1. |
kek szurofeny elol (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
2. |
viz az autoban (mind) |
84 sor |
(cikkei) |
3. |
potkerek (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
4. |
rosszul vezeto nemzetek (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
TC hir (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Jugoszlavia, vontatokotel, tompitott (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
7. |
va:Kotelezo tartozekok (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
8. |
va:Re: Gazolas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
9. |
Autolopasok (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
10. |
RE: gazolas (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
11. |
Sko potkerek, virsli potkerekpotlek (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
12. |
SEGGFEJ nemetek? (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
13. |
Suzi vagy Matiz (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
14. |
Parizsi autoszalon fotok (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
15. |
gazolas (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
16. |
nemet villantoterkep (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
17. |
kurbli + VW (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
18. |
elsosegelycsomag, gumijavito (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
19. |
Kulfoldi auto / jogsi (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
21. |
H-s rendszam + Proton (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
22. |
Re[2]: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
23. |
Re: Kotelezo tartozekok (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: Re: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: Szaboze II avagy Punto II (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: berauto (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: p406 tankolas (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
28. |
elolvasni (mind) |
76 sor |
(cikkei) |
|
+ - | kek szurofeny elol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tobb szembe jovo auton lattam mar kek szurofeny szeru lampat.
Legtobbszor lent, a lokharitoba epitve, de elofordult mar az is, hogy a
szelvedo felso sarkaiban lattam.
Kerdesem:
Ez valami hatekony "la'tni es la'ttatni" dolog (mert eleg jol lehet
eszlelni messzirol is), vagy valami "gagyi" TUNING?
Volt olyan amikor elvakitott ez a szerkentyu, mint nehany hazilagos
keszitesu kodlampa.
Ti talalkoztatok mar ilyennel?
Mellesleg a Ford Ka, mint olyan, milyen motorokkal kerül(t) forgalomba?
A 3-ason tolt hatulrol, de meg 170-nel is, aztan elengedtem. Lelekvesztonek
tunt.
Udv, Katona Gabor (KisM)
Ui: A ketyegesem (BRAVO-ban) elmult, vagyis megvan, hogy mi okozza.
Ho"fokszabalyozo.
|
+ - | viz az autoban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Viszont az ajtorol hianyzott a folia, es a hangszoron at
> bejott a viz cimu hibat megmagyaraznad?
Egy gyors kerdes az elejen: Lattal mar autot kozelrol?
MINDEN altalam ismert auto ajtajanak belsejebe viz kerul,
ha esik az eso. Lassan, cseppenkent, de pl. olasz turaimon
gyakran megyek 6-800 km-t szakado esoben. Utoljara >800
volt, Ravennatol Pozsonyig szakadt... Hidd el, ezalatt a
szinte eszrevetlen par csepp tobb liter is lehet. Az
altalam ismert gyartok ezzel ugy vedekeznek, hogy az ajto
beljeseben az uveg belso felenel folia tereli le a
cseppeket az ajto aljaba, ahol 3-4-5 nyilason kicsurog a
viz. Ezt a foliat nagyon nehez visszarakni, 2 lehetoseg
van - az egesz ajtot szetszedni, hogy pl. az ablakemelo
felfogatasa passzoljon a lyukba, ill. ne tepje szet a mozgo
uveg. A masik lehetoseg hatulrol elore huzni, es
vagni/ragasztani a foliat, ahol kell. Ha tokeletesen akarod
csinalni, egy ajtora akar 2-3 orat is ra kell szanni. Ez a
folia szerintem nagyon fontos, hisz az ajto tele van
elektromos alkatresszel, amik nem biztos, hogy orulnek a
viznek.
> Hogy kerul egy uj auto ajtajaba viz? Szet van rohadva az
> alja ennyire?
Te teljesen reszeg vagy. Vagy siman lokott. Mar megbocsass.
> Az ablak mellett ennyi viz megy le?
Tobb szaz km alatt igen.
> Bent van a viz. Hogy megy at a hangszoron? Atmegy.
A hangszoro hatuljan vegigcsurogva (a rozsdanyom szerint)
eler a csepp a hangszoro aljara, ahonnan lejjebb csoppenik,
majd a karpitozas alatt kibujik az ajto aljara. Mivel az
ajto be van zarva, onnan a gumi elvezetobe kerul. Az
megtelik es a kuszob alatt a viz lecsurog a J1 laba ala.
Mivel az egesz ido alatt egyetlen cm sem lathato ebbol az
utbol, lehetetlen volt rajonni, slagos proba nem valt be,
hisz annyi vizet nem tud az ajtoba spriccelni, hogy lathato
legyen.
> Ezen a folia mit segit? A hangszoro elotti resz is be van
> foliazva? Akkor mit hallasz?
Sajnos nem irhatom ki magambol a kivant jelzoket, igy egesz
nem frusztralt leszek. Edes bogaram, miert lenne lefoliazva
a hangszoro elotti resz? Szerencsere a gyartok okosabbak es
a hangszoro mogott foliaznak, illetve a hangszoro folott
meg van egy tereloszivacs, hogy a folia ne simuljon a
magnesre.
> Legvaloszinubb, hogy az ajto mellett ment be a viz, es a
> hangszoronal vetted eszre.
En hulye, fel evig jartam szervizbe, pedig csak sex69-nek
kellett volna szolnom. O a mindentudo autoszerelo :)
> De ilyen egyik kocsimon sem volt.
Olasz autokban folia van, japan autokban hoparologtato, H2O
elszivo 32 MB RAM-mal rendelkezo 6 processzoros viztelenito.
> Ezt meg eleg konnyu lett volna megoldni egy szerelonek,
> foleg ha mar tobbszor visszavitted, es latszik, hogy nem
> hobbibol.
Es ha elmondom, hogy orakon at spricceltem az autot egy
kerti slaggal es en sem jottem ra? 3 honapon at jartam J1
ules nelkul a szonyeget felhajtva? Ha esni kezdett,
pattantam az autoba es mentem fel s ala? Igaz, hogy en
biztos voltam benne, hogy fenn a folia, mert rakerdeztem a
szervizben, a gyerek meg is sertodott es szet akarta szedni,
hogy megmutassa. Ma mar banom, hogy nem hagytam, kb. 20
latogatast megsporoltam volna, egy rakas idot, egy rakas
penzt. A dolgom nehezitette, hogy a hatso ablakom sem gyari
mar es oda sem raktak foliat, a ket vizcsikbol keptelen
voltam rajonni, honnan jon a viz. Aztan leesett a tantusz.
Cs.
|
+ - | potkerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> [Potkerek kivul -- nem kell kipakolni]
> Tenyleg, melyik mostani kocsiban van hasonlo megoldas?
Peugeot 206.
|
+ - | rosszul vezeto nemzetek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> * SEGGFEJ nemetek. Meggyozodesem, hogy Europa egyik
> legrosszabbul kozlekedo nepe (autopalyan). Szemet,
> agressziv, kihaennem-stilus. Mindez szuper autokkal.
Szerintem rosszabb, mint a svajci nem letezhet. Eletem
egyik legszornyubb esemenye volt, mikor az osztrak
autopalyan egy BMW-s svajci a belso savban lelassitott 40-
50-re es a tablat kezdte bamulni, en meg 180-al mogotte...
Vagy szakado esoben 40 kodlampaval a bedugult autopalyan.
Olaszorszagban meg vegkepp veguk. Jaguar S Type es 40-el
veszi a kanyarokat, de egyenesekben kigyorsit, meg ne
elozhessem. Brrr. Azota messze elkerulom oket.
Cs.
|
+ - | TC hir (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nemrég egy brit felmérés azt a kérdést tette fel az
autósoknak, hogy beleegyeznének-e egy sebességkorlátozó
automatika, vagy valamilyen sebességátlépésre figyelmeztető
jelzőberendezés beszerelésébe. Meglepetésre a válaszolók 73
%-a igennel felelt, egy feltétellel: ha cserébe eltűnnek a
fekvőrendőrök az utakról. Persze kérdéses, hogy a területen
érvényes sebességhatárt is érzékelő sebességkorlátozó
alkalmazása mennyibe kerülne, és biztonsági szempontból nem
volna-e aggályos (szem előtt tartva a sokszor
alkalmazott "előre menekülés" elvét). Az viszont biztos,
hogy a mesterséges forgalmi akadályok eltüntetése mind az
autók futóművére, mind a vezetők idegrendszerére jótékonyan
hatna.
Hmmmm. soha soha soha!
Cs.
|
+ - | Re: Jugoszlavia, vontatokotel, tompitott (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Baksa Zsoltnak:
> rendor azt mondta, hogy kotelezo. En meg nem tudtam bizonyitani az
> ellenkezojet. Tenyleg, kotelezo felszereles Jugoszlaviaban a vontatokotel ?
> Es ha csak "levesznek" a rendorok, mit lehet tenni ? Sejtem a valaszt ... :
A vontatokotel kotelezo Jugoszlaviaban. (Tolem mondjuk eddig talan 1x kertek
osszesen.)
-----------
G.Laci Zoltannak:
> tudom hogy a szerb
> zsernyakok eloszeretettel csapnak le a kulfoldiekre,
Sajnos a magyarok is, szinten tisztelet a kivetelnek.
> tisztelet a ritka kivetelnek. Egyszer azert akartak meg-
> b..ni mert itthoni szokas szerint felkapcsolt fenyszoroval
> kozlekedtem nappal :-(. Gondoltam artani nem art, csak
> hasznal. Nem a fenet, majdnem magamnak artottam vele,
> ugyanis nem volt nalam marka se dinar, forintba meg nem
> akartak a "szabadulasi" dijat elfogadni. Be akarta dumalni
> nekem hogy ez naluk kifejezetten tilos!
Egyaltaln nem tilos, mindossze nem kotelezo. Ami viszont tilos es amiert
megbuntethetnek, ha csak a helyzetjelzoket hasznalod illetve ha hasznalod a
kodlampat normal latasi viszonyok kozott.
> soknek, sajnos nem eleres. Rendor 1000 dinar koveteles, annyi nem
> leves keznel, 40 Euro felajanlas zsebbe, rendor nem elfogadas, dinarhoz
> ragaszkodas.
Ez csak azt jelenti, hogy legalabb nem zsebre dolgozott. Mellesleg az 1000
dinar az csak kb. 15 EUR.
Mostanaban nem nagyon dolgoznak zsebre a YU rendorok, ugyanis kemenyen
ellenorzik oket. Pl. semmilyen kulfoldi fizetoeszkoz nem lehet naluk, amikor
szolgalatban vannak.
Udv,
Gabor
AR-145
|
+ - | va:Kotelezo tartozekok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mivel egy masik orszagban tartozkodsz, igy annak a szabalyai
> ervenyesek rad is.
Volt egy jatekfilm 30 eve. "Dorellik jon"
Orokseg korul folyt az oldoklo harc. A bergyilkos, mint
kozlekedesi rendor megdumalta a franciaorszagban autozo
angol part, hogy rajuk az otthoni balra hajts vonatkozik.
Autosok halalkodva el - satani vigyor ez kezdorzsoles - elso
sarkon tul csattanas es emelet magas langternger :-)
--
Meszaros Geza
|
+ - | va:Re: Gazolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem merem pontosan leirni, mert en sem tudom biztosra
>(akadalyoztatni vagy gatolni, stb.)
Zavarni, akadalyozni, veszelyeztetni. Ezt a harom fogalmat
hasznalja a KRESZ.
Zebra nelkul a jarda meghosszabbitasaban az autok _zavarasa_
nelkul szabad csak atkelni. Tehat sem a sebesseget, sem az
iranyat ne kelljen valtoztatnia miattam. Ugy indulhatok at
az uton, hogy neki semmi dolga velem. Mire az auto odaer, en
mar ott sem vagyok. Viszont a sebesseget nem novelheti, mert
akkor megteveszti a gyalogost. Ezt is tiltja a KRESZ.
Ha nem jol merem fel a sebesseget es a tavolsagat, akkor
_zavarni_ fogom. Az autosnak ilyenkor minden tole telhetot
meg kell tenni a gazolas elkerulesere.
Vetlen, ha az ut es latasi viszonyoknak megfelelo sebesseget
nem lepte tul es bizonyitott, hogy fektavolsagon belul
leptem ele es a kikerulesre sem volt modja. Meg nem ivott,
nem vonta el semmivel a figyelmet, meg... meg... meg...
Ritkan vannak tisztan az egyik felet hibaztathato
szituaciok. Egyedul csak a vonatnak van mindig igaza.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Autolopasok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Ami a suzi mellett szol:
>nagyobb, erosebb, keveset fogyaszt, nem lopjak (tomegcucc), a regi Ladat
beszam
Ha mar a lopasnal tartunk, bemasolom egy Budapest, XI. keruleti kiadvany
tavaly decemberi autolopas statisztikajat.
Volkswagen - 22 db
Audi - 11 db
Fiat - 5db
Trabant - 5 db
Skoda - 4 db
Renault - 4 db
Wartrburg - 3 db
Lada - 3db
Nissan - 3 db
Opel - 2 db
Suzuki - 2 db
BMW - 2 db
Daewoo - 1 db
Ford - 1 db
Peugeot - 1 db
Seat - 1 db
Mercedes - 1db
Mitsubishi - 1 db
Toyota és Yamaha robogó 1 -1 db
Tisztan latszik, hogy a "tomegcucc" ill. kisebb erteku autokat is igen
rendesen viszik, gondolom kevesebb a melo veluk ...
Igaz, ez csak egy kiragadott honap egy 70 ezres keruletbol, azert kivancsi
lennek fovarosi, ill. budapesti atlagra ! Nincs valakinek ilyen a
birtokaban ?
Zsolt
|
+ - | RE: gazolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Felado : [Hungary]
>> Temakor: gazolas ( 12 sor )
>> Idopont: Mon Oct 7 10:43:50 CEST 2002 AUTO #1610
>> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> ...
>Akkor bizony NEM szabalyosan keltek at. A jarda egyenes
>meghosszabbitasaban
>halado gyalogosnak csak A KANYARODO jarmuvekkel szemben van elsobbsege!!!
>
>Pl: foutvonal, kicsi keresztutcaval. Ha te a fout jardajan mesz, es at
>akarsz menni a kis uton, akkor elsobbseged van, a foutrol a kis utra
>kanyarodokkal szemben.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>
>A fenti peldaban nincs elsobbseged a kis uton erkezokkel szemben _is_?
>Nekem valami azt sugja, de nem vagyok benne biztos. Jo lenne megnezni.
En is igy tudtam, de megneztem. A Kreszben ez all: (21. szakasz 5-8.)
>>>>>
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a
közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda
meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű
megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a
járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak
veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten
késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a
járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel
szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt
gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak
azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen
a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel
szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs,
mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a
járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel
van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
<<<<
Fogashnak volt igaza:
ekkor valoban nem volt elsobbsege a babakocsis anyukanak, de ettol meg
nem szabalytalanul kelt at!
Szerintem azert van nagy hallgatas az ugyben, mert nem egyertelmu,
esetleg mennyiben zavarta az anyuka a VW vezetojet, kelloen meggyozodott
-e hogy biztonsagosan atkelhet, a VW-s srac lathatta-e idejeben a
babakocsit (szerintem igen) szoval sokismeretlenes egyenlet, de az eddig
hallottak alapjan a VW vezetoje a hibasabb kettejuk kozul!
Az Indexes forumon le is irtam, a kozlekedes szereploi kozott a felelosseg
es a kotelessegek megoszlasa nem egyforma, mert a helyzetuk se az!
Akinek van kisgyereke, az tudja, hogy neha nagyon nehez kontrollalni
oket, es nincs meg a szukseges belatasuk.
Az anyuka nem tud kart tenni a VW-ben, mig a VW vezetoje meg tudja
olni ot es a gyereket. EZERT nagyobb az autovezeto felelossege,
es ezert lett volna koteles korultekintobben vezetni, fuggetlenul attol,
hogy az atkelo anyuka zavarta-e vagy sem.
Csak akkor lehetne felmenteni a sofort, ha bebizonyithato, hogy fizikailag
nem allt modjaban megakadalyozni a balesetet, kello elorelatassal sem.
(pl.: vezeto betartja a sebessegkorlatozast, gyerek takarasbol eleszalad
fektavolsagon belul, es nincs lehetoseg kiterni - de itt nem ez volt)
udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
|
+ - | Sko potkerek, virsli potkerekpotlek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Amugy szerintem a Skoda 120 a kiraly,
>ahogy elhelyeztek a potkereket, ha mar szakado esoben
>valaki pakolt ki egy teli csomagtartot az ut szelere,
>hogy eloszedje a potkereket, az visszasirja.
Ja, kulonosen ha be van gyogyulva a potkerek a helyere,
mert pl. behorpadt az elso csomitarto feneklemeze, esetleg
nem lehet kioldani vagy visszazarni rogzitolemezt a gombbal.
Meg ugy altalaban faszanyos lehet, ha valaki pl. Armani
oltonyben nekiall a Sko aljarol kigyogyitani a potkereket
kalapaccsal, feszitovassal egyeb harci eszkozzel.
Csinaltam 3x, es nem volt jo feeling.
En inkabb kiramolom a csomagtartot zuhogo esoben.
Egyvalamit viszont nagyon dijaztam a Skodaban: TELJES
ERTEKU potkereke volt! (mar ha felfujva befert a helyere)
Majd elsirtam magam, amikor kiszedtem a Tempra potkereket
(elotte nem vizslattam meg) es lattam, milyen kis gorcs
tomorgumis virsli, ronda pirosra festve - hogy egy
kilometerrol is latszodjon: igen, potkerekkel megyek.
A menettulajdonsagait tekintve en a 40-et is soknak ereztem,
figyelembe veve, hogy legalabb 1"-al kisebb mint a normal
kerek. Es -szamos esetben- nem eleg a legkozelebbi gumisig
menni.
Szerencse, hogy nem alufelnim volt: akkor val.szeg fol se
tudtam volna rakni a potot.
Szoval inkabb felaldoznam azt az 5-10 litert a csomagterbol,
cserebe egy normalis potkerekert.
Hogy a flat-run miert nem teljes erteku megoldas, mar irtam.
Sporolas, marketing. Elhitetik az emberekkel, milyen franko,
hogy nincs potkerek. Pedig csak sulycsokkentes, koltsegcsokkentes,
a gyartonak jo, nem nekunk.
udv:
VAti
Fiat Tempra 2.0i
|
+ - | SEGGFEJ nemetek? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Sandorral irtuk:
>> * SEGGFEJ nemetek. Meggyozodesem, hogy Europa egyik
>> legrosszabbul kozlekedo nepe (autopalyan). Szemet,
>> agressziv, kihaennem-stilus. Mindez szuper autokkal.
>
>Na, errol szeretnek picit tobbet hallani. A nemetek
>vezetesi stilusat szemelyesen sosem tapasztaltam meg, de
>eddig mindenki (fonokom aki 8 evet toltott ott, masok is
>akik ott laktak stb) dicserte a szabalybetartasukat.
>(Pontosabban szidta, mert tulzasba viszik:)
>
>Igy ha a kihaennem-stiluson azt erted hogy nem engednek be
>peldaul egy szabalytalan sor-melletti-eloremenes utan,
>akkor ok, de nem azert mert kihaonem... Ha masra erted,
>akkor mire?
Most ugye 2 nap alatt levezettem 4000 km-t. Harmadat Fro-
ban, harmadat Nemeto-Ausztriaban (ja, nem volt Anschluss :-
). A Franciaknal ismerik a JOBBRA tarts szabalyt, a
nemeteknel (u:bermensch) nem.
Aztan rajottunk, hogy miert: a franciak (talan
az "orultebb" vezetesi moral miatt) a tukroket neha
megnezik. A nemetek max 5 percenkent, meg autopalyan is.
Bunko dolognak tartom a reflektoros-balindexes-dudalos
tolakodast, meg a jobbrol elozest, de ha az ember nem vet
be minden figyelemfelkelto eszkozt, 5 percig eszre sem
veszik, hogy mogottuk mesz. Mindezt termeszetesen 80 eves
kriptaszokevenyek GTI Golfokkal meg SLK-kal.
Es termeszetesen meg vannak sertodve, megha
sebessegkorlatozas sincs, csak
mondjuk "Richtgeschwindigkeit".
Arrol nem is beszelve, hogy ELETVESZELYES, ahogy besorolo
savnal a kulso savban halado GONDOLKOZAS nelkul atjon a
belso savba, hogy engedje besorolni a kintrol jovot.
Udvarias dolognak tartom, de ezek az esztelenek TUKOR
nelkul csinaljak. Nem hiszem, hogy a nemet Kreszben benne
lenne, hogy a belsoben haladonak satuznia kellene ezert,
vagy a belso fure hajtani...
Raadasul a bamba Jurgen-arcok csak bamulnak (dugoban allva
rettenetes), azzal a tipikus megvetessel, ahogy a
nyolcvanas evekben a Becsiek neztek a Trabantjainkat. A
magyar rendszamom meg mindig ezt a reflexet valthatja ki
beloluk (raadasul ugye olasz auto...). Biztos en tulzok, de
nem vagyok skizofren! :-)
>> * PARIZSt egyre jobban elvezem autoval. Bar az eppen
>> aktualis (heti...:-) sztrajk kicsit elszomoritott
>> (mindenhol oriasi dugok). Mindenhol jo tablazas
>
>Tessek? Ezen a heten semmi sztrajk nem volt (kopogjam
>le)...
Nekem a Parizsiak mondtak. MIndenesetre az A13-en zaftos
10 km-es dugo volt egesz vegig befele, meg Versailles-on
kivul is...
udv,
djtiszy
|
+ - | Suzi vagy Matiz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Zsolesz kerdezte:
>>>
Az eddigi utannajarasok alapjan Suzuki, Matiz, Saxo lenne
az eselyes.
OFF: Miert nem lehet Suzukinak hivni? Persze, ez jobban
rimel az UCCSI, GYUMI, UBISALI, PIPI-PO:RI szavakra... :-)
>>>
Ami a suzi mellett szol: nagyobb, erosebb, keveset
fogyaszt, nem lopjak (tomegcucc), a regi Ladat beszamítjak
A Matiz legalabb nem megy 150-nel halalsebesseggel....
>>>
Matoz mellett szol: pici motor, kisebb ado, szebb forma
A pici motor csak a fentieknel elony. Ha meghajtod 100-130
kore, gond nelkul benyalja a 8 litert.
A szebb forma miert elony? Ez nem elony, ez szubjektiv
velemeny.
En tovabbra is azt mondom: AZT az autot kell megvenni,
amelyik a legjobb allapotban van, meg amelyik a legjobban
TECCIK . abban jol fogja magat erezni mindig.
Egyebkent elgondolkoznek Seicento-n, Saxon, 106-oson is.
udv,
tiszy
|
+ - | Parizsi autoszalon fotok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Ahogy igertem, elkeszultek a fotok, es tegnap este a
legjobbakat (24/100 db) be is szkenneltem. Pirmitiv
informatikai tudasommal beraktam 2 zipbe.
Sajnos a nexus.hu rakoncatlankodott tegnap (ma :-) es nem
tudtam letolthetoen felrakni. 2 db 1,5 MB-os zipben viszont
mindenkinek szivesen elkuldom, aki keri.
udv,
tiszy
|
+ - | gazolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: Akkor bizony NEM szabalyosan keltek at. A jarda egyenes
: meghosszabbitasaban halado gyalogosnak csak A KANYARODO jarmuvekkel
: szemben van elsobbsege!!!
: Pl: foutvonal, kicsi keresztutcaval. Ha te a fout jardajan mesz, es at
: akarsz menni a kis uton, akkor elsobbseged van, a foutrol a kis utra
: kanyarodokkal szemben.
: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
: A fenti peldaban nincs elsobbseged a kis uton erkezokkel szemben _is_?
: Nekem valami azt sugja, de nem vagyok benne biztos. Jo lenne megnezni.
De van. A gyalogos a fouton halad, tehat elsobbsege van a becsatlakozo
uton jovokkel szemben.
Visszaterve az eredeti esetre: ha szabad ott atkelni (nem vagyok
meggyozodve arrol, hogy egy 2x2 savos uton zebra nelkul at lehet kelni
keresztbe a dupla zarovonalon, hiaba a jarda meghosszabbitasa), akkor sem
mindig a foutnak van elsobbsege. Ha sehol a lathataron nincsen auto es en
megkezdem az atkelest, akkor nekem elsobbsegem van az autosokkal szemben.
Meg kell allniuk (mindket iranyban) es meg kell varniuk, amig befejezem az
atkelest (azaz, hiaba hagytam el az egyik savot, az ott allo auto nem
indulhat addig, amig ujra a jardan nem vagyok). Persze az eredeti hirbol
semmi nem derul ki, ugyhogy puszta spekulacio az egesz.
Udv,
marky
|
+ - | nemet villantoterkep (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: A nemetorszagi villanoterkepet nem talaltam meg, de egy nemet weblapot
: igen, amin fenykepek vannak az itteni traffipaxokrol, varosra lebontva.
A villantoterkep papirformatumu. Egyebkent szerintem hulyeseg, mert 1)
csak a fixen folszerelt fenykepeszet van benne, a mobil fenykepeszet
nincsen. 2) minden papirterkep mar a megjelenesekor elavult. Egyebkent van
egy baromi egyszeru megoldas: be kell tartani a KRESz-t.
Udv,
marky
|
+ - | kurbli + VW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Kurbli meg az 1987-es 1200S LADA-jaban is van apamnak. Jo,
mert a garazsbol ahogy kijarunk, egybol emelkedik a talajszint,
szemben meg masik garazs. Akksi rosszalkodott, s csak ugy tudtam
egyszer egyedul beinditani a kocsit, hogy R-be raktam, kurblit tekerve
meghajtottam a motort, mert emelkedonek felfele kurblival felment,
egyedul viszont nem tudtam volna kitolni! Nem is nehez kurblizni, de
beinditani kurblival viszont ketszer probaltam, nagyon nehez volt... Ja,
szoval kikurbliztam az emelkedore, onnet meg a garazssorok vegeig
el tudtam tolni, az meg mar egy lejtos ut, ott meg legurulva 2-ben
sikerult beinditani. Szoval jo az a kurbli, ha sietni kell, egyedul vagy
es nincs eppen penzed se mindenfele ASSISTANCE szolgaltatasod...
Amugy GOLF III-nal markaszervizben 40.000 Ft volt, hogy rajojjenek
miert villog az olajnyomasjelzo (plusz sipolt is). Valami tomites elment,
bekerult az olajszurobe. Nem sokaig lattam a szamlat, de maga az
olajcsere kb. 15-20.000 Ft volt! Meg olajteknoleszereles, stb... Ja, ez az
ar asszem netto volt!!! Ezen mar egy LADA 1/4-et meg lehet venni....
Udv! GERI
|
+ - | elsosegelycsomag, gumijavito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Marcus irta:
>Kell. Az orszaghatar atlepesevel koteles vagy az orszagbeli torvenyeket
>betartani. Ha nem ismered a torvenyt, az egyedi szocialis problema, de nem
>mentesit a betartasa alol. Egyebkent melyik az az orszag, ahol nem kell
>elsosegelycsomag?
Pl. Franciaorszag. Itt egyedul az izzokeszlet a kotelezo.
KZG irta:
>1x vettem autosboltban valami defektjavito-gumifelfujo szpret.Van
>ilyennel vkinek tapasztalata? Azt irta ha jol emlexem, hogy kb 50-es
>tempoval kb 50 km-t lehet vele menni.Viszont idokorlatot nem irt.(Mi van
>ha pl nem 1xrre teszem meg az 50km-t, hanem mondjuk pentek este-hetfo
>reggel intervallumban direkt a kimeles miatt...)
En vettem ilyet es hasznaltam is. Emlekeim szerint az 50 km-es
korlatozas
az csak arra vonatkozik, hogy amikor az ember belefujja a lottyot, akkor
egy darabon csak ennyivel szabad menni, amig a tomitoanyag (valami
gumioldat) rendesen szet nem oszlik es meg nem kot a gumiban.
Az elso alkalommal, amikor hasznaltam tokeletesen mukodott, tobbezer
kilometert hasznaltam meg a gumit utana egyeb javitas nelkul.
Ellenben a masodik esetben nem tomitette el a lyukat, a megoldas nem
mukodott.
Az is igaz, hogy a leirasban felhivjak a figyelmet, hogy csak kis
defektek
eseten hasznalhato (pl. egy szog).
Udv:
Zsolt
*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50 Fax.: (33) 2.40.25.89.20
|
+ - | Kulfoldi auto / jogsi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello, ugylatszik en szerencses vagyok ez ugyben. A magyar jogsit be kellett cs
erelnem finn
jogsira az itteni oregecske Kadettem kedveert. Ezzel a jogsival viszont az otth
oni Feliciat is
vezetem azon a nehany heten at, amig van szerencsem otthon autozni.
Tortent egyszer, hogy hajnali fel negykor allitottak felre: Szemelyi, forgalmi,
jogositvany...
Hat utlevel plussz a kinti jogositvany az nalam volt, de a forgalmi biz otthon
felejtodott.
Szerencsemre a rendort annyira megzavarta az idegen jogsi, hogy forgalmit mar n
em is kert.
Visszaadta, intett, en meg orultem, hogy mehetek, es az elso dolgom hazaerve az
volt, hogy
megkerestem a forgalmit.
A nyaron a Kadettnak is megmutattam szep hazankat, tokig megpakolva hazaszallit
ando
csomagokkal. A hataron a vamtisztnek hebegtem valamit, hogy auto utlevelet, vag
y mit is
szeretnek, o meg elzavart. No gondoltam, most mar biztos nem kell magyarazkodno
m a
hasznaltan vasarolt oszcilloszkop, tapegysegek, fuggveny generator, logikai ana
lizator es
mas egyeb muszer szamlan feltuntetett ertekerol. Mikor megszunt a regi munkahel
yem, eleg
barati aron sikerult vasarolgatni...
Amugy nekem az elmult hat evben csak jo tapasztalataim voltak a magyar illetve
finn
rendorokkel. Meg a szlovak/cseh hataron hallot Jonapot kivanok es Hyvaa paivaa
is jol esett.
|
+ - | Re: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Na, errol szeretnek picit tobbet hallani. A nemetek vezetesi stilusat
> szemelyesen sosem tapasztaltam meg, de eddig mindenki (fonokom aki 8
> evet toltott ott, masok is akik ott laktak stb) dicserte a
> szabalybetartasukat. (Pontosabban szidta, mert tulzasba viszik:)
En nemreg voltam Lipcseben, bar az keletnek szamit.
1. A kozlekedesi lampak ertelmerol fogalmuk sincs. Foutakon mindenutt
piroshullam van zold helyett. Kivetel pl. Drezda belvarosa, ahol kulon
oriasplakatokkal reklamozzak, hogy bevezettek a zoldhullamot. Hmm.
2. De hogy megse legyen a piroshullam miatt akkora dugo, a lampak mellett
van egy zold nyil, ami azt jelzi, hogy akkor is kanyarodhatsz jobbra, ha
eppen piros van, de nem jon senki. Na akkor mi a feszkes fenenek tettek
oda a lampat, ha nem forgalmat iranyitani?
3. 10 auto is tud feloras dugot csinalni. Sokszorta tobb es jobb ut van,
mint Pesten, megis csak gyer forgalom mellett lehet rajtuk dugozas nelkul
haladni. Ja, ha baleset van, 20 mikrobusznyi rendor ott terem, es azok
is tobb oras dugot csinalnak. Ott naponta lattam annyi rendort, mint
Pesten 1 ev alatt.
4. Mindenhova padkat epitenek a parkolokban. Rongaljam a gumimat parkolas
cimen.
5. Meg mindig azt hiszik, hogy tart a vilaghaboru, es meg kell teveszteni
az idegen csapatokat. Pl. egyenesen tovabbhalado fouton mindig ki van teve
a tabla XY varos fele, de ha fout es mellekut elagazik, nem rakjak ki. Es
10-bol 8-szor ilyenkor a mellekuton kellett volna tovabbmenni. Amelyik
hataratkelo at van huzva, az nyitva van, amelyik nincs, az meg zarva.
Kedvencem: A14-es autopalyan kitablazott kijarat Lipcse fele. Ha kimesz,
50 kilometer utan hegyen-volgyon es kis falvakon at Lipcsebe jutsz. Ha nem
mesz ki, egyenesen Lipcsebe vezet, 27 km.
6. Autopalyan, ha nem mesz legalabb 180-nal, leturnak az utrol. Ki se menj
kamionokat elozni 140-nel, mert hatad mogott terem valaki 200-zal a
semmibol, es ratapad a dudara. Egy helyen egy batar BMW a
kapaszkodosavban(!) probalt meg letolni az utrol, es meg dudalt is hozza.
Az elozest nem tanitottak neki?
7. Nem olyan fene nagyon szabalyosak, a duda nagy szerepet jatszik naluk a
vezetesben. Varosban mennek 60-70-nel, autopalyan 180+. Gyakran egyiranyu
utcaban is jonnek szembe. Bar varosban viszonylag korrektul vezetnek.
+1. Sok Smart van arrafele :)
> Azt biztos hogy a videkieknek nincs tul jo velemnyuk a tozsgyokeres
> parizsiakrol:))
Egy vilaglatott ismeros ugy jellemezte a dolgot, hogy nem minden francia
kocsog, csak akik Franciaorszagban elnek :)
Gumo
|
+ - | H-s rendszam + Proton (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
fogash irta:
"A H-s rendszam kozvetlenul a most futo I-s elott volt, tehat a "nem eppen
mai gyerek" max EGY eve kapta ezt a rendszamot..."
Marpedig 2000 augusztusaban mar javaban osztogattak a HIX rendszamokat,
akkoriban irta djtiszy, hogy ezek vannak soron naluk, es en lattam is oket.
Az A2 anno egy Proton kep ala a "Mi nem stimmel a Lanceren?" feliratot
biggyesztette. Szerintem tokeletes jellemzes.
udv: yerico
|
+ - | Re[2]: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> * SEGGFEJ nemetek. Meggyozodesem, hogy Europa egyik
>> legrosszabbul kozlekedo nepe (autopalyan). Szemet,
^^^^^^^^^^
>> agressziv, kihaennem-stilus. Mindez szuper autokkal.
> Na, errol szeretnek picit tobbet hallani. A nemetek vezetesi stilusat
> szemelyesen sosem tapasztaltam meg, de eddig mindenki (fonokom aki 8
> evet toltott ott, masok is akik ott laktak stb) dicserte a
> szabalybetartasukat. (Pontosabban szidta, mert tulzasba viszik:)
A nemeteknel nincs sebessegkorlatozas _autopalyan_.
Szemelyes tapasztalatom nekem sincs, de tobb helyrol hallottam en is
hogy eleg durvan lenyomjak aki nem megy eleg gyorsan.
Feri
|
+ - | Re: Kotelezo tartozekok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az mar mas kerdes, hogy van -e ertelme
> ennyi kacatot tartatni a kocsiban (a holanc az nem kerdes). Mindent
> meg lehet magyarazni, de ha senki nem hasznalja, akkor legalabbis
> kerdeses a dolog. Bemegyek az elso kutra, veszek izzot. A haromszoget
> majdnem senki nem hasznalja, elsosegelydobozt szinten. Akkor
> minek? Errol jut eszembe a Lengyelekhez tuzoltokeszulek is kell.
> Minek? Korberohogi a tuz, azt a ket kilos poroltot.
Minek haromszog meg elsosegelydoboz???
Ha csak evente 1 ember eletet megmenti Magyarorszagon akkor mar megerte
nem??? (Ennel tobbet menti meg.)
Feri
|
+ - | Re: Re: Gratula + beszamolo autoszalon-utazasrol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>On Mon, 2002-10-07 at 17:33, mapetso--freemail.hu wrote:
>> * SEGGFEJ nemetek. Meggyozodesem, hogy Europa egyik
>> legrosszabbul kozlekedo nepe (autopalyan). Szemet,
>> agressziv, kihaennem-stilus. Mindez szuper autokkal.
>
>Na, errol szeretnek picit tobbet hallani. A nemetek vezetesi stilusat
>szemelyesen sosem tapasztaltam meg, de eddig mindenki (fonokom aki 8
>evet toltott ott, masok is akik ott laktak stb) dicserte a
>szabalybetartasukat. (Pontosabban szidta, mert tulzasba viszik:)
>
>Igy ha a kihaennem-stiluson azt erted hogy nem engednek be peldaul
egy
>szabalytalan sor-melletti-eloremenes utan, akkor ok, de nem azert
mert
>kihaonem... Ha masra erted, akkor mire?
Ugyan nem en irtam az eredeti levelet, de olvasasakor
sajnos egyet kellett ertenem vele.
1991 ota minden evben 5-15e km-t autozom Nemeto.-ban es
fokozatosan romlott a kozleledesuk. Amig 1995-ben elmeny
volt kimenni, es megnyugodva vezetni, addig iden nem volt
kulonbseg a Bp.-i es a kinti kozleledes kozott. Ez alol a videki kis
utak talan kivetelek, ott meg viszonylag jo a helyzet.
Iden 2 szer vegigjartam a Bp.-Munchen- Hamburg-Munchen-Bp.,
utvonalat.
De varosban, vagy autopalyan felelmetes amit muvelni tudnak.
Pl. 8 autopalya mindenki a belso savban kb. 70nel, en szepen
felmegyek az autopalyara es a kulsoben kb. 90-nel az ures szelso savban
vegigbattyogok mellettuk. Nem lattam okat, hogy miert mentek
a belso savban de erdekes volt. Foleg, hogy ezt tobbszor eloadtak.
Vagy pl. kamion a harom savos reszen a legbelso(!) savban eloz kb.
90-nel, a szakaszon nincs sebessegkorlatozas. Termeszetesen a sor
torlodik,
hatrebb hirtelen fekez.
A remalom a "belso sav hirtelen 0-ra fekez csak ugy" cimu eloadas.
Mesz kb 130-cal, elozol majd egyszer csak az egesz sor 0-ra felkez,
a kulso sav meg megy tovabb 90-110-zel.
A masodik eset utan, ha lattam a fekezest gyorsan kimentem a szelso
savba,
megis csak tobb menekulesi lehetoseg van.
Egyebkent A skandinav allamokban sokkal jobb a helyzet, a regi Nemeto.
jutott eszembe. Eszakon pl. autoval sem talalkozik az ember km-eken
keresztul. :))
Horvath Akos
HAI
|
+ - | Re: Szaboze II avagy Punto II (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> Az altalam ismert hibak: homalyosodo fenyszoro
> (szigeteles?), gyorsan kiego tompitott, nyikorgo
> kuplungpedal, tompa zajok hatulrol (futomu?), nyikorgo
> muanyagok, zorgo valto (csapagyazas?), nehezen rakhato 1-es
> fokozat, 3 ajtosnal nehez hatranyulni a biztonsagi overt, a
> hatso uleselnel a muanyag konnyen karcolodik es eleg
> gagyinak nez ki, bajuszkapcsolo hajlamos meghalni, nagyon
> nehez kicserelni a bal tompitott izzot a bal kodlampa
> cserejehez meg fel autot szet kell szedni es vegezetul -
> ezt csak hallottam - a kormanyszervo is meg tud halni.
> Mivel ez elektronikus, rogton elszall a hidraulikussal
> szemben, igy ez a hiba valoszinuleg vegzetes lehet a sofor
> szamara. A szervizben meg errol soha nem hallottak, de a
> forumban olvastam, hogy volt ilyen eset.
en egy 1.9d pii-rol nem tudom elmondani a fenti hibakat cca 23e km
utan. amik nalam elojottek: ektelen zorges a kuplung kornyeken. mar 5e,
utana 10e, es a minap is megzorrent. a masodik alkalommal allitolag
szetszedtek a valtomuvet, de nemtoim mit csinaltak. most jut eszembe,
ennyi, mast meg nem tapasztaltam, sem a zorgest, sem a kapcsolo hibajat,
se izzokiegest. a csere az termeszetesen all, habar meg nem probaltam :)
homer
|
+ - | Re: berauto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
>>Egyebkent a berautok rendszama altalaban kolunbozik az
>>atlagautoketol (X-A xxxx, X-B xxxx)
> Altalaban, de nem mindig. A legnagyobb magyarorszagi autokolcsonzo, az
> EUrent pl sima rendszamu autokkal dolgozik.
jaja, en is pont ezt akartam irni. volt vagy 6 kolcsonautom innen, azok
kozul csak egynek volt x-es rendszama, a tobbi sima. amugy kivancsi
lennek, mennyiert adnak el egy levedlett kolcsonautot. az egyik feliciat
szoktam neha latni a varosban, eccer ha ugy futok ossze a gazdajaval,
monom mar neki, hogy abba az autoba en hajtottam bele az elso par 10e km-t
:)) hatha meglepodne, hogy o azt 15-el vette :)))
homer
|
+ - | Re: p406 tankolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> hali,
> na mivan? ennyire hetfo van?
> na erre varrjon valaki gombot. a p406-nak 70litykos a tankja. ezzel kb
> 1000-1100km-t tudok menni. eddig mentem is vele 2k korul. 1960-nal
> tankoltam harmadszor. jovunk haza, valahol az m5 elott lajosmizse utan
> gyulladt ki a tank visszajelzoje, mondom is asszonypajtasnak, valahol
> tankolni kell. odaerunk az inarcsi feljarohoz, mondom omv jo
> lesz. tankolnek, de 39l kornyeken kattanas, megall a kut. mondom nemtom mi
> van, meg legalabb 30l menne bele. de nem engedte a dog! ok, momndom nem
> tudom mi a baja, fizettem, beulok, majd mashol beleteszem a hianyzo
> 30-at. es akkor nezem, ora szerint is tele van, komputer is azt mondja.
> nem ertem, kilometerora szerint is uresnek kellett lenni a tanknak, es azt
> is mutatta, es megis csak 40 ment bele. ott benaztam vagy 5 percet, mondom
> nem igaz, hogy nem megy bele tobb.
> ertetlenul jottem el.
kozben hetfon sikerult megint ezen a kuton jarni, igaz csak a shopba
ugrottam be. eppen meselem az utasomnak, hogy mi tortent velem ezen a
kuton, mutatom is, hogy melyik kutfonel. hmm. le volt takarva egy
nejlonnal, hogy nem jo. szal ugy laccik jol jartam :))
homer
|
+ - | elolvasni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hijja!
Jott jo sok helyes megfejtes, a csodabogar tenyleg Proton, es 413 GLSi.
Azert gondoltam hogy vmifele ruszki termek, mert tudom hogy az a kereskedo
akinek a matricaja a hatso szelvedon volt, itt Veszpremben csak a Ladakat
forgalmaza.
---
Potkerekpotlo:
Mar regota nem kellett hasznalnom a potkereket, gyorsan lekopogom. Amikor
kellett volna, akkor meg a benzinkutaknal osszevasarolt mindenfele szir-szar
kozul elohuztam azt a lukbetomokerekfelfujo sprayt, ratekertem a szelepre,
belenyomtam az osszes anyagot, es gyorsan elgurultattam az asszonyt vagy
400m-re, ahogy a hasznalati utasitas irta, en meg ott lestem hogy mi fog
tortenni: robban vagy nem robban :-))). Amikor elindult, jol lehetett latni,
hogy valahol a futofelulet kozepen egy helyen kb 5mm-es vagas van, es ott
veszettul kopkodi kifele a feher habot. Amikor visszajott, mar semmifele
sziszeges nem volt, a kerekben a nyomas elegsegesnek tunt a tovabbhaladashoz
/jobb hatso defekt volt, es a nalam levo kulccsal nem tudtam meglazitani a
csavarokat/. Ugyanilyen dezodort adtam egyszer apamnak, aki panaszkodott,
hogy a Dutrajan lassan ereszt az egyik gumi. Kezeles utan megszunt a
szivargas ott is.
Nalam mindig van ilyen abbol a megfontolasbol, hogy ha ejszaka asszony
egyedul jon haza a repterrol es defektet kap, ne kelljen tokolodni tul sokat
egy elhagyatott reszen a gumicserevel...
Most eppen Fix-a-Flat lapit a csomagtartoban, amely a propaganda duma
szerint "Palackba zart potkerek" :-))
Amit tud:
-15"-os meretig hasznalhato
-legtobb guminal 38mp alatt kesz a felfuvas/ragasztas, lehet gurulni tovabb
-emelot es szerszamot nem igenyel
-nem gyulekony
-specialisan kifejlesztett gumi komponenseivel tartosan javit
-gumit, abroncsot nem karositja (anyaga specialis gumioldat,
ethilen-tetraklorid)
-tomlos es tomlo nelkuli gumikhoz alkalmazhato
-felhasznalhato: szemelyauto, kisbusz, kisteherauto, utanfuto.
Motorkerekparokhoz nem alkalmazhato.
-minoseget korlatlan ideig megorzi
Azt azert megemlitik, hogy ez nem vegleges javitas, amint lehetseges
szakmuhelyhez kell fordulni.
A javitas (elmeletben): kocsi megall, defektes kerekbol az okozo targyat /ha
van olyan/ eltavolitjuk, palackot felrazzuk, szelepre racsavarjuk a palack
csovet a hollandival, belenyomjuk a maszoret ami egyben felfujja a gumit,
leszedjuk a szeleprol a palackot, beugrunk az ajutoba es eltekerunk 3-6km-t
hogy az anyag egysegesen szetteruljon ill. a gumi elerje az uzemi
homersekletet. Adando alkalommal ellenorizzuk a guminyomast.
A javitas (gyakorlat): kocsi megall, sofor megtorli a homlokat, karomkodik.
Kiszall, nezi a defektes kereket, vakarodzik, ami mint tudjuk fejlett
foemlosoknel a gondolkodas jele. Palackot kiveszi a csomagtartobol. Nem
tudja, mert zarva van. Elmegy a kulcsert, kinyitja a csomagtartot, kiveszi a
palackot, elolvassa a hasznalati utasitast. Elolvassa megegyszer, hogy meg
is ertse. Aztan megegyszer, hogy biztos legyen a dolgaban. Leveszi a
szelepsapkat, kozben bekeni a kezet fekbetet porral amit a nadragjaba torol.
Ratekeri a palack csovet a szelepszarra. Meg egyszer elolvassa a hasznalati
utasitast, csak a biztonsag kedveert. Megnyomja a palack tetejet. Nem
tortenik semmi. Erosebben nyomja. Meg mindig semmi. Elovesz egy cigit,
ragyujt, kozben az inget is osszekeni fekporral. Ujra elolvassa a hasznalati
utmutatot, es felfedezi hogy a szorofejen vedosapka van. Leszedi, megnyomja
a szelepet, a nem eleg szorosan ratekert hollandi alol kezere, arcaba kap
egy-egy adag habot. Fogat osszeszoritva belenyomja a palack tartalmat a
gumiba, orul hogy az felfuvodik, es latszolag minden rendben. Leszedi a
palackot es elhajitja egy kozeli bokor fele. Bokorbol duhos morgas. Beugrik
a kocsiba, elhajt, kozben az ajto fogantyut, kormanyt, sebvaltot osszekeni a
ragacsos habbal. Amikor hazaer es latja hogy a macska ijedten fuj, pruszkol
es kopkod fele, rajon hogy az arcara szaradt a hab.
---
Ez azt hiszem volt mar, de sebaj:
A szuk, kanyargos hegyi uton, a nyari melegben lehuzott ablakkal
autozik ket ur, kisse felre kell huzodniuk a kanyarbol szembe jovo
kabrio miatt, amikor a kabriobol a szoke vezeto holgy atkiabal:
- Disznok!
- Idiota szoke agyatlan picsa! - kiabálnak hatra szinte egyszerre az
urak, aztan belehajtottak a kanyarban az uton keresztulballago kondaba.
Udv joe
XM 2.1TD
|
|