna a
hunyo, nem kell rendorseg.
Szoval kerdes: Hogyert kostal egy bal elso resz?
Kerdes 2.
Egy baratom vezetni akar tanulni. Tudtok valami jo sulit Pesten?
(Lehetoleg olcso legyen es reszletfizetesi lehetoseggel is rendelkezzen.
:)
Bye
Fresi BaCSi
|
+ - | "Uj" uzemanyag.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali HIX-autosok!
Idezet egy masik HIX-listarol:
Yugo: 100 km 20 kilo faval Aanton Peterke belgradi mernok piros Yugo
45-ose 20 kilo tuzifat fogyaszt szaz kilometeren. Lehet hogy elso
hallasra hulyen hangzik, de a kocsi akar
orankent kilencvennel is megy.
- Fonok, kell fa? adok olcson - nevetnek a tuzeloarusok. Anton meg vesz
es befoti a kocsijat.
- Az emberek gyakran turpissagra gyanakodnak, holott egy regi
technologiarol van szo. Semmi rendkivuli nincs benne. Az orszagban az
otvenes evek kozepeig kozlekedtek fa meghajtasu autobuszok es
teherautok. En csupan a Yugomra alkalmaztam a technologiat -
szerenykedik.
--
Udv:
Levente
|
+ - | Audi TT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Ha valaki SPORTautot akar
> venni az nem fog nevetsegesen dragan ragaszkodni akar egy elektromos
> ablakemeloert is.... <<
Audi TT hamutarto dealer aron 56400 Ft ;-)
Csero
|
+ - | Pontrendszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Pentek este a Klub Radioban hallgattam XY rendor-alezredes
nyilatkozatat a kozeljovoben bevezetendo kozlekedesi szabaly-
sertesekre vonatkozo pontrendszer tervezett reszleteirol. Sajnos
csak a musor egy toredeket hallottam, abban a kovetkezok
hangzottak el:
*14 osszegyujtott pont = jogsi bevonas
*2 evenete tiszta lappal indulas
*allo jarmuvel elkovetett szabalysertest nem vonnak be a
pontozasba (pl. tilosban parkolas)
*legsulyosabb vetsegert 5 pont kaphato (pl. szemelyi serulessel
jaro baleset okozasa, kiemelt gyorshajtas, tilos jelzesen athajtas,
ittas vezetes)
*kevesbe sulyos vetsegert 4 pont kaphato (pl. gyorshajtas, bizton-
sagi ov becsatolasanak elmulasztasa)
*halmozott szabalysertes eseten egyszerre max 7 pont gyujtheto
(pl. biztonsagi ov becsatolasa nelkul hajtasz at a piroson)
Ennyit hallottam a musorbol. Erdekelnenek tovabbi reszletek.
Lehet esetleg olvasni errol a weben valahol?
Udv,
Lazar Peter
|
+ - | Nem OX, hanem FA. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho,
A kornyesz lista cikket ollozom ide:
vissza a multba:
Yugo: 100 km 20 kilo faval Aanton Peterke belgradi mernok
piros Yugo 45-ose 20 kilo tuzifat fogyaszt szaz
kilometeren. Lehet hogy elso hallasra hulyen hangzik, de a
kocsi akar orankent kilencvennel is megy.
- Fonok, kell fa? adok olcson - nevetnek a tuzeloarusok.
Anton meg vesz es befoti a kocsijat.
- Az emberek gyakran turpissagra gyanakodnak, holott egy
regi technologiarol van szo. Semmi rendkivuli nincs benne.
Az orszagban az otvenes evek kozepeig kozlekedtek fa
meghajtasu autobuszok es teherautok. En csupan a Yugomra
alkalmaztam a technologiat - szerenykedik.
Elismeri hogy jol esik amikor a szemafor elott mindenki az
o kocsijat bamulja, mintha a legdragabb Mercedes lenne. A
kocsi atalakitott alakja sokakat meghokkent. A teton egy
alacsony badogdoboz lapul mely a kulonleges szoroket es
hotoket tartalmazza, a hatso sarhanyon pedig egy hatalmas,
bojler alaku kazan all.
Azt hittuk hogy a fa hajtasu Yugo kohogni es razkodni fog,
de tevedtunk. Ugy megy mintha csak szuper(97) lenne benne.
Igaz nem annyira fordulekony mint a benzines eredeti (annak
45 loeroje helyett csupan 27-tel rendelkezik) de eleg egy
egyszero szamitas hogy radobbenj?nk:
a fahajtasu furikazas kb. tizszer olcsobb mint a benzines.
Es fa aztan van.
- Igaz, egy kicsit kenyelmetlen dolog hogy mindig fat kell
vagni es indulas elott negyed orat kell varni amig a fa el
nem hamvad - mondja az EPS ba'nyakitermelesi mernoke. Mar
tiz eve gondolkodik rajta hogy fara allitja at a kocsijat.
a NaTO tamadas utan aztan munkahoz is latott. Hogy
ketelkedtek e benne? Igen, a szomszedai, munkatarsai
egyarant gyanuperrel szemleltek eredetileg.
- Minden nap fejlesztem, tokeletesitem, tanulok a sajat
hibaimon. Muszaj, mert nagyon keves szakirodalom letezik. a
kocsi egy even belul jobban megy majd amikor beleepitek meg
egy par turbinat - mondja a talalmanyanak hamar hire ment,
es most masok is szeretnek a kocsijukat atallittatni.
Egyelore azonban nem gondol gazdasagi felhasznalasra.
a legnagyobb tavolsag amit eddig hajtott, Belgrad - Sid.
Minden gond nelkul ment, ha a minden sarkon felbukkano
kivancsiskodokat nem tekintjuk annak.
A legerdekesebb hogy anton Yugo-jat nem csak olcsobb faval
hajtani de kevesbe is szennyez. A meresek szerint az
eredeti szenmonoxid termelesenek csupan 20 szazalekat
engedi ki a szabadba.
- Nem csak a Yugo kocsira alkalmazhato az eljaras - jegyzi
meg - Minden kocsit at lehet benzinrol fara allitani. a
Yugo csupan azert volt idealis mert rengeteg szabad hely
volt benne a motor korul
D.J.V.
Bby
|
+ - | Hideg motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Leirnam egy tortenetemet, hatha valakit erdekel,
hogy miket szivtam az autommal, mig vegre megoldodott
a problemam. Akit nem erdekel az PgDown.
Az auto egy Ford Ecsort 91-es. Amiota bekoszontott
a tel, es egyre hidegebb lett, egyre nehezebben
akart bemelegedni a gep, es a motor uzemi hofoka
nem erte el a normal tartomanyt. A fogyasztas
8 literrol 10-hez kozeledett, es nem tetszett az
egesz auto. Nosza, gyorsan termosztatot csereltem,
de nem javult meg. Vegre szombaton a sokadik
szetszedes utan rajottem arra, hogy a rafinalt
ontesu termosztathazban van egy termosztatot
athidalo, kb 8!!! mm atmeroju athidalo ag.
Igy teljesen zart termosztat eseten is jelentos
a vizaramlas a huto fele. Ennek a luknak a lezarasa
teljesen megoldotta a problemat. A vizhomerot
mintha odaszegeztek volna, gyorsan bemelegszik es
teljesen stabil. Ja es a fogyasztas lehet, hogy
jobb lesz, mint a nyaron mert ertekek, mivel a motor
talan meg nyaron is tulhult.
Azota is azon gondolkodom, hogy mi az oka annak,
hogy ekkora athidalo agat raktak oda. Nem akarom
elhinni, hogy ez konstrukcios hiba, de nem tudok mas
magyarazatot.
Akinek hasonlo problemaja van, annak batran ajanlom
a termosztathaz ilyen iranyu felulvizsgalatat.
A Fordosoknak pedig szivesen elarulom, hogy hogyan
lehet ezt megoldani szetszedes es vizleengedes
nelkul.
Bocsi, ha unalmas voltam:
G. Peti
|
+ - | Fabia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>Pozitivum: Kiforrott technologia, jo ar/ertek arany, nem lopjak annyira
>hatrany:Nehany elavult megoldas (pl. motor, de ami bevalt azon minek
>valtoztassanak :-) "csak egy skoda" (legalabbis szuzis
>nagybatyam szerint :-)
Mint mar irtam, volt szerencsem kiprobalni a Fabiat, a legerosebb
101 LE-s verziot - a kollegam szeretett volna venni...
Annak ellenere, hogy 2 honapja a Fabia fenykepevel aludt, eleg hamar
meggondolta magat. Az ok:
- menetzaj
- szerinte keveset rugalmas (101 LE-hoz kepest)
- szinte nulla csomagter
- az ara (378.000 Sk = kb. 2.2 millio) fapadosan
- mar most eleg jol viszik a csunya bacsik
Vegul Nissan Almerat vett, ami (mivel jon az uj verzio, dobaljak a regit)
- 405.000 Sk = 2.3 millio Ft
- tele van extrakkal
- a Fabiahoz kepest oriasi a csomagtere
Cs.
|
+ - | Magyar, tuninggal foglalkozo weboldal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem reg kezdtem el foglalkozni tuninggal, es elegge felcsigazott a dolog. Nezeg
ettem forrasok utan neten, de nem
nagyon talaltam magyar site-ot a temaban. Ezert ugy dontottem csinalok egyet.
El is keszult egy resz belole, de
szuksegem lenne segitsegre, hogy vegleg elindulhasson. A site-on megtalalhato (
lesz) minden ami a temahoz
kapcsolodik. Lesznek tuningleirasok, szakvelemenyek, cikkek, galeria, forum, es
emenynaptar stb...egyelore
a "Tuningrol" fejezet keszul, a tobbi link egy helyre vezet.
Azzal a keressel fordulok hozzatok, hogy akinek vannak tapasztalatai, anyagai a
temaval kapcsolatban, vagy
barmivel segiteni szeretne/tudna egy tuninggal foglalkozo szinvonalas magyar we
blap letrehozasat, az keressen fel
maganban.
A site a www.extra.hu/tuningcenter es a www.tuningcenter.cjb.net cimen erheto e
l. A temak lathatok, ezekhez
kellene segitseg.
Elore is koszonok minden segitseget, es remelem tetszeni fog Nektek is.
Koszonettel, Pocza Zoltan
|
|